ThomasG schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:20:
Dat huilie huilie over SPGs moet maar eens afgelopen zijn. Het is kinderlijk eenvoudig om SPG schoten te ontwijken, zonder dat je de hele battle achter een steen gaat staan. Ik heb zelf een agressieve speelstijl (op bijna elke tank,) en heb vrijwel nooit last van SPGs. Ja, ik word wel eens geraakt - en dat is af en toe een one-shot. Maar dat gebeurd zo weinig, dat ik er geen probleem van kan maken.
Mijn inziens de sleutel tot geen last van SPGs hebben: agressief en opportunistisch spelen - en ja, dat kan ook met de meeste TDs, etc. Passief spel, camp gedrag en "bang zijn" maakt je gewoon een makkelijk doelwit.
Het punt is niet dat ik geraakt wordt door arty, het punt is dat ik ineens driekwart van mijn HP kwijt raak. Ik ben zelf een zeer agressieve speler en ik wordt nog harder geartied dan de kamperende teamgenoot achter mij. "Arty encourages active gameplay", mijn aarsch. Hoe vaak ik wel niet gedegradeerd wordt tot een kamperende medium achter een huis, omdat arty per se mijn medium wil oneshotten, in plaats van die taaie heavy die op het open veld staat...
Het zal me echt een zorg zijn als arty elke X seconden evenveel schade op mij doet als een normale tank. Dan kan ik tenminste nog wat incalculeren: "Ik heb 1000 HP over, arty kan max 600 HP schade doen, dus hou ik op z'n slechtst 400 HP over, dat is mooi want dat is precies genoeg om nog een schot van een medium te koppen.". Nu is het: "Ik heb 1000 HP over en arty kan mij oneshotten. Ik blijf wel achter het huis staan."
En kom niet met die onzin-argumenten als "Moet je maar heen en weer rijden", sorry, mijn VK7201 heeft geen enorme traverse speed en acceleratie.
Mijn E50M ook niet.
Mijn Jagdpretzel ook niet.
Mijn E75 ook niet.
Mijn Panther ook niet.
Mijn ST-I ook niet.
Mijn FV4202 ook niet.
Mijn FV215b ook niet.
Mijn E100 ook niet.
... en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als ze het wel hadden, had het nog steeds geen nut gehad, mijn scouts worden ook gewoon on-the-move, out of the blue ge-oneshot.
Arty is leuk, echt waar hoor!
Een simpel iets wat WG kan doen is de effectieve schade van HE granaten van arty hetzelfde maken als van bijvoorbeeld heavies. Elke ~15 seconden kans op ~500-600 schade. Hoe kunnen ze dat doorvoeren? Mogelijkheid tot penetreren van HE granaten van artillerie weghalen. Geen penetratie betekend geen bullshit oneshots.
De huidige schadeprojectie van artillerie is gewoon scheef. Ene schot doet geen schade, andere schot is een oneshot. Trek dat recht naar een schadeverdeling van, I dunno, 400-600 schade per hit. Laat arty rapper en accurater schieten, done.
Let the shitstorm commence, gezien de meeste arty
noobsspelers het toch niet met mij eens zullen zijn.