Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:11
De STB ondersteunt geen ARC?

LinkedIn WoT Cash Converter

• erredobble
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22-10 17:24
quote:
dat weet ik eerlijk gezegd niet....maar de arc functie (simplink bij LG) staat uit dus dat zou geen effect mogen hebben....is wel waar ik aan dacht met dit probleem. in de receiver zie ik geen arc achtige optie staan in het menu.

• PcDealer
Zoek de handleiding op.

• Habana
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 13:13
Vraagje Heren,

Ik wil voorlopig een oude draaitafel (Philips FP365 Automatic) die ik nog ik de kast had staan aansluiten op de Phono aansluiting van een Onkyo TX-NR808.

Maarrrrrr…Het geluid is zacht en absoluut niet vol, beetje blikken doos geluid eigenlijk , nu krijg ik een donkerbruin vermoeden dat die Phono aansluiting van deze NR808 geen interne voorversterker heeft.

Het enige wat ik kan terug vind in de gebruiksaanwijzing is dat men het heeft over MM en MC , met MM kan het zonder en met MC moet er alsnog een voorversterker gebruikt worden op de Phono aansluiting.

Uit de gebruiksaanwijzing:
*1
Sluit een draaitafel (MM) aan met ingebouwde phono-voorversterker op TV/CD IN of sluit het aan op PHONO IN met de phono-voorversterker uitgeschakeld. Als uw draaitafel (MM) geen phono-voorversterker heeft, sluit het dan aan op PHONO IN.
Als uw draaitafel een MC (moving coil) cartridge heeft, hebt u een in de handel verkrijgbare MC-hoofdversterker of MC-transformator nodig om aan te sluiten op de PHONO IN.

Zou dit oude Pickupje dan van een Moving Coil element voorzien zijn?

https://www.pickupnaalden...hilips_FP-365_GP-330_4449

Beetje vreemd, ik had eigenlijk blind verwacht dat deze Phono aansluiting intern van een voorversterker voorzien was.

ps: Ondertussen antwoord gehad van Fred Caris van Pickupnaalden.nl dat het element van de pickup een MM element is, ik heb net maar een een Préamp besteld bij Bax Music en zie wel wat er uit komt, die Phone ingang zonder Préamp is dus eigenlijk een AUX ingang

Wat is jullie ervaring, is dit bij alle Onkyo's zo…

Habana wijzigde deze reactie 04-03-2018 12:12 (27%)

• wgfkas
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-10 20:45
quote:
ikweethetbeter schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:19:
[...]

Wat is de bron van je geluid? Als dat niet de tv is, laat het geluid dan via je receiver lopen, daar is het voor gemaakt, daarom zitten er zoveel HDMI aansluitingen op!
Ik wil niet 24 uur per dag ongeveer 30 Watt staan staan verstoken...

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:23
@wgfkas
Zo'n receiver kan ook uit! Of kijk jij 24 uur per dag tv?

• wgfkas
  • Laatst online: 20-10 20:45
quote:
ikweethetbeter schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:12:
@wgfkas
Zo'n receiver kan ook uit! Of kijk jij 24 uur per dag tv?
Wanneer HDMI Through/ARC aan staat verbruikt de receiver dit in standby.

• Ducksy88
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12-01 11:14

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Ik heb een TX-NR636 en sinds een paar weken werkt m'n fijne CEC connectie niet meer. Dit is begonnen nadat de stroom er bij alle componenten af had gelegen (groep uitgezet vanwege werk aan stroom). Vandaag meerdere uren elk menu van TV, receiver en mediabox gecheckt maar ik krijg het niet voor elkaar weer terug naar hoe het was te zetten.

Voorheen als ik mijn TV aanzette, sprong the Onkyo ook aan. Dit gebeurt niet meer.
Voorheen als ik het volume met de Horizon Go afstandsbediening veranderde, ging het volume van de Onkyo omhoog of omlaag. Dit is ook niet meer. Ik krijg nu "Speakers Off" te zien, waar dit voorheen "Home Cinema volume" weergaf op de TV.

Verbinding:
Mediabox HDMI out --> Onkyo IN (BD/DVD)
Onkyo MAIN out --> Panasonic TV HDMI 1in
PanasonicTV Optical Out --> Onkyo Optical In

In de TV staat CEC (VieraLink) aan. In de Onkyo staat het aan.

Ik heb alle kabels los gehad en weer verbonden, ik heb alle CEC instellingen TV en Onkyo uitgezet, reset, weer aan, reset maar dit hielp ook niet. Stroom van alles eraf, hielp ook niet.
Ik heb de Onkyo firmware geupdated; hielp ook niet.
Als ik in m'n TV de speakers aanzet dan, logischer wijs, krijg ik echo (en veranderd Onkyo volume ook niet).

Kan iemand me door de juiste instellingen loodsen ?

• erredobble
PCDealer zal je zo wel doorverwijzen naar de handleiding.....

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Geen receiver, maar wel een Onkyo HiFi device wat ik niet direct onder tablets vind passen (en Onkyo ook aangeeft dat het zich met deze op audio focust):
Onkyo toont 12,5"-tablet met 4k-scherm en nadruk op multimedia en Onkyo Demos Tablet with a 12.5-inch 4K Display at MWC. Ik ben wel bang voor de prijs, maar het ziet er wel uit als een leuk device. 4K op 12,5" is natuurlijk een discussiepunt net als de HiFi speakers en versterkers voor een dergelijk device. Maar de rest van de specs maakt het wel een high end Android tablet die je niet veel ziet.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• marcellux
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13-07 18:28
@ikweethetbeter ik wilde vooral een versterker omdat ik eigenlijk alleen L/R front aansluit. De Magnat klinkt gewoon warm en rond (als je begrijpt wat ik bedoel) Ik heb nu tijdelijk een Yamaha 581 maar de Onkyo 120d beviel wel goed maar klonk iel. Ik hou gewoon erg van zo'n donker bruine bas en die had de Magnat wel en de meeste (voor mij betaalbare) a/v receivers niet

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• ikweethetbeter
@marcellux
Wil je een warmer klinkende receiver, dan ben je met bv een Onkyo TXNR6x6 beter af dan met een 120D. Je noemde al vergelijkbare receivers van bv Sony.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
quote:
Ducksy88 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 00:33:
Ik heb een TX-NR636 en sinds een paar weken werkt m'n fijne CEC connectie niet meer. Dit is begonnen nadat de stroom er bij alle componenten af had gelegen (groep uitgezet vanwege werk aan stroom).
Heb je na het uitzetten van de apparaten ook alle kabels losgehaald, een aantal minuten gewacht, dan weer de kabels aangesloten en de stroom erop gezet zoals hier omschreven?

In mijn Samsung tv kan ik trouwens een scan doen van de HDMI-CEC apparaten. Kan dat bij jou ook?

Kun je de speaker output selecteren in de tv?
quote:
erredobble schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:11:
PCDealer zal je zo wel doorverwijzen naar de handleiding.....
Alleen als mensen te lui zijn om iets zelf op te zoeken en bijvoorbeeld niet het type stb opgeven zodat de users hier kunnen meezoeken naar de oplossing.

Nieuwe receiver voor dit jaar:
TX-NR686

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12-01 11:14

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Dank je wel PcDealer.

Het werkt nu weer! Wat precies de oplossing was.... Weet ik nog steeds niet. Voor toekomistige gebruikers hier toch wat ik zojuist heb gedaan.

Ik heb zoals jij aangaf de stroom eraf gehaald, alles los gehaald en enkele minuten gewacht alvorens weer aansluiten en opstarten. Dit hielp niet.
Ik heb 1 kabel (van Onkyo Main-Out naar TV HDMI1 in) vervangen want ik zag dat de connector wat los zat. Dit hielp ook niet. Ik heb ARC connectie op TV geprobeerd maar ook geen resultaat.
Ik heb de TV een factory reset gegeven; hielp ook niet.

Toen heb ik alles weer aangesloten zoals het was, dus geen ARC kanaal.

Mediabox HDMI out --> Onkyo IN (BD/DVD)
Onkyo MAIN out --> Panasonic TV HDMI 1in
PanasonicTV Optical Out --> Onkyo Optical In

Alle apparatuur stond aan en toen heb ik de Onkyo RHID (CEC) nog een keer uit- en aangezet en voila! Nu werkte het wel!

Mijn Onkyo gaat weer aan/uit op signaal van TV en volume van Onkyo wordt weer bestuurd door TV/Ziggo remote.

Nu durf ik de set niet meer uit te zetten :/ :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• erredobble
langlopende zoektocht 676e chromecast built in aansturing via google home commands:
yes...ik heb het weten te fixen. In de google home app lukte het niet om de receiver te koppelen. Een hardreset gedaan van de Onkyo. Stappen opnieuw doorlopen en toen lukte het wel de onkyo te koppelen in de home app. Naam gewijzigd en toen ging het bijna weer mis maar na nog twee naam wijzigingen heb ik het nu op "receiver" staan.....en het belangrijkste....via google home lukt het nu om spotify met een voice command te starten op de receiver.

update.... google assistent werkt ook....google home was niet nodig om aan te schaffen.

@maartend echt?....kansloze reactie voor een typefoutje

erredobble wijzigde deze reactie 16-03-2018 17:07 (12%)

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:52
.

teacher wijzigde deze reactie 17-03-2018 10:19 (100%)

• maartend
quote:
erredobble schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:49:
update.... google assistent werkt ook....google home was niet nodig om aan te schaffen.

@maartend echt?....kansloze reactie voor een typefoutje
Nee, ik dacht echt dat je receicer had gevonden. Juist omdat je aangaf dat het zo'n zoektocht was geweest. Was echt stomme verbazing dat je dit had gevonden. Was dus totaal niet aangeven van een fout. Dat zou flauw zijn.

Maar gelukkig dus receiver en geven ze geen al te gekke benamingen

• Mike Wazowsky
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22-10 11:11
Ik ben sinds kort in bezit van een Onkyo TX-NR646. Nu is ineens de FM radio er mee gestopt. Moet ik nu de unit resetten (met gevolg dat ik de hele speaker procedure opnieuw moet doen 8)7 ) of heeft iemand een beter idee?

• FWdeKlerk
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 27-02 21:46
Hoi,

Ik oriënteer me suf, maar ik ontkom er nu toch niet aan om jullie lastig te vallen met wat vragen... Ik wil graag een Onkyo TX-NR656 aanschaffen omdat:

- ik die wil combineren met een Jamo S426 5.1 surround speakerset
- ik een plantenspeler (oud, zonder versterker) heb
- ik graag spotify nummertjes wil selecteren op m'n telefoon/ipad en die niet af wil laten spelen via bluetooth maar via spotify connect (dus direct op het apparaat)
- ik stiekem dit ding in combinatie met spotify als wekker zou willen gebruiken, maar kan je hem vanzelf timen en dan spotify af laten spelen? 8)7
- ik ook wil netflixen, maar het geluid op het moment dus bagger is.

Nu wil ik natuurlijk graag weten of dat allemaal kan... maar ook of ik wel naar het juiste apparaat zit te kijken. Of ze hebben weer geen phono-ingang of het is stereo, want 7.1 hoeft niet per se (en dat zit wel op deze). De belastbaarheid van die speakers zit op max 140 watt dus deze versterker met 100 zou op zich prima zijn. Toch ben ik er nog niet helemaal over uit. Bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20-10 22:23
quote:
FWdeKlerk schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:03:
Hoi,

Ik oriënteer me suf, maar ik ontkom er nu toch niet aan om jullie lastig te vallen met wat vragen... Ik wil graag een Onkyo TX-NR656 aanschaffen omdat:

- ik graag spotify nummertjes wil selecteren op m'n telefoon/ipad en die niet af wil laten spelen via bluetooth maar via spotify connect (dus direct op het apparaat)
Ik heb geen spotify, maar als ik me niet vergis is dat mogelijk.
quote:
- ik stiekem dit ding in combinatie met spotify als wekker zou willen gebruiken, maar kan je hem vanzelf timen en dan spotify af laten spelen? 8)7
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk, ik heb een 636 en die heeft totaal geen timer mogelijkheid, hij weet zelfs niet hoe laat het is.
quote:
Netflix zelf is niet mogelijk, maar er zijn wel verschillende manieren om het geluid naar de receiver te sturen.
quote:
Nu wil ik natuurlijk graag weten of dat allemaal kan... maar ook of ik wel naar het juiste apparaat zit te kijken. Of ze hebben weer geen phono-ingang of het is stereo, want 7.1 hoeft niet per se (en dat zit wel op deze). De belastbaarheid van die speakers zit op max 140 watt dus deze versterker met 100 zou op zich prima zijn. Toch ben ik er nog niet helemaal over uit. Bedankt voor jullie reacties _/-\o_
Daar liep ik toen ook tegenaan. Of het is stereo of 7.1/7.2 als je ook een phono-ingang wil hebben. Aangezien ik ook regelmatig een film kijk heb ik voor surround gekozen. En 5.1 werkt ook prima op een 7.1/7.2 en als de toekomst een 7.1 of 7.2 speakerset brengt dan scheelt dat weer een nieuwe receiver.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
quote:

Dan moet je de bron de wekker laten zijn (mobiele telefoon?).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:45
quote:
Hoi,

Kan prima :) Hier in huis met een magnat set en een B&W set aangesloten en klinken beide geweldig.
quote:
Hier staat beneden ook een platenspeler aangesloten wat goed werkt, maar zet hem dan wel op Pure audio anders klinkt het voor geen meter :+
[/quote]
quote:
Je selecteert in spotify gewoon je versterker en dan springt de versterker vanzelf naar spotify. Zodra je telefoon/ipad verbinding verliest gaat de versterker rustig door tot de playlist is afgelopen of tot je hem uitzet :9
quote:
Euh. Er zit alleen een timer op om de versterker na zoveel uur uit te laten gaan, maar niet zo'n timer.
quote:
De versterker laat alleen, maar beeld door en kan het eventueel naar 4k upscalen. Verder moet je er dus een apparaat via HDMI voorzetten die netflix kan afspelen en dan zorgt de versterker wel voor het geluid. Hier doe ik het via de Netflix app op de pc of via de xbox (die ook prima dolby atmos doorgeeft).
quote:
Hier hangen speakers aan de versterker die tot 200 watt te belasten zijn (volgens kaartje op de speaker), maar zoals vaak gezegd word gaat er maar hooguit een paar watt naar de speakers toe. Zelf tevreden over de 2 die hier in huis staan en zeker geen spijt van :)

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FWdeKlerk
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 27-02 21:46
quote:
PcDealer schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:51:
[...]

Dan moet je de bron de wekker laten zijn (mobiele telefoon?).
Dat dacht ik dus ook, maar dan moet je volgens mij het apparaat continu aan laten staan? Want als de (spotify) wekker op m'n telefoon zou gaan, dan moet hij al in verbinding staan met de receiver. Volgens mij is dat allemaal wat te ingewikkeld.

@WALUIGI96 @PcDealer @timmie271 bedankt voor jullie reacties, het is me duidelijk, het wordt een Onkyo ;)

FWdeKlerk wijzigde deze reactie 02-04-2018 15:42 (11%)
Reden: bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
quote:
FWdeKlerk schreef op maandag 2 april 2018 @ 15:39:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar dan moet je volgens mij het apparaat continu aan laten staan? Want als de (spotify) wekker op m'n telefoon zou gaan, dan moet hij al in verbinding staan met de receiver. Volgens mij is dat allemaal wat te ingewikkeld.

@WALUIGI96 @PcDealer @timmie271 bedankt voor jullie reacties, het is me duidelijk, het wordt een Onkyo ;)
Apparaten staan hier altijd op hdmi pass through en netwerk online (althans beneden wel voor de horizon media box). boven staat ie alleen op netwerk online aan, maar gaat ie altijd uit met de master van de stekkerdoos vanwege de hele mikmak eraan vast. Stond eerst ook op hdmi passthrough alleen mijn monitor bleef dan aanstaan ondanks dat alles uit was :+

Wat betreft die spotify, op een gegeven moment zie je de app op je telefoon gewoon verdwijnen als je die niet gebruikt aangezien de versterker het dan heeft overgenomen. Dus je kunt daar beter bluetooth voor gebruiken of een losse bluetooth speaker :)

• PcDealer
quote:
timmie271 schreef op maandag 2 april 2018 @ 15:44:
[...]

Apparaten staan hier altijd op hdmi pass through en netwerk online [...]
Dat dus @FWdeKlerk.

De 656 heeft Phono en is end of sale. Het staat niet meer op de website: http://www.nl.onkyo.com/en/a-v-receiver-306.html

Vergelijking tussen 555, 575E en 676E:
http://www.nl.onkyo.com/e...roducts=29534,31180,31359

Prijsvergelijk 656 en 676E:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/542495;767037/

555 en 676E hebben HDMI Pass-through en Network Standby :
http://www.nl.onkyo.com/d...TX-NR555_datasheet_EN.pdf
http://www.nl.onkyo.com/d...X-NR676E_datasheet_EN.pdf

PcDealer wijzigde deze reactie 02-04-2018 15:57 (60%)

• AntonG84
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 24-04-2018
Goedendag,

Ik ben nieuw op dit forum en heb 2 problemen die ik met jullie wil delen.

Sinds een week heb ik problemen met de verbinding tussen de Onklyo Remote App en de Onkyo tx-nr555 (23 mei 2017 gekocht). Via de app kan ik de nr555 niet meer vinden.

Via de Ziggo router een test laten doen, de nr555 is wel te zien echter kan deze geen verbinding meer maken met de router. Ik heb de Onkyo Remote App opnieuw op mijn telefoon gezet, tot gister was de nr555 en een ip-adres te zien echter is dit nu ook niet meer zichtbaar.

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik vermoed iets met een netwerkkaart in de receiver o.i.d.. Ik ben redelijk een leek m.b.t. de receiver.

Ook heb ik nog een andere vraag. Wanneer de instelling van de receiver wil bekijken verschijnen deze niet meer op mijn tv, het scherm blijft blauw. Weet iemand hoe ik dit weer op mijn tv kan laten zien?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,
Anton

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 07:32
1) Stroom eraf halen (stekker uit het stopcontact).
2) Geen idee, zit je wel op het goede hdmi input kanaal van je tv?
Wellicht is 2) ook opgelost als je de stroom eraf haalt trouwens. Dat fixed bij mij (636) tot nu toe alle vage software issues. Erg irritant dat het af en toe nodig is, maar het is niet ernstig/reproduceerbaar genoeg om er iets mee te doen.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• AntonG84
Beste MrAngry,

Bedankt voor uw reactie.
1) Stroom eraf halen ga ik zeker proberen.
2) Ik denk van wel, als ik de receiver op cbl/sat zet en mijn horizonbox aanzet heb ik beeld en geluid over de 5.1.

• maartend
Mensen hier ervaring met een Chromecast op een NR515? In die vorm, als ik iets doorstuur naar de 515, dat hij dan zelf aangaat?

• PcDealer
quote:
AntonG84 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:06:
Sinds een week heb ik problemen met de verbinding tussen de Onklyo Remote App en de Onkyo tx-nr555 (23 mei 2017 gekocht). Via de app kan ik de nr555 niet meer vinden.
Groeten is ongewenst.

Verder, hoe is het IP ingesteld? Vast, dhcp, dhcp met gekoppeld mac-adres?

• AntonG84
Nadat ik het stroom eraf en er weer op had gedaan was het menu weer terug op de tv. Daarna naar de netwerk instellingen gekeken en de receiver bleek ineens ingesteld te zijn op Wifi. Na het opnieuw opstarten van de Ziggo router en opnieuw instellen van de receiver was alles weer in orde.

Bedankt voor de reacties.

• Eindhoven657
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-09 09:41
4 april zijn er nieuwe firmwares gereleased:

http://www.intl.onkyo.com/support/firmware/index.html

• superduper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:15

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb een NR656 en wordt op dit moment knettergek van 1 ding: mijn telefoon (galaxy S7) zet de versterker continue uit het niets aan, en soms 10x per uur. Daarbij selecteert de versterker ook de laatst gebruikte ingang. Dit is heel irritant als je TV zit te kijken en dit continue wordt onderbroken.

Ik heb nu de bluetooth uitgezet en dan houdt het op, maar dan kan ik ook niet meer de functionaliteiten gebruiken.

Herkent iemand dit gedrag en hoe kan ik het stoppen zonder dat ik functionaliteit verlies?

• PcDealer
Welke functionaliteiten en wat is de trigger? Spotify of zo?

• superduper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:15

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

quote:
PcDealer schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:42:
Welke functionaliteiten en wat is de trigger? Spotify of zo?
Nee, de bediening van de ingangen etc. En uit en aan zetten ;) Maar dan als ik het wil.

• PcDealer
quote:
superduper schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:07:
[...]

Nee, de bediening van de ingangen etc. En uit en aan zetten ;) Maar dan als ik het wil.
OM het nog wat helderder te stellen:
- met de telefoon bedien je de bronnen
- kun je de receiver aan- en uitzetten.

Je zegt dat dit spontaan gebeurd. Ik kan daar niet bij. Er moet een trigger voor zijn (programma of andere reden) dat de receiver wordt aangesproken door de telefoon. Wellicht een handshake elke 6-10 minuten om te controleren of de verbinding er nog is of zo?

• ionicdog
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20-10 19:41
Ik heb hetzelfde probleem met een Onkyo 646. Ik denk dat het ligt aan je android versie en dat de app niet geschikt is gemaakt voor de nieuwe android. Ik draai nu android Oreo en daar werkt het niet op. Op mijn andere phone met android 7 werkt de app nog wel en maakt direkt verbinding.
Tenzij je met Apple werkt wordt het een ander verhaal denk ik.
quote:
AntonG84 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:06:
Goedendag,

Ik ben nieuw op dit forum en heb 2 problemen die ik met jullie wil delen.

Via de Ziggo router een test laten doen, de nr555 is wel te zien echter kan deze geen verbinding meer maken met de router. Ik heb de Onkyo Remote App opnieuw op mijn telefoon gezet, tot gister was de nr555 en een ip-adres te zien echter is dit nu ook niet meer zichtbaar.

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik vermoed iets met een netwerkkaart in de receiver o.i.d.. Ik ben redelijk een leek m.b.t. de receiver.

Ook heb ik nog een andere vraag. Wanneer de instelling van de receiver wil bekijken verschijnen deze niet meer op mijn tv, het scherm blijft blauw. Weet iemand hoe ik dit weer op mijn tv kan laten zien?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,
Anton

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• timmie271
quote:
ionicdog schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:17:
Ik heb hetzelfde probleem met een Onkyo 646. Ik denk dat het ligt aan je android versie en dat de app niet geschikt is gemaakt voor de nieuwe android. Ik draai nu android Oreo en daar werkt het niet op. Op mijn andere phone met android 7 werkt de app nog wel en maakt direkt verbinding.
Tenzij je met Apple werkt wordt het een ander verhaal denk ik.

[...]
Maak hier gebruik van de Onkyo controller app aangezien ik die wat fijner vind werken en het in ieder geval doet op Oreo (galaxy S8). Heb zelf die remote controller een heeeele tijd terug al verwijdert vanwege connectie problemen..
Al weigert ie soms wel direct te luisteren en dan helpt schreeuwen weleens O-) Al doet het 5Ghz kanaal van het Ziggo modem het ook niet altijd even goed wat niet echt helpt :X

timmie271 wijzigde deze reactie 05-04-2018 17:06 (10%)

• ionicdog
thanks zal m eens proberen, hier ook een S8.
quote:
timmie271 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:05:
[...]

Maak hier gebruik van de Onkyo controller app aangezien ik die wat fijner vind werken en het in ieder geval doet op Oreo (galaxy S8). Heb zelf die remote controller een heeeele tijd terug al verwijdert vanwege connectie problemen..
Al weigert ie soms wel direct te luisteren en dan helpt schreeuwen weleens O-) Al doet het 5Ghz kanaal van het Ziggo modem het ook niet altijd even goed wat niet echt helpt :X

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• ionicdog
Helaas werkt die app niet voor modellen voor 2016. Ik heb mijn onkyo geupdate (646) en nu werkt die oudere app weer. dus prima zo.

• Steephh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21-10 08:30
Ik kom er zojuist achter dat de Onkyo TX-NR609 die ik in Juni 2011 gekocht plots overleden is. :+ Dat wil zeggen: het geluid werkt niet meer en in het menu zijn 'Network' en 'Firmware Upgrade' grijs en niet meer benaderbaar. Van wat ik lees op internet waren dat erg grote problemen bij deze receivers.

Volgens kan ik dat nog overwegen te reflowen:

Mits dat het probleem is. De chip kan ook slecht zijn of een aantal slechte condensatoren zouden het probleem kunnen zijn. Worst case maar eens kijken naar een andere receiver. :P

_@/'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 05-10 05:51

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
quote:
quote:
We will continue the Special Trade-In program even after the end of extended warranty. The period is until December 31, 2018.
Nice!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiga69
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 26-06 14:18
Ha,

Ik heb sinds kort een TX-NR676E en ik moet zeggen het bevalt me goed! Gebruikte veelvuldig Chromecast audio maar was toch niet helemaal tevreden over de functionaliteiten hiervan op de Onkyo. Zo kan er niet in Zone 2 afgespeeld worden. Jammer. Gelukkig werkt Spotify Connect wel naar behoren.

Ik heb echter een aantal vragen over Multiroom Audio.
Ik gebruik de onkyo voor muziek in 2 kamers, de eetkamer en de zitkamer, die grenzen aan elkaar. 1 kamer heeft stereo (eetkamer), 1 kamer heeft 5.1 surround. Dat is prima in te stellen.

Echter ik zou graag willen dat mijn Spotify muziek standaard opstart in Zone 2 (de eetkamer) en dat Films standaard opstart in de Main-Zone. Nu kan ik dit wel iedere keer handmatig inregelen maar vroeg me af of dit automatisch in te stellen is, en zo niet, kan ik dan de 2 zones aan elkaar koppelen, zodat ik standaard in beide zones hetzelfde hoor (zoals de oude speakers A/B switch)?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:45
quote:
Tiga69 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 09:43:
Ha,

Ik heb sinds kort een TX-NR676E en ik moet zeggen het bevalt me goed! Gebruikte veelvuldig Chromecast audio maar was toch niet helemaal tevreden over de functionaliteiten hiervan op de Onkyo. Zo kan er niet in Zone 2 afgespeeld worden. Jammer. Gelukkig werkt Spotify Connect wel naar behoren.

Ik heb echter een aantal vragen over Multiroom Audio.
Ik gebruik de onkyo voor muziek in 2 kamers, de eetkamer en de zitkamer, die grenzen aan elkaar. 1 kamer heeft stereo (eetkamer), 1 kamer heeft 5.1 surround. Dat is prima in te stellen.

Echter ik zou graag willen dat mijn Spotify muziek standaard opstart in Zone 2 (de eetkamer) en dat Films standaard opstart in de Main-Zone. Nu kan ik dit wel iedere keer handmatig inregelen maar vroeg me af of dit automatisch in te stellen is, en zo niet, kan ik dan de 2 zones aan elkaar koppelen, zodat ik standaard in beide zones hetzelfde hoor (zoals de oude speakers A/B switch)?

Alvast bedankt
Ik ben onlangs eens wat aan het klooien geweest met de Zone2 functies van mijn Onkyo TX-NR676E. Ik vond de bediening aanvankelijk vooral erg lastig, omdat je dan allerlei bediening nergens in beeld ziet op zowel de reciever als op de TV. Daarnaast kan ik niet op een makkelijke manier er voor zorgen dat ik geluid krijg in de ruimte waar ik wil (kabels niet goed te leggen, geen goede plekken voor speakers in die ruimte).

In het instellingen-menu van de Main zone staan wel wat instellingen voor bepaalde zaken automatisch opstarten in Zone2 of Main geloof ik. Ik heb die instelling op automatisch laten staan.
Wat ik wel merkte is toen ik de instelling in de app voor Zone2 bediening inschakelde dat de bediening van Zone2 ineens een heel stuk makkelijker werd door dat ik eindelijk een grafische bediening via de app er voor had. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lanticster
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20-10 12:12
Vorige woning had ik bedrade zone 2. Ik wou dat liefst opnieuw zo doen.
Maar doe het nu met een ncp-302. Ben er vrij tevreden van. Speelt perfect syncroon. Alleen enkele vreemde bedienings inconsistenties. Enkel als bij de ncp de groep uitbreid. Gaat het volume overal mee als je aan de dial van de ncp draait.
Ook blijft de versterker vast in flareconnect. Je komt niet uit de modus met enkel de ir afstandbediening.
Vanaf een hardware knop op de versterker alle ncp's laten mee spelen lukt me niet.
Maar de essentie. De klank. Is gelukkig in orde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiga69
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 26-06 14:18
Het aan elkaar koppelen van de 2 zones is me volgens mij gelukt. Als je bij zone 2 kiest voor Input 'Source', dan neemt hij de instelling van de Main Zone over. Volgens mij is het volume dan ook gekoppeld aan elkaar.

De app is inderdaad de enige fijne manier om met 2 zones te werken. De afstandbediening vind ik helemaal onhandig.

Vwb die flareconnect speaker zat ik te twijfelen tussen de NCP-302 en een Pioneer MRX-3 of 5. Maar ik begrijp dat de NCP-302 dus goed klinkt? Mooi wellicht een overweging. Betekent dit dat ik dan 3 zones maak als ik die erbij Koop?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joen
quote:
Tiga69 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:28:
Het aan elkaar koppelen van de 2 zones is me volgens mij gelukt. Als je bij zone 2 kiest voor Input 'Source', dan neemt hij de instelling van de Main Zone over. Volgens mij is het volume dan ook gekoppeld aan elkaar.

De app is inderdaad de enige fijne manier om met 2 zones te werken. De afstandbediening vind ik helemaal onhandig.

Vwb die flareconnect speaker zat ik te twijfelen tussen de NCP-302 en een Pioneer MRX-3 of 5. Maar ik begrijp dat de NCP-302 dus goed klinkt? Mooi wellicht een overweging. Betekent dit dat ik dan 3 zones maak als ik die erbij Koop?
De NCP-302 klinkt inderdaad erg goed. Lekker "warme" bass er in. Wel heel weinig bedieningsmogelijkheden op het apparaat zelf. Je hebt er echt de Onkyo app bij nodig om hem optimaal te bedienen.

Je kan er voor zover ik hem tot dusver gebruikt heb geen 3e zone mee maken, maar in de app kun je hem wel in een groep zetten met je reciever. Er word dan dacht ik gebruik gemaakt van FlareConnect om dat gene wat op de een word afgespeeld ook op de andere af te spelen.

In mijn ervaring vind ik het een nadeel dat het bij analoge bronnen eerst een omzetting naar digitaal moet maken en om het geluid op de reciever en NCP-302 synchroon te laten lopen ontstaat daar door een vertraging ten opzichte van de bron. Het leek mij ideaal om het geluid van mijn TV met behulp van de NCP-302 ook in de keuken te hebben, maar bijvoorbeeld stemmen waren veel later op alle speakers te horen dan dat ik de mond op TV zag bewegen.

Als je de NCP-302 niet in een groep plaatst kun je hem met behulp van de app standalone gebruiken en kan ie bijna alles wat de Onkyo reciever ook kan. Alleen heeft de NCP-302 natuurlijk geen display en meerdere speakers aan zich gekoppeld zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21-10 08:30

_@/'

• core_dump
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14-10 13:04
Mijn TX-NR636 had de laaste tijd veel kuren dat het geluid ineens wegviel. Na een CBL/SAT - Power reset deed hij het dan weer maar het begon toch irritante te worden.

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en een TX-NR676E gekocht. Na de setup klinkt alles net even lekkerder dan op de oude.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Even een vraagje met betrekking tot de cashback actie. Gelukkig komt mijn 609 in aanmerking na al een keer gerepareerd te zijn. Het probleem is gewoon weer terug.
Op de website geeft men aan dat je de vervangende bij een authorized dealership aan moet schaffen.

Nu heeft Foka een leuke aanbieding, maar ik kan zo 1-2-3 niet terug vinden of dat dan een probleem zou zijn als ik hem daar koop.

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-09 09:41
Er zijn weer nieuwe firmware's uitgebracht:
http://www.intl.onkyo.com/support/firmware/index.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer
Nieuwe RZ's: http://www.nl.onkyo.com/e...ti-room-audio-152038.html

Gisteren ingediend voor de PW.

• Remco2001
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-10 19:42

Remco2001

Ehm, ok...

Zit met een klein luxeprobleem.
Ik kan kiezen uit een TX-NR686 voor €550,-

of

een TX-NR676 i.c.m de NCP-302 speaker voor €500,-

De 686 en de 676 verschillen volgens mij weinig van elkaar (eerstgenoemde heeft THX en volgens mij wat meer vermogen, maar daar houdt het volgens mij mee op)?

De multiroomspeaker NCP-302 klinkt aantrekkelijk, maar op sommige plekken wordt ie benoemd als een goede warme speaker en ander plekken als te duur voor de geluidskwaliteit.

Was benieuwd naar de mening van anderen en kan ook gewoon geen keuze maken. En mochten er daadwerkelijk meer verschillen zijn tussen de receivers, hoor ik dat ook graag.

• Mouse5312
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22-10 12:17
Waar heb je de TX-NR686 voor € 550,- gevonden?
Ben er zelf ook naar aan het kijken, maar die prijs ben ik nog niet tegengekomen.

Ik kon buiten de THX ook geen verschillen vinden. Behalve het feit dat de 686 weer iets langer ondersteund zal worden dan de 676E.
Ik zelf twijfel ook tussen deze 2, maar de prijs van de 686 voor 550 zou mij over de streep trekken.
Al kost de 676E zonder NCP-302 ook maar €399,-. Los kost de 302 €139,-

• PcDealer
quote:
Remco2001 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:29:
Zit met een klein luxeprobleem.
Ik kan kiezen uit een TX-NR686 voor €550,-

of

een TX-NR676 i.c.m de NCP-302 speaker voor €500,-

De 686 en de 676 verschillen volgens mij weinig van elkaar (eerstgenoemde heeft THX en volgens mij wat meer vermogen, maar daar houdt het volgens mij mee op)?
Heb je vergeleken in de PW of op de Onkyo website?

• Kabouterplop01
  • Laatst online: 12-10 23:00

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik heb de 707. Dit is voor de 2e keer geen geluid en geen luidsprekers icoontjes meer. Dank voor die RMA service link, die al een paar keer voorbij is gekomen!
Heb de receiver al een keer laten repareren. (Ben er nu wel klaar mee)

Zijn er types bij die dit probleem niet hebben? (tussen de types die eligible zijn voor rebate/cash back)

• Remco2001
  • Laatst online: 18-10 19:42

Remco2001

Ehm, ok...

quote:
Mouse5312 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:12:
Waar heb je de TX-NR686 voor € 550,- gevonden?
Ben er zelf ook naar aan het kijken, maar die prijs ben ik nog niet tegengekomen.

Ik kon buiten de THX ook geen verschillen vinden. Behalve het feit dat de 686 weer iets langer ondersteund zal worden dan de 676E.
Ik zelf twijfel ook tussen deze 2, maar de prijs van de 686 voor 550 zou mij over de streep trekken.
Al kost de 676E zonder NCP-302 ook maar €399,-. Los kost de 302 €139,-
Die prijs van €550,- die ik opnoemde, is omdat dat een korting was die ik kreeg omdat de 676 bij die webshop uitverkocht was en niet meer geleverd kon worden en daarom de 686 met €100,- korting kon krijgen. Kon ook kiezen uit een Pioneer, maar daar heb ik niets mee.

De prijs in de pricewatch van de 676 voor €399,- is enkel bij de mediamarkt nu en daar is al even niet meer leverbaar.

-edit- Ik zie nu net dat de 676 - NCP-302 combi nu €449,- is. Dat maakt het wel wat makkelijker. :)
quote:
PcDealer schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:12:
[...]

Heb je vergeleken in de PW of op de Onkyo website?
Beide.

Remco2001 wijzigde deze reactie 13-06-2018 13:32 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

quote:
Kabouterplop01 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:23:

Zijn er types bij die dit probleem niet hebben? (tussen de types die eligible zijn voor rebate/cash back)
Alleen de modellen, die met handschoenen behandeld zijn. Dat houd in, dat je veiligheidsvoorschriften zoals die in de handleiding staat aanhoud. Zoals o.a :

niet in direct zonlicht zetten
en niet in metselen in een kast
en de marges aanhouden met vrije ruimte om de receiver heen, m.b.t de koeling (die bij elk merk overigens hetzelfde zijn)

Lip wijzigde deze reactie 13-06-2018 13:55 (3%)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
Lip schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:54:
[...]
Alleen de modellen, die met handschoenen behandeld zijn. Dat houd in, dat je veiligheidsvoorschriften zoals die in de handleiding staat aanhoud. Zoals o.a :

niet in direct zonlicht zetten
en niet in metselen in een kast
en de marges aanhouden met vrije ruimte om de receiver heen, m.b.t de koeling (die bij elk merk overigens hetzelfde zijn)
Nonsens. Er zijn genoeg Onkyo's en Integra's gestorven die geheel vrij stonden. Het is en blijft een designfout van meerdere series achter elkaar. Toen Onkyo Audyssey heeft laten vallen was het gros van de issues al over.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Kabouterplop01
  • Laatst online: 12-10 23:00

Kabouterplop01

chown -R me base:all

@FeaR @Lip Ik snap het punt, maar dit is zo'n zelfde vrijstaande; echt ruimte zat, ook boven de receiver zodat de warmte echt weg kan.
Ik heb de machine vandaag ter reparatie aangeboden en als ie klaar is doe ik em weg. (Ik ben overstag, ik heb een Yamaha RXA1070 aangeschaft :X )

• Cardinal
  • Nu online
Gisteren heeft mijn NR616 het ook begeven qua geluid.

De laatste "tik" komt niet meer en er komt geen geluid meer uit. Maar een reparatie aangevraagd via de Onkyo service pagina en er zou een doos met labels worden opgestuurd. Ondanks dat de versteker uit 2012 komt, toch erg netjes qua services, beter dan 400 aan een nieuwe uitgeven.

Edit: vreemd nu lijkt hij het weer te doen. Hij gaat nog steeds naar reparatie, maar ik kreeg hem twee dagen niet werkend en nu doet hij het opeens weer.

Edit2: zo hij toch mogelijk te warm zijn geworden? het is opzich vreemd op de meest warme dagen is er niets aan de hand op een koudere dag begeeft hij het.

Cardinal wijzigde deze reactie 14-06-2018 21:47 (31%)

• Martin1981
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13-10 12:01
Vanmorgen viel mijn Onkyo tx-nr 555 receiver zonder enige reden uit, bij weer inschakelen kwam in het display Amp diag. mode te staan en leek het alsof ie de speaker kanalen aan het diagnostiseren was, korte tijd kwam er NG te staan en viel weer uit
Stekker eruit, uurtje gewacht ( receiver voelde aan de bevenkant gewoon koud, dus geen temp. probleem )
Ook kwam er niet Check SP Wire te staan, maar toch de bedrading gecontroleerd en niks te zien
Bij weer inschakelen valt ie tijdens de diagnose weer uit en gaat ook niet meer ( deed ie eerste paar keer ) in standby modus maar gaat echt helemaal uit...stekker eruit, en nu heb ik volgens mij wel een probleempje en misschien kan een van jullie mij helpen wat te doen ?

• PcDealer
quote:
Martin1981 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:23:
Vanmorgen viel mijn Onkyo tx-nr 555 receiver zonder enige reden uit, bij weer inschakelen kwam in het display Amp diag. mode te staan en leek het alsof ie de speaker kanalen aan het diagnostiseren was, korte tijd kwam er NG te staan en viel weer uit
Stekker eruit, uurtje gewacht ( receiver voelde aan de bevenkant gewoon koud, dus geen temp. probleem )
Ook kwam er niet Check SP Wire te staan, maar toch de bedrading gecontroleerd en niks te zien
Bij weer inschakelen valt ie tijdens de diagnose weer uit en gaat ook niet meer ( deed ie eerste paar keer ) in standby modus maar gaat echt helemaal uit...stekker eruit, en nu heb ik volgens mij wel een probleempje en misschien kan een van jullie mij helpen wat te doen ?
De klantenservice contacteren. Staat het probleem beschreven in de handleiding?

• kegeltje26
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 05-10 09:54
Heeft 1 van jullie dat DTS Play-Fi uitgeprobeerd op een van de nieuwste Onkyo modellen? Werkt dat lekker?

• Martin1981
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13-10 12:01
quote:
PcDealer schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:59:
[...]

De klantenservice contacteren. Staat het probleem beschreven in de handleiding?
In de handleiding staat : neem contact op met de verkoper van uw onkyo apparaat
Maar aangezien ik de receiver nu 1 jaar en 4 maanden heb ben ik bang dat er geen of maar gedeeltelijk garantie op zit, misschien is er iemand die het probleem herkent en evt. een andere oplossing heeft dan terug sturen

• ikweethetbeter
@Martin1981
Je hebt 2 jaar garantie via de winkel waar je 'm gekocht hebt.

• Veneficus
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14-10 08:44
quote:
Martin1981 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:24:
[...]

In de handleiding staat : neem contact op met de verkoper van uw onkyo apparaat
Maar aangezien ik de receiver nu 1 jaar en 4 maanden heb ben ik bang dat er geen of maar gedeeltelijk garantie op zit, misschien is er iemand die het probleem herkent en evt. een andere oplossing heeft dan terug sturen
Garantie is veel langer dan dat. De 2 jaar is alleen de termijn dat de verkoper automatisch verantwoordelijk is. Daarna moet je aannemelijk kunnen maken dat jij de schade niet veroorzaakt hebt door oneigenlijk gebruik. Richtlijnen verwachte levensduur volgens Consuwijzer:

Audio
AankoopprijsIn jarenIn maanden
€ 0 - 199224
€ 200 - 399336
€ 400 - 999448
≥ € 1000560

24 kWh Nissan Leaf Tekna 2015 40 kWh Nissan Leaf N-Connecta 2018

• PcDealer
quote:
Veneficus schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:34:
[...]

Garantie is veel langer dan dat. De 2 jaar is alleen de termijn dat de verkoper automatisch verantwoordelijk is. Daarna moet je aannemelijk kunnen maken dat jij de schade niet veroorzaakt hebt door oneigenlijk gebruik. Richtlijnen verwachte levensduur volgens Consuwijzer:

Audio
AankoopprijsIn jarenIn maanden
€ 0 - 199224
€ 200 - 399336
€ 400 - 999448
≥ € 1000560
Kopie van https://www.uneto-vni.nl/...r/gebruiksduurverwachting waar volgens mij allerlei onzin in staat over afschrijving op kosten binnen garantie. De Nederlandse wet spreekt nergens over 2 jaar. De Europese richtlijn wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16-10 21:43
Krijg nog altijd geen pass-through voor HDR10 op de 656 voor HDR10.

Mijn Xbox One X zegt nog altijd dat TV geen HDR10 ondersteunt, maar TV zelf (UE49MU9000) ondersteunt dit wel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikweethetbeter
Wat zegt je Xbox als je 'm direct op je tv aansluit?

• vinpower
  • Laatst online: 13:38
Zou een set Dali Zensor 5 en een Dali Zensor Vokal te veel zijn voor een Onkyo TXNR 535?
Ik kom er toch niet helemaal uit met de specificaties 8)7

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:17
quote:
vinpower schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:12:
Zou een set Dali Zensor 5 en een Dali Zensor Vokal te veel zijn voor een Onkyo TXNR 535?
Ik kom er toch niet helemaal uit met de specificaties 8)7
Lijkt mij te kunnen. Waarom zou het niet werken?

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• realphoenikx
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-10 22:13
Ik heb de TX-NR686 maar er zijn nog wat pijnpunten. Het ziet niet altijd de DLNA van mijn NAS onder "Music Server". Het enige dat ik dan kan doen is de stekker eruit trekken en het toestel opnieuw laten opstarten. Met gewoon met de knop uit en opnieuw aanzetten is het niet verholpen. Daarnaast ben ik verbaasd dat er behoorlijke volumeverschillen zijn tussen verschillende flacs. Ik heb hiervoor de 609, 636, 646 en 656 gehad, maar ik kan me niet herinneren dat het bij die ook zo duidelijk het geval was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

quote:
realphoenikx schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:10:
Ik heb de TX-NR686 maar er zijn nog wat pijnpunten. Het ziet niet altijd de DLNA van mijn NAS onder "Music Server".
Je kan het beste een DHCP reservation maken in je router, voor je NAS en je receiver. Uiteraard heb je dit aangesloten met netwerkbekabeling.
quote:
Yada yada + yada.
Daarnaast ben ik verbaasd dat er behoorlijke volumeverschillen zijn tussen verschillende flacs.
Wellicht zijn dat de gain verschillen in je flac bestanden, of de Dynamic Volume is ingeschakeld op je receiver.
quote:
Ik heb hiervoor de 609, 636, 646 en 656 gehad, maar ik kan me niet herinneren dat het bij die ook zo duidelijk het geval was.
Misschien had je toen een andere indeling van je luisterruimte, waardoor je een andere MLP positie had met bijbehorende reflecties en staande golven e.d.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• realphoenikx
quote:
Lip schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:37:
[...]

Je kan het beste een DHCP reservation maken in je router, voor je NAS en je receiver. Uiteraard heb je dit aangesloten met netwerkbekabeling.

[...]

Wellicht zijn dat de gain verschillen in je flac bestanden, of de Dynamic Volume is ingeschakeld op je receiver.

[...]

Misschien had je toen een andere indeling van je luisterruimte, waardoor je een andere MLP positie had met bijbehorende reflecties en staande golven e.d.
Slim van je, maar alle apparaten hebben in mijn netwerk allang een vast IP.
En nee, de receiver staat op hetzelfde meubel in dezelfde woonkamer met dezelfde speakers.

Toch vriendelijk bedankt voor het meedenken.

realphoenikx wijzigde deze reactie 28-07-2018 22:23 (17%)

• F55
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-10 12:39
Welke app bevelen jullie aan om de Onkyo 626 met windows 10 te bedienen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:16
nonkyo, fff zoeken op github...

• F55
quote:
jaro431 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:05:
nonkyo, fff zoeken op github...
Bedankt opgehaald en uitgepakt maar geen idee hoe ik dit opstart.

• WALUIGI96
Gisteren ook gezocht en terecht gekomen op deze website: https://github.com/PinBack23/nonkyo/releases
En vervolgens de msi gedownload en geïnstalleerd.
Het andere is een project en solution voor Visual Studio

• Joen
Je kunt inderdaad gewoon de MSI installer downloaden en uitvoeren. Hoewel dat bij mij door een SmartScreen filter van Windows wel wat lastig ging. Pas toen ik in de waarschuwing op de knop "Meer informatie"drukte werd er een knop "Toch uitvoeren" zichtbaar om het te kunnen installeren.

Nonkyo werkt bij mij best aardig hoewel een paar input benamingen van mijn TX-676E niet overeen komen met de werkelijkheid en ook en paar NET onderdelen niet herkend werden en wat raar gedrag in de weergave in Nonkyo opleverde. Ook mijn Onkyo NCP-302 kon er mee mee bediend worden.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

quote:
realphoenikx schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:08:
[...]

Slim van je, maar alle apparaten hebben in mijn netwerk allang een vast IP.
En nee, de receiver staat op hetzelfde meubel in dezelfde woonkamer met dezelfde speakers.

Toch vriendelijk bedankt voor het meedenken.
Alle apparatuur is voorzien van de laatste firmware (update)?

• realphoenikx
quote:
Lip schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:07:
[...]

Alle apparatuur is voorzien van de laatste firmware (update)?
Haha!! Altijd!!!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dan weet ik het ook niet meer. :)

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

quote:
Joen schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:53:
Je kunt inderdaad gewoon de MSI installer downloaden en uitvoeren. Hoewel dat bij mij door een SmartScreen filter van Windows wel wat lastig ging. Pas toen ik in de waarschuwing op de knop "Meer informatie"drukte werd er een knop "Toch uitvoeren" zichtbaar om het te kunnen installeren.

Nonkyo werkt bij mij best aardig hoewel een paar input benamingen van mijn TX-676E niet overeen komen met de werkelijkheid en ook en paar NET onderdelen niet herkend werden en wat raar gedrag in de weergave in Nonkyo opleverde. Ook mijn Onkyo NCP-302 kon er mee mee bediend worden.
Even getest en de TX-NR515 werkt er ook gelijk mee :)

• WALUIGI96
Ik ben van plan om zelf een alarm daaraan toe te voegen. Dat je een tijd kan instellen en dat de Onkyo dan automatisch aangaat. Duurt alleen wel even voordat ik daar tijd en zin voor heb.

• F55
Top, Bedank voor alle hulp Met deze installer werkt het samen met de TX-NR626 perfect.
Ik heb een usb FM transmitter in mijn pc en kan nu naar FM overschakelen via dit programma om het geluid van mijn pc over de Onkyo te beluisteren.
quote:
WALUIGI96 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:25:
Gisteren ook gezocht en terecht gekomen op deze website: https://github.com/PinBack23/nonkyo/releases

• ikweethetbeter
@F55
Leuke oplossing, maar is het niet mogelijk om muziek via BT van je pc naar je receiver te krijgen?

• F55
Ja dat zou misschien ook kunnen, maar ik ben bang voor lag.
En bij BT zit je ook steeds met connectie maken dat kost veel tijd met de Onkyo, nu is het gewoon input FM selecteren en klaar.
Er zullen misschien ook wel netwerk oplossingen zijn, geen idee maar dan heb je waarschijnlijk ook last van lag.
Er zullen niet veel personen zijn die deze oplossing gebruiken, trouwens een USB fm transmitter vond ik niet heel snel, maar toch nog op Alie gevonden voor een paar euro en de audio kwaliteit is bovenverwachting erg goed.

En nu samen met de NOnkyo Remote van af de pc te bedienen zonder naar je remote te moeten grijpen die ergens anders in de huiskamer ligt.
Trouwens de afstand pc-met transmitter, naar de reciever is ongeveer 7 meter.
quote:
ikweethetbeter schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:31:
@F55
Leuke oplossing, maar is het niet mogelijk om muziek via BT van je pc naar je receiver te krijgen?

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:13
na lang nadenken een 686 besteld met onkyo atmos speakers erbij :) prima fit voor boven op de jamo's !! kan niet wachten ! bananenplugs en nieuwe kabels besteld lekker een weekendje klussen

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• Joen
@F55 Ja op mijn Onkyo kent Bluetooth inderdaad best wel wat lag. Is lastig filmpjes kijken op je mobiel met "goed" geluid via de Onkyo...

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-10 23:45
Na twee weken weg te zijn geweest heb ik mijn TX-NR676E weer eens aangezet om een film te kijken.
Ik kreeg de melding om een update te doen vanwege een beveiligings-issue. De vorige zat nog op 0008 en vond het toen niet nodig om te updaten naar 0009 omdat er niets bijzonders bij kwam.

Echter na de update vertikt het apparaat om HDMI-CEC door te geven. Zowel van Ps4 naar versterker als van versterker naar TV.
Ik heb al andere HMDI kabels gebruikt. andere poorten, bij de instellingen HDMI-cec uit en aangezet maar hij vertikt het.
Iemand een oplossing?

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• F55
Het lijkt me handig om deze link op te nemen in de topic start, echt heel handig.
quote:
WALUIGI96 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:25:

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15:27
quote:
Hoop dat die update ook Chromecast build in problemen oplost! Heb een ls5200 net 1 maand en irriteer mij mateloos aan de Chromecast functie!
Alles werkt verder perfect alleen dat niet en het duurt echt 1 minuut om te connectie te krijgen, om vervolgens stotterend te gaan afspelen. |:(

DaveD

• Njay
Guys even wat hulp

Ik heb een onkyo 686 met onkyo skh 410 atmos speakers die nu bovenop mijn jamo s606 zuilen staan. hoogte tot het plafond is ongeveer vanaf de atmos speaker gemeten 1.5 meter.

nu heb ik wat demo's geprobeerd en het lijkt wel een beetje van boven te komen maar ik ben nog niet overdonderd. hoe raden jullie plaatsing van de speakers aan? ze staan nu op +4DB en mijn fronts op +0.

afstand tot luister positie is ongeveer 4 meter

zie plaatje:

Njay wijzigde deze reactie 08-08-2018 13:51 (4%)

• ikweethetbeter
We zijn tegenwoordig verwend.

Je wordt niet meer overdonderd door een geluidsdemo. Je wordt overdonderd door een hele goede geluidsmix bij je film!

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:40
Via plafond weerkaatsen werkt toch niet geweldig, is een beetje een lapmiddel.
Ik zou er front high van maken dan hang je ze boven de fronts tegen het plafond.
Nog beter is top front speakers maar die zitten in het plafond boven je.

Goofy1978 wijzigde deze reactie 08-08-2018 17:19 (6%)

• Njay
ze hangen inmiddels boven de tv aan beide kanten 40 cm onder het plafond en het is echt een verbetering ..
van het weekend even wat kabelgoten tegen de muur

Njay wijzigde deze reactie 09-08-2018 11:59 (9%)

• PcDealer
quote:
Njay schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:59:
ze hangen inmiddels boven de tv aan beide kanten 40 cm onder het plafond en het is echt een verbetering ..
van het weekend even wat kabelgoten tegen de muur

[afbeelding]
Voorzetmuur lijkt mij esthetischer of infrezen.

Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True