Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierw
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:57
Ik heb thuis een Onkyo receiver (TX-SR508) aangesloten op een setje boxen. Het setje gebruik ik om tv te kijken, maar ook voor het luisteren naar radio.

Ik kan thuis niet alle radiozenders ontvangen via FM, daarom ben ik op zoek naar mogelijkheden om radio via DAB+ te kunnen luisteren.

Onkyo heeft een DAB+ module (UP-DT1) die aangesloten kan worden op de universal port. Echter wordt die niet meer gemaakt en kan ik hem nergens meer vinden om te bestellen. Met diezelfde universal port kan er een iPhone/iPod aangesloten worden via een dock. Die module heb ik, maar gebruik ik niet omdat ik geen iphone/ipod heb.

Kunnen jullie meedenken om een oplossing verzinnen om DAB+ te ontvangen via de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:33
Voor autoradio's heb je wel losse DAB+ modules, voor in huis systemen weet ik niet of dat bestaat.
Wellicht kun je in Het grote DAB+ digitale radio topic iets vinden?

Ik zie daar bijv. een draagbare DAB+ radio genoemd worden: https://www.lidl-shop.nl/...-kleurenscherm/p100251820
Wellicht heeft die een koptelefoonaansluiting en kun je hem op die manier aansluiten op je Onkyo?

Vergeet overigens niet dat een goede antenne vrij belangrijk is bij DAB+, belangrijker dan bij FM-radio (daarmee is op sommige plekken een spijker in de COAX-aansluiting al genoeg om bijv. Skyradio te kunnen ontvangen).

Wellicht is het handiger om naar internetradio te kijken? Je had vroeger de Logitech Squeezebox waar je muziek mee kon afspelen. Je zou ook zelf zoiets kunnen bouwen met bijv. een Raspberry Pi met Kodi erop. Of kijken naar een andere receiver die uit zichzelf al internetradio en/of DAB+ aan kan.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 26-03-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Zat hier zelf ook naar te kijken (Onkyo 609), heb nu de internetstream (van Kink) handmatig toegevoegd aan MyFavourites. Geen centje pijn, zeker omdat m'n provider het analoge signaal gekillt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Zoals aangegeven is internetradio makkelijker te realiseren; echter is DAB+ niet onmogelijk.

Juist vanwege het feit dat internetradio (desnoods met een Raspberry Pi) voor thuisgebruik eenvoudig te realiseren is zijn DAB+ ontvangers nooit - echt - doorgebroken, dit itt bijvoorbeeld in de auto.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
https://www.hifiklubben.n...-dab-adapter-3-dab-tuner/
Een optie kan analoog of digitaal aan de receiver gehangen worden.