Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Hoe zijn de ervaringen met de ingebouwde chromecast na de laatste update? Ik twijfel namelijk erg tussen een Onkyo en een Denon waar de chromecast de doorslag kan geven voor de Onkyo. Ik gebruik dat nu namelijk erg veel met mijn Sony versterker I.c.m. Google Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilesmiles
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06-2022
Als ik uit eigen ervaring spreek, neem geen Onkyo. Ik heb mijn versterker nog geen 5 jaar en is stuk met het bekende hdmi probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Als ik uit eigen ervaring mag spreken ; neem een Onkyo. Had eerst een 414, nu een 767. Nooit problemen mee gehad. Oj, ook nog een 414 in mijn schuur staan. Perfect spul. En die HDMI problemen zijn al lang goed opgelost.

Maar ok ; Chromecast dus. Mijn CC Audio werkt fijner, maar ja die worden niet meer gemaakt. Het duurt me wat lang voor hij verbiondng heeft met die in de Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:05
@Cyleo De problemen zijn vrijwel nog hetzelfde. Soms werkt het, meestal niet of haperend. Helemaal van de spanning halen, daarna werkt het weer tijdelijk.

@realphoenikx Volgens mij heeft de 686 inderdaad een e-ARC update gehad. Hoezo ineens nu niet?
https://www.onkyo.com/manual/txnr585/supple_585.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel oude generatie maar hij Onkoy 609. Met reflow heeft weer paar maandjes gedaan en toen definitief rip. Ik heb hem nu maar opgebouwd tot eind versterker.

Maar om deze reden zal ik nooit Onkoy kopen. Niet alleen vanwege ontwerp fout wat iedereen kan overkomen maar ook dat er nooit een omruil of recall heeft plaatsgevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
Verwijderd schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:30:
maar ook dat er nooit een omruil of recall heeft plaatsgevonden.
De 609 viel ook onder het Extended Customer Service Program: https://www.avsforum.com/...ml#/topics/1652514?page=3

Op Tweakers zijn er genoeg users die (meerdere malen) hebben geclaimd:
Onkyo HDMI Board problemen - verlengde garantie tot 2018

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
tot zover speelt mijn Onk 707 ook nog steeds prima :-) alleen krijgt die na de zomer denk ik wel een schop ten gunste van een nog nader te bepalen 4K capable receivertje

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
PcDealer schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:41:
[...]
De 609 viel ook onder het Extended Customer Service Program: https://www.avsforum.com/...ml#/topics/1652514?page=3
Alle modellen vielen eigenlijk onder de coulanceregeling. Onkyo contacten was genoeg voor een reparatie, of de site nu wel of niet zei dat het apparaat binnen of buiten de garantie viel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Hier ook al ruim 7 jaar een 616 waarbij één keer een hdmi board reparatie maar verder probleemloos gewerkt. Er komt binnenkort wel een vervanger die weer meer up to date is met oa 4k support en e-arc.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:30:
Niet alleen vanwege ontwerp fout wat iedereen kan overkomen maar ook dat er nooit een omruil of recall heeft plaatsgevonden.
Volgende keer beter informeren dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:14
ditbenikecht schreef op zondag 2 februari 2020 @ 14:47:
@Cyleo De problemen zijn vrijwel nog hetzelfde. Soms werkt het, meestal niet of haperend. Helemaal van de spanning halen, daarna werkt het weer tijdelijk.

@realphoenikx Volgens mij heeft de 686 inderdaad een e-ARC update gehad. Hoezo ineens nu niet?
https://www.onkyo.com/manual/txnr585/supple_585.pdf
Lees goed:
Aide pour la fonctionnalité eARC / Compatibilidad con eARC / Supporto per eARC / Unterstützung von eARC / Ondersteuning voor eARC / Stöd för eARC / 支
援 eARC / 支持eARC / eARC対応に関して
• Supported only by the following products. / 仅以下产品支持。 / 次の製品のみに対応しています。
TX-RZ830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@realphoenikx Je hebt gelijk, ik leefde echt in de veronderstelling dat ik e-ARC erbij had gekregen met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
ditbenikecht schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:31:
@realphoenikx Je hebt gelijk, ik leefde echt in de veronderstelling dat ik e-ARC erbij had gekregen met de update.
Troost je. Ik dacht er hetzelfde over tot ik er fijntjes op werd gewezen door de Onkyo helpdesk. En volgens mij hadden we wel de belofte gehad dat de 686 eARC zou krijgen. Zie daarvoor ook de facebook pagina van Onkyo. Ik voel me dus een beetje genaaid genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Weer een update voor meerdere receivers:
Het eerste verbeterpunt heeft geen nut, want Amazon Music werkt niet in Nederland via de receiver.
Het tweede verbeterpunt herken ik, veelal geen muziek met streamen maar balkje loopt wel door en wanneer er dan plots eindelijk muziek komt loopt het balkje out of sync.

As of 6 February 2020
Improve the list viewing for ''Albums/ Artists/ Songs'' in My Music of Amazon Music.*Service of Amazon Music may vary by country.
Correct ''the unstable elapsed time'' and ''no album art'' when playback through Music Server or USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
ditbenikecht schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:30:
Weer een update voor meerdere receivers:
Het eerste verbeterpunt heeft geen nut, want Amazon Music werkt niet in Nederland via de receiver.
Het tweede verbeterpunt herken ik, veelal geen muziek met streamen maar balkje loopt wel door en wanneer er dan plots eindelijk muziek komt loopt het balkje out of sync.

As of 6 February 2020
Improve the list viewing for ''Albums/ Artists/ Songs'' in My Music of Amazon Music.*Service of Amazon Music may vary by country.
Correct ''the unstable elapsed time'' and ''no album art'' when playback through Music Server or USB.
Bedankt voor de melding, bij mij staat "update notice" aan maar nog nooit een melding gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich1966
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-06-2024
* knip *

Nee, het is niet de bedoeling om op meerdere plekken op het forum met dezelfde vragen aan de slag te gaan. Houd het centraal in je eigen topic. Verder in Vergelijk tussen 2 surround versterkers dus.

[ Voor 93% gewijzigd door S1NN3D op 22-02-2020 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Met de firmware update van februari liep mijn 8270 helemaal vast. Zowel met Net als USB update loopt de update op 86% vast. Niks werkt meer. Alleen de aan/uit knop. Stekker eruit. ook geen oplossing.
Ik heb een melding gedaan bij Onkyo en gevraagd hoe ik dit kan oplossen. Kreeg binnen 12 uur netjes een bvo en een klachtnummer,maar daarna een hele week niks meer.
Is er misschien iemand met de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@hanhub Misschien helpt een reset? (2 bepaalde knoppen tegelijkertijd indrukken) Een tweede keer updaten op dezelfde methode werkte niet? Heb ook weleens gehad dat de eerste keer vastliep op 86% en de tweede keer wel volledig voltooide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
Ik ben in bezit van 4x de Boston Accoustics A25, als center de Boston Accoustics A225c en een Boston subwoofer.
Mijn huidige receiver is kapot. Ik wil een Onkyo versterker gaan aanschaffen. Mijn oog was gevallen op de TX-NR686 maar ik zie dat dit een uitlopend model is. De 696 lijkt me de opvolger. Heeft iemand tips met betrekking tot de keuze? Mijn maximum richtbedrag is €450,00.
De TV is een LG 55C9. Ik kijk stream eigenlijk al mijn films en series rechtstreeks vanaf mijn nas met de ingebouwde player op de TV.
Daarnaast gebruik ik af en toe een KPN tv box en een Chromecast.

[ Voor 5% gewijzigd door Headshot_NL op 10-03-2020 20:49 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Headshot_NL flink bedrag als je kijkt naar wat je "eigenlijk" wil; 1 ARC voor je TV (geluid van je films) en that's it. Geen idee of de 696 dan een "voordelige" keuze is; allicht zou je een Denon 1500 kunnen overwegen?

En gezien je signature; heeft Pioneer niks leuks in jouw eisen/wensen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
MAX3400 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:45:
@Headshot_NL flink bedrag als je kijkt naar wat je "eigenlijk" wil; 1 ARC voor je TV (geluid van je films) en that's it. Geen idee of de 696 dan een "voordelige" keuze is; allicht zou je een Denon 1500 kunnen overwegen?

En gezien je signature; heeft Pioneer niks leuks in jouw eisen/wensen?
Qua functies zal ik ook best wel uit kunnen met een goedkoper model. Maar de geluidskwaliteit is ook een ding. Ik ben ook van plan om een model te pakken van rond de 450 euro en daarnaast een van 300-350. Deze wil ik dan gaan beluisteren om het eens goed te vergelijken.
Wat ik aangaf klopt deels. Op de versterker zit ook nog een input voor de tv, en een Chromecast die ik zelfde gebruik. Maar het "echte" 4k hdr materiaal komt van de nas.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
hanhub schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:51:
Met de firmware update van februari liep mijn 8270 helemaal vast. Zowel met Net als USB update loopt de update op 86% vast. Niks werkt meer. Alleen de aan/uit knop. Stekker eruit. ook geen oplossing.
Ik heb een melding gedaan bij Onkyo en gevraagd hoe ik dit kan oplossen. Kreeg binnen 12 uur netjes een bvo en een klachtnummer,maar daarna een hele week niks meer.
Is er misschien iemand met de oplossing.
Je kunt proberen of ze hem bij een repair center hier in NL willen aannemen. Mijn 676 is door Audio Service in Elst gefixed:

https://www.audioservice.nl/contactnl

De mijne wilde ook niet updaten. HDMI board moest vervangen worden. Duurde wel heel lang toen, 2 maanden ?

Onkyo was toen wel heel proactief met support. Zelfs uur aan de telefoon gehangen met iemand. Er is wel iets veranderd met de distributor van Onkyo in Nederland volgens mij. Wordt vanuit Duitsland gedaan ? Ik zag ook dat Onkyo NIET samen wil gaan met het bedrijf dat bv. Denon beheerd, maar zelfstandig wil blijven.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:36
loekf2 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:27:
[...]

... Ik zag ook dat Onkyo NIET samen wil gaan met het bedrijf dat bv. Denon beheerd, maar zelfstandig wil blijven.
Klopt, de voorgenomen fusie is inderdaad afgeketst. Al enkele maanden geleden geloof ik...

Er is wel sprake van stilstand bij Onkyo / pioneer. Er kwam laatst geloof ik een TX-RZ3400 uit, maar die verschilt weinig met de al langer bestaande 3100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
iemand anders trouwens al eens gehad dat de afstandsbediening niet meer lekker reageert op zn knopjes? en hoe fix ik dat eventueel? (zit hem echt in de AB want de led indicators in dat ding doen ook niet reageren.)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
jaro431 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:47:
[...]

Klopt, de voorgenomen fusie is inderdaad afgeketst. Al enkele maanden geleden geloof ik...

Er is wel sprake van stilstand bij Onkyo / pioneer. Er kwam laatst geloof ik een TX-RZ3400 uit, maar die verschilt weinig met de al langer bestaande 3100.
De goedkopere TX-NR686 uit 2018 was eigenlijk het zelfde als de TX-NR696 uit 2019. Andere kant er was niet veel nieuws om te brengen. HDMI 2.1 met 8K verwacht ik dit jaar pas. Zou ook leuk zijn DAB standaard is.

Kijken wat Onkyo binnen een paar weken doet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
SMSfreakie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:53:
iemand anders trouwens al eens gehad dat de afstandsbediening niet meer lekker reageert op zn knopjes? en hoe fix ik dat eventueel? (zit hem echt in de AB want de led indicators in dat ding doen ook niet reageren.)
Open maken en het printboard goed schoon maken. Volgens mij is zoiets al een keer op GoT besproken, geen idee meer wel merk/topic het was alleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:53:
1) batterijen vervangen
2) een logitech harmony hub kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
FeaR schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:37:
[...]

Open maken en het printboard goed schoon maken. Volgens mij is zoiets al een keer op GoT besproken, geen idee meer wel merk/topic het was alleen...
Ja, ik had hem laatsts open en er zat echt een soort olie-achtige meuk onder die knoppen. Geen idee waar dat vandaan is gekomen, maar het was wel ranzig. Schoongemaakt met alcohol, en nu doet hij het weer.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Plots werkt mijn tunein radio niet meer. Verbinden gaat allemaal heel langzaam, zender blijft al helemaal op connecting staan. Meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Ik heb alleen maar dat sommige zenders (met name Veronica en Radio 10) niet werken, maar andere zenders wel gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

[...]

@SMSfreakie
Pusherman_ in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3"

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
WALUIGI96 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:40:
Ik heb alleen maar dat sommige zenders (met name Veronica en Radio 10) niet werken, maar andere zenders wel gewoon prima.
Nooit of nu plots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Sinds enkele maanden, kan niet precies zeggen sinds wanneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
WALUIGI96 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:58:
Sinds enkele maanden, kan niet precies zeggen sinds wanneer
Ok/ Bij mij vandaag. Maar is heel tunein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
TiP ; De Onkyo TX-NR686 kost NU € 305,73 bij Bol.com

Dit ; https://www.bol.com/nl/p/...er-zwart/9200000092079287

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
[...]

open gemaakt, en de hele handel met alcohol en een wattenstaafje schoon lopen maken..
dragon2 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:53:
[...]

1) batterijen vervangen
2) een logitech harmony hub kopen
batterijen vervangen leverde niks op..
harmony hub + companion ding is wel fijn.. behalve dat m'n tv duidelijk ruk is en soms 30x een keypress nodig heeft om iets te doen en de andere keer reageert die vloeiend.. dus raakt t schema wat in de war her en der flut philips tv
MrAngry schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:56:
[...]

Ja, ik had hem laatsts open en er zat echt een soort olie-achtige meuk onder die knoppen. Geen idee waar dat vandaan is gekomen, maar het was wel ranzig. Schoongemaakt met alcohol, en nu doet hij het weer.
ja die olieachtige meuk had ik dus ook.. helaas heeft mijn schoonmaak actie niet geholpen..
*O*

behalve dat die nu helemaal overleden is :(
batterijen er uitgehaald, open geschroefd, PCB en keypad schoon gemaakt met 98% alcohol.. goed laten drogen ruim 2u kwam even wat tussen door en daarna morsdood :(

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:59

Xanax959

relax...

Volume omhoog deed het niet van mijn onkyo ab. Van dat spul gekocht waar je keyboard toetsen (synthesizer) toetsen mee kan repareren, grafietlijm achtig spul, roerstokje, kwastje. Werkt prima, contacten op het rubber insmeren, goed laten drogen, niet morsen.
O ja, ook goed om onwillige knoppen van de raam bediening van de auto te maken, daarmee er achter gekomen dat morsen voor rare toestanden zorgt, zoals spontaan open gaande ramen bij 130...
https://www.ebay.co.uk/itm/181662188354

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
maartend schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 00:43:
[...]

Ok/ Bij mij vandaag. Maar is heel tunein
Bij mij werkte de DAB USB stick ook niet meer. Stekker eruit en er in en ja hij doet het weer.

Firmware updates op de EU pagina worden slecht bij gehouden. Ik zie een recente update voor de 696 voor Sonos. Volume, wat goed idee is, want de huidige Sonos connect implementatie is ruk... klacht is dat volume op receiver aanpassen geen effect heeft, enige wat helpt is max volume in Sonos aanpassen... zo te lezen in de changelog kun je numop de receiver wel volume aanpassen... los daarvan zie het nut van de feature niet zo.

Alleen dit zit weer niet in de laatste update voor de 686 van 6 Feb:

https://www.intl.onkyo.com/support/firmware/tx-nr686.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Firmware update van 12 maart is helaas alleen voor de 2019 modellen. Chromecast krijgt daarin ook een update naar v1.40
Hopelijk betekent dit niet dat de ondersteuning van oudere modellen hiermee opgehouden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
ditbenikecht schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:20:
Firmware update van 12 maart is helaas alleen voor de 2019 modellen. Chromecast krijgt daarin ook een update naar v1.40
Hopelijk betekent dit niet dat de ondersteuning van oudere modellen hiermee opgehouden is.
Ik vrees het ergste, ook voor mijn 2018 “686”, normaal is het 2-3 jaar bij Onkyo.

Viel me wel op dat de firmware releases voor bv de 696 een andere versie nummer hebben. Misschien andere platform vanaf vorig jaar.. reden om oudere modellen te skippen vanaf nu ?

De Onkyo control app werkt voor geen meter op iPad. Misschien dat deze betaalde app soelaas biedt:

https://apps.apple.com/nl...r-onkyo/id1490166845?l=en

[ Voor 13% gewijzigd door loekf2 op 19-03-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en gezien ik toch naar 4K wil upgraden gaat de huidige 707 inc DAB+ uitbreiding de deur uit..

zit alleen wat te twijfelen over wat we dan terug gaan zetten.. kijk de hdmi board perhikelen lijken me toch wel uit de huidige generatie weg te zijn?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:37
@SMSfreakie
Volgens mij wel!

Je kunt je afvragen of je een goede class AB receiver van Onkyo neemt of een class D van bv Pioneer... Dat is onderdeel van Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:46:
@SMSfreakie
Volgens mij wel!

Je kunt je afvragen of je een goede class AB receiver van Onkyo neemt of een class D van bv Pioneer... Dat is onderdeel van Onkyo.
Pioneers zijn wel goedkoper dan Onkyo's zie ik wel.. nu nog even verdiepen in de minder duidelijke verschillen :-)

al moet ik eerlijk bekennen dat de denon avr-x2600h ook wel wat heeft..

[ Voor 8% gewijzigd door SMSfreakie op 19-03-2020 15:51 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
O ja, die Denon is erg mooi! Werkelijk alle aansluitingen, inclusief een klassieke pickup, alle streaming standaarden inclusief Airplay 2. En met 400 euro betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en tja de huidige onk heeft meer vermogen maar heb je dat nodig op een klein apparementje?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
ikweethetbeter schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:00:
O ja, die Denon is erg mooi! Werkelijk alle aansluitingen, inclusief een klassieke pickup, alle streaming standaarden inclusief Airplay 2. En met 400 euro betaalbaar.
Maar geen chromecast, wat wel jammer is als je in het Google home ecosysteem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Cyleo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:18:
Maar geen chromecast, wat wel jammer is als je in het Google home ecosysteem zit.
Dat klopt, maar veel ingebouwde ChromeCasts zijn nogal slecht, prik er één achter in je receiver en je hebt functioneel gezien hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nieuwe receiver is besteld *O*
nu wachten tot die geleverd is, dan gaat de Onkyo richting V&A / mp / whatever ik hem tekoop ga gooien
al moet ik denk ik wel nog ff wachten tot er weer een replacement remote bij is..

en verder hang ik gewoon mn Chromecast Ultra er weer aan ;)

[ Voor 19% gewijzigd door SMSfreakie op 21-03-2020 16:23 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
SMSfreakie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:20:
en tja de huidige onk heeft meer vermogen maar heb je dat nodig op een klein apparementje?
Ik weet niet welke receiver je besteld hebt maar dat vermogen kan je echt vergeten. De 5 Watt die de ene serie meer (of minder) heeft dan de andere is te verwaarlozen, dat brengt geen verschil. Hoge vermogens zijn alleen leuk op papier. Stel je gaat van 100 naar 150 Watt klinkt dat veel maar de stap van 1 naar 2 Watt is in verhouding groter. Als je echt volume mist dan moet je ook niet van 100 naar bijvoorbeeld 200 Watt gaan, dan moet je naar 1000 Watt gaan. Vermogens die je in de gemiddelde huiskamer sowieso niet nodig hebt. Afhankelijk van de speakers (gevoeligheid) zit je in de gemiddelde huiskamer eerder rond de 1 Watt dan er veel boven. Let ook dat het ene getalletje met betrekking tot vermogen de andere niet is. Onkyo meet veel op één kanaal bij een pieptoon van 1 kHz en een ruimte vervorming (THD) waar andere merken op twee kanalen meten, bij minder THD (<0,1%) en op een geheel frequentiebereik. Die laatste zal (een stuk) lager uitvallen maar is wel representatiever. Als je gaat vergelijken moet je wel appels met appels vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiChaDo
  • Laatst online: 13-06-2023
Hoi vraagje aangezien ik geen zin heb om 138 pagina's door te pluizen maar iemand die weet hoe je info op display kan veranderen op de onkyo tx nr 696? Ik wil dus de audioformat in beeld hebben inplaats van BD/DVD

Info knop laat het maar heel kort zien namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
RiChaDo schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:09:
Hoi vraagje aangezien ik geen zin heb om 138 pagina's door te pluizen...
Voor in het vervolg: dat is niet echt de mentaliteit die we op GoT verwachten. We verwachten hier enige vorm van eigen inzet. De handleiding lezen valt daar toch wel onder.

Enfin, naar mijn weten kan het overigens niet. Receiver met één regel display is puur de input/bron, twee regel display en je hebt input/bron met daaronder de track/codec.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 21-03-2020 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
@FeaR Denon AVR-X2600H DAB is het geworden..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
ikweethetbeter schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:29:
[...]

Dat klopt, maar veel ingebouwde ChromeCasts zijn nogal slecht, prik er één achter in je receiver en je hebt functioneel gezien hetzelfde!
Ligt aan je set-up. Ik heb mijn home redelijk 'smart' ingericht met overal Google Home's. Met mijn versterker kan ik nu vragen om muziek af te spelen, receiver springt aan aan en begint te casten. Met een losse chromecast springt dan ook de TV aan, en dat is dan weer niet de bedoeling. HDMI-CEC uitschakelen is ook geen optie, want dan verlies ik de WAF (en Harmony is al geprobeerd in dit huis). Voor mij is de ingebouwde chromecast dus wel wat sterker dan een losse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Cyleo
De WAF, ja, daar moet je altijd rekening mee houden!

Ik heb wel een Harmony remote, daar kan het hele gezin mee werken. De eerste weken was het wel tweaken om alles goed te krijgen. HDMI-CEC werkt eigenlijk alleen goed als je setup uit 2 apparaten bestaat, met 3 begint de ellende... Daarom staat CEC bij mij thuis uit.

Wat luister je? Spotify? Dat werkt met de meeste receivers ook, is niet afhankelijk van ChromeCast. Moet je wel Spotify Premium hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
ikweethetbeter schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:59:
@Cyleo
De WAF, ja, daar moet je altijd rekening mee houden!

Ik heb wel een Harmony remote, daar kan het hele gezin mee werken. De eerste weken was het wel tweaken om alles goed te krijgen. HDMI-CEC werkt eigenlijk alleen goed als je setup uit 2 apparaten bestaat, met 3 begint de ellende... Daarom staat CEC bij mij thuis uit.

Wat luister je? Spotify? Dat werkt met de meeste receivers ook, is niet afhankelijk van ChromeCast. Moet je wel Spotify Premium hebben.
Ja, spotify, maar dan opgestart vanaf Google Home (die cast ipv connect gebruikt). Harmony zorgt toch voor wat vertraging t.o.v. de echte AB, en ik merk dat dat voldoende is voor sommige huisgenoten om hem lekker in z'n dock te laten staan. Zelf ben ik ook niet de grootste fan van CEC, als je via e-ARC alles aansluit gaat het nog wel, maar met meerdere inputs achter een versterker is het altijd een gok of alles uitgaat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Iemand hier trouwens een beetje een idee wat een "UP-DT1" nog waard is? gezien mijn Onkyo TX-SR707 met pensioen is gegaan,

voor de receiver zelf kan ik wel een prijsje bedenken maar de DAB module is een ander verhaal..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@SMSfreakie
Geen idee, maar hij kan niet op mijn (ook al weer oude) Onkyo receiver worden aangesloten, dus ik zou 'm samen met de receiver verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:09:
@SMSfreakie
Geen idee, maar hij kan niet op mijn (ook al weer oude) Onkyo receiver worden aangesloten, dus ik zou 'm samen met de receiver verkopen.
dat kan die zeker.. alleen de receiver kan ik zo wel kwijt.. alleen heeft de koper geen belang voor de up-dt1 :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-09 10:12
SMSfreakie schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:28:
Iemand hier trouwens een beetje een idee wat een "UP-DT1" nog waard is? gezien mijn Onkyo TX-SR707 met pensioen is gegaan,

voor de receiver zelf kan ik wel een prijsje bedenken maar de DAB module is een ander verhaal..
Ik denk dat 50€ wel redelijk is. De module is nergens meer te koop, dus als er toevallig iemand echt naar op zoek is zal hij/zij er wel 50€ voor over hebben. Je moet natuurlijk wel iemand hebben die er juist naar op zoek is...

EDIT: In deze post DAB+ mogelijkheden voor Onkyo receiver was @pierw naar zo'n module op zoek. Maar da's al 1 jaar geleden...

[ Voor 11% gewijzigd door mathias82 op 29-03-2020 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pierw
  • Laatst online: 15-09 15:16
EDIT: In deze post was @ naar zo'n module op zoek. Maar da's al 1 jaar geleden...
@mathias82 Wat super tof dat je daar aan denkt. Ik heb inmiddels een andere set aangeschaft, dus voor mij is het niet meer nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door pierw op 29-03-2020 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hij staat inmiddels in V&A dus ben benieuwd :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7108
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 14:47
Hallo, Mijn center speaker @ TX-NR636 geeft een tik bij het in en uit schakelen en zappen tussen Dolby zenders.
Als ik de center afkoppel is de tik weg. Ik gebruik een arc kabel. Ook een extra optische kabel tussen Kpn setopbox en de 636 werkt niet, ook een bypass met een andere speakerkabel werkt niet. Bvd! Ook afspelen vanaf mediaplayer geef en statische
tik bij het opstarten of zappen tussen Dolby kanalen, tussen kanalen zonder Dolby blijft het stik. ga ik vervolgens terug naar bijv. Med. 1 "TIIK" Anyone knows? Thanks in advance!

[ Voor 31% gewijzigd door Neles7108 op 30-03-2020 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KH39
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-05 05:13
hallo,
ik ben al enkele jaren in het bezit van een TX-NR636 waar ik heel tevreden over ben, maar sinds kort merk ik dat BR discs die audio uit sturen met 7.1 DTS-HD Master Audio door de receiver worden uitgestuurd naar DTS 5.1 output en geen 7.1 output, de instelling van mijn BR speler na gekeken en die staat ok, de opstelling van mijn speakers is 2x front, center speaker, surround speakers L&R en Front Height L&R,alle speakers zijn goed aangesloten (overal komt geluid uit bij de test) weten jullie hier raad mee hoe dit op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Even een vraagje over je opstelling: waarom heb je gekozen voor 4 frontkanalen, bij een 7.1 opstelling? Is dat puur vanwege de indeling van de ruimte? Een normale 7.1 track stuurt toch geen hoogte-informatie mee in de stream en dus krijg je gewoon dubbel links en dubbel rechts te horen. Voor zover ik weet, bestaat een 7.1 track uit center + front RL + surround achter RL + surround (zijkant) RL.

Heb je toevallig een mediaspeler, laptop of ander apparaat dat ook 7.1 kan uitsturen over de HDMI? Dan kan je die proberen. Wie weet staan de instellingen van je BR-speler wel goed, maar is er iets kapot in dat apparaat. Of het zit juist in de receiver ergens fout. Dat kan je uitsluiten/testen door een ander bronapparaat te nemen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Jorgen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 02:54:
Even een vraagje over je opstelling: waarom heb je gekozen voor 4 frontkanalen, bij een 7.1 opstelling?
https://www.lifewire.com/...ound-sound-format-1846862

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Neles7108 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 01:02:
Hallo, Mijn center speaker @ TX-NR636 geeft een tik bij het in en uit schakelen en zappen tussen Dolby zenders.
Weet je zeker dat het je center speaker is en niet een relais in je receiver?
Dat je het niet hoort als je center niet is aangesloten kan zijn omdat je receiver dat doorheeft en de surround modus uitzet.

Klikken van het relais komt me bekend voor, klikken uit de speakers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KH39
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-05 05:13
Jorgen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 02:54:
Even een vraagje over je opstelling: waarom heb je gekozen voor 4 frontkanalen, bij een 7.1 opstelling? Is dat puur vanwege de indeling van de ruimte? Een normale 7.1 track stuurt toch geen hoogte-informatie mee in de stream en dus krijg je gewoon dubbel links en dubbel rechts te horen. Voor zover ik weet, bestaat een 7.1 track uit center + front RL + surround achter RL + surround (zijkant) RL.

Heb je toevallig een mediaspeler, laptop of ander apparaat dat ook 7.1 kan uitsturen over de HDMI? Dan kan je die proberen. Wie weet staan de instellingen van je BR-speler wel goed, maar is er iets kapot in dat apparaat. Of het zit juist in de receiver ergens fout. Dat kan je uitsluiten/testen door een ander bronapparaat te nemen.
opstelling staat zo wegens indeling van de kamer de twee speakers die nu dienst doen als hoogte speakers zijn van boekenplank formaat die staan dus op een legplank tegen de muur, de rest (2 frontspeakers en 2 surround speakers ) zijn zuilspeakers , maar heb even getest zoals je zegt, door de instelling in de receiver te veranderen van height naar surround back en dan stuurt hij inderdaad het 7.1 geluid uit, de receiver geeft het op de display ook aan (input DTS5.1 - output DTS7.1) en je hoort ook geluid komen uit de 2 extra speakers, dus zal een oplossing moeten zoeken hoe ik de 2 boekenplankspeakers zal moeten opstellen in de surroundback positie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7108
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 14:47
ikweethetbeter schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:40:
[...]

Weet je zeker dat het je center speaker is en niet een relais in je receiver?
Dat je het niet hoort als je center niet is aangesloten kan zijn omdat je receiver dat doorheeft en de surround modus uitzet.

Klikken van het relais komt me bekend voor, klikken uit de speakers niet.
De relais klikken ook, maar dit is een veel hardere "statische" tik die echt alleen uit de center komt.
Ik heb al een andere speaker en andere kabels geprobeerd,maar de tik komt steeds terug. alleen als de center afkoppel is het verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles55
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-04-2020
Hallo, ik ben van plan de Onkyo TX-8250 te kopen. Ik wil hem gebruiken voor hoofdzakelijk muziek via Spotify voor geluid TV en af en toe Bluetooth. De ingebouwde Chromecast is voor mij (lees: mijn vrouw) heel belangrijk om Spotify spraakgestuurd te gebruiken.

Dus commando ' speel <muzieknummer, playlist> op <apparaat> moet de Onkyo aanzetten en de gevraagde actie uitvoeren. Volgende en volumeregeling natuurlijk ook op die wijze.

Ik lees hier en daar dat de ingebouwde CC in veel gevallen problemen oplevert en dat een losse CC beter werkt. Als dat zo is zit ik op het verkeerde spoor en kan ik misschien beter een ander merk/type kopen.

Ik zit al dagen alle informatie te zoeken en zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb ook diverse Denons en de NAD AMP1 ook bekeken.

Iemand suggesties voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Charles55 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:13:
Hallo, ik ben van plan de Onkyo TX-8250 te kopen. Ik wil hem gebruiken voor hoofdzakelijk muziek via Spotify voor geluid TV en af en toe Bluetooth. De ingebouwde Chromecast is voor mij (lees: mijn vrouw) heel belangrijk om Spotify spraakgestuurd te gebruiken.

Dus commando ' speel <muzieknummer, playlist> op <apparaat> moet de Onkyo aanzetten en de gevraagde actie uitvoeren. Volgende en volumeregeling natuurlijk ook op die wijze.

Ik lees hier en daar dat de ingebouwde CC in veel gevallen problemen oplevert en dat een losse CC beter werkt. Als dat zo is zit ik op het verkeerde spoor en kan ik misschien beter een ander merk/type kopen.

Ik zit al dagen alle informatie te zoeken en zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb ook diverse Denons en de NAD AMP1 ook bekeken.

Ik zit in hetzelfde schuitje (maar dan mijn vriendin). Ik heb nu een DN860, waarvan de netwerk stack defect is. Daar werkte de chromecast best ok, en dan werkt het zoals jij beschrijft. Omdat het netwerkgedeelte defect is heb ik nu een losse CC, maar daarvoor moet ik HDMI-CEC uitschakelen. Dat geeft weer complete nieuwe WAF issues. Ik weet dus niet precies hoe brak de ondersteuning van Onkyo mbt de CC is, maar als het enigszins werkt is dat te preferen (als je dezelfde setup hebt als ik) boven een losse CC in je Denon, die dan al je apparatuur aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
Zojuist iets heel raars met de Onkyo TX-NR686.
Had een nieuwe router geïnstalleerd en na wat gedoe de Okyo Chromecast built in weer aan de praat (blijft krakkemikkig bij dit apparaat).
Spotify free speelde af via een voicecommand via een google home op de Onkyo chromecast built in.
Ik switchte op de telefoon in de spotify app naar een chromecast die ik in de TV heb zitten.
Toen ging het geluid op de receiver ineens voluit (kraken en google home melding dat spotify op een ander device afspeelde).
Hartslag meteen 180 in mijn keel...gelukkig zat ik redelijk dichtbij de receiver om deze meteen uit te doen.
Benieuwd of de speakers het overleefd hebben.

Iemand een idee hoe dit kan? (en te voorkomen in de toekomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 10-09 23:11
PaPi36 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:24:
Had een nieuwe router geïnstalleerd en na wat gedoe de Okyo Chromecast built in weer aan de praat (blijft krakkemikkig bij dit apparaat).
Spotify free speelde af via een voicecommand via een google home op de Onkyo chromecast built in.
Ik switchte op de telefoon in de spotify app naar een chromecast die ik in de TV heb zitten.
Toen ging het geluid op de receiver ineens voluit (kraken en google home melding dat spotify op een ander device afspeelde).
Hartslag meteen 180 in mijn keel...gelukkig zat ik redelijk dichtbij de receiver om deze meteen uit te doen.

Niet dezelfde apparatuur maar heb het zelf meegemaakt vanaf de tv dat je in ene keiharde digital static krijgt overigens zullen je luidsprekers niet defect raken van een minuutje van die herrie, of ze zijn direct dood of ze moeten eerst "warmlopen" voordat er schade optreedt.

Luidsprekers gaan over het algemeen defect door clipping of langdurig teveel vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
PaPi36 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:24:

Ik heb standaard het maximum vermogen in de instellingen beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
realphoenikx schreef op zondag 5 april 2020 @ 00:42:
[...]
Ik heb standaard het maximum vermogen in de instellingen beperkt.
Ah dat ga ik eens nazoeken hoe dat te doen, thanx
Ook thanx @TRAXION

Mijn vermoeden na een nachtje slapen is dat de chromecast van de TV standaard op vol volume staat en de Onkyo chormecast Built-in dit dan ineens als volume stand overneemt met de melding van de Google Home dat Spotify op een ander device afspeelt. Wel heel vreemd hoe dit zou kunnen maar een andere verklaring kan ik niet verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:22

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik heb sinds gisteren een probleem tussen mijn Onkyo 636 en de ziggo next doos.
ik heb de ziggo doos in de 3de HDMI poort zitten en zodra ik alles aanzet krijg het ziggo welkomscherm en daarna blijft het zwart(daarna lijkt het alsof er geen handshake gemaakt kan worden ofzo). als ik de hdmi kabel uit de 3de poort haal en in bijvoorbeeld de front hdmi stop krijg ik wel beeld. Is mijn HDMI poort overleden ? ik kan nog wel de on screen display setup gebruiken als de 3de hdmi poort geselecteerd heb.

iemand een idee wat er met de Onkyo aan de hand is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
rg-mohwa schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:08:
[...]. als ik de hdmi kabel uit de 3de poort haal en in bijvoorbeeld de front hdmi stop krijg ik wel beeld. Is mijn HDMI poort overleden?
Ook een andere backport gebruikt? De Ziggobox een keer van stroom afgehaald en maakt dat verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:22

rg-mohwa

Phoe Hé

PcDealer schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:24:
[...]

Ook een andere backport gebruikt? De Ziggobox een keer van stroom afgehaald en maakt dat verschil?
Ziggo box meerdere keren van de stroom afgehaald en een factory reset uitgevoerd ( firmware downgrade geloof ik ) helaas blijft het probleem met 3de hdmi poort op de Onkyo, ik gebruik nu een andere poort en dan werkt het wel. Maar zijn er meer mensen die problemen hebben met 1 poort ? Zal deze defect zijn ? Komt dit vaker voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23
Heb je aan die 3e hdmi poort ook al een dvd speler of media speler gehangen? En zo ja, functioneren die wel ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:57
Sinds kort heb ik een TX-NR686, wat perfect werkt. Wat mij opvalt is dat na het inschakelen er ongeveer na 10-20 minuten een relais 'klik' hoorbaar is; dezelfde die je hoort als je het apparaat inschakelt. Ik heb een 7.1 opstelling en gebruik maar een zone.

In eerste instantie leek het alsof het een speaker 'uitschakelt'. Maar alle speaker indicatoren staan 'aan' op het display. Alles werkt ook zonder problemen.

Herkend iemand waarom dit gebeurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
CuBras schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:32:
Sinds kort heb ik een TX-NR686, wat perfect werkt. Wat mij opvalt is dat na het inschakelen er ongeveer na 10-20 minuten een relais 'klik' hoorbaar is; dezelfde die je hoort als je het apparaat inschakelt. Ik heb een 7.1 opstelling en gebruik maar een zone.

In eerste instantie leek het alsof het een speaker 'uitschakelt'. Maar alle speaker indicatoren staan 'aan' op het display. Alles werkt ook zonder problemen.

Dat heb ik ook en zo te lezen hier zijn er meer mensen.
Volgens mij kan het geen kwaad. Maar waarom het gebeurd weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Zelfde hier inderdaad. op TX-NR646. Ook geen flauw idee wat ie dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
@scofield kijk eens of er een power save modus aan is of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:01
CuBras schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:32:

Ik heb dezelfde receiver en hoor die klik ook regelmatig. Vooral tijdens het kijken van films / series met multi-kanaalsgeluid (Netflix, Disney+, thuis-streamer). Ik kan me niet herinneren dat ik zo'n klik gehoord heb tijdens het luisteren van (stereo) muziek vanaf audio-CD.

Meestal 1x een klik tijdens het kijken, en het heeft verder geen gevolgen dus ik accepteer het maar als een kleine onhebbelijkheid van deze receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Vraag Onkyo of het hoort voordat je fabrieksgarantie voorbij is. Dat levert minder gezeik op. Kijk ook in de handleiding.

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 15-04-2020 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23
PcDealer schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:04:
@scofield kijk eens of er een power save modus aan is of zo.
Ik heb nu geen Onkyo meer hoor, het was meer een tip voor de hdmi 3 poort @rg-mowha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 02:45
Is dit ook een soortgelijk advies topic?

Ik zoek een nieuwe 2.1 amplifier met hdmi 4k compatible met iig bluetooth. Wifi en netwerk is ook leuk. Ik wil er een chromecast ultra insteken, en dan de output aan mn monitor (phillips bdm4350uc) om zo 4k te kunnen streamen.
Mijn speakers zijn twee mordaunt short avant 902i en de krk 10s subwoofer.
Ik zat te denken aan de Pioneer SX-S30. (430e) Of de Onkyo TX-L20D (400e). Iemand nog tips? Of kritiek?

Ik vraag me gewoon af of deze twee amplifiers ook de kracht hebben en geluidskwaliteit v. prijs vergelijkbare stereo amplifiers zonder de poespas.
Andere amplifiers:
Onkyo TX8270.

Of ik zag een tweede hands TX-NR626.

[ Voor 5% gewijzigd door KeesFluitman op 16-04-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:40
KeesFluitman schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:42:
Is dit ook een soortgelijk advies topic?

Ik zoek een nieuwe 2.1 amplifier met hdmi 4k compatible met iig bluetooth. Wifi en netwerk is ook leuk. Ik wil er een chromecast ultra insteken, en dan de output aan mn monitor (phillips bdm4350uc) om zo 4k te kunnen streamen.
Mijn speakers zijn twee mordaunt short avant 902i en de krk 10s subwoofer.
Ik zat te denken aan de Pioneer SX-S30. (430e) Of de Onkyo TX-L20D (400e). Iemand nog tips? Of kritiek?

Ik vraag me gewoon af of deze twee amplifiers ook de kracht hebben en geluidskwaliteit v. prijs vergelijkbare stereo amplifiers zonder de poespas.
Andere amplifiers:
Onkyo TX8270

Of ik zag een tweede hands TX-NR626.
Zelf heb ik de TX-L20D. Bevalt goed, geluidskwaliteit is prima. Stuurt 2 Quadral shogun aan. Heeft daar geen enkele moeite mee. Heeft ook Spotify connect, gebruik dit vaak. Makkelijk met App te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:35
TX-NR609 hier en zoals velen random relais clicks going strong sinds 2012 :+

https://forums.anandtech....m-relay-clicking.2257493/

Tis een typisch iets wat blijkbaar nog steeds gebeurt?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:53
Charles55 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:13:

Ik heb hier sinds afgelopen week de NAD AMP1 staan en de ingebouwde chromecast werkt uistekend met Google Homes + Spotify. Over de Onkyo kan ik verder weinig zeggen. Mogelijk interessant is wel om te kijken met welke versie van de Cast firmware de Onkyo komt en welke eventuele problemen er met die versie nog zijn. Volgens mij worden Cast versies van built-in apparaten niet zo vaak geupdate. Mijn NAD lijkt 1.28 hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door cpt.skydiver op 18-04-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 02:45
Dankje voor de reacties. Ik heb al een chromecast ultra gekocht. Dus t liefst zou ik die aansluiten aan een versterker met hdmi 2.0. maar @cpt.skydiver jou amp klinkt ook niet slecht. De chromecast in volversterkers is vaak slecht en unresponsiv.

@NiGeLaToR die ziet er goed uit. Al is t slechts hdmi 1.4 (4k 30hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire
  • Laatst online: 01-06 15:59
Mijn Onkyo TX-NR727 heeft al een tijdje dat het geluid weg valt of soms niet mee opstart. enige remedie is stroomstekker eruit/erin.. Beestje is 7 jaar oud.. Na wat googlen kwam ik er al snel achter dat ik niet de enige ben met dit probleem (DSP chip/HDMI board) en dat ik te laat ben voor de recall actie. Belande uiteindelijk via via hier terug op tweakers, wist niet dat er een Onkyo AV topic was 8)7 :z

Nu maar eens op zoek naar een vervanger, weer onkyo of toch wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Kire schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:36:
Mijn Onkyo TX-NR727 heeft al een tijdje dat het geluid weg valt of soms niet mee opstart. enige remedie is stroomstekker eruit/erin.. Beestje is 7 jaar oud.. Na wat googlen kwam ik er al snel achter dat ik niet de enige ben met dit probleem (DSP chip/HDMI board) en dat ik te laat ben voor de recall actie. Belande uiteindelijk via via hier terug op tweakers, wist niet dat er een Onkyo AV topic was 8)7 :z

Nu maar eens op zoek naar een vervanger, weer onkyo of toch wat anders?
Onlangs moest ik ook vernieuwen. Dit werd mijn keuze. En dat was echt wel een compromis.

Ik speel geen video's, dus eigenlijk hoeft er niet zo zeer iets naar de TV, maar moet er geluid uit uit de TV naar de stereo. Een AVreceiver is dan eigenlijk hopeloos complex.

Ik heb erg gezocht naar een class D versterker. Eigenlijk wou ik iets moderns, energiezuinig, maar met ouderwetse knoppen voor inputselect. bass. treble, balance. En een 'mooi radio displaytje'.
Helaas erkent de HiFi wereld die behoefte niet.

Eigenlijk zouden die dikke class A A/B AVreceiverbakken van Denon of Onkyo verboden moeten worden. Geluidstechnisch prima. Echter zijn ze hopeloos ouderwets omdat hun energiehuishouding achterhaald is. Ze moeten overdreven groot zijn, veel vrije ruimte hebben en vreten stroom. Jij als consument wordt bedonderd omdat het apparaat zichzelf opblaast vanwege zijn eigen warmteproductie.

Blijf svp zoeken, en laat het weten, misschien gaan de fabrikanten het licht zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Pioneer lx serie is klasse D
En het is een kwestie van techniek. A/B is goedkoper te maken zonder concessies. Klasse D heeft heel veel correcties nodig. Het kan wel goedkoop, maar dan ga je dat ook horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Bruin Poeper schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:42:
[...]

Eigenlijk zouden die dikke class A A/B AVreceiverbakken van Denon of Onkyo verboden moeten worden. Geluidstechnisch prima. Echter zijn ze hopeloos ouderwets omdat hun energiehuishouding achterhaald is.
Waar doel je precies op? Passthrough verbruikt zeer weinig stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@PcDealer

Geen idee wat je precies met PassTrough bedoelt.
Een AVreceiver, het gangbare class A A/B type, die bedraad luidsprekers aanstuurt (daarvoor heb je hem) verbruikt minimaal 30Watt. Zelfs al staat hij zeer zacht.

[ Voor 15% gewijzigd door Bruin Poeper op 23-04-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Bruin Poeper schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:47:
@PcDealer

Geen idee wat je precies met PassTrough bedoelt.
Een AVreceiver, het gangbare class A A/B type, die bedraad luidsprekers aanstuurt (daarvoor heb je hem) verbruikt minimaal 30Watt. Zelfs al staat hij zeer zacht.
Ik heb overigens een lx701 klasse D en een marantz sr6008 beide vergeleken. En het verschil was echt niet zo groot. Dacht dat de 701 ook al zo’n 30 gebruik tijdens normaal gebruik en de marantz maar een paar watt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@Heilige Kaas
Ik heb vrij grondig onderzocht wat er beschikbaar is in de middenklasse €400 - €1000.
Grofweg gebruikten de class D ongeveer 15 a 20 Watt op laag vermogen, tegenover class A A/B ruim 30W à 70W. Overigens moet je flink zoeken naar dit soort gegevens: fabrikanten geven het niet vaak op; ik heb de veel van deze waarden uit fora gevist waar dit ter sprake kwam.

Eerlijk gezegd had ik gedacht dat class D zuiniger zou uitvallen. Ik heb uitgewerkte class D eindversterker-ontwerpen gezien van rond 90W die minder dan 5W over het hele vermogensbereik aan warmte produceerden.

Ik denk dat in een complete AVreceiver een hoop kleine stroomsnoepertjes zoals digitale regeling, wifi, etcetera meespelen. Een internetmodem bijvoorbeeld snoept ook gauw 8-15W.

Ik denk dat met de huidige halfgeleidertechniek het mogelijk moet zijn om een hoogwaardige 2x80W class D AVreceiver onder 15W warmte te laten produceren, dus ca 1/3 van wat we nu verstoken.

Wat mij stoort is dat het lijkt of het niemand iets kan schelen. :(

Nu is dit niet helemaal de topkwaliteit die ik voor ogen heb, maar als je deze prijzen ziet kan je begrijpen dat de chinezen staan te popelen om de hier gevierde Denon's en Onkyo's van de markt te vegen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bruin Poeper op 24-04-2020 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Klasse D kan zelfs nog efficiënter dan wat je noemt.
Ik heb chinese tripath amp en die trekt op grofweg 85db anderhalve watt uit de muur, maar zoals je zegt heeft die geen hdmi board, processor, wifi, netwerkspeler etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

NiGeLaToR schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 08:25:
TX-NR609 hier en zoals velen random relais clicks going strong sinds 2012 :+

https://forums.anandtech....m-relay-clicking.2257493/

Tis een typisch iets wat blijkbaar nog steeds gebeurt?
Hier ook zo af en toe klik, maar hij leeft nog :9

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-09 07:51
Ik heb al enige tijd een TX-NR676E en afgelopen week voor het eerst een ethernet kabel aangesloten voor internet radio. Je krijgt vervolgens een privacy statement en een verzoek tot verzamelen gebruiksgegevens, geen interesse in dus afgewezen. Elke keer als ik de receiver aanzet vraagt die met aangesloten ethernet kabel om het verzamelen van gebruiksgegevens :(
Wat ik via google kan vinden is dit geen bug maar een bewuste keuze van Onkyo |:( Iemand die hier een truuk/hack voor heeft om die keuze uit de receiver te slopen?

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 35 ... 40 Laatste