Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb van een kennis een TX-NR709 over kunnen nemen, maar voel bij aanraking van de behuizing steeds een lichte tinteling. Of eigenlijk meer een soort trilling van dat er stroom doorheen loopt. Nou zag ik, dat het bijgeleverde netsnoer en uiteraard ook de 230V-aansluiting op het apparaat slechts 2-polig is. Nul en fase dus. Laat ik nou altijd gedacht hebben dat dit soort apparaten geaard zijn.
Maar goed, die trilling dus. Akelig gevoel. Als ik een draadje met krokodilleklemmen aan de behuizing vastmaakt en het andere eind aan de aardpin van het stopcontact maak (de boel aard dus) dan is het nare gevoel weg! Mijn vraag: hoe komt het, kan het kwaad en waarom is dat ding niet geaard??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PierreO
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 11:04
Ter info: Ook mijn Onkyo TX-NR609 gaf geen geluid meer na 6 jaar, op tweakers forums gekeken zoals deze en daardoor kwam ik erachter dat Onkyo onder coulance reparatie aanbood. http://www.nl.onkyo.com/e...rvice-program-118747.html Ingeschreven en gemaild naar Onkyo en keurig antwoordt gehad dat ik het op kon sturen ter reparatie, enkele dagen later in dezelfde week op een vrijdag werd mij een lege doos door UPS gebracht om de versterker in te doen en ik heb het diezelfde dag nog afgeleverd bij een UPS depot, dinsdags kreeg ik mail dat het was aangekomen in Duitsland ter reparatie, en wat denk je, net precies is hij gerepareerd teruggekomen per UPS. Kosten, totaal niets en dit alles binnen 2 weken vanaf aanmelden. Ik wil dan toch ook dit forum bedanken en vooral Onkyo dat het zijn verantwoordelijkheid neemt voor de slechte chip(s) die in die serie hebben gezeten, het in eerste instantie vloeken op Onkyo en nooit meer iets van Onkyo kopen is daardoor voor mij omgebogen tot uiteindelijk een zeer prettig gevoel ondanks de narigheid van het kapot gaan en het werk met de aansluitingen, maar ja die zijn op deze manier ook weer keurig nagelopen haha.
Dit wilde ik even kwijt. Onkyo en forum bedankt TOP.

[ Voor 13% gewijzigd door PierreO op 23-06-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:21
Gisteren schakelde mijn TR-NR555 over op blauw beeld. Ik lus mijn HDMI door via de versterker.

Geen bewegings meer in te krijgen, andere kabels, terug naar standaard instellingen.
Rechtstreeks aan de box doet de tv het wel.

Is dat de HDMI-board ellende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:35
Jron667 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:31:
Gisteren schakelde mijn TR-NR555 over op blauw beeld. Ik lus mijn HDMI door via de versterker.

Geen bewegings meer in te krijgen, andere kabels, terug naar standaard instellingen.
Rechtstreeks aan de box doet de tv het wel.

Is dat de HDMI-board ellende?
Op zich zouden de 2016 modellen of de modellen van na 2013 vrij van HDMI issues moeten zijn (kwam neer op oververhitting, rotte caps etc).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:21
loekf2 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:34:
[...]

Op zich zouden de 2016 modellen of de modellen van na 2013 vrij van HDMI issues moeten zijn (kwam neer op oververhitting, rotte caps etc).
Ik zal contact opnemen met Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 13:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Vraagje,
M'n zoontje heeft zojuist de Hdmi kabel uit de tv getrokken/gebroken.
Daardoor heeft de kabel kortsluiting gemaakt tussen een aantal pennetjes.
De andere kant van de kabel zat nog in de onkyo.

De onkyo stond in de doorvoer modus (beeld en geluid doorvoeren terwijl de onkyo in standby staat).

Nu gaat "analog" branden bij elke Hdmi input. En ik krijg geen geluid meer.

Is de onkyo nu overleden(Hdmi board)?
Of kan/moet ik een reset doen ofzo.

Gaat om een Tx-nr818.

Edit:
Receiver een tijdje zonder stroom gehad. En hij werkt weer :-)

[ Voor 7% gewijzigd door HellStorm666 op 26-06-2017 17:16 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 20:12

Acradavos

Poetsfanaat

Sinds juni 2015 ben ik in bezit van een 646, echter ben ik vorige week tot een probleem aangelopen. Geen enkel apparaat kan mijn 646 meer via Bluetooth vinden.

4 telefoons, 2 iPads, niks werkt. Ik heb de Onkyo al teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Op het moment van schrijven heb ik Onkyo benaderd via Facebook, ik was echter benieuwd of er meerder personen deze problemen hadden ondervonden. :) Toch een functie die ik elke dag in gebruik had..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Aan het oriënteren voor een Rz720, of wellicht een Rz710, afhankelijk van de exacte verschillen. Met name of dat de update die Dolby Vision brengt, ook HDR10 meebrengt. Je zou zeggen van wel, maar ik kan nergens bevestiging vinden.

Was het iemand al opgevallen dat de 720 komt met een plastic panel, waar de 710 een aluminium panel heeft?

Bron: de vergelijking op http://rzseries.onkyousa.com/compare/ en de spec sheets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik wil graag een monitor audio radius 390 subwoofer op de onkyo 509 aansluiten. Maar ik begrijp niet helemaal hoe. Ik ben een absolute beginner :)

De radius 390 handleiding noemt 2 opties. Een stereo ingang voor (2) tulpstekkers, vanaf het pre out deel van de versterker. En een LFE ingang (1 tulpstekker).

De onkyo 509 handleiding zegt dat ik de subwoofer enkele tulp van het pre out gedeelte moet aansluiten op de line in van de subwoofer.

Ik vermoed dat ik de onkyo subwoofer pre out moet verbinden met de radius 390 lfe ingang. Maar daar ben ik helemaal niet zeker van.

Ik moet nog een kabeltje kopen, en ik vind het natuurlijk vervelend om het verkeerde te kopen. Klopt het dat ik een kabeltje moet hebben met aan beide kanten 1 tulpstekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
KopjeThee schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:10:
Klopt het dat ik een kabeltje moet hebben met aan beide kanten 1 tulpstekker?
Ja. Subwoofer/LFE is mono en vandaar maar één RCA stekker aan elke kant.

Sommige subwooferkabels worden met Y-adapter geleverd zodat je ook aan de kant van de subwoofer met twee stekkers er in kan. Maar qua werking komt dat op hetzelfde neer. Je hebt dan wel iets meer output maar harder dan zijn max zal een subwoofer nooit gaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
[quote]rik schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:09:
Aan het oriënteren voor een Rz720, of wellicht een Rz710, afhankelijk van de exacte verschillen. Met name of dat de update die Dolby Vision brengt, ook HDR10 meebrengt. Je zou zeggen van wel, maar ik kan nergens bevestiging vinden.

Was het iemand al opgevallen dat de 720 komt met een plastic panel, waar de 710 een aluminium panel heeft?

Bron: de vergelijking op http://rzseries.onkyousa.com/compare/ en de spec sheets.
[/quot

Normaliter maakt van Dolby vision de standaard HDR deeluitmakend dus denk ik van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik weet niet wat dit nu weer is, maar echt blij word ik er niet van..sinds (april) verleden jaar een Onkyo 545 als vervanger van mijn defect geraakte 509. Hoorde m'n vrouw van de week al roepen dat de WiiU alleen beeld gaf maar geen geluid. Zet ik het ding net aan, wederom dat probleem. In het kort: WiiU geeft beeld, geen geluid. Humax 5200C geeft alleen kort het opstartbeeld door, hierna niets meer. PS4 wel beeld maar geen geluid. Stroom eraf maar geen verbetering.

Begint te vrezen dat ook dit ding kapot aan het gaan is..indien dat zo is ben ik wel klaar met Onkyo in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat klinkt als iemand die structureel niet de handleiding leest. Important Safety instructions bijvoorbeeld zou ik niet overslaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Lip op 08-07-2017 09:30 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lip schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:27:
Dat klinkt als iemand die structureel niet de handleiding leest. Important Safety instructions bijvoorbeeld zou ik niet overslaan.
Dat klinkt als iemand die belerend probeert te zijn.
Verblijd me met je blijkbaar aanwezige kennis. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ben je van glas gemaakt?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 05:43
Moehaha! Die sectie is alleen opgenomen om schadeclaims van domme acties van nog dommere Amerikanen te voorkomen!

De domme meldingen:
"raak de binnenkant niet aan als de receiver op het lichtnet is aangesloten"
"niet gebruiken in vochtige ruimtes"
"knoei er geen water op"

Dan de iets zinvollere meldingen:
"luidsprekeraansluiting niet kortsluiten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
Waar doel je dan precies op?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
PcDealer schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:18:
[...]
Waar doel je dan precies op?
* FeaR gokt op de belachelijke hoeveelheid vrije ruimte die je rondom de receiver vrij moet laten.

Toegegeven dat de post in die vorm niet veel toevoegt aan dit topic.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 08-07-2017 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
FeaR schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:55:
[...]

* FeaR gokt op de belachelijke hoeveelheid vrije ruimte die je rondom de receiver vrij moet laten.

Ja.. want ze worden lekker warm :Y daarom koel ik mijn 707 ook actief.. omdat de "vrije" ruimte rondom maar zuinig aan aan de eisen voldoet :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 21:51
Vergeet je het Marantz topic niet? 8)7
Zonder gekheid, in elk merkentopic dezelfde vraag stellen is niet hoe GoT werkt, duik zelf de spec sheet dan wel handleidingen in of open een topic als je er niet uit komt.

[ Voor 98% gewijzigd door FeaR op 09-07-2017 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bij lange na niet. Sterker nog, ik beschik over en aardige portie zelfreflectie. Maar : dan moet ik wel weten waar iemand (jij) dan op doelt. Want je insinueert iets en vervolgens volgen er meerdere posts omdat ik duidelijkheid vraag. Wees in één keer helder en open, wat je ook probeert kenbaar te maken;

Dus, waar doel je op? Of ga je nog een cynische en bovenal cryptische post tikken?
FeaR schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:55:
[...]

Daar valt op te modereren.

[ Voor 23% gewijzigd door Exorcist op 09-07-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Heel fijn, spotify stopt de ondersteuningen voor alle units die nog de in-onkyo app ondersteuning hebben, kreeg net een mail.....jammer joh koop maar een chromecast i.o.d.

De functie was al flink kreupel(traag nummer niet te vinden of favorieten die wegwallen) en nu stoppen ze er gewoon helemaal mee......

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
cactusman schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:37:
Heel fijn, spotify stopt de ondersteuningen voor alle units die nog de in-onkyo app ondersteuning hebben, kreeg net een mail.....jammer joh koop maar een chromecast i.o.d.

De functie was al flink kreupel(traag nummer niet te vinden of favorieten die wegwallen) en nu stoppen ze er gewoon helemaal mee......
Bedoel je daarmee daadwerkelijk in de onkyo app zelf of de funtie dat je via de spotify app je receiver als afspeel device kan kiezen? Dat eerste boeit me niet zo, dat laatste wel :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Had ook vernomen dat ze gaan stoppen met spotify. Waarom is mij niet bekend. Echter is er de mogelijkheid dat de meeste recievers ingeruild mogen worden in Onkyo genoemde Trade-in / buyback programma. Je moet je hiervoor wel aanmelden bij Onkyo. Ik vermoed dat het binnenkort online staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Melantrix schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:44:
[...]

Bedoel je daarmee daadwerkelijk in de onkyo app zelf of de funtie dat je via de spotify app je receiver als afspeel device kan kiezen? Dat eerste boeit me niet zo, dat laatste wel :+
Het eerste, maar de oudere generatie.... werkt de spotify play functie niet dus is het einde oefening...

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Ik krijg deze mail ook net binnen. Jammer want ik gebruik toch voornamelijk spotify om muziek op de Onkyo 509 te luisteren.

Ben wel benieuwd naar dat inruilprigramma waar Cevel het over heeft want zonder Spotify wil ik toch wel wat anders denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Waarom gebruik jullie geen Raspberry Pi voor Spotify ?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Ik heb liever Spotify geïntegreerd in de receiver zodat ik met 1 app alles kan bedienen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
GaMbiNo schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:35:
Ik krijg deze mail ook net binnen. Jammer want ik gebruik toch voornamelijk spotify om muziek op de Onkyo 509 te luisteren.

Ben wel benieuwd naar dat inruilprigramma waar Cevel het over heeft want zonder Spotify wil ik toch wel wat anders denk ik.
Heb een 727 met HDMI problemen, deze staat bij CE-Repair, de wel bekende HDMI board die vervangen moet worden. Kosten 350,- Vrijdag met Onkyo gesproken. Aanbod was om eventueel mijn apparaat in te ruilen en een bedrag van ongeveer 200 euro bij te betalen voor een 646. Echter is dit telefonisch doorgegeven dus heb ik een ticket ingeschoten op de website van Onkyo op advies van de medewerker van Onkyo zelf. Los hiervan geeft de medewerker aan dat door een update spotify een aantal modellen niet meer gaan werken met spotify direct. Is nu even afwachten wanneer de update van Spotify komt en voor welke modellen. Ook hier geldt dan een buy back programma volgens de medewerker. Is even afwachten hoe Onkyo dit wil gaan behandelen. Zullen straks vast meer gedupeerde zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37
Cevel schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:48:
[...]

Heb een 727 met HDMI problemen, deze staat bij CE-Repair, de wel bekende HDMI board die vervangen moet worden. Kosten 350,- Vrijdag met Onkyo gesproken. Aanbod was om eventueel mijn apparaat in te ruilen en een bedrag van ongeveer 200 euro bij te betalen voor een 646. Echter is dit telefonisch doorgegeven dus heb ik een ticket ingeschoten op de website van Onkyo op advies van de medewerker van Onkyo zelf. Los hiervan geeft de medewerker aan dat door een update spotify een aantal modellen niet meer gaan werken met spotify direct. Is nu even afwachten wanneer de update van Spotify komt en voor welke modellen. Ook hier geldt dan een buy back programma volgens de medewerker. Is even afwachten hoe Onkyo dit wil gaan behandelen. Zullen straks vast meer gedupeerde zijn..
Hoe oud is deze 727?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
Model is gekocht via Redcoon november 2014.
Het model is bouwjaar 2012 volgens CE- Repair.

1e en 2e reparaties direct aangelevrd aan CE-Repair. 2 vellen A4 vol met testjes meegeleverd met de klachten die ik heb ondervonden. Met apparatuur die ten tijde was aangesloten. Ook meegeleverd filmpjes van de klacht. Viel destijds niet onder het customer care programma. Toch hebben ze het hdmi board vervangen. Was net na de garantieperiode. Dus was er erg blij mee :)

Helaas..

Vanwege aanhoudende klachten 2e keer niets geconstateerd binnen de garantie van de 1e reparatie. Vanwege aanhoudende klachten 3e keer via verkopende partij Mediamarkt laten opsturen, second opinion laten uitvoeren.. Blijkt het apparaat alsnog naar CE-Repair gestuurd te worden.. |:(
Grappige is dat nu wel geconstateerd is dat het hdmi board moet worden vervangen terwijl dit al bij de 1e reparatie is gebeurd. De klachten zijn er nog steeds.

Klacht als volgt kort samengevat:
Voornamelijk 4K signalen blijkt een probleem om goed door te voeren. Wordt omgezet naar 1080P met 4K upscaling. Met als resultaat dat het beeld flikkerd en de tv begint te spacen, uitvallend beeld en geluid van ongeveer 2 seconden. Ook de projector op hdmi out 2 heeft hier veel last van.
Ook uitval spotify en netwerkproblemen.
Veel klachten komen overeen met modellen uit het customer care programma. Helaas valt dit model er toch jammer genoeg niet onder.

Discussie nu loopt dat Onkyo mij verwijst naar verkopende partij voor de oplossing. MediaMarkt verwijst mijn naar Onkyo... je begrijpt dat ik een paarse krokodil begin te zien..

Garantie heb ik niet meer zeggen ze want die periode is voorbij. Terwijl de 2e en 3e reparatie door hetzelfde bedrijf en dezelfde monteur is gecontroleerd en getest... wel gek.. 7(8)7

Dus heb een ticket ingeschoten bij Onkyo met bovengenoemd verhaal... maar dan veeel uitgebreider. Verwacht deze week wel reactie en anders hangen we aan de telefoon.

Voor nu de keus ongerepareerd retour. Dit vanwege de spotify update die komen gaat kan het zijn dat er een voorstel wordt gedaan vanuit Onkyo. Deze kan interessant zijn. Is nu even afwachten wanneer en of we hier aanspraak op kunnen maken.

Speelt al sinds december 2016.
Wordt vervolgt.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overweeg de Onkyo TX-NR656 te kopen maar lees in 1 van de reviews dat deze versterker niet (altijd) automatisch schakelt tussen de verschillende audio formaten en dat lijkt me iets waar ik me enorm aan ga storen. kunnen jullie dit bevestigen danwel ontkennen?

Ik wil de versterker gebruiken voor zowel muziek (2,0) als ook series en films nu nog op 5.1 maar later op 5.1.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
Cevel schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:54:
Model is gekocht via Redcoon november 2014.
Het model is bouwjaar 2012 volgens CE- Repair.

Was net na de garantieperiode. Dus was er erg blij mee :)
Dus onder garantie gerepareerd zoals het hoort.
Vanwege aanhoudende klachten 2e keer niets geconstateerd binnen de garantie van de 1e reparatie. Vanwege aanhoudende klachten 3e keer via verkopende partij Mediamarkt laten opsturen, second opinion laten uitvoeren..
:? Je hebt voor een second opinion Mediamarkt ingeschakeld en dus niet de verkopende partij?
Veel klachten komen overeen met modellen uit het customer care programma. Helaas valt dit model er toch jammer genoeg niet onder.
De verkopende partij is de verantwoordelijke. Customer Care programma is een gunst om direct met Onkyo te schakelen.
Discussie nu loopt dat Onkyo mij verwijst naar verkopende partij voor de oplossing. MediaMarkt verwijst mijn naar Onkyo... je begrijpt dat ik een paarse krokodil begin te zien..
Snap ik, maar de verkopende partij moet het oplossen, zeker als het al zo lang loopt.
Garantie heb ik niet meer zeggen ze want die periode is voorbij. Terwijl de 2e en 3e reparatie door hetzelfde bedrijf en dezelfde monteur is gecontroleerd en getest... wel gek.. 7(8)7

Dus heb een ticket ingeschoten bij Onkyo met bovengenoemd verhaal... maar dan veeel uitgebreider. Verwacht deze week wel reactie en anders hangen we aan de telefoon.

Voor nu de keus ongerepareerd retour. Dit vanwege de spotify update die komen gaat kan het zijn dat er een voorstel wordt gedaan vanuit Onkyo. Deze kan interessant zijn. Is nu even afwachten wanneer en of we hier aanspraak op kunnen maken.

Speelt al sinds december 2016.
Wordt vervolgt.. :O
Dit maakt het ingewikkelder. Sinds 2016 is dus 2 jaar na aankoop en nog steeds niet opgelost. Dus je zou de overeenkomst kunnen ontbinden om je geld terug te krijgen. Andere mogelijke weg is de garantie op de reparatie. Is dat niet 6 maanden? In elk geval is het product ondeugdelijk.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb sinds twee weken een NR656 en deze voldoet in de basis prima. Blij nu alles via HDMI aansluitingen te kunnen doen.

Wat me wel stoort is dat de receiver steeds uit het netwerk verdwijnt. Hij is met Wifi verbonden en hij meldt ook een IP adres en '85%' verbinding voor wat dat waard is... Maar op het IP adres reageert hij niet, en de app vind hem ook niet. Op het moment dat ik de Wifi uitzet, en dan weer aan in de receiver komt hij weer op.

Het lijkt me dat de wifi dus op een of andere manier niet lekker uit standby komt. Als ik hem op een vast IP zet heeft hij hetzelfde issue. Helaas kan ik het niet simpel met een kabel proberen omdat mijn router volzit en bovendien net netjes weggewerkt..

iemand een tip om de receiver stabiel in het netwerk te blijven zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

superduper schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:29:
Helaas kan ik het niet simpel met een kabel proberen omdat mijn router volzit en bovendien net netjes weggewerkt..

Switch lenen? Neem aan dat je receiver bij je TV ofzo staat. Kabel van router naar TV in de switch prikken en 2 kabels van switch naar receiver & TV?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand die mijn vraag kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:46:
niemand die mijn vraag kan beantwoorden?
Je zal meer informatie moeten geven over die review. Zijn het bijvoorbeeld audioformaten die niet worden ondersteund, of wel maar in de verkeerde container zijn bewaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op zondag 16 juli 2017 @ 00:02:
[...]

Je zal meer informatie moeten geven over die review. Zijn het bijvoorbeeld audioformaten die niet worden ondersteund, of wel maar in de verkeerde container zijn bewaard?
ja dat weet ik dus niet. aangezien ik hem (nog) niet heb kan ik dat ook niet testen. het gaat om de review van rolframaker op tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
superduper schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:29:
Ik heb sinds twee weken een NR656 en deze voldoet in de basis prima. Blij nu alles via HDMI aansluitingen te kunnen doen.

Wat me wel stoort is dat de receiver steeds uit het netwerk verdwijnt. Hij is met Wifi verbonden en hij meldt ook een IP adres en '85%' verbinding voor wat dat waard is... Maar op het IP adres reageert hij niet, en de app vind hem ook niet. Op het moment dat ik de Wifi uitzet, en dan weer aan in de receiver komt hij weer op.

Het lijkt me dat de wifi dus op een of andere manier niet lekker uit standby komt. Als ik hem op een vast IP zet heeft hij hetzelfde issue. Helaas kan ik het niet simpel met een kabel proberen omdat mijn router volzit en bovendien net netjes weggewerkt..

Hier word ie gewoon herkend op het 5Ghz netwerk beneden en boven op de kabel ook.Misschien Wifi een keer opnieuw instellen? Hier zit er alleen een vertraging tussen, maar daar kan ik mee leven :)
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2017 @ 00:17:
[...]

ja dat weet ik dus niet. aangezien ik hem (nog) niet heb kan ik dat ook niet testen. het gaat om de review van rolframaker op tweakers
De versterker staat op datgene wat jij kiest en zal dus nooit zijn eigen willetje krijgen :) Maar opzich is het heel makkelijk als je namelijk de muziek altijd in stereo luistert zet je de muzic knop op Pure Audio, Direct of All Channel Stereo. En als je voor films altijd dolby surround of DTS:X wil dan zet je movie/tv daarop.

Gemakkelijker dan dit word het niet. En dat heeft te maken met het feit dat iedereen het op een andere manier wil luisteren. Vooral omdat je voor stereo al 3 mogelijkheden hebt..
Ik hoop dat je vraag hiermee voldoende beantwoord is :)

(Hebben 2x de 656 staan in huis :D)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Het lijstje plussen en minnen van rolframaker zou ik geen review willen noemen. Het is een zeer beknopt lijstje met plussen en minnen, zonder enige uitleg of verdieping.

Ik heb de 636, en herken zijn "probleem" niet.

Ik vraag me dan ook af waarmee rolframaker heeft getest, en welke ingang is gebruikt (analoog, digitaal coax glasvezel of HDMI).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
[...]
Naar de "review" kijkende wordt er gesproken over
Geen autodetect optie voor type input (5.1 2.0)
en eerder wordt gesteld dat
Je moet vaak switchen tussen de verschillende input types aangezien niet alle media 5.1 audio ondersteund. Anders hoor je uit de achterste speakers meestal niks.
Die lijken me nogal wiedes. Muziek bijvoorbeeld is in 99,99% van de gevallen stereo en de receiver zal dit dan ook in 2.0 (of in 2.1 als je de subwoofer goed in hebt gesteld mits aanwezig) afspelen. Wil je wat anders en muziek uit alle speaker dan zal je inderdaad een handmatige actie moeten doen. Dit ligt echter niet aan de receiver, maar aan persoonlijke voorkeur. Als de bron surround geeft zal de receiver dat automatisch herkennen en de benodigde speaker aanspreken. Hierwederom: wil jij het liever anders en wil je 5.1 over alleen de front speakers dan is dat een persoonlijke voorkeur en zal je een change moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok vraag beantwoord bedankt 😎 denk dat het deze of de Denon 2300 vind ze beiden erg mooi en betaalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

MAX3400 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 22:59:
[...]

Switch lenen? Neem aan dat je receiver bij je TV ofzo staat. Kabel van router naar TV in de switch prikken en 2 kabels van switch naar receiver & TV?
Thanks, maar niet nodig. Ik kan wel een andere poort even vrijmaken. Maar dan moet de hele kast etc weer naar voren.

ik baal ervan dat de wifi het na instellen keurig doet, maar na een paar dagen is de receiver niet meer te bekennen en moet ik het weer opnieuw instellen. Als dit volgende week nog zo is gaat hij terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
superduper schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:54:
ik baal ervan dat de wifi het na instellen keurig doet, maar na een paar dagen is de receiver niet meer te bekennen en moet ik het weer opnieuw instellen. Als dit volgende week nog zo is gaat hij terug.
Welkom in de wondere wereld van wifi!

Misschien is het tijd om je wifinetwerk aan te passen. Jij hebt misschien al jaren een goed werkend netwerk, maar de wereld om je heen verandert. Je buren, die meer dan 5 jaar geleden niet wisten wat wifi was, hebben nu allemaal minimaal 1 wifipunt in huis, maar vaak meer.

Zorg ervoor dat je 5GHz en 2,4GHz wifi hebt op kanalen waar je buren niet op zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:18
ikweethetbeter schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:40:
[...]

Welkom in de wondere wereld van wifi!

Misschien is het tijd om je wifinetwerk aan te passen. Jij hebt misschien al jaren een goed werkend netwerk, maar de wereld om je heen verandert. Je buren, die meer dan 5 jaar geleden niet wisten wat wifi was, hebben nu allemaal minimaal 1 wifipunt in huis, maar vaak meer.

Zorg ervoor dat je 5GHz en 2,4GHz wifi hebt op kanalen waar je buren niet op zitten!
Jup. Een 5Ghz verbinding doet vaak al wonderen. Gros van de apparaten zit op de 2,4ghz frequentie die daardoor enorm vervuild is en stoort met de hele buurt. Het wisselen naar een kanaal waar niet iedereen opzit helpt, maar binnen notime heb je weer een vervuild kanaal te pakken. Komt omdat de hele wereld een dynamisch kanaal heeft en jij/ik graag een schoon fixed kanaal wil. Althans dat is mijn ervaring. 5,0Ghz is veel stabieler, sneller, maar heeft helaas veel minder bereik dan een 2,4ghz kanaal.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:54:
[...]

Thanks, maar niet nodig. Ik kan wel een andere poort even vrijmaken. Maar dan moet de hele kast etc weer naar voren.

dit ligt niet aan de receiver maar zoals al eerder aangegeven aan de apparaten in de buurt. er zijn tegenwoordig zoveel wifi apparaten dat dit elkaar gaat storen. als je je hele netwerk zou verplaatsen naar een gebied waar geen wifi apparaat in de buurt is werkt het zeer waarschijnlijk perfect.

precies de reden dat ik alles bedraad wil hebben en alleen mijn tablet en telefoon via wifi verbind. en ik moet mijn telefoon en tablet ook weleens opnieuw opstarten ivm wifi problematiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:03:
[...]

dit ligt niet aan de receiver maar zoals al eerder aangegeven aan de apparaten in de buurt. er zijn tegenwoordig zoveel wifi apparaten dat dit elkaar gaat storen. als je je hele netwerk zou verplaatsen naar een gebied waar geen wifi apparaat in de buurt is werkt het zeer waarschijnlijk perfect.

precies de reden dat ik alles bedraad wil hebben en alleen mijn tablet en telefoon via wifi verbind. en ik moet mijn telefoon en tablet ook weleens opnieuw opstarten ivm wifi problematiek
Bedankt voor de hulp met meedenken over de wifi in het algemeen, maar dat is echt het punt niet. Ik ben daar zeer goed in thuis, en heb de rest van de apparaten in huis prima draaien op diverse 5Ghz punten. de onkyo staat vlak bij (2m) bij de hoofdrouter zelfs en is op 5Ghz verbonden. In het menu geeft hij aan dat de verbinding op 85-95% zit. telefoons, tables en laptops verbinden prima automatisch.

Maar zelfs terwijl hij dit aangeeft, is hij op het IP adres niet te vinden, en ook de App(s) kunnen hem niet meer vinden. uitvoerige scans op het netwerk vinden het MAC helemaal niet meer terug. Als ik toggle tussen DHCP en vast om te dwingen een nieuw IP adres op te halen, lijkt hij dat te doen (dus verbinding?), maar toch is hij niet zichtbaar en vindbaar. Pas als ik de Wifi module op de versterker uitzet, en weer aan, dan is hij met 2sec weer terug.

Dat geeft mij echt aan dat het in de receiver zit waarbij het lijkt dat de wifi niet goed uit standby komt en een harde schop nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
PcDealer schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:09:
[...]
Dus onder garantie gerepareerd zoals het hoort.

[...]
:? Je hebt voor een second opinion Mediamarkt ingeschakeld en dus niet de verkopende partij?

[...]
De verkopende partij is de verantwoordelijke. Customer Care programma is een gunst om direct met Onkyo te schakelen.

[...]
Snap ik, maar de verkopende partij moet het oplossen, zeker als het al zo lang loopt.

[...]

Dit maakt het ingewikkelder. Sinds 2016 is dus 2 jaar na aankoop en nog steeds niet opgelost. Dus je zou de overeenkomst kunnen ontbinden om je geld terug te krijgen. Andere mogelijke weg is de garantie op de reparatie. Is dat niet 6 maanden? In elk geval is het product ondeugdelijk.

Succes!
De ticket die ik heb ik geschoten bij Onkyo heeft geholpen. _/-\o_ Heb zojuist een email gehad dat onder coulance het model mag worden omgeruild voor een 676. Heb zelf destijds een 656 besteld en testjes mee gedaan om de problemen uit te sluiten. Het geluid was niet om aan te horen zo blikkerig en schel, tevens de subwoofer kwam niet tot zijn rechts. Bas kwam veel lager door, ook op maximaal zetten was niet hetzelfde..
De 727 is een THX reciever en de subwoofer een THX subwoofer. De instellingen die je hebt met een thx reciever brengen de sub echt tot zijn recht vanwege de thx loudness functie.Ben namelijk bang dat de 676 mij gaat tegenvallen. Hier zit geen THX support op. Wellicht zegt dit voor de de een niets, maar uit ervaring is er wel degelijk flink verschil in preformance.
Zijn er mensen met ervaring betreffende 676? Wellicht wil ik ze vragen met bijbetaling een aanbieding te doen naar een THX model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Cevel schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:04:
[...]
Wellicht zegt dit voor de de een niets, maar uit ervaring is er wel degelijk flink verschil in preformance.
THX zegt helemaal niets. Een non-THX receiver kan je net zo instellen als eentje waar een THX-stickertje op zit geplakt. Het wel of niet aanwezig zijn van een dergelijke badge zou voor mij echt het laatste punt zijn om een receiver te laten staan. Sterker nog, ik heb liever de non-THX receiver van laten we zeggen 500 euro dan de versie met THX-sticker. Idem met de subwoofer, ook daar zegt het - zeker in dit segment - helemaal niets. Ik zie in je posthistorie dat je het hebt over de Onkyo HT-S9100THX. Wederom leuk dat er een THX-badge op zit maar het maakt de set er zeker niet kwalitatief beter op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
Begrijp je standpunt wel, het voegt niet iets toe dan een leuke logo. Soms kan het wat handig zijn met DTS scenes zoals een horror film waar het geluid aan de achterzijde gewoonweg te luid is. Met de THX setting past hij het geluid aan dat er meer geluid vanuit de voorkant komt en achter iets wordt gedist. Soms wel een prettig ervaring. Heb destijds na de 608 met de aanschaf veel twijfel gehad om het niet te doen dan er 1 met THX te nemen. Vanwege het feit ik een THX sub heb en de onkyo reciever THX instelmogelijkheden heeft dit beter op elkaar aansluit vanwege keuze mogelijkheden (digitaal) om in te stellen. De sub die bij de 9100THX set wordt geleverd is erg warm en vol van geluid. Echter kan ik je wel vertellen dat de zelfde subwoofer niet hetzelfde vermogen geleverd krijgt met de 656 dan met het 727 THX model ondanks de zelfde waardes op de datasheet. Er zit immers maar 1 knop op de subwoofer. vermogen hoog of omlaag. Wellicht dat daarom kwaliteit van het geluid anders is omdat je met THX reciever wel aanpassingen kan doen.
De 656 heb ik uitgebreid getest met de huidige speakers en er is wel degelijk verschil tussen het niet instellen met THX voordelen zoals de Loudness Plus. Wellicht heb ik nu een negatieve ervaring omdat de 656 gewoonweg niet hetzelfde kan omgaan met processing dan de 727, materiaal verschil en ik hierdoor twijfel over een niet THX variant met een THX subwoofer. Kortom ik kan alleen vanuit eigen ervaring spreken. De omruiling laat ik deze week inplannen. ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen en ervaringen.
We gaan het ondervinden.

Edit;
Vandaag een nieuw aanbod gehad voor de RZ720 met bijbetaling van 200,-.
Even lokaal advies ingewonnen bij BestHomeCinema, gesproken over het THX toevoeging en de resterende verschillen. Zij geven aan dat THX niet veel toevoegd maar het model een zwaardere voeding heeft en hierdoor een beter rendement levert. Geluidstechnisch zou die beter moeten zijn.
Dus zojuist besloten vandaag de RZ720 versie te nemen voor de meerprijs. Achteraf een kleine bijdrage voor een flinke upgrade.. :*)

Tevens is het zo dat als men spreekt over Spotify Inside dat dit waarschijnlijk de recievers zijn die straks niet meer werken met Spotify en dan in aanmerking komen voor een trade in programma.

Heb je Spotify Connect, dan hoef je je geen zorgen te maken en blijft het werken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Cevel op 17-07-2017 18:36 . Reden: Toevoeging nieuw voorstel en info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Beste, ben thuis op zoek naar een vervangen van mijn Harman Kardon BDS 370 receiver. De opstartijd (circa 20-30 seconden) is erg hinderlijk in dagelijks gebruik en ook het schakelen tussen kanalen/uitzetten TV heeft hinderlijke effecten. Bijvoorbeeld -> ik luister radio op de achtergrond terwijl ik TV kijk. Zet TV uit, gaat de receiver ook uit. De Onkyo Tx-NR656 lijkt me een prima vervanger die hier een stuk meer comfort en mogelijkheden bied. Uiteraard zijn functies als Spotify Connect een fijne toevoeging ten opzichte van de Harman Kardon receiver.

Wat zijn jullie ervaringen qua opstarten van de receiver? Daarnaast, kan ik gewoon mijn 2.1. set van Harman Kardon aansluiten op deze receiver? Moet volgens mij geen probleem zijn?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenGans op 20-07-2017 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@JeroenGans Ik weet dat @timmie271 een 656 heeft (meerdere ondertussen) en die is daar wel erg tevreden over. Zelf heb ik het iets grotere zusje, de 676 en daar heb ik absoluut geen klachten over. Opstarten is, pak 'm beet, 3 seconden ofzo. Wel merk ik een vertraging als ik van bron wissel (zoals van TV glaskabel naar Xbox HDMI) maar dat is ook maar iets van seconden.

Van de 676 weet ik ook dat deze HDMI blijft luisteren/weergeven, zelfs in de standby-modus; heb even geen directe zin om de handleiding van de 656 op te zoeken maar vermoed dat dat daar ook wel op zit.

Er is nog wel iets met Spotify en daarover heb ik contact gezocht met de importeur; het antwoord is voorlopig als volgt:
Wij zijn op dit moment aan het kijken voor welke receivers dit gevolgen heef ten wat een mogelijke oplossing is.

Houdt de website in de gaten, hier zal een bericht over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
MAX3400 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:55:
@JeroenGans Ik weet dat @timmie271 een 656 heeft (meerdere ondertussen) en die is daar wel erg tevreden over. Zelf heb ik het iets grotere zusje, de 676 en daar heb ik absoluut geen klachten over. Opstarten is, pak 'm beet, 3 seconden ofzo. ........... Er is nog wel iets met Spotify en daarover heb ik contact gezocht met de importeur; het antwoord is voorlopig als volgt:

[...]
Bijzonder dat ze Spotify support stoppen. Betreft het de Connect functionaliteit? Mag er toch vanuit gaan dat dat laatste bij een dergelijk apparaat voorlopig blijft functioneren? Via de Onkyo app was ik toch al niet van plan Spotify te gebruiken.

Bedenkt me net. Als Google Cast support wel blijft functioneren, dan kun je toch vanuit Spotify alsnog rechtstreeks naar de receiver toe Spotify gebruiker?

2.1 op deze set moet geen probleem zijn?

Ben benieuwd naar de ervaringen van @timmie271

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenGans op 20-07-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
JeroenGans schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:53:
[...]

Bijzonder dat ze Spotify support stoppen. Betreft het de Connect functionaliteit? Mag er toch vanuit gaan dat dat laatste bij een dergelijk apparaat voorlopig blijft functioneren? Via de Onkyo app was ik toch al niet van plan Spotify te gebruiken.

Ik heb zelf de 656 (met een 5.1 opstelling) en het opstarten (vanaf stand-by) duurt ongeveer 5-10 seconden (5 tot beeld, 10 tot reageren op app).

De receiver geeft het laatst gekeken kanaal door in stand-by mode. Als je hdmi-cec aanzet gaat de receiver uit als je de tv/bron uitzet, zonder hdmi-cec blijft deze natuurlijk aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenGans
MAX3400 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:55:
@JeroenGans Ik weet dat @timmie271 een 656 heeft (meerdere ondertussen) en die is daar wel erg tevreden over. Zelf heb ik het iets grotere zusje, de 676 en daar heb ik absoluut geen klachten over. Opstarten is, pak 'm beet, 3 seconden ofzo. Wel merk ik een vertraging als ik van bron wissel (zoals van TV glaskabel naar Xbox HDMI) maar dat is ook maar iets van seconden.

Van de 676 weet ik ook dat deze HDMI blijft luisteren/weergeven, zelfs in de standby-modus; heb even geen directe zin om de handleiding van de 656 op te zoeken maar vermoed dat dat daar ook wel op zit.

Er is nog wel iets met Spotify en daarover heb ik contact gezocht met de importeur; het antwoord is voorlopig als volgt:

[...]
Kleine crosspost vanuit het Denon topic. Daar komen ze tot de volgende conclusie ten aanzien van de Spotify update:

Spotify Connect receivers blijven functioneren na de update
Spotify App support (dus via app op telefoon/tablet) ondersteuning vervalt (oudere receivers)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51646757

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
JeroenGans schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:09:
[...]

Kleine crosspost vanuit het Denon topic. Daar komen ze tot de volgende conclusie ten aanzien van de Spotify update:

Spotify Connect receivers blijven functioneren na de update
Spotify App support (dus via app op telefoon/tablet) ondersteuning vervalt (oudere receivers)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51646757
Dus je kunt wel direct spotify o je receiver hebben maar de controle gaat via de spotify app zelf?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
  • Laatst online: 11-07-2024

V525

.

Wellicht een "domme" vraag, maar ik ben in bezit van een Onkyo TX-SR606. Deze heeft een aantal HDMI (input) en 1 HDMI (output) aansluitingen. Alle externe apparatuur is dan ook via deze constructie aangesloten.
PLaystation, beamer, digitale tv etc op de input poorten en tv via output. Dit zodat het geluid/beeld altijd via de ene HDMI output door de receiver naar TV loopt.

Nu is deze receiver alweer een aantal jaartjes veroudert en staan de beeld/geluid technieken niet stil.
Met (zover ik weet of mijn kennis reikt) nieuwe versies van HDMI poorten die deze laatste standaarden ondersteunen als gevolg.

Concreet: zou dit betekenen dat nieuwe technieken als: 4K en bijv. HDR niet ondersteund worden door de huidige HDMI poorten van de Onkyo TX-SR606.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Webgnome schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:03:
[...]

Dus je kunt wel direct spotify o je receiver hebben maar de controle gaat via de spotify app zelf?
Heb zelf nog geen receiver, maar heb het uit een Denon draadje waar het op deze manier staat opgemerkt. Tevens Coolblue geinformeerd omtrent Spotify Connect support voor de TX NR656. Ze reageerden als volgt:
Bedankt voor je bericht. In principe zou de Onkyo versterker geschikt zijn voor Spotify Connect. In een enkel geval kan er een probleem zijn met het detecteren van versterkers in de Spotify connect lijst. Het kan wat instellen kosten maar uiteindelijk zou het moeten werken. Onkyo heeft een firmware update hiervoor uitgebracht dit je als eerste moet installeren.
Ik kan niks vinden over de veranderingen van Spotify Connect, het lijkt me dat het specifiek een update is voor de versterker.
Spotify Connect werkt op deze manier YouTube: This is Spotify Connect

Hoe zijn de Spotify Connect ervaringen op dit moment met de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
JeroenGans schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Heb zelf nog geen receiver, maar heb het uit een Denon draadje waar het op deze manier staat opgemerkt. Tevens Coolblue geinformeerd omtrent Spotify Connect support voor de TX NR656. Ze reageerden als volgt:

[...]

Spotify Connect werkt op deze manier YouTube: This is Spotify Connect

Hoe zijn de Spotify Connect ervaringen op dit moment met de receiver?
Heb zelf al geruime tijd een 646 en om heel eerlijk te zijn vind ik de spotify connect functionaliteit fijn werken ALS het werkt. Dat is het grote probleem. De connectie met Spotify is niet heel betrouwbaar. Soms klapt de verbinding er zo maar uit of stopt de receiver simpelweg met streamen. Als ik via de gekoppelde chromecast stream dan is er niks aan de hand.

offtopic:
MAar om de een of andere reden heb ik het idee dat wanneer ik met de interne spotify functie stream beter geluid heb dan wanneer ik dat via chromecast doe / zou doen. Geen idee of dat daar bewijs voor bestaat

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:03
V525 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:17:
Wellicht een "domme" vraag, maar ik ben in bezit van een Onkyo TX-SR606. Deze heeft een aantal HDMI (input) en 1 HDMI (output) aansluitingen. Alle externe apparatuur is dan ook via deze constructie aangesloten.
PLaystation, beamer, dvd speler, digitale tv etc op de input poorten en tv via output. Dit zodat het geluid/beeld altijd via de ene HDMI output door de receiver naar TV loopt.

Nu is deze receiver alweer een aantal jaartjes veroudert en staan de beeld/geluid technieken niet stil.
Met (zover ik weet of mijn kennis reikt) nieuwe versies van HDMI poorten die deze laatste standaarden ondersteunen als gevolg.

Concreet: zou dit betekenen dat nieuwe technieken als: 4K,SUHD en bijv. HDR niet ondersteund worden door de huidige HDMI poorten van de Onkyo TX-SR606.

Alvast bedankt!
zoek even op welke hdmi versie jouw receiver heeft en kijk dan in de tabel op wiki wat er wordt ondersteund:

Wikipedia: HDMI

(als ik het zo snel zie heeft hij HDMI 1.3a en die ondersteunt geen 4K en HDR, dat is pas vanaf 2.0

[ Voor 8% gewijzigd door Pusherman_ op 20-07-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525

V525

.

Dank voor het antwoord. Even gekeken en inderdaad mijn vermoede wordt helaas bevestigd. Om dit proces van achterlopen nu steeds voor te zijn (dit in mijn huidige manier van aansluiten randapparatuur) zou ik dan alles rechtstreeks op de tv moeten aansluiten en de TV via optical naar de receiver. Gaat dit goed? In die zin dat het geluid dan altijd via de receiver blijft lopen en het beeld rechtstreeks van bron naar TV.

Op deze wijze is het (waarvan ik dacht) voordeel van HDMI input poorten en 1 output (gezien de snelle ontwikkelingen) niet zozeer meer een voordeel :-)

Of zie ik iets over het hoofd.... 8)7 Zou ik nou de enige zijn die hierdoor bij aanschaf van een tv uit 2017 met genoemde technieken en HDMI 2.0 hierdoor het nodige aan kwaliteit inlevert.

[ Voor 25% gewijzigd door V525 op 20-07-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Heb je wel voldoende poorten op de tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V525

V525

.

PcDealer schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:40:
Heb je wel voldoende poorten op de tv?
Moet nog een nieuwe TV aanschaffen. Maar minimaal 3 HDMI 2.0 poorten is dan een eis :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pusherman_
V525 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:03:
Dank voor het antwoord. Even gekeken en inderdaad mijn vermoede wordt helaas bevestigd. Om dit proces van achterlopen nu steeds voor te zijn (dit in mijn huidige manier van aansluiten randapparatuur) zou ik dan alles rechtstreeks op de tv moeten aansluiten en de TV via optical naar de receiver. Gaat dit goed? In die zin dat het geluid dan altijd via de receiver blijft lopen en het beeld rechtstreeks van bron naar TV.

Op deze wijze is het (waarvan ik dacht) voordeel van HDMI input poorten en 1 output (gezien de snelle ontwikkelingen) niet zozeer meer een voordeel :-)

Of zie ik iets over het hoofd.... 8)7 Zou ik nou de enige zijn die hierdoor bij aanschaf van een tv uit 2017 met genoemde technieken en HDMI 2.0 hierdoor het nodige aan kwaliteit inlevert.
Gaat wel werken, alleen dan heb je bv weer geen DTS-X en Dolby Atmos aangezien dat niet over optische kabel gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@V525 Geen idee wat je allemaal inbeeldt of wil uitgeven maar ik zit een beetje in hetzelfde verhaal. Ben dit jaar alles aan het doorfaseren naar 4K fully compatible. Eerste uitgave was een receiver, later dit jaar een 4K TV en dan de rest pas (decoder, Xbox, etc). Mijn ideale setup is dan wel: alles eerst naar receiver en dan pas naar TV.

Neemt niet weg dat moderne TV's vaak wel meerdere HDMI-poorten hebben maar niet allemaal dezelfde standaarden snappen. Dat is echt het domste wat fabrikanten kunnen doen. Lees je hier dus goed op in welke TV welke poorten heeft en met welke functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V525

V525

.

Niet meer dan alleen een nieuwe tv :) Budget ligt tussen de 1500-2000.
Geen DTS-X en Dolby Atmos neem ik dan wel voor lief.

Volgens mij (tv via optical) is dit op de langere termijn dan de meest "goedkope" oplossing om in ieder geval qua beeldtechnieken bij te blijven en qua geluid toch alles via mijn huidige receiver te laten lopen. Ook straks bij aanschaf van weer een nieuwe TV. De huidige ondersteunende standaarden vwb geluid zijn voor mij prima. Overigens zou ik idealiter gezien ook alles via mijn receiver willen laten lopen, maar om de 5-7 jaar (mijn lcm tv wise:-)) een volledige nieuwe setup....

en bedankt voor de tip, extra aandacht schenken aan de aanwezige HDMI poorten van de nieuwe tv doen we zeker.

@ Pusherman: dank voor je bericht nog!

[ Voor 39% gewijzigd door V525 op 20-07-2017 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Spotify lijkt het bij mij inmiddels niet meer te doen. ;(
Aangezien mijn 5 jaar oude 509 nog geen Spotify Connect heeft betekend dat geen Spotify meer voor mij helaas, en dat maakt de receiver redelijk waardeloos omdat ik vrijwel alleen Spotify gebruik.

Ik heb een aantal dagen geleden met Onkyo gebeld en men was nog diverse opties aan het bespreken om gebruikers tegemoet te komen vanwege dit probleem. Ik moest hiervoor de site en andere kanalen in de gaten houden want verder kon men er nog niks over zeggen helaas.

Het lijkt wel een keuze van Spotify geweest te zijn om deze apparaten af te sluiten, bij Onkyo waren ze er ook niet echt blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
GaMbiNo schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:47:
Spotify lijkt het bij mij inmiddels niet meer te doen. ;(
Aangezien mijn 5 jaar oude 509 nog geen Spotify Connect heeft betekend dat geen Spotify meer voor mij helaas, en dat maakt de receiver redelijk waardeloos omdat ik vrijwel alleen Spotify gebruik.

Ik heb een aantal dagen geleden met Onkyo gebeld en men was nog diverse opties aan het bespreken om gebruikers tegemoet te komen vanwege dit probleem. Ik moest hiervoor de site en andere kanalen in de gaten houden want verder kon men er nog niks over zeggen helaas.

Het lijkt wel een keuze van Spotify geweest te zijn om deze apparaten af te sluiten, bij Onkyo waren ze er ook niet echt blij mee.
Is een chromecast audio een optie?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Webgnome schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:04:
[...]

Is een chromecast audio een optie?
Voor 39 euro is dat het proberen waard. Ik heb er dus maar een besteld. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
JeroenGans schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:53:
[...]

Bedenkt me net. Als Google Cast support wel blijft functioneren, dan kun je toch vanuit Spotify alsnog rechtstreeks naar de receiver toe Spotify gebruiker?

Hier eindelijk rust in huis dus heb de computer weer even kunnen opzoeken ipv de xbox :)

Wel flink zitten spelen met de versterker beneden nu ouders op vakantie zijn :+ (Buren konden de muziek gelukkig waarderen)

Spotify zou het nog moeten doen zoals hierboven een paar keer is beschreven, maar gebruik het zelf nooit. De 509 die ik nog op zolder heb staan heeft de ondersteuning in ieder geval niet meer. En anders overschakelen naar Tidal? Werkt ook goed :)

Opstarttijd van de versterker is tussen de 3-5 seconden dus dat is snel zat lijkt mij.

Dat van de TV/Versterker uit/aan komt daar HDMI CEC of ARC. Dit heb ik aangehad in het begin, maar werkte maar de helft van de keren waardoor ik het uitgezet heb en nu alleen de horizon box beeld en geluid kan doorsturen naar de tv. Bij mij sprong soms het geluid van de tv weer, soms schakelden ze samen uit en soms niet.. En de hdmi through auto werkte niet en zat altijd op het verkeerde kanaal daardoor...

Zelf staat er nu een 7.0 set beneden met dank aan mij, maar dat gaat straks weer terug naar 5.0 (wegens geen plek voor de subwoofer). 2.1 zou je het best kunnen draaien op Pure audio voor de beste geluidsbeleving naar mijn idee. Kan alleen niet met zekerheid zeggen dat de subwoofer ook meegaat, maar daar ga ik wel vanuit ::)

Zone 2 werkt ook goed voor degene die daarom vroegen. Het enige nadeel (of juist niet) is dat je bij Net niet kan verschillen van de main kamer met keuzes en dat het hdmi geluid niet doorgestuurd kan worden. Hiervoor zal dan een optical kabel gebruikt moeten worden.

Wifi 5Ghz bleef hier overigens zeer stabiel onder Tidal. Hebben zelfs het volume opgekrikt naar 60% tot we mekaar niet verstonden en nog bleef het goed klinken :D (Zelf met 2 40-60watt speakertjes ertussen)

Voor iedereen wel handig om te weten is dat je in settings onder 4. Bron intelligent volume aan kan passen naar +12 dat scheelt flink wat gedraai aan je volumeknop. (Is al eerder langs gekomen)

Dolby atmos klinkt trouwens ook goed werd m'n stoel uitgetrild ondanks het missen van de subwoofer >:)

Bij meer vragen hoor ik het wel :)

Vraag mij trouwens niet hoe je speakers het best in kunt stellen, want dat doe ik op gevoel wegens slechthorendheid :) of met behulp van vrienden

[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 22-07-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
timmie271 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Hier eindelijk rust in huis dus heb de computer weer even kunnen opzoeken ipv de xbox :)

Wel flink zitten spelen met de versterker beneden nu ouders op vakantie zijn :+ (Buren konden de muziek gelukkig waarderen)

Spotify zou het nog moeten doen zoals hierboven een paar keer is beschreven, maar gebruik het zelf nooit. De 509 die ik nog op zolder heb staan heeft de ondersteuning in ieder geval niet meer. En anders overschakelen naar Tidal? Werkt ook goed :)

Bij meer vragen hoor ik het wel :)

Vraag mij trouwens niet hoe je speakers het best in kunt stellen, want dat doe ik op gevoel wegens slechthorendheid :) of met behulp van vrienden
Cool. Dat klinkt goed, de receiver werkt dus met Spotify Connect? Hoe zijn jouw ervaringen met Google Cast en temperatuur? Hij komt hier in een kastje te staan waar weinig luchtverplaatsing in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
JeroenGans schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:14:
[...]

Cool. Dat klinkt goed, de receiver werkt dus met Spotify Connect? Hoe zijn jouw ervaringen met Google Cast en temperatuur? Hij komt hier in een kastje te staan waar weinig luchtverplaatsing in zit..
Google cast gebruik ik niet. Wel kan ik nog de chromecast audio die ingebouwd zit uitproberen.

Spotify kan ik nog wel even voor de zekerheid testen zo.

Temperatuur kan aardig oplopen afhankelijk wat je doet natuurlijk. Normaal word ie een beetje lauw in de kastjes (de een heeft een deurtje maar staat altijd open), maar als je hem op 60% zet met 7 speakers dan word ie wel goed warm :) Dus zolang de voorkant open is moet het geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
timmie271 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Zelf staat er nu een 7.0 set beneden met dank aan mij, maar dat gaat straks weer terug naar 5.0 (wegens geen plek voor de subwoofer).
Waar zit in dit verhaal de subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
PcDealer schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:25:
[...]

Waar zit in dit verhaal de subwoofer?
Die hebben wij niet :) Behalve dan de woofers van de frontspeakers :P
versterker geeft ook netjes 7.0 of 5.0 aan.

Wacht even, je doelt zeker op datgene tussen haakjes wat ik niet helemaal juist neer heb gezet zeker :+

[ Voor 16% gewijzigd door timmie271 op 22-07-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
timmie271 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:26:
[...]

Die hebben wij niet :) Behalve dan de woofers van de frontspeakers :P
versterker geeft ook netjes 7.0 of 5.0 aan.

Wacht even, je doelt zeker op datgene tussen haakjes wat ik niet helemaal juist neer heb gezet zeker :+
De Sub wordt als apart kanaal bedoeld: 7.1 en 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
timmie271 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:20:
[...]

Google cast gebruik ik niet. Wel kan ik nog de chromecast audio die ingebouwd zit uitproberen.

Spotify kan ik nog wel even voor de zekerheid testen zo.

Temperatuur kan aardig oplopen afhankelijk wat je doet natuurlijk. Normaal word ie een beetje lauw in de kastjes (de een heeft een deurtje maar staat altijd open), maar als je hem op 60% zet met 7 speakers dan word ie wel goed warm :) Dus zolang de voorkant open is moet het geen probleem zijn.
Als je spotify wil testen graag.. ;) Heb je de laatste update er staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
PcDealer schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:29:
[...]

De Sub wordt als apart kanaal bedoeld: 7.1 en 5.1
Weet ik. Maar wij hebben geen subwoofer dus dan word het 7.0 en 5.0 :)
JeroenGans schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:30:
[...]

Als je spotify wil testen graag.. ;) Heb je de laatste update er staan?
Zal het gelijk even testen (Beide staan op de laatste update :))
Word gelijk doorgestuurd naar de spotify app, maar heb geen premium account dus kan het verder niet voor je testen. Maar zie wel beide versterkers in het lijstje staan van de spotify app. Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is voor je :P

[ Voor 18% gewijzigd door timmie271 op 22-07-2017 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
timmie271 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:31:
[...]
Weet ik. Maar wij hebben geen subwoofer dus dan word het 7.0 en 5.0 :)
My bad, slecht gelezen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eluviumw
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-07 22:10
Met hoge verwachtingen vanmiddag een nieuwe NR656 ontvangen. Alles werkt naar behoren, echter is de chromecast performance zeer slecht. Na een cast te starten duurt het ±20 seconden voordat het nummer start, en 50% van de tijd start het nummer helemaal niet. Spotify connect doet het daarentegen perfect. Hoe doet de chromecast functionaliteit het bij jullie?

Als dit zo blijft stuur ik 'm terug en haal ik een chromecast audio voor m'n oude versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
eluviumw schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:22:
Met hoge verwachtingen vanmiddag een nieuwe NR656 ontvangen. Alles werkt naar behoren, echter is de chromecast performance zeer slecht. Na een cast te starten duurt het ±20 seconden voordat het nummer start, en 50% van de tijd start het nummer helemaal niet. Spotify connect doet het daarentegen perfect. Hoe doet de chromecast functionaliteit het bij jullie?
Laatste firmware? Dhcp of handmatige ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvreeken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-08-2017
Ik heb een Onkyo tx-nr676 sinds drie weken.
Ik wil mijn computer aansluiten met een coaxiale verbinding naar mijn versterker om mp3 te kunnen afspelen.
Dit had ik ook bij mijn vorige pioneer vsx923 versterker en dat werkte goed.
Als ik mijn geluidskaart op digitaal zet en muziek afspeel komt er geen geluid uit de versterker.
Op mijn geluidskaart kan ik op test drukken bij de digitale uitgang en dan geeft hij een test geluid en zelfs drie seconden muziek op de versterker.

Weet iemand wat ik verkeerd doe.

Ik weet dat je ook muziek kan streamen, spotify en meer .
Maar ik wil dat dit ook weer werkt

jeroen

Edit:Ik heb het zelf al opgelost....geluidskaart stond op 16bits 48000Hz en moet blijkbaar op 44100Hz staan.

[ Voor 8% gewijzigd door jvreeken op 22-07-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eluviumw
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-07 22:10
PcDealer schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:45:
[...]

Laatste firmware? Dhcp of handmatige ip?
Laatste firmware, DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
eluviumw schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:22:

Als dit zo blijft stuur ik 'm terug en haal ik een chromecast audio voor m'n oude versterker.
Hier doet ie er ook even om op te starten, maar wat mij meer tegenvalt is dat ie helemaal niks laat zien op de versterker/tv verder. En de bass lijkt ineens flink geboost te zijn. Niet dat ik het van plan was in te gebruiken, maar wilde het toch even testen (2x tx-nr656)

Voor degene die nog vroegen of de versterker automatisch overspringen naar dolby digital (atmos)/dts:x/all ch stereo/multichannel, dat doet ie tot een zeker hoogte wel al kun je dat altijd aanpassen naar wat jij wilt.

[ Voor 11% gewijzigd door timmie271 op 23-07-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
Hmmm heb zo'n twee jaar de Onkyo Nr 636. Het valt me recentelijk op dat na ongeveer een kwartier de ventilator aan slaat en deze merkbaar geluid maakt. Als ik de receiver uit zet dan slaat ventilator ook uit en bij herstart blijft deze weer even uit. Dit gebeurt al als ik gewoon radio luister waar naar mijn idee toch niet heel veel processing power voor nodig is.

Iemand een tip of idee hoe ik dit kan verhelpen (gezien garantie net voorbij is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:57
PaPi36 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:17:
Hmmm heb zo'n twee jaar de Onkyo Nr 636. Het valt me recentelijk op dat na ongeveer een kwartier de ventilator aan slaat en deze merkbaar geluid maakt. Als ik de receiver uit zet dan slaat ventilator ook uit en bij herstart blijft deze weer even uit. Dit gebeurt al als ik gewoon radio luister waar naar mijn idee toch niet heel veel processing power voor nodig is.

Iemand een tip of idee hoe ik dit kan verhelpen (gezien garantie net voorbij is)?
ik heb ook de 636. en bij gebeurt het regelmatig dat als de radio voor de 1e keer aanstaat, dat die ineens plotseling uit gaat. daarna zet ik hem weer aan en is er niks aan de hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
harley2009 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:22:
[...]

ik heb ook de 636. en bij gebeurt het regelmatig dat als de radio voor de 1e keer aanstaat, dat die ineens plotseling uit gaat. daarna zet ik hem weer aan en is er niks aan de hand..
Ook ventilator die na tijdje aangaat? Wat overigens ook vremd is is dat na ongeveer een half uur het apparaat altijd een tik geeft alsof er iets op de achtergrond uit gaat (terwijl hij dan gewoon aan staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
PaPi36 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:57:
[...]

Ook ventilator die na tijdje aangaat? Wat overigens ook vremd is is dat na ongeveer een half uur het apparaat altijd een tik geeft alsof er iets op de achtergrond uit gaat (terwijl hij dan gewoon aan staat)
nee de ventilator gaat bij mij niet aan, is eigenlijk nog nooit aan gegaan. maar deze onkyo gaat boven naar de speelkamer en ga een nieuwe Denon x3400 kopen.. beetje beter future proof.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Gisteren de 656 ontvangen. Wat een vooruitgang ten opzichte van mijn Harman Kardon set! Werkt snel, schakelt vlot tussen input kanalen. En het gebruik van Spotify en de remote app is perfect.

Enige nadeel is de trigger die ontbreekt voor de subwoofer. Lijkt er op dat hij nu automatisch vanuit standby wordt gehaald, maar dat werkt langzamer dan een trigger input.

Geluid is kraakhelder. Achteraf gezien was de Harman Kardon prima, maar behoorlijk vol (misschien te vol) qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Met de aanschaf van een 4k televisie (LG C7V) ook mijn 'oude' SR608 geüpgrade met een NR656. Enige minpunt is dat deze een ~5cm dieper is, nu moet ik mijn kastje gaan verbouwen zodat het deurtje weer dicht kan (HDMI kabels zitten tegen de achterwand aan).

Nu zat ik naar de outputs achter te kijken en viel me op dat ik 2 HDMI outs heb (1 ARC en 1 sub). Na wat zoeken blijkt dat de sub dezelfde output geeft. Iemand ervaring met het aansluiten van een Lightberry HDMI Kit op deze sub output? Ik wilde de Lightberry aanschaffen voor de nieuwe tv, tot ik zag dat deze maximaal HDMI 1.4 ondersteund. Zou ideaal zijn natuurlijk om deze op de 2de output te kunnen aansluiten, dan blijft het signaal naar mijn tv gewoon ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Even een vraagje tussendoor. Ik lees bij verschillende winkels o.a cool blue. Dat de TX RZ820 en TX RZ720. Niet doen upscale naar 4k ??. Fit lijkt mij toch vreemd want ze ondersteunen wel dolby vision - hdr10 - hlg en 4K 60.. fout van de winkel of zit er iets op waardoor die niet doet upscale ??. Bij mijn nieuwe oledC7 twijfel ik. Wou eerst de denon x3400, maar bent altijd tevreden geweest met mijn oude Onkyo en deze lijkt ook een alles kunner. Behalve van wat ik lees dat die niet 4k upscaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
harley2009 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:27:
Even een vraagje tussendoor. Ik lees bij verschillende winkels o.a cool blue. Dat de TX RZ820 en TX RZ720. Niet doen upscale naar 4k?
Heb je bij Onkyo gekeken? Dat is de bron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
harley2009 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:27:
Even een vraagje tussendoor. Ik lees bij verschillende winkels o.a cool blue. Dat de TX RZ820 en TX RZ720. Niet doen upscale naar 4k ??. Fit lijkt mij toch vreemd want ze ondersteunen wel dolby vision - hdr10 - hlg en 4K 60.. fout van de winkel of zit er iets op waardoor die niet doet upscale ??. Bij mijn nieuwe oledC7 twijfel ik. Wou eerst de denon x3400, maar bent altijd tevreden geweest met mijn oude Onkyo en deze lijkt ook een alles kunner. Behalve van wat ik lees dat die niet 4k upscaled.
Zoals hierboven ook gevraagd: wat zegt dat handleiding van de Onkyo?

Dat een receiver bepaalde formaten ondersteunt wil zeker niet zeggen dat de receiver ook signalen naar die formaten/resoluties kan upscalen, dat is weer een stap verder. De vraag is sowieso of je dat nodig hebt, je TV zal dit immers ook doen omdat je anders geen beeldvullend beeld krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
PcDealer schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:08:
[...]

Heb je bij Onkyo gekeken? Dat is de bron.
http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-rz720-139043.html

Voor de 720 4k 60 hrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Dat is het signaal dat de receiver kan doorgeven. Inderdaad wordt er niets gezegd over upscaling.

Heb je ook de documenten rechts doorgenomen? Het antwoord staat daar in.

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 26-07-2017 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
Zal vanavond eens door lezen. Ff nog werken.

EDIT: net even door gelezen maar zoveel verstand heb ik er nu ook weer niet van, en ga meestal af van wat ze schrijven en zeggen.. kan het zo ook niet zien wel 4K/60 Hz pass trough..???

[ Voor 68% gewijzigd door harley2009 op 26-07-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Nu zat ik naar de outputs achter te kijken en viel me op dat ik 2 HDMI outs heb (1 ARC en 1 sub). Na wat zoeken blijkt dat de sub dezelfde output geeft. Iemand ervaring met het aansluiten van een Lightberry HDMI Kit op deze sub output? Ik wilde de Lightberry aanschaffen voor de nieuwe tv, tot ik zag dat deze maximaal HDMI 1.4 ondersteund. Zou ideaal zijn natuurlijk om deze op de 2de output te kunnen aansluiten, dan blijft het signaal naar mijn tv gewoon ongewijzigd.
[/quote]

Als je een niet 4K apparaat op je tweede hdmi aansluit en dit tegelijkertijd hdmi 1 en hdmi sub op doorgifte hebt staan schakelt je hdmi 1 ook terug naar wat je op de hdmi sub maximale doorgifte aangesloten aparaat doorgeeft.
Heb dit als zodanig ervaren met een ambivision op de hdmi sub uit om een Ambilight te creëren voor bij mijn
4K tv. Zodra ik de Ambivision inschakelde had ik geen 2160 meer maar ging het terug naar 1080, bij kijken van 4K content via een ook aangesloten UBD player, de Pana UB900. Zonder Ambivison had ik wel de oorspronkelijke 2160 uitgifte van de UBD Player om mijn 65PUS7601. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreonStyle
  • Laatst online: 01-09-2020
Kort simpel vraagje. Ik heb een Onkyo TX-SR608. Is de NR-656 voor de huidige vraagprijs interessant om aan te schaffen als vervanger? Je kan hem nu voor 369 euro kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
dinandus schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:42:
[/quote]

Als je een niet 4K apparaat op je tweede hdmi aansluit en dit tegelijkertijd hdmi 1 en hdmi sub op doorgifte hebt staan schakelt je hdmi 1 ook terug naar wat je op de hdmi sub maximale doorgifte aangesloten aparaat doorgeeft.
Heb dit als zodanig ervaren met een ambivision op de hdmi sub uit om een Ambilight te creëren voor bij mijn
4K tv. Zodra ik de Ambivision inschakelde had ik geen 2160 meer maar ging het terug naar 1080, bij kijken van 4K content via een ook aangesloten UBD player, de Pana UB900. Zonder Ambivison had ik wel de oorspronkelijke 2160 uitgifte van de UBD Player om mijn 65PUS7601. :'(
Kwam er hier zelf ook achter gisteravond.... Heb een 1440p monitor op de main staan en een 1080p tv'tje op de sub.. Dus xbox is geen probleem maar de pc wel want die gaat dan naar 1080p... Helaas..
CreonStyle schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:40:
Kort simpel vraagje. Ik heb een Onkyo TX-SR608. Is de NR-656 voor de huidige vraagprijs interessant om aan te schaffen als vervanger? Je kan hem nu voor 369 euro kopen.
Hangt er natuurlijk vanaf of je wat nieuws wilt, maar de prijs is in ieder geval gehalveerd met de nieuwprijs van vorig jaar. Zelf hebben wij er 2 gekocht voor €369,- en zijn er zeer tevreden over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pusherman_
CreonStyle schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:40:
Wat heb je zelf al uitgezocht?

Ligt er helemaal aan waarom je hem zou willen vervangen, wat zijn voor jou de redenen om te willen upgraden naar een nieuwer model?

Ik zou zeggen, zet ze in de productvergelijking, kijk wat er nieuw en / of verbeterd is en bepaal voor je zelf of je dat die investering waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreonStyle
  • Laatst online: 01-09-2020
Pusherman_ schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:55:
[...]
Wat heb je zelf al uitgezocht?

Ligt er helemaal aan waarom je hem zou willen vervangen, wat zijn voor jou de redenen om te willen upgraden naar een nieuwer model?

Ik zou zeggen, zet ze in de productvergelijking, kijk wat er nieuw en / of verbeterd is en bepaal voor je zelf of je dat die investering waard vindt.
Dat zijn logische acties idd. Al dit soort dingen heb ik al gedaan. Met name nieuwe technologieën zijn voor mij interessant. Spotify gebruiken, 4k, maar ook ander netwerk mogelijkheden. Atmos en DTS: X is mooi, maar voor mij geen must. Waar ik met name benieuwd naar ben is of de NR656 zijn geld waard is. 369 euro klinkt als een goede deal.
Pagina: 1 ... 25 ... 40 Laatste