Toon posts:

Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 5
Acties:

• Bigfoot
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:58
Ik heb eenb Onkyo TX-NR809 van ongeveer twee jaar oud. Afgelopen week deed opeens de audio het niet meer. Ik schrok want ik kon de aankoopbon na net verhuisd te zijn niet meer vinden.

Na contact met Onkyo blijkt dit een bekend probleem en te wijten aan een defecte netwerkchip. Ze hebben een speciaal programma om dit gratis te verhelpen. Ook kun je als alternatief 150 euro korting krijgen op een nieuwe versterker maar dat vond ik niet zo'n goede deal. (aankoopprijs van de 809 was ruim 600 euro)

http://www.eu.onkyo.com/e...-care-program-119261.html
Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program

As part of our commitment to quality and customer service we have determined that a limited number of Onkyo Brand receivers manufactured between 2009 and 2012 may experience loss of audio or loss of network connection. This malfunction has been traced back to a defective network chip.

We deeply regret any frustration or inconvenience this situation may have caused.

To address the problem and help people who may have an Onkyo Brand receiver manufactured between 2009 and 2012 and affected by loss of audio or loss of network connection („Impacted Receiver“), Onkyo is launching a special Customer Care Program to remedy this issue. This program has three steps:

Verify if your Onkyo Brand receiver is impacted
If you have an Impacted Receiver, decide how you prefer to address the issue
Send us your Impacted Receiver in a prepaid box and label that we will provide at no cost to you

• JohFraEl
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-09 15:41

JohFraEl

Slainte!

JohFraEl schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:20:
[...]

[Update voor lotgenoten:]
Gewoon proberen dan maar dacht ik.
Dus bij Customer Service Program op onderstaande link geklikt:

[...]

Vervolgens land kiezen (Netherlands).
Serienummer ingeven (16 digits) en symptomen selecteren:
  • Loss of sound experienced on all channels
  • Speaker indicator on display is not showing
  • "Now Initializing..." message on display is showing constantly
  • Network settings in Setup Menu is grayed out (unselectable)
De andere opties waren niet van toepassing.
Na het aanvinken van T&C agreement en 'Next' kreeg ik de volgende melding:

[...]

Dan komen de opties 'Cashback' of 'Repair'.
Gegevens invullen en submitten, bij Repair aangeven of je label en doos wil of alleen label.
Dat was het geloof ik, en nu maar wachten. 8)

[Update 11-12-2014]
Doos is gisteren gearriveerd, vandaag met receiver erin en label erop op laten halen door UPS voor reparatie.
Weer een kleine update:

Vandaag de receiver retour ontvangen via UPS! 8)
Totaal 8 dagen weggeweest dus oftewel 6 werkdagen, da's best rap.
Staat nu te acclimatiseren voordat ik 'm aansluit en test.

Op de bon van LetMeRepair Rhein-Main GmbH / Betreibsstätte Obernburg staat:
Error Code: Defektes elekrisches Bauteil / Modul (N)
Remedy Code: Austausch (A)
Section Code: Audioverabeitung (digital) (APD)
The Product has been repaired and tested by us and the following components have being exchanged:
Part 1B258584-1B Discription BAHDM-0684-1B Quantity 1
Your product hasbeen cleaned and tested in all funtions before being returned to you.
Die Prüfung des Gerätes nach VDE 0701/0702 wurde durchgeführt.
The LetMeRepairTeam thanks you for your patronage.
Men heeft dus het 'HDMI & Front HDMI Terminal PC Board BAHDM-0684-1B' vervangen. :*)
Tot dusver ben ik nog vrij optimistisch.
Zal nog even berichten of alles inderdaad weer goed werkt zoals men aangeeft.

[Update]
Alles werk naar behoren! Ik ben dik tevreden over de service en de uitgevoerde reparatie! d:)b

Winter | 1st T-net Review

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12:59
gisteren mijn Dolby Atmos boxenset van Okyo rechtstreeks vanuit Duitsland mogen ontvangen, was een extratje bij aankoop van o.a. de 636 welke mij heel goed bevalt.
gelijk gisteren aangesloten, opnieuw de boxen laten inmeten door de AVR, en daarna Transformers 4 (een van de weinig BluRay`s met het nieuwe Dolby Atmos geluidsspoor) gekeken, en moet zeggen leuke extra geluids ervaringen bij het Dolby Atmos geluid.
Zou zeggen niks mis met het nieuwe instapmodel de 636.

• LoermansA
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:44

LoermansA

ICT Ninja

LoermansA schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:05:
  • In hoeverre zorgt de receiver voor vertraging in beeld/geluid. Dus niet sync, maar lag. Dit ivm gamen
  • Is de receiver in staat om het 3D signaal van de PS4 door te geven naar mijn 3D tv op één van de outputs ook al is er een niet-3D beamer aangesloten op de tweede output?
Om maar even op mijn eigen vraag terug te komen; ik merk inderdaad geen extra vertraging die door de NR636 wordt geïntroduceerd en hij heeft geen problemen met het doorspelen van een 3D signaal naar de eerste HDMI uitgang ook al is er een tweede, niet-3D apparaat op de andere HDMI uitgang aangesloten.

Meer dan tevreden met deze receiver!

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:16
Fried schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:16:

Hoe zorg ik er nu voor dat ik ook het geluid van de tv over de receiver kan laten lopen?
Definieer "het geluid van de tv" ?
Geluid vanuit SmartTV apps en spul wat je afspeelt vanaf een USB aansluiting?

Indien ja: zoals hierboven staat kun je ARC gebruiken, maar je kunt ook de 'Optical out' van je TV gebruiken en die op je Onkyo aansluiten.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• PVD66
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 27-09 20:15
Net de nieuwe TX-RZ900 binnen. Ik mag niet klagen, wat een ding :) :)

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-04 17:43
harley2009 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:25:
alles aangelsoten dus de boven speakers op 6 en 7. en dan wat moet ik veranderen om atmos te krijgen
Een Atmos bron afspelen...

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:40
Ik heb hem zelf langs gebracht bij audioservice Elst zonder aanmelding. Ze gaven aan dat dit niet nodig was en dat het via hun systeem via onkyo wordt geregeld. Hopelijk eind vd week weer ophalen (gelukkig is het hier 500 meter vandaan ;))

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:05

Pierre

Van nature lui!

Ik heb ook een 609, en heb het niet voor elkaar gekregen. En heb dus per device de lipsync aangepast.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Lipsync werkend krijgen is rete-simpel zolang je maar aan de volgende regels houd.
  • Kalibratie uitvoeren met bijbehorende microfoon
  • niet gaan kloten daarna met de speakers distance of de level calibration, wil je dat wel gaan doen kijk dan eerst naar de luidsprekerplaatsing en verbeter die eerst.
  • Zet lipsync aan in het instellingen menu.
  • Daarna niet je luidsprekers verplaatsen, mocht dat wel gebeuren. Opnieuw de kalibratie uitvoeren.
"De 609 keizer heeft gesproken" :)

Psst lees ook even de 609 encyclopedie door.

[Voor 25% gewijzigd door Lip op 24-09-2015 22:08]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Acradavos
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 27-09 20:04

Acradavos

Poetsfanaat

Voor de mensen die al langer tijd op hun Atmos speakers wachten, ik heb zojuist bericht gehad van Onkyo EU. :)

"Hi,

we'll ship out all the speaker by the end of this month. If you do not receive your set of speaker mid of October please contact us again for further investigation."

Fractal Design Meshify S2 Black | i9-9900K @ 5,0 Ghz | Aorus Z390 Pro | Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC | Corsair Vengeance 32 GB RGB Pro 3200 Mhz | Corsair RM750x | 2x Samsung 970 Evo Plus 1TB

• mcg_nl
  • Registratie: oktober 2006
sjirafje schreef op woensdag 30 september 2015 @ 02:00:
Mijn afstandsbediening (RC-801M) is eigenlijk aan vervanging toe. Nu heb ik eens wat op ebay rondgekeken en de prijzen voor de verschillende Onkyo afstandsbedieningen variëren nogal. Daarom ben ik wel benieuwd of er andere Onkyo afstandsbedieningen ook met mijn receiver (tx-nr509) werken. Iemand enig idee waar ik dit zou kunnen vinden?
Bij mijn weten alle RC-8XXm modellen.

• Mikayu
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-08 13:33

Mikayu

.srt

Neem de setting die jij het beste vindt klinken en niet wat het internet zegt

• rkonings
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13-09 13:14
Vorige week is na 6 jaar is mijn TXNR-5007 overleden, geen geluid meer op geen enkele zone.
waarschijnlijk het HDMI board, known issue...
Receiver afgeleverd ter repratie bij Audio Service, Onkyo service dealer.

En gisteren weer opgehaald, gerepareerd onder garantie!
Blij mee, goede service van Onkyo!

Wilde het toch effe melden hier.

• Gajescheren
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:29
Krijg net te horen van mijn vrouw dat de Atmos speakers geleverd zijn vandaag.
Ik heb het verzoek begin september ingestuurd.

• DaTimMan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:02
Gajescheren schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:12:
Krijg net te horen van mijn vrouw dat de Atmos speakers geleverd zijn vandaag.
Ik heb het verzoek begin september ingestuurd.
Hier zijn de atmos speakers ook vandaag bezorgd. nu opzoek naar een bluray om te testen :)

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:31

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

ji_ri schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:54:
[...]

Dit wordt moeilijk voor een leek.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit niet in de eerste plaats in de receiver zou kunnen.
Of je de crossover op x Hz in de receiver of met de knop op de subwoofer zelf, zo veel scheelt dat niet. Ik heb de handleiding van de Onkyo eens gelezen en er wordt niet gerept over een GUI of menu qua het instellen van een crossover op de Onkyo.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PVD66
  • Laatst online: 27-09 20:15
ji_ri schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:31:
TX-8150
Ik heb deze nieuwe netwerk stereo receiver van Onkyo en ben daar heel tevreden over.
In het bijzonder met zijn heldere klank.
Ik heb echter 2 problemen:

1) de Onkyo Remote 3 app voor iOS: ipad air 2 (met iOS9.1) kan geen connectie maken met de TX-8150 ondanks dat hij de naam van het toestel en het juist IP adres toont (wifi is OK en airplay ook). Nochtans heb ik alle raad "bij geen connectie" opgevolgd, tevergeefs. Is er iemand bij wie het wel werkt?
Ik ben blijkbaar niet alleen:
YouTube: Onkyo TX-8150 crashed with bad original firmware

2) ik heb nogal een krachtige subwoofer (400W) die via de pre-out aangesloten is, maar zo niet bruikbaar is omdat de bass helemaal overheerst. Ik vind echter nergens een configuratie mogelijkheid op de TX-8150.
Er is net een nieuwe firmware update geweest, heb je die al gedaan?

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

• renzo4000
ji_ri schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:04:
Dit laatste had ik ook gedacht en gemerkt: de bassen overheersen helemaal.
Ik heb 2x KEF IQ90 met als subwoofer XXL S400 (B.K.Electronics U.K.) 400W 300mm 12" high efficiency unit.
Hoe wordt zoiets standaard ingesteld?
Die kefs kunnen best wat laag produceren, dus gooi die crossover eens op 40 van je sub... Die speelt dan alleen het echte laag. Daarnaast niet te gretig met je gain omgaan...je zal anders echt moeten gaan meten dmv een meetmic.

Kijk ook eens hier, ik iemand met jouw setup en teveel bass: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130974.0

• renzo4000
Dat staat toch ook in de manual? Daarom noemde ik het niet relevant, daarnaast adviseer ik hem ook eerst eens te beginnen aan te sluiten zoals beschreven, dan speelt dit issue helemaal niet.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Volgens mij is het ook niet heel lastig: kabel op de Subwoofer Pre-Out op de Onkyo en op de subwoofer de kabel op de Mono/R-ingang. En dan verder zoals jij hebt beschreven: gain op 12 uur en crossover van 60 Hz (ik heb namelijk niet het idee dat die KEF echt tot 33 Hz op -3 dB lopen).

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan is er toch nog iets niet goed met de afstelling. Een subwoofer welke rond de 60 Hz af wordt gekapt zou met spraak geen invloed moeten hebben. Of je hebt een nieuwslezer die net zo laag praat als Smaug uit The Hobbit.

• ikweethetbeter
MrAngry schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:24:
Wat ik vooral wil is dat het makkelijker wordt voor het meisje.
Oplossing: een Logitech Harmony afstandsbediening!

Het is een ramp om 'm in te stellen, maar als je dat gedaan hebt, dan werkt het goed!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Bumperke schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 00:12:

Ik heb alle instellingen nagekeken maar ik kan het niet vinden..
Dus niet goed genoeg. :P
Zoek, en gij zult vinden

Zoek even in de PDF handleiding naar HDMI-CEC of RIHD

of...

Kijk even in setup 7.3

[Voor 4% gewijzigd door Lip op 29-11-2015 11:16]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Xyanta
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:28
Hij is gefixed :)
Hard reset had niet geholpen helaas.
Eerder al eens bij instellingen onder het kopje firmware update, geprobeerd om te updaten via NET, deze gaf echter aan dat er de nieuwste firmware op staat.
Toch maar eens gegoogled, en er bleek dat er nieuwere firmware beschikbaar was.
Deze via usb geinstalleerd en hij speelt mijn muziek nu weer fatsoenlijk af zoals het hoort :)

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
PcDealer schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:18:
[...]
Dat zijn twee verschillende zaken: basale commando's via hdmi en een afstandsbediening versus audio heen en terug via een hdmi kabel/ingang/uitgang.
Niet echt, zonder CEC ook geen ARC.

Nickname does not reflect reality

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-09 16:34

HeroS

Domotica Nerd

Zo me Onkyo 509 is weer terug naar Onkyo. Weer een netwerk probleem :(

Gelukkig is de service perfect en wordt hij gratis verzonden en weer gratis gemaakt. Maargoed, zo blijven we natuurlijk aan de gang.

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• baquelappe
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:48
Ja, hier een tip: Center op None zetten en weg halen :)

• baquelappe
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:48
Ik voel een zekere mate van sarcasme, hoewel mijn tip niet zo was bedoeld. Er is niets mis met de center uitschakelen en weghalen. De receiver zal het center kanaal over de front speakers sturen en feitelijk veranderd er weinig. Uiteraard zal het anders klinken maar heel beroerd zal het niet worden.

Ik ben zelf van 5.1 naar stereo gegaan omdat we van 20 films per week naar 1 in de maand zijn gegroeid. De incidentele film in stereo klinkt prima en mis de center ook totaal niet.

Kwestie van gewenning denk ik.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:01
Was op zoek om mijn 616 buiten de app om aan te zetten. Een simpele wake on lan commando udp poort 9 werkt niet. Op deze pagina gevonden hoe dat moet. met 1 php scriptje is het al gedaan. Super makkelijk en handig.

[Voor 11% gewijzigd door Dacuuu op 10-12-2015 20:03]

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• renzo4000
Voor dat geld koop je ook een leuke harmony remote voor, heb je veel meer plezier van. Ook niet onbelangrijk, de service van Logitech is wel erg goed!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wat je kan doen is, een donor afstandsbediening zoeken (bij de kringloop). En netjes demonteren. Like so :

En dan... dat zwarte weg halen

En dan van de donor afstandbediening zwarte dingen terug lijmen met componentenlijm
simsalabim

Vervolgens kwam ik er achter dat je dat ook met een spray kan herstellen. Ik zal wel even vragen wat dat was voor je.

Top user tip : Ik ben zo dom geweest om cola te morsen over mijn AB, dat kan je beter niet doen. Wat je ook beter niet kan doen, is het herstellen hier van op de lange baan schuiven. Anders krijg misschien de bovengenoemde taferelen.

[Voor 14% gewijzigd door Lip op 19-01-2016 23:15]

• ionicdog
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11-03 12:22
Ik heb nu de onkyo 646 een weekje maar heb iets wat ik niet snap.
Op ingang strm box zit mijn media pc, uitgang naar de tv uiteraard.
Als ik de pc restart zie ik het bootlogo maar daarna geeft de tv aan geen signaal.
Windows is dan gewoon klaar met opstarten.
Als ik de Onkyo dan even naar een willekeurig kanaal switch en weer terug is er weer beeld....
Als iemand een tip heeft graag want snap het niet echt of er is iets mis

edt; iets te vroeg geroepen, pc ook maar op de pc ingang aangesloten, nu hou ik beeld.

[Voor 9% gewijzigd door ionicdog op 24-01-2016 11:15]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• renzo4000
Ik zou dit zelf niet doen en wat meer geld opzij leggen voor een goede actieve sub, voorbeelden zijn genoeg te vinden in dit topic

• mcg_nl
Gewoon aanmelden bij het Customer Care Program, niet zelf zo maar op gaan sturen,

• mcg_nl
Ja dat is wat ze ook aangeven, het is het relais wat tikt.

Wat ik nu schrijf is een aanname, niet gebaseerd op feiten, maar misschien is dit het voorteken van een aankomend defect. (het is immers het speaker relais wat je hoort schakelen, als die straks niet meer schakelt, heb je geen geluid meer)
Je kan dus kijken of jou machine ook onder het "Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program" valt.

https://repair.onkyousa.c...hp?country=NLD&lang=en_GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Lip schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:58:
Zone 2, kan alleen gebruikt worden met analoge ingangen. Verder kan het niet gebruikt worden indien je al gebruik maakt van BI-AMP
Volgens mij is dat wel erg zwat-wit. De hogere series kunnen ook digitaal doorzetten. De hoogste series hebben zelfs een extra zone voor HDMI zodat je beeld en geluid door kan zetten. Tevens is het niet altijd dat je niet (passief) kan Bi-Ampen, ook dat hangt van de serie af. Sommige series doen Zone 3 voor Bi-Amp zodat Main en Zone 2 over blijft. En niet iedereen zal Powered Zone 2 nodig hebben dan wel gebruiken en kunnen met de Pre-Out voor Zone 2 af.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JensI
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 30-04-2018
hallo

heb vandaag een app ontdekt waar je je reciever via windows met chromebrowser kunt bedienen.

https://chrome.google.com...ahaajnfoifcmejindamjlbadp

Edom Onkyo Remote.

Moest alleen bij settings het ip adres invullen van mijn reciever

Groetjes Jens

• Fonta
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-09 13:29

Fonta

BuG Admin

Voor zover ik weet en gehoord heb, hoor je het verschil niet tussen een wat goedkopere receiver en een wat duurdere.
Kwaliteit van het geluid zit hem merendeels in de speakers.
Echter als je grote zuilspeakers hebt en die ook de bass laat weergeven, dan is een goede voeding wel van belang.

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com

• PurpleBlue
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:56:
[...]
Bij mij was het vanzelf weg inderdaad
Oke, bedankt!
Dat icm handmatige Google DNS was de truck! :)

Bedankt!

[Voor 32% gewijzigd door PurpleBlue op 24-03-2016 12:59]

• PurpleBlue
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Normaliter schakelen we alles rond tv uit met Kaku. Dus powercycle doet ie altijd.
Leek nu echt in DNS te zitten.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 235591 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 03:06:
Edit: het ligt niet aan de TX-SR307 versterker, maar aan de RaspberryPi. Ik had wel geluid maar spraakgeluid had ik niet op de TX-SR307 en mijn oude Sony versterker. Bericht verwijderd.
Let wel dat de Onkyo TX-SR307 over HDMI Switching (Pass Through) beschikt en niet over HDMI Processing. Oftewel op jouw Onkyo wordt alleen beeld en geluid doorgestuurd van de HDMI In naar de HDMI Out. Mocht je audio over de speakers willen horen zal je per bron een aparte geluidskabel moeten leggen. Met HDMI Processing is dat niet meer nodig en kan de receiver zelf de audio track uit het totale HDMI spoor halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 07:32
Nosferatu111072 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:28:
[...]

Beide, kreeg gewoon geen ip adres meer van mijn router terwijl alle andere apparatuur geen probleem hebben. Ook mijn nieuwe versterker pakt meteen mijn netwerk zowel WiFi maar ook draadloos.
Update: zit nu al sinds 2 april te wachten op mijn Onkyo tx-nr 636 die ik ter reparatie heb aangeboden aan bol.com. Had geen netwerkverbinding meer. Aangezien het wachten me teveel werd en ik toch op zoek was naar een reciever met meer stereo kwaliteiten naast het av gedeelte heb ik de Onkyo tx-rz 900 gekocht. Wat een geweldige sound. Nou maar eens kijken wat ik ga doen met mijn 636.

Ik kreeg gisteren zowaar een mail van de klantenservice van Bol.com.
Mijn Onkyo tx-nr636 is niet meer repareren. Er staat vervolgens letterlijk in de mail: "Hierdoor wordt je terugbetaald voor dit artikel. Excuses voor het ongemak.". Dan kan ik dit bedrag mooi gebruiken om mijn af te betalen vanwege de aanschaf van de tx-rz900.

:)

[Voor 22% gewijzigd door Nosferatu111072 op 03-05-2016 20:59]

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De dubbele uitgang op de Onkyo is voor als je twee subwoofers aan wilt sluiten. De TX-RZ900 is immers een 7.2 receiver. Je kan met behulp van een Y-adapter wel mono aansluiten op de Onkyo en dan dubbel op de subwoofer, maar echt nut heeft dat niet. Het volume zal iets hoger zijn, maar datzelfde kan je bereiken door de volumeknop een tikje te geven. Uiteindelijk zal de subwoofer niet verder dan zijn max gaan.

Qua Low Level (RCA) aansluiten kan er niet veel verkeerd gaan en werkt veelal het makkelijkst aangezien je alles in de receiver regelt qua crossover. De crossover op de subwoofer zet je dan ook volledig open. Alleen het volume moet je in het begin even op een redelijk neutrale stand zetten. Je kan ook nog voor High Level gaan, maar dat wordt veelal alleen gedaan als de subwoofer in bepaalde modi (Pure Direct) niet meespeelt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fonta

Fonta

BuG Admin

Met apparaten aansluiten op de USB poort zou ik wel oppassen. Bij mij leverde dit een storend geluid op in de speakers. (tx-nr646)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Webgnome schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:05:
[...]

uit de handleiding

[...]

Lijkt er dus op dat dit type A/V receiver nog niet de mogelijkheid heeft om het HDMI geluid direct naar de luidsprekers te sturen en HDMI dus eigenlijk alleen een doorvoer van HDMI IN -> HDMI OUT lijkt te zijn. Volgens mij is het dus met dat type receiver niet mogelijk wat jij wil.

(bron: http://www.nl.onkyo.com/d...8/21438847_2272892f81.pdf pagina 27)
Ah, dat had ik gemist. Dankjewel!
Daarom had ik dus de spdif nodig, verklaart alles. Zet ik die er weet tussen.

Hoi!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:56
Cnet schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:54:
Ik vraag het hier maar even in plaats van weer een nieuw topic te openen.
Ik heb een klein probleempje met mijn Onkyo TX-NR414. Tijdens een avondje film kijken ging mijn reciever spontaan uit. En daarna weer aan. Waarna die weer uit ging. En dat ging zo nog een tijdje door. Normaal film kijken is er niet meer bij. Nu een paar dagen later doet ie niet anders dan een klikkend geluid te maken.
Dus ik vermoed dat het niet mijn HDMI board is. Maar eerder mijn voeding of zoiets.
Kijk eens naar het klantenservice van Onkyo met dit soort klachten of verder in dit topic.
Hier dus: http://www.nl.onkyo.com/e...rvice-program-118747.html
Nu heb ik hem gekocht in najaar 2013 dus garantie heb ik niet meer. Heeft iemand een idee of dit een dure reparatie gaat zijn of niet?
Jij denkt dat een receiver niet langer mee mag gaan dan 3 jaar?

[Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 13-06-2016 00:13]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Cnet schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:39:
[...]
Ik heb op de site van Onkyo gekeken maar als ik het serie nummer invul staat er dat ik niet in aanmerking kom voor reperatie garantie.
Dat hebben meerdere series/modellen. Mailtje sturen naar Onkyo en je komt er veelal wel doorheen. Al is een TX-NR414 wel relatief nieuw en het kan zijn dat deze echt niet onder de garantie vallen. Maar mailen kan je altijd nog doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wildebeast
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 15:35
Sinds gisteren is er ook een nieuwe firmware uit voor de 646. (2015 modellen)
iets meer stabiliteit of zoiets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-09 09:11

donny007

Try the Nether!

Zodra je een knop van de afstandsbediening indrukt wordt eerst een header verzonden, als je de knop vervolgens ingedrukt houdt wordt alleen een herhalingscode verzonden. Het kan zijn dat de receiver voldoende informatie heeft kunnen decoderen om het volume te regelen.

Je hebt IR-setjes met losse ledjes die je op de receiver/Bluray/whatever moet plakken, en setjes waarbij je één zender voor al je apparatuur plaatst; de eerste variant werkt vaak beter. Draadloze (RF) IR-repeaters bestaan ook, maar dat is vragen om problemen.

De TX-SR508 heeft trouwens ook een IR-input, sommige repeater setjes (voorbeeld) komen met een 3.5mm kabeltje voor die aansluiting.

/dev/null

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

enver schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:11:
[...]

Het is telkens onder verlengde garantie verholpen, dat is dan wel weer een duimpje omhoog voor Onkyo. d:)b
FTFY

Ik blijf een beetje in dubio zitten of die verlengde garantie tot 2018 iets goeds is of niet. Het is netjes van Onkyo, dat zeker. Maar aan de andere kant is het gewoon niet leveren van kwaliteit als alle series jaar na jaar hetzelfde probleem hebben.

Over de nieuwe series van Onkyo is wel minder te vinden dat HDMI boards sneuvelen, dat is positief. Echter heeft Onkyo wel concessies moeten doen. Zo hebben ze geen Audyssey meer voor de Room EQ.

Feit blijft dat je voor prijst/kwantiteit bij Onkyo moet zijn. Een merk dat zijn budget modellen al vol hangt met redelijk nieuwe snufjes en ook nieuwe standaarden vrijwel direct op nieuwe modellen heeft zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• waah
  • Laatst online: 17:31
Net 2 dagen bezig geweest om bij vaderlief een echte receiver te plaatsen ipv zo'n Harman Kardon met 2 melkpakjes.

Pfff wat een drama zeg. 3(!) hdmi kabels die het beeld steeds lieten wegvallen om de x seconden. En steeds pas na inbouwen van de kabels natuurlijk.

Uiteindelijk kabel nummer 4 (korte kabels, lange kabels, dure kabels) bleek de Action 7.5 meter kabel het wel goed te doen. Maar nu kan die met de harmony remote + onkyo 545 alles bedienen. Kost wat moeite maar is het waard. Zouden eerst de Onkyo 444 halen, maar de 545 was even duur bij de MM.

Murphy's law denk ik maar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:03
Mijn 609 is ook overleden. Gelukkig heeft Onkyo nog wel een regeling:
http://www.uk.onkyo.com/e...-care-program-119261.html
Ik heb gekozen om voor 249 Euro te upgraden naar een 646. Een gerepareerde 609 gaat vermoedelijk toch ook weer snel kapot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Herr Herzeleid
  • Laatst online: 04-03-2018
Toch bijzonder dat er zoveel problemen met de onkyo's zijn. Zelf heb ik een 508 en dacht ook dat twee HDMI poorten niet meer werkten. Splittertje bij de actiën en gekocht en heb weer twee poorten. Kwam ik er laatst achter dat ik die twee HDMI poorten niet toegewezen heb aan een functie 8)7. Heb nog niet geprobeerd of dat t probleem verhelpt, maar verwacht van wel eigenlijk. Dit heb ik dus al echt een aantal jaar hahaha.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:03
Alternatief was een kosteloze reparatie. Als die binnen een bepaalde aankoop datum valt dan is er ook een optie voor een volledige refund. Maar die optie had ik niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UnderdogD
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21-02-2017
Hoewel de hele problematiek natuurlijk al pijnlijk is bij Onkyo, krijgen ze wat mij betreft nog steeds een pluim voor het nemen van verantwoordelijkheid...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• waah
Hier nog erg blij met mijn TX-NR509. Na het vervangen van de HDMI board werkt die top. Nu beneden gezet ipv op de gamekamer door te weinig HDMI poorten op de Onkyo (Staat nu een Denon X2000 boven, en zelfs dan heb ik nog HDMI splitters nodig).

Nu heb ik beneden hem als 3.0 setje in gebruik. Echter zou ik buiten graag ook muziek luisteren. Ik weet dat daar zone 2 voor bedoeld is maar:
- Werkt alleen met analoge signalen, terwijl wij alles digitaal doen
- lastig in te stellen via Harmony Remote (eis)
- Moet weer een losse receiver tussen, die ik niet heb.

Nu zat ik te denken om de 2 buitenspeakers (die ik nog moet kopen, maar liever passief ivm geen stroom in de tuin) als rears in te stellen. Dan de receiver als 5.1 instellen, en dan een knop of iets dergelijks zodat de speakers alleen aan gaan als je de knop omzet.

Kan dit uberhaupt? Ik weet dat het onconventioneel is, maar zou de simpelste oplossing zijn.
Ik dacht aan zoiets, maar geen idee waar je dit kan kopen :+
http://www.ebay.com/itm/W...aker-Switch-/321442892655

[Voor 10% gewijzigd door waah op 27-07-2016 16:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• waah
UnderdogD schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:41:
[...]

Ik zou ze met een speakerswitch gewoon bij de voorspeakers aansluiten.
Zoals degene die je poste, maar dan gebruiken om voor binnen of buiten te kiezen. Zijn ook varianten om beide tegelijk te kunnen laten spelen.
Bijvoorbeeld bij Conrad verkrijgbaar, bijvoorbeeld:
https://www.conrad.nl/nl/...348_pla-1289573&WT.srch=1
Zoiets is precies wat ik zocht _/-\o_
Nog ff buitenspeakers regelen en dan eindelijk simpel buiten muziek luisteren zonder versterker op 10 en de buitendeuren open :+

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23-09 10:05
renedis schreef op zondag 10 juli 2016 @ 19:13:
[...]

Nope heeft de TV niet. Zit mij te bedenken dat alles geaard is (ook de consoles) op de TV na.
Even kijken of ik op één of andere manier de TV kan aarden om te testen.

[afbeelding]

Excuus, tot 31 augustus 2016.
Ik krijg 125,- euro voor de 609 of ik kan kiezen om een vervangende 646 te kopen voor 250,- euro.
Gisteren het programma doorgezet voor een 646. Ben benieuwd wat dat mij gaat brengen :)

• Snuffel
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 15:40

Snuffel

Vroem!

Zoals gesteld: dat is het issue niet. Receiver staat op een plank in een open kast, met ruim 30cm boven/links/rechts/achter aan ruimte.

Zal vandaag eens contact opnemen met de verkopende partij (MM).

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

renedis schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:07:
[...]
Thanks voor de info, is compleet aan mij voorbij gegaan.
Duidelijk verhaal :)
Ora et Labora schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:30:
Een vraagje, via Marktplaats kan ik een Onkyo TX-SR606 aanschaffen voor € 175,-
Welke prijs je er voor over hebt is aan jezelf, daar is GoT niet het medium voor. Maar ik zou toch echt afraden om een TX-SR606 te nemen. Als eerste het feit dat die serie één van de ergste problemen heeft met de HDMI boards die sneuvelen. Natuurlijk kan je tot 2018 het kosteloos laten maken, maar het probleem zal nooit echt weg zijn aangezien men het HDMI Board vervangt en niets doet aan de bron van het probleem. Daarnaast is de TX-SRxx6 serie een serie met zeer slechte voedingen. Meetresultaten zijn niet echt meer beschikbaar op de diverse sites, maar het stond me bij dat een TX-SR606 zo'n 30 Watt per kanaal doet voordat de receiver in de protectie schiet. Eerlijk is eerlijk: qua vermogen is dat nog steeds meer dan genoeg voor een goed feestje in de huiskamer. Maar het totaalplaatje zou mij in ieder geval een dergelijke receiver laten staan. Een jaartje geleden heb ik mijn Denon AVR-2809 verkocht voor iets meer (maar dat was dus vorig jaar). Dan zou ik liever naar zoiets uitkijken dan een Onkyo uit die serie.

Als je puur wil vervangen voor HDMI dan eerst even bepalen welke HDMI-versie je nodig hebt. Aangezien je de TX-SR606 aanhaalt gok ik dat HDMI 1.3 (HD Audio) meer dan genoeg is en er geen eis is voor 3D (HDMI 1.4) of zelfs UHD (HDMI 2.0)? In dat geval zou ik tweedehands kijken. Genoeg receivers die worden gedumpt omdat de eigenaar wel naar nieuwere HDMI standaarden of opties als WiFi of Spotify Connect wil.

[Voor 5% gewijzigd door FeaR op 19-08-2016 15:40]

• Yo-L
  • Niet online
Voor anderen die het interessant vinden: in het kort mijn ervaring met Onkyo trade-in nadat mijn 609 uit 2012 het opgaf (no sound issue), de timeline:

- za 6/8; trade in aangevraagd
- ma 8/8; shipping label ontvangen
- wo 10/8; 609 gratis opgestuurd naar LetMeRepair (Duitsland), overigens zonder aankoopbewijs
- vr 19/8; kortingscode ontvangen & de 646 besteld bij onkyoshop.com

Nu afwachten wanneer die binnenkomt, maar vooralsnog vreesde ik dat het langer zou duren voordat de voucher binnenkwam.

• renzo4000
Die e80 heeft zeker een filter... Overigens laat je niet van de wijs brengen door ons. Als jij het zo wil aansluiten moet je dat zeker doen, het punt is dus vooral dat het niet iets is wat heel veel zal brengen qua geluid. Maar probeer het gewoon eens uit in beide setups... Wellicht klinkt de bi-wire voor jou wel degelijk beter. Laat het ons weten!

• Yo-L
  • Niet online
Yo-L schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:47:
Voor anderen die het interessant vinden: in het kort mijn ervaring met Onkyo trade-in nadat mijn 609 uit 2012 het opgaf (no sound issue), de timeline:

- za 6/8; trade in aangevraagd
- ma 8/8; shipping label ontvangen
- wo 10/8; 609 gratis opgestuurd naar LetMeRepair (Duitsland), overigens zonder aankoopbewijs
- vr 19/8; kortingscode ontvangen & de 646 besteld bij onkyoshop.com

Nu afwachten wanneer die binnenkomt, maar vooralsnog vreesde ik dat het langer zou duren voordat de voucher binnenkwam.
En ter aanvulling:
- di 23/8; ontvangen 646 via UPS

Al met al dus doorlooptijd van 2,5 week van aanvragen trade-in tot ontvangst vervangende 646 met bijbetaling.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:21
Adel_F16 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:44:
[...]

Bedankt voor je reactie. Heb ik al gedaan. Krijg precies dezelfde meldingen :/.
als je hem zelf gekocht hebt zou ik zeggen DOA

Strava, Twitter

• Adel_F16
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 27-09 18:51
Webgnome schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:46:
[...]

als je hem zelf gekocht hebt zou ik zeggen DOA
Vandaag een nieuwe gekregen, deze doet het perfect :)

• ionicdog
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11-03 12:22
Dts x update is er

http://www.nl.onkyo.com/e...46-31-08-2016-125246.html

Staat erop en werkt!

Hier kan je test audio DL;http://www.demo-world.eu/2d-demo-trailers-hd/

Ik heb een film The huntsman winterswar met DTS MA waarin ook DTS X zit
Hier een overzicht met films die DTS X hebben

http://www.nextgenhometheater.com/dtsx-blu-ray-movies/

[Voor 60% gewijzigd door ionicdog op 31-08-2016 13:05]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• Fuff
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
Ik paar weken geleden van een mede-tweaker een TX-NR414 overgenomen. Firmware update gedraaid en verrek, spotify connect werkt nu ook (eigenlijk alléén) via de spotify app. Prachtig dat ze die software ook gewoon uitbrengen op de wat oudere modellen :)

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om als ik op de onkyo een input selecteer dat het betreffende apparaat en de tv (bijv een ps4, ziggo kastje) vanzelf aan gaan? Luxeprobleem natuurlijk, maar zou wel mooi zijn.

• Fonta

Fonta

BuG Admin

Hier ook de dts:x update geïnstalleerd. Ging helaas niet zo soepel bij mij.
Na de update kreeg ik de vraag of ik de calibratie wou uitvoeren.
Dit simpelweg gedaan en nadat dit klaar was, had ik helemaal geen geluid meer.
Hierbij viel het mij op dat de firmware versie die in het menu weergegeven werd 2x een ? bevatte.
Na een paar herstarts en een factory reset zag ik later in het menu opeens dat ik een firmware update kon doen, deze was in tegenstelling tot de andere zeer snel klaar en stopte met Completed! op het scherm.
Na uit en weer aan zetten was mijn geluid gelukkig terug en werkt dts:x naar behoren.

• Fonta

Fonta

BuG Admin

Naar mijn weten is de opbouw van atmos upfiring speakers iets anders in de vorm dat er zaken gedaan zijn om het geluid meer te "richten" en minder naar de zijkanten te laten gaan.

• anie
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06:49
Arrne schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:55:
Ik heb hier sinds een klein jaar een Onkyo HT-S3705 5.1 setje staan. Werkte altijd prima, maar sinds kort werkt die toch niet meer helemaal naar behoren. Wellicht dat iemand hier me in de goede richting kan helpen.

Af en toe spring het beeld van de tv kort op zwart als ik iets afspeel via één van de aangesloten apparaten (STB/Xbox/Chromecast). Vaak speelt het geluid gewoon door, maar soms blijft het beeld langer zwart en valt het geluid ook weg. Soms heb ik er een week lang geen last van, en dan krijg ik dit probleem ineens meerdere keren binnen een aantal minuten. Keuze van bronapparaat lijkt hier geen invloed op te hebben.

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken? Kan ik ergens een instelling aanpassen, of zou er echt iets kapot zijn? Heb al geprobeerd te zoeken op tweakers/internet, maar het laat zich niet met 1 term (die bij mij bekend is dan) beschrijven, waardoor je uitkomt op allerlei andere problemen.
Ik heb daar met hetzelfde setje ook wel eens last van. Komt volgens mij door de connectie tussen de hdmi kabel en de hdmi ingang. Bij mij zit dat een beetje los. Ff goed aandrukken en ik kan weer even vooruit.

• DaTimMan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:02
diazull37 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:36:
Kan iemand zijn ervaringen delen mbt atmos upfiring speakers van onkyo en de 646?
Als de speakers niet veel toevoegen kan ik misschien beter een duurdere onkyo aanschaffen
Klinkt erg gaaf en lijkt ook echt van boven te komen. Dit dan wel met een echte Atmos bluray.
5.1 Upmixing naar atmos was niet beter dan de 5.1 ervaring. Ik kreeg ze toen gratis en zou ze voor het geld niet kopen, nog te weinig content.

Helaas worden veel atmos films alsnog zonder atmos in NL uitgebracht, het is dus erg goed zoeken. De 646 bevalt mij verder uitstekend en ik zou niet een duurdere kopen als je niet de extra functionaliteit daarvan nodig hebt.

• PcDealer
dbz1985 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:59:
[...]

Was wel al zo ver dat het een ht-r990 betreft maar kan er verder niet echt zo 1 2 3 zo iets over vinden
Geen 60, maar 30 Hertz:
Tabel voor videoresolutie
De volgende tabellen geven aan hoe videosignalen bij verschillende resoluties naar buiten worden gebracht door de AV-receiver.
NTSC/PAL
Beschikbare resoluties: [3840 × 2160 24/25/30 Hz]
http://www.nl.onkyo.com/d...al_HT-S9405THX_DeNlSv.pdf, pagina 85

• dbz1985
  • Laatst online: 16:30
PcDealer schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:01:
[...]

Geen 60, maar 30 Hertz:

[...]

[...]
Dat laatste had ik even overheen gelezen maar thx voor het vinden van de info :-) ik had google er al op los laten gaan wn kon het maar niet vinden

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De TX-NR717 valt onder de serie met verlengde garantie. En anders doet een e-mail naar Onkyo wonderen. Zodra het op het HDMI Board of DSP komt is Onkyo zeer coulant. Dus tot 2018 heb je sowieso via Onkyo verlengde garantie.

Artifacts had ik ook met mijn eerste Onkyo, alleen waren die blauw en niet groen. Al kwam dat deels (bleek naderhand) ook door de videochip te kome. Zeker omdat je met meerdere devices problemen hebt en veelal met HDMI lijkt het op een defect board. Je kan altijd de receiver aanmelden en het board laten vervangen. Let wel dat het probleem terug kan komen. Alleen het HDMI board wisselen lost de oorzaak van het probleem namelijk niet op.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ample Energy schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:06:
Goed dat je het zegt! Ik had het serienummer wel op de website ingevoerd, maar daar kwam niks uit. Ik zal ze eerst een e-mail sturen dan.
Sommige series/types zijn volgens Onkyo goed. Bijvoorbeeld ook alles van Integra zou het probleem niet moeten hebben. Maar zelfde onderdelen en bouw dus ook daar problemen. Daarom altijd contact met Onkyo zoeken. Zodra je aangeeft aan je HDMI board te twijfelen zijn ze volgens mij al over de streep :P

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:25
Gucky schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:01:
Ik heb een andere vraag:

Op mijn oude TX-NR414 kon ik via PC met browser en netwerk de URL's van audio streamers onder de favorieten invoeren op de TX-NR414. Vervolgens kon je die met de ab in de NET-stand onder favorieten terugvinden en afspelen.

Welke nieuwe receivers van Onkyo ondersteunen dat?

Ik heb nu al een aantal handleidingen door gespit, maar b.v. bij de populaire 656 is er niets over te vinden....
Mijn 636 ondersteund dat, dus ik neem aan dat die hele generatie het ondersteund. Je bedoeld dit toch?
YouTube: ONKYO - Adding Internet Radio Stations

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Ample Energy
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 08:40
FeaR schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:36:
[...]
Sommige series/types zijn volgens Onkyo goed. Bijvoorbeeld ook alles van Integra zou het probleem niet moeten hebben. Maar zelfde onderdelen en bouw dus ook daar problemen. Daarom altijd contact met Onkyo zoeken. Zodra je aangeeft aan je HDMI board te twijfelen zijn ze volgens mij al over de streep :P
Hij is nu helemaal overleden :'(

Hij viel ineens uit en deed helemaal niks meer. Na 24 uur zonder stroom had ik hem weer aangesloten, maar in plaats van een paar luide klikken bleef hij zachte klikjes geven. Uiteindelijk startte hij wel door, maar ik heb er nu geen vertrouwen meer in dat hij nog goed functioneert. Binnenkort dus maar bij Hobo afleveren en dan ik zie wel wat Onkyo er nog van kan maken. Ik heb nu tijdelijk een Sony van €250, maar die komt bij lange na niet in de buurt van de Onkyo. Setup duurde maar 20 seconden of zo, dus er zal vast winst zijn te behalen, maar dit is bijna het kwaliteitsniveau als ik had met m'n vorige Onyo. Die kwam uit zo'n kant en klare 5.1-set. Ik hoop dus dat ze mijn 717 nog kunnen fixen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:59

Ragdoll

excommunicado

Ragdoll schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:37:
Iemand hier een TX-NR serie in combinatie met een Philips TV?

Sinds een aantal dagen heb ik een nieuwe TV van Philips de 55PUS6401, als ik nu de TV uitzet dan springt na een 10~20 seconden de receiver uit zichzelf weer aan.
Dit had ik met mijn vorige Samsung TV helemaal niet, ik heb in het menu van de Philips TV al diverse instellingen gewijzigd maar niks mag baten.

Is hier vanuit de Onkyo nog wat aan te doen of is dit echt een signaal op de HDMI poort van de Philips?
Eergisteravond ineens een push melding dat er een update klaar stond, die laten lopen en het probleem is volledig opgelost. Blijkbaar was het al een bekend probleem.

• PcDealer
nhimf schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:31:

Wat zijn de verschillen tussen deze twee. Volgens mij kwam ik niet heel veel verder dan 4K en 2x zoveel HDMI poorten en wat extra streamings opties (bijv google cast). Nu heb ik een 4K tv dus ik zal er wel baat bij hebben, echter heb ik nog geen 4K bron (blu-ray, xbox one S, etc).
Dat kun je zelf toch ook wel opzoeken?

http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr509-35637.html
http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr646-124318.html
https://tweakers.net/pricewatch/compare/280878;449007/ (mogelijk niet compleet)

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10:54

OmeJoyo

This is me

De 656 in de actie bij Wehkamp.nl en had er ook nog een tegoedbon voor liggen, dus net maar besteld :) kan niet wachten tot die er is.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Fliepke schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:18:
Ik heb hier een 508 in huis en een poosje geleden begon hij tijdens het tv kijken steekjes te laten vallen. Simpelweg in de vorm van stilte van een kleine seconde in een volledige willekeurig interval. Soms minutenlang niet, soms een paar keer per minuut.
Bloedje irritant natuurlijk.

Waar kan zoiets aan liggen?

Deze "hapering" vertoont hij ook bij een verbinding met een Steam link en ik heb hem ook al een factory reset gegeven en hij is nu ook aangesloten met een andere hdmi kabel naar de tv toe.
In een periode dat hij kuren vertoont ben ik heel geïnteresseerd of die ook weg valt als je het volume harder of zachter zet. If so probeer de HDMI kabel er is een paar seconde uit te halen en terug te stoppen en kijk of het daarna weer een tijdje goed gaat.

Dan heb je namelijk hetzelfde probleem als ik heb, teminste zo begon het bij mij en het wordt steeds erger, enkel via de HDMI poorten.

• ikweethetbeter
De L20 is een stereo (2.1, sub is mogelijk) receiver, wel met netwerk (Airplay enzo) mogelijkheden. Deze compacte AV receiver (class D versterker ipv de klassieke class AB) klinkt, met de juiste speakers, erg goed. Zorg wel voor speakers met hoog rendement en/of een subwoofer als je van "hard" houdt.

De L50 is een surround (5.1) AV receiver, die gebruik maakt van dezelfde technologie.

De L50 heeft een kwalitatief mindere afwerking, wat je kunt zien aan de speaker klemmetjes ipv de stevige schroefaansluitingen die je op de grotere en betere receivers ziet. Dat hoeft niet veel uit te maken voor het geluid, de speakers bepalen uiteindelijk wat je hoort.

Moet het compact en met weinig warmteontwikkeling, dan kun je prima een L20 of L50 kopen, wil je kracht, dan ben je met een "bulky" klassieke receiver beter af.

• ikweethetbeter
Uit de handleiding:
Wanneer „HDMI Through” is ingeschakeld, stijgt het stroomverbruik, zelfs wanneer de unit in stand-by staat. Echter, de verhoging van het stroomverbruik wordt tot een minimum beperkt door automatisch over te schakelen naar de HYBRID STANDBY-modus waarin alleen het essentiële circuit in werking is.
De Engelse handleiding is meer specifiek:
■ Power consumption in standby mode
• In the following cases, the power consumption in standby mode may reach up to a maximum of 5 W:
– When "Network Standby" in "7.Hardware Setup" - "Network" is set to "On".
– When "HDMI CEC (RIHD)" is set to "On". (Depending on the TV status, the AV receiver will enter normal standby mode.)
– The "HDMI Through" setting is set to other than "Off". – When "Wakeup via Bluetooth" in "7.Hardware Setup"
- "Bluetooth" is set to "On".
• The power consumption in standby mode may be larger
than the value above while the MHL (Mobile High- definition Link) enabled mobile device connected to the AUX INPUT HDMI/MHL jack is being charged.

• Kipcorn
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:58
DennusB schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:23:
Iemand hier ervaring met de pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart (buiten de Cast ondersteuning om dus haha)?
Ik heb deze sinds gisteren staan en ik kan er dus nog niet heel veel over zeggen.

Is er iets specifieks dat je zou willen weten?

Mijn vorige receiver was een TX-SR307 en mijn eerste indruk is dat er een hoop verbeterd is.
Het onscreen display om de instellingen te wijzigen werkt vlot en is duidelijk.
Deze receiver maakt geen gebruik meer van Audyssey, room calibration gebeurt nu met Onkyo's eigen AccuEQ. Of dit een verbetering is t.o.v. Audyssey kan ik niet zeggen, maar van wat ik zo lees zou het wel eens een stap terug kunnen zijn.

Het geluid is vergeleken met mijn oude TX-SR307 beter. Het klinkt 'schoner', bij gebrek aan een beter woord.

Waar ik nog wel een beetje mee zit is het volume van de speakers alsook de subwoofer out.
Ik maak gebruik van een setje Jamo A405 HCS5 en deze produceerden met mijn TX-SR307 op een volume van 30-40 een vol geluid dat mijn niet al te grote huiskamer goed vulde. Voor een zelfde volume moet ik de TX-NR656 echter tot boven de 50 opendraaien.
Dit is zo voor elk apparaat dat aan de receiver hangt, in dit geval een Vodafone thuis STB, een HDX1000 mediaspeler en een Chromecast(1).

Alles is aangesloten met HDMI en zonder losse coax en/of optische kabels. Ik heb dit ook nog niet geprobeerd omdat ik juist van die kabel jungle af wilde.

Wellicht is dit normaal voor deze receiver, het volume gaat ook van 0 tot 100 tegenover 0 tot 75 op de TX-SR307, maar mijn hoofd is het er nog niet mee eens.
Ik krijg nu steeds de indruk dat de receiver enorm z'n best moet doen om er een beetje geluid uit de persen.

Bovenstaande wil ik sowieso even hier voorleggen om te kijken wat men er van zegt, maar als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Ik heb de receiver nu net een dag staan dus ik ben nog volop aan het uitzoeken wat 'ie doet en hoe.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Kipcorn schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:39:
[...]

Ik heb deze sinds gisteren staan en ik kan er dus nog niet heel veel over zeggen.

Is er iets specifieks dat je zou willen weten?

Mijn vorige receiver was een TX-SR307 en mijn eerste indruk is dat er een hoop verbeterd is.
Het onscreen display om de instellingen te wijzigen werkt vlot en is duidelijk.
Deze receiver maakt geen gebruik meer van Audyssey, room calibration gebeurt nu met Onkyo's eigen AccuEQ. Of dit een verbetering is t.o.v. Audyssey kan ik niet zeggen, maar van wat ik zo lees zou het wel eens een stap terug kunnen zijn.

Het geluid is vergeleken met mijn oude TX-SR307 beter. Het klinkt 'schoner', bij gebrek aan een beter woord.

Waar ik nog wel een beetje mee zit is het volume van de speakers alsook de subwoofer out.
Ik maak gebruik van een setje Jamo A405 HCS5 en deze produceerden met mijn TX-SR307 op een volume van 30-40 een vol geluid dat mijn niet al te grote huiskamer goed vulde. Voor een zelfde volume moet ik de TX-NR656 echter tot boven de 50 opendraaien.
Dit is zo voor elk apparaat dat aan de receiver hangt, in dit geval een Vodafone thuis STB, een HDX1000 mediaspeler en een Chromecast(1).

Alles is aangesloten met HDMI en zonder losse coax en/of optische kabels. Ik heb dit ook nog niet geprobeerd omdat ik juist van die kabel jungle af wilde.

Wellicht is dit normaal voor deze receiver, het volume gaat ook van 0 tot 100 tegenover 0 tot 75 op de TX-SR307, maar mijn hoofd is het er nog niet mee eens.
Ik krijg nu steeds de indruk dat de receiver enorm z'n best moet doen om er een beetje geluid uit de persen.

Bovenstaande wil ik sowieso even hier voorleggen om te kijken wat men er van zegt, maar als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Ik heb de receiver nu net een dag staan dus ik ben nog volop aan het uitzoeken wat 'ie doet en hoe.
Je kan het volume van elke ingang met +10 verhogen maximaal, ik heb dit bij bijna alle ingangen gedaan (ergens tussen de +7 en +10) en nu staat ie op hetzelfde volume als mijn 309 stond :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Kipcorn schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:39:
[...]
In het kort: laat het los.

De stand van de volumeknop zegt niets over het vermogen wat de receiver levert. Als je op een schaal van 0 - 100 telkens op 97 - 98 zit te spelen dan zou ik de gedachte snappen, maar in dit geval niet. Het is niet zo dat je op 50% van het volume ook 50% van het vermogen gebruikt.

Ik weet niet wat Onkyo aangeeft als referentievolume (wordt soms in de handleiding vermeldt) maar dat zou pas iets aangeven. Veel receivers meten (ongeveer) het volume van -80 dB tot +18 dB. Bij 0,0 dB gaat de receiver pas echt versterken, alles daaronder is een verzwakking. Bij Denon is het zo dat op de schaal van 0 - 100 de 0,0 dB waarde pas ergens bij 80/90 ligt. Dus met 50 -100 zou ik me geen zorgen maken.

Daarbij is 30/40 op een schaal van 0 - 75 ook niet zo verschillend van 50 op een schaal van 0 - 100.

[Voor 4% gewijzigd door FeaR op 15-12-2016 13:09]

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Misschien interessante aanbieding:
Onkyo SKH-410 (2 atmos speakers) voor €64,50 (inclusief verzending) met code 0101
https://doublepoint.nl/on...eakers-2-stuks-zwart.html

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik heb definitief afscheid genomen van mijn 646 en heb de Denon 2300 gekocht.

Eerlijk is eerlijk: wat een verschil! Onkyo haalt het niet bij de bij de Denon, op geen enkel gebied.
Klinkt misschien negatief maar voor mij geen Onkyo meer .... Maar dat heeft meer met de service, of gebrek aan service, te maken..

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:21
Snuffel schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:42:
Ik heb definitief afscheid genomen van mijn 646 en heb de Denon 2300 gekocht.

Eerlijk is eerlijk: wat een verschil! Onkyo haalt het niet bij de bij de Denon, op geen enkel gebied.
Klinkt misschien negatief maar voor mij geen Onkyo meer .... Maar dat heeft meer met de service, of gebrek aan service, te maken..
En nu graag iets meer informatie over wat er precies allemaal is gebeurt zodat je deze beslissing hebt gemaakt?

Strava, Twitter

• DoeEensGek
  • Laatst online: 15:23
ikweethetbeter schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:02:
Normale mensen vragen hulp of raad in dit Onkyo forum, Snuffel komt hier alleen maar om een bommetje te leggen... Het verhaal komt me niet heel erg geloofwaardig over!
Normale mensen nemen ook contact op met de winkel waar het product gekocht is.

• ikweethetbeter
Ik heb HDMI-CEC ook uitstaan. Dat leverde alleen maar problemen op! Het enige nadeel is dat Samsung het dan blijkbaar nodig vindt om ARC ook uit te zetten, maar een toslink kabeltje lost dat "probleem" weer op.

Dit soort protocollen zijn bedacht in het VCR tijdperk. In die tijd, toen je met SCART al je videobronnen (VCR en DVD) direct op je tv aansloot, werkte het goed. Tegenwoordig, nu tweakers alle videobronnen via HDMI op een receiver aansluiten, en er slechts één kabeltje naar de tv gaat, werkt het voor geen meter. Helaas...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18-04 09:23
Ik zie dat ik niet de enige ben die teleurgesteld is over Onkyo, is nu al de derde keer dat mijn Onkyo sneuveld, eerst een 606 en bij gebrek aan HDMI boardjes (bij Onkyo) kon dit niet gerepareerd worden, na vier maanden geld terug ontvangen, voorzo ver netjes, toen een TX NR808 gekocht en nu voor de tweede keer een HDMI probleem, terwijl dat niet meer voor zou moeten komen vanwege nieuwe design HDMI board, van de week CE-Repair in Mijdrecht maar weer even bellen, daar word je toch uiteindelijk naar toe verwezen, ongelofelijk jammer dat ze dit probleem schijnbaar niet kunnen oplossen.

Update: Nadat het HDMI board in februari 2015 door een verbeterde versie is vervangen en nu weer defect is, vandaag met CE-Repair gebeld en het word alsnog onder coulance vervangen, daar word ik weer een beetje blij van.. _/-\o_

[Voor 16% gewijzigd door Habana op 02-01-2017 18:39]

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Onkyo reageert slecht over het algemeen. Ook hun forum is in mijn ogen een drama met late tot geen reacties.

• MM99
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:04

MM99

That is the way I am!

Johnkyo schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:11:
Hallo allemaal. Vanaf vandaag nieuw op het forum.
Ik heb van de week een Onkyo TX-NR555 Receiver gekocht.
Ik had een jaar of vier een Yamaha receiver maar van de 1 op de andere dag ging ie raar doen. Ik was er sowieso al vanaf het begin niet tevreden over. En ik wilde eigenlijk al heul lang een Onkyo. Dus 1 en 1 maakt 2 en daarin deze receiver gekocht.
En eerlijk is eerlijk: qua geluid haalt de Yamaha het niet bij de Onkyo. Man man wat klinkt ie lekker over m'n KEF surroundeitjes.
Het aansluiten was ook een eitje. Dacht ik.
Maar ik zit met 1 probleem waar ik niet uit kom.

Mijn Samsung tv UE40D6500 zit aan de receiver vast, samen met m'n Kodi speler en BD.
Natuurlijk klinkt m'n tv nu veel beter met de Onkyo, maar ik wil ook tv kunnen kijken zonder receiver geluid. En daar loop ik vast.
Mijn KPN tv kastje (ik heb geen glasvezel, gewoon via normale verbinding) zit in de receiver. Vanaf de receiver loopt een HDMI acr kabel naar de tv.
Maar als ik nu de tv wil aanzetten zonder de Onkyo gebeurt er niets. De tv gaat niet aan. In de HDMI lijst van de tv staat HDMI 2 (waar de tv op aangesloten zit) er niet tussen.
Als ik dan weer de receiver aanzet gaat ook de tv aan. Maar dat moet dan niet.
Waar maak ik een denkfout? Is er een andere mogelijkheid dat het mij wel gaat lukken?
Ik had het tv kastje ook al direct op de tv aangesloten (zo had ik mijn Yamaha ook aangesloten) maar dan wordt het geluid niet doorgestuurd naar de receiver (wat bij de Yamaha wel gebeurde).
Euhm.... help! :'(
Receiver moet je om HDMI pass through zetten. Dan moet de geluid en beeld door gestuurt worden als je Onkyo uitstaat. (Let wel op dat je de juiste input selecteerd voordat je de receiver uitzet. Dus als je KODI wilt kijken zonder speaker, moet je wel Kodi input selecteren op je receiver, dan de receiver uitzetten)

En zoals eerder vermeld, CEC uitzetten.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Habana schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:09:
[...]
....het grootse probleem blijft de simpelweg de HDMI boardjes ook het nieuwe design HDMI boardje die er bij mij al in gezet was lost dit schijnbaar (of ik had pech) niet op....
Is er daadwerkelijk wel een nieuw design van de HDMI Boards die ze wisselen? Volgens mij stoppen ze er een nieuw HDMI Board in en meer niet. Aan de positie van de onderdelen die erg warm worden en daardoor (onder andere) zorgen voor het defect raken van het board wordt niets gedaan. Er zijn gevallen bekend van personen die tot 3-4 keer toe een nieuw HDMI Board hebben gehad.

• JoSchaap
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-09 10:43

JoSchaap

Had a life, got a modem..

na 7 jaar vloeken op een bagger hts setje voor philips (loopt vast halverwege films, en mist zo nu en dan een speaker kanaal) met nieuwjaar toch de knoop maar doorgehakt (ja ik was dus al iets van 5 jaar bezig met het samenstellen van diverse setjes, maar kon gewoon niet kiezen :Y) ), en als goed voornemen de Onkyo HT-S5805 set besteld. (puur omdat ik niet kon kiezen, en de set mooi compleet was)

Op de veel te dunne/korte speaker kabeltjes na echt een goede combo set voor 495 euro!

op het moment gebruik ik de set met alles uit de doos. echter kan ik dan net niet de surround speakers krijgen waar ik ze wil hebben. En de te kleine diameter van de speakerkabel staat me niet aan.

HDMI-CEC heb ik na een dag prutsen opgegeven en op de reciever uitgezet. De reciever bleek mn STB inschakelen als ik het niet wou, en de tv uitschakelen als ik de STB dan weer uitzette 8)

voor nu staat het op alle apparaten uit. allicht dat ik een harmony remote bestel om het gebruiksgemak terug te brengen. :)

hoe dan ook, tot nu toe super tevreden (maar dan kom ik ook wel van een bagger setje af :+)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Habana schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:09:
[...]

en ja ik heb voldoende ventilatie, hij staat in een rondom open kast met 15cm ruimte erboven,
Dan heb je dus te weinig ventilatie

Important Safety Instructions

Do not use this apparatus near water. :+

If you install the apparatus in a built-in installation,
such as a bookcase or rack, ensure that there is ade-
quate ventilation.
Leave 20 cm (8") of free space at the top and sides and
10 cm (4") at the rear. The rear edge of the shelf or
board above the apparatus shall be set 10 cm (4")
away from the rear panel or wall, creating a flue-like
gap for warm air to escape

bron : http://www.intl.onkyo.com...pdf/tx-nr808_manual_e.pdf
blz 2

[Voor 5% gewijzigd door Lip op 06-01-2017 23:15]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

En je punt is? daar staat precies hetzelfde namelijk, weliswaar in het Nederlands dan.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Habana schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:20:
[...]
Wat mij destijds is verteld door de officiële reparateur is dat het oude HDMI board de processor aan de onderzijde had zitten en bij het nieuwe design is deze verplaatst naar de boven zijde van het board, althans zo is het mij verteld, in goed vertrouwen ga je daar dan vanuit.
Tsja, er wordt door de importeur, verkopers en eigenaren van Integra ook gezegd dat ze intern beter en anders zijn dan Onkyo. Foto's wijzen dat dan weer niet uit. En dat ook Integra's dezelfde problemen hebben versterkt het vermoeden dat ze identiek zijn. Hoe dan ook, al zou het board anders zijn het is helaas bewezen dat het probleem terug kan keren. Nog maar een jaar voordat de verlengde garantie ophoudt, als ik een Onkyo zou hebben zou ik hem december 2017 nog aanmelden :p

Betreffende de afstand van bovenkant receiver tot kastje/plank, 15 centimeter moet toch wel voldoende zijn. Het is inderdaad minder dan de 20 centimeter uit de handleiding maar de handleiding zegt ook dat je speakers tot een bepaalde weerstand aan kan sluiten en dat kan ook zonder problemen minder zijn.

[Voor 14% gewijzigd door FeaR op 07-01-2017 14:48]

Pagina: 1 2 3 4 5

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee