Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sithlord76
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:37
Dirrukje schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:41:
[...]

Haha upgraden is altijd leuk, maar heb net de TV gehad en dus moest de mediaplayer ook en vond het voorlopig wel even goed. Zou jammer zijn als de receiver er direct achteraan moet :P

Maar even wat verder lezende bracht me hier https://allesoverfilm.nl/...rsteuning-op-je-receiver/ waar ik lees dat voor HDR er minimaal HDMI 2.0a poorten op moeten zitten. En die zitten er dus niet op.

4k zal dus wel goed moeten gaan, voor HDR moet ik toch upgraden.
Ik zat ook al met een half oog te kijken voor een eventuele upgrade ivm Atmos, maar welke zal net zo goed zo niet beter zijn in de zelfde range....Ik zag net dat je de 828 op v&a hebt staan wat ga je er voor in de plaats zetten?

• Dirrukje
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Sithlord76 schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:13:
[...]

Ik zat ook al met een half oog te kijken voor een eventuele upgrade ivm Atmos, maar welke zal net zo goed zo niet beter zijn in de zelfde range....Ik zag net dat je de 828 op v&a hebt staan wat ga je er voor in de plaats zetten?
Hij is inmiddels vervangen met V&A aangeboden: Marantz SR6010 - Goud ;)

• Sithlord76
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:37
@Dirrukje Dat lijkt mij een mooie deal, en hoe bevalt de Marantz tov de onkyo?

• Dirrukje
  • Nu online
@Sithlord76 Ik moet zeggen dat ik nog niet zover ben om een goed oordeel te kunnen vellen.. Vandaag bezig geweest om alles aan elkaar te knopen en zostraks de Audyssey xt 32 gedraaid, daar verwacht ik op zich al wel meer van qua kalibratie dan uit de Onkyo ;) Hij heeft alleen nog geen goeie testun gehad op mooie een mooie film met HD Audio, misschien vanavond. Maar ik verwacht kwalitatief gezien niet superveel verschil tussen beide receivers, ik denk dat ze allebei prima doen wat ervan verwacht wordt qua geleverde geluidskwaliteit.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:49
Die Marantz of de 828 van Onkyo is toch een duidelijk klasseverschil. Compleet andere doelgroepen. Ik zag toevallig een paar dagen geleden een review: https://www.homecinemamag...rantz-sr7012-av-receiver/

LinkedIn WoT Cash Converter

• Razkin
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 20:18
SIndskort een 676E in het bezit. Ik was bekend met de HDMI problemen van oudere series, maar ik verwacht dat dit inmiddels wel opgelost zou zijn. Natuurlijk heb ik niets dan problemen met HDMI en ik kan buiten kabel kwaliteit icm HDR problemen niets geks vinden.

Mijn setup:
PC met 1080TI > 676E > LG 43UD79 4K monitor.

Het probleem:
Signaal valt weg, geen melding maar beeld gaat op zwart en komt terug. Soms eens in het uur, soms uren aaneen niet, soms om de haverklap. Heel af en toe komt het beeld niet terug en zie ik enkel sneeuw.
Ook stuurt de receiver geen audio door als de receiver uitstaat(instelling staan correct)

Tot nu geprobeerd:
4 verschillende kabels > allemaal hetzelfde probleem.
Andere ingang gebruikt > geen effect
2560x1440p uit gestuurd ipv 2160p > geen effect.
Receiver geupdate naar laatste firmware > geen effect
Monitor heeft laatste drivers/firmware
Monitor rechtstreeks aan de PC > werkt 100% zowel beeld als audio.

Ik kan helaas niet op compatibiliteit testen, de monitor is m'n enige 4K apparaat in huis. Mijn vermoeden is dat de receiver simpelweg een gebrek heeft, maar ik twijfel of ik niet iets over het hoofd zie.

iRacing Profiel

• Teun_2
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19-04 23:37
NTwoO schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:10:
[...]

Weet iemand trouwens hoe de gebruikersgemak van de Onkyo controller vergelijkt met de Sonos app? zij vindt de app "veel klikken".
De Onkyo app is nog wel wat meer klikken en minder gebruiksvriendelijk. Zeker als je via een netwerkschijf werkt is het nogal traag. Werkt ook niet super stabiel (versterker heeft gemiddeld om de twee weken een reboot nodig) om muziek van de nas te kunnen zien en afspelen en ook de user interface is een stuk minder mooi uitgewerkt.

edit: dit gaat om de fireconnect versie. De nieuwste modellen ondersteunen play-fi. Dat zou wat beter moeten werken.

Teun_2 wijzigde deze reactie 17-12-2018 20:48 (9%)

Te koop: Panasonic 20mm f/1,7 & Olympus ep3 kit

• GJ7300
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13-01 23:58
Hi
Heb Onkyo 575E icm BD-SP809. Nu blijft versterker om de paar seconden ‘de verbinding zoeken’ HDMI in display gaat uit en daarna ‘knipperen’. Tussentijds aantal seconden geen geluid.. Na opnieuw setup werkt t weer even.
Is dit bekend fenomeen?

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:19

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Dood HDMI board, bekend issue bij Onkyo van meerdere jaren achter elkaar. Google zal genoeg hits geven en op GoT is er een apart topic voor. De verlengde garantie die Onkyo door deze problemen had geïntroduceerd is helaas verlopen dus kosteloos laten maken zal er niet meer inzitten.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Dirrukje
  • Nu online
PcDealer schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:24:
Die Marantz of de 828 van Onkyo is toch een duidelijk klasseverschil. Compleet andere doelgroepen. Ik zag toevallig een paar dagen geleden een review: https://www.homecinemamag...rantz-sr7012-av-receiver/
Waar zit volgens jou het klasseverschil dan precies in? Qua wat ik ermee wil, aansturing van mijn home cinema, ontlopen ze elkaar niet veel volgens mij. De Onkyo is wat ouder en was iets duurder toen hij nog beschikbaar was, maar volgens mij is dat niet echt hoorbaar. De marantz heeft gisteren pas een eerste testrun gehad qua film en ik ben meer dan tevreden. Heb zelfs het gevoel dat het allemaal wat meer in balans is.

Even een andere vraag, m'n onkyo staat te koop en nu kreeg ik de vraag of de Onkyo TX-NR828 het gebruik van de pre outs voor (actieve) fronts tegelijk gebruikt kunnen worden met de (passieve) surrounds. Voor mij eigenlijk onduidelijk, heb ook geen speakers liggen waarmee ik dit zou kunnen testen. Iemand hier een idee?

• doggy1
  • Laatst online: 28-03 15:23
Ik heb volgens mij ook het hdmi board probleem. Helaas net na verlengde garantie geconstateerd
Is het dan nog wel mogelijk om via optical geluid te verwerken?

• Martinusz
  • Laatst online: 22:59
Ik heb een probleem met mijn onkyo tx-sr313. Vanavond ging er iets mis met een lamp boven waardoor de stop eruit sprong. Beneden stond tv, mediabox en tv aan. Ik naar beneden en de stop weer ingeschakeld. Verder helemaal niet gedacht aan de tv ofzo, die stop was ook niet gesprongen.

Nadat we terug beneden waren, lijkt het erop dat de receiver toch een opdonder heeft gehad :? Geen beeld en geluid, wat via de receiver gaat.

Goed alles eens uitgezet en weer ingeschakeld, maar helaas geen beeld, wel een bromtoon over de boxen.
Ik heb totaal geen verstand van elektra, maar is mijn receiver nu overleden? :?

Heb nog andere HDMI kabel geprobeerd, maar bromtoon bleef.

Edit:
Ander HDMI geprobeerd met ander apparaat en daar komt gewoon netjes geluid uit.
Ga morgen de mediabox proberen op ander HDMI ingang op de receiver, als de bromtoon blijft is het misschien toch de mediabox HDMI out die kapot is!

Martinusz wijzigde deze reactie 22-12-2018 20:31 (15%)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• vdr01
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 28-12-2018
Sorry

vdr01 wijzigde deze reactie 23-12-2018 00:09 (80%)

• vdr01
  • Registratie: maart 2013
pls delete, excuse me

vdr01 wijzigde deze reactie 23-12-2018 00:20 (98%)

• Martinusz
Vandaag verder getest, heb mijn geluid icm mediabox weer werkend via een andere HDMI poort op de receiver, nu dvd op die poort aangesloten en ook daar brom/vreemde geluiden.
Kan 1 HDMI poort stuk gaan?
Het is dus de poort die actief was toen de stroom eraf ging...

• Edho
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

Edho

Heeft Canon A570IS

Goedendag,
Ik heb een TX-NR414 en ik vermoed dat mijn HDMI board stuk is. Ik kan geen passtrough meer krijgen via de onkyo. Alle apparaten zitten er op aangesloten en de HDMI out is naar mijn tv gekoppeld.
Heeft er iemand al eens zijn eigen HDMI board vervangen? En waar kun je deze bestellen?
bvd, Ed.

ps
Ik denk dat het door warmte is gebeurd, sinds de zomer staat het spul in een andere kast met veel minder airflow. Dat er door warmte dingen stuk gaan in een Onkyo wist ik eigenlijk wel, maar niet bij stil gestaan bij in gebruikname andere meubel.
Todo: onkyo repareren en kast openwerken aan de achterzijde.

Edho wijzigde deze reactie 27-12-2018 17:46 (34%)

Edho

• PcDealer
Edho schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:44:
Ik denk dat het door warmte is gebeurd, sinds de zomer staat het spul in een andere kast met veel minder airflow. Dat er door warmte dingen stuk gaan in een Onkyo wist ik eigenlijk wel, maar niet bij stil gestaan bij in gebruikname andere meubel.
Wat was de ruimte in de kast dan om de receiver? Was de achterkant afgesloten? Waarom zou het met een ander merk niet gebeuren? Goofy1978 in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 06:17
Ik heb opeens iets heel geks na een jaar.
Vorige week begon Spotify ineens heel erg te haperen. En dat was alleen via de versterker.
Als ik Spotify via de ps4 deed was er niets aan de hand.
Maar ineens plop weer heerlijk geluid. Alleen kan ik sindsdien geen enkele manier met de controller app de versterker benaderen.
Hij ziet wel mijn wireless speaker.
Heb de versterker al een vast en of dhcp ip adres laten toekennen maar helemaal niets.

Iemand op internet zei dat het jammer is maar dat je maar dan de hele versterker naar fabrieks instellingen zetten. Maar dat geloof ik niet

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:47
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:51:
Ik heb opeens iets heel geks na een jaar.
Vorige week begon Spotify ineens heel erg te haperen. En dat was alleen via de versterker.
Als ik Spotify via de ps4 deed was er niets aan de hand.
Maar ineens plop weer heerlijk geluid. Alleen kan ik sindsdien geen enkele manier met de controller app de versterker benaderen.
Hij ziet wel mijn wireless speaker.
Heb de versterker al een vast en of dhcp ip adres laten toekennen maar helemaal niets.

Iemand op internet zei dat het jammer is maar dat je maar dan de hele versterker naar fabrieks instellingen zetten. Maar dat geloof ik niet
De app al verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd?

DaveD

• Dj Neo Ziggy
Yup, een of andere 3rd party app gebruikt, die ziet hem wel, alleen kan ik hem niet mee besturen.
Ook Nonkyo wilt niet connecten. Rare is dat Spotify hem wel ziet.

• JoSchaap
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:01

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Edho schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:44:
Goedendag,
Ik heb een TX-NR414 en ik vermoed dat mijn HDMI board stuk is. Ik kan geen passtrough meer krijgen via de onkyo. Alle apparaten zitten er op aangesloten en de HDMI out is naar mijn tv gekoppeld.
Heeft er iemand al eens zijn eigen HDMI board vervangen? En waar kun je deze bestellen?
bvd, Ed.

ps
Todo: onkyo repareren en kast openwerken aan de achterzijde.
Heb je al een powerdrain geprobeerd?
Ikzelf heb ook een ietwat krappe kast waar mn receiver in staat (HT-R494), en hierdoor valt ongeveer 2 maandelijks een keer het geluid uit op de HDMI uitgang.
Als ik de receiver van de stroom af haal voor 30 seconden, en dan weer inplug werkt het dan meestal weer. :)

|-FKA:5chaap2k -|- Specs: Inventaris -|- GameRoom -|- YouTube -|- Steam -|- Twitch-|

• abubberm
  • Registratie: december 2018
Ik moet mijn AV receiver de AT R558 de laatste tijd steeds 2x aanzetten. De eerste keer hoor je relais schakelen en dan schakelt de receiver weer uit, Na de tweede keer aanzetten doet de versterker het verder wel goed.

Iemand een idee wat dit zou kunne zijn en hoe dit eventueel ios op telossen?

• Edho
  • Nu online

Edho

Heeft Canon A570IS

JoSchaap schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:39:
[...]

Heb je al een powerdrain geprobeerd?
Ikzelf heb ook een ietwat krappe kast waar mn receiver in staat (HT-R494), en hierdoor valt ongeveer 2 maandelijks een keer het geluid uit op de HDMI uitgang.
Als ik de receiver van de stroom af haal voor 30 seconden, en dan weer inplug werkt het dan meestal weer. :)
Dat moet ik nog doen. Ik kan er nog niet goed bij met al die kerstmeuk er omheen. Volgende week gaat het spul weer op zolder en kan ik eens goed doortesten met de diverse aansluitingen.

De vraag of er een HDMI board te verkrijgen is en waar is nog niet beantwoord.

btw, de TX-nr414 staat in een nis, weinig ruimte er omheen en de achterkant is vrijwel geheel dicht op een gat voor de kabels na, welke aan de onderkant zit. De hitte hoopt zich dus op.
Hij ging stuk op de dag dat de top2000 begon met uitzenden, dan staat hij dus de hele dag aan, normaal gesproken niet. Op die dag tegen de avond wilde ik tv kijken en dat lukte dus opeens niet meer. Geen doorgifte beeld/geluid meer.

Edho

• PcDealer
Edho schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:41:
[...]

De vraag of er een HDMI board te verkrijgen is en waar is nog niet beantwoord.
Wat dacht je van zoeken op op dat onderdeel? Of nog beter: receiver openmaken en de nummers er op in een search gooien.
btw, de TX-nr414 staat in een nis, weinig ruimte er omheen en de achterkant is vrijwel geheel dicht op een gat voor de kabels na, welke aan de onderkant zit. De hitte hoopt zich dus op.
Dat is dus niet volgens de gebruiksaanwijzing.

• Edho
  • Nu online

Edho

Heeft Canon A570IS

PcDealer schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:09:
[...]
Wat dacht je van zoeken op op dat onderdeel? Of nog beter: receiver openmaken en de nummers er op in een search gooien.

[...]

Dat is dus niet volgens de gebruiksaanwijzing.
Ik heb hem nog niet open gehad, ik ga dat zeker nog doen. Zoeken op het artikelnummer is een prima idee.

De kleine ruimte zal zeker niet volgens de gebruiksaanwijzing zijn, je hebt een punt. Eigenlijk geen wonder dat er problemen ontstaan. Als hij nog te redden is, zal ik ook de omstandigheden verbeteren.

Bedankt voor je input!

Edho

• Jendec
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13-01 13:30
Hallo

Ik heb even een vraagje. Ik heb reeds een tijdje een onkyo TX-NR656 reciever. Daarop heb ik een 5.1 Ds aangesloten in mijn woonkamer.
Echter had ik ook reeds een aansluiting liggen om ook in de keuken nog twee luidsprekers aan te sluiten. Sinds gisteren heb ik dat ook gedaan. Door deze aan te sluiten op zone 2, kan ik nu perfect ook in de keuken luisteren, aparte kanalen selecteren, ...
Het enige wat mij niet lukt is om geluidsinstellingen te wijzigen in zone 2. Ik kan alleen het volume aanpassen maar geen bassen, eq, ... ik kan hier ook geen luistermodus veranderen. Volgens mij staat hij daar standaard op Pure audio wat toch niet helemaal ideaal is. Is dat normaal?
Alvast dank voor de reacties.

• Dj Neo Ziggy
Ik denk dat ik mijn versterker maar terug ga brengen voor garantie en of onderhoud.
Het is een 676e. Tijdens het gebruik maakt ie klik geluiden, en het kanaal van subwoofer gaat constant van hard naar zacht. Gelukkig had in een andere subwoofer en die doet exact hetzelfde.

Soms gaat de sub zo hard dat ie echt "plokt" en daarna is ie meteen weer weg.

• jaro431
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:20
Jendec schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:23:
Hallo

Ik heb even een vraagje. Ik heb reeds een tijdje een onkyo TX-NR656 reciever. Daarop heb ik een 5.1 Ds aangesloten in mijn woonkam.....
Mijn 828 kan dat ook niet op zone 2/3. Die staat nu in de slaapkamer, en heb een tx-rz1100 waarbij je ook in zone 2/3 de geluidsinstellingen kunt aanpassen.

Oftewel, dat model ondersteunt dat niet.

• F55
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10-04 22:16
Mijn Onkyo TX-NR686 receiver geeft regelmatig geen geluid door van mijn LG 55C8 TV via ARC uit tv, en via ARC in op de Onkyo .
De Kabel is goed (verwisseld).
Uit en aanzetten van de receiver helpt niet, na spanning er even af werkt het weer.
Dit is natuurlijk niet werkbaar! iemand anders problemen met ARC geluid doorgifte?

• rikm
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:54
Ik heb een 65C8

Mijn receiver ondersteund de HDR goodies niet. Dus alle randapparatuur op de tv aangesloten en 1 hdmi kabel (ARC) naar de receiver.

Het werkt 'redelijk' alhoewel sinds de tv upgrade soms audio wel hapert met 50GB 4k HDR blueray's
Ik dacht dat dit mogelijk kwam door de leeftijd van de receiver en dat mn HDMI board aan de beurt was.
Maar nu ik jouw bericht lees zou het wel eens wat anders kunnen zijn, dus ik lees graag mee
[/quote]

rikm wijzigde deze reactie 31-12-2018 12:25 (5%)

Where ever you go, there you are

• Wilko
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 12-03 08:11
Hallo,

Ik heb een vaag probleem met mijn onkyo tx nr 565

Ik speel alle content af via een nvidea shield tv via de 565 naar een sony kd fx9005
Nu heb ik het volgende probleem:
als ik op deze manier content afspeel werkt mijn local dimming niet op de sony
sluit ik de shield tv direct aan op de sony werkt deze wel
heb al een factory reset uitgevoerd op de shield tv en receiver en andere hdmi kabels aangeschaft.

Heb ik een setting verkeerd staan of kan de Onkyo gewoon niet goed overweg met het aansturen van een 4k tv op 60 hz?

Hoop dat iemand een oplossing heeft.

Alvast bedankt.

• cactusman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:51

cactusman

nu met extra naalden

Jendec schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:23:
Hallo

Ik heb even een vraagje. Ik heb reeds een tijdje een onkyo TX-NR656 reciever. Daarop heb ik een 5.1 Ds aangesloten in mijn woonkamer.
Echter had ik ook reeds een aansluiting liggen om ook in de keuken nog twee luidsprekers aan te sluiten. Sinds gisteren heb ik dat ook gedaan. Door deze aan te sluiten op zone 2, kan ik nu perfect ook in de keuken luisteren, aparte kanalen selecteren, ...
Het enige wat mij niet lukt is om geluidsinstellingen te wijzigen in zone 2. Ik kan alleen het volume aanpassen maar geen bassen, eq, ... ik kan hier ook geen luistermodus veranderen. Volgens mij staat hij daar standaard op Pure audio wat toch niet helemaal ideaal is. Is dat normaal?
Alvast dank voor de reacties.
das normaal er is geen DSP chip voor de tweede zone... je kan ook een aantal digitale bronnen niet afspelen op zone 2

euhmmmm

• Martinusz
Vanavond een Onkyo TX-NR525 ophalen, zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Kon in dit topic en vorig deeltje niet zoveel over vinden eigenlijk, wat op zich een goed teken kan zijn :)

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:28
Wilko schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 07:30:
Hallo,

Ik heb een vaag probleem met mijn onkyo tx nr 565

Ik speel alle content af via een nvidea shield tv via de 565 naar een sony kd fx9005
Nu heb ik het volgende probleem:
als ik op deze manier content afspeel werkt mijn local dimming niet op de sony
sluit ik de shield tv direct aan op de sony werkt deze wel
heb al een factory reset uitgevoerd op de shield tv en receiver en andere hdmi kabels aangeschaft.

Heb ik een setting verkeerd staan of kan de Onkyo gewoon niet goed overweg met het aansturen van een 4k tv op 60 hz?

Hoop dat iemand een oplossing heeft.

Alvast bedankt.
Als je de 555 of 656 bedoelt, die doen nog geen HDR10 of DV doorgifte. Volgens mij pas vanaf de 2017 modellen, die 4K60 en HDR doen op alle inputs.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Martinusz Wat moet die receiver kosten? Kijk vooral naar hoe het apparaat in gebruik genomen is, ik heb zelf pas een bak ellende gekocht voor 20 euro, al wetende dat het apparaat soms geen geluid gaf.

Dit zijn de marges, die onkyo voorschrijft volgens de handleiding:
Pagina : 2

If you install the apparatus in a built-in installation,
such as a bookcase or rack, ensure that there is
adequate ventilation.
Leave 20 cm (8") of free space at the top and
sides and 10 cm (4") at the rear. The rear edge of
the shelf or board above the apparatus shall be
set 10 cm (4") away from the rear panel or wall,
creating a flue-like gap for warm air to escape.

Wanneer het apparaat in een veel smallere ruimte is geplaatst (bijna opgesloten), kan je er hoe dan ook vanuit gaan dat de condensatoren bij te hoge bedrijfstemperatuur zijn gebruikt.
Public Enemy Nummer one is dan het hdmi board, wat als eerste zegt "zoek het zelf maar uit.""

Het is dan zaak om de versterker open te schroeven. Vervolgend geef je een aai over de bol, bij alle condensatoren op het hdmi board. Ze moet perfect vlak aan voelen, voelen ze aan de bovenkant bol aan, dan zijn ze defect. Een beetje tech savvy persoon, kan dit vervangen. De kosten voor de onderdelen om dit te doen zal niet meer dan een tientje zijn. Dit bestel je het makkelijkst, bij @mux en dat kan hierro : https://muxtronics.nl/onderdelen/

Controleer ook even de buffer condensatoren mee op locatie, als je dan toch al zo goed bezig bent.

De werking van de afstandbediening, kan je simpel controleren met de camera functie van uw mobiele telefoon. Druk op een knop, en op het beeldscherm van uw mobiele telefoon kunt U het IR licht zien. Geen licht, staat gelijk aan defecte knop. Een zwak puntje van de AB zijn de volume knoppen.

Succes!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Martinusz
Lip schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:35:
@Martinusz Wat moet die receiver kosten? Kijk vooral naar hoe het apparaat in gebruik genomen is, ik heb zelf pas een bak ellende gekocht voor 20 euro, al wetende dat het apparaat soms geen geluid gaf.

Dit zijn de marges, die onkyo voorschrijft volgens de handleiding:
Pagina : 2

If you install the apparatus in a built-in installation,
such as a bookcase or rack, ensure that there is
adequate ventilation.
Leave 20 cm (8") of free space at the top and
sides and 10 cm (4") at the rear. The rear edge of
the shelf or board above the apparatus shall be
set 10 cm (4") away from the rear panel or wall,
creating a flue-like gap for warm air to escape.

Wanneer het apparaat in een veel smallere ruimte is geplaatst (bijna opgesloten), kan je er hoe dan ook vanuit gaan dat de condensatoren bij te hoge bedrijfstemperatuur zijn gebruikt.
Public Enemy Nummer one is dan het hdmi board, wat als eerste zegt "zoek het zelf maar uit.""

Het is dan zaak om de versterker open te schroeven. Vervolgend geef je een aai over de bol, bij alle condensatoren op het hdmi board. Ze moet perfect vlak aan voelen, voelen ze aan de bovenkant bol aan, dan zijn ze defect. Een beetje tech savvy persoon, kan dit vervangen. De kosten voor de onderdelen om dit te doen zal niet meer dan een tientje zijn. Dit bestel je het makkelijkst, bij @mux en dat kan hierro : https://muxtronics.nl/onderdelen/

Controleer ook even de buffer condensatoren mee op locatie, als je dan toch al zo goed bezig bent.

De werking van de afstandbediening, kan je simpel controleren met de camera functie van uw mobiele telefoon. Druk op een knop, en op het beeldscherm van uw mobiele telefoon kunt U het IR licht zien. Geen licht, staat gelijk aan defecte knop. Een zwak puntje van de AB zijn de volume knoppen.

Succes!
75,- ziet er verder goed uit op de foto's en wordt aangeboden, omdat er een vervanger is gekocht met meer functies.

Heb nu zelf een TX-SR313 die helaas door een stroomstoring rare kuren heeft (sowieso 1 kapotte HDMI poort), vandaar dat ik voor een andere aan het kijken was.
Hij komt wel in een tv kast enigzins ingebouwd, voorkant is volledig open, maar op zich heeft mijn TX-SR313 tot de stroomstoring daar ook prima gewerkt, ik ga er vanuit dat het geen probleem mag zijn.
Bedankt voor je tips!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Yw!
Er hoort trouwens ook een kalibratie microfoon bij de receiver.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Martinusz
Lip schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:44:
Yw!
Er hoort trouwens ook een kalibratie microfoon bij de receiver.
Die zag ik op de foto erbij staan! :*)

• loekf2
Bij mij staan de Onkyo’s al een paar jaar op het TV meubel zodat in ieder geval aan de bovenkant ie zijn warmte kwijt kan.

Mijn eerste receiver, een 606, had toen ik hem kocht al last van oververhitting. De vervanger hield een paar jaar uit, maar de HMDI caps begaven het alsnog. De 609 hield het lang uit, maar had ook issues. De 636 geen probleem. De huidige 676 van vorig jaar doet het ook prima.

Mijn indruk is dat Onkyo het probleem waar ze jaren mee worstelde opgelost hebben, maar ze genereren nog steeds veel warmte. Kijk daarom uit waar je zo’n receiver neerzet.

Waarom ik steeds voor Onkyo’s kies ? Tja veel waar voor je geld en meestal de laatste features het eerst.

loekf2 wijzigde deze reactie 03-01-2019 16:01 (8%)

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@loekf2 Mijn 609 werkt nog steeds prima. :)

• loekf2
Lip schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:24:
@loekf2 Mijn 609 werkt nog steeds prima. :)
Mijne had problemen met HDMI sync voor sommige inputs. Als je dan veranderde van input gebeurde er niets of de verbinding klapte er uit na een tijdje.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Habana
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 26-03 11:33
Voor een ieder die HDMI problemen wil voorkomen, doe jezelf een plezier een koop een setje van deze Heat-sink, en plak deze op elke warme chip die je tegen komt op dat HDMI board, deze zijn 28x28 mm prima te gebruiken op de grote chips en makkelijk een maatje kleiner te maken voor de kleinere chips, zet je het toestel echt in een kastje oid, gebruik in godsnaam een fan..

Ik heb problemen gehad met een 606 en 808, de 808 is toen gerepareerd en toen gelijk deze erop geplakt en twee rustige draaiende 120mm fannetjes erboven onder de kap die de warmte afvoeren naar buiten.

Even afkloppen het gaat al weer ruim twee jaar goed... ;)

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dx5J9zW

• loekf2
Habana schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:19:
Voor een ieder die HDMI problemen wil voorkomen, doe jezelf een plezier een koop een setje van deze Heat-sink, en plak deze op elke warme chip die je tegen komt op dat HDMI board, deze zijn 28x28 mm prima te gebruiken op de grote chips en makkelijk een maatje kleiner te maken voor de kleinere chips, zet je het toestel echt in een kastje oid, gebruik in godsnaam een fan..

Ik heb problemen gehad met een 606 en 808, de 808 is toen gerepareerd en toen gelijk deze erop geplakt en twee rustige draaiende 120mm fannetjes erboven onder de kap die de warmte afvoeren naar buiten.

Even afkloppen het gaat al weer ruim twee jaar goed... ;)

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dx5J9zW
In de 2015 serie, bv de 636 ?, zat in ieder geval een fan. Maar die was ook erg ondiep.

Mijn 676 heeft geen fans, maar is behoorlijk diep.

Zal eens naar die heatsinks kijken.

• Habana
@loekf2

Zat die fan boven het HDMI board ? of bedoel je die fan aan de voorkant bij de voeding, waar je dan natuurlijk niet veel aan hebt daar je HDMI board aan de achterzijde zit..

• loekf2
Habana schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:29:
@loekf2

Zat die fan boven het HDMI board ? of bedoel je die fan aan de voorkant bij de voeding, waar je dan natuurlijk niet veel aan hebt daar je HDMI board aan de achterzijde zit..
Hmmm..... links voor, dat is idd de voeding:

en kijkend naar mijn 676, wordt ik nog niet blij:

loekf2 wijzigde deze reactie 03-01-2019 19:00 (19%)

• Martinusz
Zo de pricewatch: Onkyo TX-NR525 Zwart is opgehaald, zag er echt nog piekfijn uit!!
Het was ook echt een fluitje van een cent om alles om te zetten van mijn oude pricewatch: Onkyo TX-SR313 Zilver naar de NR525, gelijk wat zaken anders kunnen aansluiten :)
Heb nog wel even zitten klooien met het geluid, ik vond het ver weg klinken, maar blijkbaar stond er een luistermodus aan :P toen ik deze op Stereo zette, klonk het weer als vanouds!

Heb nog wel een vraag:
Ik heb nu de luidspreker snoeren aangesloten geklemt met de schroef, is het nog beter om banaanstekker te gebruiken? (op dit moment doet het geluid het ook prima)

En wat kan ik nog met mijn oudere TX-SR313? Er is 1 HDMI ingang kapot, tenminste die geeft een brom, voor de rest werkt die nog prima, zou ik daar iemand nog blij mee kunnen maken? :?

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:32
Martinusz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:45:
En wat kan ik nog met mijn oudere TX-SR313? Er is 1 HDMI ingang kapot, tenminste die geeft een brom, voor de rest werkt die nog prima, zou ik daar iemand nog blij mee kunnen maken? :?
Als in ; ik dooe hem weg tegen verzendkosten? Ik kan nog wel een Onkyo in mijn schuur gebruiken, hou er van als alles door het huis zelfde merk is.

• Martinusz
maartend schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:57:
[...]

Als in ; ik dooe hem weg tegen verzendkosten? Ik kan nog wel een Onkyo in mijn schuur gebruiken, hou er van als alles door het huis zelfde merk is.
Ik weet niet of verzenden verstandig is met een dergelijk apparaat ;) :P

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:32
Martinusz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:12:
[...]

Ik weet niet of verzenden verstandig is met een dergelijk apparaat ;) :P
Zat er net aan te denken en dacht toen ; moet verzenden veranderen naar ophalen.

• Wilko
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 12-03 08:11
loekf2 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:11:
[...]

Als je de 555 of 656 bedoelt, die doen nog geen HDR10 of DV doorgifte. Volgens mij pas vanaf de 2017 modellen, die 4K60 en HDR doen op alle inputs.
Het is de 656 excuses
Hij is vandaag retour gegaan naar de leverancier aangezien een kennis met exact de zelfde setup dit probleem niet heeft.

Nu maar hopen dat ze het vinden

• Edho
  • Nu online

Edho

Heeft Canon A570IS

Nog even terugkomend op de HDMI problemen van mijn TR-NR414 op pagina 125...

Powerdrain heeft geholpen, na alles eraf weer alles opgebouwd en alles doet het weer zoals voorheen. :) Mazzel dat er niets echt stuk is. wel opengemaakt en geinspecteerd, geen waarneembare schade en foto's gemaakt van onderdeelnummers.

Achterwand van meubel eraf gehaald een een flinke opening gezaagd aan de bovenzijde van het compartiment waar de versterker staat, nu kan hij zijn warmte veel makkelijker kwijt.

We gaan er zo weer even mee door. Allen bedankt voor het meedenken!
Ed.

Edho wijzigde deze reactie 04-01-2019 23:08 (11%)

Edho

• BoomBoomBecker
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 29-03 19:24
TX-NR656

Hoe sluit ik optimaal mijn apparatuur aan zodat ik overal geluid via de Onkyo op ontvang? 5.1 geluidssysteem

Heb volgende apparatuur:
Samsung qe65q9fn met one connect box: 4 hdmi waarvan 1 met arc

Vu+ duo satelliet ontvanger met 1 hdmi poort

Ps4 pro

Hdmi kabels zat

• Brad Pitt
  • Laatst online: 18:18
Gewoon alles met HDMI op de receiver, één HDMI kabel van de receiver naar de connect box, klaar?

Nickname does not reflect reality

• Martinusz
Wie kan mij helpen, mijn TX-NR525 gaat straks achter een deurtje. Nu begrijp ik dat je een remote extender kunt aansluiten, zodat je de afstandsbediening kunt blijven gebruiken, maar hier heb ik geen kaas van gegeten.

Ik kom kabels tegen, maar ook weer kastjes? Wat heb ik nu precies nodig zodat ik mijn afstandsbediening kam blijven gebruiken?

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07:32
Martinusz schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:05:
Wie kan mij helpen, mijn TX-NR525 gaat straks achter een deurtje. Nu begrijp ik dat je een remote extender kunt aansluiten, zodat je de afstandsbediening kunt blijven gebruiken, maar hier heb ik geen kaas van gegeten.

Ik kom kabels tegen, maar ook weer kastjes? Wat heb ik nu precies nodig zodat ik mijn afstandsbediening kam blijven gebruiken?
Ik heb geen idee wat je moet doen om je huidige afstandsbediening te kunnen blijven gebruiken, ik heb geen ervaring mer IR extenders, maar ik adviseer je een Logitech Harmony afstandsbediening met Hub. Kies niet de Logitech Harmony Hub, want bij deze moet je je smart phone of tablet gebruiken, maar kies voor de Logitech Harmony Elite (= Hub met luxe afstandsbediening) of de Logitech Harmony Companion (= Hub met simpele afstandsbediening).

Een Hub is een besturingsmodule met IR zender. Er zit een IR blaster bij (2 bij de Elite), je zet je hub buiten het kastje en je IR Blaster erin (of net andersom), dan kun je zowel je tv bedienen als je receiver en je andere apparatuur.

Je kunt je Onkyo receiver in een kastje zetten, als je maar voldoende ventilatie hebt. Dus als het kastdeurtje dicht is, moet je achterin gaten hebben.

• Martinusz
ikweethetbeter schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:28:
[...]

Ik heb geen idee wat je moet doen om je huidige afstandsbediening te kunnen blijven gebruiken, ik heb geen ervaring mer IR extenders, maar ik adviseer je een Logitech Harmony afstandsbediening met Hub. Kies niet de Logitech Harmony Hub, want bij deze moet je je smart phone of tablet gebruiken, maar kies voor de Logitech Harmony Elite (= Hub met luxe afstandsbediening) of de Logitech Harmony Companion (= Hub met simpele afstandsbediening).

Een Hub is een besturingsmodule met IR zender. Er zit een IR blaster bij (2 bij de Elite), je zet je hub buiten het kastje en je IR Blaster erin (of net andersom), dan kun je zowel je tv bedienen als je receiver en je andere apparatuur.

Je kunt je Onkyo receiver in een kastje zetten, als je maar voldoende ventilatie hebt. Dus als het kastdeurtje dicht is, moet je achterin gaten hebben.
Bedankt voor de tip, zeker ook het overwegen waard, ooit eens een Harmony gehad lang lang geleden.
EDIT: wow 200 euro voor de Harmony, dat gaat hem niet worden ;)

Had inmiddels een vrij praktische simpele oplossing gevonden, namelijk de Onkyo remote 3 app gebruiken!
Wist helemaal niet dat dat kon :P maar werkt erg makkelijk moet ik zeggen!
Uiteindelijk is het alleen voor aan/uit zetten van de receiver of switchen van kanaal, het volume bijvoorbeeld gaat gewoon via ARC via de Ziggo afstandsbediening :)
Er komen sowieso gaten achterin in het kastje, daarnaast is het een ruim kastje voor alleen de receiver straks, zie hieronder de nieuwe tv kast:

Geen eigen foto overigens :P

• ibothead
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-04 08:58
Hier een nieuwe tv gekocht 100hz Sony tv en pc PS4 en Ziggo Mediabox nog steeds via de reciever lopen.

Heb een Onkyo 626 en Sony Bravia 70xf8300 4k
Pc geeft nu wel 4k door alleen geen 100hz en beeld flikkerd erg veel.
Zo ook de PS4 geeft storingen.

Is het beter om alles op de tv aan te sluiten en dan met een optical het naar de reciever sturen.
Wil graag het beste uit de tv halen en de 7.1 systeem van Harman Kardon wil ik ook graag elke keer gebruiken

ibothead wijzigde deze reactie 09-01-2019 23:06 (13%)

• DaveD1109

DaveD

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:07

WiLLoW_TieN

Damn al ruim 15 jaar op GoT

De NR656 ( met evt. de laatste firmware erop ) werkt Spotify Connect nu nog wel of niet ?
En op de 3 HDMI poorten welke wel HDCP2.2 zijn werkt HDR10 toch ?
Deze kost namelijk nu 299,-- bij Correct en ik overweeg hem te kopen.

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:45
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:16:
De NR656 ( met evt. de laatste firmware erop ) werkt Spotify Connect nu nog wel of niet ?
En op de 3 HDMI poorten welke wel HDCP2.2 zijn werkt HDR10 toch ?
Deze kost namelijk nu 299,-- bij Correct en ik overweeg hem te kopen.
Het is mij nieuw dat er problemen zouden zijn met Spotify connect op de 656, dus wat mij betreft werkt het prima :) Hele enkele keer dat ie het de eerste keer niet doet, maar dit is enkel vanaf mijn telefoon, van laptop, dekstop of de telefoon van mijn vrouw werkt het altijd.

Is de 676 voor 339,- bij de MediaMarkt niet een betere deal? Die heeft hdr10 en dolby vision op de specsheet staan. Bij de 656 zou het moeten werken, maar is niet officieel vermeld.

https://www.eu.onkyo.com/...TX-NR656_datasheet_EN.pdf

https://www.it.onkyo.com/...X-NR676E_datasheet_EN.pdf

https://www.mediamarkt.nl...AjECEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

OmeJoyo wijzigde deze reactie 11-01-2019 11:29 (32%)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• WiLLoW_TieN

WiLLoW_TieN

OmeJoyo schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:20:

Is de 676 voor 339,- bij de MediaMarkt niet een betere deal? Die heeft hdr10 en dolby vision op de specsheet staan. Bij de 656 zou het moeten werken, maar is niet officieel vermeld.

Overkill aan power ( Watt's ) voor mijn speakers. En mijn huidige 4K TV is geen 10bit panel.

• doggy1
Edho schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:03:
Nog even terugkomend op de HDMI problemen van mijn TR-NR414 op pagina 125...

Powerdrain heeft geholpen, na alles eraf weer alles opgebouwd en alles doet het weer zoals voorheen. :) Mazzel dat er niets echt stuk is. wel opengemaakt en geinspecteerd, geen waarneembare schade en foto's gemaakt van onderdeelnummers.

Achterwand van meubel eraf gehaald een een flinke opening gezaagd aan de bovenzijde van het compartiment waar de versterker staat, nu kan hij zijn warmte veel makkelijker kwijt.

We gaan er zo weer even mee door. Allen bedankt voor het meedenken!
Ed.
Ik heb denk ik ook het bekende HDMI board probleem bij mijn 608, maar helaas te laat voor verlengde garantieregeling.
Intussen al aantal condensators angeschaft nav YouTube: How To Fix the Onkyo TX SR606 & SR607 HDMI Input Problem
De video gaat echter over de 606 en 607 en mijn hdmi board ziet er anders uit.
Voordat ik ga solderen(dus vervangen van de 4 condensatoren L8932,8942, 8952 en 8962, waarvan ik vermoed dat dit de te vervangen onderdelen zijn.
Eerst wil ik een zgn powerdrain zoals boven vermeld uitvoeren. Hoe gaat dat bij de receiver in zijn werk? Over powerdrain bij laptops kan ik wel wat vinden, maar niet over deze handeling bij receivers.
Helaas is de site van onkyo, waar men kon vinden welke serienummers het bekende hdmi probleem konden hebben offline. Weet iemand nog deze serienummers te achterhalen?

• Edho
  • Nu online

Edho

Heeft Canon A570IS

Powerdrain = minimaal 30 seconden de stekker uit het stopcontact. Het kan korter, stekker er uit, de reciever aanzetten, daarmee loopt alles direct leeg waar nog spanning in zat. Daarna weer stekker er in en kijken of het geholpen heeft.

Edho

• doggy1
Bedankt Edho, helaas heeft dat niet geholpen.
Ik snap er niets van, want Audessay blijft op "wait" staan, ook via optical lukt het niet.
Het is plotseling ontstaan. Ik vrees dat ik een nieuwe moet kopen..

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Nu online
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:01:
[...]

Overkill aan power ( Watt's ) voor mijn speakers. En mijn huidige 4K TV is geen 10bit panel.
Misschien wat laat, maar waarom dan wel de 656 overwegen? Volgens het boekje scheelt het maar 5 watt over alle kanalen... 160 watt voor de 656 en 165 watt voor de 676... Dan kun je beter voor een 400 serie kijken 8)7

En als je toch besluit om over 1 of 2 jaar je tv te vervangen? Dan kun je voor die 40 knaken meer beter de 676 halen die nieuwer is en over alle HDMI-poorten de nieuwe DHCP en HDR standaarden ondersteund..

Het is dat er hier al 2 jaar lang 2x een 656 dienst doet, maar anders had ik het wel geweten en een 676 gehaald :)

Wat betreft spotify wat waren de klachten daarover? Hier heb ik er nog nooit problemen mee gehad namelijk.

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• WiLLoW_TieN

WiLLoW_TieN

Heb nog niks gekocht wacht even de aankomende kortingsdagen bij de MediaMarkt af.
Daar is de NR676 nu 339. Bij Correct kost hij 335.
Heb nu een 'oudere' pricewatch: Sony STR-DH810 aan een pricewatch: Samsung UE50KU6000W Zwart
( 8 bit panel ) verder heb ik een XBOX ONE S en een HUMAX 3500c ( t.b.v Ziggo ). Aan die Sony Receiver hangt sinds gisteren een Chromecast Audio die ik gebruik voor Deezer en dat bevalt erg goed.

• wzzley
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-02 10:19
De TX-NR676E voor € 271,- bij Mediamarkt en Bol! Goede deal?

• WiLLoW_TieN

WiLLoW_TieN

wzzley schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:57:
De TX-NR686E voor € 271,- bij Mediamarkt en Bol! Goede deal?
Lijkt mij wel....maar het is de 676 ;)

• wzzley
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-02 10:19
Je hebt gelijk ik bedoelde ook de 676. Ik neigde eerst naar de Denon X2500h maar nu is het prijsverschil wel erg groot.

• Dragunov
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-04 20:03
OmeJoyo schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:20:
[...]

Het is mij nieuw dat er problemen zouden zijn met Spotify connect op de 656, dus wat mij betreft werkt het prima :) Hele enkele keer dat ie het de eerste keer niet doet, maar dit is enkel vanaf mijn telefoon, van laptop, dekstop of de telefoon van mijn vrouw werkt het altijd.

https://www.eu.onkyo.com/...TX-NR656_datasheet_EN.pdf

https://www.it.onkyo.com/...X-NR676E_datasheet_EN.pdf

Werkt niet of ik weet niet hoe te activeren, de Xbox One X zegt dat er geen ondersteuning is

• WiLLoW_TieN

WiLLoW_TieN

wzzley schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:04:
Je hebt gelijk ik bedoelde ook de 676. Ik neigde eerst naar de Denon X2500h maar nu is het prijsverschil wel erg groot.
De X1500H is ook interessant @ 319,20 ( mits het je bij de 676 o.a om de Phono ingang ging ).

• Martinusz
Laatste dagen ineens wat kleine issues met mijn TX-NR525. 's ochtends bij opstarten op de normale kanalen TV/CD, mediabox van ziggo en de tv, geen geluid. Na op allerlei knoppen te hebben gedrukt, aan/uit etc. komt opeens het geluid weer terug en werkt dan ook gewoon zolang die aanstaat.

Zojuist reageerde hij helemaal nergens op, zelfs niet op de knoppen op het apparaat zelf, volume reageert niet, maar ook aan/uit knop werkt niet. Wat mij ook opviel is dat mijn app de receiver ineens niet kon vinden in het netwerk. Toen maar stekker eruit getrokken en alles weer opnieuw opgestart, dan lijkt alles weer opgelost.

Voorheen nooit dit issue gehad, moet ik vrezen dat er iets in het apparaat kapot gaat? Of ligt het wellicht aan het netwerk op 1 of andere manier?

• ikweethetbeter
@Martinusz
Haal je receiver eens een half uur van het stroom af. Is het probleem daarna voorbij?

• Martinusz
ikweethetbeter schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:29:
@Martinusz
Haal je receiver eens een half uur van het stroom af. Is het probleem daarna voorbij?
Ik heb de stekker al uit gehaald vanmorgen, dat heb ik gedaan toen de receiver helemaal niet meer reageerde (ook aan/uit knop niet). Tot nu toe gaat het goed, maar ik zal het komende dagen even in de gaten houden!

• ikweethetbeter
@Martinusz
Het eerste jaar dat ik mijn receiver had, heb ik 'm 2 keer helemaal van het stroom af moeten halen. Nu, een paar firmware upgrades en jaren verder, nooit meer last van gehad.

• Martinusz
ikweethetbeter schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:34:
@Martinusz
Het eerste jaar dat ik mijn receiver had, heb ik 'm 2 keer helemaal van het stroom af moeten halen. Nu, een paar firmware upgrades en jaren verder, nooit meer last van gehad.
Net weer een vastloper zomaar ineens, apparaat reageert dan nergens meer op, aan/uit-knop ook niet. Stekker eruit en erin en hij doet het weer.
Het wordt nu wel een beetje vervelend, maar geen idee waarom die dat nu ineens doet :?

• Kapitein187
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:30
Ik heb sinds deze avond de 676, alles aangesloten en ingesteld dmv setup mic.

Nu kan ik alleen de receiver niet vinden in Google Home. Iemand tips?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• Yellowneck
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Kapitein187 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 23:01:

Google Home kan alleen Chromecast en Google Home apparaten detecteren. Dus dat klopt ;)

Je wilt waarschijnlijk gebruik maken van de ingebouwde Google Cast functionaliteit. Dat kan gewoon rechtstreeks vanuit apps die het ondersteunen (bv YouTube, Spotify etc)

Fotogear: Canon 80D + BG-E14 | Canon 400D + BG-E3 | 17-55mm F2.8 | 50mm F1.8 | 10-22mm F3.5-4.5 | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Kapitein187
Yellowneck schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 23:31:
[...]

Google Home kan alleen Chromecast en Google Home apparaten detecteren. Dus dat klopt ;)

Je wilt waarschijnlijk gebruik maken van de ingebouwde Google Cast functionaliteit. Dat kan gewoon rechtstreeks vanuit apps die het ondersteunen (bv YouTube, Spotify etc)
Hmm, oke. Ik dacht dat het wel kon na het lezen van deze review: productreview: Onkyo TX-NR676E Zwart review door erredobble

• DaveD1109
[...]

Hier kan die mijn receiver wel vinden hoor! Heb een TX-L20D.
Kan hem ook een andere naam geven in de Google home app.
https://tweakers.net/ext/f/rPwBGM6UwCcGM3sv5CFAM4Ir/thumb.png

DaveD1109 wijzigde deze reactie 26-01-2019 09:09 (13%)

DaveD

• KnOeFz
  • Laatst online: 07:26

KnOeFz

no comment...

Kapitein187 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 23:01:

Geen tips, bij mij kwam hij er vanzelf tussen te staan in Google Home.
[...]

...
Mijn 676 staat er ook gewoon bij hoor in Google home .

KnOeFz wijzigde deze reactie 26-01-2019 11:20 (37%)

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• Kapitein187
[...]

Blijkbaar dus wel ;)
KnOeFz schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:15:
[...]

Geen tips, bij mij kwam hij er vanzelf tussen te staan in Google Home.

[...]

Mijn 676 staat er ook gewoon bij hoor in Google home .

[Afbeelding]
Gelukt! Thanks @KnOeFz
https://tweakers.net/ext/f/ZgBV24FYcUKOYn5cYj4GhiXw/thumb.jpg

Kapitein187 wijzigde deze reactie 26-01-2019 12:09 (15%)

• Kapitein187
Ik heb inmiddels alles ingesteld en geluid is top.
Wel loop ik tegen wat problemen aan icm mijn Xbox One X.

Hij verliest soms een aantal keer achter elkaar zn input..

Exact zoals bij deze post https://www.reddit.com/r/...r686_connect_apple_tv_4k/
Heb al aan de poster gevraagd of hij een oplossing had, maar nog geen reactie.

Iemand hier die weet wat het probleem kan zijn?

• Dragunov
  • Laatst online: 22-04 20:03
Het enige probleem dat ik heb met de 656 is dat ik op de Xbox One X niet in HDR10 kan spelen.

Misschien toch maar een 686 kopen

• GRUMBLER
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:49
Kapitein187 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:07:
[...]

Blijkbaar dus wel ;)

[...]

Gelukt! Thanks @KnOeFz
[Afbeelding]
Zo heb ik mijn Onkyo 656 ook ooit toegevoegd, maar toen ik wat problemen had met de home app deze ook weer verwijderd. Sindsdien kan ik hem niet meer toevoegen in de app, omdat hij hem gewoon niet ziet.
Ik weet niet of het komt doordat hij ook gekoppeld is via spotify connect, maar het blijft apart.
Ik zie alle home devices in de app behalve die receiver.... :F :|

• RaymondG
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18-04 12:50
Goedenavond,

Wilde hier even mijn ervaring delen met jullie.

9 januari de TX-NR686 gekocht bij Correct, afgelopen woensdag wisselde ik van HMDI TV naar HDMI PC, een klik en alles viel uit. Hij doet niets meer.

Stekker eruit voor een uur, alles aansluitingen/speakers los gehaald. Maar nog steeds niets.
Als ik hem aanzet gebeurt het volgende: Lampje sleep gaat uit, hoor een klik, na 2 seconden gaat sleep lampje weer branden maar verder niets.

Nu terug naar Onkyo gestuurd via de winkel,maar balen dat hij er na 3,5 weken al mee stopt....

https://robertsspaceindustries.com/enlist?referral=STAR-4HJD-T7SC

• WiLLoW_TieN

WiLLoW_TieN

Ik heb 25 Jan. een TX-NR676E gekocht voor ( maar ) € 271,20 bij CoolBlue.
Deze is op 4 Febr. tevens retour gegaan. Af en toe maakte hij spontaan een best luid klikkend geluid eenmalig mega irritant. Schijnt een Onkyo dingetje te zijn. Heb nu een DENON X1400H besteld.

Bron ; http://lmgtfy.com/?q=onkyo+676+clicking

• milte001
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15-04 19:06
Alvast excuses als mijn googlefu mij in de steek heeft gelaten...

Ik heb een onkyo TX-L50 gekocht. Ik probeer mijn iPad, en one plus 3 te verbinding met bluetooth. De is dan erg slecht. Het geluid klinkt zachter en het lijkt er op alsof het spraak kanaal niet in sync is. Ik heb de firmware geupdate, mijn telefoon en iPad op enkele centimeters van de antenne gehad, alle devices gereboot en getest met een andere bluetooth ontvanger(daar werkt het wel). Via chromecast audio of airplay is de kwaliteit wel goed.

Heeft iemand suggesties waar het aan zou kunnen liggen?

• PcDealer
@milte001 hoeveel afwijking?

• milte001
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15-04 19:06
@PcDealer :Het klinkt een beetje alsof het gesprek onderwater(?) is.

milte001 wijzigde deze reactie 12-02-2019 23:56 (10%)

• PcDealer
milte001 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:56:
@PcDealer :Het klinkt een beetje alsof het gesprek onderwater(?) is.
Ok, dus niet een vertraging tussen beeld en spraak. Ik zie weleens dat voice via BT ook via een aparte stream opgezet kan worden. Kun je je daar mee spelen?

• Bruin Poeper
  • Registratie: april 2013
  • Niet online

Ik ben toe aan een nieuwe receiver waarmee ik mijn platenspeler, CDspeler en cassettedeckje kan gebruiken.
Mijn huidige receiver produceerde best veel warmte wat niet goed was voor het beestje.
Daarom overweeg een een class-D zoals die Onkyo.
Toekomstig zal er wel steeds meer geluid via het internet komen, maar om dat via een smartphone op de receiver te krijgen lijkt me omslachtig. Eigenlijk wil ik dat direct op de receiver+afstandsbediening kunnen instellen, die moet liefst een mooi display hebben. DAB+ moet er ook op zitten.

Zou je je ervaringen kunnen delen? Schrijf eens een review!

• computerjunky
  • Laatst online: 22:04
Ik zie dat er hier mensen zijn met de NR-676.

Ik heb zoals gewoonlijk weer een heel specifieke vraag.

Zou iemand heel precies de hoogte van de voorkant van de receiver op willen meten min de hoogte van de kast naar de onderkant van de receiver.
Dus puur de hoogte van het metalen zwarte deel.
De standaard totale hoogte is 17.35cm maar ik heb de hoogte van alleen dat deel nodig in verband met het plaatsen in mijn tv meubel. de breedte en diepte is geen probleem maar die hoogte kan net 1 of 2 mm een probleem zijn aan de voorkant. (het erin schuiven.)

Mijn idee is namelijk de voetjes eraf halen en e kast in schruiven en dan rubber doppen er weer onder.
Ik heb namelijk in de kast genoeg hoogte maar er zit een houten balk van het massieve meubel aan de voorkant waardoor hij er niet recht in kan en de enige andere optie is een sony maar die matched niet met de speakers dus ben creatief aan het denken om deze te laten passen.

Alvast HEEL erg bedankt!

• ForumAccounts
  • Registratie: februari 2019
  • Niet online
computerjunky schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:57:

Zou iemand heel precies de hoogte van de voorkant van de receiver op willen meten min de hoogte van de kast naar de onderkant van de receiver.
15,8 zonder pootjes dus

• Jeroentjuh82
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:23
Mijne staat er niet tussen, HT R395, maar hebben meer lui hier dat de versterker ook automatisch uitgaat als je m op de kast hebt staan en dat dus de warmte wegkan?

Heb m nu in de kast staan en als ie t dan doet snap ik het enigsinds, maar heb m dus voorheen wel op de kast gehad ivm makkelijker aansluiten en toen ging ie ook uit zichzelf uit.

• Habana
@computerjunky

Het eerste wat ik zou kunnen bedenken niet door de voorkant dan maar door de achterkant, eventueel netjes open zagen en er van achter inschuiven, indien mogelijk natuurlijk…

• computerjunky
NICE dat past dus echt NET met 2 mm speling.
Habana schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:25:
@computerjunky

Het eerste wat ik zou kunnen bedenken niet door de voorkant dan maar door de achterkant, eventueel netjes open zagen en er van achter inschuiven, indien mogelijk natuurlijk…
Aan de achterkant zit helaas hetzelfde balkje ben ik achter gekomen.

Ik denk dat er wel een gat in het achterpaneel komt puur om in de toekomst makkelijker bij de kabels te kunnen want nu is het aansluiten en erin schuiven waardoor ik niks meer kan veranderen of toevoegen.

Ontzettend bedankt mensen en helemaal blij vandaag dat is 1 hele grote zorg minder.

• Habana
@computerjunky

Maar je hebt nu wel een andere zorg namelijk ventilatie, inbouwen van een Onkyo is eigenlijk een no no, die hebben ruimte nodig voor warmte afvoer, wil je toch inbouwen zorg dan iedergeval voor actieve ventilatie dmv één of twee stille 120mm fans achter in je kast..

• computerjunky
Habana schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:19:
@computerjunky

Maar je hebt nu wel een andere zorg namelijk ventilatie, inbouwen van een Onkyo is eigenlijk een no no, die hebben ruimte nodig voor warmte afvoer, wil je toch inbouwen zorg dan iedergeval voor actieve ventilatie dmv één of twee stille 120mm fans achter in je kast..
Ik heb nog wel ruimte over ongeveer 4 cm en veel meer aan de zijkanten maar blijft idd een puntje waar op gelet moet worden.

De hele rechterkant zeg maar dat vaak is bijna 2x zo breed als de receiver.
Verwacht dus niet direct problemen maar als ik merk dat hij te heet word dan kan ik er makkelijk fans achter kwijt met een 12 volt adapter.

Edit: Helaas tegen een probleem aangelopen.
Geen tulp steker voor de sub bijgeleverd. Kan ik hiervoor elke tulp stekker gebruiken? Ik heb nog zat andere liggen (dubbele of van videocamera's) baal een beetje want het is het laatste wat nog aangesloten hoeft te worden.

Nou dat probleem is opgelost maar heb nog een veel groter probleem. Het is blijkbaar onmogelijk voor mijn tv (lg LA6908 sinds 1 of andere update om beide de tv speaker en optisch/arc geluid te laten geven.
En aangezien ik niet altijd de surround set kan gebruiken is de tv speaker een must.
Deze hele installatie gaat dus nooit soepeltjes werken totdat ik nog een rug ertegenaan gooi voor een nieuwe tv...
Films afspelen vanaf de interne player en de interne tuner en video apps werkt dus niet als de instelling op de receiver staat en de reciever werkt niet als hij op tv speaker staat.
Wie bij LG dacht dat dit een slimme set was.

computerjunky wijzigde deze reactie 15-02-2019 20:45 (60%)

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@computerjunky Je receiver gaat gewoon een langzame dood te gemoed.

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True