Vraagje mensen.. ik ben sinds kort een Onkyo 656 en ik heb een paar problemen en kennistekortkomingen. Hoop dat jullie me kunnen helpen.
1)ik kan nergens Dolby Atmos vinden. Ik kan selecteren tussen stereo, allch stereo, dolby surround, mono etc, maar zie nergens dolby atmos.. klopt dit? En onder welke mode moet ik eigenlijk zoiezo dolby atmos kunnen vinden? MOVIE/TV, MUSIC of GAME?
2)hoe zie ik of de 656 daadwerkelijk dolby surround van bv netflix opneemt, ik kan me namelijk herinneren in het begin een rood dolby logootje op het venster van de 656 te hebben gezien, maar nu staat er 'pcm surr' met een dolby logootje in het midden in groene letters. Dit lijkt me eerder de modus, pakt de 656 dan daadwerkelijk het surround van netflix?
3)En dit is de belangrijkste voor mij.. het is een beetje een lang verhaal geworden maar hoop echt dat jullie me kunnen helpen..
Ik heb hdmi kabels van de televisie (smarttv, philips, 2 jaar oud, GEEN arc hdmi voor zover ik weet), PS2 en tuner op de 656 aangesloten. Ook heb ik een optical kabel van de tv naar de receiver (omdat de tv geen ARC logo bij de hdmi poorten heeft staan). Als ik tv kijk, of PS3 speel, of whatever, dan pakt de receiver hem mooi over, de optical kabel is hiervoor overigens niet eens nodig.. maarrrrr als ik Netflix opstart vanuit de smart Philips televisie, dus zonder gebruik van externe apparaten maar puur op de tv zelf, pakt de receiver geen geluid!
Als ik dan de hdmi kabel van de tv naar de 656 eruit haal en alleen de optical kabel laat zitten, doet het geluid het in 1 keer wel. Maar ik vind het zwaar irritant elke keer bij een applicatie als Netflix de hdmi van de tv naar de 656 eruit te moeten trekken en weer terug erin te moeten doen om geluid van de tuner op de tv te krijgen.
Hoe fix ik dit?
Uit de handleiding krijg ik geen antwoorden op alle vorige vragen..
[
Voor 3% gewijzigd door
Goodboi op 19-01-2018 20:34
]