404 Signature not found
Hoe luister je naar de radio? Via de ether of via de kabel? Luister je zoveel dat de betere kwaliteit van DAB+ belangrijk voor jou is?SMSfreakie schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:40:
Dilemma... Of de Onkyo TX-SR707 in dienst houden (inc DAB+ tuner)
of omruilen voor een Pioneer VSX-2021 (geen DAB+, maar wel netwerk)
Ziggo heeft begin dit jaar aangekondigd dat ze "binnenkort" stoppen met FM via de kabel. Ik kan je vertellen dat het nu nog steeds prima werkt, maar kan je niet vertellen hoe lang dat nog zo zal zijn.
De NPO wilde eerst in 2023 stoppen met FM, maar DAB+ is nog niet overal goed genoeg, mogelijk gaan ze tot 2030 door. Dus via de ether kun je waarschijnlijk nog lang van FM genieten!
404 Signature not found
De pioneer staat inmiddels tekooo
404 Signature not found
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Misschien is dit wat voor jou?SMSfreakie schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:40:
Dilemma... Of de Onkyo TX-SR707 in dienst houden (inc DAB+ tuner)
of omruilen voor een Pioneer VSX-2021 (geen DAB+, maar wel netwerk)
pricewatch: Onkyo UDB-1 USB DAB Adapter
Ik ben er erg tevreden over i.c.m met een TX-NR575E.
Ik heb er nog eentje liggen, bleek toch niet te werken met een TX-RZ1100!! Wie biedt?Hageneis schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:14:
[...]
Misschien is dit wat voor jou?
pricewatch: Onkyo UDB-1 USB DAB Adapter
Ik ben er erg tevreden over i.c.m met een TX-NR575E.
Nog de hier terug op komen, ik heb hem niet opengemaakt, maar heb de stekker eens in de andere (liggen er 2) stekkerblok gestoken en sindsdien heb ik alle keren gewoon geluid bij opstarten.Lip schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:20:
Dat maakt niet uit, als de condensatoren zo gaar zijn als een klontje. Op dat moment werken alleen de analoge ingangen nog naar behoren.
Voorlopig is het issue dus weer weg
Float like a butterfly, sting like a bee.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Ik zit denk ik met een issue met mijn versterker.
Ergens in 2009 heb ik een Onkyo HT-R380 gekocht. In het begin echt flink misbruikt, burenruzie stand enzo. Tot gisteren deed hij het goed. Af en toe dat het geluid wegviel maar niks wat een herstart niet kon oplossen.
Tot gisteren dus. Ik kom terug van vakantie, zet Disney+ aan en ga Star Wars Clone Wars kijken. Tot aflevering 4 gaaft het goed. Tot ik na een paar min in aflevering 5 ben en ik heb wel geluid maar de stemmen komen niet goed door. Alsof ze fluisteren. De Xbox opnieuw opgestart. De Onkyo opnieuw opgestart. En het geluid is weer goed, tot de scene wisselt. Weer zelfde issue.
Naar de Chromecast geschakeld, daar Clone Wars opgestart. Zelfde issue.
Dus, samenvatting. Geen DTS(stereo doet het wel, ook 5.1). Als ik dus DTS uitzet dat werkt het wel, anders niet. Het geluid achter is ook niet helder, wat ruizig. De bekabeling is daar al vervangen.
Kan een DTS functie van een versterker stuk gaan en dat de rest wel werkt?
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Dat probleem heb ik ook met disney+, na verloop van tijd gaat het geluid zachter. ik heb een tx-nr 646.
Bij bijv. Netflix heb ik dat probleem niet, ik denk dat het een probleem van disney+ is. En het is idd bij DTS.
Nee bij alle afleveringen. Ik dacht in eerste instantie ook dat het aan de aflevering lag. Het rare is dat als ik de Onkyo handmatig op 5.1 zet, dus zonder DTS of wat dan ook, alles het prima doet. Zo snel ik DTS aanzet is het geluid weg. Maar puur aan 1 kant weg, alles links. Rechts is prima.
De Onkyo deed het eergisteren wel even goed met de DTS, ook met het gedeelte van de aflevering die het eerder niet goed deed.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Het viel mij op dat het bij het streamen vanaf mijn eigen pc niet zo was. Maar het kan inderdaad ook prima aan Disney+ liggen, het is nog in Beta.Wildebeast schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:08:
@ Kloever
Dat probleem heb ik ook met disney+, na verloop van tijd gaat het geluid zachter. ik heb een tx-nr 646.
Bij bijv. Netflix heb ik dat probleem niet, ik denk dat het een probleem van disney+ is. En het is idd bij DTS.
Zal morgen weer eens gaan testen.
Test gedaan. Disney+ werkt DTS niet. Netflix.*tromgeroffel* ook niet ....Wildebeast schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:08:
@ Kloever
Geluidsniveau is prima. Stemmen is alsof ze fluisteren.
[ Voor 87% gewijzigd door Kloever op 28-09-2019 10:06 ]
Het duurt soms minutenlang voordat er een verbinding is opgebouwd, waarna er een paar seconden muziek wordt gespeeld, waarna hij weer minutenlang blijft bufferen/ verbinden.
Ik vraag mij af om meer mensen hier last van hebben? En of daar de firmware updates wel hebben geholpen.
Ook krijg ik geen contact met Onkyo, sinds de overname werkt het e-mail adres niet meer. Zowel rechtstreeks mailen of het contact formulier invullen voor RMA levert een automatische mail op dat het mail adres niet bestaat.
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
NL.Support.Onkyo@aqipa.com
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<NL.Support.Onkyo@aqipa.com>:
host mail.aqipa.com [83.219.167.70]: 554 5.7.1 <>:
Sender address rejected: Access denied
[ Voor 23% gewijzigd door ditbenikecht op 05-10-2019 11:43 ]
Zuur, op mijn 676 werk de chromecast uitstekend, maar daar heb jij weinig aan.ditbenikecht schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:36:...
Ook krijg ik geen contact met Onkyo, sinds de overname werkt het e-mail adres niet meer. Zowel rechtstreeks mailen of het contact formulier invullen voor RMA levert een automatische mail op dat het mail adres niet bestaat.
...
Onkyo customer care hotline bellen misschien als email niet lukt?
Nederland
(+49) 89217049792
Mo - Fri: 10 to 12 and 13 to 17
[ Voor 37% gewijzigd door KnOeFz op 05-10-2019 16:10 ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Zo erg zelfs dat ik er een chromecast audio heb aangehangen, zonde want chromecast builtin was een reden om dat ding te kopen...
Zelfde symptomen: verbindt de eerste keer niet, dan kan het lukken als je nog eens probeert maar duurt het minutenlang. Zeer onstabiel, en dat met ethernet verbinding (terwijl mijn chromecast audio direct werkt op wifi...)
Hele oude quote, maar hier hetzelfde probleem: niet alle knoppen van de afstandsbediening werken. Alles schoongemaakt met alcohol, bijna alle knoppen weer werkend behalve volume -. Het zwarte spul op de contactkant van de volume - knop lijkt versleten. Als ik er met een ander knopje op druk werkt het wel. Nu wil ik het zwarte goedje vernieuwen en ben dus benieuwd of de grafiet verf werkt en of er wellicht huis/tuin/keuken oplossingen zijn die de aanschaf van z'n spuitbus overbodig maken?Pusherman_ schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:25:
[...]
Als ik een beetje google, dan kom ik er achter dat het 'carbon conductor pads' dus koolstof geleiding pads zijn. Deze zijn dan versleten.
Ik heb nu uit een rol aluminium tape met een perforator 2 rondjes geklikt en deze nog wat kleiner op maat geknipt. Als ik deze op de niet werkende zwarte rubbertjes doe, dan werkt de volume weer top!
Enig nadeel is dat de plaklaag van de aluminium tape niet zo goed blijft plakken op het rubber. Dus ik moet even kijken hoe lang dit blijft werken, anders zal ik het misschien met 2 componenten lijm moeten vastlijmen ofzo.
/edit:
Ik lees net dat dit ook goed zou moeten werken:
https://www.conrad.nl/nl/...009-ag-200-ml-045750.html
De laatste tijd krijg ik heel vaak "Now initializing" als ik naar "NET" ga, voor online muziek, of Spotify wil luisteren.
De Onkyo is dan ook niet te benaderen vanuit de APP, of vindbaar in Spotify.
Als ik in de browser het IP adres(vast) van de Onkyo ingeef, zie ik wel een Onkyo pagina,
Ik las ergens dat het te maken kon hebben met de hostname, en heb die al aangepast, echter zonder resultaat.
De Onkyo zit achter een schakelaar, dus hij krijgt altijd na gebruik een powercycle.
Daarnaast nog een vraagje voor een eventuele opvolger;
Ik heb een XBOX one X, en de TV is binnenkort aan vervanging toe.(nu nog 1080P, maar willen naar 4K)
Ik zag dat de TX-NR696 er aan komt, Die kan HDR10, en Dolby Vision aan.
Is die 696 overkill t.o.v mijn 737?
Dat lijkt me niet handig! Je verstoort hiermee de standaard power up & down acties...PurpleBlue schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:51:
De Onkyo zit achter een schakelaar, dus hij krijgt altijd na gebruik een powercycle.
Oppervlak goed schoonmaken, heel goed laten drogen en niet morsen! Werkt prima, ook bij de knoppen in de deur voor de autoruiten, daar gemerkt dat morsen nogal vervelend is. (Spontaan opengaande ruiten op de snelweg)
Ik kan hem zo gauw niet vinden op eBay, je moet ff wat zoeken en zoekwoorden uitproberen.
Niek_ schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:10:
[...]
Hele oude quote, maar hier hetzelfde probleem: niet alle knoppen van de afstandsbediening werken. Alles schoongemaakt met alcohol, bijna alle knoppen weer werkend behalve volume -. Het zwarte spul op de contactkant van de volume - knop lijkt versleten. Als ik er met een ander knopje op druk werkt het wel. Nu wil ik het zwarte goedje vernieuwen en ben dus benieuwd of de grafiet verf werkt en of er wellicht huis/tuin/keuken oplossingen zijn die de aanschaf van z'n spuitbus overbodig maken?
Atari portfolio Dos 2.11
Ik denk dat ik het probleem heb opgelost door UPNP aan te zetten op het modem. Niet logisch, want een losse Chromecast v1 werkt wel prima met upnp uitgeschakeld. Niet ideale oplossing qua beveiliging maar lijkt wel te werken.dawai0 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:42:
Ik heb hetzelfde probleem op de TX-8250 (stereo receiver).
Zo erg zelfs dat ik er een chromecast audio heb aangehangen, zonde want chromecast builtin was een reden om dat ding te kopen...
Zelfde symptomen: verbindt de eerste keer niet, dan kan het lukken als je nog eens probeert maar duurt het minutenlang. Zeer onstabiel, en dat met ethernet verbinding (terwijl mijn chromecast audio direct werkt op wifi...)
Ik heb ook een 686 en inderdaad is de Chromecast een drama om dezelfde redenen.ditbenikecht schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:36:
Ik heb bijna inmiddels een jaar de 686. Helaas heeft de built-in Chromecast nog nauwelijks gewerkt. Er zijn wel firmware updates voor geweest, maar dat heeft allemaal nog niet geholpen.
Het duurt soms minutenlang voordat er een verbinding is opgebouwd, waarna er een paar seconden muziek wordt gespeeld, waarna hij weer minutenlang blijft bufferen/ verbinden.
Ik vraag mij af om meer mensen hier last van hebben? En of daar de firmware updates wel hebben geholpen.
95% van de gevallen wordt hij ook wel netjes afgesloten, alvorens de schakelaar omgaat.ikweethetbeter schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:12:
[...]
Dat lijkt me niet handig! Je verstoort hiermee de standaard power up & down acties...
Dan nog is het wel vreemd vind ik.
Soms doet hij het wel, maar vaak niet.
Misschien een "echte" ChromeCast kopen en in een HDMI poort stoppen! Dan ben je niet afhankelijk van Onkyo's update beleid.
Die in mijn Shield werkt wel goedikweethetbeter schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:20:
@Arjantje72 , @ditbenikecht
Misschien een "echte" ChromeCast kopen en in een HDMI poort stoppen! Dan ben je niet afhankelijk van Onkyo's update beleid.
Ik vind dat bij een versterker gewoon alles behoort te werken.
Een Nvidia Shield is veel meer dan een ChromeCast, dat is een zeer capabele mediaspeler. Als je die hebt, dan heb je de in de receiver geïntegreerde ChromeCast niet nodig.Arjantje72 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:39:
Die in mijn Shield werkt wel goed
Ik vind dat bij een versterker gewoon alles behoort te werken.
Je hebt gelijk dat alles wat er volgens de folder in zit hoort te werken, maar heel vaak werkt dat met beperkingen, zoals internetradio, of met afhankelijkheid van een ander apparaat, zoals Spotify. Daarom gebruik ik dat niet, of in ieder geval niet op m'n tuner.
Ik gebruik mijn receiver (TX-NR636) als AV hub, waar ik al mijn AV bronnen op aansluit, en, naast de tuner, gebruik ik de receiver zelf nooit als bron. Soms verbind ik mijn telefoon met de receiver via BT, maar dan is mijn telefoon de bron.
Eerst de handleiding lezen en daarna de verkoper...?SemperFidelis schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:54:
Moet ik dat via Onkyo fixen of ergens door een handig mannetje?
[ Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 13-10-2019 19:17 ]
Ik zag dit topic en ik had een vraagje. Heb een TX8211 (Is al een oud dingetje) op mn bureau staan. Over de speakers werkt ie uitstekend. Maar op de 6.3 jack hoor je altijd een zachte ruis.
Het is niet de koptelefoon. Heb er 3 op geprobeerd en ze hebben het allemaal. (van 60 tot 250 ohm). Wat me wel opvalt is dat de ruis sterker wordt als ik de treble omhoog draai.
Is het gewoon dat de noise to signal ratio niet supergeweldig is? of is hier nog wat aan te doen?
Bedankt voor deze feedback. Ik had een Onkyo TX-L50 en die was ook een drama, kreeg dat nauwelijks aan de praat. Op mn Onkyo wifi speaker NCP-302 werkt het redelijk, maar ook verre van perfect.Arjantje72 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:51:
[...]
Ik heb ook een 686 en inderdaad is de Chromecast een drama om dezelfde redenen.
De L50 kreeg het bekende speakeraansluitprobleem, deed niks meer. Zat nu nog te deken aan de 696, maar als de 686 ook al chromecast problemen heeft zal de 696 niet veel beter zijn. En dan ga ik liever voor een Denon (2600HDAB) die m zelfs niet heeft en daar dan een chromecast aanhangen. Weet ik zeker dat ie werkt. Maar moet nog uitzoeken of die hdmi dan autmotisch geselecteerd kan worden. Dan kan de NCP-302 naar bove verhuizen.
Het nadeel van een losse Chromecast, wat ik ook op mijn 686 heb, is dat de receiver nooit in auto-standby gaat. Na het streamen blijft de Chromecast nog steeds beeld uitzenden, waardoor de receiver denkt dat er input is. Ik merk dat met UPNP aan de built-in Chromecast wel vaker werkt. Als het symbool om te casten zichtbaar is, (wat dus meestal niet het geval is) dan gaat het probleemloos met upnp aan.RogValk schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:20:
[...]
Bedankt voor deze feedback. Ik had een Onkyo TX-L50 en die was ook een drama, kreeg dat nauwelijks aan de praat. Op mn Onkyo wifi speaker NCP-302 werkt het redelijk, maar ook verre van perfect.
De L50 kreeg het bekende speakeraansluitprobleem, deed niks meer. Zat nu nog te deken aan de 696, maar als de 686 ook al chromecast problemen heeft zal de 696 niet veel beter zijn. En dan ga ik liever voor een Denon (2600HDAB) die m zelfs niet heeft en daar dan een chromecast aanhangen. Weet ik zeker dat ie werkt. Maar moet nog uitzoeken of die hdmi dan autmotisch geselecteerd kan worden. Dan kan de NCP-302 naar bove verhuizen.
ditbenikecht schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:36:
Ik heb bijna inmiddels een jaar de 686. Helaas heeft de built-in Chromecast nog nauwelijks gewerkt. Er zijn wel firmware updates voor geweest, maar dat heeft allemaal nog niet geholpen.
Ik heb sinds kort ook een 686.Arjantje72 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:51:
[...]
Ik heb ook een 686 en inderdaad is de Chromecast een drama om dezelfde redenen.
Een van de redenen dat ik voor de 686 ben gegaan is o.a. de ingebouwde Chromecast.
Wat dus tot nu toe voor geen meter werkt bij mij.
Via Google Home (Op de telefoon) krijg ik na veel gezeik en gezeur wel Onkyo toegevoegd als 'Chromecast', maar kan ik vervolgens niet via Voice Commands erheen casten (krijg altijd te horen dat er geen chromecast aanwezig is).
Als ik vanuit spotify wil casten zie ik de Onkyo er wel tussen staan als 'Chromecast', maar blijft die hangen op het moment dat die wilt verbinden.
Vanuit Spotify kan ik wel probleemloos naar Onkyo via Spotify connect verbinden.
Maar dat werkt dan weer niet via Google Home.
Echt een beetje jammer dit.
Ik heb nog wel een losse Chromecast, maar da's ook zo dubbelop/zonde imo.
En dan heb je inderdaad nog dat de receiver niet in stand-by gaat met een externe Chromecast.
UPNP staat trouwens wel gewoon aan in de router.
Receiver is bekabeld verbonden.
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mijn Onkyo gaat al een jaar of 7 mee met dagelijkse powercycles. Geen probleem. Ik heb die versie waarvan het HDMI bordje sneuvelt maar de mijne werkt al 7 jaar dagelijks probleemloosikweethetbeter schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:12:
[...]
Dat lijkt me niet handig! Je verstoort hiermee de standaard power up & down acties...
(Toen ik ontdekte dat ie in de ‘uit’ stand gewoon 40watt verbruikt kwam er al snel een schakelaar tussen.)
Overigens tv idem dito, lijkt er ook niet onder te lijden.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik dacht dat de receiver alleen in de HDMI passthrough mode enkele Watts verstookte, in normale stand-by slechts 0,1W...
Maar goed dat ze er tegen kunnen, is voor mij dan ook een serieuze optie. Maak ik het stopcontact smart, en laat ik deze door mijn Harmony bedienen.
Bij die van mij kan de hdmi passthrough volgens mij niet uit, maar anders zou dat prima kunnen. Omdat m'n tv ook Google heeft bijvoorbeeld vind ik complete powerdown bij geen gebruik wel fijn. Schijnbaar luisteren er anders mogelijk mensen meeikweethetbeter schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:31:
@NiGeLaToR
Ik dacht dat de receiver alleen in de HDMI passthrough mode enkele Watts verstookte, in normale stand-by slechts 0,1W...
Maar goed dat ze er tegen kunnen, is voor mij dan ook een serieuze optie. Maak ik het stopcontact smart, en laat ik deze door mijn Harmony bedienen.
Disclaimer: dat die van mij er tegen kan.. is geen garantie voor de rest

[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 28-10-2019 10:09 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
heb al een tijd de 676E en werkte redelijk (toen ik het eenmaal aan de praat kreeg).Darkfreak schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:29:
[...]
[...]
Ik heb sinds kort ook een 686.
Een van de redenen dat ik voor de 686 ben gegaan is o.a. de ingebouwde Chromecast.
Via Google Home (Op de telefoon) krijg ik na veel gezeik en gezeur wel Onkyo toegevoegd als 'Chromecast', maar kan ik vervolgens niet via Voice Commands erheen casten (krijg altijd te horen dat er geen chromecast aanwezig is).
Als ik vanuit spotify wil casten zie ik de Onkyo er wel tussen staan als 'Chromecast', maar blijft die hangen op het moment dat die wilt verbinden.
Vanuit Spotify kan ik wel probleemloos naar Onkyo via Spotify connect verbinden.
En dan heb je inderdaad nog dat de receiver niet in stand-by gaat met een externe Chromecast.
Maar ondertussen al maanden dezelfde chromecast issues. Duurt lang voordat verbinding opgebouwd is, bij een volgend nummer via spotify (free account) duurt het lang voordat er weer geluid komt. regelmatig stotteren in geluid.
Enige aanleiding die ik kan terughalen is dat ik een paar maanden betaald abonnement op spotify heb gehad en toen die weer naar free is geswitcht is de ellende begonnen omdat ik toen weer via chromecast ging afspelen op de receiver ipv direct play.
Onkyo heeft prachtige apparaten maar halen nooit de beloofde functionaliteit helaas.......
was het forum al aan het doorsnuffelen of er iets was om het te verbeteren....
Reactie hierop van Onkyo gekregen....factory reset hmm.....
Hi,
this can have several causes. On the one hand the buffers can be full. In this case you would have to perform a factory reset.
It can also help if you enter an alternative DNS server in your router (Google 4.4.4.4 or 8.8.8.8).
BR, Marco
[ Voor 9% gewijzigd door PaPi36 op 04-11-2019 11:14 ]
Hoe heb jij Onkyo kunnen bereiken? Bij mij werkt het online formulier/ mail nog steeds niet.PaPi36 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:29:
Reactie hierop van Onkyo gekregen....factory reset hmm.....
Hi,
this can have several causes. On the one hand the buffers can be full. In this case you would have to perform a factory reset.
It can also help if you enter an alternative DNS server in your router (Google 4.4.4.4 or 8.8.8.8).
BR, Marco
De aangedragen oplossing lijkt mij niet zinvol.
Inmiddels heb ik ook weer dat het cast symbool meestal niet zichtbaar is, ondanks dat ik nu upnp aan heb staan.
Zijn vandaag weer firmware updates uitgekomen.
Bij mij heeft Chromecast ook nooit gewerkt (676).
Zal ff checken of hij het nu wel wil doen...
Update Chromecast built-in version to 1.36.
Improve search performance of music server.
Improve playback stability for FLAC files.
[ Voor 18% gewijzigd door ditbenikecht op 14-11-2019 19:53 ]
Via Facebook en dan Messenger willen ze wel reageren....ook al is het vaak onzin wat ze dan reageren. Doorvragen en doorvragen wil dan nog wel helpen.ditbenikecht schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:51:
[...]
Hoe heb jij Onkyo kunnen bereiken? Bij mij werkt het online formulier/ mail nog steeds niet.
De aangedragen oplossing lijkt mij niet zinvol.
Inmiddels heb ik ook weer dat het cast symbool meestal niet zichtbaar is, ondanks dat ik nu upnp aan heb staan.
In eerste instantie zag ik de chromecast built-in niet in het netwerk.
Toen geprobeerd muziek van de NAS af te spelen wat ook al in geen tijden meer lukte maar nu na een flink tijdje wachten wel ineens weer.
Daarna via tune-in een radiokanaal geprobeerd.
Deze bleef hangen op 0% buffering.
En toen zag ik ineens de receiver weer in het netwerk.
Spotify geprobeerd (free account) en deze duurde best een tijd om op te starten maar uiteindelijk werkte het weer.....zonder haperingen en bij overgang naar volgende nummer ook zonder haperingen.
Kan ik eindelijk de receiver weer gebruiken waar ik deze ook voor aangekocht heb.
Hopelijk blijft het nu ook een tijd zonder problemen werken.
Eenieder succes met updaten.
Link bij Onkyo voor de TX-NR686 is fout, als je klikt wordt je naar de homepage geleid. Dit is de goeie link:Eindhoven657 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:38:
https://www.intl.onkyo.com/support/firmware/index.html
https://www.nl.onkyo.com/..._L70000LALALO7O_N_108.zip
Kwam er achter omdat op de US site de file op _108.zip eindigde ipv _107.zip
Beetje slordig....
Ik update altijd via USB stick ipv downloaden.
BTW, kwam er achter dat het verschil tussen de TX-NR696 (2019) en TX-NR686 (2018) vooral is dat het 2019 model upgradebaar is tot HDCP 2.3, en de voeding van de 696 is iets groter:
https://www.zkelectronics...o-tx-nr686/north-america/
Nu heb je volgens mij bij 4K heel veel aan HDCP 2.3, wat volgens de verhalen vooral voor 8K is.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Waar heb je deze informatie kunnen vinden? Het vermogen lijkt op papier groter bij de 696, maar als je kijkt hoe ze dat vermogen meten, is dat makkelijker, dan de test bij de 686. Als je de specificaties vergelijkt bij dezelfde vermogenstest, blijken ze hetzelfde vermogen te hebben.loekf2 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:27:
BTW, kwam er achter dat het verschil tussen de TX-NR696 (2019) en TX-NR686 (2018) vooral is dat het 2019 model upgradebaar is tot HDCP 2.3, en de voeding van de 696 is iets groter:
De link die je geeft heeft het standaard over Amerikaanse modellen, 120V AC 60Hz, welke je qua voeding niet kunt vergelijken met de EU modellen. Je kunt blijkbaar ook klikken op Europe en dan zie je weer andere verschillen, ook de foto's met daarop 230V 50Hz.
Vandaag werkte de cast functie wel na de update. Ook Google assistent werkt voor het eerst. Kan nu pauzeren/spelen, volgende nummer, aan/uit doen via spraak.
[ Voor 14% gewijzigd door ditbenikecht op 15-11-2019 22:46 ]
Ik heb net de 676e geüpdatet had stotterende en dan uitvallende chromecast build in maar na de updates word het hele ding niet eens meer gevonden. Denk dat ik maar een gewone Chromecast aan een hdmi poort pleur wat een bagger dit ding zeg.Eindhoven657 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:38:
Daarnaast heb ik ook nog last van constant klikkend geluid en een subwoofer die constant vrij neemt en gewoon in standby gaat...
Bij werkte tunein direct maar alle andere netwerk functies niet. Ook via wifi is het ding niet te benaderen ondanks dat ik hem wel kan pingen.PaPi36 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:03:
Zojuist de firmware update gedaan (676E) en zowaar werken de netwerkfuncties weer en zonder haperingen.
In eerste instantie zag ik de chromecast built-in niet in het netwerk.
Toen geprobeerd muziek van de NAS af te spelen wat ook al in geen tijden meer lukte maar nu na een flink tijdje wachten wel ineens weer.
Daarna via tune-in een radiokanaal geprobeerd.
Deze bleef hangen op 0% buffering.
En toen zag ik ineens de receiver weer in het netwerk.
Spotify geprobeerd (free account) en deze duurde best een tijd om op te starten maar uiteindelijk werkte het weer.....zonder haperingen en bij overgang naar volgende nummer ook zonder haperingen.
Kan ik eindelijk de receiver weer gebruiken waar ik deze ook voor aangekocht heb.
Hopelijk blijft het nu ook een tijd zonder problemen werken.
Eenieder succes met updaten.
De app om hem te bedienen werk wel maar alleen over lan maar niet over wifi (receiver op wifi) maar de music app kan de receiver ook niet vinden.
Het is een drama.
Er stond trouwens update Chromecast naar 1.36 maar als ik vervolgens in de instellingen kijk via de app staat er nog altijd v1.28.102057
[ Voor 50% gewijzigd door computerjunky op 15-11-2019 22:29 ]
Zat wat te googlen en kwam op deze site:ditbenikecht schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:06:
[...]
Waar heb je deze informatie kunnen vinden? Het vermogen lijkt op papier groter bij de 696, maar als je kijkt hoe ze dat vermogen meten, is dat makkelijker, dan de test bij de 686. Als je de specificaties vergelijkt bij dezelfde vermogenstest, blijken ze hetzelfde vermogen te hebben.
Vandaag werkte de cast functie wel na de update. Ook Google assistent werkt voor het eerst. Kan nu pauzeren/spelen, volgende nummer, aan/uit doen via spraak.
https://www.zkelectronics...o-tx-nr686/north-america/
Ik zie ook erg weinig verschil in specs, behalve andere type nummer.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Lijkt mij stuk.computerjunky schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:16:
[...]
Daarnaast heb ik ook nog last van constant klikkend geluid en een subwoofer die constant vrij neemt en gewoon in standby gaat...
En in de reciever klinkt het idd net als bij aan of uit schakelen en doet het probleem zich alleen voor bij de lagere volumes (15-40) .
Ik vind de geluids kwaliteit echt goed maar dit is gewoon irritant.
Dat lijkt mij ook het geval ik heb echter geprobeerd het voltage te meten uit de rca kabel maar dit was kansloos zelfs met een 50 hz test signaal.ditbenikecht schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:59:
@computerjunky Een klikkend geluid in je sub komt waarschijnlijk omdat hij op auto staat, ipv aan of uit. Bij auto moet het ingangssignaal hoog genoeg zijn om aan te gaan. Als er langere tijd geen signaal is uitgestuurd gaat de sub uit. Blijkbaar stuurt de receiver niet altijd je sub aan, dat kan komen door de geluid-/surroundmodus die hebt geselecteerd.
Het vreemde is dat als ik get volume even naar 45 en weer terug naar beneden bijstel er duidelijk geluid uit de sub komt. Het signaal is er dus wel maar niet sterk genoeg om de sub actief te houden. Helaas heeft de sub geen always on functie en ben ik overgeleverd aan de autoonalsikerzininheb functie.
Mijn volgende stap is een Y splitter van beide sub outputs en een nieuwe sub rca kabel. De bijgeleverde kabel is behoorlijk dun en 2.5 meter lang dus een betere kabel kan het ook oplossen. Zo niet word het toch kijken voor een andere sub al geef ik liever niet een puist geld uit als het niet nodig is.
Over het algemeen luister ik muziek up all channel stereo omdat dat door de hele kamer het beste geluid geeft. Alle surround modussen werken beter als ik op de gekalibreerde plek zit.
Heb de receiver net een jaar maar ben maar een paar maanden actief mee bezig dus een hop stof om te leren en sommige lessen lijken helaas duur.
[ Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 16-11-2019 14:19 ]
Top! Gisteren geïnstalleerd en ik kan nu eindelijk Chromecast Builtin weer gebruiken op mijn TX-NR676E en NCP-302.Eindhoven657 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:38:
Tot aan de update haperde en stotterde het wat of reageerde Chromecast Builtin zelfs helemaal niet...
Dat gebeurde bij mij ook op mijn TX-NR676E. Eindigde met de tekst "Error!" op het display. Ik meende mij van eerdere updates te herinneren dat Onkyo ergens schreef dat het soms noodzakelijk kan zijn om een update 2 maal uit te voeren. De tekst "Please update! Press [ENTER]" na het uit en aan zetten met de aan/uit knop op de receiver zelf bevestigde die herinnering wel een beetje. Daarna ging het updaten inderdaad prima verder.ditbenikecht schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:36:
Bedankt voor de tip @Eindhoven657 Na vele malen tevergeefs te hebben gekeken hebben ze ook voor de 686 eindelijk weer een update en zijn ze bezig geweest met de Chromecast. De eerste maal updaten mislukte, maar de twee poging die begon bij 70% slaagde wel. Helaas is het cast symbool nog steeds niet zichtbaar.
(...)
Ja inderdaad, heerlijk om dat nu te kunnen gebruiken! Voor de update was het allemaal gehaper, gestotter, niet beschikbaar voor Google Home, etc. En nu werkt het allemaal gewoon weer!ditbenikecht schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:06:
[...]
(...)
Ik kwam nog wel een (voor sommigen allicht vervelend) dingetje tegen: mijn TX-NR676E blijft beeld doorgeven via de HDMI aansluiting wanneer hij in standby staat. Er blijft een soort grijs beeld doorgegeven worden. Voor de update was dit niet zo en gaf mijn LG TV netjes een meleding "Geen signaal" aan, omdat de TX-NR676E geen beeldsignaal uit stuurde in de standby stand.
Het zou nu natuurlijk best zo kunnen zijn dat dit kleine euvel tot iets meer stroomverbruik leid. Ik zelf kan er wel mee leven, maar het was wel iets dat mij opviel toen ik de nieuw geïnstalleerde firmware even testte.
Wat zet passtrough nog meer uit dan? Want ik gebruik verder de HDMI verbinding tussen de receiver en TV vrij veel. Voor o.a. ARC.PcDealer schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:38:
Zet passthrough uit dan geeft het geen beeld in staandebij en scheelt wat Watts @Joen.
Hoe lees je uit mijn tekst dat er meer wordt uitgezet? Maar anyway check de handleiding, misschien staat het daar in. Als de receiver aan staat kun je prima ARC gebruiken lijkt mij.Joen schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:39:
[...]
Wat zet passtrough nog meer uit dan? Want ik gebruik verder de HDMI verbinding tussen de receiver en TV vrij veel. Voor o.a. ARC.
Vooral dat laatste zit ik helemaal niet op te wachten omdat ik dan weer uren bezig ben met instellen en vooral die ellendige coax radio zenders weer instellen duurt enorm lang.
Oh nouja, dat leek mij logisch met de benaming "passthrough". Bij mij loopt het beeld van mijn Digitenne ontvanger naar de TV en daar van het geluid naar de receiver en dat wil ik wel zo laten werken. Dus als de passthrough uitschakelen die mogelijkheid ook uitschakelt zou dat geen optie voor mij zijn. Ik zal later nog eens in de handleiding duiken.PcDealer schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:44:
[...]
Hoe Kees je uit mijn tekst dat er meer wordt uitgezet? Maar anyway check de handleiding, misschien staat het daar in. Als de receiver aan staat kun je prima ARC gebruiken lijkt mij.
Ik heb de update via de Net functie gedaan. Op het moment dat de melding "Error!" in beeld kwam op het schermpje van de receiver heb ik op de aan/uit knop van de receiver zelf gedrukt. Ik meende mij te herinneren dat ie op zo'n moment niet op de afstandsbediening zou reageren (overigens ook niet geprobeerd). Vervolgens kwam die melding in beeld "Please update! Press [ENTER]" en toen heb ik op Enter op de afstandsbediening gedrukt (wat toen wel werkte). Vervolgens geduldig afwachten en wanneer de melding "Completed!" in beeld kwam op het schermpje nogmaals de receiver uit en aan gezet met de aan/uit knop op de receiver zelf.computerjunky schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:54:
@Joen Toch grappig dat het voor jpu wel werkt en voor anderen niet. Hoe heb je de update gedaan? Via usb, via lan? Heb je achteraf nog een factory reset gedaan?
Vooral dat laatste zit ik helemaal niet op te wachten omdat ik dan weer uren bezig ben met instellen en vooral die ellendige coax radio zenders weer instellen duurt enorm lang.
Voor dat grijze scherm in de standby stand heb ik de stekker nog wel even uit het stopcontact gehad, maar dat staat los van het updateproces. Ik heb naast het even uit en aan zetten op de receiver zelf wanneer de update klaar is tot dusver nog nooit extra handelingen hoeven ondernemen.
Zoek eens op ; klikkend ( in dit topic ).ditbenikecht schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:25:
Vandaag is het cast symbool alweer niet meer zichtbaar. Wel de spotify connect, welke alleen bij premium werkt. Waardoor komt dat klikkende geluid? Het klinkt alsof hij inschakelt terwijl hij aan staat (een relais die schakelt?) Ik heb dit zeer random op mijn 686, maar gelukkig niet vaak.
Ik heb mijn amper 1 week oude 676E er maanden geleden om terug gestuurd.
Ok niet veel anders dus behalve dat bij mij de update welin 1 keer 'gelukt' is.Joen schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:06:
[...]
Ik heb de update via de Net functie gedaan. Op het moment dat de melding "Error!" in beeld kwam op het schermpje van de receiver heb ik op de aan/uit knop van de receiver zelf gedrukt. Ik meende mij te herinneren dat ie op zo'n moment niet op de afstandsbediening zou reageren (overigens ook niet geprobeerd). Vervolgens kwam die melding in beeld "Please update! Press [ENTER]" en toen heb ik op Enter op de afstandsbediening gedrukt (wat toen wel werkte). Vervolgens geduldig afwachten en wanneer de melding "Completed!" in beeld kwam op het schermpje nogmaals de receiver uit en aan gezet met de aan/uit knop op de receiver zelf.
Voor dat grijze scherm in de standby stand heb ik de stekker nog wel even uit het stopcontact gehad, maar dat staat los van het updateproces. Ik heb naast het even uit en aan zetten op de receiver zelf wanneer de update klaar is tot dusver nog nooit extra handelingen hoeven ondernemen.
Dach misschien usb of iets dergelijks.
Wat betreft pass trough is voor een situatie waar je je tv kastje aan de receiver hangt en vanuit de receiver met een andere kabel naar de tv gaat.
Als je via de tv naar de receiver gaat is passstrough dus niet van toepassing.
Passtrough houd de hdmi poorten actief als de receiver uit staat. Dit kost in het geval van de 676e ongeveer 3 a 4 watt extra in standby.
Mijn tv box gaat direct in de receiver en met passthrough uit heb ik dus geen beeld totdat ik de receiver aan zet. Met passtrough aan kan de receiver uit blijven tot ik hem aan wil hebben.
Het geluid loopt standaard dan via de tv tot het moment dat ik de receiver aan zet.
Ah duidelijk. Ik heb eigenlijk geen idee of ik HDMI passthrough aan of uit heb staan, maar ik neem aan dat de default instelling "aan" zal zijn. Tot dusver leverde dat netjes "Geen signaal" op mijn TV op en nu na de update ineens grijs beeld. HDMI passtrough uitschakelen zou mij dus mijn inziens niet per nodig hoeven zijn.computerjunky schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:21:
[...]
Ok niet veel anders dus behalve dat bij mij de update welin 1 keer 'gelukt' is.
Dach misschien usb of iets dergelijks.
Wat betreft pass trough is voor een situatie waar je je tv kastje aan de receiver hangt en vanuit de receiver met een andere kabel naar de tv gaat.
Als je via de tv naar de receiver gaat is passstrough dus niet van toepassing.
Passtrough houd de hdmi poorten actief als de receiver uit staat. Dit kost in het geval van de 676e ongeveer 3 a 4 watt extra in standby.
Mijn tv box gaat direct in de receiver en met passthrough uit heb ik dus geen beeld totdat ik de receiver aan zet. Met passtrough aan kan de receiver uit blijven tot ik hem aan wil hebben.
Het geluid loopt standaard dan via de tv tot het moment dat ik de receiver aan zet.
Ik heb het aan staan maar bij mij word het beeld gewoon blauw wat de stock is van mijn LG tv voordat hij uit gaat.Joen schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:18:
[...]
Ah duidelijk. Ik heb eigenlijk geen idee of ik HDMI passthrough aan of uit heb staan, maar ik neem aan dat de default instelling "aan" zal zijn. Tot dusver leverde dat netjes "Geen signaal" op mijn TV op en nu na de update ineens grijs beeld. HDMI passtrough uitschakelen zou mij dus mijn inziens niet per nodig hoeven zijn.
Wel vreemd hoe dezelfde update bij verschillende mensen zoveel andere resultaten geeft.
Helaas, geen verbetering van de stabiliteit van chromecast
Updaten daar doe ik niet meer aan als het apparaat verder goed functioneerd , mijn Onkyo TX-NR808 is twee maal weg geweest voor het bekende HDMI geneuzel, werkt nu nog steeds goed dus blijf ik er (nu) vanaf. even afkloppen….
Afgelopen week het Audio meubel te grazen genomen met de Zaagmachine, wat mooier en compacter gemaakt en gelijk de NR808 onderhanden genomen, de twee 120mm fans vervangen en verplaatst naar de binnenzijde van de kap door twee Be Quit Pure Wings 140mm 1000rpm, paste perfect tussen het HDMI bord ( die ik al eerder had voor zien van koelblokjes) en de kap, rubber tule (20mm) door/in de achterzijde geboord voor het 12V /2A voedingsadapter kabeltje, al met al ziet er allemaal weer netjes uit..
en het HDMI bordje blijft heerlijk Cool..

Nu zag ik deze receiver (TX NR686)in de aanbieding: product: Onkyo TX-NR686
Zijn er mensen die deze hebben? Hoe bevalt deze en raden jullie hem aan?
Een beetje inlezen op dit forum mag ook wel.
Ja dat klopt, dat had ik gelezen. De chromecast built-in heb ik niet echt nodig. Ik heb een smart TV met YouTube en die gebruik ik meestal. Verwacht er dus niet teveel van idd.. Bedankt in ieder gevalditbenikecht schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:30:
@ID-College Een 686 voor 299 euro is een koopje. Het verschil met de nieuwere 696 is minimaal. Qua geluid is het prima, maar van de Chromecast built-in hoef je niets te verwachten.
1 van de grote verschillen is 4K upscaling terwijl de 686 "enkel" passthrough is. Maar wss minder van belang als je al een 4k tv toestel hebtditbenikecht schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:30:
@ID-College Een 686 voor 299 euro is een koopje. Het verschil met de nieuwere 696 is minimaal. Qua geluid is het prima, maar van de Chromecast built-in hoef je niets te verwachten.
Ik heb hem vanochtend nog voor €289 bij Correct besteld.ditbenikecht schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:30:
Staat nu alweer op €349, prijs is vast aangepast nadat ik hem besteld heb.
Staat nog voor €279 in de koopjeskelder
En bij Smits nog steeds voor €289
[ Voor 6% gewijzigd door DeWaanzin op 02-12-2019 17:17 . Reden: Andere prijs toegevoegd ]
XBL: theArthurrrr
Via HDMI poort 2 (ARC) de TV verbonden met mijn Onkyo receiver HT-S5805. De verbinding werkt, waarmee beeld/geluid doorkomt en middels de Magic Remote ook de receiver kan bedienen.
Geluid werkt alleen met optische kabel, maar daarmee is Dolby Atmos niet ondersteund.
Wat niet wil werken is de ARC functionaliteit. Zodra ik de ARC functie activeer in de receiver, dan loopt deze totaal vast. Het lijkt erop dat het ARC-protocol van de LG niet goed werkt met de receiver.
Hierdoor mis ik de functionaliteit om o.a. Dolby Atmos vanuit de TV door te voeren naar de receiver.
Reeds heb ik al diverse pogingen gedaan om het te verhelpen;
-TV Firmware update naar laatste versie.
-Nieuwe HDMI 2.1 full speed kabel
-Fabrieksinstellingen teruggezet op beide apparaten
-Alle overige apparaten losgekoppeld, behalve de TV met de receiver
-HDMI CEC killer er tussen (tijdelijk om te testen).
Op de website van Onkyo is er helaas geen firmware update te vinden voor deze receiver.
Heeft iemand nog suggesties?
Ik heb bijna dezelfde combi, maar dan met een TX-RZ1100. Ik had, toen ik net de tv had, vooral last met TrueHD (Atmos) en geluid via ARC. Dat werd vooral duidelijk als ik via de app van Plex op de tv dat soort content draaide. Ik geloof dat bitrate van TrueHD te groot is en er daarom wordt getranscodeerd.mafino schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:03:
Sinds vorige week ben ik in bezit van de LGOLED65C9PLA waarmee ik in combinatie met de Onkyo HT-S5805 tegen een probleem aanloop.
....
Heeft iemand nog suggesties?
Mijn oplossing: Nvidia shield aangeschaft en die op de receiver aangesloten. Wat een verademing! Ik gebruik nu standaard de Shield i.p.v. de app op de tv.
Tot voorheen gebruikte ik een PC met Kodi/Netflix app en Disney+ via de website etc. Zelf had ik hier niet zo veel moeite mee, maar de rest van het gezin vond het soms erg lastig in gebruik.jaro431 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 18:43:
[...]
Ik heb bijna dezelfde combi, maar dan met een TX-RZ1100. Ik had, toen ik net de tv had, vooral last met TrueHD (Atmos) en geluid via ARC. Dat werd vooral duidelijk als ik via de app van Plex op de tv dat soort content draaide. Ik geloof dat bitrate van TrueHD te groot is en er daarom wordt getranscodeerd.
Mijn oplossing: Nvidia shield aangeschaft en die op de receiver aangesloten. Wat een verademing! Ik gebruik nu standaard de Shield i.p.v. de app op de tv.
Ik had de hoop en de voorkeur om de native TV apps te gebruiken omdat deze out-of-the-box Atmos ondersteund, zou prachtig zijn geweest en stuk makkelijker in gebruik voor het hele gezin ;-)
Teleurstellend dat het niet aan de praat is te krijgen.
Maar bedankt voor de tip, dan zal ik me gaan verdiepen in een Nvidia Shield o.i.d.
Firmware Compatibility
Amazon Alexa is available for these models:
• Network AV receiver: TX-RZ840, TX-RZ740, TX-NR797, TX-NR696
• Network Stereo Receiver: TX-8390
2 jaar lang heb ik de TX-SR 608 in bi-amp gebruikt voor de B&W 604 S3. Ze klonken goed.
6 maanden geleden overgestapt naar TX-NR 1008 in bi-amp, Veel betere bass en helderder (geen ruisfilter effect)
En nu heb ik de TX-NR 5007, en geluid is extreem helder en de bass is strak en warm.
Als twee druppels hetzelfde als mijn TX-NR808, zowel de voorkant als de achterzijde, ik kan alleen maar zeggen geniet ervan maar hou je HDMI bordje in de gaten, ik heb bij de mijne koelblokjes en twee Be Quit Pure Wings 140mm 1000rpm erboven geplaatst en niet uit luxe, (zie ook mijn reactie van 18 November)..
En zo ja. Welke USB dongle is hier dan het best geschikt voor.
Ik vond wel een Onkyo UWF-1B adapter maar dit is volgens mij om de receiver via Wifi te verbinden als er al een ethernet mogelijk is. En die heeft mijn versterker niet.
TeamBVD
Naar aanleiding van je suggestie al wel een kastje gevonden met een optische uitgang. Enigste wat me nog tegen staat bij de meeste setjes is dat ze een extra voeding nodig hebben.
[ Voor 68% gewijzigd door injectie op 05-01-2020 19:36 ]
TeamBVD
Zelfde hier, altijd goed gewerkt, TX-NR646 met laatste firmware (ongeveer 1 jaar al) en ineens werkt het niet meer... Kan de onkyo zien in de lijst maar niets afspelen meer. Bekabeld aangesloten... hij zegt "verbinden..." en dan houft het op. Spotify support is ook een wassen neus... Onkyo is al weken dicht ivm "feest".Darkfreak schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:29:
[...]
[...]
Ik heb sinds kort ook een 686.
Inmiddels wacht ik al 3 weken op antwoord.
Ik heb het idee dat het financieel niet zo goed gaat. Eerst een overname, dan het reparatieprogramma stopzetten, vervolgens slechter leverbaar (mediamarkt en bcc verkopen het niet meer) en ook ineens zeer slecht bereikbaar.
Jup. Maar één router in huis en één IP range.PcDealer schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:44:
Zijn de apparaten allemaal in dezelfde ip range? @Darkfreak @slelieveld ?
Hm, heb zelf geen pihole of iets dergelijks in gebruik. Dus gok dat ik hier niet mee verder komslelieveld schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:46:
@PcDealer mijn probleem is opgelost... het blijkt dat spotify en de onkyo diverse DNS namen moet kunnen resolven om te werken. Op mijn 2 interne DNS servers draait pihole. De primaire DNS server was al weken "gecrashed" en dus was alleen de 2e actief. En blijkbaar gebruikt de onkyo dus niet de 2e DHCP entry voor DNS server... en mijn telefoon en andere apparaten dus wel. Reboot DNS server en alles werkt naar behoren. Neemt niet weg dat de onkyo support wel slecht is. Weken geleden inderdaad contact via webapp en mail gekregen, geen reactie. En een duits telefoon nummer voor support dat op 6 januari nog steeds de gehele dag gesloten is "wegens feestdagen"...
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Starting with a fresh copy of the Spotify app is always a great way to begin narrowing down the issue.
First, we'd like to ask you to update your TXNR646 tuner's firmware and see if that may be causing any problems. That might immediately fix the problem when you try to use Spotify through Connect.
Next, we'd also like to ask you to log in to the Spotify web player through open.spotify.com and Connect to your devices through there. Let us know if you're able to stream properly through that.
We also want to confirm if Onkyo has it's own native app and if you're utilizing that as well. Please make sure that you're only using Spotify's Connect feature so that we can avoid any confusion and to avoid conflict between the apps' commands.
Lastly, please also check if you're trying to play locally stored music files as those aren't supported by Spotify Connect.
Edit: dit kreeg ik later... maar ik gebruik mijn onkyo bekabeld.
Since you mentioned that you're also not seeing the Onkyo tuner on the Windows player, we think there might be something in your network connection. If a mobile data connection is available to you, along with different devices, and your Onkyo is Wifi-enabled, we'd like to ask you try Spotify Connect through a mobile hotspot:
1. Create a mobile hotspot using a mobile internet connection (3G or 4G) should work
2. Connect your Onkyo device to the mobile hotspot
3. Connect a different device with Spotify to the mobile hotspot,
4. Try to stream to Onkyo using the latter device's Spotify Connect feature. If it has the remote app, you can also try to see if it works that way.
On a different note, we've checked around and seen that Onkyo requires a 2.4Ghz router bandwidth to function properly. We'd like to ask you to also check if your router supports both 2.4Ghz and 5.0Ghz bandwidth, and then see if you can work with just the 2.4Ghz to increase the compatibility of your Wifi and Onkyo tuner.
[ Voor 34% gewijzigd door slelieveld op 07-01-2020 14:07 ]
Hotspot methode is leuk om je provider en andere apparaten op je netwerk uit te sluiten. Wel heel gek dat ze 2,4 GHz aanraden voor de wifi, alsof het aan het bereik ligt.
Als ik google assistent een vraag stel dan gaat het volume niet automatisch omlaag bij de onkyo build in chrome cast. Dit gebeurt wel als ik een normale chromecast aansluit op de onkyo receiver. Deze feature zorgt ervoor dat de assistent mij beter kan verstaan als er muziek wordt afgespeeld en ik niet hoef te schreeuwen om boven de muziek uit te komen.
Iemand hier andere ervaringen mee?
Ik bezit de onkyo 656.
vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen
Er komt echter geen geluid uit mijn center, de center luidspreker werkt echter wel op een ander kanaal, bekabeling ook al vervangen.
In de speaker setup heb ik alle kanalen op full band gezet, 40Hz geeft ook geen verschil.
Als ik test tone doe hoor ik op de overige 4 kanalen wel geluid maar de center niks.
Nu heb ik een werkende luidspreker op de front high links, fornt high rechts, surround back links en surround back rechts aangesloten en hier komt ook geen geluid uit.
Lijkt er dus op dat enkel voor links, voor rechts, achter links en achter rechts het doen
Heeft iemand een idee wat er defect zou kunnen zijn?
Ik heb de 2 keramische zekeringen al eens omgewisseld maar geeft geen verschil.
De receiver werkt voor de rest zonder problemen.
Kortsluiting center kanaal?
Eindtransistor center versterker kapot? Kan resultaat van kortsluiting zijn.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1876663
Marsman83 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:00:
Ik heb een Onkyo TX-SR607 in mijn mancave. Sinds kort heb ik een nieuwe 5.0 setup aangesloten.
Er komt echter geen geluid uit mijn center, de center luidspreker werkt echter wel op een ander kanaal, bekabeling ook al vervangen.
In de speaker setup heb ik alle kanalen op full band gezet, 40Hz geeft ook geen verschil.
Als ik test tone doe hoor ik op de overige 4 kanalen wel geluid maar de center niks.
Nu heb ik een werkende luidspreker op de front high links, fornt high rechts, surround back links en surround back rechts aangesloten en hier komt ook geen geluid uit.
Lijkt er dus op dat enkel voor links, voor rechts, achter links en achter rechts het doen
Heeft iemand een idee wat er defect zou kunnen zijn?
Ik heb de 2 keramische zekeringen al eens omgewisseld maar geeft geen verschil.
De receiver werkt voor de rest zonder problemen.
You only live once, so enjoy the ride.
Het advies wat ze geven is de (op Linux gebaseerde) Network Standby functie uit te schakelen en minimaal 1x per maand te herstarten.
Network Problems:
Please note that possible dysfunctions, errors and problems with networks and the devices in them, especially from different manufacturers, can have many causes and are not always due to a defect of a certain product.
It can also happen that certain constellations of devices which are integrated in a network cannot always function correctly with each other.
- NETWORK STANDBY function and disconnect the device from the power supply for one minute.
-- This is usually the solution for all instabilities --
another checklist:
- Connect your device, if possible and at least for test purposes, via a LAN cable instead of WLAN.
- Mac address available ?
- IP address available ?
- Pull the mains plug !
- Enter IP address of receiver in browser to check settings.
- Replace the network cable.
- Test Internet radio first. AIRPLAY e.g. needs 10 ports !!!
- Do not make network settings via the app, but in the classic way via the menu of the device itself.
- Make sure that no switch, distributor, repeater or other device interferes with direct communication between your Onkyo/Pioneer product and the router.
- Make sure that all network settings are identical in all devices. For example, use FIXED IP addresses.
- Check whether the router also allows new devices in the network or only a certain list of products.
- When setting the LAN ports, switch from "automatically detect" to "always on".
- For testing purposes, disconnect all connections of other devices.
- If necessary, replace the router with another manufacturer.
- Reset the Onkyo/Pioneer product if you have attempted to do so yourself.
Regarding ROUTER:
Telekom Router:
- Speedport Entry
- Speedport W-724
- Speedport 921
Pioneer/Onkyo products often jump through channels 1-13 here
-> Switch off automatic channel selection, set to channel 3.
- Reserve in router area.
- In device FESTE set IP address and DNS to 8.8.8.8 or 8.8.4.4 (Google Server).
http://www.pcwelt.de/tipp...len-Windows_87936072.html
The Fritz-Box has an intelligent energy management system.
This allows the LAN ports to be configured so that they can be switched off when not in use in order to save energy.
If a port to which the receiver is connected is switched off, this may lead to the fact that it can no longer be found in the network.
In the Fritz Box you have the choice to set the LAN ports to "always on" or "automatically detect" in the configuration.
Please select the setting: "Always On".
- For Fritzbox: Enter in the browser: fritz.box -> Menu -> Query all devices.
- Is it an ORIGINAL Fritzbox or a provider? These often have different surfaces and no uPnP.
LAN speed Fritzbox: max. 1GB/s.
-> can be reduced to 100m/Bit.
If necessary, the network adapter of the systems does not tolerate the dynamic speed negotiation with the router.
Regarding NETWORK FIXED DISK:
- Is there a MEDIENSERVER on the network hard disk? Is this activated?
- A connection with an SSID containing multi-byte characters is not supported. Name the SSID of the WLAN router using only single-byte alphanumeric characters and try again.
- Assign a manual IP and do not place it in the address space of the Fritzbox.
Problems with Synology network hard disk.
Customer solution:
If you reduce the "SSDP reporting interval" from the default 920 seconds to 500 in the Synology Media Server settings, the N-70ae no longer loses contact.
If all measures listed here do not help, you may need to find a local network technician to view your network directly at your home.
Ik kan dit niet echt sluitend krijgen al googlend: heeft de HTS-7705 (of beter gezegd de HT-R693 receiver) HDR passthrough? Ik wil de set gaan gebruiken aan een 4k 60fps gaming pc via HDMI, maar voordat ik 'm koop moet ik dat even verifieren
Heb je op onkyo.nl gekeken? Onder Support gezocht op "ht-s7705"? Het staat in de handleiding, maar zeker ook in de datasheet.Fuku-San schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:37:
Hoi allemaal,
Ik kan dit niet echt sluitend krijgen al googlend: heeft de HTS-7705 (of beter gezegd de HT-R693 receiver) HDR passthrough? Ik wil de set gaan gebruiken aan een 4k 60fps gaming pc via HDMI, maar voordat ik 'm koop moet ik dat even verifieren
Yup, kon 't er niet vinden, wat er, gezien wat ik her en der ook lees, dan op duidt dat de set geen hdr passthrough ondersteunt.PcDealer schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:03:
[...]
Heb je op onkyo.nl gekeken? Onder Support gezocht op "ht-s7705"? Het staat in de handleiding, maar zeker ook in de datasheet.
Woops. Ik heb je vraag niet goed gelezen. Ik dacht enkel HDMI (pass)through.Fuku-San schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:56:
[...]
Yup, kon 't er niet vinden, wat er, gezien wat ik her en der ook lees, dan op duidt dat de set geen hdr passthrough ondersteunt.
Edit:
Dat klopt @Fuku-San, je moet deze hebben: https://www.eu.onkyo.com/...-hdr-ultra-hd-151861.html
[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 22-01-2020 20:57 ]