• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
Hi, ik zoek een Onkyo receiver om 2x KEF HTS3001SE en een REL T5 sub aan te sturen. Verder heb ik ook een PS4 en een Nvidia Shield. Wat voor eentje raden jullie aan? Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
walterwhite schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:35:
Hi, ik zoek een Onkyo receiver om 2x KEF HTS3001SE en een REL T5 sub aan te sturen. Verder heb ik ook een PS4 en een Nvidia Shield. Wat voor eentje raden jullie aan? Thx!
Ik raad je aan om wat meer inzet te tonen. Welke modellen heb je zelf al gevonden? Wat is je budget? Nieuw of tweedehands? Welke HDMI-versie wil je hebben? Et cetera.

En voor mijn nieuwsgierigheid, waarom wil je per se een Onkyo receiver?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
FeaR schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:55:
[...]

Ik raad je aan om wat meer inzet te tonen. Welke modellen heb je zelf al gevonden? Wat is je budget? Nieuw of tweedehands? Welke HDMI-versie wil je hebben? Et cetera.

En voor mijn nieuwsgierigheid, waarom wil je per se een Onkyo receiver?
Ik heb deze op het oog: https://www.coolblue.nl/p...nkyo-tx-nr474-zilver.html

Thnx. Hoef niet per se een Onkyo, heb wel het idee dat qua prijs kwaliteit dit een goed merk is.
Mijn budget is EUR400-600. HDMI zodat ik ook 4K content kan kijken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2019 06:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:01:
[...]
Probeer alsjeblieft even verder te kijken dan "het hebben van een idee" want dit merk wordt bijv. al series lang geteisterd door defecte HDMI boards. :P
Met de nieuwe modellen is dat probleem niet meer in de hoeveelheid waarbij het bij de modellen waarbij de coulance (tot 2018) wel geldt. Volgens mij zit je met een Onkyo van een modeljaar of twee terug wel buiten de beruchte series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Bhagavad

Ik heb zo'n beruchte receiver waarvan het hdmiboard het kan begeven. Dat zal vast iets te maken hebben met
  • fluwelen handschoenen
  • Het niet lezen van de (zeer) belangrijke veiligheidsvoorschriften

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:28
Hier ook zo'n model (TX-NR808) maar na de laatste reparatie toch zelf maar even wat koelblokjes op die heise chipjes van het HDMI-board geplakt en een fannetje erbij voor de "zekerheid"

nahja zekerheid, laten we maar zeggen voor enige gemoedsrust, ik ben benieuwd hoelang dat goed gaat., tot nu toe wel een hele twaalf maanden.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polly1974
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-07-2020
Iemand toevallig ervaring met de LS5200?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:37
polly1974 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:29:
Iemand toevallig ervaring met de LS5200?
Geen ervaring, wel eens gehoord in een winkel en was toen verbaasd dat het dit setje was.

Volgens mij moet je bedenken wat je wilt. Wil je echt uit je stoel worden geblazen bij actiefilms, dan is dit waarschijnlijk niet de set die je zoekt.

Zoek je iets wat beter is dan een soundbar, dan is dit een hele goede aankoop. Naast de geluidskwaliteit ook omdat dit, in tegenstelling tot 99% van de soundbars, een echte receiver is, die al je AV bronnen kan schakelen.

De LS5200 is een moderne klasse D versterker, wat je merkt aan de geringe afmetingen en het (in tegenstelling tot de rest van de Onkyo's) niet kokend heet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polly1974
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-07-2020
Dank je voor je reactie Ikweethetbeter. Ik ben inderdaad op zoek naar iets met meer aansluitingsmogelijkheden dan een soundbar en alle hedendaagse streamingopties en ik hoef niet zo nodig overal speakers om me heen.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
Ik heb al enkele maanden een onkyo 656 versterker die ik sinds kort ook gebruik om hdmi-toestellen op aan te sluiten. Ervoor gebruikte ik hem eigenlijk alleen om geluid weer te geven via netwerk, cd en platenspeler en tv via optische ingang. Ik heb problemen met hdmi inputs. Deze worden vaak niet goed doorgegeven. Dan flikkeren de lichtjes op de display, maar komt er geen beeld op de tv. Hij heeft het probleem met zowel een pc die via hdmi is aangesloten, als een proximus decoder. Ik heb verschillende hdmi-kabels geprobeerd en een reset gedaan. Toestel draait op de meest recente firmware. Ik heb ter herstelling binnengedaan in de winkel waar ik hem gekocht had (Vanden Borre) en had hem na 6 werkdagen al terug. Het HDMI-board zou zijn vervangen, maar de problemen zijn er nog steeds. Hij zou ook goed getest zijn geweest, dus denk ik dat de problemen wel eens bij de andere apparaten zouden kunnen liggen. De tv is een philips 40pfk5500 en er hangt een proximusdecoder en een mac op de hdmi-inputs. De Wii op een analoge ingang geeft nooit problemen. Soms werkt het, vaker niet. Ik heb ook al verschillende ingangen geprobeerd, maar overal zelfde problemen. Naar de wii schakelen en dan terug naar de hdmi-bron werkt soms, maar ook niet altijd. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Teun_2 op 28-12-2017 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 22:27
@Teun_2 Ik heb dit soort problemen ook met m'n Onkyo TX-NR616. Soms geen beeld op HDMI ingangen, maar vaker geen geluid, met name bij het gebruik van ARC. Wat dan meestal helpt is HDMI control uitschakelen in de setup, de receiver hierna uitzetten en weer aanzetten en HDMI control weer inschakelen. Ik heb een Panasonic Plasma TV met CI+module. Op de receiver zijn aangesloten een PS3, Apple TV, NVIDIA Shield TV en Humax kabel decoder. Het lijkt er op dat deze problemen worden veroorzaakt door niet werkende 'HDMI handshakes'.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• 25cent
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-07 19:47
Ik heb sinds kort een NR676. Ben nu via streaming de TOP2000 aan het luisteren (Nederland.FM app op telefoon en dan casten naar receiver). Probleem is nu dat ik het geluid all stereo krijg (dus ook over mijn surround boxen) terwijl ik het geluid alleen stereo wil hebben (over mijn front speakers).

Ik kan via de controller app wel naar de listening modes maar kan deze hier niet aanpassen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
polly1974 schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:27:
Dank je voor je reactie Ikweethetbeter. Ik ben inderdaad op zoek naar iets met meer aansluitingsmogelijkheden dan een soundbar en alle hedendaagse streamingopties en ik hoef niet zo nodig overal speakers om me heen.
Of de reactie quoten of een mention doen naar
code:
1
@ikweethetbeter
zodat @ikweethetbeter een notificatie krijgt van je bericht.
25cent schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:10:

Ik kan via de controller app wel naar de listening modes maar kan deze hier niet aanpassen.
Wel via reguliere manieren?

[ Voor 20% gewijzigd door PcDealer op 28-12-2017 11:41 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• 25cent
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-07 19:47
Nee ook via de hardware knoppen kan ik de instelling niet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 21:37
25cent schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:10:
Ik heb sinds kort een NR676. Ben nu via streaming de TOP2000 aan het luisteren (Nederland.FM app op telefoon en dan casten naar receiver). Probleem is nu dat ik het geluid all stereo krijg (dus ook over mijn surround boxen) terwijl ik het geluid alleen stereo wil hebben (over mijn front speakers).

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Listening mode Stereo, Direct of Pure Audio.

http://www.onkyo.com/manual/txnr646/adv/en/023.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
Dat snapt @25cent wel, maar kan het kennelijk niet aanpassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik ben zo blij, morgen krijg ik mijn tx676 binnen met de ncp 302 :)
Ik kreeg een bon van werk en wat gfk bonnen zodat ik er flink wat af kon halen!
Ben zeer benieuwd!
Vanavond mijn oude Sony DB-1080 ontkoppelen en kabeltjes labelen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
PatrickC schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:34:
@Teun_2 Ik heb dit soort problemen ook met m'n Onkyo TX-NR616. Soms geen beeld op HDMI ingangen, maar vaker geen geluid, met name bij het gebruik van ARC. Wat dan meestal helpt is HDMI control uitschakelen in de setup, de receiver hierna uitzetten en weer aanzetten en HDMI control weer inschakelen. Ik heb een Panasonic Plasma TV met CI+module. Op de receiver zijn aangesloten een PS3, Apple TV, NVIDIA Shield TV en Humax kabel decoder. Het lijkt er op dat deze problemen worden veroorzaakt door niet werkende 'HDMI handshakes'.
Helaas, werkt niet echt. Heb ook al geprobeerd pin 13 om te buigen van de proximus decoder (blijkbaar hebben meer mensen problemen met de proximus decoder en cec, maar helpt niet. Zal hem nog maar eens binnenbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:27:
Ik ben zo blij, morgen krijg ik mijn tx676 binnen met de ncp 302 :)
Ik kreeg een bon van werk en wat gfk bonnen zodat ik er flink wat af kon halen!
Ben zeer benieuwd!
Vanavond mijn oude Sony DB-1080 ontkoppelen en kabeltjes labelen.
Ben heel benieuwd hoe de ncp302 speaker je bevalt. Laat even van je horen als je hem in gebruik hebt

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Zelf na veel vijven en zessen een omruil verkregen van mijn tx nr646 naar een tx nr 676. Ik bespaar eenieder de details maar internetradio en internetconnectie problemen waren de boosdoener. Nu echter na hernieuwd aansluiten opnieuw problemen met enkele streams via TuneIn. Slam!Fm bijvoorbeeld is niet te ontvangen via de stream op de receiver. Radio538 daarentegen weer wel. Als ik t via internet benader op mijn laptop werkt t wel. Heb nu zelfs een account v TuneIn aangemaakt om eea uit te sluiten. Mijn presets werken dus wel op de laptop maar sommige dus niet op de receiver. Wie herkent deze klachten?

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
mistercage schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:23:
[...]

Ben heel benieuwd hoe de ncp302 speaker je bevalt. Laat even van je horen als je hem in gebruik hebt
Het is even zweten met hem aan de praat krijgen, maar uiteindelijk heb ik hem via een utp weten te updaten.
(via bluetooth geen probleem)
Die update duurde bijna 20 minuten, en dan begin je toch te zweten.

Maar ja hij doet het. En ook hard zonder te vervormen. Niet dat ik hard wil maar het kan. Beetje veel bass maar dat is te configureren.
Het kan aan mij liggen maar ik hoor net een stukje meer als ik via utp mijn muziek stream dan via bluetooth.

Ik ga nu de 676e installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:05:
[...]

Het is even zweten met hem aan de praat krijgen, maar uiteindelijk heb ik hem via een utp weten te updaten.
(via bluetooth geen probleem)
Die update duurde bijna 20 minuten, en dan begin je toch te zweten.

Maar ja hij doet het. En ook hard zonder te vervormen. Niet dat ik hard wil maar het kan. Beetje veel bass maar dat is te configureren.
Het kan aan mij liggen maar ik hoor net een stukje meer als ik via utp mijn muziek stream dan via bluetooth.

Ik ga nu de 676e installeren.
Thanks! Ik was even benieuwd of de geluidskwaliteit inderdaad goed was, bijv in vergelijk met die Heos of Sonos speakers. Voor nog geen €145 is t een redelijke aankoop schat ik zo in( alhoewel jij hem in een package erbij gekregen hebt met je aanschaf vd receiverdenk ik) Wil je ook je ervaringen delen icm de receiver? Ik zoek nl naar een oplossing om extra draadloze speakers te koppelen aan mijn receiver en zo ook buiten en boven ( bijv badkamer) muziek te kunnen afspelen gelijk aan de woonkamer.

Ben trouwens ook zoekende naar DTS Play-Fi speakers om erop te koppelen, anyone any suggestions?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
mistercage schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:35:
Zelf na veel vijven en zessen een omruil verkregen van mijn tx nr646 naar een tx nr 676. Ik bespaar eenieder de details maar internetradio en internetconnectie problemen waren de boosdoener. Nu echter na hernieuwd aansluiten opnieuw problemen met enkele streams via TuneIn. Slam!Fm bijvoorbeeld is niet te ontvangen via de stream op de receiver. Radio538 daarentegen weer wel. Als ik t via internet benader op mijn laptop werkt t wel. Heb nu zelfs een account v TuneIn aangemaakt om eea uit te sluiten. Mijn presets werken dus wel op de laptop maar sommige dus niet op de receiver. Wie herkent deze klachten?
Ik heb ander gezeik met TuneIn omzeild door gewoon zelf de correcte streams toe te voegen aan mijn favorieten. Hier een uitleg:
YouTube: ONKYO - Adding Internet Radio Stations

e; Even wat uitleg, want misschien is het hetzelfde probleem. Ik had het probleem dat ik een hele slechte kwaliteit stream van Pinguin radio binnen kreeg van TuneIn, terwijl er veel beter beschikbaar was. Na wat onderzoek blijkt de Onkyo gewoon standaard de eerst vermelde stream in een TuneIn entry te pakken en niet de beste, of een selectie optie toe te geven. Wellicht werkt de eerst vermelde stream in de SlamFM entry niet?

[ Voor 18% gewijzigd door MrAngry op 30-12-2017 15:53 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Over gezeik gesproken, ding wilde updaten en krijg na 10 minuten een 7-16 error en blijft nu in een initialisatie loop zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
MrAngry schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 15:48:
[...]

Ik heb ander gezeik met TuneIn omzeild door gewoon zelf de correcte streams toe te voegen aan mijn favorieten. Hier een uitleg:
YouTube: ONKYO - Adding Internet Radio Stations

e; Even wat uitleg, want misschien is het hetzelfde probleem. Ik had het probleem dat ik een hele slechte kwaliteit stream van Pinguin radio binnen kreeg van TuneIn, terwijl er veel beter beschikbaar was. Na wat onderzoek blijkt de Onkyo gewoon standaard de eerst vermelde stream in een TuneIn entry te pakken en niet de beste, of een selectie optie toe te geven. Wellicht werkt de eerst vermelde stream in de SlamFM entry niet?
Onkyo heeft deze optie helaas niet meer beschikbaar in de TX NR676. Wel in de 646 die ik eerst had. Ik kan nu alleen nog een lokaal ipadres invoeren (netwerk setup) of mijn receiver naam wijzigen...
Is gewoon weer ruk van die Japanners om dit maar half aan te leveren aan de consument.

Het vage is gewoon dat wanneer ik mijn preset lijst van TuneIn op de website van TuneIn benader alles gewoon werkt. Doe ik hetzelfde via de receiver dan werkt t niet. T zijn trouwens veel meer zenders dan alleen SlamFM..

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:48:
Over gezeik gesproken, ding wilde updaten en krijg na 10 minuten een 7-16 error en blijft nu in een initialisatie loop zitten :(
Ai.. ! Das ruk...
En spanning eraf halen?

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Uiteindelijk met een usb stick hem weer aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
En wanneer komt nu de nieuwe update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:35:
Uiteindelijk met een usb stick hem weer aan de praat gekregen.
Mmm dat was mijn tip.... Kreeg van onkyo al de tip om de update met usb-stick te doen omdat die het meest stabiel zou zijn...

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
@Dj Neo Ziggy fijn dat t gelukt is !
@Dragunov Welke update refereer je aan?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ivm Dolby Vision.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:22
Update voor de DV staat op de site van Onkyo, momenteel alleen nog via USB zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanticster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:36
Benieuwd naar de ncp-302 ervaringen ! Waar vinden jullie het voor 145 EUR ?

Op mijn Tx-rz810 heb ik hdmi cec uitgeschakeld. Mogelijk sluit ik alle hdmi opnieuw aan op de TV. Tevreden van onkyo geluid. Maar qua bediening... Staat deze. En vele receivers/merken achter. De Samsung tv past de infrarood codes van de Bluetooth remote aan. Afhankelijk welke box je kijkt/bediend. Dit had bijna vanzelfsprekend geweest als deze functie op de receiver zat.
CEC doet gewoon zelden wat ik wens. Het keert ongewild terug naar een STB wat nog power heeft etc. (Yamaha doet dat ook.)
Lijkt echt of ze zich afremmen. Om telkens een slechts een paar nieuwe features uit te brengen.

AccuEQ gebruik ik ook niet. Klinkt manueel ingesteld veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand hier die me goede redens kan geven om de Onkyo 676 te verkiezen boven een Denon X2400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:56:
iemand hier die me goede redens kan geven om de Onkyo 676 te verkiezen boven een Denon X2400?
Laat ik het omdraaien: waarom overweeg jij deze twee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• binbakker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:02
mistercage schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:23:
[...]

Persoonlijk vind ik de NCP-302 erg tegenvallen voor het geld, er komt geluid uit, maar ik vind het niet van bijzonder goede kwaliteit. Mijn bedoeling met de speaker was om als ik muziek luister in de woonkamer via kodi dan dezelfde muziek in de tuin of keuken simultaan mee te laten lopen. Echter de NCP ondersteund alleen een enkele stream van muziek en als er beeld bij komt wat in het geval van Kodi dus is dan lukt het niet. Via spotify lukt het wel om alles simultaan te laten lopen. Onkyo heeft mij laten weten dat ondersteuning voor de dubbele source Q1 2018 word verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:14:
[...]

Laat ik het omdraaien: waarom overweeg jij deze twee?
na zoeken naar een receiver met dolby atmos, multiroom audio &4k ondersteuning met een budget van 500 - 600 euro kwam ik uit bij de Onkyo en Denon. nu twijfel ik heel erg welke het meeste geeft voor het geld.

ik wil er mn 4k tv op aansluiten, mn ps4 pro & een platenspeler (ik ben reeds in het bezit van een voorversterker dus deze kan op de line ingang van 1 vd receivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Thanks.
Ergens had ik al een onderbuik gevoel dat de speaker niet top zou klinken.... Maar helaas heb je niet heel veel keuze qua speakers als je multiroom draadloos ad gang wilt met Onkyo; of een Pioneer of een Onkyo speakertje, that's it helaas.

Ik hoop echt dat ze hier dit jaar, na de CES echt een welkome uitbreiding op gaan aanbieden.
En hopelijk ook met DTS Play-Fi, wat denk ik de tegenhanger is van FlareConnect ? Ook met DTS Play-Fi is er zeer weinig keuze helaas :-(, of ik kijk helemaal verkeerd...

Weet iemand toevallig wat er allemaal qua SW feature updates aankomt in Q1 ?
binbakker schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:16:
[...]

Persoonlijk vind ik de NCP-302 erg tegenvallen voor het geld, er komt geluid uit, maar ik vind het niet van bijzonder goede kwaliteit. Mijn bedoeling met de speaker was om als ik muziek luister in de woonkamer via kodi dan dezelfde muziek in de tuin of keuken simultaan mee te laten lopen. Echter de NCP ondersteund alleen een enkele stream van muziek en als er beeld bij komt wat in het geval van Kodi dus is dan lukt het niet. Via spotify lukt het wel om alles simultaan te laten lopen. Onkyo heeft mij laten weten dat ondersteuning voor de dubbele source Q1 2018 word verwacht.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbakker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:02
De NCP ondersteund wel DTS Play -FI, ik heb er nog niet heel veel mee gedaan het werkt wel met de app onkyo play-fi maar met play-fi kan ik mijn versterker dan weer niet in het geheel betrekken. Andere mogelijkheid is om gewoon een goede speaker (minijack) te kiezen en dan kan je met de chromekast audio daar een slimme speaker van maken, Dit geeft wel een groter aanbod. Ik weet echter niet of dat kwalitatief allemaal goed uit de verf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Zo en dan hebben we uit het niets opeens een interferentie probleem.
Helaas staat mij ziggo modem en subwoofer vlak naast elkaar.
Daardoor lijkt het net een of er 24 uur per dag vuurwerk door de sub heen komt.
Geluiden als: RRRRRR takke takke zijn heel normaal.
Ik weet ook zeker dat het uit het modem komt, want als ik daar de stekker uit trek is hij heerlijk stil.

Nu heb ik twee opties maar graag zou ik jullie mening willen.
1. Het modem moet in de buurt blijven omdat ziggo heel erg broos is maar kan wel een paar meter naar boven of rechts.
2. De subwoofer verhuizen, van links naar de center speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:20:

1. Het modem moet in de buurt blijven omdat ziggo heel erg broos is maar kan wel een paar meter naar boven of rechts.
Wat is er precies broos? De connectie vanaf het aop naar het modem of vanaf het modem? Wat voor verbinding vanaf het modem: vas of draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Het gehele gebeuren. Dus de connectie naar de aop en daarna de door Ziggo geleverde antenne versterker. Een tik en het is weg tv en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:41:
Het gehele gebeuren. Dus de connectie naar de aop en daarna de door Ziggo geleverde antenne versterker. Een tik en het is weg tv en internet.
Is de kabel recent vervangen? Moet kabelkeur op staan om interferentie te minimaliseren. Maar als de versterker brak is, zal het denk ik niet veel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Nee die kabel is nooit vervangen. Ik weet dat er in '97 ooit waterschade is geweest waardoor de groene kabel van ziggo zeer broos is geworden. Daarom heb ik toen ook een versterker gekregen om er nog wat signaal uit te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:23

The Legend

*Plop*

Ik heb een 55" 4k OLED en heb ook een Nvidia Shield besteld, omdat 4k rips niet via de LG OLED kunnen worden afgespeeld (x265 hevc). Nu kom ik er achter dat mijn receiver (Onkyo HT-R758) geen 4k ondersteunt. De receiver is al eens gerepareerd (HDMI board probleem) en doet sporadisch nog moeilijk (geen geluid wel beeld bij tv kijken). Nu zag ik dat hij nog in aanmerking komt voor het Onkyo service programma. Ik kan dus nog een cashback krijgen van 125 euro op een nieuw model. Uit de te kiezen modellen lijkt voor mij interessant de NR555 of de NR656. Ik had zelf al gevonden de nieuwe NR676E, maar die valt helaas niet te kiezen.

Nu valt me op dat bij de 676E heel specifiek staat vermeld: support pass-through of 4K HDR in both HDR10 and Dolby Vision formats; the BT.2020 4K Video Standard, 4K/60 Hz video playback.

Bij de NR555 en de NR656 staat dit niet, maar bij de specs staat bij de NR555 bijvoorbeeld: 4K/60 Hz-Capable HDMI Terminals for Ultra HD Entertainment. Bij de NR656 staat: 4K/60 Hz-Capable 4:4:4 HDMI Terminals for Ultra HD Entertainment.

Ik snap nu niet meer wat nu het verschil is tussen de receivers qua 4k afspeelmogelijkheden en pass-through opties in het gebruik met de ShieldTV.

Ik gebruik nu overigens nog standaard Onkyo melkpakjes als speakers, en zou in de toekomst willen upgraden naar een B&W 600 series 5.1 setje. Volgens mij maakt het daarvoor niet heel veel uit welke receiver ik zou kiezen, of zie ik dat verkeerd?

[edit]

Ik lees nu het volgende op de Onkyo site:
Dolby Vision HDR (High Dynamic Range) video standard brings extraordinary color, contrast, and brightness to compatible TV displays and projectors. Dolby Vision video-signal metadata pass-through via HDMI® is currently supported on 2017-model Onkyo A/V receivers, including the TX-RZ820, TX-RZ720, TX-NR676E, TX-NR575E, and TX-NR474, on all HDMI inputs.

The late December update adds Dolby Vision pass-through support to the PR-RZ5100 Network A/V Controller; TX-RZ3100, TX-RZ1100, TX-RZ810, TX-RZ710, TX-NR656, and TX-NR555 network A/V receivers; and HT-S7800 and HT-S7805 home theater systems.
De 656 zou dus net een update hebben gehad waarmee die qua 4k en HDR functionaliteit weer hetzelfde doet als de 676E?

[ Voor 23% gewijzigd door The Legend op 03-01-2018 16:44 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:22
De 656 zal met de Update zeker ook 4K Kp, HDR en DV kunnen weergeven, echter alleen maar via de 1e 3 HDMI aansluitingen, waarbij de 676 dit op alle HDMI aansluitingen kan weergeven.
Misschien van belang met het oog op hoeveel 4K randapparatuur wilt aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Op dit moment alleen de Nvidia Shield. Ben geen (console) gamer. Dan houd ik dus nog 2 poorten over voor een eventuele bluray speler en console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:29:
Nee die kabel is nooit vervangen. Ik weet dat er in '97 ooit waterschade is geweest waardoor de groene kabel van ziggo zeer broos is geworden. Daarom heb ik toen ook een versterker gekregen om er nog wat signaal uit te persen.
Moet die kabel dan niet gewoon vervangen worden i.p.v. een patch up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Heya.

Ik heb een 515. Is Al wat jaartjes our. Als ik daar een Google Chromecast op aansluit, is deze dan mbv Mijn Google home aan te sturen? Dus day ik zeg , play studio brussel en dat dan mijn receiver aan gaat en de internetradio studio brussel gaat afspelen? Of muziek vanaf mijn NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
PcDealer schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:27:
[...]

Moet die kabel dan niet gewoon vervangen worden i.p.v. een patch up?
De groene kabel van de ziggo vervangen... als je het huis wilt openbreken...
Maar het is opgelost, Subwoofer verplaatst en geen oorlogsgeluiden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
dinandus schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:00:
De 656 zal met de Update zeker ook 4K Kp, HDR en DV kunnen weergeven, echter alleen maar via de 1e 3 HDMI aansluitingen, waarbij de 676 dit op alle HDMI aansluitingen kan weergeven.
Misschien van belang met het oog op hoeveel 4K randapparatuur wilt aansluiten?
Ik denk niet dat de 656 HDR10 zal krijgen, wss enkel Dolby Vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Update vanavond uitgevoerd, zie wel of er iets is verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
En in ander nieuws. Bijna klaar, blijkt een speaker kabeltje echt te kort te zijn.
NU kan ik weer een 6 jarige studie doen voor welke soort speakerkabel ik ga nodig hebben.
Sommige zeggen, pak lekker stroomdraad, en sommige willen inderdaad kabels die gesmeed zijn door elven bij maanlicht.
Ik zoek gewoon een goede kabel. Minimaal 10 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:38:
En in ander nieuws. Bijna klaar, blijkt een speaker kabeltje echt te kort te zijn.
NU kan ik weer een 6 jarige studie doen voor welke soort speakerkabel ik ga nodig hebben.
Sommige zeggen, pak lekker stroomdraad, en sommige willen inderdaad kabels die gesmeed zijn door elven bij maanlicht.
Ik zoek gewoon een goede kabel. Minimaal 10 meter.
Ik pak die dikke draad van de Gamma, geen stroomdraad. doorzichtig, koper. gaat per 10 meter. Ik dacht 14 euro.

https://www.gamma.nl/asso...5mm-10-meter-transparant/

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 05-01-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik heb deze getrokken in ons nieuwe huis. Dikker dan een standaard kabeltje maar geen elfen-prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
The Legend schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:12:
Ik heb deze getrokken in ons nieuwe huis. Dikker dan een standaard kabeltje maar geen elfen-prijzen.
De lage prijs is al eenvoudig te verklaren omdat je een spindel CCA hebt en geen OFC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ahh, dezelfde ellende als bij ethernetkabels dus :P Nu heb ik daar bij het aanleggen van het bedrade netwerk wel op gelet, maar bij de speakerkabels niet 8)7

Sinds gisteren trouwens de NR656 in gebruik, blijkt er ook een vernieuwde app te zijn. Wat een verademing zeg, hier kun je tenminste wat mee in tegenstelling tot de remote (1, 2 en 3) apps van daarvoor :)

[ Voor 40% gewijzigd door The Legend op 05-01-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
FeaR schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:37:
[...]

De lage prijs is al eenvoudig te verklaren omdat je een spindel CCA hebt en geen OFC.
Ik ben wel bekend met afko's maar CCA of OFC, geen idee.
Een simpele zoek opdracht ben ik achter dat ik beter OFC kan nemen. Maar ga je dat echt merken in je kwaliteit?

[ Voor 17% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 05-01-2018 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
Ondertussen voor de zoem in de ventilator van de onkyo receiver naar Correct (Rotterdam) geweest. Via email had ik aangegeven dat na 3 jaar dit niet zou mogen voorkomen (en ik niet de kosten verwachte daarvan). Ze gaven aan coulance toe te passen voor de reparatiekosten. Ik blij in eerste instantie.
Nu komt het...sta ik aan de balie om de receiver in te leveren. Wordt direct 35€ inname kosten gevraagd nog buiten evt reparatiekosten van Onkyo. Daar was ik het uiteraard niet mee eens en had gelukkig het antwoord uitgeprint meegenomen. Maar...daar maken ze nu van dat dit niet betekent dat er geen kosten zouden zijn. De 35€ werd uiteindelijk niet berekend maar over kosten vanuit Onkyo wordt naar coulance verwezen zonder enige richting. Dat gaat dus nog wat worden bij het ophalen van de receiver als deze weer terug is.
Ondertussen ook deze link gevonden dus daar zal ik dan ook zeker aan refereren:
https://www.consumentenbo...ie-buiten-garantietermijn

Benieuwd naar het vervolg....tips zijn altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
PaPi36 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:58:
Ondertussen voor de zoem in de ventilator van de onkyo receiver naar Correct (Rotterdam) geweest. Via email had ik aangegeven dat na 3 jaar dit niet zou mogen voorkomen (en ik niet de kosten verwachte daarvan). Ze gaven aan coulance toe te passen voor de reparatiekosten. Ik blij in eerste instantie.
Nu komt het...sta ik aan de balie om de receiver in te leveren. Wordt direct 35€ inname kosten gevraagd nog buiten evt reparatiekosten van Onkyo. Daar was ik het uiteraard niet mee eens en had gelukkig het antwoord uitgeprint meegenomen. Maar...daar maken ze nu van dat dit niet betekent dat er geen kosten zouden zijn. De 35€ werd uiteindelijk niet berekend maar over kosten vanuit Onkyo wordt naar coulance verwezen zonder enige richting. Dat gaat dus nog wat worden bij het ophalen van de receiver als deze weer terug is.
Ondertussen ook deze link gevonden dus daar zal ik dan ook zeker aan refereren:
https://www.consumentenbo...ie-buiten-garantietermijn

Benieuwd naar het vervolg....tips zijn altijd welkom
Je meldt niet of Correct de verkoper van die receiver is. Dat is nogal essentieel. Maar dan nog moeten de kosten vooraf inzichtelijk zijn. Is het inderdaad door Correct verkocht dan mogen er in het geheel geen kosten zijn voor reparatie van een kennelijk ondeugdelijk/non-conform product.

Meer info bij PcDealer in "Samsung tv dagwaarde of volledig bedrag terug."

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 05-01-2018 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
PcDealer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:19:
[...]

Je meldt niet of Correct de verkoper van die receiver is. Dat is nogal essentieel. Maar dan nog moeten de kosten vooraf inzichtelijk zijn. Is het inderdaad door Correct verkocht dan mogen er in het geheel geen kosten zijn voor reparatie van een kennelijk ondeugdelijk/non-conform product.

Meer info bij PcDealer in "Samsung tv dagwaarde of volledig bedrag terug."
Uiteraard was Correct de verkoper van de Onkyo receiver. Ben benieuwd of deze retailer dezelfde menging heeft als de receiver weer terug is van reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Korte vraag: ik heb een 5.1 setup en een NR-656 met een Nvidia Shield met Kofi (SPMC). Nu speel ik een bestand met een Dolby TrueHD Atmos 7.1 audiostream. Als ik die afspeel dan zie ik op m’n reciever PCM verschijnen: de stream wordt dus gedecodeerd door de Shield. In hetzelfde bestand zit ook een AC3 5.1 stream en dan zie ik op de receiver wel een rood DTS symbooltje oplichten. Gaat het nu fout in de receiver of de bitstreaming vanuit de Shield?

(Edit)

In plaats van SPMC nu Kodi geprobeerd en daar werkt het wel..

[ Voor 7% gewijzigd door The Legend op 06-01-2018 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef t ook op ;dacht dat ik veel wist naar dit slaat alles mijn vader heeft de OnkyoTX-NR809 en daar komt geen geluid uit .
Ik weet t niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:48
En wat gebeurt er als je op die ene knop drukt?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
En wat doet die andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
The Legend schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:15:
Korte vraag: ik heb een 5.1 setup en een NR-656 met een Nvidia Shield met Kofi (SPMC). Nu speel ik een bestand met een Dolby TrueHD Atmos 7.1 audiostream. Als ik die afspeel dan zie ik op m’n reciever PCM verschijnen: de stream wordt dus gedecodeerd door de Shield. In hetzelfde bestand zit ook een AC3 5.1 stream en dan zie ik op de receiver wel een rood DTS symbooltje oplichten. Gaat het nu fout in de receiver of de bitstreaming vanuit de Shield?

(Edit)

In plaats van SPMC nu Kodi geprobeerd en daar werkt het wel..
Kijk in je boekje. Ik heb een SR608, maar als ik bij de Bron (PC nVidia HD audio) via HDMI/Dolby TruHD DD+) de luistermodus Directe decodering instel, dan geeft hij Atmos keurig weer als Dolby Digital + en klinkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPi36
Nou de reactie van Correct op mijn 3 jaar oude Onkyo 636 is binnen gekomen. Behoorlijk kansloos. Morgen dus maar reageren met een brief dat het niet acceptabel is en ik de kosten uiteraard niet accepteer....pffff....
En nu ook verzonden naar Correct...eens kijken hoe ze daarop gaan reageren.
---------------------
Wij hebben uw apparaat onderzocht en ramen de totale reparatiekosten op 221,00 Euro
inclusief BTW, waarbij een afwijking van 10% meer of minder mogelijk is. In dat geval
zullen wij u middels een herziene prijsopgave alsnog om akkoord vragen. De monteur
heeft aangegeven dat de volgende werkzaamheden verricht dienen te worden:

door de importeur is geconstateerd dat de transformator vervangen dient te worden, tevens dient het
apparaat op juiste werking te worden getest

[ Voor 6% gewijzigd door PaPi36 op 11-01-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
PaPi36 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:14:
Nou de reactie van Correct op mijn 3 jaar oude Onkyo 636 is binnen gekomen. Behoorlijk kansloos. Morgen dus maar reageren met een brief dat het niet acceptabel is en ik de kosten uiteraard niet accepteer....pffff....
En nu ook verzonden naar Correct...eens kijken hoe ze daarop gaan reageren.
---------------------
Wij hebben uw apparaat onderzocht en ramen de totale reparatiekosten op 221,00 Euro
inclusief BTW, waarbij een afwijking van 10% meer of minder mogelijk is. In dat geval
zullen wij u middels een herziene prijsopgave alsnog om akkoord vragen. De monteur
heeft aangegeven dat de volgende werkzaamheden verricht dienen te worden:

door de importeur is geconstateerd dat de transformator vervangen dient te worden, tevens dient het
apparaat op juiste werking te worden getest
Vervelend allemaal en dat allemaal voor een zoemende fan (voeding)? als ik het goed begrepen heb.

Garantie/defecten afhandelingen ed. van winkels heb ik niet zo'n hoge pet op als het om deze zaken gaat.

Mijn advies in deze neem anders eens contact op of ga langs bij CE-Repair in Mijdrecht als je er met Correct niet uitkomt, geheel eens met PC-Dealer dat hier sprake is van een kennelijk ondeugdelijk/non-conform product.

Zij staan in direct contact met Onkyo en kunnen wellicht meer voor je betekenen, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Dolby Vision wordt ondersteund, HDR10 niet in de 656, me Xbox One X zegt nog steeds dat er geen volledige ondersteuning is door me TV, dus eigenlijk bij me 656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:02
Met een OLED 4K upgrade in het verschiet moet ik (helaas) ook mijn Onkyo TX-NR609 gaan vervangen. Ik heb er veel plezier van gehad en wil weer een Onkyo kopen. Ik heb een 5.1 opstelling en voorlopig geen wens om dit uit te breiden. Dus kom ik met wat research op de TX-NR474 uit. Een stevige 5.1 receiver die veel audio formaten aan kan en 4K passtrough heeft.

Nu lijkt het er op dat Correct een versie te koop heeft staan die 100 Euro goedkoper is dan de concurrenten echter heeft Correct een TX-NR474 met de toevoeging "b" op het einde. Ik vind nergens terug of dit een andere (buitenlands) model is. Iemand met meer verstand van zaken die wat duidelijkheid kan scheppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Geen 676E kopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Als mijn research klopt kan 474 hetzelfde behalve 7.2. Dat laatste ga ik niet gebruiken.

Of mis ik iets essentieels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Noxa schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:40:

Nu lijkt het er op dat Correct een versie te koop heeft staan die 100 Euro goedkoper is dan de concurrenten echter heeft Correct een TX-NR474 met de toevoeging "b" op het einde. Ik vind nergens terug of dit een andere (buitenlands) model is. Iemand met meer verstand van zaken die wat duidelijkheid kan scheppen?
Black en dus niet Silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Aha, dat klinkt op zich wel logisch.

edit:// Even een mailtje aan geweid. Blijkt een winkel model te zijn, vandaar de lage prijs. Ik ga even bedenken of dat wel zo'n goed idee is.

[ Voor 28% gewijzigd door Noxa op 14-01-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=onkyo+474
Ik zou voor 50 euro meer zelf willen kiezen welke ik van de 474 zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:25
Mijn TX-NR646 is net terug van reparatie, waarbij het HDMI-board vervangen is. Maar nu wil hij niet meer praten met mijn PS4. De PS4 praat wel direct met de TV, en ook de Ziggo Mediabox praat via dezelfde HDMI poort netjes met de Onkyo, maar met de PS4 krijg ik "no signal". Vóór de reparatie ging het allemaal wel goed.

Is iemand bekend met dit probleem?

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
en zie hier de reactie op de defecte Onkyo 636.....iemand ideeën???
...150€ vind ik een belachelijk bedrag voor een receiver waar ze 646 voor 300€ nieuw aanbieden.
--------------------------------------------------------

De reden dat u een prijsopgave heeft ontvangen is omdat het apparaat buiten de garantieperiode is. Het klopt dat er buiten de garantieperiode en binnen de verwachtingen u als consument ook nog rechten heeft. Dit houd niet in dat een reparatie per definitie kosteloos wordt uitgevoerd. Bij een prijsopgave wordt er rekening gehouden met deze verwachting en de huidige leeftijd. U heeft als consument ook een lange tijd plezier van het apparaat gehad en deze ´periode´ dient u dan in feite te betalen, het gebruiksdeel.

U geeft ook aan dat het euvel al een half jaar eerder was, maar helaas kan dit niet hierin meegenomen worden. U heeft als consument natuurlijk ook zelf de verantwoordelijkheid om problemen met het apparaat zelf direct te melden en dan aan te bieden voor reparatie.

Uw apparaat is ruim 3 jaar oud op een gemiddelde verwachte levensduur van 4 jaar (Uneto-VNI richtlijnen). Dit houd in dat de afschrijving op het apparaat 75% is. In dit geval kunnen wij u nog een coulance bieden van 25%, waardoor de reparatiekosten uitkomen op €165,75. Als extra coulance wil ik dit bedrag afronden naar €150 euro incl. BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 21:58
Ik ben in het bezit van een Onkyo TX-L50 en heb een vraag of andere dat probleem ook hebben, met hetzelfde model of met een ander model met dezelfde functionaliteit.
De chromecast built-in werkt naar mijn idee voldoende. Ik ben er nog niet weg van maar meestal gaat het goed. Nu heb ik ook nog andere chromecast audio en deze heb ik via de google home app gekoppeld in een groep, zodat ze dezelfde muziek tegelijk kunnen afspelen.

Ik heb 2 verschillende setups gemaakt:

setup 1:
1 chromecast audio
1 google home device
1 onkyo chromecast built-in

setup 2:
1 chromecast audio
1 google home device

setup 1 geeft superveel storing, verbinding valt weg, kraakt aan alle kanten. Kortom, dit wil je niet.
setup 2 gaat super en geeft een echt multi room gevoel.

zijn er mensen die een soortgelijke setup hebben en dezelfde problemen ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mecraw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-03 15:59
Hallo, ik ben nieuw op het forum om jullie mening te vragen.

Ik ben op zoek naar een 5.1 systeem, hoeft niet high end te zijn, gewoon een instapmodelletje om op de tv aan te sluiten en ik wil er ongeveer 200 euro aan uit geven.

Nu staat er een Onkyo HT-S6505 systeem bij ons in de buurt te koop, het systeem is in 2013 aangeschaft.
Ik lees hier dat er heel veel problemen met de HDMI boarden geweest zijn, moet ik daar bij dit model ook bang voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Veneficus schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:31:
Mijn TX-NR646 is net terug van reparatie, waarbij het HDMI-board vervangen is. Maar nu wil hij niet meer praten met mijn PS4. De PS4 praat wel direct met de TV, en ook de Ziggo Mediabox praat via dezelfde HDMI poort netjes met de Onkyo, maar met de PS4 krijg ik "no signal". Vóór de reparatie ging het allemaal wel goed.

Als deze net terug is van reparatie dan kun je toch terug naar de reparateur met deze melding. Je hebt zelf de constatering uit het verleden dat het hoort te werken (en dat hoort het ook, op de 636 werkt het ook goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

PaPi36 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:02:
en zie hier de reactie op de defecte Onkyo 636.....iemand ideeën???
...150€ vind ik een belachelijk bedrag voor een receiver waar ze 646 voor 300€ nieuw aanbieden.
--------------------------------------------------------

De reden dat u een prijsopgave heeft ontvangen is omdat het apparaat buiten de garantieperiode is. Het klopt dat er buiten de garantieperiode en binnen de verwachtingen u als consument ook nog rechten heeft. Dit houd niet in dat een reparatie per definitie kosteloos wordt uitgevoerd. Bij een prijsopgave wordt er rekening gehouden met deze verwachting en de huidige leeftijd. U heeft als consument ook een lange tijd plezier van het apparaat gehad en deze ´periode´ dient u dan in feite te betalen, het gebruiksdeel.

U geeft ook aan dat het euvel al een half jaar eerder was, maar helaas kan dit niet hierin meegenomen worden. U heeft als consument natuurlijk ook zelf de verantwoordelijkheid om problemen met het apparaat zelf direct te melden en dan aan te bieden voor reparatie.

Uw apparaat is ruim 3 jaar oud op een gemiddelde verwachte levensduur van 4 jaar (Uneto-VNI richtlijnen). Dit houd in dat de afschrijving op het apparaat 75% is. In dit geval kunnen wij u nog een coulance bieden van 25%, waardoor de reparatiekosten uitkomen op €165,75. Als extra coulance wil ik dit bedrag afronden naar €150 euro incl. BTW
Ik snap je frustratie, maar ik vind dit eigenlijk een nette reactie van ze. Ze leggen precies uit hoe het juridisch zit in Nederland, en dat klopt nog ook. Daar kunnen veel shops een voorbeeld aan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPi36
The Legend schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:56:
[...]

Ik snap je frustratie, maar ik vind dit eigenlijk een nette reactie van ze. Ze leggen precies uit hoe het juridisch zit in Nederland, en dat klopt nog ook. Daar kunnen veel shops een voorbeeld aan nemen.
Neemt niet weg dat dit pas komt nadat ik een escalatiebrief stuur. Maar goed te weten dat ze blijkbaar redelijk handelen. Daar kan ik over met ze in gesprek dan. Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
@PaPi36 voor de volledigheid: wanneer is het aangeschaft en voor welke prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habana
Lekker makkelijk we richten een brancheorganisatie op, maken een vage lijst op met richtlijnen en verwijzen erna alsof dat alles bepalend en heilig is.

"Om te bepalen of er nog recht is op kosteloze reparatie of vervanging van een defect apparaat, houden winkeliers vaak de fabrieksgarantie aan of beroepen zich op een lijst met richtlijnen voor gebruiksduur van de brancheorganisatie Uneto-VNI"

https://www.uneto-vni.nl/...jnenafschrijvingsmethoden

Het komt bij mij over dat dit enkel en alleen in het leven is geroepen om lekker makkelijk consumenten garantie geschillen af te wentelen, bv. voor Audio tussen de €200 - €399 maar drie jaar gebruiksduur duur?, ik heb hier nog audio staan van twintig jaar oud en in prima functionele staat.

Wat een onzin, zelfs de consumentenbond hadden hier in 2016 al heel andere gedachten over en totaal verschillende uitkomsten van eigen onderzoek.

https://www.consumentenbo...-langer-recht-op-garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
PcDealer schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:16:
@PaPi36 voor de volledigheid: wanneer is het aangeschaft en voor welke prijs?
Eind nov 2014 voor 395€

Dec 2017 gemeld bij Correct....achteraf had ik een half jaar geleden al moeten melden...maar ja achteraf

Ik blijf het uiteraard heel matig vinden dat een retailer weg komt met een gebruiksduur van drie jaar op een receiver

[ Voor 15% gewijzigd door PaPi36 op 16-01-2018 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Veneficus schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:31:

Hele rare vraag maar welke firmware heeft je ps4? ik had namelijk met 5.0 exact hetzelfde probleem.
Na een update naar 5.01 deed alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
PaPi36 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:08:
[...]

Eind nov 2014 voor 395€

Dec 2017 gemeld bij Correct....achteraf had ik een half jaar geleden al moeten melden...maar ja achteraf
Ok dus 3 jaar en een beetje oud. Ik verwacht toch wel een langere gebruiksduur dan dat van een A-merk (mag ik dat zeggen?) receiver.
Ik blijf het uiteraard heel matig vinden dat een retailer weg komt met een gebruiksduur van drie jaar op een receiver
Hoezo komen ze er mee weg? Heb je het al opgegeven dan? Ik ga hier op broeden... nadat je ook de vraag van @Dj Neo Ziggy hebt beantwoord :)

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 16-01-2018 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPi36
PcDealer schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:28:

Hoezo komen ze er mee weg? Heb je het al opgegeven dan? Ik ga hier op broeden... nadat je ook de vraag van @Dj Neo Ziggy hebt beantwoord :)
Ik heb de PS4 rechtstreeks op de tv aangesloten staan....en heel soms heb ik eigenlijk wel eens dat er geen signaal doorkomt. Dan moet ik ps4 herstarten en dan werkt t weer. Momenteel v 5.03. Ik denk dan altijd maar dat het door goedkope HDMI kabels komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik heb het probleem ook gehad. Misschien je ps4 even resetten zodat ie eerst naar de laagste resolutie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

PaPi36 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:08:
[...]

Eind nov 2014 voor 395€

Ze hebben het niet over een (technische) gebruiksduur van drie jaar, maar over de economische levensduur van het apparaat. Dat de technische levensduur mag worden verwacht langer te zijn ontkennen ze ook niet in het laatste bericht, maar voor de vraag of er kosten aan de reparatie zijn verbonden is wel relevant in hoeverre het apparaat al is afgeschreven (de economische levensduur). Als ik het goed lees hanteren ze een afschrijvingsperiode van 4 jaar. Ik vind dat niet vreemd voor een apparaat uit een industrie die razendsnel ontwikkelt. Dat zal ook gelden voor tv’s. En wat dacht je van een nieuwe auto? Je rijd je auto na een jaar total loss, reken maar niet op een dagwaarde die in de buurt komt van de aanschafprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bij mijn 707 heb ik wel eens dat de DAB+ tuner op de Universele poort niet goed opgepakt wordt..
9/10 keer is het een kwestie om de schakelaar op de DAB+ tuner module even om te zetten naar passtrough, en dan de 707 even uit doen en weer aan.. en daarna de tuner weer in de juiste stand te zetten.

en soms moet ik de hele reutel "resetten" maar das niet het meest handige gezien dan alle settings weer weg zijn.. gelukkig wel fotos van elke belangrijke instellingenset

maar goed nog geen HDMI problemen gehad na reparatie :)
* SMSfreakie klopt af..

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaPi36
The Legend schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:42:
[...] En wat dacht je van een nieuwe auto? Je rijd je auto na een jaar total loss, reken maar niet op een dagwaarde die in de buurt komt van de aanschafprijs.
Mwa een vergelijking met een auto gaat niet helemaal op. Receiver staat gewoon netjes stil zonder rare fratsen, beperkt gebruik en binnen drie jaar gaat ineens een blijkbaar bijzonder duur onderdeel stuk. Dan heeft mijn kia zelfs 7 jaar garantie. En bij een verzekering wordt de hele kostprijs van een reparatie vergoed als de wagen niet total loss is....niet een evenredig deel van de resterende afschrijvingsduur wat van de reparatie prijs afgetrokken wordt als een soort 'coulance' korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

PaPi36 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:05:
[...]

Mwa een vergelijking met een auto gaat niet helemaal op. Receiver staat gewoon netjes stil zonder rare fratsen, beperkt gebruik en binnen drie jaar gaat ineens een blijkbaar bijzonder duur onderdeel stuk. Dan heeft mijn kia zelfs 7 jaar garantie. En bij een verzekering wordt de hele kostprijs van een reparatie vergoed als de wagen niet total loss is....niet een evenredig deel van de resterende afschrijvingsduur wat van de reparatie prijs afgetrokken wordt als een soort 'coulance' korting
Dat geldt natuurlijk voor alle elektronica, schrijft het daarom niet af? Al laat je het ding in de doos zitten, dan nog schrijft ‘ie af alleen al vanwege het feit dat de technologische ontwikkeling rap gaat en er jaarlijks veel nieuwere producten op de markt komen. En je vergelijking met een verzekering gaat natuurlijk niet op, of heb je je receiver ook verzekert? ;)

Nogmaals, ik snap heel goed dat dit gevoelsmatig niet lekker zit, zo’n ding hoort het wat mij betreft ook langer te doen. Maar als je dit langs de juridische lat legt dan denk ik dat ze goed (genoeg) zitten.

(Edit)

Ik zie nu pas dat we in het gewone onkyo topic zitten, dan is deze discussie wel wat off-topic.

[ Voor 4% gewijzigd door The Legend op 16-01-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:25
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:16:
[...]

Hele rare vraag maar welke firmware heeft je ps4? ik had namelijk met 5.0 exact hetzelfde probleem.
Na een update naar 5.01 deed alles het weer.
Negeer mijn post maar :P
Dingen blind op de tast aangesloten, vanwege de inbouwlokatie. Daar ging iets fout 8)7

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23
The Legend schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:13:

(Edit)

Ik zie nu pas dat we in het gewone onkyo topic zitten, dan is deze discussie wel wat off-topic.
Is er ook nog een "speciaal" Onkyo topic dan ergens hier op tweakers? Dan heb ik die gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

offtopic:
Nee, ik dacht dat erredobble een apart topic had geopend maar dat was niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Klopt...gaat over Onkyo receiver en garantie service verlening...vandaar dat het mij wel on topic leek. The soap continues.... Heb zelf een voorstel gedaan om de Onkyo 676 met korting te kopen ipv de oude te repareren. Namelijk voor 300 ipv de 445 waar die voor aangeboden wordt. Leek me dan wel een redelijke deal en dan heb ik in ieder geval een nieuwe.

Antwoord: De betaling van €300 euro kunnen we in principe mee akkoord gaan, echter omdat de oude receiver niet hersteld worden zitten hier wel onderzoek en behandelingskosten aan verbonden, waar ik niet omheen kan en die wij ook moeten betalen. Deze kosten zijn €45 euro onderzoek plus €35 euro behandeling/transport. Nu wil ik u dan voorstellen dat wij wel de €35 euro berekenen, zodat ik de nieuwe 676 kan leveren voor €335 euro.

Ben ik eigenlijk weer niet blij mee....zeker omdat dit vage garantie proces en evt kosten nergens duidelijk vooraf gemeld wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
D
PaPi36 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:45:
Klopt...gaat over Onkyo receiver en garantie service verlening...vandaar dat het mij wel on topic leek. The soap continues.... Heb zelf een voorstel gedaan om de Onkyo 676 met korting te kopen ipv de oude te repareren. Namelijk voor 300 ipv de 445 waar die voor aangeboden wordt. Leek me dan wel een redelijke deal en dan heb ik in ieder geval een nieuwe.

Antwoord: De betaling van €300 euro kunnen we in principe mee akkoord gaan, echter omdat de oude receiver niet hersteld worden zitten hier wel onderzoek en behandelingskosten aan verbonden, waar ik niet omheen kan en die wij ook moeten betalen. Deze kosten zijn €45 euro onderzoek plus €35 euro behandeling/transport. Nu wil ik u dan voorstellen dat wij wel de €35 euro berekenen, zodat ik de nieuwe 676 kan leveren voor €335 euro.

Ben ik eigenlijk weer niet blij mee....zeker omdat dit vage garantie proces en evt kosten nergens duidelijk vooraf gemeld wordt...
17,50 voor een doos en transport heen en nogmaals terug voor de bij hen gekocht product? En dat naast de onderzoekskosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik ben blij hoor met met 676e maar ik krijg de chromecast voor geen meter aan de praat.
Ik kan er niets naar toe streamen, apparaat word niet gevonden.

Uiteindelijk alleen via mijn telefoon 1x een audio file kunnen afspelen maar geen beeld.
Verder krijg ik helemaal geen verbinding met het apparaat vanaf mijn tab S2. Hij ziet wel mijn TV boven.
Ik heb ook helemaal geen inlog gezien op de versterker oid van google.
Verder streamen via dts-fi vanaf telefoon helemaal geen probleem oid.

Maar nu blijkt dat de 676 alleen maar audio doet en dus geen video..... Dan moet het geen chromecast heten maar chromecast audio.

[ Voor 11% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 18-01-2018 22:09 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 40 Laatste