Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 22:44
loekf2 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:16:
[...]
...
Op dit moment is de RZ-50 alleen in de US te koop. Dat is trouwens een prima receiver met Dirac en een werkende HDMI 2.1 met VRR voor zowel Xbox als PS5.
Dat is precies de reden waarom ik geen Denon wil op dit moment, er is maar max 1 hdmi2.1 ..
Dat is echt te weinig, ik heb een PC en een PS5...
De RZ-50 is precies wat ik zoek... 3 40gbs hdmi2.1 enz..

[ Voor 6% gewijzigd door BlaBla1973 op 21-05-2022 17:38 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:08
Sinds Ziggo het analoog radio signaal heeft uitgeschakeld, gebruiken we via de Onkyo receiver de TuneIn radio optie. Werkte tot vandaag perfect.

Iemand enig idee of dat te maken heeft met het faillissement?

Getest op 2 verschillende receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
John767 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:24:
Sinds Ziggo het analoog radio signaal heeft uitgeschakeld, gebruiken we via de Onkyo receiver de TuneIn radio optie. Werkte tot vandaag perfect.

Iemand enig idee of dat te maken heeft met het faillissement?

Getest op 2 verschillende receivers.
Als in ; het werkt niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:27
Niets aan de hand hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
maartend schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:26:
[...]

Als in ; het werkt niet meer?
Ja, als in werkt niet meer. Blijft hangen op connecting....

Werkt gisteren nog wel :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
John767 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:57:
[...]

Ja, als in werkt niet meer. Blijft hangen op connecting....

Werkt gisteren nog wel :/
Speelt hier gewoon af op alle devices. Dus ook op de Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
En nu werkt alles weer gewoon zoals het hoort. Net alsof er een storing is geweest.

Maar goed, bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SystemII
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-09-2022
Bij mij sinds gisteren dezelfde problemen, alles werk gigantisch traag en bij alles verschijnt er 'connecting...'
Ook de communicatie met de Onkyo app op m'n iPhone verloopt zeer stroef. Eenmaal werkend, dan speelt/streamt hij de sterren van de hemel.
Zou het liggen aan het feit dat de Onkyo-sites nauwelijks tot niet bereikbaar zijn? en elke verbinding met bijvoorbeeld Tidal of Spotify eerst via een server van hun loopt, die momenteel niet bereikbaar/uitgevallen is?

[ Voor 4% gewijzigd door SystemII op 03-06-2022 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 18:05
Ik luister al jaren via de Onkyo 676e met Tunein naar de radio, maar de afgelopen dagen is het connecten met TuneIn drama. De verbinding is altijd wel wat traagjes, maar nu wil hij gewoon niet connecten. Ja, na veel geduld en de receiver een paar keer uit- en aanzetten.

Het vreemde is ook dat de app op de iPad zich vreemd gedraagt. Het ene moment vindt hij de receiver wel, het andere moment niet meer. Er is qua netwerk oid helemaal niets veranderd.

Ik kan op andere devices in huis, bijv. Google Home, prima en snel TuneIn bereiken.
Zit die check op de Onkyo servers er nog steeds in, zoals een paar posts hierboven vermeld staat?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:27
Mmm, ik zei eerst niets aan de hand, maar inderdaad duurt het lang eer TuneIn een connectie heeft gemaakt. Het werkt uiteindelijk wel, maar traag / irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SystemII
Exact, dat bedoel ik...'gelukkig' hebben er meer mensen last van. Ik ben zo blij en tevreden met deze Network-receiver, maar hij functioneert ook maar half nu.

Ook als ik een netwerktest via de Onkyo doe, staat er aan het einde van de test op de display "Failed", ik denk dat de receiver zoekt naar een code, op een website van Onkyo die nu waarschijnlijk of uit de roulatie gehaald is os gecrasht. Wellicht houdt e.e.a. verband met het faillissement van Onkyo.

Bij mij is ook ten tijde van het connecten naar... de communicatie met de Onkyo App op m'n iPhone zeer beroerd tot niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SystemII
rimave schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:01:

Zit die check op de Onkyo servers er nog steeds in, zoals een paar posts hierboven vermeld staat?
Ik ben bang van wel. Dat is namelijk het hele eieren eten als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SystemII
Er is een site die het helemaal niet deed de afgelopen dagen weer aangezet, het gaat om https://www.intl.onkyo.com. Deze was in elk geval het hele weekend niet te benaderen en nu dus weer wel. Mogelijk dat er meer servers aangezet gaan worden en dat het probleem straks over is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
SystemII schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:14:

Ook als ik een netwerktest via de Onkyo doe, staat er aan het einde van de test op de display "Failed", ik denk dat de receiver zoekt naar een code, op een website van Onkyo die nu waarschijnlijk of uit de roulatie gehaald is os gecrasht. Wellicht houdt e.e.a. verband met het faillissement van Onkyo.
Ik weet uit eerdere problemen dat de reciever idd eerst altijd contact zoekt met iets van Onkyo. Dat drakending heeft er al eerder uit gelegen en gaf toen dus veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SystemII
maartend schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Ik weet uit eerdere problemen dat de reciever idd eerst altijd contact zoekt met iets van Onkyo. Dat drakending heeft er al eerder uit gelegen en gaf toen dus veel problemen.
Dus er is een kans dat dit weer hersteld kan worden? Oftewel...er is nog hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05 16:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMl-QXlXZjjwdaZHr-mV2GOEjN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWL3gEBw0Z1BhDFApeaJIogh.jpg?f=fotoalbum_large

Hey hey deze oude trouwe ht r558 vervangd mijn ander onkyo die opeens in de fik wilde gaan.

Nu heb ik nieuwe kabels gekocht

Echter kom ik er achter deze zijn lekker dik en passen niet zo makkelijk in deze oude reciever.
Ik heb ze nu te bloot en dus raken ze elkaar aan. Echter vroeg ik mij af...hoe zou ik dit beter kunnen doen?
Want met deze aansluiting kan ik geen banaanaansluiting doen toch?

Iemand een goude tip alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:29

Gaitman

The Real One

sikkwittet schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:40:
[Afbeelding]

Hey hey deze oude trouwe ht r558 vervangd mijn ander onkyo die opeens in de fik wilde gaan.

Echter kom ik er achter deze zijn lekker dik en passen niet zo makkelijk in deze oude reciever.
Ik heb ze nu te bloot en dus raken ze elkaar aan. Echter vroeg ik mij af...hoe zou ik dit beter kunnen doen?

Ik weet niet of het 'not done' is? Maar ik moest gelijk denken aan een kroonsteenblok en daar de dikke kabbels in doen en dan vanaf daar met wat dunnere kabels naar de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05 16:28
Gaitman schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:41:
[...]

Ik weet niet of het 'not done' is? Maar ik moest gelijk denken aan een kroonsteenblok en daar de dikke kabbels in doen en dan vanaf daar met wat dunnere kabels naar de receiver?
Hie gaat dat dan mett kwaliteit verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 18:05
SystemII schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:36:
[...]

Dus er is een kans dat dit weer hersteld kan worden? Oftewel...er is nog hoop?
Ik zet nu net de radio weer aan via TuneIn en het gaat gewoon weer snel.
Als het gifixed is dan hebben ze dat snel gedaan.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SystemII
rimave schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:10:
[...]

Ik zet nu net de radio weer aan via TuneIn en het gaat gewoon weer snel.
Als het gifixed is dan hebben ze dat snel gedaan.
Jaaaa...het werkt weer gelukkig. Zo blij hiermee...dank voor je bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 12:29

Gaitman

The Real One

sikkwittet schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:49:
[...]

Hie gaat dat dan mett kwaliteit verlies?
Denk dat dat wel mee valt. Is maar een korte afstand. En de kabel schroef je compleet klem.

Zou wel de dikst mogelijke kabel gebruiken die in de reciever kan.

[ Voor 12% gewijzigd door Gaitman op 07-06-2022 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-Will3m
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-05 11:31
Ik ben al tijden aan het wachten op de Onkyo TX-RZ50 (TXRZ50)
Op YouTube heb ik een klein aantal reviews gelezen dat de prijs/kwaliteit goed was.

Vandaag kwam ik bij onderstaande review uit met objectieve metingen.
Alleen ik snap het niet ( te technisch voor mij) Maar de conclusie is nogal negatief.

https://www.audiosciencer...w-home-theater-avr.30842/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 18:46

smv

Komt Onkyo nog wel terug op de NL markt vraag ik mij af, met alle ellende die er nu gaande is?

Zit al half jaartje te googlen, maar de nieuwe die begin 2021 zijn aangekondigd, zijn hier nog steeds niet leverbaar helaas.
Nu heb ik hier nog een Onkyo staan, maar ik zou graag de 4k 120hz via de receiver willen hebben. Nu heb ik via tv en dan optisch naar onkyo voor geluid.
Ja het werkt, maar vind niet ideaal, daarnaast doet onkyo zelf nog niks upscalen naar 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 08:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDay
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik weet niet of dit bekend is, maar ik zie dat de nr6100 te koop staat op de Onkyo site! Ik wil zelf een hoger model, maar dit is goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Heb een NR676E. En daar zit maar een beperkte web interface bij waar je eigenlijk enkel netwerk instellingen mee kunt instellen.

Maar ik wil deze radio afspelen ; https://renoizeradio.com/renoize-radio/

Iemand een idee hoe dat aan te pakken?

Ik kan hem wel casten via mijn browser of ander chromecast ding, maar ik wil hem dus als radio (inetrnet radio) op mijn receiver

[ Voor 21% gewijzigd door maartend op 26-07-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Het is al wat ouder nieuws maar ze zullen de voorraden nog wel op de markt brengen.
https://www.forbes.com/si...io-company-and-sharp/amp/

[ Voor 4% gewijzigd door CPM op 26-07-2022 22:25 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 20:52
Ik heb sinds kort een 2e hands tx-nr 575 en daar zit geen calibratie mic bij. Ik heb zelf nog wel een audessey microfoon van een denon. Zou ik die ook kunnen gebruiken? Aangezien de calibratie van de 575 middels accuEQ calibratie gaat, met een andere, ronde, microfoon. Ik wil natuurlijk geen ingangen oid opblazen. Misschien is er een tweaker die nog zo een accuEQ calibratie mic heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 11:46
maartend schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:59:
Heb een NR676E. En daar zit maar een beperkte web interface bij waar je eigenlijk enkel netwerk instellingen mee kunt instellen.

Maar ik wil deze radio afspelen ; https://renoizeradio.com/renoize-radio/

Iemand een idee hoe dat aan te pakken?

Ik kan hem wel casten via mijn browser of ander chromecast ding, maar ik wil hem dus als radio (inetrnet radio) op mijn receiver
Werkt dit misschien? YouTube: ONKYO - Adding Internet Radio Stations
scofield schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:47:
Ik heb sinds kort een 2e hands tx-nr 575 en daar zit geen calibratie mic bij. Ik heb zelf nog wel een audessey microfoon van een denon. Zou ik die ook kunnen gebruiken? Aangezien de calibratie van de 575 middels accuEQ calibratie gaat, met een andere, ronde, microfoon. Ik wil natuurlijk geen ingangen oid opblazen. Misschien is er een tweaker die nog zo een accuEQ calibratie mic heeft liggen.
In Arnhem mag je die van mij lenen, maar lijkt me eerlijk gezegd sterk dat die afwijkt van de denon.

[ Voor 33% gewijzigd door MrAngry op 07-08-2022 00:39 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 20:52
Geen idee of audessey en accuEQ calibratie van elkaar afwijkt. Ik ben er eerst maar voorzichtig mee. Bedankt voor het aanbod maar Alphen ad Rijn-Arnhem vv is me iets te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Nee, want dat werkt via de web interface en dat gaat niet bij de 676.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 18:52
Hoi

Ik heb gisteren 2 stuks NR656 gehaald. Werken beide prima en hebben de functies die ik nodig heb. Dus modern genoeg al is die uit 2016. Ze ondersteunen gewoon Atmos 5.1.2 en ARC.

Echter hebben ze beide geen kalibratie Microfoon meer. Weet iemand waar je die kunt halen of alternatieve opties? Of heeft er iemand nog eentje voor mij die ik kan overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
1993jjohan schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:29:
Hoi

Ik heb gisteren 2 stuks NR656 gehaald. Werken beide prima en hebben de functies die ik nodig heb. Dus modern genoeg al is die uit 2016. Ze ondersteunen gewoon Atmos 5.1.2 en ARC.

Echter hebben ze beide geen kalibratie Microfoon meer. Weet iemand waar je die kunt halen of alternatieve opties? Of heeft er iemand nog eentje voor mij die ik kan overnemen?
https://www.justanswer.co...-tx-nr656-seller-not.html

Kijk daar eens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klootwyk
Om het topic weer wat leven in te blazen, de RZ50 is inmiddels op de Nederlandse markt verschenen :)

Meer competitie is altijd beter, hopelijk worden ze beter beschikbaar nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zxac5hUq43F8eUMC90i_WSPFM7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUFy564QXfVtbMpAkNh4SovR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 20:18

SNEAK-NL

galloooooooooooo

klootwyk schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:37:
Om het topic weer wat leven in te blazen, de RZ50 is inmiddels op de Nederlandse markt verschenen :)

Meer competitie is altijd beter, hopelijk worden ze beter beschikbaar nu.

[Afbeelding]
ik heb em ook sinds vorige week vrijdag. top machine of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
Zeker. Van het weekend nog even een goede Dirac meting doen, staat nu ongecalibreerd nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 08:46
Qua uiterlijk ziet deze er exact hetzelfde uit als de TX RZ800. Deze staat hier al een jaar of 4. Super apparaat, met flink wat power en goede sound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
Het is een vrij tijdloos design.
Niet bijzonder mooi of lelijk.
Vanuit reserve onderdelen oogpunt wel fijn dat heel veel (behuizing) onderdelen hetzelfde zijn, alhoewel de onderdelen die echt vaak kapot zijn waarschijnlijk model specifieke printplaten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:31
sikkwittet schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:40:

begin eens met die draden te voorzien van een adereindhuls.
Knip die frot van van de kabel af. Strip een nieuw stukje. Blijf met je tengels van die losse draadjes af. Veel mensen menen dat ze die draden even op moeten draaien. Absoluut niet doen!
Adereindhulsje erop en vastknijpen. Dan heb je in ieder geval iets wat fatsoenlijk in te steken is en niet contact kan maken met alles eromheen.
Zo'n tang hoeft niet meer dan 10 euro te kosten. adereindhulsjes nog minder. Beetje bouwzaak heeft dat spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 20:25

Acradavos

Poetsfanaat

Zijn er hier leden die een TX-NR6100 of 7100 in bezit hebben?
Mijn vader heeft onlangs een Pioneer VSX-935 aangeschaft, hij ontvangt echter alleen de regionale zenders via DAB.

In zijn nieuwe auto zijn er wel landelijke zenders te ontvangen, pal voor zijn deur. Ik ben wel benieuwd hoe dat met de Onkyo modellen zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Acradavos op 04-05-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Acradavos schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:03:
Zijn er hier leden die een TX-NR6100 of 7100 in bezit hebben?
Mijn vader heeft onlangs een Pioneer VSX-935 aangeschaft, hij ontvangt echter alleen de regionale zenders via DAB.

In zijn nieuwe auto zijn er wel landelijke zenders te ontvangen, pal voor zijn deur. Ik ben wel benieuwd hoe dat met de Onkyo modellen zit.
Ik ontvang met een kleine antenne met mijn Denon ( ik weet dat is geen onkyo ) 124 verschillende zenders waaronder zenders uit Belgie, Limburg, Achterhoek en woon vlak bij Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 15:04
Meet microfoon kun je bestellen bij audio service.nl
Zij zijn de TD voor Onkyo / Pioneer Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Gverboon schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:17:
[...]

Ik ontvang met een kleine antenne met mijn Denon ( ik weet dat is geen onkyo ) 124 verschillende zenders waaronder zenders uit Belgie, Limburg, Achterhoek en woon vlak bij Rotterdam.
Wij ontvangen er maar 7, terwijl de scan 100% is. Ontvang je ook een Radio 538 of SLAMFM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-05 12:10
Aan mijn ONKYO CR N575 zit een antenne met USB-fantoomvoeding.
De antenne hangt verticaal vlak tegen het raam.

Dat maakte echt verschil!
Waarmee ik bedoel: geen storingen meer als ik 1 centimeter beweeg,
en heel veel zenders te ontvangen.

Actieve antenne:
https://www.delock.de/produkt/12413/merkmale.html?f=s
en voor de voeding was deze nodig
https://www.delock.de/produkt/13006/merkmale.html?f=s
(als ik me goed herinner was er nog een f-plug-verloopstuk bij nodig)

[ Voor 12% gewijzigd door gaitjan2 op 05-05-2023 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
Acradavos schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:59:
[...]

Wij ontvangen er maar 7, terwijl de scan 100% is. Ontvang je ook een Radio 538 of SLAMFM?
Ja, Radio 538 ,538 classics, 538 non-stop en Slamfm maar ook Sky, Veronica, alle zenders van de NPO, en plaatselijke zenders, Den Haag, Delft, Schiedam, Vlaardingen. Tukkers Achterhoek. Alle Vlaamse zenders 124 totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Wat voor antenne heb je er bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gverboon
[quote]

Gekocht bij Amazone
DAB Radio Aerial voor Hifi Systeem Indoor, Ancable 3M FM Indoor Radio Antenne voor Tuner Stereo Versterker Home Cinema Systeem Home Theater Systeem HiFi Ontvanger met Magnetische Base

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Acradavos schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:08:
Wat voor antenne heb je er bij?
Zelf gebruik ik deze binnenantenne. Alle andere antennes deden hier helemaal niets.

Het ding ziet er niet uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S84M-0eywnlLYvnza2a5_xFOjlo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YTv5pGvpq9iD2iSaKsvSvN9Y.jpg?f=user_large

Maar van 1 constant wegvallend streepje naar volle bak 5 streepjes op de ontvanger.
Buitenantenne is helaas geen optie en mijn woning is zwaar geïsoleerd zodat de ontvangst zonder een goede of meegeleverde antenne hopeloos is.

Met de radiowinkel heb ik kunnen afspreken dat indien hun oplossing ook niet zou werken ik de antenne weer terug kon sturen. Hijzelf zei erover: Als deze niet werkt , dan werkt niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlim1987
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14-02 07:17
Hallo

Op korte termijn ben ik van plan om mijn huidige onkyo tx-nr696 te vervangen voor de onkyo TX-RZ50.
Zijn er mensen op dit forum die een soort gelijke upgrade hebben gedaan? en wat zijn de ervaringen?
Graag hoor ik ook jullie mening over mijn upgrade. Qua vermogen en geluidskwaliteit.

Mijn speaker setup is 7.1
Dali oberon 7 + vokal als Fronts
Dali oberon 1 als surrounds
SVS SB1000 pro als SUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
Ik ben van een TX-SR508 naar een TX-RZ50 gegaan vorig jaar.
Uiteraard is het geluid daardoor veel beter geworden, maar de oude receiver deed al niks aan room correctie voor bv de subwoofer, dus het is voor mij een beetje appels met peren vergelijken wat dat betreft.

Ik heb destijds op basis van positieve reviews, eerste receiver die volwaardig HDMI 2.1 heeft geimplementeerd (hallo Denon) en goede ervaringen met de vorige Onkyo er voor gekozen.

Dirac heeft aardig effect ook, dus als je van een oude receiver af komt zal dat ook aardig meewegen.

En in de tussentijd is de Denon X3800/4800 aardig in prijs gedaald en de Marantz Cinema 50 ook wel wat dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlim1987
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14-02 07:17
klootwyk schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:13:
Ik ben van een TX-SR508 naar een TX-RZ50 gegaan vorig jaar.
Uiteraard is het geluid daardoor veel beter geworden, maar de oude receiver deed al niks aan room correctie voor bv de subwoofer, dus het is voor mij een beetje appels met peren vergelijken wat dat betreft.

Ik heb destijds op basis van positieve reviews, eerste receiver die volwaardig HDMI 2.1 heeft geimplementeerd (hallo Denon) en goede ervaringen met de vorige Onkyo er voor gekozen.

Dirac heeft aardig effect ook, dus als je van een oude receiver af komt zal dat ook aardig meewegen.

En in de tussentijd is de Denon X3800/4800 aardig in prijs gedaald en de Marantz Cinema 50 ook wel wat dacht ik.
Dank voor je reactie. Dat is een hele mooie upgrade. Welke speakers stuur je er mee aan?

Vroeger ook eigenaar geweest van een SR608.
Mijn eerste onkyo receiver. Wat een power en geluid zat daar in zeg.

Ging de Dirac kalibratie vlotjes of moet je er echt een expert voor zijn op audiogebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
Ik heb Monitor Audio speakers; Silver L, R en center, Radius surrounds en een JL sub.

Dirac moet je wel de tijd voor nemen, het is niet een druk op de knop maar als je een beetje interesse in techniek hebt en er tijd in wil steken prima te doen.
Ik heb het met een Umik microfoon gedaan met de laptop en daarna nog curves toegepast om o.a bass te versterken bij lagere volumes dan referentie levels.

De vorige Onkyo had DynamicEQ die dit automatisch voor je doet, maar dat is er niet met Dirac.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:53
Dirac kalibratie gaat hard, maakt veel lawaai.

Iets om rekening mee te houden qua tijdstip en buren misschien.

Kost verder vooral wat tijd, anderhalf uur ofzo ben je zo bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mocht je geen tijd willen besteden aan DIRAC, dan kun je bij Onkyo ook altijd de ACCUEQ gebruiken. Ik heb recent een Onkyo 6100 gekocht. Daarbij is de calibratie van room correctie super simpel en het heeft een mooi effect. Misschien niet van het niveau van DIRAC live. Maar als ik room EQ uitzet en aanzet, iets wat kan tijdens het luisteren van muziek etc, dan merk ik wel echt een duidelijk verschil.

Ook daar komt een hoop lawaai bij kijken! De bijgeleverde microfoon pakt de signalen op en binnen een minuut of 5-10 ben je helemaal klaar. Wil je echt compleet de diepte in dan is DIRAC live de betere optie waarmee je misschien ook iets betere resultaten kunt behalen. Maar ik vond het de meerprijs van de 7100 niet waard. Maar dat zijn natuurlijk persoonlijke keuzes.

Moet wel zeggen dat ik Klipsch speakers heb die door een samenwerking met Onkyo in geprogrammeerd staan. Geen idee hoeveel effect dit nog heeft op het hele proces. Maar crossover settings etc hoef je dan niet meer in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-12-2024
Bij de onkyo tx-nr525 lukt het niet om bij My favorites een online radio afgespeeld te krijgen.
Hij is op bekabeld internet aangesloten.

Er worden bepaalde types ondersteund qua afspeel formaat.
Moet er dan een aparte url ook in komen, is daar evt een overzicht van NL zenders?

Of zijn er andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-12-2024
Hartelijk dank. Het is gelukt met de links.
Blijkt tevens dat https niet werkt met radiozenders.. maar als je er http van maakt gaat het wel juist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 23:17

KnOeFz

no comment...

Vandaag voor het eerst in tijden een fw update op mijn 676E automatisch aangeboden gekregen.

Sloeg net 1e vast met error tijdens het updaten.... Krijg dan toch ff een knoop in mijn maag. :X
Uitgezet en weer aan. Toen ging hij verder en is nu completed. 1e keer daarna opstarten duurde lang maar nu speelt hij weer :D

Ik kan er bij Onyo niets over vinden wat de wijzigingen zijn, laatste info daar is over april 24

[ Voor 33% gewijzigd door KnOeFz op 22-08-2024 15:42 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• wgfkas
  • Laatst online: 31-05 14:31
Beste mede Onkyo eigenaren,

Ik heb mijn Onkyo TX-NR709 receiver altijd middels HDMI-ARC kunnen gebruiken voor het (surround-)geluid van mijn Tv. Nu ik een nieuwe Philips Tv heb gekocht wil dit voor geen meter werken. Ik krijg dan de melding Kan niet naar audiosysteem schakelen. Tv-Luidsprekers actief.”.

Philips beweert nu dat mijn receiver niet compatible is met nieuwere Tv modellen van 2024 omdat deze te oud is. Ik vind dit een vreemd verhaal, de ARC functie van de receiver heeft altijd gewerkt, en die nieuwe TV ondersteunt eARC én ARC.

Kan het zo zijn dat een receiver te oud is om de ARC-funtie van een nieuwe Tv aan te kunnen? Naar mijn weten zou (e)ARC altijd compatible moeten zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wgfkas
  • Laatst online: 31-05 14:31
Ik heb uiteindelijk zelf in de handleiding van de Tv de oplossing kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZpKz1Zczk1RYDo8PR2PtqLLE1g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hOHOuHQ4hLUKrnE6Auq4TYcl.png?f=user_large

Deze moet in mijn geval op "Standaard" of "Optimaal" staan.
Ik heb deze oplossing ook maar doorgegeven aan Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick1609
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-05 20:02
Dag Allen,

Ik ben al enkele dagen aan het sukkelen met mijn Onkyo TX-8250, deze geeft al een lange tijd aan dat hij een update moet hebben. Hierbij heb ik hem eenmalig via het netwerk laten updaten echter was dit niet geslaagd.

Nu was ik opzoek naar firmwarebestanden om via een USB de firmware te updaten, alleen vind ik online nergens de benodigde bestanden (buiten op vage 3th party sites).

In het verleden (enkele jaren geleden) heb ik dit wel kunnen vinden via de site van Onkyo, maar op de supportsite lijkt dit model ook niet te bestaan.

Kan iemand me verderhelpen waar ik de benodigde bestanden kan terugvinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Yannick1609 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:24:
Dag Allen,

Ik ben al enkele dagen aan het sukkelen met mijn Onkyo TX-8250, deze geeft al een lange tijd aan dat hij een update moet hebben. Hierbij heb ik hem eenmalig via het netwerk laten updaten echter was dit niet geslaagd.

Nu was ik opzoek naar firmwarebestanden om via een USB de firmware te updaten, alleen vind ik online nergens de benodigde bestanden (buiten op vage 3th party sites).

In het verleden (enkele jaren geleden) heb ik dit wel kunnen vinden via de site van Onkyo, maar op de supportsite lijkt dit model ook niet te bestaan.

Beetje zoeken op google kom ik hier op uit.

https://support.onkyousa....4-TX-8260-Firmware-Update

Serie 8250/8260 zijn gelijk in software. Zie informatie in de link. https://assets.onkyo-av.c...-01-2024.pdf?v=1712927534

Succes (y)

[ Voor 4% gewijzigd door Cevel op 27-09-2024 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:44
Yannick1609 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:24:
Dag Allen,

Ik heb even gezocht en kwam deze pagina tegen.
https://support.onkyousa....4-TX-8260-Firmware-Update
Als je dan klikt op de update instructions staat er dat de firmware voor de TX-8260/8250 is.
Zo lees ik het in elk geval.
Op de website staat ook de firmware.
Is ruim 200MB. Heb ook gelezen op een forum dat de firmware ruim 200MB was, dus dat zel wel kloppen.
Wel zelf even uitzoeken of de firmware geschikt is voor jouw Onkyo.

• sam.neve
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-01 09:57
Ik heb ook de update melding in mijn TX-8250 en ben benieuwd of het @Yannick1609 gelukt is om te updaten via USB want online lukt niet, met als gevolg dat de melding verder gebruik van de receiver blokkeert. Streamen en via de app bedienen werkt gelukkig nog wel (dat doe ik voornamelijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yannick1609
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-05 20:02
Sorry voor mijn late reactie maar dit klopte inderdaad. Heb de update uitgevoerd die hierboven werd vermeld (het updaten duurde wel even) en het werkte.

Dit heeft bij ons het probleem volledig opgelost, waarvoor dank @mike123 en @Cevel !

[ Voor 8% gewijzigd door Yannick1609 op 28-11-2024 10:35 ]

• sam.neve
OK, dan ga ik het ook uitvoeren.. Bedankt @Yannick1609 voor de terugkoppeling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sam.neve
Het is gelukt!
Niet in 1 keer natuurlijk.
Zoals eerder gemeld had ik geprobeerd via internet (apparaat is bedraad aangesloten op de router) te updaten. Nu wil ik dus via USB updaten, maar ik kan de stap terug niet maken omdat het apparaat vast blijft zitten op Net-update...
Uit en weer aanzetten geeft verandering. Uiteindelijk de stekker uit uitgetrokken en 5 minuten later er weer in. Toen ging het wel.

In de handleidingen staat dat je de bestanden en mappen moet uitpakken op een usb stick. Dat heb ik gedaan. Alleen in het update proces volgt vrij snel een error, die er op wijst dat er geen update bestanden aanwezig zijn.

Als ik op de USB naar de uitgepakte bestanden/mappen kijk, dan zie ik 1 map met daarin 8 bestanden staan. Ik heb die bestanden uit de map verplaatst naar de root en de usb opnieuw erin gestoken. Nu wel succes!

Ikke blij en nu nog maar even kijken naar een instelling om nooit meer naar updates te scannen in dit apparaat.
Pagina: 1 ... 39 40 Laatste