Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 26-07 12:58
Vraag die ik niet kan vinden.

Ik luister X-rated, een programma op Concertzender, is net-radio.
Live luisteren lukt me gewoon op mijn 676.

Wat ik echter wil, is uitegzonder programma's terug luisteren en wel deze ; https://www.concertzender...re/xrated__crosslinks-nl/

Ik wil er dus 1 opstarten op mijn PC en dat moet dan afspelen op mijn Onkyo. Maar ik heb totaal geen idee hoe dat te doen en ik krijg het ook niet geduckduckgo'ed. Iemand?

Edit ; ik probveer nu dus vanuit de concert zender app te streamen naar de build in chromecast. Receiver blijft op connecting staan, maar er gebeurt verder niks, integendeel, de app crasht

[Voor 17% gewijzigd door maartend op 22-02-2021 10:17]

• erredobble
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19-06 07:19
grotesmurff schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:18:
Hallo

Mijn Onkyo reciever heeft een probleem
Als ik mijn tv aanzet en de reciever met Ziggo box dan heeft hij de ene keer wel geluid en de andere keer niet
Het probleem kan alleen worden opgelost als ik de stekker uit het stopcontact haal en er weer inplug
Dan heb ik weer geluid
Weet iemand waar dat aan kan liggen
Nog geen oplossing kunnen vinden en Onkyo support heeft het ook opgegeven (met de melding dat ze het doorsturen).

Na een factory reset kan ik de receiver en Google home weer in een groep plaatsen. Ik hernoem de onkyo altijd naar receiver. Maar na dan de firmware update gedaan te hebben is de naam vd receiver weer gereset en de receiver uit de speaker groep verdwenen. Naam wijzigen en nieuwe speaker groep aanmaken lukt niet omdat de receiver helemaal niet meer te kiezen is dan om in een speakergroep te plaatsen.

Nu weer factory reset gedaan en met de oorspronkelijke oude firmware wel een speakergroep gemaakt en dat werkt nu. Maar ja...voor hoe lang. Oude firmware zal wellicht weer onveiliger zijn ofzo.

Wel ineens ander dingetje na de factory reset.....nu is er ineens bij geen geluid een interferentie ruis te horen......pfff altijd wat met die Onkyo 676

[Voor 15% gewijzigd door erredobble op 26-02-2021 15:55]

• Slimtax
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 28-03 00:56
Ik ,it met een brandende vraag ik heb een onkyo bluerayspeler maar blijft niet standbye die gat na een bepaalde tijd uit hoe kan je dat veranderen zodat deze altijd standbye blijft staan zolang als ik dat wil iemand een oplossing hiervoor

• Slimtax
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 28-03 00:56
Sorry voor typo's mijn vraag mijn bluerayspeler van onkyo gaat naar 5 min uit als ik deze niet gebruik kan ik dat veranderen zodat hij aan blijft staan zolang ikzelf wil *KNIP* email is niet nodig, dat is niet het idee achter een forum alvast bedankt Glenn

[Voor 15% gewijzigd door FeaR op 26-02-2021 22:30]

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 26-07 15:09
Alle prijzen van de receivers lijken verdwenen in de PW. Op bol.com staat nog een enkele.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Vads
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:09
Ik heb de TX-NR656 en sinds een tijdje heb ik het verschijnsel dat wanneer ik vanaf mijn mobiel Spotify stream naar genoemde receiver (via Spotify Connect) het afspelen na 2 á 3 nummers stopt. Ik moet dan op mijn mobiel het volgende nummer aanzetten of terugspoelen en na een paar seconden begint de muziek dan weer.

Speel ik de muziek op mijn mobiel af of naar een Spotify Connects-speaker elders in huis, dan heb ik hier geen last van.

De receiver zit op de laatste firmware. Herkennen jullie dit verschijnsel en/of weten jullie er een oplossing voor?

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-07 14:22
@Vads Bij mij lijkt dat op mijn NCP-302 nog wel eens te gebeuren. Althans toen ik mij een paar maanden geleden door stress niet lekker in slaap kon komen en een afspeellijst met ontspannen muziek aan had gezet werd ik in de ochtend wakker zonder muziek. Dit terwijl ik een lange afspeellijst heb en die zelfs op repeat had gezet. Het was echter niet na 2 à 3 nummers. Na hoeveel nummers het wel was weet ik niet aangezien hij er tijdens mijn slaap mee ophield.

• PvT.Arj
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13-07 12:45
Vads schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:19:
Ik heb de TX-NR656 en sinds een tijdje heb ik het verschijnsel dat wanneer ik vanaf mijn mobiel Spotify stream naar genoemde receiver (via Spotify Connect) het afspelen na 2 á 3 nummers stopt. Ik moet dan op mijn mobiel het volgende nummer aanzetten of terugspoelen en na een paar seconden begint de muziek dan weer.

Speel ik de muziek op mijn mobiel af of naar een Spotify Connects-speaker elders in huis, dan heb ik hier geen last van.

De receiver zit op de laatste firmware. Herkennen jullie dit verschijnsel en/of weten jullie er een oplossing voor?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Onkyo.. Om eerlijk te zijn ben ik klaar met de trage kutapp en al die verbindingsproblemen, dus ik heb een andere AVR besteld.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• scofield
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:14
En een andere avr is geworden?

• PvT.Arj
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13-07 12:45
Denon AVR 1600H DAB. Zag een mooie aanbieding en dit was een van de goedkoopste met DAB. Ben geen grote audiofiel, dus het geluid is vast goed genoeg. Helaas nog niet binnen, levertijd is op veel plaatsen lang.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:12
Sinds een tweetal weken is de Chromecast functionaliteit op mijn 656 prima gaan werken. Geen ellenlang wachten op verbinding, geen hiccups in de eerste nummers en werkt ook de combinatie met speakergroepen prima. Gezien de firmware geen update heeft gehad, vermoed ik dat er aan de kant van Google wat gewijzigd is. Ik ben blij dat ruim 3 jaar na datum de versterker prima werkt met de functionaliteit die ik dacht te kunnen gebruiken. Helaas jammer dat de Chromecast niet op zone2 te gebruiken is.

Te koop: Panasonic 20mm f/1,7 & Olympus ep3 kit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Ik merk het idd ook. Het doorsturen van spotify naar mijn AVR gaat nu razendsnel en is nu leuk te gebruiken. Wat ik dus ook doe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skyhowler
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 05-07 21:41
Gisteren ook weer eens geprobeerd op mijn TX-NR656 en inderdaad Tune in doet het weer via de google spraakcommando's :-)🎉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
skyhowler schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:43:
Gisteren ook weer eens geprobeerd op mijn TX-NR656 en inderdaad Tune in doet het weer via de google spraakcommando's :-)🎉
Wacht even. Je zegt dat ik mijn 767E ook kan aansturen via Google Assitant? Als in ; hey google, speel vrt studio brussel op receiver?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• skyhowler
maartend schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:46:
[...]

Wacht even. Je zegt dat ik mijn 767E ook kan aansturen via Google Assitant? Als in ; hey google, speel vrt studio brussel op receiver?
Jazeker, in Google Home app heb ik mijn receiver (TX-NR656) de naam stereo gegeven. Als ik zeg hey google speel NPO radio 2 op stereo start hij de receiver en gaat via Tune in NPO radio 2 opzetten.
(duurt even maar uiteindelijk werkt het) Uiteraard heb je wel een Google nest of home oid nodig.

[Voor 9% gewijzigd door skyhowler op 05-05-2021 12:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
skyhowler schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:39:
[...]

Jazeker, in Google Home app heb ik mijn receiver (TX-NR656) de naam stereo gegeven. Als ik zeg hey google speel NPO radio 2 op stereo start hij de receiver en gaat via Tune in NPO radio 2 opzetten.
(duurt even maar uiteindelijk werkt het) Uiteraard heb je wel een Google nest of home oid nodig.
Dat heb ik. En ik heb dus een 676, maar als een 6565 lukt, dan moet een 676 ook wel lukken. Ik ga op zoek

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teun_2
maartend schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:46:
[...]

Mijn 656 staat momenteel zelfs samen met een nest wifi punt en nest hub in één speakergroep studio Brussel te spelen via een commando gesproken tegen het nest wifi punt. Dit zou dus inderdaad nu ook prima moeten werken op jouw 767. Helaas werkt dit niet op zone2.

[Voor 3% gewijzigd door Teun_2 op 05-05-2021 20:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Teun_2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:06:
[...]

Mijn 656 staat momenteel zelfs samen met een nest wifi punt en nest hub in één speakergroep studio Brussel te spelen via een commando gesproken tegen het nest wifi punt. Dit zou dus inderdaad nu ook prima moeten werken op jouw 767. Helaas werkt dit niet op zone2.
Ik gebruik geen zone 2. Lullige is, ik zie ook geen onkyo in mijn google home app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teun_2
maartend schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:24:
[...]

Ik gebruik geen zone 2. Lullige is, ik zie ook geen onkyo in mijn google home app.
Al (opnieuw) proberen toevoegen? Recentste firmware geïnstalleerd? Factory reset geprobeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Teun_2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:52:
[...]

Al (opnieuw) proberen toevoegen? Recentste firmware geïnstalleerd? Factory reset geprobeerd?
Moet me er even in verdiepen, nnog geen echte tijd. Wel laatste fw er al op, en paar maal proberen toevogen. Ach, ik kom er wel uit

• skyhowler
maartend schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:15:
[...]

Moet me er even in verdiepen, nnog geen echte tijd. Wel laatste fw er al op, en paar maal proberen toevogen. Ach, ik kom er wel uit
Check voor de zekerheid of ze in hetzelfde netwerk hangen.

• maartend
skyhowler schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:28:
[...]

Check voor de zekerheid of ze in hetzelfde netwerk hangen.
Tuurlijk.

Zit dus in zelfde netwerk. KOn ook niet anders, wordt nl wel al wat aangestuurd door home assistant

[Voor 21% gewijzigd door maartend op 10-05-2021 12:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skyhowler
Nou helaas, bij mij is het feest al weer over. 😢
Het is weer hetzelfde als voorheen, na een lange verbinding tijd een paar keer geluid maar dan stopt het weer definitief.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 26-07 09:27
Ik ben blij dat ik mijn 676e weg heb gedaan. Wat een rotding. Altijd gezeur met HDMI en frequent geklik in het apparaat.
Zo blij met mijn Denon X2700H DAB, alles werkt gewoon. En de interface is gewoon een stuk duidelijker.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skyhowler
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:23:
Ik ben blij dat ik mijn 676e weg heb gedaan. Wat een rotding. Altijd gezeur met HDMI en frequent geklik in het apparaat.
Zo blij met mijn Denon X2700H DAB, alles werkt gewoon. En de interface is gewoon een stuk duidelijker.
Daar heb ik stiekem ook al naar zitten kijken, werkt die wel goed met Google?
Mis wel het standaard radio stuk, dat is bij die Denon DAB wel goed geregeld?
Heb dat geklik inderdaad ook maar stoor me er niet echt aan, het net gedeelte is wel traag en wat omslachtig maar verder heb ik er geen klachten over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 26-07 09:27
Ik heb hem nog niet helemaal onder controle, hij gaat aan maar aangeven dat hij bijv. spotify moet afspelen op de receiver. Maar het net gedeelte is veel stabieler op de denon.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17:42
Hoe kan het dat er momenteel nergens meer een enkele Onkyo Receiver te bestellen is? https://tweakers.net/vers...iC6LDEHaK2ShaGlpVJsbW0tAA

Ik las wel op Onkyo' RZ series nergens verkrijgbaar dat volgens https://www.avnirvana.com...latest-av-receivers.8292/ er een nieuwe weg in wordt geslagen en dat dit enkel positief is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03:15

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Bliksem B schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:58:
...dat volgens https://www.avnirvana.com...latest-av-receivers.8292/ er een nieuwe weg in wordt geslagen en dat dit enkel positief is.
Het is sowieso wat stil op de markt. Andere merken hebben ook nieuwe receivers aangekondigd maar ik krijg er ook minder van mee dan voorgaande jaren. Onkyo kan zeker interessant worden kijkende naar het gebruik van DIRAC. Ik las echter ook een artikel dat Onkyo niet heel lekker gaat, https://www.whathifi.com/...s-to-buy-struggling-onkyo

Nu heb ik What Hifi niet heel hoog staan maar dat is vooral qua reviews, geen idee hoe serieus gelinkte bericht is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• skyhowler
Hoe kan het dat er momenteel nergens meer een enkele Onkyo Receiver te bestellen is?
Ik denk dat het wereldwijde chiptekort hier debet aan is.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HansvW51043
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 02-07 11:43
Mijn TX-NR414 start niet meer op, na het aanzetten gaat het lampje van hybrid standby uit en gebeurd er niets. Maar vaak na een half uur start hij wel op, om dan bijna meteen weer uit te gaan. Het enige wat je hoort is het klepperen van de relais. Dit probleem is al vaker door anderen ook gemeld, maar de oplossing kan ik nergens vinden.
Wie kan mij helpen.

Bij voorbaat dank.
Hans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
Hoe kan het dat er momenteel nergens meer een enkele Onkyo Receiver te bestellen is? https://tweakers.net/vers...iC6LDEHaK2ShaGlpVJsbW0tAA
Dat was me al langer geleden opgevallen: PcDealer in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3"

Via Twitter kreeg ik alleen een vaag antwoord op de vraag waar hun voorraad is gebleven.

• Terrie
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 02:16
Ik heb al een geruime tijd een Onkyo TX NR-414, maar zit wat de te kloten met de luistermodus.
Wat gebruiken jullie bij bijvoorbeeld een Film via Netflix en een normale Spotify playlist?

Ik heb hem vaak op DTS Neo:6 staan, de receiver is verbonden met HDMI naar de TV.

https://www.onkyo.com/manual/txnr646/adv/en/023.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Terrie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:44:
Ik heb al een geruime tijd een Onkyo TX NR-414, maar zit wat de te kloten met de luistermodus.
Wat gebruiken jullie bij bijvoorbeeld een Film via Netflix en een normale Spotify playlist?

Ik heb hem vaak op DTS Neo:6 staan, de receiver is verbonden met HDMI naar de TV.

https://www.onkyo.com/manual/txnr646/adv/en/023.html
Een vraag als deze is zo niet te beantwoorden, zal afhangen van je set-up en persoonlijke voorkeur. Als jij DTS:Neo6 fijn vindt klinken dan gebruiken.

Ik heb geen Onkyo (wat niet is kan nog komen...) maar op mijn receiver heb ik het als volgt:
DTS Neo:6 is een stukje upmix om van twee kanalen (stereo) een soort van surround te maken. DTS:Neo en Dolby Pro Logic zijn er twee die ik persoonlijk nooit gebruik. Van stereo surround proberen te maken is met muziek naar mijns inziens sowieso not done. Als je muziek in surround wilt dan neem je DTS CD's. Als ik met gewone muziek (dus in 2.0 stereo) het over alle speakers wil horen dan gebruik ik een optie als Multi Channel Stereo / All Channel Stereo. Netflix is naar mijn weten 99,9% Dolby Digital (Plus) en daarmee reeds surround. Ik zie dan geen reden om iets toe te passen om er een sausje overheen te gooien. Mocht ik een keer een film of serie hebben die wel in 2.0 is dan luister ik die gewoon in dat formaat.

In het grootste deel van mijn gebruik staat de receiver op "Direct", oftewel de audio verwerken zoals deze binnen komt.
de receiver is verbonden met HDMI naar de TV.
Als in je gebruikt de apps op de TV en met HDMI ARC terug? Als je dan iets als DTS:Neo6 gebruikt vraag ik me af of de TV wel surround door stuurt.

[Voor 6% gewijzigd door FeaR op 14-06-2021 10:04]

• Terrie
FeaR schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Een vraag als deze is zo niet te beantwoorden, zal afhangen van je set-up en persoonlijke voorkeur. Als jij DTS:Neo6 fijn vindt klinken dan gebruiken.

Ik heb geen Onkyo (wat niet is kan nog komen...) maar op mijn receiver heb ik het als volgt:
DTS Neo:6 is een stukje upmix om van twee kanalen (stereo) een soort van surround te maken. DTS:Neo en Dolby Pro Logic zijn er twee die ik persoonlijk nooit gebruik. Van stereo surround proberen te maken is met muziek naar mijns inziens sowieso not done. Als je muziek in surround wilt dan neem je DTS CD's. Als ik met gewone muziek (dus in 2.0 stereo) het over alle speakers wil horen dan gebruik ik een optie als Multi Channel Stereo / All Channel Stereo. Netflix is naar mijn weten 99,9% Dolby Digital (Plus) en daarmee reeds surround. Ik zie dan geen reden om iets toe te passen om er een sausje overheen te gooien. Mocht ik een keer een film of serie hebben die wel in 2.0 is dan luister ik die gewoon in dat formaat.

In het grootste deel van mijn gebruik staat de receiver op "Direct", oftewel de audio verwerken zoals deze binnen komt.

[...]

Als in je gebruikt de apps op de TV en met HDMI ARC terug? Als je dan iets als DTS:Neo6 gebruikt vraag ik me af of de TV wel surround door stuurt.
Thanks!
Setup:

Onkyo TX NR-414
Yamaha NS-555
Yamaha NS-333
Yamaha C444 Center
Klipsch R-100SW

Momenteel is dat wel hoe het aangesloten zit, ik heb ook een Optische kabel lopen maar die zit niet aangesloten. Zou dit een betere optie zijn?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Terrie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:48:
[...]
Momenteel is dat wel hoe het aangesloten zit, ik heb ook een Optische kabel lopen maar die zit niet aangesloten. Zou dit een betere optie zijn?
Lood om oud ijzer. Met S/PDIF ga je niet meer kunnen dan met HDMI ARC.

De vraag is of je echt alleen 2.0 uit de TV krijgt of dat je ergens een instelling fout hebt staan (of dat je wel surround krijgt maar er toch voor kiest DTS:Neo6 te gebruiken). Ik gok het laatste. DTS niet aanwezig op een TV is iets wat je vaker ziet maar Dolby Digital is veelal geen issue. Met Netflix zou je dan gewoon surround moeten hebben, gros is in Dolby Digital (Plus), handvol films zijn in Dolby 2.0. Ga niet met YouTube testen, dat is altijd stereo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Terrie
FeaR schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:35:
[...]

Lood om oud ijzer. Met S/PDIF ga je niet meer kunnen dan met HDMI ARC.

De vraag is of je echt alleen 2.0 uit de TV krijgt of dat je ergens een instelling fout hebt staan (of dat je wel surround krijgt maar er toch voor kiest DTS:Neo6 te gebruiken). Ik gok het laatste. DTS niet aanwezig op een TV is iets wat je vaker ziet maar Dolby Digital is veelal geen issue. Met Netflix zou je dan gewoon surround moeten hebben, gros is in Dolby Digital (Plus), handvol films zijn in Dolby 2.0. Ga niet met YouTube testen, dat is altijd stereo.
Ik denk dat je zojuist het probleem hebt opgelost! Mijn Digital Sound out op de TV stond op een of andere manier op PCM. Nu doet mijn receiver gewoon netjes Dolby Digital plus aangeven en o.a. Direct waar de surround nu wel gewoon werkt. Mijn mediaspeler was dus al die tijd gewoon zelf surround aan het bedenken in plaats van dat dit netjes werd doorgegeven. Wereld van verschil |:(

Ik heb namelijk een LG OLED 55BX6 en deze tv moet dat signaal prima goed kunnen doorgeven.

Bedankt :)

• PcDealer
FeaR schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Ik heb geen Onkyo (wat niet is kan nog komen...)
Ik meende te weten dat jij geen fan was van Onkyo :)

• BlaBla1973
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:06
Ik las dat deze maand de nieuwe Onkyo's er aankomen. Al is de maand bijna voorbij en zal het eerder volgende maand of augustus zijn. Maar goed ik heb nu een 676e die volgens de specs 165watt (per kanaal?) levert. Nu ben ik met deze vermogens tevreden in combinatie met mijn speaker setup en meen dat ik ooit ergens gelezen te hebben dat dat gemeten is op een bepaalde hoge frequentie op 1 kanaal. Ik kan het alleen nergens meer vinden... Nu wil ik deze amp 676e gaan vervangen voor de nieuwe tx-rz50 als deze uit komt voor de hdmi2.1 oa. Alleen staan in de specs van deze amp dat ie 125watt stereo kan leveren.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan vergelijken met elkaar? Om te voorkomen dat ik een "miskoop" doe.

[Voor 3% gewijzigd door BlaBla1973 op 28-06-2021 12:37]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

BlaBla1973 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:34:
Ik las dat deze maand de nieuwe Onkyo's er aankomen. Al is de maand bijna voorbij en zal het eerder volgende maand of augustus zijn. Maar goed ik heb nu een 676e die volgens de specs 165watt (per kanaal?) levert. Nu ben ik met deze vermogens tevreden in combinatie met mijn speaker setup en meen dat ik ooit ergens gelezen te hebben dat dat gemeten is op een bepaalde hoge frequentie op 1 kanaal. Ik kan het alleen nergens meer vinden... Nu wil ik deze amp 676e gaan vervangen voor de nieuwe tx-rz50 als deze uit komt voor de hdmi2.1 oa. Alleen staan in de specs van deze amp dat ie 125watt stereo kan leveren.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan vergelijken met elkaar? Om te voorkomen dat ik een "miskoop" doe.
Je moet weten wat er achter de xx Watt staat, oftewel hoe het vermogen gemeten is. Veelal doet Onkyo dat bij de hogere vermogens (zoals die 165 Watt) meten op één kanaal bij 1000 Hz en 1% THD. De 125 Watt zal mogelijk representatiever gemeten zijn. Denk bijvoorbeeld aan gemeten bij twee kanalen en/of bij een bereik van 20 - 20.000 Hz en/of bij 0,1% THD of minder. Maar dat is de theorie, in de praktijk ga je echt niets van dit soort getallen merken.

Edit:
Ik heb nergens nog de officiele spec-sheet van Onkyo gevonden. Alleen enkele sites/fora die de nieuwe modellen aanhalen. Waarbij het ook nog eens zo is dat opgegeven vermogen en daadwerkelijk geleverd vermogen iets anders zijn.

[Voor 8% gewijzigd door FeaR op 28-06-2021 12:52]

• BlaBla1973
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:06
Klopt, ben ook aan het zoeken, is erg weinig info nog. Alleen het video gedeelte op HDTVtest. Ik wil eigenlijk wel wachten op reviews van de audio kant, maar ben ook bang dat dit straks weer gaat zoals mijn ps5 en 3080...maanden wachten/zoeken...

[Voor 5% gewijzigd door BlaBla1973 op 29-06-2021 12:21]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scofield
Volgens mij is Onkyo tegenwoordig ondergebracht bij een combi van VOXX en Sharp als ik het wel heb.

• Arthurious
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23-07 22:29
Ik heb een jaar of 5 geleden de NR545 gehaald, ben er nog steeds erg tevreden mee.

Nu ben ik afgestudeerd en is het tijd voor goede speakers (heb er destijds de Jamo S 426 HCS 3 bij gekocht) en ben eigenlijk een beetje verliefd geworden op de Dali Opticon reeks. (2x de 8, Vokal MK2 center en 2x de Opticon LCR).

Zou de NR545 dit eerst nog een tijdje aan kunnen of kan ik beter nog wat extra investeren? De 545 doet alles wat ik wil verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scofield
Ik zou die 545 zeker een kans geven. Ik heb destijds mijn 509 verkocht en een denon 2400 gekocht maar vind de sound uit die 509 van toen nog steeds beter dan de denon van nu. Ben ook erg benieuwd wat er van onkyo terecht komt na de verkoop/overname.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gaitjan2
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 25-07 16:48
Bij het TV-kijken via CBL/SAT op een TX-NR696 zorgt volume +/-
(hoe dan ook: met Logitech Harmony AB, idem met App, via ONKYO AB, idem met ONKYO App, zelfs via volumedraaiknop op apparaat zelf)
er voor dat ...

... wordt overgeschakeld naar Chromecast BuiltIn.

Mute werkt wel zoals het hoort.
Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True