Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
Ik heb sinds gisteren een nieuwe tv, de Sony 55-XE90(05), en ondervind 2 problemen met ARC op mijn TX-NR509 waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen ;(

De TV is via een 1.4 kabel aangesloten op de correcte HDMI-poort en de TV ziet de versterker (geeft ook netjes het type aan) als extern apparaat. Als ik echter Netflix afspeel krijg ik bij een 5.1 audiospoor helemaal geen geluid en als ik een normaal stereo-spoor neem (5 channel) dan heb ik wel geluid maar 'plopt' het elke 2 seconden, het lijkt op de versterker ook alsof de verbinding wegvalt oid.

De versterker werkt verder goed als ik mijn mediaspeler via HDMI 5.1 of stereo bronnen af laat spelen.....

Iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen, een workaround is het geluid via een optische kabel te laten lopen maar ook dat werkt niet altijd feilloos heb ik begrepen en ARC is natuurlijk wel fijn (als het werkt).

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Doopy-X- En als je nu de mediaspeler niet aansluit, werkt 't dan wel goed?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Lip schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:45:
@Doopy-X- En als je nu de mediaspeler niet aansluit, werkt 't dan wel goed?
Ga ik vanmiddag proberen. Kunnen die elkaar storen, and if so, dan toch optisch gebruiken?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat zou kunnen, dat had ik namelijk met een AC-Ryan Playon HD mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Lip schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:49:
Dat zou kunnen, dat had ik namelijk met een AC-Ryan Playon HD mini
Even voor de verduidelijking: de mediaspeler (WD Live) zit niet op de TV aangesloten maar op de reciever...maar die kan toch een andere HDMI-input in de war schoppen?

Ik ga vanmiddag wel even een powercycle doen met alleen de TV aangesloten *bidt*

*burp*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Doopy-X- Dat was al duidelijk, en daarmee blijft het antwoord hetzelfde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Lip schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:58:
@Doopy-X- Dat was al duidelijk, en daarmee blijft het antwoord hetzelfde. ;)
Haha, ok. Ik meld me vanmiddag weer ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Toch niet om een verklaring te vragen, want die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Lip schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:00:
Toch niet om een verklaring te vragen, want die heb ik niet.
Nee, met de uitkomst 8)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Update: de powercycle lijkt geholpen te hebben, ik heb daarna ook de mediaspeler er weer aangekoppeld. Ik heb nu ook 5.1 geluid na de Dolby Digital Plus-uitvoer op de tv aangepast te hebben. So far. so good, hopelijk blijft het werken.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Iemand hier die toevallig een werkende code voor de Tele2 box heeft voor de Onkyo AB?
Ik heb deze codes al gevonden maar die werken allemaal niet:
00660, 02447-> Tele2 / 01615, 01898, 01481, 02482, 01998, 02302, 03028 -> Amino

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
Sinds enige maanden is de ventilator van mijn Onkyo 636 merkbaar te horen na ongeveer een klein uurtje (dan gaat die aan). Bijzonder storend en daarvoor nooit opgemerkt. Receiver staat verder helemaal vrij, daar is niets veranderd. Heb een service verzoek bij Onkyo ingestuurd aangezien hij pas 3 jaar oud is. Maar als ze een recall willen doen die mij geld kost dan haak ik daar toch op af waarschijnlijk.

Iemand ervaring met ventilator geluid en hoe dit zelf te verhelpen?
thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gezien het ding helemaal vrij staat zal het wel (opgehoopt) stof zijn waardoor de Onkyo sneller warm wordt en/of zijn warmte minder goed zelf kan afvoeren zonder hulp van de ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
Ik heb een 676e staan en zodra ik muziek afspeel via spotify hoor ik een soort ruis in de bas.
Als ik spotify afspeel op een 626 heb ik hier geen last van.
Het is alleen bij spotify, radio en de rest van de mogelijkheden heeft hier geen last van.
Klinkt dit bekend bij iemand?
Zou hij dan voor reparatie weggebracht moeten worden?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:20
Onbekend issue (636)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
....helaas mijn 609 voor de 2e maal overleden. In mei 2016 de eerste keer en onder de costumer care program gerepareerd, 15 maanden later dezelfde euvel (geen video, geen netwerk, geen audio).
Hij is helaas uitgesloten nu van dit programma (al 1x gebruik van gemaakt)
Vind het toch wel een dingetje. Receiver is 5 jaar oud. Mag toch een langere levensduur duur verwachten.
Ik heb Onkyo gemaild met de vraag wat nog mogelijk is. Ik wacht hun reactie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Dat is inderdaad apart!

Mijn oude 575 (uit 1999) werkt nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
ikweethetbeter schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 23:33:
Dat is inderdaad apart!

Mijn oude 575 (uit 1999) werkt nog steeds!
Nou ken(de) Onkyo voor dit (series 08,09 issues ) als uiterst betrouwbaar merk. Vandaar destijds ook mijn keuze voor de 609.

De 575 zal destijds gebouwd zijn met een hoofdfunctie : geluid weergeven (op een mooie manier).

Die van mij zal wel gebouwd zijn met de gedachte : “geluid weergeven en....oj moet ook connectiviteit hebben bla bla”

....ik klink bijna als “vroeger was alles beter” .

Reseller van destijds is er helaas niet meer. Daar aankloppen is dus niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
TripleNL schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:48:
De 575 zal destijds gebouwd zijn met een hoofdfunctie : geluid weergeven (op een mooie manier).
Klopt. Daar was (en is) hij erg goed in. Geen HDMI, maximaal DTS (geen probleem voor mij), maximaal 5.1 (ook geen probleem voor mij), alleen vanwege het gebrek aan HDMI heb ik 'm weggedaan.
....ik klink bijna als “vroeger was alles beter” .
Onkyo heeft een paar slechte jaren gehad, helaas... Nu is het weer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
...ja nou gisteren even bij mediamarkt in Almere geweest en wezen proefluisteren....NR676. Klonk goed. Mee naar huis : DOA !
Niks nada noppes. Niet eens een klik van power relais.

Terug.. hoop gehannes bij mediamarkt, zure smaak van Onkyo en MM overgehouden en daar weggegaan.
Hifi klubben binnen gelopen ... fijn geholpen en nu 60 dagen een Denon (AVR-X2400h) op de proef. Onkyo voeren ze niet (althans niet deze winkel) Klankbeeld behoorlijk anders dan de Onkyo en insteltechnisch heel anders, maar voelt goed...

Dit alles na een erg zuinig antwoord van Onkyo/Pioneer eigenlijk. ZA morgen een mail ontvangen, na tijden van wachten.
Reactie:
Met de customer care program had ik een waiver (verklaring) getekend dat ik na ontvangst van de receiver geen claims meer op de de organisatie kan hebben. Ook zullen zij de unit niet ter reparatie aannemen, ookal is het tegen mijn kosten.

Heb de waiver (die nu nog aangeboden worst onder de verlengde customer care programma) nog even nagelezen, ik kom het niet met zo veel woorden tegen. Heb nu zoiets : zal wel.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@TripleNL Vervelend maar een DOA kan voorkomen. Dat je dan direct een zure smaak hebt, vind ik niet helemaal eerlijk in de woordkeuze naar Onkyo. Het lijkt er ook op dat je je een beetje hebt laten piepelen door Mediamarkt; een DOA behoort on the spot omgeruild te worden (of geld terug) en het waiver/care programma had helemaal niet ingezet mogen worden. Maar ja, dat is Mediamarkt...

Enige reden dat je bij Klubben voor de 2400 hebt gekozen ipv de pricewatch: Sony STR-DN1080 ? Laatstgenoemde heeft, volgens de specs, in ieder geval meer codecs voor audio aan boord en is goedkoper in de Pricewatch. En ten opzichte van de 676 lever je nu bijna 25% piekvermogen in en, zoals je zelf zegt, een ander klankbeeld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:28
TripleNL schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:55:
...ja nou gisteren even bij mediamarkt in Almere geweest en wezen proefluisteren....NR676. Klonk goed. Mee naar huis : DOA !
Niks nada noppes. Niet eens een klik van power relais.

Terug.. hoop gehannes bij mediamarkt, zure smaak van Onkyo en MM overgehouden en daar weggegaan.
Hifi klubben binnen gelopen ... fijn geholpen en nu 60 dagen een Denon (AVR-X2400h) op de proef. Onkyo voeren ze niet (althans niet deze winkel) Klankbeeld behoorlijk anders dan de Onkyo en insteltechnisch heel anders, maar voelt goed...

Dit alles na een erg zuinig antwoord van Onkyo/Pioneer eigenlijk. ZA morgen een mail ontvangen, na tijden van wachten.
Reactie:
Met de customer care program had ik een waiver (verklaring) getekend dat ik na ontvangst van de receiver geen claims meer op de de organisatie kan hebben. Ook zullen zij de unit niet ter reparatie aannemen, ookal is het tegen mijn kosten.

Heb de waiver (die nu nog aangeboden worst onder de verlengde customer care programma) nog even nagelezen, ik kom het niet met zo veel woorden tegen. Heb nu zoiets : zal wel.....
Dus je koopt een Onkyo bij Mediamarkt. Hij is DOA en dan heeft Onkyo het gedaan terwijl mediamarkt gewoon jou moet vergoeden omdat er zoiets bestaat als wettelijke garantie etc?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
TripleNL schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:55:
Consumentenrecht 101: bij verkoper claimen dat je product niet conform is.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Webgnome schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:37:
[...]

Dus je koopt een Onkyo bij Mediamarkt. Hij is DOA en dan heeft Onkyo het gedaan terwijl mediamarkt gewoon jou moet vergoeden omdat er zoiets bestaat als wettelijke garantie etc?
Nee, zie mijn eerdere post. Ik had een Onkyo TX-NR609. Deze is in mei 2016 gerepareerd als onderdeel van een waiverprogramma. Okt 2017 is het euvel terug. Nu geeft Onkyo/Pioneer niet thuis. zij geven aan dat met de waiverprogramma de unit van verdere reparatie is uitgesloten, ookal komt het zelfde euvel binnen aanzienlijke tijd terug.

In de voorwaarden van het waiverprogramma staat dat niet vermeld. Er staat wel vermeld - eenmaal gekozen voor reparatie dan is korting op een nieuwe unit uitgesloten en vice versa. Volgens mij bestaat er ook nog zoiets als garantie op reparatie. Nu is het de vraag is dit wederom 2 jaar. Dat betwijfel ik, maar aan die discussie komt ik niet toe bij Onkyo/Pioneer, want die verwijzen naar de niet bestaande uitsluitingen in de Waiver en naar de reparateur. De reparateur verwijst weer naar de importeur Onkyo Pioneer. en die cirkel is nu rond.

Dat ik vervolgens een DOA Onkyo meekrijg, helpt niet in de merkbeleving Onkyo, dat zeg ik wel eerlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door TripleNL op 06-11-2017 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleNL
MAX3400 schreef op maandag 6 november 2017 @ 07:52:
@TripleNL Vervelend maar een DOA kan voorkomen. Dat je dan direct een zure smaak hebt, vind ik niet helemaal eerlijk in de woordkeuze naar Onkyo.
Nee dat is het dus niet. Zie mijn reactie op @Webgnome ..
Enige reden dat je bij Klubben voor de 2400 hebt gekozen ipv de pricewatch: Sony STR-DN1080 ?
Het ging ook in mijn smaak tussen deze Sony en de Denon AVR-X2400H.
Ik had mazzel dat ze bij HIFI dezelfde speakerbeeld als ik thuis heb staan ( KEF iQ series)
hier kwam de Denon voor mijn gevoel beter tot zijn recht dan de Sony.

Sony kwam te kort vreemd genoeg. Ondanks dat hij 165 W (6 ohm, 1 kHz, 1-kanaals THD 0,9%) leek het wel dat het snel uitgeput was. Bij zacht volume ( achtergrond muziek, tv kijken over de speakers) heel fijn en heel stabiel geluidsbeeld ( geen onverwachte pieken en dalen ) , maar bij de volume wat verder open bij muziek, viel deze gewoon buiten mijn smaak. Onrustig, geen constant "geluidsbeeld" zeg maar. Vond het zelfs bijna storend.
.
Daarbij viel mij het op dat het leek of de Sony bij hoger volume te kort kwam voor de speakers. Werd snel schel en rauw. Nou is dit natuurlijk ook een gevoelskwestie.
De scala aan decoding en mogelijkheden in de Sony is wel erg indrukwekkend, maar hierbij geld eigenlijk ook, wat gebruik er ik er nu echt van met een 5.0 opstelling voor vaak muziek en af en toe een goede film.

De Denon kwam voor mijn gevoel beter uit de startblokken. Laag vermogen was wat voller van klant dan de sony ( okay vaak kan je dat ook instellen natuurlijk). Bij meer vermogen bleef alles voor mijn gevoel in dezelfde klankbeeld en "in controle" Dat gevoel had ik bij de Sony niet. De Denon doet 150 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1 Channel Driven, IEC).

Denon publiceert eigenlijk de RMS ipv de piekvermogen. De RMS is 95 watt (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08% 2ch Drive). Sony haalt 90 onder vergelijkbare situatie vond ik ergens terug.Klein verschil op papier. In beleving had ik wel een groot verschil.Bij excessen in geluid was de Denon stabieler dan de Sony voor mij gevoel En het is toch de beleving wat telt naar mijn smaak.

Daarnaast vrouwlief was mee en vond de Denon mooier ogen dan de Sony.

Voordeel van HIFI is dat je het 60 dagen op proef mag hebben en dan mag ruilen voor een ander (wel even het verschil bijleggen).

Nu verder testen

[ Voor 3% gewijzigd door TripleNL op 06-11-2017 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
Het zal voornamelijk gevoel zijn. Die opgegeven waardes zeggen niets. Net zoals bij meer of minder vermogen de klank voller is of een breder klankbeeld geeft. Die opgegeven waardes worden gehaald door op 1 speaker een pieptoon heen te jagen. Als je 5 speakers haalt doen die receivers waarschijnlijk 80watt. Dat vermogeb ga je waarschijnlijk nooit nodig hebben.

Waar jij waarschijnlijk wel verschil in gehoord hebt zijn mogelijk verschillen in instellingen van de receiver. Had de denon iets van audyssey ingeschakeld? Dat verklaard mogelijk meer geluid op laag volume dan de Sony.

Het komt erop neer dat een verschil in klank heel lastig hoorbaar is tussen receivers. Ik zou me meer focussen op de features die je gaat gebruiken, zoals spotify, hdmi passthrough van beeld of 4K/60hz ondersteuning, HDR, wifi, airplay etc. En uiteraard looks spelen op een gegeven moment mee.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@hulleman ja gevoel. Die piekwaarden zijn de zogenaamde ideaal waarden op basis van piep. En een piep zegt niets.

Ik heb beide receivers op “pure audio” laten draaien. Op multi Channel stereo en dts:x neutral.bij beide stond audigy op off (was zelfs ook nog niet in de luisterruimte ingesteld, vreemd genoeg, toch een selling point)

Qua codec voor muziek bestanden heeft de Sony een streepje voor op de Denon. Maar Denon komt ook een end. Sony heeft wel een mooiere interface voor deze diensten, maar de Denon liet zich makkelijker gebruiken vooral ook voor deze diensten.

Maar overall De Sony was 150 euro duurder dan de Denon en ik kreeg niet echt het gevoel van meerwaarde van de Sony. Maar zoals gezegd een gevoelskwestie. En de mogelijke veto van vrouwlief voor design 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:35
Ik heb trouwens de Onkyo UDB-1 binnen:

http://www.eu.onkyo.com/en/products/udb-1-141417.html

Deze is te koop bij Amazon.de voor 49 euro:

https://www.amazon.de/Onk...lle-Schwarz/dp/B075RGD29H

Dit is een DAB+ ontvanger in de vorm van een USB dongle die je achter op je 2016 of 2017 model receiver prikt. Komt met een draad antenne. Misschien dat ik er nog een review van schrijf. De draad antenne (sluit je aan met een F-connector) is niet echt top. Ik heb er nu een veel betere losse DVB-T antenne op zitten. Geluidskwaliteit is prima. Misschien interessant voor mensen die geen internet radio willen/kunnen, of FM radio via de kabel willen vermijden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
loekf2 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:06:

Dit is een DAB+ ontvanger in de vorm van een USB dongle die je achter op je 2016 of 2017 model receiver prikt. Komt met een draad antenne. Misschien dat ik er nog een review van schrijf. De draad antenne (sluit je aan met een F-connector) is niet echt top. Ik heb er nu een veel betere losse DVB-T antenne op zitten. Geluidskwaliteit is prima. Misschien interessant voor mensen die geen internet radio willen/kunnen, of FM radio via de kabel willen vermijden.
Een review zou wel handig zijn. Hoe stel je de zenders in? Lijkt mij dat de receiver daarvoor wel voorbereid moet zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:35
Lizard schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:55:
[...]
Een review zou wel handig zijn. Hoe stel je de zenders in? Lijkt mij dat de receiver daarvoor wel voorbereid moet zijn?
Ben ik net achter. Je kunt ze gewoon combineren met de AM of FM zenders. Ik heb hem ook in de Pricewatch laten zetten, alleen de 2016 en 2017 modellen zijn ondersteund.

Zal dit weekend een review plaatsen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Heeft iemand weleens zijn TX-NR636 laten repareren? Ik heb de volgende situatie:

'Ergens' in mijn opstelling tussen mijn Philips TV en mijn Onkyo heeft kortsluiting plaatsgevonden - op allebei de apparaten zijn de HDMI in- en uitgangen defect.

Nu heb ik eerder gelezen dat mensen last hadden dat hun 'HDMI' board stuk was. Mijn vraag, is zoiets te repareren, en zo ja welke partij zou dat kunnen?
En mocht iemand dit hebben gedaan, wat waren de kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
Stpan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:00:
Heeft iemand weleens zijn TX-NR636 laten repareren?
Diverse mensen hebben een reparatie laten uitvoeren en hebben dat in dit topic bericht.
Nu heb ik eerder gelezen dat mensen last hadden dat hun 'HDMI' board stuk was. Mijn vraag, is zoiets te repareren, en zo ja welke partij zou dat kunnen?
Ja, zie Onkyo website of je verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Via de Onkyo website een officieel service center gevonden. Excuus dat had ik zelf kunnen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31

Zo te zien kan je dit niet gebruiken op een 656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 21:46
Ik heb m'n C7 OLED via optical HDMI/ARC aangesloten op m'n Onkyo 646. Als ik vervolgens op m'n C7 OLED via Netflix content kijk met een Atmos track (Okya, of The Punisher), neemt de latency echt enorm toe ten opzichte van content met 5.1 geluid. Luister ik de Atmos-track via de TV-luidsprekers, is het wel sync.

Hebben meer mensen dit probleem? Het is zelfs zo erg dat ik het niet kan repareren met de AV-sync optie op de Onkyo, omdat die maar tot -100ms gaat. Bovendien heb ik geen zin om dit elke keer te moeten aanpassen zodra ik van of naar Atmos schakel...

Als ik trouwens mkv's met Atmos-tracks afspeel op m'n Shield, is de latency een stuk minder. Neem aan omdat de audio niet via de TV gaat (Shield > Onkyo > TV).

[ Voor 12% gewijzigd door Ph0en1x op 25-11-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 23:07
Goedenavond,

Al een tijdje heb ik een tx-nr616.
Hiermee ben ik erg gelukkig.

Nu heb ik tijden Black Friday wat leuke spulletjes gekocht en wil ik meer met mijn 616.

Nu vraag ik mij af, handleiding is er niet echt duidelijk in, of ik van mijn PS4 het geluid op de front speakers kan doen en van vb spotify op de achterspeakers.

Ik lees wel iets over die multizone etc, maar dat is volgens mij iets anders, iig andere stekkers.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:28
Blackeagle schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:30:
Goedenavond,

Nu heb ik tijden Black Friday wat leuke spulletjes gekocht en wil ik meer met mijn 616.

Nu vraag ik mij af, handleiding is er niet echt duidelijk in, of ik van mijn PS4 het geluid op de front speakers kan doen en van vb spotify op de achterspeakers.

Ik lees wel iets over die multizone etc, maar dat is volgens mij iets anders, iig andere stekkers.
Nee, kan niet. Hoe had je dat voor je gezien? Multizone is inderdaad iets anders. Dan kun je er voor kiezen om een extra versterker in een andere kamer te knopen aan jou onkyo. Het geluid van de onkyo dat je op zone2 laat komen komt dan bij die versterker binnen zodat je het daar weer kunt horen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 23:07
Webgnome schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:57:
[...]

Nee, kan niet. Hoe had je dat voor je gezien? Multizone is inderdaad iets anders. Dan kun je er voor kiezen om een extra versterker in een andere kamer te knopen aan jou onkyo. Het geluid van de onkyo dat je op zone2 laat komen komt dan bij die versterker binnen zodat je het daar weer kunt horen.
Tja lastig, maar via de app kan je idd zones ingeven, dan speakers toewijzen per zone om vervolgens de input per zone te regelen.

nog maar even verder dromen dan ;)

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:08
Ik heb sinds kort de tx-rz1100. Deze staat niet in de lijst als compatible models, maar is wel een 2016/17 model. Zal die daarentegen wellicht wel werken op dit model??

Erg weinig info op de onkyo-site hierover helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik wil me X1X in volle 4k/HDR gebruiken, maar als ik het scherm bekijk op de X, dan zie ik dat bijvoorbeeld HDR10 niet kan, zou door de Onkyo 656 komen, die doet geen HDR10/Dolby Vision pass-through. (Dolby Vision komt er wel aan). Alhoewel ik op sommige sites zie dat de Onkyo 656 HDR10 Compatible is.

Dus ik vraag me af wat er nou precies van is...

Iemand trouwens een idee hoe ik de X rechtstreeks met TV kan verbinden, zodat ik toch HDR10 heb, maar dat het geluid toch via surround van de 656 gaat (Dolby Atmos)?

Nu gaan de uitgangen van de verschillende apparaten, naar de verschillende ingangen op de 656 en vertrekt er 1 kabel van de uitgang van de 656, naar de ingang van de TV (ARC)

[ Voor 33% gewijzigd door Dragunov op 27-11-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Dragunov schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:04:
Ik wil me X1X in volle 4k/HDR gebruiken, maar als ik het scherm bekijk op de X, dan zie ik dat bijvoorbeeld HDR10 niet kan, zou door de Onkyo 656 komen, die doet geen HDR10/Dolby Vision pass-through. (Dolby Vision komt er wel aan). Alhoewel ik op sommige sites zie dat de Onkyo 656 HDR10 Compatible is.

Dus ik vraag me af wat er nou precies van is...

Iemand trouwens een idee hoe ik de X rechtstreeks met TV kan verbinden, zodat ik toch HDR10 heb, maar dat het geluid toch via surround van de 656 gaat (Dolby Atmos)?

Nu gaan de uitgangen van de verschillende apparaten, naar de verschillende ingangen op de 656 en vertrekt er 1 kabel van de uitgang van de 656, naar de ingang van de TV (ARC)
De 656 zou in principe gewoon HDR10 moeten doorsturen. Werkt het wel als je hem rechtstreeks zou aansluiten? Anders kan er ergens een setting verkeerd staan.

Kan zijn dat het te maken heeft dat waarschijnlijk alleen de 1e HDMI 3 poorten het ondersteunen als jij hem dan op de 4e aansluit werkt het niet.

Je kan het zo instellen dat de TV via ARC het geluid terugstuurt wat hij rechtstreeks binnenkrijgt vanaf een HDMI poort (in dit geval misschien de XOX). Dolby Vision is inderdaad nog onderweg.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Dragunov
Optie " direct "kiezen i.p.v "through "in het video menu van de receiver, zet de videostream 1:1 door naar de HDMI-out.

[ Voor 6% gewijzigd door Lip op 29-11-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:25
Ik heb een 646, en sinds kort problemen met de Wifi verbinding.

Om een verbinding te kunnen maken moet ik nu eerst de router resetten en dan de Onkyo laten zoeken naar Wifi. Vervolgens is de Onkyo de verbinding kwijt zodra hij in standby gaat, terwijl ik alle opties aan heb staan dat hij alle verbindingen aan moet laten (pass-through van signalen, wifi voor netwerkbediening etc). Verder heeft geen enkel apparaat in mijn netwerk hier problemen mee, dus dit zal vrij zeker aan de Onkyo liggen. Het ging opvallen toen ik mijn NAS heb geïnstalleerd, maar dat wil niet zeggen dat het daarvoor niet voorkwam.

Ik dacht dat het misschien aan het aantal apparaten zou liggen, en de Onkyo misschien een IP adres wil hebben in de lage range (192.168.1.1 - 192.168.1.10), dus ik heb toen een aantal apparaten een dedicated adres gegeven om lage nummers vrij te houden, maar dat helpt niet. Het helpt ook niet om de Onkyo zelf een dedicated adres te geven. Alles handmatig instellen op de Onkyo werkt ook niet.

Als ik er wat op Google kom ik alleen maar tegen dat Onkyo aanraadt om 'm bekabeld aan te sluiten, wat een non-oplossing is. Aan de signaalsterkte kan het niet liggen: hij staat nog geen 2 meter van de router, en ALS hij een keer verbinding heeft geeft hij iets van 89% aan (hij staat in een kastje).

Heeft iemand ervaring met dit probleem, en het liefst een oplossing? Ik sta op het punt om een switch te kopen en 'm dan maar bedraad aan te sluiten, maar dat heeft niet de voorkeur.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Lip schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:06:
@Dragunov
Optie " direct "kiezen i.p.v "through "in het video menu van de receiver, zet de videostream 1:1 door naar de HDMI-out.
Staat niet in lijst van de Onkyo 656, overal gezocht

Enkel:
  1. In/Uitgangstoewijzing
  2. Luidspreker
  3. Audio-instellingen
  4. Bron
  5. Hardware
  6. Multizone
  7. Diverse

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

HOME / VIDEO optie DIRECT

[ Voor 84% gewijzigd door Lip op 30-11-2017 13:43 . Reden: excuses ]

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Blackeagle schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:30:
Goedenavond,

Wat je wel kan doen is de spotify app op je PS4 gebruiken tijdens het gamen, dan hoor je dit op de achtergrond van je game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 20:57
Vraagje:

Ik heb mijn Philips 34PUS6501 TV via S/PDIF aangesloten op mijn TX-NR709 receiver. Nu komt het geluid uit m'n receiver later dan het geluid uit m'n tv. Dit is duidelijk hoorbaar en zichtbaar. Echter kan ik met de de delay op de receiver alleen maar meer delay op het geluid toevoegen. Hebben jullie mede Onkyo gebruikers suggesties hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 21:51
Zijn er door tweakers wel positieve ervaringen te melden voor een tx-nr 575 of 676? Het lijkt soms wel of de kwaliteit van de hardware achteruit gaat ipv vooruit.
En weet iemand of de usb aansluiting aan de achterkant ook voeding uitstuurd naar bv een bluetooth transmitter van chinese makelij?

[ Voor 29% gewijzigd door scofield op 02-12-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Op een 656?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
scofield schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:09:
Zijn er door tweakers wel positieve ervaringen te melden voor een tx-nr 575 of 676? Het lijkt soms wel of de kwaliteit van de hardware achteruit gaat ipv vooruit.
Minder dan met de oude serie als ik afga op dit topic.
En weet iemand of de usb aansluiting aan de achterkant ook voeding uitstuurd [...]?
Ik heb net de datasheet van de 575E bekeken en staat daar gewoon vermeld wat mogelijkheden van de poort is. Gek genoeg staat het ook in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
wgfkas schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:09:
Vraagje:

Ik heb mijn Philips 34PUS6501 TV via S/PDIF aangesloten op mijn TX-NR709 receiver. Nu komt het geluid uit m'n receiver later dan het geluid uit m'n tv. Dit is duidelijk hoorbaar en zichtbaar. Echter kan ik met de de delay op de receiver alleen maar meer delay op het geluid toevoegen. Hebben jullie mede Onkyo gebruikers suggesties hoe dit op te lossen?
Wat is de bron van je geluid? Als dat niet de tv is, laat het geluid dan via je receiver lopen, daar is het voor gemaakt, daarom zitten er zoveel HDMI aansluitingen op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Geprobeerd en blijft zelfde op de X1, ik denk gewoon dat de 656 enkel HDR ondersteunt en niet HDR10 en dat dit pas vanaf de 676E is dat zowel HDR10 en Vision wordt ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heel misschien, valt dit op te lossen met een firmware update. Een mailtje naar Onkyo support doet 't zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
Veneficus schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:36:
Ik heb een 646, en sinds kort problemen met de Wifi verbinding.

Om een verbinding te kunnen maken moet ik nu eerst de router resetten en dan de Onkyo laten zoeken naar Wifi. Vervolgens is de Onkyo de verbinding kwijt zodra hij in standby gaat, terwijl ik alle opties aan heb staan dat hij alle verbindingen aan moet laten (pass-through van signalen, wifi voor netwerkbediening etc). Verder heeft geen enkel apparaat in mijn netwerk hier problemen mee, dus dit zal vrij zeker aan de Onkyo liggen. Het ging opvallen toen ik mijn NAS heb geïnstalleerd, maar dat wil niet zeggen dat het daarvoor niet voorkwam.

Ik dacht dat het misschien aan het aantal apparaten zou liggen, en de Onkyo misschien een IP adres wil hebben in de lage range (192.168.1.1 - 192.168.1.10), dus ik heb toen een aantal apparaten een dedicated adres gegeven om lage nummers vrij te houden, maar dat helpt niet. Het helpt ook niet om de Onkyo zelf een dedicated adres te geven. Alles handmatig instellen op de Onkyo werkt ook niet.

Als ik er wat op Google kom ik alleen maar tegen dat Onkyo aanraadt om 'm bekabeld aan te sluiten, wat een non-oplossing is. Aan de signaalsterkte kan het niet liggen: hij staat nog geen 2 meter van de router, en ALS hij een keer verbinding heeft geeft hij iets van 89% aan (hij staat in een kastje).

Heeft iemand ervaring met dit probleem, en het liefst een oplossing? Ik sta op het punt om een switch te kopen en 'm dan maar bedraad aan te sluiten, maar dat heeft niet de voorkeur.
Hier hetzelfde netwerk probleem gehad met de 646. Kon ook geen connectie meer krijgen , had deze via draad gekoppeld geen wifi. Opgestuurd en na 4 weken een gerefurbished 747 gekregen. Eerst blij met de upgrade, na 2 dgn zwaar teleurgesteld vanwege t zelfde issue. Netwerk connectiviteit is belabberd. TuneIn werkt niet op de meeste streams, Spotify mega instabiel, bluetooth idem dito. Radio functionaliteiten en muziek luisteren in t algemeen waar deze mede voor in huiskamer staat is dus nog steeds niet te gebruiken. Toestel gaat in restart modus wanneer op TuneIn ingetuned wordt. Apparaat gaat gewoon over zijn ‘nek’ bij t aankiezen van een stream.
Ben echt mega teleurgesteld in de repair kwaliteiten van Onkyo alsmede de kwaliteit.
Trouwens supervaag dat ik nu twee verschillende apparaten heb met hetzelfde probleem.
En ja, ik heb gecheckt of alles ok is, inclusief het koppelen van een andere receiver van een ander merk. Werkt als een zonnetje.... ik weet t niet meer... wellicht hier wel ..?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Lip schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:21:
Heel misschien, valt dit op te lossen met een firmware update. Een mailtje naar Onkyo support doet 't zeker weten.
Pass-through zou perfect mogelijk zijn via firmware update, net zoals Vision via update zal worden ondersteund in december.

Maar heb voor alle zekerheid mail gestuurd naar Onkyo Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
mistercage schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:50:
[...]

Hier hetzelfde netwerk probleem gehad met de 646. Kon ook geen connectie meer krijgen , had deze via draad gekoppeld geen wifi. Opgestuurd en na 4 weken een gerefurbished 747 gekregen. Eerst blij met de upgrade, na 2 dgn zwaar teleurgesteld vanwege t zelfde issue. Netwerk connectiviteit is belabberd.
Deed die van jou het wel aan de kabel? Of had je alleen problemen met wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
@Veneficus : Bij beiden een issue. WiFi vond ie niet of connecteerde ie moeizaam aan. Via ethernet hetzelfde verhaal. Nu heb ik wel een verbinding maar geen TuneIn.
Afhankelijk van ‘zijn’ humeur bepaalt tapparaat wat t wil doen op een dag...

[ Voor 3% gewijzigd door mistercage op 06-12-2017 15:00 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 20:48
Sindskort heb ik een onkyo 656 (voorheen een onkyo 609). Deze gebruik ik i.c.m. een Harman Kardon 5.1 setje. Na het aansluiten en calibreren d.m.v. de bijgeleverde mic, is het geluid erg dof en komt er weinig geluid uit de subwoofer. Bij de onkyo 609 was het geluid veel voller en bij films werd je soms weggeblazen bij een granaatinslag. Dat is nu niet het geval. Voor m'n gevoel klinkt het voor geen meter.

Welke instellingen moet ik wijzigen?
Huidige crossover settings:
Front 120 hz
Center 180 hz
Surround 180 hz
LPF van LFE 120 hz
Dubbele bas kan ik niet aanpassen

Configuratie als 5.1 met subwoofer, afstanden speakers zijn juist.
LFE niveau -20dB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@lochtejans luidspreker merk , type , soort? Dit zal vast de goeie wezen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yWIfiJj7V3wvYZ4cQgp3XpKo/full.gif

Kijk eens of je hier mee verder komt.

Meet met een rolmaat, de breedte tussen de luidsprekers in van tweeter naar tweeter.

De gemeten afstand bepaald het oriëntatiepunt tussen de luidsprekers in, waar de kalibratie microfoon voor de eerst meting geplaatst worden.

Verder moet voorkomen worden, dat de kalibratie microfoon niet op null- en piek-punten geplaatst word in de luisterruimte. Null- punten vind je in een rechthoekige kamer halverwege (in midden v.d lengte as). Meestal , maar niet altijd gaat het inmeten op deze plek, niet goed.

Dat kan aan duizend en 1 dingen liggen. In de signature onder dit bericht word grotendeels uitgelegd, hoe dat in elkaar steekt.

Wanneer op een piek inmeet, zal je vaak dit soort meet resultaten zien:
Front 120 hz
Center 180 hz
Surround 180 hz
LPF van LFE 120 hz

LFE niveau -20dB
Een ander voorbeeld waarbij Audyssey besluit na het inmeten, de crossover van de hoofdluidsprekers op 40Hz zet. Feitelijk het tegenovergestelde van jou situatie, waarbij de grondslag van beide situatie hetzelfde is.

De besluitvorming van Audyssey heeft niets vandoen,
[/List]
• met de luidspreker specificaties (belastbaarheid, nominale weerstand en het frequentiebereik)
• Het vermogen wat de eindversterker kan leveren aan de aangesloten luidsprekers op de receiver.[/list]

Maar heeft alles te maken met:
Staande golven (feitelijk stilstaande lucht).
(On)gecontroleerde verplaatsing, van grote hoeveelheden luchtdruk. En tot slot reflecties.

Aan de reflecties en het "in goede banen leiden" van de luchtdruk die afkomstig is van je subwoofer, daar kan je niet zoveel aan doen wanneer je geen demping wil aanbrengen in de vorm van glaswol of steenwol isolatie platen.

Door andere plaatsing van je luidsprekers, of heel simpel een andere eerste in meet positie te kiezen. Kan je het ontstaan van staande golf, en op welke frequentie dit gebeurd een klein beetje bijsturen.

[img]https://http://www.ecoustics.com/electronics/messages/34579/705939.jpg[/img]
Goed geplaatste luidspreker indeling kenmerkt zich door:
Plaatsing bij voorkeur in de lengte as.
Plaats men de tweeters van de luidsprekers op ooghoogte.
En voorkom je plaatsing waarbij 2 muren bij elkaar komen, om het fase gedrag van de luidspreker in stand te houden.

Het naderhand aanpassen van crossover-frequenties zal hoogstwaarschijnlijk nadelig uitpakken door de staande golven omdat anders de luisterruimte in z'n geheel (vloer, muur en plafond) aan het resoneren is dat drie huizen verderop nog te horen is.

Misschien nodeloos ter bekendmaking, de subwoofer is er niet bijgezet al bijzettafeltje, en de hedendaagse vloerstaande luidspreker is nog steeds geen verlengstuk van uw plantenbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
lochtejans schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:39:
Front 120 hz
Center 180 hz
Surround 180 hz
LPF van LFE 120 hz

LFE niveau -20dB
Wat waren de instellingen van de TX-NR609? Dan heb je al een veel beter vergelijk dan de getallen puur hier op papier. Double Bass kan alleen als je speakers op "LARGE" staan, dus dat die optie greyed-out is klopt. Voor melkpakjes vind ik de crossovers ook niet heel gek. Nu is het ene speakertje de andere niet en zegt een "HK 5.1" niet heel veel, maar 120 tot 180 Hz kan zeker. Plus het hangt ook af van de plaatsing van de speakers. Enige is dat -20dB voor het LFE niveau mijns inziens wel laag is. Die omhoogschroeven zou zeker de "granaatinslag" meer boost geven. Maar of dat genoeg is durf ik niet te zeggen. Heb je nog een andere waarde die het volume van de subwoofer limiteert? Met een dergelijke 5.1 set leun je er op de subwoofer en die dan dempen in het volume haalt letterlijk heel de set onderuit.

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 07-12-2017 10:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
navraag bij Onkyo gedaan over ventilator geluid wat na twee en half jaar ineens te horen is. Kreeg reactie om het op te sturen naar repair center maar wel volle kosten hierbij voor mij. Dat is een soort vervelende loterij (ook mbt de kosten uiteindelijk) en daardoor niet echt een optie. Betreft de 636.

Iemand ervaring of tips hoe ventilator geluid te verminderen?
Is het open schroeven te doen om goed te stofzuigen of zelfs ventilator vervangen (welk modeltype ventilator dan aan te raden)?

[ Voor 16% gewijzigd door PaPi36 op 09-12-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
PaPi36 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:36:
navraag bij Onkyo gedaan over ventilator geluid wat na twee en half jaar ineens te horen is. Kreeg reactie om het op te sturen naar repair center maar wel volle kosten hierbij voor mij.
Is het open schroeven te doen om goed te stofzuigen of zelfs ventilator vervangen (welk modeltype ventilator dan aan te raden)?
Verkopende partij erop aanspreken. Waarom zou je gaan kloten in een apparaat dat nog gewoon garantie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Stopt de fabrieksgarantie niet bij 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
scofield schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:23:
Stopt de fabrieksgarantie niet bij 2 jaar?
Zou kunnen. Maar is het af fabriek gekocht dan? Ik denk via een verkopende partij. Het is weer duidelijk dat het consumentenrecht niet bij iedereen bekend is.

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 09-12-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Daar heb je gelijk in, vaak denk je als consument dat je "recht" al voorbij is. Consumentenrecht strekt dan blijkbaar verder als je verwacht. Ook ik ben daar idd niet goed bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
tja je mag ervan uitgaan dat (ondertussen drie jaar sinds aankoop) de ventilator geen geluid gaat maken wat je merkt bij muziek luisteren. Maar de discussie die het geeft bij een partij als Onkyo stemt niet positief en achteraf mijn "recht" halen zie ik niet zo zitten.

Vandaar de hoop dat iemand wellicht een redelijk eenvoudige truc zou hebben om dit te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik zoek heel het internet rond, maar ik kan alleen een belachelijk prijs verschil vinden tussen de NR676 en NR656.
Volgens mij qua features scheelt het niets.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragunov
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:51:
Ik zoek heel het internet rond, maar ik kan alleen een belachelijk prijs verschil vinden tussen de NR676 en NR656.
HDR10 en Dolby Vision en ook HDCP 2.2 op alle poorten ipv 1-3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
PaPi36 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:49:
tja je mag ervan uitgaan dat (ondertussen drie jaar sinds aankoop) de ventilator geen geluid gaat maken wat je merkt bij muziek luisteren. Maar de discussie die het geeft bij een partij als Onkyo stemt niet positief en achteraf mijn "recht" halen zie ik niet zo zitten.
Onkyo is ook geen partij in deze - en ook dan is normaliter het concumentenrecht van toepassing - tenzij je het direct bij ze hebt gekocht. En als je het zelf wil fixen, moet je "achteraf" proberen garantie te krijgen als er iets anders stuk is en ze niet originele parts vinden. Je maakt er een groter probleem van dan het is en je volgt mijn advies niet op.

Laat ik het anders aangeven: waarom ga je niet terug naar de verkoper met je non-conform product?
Hier een redelijk overzicht: https://tweakers.net/pricewatch/compare/542495;767037/

[ Voor 20% gewijzigd door PcDealer op 10-12-2017 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

PaPi36 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:36:
navraag bij Onkyo gedaan over ventilator geluid wat na twee en half jaar ineens te horen is. Kreeg reactie om het op te sturen naar repair center maar wel volle kosten hierbij voor mij. Dat is een soort vervelende loterij (ook mbt de kosten uiteindelijk) en daardoor niet echt een optie. Betreft de 636.

Stofzuigers gebruiken om de binnenkant van elektrische apparaten te reinigen is nooit een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Tja daar wordt ik niet wijzer van. Als je deze twee naast elkaar zou zetten zie je dat de 565 meer features zou hebben dan de 676

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dj Neo Ziggy schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:56:
[...]

Tja daar wordt ik niet wijzer van. Als je deze twee naast elkaar zou zetten zie je dat de 565 meer features zou hebben dan de 676
Misschien verder scrollen, dan je muiswiel lang is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Geloof me dat had ik gedaan.
Zoals je kan zien heeft de 656 wel de upscaling en DLNA en de 676 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik ben me aan me aan het oriënteren op een leuk setje voor bij de televisie. Mijn oog was gevallen op pricewatch: Onkyo HT-S3800, volgens mij is dit het instapmodel. Zijn er tweakers die dit model ook bezitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Enig idee wat de inruilwaarde van de Onkyo TX-SR608 (zwart) dec. 2010 is?
Wil een nieuwe receiver kopen voor +/- €600,- +inruilwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
PCan schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:57:
Enig idee wat de inruilwaarde van de Onkyo TX-SR608 (zwart) dec. 2010 is?
Wil een nieuwe receiver kopen voor +/- €600,- +inruilwaarde.
Ik hoop dat iemand er EUR 50,00-100,00 voor geeft.
Nu werkt de vergelijker wel: http://www.eu.onkyo.com/e...html?products=29543,31359

[ Voor 39% gewijzigd door PcDealer op 11-12-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 20:48
FeaR schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:32:
[...]

Wat waren de instellingen van de TX-NR609? Dan heb je al een veel beter vergelijk dan de getallen puur hier op papier. Double Bass kan alleen als je speakers op "LARGE" staan, dus dat die optie greyed-out is klopt. Voor melkpakjes vind ik de crossovers ook niet heel gek. Nu is het ene speakertje de andere niet en zegt een "HK 5.1" niet heel veel, maar 120 tot 180 Hz kan zeker. Plus het hangt ook af van de plaatsing van de speakers. Enige is dat -20dB voor het LFE niveau mijns inziens wel laag is. Die omhoogschroeven zou zeker de "granaatinslag" meer boost geven. Maar of dat genoeg is durf ik niet te zeggen. Heb je nog een andere waarde die het volume van de subwoofer limiteert? Met een dergelijke 5.1 set leun je er op de subwoofer en die dan dempen in het volume haalt letterlijk heel de set onderuit.
Het gaat om een Harman Kardon HKTS 16 5.1 setje uit 2011.

De onderstaande settings van de TX-NR609 heb ik overgenomen maar ik ben nog niet tevreden, het is nog niet zoals het was:
Front 150 hz
Center 150 hz
Surround 150 hz
LPF van LFE 120 hz

Luidspreker calibratie:
Left: -3dB
Center: -6dB
Right: -3dB
Surround right: -1dB
Surround left: -1dB
Subwoofer: +10dB

Op de subwoofer heb ik nog een aantal knopjes (in bold de huidge instellingen):
Phase: Reverse / Normal
Bass Boost On / Off
Power on mode: On / Auto
Input: Normal / LFE
Draaiknopje subwoofer level.

Suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
[quote]PcDealer schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:19:
[...]

Ik hoop dat iemand er EUR 50,00-100,00 voor geeft.

€75,- lijkt me redelijk. :)
Ik heb mijn nieuwe receiver binnen, dus hij is te koop.

[ Voor 12% gewijzigd door PCan op 12-12-2017 22:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
lochtejans schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:24:
[...]

Het gaat om een Harman Kardon HKTS 16 5.1 setje uit 2011.

De onderstaande settings van de TX-NR609 heb ik overgenomen maar ik ben nog niet tevreden, het is nog niet zoals het was:
Front 150 hz
Center 150 hz
Surround 150 hz
LPF van LFE 120 hz

Luidspreker calibratie:
Left: -3dB
Center: -6dB
Right: -3dB
Surround right: -1dB
Surround left: -1dB
Subwoofer: +10dB

Op de subwoofer heb ik nog een aantal knopjes (in bold de huidge instellingen):
Phase: Reverse / Normal
Bass Boost On / Off
Power on mode: On / Auto
Input: Normal / LFE
Draaiknopje subwoofer level.

Suggesties?
Ik zou een nieuwe callibratie uitvoeren.
In ieder geval meten zonder de Bass Boost functie aan. Daarnaast kan je voor tijdens het meten de Power on mode op ON kunnen zetten. Dan weet je dat je subwooder altijd aan is en niet tussendoor uitschakeld.

Dan je meet resultaten. Zorg er voor dat je Subwoofer level tussen de -3 en +3 uitkomt. Ik zie bij jouw waardes van -20 en +10, dus is niet wenselijk.

Als je ingemeten hebt en je hebt een waarde met een hoge + dan zet je het volume op de subwoofer iets zachter en ga je opnieuw inmeten. Heb je een te lage waarde dan zet je het volume op de subwoofer iets harder.
Persoonlijk zou ik richten op de -3 tot 0 waarde, dan kan je als je alles ingemeten hebt altijd nog handmatig iets verhogen richting +3 ( bijvoorbeeld voor films )

Later zou je de bassboos functie nog aan kunnen zetten als je dit persoonlijk mooier vindt ( vaak is dit niet het geval, maar is ook persoonlijk )

Daarnaast als je een crossover op de subwoofer hebt, zet deze helemaal open ( minimaal hoger dan 120 Hz )

Als je dit allemaal gedaan hebt , zou je eventueel ook nog kunnen proberen om de het aantal HZ van je fronts, center en rears te verlagen. Dus die op 100 en 120 HZ zetten, of op 80 - 100 HZ.

Overigens zou ik eerst inmeten vanaf 1 positie. Totdat je de subwoofer op het juist niveau hebt ( dus die -3 tot +3 waarde, waarbij mijn voorkeur voor -3 tot 0 ). Heb je dit niveau bereikt dan ga je vanaf al je luisterposities inmeten. In de handleiding staan de posities waar vandaan je het beste kunt meten, Op internet zijn er ook voorbeelden van te vinden. Vaak zijn dit 6 of 8 posities.

p.s Heb je de subwoofer wel op de subwoofer out aangesloten? Volgens mij is dat de output met paarse kleur.

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 21:46
Een iets algemenere vraag, maar misschien alleen op Onkyo's van toepassing:

Kan het zijn dat er verschil in latency is van Nvidia Shield TV via Onkyo 646 naar C7 OLED, afhankelijk van bekeken content? Bijvoorbeeld andere codecs en daardoor andere listening modes.

Ik zit namelijk constant met de AV-sync te kutten en heb stilaan het idee dat er bij bijvoorbeeld DTS meer vertraging in het beeld zit dan bij stereo-tracks.

Is de Auto Lip-Sync functie hiervoor ontwikkeld? Ik heb niet het idee dat die veel doet namelijk.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Heb ik geen last van bij mijn 616. Wellicht dat je tv zelf schakelt tussen verschillende typen beeldverbeteraars afhankelijk van de content? Dit kan ook allerlei sync issues opleveren.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Ik heb een korte vraag over Spotify Connect omdat ik een Onkyo receiver (Tx-l50) aan het overwegen ben.

Staat Spotify Connect altijd aan / altijd beschikbaar? As in, kan ik als de versterker op standby staat dan wel op een bepaalde input staat ingesteld vanaf de Spotify app muziek starten? Of heb ik daar eerst de afstandsbediening voor nodig? Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
De kogel is door de kerk, ik ga binnenkort de 676e bestellen.
Nu zit ik wel met een vraag.
Laat ik eerst zeggen. Mijn samsung eerste model led tv heeft geen ARC.
Als ik wil gamen zet ik mijn tv op game mode om zo min mogelijk lag te krijgen.
Hoe zit dat met het signaal dat je eerst in versterker gaat en dan doorsluist naar je tv.
Heb je dan nog meer lag, of zit er een "game" optie in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
Pepper92 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:53:
Staat Spotify Connect altijd aan / altijd beschikbaar? As in, kan ik als de versterker op standby staat dan wel op een bepaalde input staat ingesteld vanaf de Spotify app muziek starten? Of heb ik daar eerst de afstandsbediening voor nodig? Bedankt alvast.
Je zoekt the standby passthrough-functie. Die staat uitgelegd op pagina's 62-66. Het daadwerkelijke antwoord m.b.t. Spotify Connect op pagina 23 van de handleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
PcDealer schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:18:
[...]

Je zoekt the standby passthrough-functie. Die staat uitgelegd op pagina's 62-66. Het daadwerkelijke antwoord m.b.t. Spotify Connect op pagina 23 van de handleiding.
Geweldig, bedankt! Werkt precies zoals gehoopt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cybertek
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-07-2018
Dragunov schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:25:
[...]

Pass-through zou perfect mogelijk zijn via firmware update, net zoals Vision via update zal worden ondersteund in december.

Maar heb voor alle zekerheid mail gestuurd naar Onkyo Support
Je hebt gelijk in jou probleem met HDR10.

Dit is een kabel probleem, ik heb het voor mezelf ook even getest, blijkbaar is HDMI v1.3 / v1.3a niet genoeg voor 4K + HDR10 op deze receiver. Kwa beeld leg je het af.

Ik zou de bekabeling vervangen door een goede XO / Monster kabel! Heb ik nu ook gedaan, ik had het niet eens in de gaten, maar het is een wereld van verschil, wanneer op de xONEX alles aanvinkt en ondersteund en dan met dat geluid erbij, master!

Success,

BTW: Ik had een HDMI kabel van XO gekocht en getest en sindsdien heb ik op sommige outputs het geval dat ik flikkeringen zie bij 1080p resoluties > de solutie is simple : VIDEO> Upscaling uitzetten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Goedemorgen. Hier de kogel ook door de kerk. Heb de Onkyo TX-676 aangeschaft. Dit in combinatie met de NCP-302 draadloze speaker. Heerlijk. Gisteren vrouwlief de deur uit en na calibratie heerlijk een film gekeken. Wat een genot !

Nu werkt alles prima en kan ik schakelen, als ik de controller-app gebruik, schakelen tussen beiden. Echter als ik bijvoorbeeld via spotify muziek luister wil ik dat zowel op de versterker hebben (aangemaakt als woonkamer) en op de draadloze speaker (keuken). Ik krijg het niet voor elkaar om deze bij elkaar in 1 groep te krijgen. Heeft iemand hier misschien tips ?

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
Gri77ie schreef op zondag 17 december 2017 @ 09:59:
Echter als ik bijvoorbeeld via spotify muziek luister wil ik dat zowel op de versterker hebben (aangemaakt als woonkamer) en op de draadloze speaker (keuken). Ik krijg het niet voor elkaar om deze bij elkaar in 1 groep te krijgen. Heeft iemand hier misschien tips ?
Volgens mij moet je iets met Multi-Zone doen: p. 29, 55 van de English (Basic/Advanced) handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

PcDealer schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:19:
[...]

Volgens mij moet je iets met Multi-Zone doen: p. 29, 55 van de English (Basic/Advanced) handleiding.
Top ga ik daar in duiken. In de nl handleiding kwam ik er niet aan. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Help.

Vandaag een automatische firmware update laten doen van de 646. Sindsdien geen geluid meer. Dan maar Initial Setup proberen (bij gebrek aan "factory reset" optie). De eerste stap is de EQ assistant, en daar genereert hij ook geen geluid, en blijft hij in de setup hangen. Uitzetten helpt niet, dan gaat ie gewoon weer verder waar hij gebleven was. En Onkyo helpdesk heeft onbruikbare tijden (9-17 doordeweeks).

Iemand bekend met dit probleem? De unit is een paar maanden oud.

edit: nu ook met knoppencombinatie op paneel gecleared. Zelfde verhaal, vast in AccuEQ calibratie.

[ Voor 9% gewijzigd door Veneficus op 17-12-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
@Veneficus ik zag vandaag bij de upgrade stappen dat je eerst van alles moest uitschakelen (CEC, Zone en nog wat) alvorens de upgrade te doen. Gek dat ze dan ook automatisch aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veneficus
@PcDealer Ik heb net de instructies gelezen, maar dat geldt alleen voor USB update, niet voor via net. Na een poosje is hij wel uit de setup gekomen, dus ik ga kijken of ik een nieuwe update kan forceren. Dit is hoe dan ook waarschijnlijk mijn laatste Onkyo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Cybertek schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:23:
[...]

Je hebt gelijk in jou probleem met HDR10.

Dit is een kabel probleem, ik heb het voor mezelf ook even getest, blijkbaar is HDMI v1.3 / v1.3a niet genoeg voor 4K + HDR10 op deze receiver. Kwa beeld leg je het af.

Ik zou de bekabeling vervangen door een goede XO / Monster kabel! Heb ik nu ook gedaan, ik had het niet eens in de gaten, maar het is een wereld van verschil, wanneer op de xONEX alles aanvinkt en ondersteund en dan met dat geluid erbij, master!

Success,

BTW: Ik had een HDMI kabel van XO gekocht en getest en sindsdien heb ik op sommige outputs het geval dat ik flikkeringen zie bij 1080p resoluties > de solutie is simple : VIDEO> Upscaling uitzetten!
Heb nu een 4K kabel gekocht met als specificatie HDMI 2.0a van het merk HAMA, nu reeds aangesloten op de ARC (MAIN) van de 656 en van de TV (de aparte Samsung box, ook op ARC), zie wel of kwaliteit beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Nog altijd zelfde probleem, X1X op Onkyo 656 aangesloten met de 4K kabel die bij de X1X zat op poort 1. Dan MAIN van Onkyo aangesloten op ARC van TV met nieuwe 4K kabel.

X1X toont nog altijd bepaalde delen in oranje en rood voor 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstrijards
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-03 06:07
Gri77ie schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:46:
[...]

Top ga ik daar in duiken. In de nl handleiding kwam ik er niet aan. Dank je!
En? Gelukt? Mij namelijk niet. Ik heb een TX-NR555 en een MRX-5 (ik weet het, Pioneer, maar zou ook moeten werken) maar ik krijg ze ook niet bij elkaar in een groep. Ik heb de MRX-5 net en voordat ik de firmware-update uitvoerde, kon ik de MRX-5 wel in de groep zetten met de TX-NR555 via de Onkyo Controller App. Maar na de firmware update op de MRX-5 lukt het me niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

dstrijards schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:07:
[...]

En? Gelukt? Mij namelijk niet. Ik heb een TX-NR555 en een MRX-5 (ik weet het, Pioneer, maar zou ook moeten werken) maar ik krijg ze ook niet bij elkaar in een groep. Ik heb de MRX-5 net en voordat ik de firmware-update uitvoerde, kon ik de MRX-5 wel in de groep zetten met de TX-NR555 via de Onkyo Controller App. Maar na de firmware update op de MRX-5 lukt het me niet meer.
Nee het is me nog niet gelukt. Niet in het netwerk, niet in bluetooth. Niet in Spotify of andere apps. Dus ik ben er nu even klaar mee. Gisteravond de hele avond mee bezig geweest. Terwijl het streamen echt op allebei de apparaten zonder problemen lukt. Ik ben het even kwijt waar ik nog moet zoeken.

Edit: wat ik nog ga proberen is vanavond beide apps op de telefoon verwijderen en dan alles opnieuw installeren. Kijken of het dan wel wil lukken.

Edit 2:

Had de vraag ook even ingestoken bij Onkyo NL. Het is op dit moment niet mogelijk om tegelijkertijd op de versterker EN de draadloze speaker dezelfde muziek af te spelen. Als het goed is komt er binnen enkele weken een firmware update die dit wel mogelijk moet maken. Ik heb nog gevraagd of er een meer specifieke datum bekend gemaakt kan worden. Als dit bekend is zal ik m hier posten

[ Voor 25% gewijzigd door Gri77ie op 19-12-2017 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dstrijards
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-03 06:07
Gri77ie schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 06:51:
[...]

Edit: wat ik nog ga proberen is vanavond beide apps op de telefoon verwijderen en dan alles opnieuw installeren. Kijken of het dan wel wil lukken.
Dank voor je reactie. Inmiddels heb ik het wel aan de praat (kostte me ook de hele avond). Wat ik niet wist is dat de Onkyo-servers even niet in staat zijn te communiceren met de apparatuur. Dus, de firmware-update op de receiver moet je handmatig uitvoeren via USB.

Aan de praat, aan de praat... Blijkt zo te zijn dat alleen via Aux, Bluetooth en NET-applicaties het geluid over zowel de receiver als over de box gestreamd kan worden.

Dus, even wachten op een nieuwere update om te kijken of deze functionaliteit zich uitbreid?

En volgens mij is de multi-zone alleen mogelijk met bekabeling? Dat zou nu met de laatste update ook nog een mogelijkheid kunnen zijn om te kijken of er toch ook andere bronnen naar de wireless-speaker kan worden gestreamd.

[ Voor 16% gewijzigd door dstrijards op 19-12-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

dstrijards schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:28:
[...]

Dank voor je reactie. Inmiddels heb ik het wel aan de praat (kostte me ook de hele avond). Wat ik niet wist is dat de Onkyo-servers even niet in staat zijn te communiceren met de apparatuur. Dus, de firmware-update op de receiver moet je handmatig uitvoeren via USB.

Aan de praat, aan de praat... Blijkt zo te zijn dat alleen via Aux, Bluetooth en NET-applicaties het geluid over zowel de receiver als over de box gestreamd kan worden.

Dus, even wachten op een nieuwere update om te kijken of deze functionaliteit zich uitbreid?

En volgens mij is de multi-zone alleen mogelijk met bekabeling? Dat zou nu met de laatste update ook nog een mogelijkheid kunnen zijn om te kijken of er toch ook andere bronnen naar de wireless-speaker kan worden gestreamd.
Ok dus door te update via usb wel aan de praat. Dan ga ik dat van het weekend nog proberen aangezien ik daar voorlopig even geen tijd voor heb. Dank je !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Onkyo heeft vrij trage online support, maar uiteindelijk twee berichten nav mijn melding dat ook update via USB mislukt met error 1-83 (wat dat ook mag zijn):

Please check the specifications of your USB stick at first. The stick should have the specifications listed below:
- USB 2.0
- FAT32
- Max. 8 GB

As requested, this is the procedure for a forced update:
1. Turn on the receiver and select the USB input, and wait for the “Now Initializing...” process to complete (35-45 seconds).
2. Insert the USB Memory Device containing the software into the front panel USB port of the receiver
3. From the front panel press and hold the “USB” input button, followed by the “On/Standby” button. Unit will display “Update <Enter>".
4. Press the “Enter” button on the front panel to begin the update.
5. Do not shut the unit off until “Complete” is shown on the front display
6. Once the update has completed check the firmware version to confirm that the unit is fully up to date. If it is not, run the update again.

Ik vraag me af wat nou het wezenlijke verschil is tussen bovenstaande procedure, en gewoon de stick erin en via het menu naar Firmware update - USB

Vanavond maar even proberen.

Pagina: 1 ... 27 ... 40 Laatste