Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:55

Pierre

Van nature lui!

PcDealer schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:19:
[...]

Wat staat er dan in de handleiding hierover?
Dat ik op mijn tv moet kiezen als sound output de Onkyo en dat staat hij ook, alleen ik hoor niks over de speakers :?

Dit dus

Selecteer [Geluid] → [Speakers] → [Audiosysteem].

[ Voor 12% gewijzigd door Pierre op 20-01-2017 11:23 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 21:51
Even een vraag over bluetooth.
Ik heb een tx-nr509 die niks van bluetooth weet. Maar als kerstkado heb ik een JBL bluetooth hoofdtelefoon gekregen en daarmee wil ik graag naar m'n receiver luisteren. Is er iets van een adapter/transmitter die via de koptelefoon aanlsuiting een bluetooth signaal kan uitsturen? Of heeft Onkyo of een ander merk wel zo''n feature dat er bluetooth uitsturing naar een bluetooth hoofdtelefoon mogelijk is?

En nog een vraag over de vTuner via het netwerk.
Ik heb een 60 tal radiozenders in "Recent Launches" staan. Is er een mogelijkheid om al die zenders te deleten zodat "Recent Launches" weer schoon is?

[ Voor 18% gewijzigd door scofield op 20-01-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
scofield schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:40:
Even een vraag over bluetooth.
Is er iets van een adapter/transmitter die via de koptelefoon aanlsuiting een bluetooth signaal kan uitsturen?
Van google:
http://www.mediamarkt.nl/...-audiozender-1371804.html
http://www.mediamarkt.nl/...-boomboom-55-1430926.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
ok, morgen 's ff buurten, maar over m'n 2e vraag nog geen idee?

[ Voor 45% gewijzigd door scofield op 21-01-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:55
Ik heb een vraag over de TX-SR313 receiver, deze is aangesloten op mijn Samsung tv en Horizonbox van Ziggo.
Dit alles via de HDMI ARC aansluiting en op de Onkyo heb ik de horizonbox op de Cable/ satellite aansluiting zitten.

Dit alles werkt als een zonnetje, echter er is 1 irritant puntje wat ik nog niet opgelost krijg, namelijk:
Als ik alles aanzet, dus receiver aan, horizonbox aan en tv aan, dat schiet de receiver na een aantal seconden naar de CD/TV kanaal (waar niets op aangesloten is). Ik zou graag willen dat de receiver gewoon standaard bij aanzetten op het Cable/ satellite kanaal blijft zitten.

In de setup heb ik overal al bij de CD/TV aansluiting de waarden weggehaald (dus ------ ipv HDMI of optical 2 input etc.), maar vooralsnog springt hij nog steeds over.
Mijn gevoel zegt dat hij oversprint zodra de tv helemaal is aangegaan, maar kan er ook naast zitten.

Iemand een idee??

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scofield
Het kan zijn dat door ARC actief te hebben dat de tx-sr daardoor automatisch op cd/tv geschakeld wordt?
Ik heb zelf arc niet actief omdat het hier niet prettig werkt en om met m'n tx-nr509 arc actief te hebben moet ook hdmi-through op ON staan wat een groter energieverbruik geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
scofield schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:58:
Het kan zijn dat door ARC actief te hebben dat de tx-sr daardoor automatisch op cd/tv geschakeld wordt?
Ik heb zelf arc niet actief omdat het hier niet prettig werkt en om met m'n tx-nr509 arc actief te hebben moet ook hdmi-through op ON staan wat een groter energieverbruik geeft.
Hmm dat zou kunnen, echter kan ik er niets over terugvinden nog :?
Het rare is dus, dat hij in eerste instantie dus netjes opstart op het goede kanaal (omdat ie daar ook op is uitgezet), maar dat hij dan toch verspringt naar dat CD/TV kanaal, terwijl daar niets op aangesloten is.

Wellicht kan ik die HDMI ingang toewijzen aan CD/TV en lost dat het probleem op, ga ik vanavond eens proberen!

Edit:
Toch wat gevonden in de handleiding, heeft waarschijnlijk te maken met ARC en/of RIHD:
Audio returnkanaal (ARC) functie schakelt een tv met
ARC in om de audiostroom naar de HDMI OUT van de
AV-receiver te zenden. Om deze functie te gebruiken,
moet u de TV/CD ingangsselector selecteren en moet uw tv
geschikt zijn voor ARC.
Opmerking
• Deze instelling staat vast op “- - - -” indien de instelling “HDMI
Ctrl (RIHD)” op “Off” is ingesteld.
• Deze instelling wordt automatisch op “Auto” gezet indien de
“HDMI Ctrl (RIHD)” voor het eerst op “On” wordt gezet.
• Als u “Audio Return Ch” op “Auto” zet, worden de “Audio
Selector” instellingen van de TV/CD ingangsselector
automatisch omgeschakeld naar “ARC”

[ Voor 35% gewijzigd door Martinusz op 23-01-2017 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb dezelfde setup en bij mij doet ie dat ook (zie pagina 87 van dit forum ;))
De TV regelt dit. Dus daar moet je het uitzetten, alleen ben je dan ook je HDMI control kwijt.
De makkelijkste oplossing is om HDMI poort van je ziggo kastje in te stellen als TV (bij HDMI input)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Baldertt schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:10:
Ik heb dezelfde setup en bij mij doet ie dat ook (zie pagina 87 van dit forum ;))
De TV regelt dit. Dus daar moet je het uitzetten, alleen ben je dan ook je HDMI control kwijt.
De makkelijkste oplossing is om HDMI poort van je ziggo kastje in te stellen als TV (bij HDMI input)
Jep het is gelukt uiteindelijk :)
Inderdaad de Horizonbox hdmi ingang ingesteld als CD/TV, dan start hij standaard daarop.
Wat ik wel opvallend vind is dat ARC alleen werkt als je in de setup RIHD aanzet, anders werkt het niet.
Maar goed, voor mij is het nu opgelost! *O*

Dus nog even samengevat:
Horizonbox zit op HDMI ingang nummer 3 bij mij.
In de HDMI Input setup heb ik deze nu toegewezen aan TV/CD kanaal.
In de HDMI setup -> HDMI Control (RIHD) aan
-> HDMI Through: auto
-> audio tv out: auto
-> Audio return CH: auto
-> LipSync: On

Arc werkt nu als een trein :)

[ Voor 18% gewijzigd door Martinusz op 25-01-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Ik ben op zoek naar een receiver om oa mijn PC op mijn 4K TV te laten draaien. Nu las ik iets over dat Sony receivers zichzelf uitschakelen als er 10-20 minuten geen geluid wordt waargenomen (bijvoorbeeld wanneer ik idle ben in Windows.) Dit is kennelijk ook niet uit te schakelen.

Hebben Onkyo receivers deze functie ook? Is er hier toevallig iemand die Windows 10 draait i.c.m. een Onkyo receiver?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:43
dannbla schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 01:12:
Ik ben op zoek naar een receiver om oa mijn PC op mijn 4K TV te laten draaien. Nu las ik iets over dat Sony receivers zichzelf uitschakelen als er 10-20 minuten geen geluid wordt waargenomen (bijvoorbeeld wanneer ik idle ben in Windows.) Dit is kennelijk ook niet uit te schakelen.

Hebben Onkyo receivers deze functie ook? Is er hier toevallig iemand die Windows 10 draait i.c.m. een Onkyo receiver?
Wat bedoel je precies met windows 10 en onkyo receiver? Wat zou een PC OS te maken moeten hebben met een receiver?

Wat betreft het auto standby. In de handleiding van de 646 staat het volgende:
This setting places the unit on standby automatically after 20 minutes of inactivity without any video or audio input.
Je moet deze optie wel aan hebben staan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
dannbla schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 01:12:

Plex op een pc met de optie "keep display on while running" aan, houdt de pc aan en de receiver ook. Met plex iig dus simpel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
martinusz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:11:
[...]

Jep het is gelukt uiteindelijk :)
Inderdaad de Horizonbox hdmi ingang ingesteld als CD/TV, dan start hij standaard daarop.
Wat ik wel opvallend vind is dat ARC alleen werkt als je in de setup RIHD aanzet, anders werkt het niet.
Maar goed, voor mij is het nu opgelost! *O*

Dus nog even samengevat:
Horizonbox zit op HDMI ingang nummer 3 bij mij.
In de HDMI Input setup heb ik deze nu toegewezen aan TV/CD kanaal.
In de HDMI setup -> HDMI Control (RIHD) aan
-> HDMI Through: auto
-> audio tv out: auto
-> Audio return CH: auto
-> LipSync: On

Arc werkt nu als een trein :)
Ok dat is wel interessant, bij mij was de conclusie dat ARC niet ging werken.

TX-SR308 instellingen:
  • Audio TV-out: Auto
  • Lipsync: Enable
  • HDMI Control: On
  • Audio Return Ch: On
  • Power control: On
  • TV Control: On
Dit geeft bij mij geen geluid wanneer de Onkyo op TV/CD staat (=Ziggo Humax). Wel als ik ARC op Off zet.

De "HDMI through" optie heb ik niet.

TV is de Samsung UE40H6400
Ik heb daar het geluid op "Ontvanger" staan.

Edit: ik zie wel het DTS logootje oplichten op de Onkyo als de ARC op On staat (output van TV staat op DTS Neo 2.5), maar er is geen geluid... ik vind het maar vaag

[ Voor 6% gewijzigd door Baldertt op 26-01-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Baldertt schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:26:
[...]

Ok dat is wel interessant, bij mij was de conclusie dat ARC niet ging werken.

TX-SR308 instellingen:
  • Audio TV-out: Auto
  • Lipsync: Enable
  • HDMI Control: On
  • Audio Return Ch: On
  • Power control: On
  • TV Control: On
Dit geeft bij mij geen geluid wanneer de Onkyo op TV/CD staat (=Ziggo Humax). Wel als ik ARC op Off zet.

De "HDMI through" optie heb ik niet.

TV is de Samsung UE40H6400
Ik heb daar het geluid op "Ontvanger" staan.

Edit: ik zie wel het DTS logootje oplichten op de Onkyo als de ARC op On staat (output van TV staat op DTS Neo 2.5), maar er is geen geluid... ik vind het maar vaag
Dubbelcheck: zit je hdmi op de tv ook op de ARC hdmi aansluiting? (bij mij is er maar 1 geschikt voor ARC en dat is niet de eerste aansluiting maar HDMI 2 van mijn tv)

Heb je TV/CD ook goed gekoppeld in de HDMI setup?

Ik ga zo even wat print screens maken van mijn setup.

Input setup
https://tweakers.net/ext/f/EEFahFlmh9QBdoXwiiHKUGtD/full.jpg

HDMI setup
https://tweakers.net/ext/f/solaJh669kdOVojsiHrhVxBI/full.jpg

Check ook even de Component en Digital output setup, want daar stond eerst ook nog TV/CD toegewezen aan optical out, die moet je ff op ---- zetten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 27-01-2017 08:24 . Reden: De rode banner om te grote foto's staat er niet voor niets ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 21:56
Zou mijn tx-nr626 nu toch overleden zijn ?
Sinds 2 weken valt het geluid weg van ziggo box die op cbl/sat uitgang zit.
Opstarten duurde vroeger 2 sec hooguit, dus eerst beeld 2 sec later kwam er geluid bij.

Geprobeerd zelf al media box rechtstreek op tv. geen problemen met geluid of beeld
Andere poort gebruikt. Zelfde probleem.
Ändere hdmi kabel. Zelfde probleem.
Instellingen veranderd kwa hdmi trough hdmi ridh op auto

Naar een min of 5 is het geluid wel constant en blijft ook goed.

Zou hdmi board stuk zijn zoals vaker bij mensen gebeurd is !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
ibothead schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:32:
Zou mijn tx-nr626 nu toch overleden zijn ?
Sinds 2 weken valt het geluid weg van ziggo box die op cbl/sat uitgang zit.
Opstarten duurde vroeger 2 sec hooguit, dus eerst beeld 2 sec later kwam er geluid bij.

Zou hdmi board stuk zijn zoals vaker bij mensen gebeurd is !?
Als je de betreffende klantenservicepagina bekijkt is dit wel een van de symptomen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
PcDealer schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:43:
[...]

Als je de betreffende klantenservicepagina bekijkt is dit wel een van de symptomen.
Mooi klote net opgezocht wanneer ik hem heb gekocht en das mei 2013 ;(
ook nog eens bij foto klein die nu failliet is

Mag je er van uitgaan dat zo reciever toch wel langer mee gaat |:(

[ Voor 7% gewijzigd door ibothead op 26-01-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
ibothead schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:45:
[...]

Mooi klote net opgezocht wanneer ik hem heb gekocht en das mei 2013 ;(
ook nog eens bij foto klein die nu failliet is

Mag je er van uitgaan dat zo reciever toch wel langer mee gaat |:(
Als je nou eens de stappen van de klantenservice volgt, zie je wellicht of jouw receiver onder de verlengde fabrieksgarantie valt waardoor je het direct bij Onkyo kunt aanmelden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
PcDealer schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:50:
[...]

Als je nou eens de stappen van de klantenservice volgt, zie je wellicht of jouw receiver onder de verlengde fabrieksgarantie valt waardoor je het direct bij Onkyo kunt aanmelden...
als ik mijn serie nr in toets krijg ik helaas te zien dat de mijne geen update nodig heeft ;)

serial nr : 3703MP5331027952

Dus ja zonde nu kut geluid uit tv maar ;(
Nu maar mailtje gestuurd O-)

Hopen op goede reactie

[ Voor 5% gewijzigd door ibothead op 26-01-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
martinusz schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:51:
[...]

Dubbelcheck: zit je hdmi op de tv ook op de ARC hdmi aansluiting? (bij mij is er maar 1 geschikt voor ARC en dat is niet de eerste aansluiting maar HDMI 2 van mijn tv)

Heb je TV/CD ook goed gekoppeld in de HDMI setup?
Bij mij ook HDMI 2 van de TV (zat ie ook op).

Welke koppeling heb je het nu precies over?
Ik ga zo even wat print screens maken van mijn setup.

Input setup
[afbeelding]

HDMI setup

[afbeelding]
Lijkt allemaal hetzelfde, afgezien van die HDMI through optie die ik niet heb (zit volgens de handleiding geschakeld met HDMI control bij mij)
Check ook even de Component en Digital output setup, want daar stond eerst ook nog TV/CD toegewezen aan optical out, die moet je ff op ---- zetten ;)
Staan allemaal op ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Baldertt schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:39:
[...]

Bij mij ook HDMI 2 van de TV (zat ie ook op).

Welke koppeling heb je het nu precies over?

[...]

Lijkt allemaal hetzelfde, afgezien van die HDMI through optie die ik niet heb (zit volgens de handleiding geschakeld met HDMI control bij mij)

[...]

Staan allemaal op ---
Ik bedoelde dat je de juiste hdmi ingang 1,2,3 of 4 koppelde aan TV/CD in dat menu ;)

Dat hdmi through is automatisch gezet, kan ik ook niet wijzigen.

Zit nog ff te denken, want eerst had ik ook geen geluid, maar heb toen nog wat gewijzigd, ik ga ff kijken of ik het kan vinden/herinneren.

Edit:
Volgens mij was bij mij de truc die hdmi PCM instellen, geen idee wat het is, maar toen werkte het ineens:

Setup 3

Audio selectie dus op hdmi ipv ARC!

[ Voor 32% gewijzigd door Martinusz op 27-01-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Die optie heb ik niet :( Ik kan daar alleen de naam veranderen en verder niks...

edit: de audio selection zit bij mij ergens anders. Heb hem op HDMI gezet ipv ARC gezet en is er idd weer geluid. Maar gebruikt ie nu dan niet weer gewoon het geluid van de HDMI input ipv het ARC signaal van de TV?

[ Voor 57% gewijzigd door Baldertt op 27-01-2017 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Baldertt schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:22:
Die optie heb ik niet :( Ik kan daar alleen de naam veranderen en verder niks...

edit: de audio selection zit bij mij ergens anders. Heb hem op HDMI gezet ipv ARC gezet en is er idd weer geluid. Maar gebruikt ie nu dan niet weer gewoon het geluid van de HDMI input ipv het ARC signaal van de TV?
Ik weet niet precies hoe jouw setup is natuurlijk.
Bij mij is het horizonbox -> onkyo -> tv, dus voor mij is HDMI logisch, aangezien hij het geluid krijgt van de horizonbox en het beeld moet doorgeven naar de TV. Als hij op ARC staat probeert hij waarschijnlijk het geluid door te sturen naar de tv? Waardoor ik dus niks hoorde over mijn boxen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Ik heb dezelfde setup..

Er zit wel wat in dat audio in de HDMI moet zijn idd. Dan zou het nu bij mij ook goed moeten staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:47
Ik ben op zoek naar ervaringen met de TX-NR656. Als ik op internet zoek, lees ik soms problemen met het HDMI board. Hier in dit forum lees ik er niks over, maar zag ik wel een aantal trotse bezitters. Kunnen jullie misschien wat ervaringen delen na een paar maanden gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Juzzuts schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:15:
Ik ben op zoek naar ervaringen met de TX-NR656. Als ik op internet zoek, lees ik soms problemen met het HDMI board. Hier in dit forum lees ik er niks over, maar zag ik wel een aantal trotse bezitters. Kunnen jullie misschien wat ervaringen delen na een paar maanden gebruik?
Onlangs nog behandeld: zie PcDealer in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3" en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:47
compleet overheen gelezen, excuses.

Voorzichtige conclusie uit de berichten is dat de problemen steeds minder voorkomen. Mocht het voorkomen, dan is de garantie uitgebreid en kan je het laten fixen. In vergelijking met de Denon x1300 of x2300 lijkt de kwaliteit wel een stukje minder. Dilemma...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:53
Juzzuts schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:15:
Twee maanden in bezit, blij mee. Lees wel eens iets over blikkerig geluid, maar ik herken het niet. Moet alleen nog wat meer instellen (in tegenstelling tot mijn vorige receiver) omdat ik nog niet helemaal tevreden ben met de positie van het geluid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 20:36
vraagje voor diegene die ook hun receiver heeft laten repareren;

Een maandje terug had mijn TX-NR717 het bekende geen geluid (geen speaker symbooltjes), maar wel beeld probleem. Deze opgestuurd en weer perfect werkend terug gekregen van onkyo!

maar nu viel het volgende me op; wanneer ik bijv 5.1 geluid speel, dat hij na een aantal minuten (15 ong) hij 1x zo'n typische relais klik geluidje maakt. Het geluid blijft onderbrekingsloos doorgaan.

Voor de reparatie deed hij dit niet. Alsof hij niet in gebruik zijnde kanalen uitschakelt. Hebben jullie dit ook gemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Bij elke bron of bij een specifieke bron? Mijn 616 doet ook met enige regelmaat, voornamelijk bij de horizon box van ziggo. Ik heb het idee dat de audiostream dan een hickup heeft oid wat je normaliter niet zou merken maar waar de onkyo inderdaad een relais laat "klikken".

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnkoevoets
ah goeie! Bij elke digitale bron/format iig. PS4 (optical; dts/pcm), telfort tv(hdmi: dolby?), raspberry (hdmi;dts). Analoog heb ik niet geprobeerd, daarmee zou wel kunnen uitsluiten of het audiostream "hickups" zijn.

daarnast ga even kijken of er een tooltje is wat audiostream hickups detecteert, en of dat dan overeenkomt met het klikken. hij doet het overigens maar 1x per sessie (na het uit en weer aanzetten opnieuw na zoveel minuten). Hopelijk zal dit de oorzaak voor me duidelijk maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:48
martijnkoevoets schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:45:
vraagje voor diegene die ook hun receiver heeft laten repareren;
Jouw probleem herken ik niet, maar sinds ik mijn 717 terug heb gaat het beeld af en toe een seconde op zwart als ik resoluties van beeld aanpas. Bijvoorbeeld YouTube van 720p naar 1080p zetten of een film verslepen van een lage resolutie monitor naar de tv. Herken jij dat? :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Prachtige omschrijving van de reparatie van mijn HT-R358-B... Morgen maar eens bellen.
Uw reparatie staat hier klaar om opgehaald te worden.
Werkzaamheden: Speakers A en B aangezet en getest. Dit model valt niet in de coulance regeling van Onkyo.
Is het nu echt zo moeilijk om klanten fatsoenlijk te informeren over de uitgevoerde werkzaamheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
renzo4000 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:17:
Bij elke bron of bij een specifieke bron? Mijn 616 doet ook met enige regelmaat, voornamelijk bij de horizon box van ziggo. Ik heb het idee dat de audiostream dan een hickup heeft oid wat je normaliter niet zou merken maar waar de onkyo inderdaad een relais laat "klikken".
Ik heb dit ook bij mijn 656, als ik tv kijk met mijn humax 5050c als bron voor tv.
Wat ergerlijker is dat soms het geluid bij het schakelen naar een andere zender totaal vervormd is en een hele luide brei van geluid veroorzaakt. Zender up of down en het is weg, maar het blijft irritant en vooral een schrikmoment :o
Voor mijn gevoel wordt dit ook veroorzaakt door de humax....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Vraag, wat is de beste instelling vwb de HDMI doorvoer naar een UHD tv (Samsung ue55ku6000)
Ben in bezit van de Onkyo 626. Deze heeft upscaling naar 4k. Helaas is het zo dat als ik de HDMI doorvoer op automatisch of 4k zet het beeld paars en sneeuwbuien bevat. Als ik de de doorvoer op oorspronkelijk of 1080 p is er geen probleem.
Vraag, neem dus aan dat de tv zelf het upscaling proces doet en ik daarom de doorvoer het beste op oorspronkelijk kan zetten? Of heeft iemand anders hier andere of betere ideeën over?
Het upscaling proces van de Onkyo is blijkbaar verouderd en niet meer toe te passen.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnkoevoets
Ample Energy schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:46:
[...]

Jouw probleem herken ik niet, maar sinds ik mijn 717 terug heb gaat het beeld af en toe een seconde op zwart als ik resoluties van beeld aanpas. Bijvoorbeeld YouTube van 720p naar 1080p zetten of een film verslepen van een lage resolutie monitor naar de tv. Herken jij dat? :P
Even gechecked, maar bij een vaste output resolutie van het apparaat zie ik geen veranderingen wanneer ik een 720p/1080p youtube filmpje speel. eveneens niet bij het verslepen van een film naar scherm wat via 717 aangesloten is. Wel wanneeer ik via instellingen de resolutie veranderen, maar dat is te verwachten geloof ik.
upscaling settings staan bij mij uit overigens!

tldr; nee ik herken het niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnkoevoets
renzo4000 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:17:
ik kon helaas niet zo snel een audiohickup tooltje vinden, dus het ik het maar low-level aangepakt

setup:
- een 5.1 audiostream gemaakt met 1 toon over alle kanalen
- laptop met microfoontje naast versterker gezet om het klikken en geluid op te vangen
- even snel geprobeerd of wegvallen van signaal van 1 speaker uberhaupt te zien/horen was in opname; dit was het geval!

resultaten:
- het klik geluid van versterker is duidelijk te horen
- het geluid over de speakers blijft een duidelijk en on-onderbroken, (op gehoor en op vorm)
- Tijdens deze metingen van +- 3 uur komt het klikgeluid maar 1 maal voor
- dit 3x herhaald (versterker aan/uit), 3 maal zelfde uitkomst. maar wat wat opviel was dat klik geluid consequent na 15 min kwam!

conclusie:
- geen audiostream hickups!
- misschien toch de niet gebruikte kanalen initieel ingeschakeld en na 15 min uitgeschakeld? hij heeft 7.1 kanalen, waarvan ik er maar 5.1 gebruik. (of naja 3.1 eigenlijk omdat ik voor de fronts de pre-out gebruik naar separate amp)

vervolgplan:
-fronts rechstreeks aansluiten -> herhaal alles
- 7.1 stream maken en speakers hangen aan alle uitgangen -> herhaal alles.

na-gedachte:
pff waarom al deze moeite voor iets wat eigenlijk niet storend is..... omdat het na reparatie nieuw opvallenheidje is en omdat het kan! :D altijd leuk je eigen apparatuur beter te leren kennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Maar natuurlijk heb je eerst een nieuwe HDMI kabel geprobeerd, en is het alom bekend dat STB's en receivers niet elkaars allerbeste vrienden zijn. ;)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnkoevoets
Lip schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:06:
[...]

Maar natuurlijk heb je eerst een nieuwe HDMI kabel geprobeerd, en is het alom bekend dat STB's en receivers niet elkaars allerbeste vrienden zijn. ;)
jep, ongeacht bron/hdmi kabel type. en voor deze sessie laptop eraan gehangen om te testen.
Tot dusver nog geen ruzie met stb, zolang ik rihd en arc uit heb. hmm naja ok wel ruzie dus.... maar als ik weiger te luisteren naar stb werkt het ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door martijnkoevoets op 02-02-2017 09:14 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Leuk onderzoek ... ik zou willen dat ik zoveel vrije tijd had voor dit soort dingen :P

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hier hetzelfde, na opzetten van bijvoorbeeld een film hoor je na enige tijd een klik/klik geluid. Volgens mij wordt er dan inderdaad het eea uitgeschakeld. (tx-nr646)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Tackleberry schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:10:
Prachtige omschrijving van de reparatie van mijn HT-R358-B... Morgen maar eens bellen.

[...]

Is het nu echt zo moeilijk om klanten fatsoenlijk te informeren over de uitgevoerde werkzaamheden?
Juist. Het lijkt erop dat "Speakers A en B" op de UIT stand stond. Ik gok dat zoonlief van anderhalf met de knoppen heeft gespeeld en dat ik op een dure manier achter deze functie ben gekomen.

Nu alleen de receiver weer aansluiten en controleren of het inderdaad gewoon weer werkt.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
Hallo, zou er iemand naar mijn probleem met de 626 kunnen kijken?

[Reciever] Onkyo 626 Ruis op center speaker

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Kan het kloppen dan een Onkyo 626 geen manual equalizer settings heeft? Ik kan deze nergens vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Sporedd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:16:
Kan het kloppen dan een Onkyo 626 geen manual equalizer settings heeft? Ik kan deze nergens vinden!
SETUP 2:5 -Manual

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Die gaat bij mij maar tot 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dan hebben ze dat bij jou ergens anders verstopt, ik zou even in de handleiding neuzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Ja heb ik al gedaan( had ik ook even kunnen melden :) ), kan er niks over vinden behalve dat het zou moeten staan waar jij zegt.

Kan het zijn dan de 626 geen manual equalizer heeft? Lijkt mij toch sterk?

[ Voor 23% gewijzigd door Sporedd op 08-02-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Die 626 heeft toch een Audyssey MultiEQ, die heeft vast wel een handmatige EQ. Toevallig niks onder HOME?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Ja de dynamic eq kan ik wel aan en uit zetten, heb ook de afstandsbediening al bestudeerd.
En de nieuwste firmware er op gezet

Kan het zijn omdat ik hem in het Nederlands hen geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Sporedd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:47:
Ja de dynamic eq kan ik wel aan en uit zetten, heb ook de afstandsbediening al bestudeerd.
En de nieuwste firmware er op gezet

Kan het zijn omdat ik hem in het Nederlands hen geïnstalleerd?
Dan moet je eerst Audyssey uitzetten, die doet nu namelijk de EQ, pas daarna kan je handmatig EQ'en. Je verliest dan wel alle Audyssey functies.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
http://www.nl.onkyo.com/e...-distribution-138192.html

De beloofde firmware update met Fireconnect voor:

Firmware released February 23 will update the following models:
PR-RZ5100, TX-RZ3100, TX-RZ1100, TX-RZ810, TX-RZ710, TX-NR656 :) , TX-NR555, HT-S7805, TX-L50, TX-L20D, LS7200, and LS5200

Firmware released in early March will update the following models:
R-N855, NS-6170, and NS-6130

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heeft iemand een lijst met de Onkyo AVR line-up per generatie?
Van bijvoorbeeld TX-SR605 tot nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Saturnus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:58:
Heeft iemand een lijst met de Onkyo AVR line-up per generatie?
Van bijvoorbeeld TX-SR605 tot nu?
Leef je uit: http://www.eu.onkyo.com/en/catalogue-archiv-42417.html

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Steelo
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

GRUMBLER schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:23:
http://www.nl.onkyo.com/e...-distribution-138192.html

De beloofde firmware update met Fireconnect voor:

Firmware released February 23 will update the following models:
PR-RZ5100, TX-RZ3100, TX-RZ1100, TX-RZ810, TX-RZ710, TX-NR656 :) , TX-NR555, HT-S7805, TX-L50, TX-L20D, LS7200, and LS5200

Firmware released in early March will update the following models:
R-N855, NS-6170, and NS-6130
wel grappig dat pioneer 2 dagen later met ongeveer dezelfde update aankomt kakken; fireconnect update... Huidige Pioneer avr modellen made by onkyo toch? Ik wacht nog altijd op de beloofde google cast support. Ik neem aan dat er ook voor de recente onkyo avr modellen nog niet de beloofde Google cast support fw update is uitgebracht?

[ Voor 5% gewijzigd door Steelo op 23-02-2017 21:12 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Nu online
Beste forumleden
Onlangs heb ik de onkyo tx-nr656 aangeschaft i.v.m. 4k en hdmi 2.0 versie. Deze is in de plaats gekomen van mijn 626. Bij de afstelling van de speakers bij de 626 was het db niveau mogelijk om het db niveau van de subwoofer af te stellen. Ik heb er zelfs twee, ook van onkyo. Aan de hand van de meting op de 626 (Audyssey) kon men mooi het db op 75 instellen. Bij de 656 is dit niet meer mogelijk? De Handleiding zegt hierover: "Het geluid van de subwoofer wordt mogelijk niet gedetecteerd aangezien dit zeer lage frequenties zijn.Zet het volume van de subwoofer op iets meer dan halverwege" Vraag hoe regelt men bij de 656 dan het db nivo van de subwoofer(s) nauwkeurig of is dat ineens niet meer belangrijk? Er wordt alleen gevraagd of er geluid uit de subwoofer komt en dan begint de test. Iemand hier meer ervaring mee of suggesties voor een goed afstelling?
Dan nog iets over hdmi-cec in combinatie met de afstandbediening Logitech harmony one. Deze combinatie wil niet altijd soepel verlopen,maar ik wil de cec funtie toch behouden ivm bijvoorbeeld opstarten spotify vanaf telefoon, deze wordt dan meteen gestart op de onkyo echt ideaal. maar voor tv kijken via externe decoder is de harmony weer ideaal. Vraag is eigenlijk of ik in de harmony bepaalde instellingen kan aanpassen om conflicten met CEC te voorkomen? Daarbij komt ook dat ik CEC nodig heb om de ARC functie te gebuiken.

[ Voor 39% gewijzigd door berrieberrie op 25-02-2017 20:58 ]

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
berrieberrie schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:29:
Beste forumleden
Onlangs heb ik de onkyo tx-nr656 aangeschaft i.v.m. 4k en hdmi 2.0 versie. Deze is in de plaats gekomen van mijn 626. Bij de afstelling van de speakers bij de 626 was het db niveau mogelijk om het db niveau van de subwoofer af te stellen. Ik heb er zelfs twee, ook van onkyo. Aan de hand van de meting op de 626 (Audyssey) kon men mooi het db op 75 instellen.

Bij de 656 is dit niet meer mogelijk? De Handleiding zegt hierover: "Het geluid van de subwoofer wordt mogelijk niet gedetecteerd aangezien dit zeer lage frequenties zijn.Zet het volume van de subwoofer op iets meer dan halverwege" Vraag hoe regelt men bij de 656 dan het db nivo van de subwoofer(s) nauwkeurig of is dat ineens niet meer belangrijk? Er wordt alleen gevraagd of er geluid uit de subwoofer komt en dan begint de test. Iemand hier meer ervaring mee of suggesties voor een goed afstelling?
Is dit het antwoord op je vraag?
Koldur in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Nu online
Hmm, nee denk het niet. De 656 gebruikt niet de audessey eq maar de accu eq. Bij de laatste wordt subwoofer niveau niet afgeregeld dmv de fysieke draaiknop op de subwoofer zelf. Bij de 626 die dus audessey gebruikt kan dat wel. Mijn vraag is dus waarom dit bij de 656 niet mogelijk is ( handleiding: zet de subwoofer maar iets over het midden?) En accu EQ doet de rest?
Bij de meting was de afstand tot de subwoofer 0.03 m?? Hij staat toch echt op ongeveer 4 meter. Hier ontgaat me de logica of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Nu online
Nog een dringende vraag betreffende de Tx-Nr656
Ik heb hem ook net aangeschaft maar helaas kan ik niet rechtstreeks afspelen van een netwerkschijf of van de pc die allemaal in zelfde bedraad netwerk zitten. Vroeger had ik een 626 waar dat wel bij ging. Snap er niets van. Enige wat lukt is als ik een media server maakt op de pc (windowsmediaplayer) of op de netwerkschijf een twonky media server (wd mybook live). Dus direct benaderen van (muziek)bestanden lukt niet. Of het is een hardware fout of men heeft deze functionaliteit eruit gehaald? bij de specs staat dnla
Windows laat hem ook niet als netwerkapparaat zien. Klopt dit ? of is er wat anders aan de hand?
Moet hem anders weer terug sturen als het hardware fout is.
groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik vraag me toch nog wel eens af hoe ik de front hdmi poort op mijn TX-SR707 nou kan gebruiken..
de manual spreekt over de AUX input..
maar dan krijg ik de analoge ingangen aan de voorkant ipv hdmi ?
en meerdere keren op het knopje drukken bied ook geen verschil?

zou dat dan toch een "feature" zijn die bij mijn 707 niet werkt? ( hdmi board is al eens vervangen.. geen idee of die daarvoor uber haubt werkte.. apparaat namelijk voor een 10tje mee genomen bij de plaatselijke kringloop destijds ;) en meteen op RMA gestuurd ongeveer )

[ Voor 3% gewijzigd door SMSfreakie op 01-03-2017 14:42 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Is er toevallig ergens een lijst aanwezig waarop de Onkyo modellen staan die het meest last hebben van het HDMI euvel? Ik ben namelijk opzoek naar een 2e hands receiver met HDMI en ARC en kom geregeld onkyo's tegen. Wellicht zijn er een specifiek aantal modellen die je beter kunt mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 09:45
Alle modellen gemaakt tussen 2009 en 2012 zowel de instap als de high end modellen.

As part of our commitment to quality and customer service we have determined that a limited number of Onkyo Brand receivers manufactured between 2009 and 2012 may experience loss of audio or loss of network connection.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
SMSfreakie schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:41:
ik vraag me toch nog wel eens af hoe ik de front hdmi poort op mijn TX-SR707 nou kan gebruiken..
de manual spreekt over de AUX input..
maar dan krijg ik de analoge ingangen aan de voorkant ipv hdmi ?
en meerdere keren op het knopje drukken bied ook geen verschil?
De manual spreekt van een hdmi-in, maar ook van:
Stap 2:
Wijs elke HDMI IN toe aan een ingangsselector in de Instellen HDMI-ingang (zie pagina 44).
http://www.nl.onkyo.com/d...4/21770300_80f10a4b65.pdf

zou dat dan toch een "feature" zijn die bij mijn 707 niet werkt? ( hdmi board is al eens vervangen.. geen idee of die daarvoor uber haubt werkte.. apparaat namelijk voor een 10tje mee genomen bij de plaatselijke kringloop destijds ;) en meteen op RMA gestuurd ongeveer )
Niet meteen paniekeren...
berrieberrie schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:14:
Ik heb hem ook net aangeschaft maar helaas kan ik niet rechtstreeks afspelen van een netwerkschijf of van de pc die allemaal in zelfde bedraad netwerk zitten. Vroeger had ik een 626 waar dat wel bij ging. Snap er niets van. Enige wat lukt is als ik een media server maakt op de pc (windowsmediaplayer) of op de netwerkschijf een twonky media server (wd mybook live). Dus direct benaderen van (muziek)bestanden lukt niet.
Lijkt te kloppen met de manual p. 81:
Overview
Streaming play of music files stored on PCs or NAS devices connected to the same network as this unit is supported.

The network servers this unit is compatible with are those PCs with players installed that have the server functionality of Windows Media Player 11 or 12, or NAS that are compatible with home network functionality. You may need to make some settings in advance to use Windows Media Player 11 or 12. Note that only music files registered in the library of Windows Media Player can be played.
http://www.nl.onkyo.com/d...l_TX-NR656_BAS_ADV_En.pdf

Of het is een hardware fout of men heeft deze functionaliteit eruit gehaald? bij de specs staat dnla
Windows laat hem ook niet als netwerkapparaat zien. Klopt dit ? of is er wat anders aan de hand?
groetjes
Niet meteen paniekeren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
berrieberrie schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:14:
Ik heb hem ook net aangeschaft maar helaas kan ik niet rechtstreeks afspelen van een netwerkschijf of van de pc die allemaal in zelfde bedraad netwerk zitten. Vroeger had ik een 626 waar dat wel bij ging. Snap er niets van. Enige wat lukt is als ik een media server maakt op de pc (windowsmediaplayer) of op de netwerkschijf een twonky media server (wd mybook live). Dus direct benaderen van (muziek)bestanden lukt niet. Of het is een hardware fout of men heeft deze functionaliteit eruit gehaald? bij de specs staat dnla
groetjes
DNLA vereist inderdaad een media server. Gewoon op een NAS zonder DNLA-server is inderdaad niet (meer?) ondersteund.

Ik verwacht mijn tx-nr656 vandaag. Dankzij de BTW actie van MM België via de laagste prijs garantie van Vanden Borre slechts 342.89 euro :) Voorlopig wil ik hem enkel als stereo gebruiken. Het was de goedkoopste met netwerkmogelijkheden, phono en voldoende inputs.

[ Voor 11% gewijzigd door Teun_2 op 02-03-2017 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Nu online
Beste Pcdealer en Teun_2. Dank voor jullie uitleg en verwijzingen. Ik was gewoonweg verrast en verontrust dat mijn oude 626 wel de netwerkschijf zag zonder media server en de 656 niet. Via de ingebouwde twonky server lukt het ook maar de gebruiksvriendelijkheid daarvan is zwaar onvoldoende. Geen zoekfunctie geen favorieten etc. Dus dan maar via de externe mediaplayer. Mijn paniekering is omgeslagen in berusting :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
mcg_nl schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:02:
Alle modellen gemaakt tussen 2009 en 2012 zowel de instap als de high end modellen.

As part of our commitment to quality and customer service we have determined that a limited number of Onkyo Brand receivers manufactured between 2009 and 2012 may experience loss of audio or loss of network connection.
Volgens mij loopt het langer dan drie jaar. De TX-SRxx6 reeks had er ook al last van en die stammen uit 2007/2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
PcDealer schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:57:
[...]
De manual spreekt van een hdmi-in, maar ook van:

[...]

ja.. maar de front hdmi kan je dus niet aan een keuze knop toewijzen.. die staat gefixeerd op AUX in de instellingen.. :?
niet dat het echt veel uitmaakt of die nou wel of niet werkt.. een los hdmi male / female kabeltje er naast leggen om zo een input naar de voorkant te halen is ook geen ramp ;)

alleen je gaat op den duur aan je zelf twijfelen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 09:45
FeaR schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:48:
[...]

Volgens mij loopt het langer dan drie jaar. De TX-SRxx6 reeks had er ook al last van en die stammen uit 2007/2008.
Ja maar die hebben weer een ander probleem, lage kwaliteit elco's op de hdmi bordjes, die niet goed tegen de warmte kunnen. (tel daar bij op dat het bordje bovenin zit, waar dus alle warmte langs komt, en mensen die niet (goed) lezen, en dus hun receivers in te krappe kastjes zetten, deurtjes dicht, pootjes eronderuit etc etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
mcg_nl schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:29:
[...]

Ja maar die hebben weer een ander probleem, lage kwaliteit elco's op de hdmi bordjes, die niet goed tegen de warmte kunnen. (tel daar bij op dat het bordje bovenin zit, waar dus alle warmte langs komt, en mensen die niet (goed) lezen, en dus hun receivers in te krappe kastjes zetten, deurtjes dicht, pootjes eronderuit etc etc)
Maar die kan je wel aanmelden voor de coulance met garantie tot 2018. Integra kan je ook aanmelden en die vallen eigenlijk niet onder de garantie. Zelfs Integra pre/pro's waar geen warmte opwekkende eindtrappen in zitten. Waarna je daarna nog steeds niet zeker bent van een stabiel apparaat en na 2018 geen poot meer hebt om op te staan.
NL_Scratch schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:23:
Ik ben namelijk opzoek naar een 2e hands receiver met HDMI en ARC en kom geregeld onkyo's tegen.
Conclusie is eigenlijk dat ik persoonlijk nooit een Onkyo (meer) zou kopen... Al zien die TX-RZ modellen er wel grappig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Mijn 707 heeft een mooie 120mm fan er boven op liggen.. Moet hem nog altijd eens intern zien te krijgen.. Alleen geen zin gehad nog om hem uit z'n hoekje te halen..
En zal er dan ook een kleine 12v dc voeding bij in moeten steken denk ik.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Ik wilde inderdaad ook een kastje gaan ventileren met een fan, dacht zelf aan een Usb aan een casefan maken. De USB dan in een apparaat en de fan aan het kastje schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 18:10
SMSfreakie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:17:
Mijn 707 heeft een mooie 120mm fan er boven op liggen.. Moet hem nog altijd eens intern zien te krijgen.. Alleen geen zin gehad nog om hem uit z'n hoekje te halen..
En zal er dan ook een kleine 12v dc voeding bij in moeten steken denk ik.
Ik heb na de reparatie van het HDMI bord (808) , heb ik de onderstaande koelblokjes gekocht en op elke chip waar het mogelijk was eentje opgeplakt, nu alleen nog even 120mm fan erbij fabriceren.

https://nl.aliexpress.com...114.48010308.4.160.iI9OtB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Habana schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:15:
[...]

Ik heb na de reparatie van het HDMI bord (808) , heb ik de onderstaande koelblokjes gekocht en op elke chip waar het mogelijk was eentje opgeplakt, nu alleen nog even 120mm fan erbij fabriceren.

https://nl.aliexpress.com...114.48010308.4.160.iI9OtB
ohja dat is ook wel een goed idee nog :-) al heb ik het idee dat met de fan er los boven op. hitte UIT de receiver zuigende de algemene temperatuur ook veel lager is.. :-)

en tja het blijft een leuke "kachel" ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 13:02
Ik heb van iemand een TX-NR636 over genomen en wil deze via de app (IOS) aansturen.
Echter de Onkyo Remote (1, 2 of versie 3) zien de receiver wel maar willen niet connecten.
De receiver is bedraad aangesloten, in de menu's staat 'Netwerk stand-by' Aan.
Is er nog iets anders wat gedaan moet worden om de Onkyo via een app aan te sturen?
De spotify en andere NET zaken doen het goed, dus de receiver lijkt goed op het netwerk aangesloten.

Tevens lees ik over warmte problemen met de versterkers, is zie een ventilator en er komt veel warmte vanaf (ook bij 'normaal' gebruik), de ventilator heb ik nog niet horen/zien draaien (maar ook niet opgelet) er Ziggo (Cisco) ontvanger staat nog op de versterker.
Is het verstandig niks op de versterk te plaatsen?
Moeten er nog koelblokjes in geplaatst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
RedHead schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:02:
Ik heb van iemand een TX-NR636 over genomen en wil deze via de app (IOS) aansturen.
Echter de Onkyo Remote (1, 2 of versie 3) zien de receiver wel maar willen niet connecten.
De receiver is bedraad aangesloten, in de menu's staat 'Netwerk stand-by' Aan.
Is er nog iets anders wat gedaan moet worden om de Onkyo via een app aan te sturen?
De spotify en andere NET zaken doen het goed, dus de receiver lijkt goed op het netwerk aangesloten.
Probeer eens handmatige IP invoer i.p.v. automatisch/dhcp.
Tevens lees ik over warmte problemen met de versterkers, is zie een ventilator en er komt veel warmte vanaf (ook bij 'normaal' gebruik), [...]
Is het verstandig niks op de versterk te plaatsen?
Waar denk je dat de roosters voor zijn en de eis om minimaal xx centimeters rondom vrij te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kan iemand mij bevestigen dat mijn wat oudere receiver het niet ondersteund dat een component aansluiting wordt doorgegeven naar de tv via de HDMI out?
Klopt het dat dat upscaling wordt genoemd?

Receiver: TX-SR313

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 05:43
martinusz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:14:
Kan iemand mij bevestigen dat mijn wat oudere receiver het niet ondersteund dat een component aansluiting wordt doorgegeven naar de tv via de HDMI out?

Receiver: TX-SR313
Upscaling is dat er van bv een 576p dvd signaal op een HDMI in aansluiting een 1080p signaal op de HDMI out aansluiting komt te staan. Of van 1080p (FHD) naar 2160p (UHD, 4K), dat is ook upscaling.

Conversie is dat een analoog signaal op component wordt omgezet naar een digitaal signaal op HDMI.

Mijn TX-NR 636 doet beide, maar ik kan me indenken dat een oudere en goedkopere receiver dat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
martinusz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:14:
Kan iemand mij bevestigen dat mijn wat oudere receiver het niet ondersteunt dat een component aansluiting wordt doorgegeven naar de tv via de HDMI out?
Je kunt het antwoord op je vraag vinden in de handleiding, te vinden via de productpagina.

Ik kan je het paginanummer geven, maar dan wordt het wel erg makkelijk.
Wat ikweethetbeter in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3" zegt.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 06-03-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PcDealer schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:20:
[...]
Je kunt het antwoord op je vraag vinden in de handleiding, te vinden via de productpagina.

Ik kan je het paginanummer geven, maar dan wordt het wel erg makkelijk.

[...]

Wat ikweethetbeter in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3" zegt.
Lastig zoeken als je de gebruikte term daar niet voor weet ;)

Maar lijkt er idd niet op te zitten, dan maar via component in + out gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
martinusz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:04:
[...]

Lastig zoeken als je de gebruikte term daar niet voor weet ;)

Maar lijkt er idd niet op te zitten, dan maar via component in + out gebruiken.
Ik heb gezocht op "component" en kwam toen op pagina 14 terecht. Een stukje verder een verwijzing naar de pagina waar "Aansluitingstips en videosignaalpad" stond vermeld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Vandaag met de fireconnectmogelijkheden van mijn nr656 liggen spelen. Werkt vlot via de onkyo én pioneer app. Zou wel fijn zijn als meer versterkers en multiroomluidsprekers van verschillende fabrikanten dit zouden ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Krijg sinds een aantal dagen als ik de receiver aan zet Thermal Error. Er is echter niks veranderd in de opstelling. Ik heb al contact gehad met de reparateur (die op de site van Onkyo genoemd wordt). Iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Stof dat ventilatie verhindert? Zet er eens de stofzuiger tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Teun_2 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:30:
Stof dat ventilatie verhindert? Zet er eens de stofzuiger tegen.
Is dit niet juist gevaarlijk in verband met statische elektriciteit? En zou dit het probleem echt verhelpen of is het een wild guess?

[ Voor 30% gewijzigd door Webgnome op 09-03-2017 17:01 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Webgnome schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:39:
[...]

Is dit niet juist gevaarlijk in verband met statische elektriciteit? En zou dit het probleem echt verhelpen of is het een wild guess?
In het het algemeen is een Termal Error iets met hitte. Hitte wordt verzoorzaakt door warmte die niet weg kan, hetzij door stof of door een ventilator die niet draait of omdat het gewoon niet weg kan door blokkage.

Zonder te weten wat het hitteprobleem veroorzaakt moeten wij een algemeen antwoord geven. In dat kader is het kijken naar stofophoping een valide punt.

Ik stofzuig altijd mij pc en laptop en nooit een probleem gehad met statische electriciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
PcDealer schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:20:
[...]

In het het algemeen is een Termal Error iets met hitte. Hitte wordt verzoorzaakt door warmte die niet weg kan, hetzij door stof of door een ventilator die niet draait of omdat het gewoon niet weg kan door blokkage.

Zonder te weten wat het hitteprobleem veroorzaakt moeten wij een algemeen antwoord geven. In dat kader is het kijken naar stofophoping een valide punt.

Ik stofzuig altijd mij pc en laptop en nooit een probleem gehad met statische electriciteit.
heb het zojuist gedaan maar geen oplossing. Dus morgen gaat ie op reparatie

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Webgnome schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:33:
[...]

heb het zojuist gedaan maar geen oplossing. Dus morgen gaat ie op reparatie
Is het ook gereset?
http://www.onkyo.com/manual/txnr646/adv/nl/052.html

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 09-03-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Jup. Dat was het eerste wat ik opzocht. Daarna ook nog een firmware update uitgevoerd. Maar mag niet baten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:16
Heel bewust voor mijn nieuwe receiver (Marantz sr5010) gekozen voor een relatief goedkope oplossing met in het achterhoofd de reden hiervoor dat ik er ooit een goede eindversterker op zou kopen. Na heel veel te hebben geluisterd en gelezen heb ik de Onkyo PA-MC5501 eindversterker gekocht.
Wat een beest, nu hoor ik weer de films zoals ze bedoelt waren :-) maar nog belangrijker is dat de stereo weergave ook weer op niveau is :-) Ik heb mijn receiver via de pre-outs aangesloten op de onkyo en de front-speakers via bi-wire aangesloten.
Zo nu is het "Power" gedeelte voor de komende 10 jaar weer voorzien :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbelkaas
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-12-2022
Geen V&A op het forum.

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 15-03-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik heb een vraag over het FireConnect gedeelte zoals die zijn toegevoegd middels firmware aan de Onkyo receivers de laatste tijd. Ik heb al hier en daar gezocht naar een antwoord maar kan niets vinden.
Kan je middels FireConnect een speaker aansluiten in DEZELFDE kamer als waar de bedrade speakers staan? Ik wil in mijn huiskamer mijn 7.1 opstelling via draadjes lopen maar in de open keuken (in dezelfde huiskamer) wil ik een draadloze speaker die dezelfde content speelt als de 7.1 setup zodat je ook in de keuken muziek hebt zonder dat ik daar de speakers hard voor hoeft te zetten.. of een rare galm krijgt.

Maw.. zijn de draaidloze speakers gesyncd aan je bedrade speakers? of zit er een delay in?

(of kan het helemaal niet) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Daar zit waarschijnlijk een delay in, zie ook : productreview: Denon AVR-X4300H Zilver review door grimson

[ Voor 83% gewijzigd door Lip op 24-03-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Dat lijkt me kort door de bocht. Denon gebruikt een heel ander systeem. Bij Sonos zit er dan weer helemaal geen delay op. Ik denk dat je die vraag best eens rechtstreeks aan Onkyo stelt.

Afhankelijk van welk model versterker je van Onkyo hebt, kan je sommige inputs wel en andere inputs niet doorsturen vie fireconnect. Ook iets om op te letten.
Note: Supports only analog inputs for external sources. TX-NR555 and NS-6130 models do not support wireless transmission of external sources.
bron: http://www.intl.onkyo.com/next_generation/

De enige aangekondigde fireconnectspeaker is trouwens de NCP302 van Onkyo.

edit:
dit filmpje doet geloven dat er geen delay opzit. YouTube: CEDIA 2016: Onkyo Shows NCP-302 Wireless Audio Speaker for Multiroom...

[ Voor 44% gewijzigd door Teun_2 op 24-03-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

't was ook geen glasharde bewering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
  • Laatst online: 16-09 20:23
Ik heb de TX-NR555 en als ik de upscaler op automatisch zet, heb ik geen beeld meer? Ik hoor nog wel het geluid door mijn speakers. Heeft dit iets te maken dat mijn tv (65C6V) al upscaled of heeft dit met andere instellingen te maken? Ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
biertje79 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:36:
Ik heb de TX-NR555 en als ik de upscaler op automatisch zet, heb ik geen beeld meer? Ik hoor nog wel het geluid door mijn speakers. Heeft dit iets te maken dat mijn tv (65C6V) al upscaled of heeft dit met andere instellingen te maken? Ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken.
Over welke bron gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
PcDealer schreef op zondag 26 maart 2017 @ 00:57:
[...]

Over welke bron gaat het?
Xbox One en de Horizon box van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Wat als je upscaling uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
Als ik de upscaler uitzet op de Onkyo heb ik gewoon beeld, op de andere apparaten zie ik de functie om het uit te zetten niet staan. (Denk niet dat het mogelijk is?)
Pagina: 1 ... 23 ... 40 Laatste