Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:39
CreonStyle schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:24:
[...]

Dat zijn logische acties idd. Al dit soort dingen heb ik al gedaan. Met name nieuwe technologieën zijn voor mij interessant. Spotify gebruiken, 4k, maar ook ander netwerk mogelijkheden. Atmos en DTS: X is mooi, maar voor mij geen must. Waar ik met name benieuwd naar ben is of de NR656 zijn geld waard is. 369 euro klinkt als een goede deal.
Dat is het zeker. Voor dat geld is het een beest met alle mogelijkheden die je kunt wensen. Je zult er zeker geen miskoop aan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:17
Ik vind de 656 zeker een aanrader, ik heb hem als instapper gekocht vanwege de tweede HDMI uitgang en de Atmos Surround weergave. Wel van belang misschien dat er 3 HDMI de volledige HDCP 2.2 en HDR kunnen doorgeven, en beide uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54
harley2009 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:30:
EDIT: net even door gelezen maar zoveel verstand heb ik er nu ook weer niet van, en ga meestal af van wat ze schrijven en zeggen.. kan het zo ook niet zien wel 4K/60 Hz pass trough..???
De output is gelijk aan de input (Advanced Manual doorklikken via de normale)

[ Voor 52% gewijzigd door PcDealer op 28-07-2017 02:53 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:56
PcDealer schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 02:50:
[...]

De output is gelijk aan de input (Advanced Manual doorklikken via de normale)
top.. dan wordt dit een receiver voor de short list..denon x3400H, onkyo tx-rz720 en ga me nog even inlezen in yamaha (puur omdat die ook dab radio hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
dinandus schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:42:
Als je een niet 4K apparaat op je tweede hdmi aansluit en dit tegelijkertijd hdmi 1 en hdmi sub op doorgifte hebt staan schakelt je hdmi 1 ook terug naar wat je op de hdmi sub maximale doorgifte aangesloten aparaat doorgeeft.
Heb dit als zodanig ervaren met een ambivision op de hdmi sub uit om een Ambilight te creëren voor bij mijn
4K tv. Zodra ik de Ambivision inschakelde had ik geen 2160 meer maar ging het terug naar 1080, bij kijken van 4K content via een ook aangesloten UBD player, de Pana UB900. Zonder Ambivison had ik wel de oorspronkelijke 2160 uitgifte van de UBD Player om mijn 65PUS7601. :'(
Bedankt voor je reactie. Quote was niet helemaal lekker gegaan, dus had geen notificatie gekregen.

Was al bang voor zoiets. Heb nog even rond zitten kijken voor een oplossing. Kwam uiteindelijk een blog van iemand tegen (kan hem helaas niet meer vinden). Hij heeft een tussenkastje gebruikt, welke het 4k/60hz signaal faked. Hierdoor word je HDMI dus niet gedownscaled. Nadeel is dat alleen het kastje al iets van €130 was, wordt een duur grapje zo... Ga nog wel even verder kijken of ik een oplossing kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 07:38
Iemand al ervaring met bestelling / levering / gebruik van TX-RZ820 hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanticster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04:51
Hi allen, een decennia maak ik tevreden gebruik van een TX-SR504. Ding heeft geen hdmi. En overleefde zo verschillende tv upgrades via zijn optische toslink. Voor de verhuis stond het in open kast. Veelal canton speakers (cd100mk2)(mission dipole). 2de zone bedraad. Nu, gesloten kast. Wordt geregeld vergeten ook. Staat het dan eventjes 70watt te zuipen voor niks. En vooral wil ik vrouwlief spotify premium makkelijk laten gebruiken. Daarbij lijkt een chromecast (proberen via optisch en ethernet) ook niet makkelijk. Want je moet goede input kiezen etc. Vandaar dacht ik aan een eerste upgrade stap. Bijvoorbeeld de TX-RZ820. Uit voorliefde voor onkyo. Vervolgens betere front zuilen... Etc.
Maar het lijkt mij dat ze de streaming technieken nog niet goed beheersen. Of je moet de helft van de negatieve feedback negeren omwille van 'slechts' Wi-Fi problemen? Maar daarnaast staat hun fireconnect draadloze multiroom audio precies nog nergens. De enige hardware in dat eco systeem is de ncp-302, vond maar 1 (slechte) review.
Ofwel nog een jaar wachten. En ondertussen rekken met een chromecast audio. Of uitwijken naar Yamaha. De app support lijkt er alvast een stuk beter.
(offtopic : Iemand ervaring hoe speakers -onzichtbaar- kunnen klinken in een span plafond ? )
Hoe doet de TX-RZ820 het met chromecast en spotify connect ?
Edit: is wat te duur. Zal eerder TX-RZ710 of TX-RZ810 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 09:09

Speedy_JN

Gang is alles...

Nieuw huis, nieuwe bios kamer, nieuwe geluidsset!

Na vele lezen en kijken heb ik de NR656 gekocht. Volgens mij een goede keuze. Bedoeling is dat we films gaan kijken en een console er bij kopen. Lekker chillen en genieten.
Echter een zoektocht naar de juiste speakers (7.2 atmos) is net zo moeilijk voor deze leek als het uitzoeken van een AV receiver. Mooi geluid herken ik zeker, maar met welke middelen dit het beste te realiseren is voor mij moeilijk.

Op het forum staan niet veel ervaringen over speakers, maar meer of technische issues. Kan iemand adviseren of deze Onkyo receiver voldoende is voor onze behoefte? Iemand een tip welke speakers ik kan gebruiken? :)

klik

Voorwaarts!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:38
Speedy_JN schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:45:
Na vele lezen en kijken heb ik de NR656 gekocht. Volgens mij een goede keuze. Bedoeling is dat we films gaan kijken en een console er bij kopen. Lekker chillen en genieten.
Echter een zoektocht naar de juiste speakers (7.2 atmos) is net zo moeilijk voor deze leek als het uitzoeken van een AV receiver. Mooi geluid herken ik zeker, maar met welke middelen dit het beste te realiseren is voor mij moeilijk.

Op het forum staan niet veel ervaringen over speakers, maar meer of technische issues. Kan iemand adviseren of deze Onkyo receiver voldoende is voor onze behoefte? Iemand een tip welke speakers ik kan gebruiken? :)

klik
7.2 is geen Atmos. 7.2 is zeven speakers met twee subwoofers. Atmos is meer in de vorm van x.y.z waar de x de gewone surround kanalen zijn, de y de subwoofers en de z de hoogte (Atmos)-kanalen. Veelal zie je dan iets van 5.1.2 om naar een gewone 5.1 surround te gaan met twee extra hoogtekanalen. 7.2 en Atmos kan wel, maar dan wordt het 7.2.2 of zelfs 7.2.4.

Welke speakers je moet kopen is niet te zeggen. Er is dus onduidelijkheid over wat voor opstelling je precies wilt maken en - zeker niet onbelangrijk - over het budget. Daarbij komen ook nog eens voorkeuren zoals wat voor speakers je wilt gaan gebruiken (vloerstaanders, boekenplank of melkpakjes). Idem voor Atmos, ga je inbouwen of wil je speakers die geluid weerkaatsen via het plafond?

Als je die gegevens al niet weet is het ook niet mogelijk om te weten of de TX-NR656 een goede keuze is. Voor de eis van 7.2 is de receiver net genoeg met zeven versterkers. Wil je 7.2 en hoogtekanalen dan ben je weg, dan moet je terug naar 5.2.2.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Waarom niet de link uit de Pricewatch gebruiken?
Product:
product: Onkyo TX-NR656

Of op kleur:
pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart
pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zilver

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 02-08-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

@PcDealer Check!

Maar dat is geen mening ;-)

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

FeaR schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

7.2 is geen Atmos. 7.2 is zeven speakers met twee subwoofers. Atmos is meer in de vorm van x.y.z waar de x de gewone surround kanalen zijn, de y de subwoofers en de z de hoogte (Atmos)-kanalen. Veelal zie je dan iets van 5.1.2 om naar een gewone 5.1 surround te gaan met twee extra hoogtekanalen. 7.2 en Atmos kan wel, maar dan wordt het 7.2.2 of zelfs 7.2.4.

Welke speakers je moet kopen is niet te zeggen. Er is dus onduidelijkheid over wat voor opstelling je precies wilt maken en - zeker niet onbelangrijk - over het budget. Daarbij komen ook nog eens voorkeuren zoals wat voor speakers je wilt gaan gebruiken (vloerstaanders, boekenplank of melkpakjes). Idem voor Atmos, ga je inbouwen of wil je speakers die geluid weerkaatsen via het plafond?

Als je die gegevens al niet weet is het ook niet mogelijk om te weten of de TX-NR656 een goede keuze is. Voor de eis van 7.2 is de receiver net genoeg met zeven versterkers. Wil je 7.2 en hoogtekanalen dan ben je weg, dan moet je terug naar 5.2.2.
Dank je wel! Ik heb een Onkyo 5.1 set gezien en hier koop ik twee Atmos speakers bij. Ik zal mijn ervaringen delen! Eerst nog verder klussen...

In GoT we trust! ;)

Voorwaarts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Vorige week is m'n TX-NR609 met het wel bekende HDMI probleem (no sound/no ethernet) opgestuurd naar Duitsland.. Vandaag een vervangende TX-NR609 ontvangen!

geen slechte service naar mijn mening.

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 16:08
Toch ook maar eens aanhaken bij dit topic.

Ik heb al een tijdje een 609, maar met de upgrade van mijn TV naar 4k en aankoop van de PS4 Pro wil ik mijn 609 volgend jaar gaan vervangen door bijv. de 656, omdat ik nu vanalles direct op mijn TV heb aangesloten en via ARC het geluid naar de Onkyo breng (609 heeft alleen 4k upscaling, geen native passthrough). Dit levert helaas vrij veel delay op, en als ik alles eerst via de Onkyo zou doen zou dat beter moeten gaan.

Nu twee vragen over de 656:

1) iemand ervaring met de AV sync van de 656?
2) hoe zit het met warmteontwikkeling?

Punt 2 moet ik nu namelijk actief aan gaan pakken, omdat het gebruik van ARC de receiver in een hogere standby modus forceert, waardoor hij op standby loeiheet wordt in een gesloten kast.

[ Voor 3% gewijzigd door Veneficus op 03-08-2017 15:15 ]

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 15:48
Vorige week heb ik de 656 gekocht. Heb ook HDMI-CEC aan staan.

Wat me opvalt:
- knoppen indrukken (links/rechts/omhoog/omlaag/play/pauze etc) op de afstandsbediening van de tv, zorgt ervoor dat ik ook apparaten (Kodi-box etc) kan bedienen die op de receiver aangesloten zijn (prima dus)

- met vergelijkbare knoppen indrukken op de afstandsbediening van de receiver kan ik die apparaten niet bedienen. Is dat volgens verwachting? Kan je die knoppen alleen gebruiken om door de instellingenmenu's van de receiver zelf heen te bladeren?

- als ik de tv uit zet, gaat de receiver ook uit. Kan ik dat voorkomen? Ik gebruik namelijk mijn Xbox One als cd-speler en wil na het kiezen van een nummer de tv uit kunnen zetten. Nu gaat de receiver ook uit, dus geen geluid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier een wazig issue; zal ook even crossposten in het Kodi-topic maar ik vermoed het issue toch bij de receiver.

4 maanden geleden: Onkyo 508 gebruikt als receiver voor Kodi. Lip sync stond uit op de 508 en Kodi doet passthrough over HDMI. 3 maanden geleden de 508 verkocht en de HDMI-kabel direct in mijn TV geprikt. Vorige maand een 676 gekocht; kabel daarin geprikt, lip sync uitgezet. Sindsdien lijkt er een constante vertraging van ongeveer 0.1s te zijn waarbij het geluid achterloopt op het beeld.

Kabel-technisch is er niks veranderd; als je er subjectief naar kijkt is alleen de receiver vervangen vandaar dat ik denk dat er iets in de receiver niet goed zit of dat ik een instelling mis die voor "extra verwerking" zorgt van het geluid.

Iemand ideeen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 08:17
Maar lip sync moet je dan toch juist aan zetten? Bij mij staat deze ook aan.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

kraades schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:47:
Maar lip sync moet je dan toch juist aan zetten? Bij mij staat deze ook aan.
Kan zo nog even proberen maar heeft altijd uit gestaan, zowel op mijn Pioneer (oud!!!!) als mijn vorige Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
MAX3400 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:57:

4 maanden geleden: Onkyo 508 gebruikt als receiver voor Kodi. Lip sync stond uit op de 508 en Kodi doet passthrough over HDMI. 3 maanden geleden de 508 verkocht en de HDMI-kabel direct in mijn TV geprikt. Vorige maand een 676 gekocht; kabel daarin geprikt, lip sync uitgezet. Sindsdien lijkt er een constante vertraging van ongeveer 0.1s te zijn waarbij het geluid achterloopt op het beeld.

Kabel-technisch is er niks veranderd; als je er subjectief naar kijkt is alleen de receiver vervangen vandaar dat ik denk dat er iets in de receiver niet goed zit of dat ik een instelling mis die voor "extra verwerking" zorgt van het geluid.
Je kunt toch de gewenste vertraging instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PcDealer schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:23:
[...]

Je kunt toch de gewenste vertraging instellen?
Ja, dat zou kunnen. Nee, er is niks veranderd in de hele setup behalve de versterker. Ergo, vandaar mijn vraag of er iets in de versterker "verborgen" zit waardoor dit gebeurt. Als ik namelijk de HDMI van PC -> A/V direct in de TV prik, gaat het geluid wel goed.

Ik heb net Lip Sync aan & uit gezet om te testen; in beide gevallen blijft het geluid consistent niet goed lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
MAX3400 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:07:
[...]

Ik heb net Lip Sync aan & uit gezet om te testen; in beide gevallen blijft het geluid consistent niet goed lopen.
Ook op de tv?

• harley2009
ik heb een Onkyo tx nr 636 met een 7.1 aansluiting. maar ik heb een paar vraagjes/problemen vandaag mijn lg up 970 aangeslotenen (1x hdmi tv en 1x hdmi receiver) nou moet ik dus mijn tv overschakelen naar hdmi 1 maar nu kan ik b.v wel naar het instellingsmenu van de onkyo maar kan dit niet zien op mijn tv..dan moet ik weer naar hdmi 2 om mijn instelklingen op tv te zien. is er een mogelijkheid fat dat ook op hdmi 1 kan zien?? (hoop dat ik het een beetje goed uitleg).

Vraagje 2 ik heb even de uhd disc van logan gekeken, maar zie nergens op mijn onkyo dolby atmos staan.. hoe kan ik dat zichtbaar maken op het display ?? welke instelling moet ik veranderen ??

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-05 21:04
Op vraag 1 weet ik denk ik het antwoord: op de 636 zit 1 uitgang met het label 'Main' en 1 uitgang met het label 'Sub'. Alleen op 'Main' wordt alles van de Onkyo zelf ook meegestuurd.
Op vraag 2 weet ik het antwoord niet. Maar misschien kun je ook in de informatie kijken die onkyo geeft via de knop met de Q (Setup) en dan het onderste wat in beeld verschijnt (informatie)

• harley2009
atmos is inmiddels gelukt, alleen het eerste lukt nog niet. staat op main maar als ik weer naar hdmi 1 ga (oled C7) krijg ik niks in het scherm te zien.. ff gauw naar instellingen moet ik switchen naar hdmi2

• PcDealer
Wat zit waar aangesloten op je 636?

• harley2009
PcDealer schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:16:
Wat zit waar aangesloten op je 636?
de lg up970 1x hdmi naar tv (TV hdmi1)en 1x hdmi naar BD/dvd onkyo. (hdmi receiver).
Op hdmi 2 mijn humax 5200C (deze werkt wel met de receiver.
Op hdmi 3 ac ryan (werkt ook met de receiver).
Op hdmi4 ps4 (werkt ook met de receiver).

maar dit alles zit met hdmi 2 (humax) aangesloten op hdmi 2 van de C7. De uhd speler is aangesloten op hdmi 1 (eigenlijk alleen voor het geluid ), omdat de receiver geen hdr ondersteunt en de tv wel.

kom je er een beetje uit van hoe ik het om schrijf :)

• PcDealer
Wtf :? Waarom niet alles op de receiver?

Oh daarom:
omdat de receiver geen hdr ondersteunt en de tv wel.
Blu-Ray (met HDR): pricewatch: LG UP970 -> tv
Decoder: pricewatch: Humax iHDR-5200c -> receiver + tv?

Gezien de interpunctie te wensen overlaat, zie ik niet wanneer welke aansluiting begint...

[ Voor 107% gewijzigd door PcDealer op 10-08-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 23:47
FeaR schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

Waar zit dan die aansluiting voor de 2e subwoofer als ik vragen mag? Ben daar nieuwsgierig naar :) kan er 2 vinden waarvan 1 voor zone 1 en de andere voor zone 2

Had ook wel een paar keer gelezen dat het een 7.2 versterker is, maar niet handig als je de aansluiting niet kan vinden :+

[ Voor 4% gewijzigd door timmie271 op 12-08-2017 02:11 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
timmie271 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 02:10:
[...]

Waar zit dan die aansluiting voor de 2e subwoofer als ik vragen mag? Ben daar nieuwsgierig naar :) kan er 2 vinden waarvan 1 voor zone 1 en de andere voor zone 2
Waar haal je vandaan dat de tweede Subwoofer Pre-Out voor Zone 2 is? Het blokje ernaast is voor Zone 2, subwoofers zijn volgens mij altijd voor de Main Zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
FeaR schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 02:53:
[...]

Waar haal je vandaan dat de tweede Subwoofer Pre-Out voor Zone 2 is? Het blokje ernaast is voor Zone 2, subwoofers zijn volgens mij altijd voor de Main Zone.
Ah dat verklaard een hoop :+
Komt misschien omdat die hetzelfde wit/zwart gestreepte vakje heeft als zone 2 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
timmie271 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 02:54:
[...]
Ah dat verklaard een hoop :+
Komt misschien omdat die hetzelfde wit/zwart gestreepte vakje heeft als zone 2 :)
Overigens maak je van een x.1 receiver zonder problemen een x.2 receiver door de Subwoofer Pre-Out te splitsen. In de handleiding van de Onkyo staat ook dat het signaal op Subwoofer Pre-Out 1 en 2 gelijk zijn. Intern is het dus ook niets meer dan een Y-splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
FeaR schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 02:56:
[...]

Overigens maak je van een x.1 receiver zonder problemen een x.2 receiver door de Subwoofer Pre-Out te splitsen. In de handleiding van de Onkyo staat ook dat het signaal op Subwoofer Pre-Out 1 en 2 gelijk zijn. Intern is het dus ook niets meer dan een Y-splitter.
Ook weer wat geleerd :)

Dan maar even 2 subwoofers op de kop tikken en mn ouders plagen }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177960

Hoi,

Ik heb sinds gisteren een mooie OLED LG 55C7V Tv gekocht. Nou ben ik er jammer genoeg achter gekomen dat mijn Onkyo TX-NR636 geen HDR door geeft, maar goed PS4 Pro direct op de TV aangesloten en toch DTS geluid via mijn Onkyo!
Maar nou heeft de LG een mooie netflix app, waardoor de Onkyo receiver naar een andere audio output springt (TV/CD) daardoor heb ik wel het geluid van Netflix via de receiver, maar op de een of andere manier werkt die niet altijd? Herkennen jullie dit? En wanneer ik de Netflix app weer afsluit, springt de receiver naar een hele andere HDMI input (daar zit mijn raspberry Pi aan), is er een mogelijkheid om dit te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 14:29
Welkom in de wereld HDMI CEC/ARC etc. Ik heb het ook wel eens met mijn onkyo. Meestal is een keer switchen van input voldoende om toch weer geluid te krijgen. Kennelijk gaat er dan ergens iets mis met een handshake oid.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177960

Zijn er al onkyo receivers die HDR passthrough hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Anoniem: 177960 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:52:
Zijn er al onkyo receivers die HDR passthrough hebben?
Jawel, in ieder geval de 646 en 656 bijvoorbeeld. De 646 is volgens mij van 2015, dus ik ga er vanuit dat alle mid-end receivers van Onkyo sinds 2015 dit aan boord hebben.

Ik heb dezelfde situatie als jij (4k HDR TV, PS4 Pro en een oudere Onkyo 609), en heb ook daarom naar upgrades gekeken ;)

edit: ik heb afgelopen week mijn 609 opgestuurd om in te ruilen. In mijn 609 zit een chip die bekende problemen geeft, en ze hebben daar nu een speciale inruilactie voor. Ik zat eigenlijk al te denken aan een 656, maar nu wordt het een 646 voor € 200 bijbetaling. Het enige dat ik daar dan aan mis (voor mij) is ingebouwde Chromecast. Maar dat overleef ik wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Veneficus op 18-08-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:44
Veneficus schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:14:
Toch ook maar eens aanhaken bij dit topic.

Ik heb al een tijdje een 609, maar met de upgrade van mijn TV naar 4k en aankoop van de PS4 Pro wil ik mijn 609 volgend jaar gaan vervangen door bijv. de 656, omdat ik nu vanalles direct op mijn TV heb aangesloten en via ARC het geluid naar de Onkyo breng (609 heeft alleen 4k upscaling, geen native passthrough). Dit levert helaas vrij veel delay op, en als ik alles eerst via de Onkyo zou doen zou dat beter moeten gaan.

Nu twee vragen over de 656:

1) iemand ervaring met de AV sync van de 656?
2) hoe zit het met warmteontwikkeling?

Punt 2 moet ik nu namelijk actief aan gaan pakken, omdat het gebruik van ARC de receiver in een hogere standby modus forceert, waardoor hij op standby loeiheet wordt in een gesloten kast.
Ik kan alleen voor de 676 spreken. Ik had hiervoor een 636. Mijn indruk is dat de 676 veel minder heet/warm aanvoelt als dan 636. Ik heb mijn versterker in een open deel van m'n stereo meubel staan, dus boven kant is gewoon open. Lijkt erop dat Onkyo de thermische issues onder controle heeft. De kast van de 676 is ook een stuk dieper dan de 636 (paar cm).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:42
Ik heb een Onkyo TX-NR515 (Gekocht in 2012), welke sinds een paar dagen een mankement vertoond (Lijkt alsof niet alle kanalen meer naar de speakers worden doorgezet). De leverancier heeft al aangegeven dat dit niet meer onder hun garantie valt, dus zit ik nu te kijken naar een nieuw exemplaar.

Wat is de logische opvolger van NR515? De NR656? (515 was "middenklasse" van de NR-serie in 2012).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zodiac schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:04:
Ik heb een Onkyo TX-NR515 (Gekocht in 2012), welke sinds een paar dagen een mankement vertoond (Lijkt alsof niet alle kanalen meer naar de speakers worden doorgezet). De leverancier heeft al aangegeven dat dit niet meer onder hun garantie valt, dus zit ik nu te kijken naar een nieuw exemplaar.

Wat is de logische opvolger van NR515? De NR656? (515 was "middenklasse" van de NR-serie in 2012).
Ws. heb ook jij verlengde garantie : http://www.eu.onkyo.com/e...rvice-program-118747.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:42
Mja, hier kwamen zowel de dealer als de reparateur mee aanzetten, maar het probleem is dat het geluid nog wél uit de speakers komt (wanneer ik de eerste optie selecteer in de lijst, kom ik niet in aanmerking).

Zelf vermoed ik dat er een transistor oid is gesmolten, aangezien ik gesmolten plastic rook nadat ik de aangepaste output opmerkte. Heb het idee dat dit niet onder deze speciale garantie valt :-(

Nog vervelender is dat ik zojuist de boel weer heb aangeloten en het lijkt alsof alles weer normaal is... Ik wacht het nog even af - mocht ik het niet vertrouwen, dan kan ik er alsnog voor kiezen om dit garantietraject te volgen (Cashback opties vind ik een beetje karig - €130,- voor een 656, €200,- voor een 646 én het duurt 5 tot 8 weken voordat het afgehandeld zou zijn! Blijft alleen de gratis reparatie-optie...).

• timmie271

Echte logische opvolger is eigenlijk de 545 of 555 :P maar 646 of 656 kan nooit kwaad natuurlijk :)

• Veneficus
timmie271 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:43:
[...]

Echte logische opvolger is eigenlijk de 545 of 555 :P maar 646 of 656 kan nooit kwaad natuurlijk :)
Volgens mij is de 646 niet meer regulier te koop. Ik krijg 'm toevallig deze week binnen vanwege de garantieregeling van mijn 609, maar verder is volgens mij alleen de 656 nog te vinden. Slagje groter, en geïntegreerde Chromecast.

• PcDealer

Degene die aan je wensen voldoet? Kijk op de Onkyo site en vergelijk. Daarna pak je de prijzen uit de PW en zoek iets binnen je budget.

• dinandus
De 656 wordt al weer opgevolgd door de 757 een dezer dagen of is inmiddels al weer uit.
Voordeel van de 2017 serie, alle HDMI aansluitingen ondersteunen nu, ipv 3 bij de 656 serie, naast HDR 10 ook Dolby Vision en HLG.

• harley2009
dinandus schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:24:
De 656 wordt al weer opgevolgd door de 757 een dezer dagen of is inmiddels al weer uit.
Voordeel van de 2017 serie, alle HDMI aansluitingen ondersteunen nu, ipv 3 bij de 656 serie, naast HDR 10 ook Dolby Vision en HLG.
is er wat van bekend ?? over de nieuwe versies. Welke nieuwe modellen komen er nog meer uit ..

• PcDealer
Ik mis de TX-NR777 en de TX-RZ620 op de NL site.

• timmie271
dinandus schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:24:
De 656 word opgevolgd door de 676 vraag maar aan @MAX3400.. heb zelf 2x de 656 en hij de 676, vrijwel identiek aan elkaar op een paar kleine dingetjes na..

De 757 zou dan opgevolgd moeten worden door de 777 wel een beetje in dezelfde klassen blijven he :)

• harley2009
timmie271 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:30:
[...]

De 656 word opgevolgd door de 676 vraag maar aan @MAX3400.. heb zelf 2x de 656 en hij de 676, vrijwel identiek aan elkaar op een paar kleine dingetjes na..

De 757 zou dan opgevolgd moeten worden door de 777 wel een beetje in dezelfde klassen blijven he :)
en wanneer kunnen we de 777 verwachten??? aankomende maand nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
harley2009 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:07:
[...]

en wanneer kunnen we de 777 verwachten??? aankomende maand nog
Die is er al maar nog niet in Nederland voor zover ik kan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
timmie271 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 01:40:
[...]

Die is er al maar nog niet in Nederland voor zover ik kan zien :)
Heb even gekeken, en ziet er mooi uit. En de prijs ziet er ook heel schappelijk uit.
Nu nog wachten tot die naar NL komt. Ben op zoek naar een nieuwe die alles ondersteund .
Ben altijd tevreden geweest met mijn tx nr 636, maar wil graag up to date zijn met mijn c7 en uhd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Ik heb gisteren mijn 646 binnen gekregen ter vervanging van mijn 609. Nu wil ik toch eens beter begrijpen hoe al die listening modes exact werken, maar Onkyo zelf is daar niet heel duidelijk in. Kan iemand eens uitleggen hoe dat allemaal precies zit (en misschien een sticky van maken? O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 17:11
Dag mensen,

Ik ben nieuw m.b.t. Onkyo en receivers in het algemeen eigenlijk.
Ik zit voor mijn woonkamer te kijken naar een leuke surround set en stuitte zo doende op was basic setjes van bijvoorbeeld Sony (BDV-N7200w)of Samsung etc.

Echter denk ik zelf dat gezien de een receiver veel meer mogelijkheden voor mij biedt.
Ik ben dus eens gaan kijken naar de HTiB setjes van Onkyo.

Ik kwam daarbij op HT-S5805 en de Onkyo HT-S7805. Beide in een totaal andere prijsklasse.
Ik zie de HT-S5805 voor 550 voorbij komen, en de 7805 voor 999, bijna het dubbele.

De HT-S5805 lijkt mij voor mij eigenlijk vrij passend, echter mis ik daarbij de multimedia opties(Wifi, Ethernet en de daarbij behorende Spotify + Tunein etc mogelijkheden. Deze heeft de HT-S7805 dan weer wel Plus een wat hoger wattage per kanaal, 8x HDMI, DTS: X en 4K HDR. Dat zijn leuke opties maar ik heb momenteel geen 4k HDR scherm, geen behoefte aan 8 HDMI sloten etc ;). Leuk voor de toekomst maar misschien nu niet echt nodig nog.
Ik ben echter benieuwd of er geen tussenstap is tussen deze 2 modellen? die bijvoorbeeld wel WIFI/Ethernet heeft DTS:X en in de 700-800 range zit?

Zelf kon ik daar weinig over vinden afgezien van een HT-S7705. Maar die lijkt eigenlijk nergens meer beschikbaar(zie ik ook niet tussen de producten meer staan http://www.nl.onkyo.com/en/packages-312.html). Ook de andere bovengenoemde modellen zijn lang niet overal meer leverbaar. Is er bijvoorbeeld een nieuw product opkomst of loopt de lijn gewoon erg goed en zijn ze wegens 'succes' uitverkocht?

Ik hoor graag van jullie :)!

[ Voor 11% gewijzigd door Downstar2 op 25-08-2017 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:22
Veneficus schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:58:
Ik heb gisteren mijn 646 binnen gekregen ter vervanging van mijn 609. Nu wil ik toch eens beter begrijpen hoe al die listening modes exact werken, maar Onkyo zelf is daar niet heel duidelijk in. Kan iemand eens uitleggen hoe dat allemaal precies zit (en misschien een sticky van maken? O-) )
Ja dat is natuurlijk wel lekker makkelijk. Als je die modes stuk voor stuk in Google typt, zijn er genoeg websites die je van uitleg kunnen voorzien. Als je het dan even netjes op een rijtje zet en hier op tweakers post, heb je èn antwoord op je vraag, èn heb je heel wat geleerd, èn ben je andere tweakers tot dienst. Ik zeg win-win-win ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 16:03
O, heb jij geen Google? Laat ik je dan eens helpen!

Kijk hier eens. Daar staat veel nuttige info. Niet alleen wat er is, maar ook waarom je voor iets zou moeten kiezen.

Mijn advies: doe zo weinig mogelijk met het geluid. Stereo muziek van radio en cd gewoon stereo weergeven, eventueel "all channel stereo". Bij DD / DTS kiest je receiver de juiste mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Iemand bekend met het probleem dat de receiver alleen zwart/wit beeld doorgeeft?
Mijn R980 set doet dit sinds vandaag. De receiver is een omgelabelde 508 voor zover ik weet.
Ik lees wel veel over geen beeld/geluid gerelateerd aan het HDMI-board, maar nog niets over zwart/wit beeld doorgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:22
@Muse Wat heb je zelf al geprobeerd? Andere HDMI-kabel? Is het bij alle bronnen? Heb je ook andere HDMI-ingang op de tv geprobeerd? Probeer wat mogelijke oorzaken uit te sluiten, het hoeft namelijk niet de receiver te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sorry, dat heb ik inderdaad al gedaan. Anders kabels, andere source, andere ingang op tv. Niets helpt. Beeld is scherp, maar alleen niet in kleur.

Edit:
Een volledige reset haalde niets uit. De versterker werd rechtsachter wel gloeiend heet.

Na een nachtje afkoelen zonder stroom is alles gek genoeg weer bij het oude. Hij wordt niet meer heet (niet meer dan normaal althans) en geeft gewoon weer normaal beeld. Ik heb er alleen weinig vertrouwen in dat het ook weg blijft, maar voorlopig kijk ik het maar even aan.

[ Voor 56% gewijzigd door Muse op 26-08-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
eluviumw schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:22:
Met hoge verwachtingen vanmiddag een nieuwe NR656 ontvangen. Alles werkt naar behoren, echter is de chromecast performance zeer slecht. Na een cast te starten duurt het ±20 seconden voordat het nummer start, en 50% van de tijd start het nummer helemaal niet. Spotify connect doet het daarentegen perfect. Hoe doet de chromecast functionaliteit het bij jullie?

Als dit zo blijft stuur ik 'm terug en haal ik een chromecast audio voor m'n oude versterker.
Idem met mijn 656. Heel vervelend wanneer ik (web)radio wil streamen. Spotify werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
ikweethetbeter schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:20:
[...]

O, heb jij geen Google? Laat ik je dan eens helpen!

Kijk hier eens. Daar staat veel nuttige info. Niet alleen wat er is, maar ook waarom je voor iets zou moeten kiezen.

Mijn advies: doe zo weinig mogelijk met het geluid. Stereo muziek van radio en cd gewoon stereo weergeven, eventueel "all channel stereo". Bij DD / DTS kiest je receiver de juiste mode.
LA-384 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:17:
[...]

Ja dat is natuurlijk wel lekker makkelijk. Als je die modes stuk voor stuk in Google typt, zijn er genoeg websites die je van uitleg kunnen voorzien. Als je het dan even netjes op een rijtje zet en hier op tweakers post, heb je èn antwoord op je vraag, èn heb je heel wat geleerd, èn ben je andere tweakers tot dienst. Ik zeg win-win-win ;)
Google heb ik natuurlijk allang geprobeerd, maar dan kom je ook alleen maar op forums uit waar, zoals op die hierboven, subjectieve info gegeven wordt.. Ik zoek juist naar hoe het technisch in elkaar zit, en daar heb ik zelf te weinig verstand van. Ik kan dan wel vanalles bij elkaar gaan vegen en hier posten, maar dan is de kans groot dat het allemaal onzin is.
Daarnaast vind ik ook veel tegenstrijdige info online, met name de hoeveelheid processing bij Direct Mode. Onkyo zelf heeft ook vrijwel geen info op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Nu wil ik toch eens beter begrijpen hoe al die listening modes exact werken, maar Onkyo zelf is daar niet heel duidelijk in.
Ik begrijp je exacte vraag niet eens. Wil je een wiki-uitleg over de modes? Wanneer welke in te zetten? Welke "beter" is wanneer? Hoe je ze kunt instellen?

Formuleer je vraag exacter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 23:58
stok schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:35:
[...]

Idem met mijn 656. Heel vervelend wanneer ik (web)radio wil streamen. Spotify werkt wel goed.
Doorgeven aan Onkyo, ze kunnen mss dan update uitbrengen voor dit model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
De update voor de 656 en de 747 voor o.a. het DTS X o.a. bij de FF films 6 en 7 (op UHD (
surround sound probleem is sinds de 31e uit.

WEL even de Update instructies van Onkyo opvolgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
De update is niet alleen voor deze 2 modellen. Ook voor mijn TX-NR646 was hij beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 00:36
Downstar2 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:59:
Dag mensen,

Ik ben nieuw m.b.t. Onkyo en receivers in het algemeen eigenlijk.
Ik zit voor mijn woonkamer te kijken naar een leuke surround set en stuitte zo doende op was basic setjes van bijvoorbeeld Sony (BDV-N7200w)of Samsung etc.

Echter denk ik zelf dat gezien de een receiver veel meer mogelijkheden voor mij biedt.
Ik ben dus eens gaan kijken naar de HTiB setjes van Onkyo.

Ik kwam daarbij op HT-S5805 en de Onkyo HT-S7805. Beide in een totaal andere prijsklasse.
Ik zie de HT-S5805 voor 550 voorbij komen, en de 7805 voor 999, bijna het dubbele.

De HT-S5805 lijkt mij voor mij eigenlijk vrij passend, echter mis ik daarbij de multimedia opties(Wifi, Ethernet en de daarbij behorende Spotify + Tunein etc mogelijkheden. Deze heeft de HT-S7805 dan weer wel Plus een wat hoger wattage per kanaal, 8x HDMI, DTS: X en 4K HDR. Dat zijn leuke opties maar ik heb momenteel geen 4k HDR scherm, geen behoefte aan 8 HDMI sloten etc ;). Leuk voor de toekomst maar misschien nu niet echt nodig nog.
Ik ben echter benieuwd of er geen tussenstap is tussen deze 2 modellen? die bijvoorbeeld wel WIFI/Ethernet heeft DTS:X en in de 700-800 range zit?

Zelf kon ik daar weinig over vinden afgezien van een HT-S7705. Maar die lijkt eigenlijk nergens meer beschikbaar(zie ik ook niet tussen de producten meer staan http://www.nl.onkyo.com/en/packages-312.html). Ook de andere bovengenoemde modellen zijn lang niet overal meer leverbaar. Is er bijvoorbeeld een nieuw product opkomst of loopt de lijn gewoon erg goed en zijn ze wegens 'succes' uitverkocht?

Ik hoor graag van jullie :)!
Als je een leuke basis set zoek is de HT-S5805 een zeer goede koop voor weinig geld. Heb de set nu ruim 1,5 jaar.

Om de reciever slim te maken zit er op de achterkant van de set een HDMI aansluiting met USB voeding om een Chromecast aan te sluiten.

Het aansluiten van de reciever is kinderspel, er zit een hele duidelijke handleiding op de achterkant van de set.

Wat ook heel fijn is dat je per aangesloten apparaat het vermogen kan aanpassen als je Blu-Ray speler heel zacht klinkt en de PS4 heel hard kan je het volume op elkaar afstellen, waardoor je niet meteen een flink volume verschil heb bij het overschakelen.

De reciever kan ook 4K doorgeven aan de tv.

De afstandsbediening is trouwens ook een super ding bedien er al me apparaten mee.

Software updaten gaat helaas niet maar heb dat ook nooit nodig gehad sinds die 1,5 jaar dus dat zit wel goed.

Bij het afspelen van een film herkend de reciever automatisch of dit 5.1 of dolby atmos enz. enz. is. Heb het 1 keer zelf moeten instellen met de Pathé app de reciever bleef op 2.1 staan terwijl de film 5.1 was maar dat is een kwestie van een druk op de knop en 5.1 geluid.

Het surroundgeluid geluid klinkt trouwens heel goed, zelfs de kleine boxjes achter kunnen flink wat herrie maken.

En het allerbelangrijkste hij kan hard maar dan ook heel hard, zonder dat de kwaliteit van de muziek achteruit gaat. Ik woon in een rijtjeshuis.

Hoop dat je er wat aan heb, Greetz.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:53
Stomme vraag mogenlijk, maar ik kom er niet aan uit.

Heb een 515.
Speel altijd internet radio, zenders via Vtuner. Die heeft weer eens een keer alles veranderd, gevolg, al mijn favorieten werken niet meer. Dus ik opnieuw instellen. Dat lukt.Echter

Stubru geeft me deze url ; http://icecast.vrtcdn.be/stubru-high.mp3
Deze speelt ook direct af al sik op de zender druk in mijn favorieten.

Maar SlamFM geeft me deze URL ; http://stream.slam.nl/slam_mp3
Ik moet daarna nog een keer op enter drukken om hem af te spelen, dus een stap extra.
De url waar hij naar toe wijst is dan deze ; http://20423.live.streamtheworld.com/SLAM_MP3_SC?

En als ik de laatste URL als mijn favoriet opslaat, dan speelt het neit af.

Hoe kan ik deze extra stap wegkrijgen, ik kom er niet aan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Bintzak schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 02:51:
[...]

Als je een leuke basis set zoek is de HT-S5805 een zeer goede koop voor weinig geld. Heb de set nu ruim 1,5 jaar.

Om de reciever slim te maken zit er op de achterkant van de set een HDMI aansluiting met USB voeding om een Chromecast aan te sluiten.

Het aansluiten van de reciever is kinderspel, er zit een hele duidelijke handleiding op de achterkant van de set.

Wat ook heel fijn is dat je per aangesloten apparaat het vermogen kan aanpassen als je Blu-Ray speler heel zacht klinkt en de PS4 heel hard kan je het volume op elkaar afstellen, waardoor je niet meteen een flink volume verschil heb bij het overschakelen.

De reciever kan ook 4K doorgeven aan de tv.

De afstandsbediening is trouwens ook een super ding bedien er al me apparaten mee.

Software updaten gaat helaas niet maar heb dat ook nooit nodig gehad sinds die 1,5 jaar dus dat zit wel goed.

Bij het afspelen van een film herkend de reciever automatisch of dit 5.1 of dolby atmos enz. enz. is. Heb het 1 keer zelf moeten instellen met de Pathé app de reciever bleef op 2.1 staan terwijl de film 5.1 was maar dat is een kwestie van een druk op de knop en 5.1 geluid.

Het surroundgeluid geluid klinkt trouwens heel goed, zelfs de kleine boxjes achter kunnen flink wat herrie maken.

En het allerbelangrijkste hij kan hard maar dan ook heel hard, zonder dat de kwaliteit van de muziek achteruit gaat. Ik woon in een rijtjeshuis.

Hoop dat je er wat aan heb, Greetz.
Thanks voor je reactie!
Ik heb heb nu een weekje in huis, en ben tot nu toe inderdaad erg tevreden.
Hij moet nog wel wat tweaking hebben, de auto calibratie vond ik zelf niet echt helemaal passend.
(Qua distance zat hij er wel wat naast en de surround speakers booste hij net wat te weinig, gelukkig allemaal ook handmatig aan te passen)

Verder heb ik de kabels zelf vervangen voor 2.5mm2 OFC kabels. De meegeleverde kabels zijn mijn inzien wat dun maar voldoen (waarschijnlijk) wel voor deze set. De reden om ze te vervangen was het feit dat de kabels voor je achterboxen(surround) gewoon erg kort zijn.(8 meter). Ik heb daarom een 50 meter rol besteld en dus ook de overige kabels vervangen.

Of het nog enigzins in kwaliteit zal schelen durf ik niet te zeggen, ik heb immers niet getest met de standaard kabels :).

FM antenne vind ik verder ook wat magertjes, al krijg ik er indien op de juiste gemonteerd wel genoeg dekking mee, maar is nog wel eens storingsgevoelig. Zelf grijp ik sneller naar de digitale kanalen, dus daar niet echt last van.

Voor nu mis ik ook geen streaming capaciteiten. Ik heb op de STRM Box nu mijn Minix X8-H(android boxje) aangesloten en speel vanaf daar de internetradio's en spotify. Verder heb je altijd bluetooth nog.

Dolby Atmos nog niet kunnen testen aangezien de android box dit niet aankan/passtrough. Ben dus nog opzoek naar een nieuwe box die dit wel kan. Ik stream al mijn media dus aan een bluerayspeler heb ik weinig. Iemand nog tips voor boxjes met ondersteuning voor de HD audio formaten en Dolby Atmos?
Of ben ik eigenlijk al beperkt tot de Nvidea Shield of HIMEDIA Q10 Pro? NUC kan natuurlijk ook, maar is niet echt een standalone boxje.

Verder heb ik hier de Music Optimizer aanstaan. Brengt net even wat meer heldere klanken dan zonder bij muziek. En daar ben ik wel fan van :9.

Verder leuk om alles nog even een beetje te onderzoeken en te tweaken.
Hij kan inderdaad erg hard. De bass is achterop de sub te regelen en staat bij mij maar op een 25-30% openen ofzo, voldoende voor een normaal huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Downstar2 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:44:
Verder heb ik de kabels zelf vervangen voor 2.5mm2 OFC kabels. De meegeleverde kabels zijn mijn inzien wat dun maar voldoen (waarschijnlijk) wel voor deze set. De reden om ze te vervangen was het feit dat de kabels voor je achterboxen(surround) gewoon erg kort zijn.(8 meter). Ik heb daarom een 50 meter rol besteld en dus ook de overige kabels vervangen.
Ik heb m'n twijfels bij OFC, dat past bij mij in het rijtje "door elfen in het licht van de volle maan gesmede zilveren kabels", maar 2,5mm2 is zeker geen onzin! Die dunne standaard meegeleverde kabeltjes hebben best wat weerstand, wat je merkt als je op een iets hoger volume gaat luisteren: de kabels worden dan warm, wat een nog hogere weerstand oplevert. Het verschil is vaak te horen.

Dikke kabels hebben minder weerstand, warmen minder op, waardoor de weerstand niet (veel) toe zal nemen als je de speakers gaat belasten, wat resulteert in zuiverder geluid.
Dolby Atmos nog niet kunnen testen aangezien de android box dit niet aankan/passtrough. Ben dus nog opzoek naar een nieuwe box die dit wel kan. Ik stream al mijn media dus aan een bluerayspeler heb ik weinig. Iemand nog tips voor boxjes met ondersteuning voor de HD audio formaten en Dolby Atmos?
Of ben ik eigenlijk al beperkt tot de Nvidea Shield of HIMEDIA Q10 Pro? NUC kan natuurlijk ook, maar is niet echt een standalone boxje.
Voor de HD audio formaten heb je de keuze tussen de dure Nvidia Shield Androuid TV, de iets goedkopere Apple TV 4 (wacht even op de 5 voor UHD & HDR), en de goedkope Eminent EM7680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 00:36
Downstar2 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:44:
[...]

Thanks voor je reactie!
Ik heb heb nu een weekje in huis, en ben tot nu toe inderdaad erg tevreden.
Hij moet nog wel wat tweaking hebben, de auto calibratie vond ik zelf niet echt helemaal passend.
(Qua distance zat hij er wel wat naast en de surround speakers booste hij net wat te weinig, gelukkig allemaal ook handmatig aan te passen)

Of het nog enigzins in kwaliteit zal schelen durf ik niet te zeggen, ik heb immers niet getest met de standaard kabels :).

FM antenne vind ik verder ook wat magertjes, al krijg ik er indien op de juiste gemonteerd wel genoeg dekking mee, maar is nog wel eens storingsgevoelig. Zelf grijp ik sneller naar de digitale kanalen, dus daar niet echt last van.

Voor nu mis ik ook geen streaming capaciteiten. Ik heb op de STRM Box nu mijn Minix X8-H(android boxje) aangesloten en speel vanaf daar de internetradio's en spotify. Verder heb je altijd bluetooth nog.

Verder heb ik hier de Music Optimizer aanstaan. Brengt net even wat meer heldere klanken dan zonder bij muziek. En daar ben ik wel fan van :9.

Verder leuk om alles nog even een beetje te onderzoeken en te tweaken.
Hij kan inderdaad erg hard. De bass is achterop de sub te regelen en staat bij mij maar op een 25-30% openen ofzo, voldoende voor een normaal huis :)
Kabels zijn inderdaad wat tekort.

Ik luister alleen digitale radio dus FM atene heb ik geen ervaring mee.

Music optimizer staat ook altijd aan maakt het geluid mooi vol.

Maar voor 500-700 euro zal je denk niet snel een betere set vinden, ik heb 5 jaar garantie erbij genomen vanwege slechte ervaring met een goedkope Samsung set. Maar de Onkyo overtreft me verwachtingen en tot nu toe nog niks kunnen vinden op internet i.v.m. defecten.

De boxen zou je eventueel nog een keer kunnen updaten want de reciever heeft een aardig vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
ikweethetbeter schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:26:
[...]

Ik heb m'n twijfels bij OFC, dat past bij mij in het rijtje "door elfen in het licht van de volle maan gesmede zilveren kabels", maar 2,5mm2 is zeker geen onzin! Die dunne standaard meegeleverde kabeltjes hebben best wat weerstand, wat je merkt als je op een iets hoger volume gaat luisteren: de kabels worden dan warm, wat een nog hogere weerstand oplevert. Het verschil is vaak te horen.

Dikke kabels hebben minder weerstand, warmen minder op, waardoor de weerstand niet (veel) toe zal nemen als je de speakers gaat belasten, wat resulteert in zuiverder geluid.

[...]

Voor de HD audio formaten heb je de keuze tussen de dure Nvidia Shield Androuid TV, de iets goedkopere Apple TV 4 (wacht even op de 5 voor UHD & HDR), en de goedkope Eminent EM7680.
Mwoah, of het echt zin heeft bij audiokabels, geen idee. Daar ben ik niet echt in gespecialiseerd.
Bij CAT 5E/6 kabels heb ik wel beduidend slechtere ervaringen meegemaakt/gehoord met CCA kabels, dat ik het risico gewoonweg niet wil lopen en daarom dus voor OFC ben gegaan, zowel voor UTP als Audio kabels.

2.5mm is wel weer wat aan de dikke kant, kan een nadeel zijn met het wegwerken van kabels.
Verder ook wel wat lastiger te plaatsen in de klemmetjes achterop de Onkyo, maar het past wel ;).
4.0mm (onnodig voor deze set) past naar mijn inziens niet.

Die Eminent kende ik nog niet. Ik weet dat ze vroeger wat boxjes hadden ter concurrentie van mijn ACryan Playon HD etc. Toen was de support om te huilen, lijkt me nog niet echt veel verbeterd te zijn.

Ik heb tevens een vervangend boxje onderweg vanuit China, De beelink GT1 ultimate. Mooie specificaties en prima prijs. Lees wat wisselende verhalen over ondersteuning van passthrough HD audio. Maar dat vogel ik zelf nog wel uit. Is meer een boxje voor erbij dus ;)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Downstar2
Bintzak schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 08:16:
[...]

Kabels zijn inderdaad wat tekort.

Ik luister alleen digitale radio dus FM atene heb ik geen ervaring mee.

Music optimizer staat ook altijd aan maakt het geluid mooi vol.

Maar voor 500-700 euro zal je denk niet snel een betere set vinden, ik heb 5 jaar garantie erbij genomen vanwege slechte ervaring met een goedkope Samsung set. Maar de Onkyo overtreft me verwachtingen en tot nu toe nog niks kunnen vinden op internet i.v.m. defecten.

De boxen zou je eventueel nog een keer kunnen updaten want de reciever heeft een aardig vermogen.
Dat is inderdaad het voordeel van een losse receiver. Daar kun je inderdaad op den duur nog wel eens andere boxen voor halen.

Nadeel van die samsung setjes etc is inderdaad vaak plugjes aan de audiokabels waardoor het vervangen van kabels ook gewoon gelijk kut is.

Bijkopen van garantie vind ik zelf eigenlijk altijd een beetje onzinnig. Je mag van een product een bepaalde 'levensduur' hebben. Van een Onkyo receiver mag je toch verwachten dat hij een langere levensduur dan de standaard meegeleverde garantie van 2 jaar.

Bij Foka hadden ze wel een actie dat is je een reviewtje schreef je de 2 jaar omzette naar 5 jaar 'gratis' garantie. De HT-S5805 hadden ze niet op voorraad daar, dus gewoon ergens anders besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:21
Nu op Ibood een TX-NR474 voor €359,95

http://nl-nl.forum.ibood....81-170912/onkyo-receiver/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
iemand een idee of voor de 2016 series TX NR series nog een update voor Dolby Vision, c.q. HLG te verwachten is vanuit Onkyo?
Heb op Google lopen zoeken, echter kan er niet iets over vinden.
Anders toch maar over naar een 2017 serie, welke het wel ondersteunen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@dinandus Wellicht een postduif wagen naar de Onkyo support? :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• ikweethetbeter
Over het algemeen komen er binnen een jaar één of enkele updates die de beloofde nieuwe functies beschikbaar maken en eventuele fouten oplossen. Daarna ligt de focus op het dan nieuwe model.

• Zarih
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:22
Dag iedereen.

Heeft er iemand ervaring met de Onkyo HT-S3800? Veel ervaringen of reviews vind ik niet.
Ik ben namelijk op zoek naar iets dergelijks om het geluid van m'n tv te vervangen. De speakers zouden mooi passen om aan m'n plafond te hangen.
Zou vooral gebruikt worden om tv te kijken, radio te luisteren en af en toe een film te kijken.
Is het mogelijk om er m'n chromecast aan te hangen.

Is dit een goeie set of ben ik beter af met iets anders? Ik hoef geen state of the art installatie van meer als €1000 enkel iets dat beter geluid geeft dan de speakers van de tv.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 22:35
Zarih schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:56:
Dag iedereen.

Heeft er iemand ervaring met de Onkyo HT-S3800? Veel ervaringen of reviews vind ik niet.
Ik ben namelijk op zoek naar iets dergelijks om het geluid van m'n tv te vervangen. De speakers zouden mooi passen om aan m'n plafond te hangen.
Zou vooral gebruikt worden om tv te kijken, radio te luisteren en af en toe een film te kijken.
Is het mogelijk om er m'n chromecast aan te hangen.

Is dit een goeie set of ben ik beter af met iets anders? Ik hoef geen state of the art installatie van meer als €1000 enkel iets dat beter geluid geeft dan de speakers van de tv.

Alvast bedankt.
Ik heb het goedkopere broertje/zusje (HT-S3505) en ik heb om dezelfde redenen die set aangeschaft.

Het is een kant-en-klaar setje van Onkyo, veel meer valt er niet over te zeggen. Uiteraard geeft het beter geluid dan je TV-speakers en ook Chromecast gaat zonder problemen werken. Maar dat geldt voor 99% van de receivers (sets) eigenlijk.

Overigens zijn er genoeg (beknopte) reviews te vinden van die set...

[ Voor 3% gewijzigd door Tackleberry op 14-09-2017 21:48 ]

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 20:19

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Gisteren mijn vier maanden oude TX-NR575e naar AudioService in Elst moeten brengen.
- regelmatig kortstondig uitvallen van het beeld op 2 HDMI ingangen (Chromecast en Kodi/NUC)
- de Chromecast inside functie ie nagenoeg onbruikbaar: vaak blijft op "Connecting..." staan, met Deezer, Spotify en Nederland.fm
- van de week was de tuner de weg kwijt: stond vast op 101.05MHz, kon alleen naar 101.10MHz en terug, geen geluid, naar andere presets schakelen was niet mogelijk. Is uiteindelijk hersteld door 2x de spanning gedurende 10 minuten er af te gooien. Raar klikkend geluid toen ik de spanning er de eerste keer af gooide.

Alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar "geld terug" heeft de verkoper nog de kans dit ding werkend te krijgen. Maar, persoonlijk heb ik het eigenlijk wel gehad met Onkyo....dit is de 2e in 2 jaar....(2 jaar geleden verving ik m'n eerste Onkyo, die het 5 jaar uitstekend gedaan heeft en toen ik 'm kocht al 4 jaar goede dienst er op had zitten).

Nu dus maar even de Tripath in de woonkamer staan, gekoppeld aan de tv en de squeezebox touch.
De tv luidsprekers zijn echt belabberd. (Ik heb er toch nog een hele avond naar moeten luisteren, alvorens ik de tripath van de slaapkamer van m'n oudste gejat heb ;) )

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:19
Als ik dat soort wazige problemen heb dan is het vaak afdoende om de stroom er even volledig af te halen. Dat mocht neem ik aan niet baten?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 20:19

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Dat baat meestal wel, maar de laatste keer (fm tuner probleem) had ik dus 2 powerdowns nodig....en de receiver maakte ook een heel vreemd tikkend (relais-achtig) geluid bij de eerste powerdown.

Maar, het hoort niet nodig te zijn om dat soort trucs uit te moeten halen.
De spanning er af halen is wat mij betreft een workaround, geen oplossing. De echte oorzaak blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpisthebest
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb last van een brom in de subwoofer. Ik heb het vermoeden dat mijn Onkyo NR616 de veroorzaker is. De sub:Voorheen een JBL, die zwaar bromde, sindskort een HKTS16 set van Harman. De HK, geeft een hoge brom. De brom is er niet direct bij het aanzetten maar treed later op. Dit kan na 5 minuten maar ook 2 uur duren. Het gebeurt bij verschillende bronnen, iig bij HDMI, zoals ps3, Ps4 en chromecast. Het lijkt eerder te gebeuren bij Netflix. Ps3, Ps4, WIIU,(games) kabelradio en mediaspeler hebben nog geen brom gegeven.
Ik heb de subwoofer, op de 2e uitgang geprobeerd, zowel de onkyo als de HK sub in 1 stekkerdoos gedaan. Meerdere ac adapters en een switch die achter de sub liggen van de stroom gehaald. Geen van allen waren blijkbaar de brom bron. Iemand nog ideeën of tips? De onkyo 616, wil ik liever nog langer gebruiken, maar ja ik wil de sub ook kunnen gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door mrpisthebest op 17-09-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Laatst online: 04-11-2024
Niet crossposten, het is een eigen topic of hier een post.

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 19-09-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
31 augustus nieuwe update verschenen voor o.a. de 656: http://www.eu.onkyo.com/e...56-31-08-2017-130558.html

TX-NR656
(Version 2079-2040-5050-0008)
  • Expand playable content of DTS:X.
  • Adds "Play Queue" function.
  • For detail about updated function, please refer to the link below. http://www.onkyo.com/manual/sup/upd/queue_onk.pdf
  • Adds "Search/ Sort" function on Music server.
  • Adds "Display WAV file information ( album art, artist, album ) via USB" function.
  • For detail about updated function, please refer to the link below.
  • http://www.onkyo.com/manual/sup/upd/audio1709_na_onk.pdf
    *Additional functions depend on model.
  • Minor bug fixes and improvements stability.

[ Voor 71% gewijzigd door Dragunov op 26-09-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Ben meer benieuwd of er een Update voor HLG en eventueel Dolby Vision eraan zit te komen.
Had de vraag enige tijd geleden bij Onkyo zelf uitgezet, echter tot vandaag geen reactie terug mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
mrpisthebest schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:20:
Ik heb last van een brom in de subwoofer. Ik heb het vermoeden dat mijn Onkyo NR616 de veroorzaker is. De sub:Voorheen een JBL, die zwaar bromde, sindskort een HKTS16 set van Harman. De HK, geeft een hoge brom. De brom is er niet direct bij het aanzetten maar treed later op. Dit kan na 5 minuten maar ook 2 uur duren. Het gebeurt bij verschillende bronnen, iig bij HDMI, zoals ps3, Ps4 en chromecast. Het lijkt eerder te gebeuren bij Netflix. Ps3, Ps4, WIIU,(games) kabelradio en mediaspeler hebben nog geen brom gegeven.
Ik heb de subwoofer, op de 2e uitgang geprobeerd, zowel de onkyo als de HK sub in 1 stekkerdoos gedaan. Meerdere ac adapters en een switch die achter de sub liggen van de stroom gehaald. Geen van allen waren blijkbaar de brom bron. Iemand nog ideeën of tips? De onkyo 616, wil ik liever nog langer gebruiken, maar ja ik wil de sub ook kunnen gebruiken.
Heb je de sub op meerdere bronnen aangesloten? Dat moet je nooit doen! Dan heb je kans op zwevende aarde (is niet 0 zoals zou moeten) en dat geeft brom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
In december wordt de Update voor Dolby Vision bij de 2016 jaargang recievers verwacht, over HLG is niets naders bekend. Is ook voor de Pionier AVR's daar deze in feite gelijk zijn.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
Vreemd, antwoord op mijn mail aan Onkyo of de RZ820/1100 een DV update zouden krijgen was een resoluut "nee".

Moest maar wachten op een nieuwe serie zeiden ze :)

Nickname does not reflect reality

• dinandus
@Brad Pitt welke avr heb je want je benoemt 2 verschillende, volgens de specs op de onkyo site ondersteunen ze zeker DV en HLG.

• Brad Pitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
Volgens mijn bron krijgt ook deze de DV update:

http://www.4kfilme.de/pio...-dolby-vision-hdr-update/

Gebruik je hem voor 5.2.4 (4) atmos boxen? Ikzelf denk ook om ipv 2 atmos boxen over te gaan naar 4 voor een nog beter hoogte effect.

[ Voor 32% gewijzigd door dinandus op 30-09-2017 17:54 . Reden: aanvullende vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpisthebest
ikweethetbeter schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:47:
[...]

Heb je de sub op meerdere bronnen aangesloten? Dat moet je nooit doen! Dan heb je kans op zwevende aarde (is niet 0 zoals zou moeten) en dat geeft brom.
hi, nee, de SUB, is alleen met de LFE kabel aangesloten op de Onkyo 616. Inmiddels heb ik een nieuwe Onkyo 616 aangesloten en ook hier weer diezelfde brom. Ik heb Harman gevraagd of ik de Sub kan omruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@mrpisthebest geen last van een aardlus?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrpisthebest
Dat heb ik ook gedacht, maar ik heb niks veranderd aan de stopcontacten en stekkerdozen. Toch voor de zekerheid de sub, aan een verlengsnoer gezet, ook de sub alleen met de Onkyo samen in 1 doos gezet aangesloten gehad. Helaas hielp niet.
Bij een aardlus, is de brom er al direct en altijd,denk ik? Ik heb zondagavond, 2uur lang geen probleem gehad, gisteren al na 2 minuten de brom.
Als ik trouwens de LFE kabel eruit trek, tijdens de brom, dan blijft de brom. Als ik de sub uitzet tijdens de brom en vrijwel direct weer aan, is de brom er niet en het lijkt na die 2e keer aanzetten ook niet terug te komen. (maar pas 2 kunnen checken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@mrpisthebest
De brom gaat minder opvallen bij een toenemend volume. Bij een stilte valt het direct op wanneer je last hebt van een aardlus.

Een beknelde LFE kabel kan dezelfde soort problemen opleveren.

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 03-10-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpisthebest
Lip schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:34:
@mrpisthebest
De brom gaat minder opvallen bij een toenemend volume. Bij een stilte valt het direct op wanneer je last hebt van een aardlus.

Een beknelde LFE kabel kan dezelfde soort problemen opleveren.
ok, dank voor je antwoord. Dan is het zeker geen aardlus, want ook bij harder volume is de brom,duidelijk hoorbaar. De LFE kabel is stugge kabel, met zo'n gevlochten omhulsel. Ik heb ook de eenvoudige dunne kabel die Harman erbij leverde, getest. De brom is eigenlijk meer een hoog constante toon. Ik zou het haast een fluittoon kunnen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wellicht is de versterker defect van de hk sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dinandus schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:50:
Gebruik je hem voor 5.2.4 (4) atmos boxen? Ikzelf denk ook om ipv 2 atmos boxen over te gaan naar 4 voor een nog beter hoogte effect.
Nee, heb een 9.0 setup dus zal dan ook weer een 9.x-kanaals receiver "moeten". Helaas zijn die niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpisthebest
Lip schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:49:
Wellicht is de versterker defect van de hk sub
Thanks. Yes, ik hoop eigenlijk dat, het is. En dat een nieuwe sub/reparatie het allemaal oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sein
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-08-2021
Deze vraag kwam al eerder voorbij maar het antwoord is mij nog niet helemaal duidelijk, daarom een nieuwe poging:

Ik ben nu bijna 7 jaar in het bezit van een TX-SR608 i.c.m. een BD-SP808. Beide apparaten hebben kleine kuren (lade die niet helemaal meer opengaat, geluidsspoor Apple TV via HDMI hapert af en toe). Daarnaast ben ik bijna 2 jaar in het bezit van een LG OLED (55EF950V).

Vanwege de OLED 4K TV overweeg ik de aanschaf van een UHD Blu-ray speler (Sony UBP-X800? Panasonic DMP-UB700?) en een nieuwe receiver die 4K en HDMI 2.0a ondersteunt; Onkyo TX-NR656 (nu voor €379).

De vraag is; merk ik alleen verschil in beeld vanwege de UHD Blu-ray speler i.c.m. de TX-NR656 of geven de overige specs ook een significante verbetering? Zo ben ik bijvoorbeeld erg benieuwd naar de audio verschillen bij het afspelen van "ouderwetse" cd's of muziek via Spotify (320kbit). En uiteraard de audio bij een "gewone" 5.1 opstelling (met Hepta Four Tune speakers en Kef Ci130 surround) en het afspelen van een Blu-ray met DTS spoor (ik overweeg nog geen Atmos opstelling). Voor de overige specs (bijv. Spotify connect) begrijp ik uiteraard dat een vergelijking met de oude TX-SR608 receiver mank gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
dinandus schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:50:
Volgens mijn bron krijgt ook deze de DV update:

http://www.4kfilme.de/pio...-dolby-vision-hdr-update/

Update komt inderdaad in december.

Onkyo AV receiver 2016:
  • PR-RZ5100 *.
  • TX-RZ3100 *.
  • TX-RZ1100 *.
  • TX-RZ810 *.
  • TX-RZ710 *.
  • TX-RZ610
  • TX-NR757
  • TX-NR656 *.
  • TX-NR555 *.
Pioneer AV receivers 2016:
  • SC-LX901 *.
  • SC-LX801 *.
  • SC-LX701 *.
  • SC-LX501 *.
  • VSX-1131 *.
  • VSX-831 *.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-04 10:23
heb met mijn SR TX508 wat kleine issues.

ik vermoed het pcb van de lcd & aansturings knoppen kapot is.

probleem is :
heb geen werkend lcd meer, (weet dus ook niet of die knoppen nog werken, de volume knop in elk geval niet meer).

de input selectie knoppen / aan/uit / pure audio knoppen werken nog wel
ooit overgenomen van een mede tweakers, toen werkte alles nog, ik denk dat ik per abuis met schoonmaken iets geraakt heb waardoor er of sluiting of schade is ontstaan (was allemaal hoog nodig want was in de behuizing erg stoffig geworden met de jaren)

weet iemand of dat pcb los te verkrijgen is ?
via de afstandsbediening werkt volume etc wel gewoon namelijk.

functies die ik getest heb :
alle inputs + hdmi poorten
1 hdmi poort werkt niet naar behoren (athans krijg er geen geluid door afgespeeld / beeld niet getest.
maar goed ik gebruik maar 2 van de 4 poorten dus dat is geen probleem.

weet iemand waar en wat het onderdeel nummer is van dat pcb'tje (wat de lcd en front knoppen voor zijn rekening neemt) ?

thanks!
Pagina: 1 ... 26 ... 40 Laatste