• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-11 12:40
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:08:
Maar nu blijkt dat de 676 alleen maar audio doet en dus geen video..... Dan moet het geen chromecast heten maar chromecast audio.
http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr676e-138719.html

Als je de icoontjes bekijkt snap ik de verwarring. Het staat er uiteindelijk wel vermeld, maar misschien hadden ze het nog duidelijker aan kunnen gevne.
Music Made Easy with Chromecast built-in*
[..]
Features Chromecast built-in Wireless Audio Streaming Technology

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:07
You can enjoy music wirelessly with your smartphone or tablet
PC connecting to the same network as this unit.
.

Dat is echt de allereerste regel in dit document. Hoeveel duidelijker wil je het hebben?
Features Chromecast built-in Wireless Audio Streaming Technology
Het staat zelfs op de feature pagina van deze receiver. Ik snap de verwarring (door het icon) maar ergens ook weer niet..

[ Voor 27% gewijzigd door Webgnome op 18-01-2018 22:49 ]

Strava | AP | IP | AW

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-11 23:26
Duidelijker igg. Nu is het chromecast audio geen chromocast audio. Wat ik dus net zo goed kan doen met bt streaming. Tevens is het een avr dus daarvan mag je het wel verwachten

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 10:40
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:50:
Duidelijker igg. Nu is het chromecast audio geen chromocast audio. Wat ik dus net zo goed kan doen met bt streaming. Tevens is het een avr dus daarvan mag je het wel verwachten
Ik had ook niet verder gekeken en ging er gemakshalve vanuit dat het ook video zou betreffen. Goed te weten dus....
Leek me wel handig om stabiele verbinding te hebben met een bedrade Chromecast....niet dus helaas

• PaPi36
PcDealer schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:01:
D
[...]

17,50 voor een doos en transport heen en nogmaals terug voor de bij hen gekocht product? En dat naast de onderzoekskosten...
Drama verhaal begon inderdaad bij inname kosten van 35 euro die ze standaard rekenen. Hadden ze niet vooraf gemeld...uiteraard...die verrassing kwam bij het inleveren. Die hoefde ik niet te betalen na een flinke discussie.... Onderzoekskosten komt hier nu ineens bij.....niet vooraf gemeld...uiteraard. Wat dat betreft is Correct een heel slecht voorbeeld voor garantie rondom een Onkyo receiver......en waarschijnlijk voor alle apparatuur

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:07
Onderzoekskosten zijn toch niet heel gek? Er gaat tijd zitten in het uitzoeken wat er mis is met jou apparaat..

Strava | AP | IP | AW

• PaPi36
Webgnome schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:46:
Onderzoekskosten zijn toch niet heel gek? Er gaat tijd zitten in het uitzoeken wat er mis is met jou apparaat..
Het punt is dat ze vooraf totaal geen inzicht geven in te verwachten kosten....laat staan de hoogte van kosten. Je bent dus volledig 'overgeleverd' aan wat Onkyo aan hun berekend en wat zij vervolgens weer door berekenen. Vooraf toegezegde coulance blijkt ver te zoeken...

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-10 20:34
Nadat mijn TX-NR515 het maandag heeft begeven heb ik de TX-NR656 gekocht (met cashback van de extended warranty). Al met al een flinke verbetering, vooral qua bediengemak en connectiviteit (Spotify Connect en Chromecast Audio). Ik heb nog wel twee vragen waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden. Misschien dat jullie me kunnen helpen.

1. Is het mogelijk om tijdens het gebruik van de 'kleine' Spotify player de source van het beeld aan te passen?

2. Het lukt me niet om HDR aan de praat te krijgen met de PS4 en m'n Samsung tv. De instellingen lijken allemaal goed te staan en ik gebruik de goede HDMI-input, maar de tv geeft niet aan dat hij HDR beeld krijgt (wat wel zo is als ik de PS4 direct aan de tv aansluit). Moet ik op de Onkyo nog iets aanzetten om HDR door te geven of kan het aan de kabels liggen?

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 13:34
Ondersteunt geen HDR10, enkel Vision

• Goodboi
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09-2024
Vraagje mensen.. ik ben sinds kort een Onkyo 656 en ik heb een paar problemen en kennistekortkomingen. Hoop dat jullie me kunnen helpen.

1)ik kan nergens Dolby Atmos vinden. Ik kan selecteren tussen stereo, allch stereo, dolby surround, mono etc, maar zie nergens dolby atmos.. klopt dit? En onder welke mode moet ik eigenlijk zoiezo dolby atmos kunnen vinden? MOVIE/TV, MUSIC of GAME?

2)hoe zie ik of de 656 daadwerkelijk dolby surround van bv netflix opneemt, ik kan me namelijk herinneren in het begin een rood dolby logootje op het venster van de 656 te hebben gezien, maar nu staat er 'pcm surr' met een dolby logootje in het midden in groene letters. Dit lijkt me eerder de modus, pakt de 656 dan daadwerkelijk het surround van netflix?

3)En dit is de belangrijkste voor mij.. het is een beetje een lang verhaal geworden maar hoop echt dat jullie me kunnen helpen..

Ik heb hdmi kabels van de televisie (smarttv, philips, 2 jaar oud, GEEN arc hdmi voor zover ik weet), PS2 en tuner op de 656 aangesloten. Ook heb ik een optical kabel van de tv naar de receiver (omdat de tv geen ARC logo bij de hdmi poorten heeft staan). Als ik tv kijk, of PS3 speel, of whatever, dan pakt de receiver hem mooi over, de optical kabel is hiervoor overigens niet eens nodig.. maarrrrr als ik Netflix opstart vanuit de smart Philips televisie, dus zonder gebruik van externe apparaten maar puur op de tv zelf, pakt de receiver geen geluid!
Als ik dan de hdmi kabel van de tv naar de 656 eruit haal en alleen de optical kabel laat zitten, doet het geluid het in 1 keer wel. Maar ik vind het zwaar irritant elke keer bij een applicatie als Netflix de hdmi van de tv naar de 656 eruit te moeten trekken en weer terug erin te moeten doen om geluid van de tuner op de tv te krijgen.

Hoe fix ik dit?

Uit de handleiding krijg ik geen antwoorden op alle vorige vragen..

[ Voor 3% gewijzigd door Goodboi op 19-01-2018 20:34 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:57
Goodboi schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:32:

1)ik kan nergens Dolby Atmos vinden. Ik kan selecteren tussen stereo, allch stereo, dolby surround, mono etc, maar zie nergens dolby atmos.. klopt dit? En onder welke mode moet ik eigenlijk sowieso dolby atmos kunnen vinden? MOVIE/TV, MUSIC of GAME?
Hoeveel speakers aangesloten, wat zegt de manual, staat het bij de errorvragen?
2)hoe zie ik of de 656 daadwerkelijk dolby surround van bv netflix opneemt, ik kan me namelijk herinneren in het begin een rood dolby logootje op het venster van de 656 te hebben gezien, maar nu staat er 'pcm surr' met een dolby logootje in het midden in groene letters. Dit lijkt me eerder de modus, pakt de 656 dan daadwerkelijk het surround van netflix?
Check Advanced Manual.
3)
Ik heb hdmi kabels van de televisie (smarttv, philips, 2 jaar oud, GEEN arc hdmi voor zover ik weet), PS2 en tuner op de 656 aangesloten.
Het lijkt mij sterk dat een jonge tv geen arc heeft.
maarrrrr als ik Netflix opstart vanuit de smart Philips televisie, dus zonder gebruik van externe apparaten maar puur op de tv zelf, pakt de receiver geen geluid!
Als ik dan de hdmi kabel van de tv naar de 656 eruit haal en alleen de optical kabel laat zitten, doet het geluid het in 1 keer wel. Maar ik vind het zwaar irritant elke keer bij een applicatie als Netflix de hdmi van de tv naar de 656 eruit te moeten trekken en weer terug erin te moeten doen om geluid van de tuner op de tv te krijgen.

Hoe fix ik dit?
Misschien moet je handmatig een geluidsinstelling wijzigen. Maar aangezien je niet meldt qua type is het gissen.
Uit de handleiding krijg ik geen antwoorden op alle vorige vragen..
Lijkt mij sterk...

LinkedIn WoT Cash Converter

• Goodboi
@PcDealer Bedankt voor je snelle antwoord.

1. Ik heb een sub en 4 speakers aangesloten, 5.1 systeem dus.

2. Ik kan het daar echt nergens vinden.. http://www.onkyo.com/manual/txnr656/adv/nl/009.html

3. ARC moet dan toch bij 1 van de HDMI output's staan.. staat nergens bij, Betreft de Philips 47PFL6158K/12.

Zou ik dit dan in de instellingen van de televisie zelf moeten aanpassen?
Ik zie wel op dit gedeelte van de errors: http://www.onkyo.com/manual/16avr/ts/1/nl/003-01.html
Dat klinkt leuk.. en dat werkt ook wel, maar alleen als de HDMI kabel uit de televisie gehaald wordt en ik de optical laat zitten, dus moet ik de HDMI elke keer erin en eruit halen bij switch tussen tuner en smart tv.

EDIT: Of zou ik de ziggo tuner dan met de tv moeten verbinden en de tv middels optical naar de versterker ipv de ziggo tuner naar versterker en tv met hdmi en met optical naar versterker.

[ Voor 47% gewijzigd door Goodboi op 19-01-2018 22:04 ]

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-11 16:41

TRaSH

koffie ?

Goodboi schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:59:
...

....
Dat is 4.1

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Goodboi
Haha Trash, typo.. 5 speakers en een sub uiteraard :)

[ Voor 11% gewijzigd door Goodboi op 19-01-2018 22:02 ]

• TRaSH
  • Laatst online: 08-11 16:41

TRaSH

koffie ?

Voor Dolby Atmos heb je iets meer nodig dan 5.1,
En dan zal die functie wel niet werken/te voor schijn komen.
aangezien je dan x.x.2 of zoiets krijgt.
Je zou dus nog 2 Atmos speakers erbij moeten nemen en dan nog eens de setup uitvoeren voor de speakers.
En de Atmos functie gaat dan van zelf werken als je een True-HD met Atmos Film gaat kijken

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:31
Dolby Atmos blijft verborgen als je "maar" 5.1 hebt aangesloten. Je zal echt fysiek 7.1 moeten aanlsuiten.

• PcDealer
Goodboi schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:59:
@PcDealer Bedankt voor je snelle antwoord.

Dus ook geen Atmos... Je moet minimaal 5.1.2 hebben vanwege de hight kanalen: https://www.dolby.com/us/en/guide/speaker-setup/index.html
2. Ik kan het daar echt nergens vinden.. http://www.onkyo.com/manual/txnr656/adv/nl/009.html
Kom ik op terug.
3. ARC moet dan toch bij 1 van de HDMI output's staan.. staat nergens bij, Betreft de Philips 47PFL6158K/12.
Kom op... https://www.philips.nl/c-...-precise-hd/specificaties
Zou ik dit dan in de instellingen van de televisie zelf moeten aanpassen?
Ik zie wel op dit gedeelte van de errors: http://www.onkyo.com/manual/16avr/ts/1/nl/003-01.html
Dat klinkt leuk.. en dat werkt ook wel, maar alleen als de HDMI kabel uit de televisie gehaald wordt en ik de optical laat zitten, dus moet ik de HDMI elke keer erin en eruit halen bij switch tussen tuner en smart tv.
Heb je HDMI-CEC aan?

• Goodboi
Okay.. hij heeft het dus wel..... HDMI-CEC? Ik ben echt nog minder dan een amateur hierin en heb sinds kort deze set.. ik moet er echt even in komen hoor vergeef me. Net even gegoogled wat dit betekent.

Ik kan geen enkele instelling in de televisie vinden om de ARC of HDMI-CEC aan of uit te zetten. Bij geen enkele HDMI ingang staat het woordje ARC ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Goodboi op 19-01-2018 22:45 ]

• Goodboi
Ik ga het nog ingewikkelder maken. Terwijl ik alle HDMI kanalen aan het testen ben in de hoop de ARC te ontdekken blijf ik ff hangen op HDMI 1.

Via de SMART Philips tv Netflix opgestart, blijkt dat 1 serie het wel met geluid over de 5.1 doet, en het merendeel helemaal geen geluid geeft. Ik begrijp er nu niets meer van.

EDIT: En nu doet in een keer alles het. Ik ga even aankijken voor hoe lang. Ik had alles op HDMI4 staan, nu HDMI1, mogelijk was dit de ARC.

[ Voor 24% gewijzigd door Goodboi op 19-01-2018 22:57 ]

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Goodboi schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:32:

1)ik kan nergens Dolby Atmos vinden. Ik kan selecteren tussen stereo, allch stereo, dolby surround, mono etc, maar zie nergens dolby atmos.. klopt dit? En onder welke mode moet ik eigenlijk zoiezo dolby atmos kunnen vinden? MOVIE/TV, MUSIC of GAME?
Ik heb zelf de TX-NR676E. Maar Atmos valt pas te selecteren als de bron atmos is. Dit kan overigens ook met een 5.1 set. Als ik de output op mijn Xbox oneX op atmos zet kan ik het onder de verschillende modes selecteren.

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 18:34
Herkenbare verhalen hierboven...
Zelf Na heeel veel gezeik met Onkyo uiteindelijk het merk verruild voor Denon. Eerst begon het met de 646 en falende internetradio, toen de 747 met hetzelfde probleem en uiteindelijk de 676e met OOk issues op dat vlak. In een tijdsbestek v 3,5 maand 3 receivers gehad en tussentijds weken zonder enig apparaat gezeten. Mijn dealer Doublepoint heeft zeer goed geholpen en was de enige die snapte wat service inhoudt. Nu de Denon x3400H in gebruik en flawless op elk vlak. Bovenstaande issues en houding v fabrikant naar klant herken ik dan ook uit duizenden.

PV Output

• iMad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05 10:55
Service is belangrijk.
Alleen snap ik één ding niet. Waarom kopen jullie toch die matige merken?

Ik gaf net in een draadje Yamaha er van langs, maar dat betrof geen surround receiver van hen.
Bestel er een set 7.1 Canton luidsprekers bij, en dan kan je in de film zitten. Ik geloof dat zelfs IMAX wordt ondersteund.

• PcDealer
iMad schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:15:

Bestel er een set 7.1 Canton luidsprekers bij, en dan kan je in de film zitten. Ik geloof dat zelfs IMAX wordt ondersteund.
Waar ga je dat laten?
Een standaard IMAX-scherm is 22 meter breed en 16 meter hoog, [...]
Wikipedia: IMAX

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
De TX-8270 heeft FlareConnect Multi-Room mogelijkheid. Kun je daar dan ook een Sonos One op aansluiten, die in een andere kamer staat?

• PcDealer
hanhub schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:50:
De TX-8270 heeft FlareConnect Multi-Room mogelijkheid. Kun je daar dan ook een Sonos One op aansluiten, die in een andere kamer staat?
Welke aansluitingen heeft een Sonos One en komt een er van overeen met de TX-8270?

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Sonos is draadloos, werkt via WiFi.
FlareConnect werkt ook via WiFi, maar is zo nieuw dat ik vrees dat alleen speakers die FlareConnect aan kunnen, op de 8270 kunnen worden aangesloten. Weet het alleen niet zeker...

• Goodboi
Ff een andere vraag mbt mijn nieuwe Onkyo 656..

Alles is nu goed aangesloten op mijn Onkyo. Philips Smart TV op MAIN OUT, Ziggo tuner op BD/DVD en PS3 op GAME.

Alles doet het nu redelijk. Ziggo doet het perfect, tuner (radio) doet het perfect, Smart TV app als Videoland doet het altijd op de boxen en Netflix app via smart tv doet het meestal (lees meestal omdat hij het niet doet als ik van tuner naar tv ga maar als ik eerst videoland draai doet hij het wel).

Het enige waar ik serieuze problemen mee heb is GAME. Soms doet hij het wel, soms niet, maar nu doet hij helemaal niks. Ik heb dus de main hdmi in de televisie en de hdmi van de PS3 naar de Onkyo. Alles doet het op deze main hdmi dus ik ga er vanuit dat ik geen optical cable meer nodig heb. Toch pakt hij geen beeld of geluid van de PS3 als ik de source van de Onkyo op GAME zet via de afstandsbediening. Ook als ik de hdmi van de PS3 verander van GAME naar bv PC heb ik geen beeld of geluid van de PS3.

In het begin pakte hij hem wel, nu weer niet, wordt er gek van. De HDMI kabel is goed want als ik de HDMI kabel van de PS3 rechtstreeks in de tv stop heb ik wel beeld en geluid van de PS3.. alleen niet over de boxen uiteraard. Doe ik hier nu iets verkeerd of is de Onkyo kapoetos?

[ Voor 5% gewijzigd door Goodboi op 24-01-2018 22:22 ]

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:14
Heb je in het menu instellingen ook de juiste HDMI ingangen geselecteerd staan, mischien staan deze niet als zodanig ingesteld. Vind je bij hdmi ingangen selecteren en dan kun je de juiste ingang kiezen c.q. aanpassen.

• PcDealer
hanhub schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:32:
Sonos is draadloos, werkt via WiFi.
FlareConnect werkt ook via WiFi, maar is zo nieuw dat ik vrees dat alleen speakers die FlareConnect aan kunnen, op de 8270 kunnen worden aangesloten. Weet het alleen niet zeker...
[...] and dual-band Wi-Fi® to support wireless audio and multi-room technologies. These include DTS Play-Fi®*, FlareConnect™*, Chromecast built-in*, AirPlay, Spotify®, network-attached audio, and streaming services.
http://www.eu.onkyo.com/en/products/tx-8270-138381.html
Ik kom het in de handleiding echter niet tegen hoe het in te stellen. Ik zie alleen Bluetooth.

• Goodboi
@dinandus bedoel je de menu instellingen van de Onkyo of van de televisie?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Goodboi schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:13:
@dinandus bedoel je de menu instellingen van de Onkyo of van de televisie?
Van de Onkyo.

• dinandus
In menu 1.2 van de AVR, bij HDMI instellingen, je kunt ingangen wijzigen zeg maar toewijzen maar er ook eigen benamingen aan geven. Bij UHD op HDMI 1, Ziggo op 2 etc.

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

iMad schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:15:
Service is belangrijk.
Alleen snap ik één ding niet. Waarom kopen jullie toch die matige merken?

Ik gaf net in een draadje Yamaha er van langs, maar dat betrof geen surround receiver van hen.
Ik heb laatst een keer gespeeld met een Yamaha surround receiver en ik was totaal NIET onder de indruk... ook de opbouw was "goedkoop" dit was nog wel de duurdere serie zelfs...

STK ic als eindtrap en relatief kleine transformator voor het beloofde vermogen.

android app nogal buggy.. rare instellingen vastlopen reciever die uitvalt tijdens rommelen met de app.

dusja wat is een matig merk.. ik ben zelf zeer te spreken over mijn 609 die naar reparatie al 3 jaar uitstekend werkt.

euhmmmm

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:54
Joe_P schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:00:
Nadat mijn TX-NR515 het maandag heeft begeven heb ik de TX-NR656 gekocht (met cashback van de extended warranty). Al met al een flinke verbetering, vooral qua bediengemak en connectiviteit (Spotify Connect en Chromecast Audio). Ik heb nog wel twee vragen waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden. Misschien dat jullie me kunnen helpen.

1. Is het mogelijk om tijdens het gebruik van de 'kleine' Spotify player de source van het beeld aan te passen?

2. Het lukt me niet om HDR aan de praat te krijgen met de PS4 en m'n Samsung tv. De instellingen lijken allemaal goed te staan en ik gebruik de goede HDMI-input, maar de tv geeft niet aan dat hij HDR beeld krijgt (wat wel zo is als ik de PS4 direct aan de tv aansluit). Moet ik op de Onkyo nog iets aanzetten om HDR door te geven of kan het aan de kabels liggen?
Ik had de 656 ook op het oog totdat een verkoper mij wist te vertellen dat HDR10 niet ondersteund werkt. Daarom heb ik gekozen voor een Denon receiver. Ik heb weliswaar geen PS4 maar een Nvidia Shield speelt 4K UHD HDR probleemloos af via de Denon receiver met ARC op mijn Samsung.

• dinandus
@Deef_K : al vaker besproken hier: de Onkyo 656 kan zeker wel HDR10 doorgeven, met de nieuwste Update zelfs ook Dolby Vision, echter maar op de HDMI 1 t-m 3.
Heb hem hier zelf staan, en geeft de HDR10 prima door van zowel m,n UB900, Sony X Box One S en de Playstation 4 Pro.
Mischien dat de verkoper of in de war is met HDR10+, een andere nieuwere HDR formaat, of gewoon niet op de hoogte is.... of ha de derde reden weet je zeker zelf....

Trouwens welk type van de Denon is het nu geworden?
Ik heb gisteren met de BTW actie trouwens omdat ik nu HDMI aansluitingen, die in staat zijn om HDR weer te geven, te kort kom, ook een 2400H bestel, die vrijdag binnenkomt. Moet nog de 4K box van KPN, een Chromecast Ultra en een Humax 4K tune+ sateliet ontvanger bij, welke deels ook HDR doorgeven.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:54
dinandus schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:20:
@Deef_K : al vaker besproken hier: de Onkyo 656 kan zeker wel HDR10 doorgeven, met de nieuwste Update zelfs ook Dolby Vision, echter maar op de HDMI 1 t-m 3.
Heb hem hier zelf staan, en geeft de HDR10 prima door van zowel m,n UB900, Sony X Box One S en de Playstation 4 Pro.
Mischien dat de verkoper of in de war is met HDR10+, een andere nieuwere HDR formaat, of gewoon niet op de hoogte is.... of ha de derde reden weet je zeker zelf....

Trouwens welk type van de Denon is het nu geworden?
Ik heb gisteren met de BTW actie trouwens omdat ik nu HDMI aansluitingen, die in staat zijn om HDR weer te geven, te kort kom, ook een 2400H bestel, die vrijdag binnenkomt. Moet nog de 4K box van KPN, een Chromecast Ultra en een Humax 4K tune+ sateliet ontvanger bij, welke deels ook HDR doorgeven.
Dan heb ik het misschien bij de verkeerde kant. Ik las op tweakers en enkele andere fora dat dit niet ondersteunt werd. Ik wist dat er sprake was van een update maar ten tijde van de aankoop was dit niet mogelijk. Hoe dit verder technisch allemaal zit durf ik niet te zeggen. Wat mij wel tegenviel was dat het inderdaad dan maar op 3 aansluitingen kon. Ik beschik nu over een Denon AVR-X1400H welke voor mij genoeg bied qua aansluitingen en mogelijkheden.

• Goodboi
Om even terug te komen op mijn probleem met GAME; hdmi zit van ps3 in GAME.. als ik op game druk krijg ik een blauw scherm met “geen signaal”. In instellingen van Onkyo zie ik bij HDMI ingangen:

1.2;
Bd/dvd: hdmi1 (hdcp 2.2)
cbl/sat: hdmi2 (hdcp 2,2)
game: hdmi4
strm box: hdmi 3 (hdcp 2,2)
pc: hdmi 5
de rest: -

Daarbij gezegd heb ik geen pc aangesloten.
Staat hier iets verkeerd? Waarom staar GAME eigenlijk op hdmi4?

• Goodboi
Ok.. de stroom eraf en na 10 seconden weer erop deed het hem. Alles doet het nu weer. Hoop maar dat dit normaal is en eenmalig vooral.

• PaPi36
Vanmorgen de 676E gehaald na het service drama bij Correct. Hij is geïnstalleerd en dat ging op zich vlotjes...interface is iets opgepoetst en de stappen gaan eenvoudig.

Alleen kreeg ik geen geluid door via HDMI. Na een aanpassing om geluid ook naar TV door te zetten op ON te zetten en HDMI pass through op een input te zetten had ik ineens wel geluid over de boxen. Zou op zich daar niets mee te maken moeten hebben maar toch.

Zojuist de ps4 op GAME aangesloten....geen beeld, geen geluid maar ook geen geluid meer via de andere HDMI. Nu maar een update aan het doen....welke nu overigens op COMPLETED blijft hangen....pffff eerste ervaringen met deze 676 zijn niet al te best.

Na update...geen verandering. Echt geen idee waarom er vanuit de HDMI geen geluid wordt opgepakt. Als ik op I druk zie ik dat hij geluid ANALOG oppakt...maar bij instellingen kan ik voor geluid input en video input geen HDMI instellen anders dan dat deze al ingesteld zijn. Ook maar eens de stroom eraf dan...

Update: de apple TV geeft wel geluid. De Entone box van Caiway niet....wellicht ligt het dan meer daaraan....verder onderzoek volgt

Update: lijkt meer en meer op een situatie van HDMI kabels die niet allemaal de standaard aankunnen en de Entone box die op de 1 of andere manier niet compatible blijkt (maar het eerst wel even deed, heel vreemd). PS4 op GAME werkt nu in ieder geval en HDR op tv wordt herkend....gelukkig maar

[ Voor 34% gewijzigd door PaPi36 op 26-01-2018 17:56 ]

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ik ben aan het dubben tussen een OnkyoTX-8130 of een OnkyoTX-L20D. Ik heb alleen 2 forse boxen van het merk TAWO en heb dus eigenlijk niets aan 5.1 of 7.2 channels. Ik snap dat de OnkyoTX-L20D wel hdmi heeft en ook 4K kan doorgeven (ik heb een 4K TV) maar dan moet je gaan upscalen. Ik vroeg het ook iemand van de MM en die was helemaal lyrisch over HiRes audio en dat kan de 8130 wel doorgeven. Dus als er iemand behoefte heeft zijn licht eens hierover te laten schijnen dan graag! (ik ga zelfs ook nog zover dat ik dacht aan een B&O Play A6 boven de TVte hangen maar dat is nog weer een andere discussie)

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:55
marcellux schreef op maandag 29 januari 2018 @ 00:19:
Ik snap dat de OnkyoTX-L20D wel hdmi heeft en ook 4K kan doorgeven (ik heb een 4K TV) maar dan moet je gaan upscalen.
?????????

Ik snap 'm even niet.

Als je bron 4K is, en je wilt ook 4K op de tv uitgang, dan moet je niks upscalen.
Als je bron minder dan 4K is, en je wilt 4K op de tv uitgang, dan moet je gaan upscalen. Maar dat kun je ook aan je tv overlaten. De L20D kan het in ieder geval wel!

De L20D kan de gangbare HD audio formaten weergeven, maar slechts op 2 speakers en optioneel een subwoofer. Je hebt dan wel de kwaliteit van HD audio, maar niet de ruimtelijke ervaring van surround met 5 of meer speakers. Wil je dat laatste als optie hebben, dan zou je een L50D kunnen overwegen (al heeft die inferieure luidsprekerklemmetjes)...

• Dj Neo Ziggy
Weten jullie of het mogelijk is om een betaald spotify account in de versterker vast te zetten.
Je hebt nu elke keer een apparaat nodig die eigenlijk exact hetzelfde doet als streaming via bluetooth?

Bij tune in kan je namelijk wel inloggen en dan houd hij je gegevens vast. Maar is er ook zo'n mogelijkheid op de TX676?

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:11:
Weten jullie of het mogelijk is om een betaald spotify account in de versterker vast te zetten.
Je hebt nu elke keer een apparaat nodig die eigenlijk exact hetzelfde doet als streaming via bluetooth?

Bij tune in kan je namelijk wel inloggen en dan houd hij je gegevens vast. Maar is er ook zo'n mogelijkheid op de TX676?
Nee, dat kan alleen op devices die een volledige Spotify cliënt hebben zoals een Xbox o.i.d. Spotify connect werkt op alle merken receivers hetzelfde. Je kan er alleen naar streamen via een ander device zoals je telefoon of tablet.

• Dj Neo Ziggy
thanx,
uiteindelijk hebben we het maar via de ps4 gedaan.Daar kan je wel inloggen en een account in opslaan.
Toch apart dat er zoveel "mogelijkheden" op zitten die uiteindelijk niet geheel uit de verf komen zoals ze geadverteerd zouden zijn.

• marcellux
@ ikweethetbeter dat betreft dan andere bronnen zoals een mediaspeler. Mijn TV maakt er niet vanzelf 4K van. Maar inmiddels heb ik de hand weten te leggen op een Magnat MA400 en is het allemaal ander gelopen. Wel bedankt voor je input

• PaPi36
Iemand ervaring met google home en chromecast built in (bv 676 model)?

Update: net even getest via de google assistant op de telefoon.... naar de onkyo chromecast werkt het nog niet.... audio casten via icoon aantikken op de telefoon gaat wel. Maar via Google assistant een command zeggen dan gebeurt er niets en geeft de assistant aan dat de receiver (heb ik living room genoemd) niet herkend wordt. Naar een losse chromecast die ik ook heb werkt het wel.De Onkyo heb ik bedraad aangesloten.

Iemand een idee hoe de Onkyo receiver Chromecast aangestuurd kan worden met Google Assistant (of Home)?

[ Voor 79% gewijzigd door PaPi36 op 31-01-2018 13:09 ]

• jaro431
  • Laatst online: 10-11 19:17
Ik cast wel eens wat via Twonky, wat op mijn server draait. Maar ook via mobiel werkt het prima.

(TX-RZ1100)

• PaPi36
jaro431 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:40:
Ik cast wel eens wat via Twonky, wat op mijn server draait. Maar ook via mobiel werkt het prima.

(TX-RZ1100)
Via cast icoon op de telefoon kan ik muziek eenvoudig naar de receiver casten....dat werkt prima.
Echter....via voice commands met google assistant lukt het niet om bv spotify of tune in naar de receiver te casten. Ik krijg de melding "I looked for on receiver (want zo heb ik deze nu hernoemd), but it isn't available or can't be played right now". Zelfs als hij aan het casten is wat toch behoorlijk bewijs is dat het netwerk deze wel ziet. Erg frustrerend want met een losse chromecast in de tv lukt het wel gewoon. Tips zijn welkom (want ik wil graag een google home gaan kopen voor deze functionaliteit ;-)

Lukt het jou wel via google assistant voice commands, jaro431?

• jaro431
  • Laatst online: 10-11 19:17
PaPi36 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:52:
[...]

Lukt het jou wel via google assistant voice commands, jaro431?
Dat gebruik ik eerlijk gezegd niet.....

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-10 20:18
Ik heb recent een Onkyo TX-L20D gekocht en aangesloten op een relatief oude philips 1080p hd tv. De telfort box geeft netjes 1080p door en komt ook in 1080p op de tv. Echter als ik de NET input selecteer dan geeft de Onkyo het OSD signaal in 720p. Ik heb gekeken in de settings, maar ik kan het OSD niet in een resolutie forceren. Herkent de receiver wellicht niet goed dat het OSD in 1080p weergegeven kan worden op het scherm of is de resolutie van het OSD altijd zo laag?

• freewilly50
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09-2022
Iemand een idee wat het verschil is tussen de 656 en de 656b? Prijsverschil is 80 euro dus zal wel verschil in zitten maar ze lijken mij identiek! Mijn ultra hd blurayspeler van sony ubpx800 heeft 2 hdmi aansluitingen, 1 naar receiver en 1 naar tv, is het verstandig die naar de tv te laten vervallen en dit door de 656 laten doen, dus via de hdmi out van de 656 naar de tv?!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:31
Is dat niet de "b" van black oftewel de zwarte uitvoering?

• freewilly50
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09-2022
Nee die andere is ook zwart en kost 379, bij correct is de 656b 299, scheelt toch!

• Dragunov
freewilly50 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:13:
Nee die andere is ook zwart en kost 379, bij correct is de 656b 299, scheelt toch!
656 ( B ) is black, 656 (S) is zilver, er is geen verschil tussen 656 en B enkel tussen de B en de S

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:57
Nieuwe firmware uit voor veel modellen. Voor de 2017 modellen is het:

1060-7010-2040-0008

Adds support of external audio inputs* for "FlareConnect".
Minor bug fixes and improvements stability.

Updaten via internet/netwerk lukte mij niet. Wel via USB. Had alleen veel ellende om in settings te komen, omdat Onkyo nu een brei aan streamingsopties laat zien als je settings indrukt op de remote en het niet helpt als je USB stick FAT32 geformatteerd is en/of je een DAB ontvanger er in hebt zitten. Zette ik de OSD ook nog eens op Russisch per ongeluk.

Dus:

- USB stick / DAB receiver eruit
- Receiver uit, en weer aan (anders blijft ie zeuren dat er geen medium in de USB poort zit en zit de OSD vast)
- USB stick moet FAT zijn, geen FAT32
- Zorg dat je na updaten de stick er uit trekt, anders blijft de receiver op "initializing" hangen

Wat mij vooral opvalt is dat (tot zover) de DAB+ ontvanger UDB-1 (veel) beter lijkt te werken. Ding weigerde af en toe te werken. Ik dacht eerst aan EMI (zie mijn review), rotte USB kabel, instraling van bv. 4G en andere ongein.

[ Voor 15% gewijzigd door loekf2 op 04-02-2018 13:44 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• ikweethetbeter
loekf2 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:18:
Nieuwe firmware uit voor veel modellen. Voor de 2017 modellen is het:
Toevallig afgelopen week een OTA update op m'n 636 geïnstalleerd...

Verwijderd

hallo,

heeft hier iemand ervaring met de onkyo soundbar ls 7200?

ik ben van plan er eentje aan te schaffen maar kan hem nergens in het echt zien of luisteren.

grt gerwin

• ikweethetbeter
Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:23:
hallo,

heeft hier iemand ervaring met de onkyo soundbar ls 7200?

ik ben van plan er eentje aan te schaffen maar kan hem nergens in het echt zien of luisteren.

grt gerwin
Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien is-ie hier te zien en beluisteren.

• Dragunov
ikweethetbeter schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:26:
[...]

Toevallig afgelopen week een OTA update op m'n 636 geïnstalleerd...
Hier bezig met installeren op de 656 (OTA)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:12
Wie kan mij een beetje op weg helpen, heb weinig kaas gegeten van koptelefoons icm receivers.
Ik heb een wat ouder beestje namelijk deze: pricewatch: Onkyo TX-SR313 Zilver

Ik zou graag een koptelefoon aanschaffen, het liefst een draadloze, maar ik vraag mij af hoe deze aan te sluiten? Is dat gewoon op Tulp out?
En als dat zo is, stel ik plug daar een koptelefoon in, krijg ik dan automatisch gelijk geluid daaroverheen en komt het geluid niet meer uit de boxen? Of moet je dan ook een kanaal of iets dergelijks activeren?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:13
Martinusz schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:46:
Wie kan mij een beetje op weg helpen, heb weinig kaas gegeten van koptelefoons icm receivers.
Ik heb een wat ouder beestje namelijk deze: pricewatch: Onkyo TX-SR313 Zilver

Ik zou graag een koptelefoon aanschaffen, het liefst een draadloze, maar ik vraag mij af hoe deze aan te sluiten? Is dat gewoon op Tulp out?
En als dat zo is, stel ik plug daar een koptelefoon in, krijg ik dan automatisch gelijk geluid daaroverheen en komt het geluid niet meer uit de boxen? Of moet je dan ook een kanaal of iets dergelijks activeren?
De enige uitgang die de TX-SR313 heeft is de "VCR/DVR Out". Daar kan je een koptelefoon op aansluiten, echter moet je met een paar dingen rekening houden dan wel even nazoeken in de handleiding. Ten eerste of alle signalen naar de "VCR/DVR Out" worden gestuurd of alleen signalen die via "VCR/DVR In" binnen komen. Indien dat het geval is dan heb je er weinig aan. De kans bestaat ook nog dat analoge signalen wel uit de "VCR/DVR Out" komen, maar geen digitale (HDMI, S/PDIF). En als laatste is de "VCR/DVR Out" een uitgang die constant op 100% volume staat, zorg dus voor een hoofdtelefoon met volumeregeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:37
Wat doet dat enorme "Phones" gat op de voorzijde dan :p

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Martinusz
MrAngry schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:07:
Wow, die had ik niet eens gespot 8)7 maar dus een kwestie van inpluggen en luisteren waarschijnlijk?
Zal eens kijken of ik de digitale handleiding kan opsporen!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:13
MrAngry schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:07:
Ik ken geen draadloze hoofdtelefoons met een 6,3 mm aansluiting, die hebben veelal 2 x RCA. Althans, dat is de eis die je veelal tegen kwam op GoT als iemand een draadloze hoofdtelefoon aan wilde sluiten.

Edit:
Al begin ik nu wel te twijfelen omdat ze die dan puur esthetisch niet aan de voorzijde wilde hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 06-02-2018 10:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Martinusz
Uit de handleiding:
Steek een stereo hoofdtelefoon met een
standaardstekker (6,3 mm) in de PHONESaansluiting.
Opmerking
• Draai altijd het volume omlaag voordat u uw hoofdtelefoon
aansluit.
• Zodra de hoofdtelefoonplug in de PHONES-jack wordt
gestoken, worden de luidsprekers uitgeschakeld.
• Als u een hoofdtelefoon aansluit, wordt de luistermodus op
Stereo gezet, tenzij deze al is ingesteld op Stereo, Mono of
Direct.
• Als u een iPod of iPhone op de USB-poort van de AVreceiver
aansluit, wordt geen geluid
:)

Als het niet draadloos kan, is op zich ook geen probleem, maar ik weet nu in ieder geval waar op te letten.

Edit: als ik even snel check bestaat er ook draadloos met 6,3mm jack :)

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 06-02-2018 10:51 ]

• Goodboi
Ok, ik heb de HDMI kabels vervangen en alles werkt nagenoeg perfect nu, kennelijk zit er toch meer verschil in HDMI kabels dan men soms zegt.

Nu zit ik nog met 1 ding..

Als ik de 656 op TV zet, en ik via de interne tv app VIDEOLAND op start, doet alles het perfect, maarrr als ik NETFLIX via de interne app op start heb ik meestal geen geluid, heel soms wel, maar meestal niet. Wel beeld. Ik heb dus bij de Videoland app altijd beeld en geluid via de hdmi van de tv naar de 656, en bij de Netflix app meestal geen geluid en wel beeld. Hoe kan dit in hemelsnaam? Het zijn beide interne apps van de smart tv en gaan gewoon rechtstreeks van de tv naar de 656, hoe kan Videoland het wel doen en Netflix niet. Zonder de receiver doen beide apps het perfect. Zou dit aan de 656 liggen of aan de app? Iemand met soortgelijke ervaring?

Ik heb een Philips smart tv (47PFL6158K/12).

[ Voor 16% gewijzigd door Goodboi op 06-02-2018 19:37 ]

• ikweethetbeter
Goodboi schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:33:
maarrr als ik NETFLIX via de interne app op start heb ik meestal geen geluid, heel soms wel, maar meestal niet.
Het smart deel van tv's is meestal niet veel soeps. Daarbij komt dat tv's vrijwel nooit overweg kunnen met het uitvoeren van DD5.1 (AC3) surround geluid op de digitale audio uitgang.

Grote kans dat jouw interne Netflix app alleen geluid geeft bij stereo geluid, en het af laat weten met surround geluid. En de Videoland app doet het waarschijnlijk zonder surround wel altijd goed. Probeer het eens uit met een film die surround geluid heeft, dan weet je het zeker.

Gebruik je HDMI ARC? Probeer dan eens de toslink aansluiting.

De echte oplossing hiervoor is: vergeet het smart deel van je tv, dat is waardeloos, gebruik een capabele mediaspeler (Apple TV, Android TV, Eminent, ...) en zet daar de Netflix en Videoland apps op. Sluit je mediaspeler (en alle andere AV bronnen) op je receiver aan, en sluit je receiver aan op je tv.

Succes!

• PaPi36
Iemand een idee of de 676 Dolby Vision door zou moeten kunnen geven (ps4 pro netflix via onkyo naar TV)?

• PaPi36
Goodboi schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:33:
Ok, ik heb de HDMI kabels vervangen en alles werkt nagenoeg perfect nu, kennelijk zit er toch meer verschil in HDMI kabels dan men soms zegt.
Heb zelfde ervaring...nieuwe kabels en het werkt allemaal ineens veel beter.

Heb jij via spraak opdrachten (google assistant) al wel eens de chromecast built in werkend gekregen.... bv play xxx on spotify on (naam receiver)?

• dinandus
@PaPi36 De 676 is zeker in staat DV content door te geven, echter een PS4 PRO geeft dacht ik slechts HDR 10 door van Netflix, geen Dolby Vision?

@Goodboi Ik heb met de combi van de 656, een Philips 7601 via de HDMI altijd met de interne Netflix App gewoon constant DD5.1 geluid. Gewoon via de HDMI-ARC met een kabel verbonden en in de menu instellingen even checken dat je het geluid via extern kiest. De interne luidsprekers van de tv in het menu op uit staan?

• PaPi36
dinandus schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:52:
@PaPi36 De 676 is zeker in staat DV content door te geven, echter een PS4 PRO geeft dacht ik slechts HDR 10 door van Netflix, geen Dolby Vision?
Ai dat zal het zijn.....als ik erop zoek dan geeft dat ook die indicaties. Thanx

• PaPi36
Hierbij kort verslag van mijn contact met Onkyo via facebook messenger:
- waarom werkt voice commands via google assistant op de telefoon niet om de 676 aan te sturen
Onkyo -> The receiver doesn't support voice control. Maybe in next generation receivers
- hoe kan het dan dat ik Onkyo promo filmpjes zie waar het wel werkt zoals hier xxx...... met Google Home werkt het dan met de 676
Onkyo -> ja met Google home smart speaker werkt het
- Wat vreemd dat google assistant dan niet werkt zoals hier gedemonstreerd wordt op op youtube xxx...... kunt u instructies sturen hoe het gaat werken
Onkyo -> er is intern nagevraagd. 676 heeft geen full support dus google home werkt wel en google assistant werkt niet. De review op youtube betreft de TX-8250 en die ondersteunt wel beide functionaliteiten.

Best teleurstellend want technisch moet het uiteraard prima werken....theoretisch staat het dan ook zo in de specs sheets van de betreffende apparaten. Maar logischerwijs moet je er in de praktijk achter komen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Misschien een vreemde vraag, maar:

in mijn garage staan momenteel een Pioneer VSX-922 en Onkyo TX-SR608. Beiden op twee losse TV's. Nu zou ik bij voorkeur, omdat de Pioneer wat inputs tekort komt, een andere Onkyo willen kopen (via via) met tweemaal HDMI-out zoals een TX-NR515. Wat als ik de tweede HDMI out op een HDMI in van de Pioneer steek? Werkt dat dan gewoon of zie ik iets over het hoofd, misschien iets met HDCP bijv.?

• PcDealer
Exorcist schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:22:
Misschien een vreemde vraag, maar:

in mijn garage staan momenteel een Pioneer VSX-922 en Onkyo TX-SR608. Beiden op twee losse TV's. Nu zou ik bij voorkeur, omdat de Pioneer wat inputs tekort komt, een andere Onkyo willen kopen (via via) met tweemaal HDMI-out zoals een TX-NR515.
Wat is je exacte bedoeling van die setup? Waarom twee apparaten in je garage? Is het aan huis of ben je garagist?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PcDealer schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:08:
[...]

Wat is je exacte bedoeling van die setup? Waarom twee apparaten in je garage? Is het aan huis of ben je garagist?
Ik zal de niet relevante vragen voor het gemak overslaan, maar de bedoeling is dat ik op de grotere TV meer HDMI apparaten kan aansluiten (lees: dus kan zien) maar tevens de tweede versterker (hetzelfde) beeld op de kleinere TV weergeeft. Dit dus omdat de Pioneer vol zit :)

• MrAngry
Zou kunnen dat je dan een timing probleem veroorzaakt omdat de Pioneer er bij de ene tv extra tussenzit. Je moet dan de kortste route kunnen vertragen, dat is dus een extra requirement.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MrAngry schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:35:
Zou kunnen dat je dan een timing probleem veroorzaakt omdat de Pioneer er bij de ene tv extra tussenzit. Je moet dan de kortste route kunnen vertragen, dat is dus een extra requirement.
Ik bedenk me net dat ik dit makkelijk kan testen door mijn huidige Onkyo zijn HDMI out op een HDMI in van de Pioneer aan te sluiten. Zal dat morgen eens proberen, timing zou idd één van de mogelijke problemen kunnen zijn. Als het werkt ga ik op zoek naar een 515, lijkt me in mijn geval het meest ideaal; de 608 kan dan verhuizen naar de slaapkamer of zolder.

• PcDealer
Exorcist schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:39:
[...]

Ik zal de niet relevante vragen voor het gemak overslaan, maar de bedoeling is dat ik op de grotere TV meer HDMI apparaten kan aansluiten (lees: dus kan zien) maar tevens de tweede versterker (hetzelfde) beeld op de kleinere TV weergeeft. Dit dus omdat de Pioneer vol zit :)
Je helpt niet met je "uitleg". Maak een tekening en leg uit wat je wilt.

• Habana
  • Laatst online: 11:06
Exorcist schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 23:33:
[...]

Ik bedenk me net dat ik dit makkelijk kan testen door mijn huidige Onkyo zijn HDMI out op een HDMI in van de Pioneer aan te sluiten. Zal dat morgen eens proberen, timing zou idd één van de mogelijke problemen kunnen zijn. Als het werkt ga ik op zoek naar een 515, lijkt me in mijn geval het meest ideaal; de 608 kan dan verhuizen naar de slaapkamer of zolder.
Ben je dan niet beter en goedkoper af met een HDMI switch.. bv.

https://www.allekabels.nl...3h-wPXEAAYASAAEgKX2_D_BwE

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Habana schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:22:
[...]

Ben je dan niet beter en goedkoper af met een HDMI switch.. bv.

https://www.allekabels.nl...3h-wPXEAAYASAAEgKX2_D_BwE
Goedkoper zeer zeker, maar gezien ik elders in huis de 608 nog wel kan gebruiken zou een andere versterker meer mijn keus zijn, scheelt ook weer een extra AB en voeding van zo'n switchje. Er moeten uiteindelijk 12 apparaten via HDMI worden aangesloten :)

• ikweethetbeter
Exorcist schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:58:
Er moeten uiteindelijk 12 apparaten via HDMI worden aangesloten :)
Wow, dat is veel! Heb je een game console test lab ofzo?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ikweethetbeter schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:23:
[...]

Wow, dat is veel! Heb je een game console test lab ofzo?
Ehh nou, ja, zoiets..iig al vier PS3's ja :P

• ikweethetbeter
@Exorcist
Een PS2, PS3, PS4, XBox One, XBox 360, Apple TV, Nvidia Shield en BD speler kan ik nog enigszins snappen, maar 4 maal een PS3? Wat is daarvan de meerwaarde? Waarom moeten die allemaal tegelijkertijd aangesloten kunnen zijn?

• Habana
Exorcist schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:58:
[...]

Goedkoper zeer zeker, maar gezien ik elders in huis de 608 nog wel kan gebruiken zou een andere versterker meer mijn keus zijn, scheelt ook weer een extra AB en voeding van zo'n switchje. Er moeten uiteindelijk 12 apparaten via HDMI worden aangesloten :)
Succes met het vinden van een Receiver met 12 HDMI inputs, ik ben bang dat je die niet gaat vinden, even snel gekeken bij Denon en Onkyo daar kom ik niet verder dan 7+1 (front).

Ik zou juist die Game consoles lekker op de front HDMI zetten voor het gemakkelijk kunnen wisselen.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ikweethetbeter schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:49:
@Exorcist
Een PS2, PS3, PS4, XBox One, XBox 360, Apple TV, Nvidia Shield en BD speler kan ik nog enigszins snappen, maar 4 maal een PS3? Wat is daarvan de meerwaarde? Waarom moeten die allemaal tegelijkertijd aangesloten kunnen zijn?
Offtopic verder, maar naast inderdaad een PS4/360/One, decoder, Medi8tor, Chromecast, Wireless disp. adapter, NES/SNES mini etc. heb ik vier PS3's met ieder een apart "doel"; een originele, een CFW, één met Linux en de laatste in de ruimte is een PS2 compatible PS3.

Ik wil geen kabeltjes omprikken maar direct iets kunnen gebruiken als ik er zin in heb :+
Habana schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:55:
[...]

Succes met het vinden van een Receiver met 12 HDMI inputs, ik ben bang dat je die niet gaat vinden, even snel gekeken bij Denon en Onkyo daar kom ik niet verder dan 7+1 (front).

Ik zou juist die Game consoles lekker op de front HDMI zetten voor het gemakkelijk kunnen wisselen.
Ik zoek geen versterker met 12 inputs, ik zoek een manier om twee versterkers (die er toch al staan) met elkaar te verbinden om op die manier meer HDMI inputs te genereren maar waarbij ook het beeld op de tweede TV potentieel kan worden weergegeven (vandaar de 2x HDMI out). :)

[ Voor 32% gewijzigd door Exorcist op 17-02-2018 19:43 ]

• PaPi36
Exorcist schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:42:
[...]
Ik zoek geen versterker met 12 inputs, ik zoek een manier om twee versterkers (die er toch al staan) met elkaar te verbinden om op die manier meer HDMI inputs te genereren maar waarbij ook het beeld op de tweede TV potentieel kan worden weergegeven (vandaar de 2x HDMI out). :)
Mooie uitdagende wenssituatie....in principe zou je dan iets van een HDMI switch met 12 inputs en 2 out moeten hebben (maar lijkt niet echt te bestaan in die specifieke situatie....wel 12 ins of 12 outs) en dan de TV weer teruglinken naar elk een andere receiver bv met glaskabeltje. Lastige is dat als een dergelijk apparaat zou bestaan je dan vast ook wil dat die 2 outs tegelijkertijd iets (anders of het zelfde) doorgeven.
Redelijker lijkt per receiver bepalen welke apparaten daar het meest op "aan staan" en dan een switch per TV en weer geluid terugvoeren naar receiver per TV (of via ARC en de switch op de receiver aansluiten). Maar die situatie heb je nu in een bepaalde vorm dan vast ook al.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:48
Hoi

Ik heb een NR515.
Sinds vandaag geen geluid. En als ik hem op Net zet zie ik mijn internetradio zenders niet meer.
Is dit de beroemde kapotte HDMI? En is hij dan nog inruilbaar? Ik heb daar hier wel eens een link van gezien.

edit ; oke, ik test een usb met muziek en nu doet alles het weer. Toch tijd om gebruik te maken van de coulance regeling?

[ Voor 21% gewijzigd door maartend op 22-02-2018 17:51 ]

• Habana
@maartend

Hier kan je zelf checken of je nog in aanmerking komt voor Coulance regeling.. succes

http://www.eu.onkyo.com/e...ice-program-118747.html#!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:48
Habana schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:27:
@maartend

Hier kan je zelf checken of je nog in aanmerking komt voor Coulance regeling.. succes

http://www.eu.onkyo.com/e...ice-program-118747.html#!
Thnx, dat had ik al gedaan. Nu wil ik enkel weten of ik, (doordat de stroom er af heeft gelegen) een andere instelling heb gehad of dat dit jist de symptomen zijn van dat kapotte hdmi board (waarvan ik het antwoord eigenlijk al weet, maar hoop van niet).

• MrAngry
Ik moet bij een 636 (die zou volgens mij post hdmi-probleem-tijdperk moeten zijn) ook af en toe even de stroom eraf gooien omdat hij de weg kwijt is. Denk een paar keer per jaar. Misschien heb je dat gehad?

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
Ik heb een onkyo tx sr 333 en die geeft standaard aan welke input er actief is op het display. Graag wil ik continue welk type audio format wordt uitgestuurd. Nu moet ik eerst met de ab op Display drukken om te zien of het dd, dts of stereo is oid. Dit wil ik continue in beeld, kan dat?

Oudere niet hdmi receivers lieten dat vaak zien ipv type input.

[ Voor 10% gewijzigd door NL_Scratch op 22-02-2018 22:50 ]

• marcellux
@Ikweethetbeter Ik heb je vorige keer gevraagd over de Onkyo TX-L120d en fijn dat ik antwoord van je kreeg. Later heb ik je verteld dat ik een Magnat MA-400 versterker had gekocht. Helaas is die kapot en niet meer leverbaar dus zit ik opnieuw met een keuze en hoop ik dat jij met mij mee wil denken. Het gaat dus nu om de Onkyo TX-L120d of de Maranz N1608 (eventueel ook nog Sony STR-DN860, Denon AVR X2400H BKE) Ik heb TAWO boxen waar ik helaas de spes niet meer van heb maar het zijn flinke jongens.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hcmjanssen/hifi/tawo%20603.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door marcellux op 25-02-2018 10:58 ]

• ikweethetbeter
@marcellux
Ik heb deze speakers gevonden:
https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=9992.0

Tawo 603 dus. Volgens de reacties in de link die ik gaf, kunnen die speakers veel vermogen hebben, maar hebben ze niet veel vermogen nodig om goed te klinken. Met andere woorden: je hebt alle ruimte om de versterker / receiver te kopen die je wil hebben, er is geen "ondergrens".

Dan blijft jouw vraag over: een Onkyo TX-L120d, een Marantz N1608, een Sony STR-DN860, of een Denon AVR X2400H BKE.

Eerlijk gezegd ben ik nogal verbaasd over deze reeks. Een compacte class D Onkyo (sterk contrast met je vorige versterker met buizen voorversterker) tot en met een grote class AB Denon, plus 2 modellen ertussenin.

Wat is je doel? Hoeveel speakers wil je in totaal aansluiten? Wat is je hoofddoel, muziek of film, zuiverheid of effecten? Staat hij in een afgesloten kastje, of staat hij vrij? Wil je streamen? Apple Airplay, Denon Heos, ...???

[ Voor 0% gewijzigd door ikweethetbeter op 25-02-2018 21:14 . Reden: Airport --> Airplay ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

NL_Scratch schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:49:
Ik heb een onkyo tx sr 333 en die geeft standaard aan welke input er actief is op het display. Graag wil ik continue welk type audio format wordt uitgestuurd. Nu moet ik eerst met de ab op Display drukken om te zien of het dd, dts of stereo is oid. Dit wil ik continue in beeld, kan dat?

Oudere niet hdmi receivers lieten dat vaak zien ipv type input.
Nee, dat kan niet. Dan doen Onkyo's vanaf bepaalde modellen, vroeger de 5** serie tegenwoordig vanaf 6** meen ik. Mijn 509 deed het vroeger wel, mijn huidige 545 niet.

• Achey
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:21
Kan iemand het verschil uitleggen tussen de Onkyo tx-nr767 en de tx-nr767E.
Het enige verschil wat ik kan kan vinden is de ondersteuning voor fireconnect. Mocht dit zo zijn dan voldoet de 767 voor mij. Klopt deze aanname wat betreft de ondersteuning?

Mocht de 767e nieuwe zijn en toch meer ondersteunen dan ik kan vinden dan is het prijsverschil van 30 euro natuurlijk geen probleem. Ik ga de reciever primair gebruiken voor films.

• PcDealer
@Achey Je kan het volgens mij nergens meer terugvinden, maar de E is de opvolger.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 01-03-2018 11:10 ]

• Achey
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:21
PcDealer schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:10:
@Achey Je kan het volgens mij nergens meer terugvinden, maar de E is de opvolger.
Als het de opvolger is dan lijkt het me toch verstandig om voor de E versie te gaan. Bedankt voor het antwoord.

• PaPi36
breinkraker.....hulp gevraagd
Ik heb de Entone setop box aangesloten op de Onkyo 676 (op CBL/SAT ingang) en die is weer aangesloten op de TV (LG OLED).
Als de TV uit staat hoor ik geluid over de boxen.....als ik de TV aan zet ineens niet meer.
Dit is alleen met de setop box het geval en niet met bv apple TV of playstation die op andere ingangen staan.
TV staan geen CEC zaken aan ofzo.
In de receiver staan verder ook geen instellingen op de HDMI ingang anders dan van de andere ingangen.

Om gek van te worden....iemand een idee?

• PcDealer
@PaPi36 bekijk de geluidsinstelling op de tv als de stb is ingeschakeld.

• PaPi36
PcDealer schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:30:
@PaPi36 bekijk de geluidsinstelling op de tv als de stb is ingeschakeld.
Die geeft dan analog aan. Zelfs met alle analog koppelingen op uit gezet in de receiver. Het vreemde is dat als ik de TV uitzet dat dan ineens wel weer geluid via de receiver wordt gegeven van de entone setup box.

Heb het nu wel aan de praat overigens....door met optische kabel de setup box aan te sluiten en dan die optische ingang te koppelen aan de HDMI ingang CBL/SAT. Maar wel zonde want zou toch niet nodig moeten zijn.

tips zijn welkom...
Pagina: 1 ... 29 ... 40 Laatste