Waar ga je naar toe upscalen? 4K? Kan je tv dat aan? Gebruik je een HDMI 2 kabel?
Van 1080p naar 4K (ik heb de 65C6V) ik weet alleen niet of de kabels het aankunnen, hier staat niets op. Deze zal ik eens een keer veranderen.
@ biertje79: waarom wil je de onkyo het beeld laten upscalen, je oled doet het zelf beter dan dat de onkyo het zal kunnen denk ik. Een dubbele upscale komt meestal het beeld niet ten goede.
Helaas is de upscaling van LG echt niet de beste. Geen idee of onkyo het beter doet, maar die tegenvallende upscaling van lg is echt iets dat echt te weinig onderbelicht wordt. Vraag in een elektronicazaak eens op gewoon hd beeld van satteliet/kabel/iptv te bekijken op een oled van lg? Echt bijzonder jammer. Ze zijn fantastisch met native 4k hdr beeld, dat wel.dinandus schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:47:
@ biertje79: waarom wil je de onkyo het beeld laten upscalen, je oled doet het zelf beter dan dat de onkyo het zal kunnen denk ik. Een dubbele upscale komt meestal het beeld niet ten goede.
Ik ben benieuwd wat de NR656 verbruikt aan vermogen wanneer de HDMI-passthrough aan staat en het apparaat op standby.
@stok Had de handleiding er niets over te melden?
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Mijn tx-nr646 heeft een apart issue en ik weet niet of het kwaad kan. Als die aanstaat, dan hoor je 1x in de zoveel tijd een tik. Die tik lijkt op het geluid die je hoort als je de receiver aanzet.
Het maakt niet uit welke poort actief is, want ook met bluetooth hetzelfde issue. Wellicht ten overvloede: de firmware is up-2-date.
Het signaal blijft overigens gewoon actief en blijft gewoon werken. Is dit een issue waar ik me zorgen om kan/moet maken of kan dit geen kwaad?
Het maakt niet uit welke poort actief is, want ook met bluetooth hetzelfde issue. Wellicht ten overvloede: de firmware is up-2-date.
Het signaal blijft overigens gewoon actief en blijft gewoon werken. Is dit een issue waar ik me zorgen om kan/moet maken of kan dit geen kwaad?
Mijn tx-nr636 doet dit ook zolang als ik 'm heb al. Werkt verder gewoon naar behoren. Niks om je druk over te maken lijkt me._Rayman_ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:09:
Mijn tx-nr646 heeft een apart issue en ik weet niet of het kwaad kan. Als die aanstaat, dan hoor je 1x in de zoveel tijd een tik. Die tik lijkt op het geluid die je hoort als je de receiver aanzet.
Hoe lang heb je de receiver?_Rayman_ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:09:
ik heb hetzelfde met mijn 717 nadat ie hdmi fix gehad heeft, lijkt verder niks naars te doen..._Rayman_ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:09:
zie ook;
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50099701
Jawel.
Power consumption in standby mode
• In the following cases, the power consumption in
standby mode may reach up to a maximum of 12 W:
– When "Network Standby" is set to "On"
– When "HDMI CEC" is set to "On"
– When "HDMI Standby Through" is set to other than
"Off"
– When "Bluetooth Wakeup" is set to "On"
– When "USB Power Out at Standby" is set to "On"
General
Power Supply
AC 120 V, 60 Hz (North American and Taiwanese)
AC 220 - 240 V, 50/60 Hz (Others)
Power Consumption
580 W (North American and Taiwanese)
570 W (Others)
0.1 W (Stand-by, North American and Taiwanese)
0.15 W (Stand-by, Others)
65 W (No-sound)
5.0 W (HDMI Standby Through, North American and
Taiwanese)
5.1 W (HDMI Standby Through, Others)
2.4 W (Network Standby)
Maximum Power Consumption (All ch, 1 kHz, 10% THD)
3
>>Specifications >>Settings >>Listening Modes >>Playback Function >>Basic
http://www.eu.onkyo.com/d...l_TX-NR656_BAS_ADV_En.pdf
Mijn receiver is een paar maanden oud. Binnen een week na aankoop is deze al een keer voor reparatie opgestuurd geweest en is de hdmi printplaat vervangen. Dit omdat regelmatig de hdmi poorten (maakte niet uit welke), hikte en het signaal verloor voor een paar seconden.
Kippie
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Goed punt. Blijkbaar had ik de datasheet bekeken. Dank!
General
Power Supply AC 220–240 V~, 50/60 Hz
AC 120 V~, 60 Hz (Taiwan Model)
Power Consumption 570 W
No-Sound Power Consumption
65 W
Standby Power Consumption
0.15 W
Dimensions (W x H x D) 435 x 173.5 x 378 mm
Weight 10.0 kg
Exclusief voor lezers en niet lezers van de Posthoorn bij Correct in de koopjeskelder
open doos modellen :
Onkyo
TX-NR626B - 299euro
NR636B- 349euro
NR545B - 299euro
SR444B - 199euro
RZ900B - 999euro
A-9010B - 169euro
NR535B - 279euro
TX-8130S - 325euo
TX-NR545S - 299euro
TX-8020B - 169euro
Aan deze post kunnen uiteraard geen rechten ontleend worden.
open doos modellen :
Onkyo
TX-NR626B - 299euro
NR636B- 349euro
NR545B - 299euro
SR444B - 199euro
RZ900B - 999euro
A-9010B - 169euro
NR535B - 279euro
TX-8130S - 325euo
TX-NR545S - 299euro
TX-8020B - 169euro
Aan deze post kunnen uiteraard geen rechten ontleend worden.
Hoi allemaal! Ik heb al een aantal jaar veel plezier van mijn tx nr414 maar helaas komt er sinds een paar dagen geen geluid meer uit. Normaal gesproken hoor je twee keer een klik bij het aanzetten. Eerst één bij het inschakelen en na een paar seconden een tweede klik waarna het geluid komt. Nu krijg ik deze tweede klik niet meer en dus ook geen geluid. De versterker staat wel aan, ik kan inputs wisselen etc en reageert ook op HDMI cec. Het gekke is dat ik in de osd ook een aantal opties niet meer kan selecteren zoals speaker instellingen en de netwerk opties zijn greyed out.
Ik heb al een tijdje problemen gehad met terug schakelen naar arc audio nadat ik een andere bron heb geluisterd en dit probleem lijkt er heel erg op. Toen werkt het vaak door wat verschillende bronnen te selecteren of de stroom er een tijdje af te halen. Een paar dagen geleden lukte het me na een hele tijd prutsen om toch weer geluid te krijgen maar helaas was het probleem dag daarna weer terug en nu lukt al een paar dagen niets meer. Toen ik even weer geluid had kon ik ook de netwerk instellingen etc weer zien. Heel vreemd allemaal. Naar mijn inschatting leek het me een software probleem en inmiddels heb ik ook een volledige reset gedaan maar dat helpt niet. Ook alle inputs verwijderen op één analoge na om te testen heeft geen effect.
Ik ben inmiddels een beetje door mijn eigen ideeën heen dus ik hoop dat iemand nog goede tips heeft. Anders wordt het een maandje wachten op de nieuwe modellen om een nieuwe receiver aan te schaffen helaas.
Ik heb al een tijdje problemen gehad met terug schakelen naar arc audio nadat ik een andere bron heb geluisterd en dit probleem lijkt er heel erg op. Toen werkt het vaak door wat verschillende bronnen te selecteren of de stroom er een tijdje af te halen. Een paar dagen geleden lukte het me na een hele tijd prutsen om toch weer geluid te krijgen maar helaas was het probleem dag daarna weer terug en nu lukt al een paar dagen niets meer. Toen ik even weer geluid had kon ik ook de netwerk instellingen etc weer zien. Heel vreemd allemaal. Naar mijn inschatting leek het me een software probleem en inmiddels heb ik ook een volledige reset gedaan maar dat helpt niet. Ook alle inputs verwijderen op één analoge na om te testen heeft geen effect.
Ik ben inmiddels een beetje door mijn eigen ideeën heen dus ik hoop dat iemand nog goede tips heeft. Anders wordt het een maandje wachten op de nieuwe modellen om een nieuwe receiver aan te schaffen helaas.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
@rajackar
Het Onkyo "Customer Care Program"
https://www.eu.onkyo.com/...-care-program-119261.html
of
https://www.uk.onkyo.com/en/product-recall-80305.html
of
Thanks man! Ga hier zeker even naar kijken.Lip schreef op woensdag 12 april 2017 @ 23:32:
@rajackar
of
Edit:
Ok, jij bent mijn persoonlijke held! Serie nummer ingeklopt en ik krijg een reparatie
Met zelf googlen helaas niets gevonden maar super goed dat Onkyo dit doet en nogmaals bedankt dat je me hierop attent gemaakt hebt.
[ Voor 33% gewijzigd door rajackar op 13-04-2017 00:17 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
De NR676 komt binnenkort beschikbaar. Zijn er al overtuigende redenen gevonden om deze te kopen (@ $700) ipv een NR656 (@ €380)?
Je bedoelt TX-NR676E. Vergelijking met 646 en 656:stok schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:30:
De NR676 komt binnenkort beschikbaar. Zijn er al overtuigende redenen gevonden om deze te kopen (@ $700) ipv een NR656 (@ €380)?
http://www.nl.onkyo.com/e...roducts=28345,29543,31359
Nieuws:
Featuring High Current Audio Amplification, Entry-Level AVRs Streamline Access to Exhilarating Entertainment
Mid-range Receiver Brings the Latest in Audio-Video Technology for Immersive Entertainment in the Living Room and Beyond
[ Voor 44% gewijzigd door PcDealer op 13-04-2017 17:52 ]
Gisteren de Onkyo TX-L20D gekocht in Rotterdam (Foka) inclusief boxen en een draadloze subwoofer (de set heet dan LS5200) voor een mooie aanbiedingsprijs van 499 euro. Wilde een stereo-receiver met AV-mogelijkheden en aansluiting voor draaitafel. De receiver bevalt prima, veel streamingmogelijkheden en aansluitmogelijkheden inclusief upscaling, maar de bijgeleverde boxen zijn te mager, die worden nog vervangen. Inmiddels is er al een veelbelovende opvolger bekend, de Onky TX-8270. Deze heeft meer vermogen en is meer ingericht voor het serieus weergeven van geluid.Moris schreef op woensdag 5 oktober 2016 @ 20:30:
Iemand hier al in het bezit / ervaring met de nieuwe Onkyo TX-L20D?
Indien ja, wat zijn de eerste ervaringen?
Zelf heb ik een Onkyo TX-NR656 met Onkyo SKS-HT588 speakers.
Xbox One, Digitale TV en de WiiU hangen allemaal aan de receiver en dan via ARC naar de TV.
Set is dan in 5.1.2 (Atmos)
Xbox One, Digitale TV en de WiiU hangen allemaal aan de receiver en dan via ARC naar de TV.
Set is dan in 5.1.2 (Atmos)
En wie originele stukken wilt hebben, bijvoorbeeld als speakerskabels tekort zijn en je wilt dezelfde kleuren, dan kan je terecht op google.nl
[ Voor 8% gewijzigd door S1NN3D op 18-04-2017 07:06 ]
Sinds kort heb ik een NR-656 in mijn bezit. Ik ben er erg over te spreken. Echter mis ik een puntje of zie dit over het hoofd.
Bij mij vorige receiver, een Denon, zag ik direct het input signaal in het display staan. Bij de Onkyo dien ik eerst op de afstandsbediening op i te drukken voordat ik het input signaal zie dat is geselecteerd. In de handleiding heb ik hier onderstaande over gevonden.
i button: Switches the information on the display.
6. Displays various information of the input signals. Pressed during play, this button changes the
displayed track information.
Is het wel mogelijk om direct het input signaal (per bron) te zien, of dien je altijd eerst op i te drukken?
Bij mij vorige receiver, een Denon, zag ik direct het input signaal in het display staan. Bij de Onkyo dien ik eerst op de afstandsbediening op i te drukken voordat ik het input signaal zie dat is geselecteerd. In de handleiding heb ik hier onderstaande over gevonden.
i button: Switches the information on the display.
6. Displays various information of the input signals. Pressed during play, this button changes the
displayed track information.
Is het wel mogelijk om direct het input signaal (per bron) te zien, of dien je altijd eerst op i te drukken?
Ik ben gewoon bestolen, van mijn karmakeizer 609 badge! Hoe luguber is dat?
Ik heb naast mijn TX-NR545 en Pioneer VSX-922 nog een Onkyo TX-SR607 op de kop getikt. Oud beestje, maar hier via V&A voor een leuk bedrag opgepikt. Kan er nog wat oude dingen op aansluiten en i.c.m. twee Onkyo speakers die ik nog heb staan. Werkt denk ik niet via de Onkyo app maar minder van belang.
Met name de HDMI aan de voorzijde is praktisch, ik heb hier vrij vaak tijdelijk wat consoles om te testen/proberen en dan is een poort aan de voorzijde best handig, gezien ik niet makkelijk bij de bekabeling/achterzijde van het overige spul kan.
Met name de HDMI aan de voorzijde is praktisch, ik heb hier vrij vaak tijdelijk wat consoles om te testen/proberen en dan is een poort aan de voorzijde best handig, gezien ik niet makkelijk bij de bekabeling/achterzijde van het overige spul kan.
Verwijderd
Ja, ik heb precies hetzelfde gehad, ook direct in het begin met een 626? Het werd echter steeds erger en op een gegeven ogenblik gaf hij helemaal geen geluid meer. 2x op reparatie gehad bij de lokale reparatieboer en toen kwam ik erachter dat het gewoon een known issue is. Je kunt het gratis laten repareren bij Onkyo maar ik heb gekozen voor een nieuwe 646 voor 200 euro. Hopelijk de laatste keer dat ik die tikjes hoor_Rayman_ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:09:
Ik heb vaak dat in het begin met de 656 effen het signaal verloren gaat en dan gaat het constant goed!
Je steekt TV aan, de versterker en je Onkyo, beeld komt van digitale TV, dan komt er effen op scherm dat er geen signaal is (op ue40ES7000 toestel) op HDMI2 (ARC), dan komt beeld en geluid terug en alles werkt goed!
Je steekt TV aan, de versterker en je Onkyo, beeld komt van digitale TV, dan komt er effen op scherm dat er geen signaal is (op ue40ES7000 toestel) op HDMI2 (ARC), dan komt beeld en geluid terug en alles werkt goed!
Je bent Karmakeizer Onkyo, dat is groter dan alleen de 609!Lip schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:51:
SorryLip schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:51:

ikweethetbeter schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:17:
[...]
Je bent Karmakoning Onkyo, dat is groter dan alleen de 609!
Vorige week de 676 aangekondigd? Iemand al idee of mening over de specs?
Dual HDMI out voor 2 displays tegelijk, alle HDMI ondersteunen alle 3 de HDR-standaarden en ingebouwde ChromeCast.
Adviesprijs $649 dus niet eens zo heel duur, vind ik.
Dual HDMI out voor 2 displays tegelijk, alle HDMI ondersteunen alle 3 de HDR-standaarden en ingebouwde ChromeCast.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Let op: de functie Google Cast wordt later dmv een firmware update uitgebracht.......claimen ze.MAX3400 schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:11:
Vorige week de 676 aangekondigd? Iemand al idee of mening over de specs?
Ik heb de NR656 en deze zou deze functie ook krijgen, staat zelfs heel groot op de doos en op hun productpagina, maar een update laat op zich wachten
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Zelf geen gebruiker van Android dus ook geen/weinig ervaring met die Cast-mogelijkheid van Google.Yellowneck schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:24:
[...]
Let op: de functie Google Cast wordt later dmv een firmware update uitgebracht.......claimen ze.
Ik heb de NR656 en deze zou deze functie ook krijgen, staat zelfs heel groot op de doos en op hun productpagina, maar een update laat op zich wachten
Heb nu een Onkyo maar die gaat er binnenkort uit want alles staat in dozen tijdens een verbouwing. En wil voorbereiden op een nieuwe home cinema inrichting eind van het jaar dus de 676 lijkt me een waardig stuk apparatuur om 4K60 te ondersteunen bij de nieuwe TV en de Xbox Scorpio.
Wie, kan hier chocolade van maken? Ik presenteer U, de SBIR en
Floor/Ceiling Bounce (reflection) calculator. Prettige wedstrijd!
Floor/Ceiling Bounce (reflection) calculator. Prettige wedstrijd!
Die Cast van Google werkt ook heel goed samen met de Apple-toestelletjes moet ik zeggen. Ik heb in afwachting van de update een chromecast audio op mijn 656 aangesloten en werkt goed samen met de ipad.MAX3400 schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:55:
[...]
Zelf geen gebruiker van Android dus ook geen/weinig ervaring met die Cast-mogelijkheid van Google.
Heb nu een Onkyo maar die gaat er binnenkort uit want alles staat in dozen tijdens een verbouwing. En wil voorbereiden op een nieuwe home cinema inrichting eind van het jaar dus de 676 lijkt me een waardig stuk apparatuur om 4K60 te ondersteunen bij de nieuwe TV en de Xbox Scorpio.
Helaas staat de 676 er nog niet tussen. Heb deze trouwens wel al kunnen pre-orderen voor een zeer leuk bedrag; leveringsdatum voorlopig onbekend.
Heb er zin in; eerste stap naar volledig 4K in de woonkamer.
Hb mn NR656 van de nieuwe firmware met Chromecast voorzien. Lijkt alleen audio af te spelen 
Wat een deceptie. Chromecast is mi A èn VChromecast built-in is an audio streaming platform that allows users to share a wide selection of music, Internet radio, podcasts, and other programs from popular Chromecast-enabled apps to Onkyo home entertainment systems.
[ Voor 60% gewijzigd door stok op 26-04-2017 23:00 ]
Klopt, die teleurstelling ondervind ik ook...stok schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:57:
Hb mn NR656 van de nieuwe firmware met Chromecast voorzien. Lijkt alleen audio af te spelen
[...]
Wat een deceptie. Chromecast is mi A èn V
In de link staat zelfs "effortless-audio-streaming-capabilities" dus hoezo teleurgesteld ?
Het is een receiver dus niet zo gek toch deze alleen maar Audio doet ?
Het is een receiver dus niet zo gek toch deze alleen maar Audio doet ?
MuziekLiefhebbert
Grmbl. Ik net een NR555 kopen onder de veronderstelling dat ook video te streamen is met Google Cast.
Is audio pas net mogelijk, en video dus niet.
RETOUR!
Is audio pas net mogelijk, en video dus niet.
RETOUR!
Kan iemand mij uitleggen waarom de binnenkort te krijgen Onkyo TX-8270 en Onkyo TX-NR676E allebei een adviesprijs hebben van €699 terwijl ze behalve dat de ene een stereo receiver is (met HDMI-aansluitingen, yes!) en de laatstgenoemde een 7.2 receiver is met zelfs méér HDMI-aanslutingen, dus allebei even duur zijn terwijl (op papier) de Onkyo TX-NR67E meer biedt dan de Onkyo TX-8270.
Ik ben trouwens wel op zoek naar een (nieuwe) goede stereo versterker/receiver voor mijn KEF IQ9's. Maar het verbaast mij dat de surround receiver meer biedt voor hetzelfde geld. Wat zie ik over het hoofd?
Ik ben trouwens wel op zoek naar een (nieuwe) goede stereo versterker/receiver voor mijn KEF IQ9's. Maar het verbaast mij dat de surround receiver meer biedt voor hetzelfde geld. Wat zie ik over het hoofd?
Tja voor 39eur koop je een chromecast die je zo achterin je receiver prikt en weet je dat het ook gewoon goed werkt. Ik vind het wel prettig dat je direct sportify kan streamen vanaf je receiver en dat doet mijn inmiddels wat oudere 616 ook perfect.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dan kun je het denk ik gaan zoeken in de kwaliteit van gebruikte onderdelen, kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen maar zo'n gevoel krijg ik wel altijd tegenover receivers die 7x weetikhoeveel-Watt en 1000 hdmi aansluitingen hebbenNvM schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:03:
Kan iemand mij uitleggen waarom de binnenkort te krijgen Onkyo TX-8270 en Onkyo TX-NR676E allebei een adviesprijs hebben van €699 terwijl ze behalve dat de ene een stereo receiver is (met HDMI-aansluitingen, yes!) en de laatstgenoemde een 7.2 receiver is met zelfs méér HDMI-aanslutingen, dus allebei even duur zijn terwijl (op papier) de Onkyo TX-NR67E meer biedt dan de Onkyo TX-8270.
Dat gaat het verschil niet maken en de vraag is ook hoe werkelijk de componenten anders zijn. Integra en Onkyo zijn onderhuids identiek al adverteert men dat Integra betere kwaliteit onderdelen gebruikt.MonkeyJohn schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:39:
[...]
Dan kun je het denk ik gaan zoeken in de kwaliteit van gebruikte onderdelen, kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen maar zo'n gevoel krijg ik wel altijd tegenover receivers die 7x weetikhoeveel-Watt en 1000 hdmi aansluitingen hebben
Ik denk dat je het meer moet zoeken in dat de markt voor stereoversterkers/-receivers kleiner is dan de markt van surroundapparatuur. Zie ook pre/pro's: duurder dan surround receivers maar ze missen de eindtrappen. Ook een nichemarkt.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Oké, dus jij vermoedt dat de onderdelen identiek zouden kunnen zijn maar de prijzen gelijk zijn vanwege een kleinere markt voor de stereoreceiver (Onkyo TX-8270)? Voor welke zou jij dan gaan? Wat zou jij doen?FeaR schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:46:
[...]
Dat gaat het verschil niet maken en de vraag is ook hoe werkelijk de componenten anders zijn. Integra en Onkyo zijn onderhuids identiek al adverteert men dat Integra betere kwaliteit onderdelen gebruikt.
Ik denk dat je het meer moet zoeken in dat de markt voor stereoversterkers/-receivers kleiner is dan de markt van surroundapparatuur. Zie ook pre/pro's: duurder dan surround receivers maar ze missen de eindtrappen. Ook een nichemarkt.
Ik heb liever iets wat op de toekomst is voorbereid. Ik weet niet hoevvel HDMI jij nodig hebt nu of over 5 jaar. Sterker nog; jij weet dat waarschijnlijk ook niet over 5 jaar.NvM schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:28:
[...]
Oké, dus jij vermoedt dat de onderdelen identiek zouden kunnen zijn maar de prijzen gelijk zijn vanwege een kleinere markt voor de stereoreceiver (Onkyo TX-8270)? Voor welke zou jij dan gaan? Wat zou jij doen?
Neemt niet weg dat ikzelf nu al heb gekozen voor 8 HDMI; sowieso moet ik er "nu" al 5 aansluiten en kan me zo voorstellen dat er dit jaar er nog 6 of 7 gaan worden. Daarna zal het waarschijnlijk een vervangingslag worden dus meer dan 7 zal het niet worden.
De Onkyo TX-8270 heeft vier HDMI-aansluitingen, ik gebruik er op dit moment (al jaren) twee: voor mijn Apple TV en Wii U. Ik zie dat in de toekomst niet snel meer worden, al mijn films en series stream ik bijvoorbeeld via Plex naar de Apple TV. Ik wil gewoon een goede stereoweergave. Luister vooral veel muziek maar wil wel het gemak van enkele HDMI-aansluitingen. De vorige versie van de TX-8270, de TX-8150, kreeg overal lovende recensies. Toch zie ik bijvoorbeeld nu de meerkanaals Onkyo TX-NR656 van €589 voor €379 in de aanbieding. Ik krijg de indruk dat er veel keus is in (Onkyo-)apparaten maar dat de verschillen minimaal zijn, behalve misschien in de prijs. En ga ik er wel op vooruit ten opzichte van het geluid dat ik nu heb met mijn Marantz SR6006 in stereoweergave? Lastig.MAX3400 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:31:
[...]
Ik heb liever iets wat op de toekomst is voorbereid. Ik weet niet hoevvel HDMI jij nodig hebt nu of over 5 jaar. Sterker nog; jij weet dat waarschijnlijk ook niet over 5 jaar.
Neemt niet weg dat ikzelf nu al heb gekozen voor 8 HDMI; sowieso moet ik er "nu" al 5 aansluiten en kan me zo voorstellen dat er dit jaar er nog 6 of 7 gaan worden. Daarna zal het waarschijnlijk een vervangingslag worden dus meer dan 7 zal het niet worden.
Waarom wil je dan nu een Onkyo? Als je Marantz gewend bent, heb je zomaar kans dat je bij Onkyo een hele andere geluidsbeleving koopt. Sterker nog; als je wel een nieuwere receiver wil, zou ik bijna je naar het Denon-topic toe sturen. Denon is ietsjesssssss meer gefocust op muziek terwijl Onkyo ietsjessss meer focust op "surround beleving".NvM schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:49:
[...]
En ga ik er wel op vooruit ten opzichte van het geluid dat ik nu heb met mijn Marantz SR6006 in stereoweergave? Lastig.
Goeie vragen. In eerste instantie werd ik getriggerd door het uitkomen van dus de Onkyo TX-8270, een van de eerste receivers die dedicated stereo is mét HDMI-aansluitingen (meer info). Bij Denon ontbreekt het helaas bij de lagere modellen aan een phono-aansluiting en de nieuwere Marantz-modellen (de 7010 of 7011) zijn gelijk €1000 of meer. En Marantz heeft een prachtig (warm) geluid maar ik ben ook wel nieuwsgierig geworden naar Onkyo door alle lovende recensies over zowel de stereo- als surroundreceivers en dat Airplay op de receiver zelf zit. Dit zit tegenwoordig op alle moderne receivers maar zoals ik al zei, Onkyo heeft een behoorlijk scherpe prijs, naar mijn inschatting. Maar help me vooral: ik zie door de bomen bijna het bos niet meer.MAX3400 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:54:
[...]
Waarom wil je dan nu een Onkyo? Als je Marantz gewend bent, heb je zomaar kans dat je bij Onkyo een hele andere geluidsbeleving koopt. Sterker nog; als je wel een nieuwere receiver wil, zou ik bijna je naar het Denon-topic toe sturen. Denon is ietsjesssssss meer gefocust op muziek terwijl Onkyo ietsjessss meer focust op "surround beleving".
Het aantal HDMI ingangen maakt een receiver niet voorbereid op de toekomst. Al koop je nu een receiver met twingtig HDMI ingangen zullen deze allemaal HDMI 2.0 zijn waar HDMI 2.1 al weer aan is gekondigd. De tijd dat je tientallen jaren met een receiver kon doen zoals de tijd van DTS en S/PDIF is voorbij. Er zijn fabrikanten (zoals Denon) die upgrades aanbieden om de HDMI versie weer up to date te krijgen. Alleen is dit vooral bij de hogere segmenten (receivers vanaf een 2500 euro). Plus je kan rekenen op een goede duizend euro voor een dergelijke upgrade.MAX3400 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:31:
[...]
Ik heb liever iets wat op de toekomst is voorbereid. Ik weet niet hoevvel HDMI jij nodig hebt nu of over 5 jaar. Sterker nog; jij weet dat waarschijnlijk ook niet over 5 jaar.
Gefocust op muziek of surround zou ik het niet willen noemen. Blind getest, gelijk afgesteld in het werkbarw gebied worden er nog steeds geen verschillen waargenomen tussen receivers. Als er verschil is dan komt dat eerder door de Room Correction Software. Waarbij ik van die laatste dan liever Audyssey heb (Denon en Marantz) dan de AccuEQ van Onkyo.MAX3400 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:54:
[...]
Waarom wil je dan nu een Onkyo? Als je Marantz gewend bent, heb je zomaar kans dat je bij Onkyo een hele andere geluidsbeleving koopt. Sterker nog; als je wel een nieuwere receiver wil, zou ik bijna je naar het Denon-topic toe sturen. Denon is ietsjesssssss meer gefocust op muziek terwijl Onkyo ietsjessss meer focust op "surround beleving".
Één van de eerste zeker niet. Merken als Classe, NAD, Arcam, et cetera hadden dit soort combinaties van HDMI op een stereoversterker al langer. Één van de eerst betaalbare merken klopt dan eerder aangezien je voor de eerder genoemde voor duizend euro er nog niet bent.NvM schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:00:
[...]
Goeie vragen. In eerste instantie werd ik getriggerd door het uitkomen van dus de Onkyo TX-8270, een van de eerste receivers die dedicated stereo is mét HDMI-aansluitingen.
Aanwezigheid van Phono In is één van de punten die een hogere serie verkopen realistisch maakt. Het meer vermogen aan boord hebben waar veel mensen naar kijken is dat bijvoorbeeld niet. Maar let wel dat een losse Phono Amp je zeker geen duizend euro kost en je alleen daarvoor niet een hogere serie moet nemen.Bij Denon ontbreekt het helaas bij de lagere modellen aan een phono-aansluiting en de nieuwere Marantz-modellen (de 7010 of 7011) zijn gelijk €1000 of meer. En Marantz heeft een prachtig (warm) geluid maar ik ben ook wel nieuwsgierig geworden naar Onkyo door alle lovende recensies over zowel de stereo- als surroundreceivers en dat Airplay op de receiver zelf zit. Dit zit tegenwoordig op alle moderne receivers maar zoals ik al zei, Onkyo heeft een behoorlijk scherpe prijs, naar mijn inschatting. Maar help me vooral: ik zie door de bomen bijna het bos niet meer.
Onkyo staat al langere tijd bekend om hun prijs/kwantiteit verhouding en het implementeren van nieuwe technieken/standaarden op hun apparatuur. Andere merken volgen veelal pas één jaar/serie later met de implementatie. De kwaliteit vind ik dan wel weer minder van dit merk. Maar zoals in het begin gezegd doe je - als je bij wilt blijven - toch geen tien of meer jaar met een receiver dus het is dan ook wat minder noodzakelijk dat ze zo lang mee gaan.
Pfff, ik kwam er echt niet meer uit: veel op internet gelezen, er waren net zoveel feiten als fabels en heb me uiteindelijk laten informeren bij Wifimedia in Arnhem. Zij dachten dat de Onkyo TX-8270 te licht zou zijn en adviseerden mij om naar Denon te kijken. Uiteindelijk met de Denon AVR-X4300H naar huis gegaan die voldoet aan al mijn wensen. Misschien zelfs overpowered voor mijn Kef IQ 9's maar met alle streamingmogelijkheden en de voor mij merkbare geluidsverbetering, een prima keus!
91 dB gevoeligheid en nominale impedantie van 8 Ohm. Daar heb je echt geen zware receiver voor nodig. Als de Denon meer biedt en ook opties die je nodig hebt is het nog steeds een goede keuze maar voor het vermogen had je het zeker niet hoeven doen. In de gemiddelde huiskamer heb je aan een paar Watt genoeg. En al levert de Denon twee keer zo veel dan is het verschil slechts 3 dB, een verhoging in volume die het menselijk oor net op kan vallen. Als er één groep doet aan vooral de fabels in de audio in stand houden zijn het de verkopende ketens.NvM schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:55:
Pfff, ik kwam er echt niet meer uit: veel op internet gelezen, er waren net zoveel feiten als fabels en heb me uiteindelijk laten informeren bij Wifimedia in Arnhem. Zij dachten dat de Onkyo TX-8270 te licht zou zijn en adviseerden mij om naar Denon te kijken.
Je verbeterdrang is leuk en voelt vast goed maar vervolgens kom je voor de tweede keer niet met concrete adviezen of tips. Daar had ik meer aan gehad.FeaR schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:31:
[...]
91 dB gevoeligheid en nominale impedantie van 8 Ohm. Daar heb je echt geen zware receiver voor nodig. Als de Denon meer biedt en ook opties die je nodig hebt is het nog steeds een goede keuze maar voor het vermogen had je het zeker niet hoeven doen. In de gemiddelde huiskamer heb je aan een paar Watt genoeg. En al levert de Denon twee keer zo veel dan is het verschil slechts 3 dB, een verhoging in volume die het menselijk oor net op kan vallen. Als er één groep doet aan vooral de fabels in de audio in stand houden zijn het de verkopende ketens.
Edit: en toch krijg ik de indruk dat deze Denon AVR-X4300H mijn luidsprekers beter laat klinken (strakker, meer ruimte, meer laag, altijd lastig te omschrijven) in Pure Direct dan mijn Marantz SR6006 in Pure Direct. Maar dat zal dan ook wel een fabel zijn, hoe sceptisch ik ook wil zijn, ik hoor toch verschil en mijn vrouw ook.
[ Voor 16% gewijzigd door NvM op 30-04-2017 21:39 ]
Denk dat ze een licentie nodig hebben van Google om ook video te mogen afspelen
Iemand enig idee hoe ik met de ingebouwde Google cast of met een Chromecast stick ook geluid kan afspelen op mijn Zone 2? Als ik de ingebouwde Google Cast probeer, gaat zone 2 automatisch op stand-by. Heb zelf een Onkyo TX-NR656.
https://www.google.com/chromecast/built-in/audio/Dragunov schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:08:
[...]
Denk dat ze een licentie nodig hebben van Google om ook video te mogen afspelen
COMING SOON
Is pagina 16 van toepassing van de Basic Manual English?xeeder schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:27:
Iemand enig idee hoe ik met de ingebouwde Google cast of met een Chromecast stick ook geluid kan afspelen op mijn Zone 2? Als ik de ingebouwde Google Cast probeer, gaat zone 2 automatisch op stand-by. Heb zelf een Onkyo TX-NR656.
Uiteraard al eens in de handleiding gekeken en gegoogled. Spijtig genoeg helpt dit me niet verder. Iemand anders die me hier eventueel tips ofzo over kan geven?PcDealer schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 00:04:
[...]
https://www.google.com/chromecast/built-in/audio/
[...]
[...]
Is pagina 16 van toepassing van de Basic Manual English?
[ Voor 25% gewijzigd door xeeder op 02-05-2017 13:50 ]
Ik doel met name op dit gedeelte:xeeder schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:45:
[...]
Uiteraard al eens in de handleiding gekeken en gegoogled. Spijtig genoeg helpt dit me niet verder. Iemand anders die me hier eventueel tips ofzo over kan geven?
[q]Multi-zone Connection
You can enjoy audio in the separate room by, for example,
playing a Blu-ray Disc player in the main room (where this
unit is located) and listening to internet radio in the
separate room (ZONE 2).
• The audio from AV components can only be output to
ZONE 2 when the input is analog or 2 ch PCM audio
signals.
• DSD and Dolby TrueHD audio signals are not output to
ZONE 2 when selected with the "NET" input selector.
Chromecast is geen analoog. Is het wel 2-kanaals PCM?
Hoe is je Zone 2 aangesloten?
[q]ZONE 2 LINE OUT
It is possible to play 2 ch source in a separate room while
7.1 ch source is being played in the main room. Connect
the ZONE 2 LINE OUT jacks of the unit and the LINE IN
jacks of the pre-main amplifier in a separate room with an
analog audio cable.
ZONE SPEAKER
It is possible to connect speakers in a separate room and
play 2 ch sources.
• You can play through a maximum of 5.1 channels in the
main room during ZONE 2 playback. Listening modes
such as the Dolby Atmos modes cannot be selected.
• When Bi-Amping connection is used for the front
speakers, you cannot output to speakers in ZONE.
Setup
• Settings are required in Initial Setup, "4. Multi
Zone Setup" (P19) to enjoy this feature.
• When you have connected AV components to
this unit using digital optical cables or digital
coaxial cables, change the settings on the AV
components so that they output PCM signals if you
want to output their audio to ZONE 2.
4. Multi Zone Setup
When you want to enjoy audio in a room other than the
main room, set the audio output method for the separate
room (ZONE 2). If you have connected speakers in a
separate room with speaker cable, select "Using AV
Receiver". If you have connected a pre-main amplifier in a
separate room with an analog audio cable, select "with
External Premain Amplifier".
[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 02-05-2017 15:35 ]
Heb wel iedere keer als ik TV aanleg, samen met de Onkyo, dat er effen beeld is, dan krijg ik, geen signaal gevonden en dan komt beeld terug.
Is dit normaal of niet?
Is dit normaal of niet?
ik heb in de afgelopen 2 maanden nu al 2 maal het probleem gehad dat ik de receiver compleet van de stroom moest halen (power drain) om weer geluid te krijgen over hdmi.
Is dit "het bekende" probleem?
(je dan hoort ook niet meer de klikjes als je van input wisselt maar de radio doet het nog wel)
HT-R494
Is dit "het bekende" probleem?
(je dan hoort ook niet meer de klikjes als je van input wisselt maar de radio doet het nog wel)
HT-R494
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Klinkt idd als de bekende HDMI board issues voor modellen voor 2014.Dragunov schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:33:
Heb wel iedere keer als ik TV aanleg, samen met de Onkyo, dat er effen beeld is, dan krijg ik, geen signaal gevonden en dan komt beeld terug.
Is dit normaal of niet?
Ik ben van een 606 (2009) naar een 609 (2011) en nu een 636 (2014) gegaan. De 606 had HDMI handsync issues bij omschakelen naar HDMI input. De 609 kreeg het ook. Mijn 636 is nog altijd ok.
Ik zit nu te azen op een TX-NR676 ivm een mogelijke overstap naar 4k. Volgend jaar krijgen we natuurlijk HDMI 2.1, maar ik zie het nut er nog even niet van in. Hogere frame rates (120Hz) is leuk, maar wie gaat dat ondersteunen. HDMI 2.1 zou ook Dynamic HDR ondersteunen, maar Dolby Vision werkt zelfs over HDMI 1.4. We krijgen ook HDR 10+.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik heb menig budget en mid-range versterkers versleten en kan je vertellen dat er zelden een hoorbaar verschil is te merken in geluidskwaliteit onderling. Zo ook de voorloper van de 8270, de 8150. Het ding doet totaal geen andere dingen dan een Denon of Marantz. De een is al helemaal niet meer gefocused op muziek dan film of andersom. Je kunt de reviews er op na lezen dat je met de 8150 fantastisch veel waar voor je geld gaat krijgen en qua geluid zal de 8270 identiek zijn.
Wat je ook aanschaft het belangrijkste is dat je zelf met een goed gevoel de winkel uit loopt, placebo effect of niet. Vergeet gewoon niet dat er menig blinde testen zijn geweest tussen high-end modellen en de modellen die hier beschreven worden en men bijna nooit in staat is geweest het verschil aan te tonen. Als je ergens verbetering wil begin dan met speaker plaatsing en room acoustics.
Wat je ook aanschaft het belangrijkste is dat je zelf met een goed gevoel de winkel uit loopt, placebo effect of niet. Vergeet gewoon niet dat er menig blinde testen zijn geweest tussen high-end modellen en de modellen die hier beschreven worden en men bijna nooit in staat is geweest het verschil aan te tonen. Als je ergens verbetering wil begin dan met speaker plaatsing en room acoustics.
Dit is niet normaal en heb ik ook gehad. Bij de RMA, hebben de HDMI printplaat vervangen en sindsdien is het probleem opgelost.Dragunov schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:33:
Is dit normaal of niet?
Kun je imo net zo goed kijken naar de 656. Doet ook 4K en biedt tov de 676 niets wat het grote prijsverschil rechtvaardigt. 656 nu voor bijna 400 te verkrijgen (was bij introductie vorig jaar ook rond de 650-700 vziw).loekf2 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:44:
[...]
Klinkt idd als de bekende HDMI board issues voor modellen voor 2014.
Ik ben van een 606 (2009) naar een 609 (2011) en nu een 636 (2014) gegaan. De 606 had HDMI handsync issues bij omschakelen naar HDMI input. De 609 kreeg het ook. Mijn 636 is nog altijd ok.
Ik zit nu te azen op een TX-NR676 ivm een mogelijke overstap naar 4k. Volgend jaar krijgen we natuurlijk HDMI 2.1, maar ik zie het nut er nog even niet van in. Hogere frame rates (120Hz) is leuk, maar wie gaat dat ondersteunen. HDMI 2.1 zou ook Dynamic HDR ondersteunen, maar Dolby Vision werkt zelfs over HDMI 1.4. We krijgen ook HDR 10+.
Wat bedoel je met coming soon? Zie op jouw link niks daarover.
[ Voor 11% gewijzigd door stok op 03-05-2017 17:47 ]
Ik twijfel. De 656 heeft 8 HDMI inputs achter, maar drie ervan ondersteunen 4K60 + HDCP 2.2. De 676 heeft 7 inputs achter, maar ondersteunen alle 4K60 + HDCP2.2.stok schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:45:
[...]
Kun je imo net zo goed kijken naar de 656. Doet ook 4K en biedt tov de 676 niets wat het grote prijsverschil rechtvaardigt. 656 nu voor bijna 400 te verkrijgen (was bij introductie vorig jaar ook rond de 650-700 vziw).
Mijn 636 heeft nu 6 inputs met 1x 4K30 + HDCP 2.2.
Meestal als je hem koopt via Amazon.de is de prijs (iets) lager. De NL dealers vragen meestal de advies hoofdprijs.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat staat op de Onkyo site.stok schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:45:
[...]
Wat bedoel je met coming soon? Zie op jouw link niks daarover.
Zie verder ook http://www.nl.onkyo.com/e...nounced-today-139996.html
Check de downloads op de Onkyo site. De firmware met Chromecast support staat er op voor bv. de 646, 656 en 676.PcDealer schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:09:
[...]
Dat staat op de Onkyo site.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb een Onkyo 646 aangeschaft, en heb toch wat problemen. Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen?
1. Center channel eq gaat steeds op 0 staan als de receiver uit word gezet, moet telkens met de app de eq weer veranderen.
2.smart tv: Netflix. Geen geluid als de receiver niet automatisch naar tv schakelt. Als ik hem handmatig op tv zet, geen geluid. Heeft dat te maken met de anynet+ functie?
3.Als ik alles uit zet, schakelt de receiver zichzelf weer aan, en moet ik hem opnieuw uitzetten.
Klinkt dit bekend?? Alle hulp is welkom..
Ik heb een Onkyo 646 aangeschaft, en heb toch wat problemen. Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen?
1. Center channel eq gaat steeds op 0 staan als de receiver uit word gezet, moet telkens met de app de eq weer veranderen.
2.smart tv: Netflix. Geen geluid als de receiver niet automatisch naar tv schakelt. Als ik hem handmatig op tv zet, geen geluid. Heeft dat te maken met de anynet+ functie?
3.Als ik alles uit zet, schakelt de receiver zichzelf weer aan, en moet ik hem opnieuw uitzetten.
1. Na kamer-correctie heeft hij waarschijnlijk center minder luid ingeschat dan jij zou willen, misschien dat ie via de app je manuele correctie niet onthoudt. al via receiver zelf geprobeerd?Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:25:
Hallo allemaal,
2. sorry geen idee!
3. klinkt als CEC control probleem, het idee is dat alle apparaten netjes met elkaar communiceren en juist handelen, naar mijn mening werkt dit niet heel vaak perfect
[ Voor 3% gewijzigd door martijnkoevoets op 08-05-2017 22:25 ]
Wordt inmiddels ook OTA aangeboden, kreeg vrijdag dat melding dat ik mijn TX-NR656 moest updaten.PcDealer schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:09:
[...]
Dat staat op de Onkyo site.
[ Voor 0% gewijzigd door GRUMBLER op 15-05-2017 13:37 . Reden: typo :o ]
hallo allemaal
Ik heb een vraag en misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft. Ik heb het internet afgestruind om mijn antwoorden te krijgen maar dat is nog niet helemaal gelukt.
Ik heb aan mijn pc nog een oude Creative Inspire 5.1 hangen die ik zou willen vervangen en na meerdere opties bekeken te hebben zat ik ook te denken om een Onkyo receiver aan te sluiten via hdmi.
Dus op deze manier: Nividia-->hdmi out-->Onkyo-->hdmi naar dvi van monitor. Geluid via de speakers van de Onkyo, waarschijnlijk een HT-R494 of een HT-R393.
Als alle beeldverwerking uitstaat, gaat dit dan merkbare lag opleveren met games in video en/of audio? Wat ik veelal lees op internet is dat men gebruik maakt van een tv, ik van een monitor dus niet echt vergelijkbaar denk ik. Ik ben me bewust van de audio extractors maar die laten ook alleen 5.1 door en niets hoger. Er is er wel 1 die dit doet, alleen kost die $360.
Kan iemand mij wat verheldering hier in brengen?
Ik heb een vraag en misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft. Ik heb het internet afgestruind om mijn antwoorden te krijgen maar dat is nog niet helemaal gelukt.
Ik heb aan mijn pc nog een oude Creative Inspire 5.1 hangen die ik zou willen vervangen en na meerdere opties bekeken te hebben zat ik ook te denken om een Onkyo receiver aan te sluiten via hdmi.
Dus op deze manier: Nividia-->hdmi out-->Onkyo-->hdmi naar dvi van monitor. Geluid via de speakers van de Onkyo, waarschijnlijk een HT-R494 of een HT-R393.
Als alle beeldverwerking uitstaat, gaat dit dan merkbare lag opleveren met games in video en/of audio? Wat ik veelal lees op internet is dat men gebruik maakt van een tv, ik van een monitor dus niet echt vergelijkbaar denk ik. Ik ben me bewust van de audio extractors maar die laten ook alleen 5.1 door en niets hoger. Er is er wel 1 die dit doet, alleen kost die $360.
Je kan geen merkbare lag ondervinden met het spelen van spelletjes omdat het extracten van de audio "On the Fly" gebeurd. Waar je wel op moet letten is de EDID informatie van de monitor en dat, dat herkend kan worden door de receiver omdat je anders vast zit aan (multi) LPCM, Dolby Digital en DTS.Thrym71 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:08:
Als alle beeldverwerking uitstaat, gaat dit dan merkbare lag opleveren met games in video en/of audio? ...
Welke monitor wil je gebruiken?
Klopt het dat wanneer je de bron/input(HDMI) middels de tv(ARC) wijzigt de 656 zich daar niet automatisch op aanpast?
Mijn Denon deed dit wel altijd netjes. Nu dien ik na het wijzigen van de bron(HDMI), middels de tv, ook op de 656 afstandbediening aan te geven dat ik van bron ben veranderd om geluid te krijgen.
Mijn Denon deed dit wel altijd netjes. Nu dien ik na het wijzigen van de bron(HDMI), middels de tv, ook op de 656 afstandbediening aan te geven dat ik van bron ben veranderd om geluid te krijgen.
Ik heb hier wat oud *kuch* antiek *kuch* spul staan waar ik graag even wat tips over zou ontvangen.
Het gaat om een TX-SR508 versterker, met in eerste instantie een Jamo A102 surround set (5.1). Zit op zich een prima geluidje in, maar de front's vond ik wat beperkt qua bereik. Zeker voor muziek wilde ik wat vollers hebben.
De fronts heb ik vervangen door de Jamo E670, die zijn bést oud, maar klinken nog als een malle.
Waar ik nu een beetje tegenaan loop is dat de bass in de muziek nogal luid is. Ik gebruik graag de 'pure audio' functie, daar heb ik de bass al compleet omlaag gedraaid (-10db), maar hij blijft erg stevig aanwezig.
Ik heb de handleiding aardig doorgelezen, maar kan eigenlijk geen andere instellingen vinden om dit wat meer in balans te krijgen. Heeft iemand een idee?
Het gaat om een TX-SR508 versterker, met in eerste instantie een Jamo A102 surround set (5.1). Zit op zich een prima geluidje in, maar de front's vond ik wat beperkt qua bereik. Zeker voor muziek wilde ik wat vollers hebben.
De fronts heb ik vervangen door de Jamo E670, die zijn bést oud, maar klinken nog als een malle.
Waar ik nu een beetje tegenaan loop is dat de bass in de muziek nogal luid is. Ik gebruik graag de 'pure audio' functie, daar heb ik de bass al compleet omlaag gedraaid (-10db), maar hij blijft erg stevig aanwezig.
Ik heb de handleiding aardig doorgelezen, maar kan eigenlijk geen andere instellingen vinden om dit wat meer in balans te krijgen. Heeft iemand een idee?
Zit de bas reflex poort aan de achterkant? Zo ja verder van de muur afzetten.
Nu je dat zo zegt valt het kwartje... Vanavond eens experimenteren met de opstellingmcg_nl schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:17:
Zit de bas reflex poort aan de achterkant? Zo ja verder van de muur afzetten.
Gebruik je receiver als A/V hub, schakel CEC/ARC uit (ARC alleen aanzetten werkt helaas niet), schakel met je receiver, dan werkt alles altijd goed, en ben je niet afhankelijk van de grillen van CEC.van D schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:34:
Klopt het dat wanneer je de bron/input(HDMI) middels de tv(ARC) wijzigt de 656 zich daar niet automatisch op aanpast?
Ik heb slechte ervaringen met CEC/ARC en Onkyo. Werkt nooit zoals je wilt. Waarom zou TV aan moeten gaan als ik m'n FM radio aan zet ? Daarom alles via een Logitech Harmony en een SPDIF kabeltje van de TV naar de versterker. Zowiezo doet een CI+ module nooit meer dan stereo en zijn 99% van de zenders stereo (dacht dat alleen de BBC en Discovery DD/AC3 doen).ikweethetbeter schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:59:
[...]
Gebruik je receiver als A/V hub, schakel CEC/ARC uit (ARC alleen aanzetten werkt helaas niet), schakel met je receiver, dan werkt alles altijd goed, en ben je niet afhankelijk van de grillen van CEC.
Mijn TX-NR676 is binnen als onderdeel van een soort stappen plan naar een 4K TV. Begint dus leverbaar te worden.
Ben alleen verbaasd over de afmetingen van het ding. Toch wel aanmerkelijk dieper geworden tov de 636. Onkyo gaat het nu echt op safe spelen qua warmte ontwikkeling of waren ze bang dat het zo klein afsteekt tov de concurrentie ?
Ik heb slechte ervaringen met CEC. Punt. Merk maakt niet uit: Onkyo, Pioneer, Samsung, Philips, Sharp, Yamaha, ...loekf2 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:24:
Ik heb slechte ervaringen met CEC/ARC en Onkyo. Werkt nooit zoals je wilt.
De enige uitzondering is een Sharp tv icm een Apple TV, zonder een receiver ertussen, waarbij de tv in 90% van de gevallen wordt gebruikt om films en series vanaf de ATV af te spelen. Is je setup "complexer", dan is CEC onbruikbaar.
Op één of andere manier kun je niet kiezen voor ARC zonder CEC, dus ik doe exact hetzelfde: de bediening gaat via een Logitech Harmony en een SPDIF kabeltje zorgt ervoor dat het geluid van de tv digitaal naar de receiver gaat.Daarom alles via een Logitech Harmony en een SPDIF kabeltje van de TV naar de versterker.
Is die beperking er echt? Was me nooit opgevallen.Zowiezo doet een CI+ module nooit meer dan stereo en zijn 99% van de zenders stereo (dacht dat alleen de BBC en Discovery DD/AC3 doen).
Alle zenders doen DD/AC3, maar meestal 2.0. Ik dacht dat er bij films wel 5.1 uit zou kunnen komen, maar ik kijk te weinig films via reguliere uitzendingen om dat zeker te weten.
Mijn 636 kan ook 4K aan. En hij kan erg warm worden!Mijn TX-NR676 is binnen als onderdeel van een soort stappen plan naar een 4K TV. Begint dus leverbaar te worden.
Ben alleen verbaasd over de afmetingen van het ding. Toch wel aanmerkelijk dieper geworden tov de 636. Onkyo gaat het nu echt op safe spelen qua warmte ontwikkeling of waren ze bang dat het zo klein afsteekt tov de concurrentie ?
Daarom heb ik in mijn stereo meubel speciaal een soort "gat" laten maken, zodat de bovenkant altijd vrij is. Ik heb teveel gedoe gehad met een 606 en 609. Mijn 636 gaat er dus uit (na 3 jaar) voor een 676. De 636 kan alleen 4K30 aan via HDMI 1.4 en heeft maar een HDMI 2.0 input met HDCP 2.2. Ik wilde perse 4K60 op alle inputs en min een input extra. Heb ook een PS4 Pro staan.ikweethetbeter schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:59:
Mijn 636 kan ook 4K aan. En hij kan erg warm worden!
Valt me wel op dat sinds de laatste 2 firmware updates van de PS4 (Pro) er een HDMI handshake gebeurd nadat de PS4 zo'n 5-10 minuten aan is. Dat terwijl de PS4 aan een HDMI 1.4 input hangt.
Andere "nukkigheid" van de 636 is dat met een AppleTV4 en MrMC nadat je bv. DTS of DD passthrough hebt afgespeeld, het geluid van je ATV4 weg is in de user interface en als je bv. een video met MP3 afspeelt (ook in MrMC). Schijnt ook een Onkyo ding te zijn. Andere receivers hebben dat niet.
(is op te lossen door even het audio formaat in settings te toggelen van 16-bits naar auto)
[ Voor 10% gewijzigd door loekf2 op 01-06-2017 13:08 ]
[Hopelijk is dit het juiste topic, heb nogal wat verschillende vragen en ben niet heel erg bekend met audio...]
Het lijkt erop dat mijn 609 uit 2012 ook tegen het 'no sound/network HDMI'-probleem aan is gelopen. Hij voldoet aan de voorwaarden voor Onkyo's Customer Care programma, dus ik heb een beslissing te nemen:
- Cashback: 125,- korting bij aanschaf van een hele reeks modellen.
- Trade-in: 202,- korting bij aanschaf van specifiek de 646.
- Kosteloos repareren
Nu heb ik recentelijk een LG C7 OLED gekocht en daarbij dus de mogelijkheid om UHD HDR materiaal te kijken, wat nogal eens gepaard gaat met Atmos geluid. Dus dit lijkt een geschikt moment om maar gelijk een upgrade van m'n geluidssysteem door te voeren om bijvoorbeeld Atmos te kunnen ondersteunen. De 609 kan dat niet, dus reparatie valt af.
Blijft over cashback vs. trade-in. Meest logische zou zijn om dan de 646 te nemen vanwege de hogere korting. Die ondersteunt immers Atmos. Maar er zijn andere overwegingen.
M'n kameropstelling lijkt behoorlijk op:

Al staan de rear-boxjes van m'n 5.1 Wharfedale DX-1HCP set wat verder naar achter. Dat opent echter wel ruimte voor eventuele side-boxjes voor uitbreiding naar 7.1. Of overstappen naar 5.1.2. Ik weet het niet.
Onkyo zegt "If you choose TX-NR838 and SKH-410, you can switch from Dolby Atmos 5.1.2 channels to standard 7.1 channel surround automatically, depending on selected surround modes, because TX-NR838 is a 7.1 channel AVR and has separate terminals for Surround Back and Height channels." (http://www.onkyodolbyatmos.com/).
Dat zou natuurlijk uitermate handig zijn om te onderzoeken wat me beter bevalt: 5.1.2 of 7.1, want online lijkt er weinig consensus te zijn. Bovendien heb ik dan voor content zonder Atmos nog altijd 7.1 beschikbaar. Gebruikt die 838 dan dezelfde boxjes voor zowel de Atmos-heights en de 7.1-rears? Of moet ik twee extra boxjes hebben en zijn er netto negen boxen (incl. subwoofer) gekoppeld aan de 838? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de upfiring Atmos-boxjes uit bovenstaande plaatje erg veel nut hebben als je ze aanwend bij een 7.1 mix, maar als je ze naast je ophangt wellicht wel als side-surround.
De 646 (die op die site trouwens niet staat onder "DOLBY ATMOS COMPATIBLE ONKYO PRODUCTS"
) heeft die 'separate terminals' helaas niet, maar itt de 838 wel DTS:X. Aan de specs en achterkant te zien heeft de TX-RZ810 wel die gescheiden height en rear terminals én DTS:X, maar die is dan weer drie keer zo duur. Of ik moet gelijk een 9.2-model nemen, maar meh.
Raad gewenst!
Tenslotte zitten bijna al m'n apparaten in de huidige constructie aangesloten op de TV, en die praat dan via ARC met de receiver. Maakt het bijvoorbeeld qua Atmos nog uit of het signaal eerst naar de TV gaat en dan naar de receiver, of andersom?
Het lijkt erop dat mijn 609 uit 2012 ook tegen het 'no sound/network HDMI'-probleem aan is gelopen. Hij voldoet aan de voorwaarden voor Onkyo's Customer Care programma, dus ik heb een beslissing te nemen:
- Cashback: 125,- korting bij aanschaf van een hele reeks modellen.
- Trade-in: 202,- korting bij aanschaf van specifiek de 646.
- Kosteloos repareren
Nu heb ik recentelijk een LG C7 OLED gekocht en daarbij dus de mogelijkheid om UHD HDR materiaal te kijken, wat nogal eens gepaard gaat met Atmos geluid. Dus dit lijkt een geschikt moment om maar gelijk een upgrade van m'n geluidssysteem door te voeren om bijvoorbeeld Atmos te kunnen ondersteunen. De 609 kan dat niet, dus reparatie valt af.
Blijft over cashback vs. trade-in. Meest logische zou zijn om dan de 646 te nemen vanwege de hogere korting. Die ondersteunt immers Atmos. Maar er zijn andere overwegingen.
M'n kameropstelling lijkt behoorlijk op:

Al staan de rear-boxjes van m'n 5.1 Wharfedale DX-1HCP set wat verder naar achter. Dat opent echter wel ruimte voor eventuele side-boxjes voor uitbreiding naar 7.1. Of overstappen naar 5.1.2. Ik weet het niet.
Onkyo zegt "If you choose TX-NR838 and SKH-410, you can switch from Dolby Atmos 5.1.2 channels to standard 7.1 channel surround automatically, depending on selected surround modes, because TX-NR838 is a 7.1 channel AVR and has separate terminals for Surround Back and Height channels." (http://www.onkyodolbyatmos.com/).
Dat zou natuurlijk uitermate handig zijn om te onderzoeken wat me beter bevalt: 5.1.2 of 7.1, want online lijkt er weinig consensus te zijn. Bovendien heb ik dan voor content zonder Atmos nog altijd 7.1 beschikbaar. Gebruikt die 838 dan dezelfde boxjes voor zowel de Atmos-heights en de 7.1-rears? Of moet ik twee extra boxjes hebben en zijn er netto negen boxen (incl. subwoofer) gekoppeld aan de 838? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de upfiring Atmos-boxjes uit bovenstaande plaatje erg veel nut hebben als je ze aanwend bij een 7.1 mix, maar als je ze naast je ophangt wellicht wel als side-surround.
De 646 (die op die site trouwens niet staat onder "DOLBY ATMOS COMPATIBLE ONKYO PRODUCTS"
Raad gewenst!
Tenslotte zitten bijna al m'n apparaten in de huidige constructie aangesloten op de TV, en die praat dan via ARC met de receiver. Maakt het bijvoorbeeld qua Atmos nog uit of het signaal eerst naar de TV gaat en dan naar de receiver, of andersom?
[ Voor 3% gewijzigd door Ph0en1x op 05-06-2017 15:17 ]
Verwijderd
Goedendag allemaal
Ik ben splinternieuw op dit Forum dus moet mijn weg nog even vinden.
Ik ben hier eigenlijk ook terechtgekomen met een vraag, en heb geen idee of ik hem op deze plek juist stel.
Ik ben in het bezit van een Onkyo TX-NR555 modeljaar 2016, ik heb deze receiver een paar maanden geleden gekocht en ook heb ik een set stereo zuilen van Teufel erbij gekocht ( Ultima 40 MK2 ).
Nu kwam ik erachter dat de receiver een speaker output heeft met een weerstand van 16 ohm, terwijl mijn Teufels een weerstand hebben van 4-8 Ohm, kan dit kwaad ?
Op Internet doen allemaal verhalen de ronde dat je in het slechtste geval de boxen en versterker kan beschadigen als het volume redelijk opengaat ( lees boven de 90 db ), andere verhalen zeggen weer dat het weinig uitmaakt.
De nieuwe generatie TX-NR555 ( die vanaf mei 2017 ) heeft een output van 6 ohm, waarom zou dat zijn ?
Groet !
Ik ben hier eigenlijk ook terechtgekomen met een vraag, en heb geen idee of ik hem op deze plek juist stel.
Ik ben in het bezit van een Onkyo TX-NR555 modeljaar 2016, ik heb deze receiver een paar maanden geleden gekocht en ook heb ik een set stereo zuilen van Teufel erbij gekocht ( Ultima 40 MK2 ).
Nu kwam ik erachter dat de receiver een speaker output heeft met een weerstand van 16 ohm, terwijl mijn Teufels een weerstand hebben van 4-8 Ohm, kan dit kwaad ?
Op Internet doen allemaal verhalen de ronde dat je in het slechtste geval de boxen en versterker kan beschadigen als het volume redelijk opengaat ( lees boven de 90 db ), andere verhalen zeggen weer dat het weinig uitmaakt.
De nieuwe generatie TX-NR555 ( die vanaf mei 2017 ) heeft een output van 6 ohm, waarom zou dat zijn ?
Groet !
CI+ kan zeker meer dan alleen stereo. Ik haal hier op diverse zenders, meer dan de twee genoemde, gewoon Dolby Digital 5.1 naar de receiver via een CI+ module. De beperking zit hem eerder in de TV dan de CI+ module.loekf2 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:24:
[...]
Zowiezo doet een CI+ module nooit meer dan stereo en zijn 99% van de zenders stereo (dacht dat alleen de BBC en Discovery DD/AC3 doen).
Volgens mij interpreteer je de waarde op de receiver verkeerd. Een receiver die alleen 16 Ohm weergeeft op de sticker/specs ben ik nog niet tegen gekomen. Veelal is het iets van "6 - 16 Ohm" en dat gaat dan ook op voor de TX-NR555. Sowieso is een receiver niet x Ohm, een receiver levert naar de weerstand van de speakers. Een speaker fluctueert in de weerstand over het gehele bereik, dit kan van enkele Ohm in het laag tot tien(tallen) in het hoog zijn. Qua gebruik ga je in de praktijk echt niet in de problemen komen. Met de vermogens die je in de gemiddelde huiskamer nodig hebt creëer je geen extreme waardes waardoor je een versterker nodig zou hebben die echt 4 Ohm weerstand aan kan. De Teufel is ook zeker geen lastige speaker. Als je niet weet hoe je de getallen moet interpreteren of lezen dan moet je je er ook geen zorgen om maken, dat maakt het geheel alleen maar lastiger. Zie voor een uitgebreide uitleg [FAQ] Audio.Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:03:
Goedendag allemaal
Groet !
Na wat geëxperimenteerd te hebben denk ik dat mijn kamer vrij ongunstig is voor dit formaat speakers. Vooral de lage tonen reflecteren nogal.L0we schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:42:
[...]
Nu je dat zo zegt valt het kwartje... Vanavond eens experimenteren met de opstelling
Zonde, verder klinken de speakers fantastisch. Toch maar wat kleiners zoeken
Vrijwel alle zenders spugen gewoon DD5.1 uit. Comedy Central bijv. dan weer niet, maar een beetje zeker is al vrij lang met 5.1 .loekf2 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:24:
[...]
Zowiezo doet een CI+ module nooit meer dan stereo en zijn 99% van de zenders stereo (dacht dat alleen de BBC en Discovery DD/AC3 doen).
/ligt ook aan je provider, overigens
[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 05-06-2017 20:43 ]
Iemand die weet of je hem nog een keer voor de beruchte HMDI board reparatie kan aanmelden?
Heb hem al een keer opgestuurd, maar blijkbaar is dat niet helemaal goed gegaan want ik heb het nog steeds..
Website geeft aan dat het niet nog een keer kan, maar misschien dat jullie meer weten? Anders moet ik even contact met ze opnemen...
Heb hem al een keer opgestuurd, maar blijkbaar is dat niet helemaal goed gegaan want ik heb het nog steeds..

Website geeft aan dat het niet nog een keer kan, maar misschien dat jullie meer weten? Anders moet ik even contact met ze opnemen...
Gamertag: timmie271
Er zijn gevallen bekend waarbij men tot drie, vier keer een Onkyo opstuurt ter reparatie. Het vervangen van een board is ook geen blijvende oplossing en meer uitstel van executie. Contact met Onkyo is veelal de juiste weg om te gaan bewandelen.timmie271 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:50:
Iemand die weet of je hem nog een keer voor de beruchte HMDI board reparatie kan aanmelden?
Heb hem al een keer opgestuurd, maar blijkbaar is dat niet helemaal goed gegaan want ik heb het nog steeds..![]()
Dat word maar even mailen of bellen vanmiddag/morgen.... Ben ik hem weer 2 weken kwijtFeaR schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:51:
[...]
Er zijn gevallen bekend waarbij men tot drie, vier keer een Onkyo opstuurt ter reparatie. Het vervangen van een board is ook geen blijvende oplossing en meer uitstel van executie. Contact met Onkyo is veelal de juiste weg om te gaan bewandelen.
In Nederland geldt garantie op reparatie.timmie271 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:50:
Heb hem al een keer opgestuurd, maar blijkbaar is dat niet helemaal goed gegaan want ik heb het nog steeds..![]()
Is ook een mogelijkheid.. Maar wel gelijk het duurste grapje van alle mogelijke optiesscofield schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:21:
Of een ander merk............
Goed om te weten
Edit: gemaild/gebeld. En als antwoord gekregen dat ie naar Audio service in Elst toe moet.
[ Voor 8% gewijzigd door timmie271 op 08-06-2017 18:27 ]
Let bij een eventuele aanschaf ook meteen op de ondersteuning voor Dolby Vision, HLG en dergelijke.Ph0en1x schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:11:
Bij mijn vraag aan Onkyo of hun RZ1100 receiver (relatief nieuw model) deze reeds ondersteunde of mogelijk zou worden gemaakt met een firmware update was het antwoord op beide vragen nee en ik zou moeten wachten op een nog uit te brengen model die dit wel zou doorgeven.
Aangezien ik later ook een LG OLED wil hebben wacht ik dus nog even met een aanschaf van een receiver. Hun nieuwe RZ820 doet de nieuwe formaten wel goed doorgeven maar is helaas slechts een 7-kanaals apparaat en daardoor valt deze af.
Just my $0.02
Nickname does not reflect reality
Video zal waarschijnlijk niet via de receiver lopen, maar bedankt voor de tip!Brad Pitt schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:03:
[...]
Let bij een eventuele aanschaf ook meteen op de ondersteuning voor Dolby Vision, HLG en dergelijke.
Bij mijn vraag aan Onkyo of hun RZ1100 receiver (relatief nieuw model) deze reeds ondersteunde of mogelijk zou worden gemaakt met een firmware update was het antwoord op beide vragen nee en ik zou moeten wachten op een nog uit te brengen model die dit wel zou doorgeven.
Aangezien ik later ook een LG OLED wil hebben wacht ik dus nog even met een aanschaf van een receiver. Hun nieuwe RZ820 doet de nieuwe formaten wel goed doorgeven maar is helaas slechts een 7-kanaals apparaat en daardoor valt deze af.
Just my $0.02
Hi allemaal, wellicht kan iemand adviseren of me naar het juist topic verwijzen. Ik wil mijn audio set verkopen maar heb geen idee wat ik er nog voor kan vragen. hulp welkom! Mijn setup is;
*knip*, geen taxatie/waardebepaling op GoT.
*knip*, geen taxatie/waardebepaling op GoT.
[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 09-06-2017 14:05 ]
Hmmm.. klopt het dat de onkyo tx-nr656 (weet het ondanks dat ik hem in het begin niet mooi vond is ie toch wel mooi robuust om hem te zien staan
) geen 2560x1440p ondersteunt? Hij weigert het videokanaal van de pc te pakken (ook als ik die op 1080p zet), maar de xbox doet ie dan weer wel goed?
Iemand die eventueel weet wat ik hieraan kan doen? Anders word het weer de pc rechtstreeks aansluiten en het geluid via optical..
Iemand die eventueel weet wat ik hieraan kan doen? Anders word het weer de pc rechtstreeks aansluiten en het geluid via optical..
@timmie271 1440P kan je denk ik op je buik schrijven, omdat het geen standaard 16:9/21:9 (tv) een tussen resolutie is. Geen 1080P, geen 4k maar er tussen in.
1080P moet gewoon wel werken, andere HDMI kabel geprobeerd. Instellingen op driver niveau afgestruind?
Kijk even met moninfo
1080P moet gewoon wel werken, andere HDMI kabel geprobeerd. Instellingen op driver niveau afgestruind?
Kijk even met moninfo
[ Voor 31% gewijzigd door Lip op 10-06-2017 22:47 ]
De HDMI-kabels zouden goed moeten zijn aangezien die al wel een paar keer gewisseld zijn tussen de PC/versterker/Xbox met als hoogste resolutie 1440p (rechtstreeks PC/Monitor).Lip schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 22:40:
@timmie271 1440P kan je op je buik schrijven, omdat het geen standaard 16:9/21:9 (tv) resolutie is.
/me alleen die ene kabel die ik nu gebruikte is tussen de xbox en monitor/versterker gebruikt ipv van pc monitor.... vandaar dat ik er nu dus voor het eerst problemen mee kreeg..
Ik zal dan nog even proberen verder te zoeken in de instellingen van de versterker, aangezien er op de pc niet zoveel meer in te stellen valt....
Dan zal ik maar een HDMI kabel via de HDMI van het moederbord sturen voor het geluid en het beeld naar monitor rechtstreeks via de videokaart.
/me gaat even een HDMI kabel zoeken om dat uit testen
Edit: nog bedankt voor je extra linkje @Lip, maar word er niet heel wijs uit om eerlijk te zijn

Uiteraard is er hoogstwaarschijnlijk 1 HDMI kabel die roet in het eten gooit en niet verder gaat dan 1080p. De MAIN uitgang doet het niet maar de SUB uitgang wel op 1440p
[ Voor 31% gewijzigd door timmie271 op 10-06-2017 23:33 ]