Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-06 10:03
Diman schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:46:
[...]

Wanneer een App (zoals tune-in / chromecast) op de Onkyo start, probeert deze eerst verbinding te maken met avrupd1.onkyo.com. Als de Onkyo met avrupd1.onkyo.com geen verbinding kan leggen, geeft de Onkyo een foutmelding dat er geen internet verbinding is.

Het enige dat de Onkyo verwacht, is dat deze van avrupd1.onkyo.com een HTTP status code 200 terugkrijgt. Deze HTTP status code geeft aan dat een HTTP verzoek succesvol verwerkt is.

Je kan een eigen webserver optuigen die deze HTTP status 200 teruggeeft aan je Onkyo. Om er voor te zorgen dat je Onkyo verbinding maakt met jou webserver, moet je een eigen DNS server hebben die voor avrupd1.onkyo.com het IP adres van jou webserver teruggeeft. je kan hiervoor bijv AdGuard home of Pi-Hole gebruiken.
Oke, ook ik ben een leek. Ik heb op de Synology de package DNS Server gedownload, maar ik heb helaas hulp nodig om deze correct te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyhowler
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 18:53
656 hier met hetzelfde probleem, website van onkyo is ook onbereikbaar https://eu.onkyo.com/nl-NL dus wellicht meer aan de hand.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
skyhowler schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:51:
656 hier met hetzelfde probleem, website van onkyo is ook onbereikbaar https://eu.onkyo.com/nl-NL dus wellicht meer aan de hand.......
Heel onkyo lijkt wel onbereikbaar. Idd bijzonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:38:
[...]

Heel onkyo lijkt wel onbereikbaar. Idd bijzonder
Pioneer av ook, de rest van Pioneer werkt wel...
https://eu.pioneer-av.com/en-GLOBAL

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-06 22:37
Hier dezelfde problemen, hoop dat ze bij Onkyo beseffen dat deze check eruit moet.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
JPD68 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:54:
Hier dezelfde problemen, hoop dat ze bij Onkyo beseffen dat deze check eruit moet.
Wat enkel maar met firmware upadte kan wat enkel maar kan asl de websites te bereiken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
maartend schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:07:
[...]

Wat enkel maar met firmware upadte kan wat enkel maar kan asl de websites te bereiken zijn
Onkyo USA meldt dat men bezig is met het probleem (de servers?) op te lossen. Heb er weinig hoop op dat ze daarna heel snel een firmware update gaan doorvoeren.
Al is deze methode van checken of er een internet verbinding is één van de categorie, het middel is erger dan de kwaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diman
  • Laatst online: 09-04 15:00
De Onkyo domeinen doen het weer gelukkig. De websites zijn nu bereikbaar. Tune-in werkt weer normaal bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Diman schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:39:
De Onkyo domeinen doen het weer gelukkig. De websites zijn nu bereikbaar. Tune-in werkt weer normaal bij mij.
Nu maar hopen dat dit zo blijft, is al de tweede keer in korte tijd dat ze zo'n storing hebben. De vorige keer was het binnen een uur of twee opgelost, deze was helaas wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 20:46
Diman schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:39:
interessant, ik krijg namelijk van avrupd1.onkyo.com nog steeds een 404 code terug.

(niet geprobeerd of de receiver alsnog wel werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:52
Ik vraag me inderdaad af wat er aan de hand is. onkyo.com wordt iig niet gevonden door mijn DNS....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
werkt wel weer.

code:
1
2
Connecting to avrupd1.onkyo.com (avrupd1.onkyo.com)|13.33.28.207|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK

hopelijk een firmware update met iets wat beter werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Rayures op 04-11-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
Rayures schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:02:
werkt wel weer.

code:
1
2
Connecting to avrupd1.onkyo.com (avrupd1.onkyo.com)|13.33.28.207|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK

hopelijk een firmware update met iets wat beter werkt.
Dan moet de dns van mijn provider (tweak) vermoedelijk eerst worden ververst, want ik krijg timeouts....

Check: werkt wel via mijn mobiel.... (en ja, ik heb de cache geflusht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bij mij nnog niet. Krijg nog foutmelding ; connection blablabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Bij mij werkt Tunein nog steeds niet krijg melding kan geen server vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
syberjunky schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:57:
Bij mij werkt Tunein nog steeds niet krijg melding kan geen server vinden
DNS bij j eprovider moet mogelijk nog ververst worden.

Bijzonder.

Als ik ga naar ; avrupd1.onkyo.com, dan krojg ik een bestand binnen (leeg) dat downlaod heet

Maar wat ook bijoznder is, mijn tunein start nog steeds niet op.

[ Voor 26% gewijzigd door maartend op 04-11-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Mijn DLNA werkt nog steeds niet. Ik zie de receiver ook niet staan in de apparatenlijst op de mediaserver van de synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
Maar als jullie een nslooup onkyo.com doen, krijgen jullie dan wel een antwoord? Ik krijg gewoon een timeout...

edit: laat maar. Uiteindelijk van eigen dns-servers de cache gewist, nu werkt ie hier ook weer. Blijft vaag...

[ Voor 33% gewijzigd door jaro431 op 04-11-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
jaro431 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:30:
Maar als jullie een nslooup onkyo.com doen, krijgen jullie dan wel een antwoord? Ik krijg gewoon een timeout...
jazeker, werkt prima.
code:
1
2
3
Non-authoritative answer:
Name:    onkyo.com
Address:  159.28.117.156

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Mijn pioneer doet het ook weer met tunein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-06 11:20

KnOeFz

no comment...

Hier ook alles weer normaal sinds gisterenavond laat.
Hoop tochbdat er spoedig een firmwareupdate komt die dit in de toekomst voorkomt... :X

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:15
KnOeFz schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:28:
Hier ook alles weer normaal sinds gisterenavond laat.
Hoop tochbdat er spoedig een firmwareupdate komt die dit in de toekomst voorkomt... :X
Ik twijfel. Ik zie nu net na wat Gegoogle dat de Onkyo Audio/Video business weer is doorverkocht:

https://investors.voxxint...es-acquisition-audiovideo

Dus Voxx International neemt de Audio/Video business van Onkyo over, sluit een licensing overeenkomst met Pioneer en geloof dat 23% in een JV van Sharp zijn. Sharp gaat ook de productie doen.

Zie ook:

Wikipedia: Onkyo

Denk dat de neergang te maken had met het faillissement van Gibson. In Europa is Onkyo eigenlijk foetsie. In de US bestaat het nog wel via 11 Trading Company. Er zijn zelfs nieuwe HDMI 2.1 receivers uitgebracht, die best OK zijn, want gebruiken nieuwere HDMI 2.1 chipsets.

Benieuwd of het merk (naast Pioneer) nu wereldwijd gereanimeerd wordt.

Als ik weer een nieuwe receiver zoek (heb nu een TX-NR686 uit 2019), toch maar vooral kijken naar een Denon..

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:28
Jammer allemaal. Ik zou onkyo wel missen denk ik. Je had toch altijd wel een goede prijs/kwaliteit bij hun.

maar hey nu komen mn speakers en receiver van dezelfde fabrikant. Dat moet wel beter gaan klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
h4ze schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:15:
Jammer allemaal. Ik zou onkyo wel missen denk ik. Je had toch altijd wel een goede prijs/kwaliteit bij hun.

maar hey nu komen mn speakers en receiver van dezelfde fabrikant. Dat moet wel beter gaan klinken!
Zeker. Sprak nog iemand van Stassen Hifi vandaag. Sinds vorig jaar is alle contact met Onkyo verbroken. Zijn gaan er van uit dat Onkyo gewoon failliet is. Vraag me alleen af hoe het dan met garantie zit, want 2 jaar geleden had ik een kapot HDMI board na een firmware update. Toen gemaakt bij een bedrijf in Elst, die na maanden een nieuwe printplaat kregen,

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
loekf2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:17:
[...]

Zeker. Sprak nog iemand van Stassen Hifi vandaag. Sinds vorig jaar is alle contact met Onkyo verbroken. Zijn gaan er van uit dat Onkyo gewoon failliet is. Vraag me alleen af hoe het dan met garantie zit, want 2 jaar geleden had ik een kapot HDMI board na een firmware update. Toen gemaakt bij een bedrijf in Elst, die na maanden een nieuwe printplaat kregen,
Als dat zo is gaat dat nog een serieus probleempje opleveren met die call-home functie vanuit NET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
maartend schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:55:
[...]

Als dat zo is gaat dat nog een serieus probleempje opleveren met die call-home functie vanuit NET
Blij dat ik een externe Sonos Port via coax in gebruik. Ik heb ook een DAB USB dongle, maar gebruik ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
loekf2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:16:
[...]

Blij dat ik een externe Sonos Port via coax in gebruik. Ik heb ook een DAB USB dongle, maar gebruik ik nooit.
Tja, ik heb dat in principe allemaal in mijn Onkyo zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 11:24
Even een snelle vraag. Ik heb een onkyo TX-NR636

Erg tevreden maar wil graag een extra set speakers draadloos in de open keuken

Echter kan ik deze synchroon laten lopen met de bedraade speakers die ik nu heb? Ik heb nu 2.1 bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mogelijk domme vraag, maar ik krijg het antwoord niet gevonden.

Ik kon via de ip van de onkyo in mijn Omkyo 676 komen. En dat lukt nog steeds. Echter zie ik geen pagina meer met mijn favorites (dus favorieten van netwerkradio) en kan ik dus ook niks toevoegen.

Mis ik iets?

Dit is wat ik nog heb, een tab met wat gegevens en een tab met netwerkgegevens;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpzjstwcKelAyjOrK-MWskaVfeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MchUCFoy9vuEDhq7mzZld0YR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan ze via tune-in toevoegen, maar het gaat me om een zender waar ik op mijn onkyo geen geluid uit krijg, maar wel zie wat er afspeelt.
Deze zender ; https://tunein.com/radio/club-renoize-s155586/

[ Voor 57% gewijzigd door maartend op 16-11-2021 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40
Ja je hoort daar zo'n ster te hebben staan waar je favorites onder zitten. Misschien even van de stroom aftrekken?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MrAngry schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:49:
Ja je hoort daar zo'n ster te hebben staan waar je favorites onder zitten. Misschien even van de stroom aftrekken?
Ook al eens gedaan. Maar ik zit me af te vragen of ik de vraag wel in het goede topic start, want ik kan hem nl wel via tune-in toevoegen, maar dan heb ik geen geluid. Vreemde is, hij speelt hem ook niet af op de tune-in site, maar moet via een soort pop-up venster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je hebt dus eigenlijk 2 problemen, want dat scherm ziet er ook niet normaal uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MrAngry schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:56:
Je hebt dus eigenlijk 2 problemen, want dat scherm ziet er ook niet normaal uit ;-)
Klopt. Maar omdat ik hem wel kan toevoegen aan mijn favorieten op de onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, maar nu kan je dus niet de shoutcast stream pakken, maar moet je door TuneIn heen en dat werkt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MrAngry schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:01:
Ja, maar nu kan je dus niet de shoutcast stream pakken, maar moet je door TuneIn heen en dat werkt niet goed.
Aha, dat is het dus. Heb idd wel wat vaker problemen met zenders. StuBru gaat bijv soms stotteren op de Onkyo terwijl hij dat dan niet doet op de PC. Of de chromecast. Dan ga ik idd eens op zoek.

Thnx

En tijdelijk dan eens kijken of ik hem via ChromeCast Onkyo kan streamen

edit ; lukt dus niet

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 17-11-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MrAngry schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:49:
Ok. Even hier terug op komen., de 767 heeft dit menu niet met favorites.Zie ;
https://www.onkyo.com/man...resources/image/43670.png

Hoe krijg ik volgende stream dan terug, want toevoegen via tunein werkt gewoon niet meer. Ik zie op de onkyo wel de naam van de song, maar volledig geen geluid. En ja, alle andere 6 zenders doen het wel.

En ja, ik hou van een bak herrie

Gaat om deze stream ; http://stream.clubrenoize...01/;?type=mp3&nocache=620

edit ; speel hem nu af door op mijn telefoon de Onkyo Music contro aap te downlaoden, dan daarin aan te geven dat ik van tunein gebruik wil maken, vervolgens de zender op te zoeken die ik wil afspelen en vervolgens werkt het gewoon.

Schiet mij even lek

[ Voor 17% gewijzigd door maartend op 17-11-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06 02:58
Heren(/dames),

ik heb al een tijdje een onkyo tx-nr686, gekoppeld aan een setje canton 890.2 DC's waarvan recentelijk de midrange speakers jammerlijk aan hun einde zijn gekomen (eerder ook andere versterkers gebruikt i.c.m. deze speakers, ik kan niet met zekerheid zeggen of de Onkyo het veroorzaakt heeft, wel dat het over tijd erger is geworden). Gelukkig zijn deze na te bestellen dus kan ik wat gaan solderen, maar klantenservice van Canton gaf aan dat een 686 mogelijk wat te krap bemeten zou zijn voor deze speakers. Gezien het geen hele goedkope speakers zijn wil ik opgeblazen midrange speakers in de toekomst graag voorkomen.

Nu zou ik zelf denken dat een 686 ruim voldoende vermogen heeft voor mijn gebruik (staan in woonkamer op normaal volume, sporadisch een feestje) om clipping oid te voorkomen en klonk het een beetje als de graka fabrikant die overal maar een 800W voeding bij aanraad ;). Maar heeft iemand hier toevallig ervaring mee of een deugdelijke review die inzicht geeft in wat voor vermogens te gebruiken zijn voordat die onkyo dermate begint te vervormen dat ik moet vrezen voor het leven van mijn speakers?

Bij voorbaat dank!

[ Voor 15% gewijzigd door Bastard op 20-11-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:39
Daar is dit soort hardware niet voor gemaakt. Als je feestjes gaat geven huur of koop PA, dat is er voor gemaakt.

Metingen van deze Onkyo kom ik zo niet tegen, weinig sites die überhaupt nog receivers reviewen met dat soort diepgaande tests. Een voorganger in de 600-serie stuurde er 114 Watt per kanaal uit (in stereo) volgens. Voor normaal gebruik meer dan genoeg wetende dat de speakers geen gekke weerstand hebben (4-8 Ohm) en ook 88,5 dB gevoeligheid is niet extreem laag. Ga je met twee speakers en deze specs al ruim over de 100 dB. Voor een film met pieken voldoende, bij een feestje kan het anders lopen. Al praten we hier wel over Duitse speakers dus die specificaties neem ik altijd wat minder nauw maar veel lawaai zal het zeker maken. Waarbij de ruimte waar de speakers in staan ook van invloed is. Met een feestje natuurlijk ook de hoeveelheid aanwezige mensen en niet te vergeten de staat van die mensen.

Voor feestjes loop je sneller tegen limieten. Meer mensen om te overstemmen, de piek (gemiddelde) ligt hoger, de vraag is anders dan als je een film zit te kijken. Let ook dat het vermogen dan snel toe gaat nemen. Stel, de receiver levert echt 100 Watt per kanaal, dan lijkt een receiver die 200 Watt levert aanzienlijk maar het is geen grote stap. Als je aan 100 Watt tekort komt dan mag je richting de 1000 Watt denken om het geluid voor het menselijk oor te verdubbelen.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 20-11-2021 22:38 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06 02:58
FeaR schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:25:
[...]

Daar is dit soort hardware niet voor gemaakt. Als je feestjes gaat geven huur of koop PA, dat is er voor gemaakt.

Metingen van deze Onkyo kom ik zo niet tegen, weinig sites die überhaupt nog receivers reviewen met dat soort diepgaande tests. Een voorganger in de 600-serie stuurde er 114 Watt per kanaal uit (in stereo) volgens. Voor normaal gebruik meer dan genoeg wetende dat de speakers geen gekke weerstand hebben (4-8 Ohm) en ook 88,5 dB gevoeligheid is niet extreem laag. Ga je met twee speakers en deze specs al ruim over de 100 dB. Voor een film met pieken voldoende, bij een feestje kan het anders lopen. Al praten we hier wel over Duitse speakers dus die specificaties neem ik altijd wat minder nauw maar veel lawaai zal het zeker maken. Waarbij de ruimte waar de speakers in staan ook van invloed is. Met een feestje natuurlijk ook de hoeveelheid aanwezige mensen en niet te vergeten de staat van die mensen.

Voor feestjes loop je sneller tegen limieten. Meer mensen om te overstemmen, de piek (gemiddelde) ligt hoger, de vraag is anders dan als je een film zit te kijken. Let ook dat het vermogen dan snel toe gaat nemen. Stel, de receiver levert echt 100 Watt per kanaal, dan lijkt een receiver die 200 Watt levert aanzienlijk maar het is geen grote stap. Als je aan 100 Watt tekort komt dan mag je richting de 1000 Watt denken om het geluid voor het menselijk oor te verdubbelen.
Bedankt voor je uitgebreide respons, feest volume is dat er nog steeds gepraat moet kunnen worden zonder de stem al te veel te verheffen, ik hoef de bass niet in mijn maag te voelen zeg maar. Als hij echt over de 100W per kanaal komt (plus ze zijn bi-wire aangesloten, dus dan zou er nog wat bij komen) kan ik me haast niet voorstellen dat ze bij mijn gebruik gesloopt zijn vanwege het beperkte vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Bastard schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:55:
[...]
... (plus ze zijn bi-wire aangesloten, dus dan zou er nog wat bij komen)...
Nee, maar dat is weer een andere discussie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
Er is nog leven bij Onkyo, zie een fix voor de TuneIn issues:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVM2Dqpprbg38DCRcgJo1KekKnY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FLpTnHRcpbR1kDRy0Lyrk2l2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
loekf2 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:09:
Er is nog leven bij Onkyo, zie een fix voor de TuneIn issues:

[Afbeelding]
Alleen de download werkt niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
jaro431 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:00:
[...]

Alleen de download werkt niet 8)7
US site wel:

https://www.onkyousa.com/downloads/

Firmware is hetzelfde voor EU of US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
loekf2 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:18:
[...]

US site wel:

https://www.onkyousa.com/downloads/

Firmware is hetzelfde voor EU of US.
Mm, browser-issue hier blijkbaar, lukt wel met edge. US-website leidt ook naar zelfde url uiteindelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jaro431 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:29:
[...]

Mm, browser-issue hier blijkbaar, lukt wel met edge. US-website leidt ook naar zelfde url uiteindelijk...
Chrome zeker? Hier wel. DL-link kopieren, nieuw tabblad en dan werkt het wel

Maar of ik het durf? Denk dat ik even wacht tot anderen wat roepen. Hoewel ik idd problemen heb met sommige tune-in zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
Geen veranderingen bemerkt hier (TX-RZ-1100), ook niet met tunein, maar ik had ook geen issues daarmee.

In het verleden wel een keer problemen gehad met deep.radio, dat is destijds door tunein opgelost nadat ik ze een mailtje had gestuurd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jaro431 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:00:

In het verleden wel een keer problemen gehad met deep.radio, dat is destijds door tunein opgelost nadat ik ze een mailtje had gestuurd.....
Deep radio is een zender? En hoe regel je dat met Tunein? Want ik heb dus problemen in Tune in met Club renoize

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaro431
maartend schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:01:
[...]

Deep radio is een zender? En hoe regel je dat met Tunein? Want ik heb dus problemen in Tune in met Club renoize
Zeker: https:/deep.radio

Is al weer 2 jaar geleden of zo, toen ergens mailadres van tunein opgezocht en zo verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiofreaky79
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-01-2022
Een vraag?
Via tunein op mijn Onkyo trnx636 heb ik op de Nederlandse zenders echt een slecht geluid.
België de zenders zijn wel goed. Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
Audiofreaky79 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:03:
Een vraag?
Via tunein op mijn Onkyo trnx636 heb ik op de Nederlandse zenders echt een slecht geluid.
België de zenders zijn wel goed. Waar ligt dit aan?
Je kunt, eenmaal een station gekozen, bij veel zenders ook de stream kiezen. Volgens mij gaat dat automatisch o.b.v. je snelheid? Dus je zou kunnen kijken of je een andere (betere) stream kunt selecteren. Gaat het makkelijkst via de app (onkyo controller) of met tv aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn 656 geeft ineens geen geluid en de volume OSD popup is zwart wit geblokt.
Rest vd beeldweergave is wel gewoon prima.

Harde reset biedt geen solaas. Iemand een idee wat dit is? Firmware ook uptodate.
Ook aangezet zonder kabels erin en hdmi kabel tussen tv en receiver ook veranderd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
stok schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:14:
Mijn 656 geeft ineens geen geluid en de volume OSD popup is zwart wit geblokt.
FeaR in "Apple TV door Onkyo TX-NR676E naar Philips OLED"

Receiver ingesteld op audio out naar de monitor in plaats van AVR? Dat de TV beeld en geluid ontvangt?

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 05-12-2021 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Ughh. 4jr oud.
Geen onkyo meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
stok schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:22:
Ughh. 4jr oud.
Geen onkyo meer.
Check mijn aanvulling. Aangezien je beeld het wel doet zal het niet het hele HDMI board zijn. DSP chip zou dan wel weer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Zal morgen eens kijken. Dankjewel.

• realphoenikx
Ik stream vanaf mijn Synology NAS flacs met Audio station naar mijn Onkyo TX-NR686. Vroeger gebeurde het weleens dat een nummer verstoord uit de speakers kwam, maar door van luistermodus te wisselen werd het weer normaal. Maar sinds de laatste firmware lijkt het alsof elk tweede liedje nu is verstoord. Ik hoor dan een vervormd geluid met een hoop gekraak. Hebben er meerderen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Wazowsky
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende. Ik heb een Onkyo TX-NR646 en ik wil Spotify streamen. We hebben een premium account en mijn zoon kan wel de versterker vinden via de Spotify app op zijn mobiel maar andere gezinsleden niet.

Ik heb al zitten zoeken, cache geleegd in Spotify etc. maar zonder positief resultaat.

Enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
@Mike Wazowsky

Is dat premium account ook actief op de diverse toestellen, of is dat geconfigureerd op de versterker?

Wat voor telefoons gebruiken de anderen? Zijn de benodigde machtigingen verstrekt? Voor dat soort netwerk-scans zijn soms bijv. ook wel locatiemachtigingen nodig o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Wazowsky
Ten eerste bedankt voor de hulp.

De versterker kan alleen op NET worden gezet, daarna op Spotify.
De Spotify dienst is een familie abonnement en actief op vier telefoons. 3x Xaiomi en 1x Samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:28
Mike Wazowsky schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:45:
Ten eerste bedankt voor de hulp.

De versterker kan alleen op NET worden gezet, daarna op Spotify.
De Spotify dienst is een familie abonnement en actief op vier telefoons. 3x Xaiomi en 1x Samsung.
Zit iedereen op hetzelfde netwerk als de onkyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Wazowsky
Ja, gewoon een thuisnetwerkje. Niks bijzonders volgens mij.
Iedereen kan ook de Onkyo vanaf zijn telefoon bedienen, dus ik ga er vanuit dat dit zou moeten werken, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SGTB76
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-09-2023
iemand enig zicht op wanneer die 2021 modellen keer beschikbaar komen in NL? Die TX-NR6100 lijkt me een goeie opvolger van mn 15 jaar oude Yamaha :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-06 13:45
SGTB76 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:05:
iemand enig zicht op wanneer die 2021 modellen keer beschikbaar komen in NL? Die TX-NR6100 lijkt me een goeie opvolger van mn 15 jaar oude Yamaha :)
Ik denk voorlopig nog niet. In de VS zijn er mondjesmaat wat nieuwe voorbij gekomen maar ik heb ze hier nog nergens gezien. Wel jammer wat ik zit te kijken naar die 7100 om mijn 5.1 te upgraden naar een 5.1.4.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGTB76
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-09-2023
3dmaster schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Ik denk voorlopig nog niet. In de VS zijn er mondjesmaat wat nieuwe voorbij gekomen maar ik heb ze hier nog nergens gezien. Wel jammer wat ik zit te kijken naar die 7100 om mijn 5.1 te upgraden naar een 5.1.4.
sja denk het ook.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-06 14:13
Sinds vandaag doet mijn onkyo receiver (onkyo tx-nr 636) het niet meer. Het beeld geeft hij wel door, maar in principe geen geluid. Als ik mijn oor tegen de boxen aan hou hoor ik het geluid heel zacht (zo zacht dat je niet kan verstaan wat er wordt gezegd, maar wel dat er een gesprek gaande is).

Op het display van de receiver staat HDMI en PCM. Ik ben al een paar uur bezig geweest met diverse instellingen aan te passen, maar tot op heden geen geluk. Iemand enig idee wat hier de oplossing kan zijn?

Alvast bedankt!

[ Voor 26% gewijzigd door jordy89 op 01-02-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50
jordy89 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:29:
Iemand enig idee wat hier de oplossing kan zijn?
Ik mis het typenummer.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
Ik heb het erbij gezet. Tx-nr636

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
jordy89 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:29:
Sinds vandaag doet mijn onkyo receiver (onkyo tx-nr 636) het niet meer. Het beeld geeft hij wel door, maar in principe geen geluid. Als ik mijn oor tegen de boxen aan hou hoor ik het geluid heel zacht (zo zacht dat je niet kan verstaan wat er wordt gezegd, maar wel dat er een gesprek gaande is).
Is het alleen bij HDMI of ook bij andere bronnen? Nu kan het aan zowel de receiver als de bron liggen. Je zal uit moeten sluiten waar het probleem ligt. Sluit eens iets aan via S/PDIF en/of RCA om de type ingangen uit te sluiten. Speel eens iets af op de Onkyo via het netwerk. Is het issue er dan ook. Et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
FeaR schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:13:
[...]

Is het alleen bij HDMI of ook bij andere bronnen? Nu kan het aan zowel de receiver als de bron liggen. Je zal uit moeten sluiten waar het probleem ligt. Sluit eens iets aan via S/PDIF en/of RCA om de type ingangen uit te sluiten. Speel eens iets af op de Onkyo via het netwerk. Is het issue er dan ook. Et cetera.
Dank voor jouw bericht. Ik ga komende week even testen zoals je aangeeft. Ik moet alleen even een vriend vragen om te helpen omdat ik de TV er niet alleen vanaf krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinox
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-07-2024
SGTB76 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:05:
Ben ik onderhand ook wel benieuwd naar… Mijn huidige Tx-nr808 is dringend aan vervanging toe.. Ik las ergens dat ze in 2Q2022 worden verwacht..? We gaan het zien.. Misschien worden ze wel ingehaald door 2022 modellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoofie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-06 22:30
Sinds gistermorgen geeft mijn TX-NR515 van een jaar of acht oud wel beeld maar geen geluid meer door. Ook stream-apparaatje en platenspeler geven geen geluid meer. Als ik de HDMI van mijn Delta-kastje rechtstreeks op de tv aansluit heb ik beeld en geluid.
Me dunkt dat het geluidsgedeelte van de receiver overleden is. Is er nog een kans zoiets te repareren is of kan ik beter op zoek gaan naar eeb vervanger?

@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 00:31
Ik ben nog in het bezit van een Onkyo TX-NR 509.
Hij doet het nog prima, geen klachten.
Maar nu ben ik op zoek of er een manier is om een audiostream vanaf het internet met een vertraging weer te laten geven.
Iemand enig idee of dat kan?
En voor de beeldvorming, het gaat erom om Grandprix Radio tegelijk te laten lopen met F1 van Viaplay.
Anders kan ik mij. telefoon wel met een verloop op de audio in aansluiten en via de web player de stream synchroniseren.
Maar in de versterker is makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:09

ricardo246

Life's what you make it!

mike123 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 01:04:
Ik ben nog in het bezit van een Onkyo TX-NR 509.
Hij doet het nog prima, geen klachten.
Maar nu ben ik op zoek of er een manier is om een audiostream vanaf het internet met een vertraging weer te laten geven.
Iemand enig idee of dat kan?
En voor de beeldvorming, het gaat erom om Grandprix Radio tegelijk te laten lopen met F1 van Viaplay.
Anders kan ik mij. telefoon wel met een verloop op de audio in aansluiten en via de web player de stream synchroniseren.
Maar in de versterker is makkelijker.
Je zegt, in de versterker is makkelijker. Dat is het niet, omdat iedere viaplay of F1TV stream een iets andere delay heeft, is het veel makkelijker om gp radio te syncen via de web player.
Er is namelijk geen constante afwijking.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
ricardo246 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 01:16:
[...]

Je zegt, in de versterker is makkelijker. Dat is het niet, omdat iedere viaplay of F1TV stream een iets andere delay heeft, is het veel makkelijker om gp radio te syncen via de web player.
Er is namelijk geen constante afwijking.
Ik bedoel eventueel makkelijker als een telefoon aansluiten en die instellen. Als het in de versterker kan hoef ik geen kabel aan te sluiten en een adapter om de telefoon te voeden.
Maar zit het in de versterker als je dat eventueel weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

mike123 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:05:
[...]

Ik bedoel eventueel makkelijker als een telefoon aansluiten en die instellen. Als het in de versterker kan hoef ik geen kabel aan te sluiten en een adapter om de telefoon te voeden.
Maar zit het in de versterker als je dat eventueel weet?
Ik heb de 525, en ik ben zojuist even in het menu gedoken, maar ik krijg het niet gevonden. Je zou mogelijk.iets van lipsync kunnen proberen, maar ik geef je weinig kans om dat dat over ms gaat terwijl gp radio over seconden gaat.

Edit:
Instructies voor de 525: https://www.intl.onkyo.co...pdf/tx-nr525_manual_e.pdf, pagina 50
Instructies voor de 509: https://www.intl.onkyo.co...pdf/tx-nr509_manual_e.pdf Pagina 45

0 ms to 400 ms in 10 ms steps Dat gaat hem niet worden denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door ricardo246 op 27-03-2022 11:10 . Reden: Additional info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
ricardo246 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Ik heb de 525, en ik ben zojuist even in het menu gedoken, maar ik krijg het niet gevonden. Je zou mogelijk.iets van lipsync kunnen proberen, maar ik geef je weinig kans om dat dat over ms gaat terwijl gp radio over seconden gaat.

Edit:
Instructies voor de 525: https://www.intl.onkyo.co...pdf/tx-nr525_manual_e.pdf, pagina 50
Instructies voor de 509: https://www.intl.onkyo.co...pdf/tx-nr509_manual_e.pdf Pagina 45

0 ms to 400 ms in 10 ms steps Dat gaat hem niet worden denk ik.
Dank je wel. Ik ga hier zo even naar kijken.

Edit:
Er is inderdaad maar 400ms te schuiven.
Heb ondertussen een jackplug met verloop naar 2 tulpstekkers gevonden en die plug ik voor in de versterker. Telefoon er aan en dan lukt het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door mike123 op 27-03-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Heeft onkyo weer problemen met Tunein heb zins een paar dagen dat het lang duurt met de connectie naar Tunein. Heb al mijn router herstart maar lost het niet op had vandaag ook problemen met AirPlay naar de onkyo toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
syberjunky schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:09:
Heeft onkyo weer problemen met Tunein heb zins een paar dagen dat het lang duurt met de connectie naar Tunein. Heb al mijn router herstart maar lost het niet op had vandaag ook problemen met AirPlay naar de onkyo toe.
hier niet. Loopt al weer een tijdje goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Laatst online: 23-06 21:22

strompel

PSN: jansoe13

ik heb sinds kort een Onkyo tx-nr 5010 in combinatie met een sony xr-75z9j ,

nu heb ik alles aangesloten op de tv (apparaten ps5 en kpn kastje) en liet ik het geluid lopen via de hdmi arc, dit werkte een maand probleemloos, maar nu heb ik of een verkeerde knop gedrukt of er is een update van een of ander geweest, want ik krijg geen geluid meer uit de onkyo.

nu reageert hij nog wel op de afstandbediening van de tv dus volume hoger-lager tegelijk op het schermpje onkyo en tv. en de onkyo gaat aan als ik switch vanaf tv speaker. maar geen geluid.

iemand enig idee om me weer op weg te helpen?

Als hij gewoon werkt is het een super machine.

Ondertussen een aantal andere ingangen geprobeerd, de Onkyo geeft wel beeld door, maar op geen enkele manier geluid wat ik geprobeerd heb.

[ Voor 9% gewijzigd door strompel op 29-03-2022 10:45 ]

PSN: jansoe13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Will3m
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-05 11:31
Er lijkt langzaam beweging te komen in de verkrijgbaarheid van Onkyo 2021 modellen.
Er is nu een prijs bekend van de Onkyo TX RZ50

https://rms-store.eu/en/o...irac-live-and-dolby-atmos

De prijs in de VS is $ 1400,-. De prijs in Europa wordt (schrik niet) €1886 + € 89 verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

strompel schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:05:
ik heb sinds kort een Onkyo tx-nr 5010 in combinatie met een sony xr-75z9j ,

nu heb ik alles aangesloten op de tv (apparaten ps5 en kpn kastje) en liet ik het geluid lopen via de hdmi arc, dit werkte een maand probleemloos, maar nu heb ik of een verkeerde knop gedrukt of er is een update van een of ander geweest, want ik krijg geen geluid meer uit de onkyo.

nu reageert hij nog wel op de afstandbediening van de tv dus volume hoger-lager tegelijk op het schermpje onkyo en tv. en de onkyo gaat aan als ik switch vanaf tv speaker. maar geen geluid.

iemand enig idee om me weer op weg te helpen?

Als hij gewoon werkt is het een super machine.

Ondertussen een aantal andere ingangen geprobeerd, de Onkyo geeft wel beeld door, maar op geen enkele manier geluid wat ik geprobeerd heb.
Ik had dit laatst ook, volume weg of kwam pas na x minuten opkomen. Afstandsbediening werkt wel.
Spanningsloos gemaakt (1e keer in zijn leven) en alles werkt weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyhowler
ricardo246 schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:24:
[...]

Ik had dit laatst ook, volume weg of kwam pas na x minuten opkomen. Afstandsbediening werkt wel.
Spanningsloos gemaakt (1e keer in zijn leven) en alles werkt weer naar behoren.
Had er ook last van, kreeg het pas weer aan de gang na een complete reset van TV (SamsungQ80) en de Receiver (Onkyo TX-NR656). Werkt nu al weer even prima alhoewel hij wel soms de verbinding met de receiver lijkt te verliezen en direct weer terug vind.

Streaming via rakuten werkte btw wel, alleen Netflix, prime, etc apps niet

[ Voor 6% gewijzigd door skyhowler op 05-04-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

skyhowler schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:57:
[...]

Had er ook last van, kreeg het pas weer aan de gang na een complete reset van TV (SamsungQ80) en de Receiver (Onkyo TX-NR656). Werkt nu al weer even prima alhoewel hij wel soms de verbinding met de receiver lijkt te verliezen en direct weer terug vind.

Streaming via rakuten werkte btw wel, alleen Netflix, prime, etc apps niet
Alleen volume wat niet "aan" ging was bij mij het issue. Apps enzo werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50
Jan-Will3m schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:08:
Er lijkt langzaam beweging te komen in de verkrijgbaarheid van Onkyo 2021 modellen.
Er is nu een prijs bekend van de Onkyo TX RZ50

https://rms-store.eu/en/o...irac-live-and-dolby-atmos

De prijs in de VS is $ 1400,-. De prijs in Europa wordt (schrik niet) €1886 + € 89 verzendkosten.
In de PW was niets te vinden toen ik een paar dagen geleden keek. Ook geen nieuwsberichten van Onkyo zelf. Ik vind het nogal stil.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyhowler
ricardo246 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:22:
[...]

Alleen volume wat niet "aan" ging was bij mij het issue. Apps enzo werkte wel.
Bedoel ik ook, apps op de tv zoals rakuten en Youtube gaven wel geluid door aan mijn receiver. Netflix en prime niet. Ze werkten wel, alleen kreeg er met geen mogelijkheid geluid bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Heya.

Heb dus een Onkyo 676. Nu is er voia de webinterface niks meer aan radiozenders in te vullen, was wel zo bij mijn oude onkyo. Ik wil toch een shoutcast ardio zender toevoegen? Hoe fix ik dat? Kan totaal nisk vinden op het web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Is het een TX-NR type? En daar is geen webinterface waar je een url kan toevoegen?
Zoals bv https://www.hendrikjansen.nl/henk/streaming.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
mike123 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:09:
Is het een TX-NR type? En daar is geen webinterface waar je een url kan toevoegen?
Zoals bv https://www.hendrikjansen.nl/henk/streaming.html
Idd een TX-NR. De TX-NR676E. In mijn webinterface kan ik enkel mijn netwerk instellen. Verder geen donder.
Ojawel. Wat login gegevens.

Totaal stompzinnig dus.

Buiten het feit om dat die zender niet bij hendrik staat, maar ik heb wel de shoutcast url ;
Bak herrie

[ Voor 19% gewijzigd door maartend op 08-04-2022 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
maartend schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:15:
[...]

Idd een TX-NR. De TX-NR676E. In mijn webinterface kan ik enkel mijn netwerk instellen. Verder geen donder.
Ojawel. Wat login gegevens.

Totaal stompzinnig dus.

Buiten het feit om dat die zender niet bij hendrik staat, maar ik heb wel de shoutcast url ;
Bak herrie
Dus er is helemaal geen tabblad met favorieten?
Op de TX-NR 509 zit dat wel op namelijk.
En ik heb net bijna mijn speakers vernield, ik in de browser het ip adres invullen en daar kan ik het invullen. heb deze als een favoriet ingesteld en die speelde netjes af. http://stream.clubrenoize...ype=http&nocache=3709.mp3

https://www.onkyo.com/manual/17avr/play/01onke/nl/001.html

[ Voor 4% gewijzigd door mike123 op 08-04-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
Bij de RZ-serie is dat ook niet meer, ik herken het bij mijn oudere tx_NR828.

Echter, heb je bv. een fritzbox? Zet daar in de mediaserver gewoon de url in je lijst met favoriete stations, en stem daar op af.
Of gebruik gewoon tunein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jaro431 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:33:
Bij de RZ-serie is dat ook niet meer, ik herken het bij mijn oudere tx_NR828.

Echter, heb je bv. een fritzbox? Zet daar in de mediaserver gewoon de url in je lijst met favoriete stations, en stem daar op af.
Of gebruik gewoon tunein...
Geen fritzbox en zender zit niet op Tunein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti10
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-04-2024
Iemand ervaring met een (onkyo) receiver uit US kopen? (En hier dus met een ‘omvormertje’ of gewoon reisstekkertje) gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 07:40
Goh, hier sta ik van te kijken.

https://asia.nikkei.com/B...nkyo-files-for-bankruptcy

"Classic Japanese audio brand Onkyo files for bankruptcy"

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:28
Erg jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-06 17:39

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Stoofie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:09:
Sinds gistermorgen geeft mijn TX-NR515 van een jaar of acht oud wel beeld maar geen geluid meer door. Ook stream-apparaatje en platenspeler geven geen geluid meer. Als ik de HDMI van mijn Delta-kastje rechtstreeks op de tv aansluit heb ik beeld en geluid.
Me dunkt dat het geluidsgedeelte van de receiver overleden is. Is er nog een kans zoiets te repareren is of kan ik beter op zoek gaan naar eeb vervanger?
mijne doet dat ook zo nu en dan.
volledig van de stroom halen voor 8 seconden en dan weer inpluggen verhelpt dat voor ons.

Dit gebeurd eens in de 2-3 maanden een enkelle keer; dus ik heb er inmiddels een 'slimme stekker' tussen gezet :Y)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:00
RIP ONKYO!

kon al lang niet meer een nieuwe reciever van dit pracht merk kopen, en toen begon ik mij al zorgen te maken....dit zat er aan te komen..erg zonde. al meer dan 10 jaar plezier van dit merk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:53
But the Onkyo and Pioneer brands will continue to live on! The company’s audio/video business is owned by Voxx International and it even has a contract with Sharp to manufacture its AV products. In fact, it’s unlikely that most consumers, especially those looking at new Onkyo AV receivers, will even notice a change. Premium Audio Co is a joint venture from Voxx and Sharp since September 2021 and runs several popular home Audio Video brands including Onkyo...
https://www.audioholics.c...ioneer-elite-av-drives-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Ik ben blij dat het gewoon blijft bestaan, maar het is wel erg rommelig hoe ze dat "duidelijk" maken.
Wil zelf al een jaar de rz-50 bestellen, nu maar hopen dat er ook een mogelijkheid komt om dat in Nederland (of EU) te kunnen bestellen...

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
BlaBla1973 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:47:
Ik ben blij dat het gewoon blijft bestaan, maar het is wel erg rommelig hoe ze dat "duidelijk" maken.
Wil zelf al een jaar de rz-50 bestellen, nu maar hopen dat er ook een mogelijkheid komt om dat in Nederland (of EU) te kunnen bestellen...
Reden dat ik naar Denon "gevlucht" ben. Zelfs garantie is heel onzeker op dit moment omdat er in principe geen Europese (en dus Nederlandse) distributeur is. Reparatie is dan ook een gok, of er reserve onderdelen zijn.

Op dit moment is de RZ-50 alleen in de US te koop. Dat is trouwens een prima receiver met Dirac en een werkende HDMI 2.1 met VRR voor zowel Xbox als PS5.

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste