Onkyo' RZ series nergens verkrijgbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon vd rivier
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-05-2022
Mijn vraag.

Ik ben al enige tijd op zoek naar een Onkyo TX-RZ840 maar tot mijn spijt nergens te vinden laat staan te koop. Merkwaardig, want het is een release van vorig jaar. Heeft iemand een idee waarom de toplijn “RZ serie”nergens te krijgen is? Overal waar ik zoek op Google loop ik tegen de melding “ momenteel niet (meer) leverbaar.

Goed balen dus.

Groet Simon.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Simon vd rivier op 28-10-2020 10:35)

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:20
Simpel: elektronica loopt achterstand op door Corona, Als er ook maar 1 onderdeeltje vertraging oploopt kan het hele apparaat niet gemaakt worden. Het is drama, hoeveel spullen er tegenwoordig niet op voorraad zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:04

FeaR

In GoT we trust

Dooddoener maar voor de hand liggend: wat zei Onkyo support toen je de vraag stelde? Ik gok dat niemand hier 100% zeker kan zeggen waarom dit soort dingen zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon vd rivier
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-05-2022
Ik heb mailen gestuurd naar Onkyo DE (importeur) en op hun facebook pagina. Een week geleden al, geen reactie.

Put!

Groet, simon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-04 21:31
Ik loop tegen hetzelfde aan, ik wil een receiver met het “works with Sonos” badge. Onkyo, Pioneer en Integra dus, allemaal onder de Onkyo paraplu. Nergens te krijgen, heel onduidelijke “leveringsproblemen” die ontstonden voor de Corona crisis. Ik heb van een aantal leveranciers gehoord: “volgend jaar, maart, april..”, maar ik vraag me eerlijk gezegd af of ze dit overleven. Een overname eind vorig jaar door Sound United is ook niet doorgegaan en het aandeel staat inmiddels heel laag.

Zou wel jammer zijn, aangezien er geen andere receivers zijn met “Works with Sonos” label.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:20
Simpel: elektronica loopt achterstand op door Corona, Als er ook maar 1 onderdeeltje vertraging oploopt kan het hele apparaat niet gemaakt worden. Het is drama, hoeveel spullen er tegenwoordig niet op voorraad zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willyb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 12:11
Omdat de nieuwe versterkers nog steeds in NL nergens leverbaar lijken te zijn was ik ook eens wat gaan zoeken:

https://www.channelnews.c...nkruptcy-as-d-day-passes/

Viel me al op dat onkyo(.)nl ineens niet meer van hen was en onkyo(.) het hoofddomein geeft ineens “forbidden”. Klinkt niet best. Hopelijk komen ze hier snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

willyb schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:25:
Viel me al op dat onkyo(.)nl ineens niet meer van hen was en onkyo(.) het hoofddomein geeft ineens “forbidden”. Klinkt niet best. Hopelijk komen ze hier snel uit.
Is onkyo.nl uberhaupt wel ooit van hun geweest? En dat forbidden op .com is inderdaad minder hoopgevend maar kan ook een waardeloze https-implementatie zijn (aka, ze zouden moeten redirecten, htst-headers moeten plaatsen en zich aanmelden voor de htst-preload lijst) want de https-versie werkt wel...

[ Voor 7% gewijzigd door ACM op 26-04-2021 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:06
Onkyo zit financieel in zwaar weer. Ze worden per 1juli van de Tokyo aandelenhandel gehaald omdat ze een negatief eigen vermogen hebben.
Dat heeft natuurlijk ook gevolgen voor de leverancierskredieten die ze krijgen.
Aanvoer zal er wel weer komen denk ik, want er zit voldoende vermogen achter het bedrijf. Ook Europa krijgt mondjesmaat wat geleverd. Maar ik zie weinig in de RZ serie. Alleen correct heeft een RZ5100. Voor de rest is het karig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-04 21:31
Dit is wel een interessant artikel met wat insights:

https://www.avnirvana.com...latest-av-receivers.8292/

Het lijkt erop dat de auteur dicht bij de bron zit, de personen die nu aan het roer staan bij de koers van onkyo (11 trading company). En hij maakt zich weinig zorgen en is zelfs erg positief. Kan de waarde ervan echter verder niet inschatten.

[ Voor 39% gewijzigd door RupS op 27-04-2021 20:05 ]

Pagina: 1