Denk dat het reuze mee valt.Lip schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:37:
@computerjunky Je receiver gaat gewoon een langzame dood te gemoed.
Gister een test gedaan van een uur en er word totaal niets warm maar dat kan ook bijna niet want op de acceptabele volumes zonder buren te irriteren gebruikt het geheel maar tussen de 65 en 110 watt inclusief de actieve subwoofer.
Het geluid laat echter nog veel te wensen over dus ergens staat er een instelling totaal verkeerd gezien ik dit setje gehoord heb en weet hoe het moet klinken.
Ik krijg het er alleen niet uit.
Nou blijft de input ook hangen op pcm 2.0 eng geeft de output wel Dolby Digital aandus of dat het probleem.
Ben bang dat ik aan een nieuwe tv moet om ook maar enigsinds goed geluid naar de receiver te krijgen via optisch of de arc want het werkt momenteel voor geen meter.
Ook kan ik als ik de tv player gebruik niet zien wat de input is aangezien dit weer de hdmi input overruled...
Het werkt helaas niet zo smooth plug en play als ik gehoopt had. De grijze haren schieten mijn hoofd uit.
https://fccid.io/RR-SSB-TXNR
[ Voor 21% gewijzigd door Dragunov op 17-02-2019 20:26 ]
ten tweede is dat ook zeer regelmatig iemand anders zijn spotify ernaar toe cast. Wie is niet bekend (diverse malen gevraagd in de straatapp wie er nu 'nummerX' draait op spotify).
Kortom, ik neig er naar om hem helemaal van het netwerk af te sluiten, maar zou daar wel van balen omdat we van internet radio gebruik maken. Daarnaast is dit gewoon officiele functionaliteit die moet werken, maar ik niet goed getemt krijg.
Hebben andere mensen ook deze connectiviteit/communicatie issues?
Als het iemand anders zijn Spotify is dan is deze persoon ofwel in dezelfde ruimte, of zit op dezelfde wifi. Dat is de enige manier om dit voor elkaar te krijgen. Anders is de link niet via Spotify maar via Bluetooth, die staat bij mij uit en werkt dus enkel als ik handmatig de input Bluetooth selecteer.superduper schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:58:
Ik gebruik al een jaar of 2 een NR656 maar wordt de laatste tijd gek van dit ding. Om de haveklap gaat hij aan en selecteerd een bron (TV gaat dus uit, of op een ander kanaal). Soms zie ik dat het mijn telefoon is die wanhopig en herhaaldelijk verbinding zoekt met de receiver. Ik moet dan hard mijn bluetooth uitzetten om het te laten ophouden. Ik heb ook de receiver ge-unpaired omdat ik niet meer via bluetooth wil communceren als het zo gaat. Maar dat lijkt dus niet te helpen. Ook moet ik regelmatig in het menu bluetooth 'off' zetten, want dat flipt weer automagisch aan.
ten tweede is dat ook zeer regelmatig iemand anders zijn spotify ernaar toe cast. Wie is niet bekend (diverse malen gevraagd in de straatapp wie er nu 'nummerX' draait op spotify).
Kortom, ik neig er naar om hem helemaal van het netwerk af te sluiten, maar zou daar wel van balen omdat we van internet radio gebruik maken. Daarnaast is dit gewoon officiele functionaliteit die moet werken, maar ik niet goed getemt krijg.
Hebben andere mensen ook deze connectiviteit/communicatie issues?
Ik snap niet wat je bedoeld met "mijn telefoon probeert wanhopig verbinding te maken" Is dat de Onkyo app? Wel de laatste firmware op de Onkyo staan? Reset geprobeerd?
[ Voor 5% gewijzigd door OmeJoyo op 13-03-2019 07:06 ]
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Hij zit op mijn prive netwerk en daar zitten geen spotify gebruikers. Dus of ik heb een lifter op mijn netwerk, óf het is toch via bluetooth.Webgnome schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:03:
Dus je hebt een onkyo die op een netwerk zit waar ook anderen gebruik van maken en je vind het dan raar dat anderen in dat netwerk gebruik maken van de spotify functionaliteit op jou systeem?
Wat er via mijn telefoon gebeurt weet ik niet: die staat gewoon aan en inactief, maar de versterker blijft aan springen, en meldt dat mijn telefoon verbonden is. Zet ik de versterker weer handmatig uit, dan springt hij meteen weer aan. Bluetooth mode is dan op de versterker weer 'aan' gegaan.OmeJoyo schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:04:
[...]
Als het iemand anders zijn Spotify is dan is deze persoon ofwel in dezelfde ruimte, of zit op dezelfde wifi. Dat is de enige manier om dit voor elkaar te krijgen. Anders is de link niet via Spotify maar via Bluetooth, die staat bij mij uit en werkt dus enkel als ik handmatig de input Bluetooth selecteer.
Ik snap niet wat je bedoeld met "mijn telefoon probeert wanhopig verbinding te maken" Is dat de Onkyo app? Wel de laatste firmware op de Onkyo staan? Reset geprobeerd?
Je netwerk is toch beveiligd?superduper schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:59:
[...]
Hij zit op mijn prive netwerk en daar zitten geen spotify gebruikers. Dus of ik heb een lifter op mijn netwerk, óf het is toch via bluetooth.
Tip: verander je wifi wachtwoord eens!superduper schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:59:
Hij zit op mijn prive netwerk en daar zitten geen spotify gebruikers. Dus of ik heb een lifter op mijn netwerk, óf het is toch via bluetooth.
Heb je ooit iemand spotify connect laten gebruiken op je set? Ik kan namelijk als ik buitenhuis ben ook spotify aanknallen thuis. Heeft mij al veel lol geleverd als mijn vrouw alleen thuis is!😜superduper schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:59:
[...]
DaveD
Ik heb reeds vele Onkyo receivers versleten, maar dit is de eerste keer dat ik problemen met ARC ondervind.
Bears and Bulls
Betreft een TX-NR545 welke ik na een defecte 509 heb gekocht. Beetje zuur dat ik net een paar weken terug een Denon X2500H gekocht heb ter vervanging van een andere (Pioneer) versterker, maar het zij zo.
Iemand nog tips voor ons?
GRUMBLER schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:56:
[...]
Zo heb ik mijn Onkyo 656 ook ooit toegevoegd, maar toen ik wat problemen had met de home app deze ook weer verwijderd. Sindsdien kan ik hem niet meer toevoegen in de app, omdat hij hem gewoon niet ziet.
Ik weet niet of het komt doordat hij ook gekoppeld is via spotify connect, maar het blijft apart.
Ik zie alle home devices in de app behalve die receiver....![]()
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Ik heb een onkyo TX-NR535
Een geruime tijd kan ik via Tunein bepaalde internet radio stations meer luisteren (playback error) die wel op de telefoon app werken.
Bv radio 535 ibiza of radio 535 lounge terwijl de gewone internet radio 538 via tunein wel werkt.
Er staat de laatste firmware op en ik heb mijn reciever al een keer gereset.
Dit probleem heb ik veel met "sub" zenders.
En al die zenders werken wel op de tunein telefoon app.
Weet iemand een oplossing.
Mvg
Rudi Hensbroek
http://specs.tweak.to/6635
In mijn Fritz!box 7590 (maar op mijn Fritz!box 4040 kan het ook) kan ik internetradiostations toevoegen. Meestal pikken mijn NCP-302 en TX-NR676E deze wel goed op als ik via DLNA ga zoeken, maar soms ook niet. In die gevallen kan ik een via DLNA eerder afgespeeld radiostation soms ook nog terugvinden via de Play Queue.
Ik gebruikte het voor Slam FM dat via TuneIn wel te vinden was, maar niet werkte. Inmiddels werkt Slam FM wel weer correct via TuneIn en luister ik dus via die weg naar Slam FM.
Heb ik ook ervaren met deep.fm via TuneIn, zowel in huiskamer (TX-RZ1100) en slaapkamer (TX-NR828). Tunein mail gestuurd waarna ze het in twee weken hebben gefixt.....Dutchseal schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:01:
Hallo
Ik heb een onkyo TX-NR535
Een geruime tijd kan ik via Tunein bepaalde internet radio stations meer luisteren (playback error) die wel op de telefoon app werken.
Bv radio 535 ibiza of radio 535 lounge terwijl de gewone internet radio 538 via tunein wel werkt.
Er staat de laatste firmware op en ik heb mijn reciever al een keer gereset.
Dit probleem heb ik veel met "sub" zenders.
En al die zenders werken wel op de tunein telefoon app.
Weet iemand een oplossing.
Mvg
Rudi Hensbroek
Staat ook ergens in dit topic.
Ik lees bij Sony dat de nieuwe firmware inderdaad het probleem heeft veroorzaakt.mindcre8r schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:15:
Heb je toevallig een firmware update gehad van je TV ? hier een Sony 4k tv en bij mij stond de CEC uit. die aangezet en ARC deed het weer. was dus de tv en niet de receiver. 686 hier btw.
Ik vermoed een defect HDMI bord. Mijn versterker is al eens onder garantie gerepareerd (eveneens HDMI bord). Nu vervangen buiten garantie kost bij CE Repair maarliefst €340. Dat is uiteraard geen optie.
Enig idee wat ik hiermee moet?
Als repareren zoveel kost had ik gewoon een nieuwe(re) versie gekocht. Tweedehands zijn die meestal veel goedkoper dan EUR 340.Julianvvz schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:15:
Sinds een tijdje flikkert het beeld wat mijn Onkyo TX-NR646 doorgeeft aan mijn TV via HDMI. Chrome Cast, PC, Switch... heel vervelend. Audio blijft wel werken. Heel sporadisch verliest mijn TV het signaal compleet. Weg en terug switchen van input op de versterker lost het probleem dan weer tijdelijk op.
Ik vermoed een defect HDMI bord. Mijn versterker is al eens onder garantie gerepareerd (eveneens HDMI bord). Nu vervangen buiten garantie kost bij CE Repair maarliefst €340. Dat is uiteraard geen optie.
Ik heb de room correction al eens opnieuw uitgevoerd met de microfoon op verschillende plekken maar dat lost het niet op. Ook merk ik dat ik daarna het volume per kanaal nog flink moest bijstellen.
Herkent iemand dit probleem?
Hier ben ik ook even nieuwsgierig naar_LF_ schreef op zondag 21 april 2019 @ 15:42:
Gaan we proberen, laat het weten og het is gelukt!
[...]
Heb hier 2 maal 656 in huis staan, waar alleen die op mijn slaapkamer gekoppelt met de home mini muziek wil afspelen via chromecast functie.... Beide versterkers krijg ik niet aangestuurd via spotify connect of de overige functies met behulp van de mini...
Bedoel je hiermee dat als alles uitstaat, maar de versterker aan zonder geluid hij ruis produceert? Of juist op vrijwel stille momenten tijdens een geluidsfragment? Anders zou het kunnen zijn dat er een aarding niet helemaal lekker loopt.Marsman83 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:54:
Ik heb in mijn nieuwe huis nu en 5.0 opstelling ipv 5.1 aan mijn Onkyo TX-NR626. Nu merk ik dat in rust toestand best veel ruis te horen is. Dit heb ik ook tijdens films als het even stil is.
Ik heb de room correction al eens opnieuw uitgevoerd met de microfoon op verschillende plekken maar dat lost het niet op. Ook merk ik dat ik daarna het volume per kanaal nog flink moest bijstellen.
Herkent iemand dit probleem?
Audessey doet aardig zijn best met betrekking tot het instellen van de speakers, maar het blijft altijd anders dan het menselijk oor werkt. Hier pas ik vaak ook nog de afstanden(volumes) per speaker aan. Het voordeel van de Audessey is dat ie al heel wat werk verricht voor je, maar het finetunen zul je zelf moeten doen. Als je de setup zou luisteren met Audessey aan en daarna uit hoor je aardig wat verschil
[ Voor 56% gewijzigd door timmie271 op 27-04-2019 22:22 ]
Gamertag: timmie271
Zelf reparerenJulianvvz schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:15:
Sinds een tijdje flikkert het beeld wat mijn Onkyo TX-NR646 doorgeeft aan mijn TV via HDMI. Chrome Cast, PC, Switch... heel vervelend. Audio blijft wel werken. Heel sporadisch verliest mijn TV het signaal compleet. Weg en terug switchen van input op de versterker lost het probleem dan weer tijdelijk op.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Het is ook als er geen geluid wordt afgespeeld helaas.timmie271 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:18:
[...]
Hier ben ik ook even nieuwsgierig naar
Heb hier 2 maal 656 in huis staan, waar alleen die op mijn slaapkamer gekoppelt met de home mini muziek wil afspelen via chromecast functie.... Beide versterkers krijg ik niet aangestuurd via spotify connect of de overige functies met behulp van de mini...
[...]
Bedoel je hiermee dat als alles uitstaat, maar de versterker aan zonder geluid hij ruis produceert? Of juist op vrijwel stille momenten tijdens een geluidsfragment? Anders zou het kunnen zijn dat er een aarding niet helemaal lekker loopt.
Audessey doet aardig zijn best met betrekking tot het instellen van de speakers, maar het blijft altijd anders dan het menselijk oor werkt. Hier pas ik vaak ook nog de afstanden(volumes) per speaker aan. Het voordeel van de Audessey is dat ie al heel wat werk verricht voor je, maar het finetunen zul je zelf moeten doen. Als je de setup zou luisteren met Audessey aan en daarna uit hoor je aardig wat verschil
DHCP trucje is helaas niet gelukt. Onkyo via utp kabel en wifi geprobeerd, maar komt niet in de Google Home app te staan. Onkyo en GHM via wifi 2.4 en 5ghz geprobeerd: geen resultaat. Alles naar fabriekinstellingen (router (ziggo connectbox) , GHM en receiver)) niets helpt... wat is de volgende stap?
Spotify connect werkt wel via app en laptop, daar kan ik de Onkyo wel netjes vinden. Vermoed dat het probleem bij de GHM ligt
Heb het hier zelf ook even getest gisteravond met de versterker die boven staat. Beide versterker hebben een vast IP-adres xxx.xxx.xxx.5/6. De versterker beneden is niet te vinden voor chromecast wel via spotify connect. Versterker boven was met beide te vinden, maar de chromecast skipte of alle nummers of stopte er mee na 5 seconden._LF_ schreef op zondag 28 april 2019 @ 13:53:
[...]
[...]
DHCP trucje is helaas niet gelukt. Onkyo via utp kabel en wifi geprobeerd, maar komt niet in de Google Home app te staan. Onkyo en GHM via wifi 2.4 en 5ghz geprobeerd: geen resultaat. Alles naar fabriekinstellingen (router (ziggo connectbox) , GHM en receiver)) niets helpt... wat is de volgende stap?
Spotify connect werkt wel via app en laptop, daar kan ik de Onkyo wel netjes vinden. Vermoed dat het probleem bij de GHM ligt
Gisteren dus even de versterker boven gereset en via spotify kon ik chromecast selecteren op de versterker. Daarna pakte de google home app netjes de versterker op in het lijstje. Nadat die als standaard geluidsbron staat ingesteld boven doet ie het nu ook ineens prima zonder mopperen.... Nu nog even kijken hoe dat voor 2 versterkers is op te lossen. Al scheelt het nog wel dat er beneden geen GHM staat
Dus misschien dat mijn taktiek ook nog helpt bij jou? Versterker boven is overigens bekabeld hier.
Marsman83 schreef op zondag 28 april 2019 @ 01:03:
[...]
Het is ook als er geen geluid wordt afgespeeld helaas.
Dat vermoed ik ook. Is het mogelijk om met iets van een draad een verbinding te liggen tussen een verwarmingsbuis en de buitenkant van de versterker? Standaard zit er geen aardeaansluiting in de stekker van onkyo's..Webgnome schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:40:
misschien een aardlus?
Heb hier wel eens gehad dat de buitenkant van de versterker statische elektriciteit uitstootte... Kreeg gewoon een schok als ik hem aanraakte aan de bovenkant...
[ Voor 19% gewijzigd door timmie271 op 28-04-2019 14:12 ]
Gamertag: timmie271
timmie271 schreef op zondag 28 april 2019 @ 14:09:
[...]
Heb het hier zelf ook even getest gisteravond met de versterker die boven staat. Beide versterker hebben een vast IP-adres xxx.xxx.xxx.5/6. De versterker beneden is niet te vinden voor chromecast wel via spotify connect. Versterker boven was met beide te vinden, maar de chromecast skipte of alle nummers of stopte er mee na 5 seconden.
Gisteren dus even de versterker boven gereset en via spotify kon ik chromecast selecteren op de versterker. Daarna pakte de google home app netjes de versterker op in het lijstje. Nadat die als standaard geluidsbron staat ingesteld boven doet ie het nu ook ineens prima zonder mopperen.... Nu nog even kijken hoe dat voor 2 versterkers is op te lossen. Al scheelt het nog wel dat er beneden geen GHM staat
Dus misschien dat mijn taktiek ook nog helpt bij jou? Versterker boven is overigens bekabeld hier.
[...]
[...]
Dat vermoed ik ook. Is het mogelijk om met iets van een draad een verbinding te liggen tussen een verwarmingsbuis en de buitenkant van de versterker? Standaard zit er geen aardeaansluiting in de stekker van onkyo's..
Heb hier wel eens gehad dat de buitenkant van de versterker statische elektriciteit uitstootte... Kreeg gewoon een schok als ik hem aanraakte aan de bovenkant...
https://www.eu.onkyo.com/...ate-tx-nr676e-139951.html
De mijne is nu “gebricked”, komt geen beeld meer uit. Reset al geprobeerd.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik zal hiermee eens gaan stoeien. Ik heb nog niet helemaal door hoe je dat bedoelt van de internetstations. Volgens mij heb ik die mogelijkheid namelijk niet in mijn Archer C5 maar ja die was toch aan vervanging toe.Joen schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:08:
@Stampre Met mijn vorige Onkyo receiver kon ik dit wel vrij simpel doen, maar op mijn TX-NR676E lukt het mij alleen via een omweggetje en ook die werkt niet altijd met 100% garantie:
In mijn Fritz!box 7590 (maar op mijn Fritz!box 4040 kan het ook) kan ik internetradiostations toevoegen. Meestal pikken mijn NCP-302 en TX-NR676E deze wel goed op als ik via DLNA ga zoeken, maar soms ook niet. In die gevallen kan ik een via DLNA eerder afgespeeld radiostation soms ook nog terugvinden via de Play Queue.
Ik gebruikte het voor Slam FM dat via TuneIn wel te vinden was, maar niet werkte. Inmiddels werkt Slam FM wel weer correct via TuneIn en luister ik dus via die weg naar Slam FM.
http://specs.tweak.to/6635
Mijn Fritz!box 7590 (maar ook mijn Fritz!box 4040) heeft een ingebouwde DLNA mediaserver en in de instellingen daar van kan ik internetradiozenders toevoegen:Stampre schreef op zondag 5 mei 2019 @ 08:27:
[...]
Ik zal hiermee eens gaan stoeien. Ik heb nog niet helemaal door hoe je dat bedoelt van de internetstations. Volgens mij heb ik die mogelijkheid namelijk niet in mijn Archer C5 maar ja die was toch aan vervanging toe.
Even op de thumbnail klikken voor de originele grootte
Mijn Onkyo receivers kunnen deze radiozenders vervolgens via DLNA / UPnP vaak wel vinden en zo kon ik het probleem met de niet werkende Slam op TuneIn tijdelijk goed oplossen.
Ding kan naar een service center, valt nog net binnen de fabrieksgarantie.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Alleen begrijp ik nooit waarom de relais 'klikt' af en toe.. soms na 20min, soms na een uur, en soms hoor ik het niet. Warmte?
Goede receiver! Erg blij mee.
Voorwaarts!
Ik heb soms hetzelfde met mijn TX-NR636. Het geluid valt niet weg, het gaat ook niet anders klinken, er is dus niks aan de hand, maar het nut / de aanleiding ontgaat me...Speedy_JN schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:12:
Alleen begrijp ik nooit waarom de relais 'klikt' af en toe.. soms na 20min, soms na een uur, en soms hoor ik het niet. Warmte?
Dit is even flink anders geworden toen ik gister m'n PS4 pro wilde aansluiten. Ik kreeg wel geluid, maar geen beeld. Na wat rommelen aan kabels kwam er wel een fractie van een beeld door en knipperde er veel op het display van de Onkyo, maar kwam er uiteindelijk weer het beeld van de TV dat er geen signaal is gedetecteerd en hoorde ik weer alleen het PS4 menu over de boxen.
Ik vermoedde dat het aan de bandwith in de kabel lag, dus heb een HDMI 2.2 compliant kabel besteld en sloot deze net aan, maar helaas leverde dit precies hetzelfde probleem op. Voor de gein even de front-HDMI poort geprobeerd en tot mijn verbazing is die helemaal niet gelimiteerd tot 1080p, er komt er prima 4K materiaal (denk ik zelfs in combinatie met HDR, maar helemaal zeker weet ik dat niet) doorheen!
Maar ik wil niet elke keer een HDMI kabel naar de voorkant van m'n Onkyo hoeven verplaatsen (zeker met hoe lastig bereikbaar de kabel in de PS4 is met dat "speelse" gekantelde design). Dus heb net toch maar de HDMI port van de Switch en daarna maar alle poorten geprobeerd en toen kwam er helemaal geen beeld meer van de Onkyo, ook niet van het menu
Is er nog een geheim menu in de Onkyo waar ik de Gbps per poort in moet stellen om 4K HDR passthrough te laten werken (zit al op laatste Onkyo firmware)? Of moet ik maar accepteren om de voorkant van de Onkyo te gebruiken of een langere kabel kopen om de PS4 direct in de TV aan te sluiten (beide vind ik eigenlijk onacceptabel gezien de aanschafprijs van de Onkyo)?
Op internet kom ik veel soortgelijke problemen tegen zonder oplossingen die ik nog niet geprobeerd heb en ook iemand met precies dezelfde gear waar alles wel plug-and-play werkte. Kan iemand mij uit de brand helpen?
Als ik avsforums lees en de laatste firmware ken (die 1111-xx versie van 23 april) zijn er twee trucjes:-Floris schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:31:
Ik heb de Onkyo TX-NR676E en ben erg tevreden i.c.m. LG OLED65C7V, Nintendo Switch en af en toe een laptop aansluiten met de front-HDMI poort.
Dit is even flink anders geworden toen ik gister m'n PS4 pro wilde aansluiten. Ik kreeg wel geluid, maar geen beeld. Na wat rommelen aan kabels kwam er wel een fractie van een beeld door en knipperde er veel op het display van de Onkyo, maar kwam er uiteindelijk weer het beeld van de TV dat er geen signaal is gedetecteerd en hoorde ik weer alleen het PS4 menu over de boxen.
Ik vermoedde dat het aan de bandwith in de kabel lag, dus heb een HDMI 2.2 compliant kabel besteld en sloot deze net aan, maar helaas leverde dit precies hetzelfde probleem op. Voor de gein even de front-HDMI poort geprobeerd en tot mijn verbazing is die helemaal niet gelimiteerd tot 1080p, er komt er prima 4K materiaal (denk ik zelfs in combinatie met HDR, maar helemaal zeker weet ik dat niet) doorheen!
Maar ik wil niet elke keer een HDMI kabel naar de voorkant van m'n Onkyo hoeven verplaatsen (zeker met hoe lastig bereikbaar de kabel in de PS4 is met dat "speelse" gekantelde design). Dus heb net toch maar de HDMI port van de Switch en daarna maar alle poorten geprobeerd en toen kwam er helemaal geen beeld meer van de Onkyo, ook niet van het menukwam weer goed na stroom eraf te halen, maar was wel even beangstigend, ik had zelfs voor elke poort-wissel de Onkyo netjes uitgezet!
Is er nog een geheim menu in de Onkyo waar ik de Gbps per poort in moet stellen om 4K HDR passthrough te laten werken (zit al op laatste Onkyo firmware)? Of moet ik maar accepteren om de voorkant van de Onkyo te gebruiken of een langere kabel kopen om de PS4 direct in de TV aan te sluiten (beide vind ik eigenlijk onacceptabel gezien de aanschafprijs van de Onkyo)?
Op internet kom ik veel soortgelijke problemen tegen zonder oplossingen die ik nog niet geprobeerd heb en ook iemand met precies dezelfde gear waar alles wel plug-and-play werkte. Kan iemand mij uit de brand helpen?
1) BD/DVD indrukken, als receiver aan staat, en op aan/uit drukken. Je kunt dan instellen of alle inputs op standard of advanced staan. Standaard is (dacht ik) alleen 8-bits YUV 4:2:0, advanced voegt 10- en 12-bits toe en YUV 4:4:4. Dit is nieuw in de firmware. Zou alleen verwachten dat alles default op advanced staat.
2) Met tone + return kun je ook handshake issues oplossen, je schijnt te kunnen kiezen tussen mode 1 en mode 2. Weet alleen niet of dit hetzelfde is als 1) en dat Onkyo in de laatste firmware dit wat offieler gemaakt heeft. Zie:
https://www.avsforum.com/...-7-2-avrs-unveiled-3.html
Dit heeft ook met colorspace handshake issues te maken.
Ik kan het alleen niet vinden.
Kan dat niet of niet meer na een update misschien?
Edit: gevonden.....dmv level calibration kan dat
[ Voor 14% gewijzigd door Mapl op 08-05-2019 14:30 ]
Super bedankt! In mode 2 pakt hij de PS4 wel, helaas in zowel standard als advanced zegt de Playstation dat alles boven 1080p niet wordt ondersteund, en HDR komt ook niet door.loekf2 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:13:
[...]
Als ik avsforums lees en de laatste firmware ken (die 1111-xx versie van 23 april) zijn er twee trucjes:
1) BD/DVD indrukken, als receiver aan staat, en op aan/uit drukken. Je kunt dan instellen of alle inputs op standard of advanced staan. Standaard is (dacht ik) alleen 8-bits YUV 4:2:0, advanced voegt 10- en 12-bits toe en YUV 4:4:4. Dit is nieuw in de firmware. Zou alleen verwachten dat alles default op advanced staat.
2) Met tone + return kun je ook handshake issues oplossen, je schijnt te kunnen kiezen tussen mode 1 en mode 2. Weet alleen niet of dit hetzelfde is als 1) en dat Onkyo in de laatste firmware dit wat offieler gemaakt heeft. Zie:
https://www.avsforum.com/...-7-2-avrs-unveiled-3.html
Dit heeft ook met colorspace handshake issues te maken.
Dit alles op de achterste poorten, bij AUX aan de voorkant lukt in mode 1 4K + HDR wel (al switcht hij naar 2K bij het opstarten omdat de "TV" geen 4K ondersteunt volgens de PS4 (HDMI settings van de Onkyo staan echt op HDCP 2.2).
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen/uitsluiten? Ik kan nog even de PS4 direct op de TV aansluiten om uit te sluiten dat er iets met de PS4 mis is.
Overigens was er ook nog een mode 3 in de Onkyo, maar toen kreeg ik net als in mode 1 alleen geluid en geen beeld.
Zucht naar nieuw model elk jaar blijft bizar. Enige verschil wat ik zo snel kan ontdekken is support voor 802.11ac MIMO voor multi room audio.Tweddy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:01:
De NR696 heb ik in Duitsland bij Saturn al te koop gezien voor €650.
Vind zelf dat het wel eens tijd wordt voor ingebouwde DAB+. Ik heb nog een losse DAB USB ontvanger dongle van Onkyo, die trouwens prima werkt na een paar firmware updates van de receiver(s). 686 heeft een niet gedocumenteerde USB input (los van NET) die in Logitech Harmony zit. Maakt het wat makkelijker om naar DAB te schakelen. Onkyo app heeft DAB input.
Vooral de zendsterkte van sommige stations.
Is ook een productgroep met steeds minder omzet dus zal de R&D ook beperkt zijn. Vind het nóg een wonder dat ze elk jaar met een nieuw model komen.loekf2 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:58:
[...]
Zucht naar nieuw model elk jaar blijft bizar. Enige verschil wat ik zo snel kan ontdekken is support voor 802.11ac MIMO voor multi room audio.
Ik had geen zin om met de (web)GUI te rommelen. Externe antenne erin en gaan.Goofy1978 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:14:
Internetradio is veel beter dan DAB+ ik heb DAB in de auto maar er is nog veel te verbeteren.
Vooral de zendsterkte van sommige stations.
Kwaliteit van DAB+ is idd zozo. 48-96 Kbps HE AAC v2 is wat je krijgt. Dat is krap FM-like. Het BS dat ze met CD kwaliteit reclame maken.
Volgend jaar ws HDMI 2.1 support. Ik heb ook nog nergens HDR10+ gezien, maar denk omdat HDR10+ backwards compatible met HDR10 is het een no-brainer is.Tweddy schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:13:
[...]
Is ook een productgroep met steeds minder omzet dus zal de R&D ook beperkt zijn. Vind het nóg een wonder dat ze elk jaar met een nieuw model komen.
Wel nieuw is Airplay 2 en Sonos connect support op > 2018 modellen.
Oftewel, wellicht gaat Onkyo onder dezelfde eigenaar vallen als Marantz, Denon etc..
Ik ben opzoek naar een receiver omdat mijn huidige het opgegeven heeft.
Nu zit ik wel met een maximale hoogte van 15 cm (echt top/bottom) mijn huidige is een Marantz NR1402 (10.3 cm hoog)
Mijn oog viel op een Onkyo TX-L50 deze is slechts 7cm hoog (excl WiFi antennes denk ik)
Maar volgens 1 review hier had ie last van " Switchen tussen geluidsinstellingen voor verschillende luisterdoelen vergt wat geduld " en "Soms niet aan via TV"
Deze had wel als enige (met deze specs) Dolby ATMOS . is dat überhaupt een must tegenwoordig?? met 5.1 speakers(niet de meest hoge kwaliteit) of is dat meer iets voor 7.1 of hoger?
Wellicht niks, maar je kunt je afvragen welke weg ze in gaan slaan met nieuwe modellen etc.Webgnome schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:43:
Wat is daar precies mis mee? *ik ken de eigenaar net echt..*
Atmos zijn naast een 5.1 of 7.1 nog extra speakers, dan krijg je 5.1.2/5.1.4 vs 7.1.2/7.1.4Solid Seal schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:59:
Hallo allemaal.
Ik ben opzoek naar een receiver omdat mijn huidige het opgegeven heeft.
Nu zit ik wel met een maximale hoogte van 15 cm (echt top/bottom) mijn huidige is een Marantz NR1402 (10.3 cm hoog)
Mijn oog viel op een Onkyo TX-L50 deze is slechts 7cm hoog (excl WiFi antennes denk ik)
Maar volgens 1 review hier had ie last van " Switchen tussen geluidsinstellingen voor verschillende luisterdoelen vergt wat geduld " en "Soms niet aan via TV"
Deze had wel als enige (met deze specs) Dolby ATMOS . is dat überhaupt een must tegenwoordig?? met 5.1 speakers(niet de meest hoge kwaliteit) of is dat meer iets voor 7.1 of hoger?
Het voegt wel iets toe maar of je het nodig hebt?
Over het algemeen zijn ze toch wel tevreden toch?
Ook bij bol.com tevreden.
https://www.bol.com/nl/p/...r-zwart/9200000066369565/
Maar wel leuk om bv de nieuwe MASS G2 of de B&W M1 mee aan te sturen. Als er een versie met hdmi 2.1 is wordt het wellicht intressant
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb te vroeg gejuigd...merkte dat netwerk iets niet goed ging (trage verbindingen en speedtest) dus caiway glasmodem en losse router van stroom af gehaald. Daarna....je raadt het al.....met geen mogelijkheid de chromecast functie van de receiver meer actief te krijgen (of te zien op het netwerk). Kun je aangeven hoe je naar de netwerkinterface kunt gaan van de receiver? Simpelweg het interne ip nummer in de browser toetsen doet helaas niets. Netwerkverbinding check in de receiver geeft ook geen oplossing (check is OK).renzo4000 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:30:
Ik verlies ook wel eens de zichtbaarheid van netwerk connectie met mijn onkyo, wat bij mij simpel werkt is naar je netwerk interface van je onkyo gaan via je browser en dan even een wijziging maken van je ipconfig (gewoon opslaan of vaak voldoende zonder echt iets te wijzigen).
De spotify premium cast functie wordt wel weergegeven in spotify (maar ik heb geen premium dus is uitgegrijst).
[ Voor 5% gewijzigd door PaPi36 op 17-05-2019 21:45 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Het is gelukt de webinterface te benaderen (heb mijn router maar eens de firmware geupgrade met een laatste beta versie). Maar helaas na bv een setting te saven geen chromecast die zichtbaar wordt. Morgen maar weer verder knutselen met deze uitdaging.......renzo4000 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:06:
Ja gewoon het ip nummer zou moeten werken, althans bij mijn 616 wel. Heb je een fixed ip?
Aha, hier: https://www.onkyo.com/whats_new/2019_0515.htmljaro431 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:39:
Wisten jullie dit al? https://www.avsforum.com/...acquire-onkyo-home-audio/
Oftewel, wellicht gaat Onkyo onder dezelfde eigenaar vallen als Marantz, Denon etc..
Geen idee waarom het niet op de NL site staat.
Helaas werkt ook dit niet...net als:Servpage schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 07:28:
Hier een losse chromecast in gebruik en die is ook wel eens niet zichtbaar wanneer ik vanaf mijn andoid telefoon wil casten, door de wifi op de telefoon even uit en daarna weer aan te zetten is dit opgelost.
-reset Onkyo
-benaderen via web interface en b.v. Naam wijzigen en opslaan
-Onkyo uit en aan
Vanuit Onkyo heb ik een vorige keer deze info gekregen. Maar dns lijkt in mijn router reeds op 8.8.8.8 te staan en lukt niet die naar bv 4.4.4.4 te wijzigen.
----------
First of all, you can try to RESET your receiver after you have done the latest firmware update, just to ensure that firmware update doesn't cause any bugs.
If the RESET doesn't fix your problem, then you can use DSN-server to your router and change your router settings to 4:4:4:4 or 8:8:8:8
[ Voor 98% gewijzigd door Muhtar op 25-05-2019 21:42 ]
Verwijderd
Is er iemand die al ervaring heeft met de setup van multiroom audio in de Onkyo controller app?
Ik heb de Onkyo LS7200 (HT-L05) met 2 NCP-302's als rearspeakers. Wanneer ik ze in de groep zet, krijg ik netjes geluid over de soundbar en beide 302's, maar beeld blijft op Flareconnect staan. Ik hoor dus alleen het geluid. Waarschijnlijk is het niet mogelijk om geluid én beeld te krijgen via Flareconnect o.i.d.?
Twijfel nog wat om hem te nemen, zou die echt beter zijn dan de Denon x2500h die ik voor 419 kan kopen?
Ben je niet van plan om EQ op de receiver te gebruiken, dan gaat de feature set tellen van de receiver. Bijvoorbeeld wel of geen chromecast e.d. Natuurlijk moet het smoeltje er naar je smaak uitzien, en de logica structuur van de geïntegreerde menu's, en het gebruik van de afstandsbediening goed aanvoelen.
Zoals honderdduizend + 1 keer al is verteld, is het vermogen van een versterker zeker niet iets waar je je druk over moet maken.
Voor alle versterkers en receivers, geld wel eigenlijk dat je ze niet de mond moet snoeren m.a.w de warmte opsluit rondom het apparaat. Neem hiervoor de veiligheid overwegingen in acht, die de fabrikant van het apparaat opgeeft. Dat kan je net zoals ik, erg lang veel plezier hebben van je receiver. En dat is alweer een dikke 7 jaar!

Zoals je ziet is mijn set-up 6.0, er is geen center en geen subwoofer aanwezig. De bluray speler is een Sony BDP-S6700, deze moet als het goed is ook gewoon 7.1 geluid door kunnen geven. Ik heb alle instellingen die ik kan bedenken geprobeerd maar ik krijg geen 7.1 input te zien. Als ik ook de Home Theatre test doe van de Toy Story 3 blu-ray dan komt het testgeluid van de Back Surround speakers uit de gewone surround speakers. Tijdens de film is wel geluid uit de backspeakers te horen maar ik denk eerder dat dit komt door de Neural:X mode. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Welke instellingen? Output op HDMI en bitstream. Verder niets invullen van downmix of welke opties de Sony ook heeft. Laat de receiver maar alles regelen, de Blu-rayspeler alleen de data laten versturen.Nagil schreef op maandag 15 juli 2019 @ 02:23:
Ik heb alle instellingen die ik kan bedenken geprobeerd maar ik krijg geen 7.1 input te zien.
Ik vind het vooral typisch dat er een HD Audio-track af wordt gespeeld maar dat de receiver een gewone DTS ziet. Receivers zetten het aantal kanalen terug naar hoe veel speakers er aan zijn gesloten, maar ik heb op een receiver nog nooit gezien dat je in kan stellen alleen de normale track te willen gebruiken in plaats van de HD versie. Iets in mij neigt dan toch naar de Blu-rayspeler. Is het ook met Dolby TrueHD dat de receiver dan Dolby Digital laat zien? De "48 kHz" komt wel overeen met de track en wat de receiver ziet, maar je zou toch verwachten dat de overlay van de Onkyo "DTS HD" moet laten zien en geen "DTS", zou wel typisch zijn. Maar mogelijk neem ik dat laatste klakkeloos aan...
[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 15-07-2019 08:33 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Nogmaals bedankt.
Nou kan ik uit diverse merken kiezen maar Onkyo bevalt me wel, wat mij echter niet bevalt is het HDMI board probleem.
In hoeverre is dit probleem nog relevant voor de recente modellen als 646, 676 en 686?
Formerly known as Ragdoll
Goede vraag, ik had begrepen dat ze jaren geleden over zijn gestapt naar een andere maker van die HDMI boards. Kan het alleen nergen meer vinden.InFamous schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:48:
Ik ben momenteel in het bezit van een Onkyo TX-NR 509 en zit er aan te denken om te upgraden naar een recenter model.
Nou kan ik uit diverse merken kiezen maar Onkyo bevalt me wel, wat mij echter niet bevalt is het HDMI board probleem.
In hoeverre is dit probleem nog relevant voor de recente modellen als 646, 676 en 686?
Enkel hier een beetje
https://forums.audioholic...yo-sucks-nowadays.109643/
Mijn 676E is retour gegaan een tijdje terug. Maakte af en toe een klikkend geluid.InFamous schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:48:
Ik ben momenteel in het bezit van een Onkyo TX-NR 509 en zit er aan te denken om te upgraden naar een recenter model.
Hier ; WiLLoW_TieN in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3"
Jammer was toen een koopje voor € 271,10.
Heb nu een Denon X1400H en die kan ik je van harte aanraden.
Zelf zou ik nu de X1500H nemen @ € 299,-- ( Die heeft zelfs Phono IN ).
Dit ; pricewatch: Denon AVR-X1500H
[ Voor 7% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 31-07-2019 19:21 ]
In our AV install biz, we have had good luck with Onkyo AVRs.
IMHO..
The major issue with Onkyo AVRs was that @ the factory they would set the output stage bias high to minimize x-over distortion which caused the amplifiers to run hot as the devices are always partially ON....
Nice idea but in today's HT world too many consumers stuff their AVR into a small, cramped space without adequate free-air ventilation, it overheats and then fails. Out of 78 Onkyo/Integra installs we only had 1 failure, that was a power supply that went out... No HDMI boards or output stage failures but then again since we guarantee our installs for 5 years we made sure the units had adequate free-air clearance...
Just my $0.02..
DIT!...ik heb ook een 676e en hetzelfde probleem. Maar ik ben toch geen programmeur zeker? Ik wil gewoon aansluiten en luisteren. Chomecast is echt een ramp op dit ding.PaPi36 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:44:
[...]
Helaas werkt ook dit niet...net als:
-reset Onkyo
-benaderen via web interface en b.v. Naam wijzigen en opslaan
-Onkyo uit en aan
Vanuit Onkyo heb ik een vorige keer deze info gekregen. Maar dns lijkt in mijn router reeds op 8.8.8.8 te staan en lukt niet die naar bv 4.4.4.4 te wijzigen.
----------
First of all, you can try to RESET your receiver after you have done the latest firmware update, just to ensure that firmware update doesn't cause any bugs.
If the RESET doesn't fix your problem, then you can use DSN-server to your router and change your router settings to 4:4:4:4 or 8:8:8:8
Hoewel je je keus al had gemaakt, wijs ik je voor de volledigheid op NeFoRcE in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3" en verder. Daarnaast InFamous in "Upgrade receiver" heb je niet bij de verkoper gereclameerd?InFamous schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:48:
Wat mij op is gevallen is dat het uitmaakt via welk WiFi punt ik met netwerk via de telefoon connectie maak. Ik heb namelijk een router en een Acces point. Als ik de Chromecast audio niet zie switch ik naar het andere WiFi punt en dan zie ik hem weer wel.MD_DeeBee schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:58:
[...]
DIT!...ik heb ook een 676e en hetzelfde probleem. Maar ik ben toch geen programmeur zeker? Ik wil gewoon aansluiten en luisteren. Chomecast is echt een ramp op dit ding.
Allemaal wel overigens nadat ik een tijd terug laatste updates had geïnstalleerd en de hele installatie opnieuw had gedaan.
Situatie
Onkyo NR515
Google Home
Sony TV
Chromecast aangesloten op de Onkyo
Als ik tegen mijn Google home zeg dat hij bij netflix moet afspelen dan gaat dat perfect. Beeld op TV, geluid uit speakers soundbar, precies zoals gewild.
Maar ik wil de chromecast ook gebruiken om spotify af te spelen over mijn muziekinstallatie. In principe kan dit, echter moet mijn TV aan blijven. Als ik die uitzet, ben ik ook gelijk het geluid kwijt van mijn speakers.
Hoe los ik dit op zodat ik mijn TV niet aan hoef te hebben en er gewoon geluid uit mijn speakers komt?
Dan vrees ik dat jij niet een router en een access point hebt, maar 2 routers! Zo heb je 2 netwerken, en kun je wel van de ene naar de andere, maar niet van de andere naar de ene. Van beide netwerken naar "buiten" is nooit een probleem.PaPi36 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:28:
[...]
Wat mij op is gevallen is dat het uitmaakt via welk WiFi punt ik met netwerk via de telefoon connectie maak. Ik heb namelijk een router en een Acces point. Als ik de Chromecast audio niet zie switch ik naar het andere WiFi punt en dan zie ik hem weer wel.
Allemaal wel overigens nadat ik een tijd terug laatste updates had geïnstalleerd en de hele installatie opnieuw had gedaan.
Zorg ervoor dat de router die je als access point wilt gebruiken in de brugmodus zet!
Hoe heb je Spotify ingesteld? Gaat dat via de ChromeCast, of via de Spotify client in je receiver (dat werkt overigens alleen maar als je Spotify Premium hebt)?maartend schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:10:
Help. Kom er niet uit
Situatie
Onkyo NR515
Google Home
Sony TV
Als ik tegen mijn Google home zeg dat hij bij netflix moet afspelen dan gaat dat perfect. Beeld op TV, geluid uit speakers soundbar, precies zoals gewild.
Maar ik wil de chromecast ook gebruiken om spotify af te spelen over mijn muziekinstallatie. In principe kan dit, echter moet mijn TV aan blijven. Als ik die uitzet, ben ik ook gelijk het geluid kwijt van mijn speakers.
Hoe los ik dit op zodat ik mijn TV niet aan hoef te hebben en er gewoon geluid uit mijn speakers komt?
Tip: zet HDMI-CEC uit, zo zet je niet onbedoeld andere via HDMI aangesloten apparaten uit als je je tv uitzet.
Heb geen Spotify meer in de receiver, HDMI-CEC ga ik eens naar kijken.ikweethetbeter schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:28:
[...]
Hoe heb je Spotify ingesteld? Gaat dat via de ChromeCast, of via de Spotify client in je receiver (dat werkt overigens alleen maar als je Spotify Premium hebt)?
Tip: zet HDMI-CEC uit, zo zet je niet onbedoeld andere via HDMI aangesloten apparaten uit als je je tv uitzet.
Wat je wil kan niet, en heeft te maken met de nadelen HDMI-CEC.maartend schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:10:
Help. Kom er niet uit
Situatie
Onkyo NR515
Google Home
Sony TV
Als ik je uitleg goed begrijp is je TV hier in een schakel in het geheel. Als je die schakel er tussen uit haalt werkt het inderdaad niet meer. Ik begrijp uit een andere reactie van je dat je receiver helaas geen Spotify Connect heeft? En heeft je receiver dan misschien wel "Chromecast Audio builtin"? Dan zou dat misschien een oplossing kunnen zijn.maartend schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:10:
Help. Kom er niet uit
Situatie
Onkyo NR515
Google Home
Sony TV
Als ik het goed heb begrepen heb je HDMI-CEC nodig als je ARC (Audio Return Channel) wilt gebruiken. Ik vind het wel makkelijk om geen aparte kabel naast de HDMI-kabel naar mijn TV aan te hoeven sluiten om toch de audio dat vanuit mijn TV wordt gegeneerd op mijn receiver te kunnen gebruiken. Alleen als ik naar NET ga gaat mijn TV ten onrechte automatisch aan, maar dat weet ik inmiddels wel en dan doe ik die zelf wel weer uit. Als je ARC niet gebruikt is CEC uit zetten wel een optie als je niet steeds onbedoeld je TV aan wilt laten gaan.ikweethetbeter schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:28:
[...]
(...)
Dat klopt. Ik heb werkelijk geen idee waarom ze beide opties, die echt niks met elkaar te maken hebben, hebben gekoppeld. Degene die dat bedacht heeft, had waarschijnlijk vergeten z'n brein aan te zetten die ochtend.Joen schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 00:52:
Als ik het goed heb begrepen heb je HDMI-CEC nodig als je ARC (Audio Return Channel) wilt gebruiken.
Heb een enieuwe Onkyo, de 676. Ik kom van de 515.
Als ik op de 515 op de knop "net"drukte speelt hij gelijk mijn laatstgekozen functie verder, in mijn geval is dat vaak studio brussel.
Op de 676 moet ik eerst een paar menu's doorlopen ; wat soort netfunctie, presets, welke preset.
Ik wil gewoon verder wara ik gebleven was, hoe gaat dat op de 676?
De uitgebreide manuals geven me geen uitsluitsel.
Ik heb sins 2 jaar een Onkyo TX NR-656 receiver en een LG OLED C7 TV.
Nu is het probleem dat ik ineens geen audio geluid heb op mijn tv kanalen via de receiver. Alle apparatuur die aangesloten zijn op de receiver hebben wel beeld en geluid. De kabel van de tv naar de receiver is aangesloten via de (ARC) aansluitingen. Normaal als ik de tv uitzet of aanzet, gaat de receiver ook automatisch aan/uit. Dat gebeurd nu ook niet meer. Heb ook een andere hdmi kabel geprobeerd, maar ook dat werkt helaas niet. Simplink HDMI staat ook aan op de tv en receiver.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Andere kabel (hdmi neem ik aan) heb je geprobeerd, maar de rest ook?BrAzke schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:09:
Ik heb een hulp vraag.
Nu is het probleem dat ik ineens geen audio geluid heb op mijn tv kanalen via de receiver. Alle apparatuur die aangesloten zijn op de receiver hebben wel beeld en geluid. De kabel van de tv naar de receiver is aangesloten via de (ARC) aansluitingen. Normaal als ik de tv uitzet of aanzet, gaat de receiver ook automatisch aan/uit. Dat gebeurd nu ook niet meer. Heb ook een andere hdmi kabel geprobeerd, maar ook dat werkt helaas niet. Simplink HDMI staat ook aan op de tv en receiver.
Andere hdmi aansluiting(en) op de onkyo al geprobeerd? Handmatig de bronnen goedzetten geeft dat dan wel beeld en geluid?
Had een zelfde soort probleem, zie topic hierover:Himedia Q10 Pro override het geluid van LG 4k TVBrAzke schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:09:
Ik heb een hulp vraag.
Test eens uit als je alle HDMI aansluitingen eruit haalt op de versterker en deze aansluiten via de 2e aansluiting zonder ARC en kijken wat die doet. Bij mij was het probleem dus dat ik een mediaspeler had die dacht een audio uitput te hebben en daardoor had het sginaal doorvoerde naar de mediaspeler.
[ Voor 4% gewijzigd door johnnyvos op 12-09-2019 14:20 ]
Ik heb idd een andere kabel geprobeerd, maar dat werkt niet. Ik heb mijn ps4 direct op de receiver aangesloten en heb dan zowel beeld als geluid. Zodra ik normaal tv kijk (via Ci module) heb ik geen geluid meer via de receiver, wat ik eerst wel had. Heb zelf ook mijn tv als receiver helemaal opnieuw ingesteld vanaf fabrieksintellen, maar ook hiermee blijft het probleem behouden helaas.dragon2 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:11:
[...]
Andere kabel (hdmi neem ik aan) heb je geprobeerd, maar de rest ook?
Andere hdmi aansluiting(en) op de onkyo al geprobeerd? Handmatig de bronnen goedzetten geeft dat dan wel beeld en geluid?
Ik heb de Ziggo Media next box via HMDI aan de TV en TV met HDMI ARC naar mijn Onkyo.
Werkte perfect, ook met CEC, zet de mediabox aan, je hoort alle klikjes uit de onkyo, tv gaat aan en hop beeld en geluid.
Nu ineens wel beeld maar geen geluid, het gekke is dat na 2-3 minuten zonder iets te doen ineens het geluid het wel doet
Zet je alles weer uit en aan, dan werkt het weer niet, 2-3 minuten wachten en het geluid komt ineens door
Zou dit nu aan de Ziggo box liggen of gaat mijn Onkyo langzaam overlijden?
- Overigens aantal dingen die werkte (kortstondig dan), was stroom eraf en er weer op, dan deed geluid het wel meteen, ook na paar keer aan/uit, maar dan de volgende ochtend weer het oude probleem geen geluid
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik heb overigens nog niet andere input geprobeerd, andere HDMi aansluiting of iets dergelijks, is dat nog de moeite waard om te testen?Lip schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:49:
@Martinusz Condensatoren van het HDMI-board vervangen.
Of maakt dat niet uit als de condensatoren gaar zijn/worden?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
( ex 676 bezitter )
(eerste 609 bezitter)
Nog nooit last gehad van wegvallend geluid, en mijn receiver word niet eens hard warm. Heeft een preventief een revisie gehad van het HDMI board, staat dagelijks aan, en gaat steeds beter klinken. al heeft dat een andere grondslag. Zou zo weer blind, een Onkyo kopen.
[ Voor 55% gewijzigd door Lip op 14-09-2019 14:52 ]