• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11 21:05
ibothead schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:00:
ik heb telkens met mijn sony die klote zwarte balk in beeld met resolutie en welk kanaal :(
Vaak bij de pc met tabbladen veranderen en ander programma draaien
[Afbeelding]

Hoe zou ik dat kennen oplossen blijft veels te lang in beeld hangen sony zelf heeft er geen oplossing voor
In je instellingen van je sony tv moet je het info scherm uitzetten (informatie overlay oid)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:52
Ook hier het gezoem probleem met mijn pricewatch: Onkyo TX-NR626 Zwart, geluid komt van de trafo (Bando NPT 1634M).
Als ie net aan staat is het heel zacht, maar wordt steeds erger tot vervelend, de trafo zal dus aan vervanging toe zijn..? Of is er iets wat ik nog moet controleren voor het geval het niet aan de trafo ligt?

Als ik google kom ik geen nieuwe replacements tegen, hooguit een enkele 2e hands (in Polen).

Zoals bv deze voor "20 euro", maar of dit nu de beste optie is..
https://archiwum.allegro....42-3v-fv-i5414582320.html

Ik heb eigenlijk geen behoefte aan een nieuwe receiver, iemand een idee hoe/waarmee nog te repareren?

Via CE repair of andere vestiging een trafo proberen te regelen heeft geen nut, zijn er simpelweg niet nieuw?
https://eu.onkyo.com/nl-NL/service-points

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 14-11-2020 15:51 ]

• marcel9
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11 09:29
Kapitein187 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:59:
Ik heb een TX-NR676E, welke sinds een aantal maanden veel problemen heeft om normaal Spotify te casten (let op: geen Spotify connect, maar onderdeel van een een Google Home groep).
Hij blijft vaak hangen op "connecting..." En speelt een paar seconden muziek, en dan buffert hij weer.
1131-7020-3070-0011 als firmware ? (23 sept 2020)

Ik heb die sinds gisteren, met Google Home weinig succesvol... Veel connecting en soms even geluid maar instabiel. Vorige versie zeker beter.
Spotify connect gaat wel goed, maar ik gebruik speaker groups in Google Home.

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 10:40
Kapitein187 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:59:
Ik heb een TX-NR676E, welke sinds een aantal maanden veel problemen heeft om normaal Spotify te casten (let op: geen Spotify connect, maar onderdeel van een een Google Home groep).
Hij blijft vaak hangen op "connecting..." En speelt een paar seconden muziek, en dan buffert hij weer.

Soms doet hij het wel goed. +- 20% van de tijd.

Hij is bedraad aangesloten en heb verder geen netwerk problemen, via Spotify Connect werkt ie gewoon wel.

Heb al een reset uitgevoerd.
Iemand ideeën?
Ah.....heb exact hetzelfde op de 676. Werkte tot een paar weken terug prima in een speakergroep met een google home in de keuken maar ineens niet meer....haperingen terwijl Spotify connect wel gewoon werkt (maar dan heb ik geen speakergroep om het op af te spelen).
Heb de speakergroep verwijderd om die opnieuw in te stellen......kan de receiver niet meer aan een speakergroep koppelen. Toch maar eens checken voor een nieuwe firmware update maar dacht dat ik dat een paar maanden terug al gecheckt had. En anders maar weer eens de receiver helemaal opnieuw instellen. Dit soort terugkerende problemen bij Onkyo is toch wel echt een heel groot minpunt.

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 17:22
PaPi36 schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:29:
[...]

Ah.....heb exact hetzelfde op de 676. Werkte tot een paar weken terug prima in een speakergroep met een google home in de keuken maar ineens niet meer....haperingen terwijl Spotify connect wel gewoon werkt (maar dan heb ik geen speakergroep om het op af te spelen).
Heb de speakergroep verwijderd om die opnieuw in te stellen......kan de receiver niet meer aan een speakergroep koppelen. Toch maar eens checken voor een nieuwe firmware update maar dacht dat ik dat een paar maanden terug al gecheckt had. En anders maar weer eens de receiver helemaal opnieuw instellen. Dit soort terugkerende problemen bij Onkyo is toch wel echt een heel groot minpunt.
Vervelend om te horen dat dit dus een vaker voorkomende kwaal is. Ik heb hem helemaal gereset.. daarna deed ie het weer normaal. Benieuwd voor hoelang.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• PaPi36
Kapitein187 schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:40:
[...]

Vervelend om te horen dat dit dus een vaker voorkomende kwaal is. Ik heb hem helemaal gereset.. daarna deed ie het weer normaal. Benieuwd voor hoelang.
Ah mooi dat een reset waarchijnlijk helpt. bedoel je daarmee een factory reset met nieuwe installatie of iets anders?
Helaas zijn dit soort problemen echt iets wat minstens jaarlijks terugkeert....vaak rondom een firmware update maar niet altijd.Had ik met de 646 die ik daarvoor had ook al wel last van dus lijkt echt een Onkyo dingetje.

• Kapitein187
PaPi36 schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:45:
[...]

Ah mooi dat een reset waarchijnlijk helpt. bedoel je daarmee een factory reset met nieuwe installatie of iets anders?
Helaas zijn dit soort problemen echt iets wat minstens jaarlijks terugkeert....vaak rondom een firmware update maar niet altijd.Had ik met de 646 die ik daarvoor had ook al wel last van dus lijkt echt een Onkyo dingetje.
Ja een factory reset. Is overigens al de 3e keer dat ik dat heb gedaan. Elke keer wat met chromecast.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:41
Kapitein187 schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:53:
[...]

Ja een factory reset. Is overigens al de 3e keer dat ik dat heb gedaan. Elke keer wat met chromecast.
Ik moest vorige week resetten ivm netwerkissues. Hij pakte geoon het netwerk niet meer.

• PaPi36
Kapitein187 schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:53:
[...]

Ondertussen firmware update gedaan en initial setup gedaan. Het duurde even maar werkt ondertussen weer naar behoren. Kan nu ook weer de receiver in een speaker groep samenvoegen met een Google home. Ook de speaker groep speelt weer zonder haperingen.....gelukkig

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:22
Ik heb de 868 al bijna een jaar maar heb nooit de throughput gebruikt, enkel de ARC vaan audio (TV -> reciever) en Spotify en analoog input.

Nu wil ik eindelijk een apparaat erdoor lussen werkt het niet? Als ik mijn Intel Nuc aansluit dan staat er (via reciever) wel "HDMI Intel Nuc" maar ik krijg geen beeld. Direct krijg ik dit wel. Iemand dit ook gehad? Is er een instelling die mist?

Verder hapert ook het geluid als ik de volume aanpas, dan valt het even 0,5 seconde weg elke keer.

Ik hang nu aan de telefoon met support, die trouwens maar 2 uur per dag bereikbaar is.

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:07

KnOeFz

no comment...

ApexAlpha schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:56:
Ik heb de 868 al bijna een jaar maar heb nooit de throughput gebruikt, enkel de ARC vaan audio (TV -> reciever) en Spotify en analoog input.

Nu wil ik eindelijk een apparaat erdoor lussen werkt het niet? Als ik mijn Intel Nuc aansluit dan staat er (via reciever) wel "HDMI Intel Nuc" maar ik krijg geen beeld. Direct krijg ik dit wel. Iemand dit ook gehad? Is er een instelling die mist?

Verder hapert ook het geluid als ik de volume aanpas, dan valt het even 0,5 seconde weg elke keer.

Ik hang nu aan de telefoon met support, die trouwens maar 2 uur per dag bereikbaar is.
Bij mijn 676 hangt er een IPtv-box, een Chrome Cast en een Blueray speler aan de verschillende HDMI-IN poorten maar ik hoef niets bijzonders in te stellen in de receiver om beeld op de TV te krijgen die aan de HDMI-OUT hangt.

Ik zou het in de Nuc zoeken. Heb je geen ander apparaat waar je mee kunt testen of je receiver ok werkt? Staat je Nuc misschien op een resolutie/instelling waar je receiver of TV niets mee kan?

[ Voor 7% gewijzigd door KnOeFz op 01-12-2020 12:21 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:22
KnOeFz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:14:
[...]

Bij mijn 676 hangt er een IPtv-box, een Chrome Cast en een Blueray speler aan de verschillende HDMI-IN poorten maar ik hoef niets bijzonders in te stellen in de receiver om beeld op de TV te krijgen die aan de HDMI-OUT hangt.

Ik zou het in de Nuc zoeken. Heb je geen ander apparaat waar je mee kunt testen of je receiver ok werkt? Staat je Nuc misschien op een resolutie/instelling waar je receiver of TV niets mee kan?
Als ik mijn laptop eraanhang doet hij het in eerste instantie niet. Pas als ik 1080p aanklik met een refreshrate lager dan 24 dan krijg ik beeld door... Elke andere instelling lijkt niet te werken, dan krijg ik blauw flikkerend beeld.

• marcel9
PaPi36 schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:43:
[...]

Ondertussen firmware update gedaan en initial setup gedaan. Het duurde even maar werkt ondertussen weer naar behoren. Kan nu ook weer de receiver in een speaker groep samenvoegen met een Google home. Ook de speaker groep speelt weer zonder haperingen.....gelukkig
Hier ook met succes (firmware 1131-7020-3070-0011), maar ik vind wel dat het starten met afspelen vanuit bijvoorbeeld Spotify naar een speaker group vrij lang duurt voordat het op gang komt... via Spotify connect gaat dat aanzienlijk sneller. Nu is er bij die laatste optie geen sync met andere devices nodig, maar op voorgaande firmware versies was het zeker vlotter. O-)

• PaPi36
marcel9 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:48:
[...]

Hier ook met succes (firmware 1131-7020-3070-0011), maar ik vind wel dat het starten met afspelen vanuit bijvoorbeeld Spotify naar een speaker group vrij lang duurt voordat het op gang komt... via Spotify connect gaat dat aanzienlijk sneller. Nu is er bij die laatste optie geen sync met andere devices nodig, maar op voorgaande firmware versies was het zeker vlotter. O-)
Het duurt inderdaad lang....daarbij wil het in eerste minuut ook nog wel eens haperen of bufferen.
Nu heb ik mbt de haperingen ook wel regelmatig het idee dat het door instabiele streams vanuit spotify kan komen. Zo skipte spotify laatst na 10 seconden telkens naar het volgende nummer. Dag erna was dat weer verholpen.

• marcel9
PaPi36 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:39:
[...]

Het duurt inderdaad lang....daarbij wil het in eerste minuut ook nog wel eens haperen of bufferen.
Nu heb ik mbt de haperingen ook wel regelmatig het idee dat het door instabiele streams vanuit spotify kan komen. Zo skipte spotify laatst na 10 seconden telkens naar het volgende nummer. Dag erna was dat weer verholpen.
Vergelijkbare ervaringen hier, het maakt de stabiliteit absoluut minder dan bij de vorige versie. Downgraden is niet zo makkelijk geloof ik, de link die ik hierover vond maakt het niet heel duidelijk... Mocht iemand een pointer hebben dan waardeer ik dat zeer !

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
luitjes, voor het bedienen van mijn Onkyo TX RZ800 gebruik ik de Onkyo Remote app op mijn android. Dti werkt wel aardig maar is niet erg uitgebreid. In dit topic kan ik niet vinden wat ik zoek, wellicht hebben jullie ervaring.
Is er een andere app om de Onkyo mee te bedienen ? Vooral als ik muziek wil draaien van de nas, is de onkyo app wat beperkt, je kunt bijvoorbeeld geen artiest zien, alleen het nummer.
Wie heeft een tip ?

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-10 08:39
Deze app is wellicht het proberen waard:

https://play.google.com/s...tails?id=com.mkulesh.onpc

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Zojuist de app geinstalleerd. Na installatie ziet de app mijn Onkyo automatisch en is gelijk verbonden. Wat een heerlijke app !!
Veel meer mogelijkheden vergeleken met de Onkyo app qua instellingen van het apparaat en muziek.
Hartstikke bedankt voor je tip _/-\o_

• Theodk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-12-2020
Iemand een idee of er nog instellingen zijn voor de Bluetooth functie van de HT-R494? Wanneer ik muziek afspeel via Bluetooth, krijg ik om de 10 seconden een vrouwelijk stem: "Battery low, please charge" door de muziek heen. Wat mij raar lijkt, gezien er zich naar mijn weten geen batterijen in de receiver bevinden. Daarnaast ligt het ook niet aan het verbonden toestel, meerdere toestellen geprobeerd en bij allen krijg ik deze melding.

Ik hoor graag of iemand hier raad mee weet.

Theo

• martijndierckx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:24
Technisch vraagje:

Ik was tot voor kort een happy Onkyo TX-NR737 klant. Maar wegens de aankoop van een HDR tv, heb ik deze vervangen door een andere.
Die Onkyo heb ik mooi (100% werkend) weer in de originele verpakking geduwd en tweedehands verkocht.

Nu wil de nieuwe eigenaar er vandaag mee aan de slag, maar krijgt ie de netwerkverbinding niet aan de praat.
Zowel bedraad als via WI-FI wil er blijkbaar niks werken.

Bedraad krijgt ie geen IP-adres toegewezen. (DHCP enabled)
Draadloos vindt ie geen enkele SSID.

Any ideas wat we kunnen proberen?

Ik zit er erg mee gewrongen. Hij is werkend bij me thuis vertrokken, en bij de nieuwe eigenaar werkt er dan iets niet. (Nota bene net die feature wat hij aangaf als reden om deze aan te schaffen)
Hij is uiteraard alles behalve happy. En ik wil hem uiteraard wel helpen, maar als puntje bij paaltje komt, ga ik hem niet terugbetalen. Daarom zoek ik dus naar andere oplossingen...

Thanks voor de hints.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RMVbd3pf0VfRz7dyzlh1xOgGmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aftb932G3iqF8EaBpZrlBFhu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsXD62quF-MhQ_p2yb0rOHD29Wg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HoPzMsfb0VcVZx6etYguOhZC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Em_t2i6nOI8xcGaVjDy37XXOFCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmSZ4y79RzjOEn8gW5kDwcZa.jpg?f=fotoalbum_large

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
martijndierckx schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:40:
Technisch vraagje:

Ik was tot voor kort een happy Onkyo TX-NR737 klant. Maar wegens de aankoop van een HDR tv, heb ik deze vervangen door een andere.
Die Onkyo heb ik mooi (100% werkend) weer in de originele verpakking geduwd en tweedehands verkocht.

Nu wil de nieuwe eigenaar er vandaag mee aan de slag, maar krijgt ie de netwerkverbinding niet aan de praat.

Ik zit er erg mee gewrongen. Hij is werkend bij me thuis vertrokken, en bij de nieuwe eigenaar werkt er dan iets niet. (Nota bene net die feature wat hij aangaf als reden om deze aan te schaffen)
Hij is uiteraard alles behalve happy. En ik wil hem uiteraard wel helpen, maar als puntje bij paaltje komt, ga ik hem niet terugbetalen. Daarom zoek ik dus naar andere oplossingen...

Thanks voor de hints.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat dingen die ik zou proberen:
UTP eruit, bedraad "uit" wifi "aan"
DHCP uit, vast ip adres geven
Andere utp kabel proberen
Andere poort op de router proberen (en geen switch ertussen)
Receiver uit, router eens rebooten, daarna receiver aan

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:41
Iemand bekend met het volgende?
Heb een 676. Ik speel via mijn telefoon Spotify af op dat ding. als ik hem dan uitzet en later netradio aanzet, dan gaat hij vanzelf it na een 10-tal minuten. Tot ik uiteindelijk vie net-radio de zender helemaal kies.

• marcel9
Technisch vraagje:

Netwerk reset ? (power toets inhouden)

• martijndierckx
  • Laatst online: 10-10 12:24
Thx @dragon2 @marcel9
Helaas geen effect bij de nieuwe eigenaar.

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:22
martijndierckx schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:16:
Thx @dragon2 @marcel9
Helaas geen effect bij de nieuwe eigenaar.
En een volledige reset?

• Kapitein187
Technisch vraagje:

Thanks voor de hints.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heeft ie misschien een raspberry PI met Pihole? Dat veroorzaakte eerst ook wat problemen bij mij.

• PaPi36
Na de laatste update op de 676 werkte speakergroups via google home weer even een tijdje aardig. Maar ondertussen is het al twee weken zo goed als onbruikbaar......ondersteuning vanuit Onkyo blijft een drama wat dat betreft

• Eddie G.
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-11 10:55
Leuke uitdaging!!

Ik heb een TX NR646. Momenteel kan ik via de KPN Settopbox (Arris 502) geen Netflix meer zien. KPN komt er niet uit.

Waarom denk ik nu hier te moeten zijn.
Ik heb de 2de settopbox beneden geprobeerd. Doet het niet, boven wel gewoon.
Heb een netwerkkabel rechtstreeks naar settopbox gedaan. Geen resultaat.
Heb daarna de HDMI kabel rechtstreeks van settopbox naar TV gedaan en prompt had ik weer Netflix.

Het heeft in het verleden altijd gewerkt. Bij KPN adviseerden ze mij nog high Speed HDMI kabels. Maar kan me niet voorstellen dat dit zou moeten helpen.

Iemand nog ideeën.

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-11 22:17
@Eddie G. Klinkt alsof de beveiliging van je Onkyo niet aan de eisen voldoet van Netflix. Vereisen ze een bepaalde versie van HDCP?

• Eddie G.
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-11 10:55
@ditbenikecht Klopt, dat heb ik ook gevonden op de Netflix site. Echter heeft het altijd al gewerkt. Zonder verdere problemen.

Ben er inmiddels uit. Heb net nog een dik uur met Netflix gechat. Ook die konden me niet verder helpen.
Ik had met het opnieuw aansluiten van tv ed. De versterker aangesloten op de HDMI-ARC kanaal van de televisie. Deze heb ik teruggestoken in de het andere HDMI kanaal, en alles werkt weer. Ik zal ongetwijfeld ergens een instelling verkeerd staan hebben. En ik kan nu niet van ARC genieten (deed ik toch al niet veel). Maar voor mij werkt het voorlopig weer.

[ Voor 64% gewijzigd door Eddie G. op 22-12-2020 19:41 ]

• marcel9
PaPi36 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:52:
Na de laatste update op de 676 werkte speakergroups via google home weer even een tijdje aardig. Maar ondertussen is het al twee weken zo goed als onbruikbaar......ondersteuning vanuit Onkyo blijft een drama wat dat betreft
Hier dezelfde ervaringen, met als verschil dat ik pas onlangs de laatste FW versie heb geïnstalleerd.
De vorige ging prima, deze soms na vrij lang wachten maar meestal simpelweg niet werkend, of skippen of andere haperingen.

Wat voor pogingen heb je ondernomen richting Onkyo support ? Wellicht doe ik ook eens een gooi...

Voor de kerstdagen maar een chromecast audio aansluiten ofzo... irritant !

• PaPi36
marcel9 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:39:
[...]

Hier dezelfde ervaringen, met als verschil dat ik pas onlangs de laatste FW versie heb geïnstalleerd.
De vorige ging prima, deze soms na vrij lang wachten maar meestal simpelweg niet werkend, of skippen of andere haperingen.

Wat voor pogingen heb je ondernomen richting Onkyo support ? Wellicht doe ik ook eens een gooi...

Voor de kerstdagen maar een chromecast audio aansluiten ofzo... irritant !
In het verleden heb ik gemerkt dat als de chromecast functie niet meer goed werkte dat er dan een firmware update ineens beschikbaar was of kwam. Dan was vaak na de update en vaak ook weer opnieuw de setup draaien het wel weer OK en werkte het weer. Deze keer echter niet wat echt zonde is.

In het verleden heb ik wel eens tickets ingestuurd bij Onkyo support....geen enkele reacte. Daarna via facebook messenger en daar kwam wel reactie op maar dan zo kort door de bocht dat ik meerdere keren dieper moest vragen voordat ik een redelijk betrouwbaar antwoord kreeg. Ging ook over het niet goed werken van de chromecast. Kan dus aanraden om het via facebook messenger te doen ;-)
Ik ga ook maar weer eens een vraag stellen daar

Update...even gechecked in de history.....wat er toen aangegeven is was om de google dns 4.4.4.4 en 8.8.8.8 in de router te zetten. Volgens mij heb ik dat al zo staan maar zal ik later eens checken....gechecked....had 8.8.8.8 en 1.1.1.1 (vanwege problemen op caiway internet laatst)...nu maar gewijzigd naar 8.8.8.8 en 4.4.4.4. Later op de dag maar even proberen of dat iets uitmaakt...nu nog te vroeg

[ Voor 15% gewijzigd door PaPi36 op 23-12-2020 07:02 ]

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 09:34
Hier dezelfde problemen op mijn 656. Heb 2de hands een google chromecast audio aangekocht, maar dan moet je alsnog door die buggy Onkyo app om de juiste input te selecteren. Voordeel is wel dat het dan ook via Zone 2 (ingebouwde luidsprekers in de keuken) kan werken. Ik heb ook een NCP 302, die doet het eigenlijk ook niet heel veel beter.

[ Voor 19% gewijzigd door Teun_2 op 23-12-2020 14:29 ]

• marcel9
PaPi36 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 06:47:
[...]

In het verleden heb ik gemerkt dat als de chromecast functie niet meer goed werkte dat er dan een firmware update ineens beschikbaar was of kwam. Dan was vaak na de update en vaak ook weer opnieuw de setup draaien het wel weer OK en werkte het weer. Deze keer echter niet wat echt zonde is.
Heb vanochtend mijn 676 gedowngrade naar de firmware versie van februari 2020. Voor diegenen die dit willen doen... in het kort even de stappen:

1. Oude firmware downloaden (ik heb ze van de drivers op Softpedia)
2. Bestanden op USB zetten (root/FAT32)
3. USB in een slot op de receiver steken en aanzetten
4. NET key inhouden en op standby drukken
5. 1x down voor USB -> all en dan enter
6. de rest spreekt voor zich...

Resultaat bij mij was dat ik weer keurig Chromecast/groepen kon gebruiken.

Ik heb ook een melding gedaan bij Onkyo support. Dit zou toch echt wel te fixen moeten zijn. :P

• PaPi36
marcel9 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:57:
[...]

Heb vanochtend mijn 676 gedowngrade naar de firmware versie van februari 2020. Voor diegenen die dit willen doen... in het kort even de stappen:
Dank....dat is zeker handig. Nu moet ik zeggen dat het de laatste twee dagen wel weer redelijk heeft gewerkt. Het connecten duurt erg lang maar nu is het zonder haperingen wanneer de connectie er eenmaal is. Heb wel de initiële installatie overnieuw gedaan omdat ik na de firmware update niet met de meet-microphone de boxen afgesteld had en ik daardoor geen instellingen meer kon wijzigen op de speakers. Nu wel weer en de verbinding lijkt ook stabieler ook al zou dat niet met elkaar te maken moeten hebben.

Via Onkyo support heb ik de wedervraag gekregen welke firmware ik had. Antwoord gegeven en daarna al dagen geen reactie meer helaas. Hopelijk na de kerst wel weer Onkyo support online......

Update: 28e dec heeft Onkyo gereageerd met: dank voor de feedback we zetten het door naar Onkyo Japan...heb geduld :-( erg teleurstellend

[ Voor 6% gewijzigd door PaPi36 op 28-12-2020 14:14 ]

• Superjew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels al een jaartje plezier van mijn onkyo HT-R693. Helaas doen de hdmi poorten het ineens niet meer sinds vorige week. Geen beeld en geen geluid. Gek genoeg doet geluid het wel via bluetooth als ik het pair met mijn telefoon/andere apparatuur.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik ben ontzettend benieuwd!!

• FeaR
  • Laatst online: 13:58
Superjew schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:13:.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik ben ontzettend benieuwd!!
Dat klinkt heel erg als een HDMI board wat is overleden. Helaas heeft Onkyo daar behoorlijk wat issues mee gehad.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:49
Als ik het zo allemaal eens lees, is mijn 686 dus aan t overlijden...

Schakelt niet meer automatisch over naar GAME of STREAM bij opstarten van Xbox / 4K Kodi box.
ARC werkt plots niet meer.

Flikkerend beeld bij aansluiten Bluray speler op BD poort...

Philips TV ziet HD Receiver of ineens ook Xbox en een Mediabox (Ziggo Next)

Net iets ouder dan 1 jaar. TV heeft ook al de geest gegeven en heeft een nieuw HDMI board gekregen.

Toch maar aanbieden ter reparatie dan...En dan maar wachten op de nieuwe series.

Weet t soms wel beter

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:08

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb deze week een Onkyo TX-N3010 van Marktplaats gehaald met het idee om 'm te gebruiken in een multi-zone setup met integratie in de smarthomebesturing. Inmiddels heb ik de indruk dat ik dit projectje naïef ben aangevlogen.

Mijn setup is eigenlijk erg simpel. Ik heb een simpele 4K tv, een full hd projector en een Apple TV 4K. Er tussenin zit een HDFury Integral 2 splitter/downscaler. Deze heeft tevens een optische uitgang. Voorheen had ik een Harman Kardon AVR435 die geen hdmi had en alleen audio deed.

Ik loop tegen de volgende problemen aan:

- De receiver geeft geen hdmi output. Niet aan een 4K monitor, niet aan de projector en niet op de tv. Inmiddels ben ik ingelezen over alle hdmi problemen met Onkyo receivers. Zou de mijne er ook last van hebben? Hij heeft geen foutmeldingen.
- Ik heb de eerste optische ingang aan BD/DVD toegewezen en krijg geluid in de main zone. Zone twee geeft geen geluid als BD/DVD als bron wordt gekozen. Inmiddels in de handleidingen gelezen "If Zone 2 and the main room share the same input source, only an analog input signal is output.". Dat betekent dus dat mijn wens om geluid uit een Apple TV 4K in meerdere zones weer te geven uberhaupt niet op een simpele manier mogelijk is met deze receiver?

In dat geval ben ik wel stunned over hoe crappy de multi-zone functionaliteit van dit apparaat is. In 2013 toen dit ding op de markt was, lag het analoge audiotijdperk toch ook al enige tijd achter ons.

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:40

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Sinds een tijdje ook in bezit van een Onkyo NR-414.. Had deze in een opwelling gekocht, maar niet genoeg onderzoek naar gedaan. Na 1 week perfecte dienst heeft de receiver nu opstart problemen. Hij zit nu achter een klik aan klik uit opstelling, wanneer ik hem aan wil zetten dan zet ik de stroom er pas op. Als ik dit doe dan start hij altijd meteen op, maar wanneer ik de stroom erop laat wil hij niet opstarten?.. Klinkt dit iemand bekend?

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 15:02
Femme schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:23:
...

- De receiver geeft geen hdmi output. Niet aan een 4K monitor, niet aan de projector en niet op de tv. Inmiddels ben ik ingelezen over alle hdmi problemen met Onkyo receivers. Zou de mijne er ook last van hebben? Hij heeft geen foutmeldingen.
- Ik heb de eerste optische ingang aan BD/DVD toegewezen en krijg geluid in de main zone. Zone twee geeft geen geluid als BD/DVD als bron wordt gekozen. Inmiddels in de handleidingen gelezen "If Zone 2 and the main room share the same input source, only an analog input signal is output.". Dat betekent dus dat mijn wens om geluid uit een Apple TV 4K in meerdere zones weer te geven uberhaupt niet op een simpele manier mogelijk is met deze receiver?
...
- je hebt het vast al geprobeerd zonder de HDfurry, anders is dat nog een optie om te checken.
Maar dit model valt wel in periode met veel hdmi board problemen (bouwperiode 2009 t/m 2014ish). Bij mijn TX-NR717 was het typerende signaal dat versterker niet meer een klik geluidje maakte tijdens aanzetten (klinkt al relaisschakkeling).

-Dat is helaas juist, best wel waardeloos inderdaad.
Je zou een van deze 2 workarounds kunnen doen;
  1. Analoge ouput van je BD/DVD bron pluggen in andere onkyo input (TV/PC oid). Dan zou je voor muziek meerdere zone's kunnen gebruiken met gescheiden volume beheersing.
  2. Als je wel digitaal bron wilt behouden en het je vooral gaat om overal dezelfde muziek; alle speakers op main zone aansluiten (wide, height,surround whatever) en dan muziek output op alle speakers mono.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

martijnkoevoets schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:16:
[...]

- je hebt het vast al geprobeerd zonder de HDfurry, anders is dat nog een optie om te checken.
Maar dit model valt wel in periode met veel hdmi board problemen (bouwperiode 2009 t/m 2014ish). Bij mijn TX-NR717 was het typerende signaal dat versterker niet meer een klik geluidje maakte tijdens aanzetten (klinkt al relaisschakkeling).

-Dat is helaas juist, best wel waardeloos inderdaad.
Je zou een van deze 2 workarounds kunnen doen;
  1. Analoge ouput van je BD/DVD bron pluggen in andere onkyo input (TV/PC oid). Dan zou je voor muziek meerdere zone's kunnen gebruiken met gescheiden volume beheersing.
  2. Als je wel digitaal bron wilt behouden en het je vooral gaat om overal dezelfde muziek; alle speakers op main zone aansluiten (wide, height,surround whatever) en dan muziek output op alle speakers mono.
Ik heb er gisteren nog wat mee zitten klooien en het is me wel duidelijk dat mijn exemplaar last heeft van de bekende hdmi-problemen. Het maakt niet uit wat ik er aan hang, er komt geen beeld. Wel irritant dat iemand die als een 'zeer nette' receiver adverteert op Marktplaats.

Helemaal dood is de hdmi niet. Als ik er een monitor aan hangt doe die de hele tijd pogingen om beeld op te zetten (handshake?). Idem voor de Apple TV + HDFury aan de inputkant (waar ik ook een tv aan heb hangen die dan de hele tijd aan/uit gaat).

Ik heb de receiver open gemaakt. Op de dts/netwerk-chip van Texas Instruments zit een stickertje 'new'. Wellicht al eens vervangen? De chips op de bovenkant van het hdmi board worden kneiterheet dus daar ga ik maar eens wat heatsinks op zetten om verdere schade te voorkomen en maar eens kijken of ik het reflowtrucje van de hdmi chip kan doen.

Het scheelt dat hdmi voor mij niet echt belangrijk is aangezien ik niet de wens heb om verschillende hdmi-devices te switchen, maar dat hij geen audio over hdmi doet is wel onhandig. Gelukkig werkt audio via spdif wel goed en de kwaliteit is ook echt goed. Ik heb al vijftien jaar een set mooie zuilspeakers (Audio Pro Blue Diamond v.2) en surrounds (Audio Pro Qube) en ik heb nu eindelijk het gevoel dat ze goed tot hun recht komen. De Harman Kardon AVR435 was ook al gaar en kon geen settings meer onthouden.

Voor multi-room audio (dat was mijn voornaamste doel) is de TX-NR3010 nog wel bruikbaar. De mogelijkheden voor besturing via het netwerk zijn goed. Ik heb inmiddels een externe DAC met een ESS ES9038Q2M. De kwaliteit over de analoge ingang is super goed. Ik moet er alleen nog een toslink splitter aan toevoegen zodat ik 5.1 geluid via spdif de receiver in kan krijgen en stereogeluid via de externe DAC naar een analoge ingang voor multizone weergave.

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:47
@Femme Kleine heatsinks op alle (te) warme chips op het HDMI board is een goed idee, tevens kan ik je aanbevelen twee stille 120mm fans onder de kap te monteren (boven het HDMI Board) die de warmte afvoeren, wat ook nog eens fijn is als de Receiver in wat krappere ruimte staat.

Dit werkt bij mij al weer een jaar of acht uitstekend, ik heb dit destijds zelf maar aangepakt na vervanging van het HDMI board om van dit gelazer af te zijn. (Onkyo TX-808NR)

Sommige HDMi porten geven bij het ene aangesloten apparaat wel beeld en/of geen geluid of andersom, wisselen van HDMI port kan soms een oplossing zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Habana op 18-01-2021 15:09 ]

• PaPi36
hmmm op de Onkyo 676e krijg ik geen surround geluid van de chromecast 4K Google Stadia Pro (Cyberpunk) die in de TV zit en via optische kabel terugloopt naar de receiver. Kan geen PCM aankiezen maar Onkyo ziet wel een PCM 2.0 signaal maar dat is dan een stereo weergave...

Iemand een idee hoe toch surround sound te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door PaPi36 op 19-01-2021 13:33 ]

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-10 08:39
Misschien een hele stomme vraag, maar heb je geprobeerd de Chromecast rechtstreeks op de receiver aan te sluiten?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-11 23:26
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:50:
Ik ben helemaal klaar met mijn onkyo 676e
Zodra ik de switch gebruik en daarna een andere source kies, is het over en uit met het geluid. Helemaal niets meer. Pas als ik het de onkyo reset (stekker eruit/erin) heb ik weer geluid van andere bronnen.
Dit maakt dan niet uit of het een externe digitale of analoge bron is.

Het ligt niet aan de switch want beide (ook twee dockingstations) hebben exacte hetzelfde.

Firmware updates zijn er niet en zelfs een gehele reset van instellingen heeft niet geholpen.
Het wordt alleen maar erger en erger.
Als ik mijn PS4 pro aanzet gaat de versterker aan en de tv. Ben ik klaar met gamen en wil bijv. Netflix kijken op mijn LG C9. Weg geluid. Ik moet dat de ps4 opnieuw aanzetten en dan de tv op tv zetten dan ps4 afsluiten en dan pas heb ik geluid weer van de TV.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-10 12:36
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:09:
[...]

Het wordt alleen maar erger en erger.
Als ik mijn PS4 pro aanzet gaat de versterker aan en de tv. Ben ik klaar met gamen en wil bijv. Netflix kijken op mijn LG C9. Weg geluid. Ik moet dat de ps4 opnieuw aanzetten en dan de tv op tv zetten dan ps4 afsluiten en dan pas heb ik geluid weer van de TV.
Hier hetzelfde probleem maar de HDMI kabels vervangen als experiment, lostte het probleem op. Blijkbaar was er eentje brak.

• PaPi36
In navolging nu de Cromecast Ultra rechtstreeks in de Onkyo 676 gestoken en opnieuw geinstalleerd. Dan krijg ik wel surround sound....maaarrrrrrr dan heb ik weer geen HDR ook al zou de Onkyo dat uitstekend door kunnen geven (PS4Pro werkt ook top). Vreselijk moet dus kiezen tussen of geen HDR of geen surround sound met Google Stadia.

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:06
Ik heb een TX-NR676E met bedraadde speakers in de woonkamer.

In de keuken wilde ik graag een speaker plaatsen die ook mee doet. Ik zat te kijken naar de (on)mogelijkheden van de versterker. Als ik het goed begrijpbaar zou flareconnect de oplossing bieden. Echter lijkt het erop dat dit protocol het niet echt gehaald heeft. Ik kan alleen oude speakers vinden die dit protocol hebben. Of zoek ik verkeerd? Of kan ik een standaard multi room speaker met Bluetooth ook koppelen en in een zone toevoegen of op zone 2 plaatsen?

• Kapitein187
Firetrooper schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:55:

In de keuken wilde ik graag een speaker plaatsen die ook mee doet. Ik zat te kijken naar de (on)mogelijkheden van de versterker. Als ik het goed begrijpbaar zou flareconnect de oplossing bieden. Echter lijkt het erop dat dit protocol het niet echt gehaald heeft. Ik kan alleen oude speakers vinden die dit protocol hebben. Of zoek ik verkeerd? Of kan ik een standaard multi room speaker met Bluetooth ook koppelen en in een zone toevoegen of op zone 2 plaatsen?
Je zou evt de ingebouwde Chromecast (audio) functie kunnen gebruiken en dan een aantal google home speakers / nest etc als groep instellen.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 13:05
Ben wel een klein beetje klaar met Onkyo, had eerst een TX-NR609 die na ruim een jaar het bekende hdmi probleem kreeg. Dit is wel netjes onder garantie opgelost, maar je blijft er een vreemd gevoel bij hebben. Net 1 jaar oud en al stuk.

Ik heb daarna de mogelijkheid gekregen om een TX-NR3030 te kopen, een zwaargewicht onder de AV receivers. Deze receiver had dan ook een prijs van €2500, daar wil je toch wel een aantal jaren plezier van hebben. Gedurende 5 jaar heb ik dat ook gehad, totdat mij eergisteren opviel dat de receiver niet meer op het netwerk te vinden was. Toen bleek dat zowel WiFi, bluetooth, maar ook wired netwerk niet meer werkte.
Kreeg het gewoon niet meer aan de praat, dus gisteren toch maar in de zure appel gebeten en een factory reset gedaan.
Ik had natuurlijk wel eerst alle gemaakte settings genoteerd, toen als eerste het WiFi geprobeerd. Kon nu wel de settings ingeven maar bleef op connecting hangen. Na een paar minuten de zaak maar weer uitgezet en nu bekabeld aangesloten, dit bleek nu wel weer te functioneren.
Probleem blijft dat WiFi en bluetooth niet mee aan de praat te krijgen is. Ik kan nu ook van geen enkel apparaat meer streamen naar de Onkyo. Bekabeld netwerk werkt wel, maar ik kan geen connectie maken vanaf een ander device.

Omdat we toch regelmatig gebruik maken van de streaming mogelijkheden weet ik niet goed wat nu te doen. Heb je destijds een beest van een AV receiver gekocht en 5 jaar later werken bepaalde zaken niet meer.
Uiteraard werkt de connectiviteit naar speakers nog wel heel goed, maar een volgende receiver zal niet meer van t merk Onkyo zijn.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:17
wizzzzzz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:49:

Ik heb daarna de mogelijkheid gekregen om een TX-NR3030 te kopen, een zwaargewicht onder de AV receivers. Deze receiver had dan ook een prijs van €2500, daar wil je toch wel een aantal jaren plezier van hebben. Gedurende 5 jaar heb ik dat ook gehad, totdat mij eergisteren opviel dat de receiver niet meer op het netwerk te vinden was. Toen bleek dat zowel WiFi, bluetooth, maar ook wired netwerk niet meer werkte.
Kreeg het gewoon niet meer aan de praat, dus gisteren toch maar in de zure appel gebeten en een factory reset gedaan.
[...]
Omdat we toch regelmatig gebruik maken van de streaming mogelijkheden weet ik niet goed wat nu te doen.
Garantie claimen natuurlijk...

LinkedIn WoT Cash Converter

• Habana
@wizzzzzz Geen idee of dit het geval is, maar moet je na een factory reset daarna niet weer eerst een update doen om bepaalde functionaliteit weer te activeren, oftewel nieuwe drivers.

Ik heb zelf nog nooit mijn 8jaar oude TX-NR808 aan het internet gehangen voor een update oid, ik heb zoiets van het werkt dus afblijven, enkel fans toegevoegd voor betere HDM board koeling na vervanging van deze, tot nu toe happy maar of het daarna ooit weer een Onkyo zal worden?

• Kapitein187
Habana schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:24:
@wizzzzzz Geen idee of dit het geval is, maar moet je na een factory reset daarna niet weer eerst een update doen om bepaalde functionaliteit weer te activeren, oftewel nieuwe drivers.

Ik heb zelf nog nooit mijn 8jaar oude TX-NR808 aan het internet gehangen voor een update oid, ik heb zoiets van het werkt dus afblijven, enkel fans toegevoegd voor betere HDM board koeling na vervanging van deze, tot nu toe happy maar of het daarna ooit weer een Onkyo zal worden?
Hoe heb je die fans gedaan? In de behuizing zelf of er bovenop. Wellicht een paar foto's? Tot nu geen problemen met beeld alleen soms dat ik van input moet wisselen om geluid te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapitein187 op 23-01-2021 13:40 ]

• wizzzzzz
PcDealer schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:54:
[...]

Garantie claimen natuurlijk...
Na 5 jaar heb ik geen garantie meer, helaas.
Habana schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:24:

Het eerste wat ik heb gedaan na de factory reset is een firmware update, die ging succesvol, maar hielp niet het probleem te verhelpen.

[ Voor 12% gewijzigd door wizzzzzz op 23-01-2021 13:49 ]

• Habana
Kapitein187 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:39:
[...]

Hoe heb je die fans gedaan? In de behuizing zelf of er bovenop. Wellicht een paar foto's? Tot nu geen problemen met beeld alleen soms dat ik van input moet wisselen om geluid te krijgen.
In het kort, twee stille 120mm Fans onder/aan de kap geschroefd boven het HDMI boardje dat past perfect in de TX-NR808 en op alle chips een heatsink van het HDMI boardje, kabeltjes van de fans gekoppeld en naar buiten de kast gevoerd en deze aangesloten op een 12volt adapter, deze draaien bij mij 24/7.

ps, ik zal kijken of in vanmiddag even tijd heb voor wat foto's, kan ik gelijk de fans even schoonmaken..

Update: toevoeging foto's, het zijn zelfs 140mm fans, ik dacht 120mm... 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyfdrRO6TNkg7jFrYMDEDFTQZnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8t3ipm8vslbIJFmfmCD4fal.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXl5OaI0kuPo4dUn4SW55m51f7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMJn6GwLLUeBeP3KR24KPDnu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMEoX3tyNwFRnoyK3HVC7sFh_dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crCxiNc3tlgX9s4vwRdfWCMc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb zoals je ziet op twee chips die (te) warm werden naar mijn mening een heatsink geplaatst maar je kan er natuurlijk op elke chip er eentje plaatsen als je dat wilt, door de twee fans trek je wel meer stof aan dus toch wel minimaal één keer per jaar even schoonmaken.. :Y

@wizzzzzz dat is heel vervelend, jammer

[ Voor 60% gewijzigd door Habana op 23-01-2021 15:56 ]

• PcDealer
wizzzzzz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Na 5 jaar heb ik geen garantie meer, helaas.
Op basis van wat?

Nederland Techniek heeft becijferd dat audio apparatuur van EUR 1.000,00 of meer zeker 5 jaar in gebruik is. Daarmee is aannemelijk te maken dat de garantie minimaal 60 maanden is. Ik jou geval zou ik er zeker werk van maken om een kosteloze reparatie te krijgen dan wel met een minimale vergoeding.

• wizzzzzz
PcDealer schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:57:
[...]

Op basis van wat?

Nederland Techniek heeft becijferd dat audio apparatuur van EUR 1.000,00 of meer zeker 5 jaar in gebruik is. Daarmee is aannemelijk te maken dat de garantie minimaal 60 maanden is. Ik jou geval zou ik er zeker werk van maken om een kosteloze reparatie te krijgen dan wel met een minimale vergoeding.
Ik zal hier eens induiken, meen dat de garantieperiode 2 of 3 jaar was. Misschien levert het nog wat op.

• elzingan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-04-2021
Ik heb een 656 en sinds deze week ook netwerkproblemen. Check network:failed. App werkt niet meer (vindt 656 niet meer). Wifi: fail.

Iemand een idee? Heb geen handmatige update uitgevoerd. Hardwarefout?

• elzingan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-04-2021
Opgelost: stekkers onkyo en router er af en alles deed het weer. Had ik 2 uur geleden ook kunnen bedenken 😪

• Kapitein187
Habana schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:49:
[...]

In het kort, twee stille 120mm Fans onder/aan de kap geschroefd boven het HDMI boardje dat past perfect in de TX-NR808 en op alle chips een heatsink van het HDMI boardje, kabeltjes van de fans gekoppeld en naar buiten de kast gevoerd en deze aangesloten op een 12volt adapter, deze draaien bij mij 24/7.

ps, ik zal kijken of in vanmiddag even tijd heb voor wat foto's, kan ik gelijk de fans even schoonmaken..

Update: toevoeging foto's, het zijn zelfs 140mm fans, ik dacht 120mm... 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb zoals je ziet op twee chips die (te) warm werden naar mijn mening een heatsink geplaatst maar je kan er natuurlijk op elke chip er eentje plaatsen als je dat wilt, door de twee fans trek je wel meer stof aan dus toch wel minimaal één keer per jaar even schoonmaken.. :Y

@wizzzzzz dat is heel vervelend, jammer
Top zeg, bedankt voor de foto's!

• Habana
Kapitein187 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:13:
[...]

Top zeg, bedankt voor de foto's!
Graag gedaan, ik behoefde geen boodschappen te doen voor (mijn) moeders dus had wat tijd over en de schoonmaak beurt was ook nodig zag ik. :)

Je ziet het is vrij simpel allemaal en voorkomt zoveel ergernis op de lange duur.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Habana schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:05:
@Femme Kleine [url="https://nl.aliexpress.com/item/32455007317.html?

Sommige HDMi porten geven bij het ene aangesloten apparaat wel beeld en/of geen geluid of andersom, wisselen van HDMI port kan soms een oplossing zijn.
Nou ik ben eruit hoor... 8)7 Na van alles geprobeerd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat het aan de kabels ligt. Ik had om te testen een 4K monitor aan de receiver hangen met een random hdmi-kabel die ik uit mijn bak met kabels had gehaald. Met een andere kabel gaf de receiver opeens wel output. Input van een oude Apple TV (korte kabel) en een Apple TV 4K/HDFury via 8 meter cheape kabel lukte nog niet maar dat bleek ook aan de kabels te liggen. Ik kon nog een andere hdmi-kabel vinden waarmee de Apple TV 3 wel signaal gaf. Op de projector (10 meter kabel van goede kwaliteit) heb ik ook beeld. De receiver staat in de kelder vandaar de lange kabels.

Dus nu nog even wat geld uitgeven aan een hoogwaardige hdmi-kabel en dan kan ik hopelijk de Apple TV 4K/HDFury aan de TX-NR3010 hangen met bediening van volume via de afstandsbediening van de Apple TV 4K als we kijken via de projector. Iemand tips voor een Onkyo-vriendelijke kabel van een meter of acht?

• Habana
@Femme Jazeker een goede kabel kan wonderen doen, zelf ook regelmatig met dit fenomeen te maken gehad, als ook wat ik al eerder zei, ene port is de andere niet met HDMI kabels idem dito..

Maar misschien heb ik nog een betere oplossing voor je gezien de lengte, als je de nieuwe HDMI kabel makkelijk kan leggen dan is dat geen probleem, maar je zegt de Onkyo staat in de kelder? toch.. :Y

Dan denk ik hoe bedien je die dan?.. ik heb zelf laatst een andere oplossing gevonden om mijn Sat. ontvanger signaal die in de woonkamer staan naar de slaapkamer te krijgen (35mtr) en nog te bedienen ook.

Namelijk een HDMI Extender van Nedis , een ontvanger en zender verbonden met een Cat5e/6 kabel, waar ook nog een infrarood zender/ontvanger bij zit, dus je kan in jouw geval ook nog de onkyo bedienen ook al staat die in de kelder… tis maar een idee… >:)

UTP kabeltje is toch makkelijker te trekken en weg te werken als een dikke HDMI met een lompe stekker.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Habana schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:12:
@Femme Jazeker een goede kabel kan wonderen doen, zelf ook regelmatig met dit fenomeen te maken gehad, als ook wat ik al eerder zei, ene port is de andere niet met HDMI kabels idem dito..

Maar misschien heb ik nog een betere oplossing voor je gezien de lengte, als je de nieuwe HDMI kabel makkelijk kan leggen dan is dat geen probleem, maar je zegt de Onkyo staat in de kelder? toch.. :Y

Dan denk ik hoe bedien je die dan?.. ik heb zelf laatst een andere oplossing gevonden om mijn Sat. ontvanger signaal die in de woonkamer staan naar de slaapkamer te krijgen (35mtr) en nog te bedienen ook.
Ik heb de volgende setup voor het kijken van films op een projector (oud foto van zes jaar geleden):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/i/2000594122.jpeg

De centerspeaker was hier nog niet aangesloten maar je ziet het gat in de muur.

De kelder zit er onder. Daar komen de leidingen naar de speakers (5.1 setup) uit. Het ziet er mooi clean uit en geen apparatuur in het zicht. We projecteren gewoon op een witte muur met glad stucwerk, dat werkt uitstekend.

De tv(nog niet te zien op de foto) staat haaks op deze opstelling achter het muurtje achter de trap. Daar heb ik ook de Apple TV 4K ivm bereik ten opzichte van de afstandsbediening. Vanuit de kelder ging dat niet helemaal wel goed maar wel de tv. De Apple TV 4K heeft een bluetooth afstandsbediening zodat er geen line of sight nodig is. Als we via de projector kijken is bedienen ook mogelijk.

Andere hdmi devices heb ik niet behalve een Caiway set-up box voor tv via glasvezel maar dat ding wil ik het huis uit schoppen. Er valt geen lol te beleven aan de bediening van dat ding en bovendien kijken we eigenlijk niet naar tv zenders.

Dit maakt het verhaal wel wat makkelijker omdat ik alleen met de Apple TV 4K te dealen heb. De Apple TV is via een HDFury Integral 2 hdmi splitter/scaler op een 4K tv en de projector (1080p) aangesloten. De HDFury doet ook audio extraction naar s/pdif maar dat heb ik met een betere hdmi-kabel zodadelijk niet meer nodig hoop ik. Met de HDFury haal ik dankzij het downscalen van 4K materiaal net wat betere kwaliteit uit de 1080p projector vanwege de hogere bitrate.

De receiver heb ik geïntegreerd in de smarthomebesturing. Via de app waarmee ik het huis bedien kan ik ook de receiver bedienen. Bediening van het volume via de afstandsbediening van de Apple TV en hdmi cec zou wel erg handig zijn. Hopelijk gaat dat werken met een betere hdmi-kabel.

• Habana
@Femme Ha duidelijk, dan is een goede HDMI kabel versie 2.0 (4K 60Hz HDR) van 10mtr waarschijnlijk een prima oplossing, ik weet dat je op je omgebouwde boerderij lekker aan het automatiseren bent geweest de afgelopen jaren en heb je interview / rondleiding van je automatisering project destijds gelezen , was erg leuk. have fun.. _/-\o_

• skyhowler
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 18:53
Er is weer een nieuwe firmware update beschikbaar dd 14-1-2021 voor diverse modellen waaronder de TX-NR656.
Heb hem nog niet geinstalleerd, vanavond even doen.

[ Voor 6% gewijzigd door skyhowler op 27-01-2021 13:27 ]

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:30
skyhowler schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:26:
Er is weer een nieuwe firmware update beschikbaar dd 14-1-2021 voor diverse modellen waaronder de TX-NR656.
Heb hem nog niet geinstalleerd, vanavond even doen.
had hem van de weel al binnengehaald (TX-RZ1100), geen verschil bemerkt....

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Vraagje, ik heb de volgende setup.

Onkyo tx8220 2.1
Wharfedale Diamond 220 nominale impedantie 8 ohm
Wharfedale wh-d8

Speakers zijn aangesloten met een redelijk goeie kwaliteit kabel van oehlbach 2.5 MM bi- wired, waarom? Omdat het kon. Baat het niet dan schaadt het niet. Het fijne van de versterker is dat de functie DIRECT de sub blijft aansturen en ik met de frequentieregeling op de sub kan afstemmen wanneer de sub het van de speakers overneemt..
Het geluid is voor wat ik nodig heb erg goed. Ik ben er heel blij mee alleen de instelling van de impedantie daar kom ik niet wijs uit . Ik heb de keuze tussen 6 ohm en 4 ohm .. Ik heb de indruk dat het allemaal wat zuiverder klinkt op 4 ohm ... kan iemand uitleggen wat het verschil is?

• FeaR
Blackstealth schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 00:22:
... kan iemand uitleggen wat het verschil is?
Met de 4 Ohm instelling op de receiver verlaag je de voedingsspanning waardoor deze minder stroom/vermogen kan/hoeft te leveren. Of het echter en hoorbaar verschil op zou moeten leveren trek ik in twijfel.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 22:48
@Femme nu je toch dat plaatje hebt geplaatst doe dan meteen het linkje naar: video: Het slimste huis van de Achterhoek: op bezoek bij Tweakers-oprichter F...

Blijft nog steeds gaaf om terug te zien :D _/-\o_

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• skyhowler
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 18:53
jaro431 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:55:
[...]

had hem van de weel al binnengehaald (TX-RZ1100), geen verschil bemerkt....
Inderdaad niks bijzonders te merken, Mijn Google nest kan nog steeds geen opdrachten uitgevoerd krijgen op de receiver. :'(

• Dj Neo Ziggy
Ik heb een 676e, en ik heb me toch een partij problemen.
Voorheen had ik alleen dat de Nintendo switch veroorzaakte dat de gehele versterker geen geluid meer gaf als ik de switch afsloot. Dat doet hij nu ook met de PS4pro en een Rasp. Pi

Dus ik doe de ps4 uit, schakel bijv. over naar TV en dan is er gewoon geen geluid. Zowel niet op de HDMI poorten en de analoge poorten. Tv (LG C9) ziet wel dat hij staat te streamen naar de versterker, maar geen geluid. Ook als ik de versterker even in stanby zet o.i.d. helemaal niets. Totale stilte. Een keer stekker erin eruit werkt maar das niet de oplossing. Ook al een complete factory reset gedaan, mocht allemaal niet baten. Ook al HDMI cec uitgezet en zelfs HDMI kabels vervangen, het helpt allemaal niet.

Pas als ik de PS4 aanzet, hem afsluit, en dan heel snel switch naar TV dan heb ik weer geluid, op alle inputs.
Ik heb deze gekocht letterlijk eind 2017 en vraag me nou af of hij gewoon defect is of enkeltje prullenbak.

• pjotrvdh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 09:12
Ik heb een Onkyo TX-NR535 en ik probeer nu mijn VHS speler en oude Nintendo64 aan te sluiten via Composite. Nu heb ik dit geprobeerd via de video/audio in 1 en via de AUX Input aan de voorkant. nu krijg ik wel geluid maar geen videobeeld. Weet iemand hoe ik dit wel voorelkaar kan krijgen?

• FeaR
pjotrvdh schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:14:
Ik heb een Onkyo TX-NR535 en ik probeer nu mijn VHS speler en oude Nintendo64 aan te sluiten via Composite. Nu heb ik dit geprobeerd via de video/audio in 1 en via de AUX Input aan de voorkant. nu krijg ik wel geluid maar geen videobeeld. Weet iemand hoe ik dit wel voorelkaar kan krijgen?
Heb je ook een Composite kabel naar de TV getrokken vanaf de receiver? Volgens mij heeft de TX-NR535 geen analog to HDMI converter.

• pjotrvdh
FeaR schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:55:
[...]

Heb je ook een Composite kabel naar de TV getrokken vanaf de receiver? Volgens mij heeft de TX-NR535 geen analog to HDMI converter.
Nee, ik dacht dat hij gezien het feit dat hij composite ingangen heeft hij dit ook als input aan kon en via HDMI naar mijn tv kon sturen. Dit is dus niet het geval?

• FeaR
pjotrvdh schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:47:
[...]
Nee, ik dacht dat hij gezien het feit dat hij composite ingangen heeft hij dit ook als input aan kon en via HDMI naar mijn tv kon sturen. Dit is dus niet het geval?
Dan had je een serie hoger moeten kopen, voor elke analoge video kabel die je legt naar een ingang op de TX-NR535 moet je dezelfde kabel bij de uitgang (Monitor Out) leggen. Series hoger zetten wel analoog naar HDMI Out om.

Ik had het gisteren nog opgezocht in de handleiding maar niet meer gepost:
Note that when connecting the player to the 2 COMPONENT VIDEO IN jacks, you need to connect the TV to the 2 COMPONENT VIDEO OUTPUT jacks. Also note that when connecting the player to the 3 composite video input jack, you need to connect the TV to the 4 MONITOR OUT jack.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 30-01-2021 14:59 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

FeaR schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:55:
[...]

Dat is inderdaad pas vanaf de 6-serie.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• pjotrvdh
FeaR schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:57:
[...]

Dan had je een serie hoger moeten kopen, voor elke analoge video kabel die je legt naar een ingang op de TX-NR535 moet je dezelfde kabel bij de uitgang (Monitor Out) leggen. Series hoger zetten wel analoog naar HDMI Out om.

Ik had het gisteren nog opgezocht in de handleiding maar niet meer gepost:

[...]
ah goed om te weten. Tijd om binnenkort een upgrade te gaan doen ;)
nog andere dingen/ tips om rekening mee te houden voor het aanschaffen van een nieuwe receiver? Heb de TX-NR535 een aantal jaar gelee via marktplaats op de top getikt.

• Dj Neo Ziggy

• Habana
Ik zou het zo gauw niet echt weten maar het eerste wat bij mij opkomt, HDMI board probleem?

Op mijn AB zit een HOME knop daar kan je kiezen voor oa. Audio, en daar in dat menu staat onderin "Audiokiezer" daar kan je kiezen voor HDMI of Analoog.

Het is maar een idee en of dit jouw probleem oplost ? of dat het er Überhaupt iets mee te maken heeft, maar ik ben eerder geneigd richting een HDMI board probleem..

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:07

KnOeFz

no comment...

Je stelt niet echt een vraag in je betoog (anders dan "defect of prullenbak in?"), vandaar misschien weinig reacties. ;)
Je hebt al een hoop geprobeerd. Een ellendige situatie. :|

Enige wat ik nog kan bedenken is een factory reset van je receiver en dan je apparatuur eerst allemaal afzonderlijk proberen op de verschillende hdmi poorten. Misschien dat een van je apparaten dan naar voren komt als de boosdoener?
Misschien op een andere tv al geprobeerd? Ik meen me te herinneren dan mijn oude Phillips TV ook wat gewijzigde instellinkjes nodig had voordat alles lekker werkte met m'n 676. helaas geen idee mee wat |:(

[ Voor 13% gewijzigd door KnOeFz op 02-02-2021 09:54 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 17:42
Onze TX-NR609 draait nog elke dag probleemloos, doch overweeg ik ‘m te vervangen. Ik merk dat de setup net iets meer power kan benutten (fronts zijn al bi-wired 6ohm infinity’s) en qua doorgifte hdmi is 4k ook nuttig geworden. In theorie kan dit model ook iets met spotify enzo maar dat heeft nooit lekker gewerkt. Een receiver die goed kan streamen is dus ook niet verkeerd.

Ik heb de pricewatch al een paar keer binnenstebuiten gekeerd en ook de Onkyo site bekeken maar kan geen goede opvolger vinden. Wat is nu een logische opvolger voor deze receiver? Bi-wiring, 5.1 setup (zie mezelf geen rear of plafond speakers plaatsen) moderne aansluitingen en streaming opties zijn eigenlijk m’n eisen ‘maar’. Wellicht zoek ik ooit speakers met nog wat meer vermogensopname dus overhead daarin is niet zo erg. Kan de TX-NR609 op vol vermogen aan zetten en dan zijn de fronts nog niet aan het einde van hun kunnen. En ja we wonen vrijstaand :+

Dank voor het meedenken!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Robert1983nl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-08 10:28
Ik zit al de halve dag m'n hersenen te kraken over hoe ik onze toekomstige huis wil inrichting qua audio/video... Ik heb al veel gegoogled, maar heb geen uitsluitsel kunnen vinden, hopelijk iemand hier wel!

Ik heb een TX-NR686, en wil graag een multi-room setup maken. Ik wil draadloze speakers in de woonkamer, in de keuken, in de slaapkamer en in de tuin.

Kun je met de TX-NR686, in verschillende kamers tegelijkertijd vanaf verschillende bronnen afspelen? Dus, worst case scenario: Gamen in de woonkamer, Spotify in tuin en LP in de keuken bijvoorbeeld. Is dit mogelijk?

En qua gamen, zorgt Flareconnect voor vervelende latency, of valt dit niet op?

• FeaR
Robert1983nl schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:47:
Kun je met de TX-NR686, in verschillende kamers tegelijkertijd vanaf verschillende bronnen afspelen? Dus, worst case scenario: Gamen in de woonkamer, Spotify in tuin en LP in de keuken bijvoorbeeld. Is dit mogelijk?
Ik gok van niet. Je noemt vier zones en dat is voor veel receivers best veel. Als ik zo naar de achterkant van de genoemde receiver kijk zie ik alleen "Zone 2", dan kom je zones te kort. Waarbij je ook nog eens kans hebt dat de receiver niet alle bronnen door kan zetten naar andere zones, de handleiding zal daar meer uitsluitsel over geven.

• Robert1983nl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-08 10:28
De handleiding is helaas bijzonder bondig.... Die zone 2 is voor bekabelde speakers, ik dacht, misschien kan Flareconnect wel meer. Maar het is heel lastig om daar op te googlen.

• Dj Neo Ziggy
Als je Flareconnect gebruikt, dan kan je geen video meer gebruiken.
Ik dacht dat men bezig was met het uitvoeren van bijv. de 302 als extra speaker te gebruiken in je setup.
Deze optie/firmware is nooit gekomen.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:11
Robert1983nl schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:47:
Ik heb een TX-NR686, en wil graag een multi-room setup maken. Ik wil draadloze speakers in de woonkamer, in de keuken, in de slaapkamer en in de tuin.
Zit je de problemen te plekke uit je duim te zuigen?

Je wilt draadloze speakers hebben. Daarmee zijn het automatisch actieve speakers. Actieve speakers hebben een eigen versterker, en hebben dus geen receiver nodig.

Koop dus een paar actieve speakers met bluetooth en Spotify Connect. In het ideale geval ook nog met (DAB+) radio erin.

Ik neem aan dat je receiver het centrum van je AV setup is. Gamen en LP luisteren kan tegelijk, waarvoor je wel speaker kabels naar de keuken moet hebben liggen.

Je overige eisen zijn pure flauwekul en op te lossen met mijn eerdere suggestie.

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ik heb een Onkyo NR-TX717 versterker, aangesloten op een beamer, Bose surround en projectiescherm.

Sinds gisteren geeft hij echter precies geen HDMI signaal meer aan de beamer. Het signaal komt wel binnen op de receiver (er staat niet "no signal", wel "all channel stereo" bv.) maar komt niet binnen bij de beamer (blauw scherm). Met andere bronapparaten (andere laptop enz.) hetzelfde. De bronapparaten detecteren geen tweede scherm.

Als ik de Onkyo uit en aan zet, komt er wel een melding met nieuwe firmware. Downloaden gaat goed, maar later komt er (als ie bijna klaar is met installeren) een foutmelding en schakelt hij zichzelf in standby. Bij opnieuw opstarten krijg ik weer de melding van nieuwe firmware. Ik had deze melding al voordat mijn probleem optrad en weet dus niet of het ermee te maken heeft (hij heeft altijd goed gewerkt ondanks dat update firmware niet lukte).

Denken jullie dat de Onkyo de geest heeft gegeven? Ik las veel over HDMI board problemen bij Onkyo, kan het dat zijn?

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:14
Beste
Voor de zoveelste keer zijn mijn shield tv en Onkyo 656 met ingebouwde Chromecast niet meer te zien in de speakergroep. Van Google home
Het is telkens een loterij, dan weer niet dan weer wel.
Iemand een hint waarom?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen. 2xMarstek v3.

• grotesmurff
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-06-2021
Hallo

Mijn Onkyo reciever heeft een probleem
Als ik mijn tv aanzet en de reciever met Ziggo box dan heeft hij de ene keer wel geluid en de andere keer niet
Het probleem kan alleen worden opgelost als ik de stekker uit het stopcontact haal en er weer inplug
Dan heb ik weer geluid
Weet iemand waar dat aan kan liggen

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Mijn Onkyo SR508 is helaas niet meer. Zo'n 11 jaar geleden gekocht bij Radio Roelandschap/Best Home Cinema vlak voordat ze gingen verhuizen tijdens een aanbieding. Heeft toen een jaar in de doos gezeten gevolgd door een verhuizing. En nu hij heeft net geen 10 jaar actieve dienst gehad. Klapte er tijdens een Netflix sessie uit (beeld viel uit). Rood lampje knipperde op de Onkyo. Daarna nog geprobeerd één keer uit te zetten (wat aanzetten bleek te zijn) en toen kwam er een hele mooie lichtflits vanaf.

Vriend van mij had er nog naar gekeken en dacht dat er kortsluiting was ontstaan bij één van de speakeraansluitingen. Die zijn vervangen maar probleem zit dieper. Nu maar oriënteren op een nieuwe oplossing.

* Robkazoe salutes SR508.

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Firetrooper schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:55:

Probeer via marktplaats een ncp-302 te scoren. Nieuw zijn ze nog erg duur. Maar samen werkt dit top!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:06
Leijenman schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:19:
[...]

Probeer via marktplaats een ncp-302 te scoren. Nieuw zijn ze nog erg duur. Maar samen werkt dit top!
ha >:) toevallig heb ik daar wel naar zitten kijken. is alleen een beetje groot om even in de keuken neer te zetten.

Er is helaas geen groot aanbod meer met fireconnect speakers.

Speakers met chromecast ingebouwd heb ik wel getest, echter is de chromecast functie in de onkyo niet zo heel sterk. Ik gebruik vooral spotify connect omdat dit veel sneller schakelt en afspeelt op de onkyo.

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-11 22:07
Robkazoe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:42:
Mijn Onkyo SR508 is helaas niet meer. Zo'n 11 jaar geleden gekocht bij Radio Roelandschap/Best Home Cinema vlak voordat ze gingen verhuizen tijdens een aanbieding. Heeft toen een jaar in de doos gezeten gevolgd door een verhuizing. En nu hij heeft net geen 10 jaar actieve dienst gehad. Klapte er tijdens een Netflix sessie uit (beeld viel uit). Rood lampje knipperde op de Onkyo. Daarna nog geprobeerd één keer uit te zetten (wat aanzetten bleek te zijn) en toen kwam er een hele mooie lichtflits vanaf.

Vriend van mij had er nog naar gekeken en dacht dat er kortsluiting was ontstaan bij één van de speakeraansluitingen. Die zijn vervangen maar probleem zit dieper. Nu maar oriënteren op een nieuwe oplossing.

* Robkazoe salutes SR508.
Tja ze hebben niet het eeuwige leven maar mijn 508 werkt nog altijd perfect. Als je kunt leven met de wat beperkte opties/aansluitmogelijkheden dan kun je voor €50 al een andere scoren op Marktplaats. Die van mij geeft nog perfecte 5.1 bij de Xbox, Netflix etc. Gewoon met een optisch kabeltje op de CX aangesloten.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:42

FreakNL

Well do ya punk?

Leijenman schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:19:
[...]

HahA ik kwam hier om exact deze vraag te stellen!

Ik heb een TX-RZ730 met een prima 5.1 opstelling erbij... Maar in de keuken zou ik nog eens extra speaker willen, alleen als ik Spotify of TuneIN luister...

Films alleen 5.1... Maar ik lees sowieso ergens dat hij bij HDMI inputs sowieso niet werkt dus dat is prima...

Ik zou het wel graag simultaan hebben, dus de 5.1 en de wireless speaker tegelijkertijd... Ervaar je dan lag of echo??? Open keuken, gewoon aan de woonkamer vast...

En ik wil de vriendin niks hoeven uitleggen.. Die pakt nu gewoon de iPad en start spotify , drukt op Onkyo (connect) en speelt dan haar dingen af... Of ze drukt op een snelkoppeling in Domoticz die een TuneIn radio stream start... Maar dat wil ik dan dus op de bedrade 5.1 (Zone1) en simultaan op de 302...

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 14-02-2021 15:33 ]

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Het simultaan werkt goed, alleen kan je dit via de onkyo app koppelen en ontkoppelen. Dat is ook de enige manier. Dus dat wordt toch even een mini cursus geven. Je ontkomt niet aan het gebruiken van de app ben ik bang.

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-10 22:00
Iemand ervaring om de Onkyo App (Iphone) werkend te krijgen met de Onkyo zelf op een IoT VLAN ? De Onkyo (TX-NR646) kan ik gewoon pingen vanuit het Main LAN maar de Onkyo App heeft er desondanks geen zin in. Als ik de Iphone ook op IoT VLAN zet, gaat het wel. Ik lijk ergens een firewall regel te missen (Unifi USG3-P) maar welke ?

[ Voor 27% gewijzigd door Roy Batty op 19-02-2021 17:12 ]

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

• PcDealer
Roy Batty schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:06:
Iemand ervaring om de Onkyo App (Iphone) werkend te krijgen met de Onkyo zelf op een IoT VLAN ? De Onkyo (TX-NR646) kan ik gewoon pingen vanuit het Main LAN maar de Onkyo App heeft er desondanks geen zin in. Als ik de Iphone ook op IoT VLAN zet, gaat het wel. Ik lijk ergens een firewall regel te missen (Unifi USG3-P) maar welke ?
Inter-vlan routing die niet wordt uitgevoerd?

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-10 22:00
PcDealer schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:42:
[...]

Inter-vlan routing die niet wordt uitgevoerd?
Ja zou je zeggen, ik kan de Onkyo gewoon pingen vanuit Main Lan en krijg antwoord. Als ik dan de originele Onkyo App gebruik, vind ie `m niet, alleen als ik de Iphone ook op IoT VLAN zet, dan wel weer.

Ik heb al eens eerder gezeur met die originele app gehad na een IoS update en ook heb ik telkens het gevoel dat ie wegvalt en weer terugkomt. Brakke App volgens mij. Ik heb toen eens een 3rd party App gekocht voor een paar dollars en die werkt dus wel gewoon.

Ik heb een algemene firewall regel die Main Lan accepteert op IoT Vlan maar omgekeerd niet. Ik heb voor de Onkyo geen aparte regels terug gemaakt voor een apparaat of poort. Resultaat: 3rd Party App werkt, Onkyo App niet. Gek toch.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Pagina: 1 ... 37 ... 40 Laatste