Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:28
quote:
PcDealer schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:00:
[...]

Voorzetmuur lijkt mij esthetischer of infrezen.
Yes maar deze woning is geen meer jaren plan dus prima voor tijdelijk :D

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• Fustje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-04 11:45

Fustje

Koel bewaren

Ik merk al een tijdje als ik muziek via Spotify afspeel, dat ie een soort galm erin heeft zitten. Dat hoor je goed als je de muziek onderbreekt. Dit merk ik bij alle muziek-schema's die de surround speakers gebruiken. Zelfs all channel stereo. Alleen de gewone stereo klinkt normaal.
Enig idee waardoor dit kan optreden? Ik vind het vrij storend klinken. Of ben ik gedoemd de stereo-modus te gebruiken?

Na openen beperkt houdbaar

• Leijenman
  • Registratie: mei 2016
  • Niet online
Hallo
Heb je atmos enabled speakers hangen?
Ik had dit eerst ook. Dan moet je bij atmos instellingen:
5. Dolby Enabled Speaker
Dolby Enabled speaker
AccuReflex op off zetten. Dan is de echo weg.
quote:
Fustje schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:26:
Ik merk al een tijdje als ik muziek via Spotify afspeel, dat ie een soort galm erin heeft zitten. Dat hoor je goed als je de muziek onderbreekt. Dit merk ik bij alle muziek-schema's die de surround speakers gebruiken. Zelfs all channel stereo. Alleen de gewone stereo klinkt normaal.
Enig idee waardoor dit kan optreden? Ik vind het vrij storend klinken. Of ben ik gedoemd de stereo-modus te gebruiken?

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:47
Iemand de aangekondigde update van augustus met Deezer support al binnen?

Vind het trouwens wel raar want Deezer zat er sowieso al op!

DaveD

• Fustje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-04 11:45

Fustje

Koel bewaren

quote:
Leijenman schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:18:
Hallo
Heb je atmos enabled speakers hangen?
Ik had dit eerst ook. Dan moet je bij atmos instellingen:
5. Dolby Enabled Speaker
Dolby Enabled speaker
AccuReflex op off zetten. Dan is de echo weg.

[...]
Thanks, dit was de gouden tip. Klinkt nu weer geweldig!

Na openen beperkt houdbaar

• Terrestrial
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 17:59
ik heb een vraag, wat ik wil doen om van die vervelende HMDI pass-through af te komen is ipv van mijn apparatuur aan de Onkyo TX-NR509 te hangen alles direct via HDMI op de TV aansluiten en het TV geluid dan middels HDMI terug via arc naar de versterker doorgeven. Zodat ik alleen de versterker hoef aan te zetten wanneer ik dit daadwerkelijk gebruik. Kan dit werken en hoe moet ik dit dan aansluiten, en hoe vertel ik de versterker dat die als bron het terug komende geluid moet gebruiken.?

De reden dat ik HDMI pass-through enorm irritant vind is dat je telkens moet schakelen tussen bronnen en de versterker 30-35 Watt continue gebruikt, soms valt het beeld/geluid ff weg en ik koppel zomers de versterker af juist omdat het ding zoveel warmte afgeeft terwijl die niks staan te doen. Bovendien vind ik het beeld ook scherper als de versterker er niet tussen zit en als ik een UHD TV wil kopen hoef ik niet meteen het apparaat te vervangen.

Eigenlijk had ik jaren terug beter een soundbar kunnen kopen ofzo.

Terrestrial wijzigde deze reactie 17-08-2018 16:26 (6%)

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07:32
@Terrestrial
Is dit een vraag?

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:14
quote:
Terrestrial schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:20:
ik heb een vraag, wat ik wil doen om van die vervelende HMDI pass-through af te komen is ipv van mijn apparatuur aan de Onkyo TX-NR509 te hangen alles direct via HDMI op de TV aansluiten en het TV geluid dan middels HDMI terug via arc naar de versterker doorgeven. Zodat ik alleen de versterker hoef aan te zetten wanneer ik dit daadwerkelijk gebruik. Kan dit werken en hoe moet ik dit dan aansluiten, en hoe vertel ik de versterker dat die als bron het terug komende geluid moet gebruiken.?

De reden dat ik HDMI pass-through enorm irritant vind is dat je telkens moet schakelen tussen bronnen en de versterker 30-35 Watt continue gebruikt, soms valt het beeld/geluid ff weg en ik koppel zomers de versterker af juist omdat het ding zoveel warmte afgeeft terwijl die niks staan te doen. Bovendien vind ik het beeld ook scherper als de versterker er niet tussen zit en als ik een UHD TV wil kopen hoef ik niet meteen het apparaat te vervangen.

Eigenlijk had ik jaren terug beter een soundbar kunnen kopen ofzo.
En HDMI cec uitzetten?

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Terrestrial
quote:
Als je goed leest wel. De vraag leek me duidelijk, gaat dit werken en zo ja hoe vertel je de Onkyo 509 dat die de HDMI output nu ook als input moet gebruiken?

• Terrestrial
quote:
Wat gaat dat opleveren?

• ikweethetbeter
quote:
Ik las eerst een vraag, en daarna een betoog waarom je eigenlijk een soundbar had moeten nemen (waarbij je met 95% van de soundbars niet tevreden zou zijn, maar dat terzijde).

Dus of je een antwoord op je vraag wilde hebben, of een bevestiging dat die soundbar beter was, was me niet duidelijk.
quote:
De vraag leek me duidelijk, gaat dit werken en zo ja hoe vertel je de Onkyo 509 dat die de HDMI output nu ook als input moet gebruiken?
Een receiver als AV hub werkt doorgaans beter dan een tv. Dat is min of meer een monitor, een output device net zoals speakers.

Maar goed, je kunt je tv het centrum van je AV systeem maken. Er zijn verschillende manieren om het geluid van je tv naar je receiver te krijgen:
- digitaal via HDMI via HDMI-ARC (audio return channel; schakel je doorgaans gelijk met CEC aan of uit);
- digitaal via toslink;
- analoog via tulp / mini jack aansluiting.

HDMI-ARC;
Gebruik op je receiver de HDMI uitgang HDMI-ARC ondersteunt. Op je 509 is dat de enige HDMI uitgang. Gebruik op je tv de HDMI ingang die ARC ondersteunt (staat er vaak bij). Zet ARC aan op je tv en receiver (meestal zet je dan ook CEC aan, en dat kan wel eens tot ongewenste bronschakel issues leiden).

Toslink: sluit de toslink uit van de tv aan op een toslink in (bij toslink 2 staat tv, maar dat is anders toe te wijzen) van je receiver.

Succes!

• Eindhoven657
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18:28

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:47
quote:
Kreeg hem zojuist binnen op de ls5200!
Hopelijk lost dit de problemen op die ik had met de ingebouwde Chromecast functie.

DaveD

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:49
Mijn TX-NR676E haf het net op het display aan, maar ik heb het even genegeerd aangezien ik nog wel een paar uren TV wil kijken en niet gestoord wil worden door die update. Ik voer het vanavond laat of morgen overdag wel uit.

Mijn NCP-302 gaf de update ook aan (in de app) en is inmiddels nu wel geüpdatet.

• Terrestrial
quote:
ikweethetbeter schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:05:

HDMI-ARC;
Gebruik op je receiver de HDMI uitgang HDMI-ARC ondersteunt. Op je 509 is dat de enige HDMI uitgang. Gebruik op je tv de HDMI ingang die ARC ondersteunt (staat er vaak bij). Zet ARC aan op je tv en receiver (meestal zet je dan ook CEC aan, en dat kan wel eens tot ongewenste bronschakel issues leiden).

Toslink: sluit de toslink uit van de tv aan op een toslink in (bij toslink 2 staat tv, maar dat is anders toe te wijzen) van je receiver.

Succes!
Ik heb inmidddels alles aangesloten zodat het geluid van de TV terug gaat naar de TX-NR509 en het lijkt te werken. :) In eerste instantie ging de versterker uit/aan als ik de TV in of uit standby haalde maar als je versterker handmatig uitzet lijkt zich dat niet meer voor te doen. Verder is het ff afwachten en moet ik nog ff kijken of ik de HDMI-throughput nu echt uit kan zetten of niet, scheelt een hoop warmte van het apparaat namelijk.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:49
quote:
Terrestrial schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:52:
[...] en moet ik nog ff kijken of ik de HDMI-throughput nu echt uit kan zetten of niet, [...]
Hoe bedoel je dat? Dat kan gewoon bij de hdmi settings.

LinkedIn WoT Cash Converter

• dstrijards
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20-01 21:52
Iemand ook last van het niet werken van de volumeknop op de pioneer mrx-5 na de laatste firmware update? Ik gebruik ze met een onkyo receiver

Update: Ah, laat maar. Zojuist een nieuwe firmware update binnengekregen :)

dstrijards wijzigde deze reactie 24-08-2018 08:30 (21%)

• pdehoop
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 14-02 16:10
mijn NR-636 gaat niet meer aan. Lampje van hybrid standby knippert langzaam nadat ik de stekker weer aansluit, maar verder niks.
aan/uit knop doet niks. alles blijft verder uit.

dit alles nadat de aardlekschakelaar omging tijdens blikseminslag in de buurt.

Wellicht betekent het knipperen van het lichtje iets, maar kan er niks over vinden.
Iemand idee wat er aan de hand is?

• ikweethetbeter
@pdehoop
Zo maar een gokje: kapot door blikseminslag?
Balen, sterkte ermee, hopelijk is het iets in de voeding wat kan worden vervangen.

• pdehoop
dat verwacht ik ook, maar misschien zit ie in protected mode en is er iets waardoor hij het weer gaat doen.
anders helaas pindakaas

• ikweethetbeter
Heb je 'm al een uur stroomloos gehad, dus stekker eruit?

• pdehoop
ben ik aan het doen nu, wie weet

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:32
Vraagje.

heb een TX-NR515. En een Chromecast over. Is er een speiale HDMI aansluiting waar ik hem in moet proppen om hem aan te sturen vanaf mijn google home? Wil hem voor audio gebruiken (hoewel het de gewone CC is. Dus dat ik tegen mijn Google Home roep ; play nick cave from youtube of zoiets en dat hij dan de 515 aanzet en de mzuiek afspeelt.

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:59
quote:
Heeft die NR509 niet gewoon "standby pass through"?
Is wel even met settings klooien en geen idee of dat voor alle HDMI inputs werkt, maar dan zet ie audio/video gewoon door naar de TV als de onkyo op Standby Staat.
Staat ie aan, dan neemt ie het audio deel voor voor z'n rekening.

Even de handleiding lezen; daarvoor heb je 'm. ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

quote:
Nnoitra schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:37:
[...]

Heeft die NR509 niet gewoon "standby pass through"?
....
Even de handleiding lezen; daarvoor heb je 'm. ;)
Heeft ie wel! :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• jaro431
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:20
Ik heb nu iets vreemds met mijn receiver (TX-RZ1100), wat ook op mijn oude speelt op de slaapkamer (TX-NR828): ik kan op beiden mijn favoriete station Deep Radio niet meer beluisteren via TuneIn. Dan volgt steeds een Playback error.

Op mijn oude receiver heb ik nog de bron "My favorites", deep radio vanuit daar werkt gewoon nog....

Via TuneIn op computer, mobiel etc. werkt het gewoon. Wat kan hier aan de hand zijn? Andere stations werken ook gewoon.

• jaro431
Niemand die even Deep Radio vie TuneIn op zijn receiver even wil proberen af te spelen, om te kijken of het aan mij ligt???

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Op z'n manier, zal je vast sneller antwoord krijgen... een moment geduld als-tu-blieft...
De mijne is niet aangesloten, anders had ik je wel geholpen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Eindhoven657
quote:
jaro431 schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:17:
Niemand die even Deep Radio vie TuneIn op zijn receiver even wil proberen af te spelen, om te kijken of het aan mij ligt???
Hier op een 676E ook een connectie error op Deep Radio.

• jaro431
Thanks.... Voorlopig opgelost door Deep radio toe te voegen aan media server in fritzbox, maar blijft vreemd....

• Joen
jaro431 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:48:
Thanks.... Voorlopig opgelost door Derpjan radio toe te voegen aan media server in fritzbox, maar blijft vreemd....
Ik zelf heb altijd problemen met Slam FM via TuneIN af te spelen op mijn 676E. Dankzij jouw bericht en wat Googlen kom ik op het idee om verschillende streams in de mediaserver van mijn Fritzbox 7590 te zetten en het eens via die weg te proberen.

In een ouder model Onkyo reciever die ik heb gehad kon je volgens mij ook rechtreeks stream-URL's toevoegen in de webinterface. En anders kon je ze handmatig toevoegen via de website van vTuner. Ik vind het erg jammer dat Onkyo vTuner niet meer in de firmware van hun huidige tuners heeft zitten.

Update 12-09-2018 12:09:
Inmiddels diverse stream-URL's voor Slam FM gevonden en toegevoegd aan de mediaserver van de Fritzbox 7590. Draait prima naar mijn NCP-302. :) Naar mijn TX-NR676E heb ik het nog niet geprobeerd, maar ik denk dat dat ook prima zal werken. Alleen wel jammer dat je niet de actuele artiest op deze manier ergens voorbij ziet komen op een schermpje.

Joen wijzigde deze reactie 12-09-2018 12:10 (19%)

• stok
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ik gebruik de ingebouwde spotify veel. Sinds kort merk ik dat hele nrs soms afspelen zonder geluid of het kraakt (alsof er bits omgevallen zijn).
Casten via chromecast die er direct aan hangt geeft geen issues.

Is bekabeld verbonden dmv statisch IP. Router reboot wekelijks.

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

stok schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:26:
Ik gebruik de ingebouwde spotify veel. Sinds kort merk ik dat hele nrs soms afspelen zonder geluid of het kraakt (alsof er bits omgevallen zijn).

Met de 515 ondervind ik geen problemen, kan vanuit elk device de versterker aanzetten en dan begint ie gelijk met afspelen.

• Eindhoven657
stok schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:26:

Laatst ook een keer gehad. (Na laatste firmware update) Heb de versterker 1 minuut van de stroom gehad en daarna is het hier niet meer terug gekomen.

• stok
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Eindhoven657 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:07:
[...]

Laatst ook een keer gehad. (Na laatste firmware update) Heb de versterker 1 minuut van de stroom gehad en daarna is het hier niet meer terug gekomen.
Lijkt gewerkt te hebben. Dank!

• Riessie85
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21-04 15:50
Ik heb helaas wat vreemde dingen met mijn TX-RZ900. Gisteravond klapte ineens het geluid eruit met een 'klik'. Vanmorgen weer aangezet, maar nog steeds hetzelfde, geen geluid wel beeld. Ik zat Netflix te kijken via de KPN decoder toen het gebeurde. Ik heb nu het volgende uitgezocht:

- Paar uur de stekker eruit gelaten
- Als ik de kpn decoder op een stereo zender zet dan heb ik wel geluid (Stereo)
- Als ik deze aansluit via optical heb ik ook geluid (Dolby Digital)
- Andere HDMI poort maakt niet uit. Wel beeld geen geluid. Geldt ook voor de chromecast en mijn raspberry met plex.
- Toen ik wat aansloot op HDMI 1 kwam ik erachter dat deze poort helemaal niets doorgeeft. Geen beeld en geen geluid :?

Al met al ben ik bang dat het een hdmi issue is, maar heb mijn serial nummer al ingevoerd op de rma site en mijn receiver komt hiervoor niet in aanmerking.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Of dezelfde ervaringen met deze receiver? Ben zelf van plan om morgen eerst even contact op te nemen met Expert waar ik em op 04-02-2016 gekocht heb. Denk dat de garantie al verlopen is bij hun.

• PcDealer
@Riessie85 levensduurverwachting van 4 jaar volgens Uneto-VNI. Oftewel: nog garantie.

Let op: ze hebben het hier over afschrijving met daarmee een gedeelte eigen bijdrage. Dat is volgens mij niet in lijn met het consumentenrecht. Kijk bij ConsuWijzer voor advies m.b.t. garantie.

Neem inderdaad contact op met de verkoper met de verwachting dat je in elk geval 4 jaar garantie hebt en een kosteloze reparatie verwacht vanwege non-conformiteit.

• Riessie85
@PcDealer Thanks voor de info _/-\o_ Ik laat hier even weten hoe het verder gaat!

• PcDealer
Riessie85 schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:18:
@PcDealer Thanks voor de info _/-\o_ Ik laat hier even weten hoe het verder gaat!
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Expert is aangesloten bij Uneto-VNI: https://www.uneto-vni.nl/ledenzoek-resultaat ("expert" intypen).

PcDealer wijzigde deze reactie 30-09-2018 21:09 (16%)

• jaro431
jaro431 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:48:
Thanks.... Voorlopig opgelost door Deep radio toe te voegen aan media server in fritzbox, maar blijft vreemd....
TuneIn gemaild, en sinds vandaag werkt deep.radio weer met mijn onkyo's. Top!

Blijft evenwel een goede tip, om stations toe te voegen aan fritzbox, sinds Onkyo geen mogelijkheid meer heeft om zelf favoriete stations toe te voegen.

• Eindhoven657
https://www.intl.onkyo.com/support/firmware/index.html

Nieuwe firmware updates zijn gereleased.

• realphoenikx
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:40
Na deze update lijkt het wel alsof de geluidskwaliteit van mijn 686 bij het afspelen van flacs wezenlijk is verbeterd. Zijn er meer die dat als zodanig ervaren of ligt het aan mijn fantasie?

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:28
realphoenikx schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 00:08:
Na deze update lijkt het wel alsof de geluidskwaliteit van mijn 686 bij het afspelen van flacs wezenlijk is verbeterd. Zijn er meer die dat als zodanig ervaren of ligt het aan mijn fantasie?
Ik zag tot mijn verrassing dat mijn TX-NR676 en m'n AppleTV 4K ineens Dolby Atmos doen. Tot nu toe stuurde de ATV 4K PCM 5.1 geluid, ondanks dat de ATV 4K wel zag dat de receiver Atmos "capable" is (denk via HDMI handshake).

Toen ik vanmorgen even House on Haunted Hill checkte (4K HDR) zag de receiver ineens Atmos 5.1 en ging het rode symbooltje aan op de Onkyo.

Wat ik er van gelezen heb, doet de AppleTV geen bitstreaming, maar zend ie Atmos metadata via PCM. Dat is een redelijk nieuwe formaat vanuit Dolby en niet iedere receiver zal dat snappen...

Dus blijkbaar waren er meer fixen dan in de release notes stonden.

Wel een ingewikkelde update via "NET" (OTA). Viel mij op dat ie de update in twee stappen deed (zoals ook wordt vermeld in de release notes). Bij 70% stopte ie en moest ik weer ENTER drukken om nogmaals te updaten, daarna ging ie verder. Mijn vermoeden is dat (soms ?) de firmware te groot is om een keer van het net te downloaden. Via USB stick heb je dat niet volgens mij, of het valt niet op.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:28
jaro431 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:57:
[...]

TuneIn gemaild, en sinds vandaag werkt deep.radio weer met mijn onkyo's. Top!

Blijft evenwel een goede tip, om stations toe te voegen aan fritzbox, sinds Onkyo geen mogelijkheid meer heeft om zelf favoriete stations toe te voegen.
Ik gebruik DAB+ sinds een tijdje, met die losse Onkyo dongle en een externe antenne.

Er is een review van mij, die redelijk negatief is, maar moet zeggen dat sinds de laatste FW updates het prima werkt. Je moet alleen rekening houden dat nadat de Onkyo TX-NR676 (of een andere 2017 of 2018 model) aan gaat het even duurt voordat allerlei services zijn opgestart (zeg paar minuten). Daarna werkt het prima.

Je kunt met de Onkyo app ook gewoon naar DAB input schakelen.

Er is voor zover ik weer geen IR code. Trucje is om input USB te selecteren (via IR code), dan met wat extra commando's naar DAB input te schakelen. Als je dus een Logitech Harmony hebt. Moet je wel een oudere afstandsbediening hebben, want op de meest recente zit geen USB knop, en dan even het USB commando trainen.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online
Ik heb sinds vandaag een set Polk Audio S50 vloerstaanders aangesloten op m’n Onkyo NR-656 ter vervanging van de standaard melkpakjes. ‘Vroeger’ luisterde ik muziek in all channel stereo, maar in de winkel heb ik de S50’s in stereo geluisterd en dat klonk erg mooi. Nu zit ik muziek te luisteren op ‘direct’ en ‘stereo’, maar ik vind het erg tegenvallen. Het klinkt alsof er een deken over de speakers ligt. Ik mis een boel midden-hoog en waar ik in de winkel het gevoel had dat je alle instrumenten apart kon waarnemen klinkt het nu een stuk minder. Ik heb de EQ opnieuw gedraaid. De fronts staan op ‘full band’ dus zouden het hele bereik moeten spelen.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

The Legend schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:21:
Ik heb sinds vandaag een set Polk Audio S50 vloerstaanders aangesloten op m’n Onkyo NR-656 ter vervanging van de standaard melkpakjes. ‘Vroeger’ luisterde ik muziek in all channel stereo, maar in de winkel heb ik de S50’s in stereo geluisterd en dat klonk erg mooi. Nu zit ik muziek te luisteren op ‘direct’ en ‘stereo’, maar ik vind het erg tegenvallen. Het klinkt alsof er een deken over de speakers ligt. Ik mis een boel midden-hoog en waar ik in de winkel het gevoel had dat je alle instrumenten apart kon waarnemen klinkt het nu een stuk minder. Ik heb de EQ opnieuw gedraaid. De fronts staan op ‘full band’ dus zouden het hele bereik moeten spelen.
We heten U welkom, in de Wondere Wereld van de akoestiek. Dat U maar niet zult verdwalen, in de buiken en knopen

• The Legend
  • Nu online
Lip schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:43:
[...]

We heten U welkom, in de Wondere Wereld van de akoestiek. Dat U maar niet zult verdwalen, in de buiken en knopen
Haha, ja daar zou een groot verschil kunnen zitten. Ik vraag me echter af of er niet meer speelt. Als ik letterlijk m’n oor leg tegen de tweeter hoor ik niks, de onderste twee woofers geven wel geluid :?

[edit]

Ik vermoed dat ik het probleem heb gevonden, althans een deel. Ik heb 2 paar aansluitingen op de Polk’s zitten voor bi-wire of bi-amp. Ik heb ze gewoon aangesloten met fatsoenlijke audioquest kabel op het onderste paar. Net voor de grap een van de speakers het bovenste paar aangesloten, maar toen gaf de tweeter nog geen geluid. Vervolgens de center speaker uitgezet, en toen kwam de tweeter van de ene speaker tot leven 8)7 Kan het zijn dat de speaker in de winkel gebiwired was aangesloten (demo model) en ze het bracket zijn vergeten terug te plaatsen? Ik heb geen idee hoe dat er uit moet zien, maar er lijkt niks te zitten.

[edit2]

De speakers nu maar ff met een rondslingerende dropveter bi-amped aangesloten en nu klinkt het als in de winkel :)

The Legend wijzigde deze reactie 14-10-2018 00:06 (46%)

• The Legend
  • Nu online
Nog een vraagje. Ik heb de fronts nu niet op ‘full band’ gezet maar met cross over op 80hz. In Direct mode speelt de sub niet mee (logisch, want geen hij krijgt dan geen signaal). Maar betekent dat dan dat de speakers nu onder de 80hz niets afspelen, en de sub ook niet? Met andere woorden: moet je voor muziek luisteren in Direct mode de speakers eerst op ‘full band’ zetten? De handleiding zegt hier niets over.

• Sithlord76
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:37
The Legend schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:54:
[...]

Haha, ja daar zou een groot verschil kunnen zitten. Ik vraag me echter af of er niet meer speelt. Als ik letterlijk m’n oor leg tegen de tweeter hoor ik niks, de onderste twee woofers geven wel geluid :?

~~~[edit]

Ik vermoed dat ik het probleem heb gevonden, althans een deel. Ik heb 2 paar aansluitingen op de Polk’s zitten voor bi-wire of bi-amp. Ik heb ze gewoon aangesloten met fatsoenlijke audioquest kabel op het onderste paar. Net voor de grap een van de speakers het bovenste paar aangesloten, maar toen gaf de tweeter nog geen geluid. Vervolgens de center speaker uitgezet, en toen kwam de tweeter van de ene speaker tot leven 8)7 Kan het zijn dat de speaker in de winkel gebiwired was aangesloten (demo model) en ze het bracket zijn vergeten terug te plaatsen? Ik heb geen idee hoe dat er uit moet zien, maar er lijkt niks te zitten.

~~~[edit2]

De speakers nu maar ff met een rondslingerende dropveter bi-amped aangesloten en nu klinkt het als in de winkel :)
Klopt daar een bracket tussen.
Mooi de het nu wel weer klint zo als in de winkel!

Sithlord76 wijzigde deze reactie 14-10-2018 10:47 (6%)

• PcDealer
Sithlord76 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:45:
[...]

Klopt daar een bracket tussen.
Mooi de het nu wel weer klint zo als in de winkel!
Beter is om de bracket te vervangen door speakerkabel.

• Sithlord76
Ik zie niet in waarom dat beter zou moeten zijn. Het staat misschien mooier maar meer ook niet. Ik hoor geen verschil bij mijn speakers.

• ikweethetbeter
@Sithlord76
Jij hebt dan ook geen bij maanlicht gesmede zilveren speakerkabels! ;)

• PcDealer
Sithlord76 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:07:
Ik zie niet in waarom dat beter zou moeten zijn. Het staat misschien mooier maar meer ook niet. Ik hoor geen verschil bij mijn speakers.
Omdat dit bracket meestal van heeeeeeel dun metaal is gemaakt en niet op kan tegen een eenvoudige speakerkabel.

• Sithlord76
Dat valt wel mee hoe dun dat is en als je dat zou oprollen kom je aan ongeveer de zelfde doorsnede als je speakerkabel. Tenzij je hele dikke draden in je terminal weet te proppen.

• F55
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10-04 22:16
Iemand enig nieuws gezien? of er ook een eARC update komt voor de 686 serie?

• EBOOZ
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:05
De 'front right' (SKF-558) van mijn HTP-358 set is stuque. Iemand een tip waar je een vervanger zou kunnen halen?

EBOOZ wijzigde deze reactie 21-10-2018 18:03 (8%)

• Tweaker_84
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 29-03 13:05
Dag Tweakers, iemand die misschien raad heeft voor mijn probleem?

Als eerste het apparatuur:
TV: Sony x8505b
Receiver: Onkyo TX-NR656
Surround set: Onkyo SKS-HT588 (net nieuw uit de doos)

Situatie is als volgt:
Als ik tv kijk via de Mediabox XL van Ziggo, krijg ik met geen mogelijkheid de subwoofer aan de gang op de commerciële zenders, zet ik bijvoorbeeld kanaal 806 (Skyradio) op, springt hij aan? Het lijkt dus te werken en heeft het dus met een signaal te maken..

Mediabox is via HDMI aangesloten op de receiver en gaat vanuit daar naar de ARC HDMI poort op de tv..

Heb de receiver al eens gereset en alle instellingen opnieuw doorlopen, helaas geen uitkomst. Ben er zeker van dat alle HDMI kabels werken en van het type high speed zijn. Daarnaast branden alle lampjes op de receiver (SW, LF, LR,) incl. het DD tekentje. Ook heb ik beide subwoofer poorten geprobeerd, zelfde resultaat. Alle overige speakers werken naar behoren.

Receiver kapot? Ik hoor het graag..

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:19

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Tweaker_84 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:09:
alle instellingen opnieuw doorlopen....
Dan ben ik benieuwd naar de instellingen die je hebt ingesteld. En dan met name de crossovers en dergelijke.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• berrieberrie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-04 21:37
Mijn Onkyo subwoofer gaat pas aan bij voldoende signaal. Bij te weinig signaal gaat hij uit. Is de subwoofer instelbaar qua volume output?
Ik heb die van mij wat zachter gezet maar de subwoofer signaal wat hoger gezet in de AV zodat hij niet telkens uitvalt bij te lage volumes of andere muziek modus. Ook als de kabel verbinding te lang is naar de sub verlies hij signaal.

• realphoenikx
F55 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:59:
Iemand enig nieuws gezien? of er ook een eARC update komt voor 686 serie?
Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar.

• Tweaker_84
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 29-03 13:05
FeaR schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:49:
[...]Dan ben ik benieuwd naar de instellingen die je hebt ingesteld. En dan met name de crossovers en dergelijke.
Moet eerlijk bekennen dat ik totaal niet thuis ben in het instellen van audio, dus de termen crossover, lpe/lfe enz. zeggen mij (momenteel) nog niks aangezien dit mijn eerste surroundset is en ik nog zoekende ben in alle termen rondom audio. Mijn gedachte was schijnbaar iets te simpel, receiver aan = alles aan! Wel heb ik inmiddels ondervonden dat de pc hetzelfde reageerd, dus met youtube geen sub, zet ik een dolby atmos demo aan, doet het hij wel..

Ik zal vanavond even de settings posten met de hoop dat jullie "iets geks" zien..
berrieberrie schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:04:Is de subwoofer instelbaar qua volume output?, Ook als de kabel verbinding te lang is naar de sub verlies hij signaal.
Ja, er zit een volume regelaar op de achterzijde van de sub, ik gebruik daarnaast de standaard meegeleverde RCA kabel welke bij de sub zat, en heb tevens een kortere van mijn ouders geprobeerd met hetzelfde resultaat..

Toch alvast bedankt voor het meedenken..

Edit, bijgaand de instellingen (gebruikt gemaakt van AccuEQ)

2. Luidspreker, 1. Configuratie:
Luidsprekerkanalen: 5.1.2
Subwoofer: ja
Heightluidspr. Dolby speaker front
Zoneluidspreker: nee
Bi-amp: nee

2. Luidspreker, 2. Crossover
Front: 50Hz
Center: 150Hz
Height: 90Hz
Surround: 100Hz
Surround Back: --
LPF van LFE: 120Hz
Dubbele bas: --

2. Luidspreker, 3. Afstand
Front Left: 2.76m
Center: 2.58m
Front Right: 0.03m (?)
Height Left: 2.94m
Height Right: 0.15m (?)
Surr. Right: 1.59m
Surr. Left: 0.90m
Sub: 2.91m

2. Luidspreker, 4.Calibratie
FL: 0 dB
Center: -1dB
FR: 0dB
HL: 0dB
HR: 0dB
SR: 0dB
SL: 0dB
Sub: +6dB

3. Audio instellingen

Dolby: Aan
DTS: Aan
LFE niveau: 0dB

Mochten jullie nog meer settings of informatie nodig hebben, hoor ik het graag..

Tweaker_84 wijzigde deze reactie 23-10-2018 17:17 (28%)

• berrieberrie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-04 21:37
Denk dat je eerst de afstanden van speakers moet corrigeren. Accu EQ gaat niet altijd goed zoals je ziet. De afstanden handmatig in voeren.

Die boxen set is een 5.1 speaker set toch?
Dus 2 front 2 rear 1 center en 1 sub.
Je heb geen front Heights speakers dus de setup 5.1.2 is niet goed.

berrieberrie wijzigde deze reactie 23-10-2018 21:01 (35%)

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Waarom is deze Onkyo zo goedkoop?
pricewatch: Onkyo TX-SR252
Komt dat doordat die minder features heeft dan duurdere (van bijv. 350 euro) of is de geluidskwaliteit minder?

The enemy within

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:19

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Geluidskwaliteit zal altijd een discussie blijven en daar zal je nooit een antwoord op vinden. Ik zeg dat het een zeer kaal model is en dan betaal je ook minder. Zo mis je alle netwerkfunctionaliteit (het is ook een TX-SR en geen TX-NR), heb je simpele klemmetjes voor de speakers, slechts twee S/PDIF ingangen en houdt het bij 5.1 op.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

FeaR schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:59:
Geluidskwaliteit zal altijd een discussie blijven en daar zal je nooit een antwoord op vinden. Ik zeg dat het een zeer kaal model is en dan betaal je ook minder. Zo mis je alle netwerkfunctionaliteit (het is ook een TX-SR en geen TX-NR), heb je simpele klemmetjes voor de speakers, slechts twee S/PDIF ingangen en houdt het bij 5.1 op.
Deze receiver (Onkyo TX-SR252) geeft prima geluid op mijn google chromecast v3 via HDMI en Mission 702 boxen. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze zo dom zouden zijn om een slechtere geluidskwaliteit in zo'n versterker in te bouwen dus dan zal het inderdaad aan de kaalheid liggen.

The enemy within

• Poenzkie
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-04 14:26

Poenzkie

Just being Hendrick

Misschien dat iemand mij hier kan helpen, ik heb al een tijdje een Onkyo TX-NR555 in gebruik. Ik heb het probleem dat de receiver zo nu en dan uit zichzelf uit slaapstand komt. Meestal gaat de receiver rond 23 uur uit en rond 1/2 uur 's nachts hoor ik hem dan weer aanspringen. Of ik zie dat hij de volgende ochtend aan staat.

Ik had dit probleem sporadisch toen er een een Amino A140 van Telfort op aangesloten zat, maar na mijn overstap naar KPN en het aansluiten van een Arris v2952 merk ik het steeds vaker. (De Arris staat zelf niet aan als het gebeurd, anders zou ik ook geluid horen)

Iemand enig idee waar dit vandaan komt en hoe ik dit kan voorkomen? Ergens een instelling?

Rare is overigens dat het niet elke nacht gebeurd en ik nog geen patroon hierin heb kunnen herkennen.

Poenzkie wijzigde deze reactie 02-11-2018 15:14 (7%)

• realphoenikx
Poenzkie schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:12:
Misschien dat iemand mij hier kan helpen, ik heb al een tijdje een Onkyo TX-NR555 in gebruik. Ik heb het probleem dat de receiver zo nu en dan uit zichzelf uit slaapstand komt. Meestal gaat de receiver rond 23 uur uit en rond 1/2 uur 's nachts hoor ik hem dan weer aanspringen. Of ik zie dat hij de volgende ochtend aan staat.

Ik had dit probleem sporadisch toen er een een Amino A140 van Telfort op aangesloten zat, maar na mijn overstap naar KPN en het aansluiten van een Arris v2952 merk ik het steeds vaker. (De Arris staat zelf niet aan als het gebeurd, anders zou ik ook geluid horen)

Iemand enig idee waar dit vandaan komt en hoe ik dit kan voorkomen? Ergens een instelling?

Rare is overigens dat het niet elke nacht gebeurd en ik nog geen patroon hierin heb kunnen herkennen.
Heb je netwerk toegang aan staan en/of is er een bluetooth media apparaat aan verbonden?

• silver323
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15:40
Beste,

Heb al geruime tijd de TX-NR609. Deze is ook al terug geweest voor de repair van het HDMI-board. Heel netjes gegaan allemaal.
Daarna alles werkend en top terug gekregen.

Nu zit ik alleen met het volgende problem. Het heeft een tijd gewerkt, om via de Onkyo app te werken voor de besturing. Daarna heb ik hem ook toe kunnen voegen aan mijn domoticz. Heeft ook altijd goed gewerkt.
Nu heb ik sinds een tijd dat hij hem niet kan vinden in de Onkyo app en ook krijg ik het niet meer door naar mijn domoticz.
Via zijn IP adres kan ik hem altijd nog wel benaderen en krijg ik de informatie. Hij blijft dus wel gewoon zijn netwerk houden maar via de App kan ik hem niet vinden en hij geeft de input dus niet meer door naar domoticz.
Heeft iemand dit ook eens gemerkt en misschien een idee?

• Poenzkie

Poenzkie

Just being Hendrick

realphoenikx schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:25:
[...]

Heb je netwerk toegang aan staan en/of is er een bluetooth media apparaat aan verbonden?
Hij hangt aan het netwerk en er is niks via bluetooth verbonden. Heb alleen HDMI-CEC aanstaan icm een Samsung TV.

• PcDealer
@Poenzkie houdt de firmware revisies in de gaten van die boxen. Ik vermoed updates. Kun je de dhcp lease wijzigen?

PcDealer wijzigde deze reactie 02-11-2018 18:33 (15%)

• Dirrukje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:03
Salvatron schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:21:
Waarom is deze Onkyo zo goedkoop?
pricewatch: Onkyo TX-SR252
Komt dat doordat die minder features heeft dan duurdere (van bijv. 350 euro) of is de geluidskwaliteit minder?
Vermogen, opties wellicht en hij is ook wat minder zwaar wat kan duiden op onderdelen van mindere kwaliteit. Hoewel tegenwoordig fabrikanten receivers juist ook zwaarder maken omdat de consument hier naar kijkt

• Poenzkie

Poenzkie

Just being Hendrick

PcDealer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:32:
@Poenzkie houdt de firmware revisies in de gaten van die boxen. Ik vermoed updates. Kun je de dhcp lease wijzigen?
@realphoenikx
Mhh ik heb hem gister even netwerkloos gemaakt, maar helaas stond hij vanmorgen weer aan. Dus lijkt niet met het netwerk te maken te hebben. Dus dan verdenk ik toch dat of het IPTV kastjes een signaal geeft om hem aan te zetten, of dat hij via HDMI-CEC een signaal binnen krijgt. Maar zowel het IPTV kastje als de TV staan gewoon in slaapstand.

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:45
Heb je toevallig een robotstofzuiger? Die van mij heeft het voor zover ik kon herleiden ook weleens voor elkaar gekregen om de onkyo aan te zetten met zijn IR communicatie met het basisstation. Ik heb het basisstation nu verplaatst en nergens last meer van.

MrAngry wijzigde deze reactie 05-11-2018 09:04 (21%)

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Poenzkie

Poenzkie

Just being Hendrick

Heb er wel eentje, maar zonder basisstation. En deze is niet aan het stofzuigen en niet eens in de buurt als het gebeurd.

• NTwoO
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-04 13:44

NTwoO

!/**/

Sinds enkele weken hebben wij een audio upgrade in huis. Al enkele jaren zitten wij te hikken om een upgrade uit te voeren. Vrouwlief wou graag Bose acustimass hebben, maar ik kon met enkele live proefjes bij enkele zaken haar overtuigen om zuilen te nemen. Na wat zoeken op Marktplaats heb ik een mooie setje Monitor Audio Silver RS6 zuilen met een Monitor Audio Silver center speaker op de kop kunnen tikken en een demo model TX-NR676 met NC302 speaker erbij. Voor sub heb ik op Marktplaats voor heeeel weinig een Mordaunt short 409 op de kop getikt die stuk was, maar na uitvoeren van een aanbevolen aanpassing van de fabrikant is hij weer geheel werkend.. De achter surround speakers hebben wij opgezet met een setje Missions die wij nog in huis hadden. Ineens is film kijken weer leuk!

Nu heb ik in de garage (onder de woonkamer) nog een oude B&O beomaster 1900 met S45 boxjes staan en sinds gisteren zijn deze op zone 2 van de Onkyo aangesloten. Nu kan ik Spotify in de garage streamen. Het geluid van de Onkyo klinkt ook behoorlijk beter dan de beomaster, maar het zou ook deels aan de dikkere 2.5mm2 speaker kabel kunnen liggen.

Lekker muziek in huis dus! Vooralsnog aardig tevreden met de AVR.

(EDIT: vraag is apart op de forum gesteld).

NTwoO wijzigde deze reactie 06-11-2018 08:57 (11%)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:26

Pierre

Zucht

Gisteravond helaas van mijn TX-NR609 het HDMI board kapot gegaan, blijft opnieuw starten en geeft geen beeld en geluid meer.
3 jaar geleden al gerepareerd door Onkyo, maar nu dus defect en niet meer werken.
Denk er over om de TX-NR686B te kopen, weer een Onkyo maar met de vorige had ik ook niet veel problemen behalve het HDMI board.

Pierre wijzigde deze reactie 13-11-2018 11:03 (0%)
Reden: Typo

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• PcDealer
NTwoO schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:14:
Vrouwlief wou graag Bose acustimass hebben, [...]
Waarom wilde ze dat?

• NTwoO
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-04 13:44

NTwoO

!/**/

Met name omdat het klein is, Bose kennelijk genoeg reclame heeft gedaan (ook met hun test/reclame ruimtes bij bv de Mediamarkt) die een indruk op haar heeft gemaakt, en "voor die prijs zal het wel goed zijn". Gelukkig is de natuurkunde ongenaakbaar en bij horen van natuurkundig kloppend speakers was de keuze snel gemaakt. Als echtgenoot is het natuurlijk haar recht om niet naar mij te luisteren, maar in de winkel was de mening van de expert tezamen met de veel betere geluid wel doorslaggevend.

Zij roept wel met enige regelmaat dat het allemaal wel heel groot is en dat de speakers verder naar achteren moeten, maar zij worden nog niet de deur gewezen en zij geniet wel van het geluid, dus het slijt wel in ten duur. Een TV meubel waar alles in weggewerkt is gaat ook verbetering bieden.

Weet iemand trouwens hoe de gebruikersgemak van de Onkyo controller vergelijkt met de Sonos app? zij vindt de app "veel klikken".

NTwoO wijzigde deze reactie 13-11-2018 11:11 (3%)

• 4ourty2
  • Laatst online: 22-04 21:51

4ourty2

Life is just a ride.

Zijn er hier toevallig mensen met t-mobile thuis die het werkend hebben gekregen met de onkyo afstandsbediening?

Ik heb een Amino aria 610x setopbox maar de codes die ik bij onkyo gevonden heb werken niet.
01615, 01898, 01481, 02482, 01998, 02302, 03028

Volgens mij gebruikt tele2 dezelfde setopbox dus daar een werkende code voor zou ook werken.

Bill hicks - life is just a ride

• Hans131257
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 14-01 10:39
Goedenavond Tweakers, iemand die mij misschien kan helpen met mijn probleem?
Ik heb de Onkyo TX-NR609, TV Salora 49LED9102CS, Luidsprekers Heco 5.1 setje.
Gisteren van iemand de versterker en de boxen gekocht, heb de Onkyo spelend gezien, dan meegenomen, vandaag opgebouwd, ( ben hier niet zo ervaren in ), boxen getest dmv. de USB aansluiting op de voor kant met USBstick met daarop Dolby surround bestand. Alles ok, dan heb ik geprobeerd de versterker op de TV aan te sluiten met een optische kabel, gebruikt heb ik Digital In, Digital nr 2. TV/CD, bij de TV is er maar 1 mogelijkheid. ( ter informatie, aan de TV had ik vroeger een eenvoudig setje luidsprekers aangesloten via optische kabel, dit functioneerde, heb dezelfde kabel weer gebruikt)
Het lukt mij maar niet om geluid uit de versterker te krijgen, kom er niet achter wat ik nu precies bij de afstandsbediening moet kiezen. Wat moet ik te zien krijgen op het display van de versterker als ik het geluid van de TV wil weergeven. ( ik gebruik op de afstandsbediening bij Input Selector de toets TV/CD, op het Display van de versterker verschijnt dan: TV/CD THX Music. Het volume van de versterker staat op de helft van max. ik heb ook al een andere optische kabel gebruikt.)
Alvast bedankt voor de hulp, Groet Hans

Hans131257 wijzigde deze reactie 28-11-2018 20:59 (10%)

• Joen
Je moet in de instellingen van de receiver ook aangeven van welke fysieke bron het geluid afkomstig moet zijn bij welke ingangsselectie. Ik zit nu niet dicht bij mijn eigen receiver en weet ook niet uit mijn hoofd welke menu-optie het is.

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:03
@Hans131257

RTFM ;)
https://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr609-35517.html
Hierin staat het menu wat @Joen al noemt beschreven voor jouw model.

En je moet er inderdaad voor zorgen dat-ie voor de stand TV/CD de optical input pakt.

RudolfR wijzigde deze reactie 02-12-2018 22:42 (12%)
Reden: Bron aangepast

• Hans131257
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 14-01 10:39
Hallo, ik wil jullie beiden graag bedanken, het is gelukt met de betreffende link die je hebt gegeven, er waren wat bronnen verkeerd toegewezen, Groet Hans

• Riessie85
Riessie85 schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:28:
Ik heb helaas wat vreemde dingen met mijn TX-RZ900. Gisteravond klapte ineens het geluid eruit met een 'klik'. Vanmorgen weer aangezet, maar nog steeds hetzelfde, geen geluid wel beeld. Ik zat Netflix te kijken via de KPN decoder toen het gebeurde. Ik heb nu het volgende uitgezocht:

- Paar uur de stekker eruit gelaten
- Als ik de kpn decoder op een stereo zender zet dan heb ik wel geluid (Stereo)
- Als ik deze aansluit via optical heb ik ook geluid (Dolby Digital)
- Andere HDMI poort maakt niet uit. Wel beeld geen geluid. Geldt ook voor de chromecast en mijn raspberry met plex.
- Toen ik wat aansloot op HDMI 1 kwam ik erachter dat deze poort helemaal niets doorgeeft. Geen beeld en geen geluid :?

Al met al ben ik bang dat het een hdmi issue is, maar heb mijn serial nummer al ingevoerd op de rma site en mijn receiver komt hiervoor niet in aanmerking.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Of dezelfde ervaringen met deze receiver? Ben zelf van plan om morgen eerst even contact op te nemen met Expert waar ik em op 04-02-2016 gekocht heb. Denk dat de garantie al verlopen is bij hun.
Eindelijk heb ik deze week de Onkyo terug sinds 1 oktober toen ik deze bij Expert heb achtergelaten voor reparatie. Expert heeft de receiver opgestuurd naar Onkyo waar deze gerepareerd is. Het HDMI board was kapot en is vervangen. Overigens prima service van Expert door deze onder coulance te laten repareren. Het kostte mij dus 0,- euro _/-\o_

Ik heb nu alleen een vreemde brom/zoem in mijn setup. Deze komt van de Canton subwoofer. Ik heb gewoon alles aangesloten zoals het altijd heeft gezeten maar nu ineens deze brom :F Wat kan dit zijn. Ik heb al wat info opgezocht en geprobeerd zoals stekker omdraaien, kabels uit receiver halen, ander stopcontact, maar niks helpt helaas. Het is wel zo dat de brom/zoem aanwezig is als de kabel van de subwoofer in de receiver is geplugd anders niet.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:13
Ook al een andere kabel geprobeerd?

• PcDealer
Riessie85 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 15:10:
[...]

Eindelijk heb ik deze week de Onkyo terug sinds 1 oktober toen ik deze bij Expert heb achtergelaten voor reparatie. Expert heeft de receiver opgestuurd naar Onkyo waar deze gerepareerd is. Het HDMI board was kapot en is vervangen. Overigens prima service van Expert door deze onder coulance te laten repareren. Het kostte mij dus 0,- euro _/-\o_
Hoe oud was het apparaat dan dat coulance nodig was?

• Dirrukje
Heren, ik ben in het bezit van een Onkyo TX-NR828, realtief oud beestje. Maar ik leef wel in de illusie dat ik via mijn mediaplayer 4k UHD HDR via de receiver naar de TV kan sturen. Monitor in/out heb ik op passthrough gezet zodat het beeld wat de receiver krijgt van de mediaplayer naar de TV gestuurd wordt die het dan als HDR zal herkennen om de juiste settings toe te wijzen.

Nu gebeurt dat nog niet en moet ik vast stellen waar de bottleneck zit. Hopelijk kan ik met deze vraag de receiver uitsluiten, want op basis van bovenstaande moet HDR toch netjes bij de tv aankomen?

Ondertussen verder aan het zoeken en volgens mij beantwoord dit wel de vraag:

HellStorm666 in "4K vervanger voor Onkyo TX-NR818 met minimaal 7.1"
HellStorm666 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:48:
Heej allemaal... Tijdje niets meer gepost in het Onkyo topic, maar heb nu toch echt weer jullie hulp nodig ;)
Ik heb momenteel een TX-NR818 welke opzich heel prima bevalt.
Maar... Ik heb nu een 65C7 (OLED 4K HDR) TV.
En, de 818 ondersteund geen 4K hdr pass-trough of input.
Zucht.. nu moet de receiver vervangen worden 8)7

Dirrukje wijzigde deze reactie 02-12-2018 11:16 (33%)

• M-ThijZ
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:09

M-ThijZ

Riding on Rails

Over de configuratie van de subwoofer zit ik met nog een vraag. Ik heb een Monitor Audio Silver 5.1 set i.c.m. een Onkyo TX-NR646.

Dit zijn dus volwaardige fronts (Monitor Audio Silver 8 ). Als subwoofer heb ik een SVS SB-2000. Dit is een gesloten sub, zeer geschikt voor muziek. De LFE-ingang wordt gebruikt om de subwoofer aan te sluiten.

Ik stel mij zo voor dat de volgende instellingen het meeste luisterplezier geven:

Muziek (Spotify)
Fronts i.c.m. subwoofer met crossover op 80Hz. Ondanks dat de Silver 8's een volledig frequentiebereik tot 32 Hz hebben, wil ik hiermee de versterker wat ontlasten van de frequenties die de meeste energie kosten.

De surrounds en center moeten natuurlijk niet meedoen.

Film
Alleen het LFE-kanaal uit de audio-track naar de subwoofer. Ik ga er vanuit dat een studio-mix beter is dan een harde cutoff/crossover op 80Hz. Dan moet de receiver daar met z'n tengels vanaf blijven.

Dus elk kanaal (5.1) krijgt zijn dedicated audiospoor. (Ik begrijp dat bij een 7.1/Atmos mix de surrounds gecombineerd worden).

Als ik de AccuEQ Room Calibration doorloop, krijg ik bij het eind de volgende instructie.

"Please select 'All Channels', if you have the same speakers for all channels. Please select 'Except Front Left / Right', if front speakers are larger than other speakers."

Ik volg trouw de instructie, en kies voor: Except Front Left / Right.

Tijdens films krijgt de sub dan wel het LFE kanaal, maar bij Spotify blijft de sub uit. (Tenzij ik kies voor Dolby Surround, maar dan gaat de center en surrounds ook mee doen, dat wil je niet).

Zou ik in dit geval moeten kiezen voor 'All Channels', en een crossover frequentie voor de front instellen? Of gaat hij dan tijdens films het LFE kanaal plus alles onder 80Hz naar de subwoofer sturen? En dus ook het geluid bedoelt voor de fronts aanpassen?

• Riessie85
PcDealer schreef op zondag 2 december 2018 @ 03:14:
[...]

Hoe oud was het apparaat dan dat coulance nodig was?
Deze was 2,5 jaar oud

• PcDealer
Dan is dat geen coulance maar gewoon garantie.

• Riessie85
PcDealer schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:22:
[...]

Dan is dat geen coulance maar gewoon garantie.
Aah ok dan hebben ze het verkeerd vertelt bij Expert. Nouja gelukkig gefixt zonder extra kosten :*)

• PcDealer
Riessie85 schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:31:
[...]

Aah ok dan hebben ze het verkeerd vertelt bij Expert. Nouja gelukkig gefixt zonder extra kosten :*)
Veel winkels proberen te profiteren van de onwetendheid bij consumenten. Bol.com probeert mij ook af te schepen met een EUR 169,00 vervanging van mijn 2,5 jaar oud Wii U.

RudolfR schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:03:
@Hans131257

RTFM ;)
https://www.manualslib.co...Nr609.html?page=45#manual
Hierin staat het menu wat @Joen al noemt beschreven voor jouw model.

En je moet er inderdaad voor zorgen dat-ie voor de stand TV/CD de optical input pakt.
Waarom verwijs je niet naar de bron? https://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr609-35517.html

PcDealer wijzigde deze reactie 02-12-2018 15:12 (37%)

• Sithlord76
Dirrukje schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:13:
Heren, ik ben in het bezit van een Onkyo TX-NR828, realtief oud beestje. Maar ik leef wel in de illusie dat ik via mijn mediaplayer 4k UHD HDR via de receiver naar de TV kan sturen. Monitor in/out heb ik op passthrough gezet zodat het beeld wat de receiver krijgt van de mediaplayer naar de TV gestuurd wordt die het dan als HDR zal herkennen om de juiste settings toe te wijzen.

Nu gebeurt dat nog niet en moet ik vast stellen waar de bottleneck zit. Hopelijk kan ik met deze vraag de receiver uitsluiten, want op basis van bovenstaande moet HDR toch netjes bij de tv aankomen?

Ondertussen verder aan het zoeken en volgens mij beantwoord dit wel de vraag:

HellStorm666 in "4K vervanger voor Onkyo TX-NR818 met minimaal 7.1"

[...]

Zucht.. nu moet de receiver vervangen worden 8)7
Ik heb ook een 828 maar volgens.mij zou het moet kunnen.
https://www.eu.onkyo.com/en/products/tx-nr828-93025.html

Al zit ik wel met de zelfde vraag. Ik heb sinds gisteren een nvidia shield tv (kan ook 4k) maar de versterker ziet geen 4k binnen komen...nu heb ik nog geen 4k scherm maar vind het wel vreemd.

• Dirrukje
Sithlord76 schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:10:
[...]

Ik heb ook een 828 maar volgens.mij zou het moet kunnen.
https://www.eu.onkyo.com/en/products/tx-nr828-93025.html

Al zit ik wel met de zelfde vraag. Ik heb sinds gisteren een nvidia shield tv (kan ook 4k) maar de versterker ziet geen 4k binnen komen...nu heb ik nog geen 4k scherm maar vind het wel vreemd.
Hmm, ik lees het nu ook op de onkyo website idd.. Had ik misschien toch te snel geconcludeerd dat het niet kon, ben de hele middag al aan het rondsnuffelen naar een andere receiver.

Maar, is dat niet gewoon alleen 4k die hij door kan zetten? En dat hij toch geen HDR ondersteund?

• Sithlord76
Dirrukje schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:33:
[...]

Hmm, ik lees het nu ook op de onkyo website idd.. Had ik misschien toch te snel geconcludeerd dat het niet kon, ben de hele middag al aan het rondsnuffelen naar een andere receiver.

Maar, is dat niet gewoon alleen 4k die hij door kan zetten? En dat hij toch geen HDR ondersteund?
Ik kan er niks over vinden betreft HDR... :?
Maar naar een nieuwe (andere) receiver kijken is altijd leuk 8) (iets met upgrade virus :+ )

Ik zal nog eens kijken of ik het voor elkaar kan krijgen.

Sithlord76 wijzigde deze reactie 02-12-2018 20:10 (5%)

• Dirrukje
Sithlord76 schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:10:
[...]

Ik kan er niks over vinden betreft HDR... :?
Maar naar een nieuwe (andere) receiver kijken is altijd leuk 8) (iets met upgrade virus :+ )

Ik zal nog eens kijken of ik het voor elkaar kan krijgen.
Haha upgraden is altijd leuk, maar heb net de TV gehad en dus moest de mediaplayer ook en vond het voorlopig wel even goed. Zou jammer zijn als de receiver er direct achteraan moet :P

Maar even wat verder lezende bracht me hier https://allesoverfilm.nl/...rsteuning-op-je-receiver/ waar ik lees dat voor HDR er minimaal HDMI 2.0a poorten op moeten zitten. En die zitten er dus niet op.

4k zal dus wel goed moeten gaan, voor HDR moet ik toch upgraden.

• SilverMane
  • Laatst online: 18-04 21:48
Ik heb onlangs een Onkyo TX-NR676 met een Samsung NU8070 aangeschaft.
Alles behalve de Chromecast Ultra lijkt te werken.
Als ik de Chromecast direct op de TV aansluit dan is er niets aan de hand, maar als ik hem via de Onkyo aansluit dan geeft de TV aan dat hij de resolutie niet ondersteund.
Wat zou dat kunnen zijn?
Zelf dacht ik aan de HDMI kabel tussen de versterker en de TV, maar ik heb er enkele geprobeerd, die ik nog thuis had liggen, maar zonder verder resultaat.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

• PcDealer
SilverMane schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:40:
Ik heb onlangs een Onkyo TX-NR676 met een Samsung NU8070 aangeschaft.
Alles behalve de Chromecast Ultra lijkt te werken.
Ik kan niets vinden over video codecs in de manual, maar wellicht heeft het hiermee te maken:
Supported resolutions
HDMI IN1 to IN6:
• Copyright protection technology: HDCP1.4/HDCP2.2
• Color space (Color Depth):
– 720×480i 60Hz, 720×576i 50Hz, 720×480p
60Hz, 720×576p 50Hz, 1920×1080i 50/60Hz,
1280×720p 24/25/30/50/60Hz, 1680×720p
24/25/30/50/60Hz, 1920×1080p 24/25/30/50/60Hz,
2560×1080p 24/25/30/50/60Hz, 4K (3840×2160p)
24/25/30Hz, 4K SMPTE (4096×2160p) 24/25/30Hz :
RGB/YCbCr4:4:4 (8/10/12 bit), YCbCr4:2:2 (12 bit)
– 4K (3840×2160p) 50/60Hz, 4K SMPTE (4096
×2160p) 50/60Hz : RGB/YCbCr4:4:4 (8 bit),
YCbCr4:2:2 (12 bit), YCbCr4:2:0 (8/10/12 bit)
https://www.nl.onkyo.com/...NR676_676E_BAS_ADV_En.pdf
Dus wat stuurt de Chromecast uit en werkt het wel op HD?

PcDealer wijzigde deze reactie 04-12-2018 02:19 (6%)

• F55
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10-04 22:16
Onkyo verzekert me net op hun FB pagina:

https://www.facebook.com/...5&notif_t=comment_mention

Dat er ook een eARC update komt voor de TX-NR686. Nu LG nog met hun TV's van 2018 en dan misschien Dolby Atmos van af de LG TV bv met Netflix.

• Leijenman
  • Registratie: mei 2016
  • Niet online
https://www.homecinemamag...-verschillende-producten/

Dit bedoel je zeker, fijne toevoeging!
Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True