Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-09 13:47
Razkin schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:48:
Ik heb al enige tijd een TX-NR676E en afgelopen week voor het eerst een ethernet kabel aangesloten voor internet radio. Je krijgt vervolgens een privacy statement en een verzoek tot verzamelen gebruiksgegevens, geen interesse in dus afgewezen. Elke keer als ik de receiver aanzet vraagt die met aangesloten ethernet kabel om het verzamelen van gebruiksgegevens :(
Wat ik via google kan vinden is dit geen bug maar een bewuste keuze van Onkyo |:( Iemand die hier een truuk/hack voor heeft om die keuze uit de receiver te slopen?
Wat ik met mijn LG tv heb gedaan is in pihole de urls van LG geblokeerd en daarna het verzoek goed gekeurd op de tv. Heb je geen melding meer en zij geen data ;)

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:26
Ik heb vandaag een TX-NR686 binnen gekregen als vervanger van mijn overleden Logitech 5400 set. Was mooi zolang het duurde (:

Maar nu een vraag. Ik ben gewend om mijn muziek af te spelen in all channel stereo. Doe ik op de Denon in de woonkamer ook en op de Logitech vind ik dat ook het mooist klinken. Op de Onkyo ook, maar helaas gooit hij dan ook de center speaker aan. En dat vind ik dan weer minder. Weten jullie of er een methode is om die uit te zetten bij all channel stereo?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-04 17:43
Hans C schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:08:
Ik heb vandaag een TX-NR686 binnen gekregen als vervanger van mijn overleden Logitech 5400 set. Was mooi zolang het duurde (:

Maar nu een vraag. Ik ben gewend om mijn muziek af te spelen in all channel stereo. Doe ik op de Denon in de woonkamer ook en op de Logitech vind ik dat ook het mooist klinken. Op de Onkyo ook, maar helaas gooit hij dan ook de center speaker aan. En dat vind ik dan weer minder. Weten jullie of er een methode is om die uit te zetten bij all channel stereo?
All channel stereo is....... jawel, all channel stereo!

Uit alle linkerspeakers komt het geluid voor links, uit alle rechterspeakers komt het geluid voor rechts, en uit de center speaker komt het samengevoegde geluid. Behalve dat is het geluid niet bewerkt, het is dus net zo puur als gewoon stereo. Het enige is dat je hele kamer goed gevuld is met geluid.

Als het niet goed klinkt, dan is jouw setup niet goed of heb je een brakke center speaker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans C
Mijn centerspeaker moet ik denk ik terugschroeven want hij steekt er bovenuit qua volume. Ga ik dat eerst even proberen. Inderdaad heet het elders 4 channel stereo (: Toch jammer dat die optie ontbreekt.

Bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kisss
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-07 21:04
Hi, ik heb hier ook een 686 en zou graag in mijn nieuwe huis draadloze speakers aansluiten, mijn oog was gevallen op de KEF LSX, maar gaat dat wel werken? Het zijn WiFi speakers, maar geen flareconnect en kan maar weinig vinden op het aansturen van draadloze speakers vanuit de 686. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19-09 13:37
Hans C schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:21:
Mijn centerspeaker moet ik denk ik terugschroeven want hij steekt er bovenuit qua volume. Ga ik dat eerst even proberen. Inderdaad heet het elders 4 channel stereo (: Toch jammer dat die optie ontbreekt.

Bedankt.
Heb je de calibratie met bijgeleverde mic uitgevoerd? Die zou dat automatisch moeten regelen volgens mij...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Josk79 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:03:
[...]

Heb je de calibratie met bijgeleverde mic uitgevoerd? Die zou dat automatisch moeten regelen volgens mij...
Mits, de luidsprekers op goede plek staan (bijvoorkeur in de lengte-richting -as) , en de kalibratie microfoon op de goede (MLP) plek en op oorhoogte geplaatst is.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans C
Ga ik nog doen. Nieuwe set speakers is nog onderweg en het leek me voor de paar dagen niet de moeite waard.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Josk79
@Hans C ok begrijpelijk, maar dat zou automatisch de centerspeaker moeten terugschoeven als deze inderdaad te luid is. Ik luister nu op mijn Denon naar multichannel stereo (incl. centerspeaker) en dat is naar mijn idee prima in balans.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans C
Josk79 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:20:
@Hans C ok begrijpelijk, maar dat zou automatisch de centerspeaker moeten terugschoeven als deze inderdaad te luid is. Ik luister nu op mijn Denon naar multichannel stereo (incl. centerspeaker) en dat is naar mijn idee prima in balans.
Ik wacht op mijn nieuwe speakers. Ondertussen bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Josk79
Komt vast goed! Welke speakers komen er op je Onkyo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikweethetbeter
Mijn ervaring met automatisch ingeregelde speakers op een Onkyo receiver (n=2) is dat de subwoofer te hard staat voor muziek (tenzij je van boenm-boem-boem houdt natuurlijk). De rest staat goed.

Mijn tip: zet het volume van je sub op ongeveer 75%, doe de automatische speaker calibratie, luister muziek, vind je ook dat de bassen wat teveel brommen, draai het volume dan terug naar een niveau dat jij het goed vindt klinken. En ben je het niet met me eens, vind je de bassen niet prominent genoeg, dan kun je het volume nog opkrikken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hans C
Josk79 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:33:
Komt vast goed! Welke speakers komen er op je Onkyo?
Teufel Varion 5.1
ikweethetbeter schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:15:

Mijn tip: zet het volume van je sub op ongeveer 75%, doe de automatische speaker calibratie, luister muziek, vind je ook dat de bassen wat teveel brommen, draai het volume dan terug naar een niveau dat jij het goed vindt klinken. En ben je het niet met me eens, vind je de bassen niet prominent genoeg, dan kun je het volume nog opkrikken.
Goede tip. Ga ik zeker doen. Set staat in de mancave op zolder met eronder onze slaapkamer. Handiger als de bas niet te luidruchtig is.

[Voor 62% gewijzigd door Hans C op 11-05-2020 09:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

ikweethetbeter schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:15:
Mijn ervaring met automatisch ingeregelde speakers op een Onkyo receiver (n=2) is dat de subwoofer te hard staat voor muziek (tenzij je van boenm-boem-boem houdt natuurlijk).
En mijn ervaring Audyssey ALTIJD gelijk heeft. :z

Wanneer Audyssey GEEN gelijk heeft, komt dat ALTIJD door een "User generate random error". In dat geval is RANDOM User, gewoon "as usual", niet de kennis bij machte.

*Oh die crossover frequentie, kan wel wat hoger of lager. Óf bijvoorbeeld een EQ instellen, dat doet men tenslotte met het eigen gehoororgaan (want dan kan vast niks fout gaan, toch?) _/-\o_

* Lip is daar ook een ervaringsdeskundige geweest
Vallen en opstaan heet dat. :)
Ik kan je nu haarfijn uitleggen in welke zake Audyssey 2EQ, rekening houd bij het toewijzen van de crossover frequenties en de toegewezen speakers trim levels. :*)

[Voor 11% gewijzigd door Lip op 12-05-2020 02:37]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikweethetbeter
Lip schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 02:30:
En mijn ervaring Audyssey ALTIJD gelijk heeft. :z
Mijn receiver heeft geen Audyssey!

Review op C-NET:
The TX-NR636 features Onkyo's new AccuEQ speaker-calibration system, which is much easier to use than the Audyssey systems that haven't always produced accurate results over the last few years. AccuEQ determines how many speakers are connected to the receiver, adjusts the volume level and time delay/distance for each speaker and the subwoofer, determines the speaker "sizes," and sets the speakers/sub crossover point.
Audyssey heeft niet altijd gelijk...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-09 16:25
Ik vind het ook lastig om te vertrouwen op AccuEQ. Als de ene front speaker zogenaamd op 4m afstand staat en de andere op 1m, terwijl in werkelijkheid ze beide op 4m staan, pas je het dan handmatig aan, of laat je de automatische instelling zo omdat het blijkbaar zo klinkt?

• Burnd
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 31-08 15:57
Ik wil graag de 696 aanschaffen vanwege 'works with sonos' en ik las dat vanaf maart ook het volume vanuit sonos is te bedienen, uiteraard via de sonos port. Dus dat is echt helemaal top.

Enige probleempje is dat de 696 vrij diep is, 37,9cm om precies te zijn, hij moet in een IKEA Besta kastje komen staan, en die is 39,5cm diep. Iemand ervaringen of dat past als ik de kabels heel netjes 'aanvoer'?

Of zijn er nog 'ondiepere' Onkyo (of Pioneer) versterkers die ook met dat 'volume pass trough' werken met de sonos port? Ik kon het iig niet vinden op de site van Onkyo en de firmware updates.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:26
Burnd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:06:
Ik wil graag de 696 aanschaffen vanwege 'works with sonos' en ik las dat vanaf maart ook het volume vanuit sonos is te bedienen, uiteraard via de sonos port. Dus dat is echt helemaal top.

Enige probleempje is dat de 696 vrij diep is, 37,9cm om precies te zijn, hij moet in een IKEA Besta kastje komen staan, en die is 39,5cm diep. Iemand ervaringen of dat past als ik de kabels heel netjes 'aanvoer'?
Als je je knoppen buiten de kast laat wel. Win je nl paar cm.

• pvangent
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 14-05-2020
Hi, Ik heb een Onkyo TX-NR575E versterker. De LG tv is hier op aangesloten met een HDMI kabel. Als ik de internet radio via NET en TUNE IN aan wil zetten op de Onkyo app, dan springt de tv mee aan. Weet iemand wat ik onjuist heb ingesteld?

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 04:26

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

HDMI CEC uitzetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burnd
maartend schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:09:
[...]

Als je je knoppen buiten de kast laat wel. Win je nl paar cm.
Sja, we moet wel een deurtje voor. Maar ik kan misschien aan de binnenkant van het deurtje op een paar plekken waar de knoppen zitten een cm weg frezen...

Maar gaat lastig worden dus...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Burnd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 06:56:
[...]

Sja, we moet wel een deurtje voor. Maar ik kan misschien aan de binnenkant van het deurtje op een paar plekken waar de knoppen zitten een cm weg frezen...

Nou, je hebt het niet over een cm. Bij mij staat de voorkant van de versterker gelijk met de voorkant van het planke. En dan zijn die knoppen echt wel minstens 2 cm dik.

Ik heb gewoon mijn IKEA kasten gehacked.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burnd
Aan de achterzijde opgedikt zeker? Ik heb alleen net een eiken blad besteld voor 600 piek van 4.2m breed en 42 cm 'diep'. Dat moet dus 46 cm diep worden...

Even kijken of ik dat nog kan wijzigen.

[Voor 12% gewijzigd door Burnd op 15-05-2020 10:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:32
Burnd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 06:56:
[...]

Ik heb in mijn kast de achterwand achter de receiver open gesneden om meer ruimte en koeling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burnd
dat heb ik ook al gedaan :)

Naja, ik krijg de Onkyo 696 vandaag binnen, eens kijken hoe het past.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Burnd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:11:
Aan de achterzijde opgedikt zeker? Ik heb alleen net een eiken blad besteld voor 600 piek van 4.2m breed en 42 cm 'diep'. Dat moet dus 46 cm diep worden...

Even kijken of ik dat nog kan wijzigen.
Onder andere. Bij mij 50 diep, zit heel snoergedoeachter, 12 wcd’s, netwerk enz.

[Voor 66% gewijzigd door maartend op 15-05-2020 10:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burnd
Ik wil mijn kast wel zo ondiep als mogelijk houden. eerst maar even zonder opdikking aan de achterzijde proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Burnd
Met wat knie stukjes bij hdmi en een power kabel, en de kabels netjes aan de zijkant gelegd past het gewoon!

Ook de subwoofer kabel heb ik al een besteld met knie stuk.

Kan zon knie stuk van HDMI een bottle neck zijn? Dat de HDMI kabel niet z'n volledige bandbreedte heeft? Is een HDMI 2.1 kabel.

[Voor 6% gewijzigd door Burnd op 15-05-2020 15:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burnd
Als ik in spotify, via spotify connect muziek aan zet, en de Onkyo springt daardoor aan, springt mijn TV ook aan, door ARC natuurlijk. Is ook ergens in te stellen dat mijn TV uit blijft alleen in dit geval?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Burnd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:13:
Met wat knie stukjes bij hdmi en een power kabel, en de kabels netjes aan de zijkant gelegd past het gewoon!

Geluikkig dat het past. Bij mij staat het natuurlijk vol in zicht, ik moet dus iets anders met de kabels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burnd
Burnd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:04:
Als ik in spotify, via spotify connect muziek aan zet, en de Onkyo springt daardoor aan, springt mijn TV ook aan, door ARC natuurlijk. Is ook ergens in te stellen dat mijn TV uit blijft alleen in dit geval?
Hebben anderen dit 'probleem' ook? is dat te verhelpen door een instelling aan mijn LG tv te wijzigen of een instelling in de Onkyo te wijzigen? Ik kan nergens op internet daar wat over vinden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burnd
Gevonden. Is een instelling in m'n tv "auto inschakelen" uitgezet. En nu gaat het goed.

• Riessie85
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 14:54
Helaas is mijn RZ900 weer defect :'(

Heb deze gekocht in 2016. In 2018 is het HDMI board vervangen met de bekende bug. Twee weken geleden begon de receiver een zoemend geluid te maken als deze aan stond. Heel irritant dus naar de elektronicawinkel voor reparatie. Nu blijkt de trafo kapot te zijn. Deze is alleen bijna niet meer verkrijgbaar. Ze hebben er nu een gevonden maar dit gaat dan 450 euro kosten dus dat ga ik niet doen. Iemand ervaringen met het zelf bestellen en plaatsen van een trafo? Is dit te doen?

Anders wordt het uitkijken naar een opvolger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 22:37
Mijn TX-NR 414 heeft 't ook begeven. Moest al eerder een nieuw HDMI board en nu doet ie niks meer na een even 2 weken uit te hebben gestaan... Zou dat een kapotte zekering zijn?
Heb even een reparatie aanvraag uitstaan in Amsterdam bij een zzpertje, maar als dat niks oplevert maar op zoek naar een nieuwe. Kan wel met een gerust hart zeggen dat ik aan deze toch weinig plezier heb beleefd helaas.

• ditbenikecht
Wat is er momenteel met Onkyo aan de hand? Vrijwel alle producten zijn volgens de pricewatch maar bij 1 tot 3 winkels leverbaar. Ook zijn enkele prijzen flink gestegen naar adviesprijs. De prijsgrafieken vertonen het gedrag van uitlopende modellen maar ik heb nog geen aankondiging dit jaar gezien van nieuwe modellen.

• KnOeFz
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-09 15:38

KnOeFz

no comment...

Ik heb iets vreemds op mij 676e
Ik probeer in de instellingen van de tuner wijzigingen te maken.
Setup, 4 source om naar het 3e menu 'video select' te kiezen om de ipv op de standaard 'Last te' wijzigen naar 'CBL/SAT'
Maar als ik in source zit en ik druk op pijl omlaag gaat hij uit de settings en gat hij een andere zender zoeken op de tuner.
Doe ik iets fout of is het een firmware manco?
Hie wijzig ik dit?

Aanvullende vraag als workaround, kun je deze setting via de app maken, kan daar niets in vinden?

[Voor 10% gewijzigd door KnOeFz op 20-06-2020 12:43]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• loekf2
ditbenikecht schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:39:
Wat is er momenteel met Onkyo aan de hand? Vrijwel alle producten zijn volgens de pricewatch maar bij 1 tot 3 winkels leverbaar. Ook zijn enkele prijzen flink gestegen naar adviesprijs. De prijsgrafieken vertonen het gedrag van uitlopende modellen maar ik heb nog geen aankondiging dit jaar gezien van nieuwe modellen.
Kan door Corona komen, bij bv QNAP zijn er ook lever problemen.

Neemt niet weg dat Onkyo meestal rond deze tijd de nieuwe modellen begint te leveren. Ik heb nog niets gezien. Denon is eigenlijke de eerste van het bekende rijtje (Onkyo, Pioneer, Yamaha, Sony, Denon) die met HDMI 2.1 modellen komen.

Ik verwacht dat 8K, HDMI 2.1 en DAB+ standaard worden dit jaar.

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• loekf2
Burnd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:13:

Kan zon knie stuk van HDMI een bottle neck zijn? Dat de HDMI kabel niet z'n volledige bandbreedte heeft? Is een HDMI 2.1 kabel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is er met jouw 696 ? Error 0-05 is firmware update fout. Meestal gaat ie verder als je aan/uit doet (met USB stick erin), anders heb je dikke pech.

iMac 27" 2019 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 12 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 6 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loekf2
KnOeFz schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:40:
Ik heb iets vreemds op mij 676e
Ik probeer in de instellingen van de tuner wijzigingen te maken.
Setup, 4 source om naar het 3e menu 'video select' te kiezen om de ipv op de standaard 'Last te' wijzigen naar 'CBL/SAT'
Maar als ik in source zit en ik druk op pijl omlaag gaat hij uit de settings en gat hij een andere zender zoeken op de tuner.
Doe ik iets fout of is het een firmware manco?
Hie wijzig ik dit?

Aanvullende vraag als workaround, kun je deze setting via de app maken, kan daar niets in vinden?
Die app is bagger. Enige app die echt werkt, op iOS, is:

https://apps.apple.com/nl...r-onkyo/id1490166845?l=en

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Top, die app bestaat ook voor Android en daarmee kon ik de setting wel veranderen.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Hmmm ik kom er niet uit.... hopelijk heeft iemand advies.
Sinds gisteren via Online.nl een iptv kastje van Canal digitaal gekregen.
Rechtstreeks op de tv werkt die prima zoals verwacht.

Nu dacht ik hem simpel op de hdmi poort CBL/SAT van mijn Onkyo 676e te prikken en dan ook tv te kunnen kijken zonder dat de receiver aan moet staan. Helaas werkt het alleen als de receiver aan staat of even aan heeft gestaan. Als ik de receiver uit laat, het Canal Digitaal kastje inschakel en de tv aan zet komt er geen signaal door naar de tv.

Wil ik nu iets wat niet kan of zie ik een instelling in de Onkyo over het hoofd? :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:44

Xanax959

relax...

Was dat niet iets met "Hybrid standby" aan zetten?

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Xanax959 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 00:30:
Was dat niet iets met "Hybrid standby" aan zetten?
Oh yes, je hebt me in de juiste richting gestuurd. De hdmi standby stond op 'automatisch-eco', door dit op 'automatisch' te zetten lijkt mijn probleem is verholpen! oOo

• F0nz0
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17-09 13:14
Stpan schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:35:
Ik heb de NR636, en ik gebruik de Zone2 pre-out om op mijn versterker aan te sluiten.
Verder heb ik geen speakers rechtsstreeks op mijn Onkyo aangesloten.

Nu wil ik uiteraard mijn NR636 gaan gebruiken om rechtstreeks surround sound spaekers op aan te sluiten. Maar mijn 2 front speakers zou ik het liefst via de Zone2 pre-out willen laten lopen. Is het mogelijk de Zone2 pre-out te gebruiken, terwijl de Onkyo wel de rear & center speaker aanstuurt?
Ik heb deze oude post uit 2015 gevonden en wil eigenlijk hetzelfde met mijn al wat oudere Onkyo TX-NR636: Center, Atmos en Surround speakers rechtstreeks vanuit de Onkyo en Front-L en Front-R via Zone 2 naar een externe betere stereo (integrated/eind?) versterker om mijn twee passieve KEF LS50's aan te sturen.

Ik begrijp uit de handleiding en fora dat het op o.a. deze Onkyo niet mogelijk is om audio vanuit HDMI-in naar Zone 2-uit te sturen en dat er een workaround bestaat m.b.v. optische kabel, of via een HDMI-audiosplitter op de 2de HDMI-out van de Onkyo. Lees ook dat wat recentere Onkyo's ook geen audio vanuit HDMI naar Zone2 sturen, zoals de TX-NR686: https://www.avforums.com/...-no-sound-zone-2.2206650/

We zijn een aantal jaar verder en vroeg me af of iemand dit op een andere manier (toch) werkend heeft gekregen.

Edit: bij nader inzien moet ik een oplossing via Zone2 gewoon los laten; een alternatieve manier zal er vast niet zijn. De workaround met Zone 2 i.c.m. optical-in heeft denk ik ook te veel beperkingen bij het switchen van HDMI-ingangen en de Onkyuo heeft niet dergelijke uitgangen.

Hebben mensen goede ervaringen met een HDMI-audiosplitter (of beter gezegd HDMI2AV met 2x RCA-out) op de 2de HDMI-out van een Onkyo om het audiosignaal via een externe versterker als 2CH naar de Front L en Front R speakers te sturen? Zoals hier uitgelegd: YouTube: YouTube

Edit 2 26-6-2020: Heb het idee met de HDMI-splitter maar laten varen. Het lijkt me niet dat er goed geluid via een HDMI2AV-kastje van 20 Euro gaat, en het is ook Line-out.

[Voor 21% gewijzigd door F0nz0 op 26-06-2020 21:41]

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Ik ben helemaal klaar met mijn onkyo 676e
Zodra ik de switch gebruik en daarna een andere source kies, is het over en uit met het geluid. Helemaal niets meer. Pas als ik het de onkyo reset (stekker eruit/erin) heb ik weer geluid van andere bronnen.
Dit maakt dan niet uit of het een externe digitale of analoge bron is.

Het ligt niet aan de switch want beide (ook twee dockingstations) hebben exacte hetzelfde.

Firmware updates zijn er niet en zelfs een gehele reset van instellingen heeft niet geholpen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• ditbenikecht
@Dj Neo Ziggy Ik weet niet over welke switch je het hebt. Maar als ik je goed begrijp helpt het niet om de apparaten rechtstreeks met HDMI op je receiver aan te sluiten. Dan zijn er weinig andere oplossingen dan garantie of laten repareren.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:50
ditbenikecht schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:31:
@Dj Neo Ziggy Ik weet niet over welke switch je het hebt. Maar als ik je goed begrijp helpt het niet om de apparaten rechtstreeks met HDMI op je receiver aan te sluiten. Dan zijn er weinig andere oplossingen dan garantie of laten repareren.
Nintendo switch. Bijzondere is dat alles gewoon werkt op een ander merk tv.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• sjekneck
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01:30
SemperFidelis schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:31:
Mijn TX-NR 414 heeft 't ook begeven. Moest al eerder een nieuw HDMI board en nu doet ie niks meer na een even 2 weken uit te hebben gestaan... Zou dat een kapotte zekering zijn?
Heb even een reparatie aanvraag uitstaan in Amsterdam bij een zzpertje, maar als dat niks oplevert maar op zoek naar een nieuwe. Kan wel met een gerust hart zeggen dat ik aan deze toch weinig plezier heb beleefd helaas.
Same here met onze TX-NR 414. Board is nooit vervangen geweest sinds aanschaf in 2013, maar het is sinds gisteren ook zover. De befaamde laatste click komt niet meer, wat volgens mij wijst naar een probleem in de befaamde chip op het hdmi board :'(
Trucje nog geprobeerd met opwarmen van de chip voor een reflow, maar dat mocht niet baten. Heb ook niet echt de spullen daarvoor in huis en het lijkt vooral een tijdelijke fix te zijn.
ditbenikecht schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:39:
Was best tevreden geweest over de 414 voor het geld (gekocht voor 265 euro destijds). Kijkend naar een opvolger in de lineup van Onkyo was al snel einde zoektocht gisteren. De huidige modellen zijn niet of zeer slecht verkrijgbaar. Op hun eigen site kun je zelfs geen enkele receiver kopen atm :o
Nu aan het oriënteren op een ander merk dan maar. Al lijkt er weinig keus meer te zijn in receiver land. Schijnbaar zijn soundbars heel dominant standaard aan het worden. Daar moet ik nu concessies voor doen die ik liever niet maak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F0nz0
sjekneck schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:36:

Was best tevreden geweest over de 414 voor het geld (gekocht voor 265 euro destijds). Kijkend naar een opvolger in de lineup van Onkyo was al snel einde zoektocht gisteren. De huidige modellen zijn niet of zeer slecht verkrijgbaar. Op hun eigen site kun je zelfs geen enkele receiver kopen atm :o
Nu aan het oriënteren op een ander merk dan maar. Al lijkt er weinig keus meer te zijn in receiver land. Schijnbaar zijn soundbars heel dominant standaard aan het worden. Daar moet ik nu concessies voor doen die ik liever niet maak.
Even wachten nog op de nieuw line-up van Onkyo is mijn devies. Denon en vervolgens Marantz hebben deze aangekondigd of zijn reeds beschikbaar. Zou geen AVR in de huidige line-up kopen vanwege toekomstbestendigheid met HDMI 2.1 op de nieuwere modellen. M'n TX NR-636 uit 2014 doet het nog prima en geen (HDMI) problemen mee gehad, maar wil weer wat nieuws om mee te rommelen. Marantz is een goede kanshebber, maar ben benieuwd waar Onkyo mee komt. Dat zal technisch niet heel veel verschillen t.o.v. de concurrentie qua aantallen HDMI 2.1 ins & outs. M'n keuze is nogal beperkt omdat alles zilverkleurig moet zijn. :)

• heval
  • Laatst online: 22:01
Hier een onkyo 626 wat ik in een kast verstopt heb. Ik wilde een IR oogje gebruiken om signaal van AB op te vangen. De Onkyo heeft RI poort, links boven, daarin past een jack. Dus ik heb een IR receiver kabel gekocht met een IR oogje. Echter de Onkyo reageert daar niet op. In de topic is eerder vraag gesteld maar nog niet echt een antwoord. Anderen hier ervaring mee hoe deze poort te gebruiken precies? Via de handleiding word ik ook niet wijzer van.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
heval schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:01:
Hier een onkyo 626 wat ik in een kast verstopt heb. Ik wilde een IR oogje gebruiken om signaal van AB op te vangen. De Onkyo heeft RI poort, links boven, daarin past een jack. Dus ik heb een IR receiver kabel gekocht met een IR oogje. Echter de Onkyo reageert daar niet op. In de topic is eerder vraag gesteld maar nog niet echt een antwoord. Anderen hier ervaring mee hoe deze poort te gebruiken precies? Via de handleiding word ik ook niet wijzer van.
Ik heb zelf een 636 in een kast staan, met zo'n IR oogje van een logitech harmony hub. Dat werkt in ieder geval prima. Voordeel: dan zie je buiten de kast ook geen 'oogje'.

Dat IR poortje was me trouwens nog nooit opgevallen :*)

• heval
dragon2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:41:
[...]

Ik heb zelf een 636 in een kast staan, met zo'n IR oogje van een logitech harmony hub. Dat werkt in ieder geval prima. Voordeel: dan zie je buiten de kast ook geen 'oogje'.

Dat IR poortje was me trouwens nog nooit opgevallen :*)
Heb je toevallig ook link van dat Logitech hub? Ben benieuwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
heval schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:03:
[...]

Heb je toevallig ook link van dat Logitech hub? Ben benieuwd.
pricewatch: Logitech Harmony Hub bedoel je? Al zou ik zelf wel een versie met afstandsbediening erbij nemen. Al kan bediening puur via de app of met stem (google home, alexa) ook.

Ik heb zelf deze en de vorige versie ervan, erg blij mee: pricewatch: Logitech Harmony Companion

Zo'n IR blastertje zit er al 1 of 2 (weet ik even niet meer) bij als alleen de hub niet voldoet (vaak is die alleen al voldoende, ding heeft een fantastisch IR bereik).

[Voor 17% gewijzigd door dragon2 op 28-07-2020 19:13]

• heval
Ah zo! Dank!

Weet iemand waarom de prijzen ineens gigantisch zijn gestegen en heel veel plekken uit assoirtement is? Nieuwe versie op komst? Of stopt Logitech ermee...

https://tweakers.net/pric...gitech-harmony-elite.html

• ditbenikecht
Onkyo bestaat nog steeds, afgelopen 4 augustus hebben ze weer een firmware update uitgegeven voor dezelfde 5 modellen als de laatste keer. Lijkt dus dat de support op andere modellen is vervallen.
De EU site is helemaal nieuw, met allemaal uitverkochte modellen.
Zag laatst bij de distribiteur nog een vacature voor Nederlands sprekende helpdesk medewerker op de site staan.

• ikweethetbeter
Ik krijg deze melding:
Het lijkt erop dat de webpagina op https://www.eu.onkyo.com/ mogelijk problemen ondervindt of dat deze permanent naar een nieuw webadres is verplaatst.
En dit als ik verder probeer:
Je verbinding is niet privé
Kwaadwillende gebruikers proberen mogelijk uw gegevens te stelen van www.eu.onkyo.com (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcards).
NET::ERR_CERT_DATE_INVALID

[Voor 26% gewijzigd door ikweethetbeter op 09-08-2020 21:07]

• realphoenikx
ikweethetbeter schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:05:
[...]

Ik krijg deze melding:

[...]

En dit als ik verder probeer:

[...]
Probeer https://eu.onkyo.com/nl-NL/

• ikweethetbeter
Werkt zonder waarschuwingen! Even de favorieten aanpassen...

• Ghost999
  • Laatst online: 01-09 21:07
Verleden jaar aangekondigd maar nog steeds niet leverbaar, de Onkyo TX-RZ3400...Ziet er leuk uit maar duurt allemaal wel erg lang

• realphoenikx
Ghost999 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:06:
Verleden jaar aangekondigd maar nog steeds niet leverbaar, de Onkyo TX-RZ3400...Ziet er leuk uit maar duurt allemaal wel erg lang
https://www.stassen.nl/ve...-receiver/onkyo-tx-rz3400

• Leijenman
  • Registratie: mei 2016
  • Niet online
Hallo,

Ik heb helaas een mankement aan mijn TX-NR676E
Na een uurtje in gebruik begint hij(reciever)te brommen.
Niet over de speakers, maar echt uit de versterker zelf.
Dit is vrij hinderlijk zeker tijdens tv kijken enzo.
Nu heb ik onkyo gebeld en hun geven aan dat waarschijnlijk de transformator vervangen moet worden.
En ik val uiteraard net buiten de twee jaar garantie.
Bij media markt aangeschaft en die vertellen mij dat bij elektronica een gebruikers regeling geldt van vier jaar.
Ga hem straks wegbrengen, ben benieuwd hoe dit afloopt. Vind het erg jammer, altijd super blij met mijn onkyo geweest! Meer mensen met dit probleem?

• ditbenikecht
@Leijenman Als het toch buiten de garantie valt... Kun je zelf ook kijken of je een schroefje weer vast kunt draaien. Trafo heeft zichzelf misschien wat losgetrild.
Als garantie 2 jaar is en verwachtte levensduur 4 jaar, dan betaal je volgens mij 50% aan de reparatie mee.
Ben benieuwd of CE repair nog onderdelen krijgt vanuit Onkyo, gezien de hele verkrijgbaarheid van Onkyo.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:55
@ditbenikecht onzin! Van een receiver die enkele honderden euros kost, mag je redelijkerwijs verwachten dat het langer dan twee jaar normaal werkt. Of ga jij elke twee jaar een receiver vervangen? Zoals @Leijenman het omschrijft geeft Mediamarkt in elk geval 4 jaar garantie. Nu zou je kunnen steggelen over die 4 jaar, maar dat is voor nu niet aan de orde. Garantie dus en dat hoort kosteloos te zijn.

Waar je aan refereert is @ditbenikecht is de gemiddelde gebruiksduurverwachting van electrische apparaten van Uneto-VNI Techniek Nederland: https://www.uneto-vni.nl/...r-gebruiksduurverwachting. Dus als de gemiddelde smartphonegebruiker elk jaar die vervangt, ben jij de sjaak als jij normaal gesproken 3 jaar met een telefoon doet. Ik ben van mening dat een receiver zeker 5 jaar probleemloos zou moeten werken ongeacht het aankoopbedrag.

LinkedIn WoT Cash Converter

• jroosch
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:20
Crossposten is niet toegestaan. Verder na jroosch in "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic" aangezien daar reeds antwoord gegeven is.

[Voor 79% gewijzigd door FeaR op 21-08-2020 02:00]

• Riessie85
Leijenman schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:24:
Hallo,

Ik heb helaas een mankement aan mijn TX-NR676E
Na een uurtje in gebruik begint hij(reciever)te brommen.
Niet over de speakers, maar echt uit de versterker zelf.
Dit is vrij hinderlijk zeker tijdens tv kijken enzo.
Nu heb ik onkyo gebeld en hun geven aan dat waarschijnlijk de transformator vervangen moet worden.
En ik val uiteraard net buiten de twee jaar garantie.
Bij media markt aangeschaft en die vertellen mij dat bij elektronica een gebruikers regeling geldt van vier jaar.
Ga hem straks wegbrengen, ben benieuwd hoe dit afloopt. Vind het erg jammer, altijd super blij met mijn onkyo geweest! Meer mensen met dit probleem?
Yes! heb hetzelfde probleem. Had het een tijdje terug hier al gepost: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62547116

Tis wel een hoop gedoe met dat Onkyo... Heb em op laten sturen en toen ie bij Onkyo binnenkwam hebben ze geen gezoem gehoord. Ze een paar schroefjes aangedraaid en een reset gegeven. Daarna hebben ze de receiver weer teruggestuurd naar Expert. Die hebben hem nog een weekje laten draaien en ook toen niets meer. Dus heb de receiver opgehaald en een weekje hier in gebruik gehad... toen begon deze weer te zoemen, maar nog harder dan de vorige keer. Gelijk weer terug gebracht en wacht nu nog steeds op reparatie.

• PcDealer
Riessie85 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:39:
[...]

Dus heb de receiver opgehaald en een weekje hier in gebruik gehad... toen begon deze weer te zoemen, maar nog harder dan de vorige keer.
Je gebruikt een geaard stopcontact? Zitten er grote verbruikers op dezelfde groep?

• Leijenman
  • Niet online
@ditbenikecht ja ik snap dat zelf kijken misschien sneller is, alleen had ik het idee om zo min mogelijk aan het apparaat te zitten voordat een bedrijf het doet.
Want zoals ik van @Riessie85 hoor schijnen hun het ook niet altijd op te kunnen lossen. Ga daarna zelf wel kijken. Dan is er toch al aan geknoeid.
@PcDealer laten we hopen idd dat ze me anders nog tegemoed kunnen komen. Want mijn oude onkyo (staat nu bij iemand anders) is al tien jaar ondertussen en doet het nog als een zonnetje.
Maar stel ik moet een nieuwe aanschaffen (ergste geval)
Onkyo's worden blijkbaar niet meer gemaakt. Pioneer is dus ongeveer hetzelfde merk.
Dan ga ik daar maar naar kijken, zou graag bij onkyo blijven. Want altijd super tevreden mee geweest. Tot nu dan..

Even qua beeldvorming:
Mijn onkyo stond op een ruime plank met een xbox One X erbovenop. Achteraf niet zo slim want beide worden erg warm En stopcontact is zonder aarde.
Waarschijnlijk heeft het ook te lang te warm staan worden.

Maar wordt vervolgd, bedankt voor jullie reacties!

• Riessie85
PcDealer schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:34:
[...]

Je gebruikt een geaard stopcontact? Zitten er grote verbruikers op dezelfde groep?
Ja Ik gebruik een geaard stopcontact. Er zitten ook geen grote verbruikers op want heb een aparte groep aangemaakt in de meterkast waar alleen maar apparatuur in de meterkast en het tv meubel op zitten. (TV, receiver, PS4, switch, NAS, rpi enz. De receiver heeft ook ruimte om zich heen. Heb de achterkant van het tv meubel eruit gehaald.

• ditbenikecht
@PcDealer Ik ga er ook vanuit dat een receiver minstens 5 jaar mee gaat. Doordat de techniek vooral op video gebied zo snel gaat is een receiver snel technisch verouderd. Vroeger kon een receiver prima 20 jaar mee.
Ik heb nu een 686 die vanaf het begin niet stabiel is qua netwerk mogelijkheden. Een reparatiebedrijf kan daar ook niets mee, maar de 2 jaar fabrieksgarantie is bijna voorbij.
Mijn 609 ging na 5 jaar stuk. Gelukkig had ik een aanvullende verzekering van BCC en kreeg de 500 euro terug in cadeaubonnen.

Ik doelde inderdaad op de regeling van Techniek Nederland. Van Mediamarkt ben ik namelijk slechte service gewend. Als het reparatiebedrijf het niet kan vinden en je stuurt het daarom direct erna weer op, mag je onderzoekskosten betalen omdat je klacht onterecht is.

• Leijenman
  • Niet online
Nog een kleine update over de brommende onkyo.

Mediamarkt heeft hem uiteindelijk naar CErepair opgestuurd, die geven aan dat het defect niet te verhelpen is.
Omdat het onderdeel niet meer leverbaar is, de trafo dus waarschijnlijk.
Ik mag hem kosteloos terug krijgen. Of Akkoord gaan met een vergoeding van 175.-
Erg jammer. Heb er 2,5 jaar plezier van gehad.
Maar had stiekem al via marktplaats één pioneer gekocht.
Maar goed ook anders had ik al die tijd zonder knap geluid zitten wachten op een vergoeding van 175 EUR..

• maartend
Leijenman schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:03:
Nog een kleine update over de brommende onkyo.

Mediamarkt heeft hem uiteindelijk naar CErepair opgestuurd, die geven aan dat het defect niet te verhelpen is.
Ik mag hem kosteloos terug krijgen. Of Akkoord gaan met een vergoeding van 175.-
Maar had stiekem al via marktplaats één pioneer gekocht.
Maar goed ook anders had ik al die tijd zonder knap geluid zitten wachten op een vergoeding van 175 EUR..
Consumentenrecht? Een receiver van die prijsklasse (175 is 1/5 nieuwprijs?) moet het echt wel langer doen dan 2.5 jaar

• PcDealer
Als ze niet kunnen of willen repareren en ook niet tot vervanging over willen gaan (voor een gelijkwaardig product), moeten ze de aankoopprijs terugbetalen.
- art. 7:21 bw
Aangezien lid 1 sub b niet kan en verkoper kennelijk ook niet van plan is om sub c uit te voeren, rest je niets anders dan art. 7:22 bw lid 1 sub a in te roepen.

[Voor 28% gewijzigd door PcDealer op 01-09-2020 10:02]

• Leijenman
  • Niet online
@PcDealer oh wat goed!
Nooit bij het burgerlijk wetboek stil gestaan.
Hier kan ik wel wat mee, bedankt voor het voorzetje.

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01:40
Helaas sinds gister ook ineens een zachte brom uit mijn NR-676e.
Kan er alleen niets over vinden en natuurlijk geen garantie meer.
Maar het is alleen hoorbaar bij geen geluid. Het is er wel als er geen geluid is je hoort het alleen niet

Bijna alle problemen online zijn of veel erger qua brom of komt van de speakers en niet de receiver zelf.
Al verschillende dingen los gekoppeld om te testen of het van iets anders af kwam maar zonder resultaat.

• ditbenikecht
Dat dacht ik al, Onkyo levert helemaal niets meer. Die trafo's worden waarschijnlijk in verschillende generatie modellen gebruikt, dus het is niet dat ze het maar 3 jaar na introductie op voorraad houden.

• PcDealer
computerjunky schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:21:
Kan er alleen niets over vinden en natuurlijk geen garantie meer.
Je moet duidelijker zijn over geen garantie meer. Er is zoiets als conformiteit.

• computerjunky
PcDealer schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:30:
[...]

Je moet duidelijker zijn over geen garantie meer. Er is zoiets als conformiteit.
Aanschaf was 2016 en heb hem overgenomen van iemand die ging verhuizen en geen garantie had. dus ik zou alleen bij onkyo zelf aan kunnen kloppen.

• PcDealer
computerjunky schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:11:
[...]

Aanschaf was 2016 en heb hem overgenomen van iemand die ging verhuizen en geen garantie had. dus ik zou alleen bij onkyo zelf aan kunnen kloppen.
Heb je een factuur uit 2016? Dan zou ik daarmee claimen bij de verkoper.

• computerjunky
PcDealer schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:15:
[...]

Heb je een factuur uit 2016? Dan zou ik daarmee claimen bij de verkoper.
Nee geen factuur is overgenomen dus geen papieren.

• PcDealer
computerjunky schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:16:
[...]

Nee geen factuur is overgenomen dus geen papieren.
Het een sluit het ander niet uit. Maar goed, je hebt geen enkel aankoopbewijs en je wil dat ook niet achterhalen. Tip voor de volgende dure aankoop tweedehands: zorg voor een aankoopbewijs.

• computerjunky
PcDealer schreef op woensdag 2 september 2020 @ 01:20:
[...]

Het een sluit het ander niet uit. Maar goed, je hebt geen enkel aankoopbewijs en je wil dat ook niet achterhalen. Tip voor de volgende dure aankoop tweedehands: zorg voor een aankoopbewijs.
Waar haal je vandaan dat ik het niet wil achterhalen. Het is er niet simpel zat. En ik koop normaal niets 2dehands. Dit was een uitzondering om een vriend te helpen die hem niet kwijt kon in zijn nieuwe huis. Had hem zelf ook geïnstalleerd in zijn oude huis dus wist hoe en wat.

Ach je als hij het echt begeeft of de brom te luid word heb ik weer een reden tot upgrade naar 1 met earc want gewoon arc is totaal waardeloos hehe.

• Leijenman
  • Niet online
Ben ik weer met een update.
Het was het proberen waard met de wetten van het consumenten recht, maar kreeg er een andere reactie voor terug: https://www.techniekneder...r/gebruiksduurverwachting
Mediamarkt hanteert deze regeling.

Lineaire afschrijvingsmethode
Vanwege de eenvoud is gekozen voor de systematiek van lineaire afschrijving op de aanschafwaarde gedurende de gemiddelde gebruiksduur.
De kostenverdeelsleutel is daarbij als volgt: Consumentenbijdrage in de reparatie/vervangingkosten B = Reparatie/vervangingkosten (R) x Huidige leeftijd (L) / Gemiddelde gebruiksduur (D), dus B= R x L / D.

Nu heb ik de volgende gegevens:
Ik heb €495.01 voor mijn product betaald.
Levensduur is vier jaar via de tabel.
Huidige leeftijd is 2 jaar en 7maanden
Dus 31/48 maanden.
De resterende waarde is dus nog €175.32
Reparatiekosten zijn er niet, alleen de onderzoekskosten. €37.50(die hoef ik niet te betalen)

Kortom na de eerste twee jaar, daalt de waarde van je product met een snelvaart!

• BlaBla1973
Ik heb sinds een paar maanden een andere TV (LG C9) en ben dus over naar 4K met HDR.
Maar mijn TX-NR676E heeft nogal moeite met het schakelen tussen de verschilende HDMi ingangen.
Vooral de Nvidia shield en mijn PS4 geven geen dan geen beeld.
Kabels vervangen voor HDMI 2.1 bekabeling(ook voor toekomst/update) , maar dat maakt eigenlijk weinig uit.
Soms doet hij het in 1 keer goed, maar meestal moet ik 4 of 5 keer wisselen van ingang om beeld en geluid te krijgen.
Firmware is de laatste versie, iemand een idee wat het kan zijn?

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
BlaBla1973 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:28:
Ik heb sinds een paar maanden een andere TV (LG C9) en ben dus over naar 4K met HDR.
Maar mijn TX-NR676E heeft nogal moeite met het schakelen tussen de verschilende HDMi ingangen.
Vooral de Nvidia shield en mijn PS4 geven geen dan geen beeld.
Shield deed hier ook altijd moeilijk. Moest ik dat ding opnieuw opstarten. Uiteindelijk maar rechtstreeks aan de tv [c8] gehangen en dat probleem was verholpen. Niet fraai misschien, maar is een oplossing

[Voor 4% gewijzigd door NoahAmber op 04-09-2020 18:59]

• BlaBla1973
Is een oplossing idd, maar ik denk dat we hier maar ermee moeten leven zoals het nu is. Ben toch al van plan om de Onkyo te gaan vervangen op de korte termijn.
Waarschijnlijk een Yamaha of Denon... Voor HDMI 2.1 oa

• ibothead
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-09 15:31
ik heb telkens met mijn sony die klote zwarte balk in beeld met resolutie en welk kanaal :(
Vaak bij de pc met tabbladen veranderen en ander programma draaien

Hoe zou ik dat kennen oplossen blijft veels te lang in beeld hangen sony zelf heeft er geen oplossing voor

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:58
ibothead schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:00:
ik heb telkens met mijn sony die klote zwarte balk in beeld met resolutie en welk kanaal :(
[Afbeelding]

Hoe zou ik dat kennen oplossen blijft veels te lang in beeld hangen sony zelf heeft er geen oplossing voor
Heb ik ook met mijn Sony TV, Dit ligt niet aan de onkyo :)

• ibothead
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-09 15:31
Arjantje72 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:52:
[...]

Oplossing gevonden er voor toevallig om dat uit te schakelen ? Of tenminste maar 1 sec of zo in beeld te hebben ipv 10 |:(

• Arjantje72
ibothead schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:57:
[...]

Oplossing gevonden er voor toevallig om dat uit te schakelen ? Of tenminste maar 1 sec of zo in beeld te hebben ipv 10 |:(
Nee helaas niet en is inderdaad zwaar irritant.
Maar beter kun je beter in het Sony topic zijn.
Hier is het off - topic ;)

• Cevel
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
ibothead schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:00:
[Afbeelding]

Ikzelf heb ook die klacht met mijn Onkyo RZ720. Structureel elke 20 - 30 min dan krijg ik die melding. Helaas geldt dit voor alle HDMI out poorten het signaal. Als ik de Sony tv uitzet , 65xf9005, en we kijken via de projector dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem echter bij de projector die aangesloten is aan HDMI OUT 2 valt het beeld en geluid compleet weg voor 5 seconden, soort reboot.

Enige tot nu werkende oplossing is geweest om de tv stekker eruit te halen. Maar dat is een lastige optie als je alle stekkers en draden hebt weggewerkt.. ben benieuwd of het een specifiek model betreft zoals xf9005 serie oid.

• loekf2
BlaBla1973 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:01:
Is een oplossing idd, maar ik denk dat we hier maar ermee moeten leven zoals het nu is. Ben toch al van plan om de Onkyo te gaan vervangen op de korte termijn.
Waarschijnlijk een Yamaha of Denon... Voor HDMI 2.1 oa
Onkyo leeft nog wel trouwens. Ik zat wat te kijken op de Japanse site en vooral in de persberichten. Lijkt dat er eind deze maand een aandeelhoudersvergadering is over een reorganisatie. Ze hebben de distributie in Europa en de VS compleet op de schop gegooid. Zo te zien komen er dit jaar geen nieuwe producten uit, alle ballen op volgend jaar, ook HDMI 2.1 receivers.

• ditbenikecht
Eindelijk weer een firmware update voor heel veel oude modellen. Blijkbaar gebruiken ze dezelfde hardware in veel modellen over de jaren heen.

As of 23 september 2020
Improve reception capability in certain TuneIn Radio stations.
Fix the issue of Bluetooth connection with certain devices.
Fix the issue that start tuning operation when pressing UP/DOWN cursor at TUNER selector.
Improve the stability of operation when returning from Network Standby.

• F0nz0
Cevel schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:54:
[...]
Ikzelf heb ook die klacht met mijn Onkyo RZ720. Structureel elke 20 - 30 min dan krijg ik die melding. Helaas geldt dit voor alle HDMI out poorten het signaal.
Ken de RZ720 niet, maar mijn oude Onkyo TX-NR636 heeft een Auto/Hybrid standby functie na 20 min die je kan uitschakelen. Of iets met "HDMI through", ben het even kwijt. Het zal denk ik niet de oplossing zijn voor jouw probleem, maar ik werd getriggered door het aantal minuten.

• skyhowler
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10-09 13:12
ditbenikecht schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:57:
Eindelijk weer een firmware update voor heel veel oude modellen. Blijkbaar gebruiken ze dezelfde hardware in veel modellen over de jaren heen.

As of 23 september 2020
Improve reception capability in certain TuneIn Radio stations.
Fix the issue of Bluetooth connection with certain devices.
Fix the issue that start tuning operation when pressing UP/DOWN cursor at TUNER selector.
Improve the stability of operation when returning from Network Standby.
Hopelijk kan ik hem nu ook weer goed bedienen met de google nest.
Vanavond even updaten :)

• skyhowler
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10-09 13:12
Helaas, connectie is nog steeds slecht als ik het via google nest commando probeer.
Rechtstreeks via de Onkyo app werkt wel perfect.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 19-09 18:31

ricardo246

Life's what you make it!

Arjantje72 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:52:
[...]

Die zwarte balk kun je uitzetten in settings, effe zoeken

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Arjantje72
ricardo246 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Die zwarte balk kun je uitzetten in settings, effe zoeken
Goed om te weten :)

• Kapitein187
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18-09 23:15
Ik heb een TX-NR676E, welke sinds een aantal maanden veel problemen heeft om normaal Spotify te casten (let op: geen Spotify connect, maar onderdeel van een een Google Home groep).
Hij blijft vaak hangen op "connecting..." En speelt een paar seconden muziek, en dan buffert hij weer.

Soms doet hij het wel goed. +- 20% van de tijd.

Hij is bedraad aangesloten en heb verder geen netwerk problemen, via Spotify Connect werkt ie gewoon wel.

Heb al een reset uitgevoerd.
Iemand ideeën?

[Voor 6% gewijzigd door Kapitein187 op 28-10-2020 17:01]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• ditbenikecht
@Kapitein187 Even het apparaat spanningsloos maken. Toevallig overgestapt van provider? Ik merk dat met ipv6 het beter werkt dan met ipv4. Afgelopen maand is een firmware update uitgekomen, die heeft bij mij wel veel geholpen.
Desondanks heb ik gisteren mijn 686 opgestuurd voor garantie, vanwege de instabiliteit van de chromecast built-in. Ben benieuwd of de winkel het kan reproduceren en of ze hem doorsturen naar een reparatiecentrum, waar ze hooguit een reset gaan doen. In ieder geval heb ik totaal geen vertrouwen meer in Onkyo.
Mij beroepen op non-conformiteit leverde slechts 100 euro korting op bij een nieuwe receiver en de 686 moest ik dan inleveren. Dat betekent een afschrijving van 75% in 2 jaar tijd.
Als ik kijk naar alternatieve receivers valt het aanbod met ingebouwde chromecast erg tegen. Alleen de Sony 1080 heeft het ook, of de Pioneers die hetzelfde zijn als de Onkyo's.

• maartend
Ok. 676 receiver. Plots geen dingen meer die via NET spelen. Geen tunein of wat dan ook. netwerk check gedaan; failed. Zowel op wifi als via de lan verbinding. Gekke is, ik zie hem als actief in mijn netwerk, ik kan hem zelfs via de browser op ip adres benaderen en dan kom ik in de webomgeving (niet dat dat veel voorstelt). Maar ik kan geen Tuneinzender opstarten en bij netwerkcheck blijf ik een failed krijgen.

Iemand een idee?

edit ; ik krijg trouwens in TuneIn geen melding dat deze onbereikbaar is, ik krijg mijn presets van TuneIn te zien, er moet dus verbinding zijn. Maar daarna stopt het, start geen zender op, blijft op cennecting staan.

edit 2 ; ok, werkt nu wel plots. Hele ochtend liggen klooien. Nu start hij plots wel door. Display blijft ecjhter connecting aangeven, daarna een leeg display.
Een ping van 2ms, dus daar is geen probleem. Zender speelt ook zonder problemen door. Het kiezen van de streamingdienst en zoeken van de zender/preet gaat allemaal heel traag

edit 3 ; uiteindelijk de bak maar gereset naar fabrieksinstellingen. Nu weer werkend zonder problemen. Bijzonder.

[Voor 43% gewijzigd door maartend op 11-11-2020 09:39]

Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee