Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Snuffel schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:42:
Ik heb definitief afscheid genomen van mijn 646 en heb de Denon 2300 gekocht.

Eerlijk is eerlijk: wat een verschil! Onkyo haalt het niet bij de bij de Denon, op geen enkel gebied.
Klinkt misschien negatief maar voor mij geen Onkyo meer .... Maar dat heeft meer met de service, of gebrek aan service, te maken..
Waar heb je allemaal last van gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Snuffel schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:42:
Ik heb definitief afscheid genomen van mijn 646 en heb de Denon 2300 gekocht.

Eerlijk is eerlijk: wat een verschil! Onkyo haalt het niet bij de bij de Denon, op geen enkel gebied.
Klinkt misschien negatief maar voor mij geen Onkyo meer .... Maar dat heeft meer met de service, of gebrek aan service, te maken..
En nu graag iets meer informatie over wat er precies allemaal is gebeurt zodat je deze beslissing hebt gemaakt?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:39

Snuffel

Vroem!

In het kort: receiver gekocht (Onkyo) gebruikt voor een paar maanden, werkte van de een op de andere seconde niet meer (HDMI board), teruggebracht ter reparatie, ongerepareerd retour gekregen met de melding: RTFM, aangesloten, werkte weer niet, contact gezocht met Onkyo rechtstreeks, summiere support ontvangen (erg sloom met reageren...), wederom teruggebracht ter reparatie, opmerking gekregen: waterschade :? , reparatiekosten gelijk aan nieuwe receiver, in protest gegaan, aangetoond dat waterschade op mijn locatie niet mogelijk is, nooit meer reactie gekregen, receiver kwijt.

Denon gekocht, goede ondersteuning ontvangen installatie (waren wat kleine issues vanwege de enorme hoeveelheden apparatuur die eraan hangt), netjes en vooral snel geantwoord.

Dat in een nutshell.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 05:43
Normale mensen vragen hulp of raad in dit Onkyo forum, Snuffel komt hier alleen maar om een bommetje te leggen... Het verhaal komt me niet heel erg geloofwaardig over!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
ikweethetbeter schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:02:
Normale mensen vragen hulp of raad in dit Onkyo forum, Snuffel komt hier alleen maar om een bommetje te leggen... Het verhaal komt me niet heel erg geloofwaardig over!
Normale mensen nemen ook contact op met de winkel waar het product gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
Snuffel schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:35:
In het kort: receiver gekocht (Onkyo) gebruikt voor een paar maanden, werkte van de een op de andere seconde niet meer (HDMI board), teruggebracht ter reparatie, ongerepareerd retour gekregen met de melding: RTFM, aangesloten, werkte weer niet, contact gezocht met Onkyo rechtstreeks, summiere support ontvangen (erg sloom met reageren...), wederom teruggebracht ter reparatie, opmerking gekregen: waterschade :? , reparatiekosten gelijk aan nieuwe receiver, in protest gegaan, aangetoond dat waterschade op mijn locatie niet mogelijk is, nooit meer reactie gekregen, receiver kwijt.
Denon gekocht, goede ondersteuning ontvangen installatie (waren wat kleine issues vanwege de enorme hoeveelheden apparatuur die eraan hangt), netjes en vooral snel geantwoord.
Niet vergelijkbaar. Ja, het is beide aftersales. In het eerste geval een hardware issue.

Ik zou het niet laten bij dat Onkyo gebeuren. Melding maken bij Consuwijzer. Verkoper op de hoogte stellen aangezien Onkyo niet rechtstreeks verkoopt en sommatie naar Onkyo via social media.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Nou nou nou. Om nou iemand direct niet te vertrouwen gaat me te ver.
Snuffel schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:35:

Dat in een nutshell.
om eerlijk te zijn vind dat HDMI board probleem wel echt zwak van Onkyo. Hoeveel modellen loopt dit nu al? Daarnaast ben ik ook niet echt 100% tevreden over. Ik heb al paar keer gehad dat de enige oplossing was om de stekker eruit en erin te doen.
Als ik Netwerk Standby aanzet, dan is het helemaal feest. Dan kan ik net zo goed een schakeler op de stekker zetten.

Het is dat ik twee jaar nog te kort vind om mijn 636 te vervangen, anders had ik serieus overwogen om een andere merk aan te schaffen.

Voor de rest ben ik wel blij met de geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Ik ben sinds 2 maanden de gelukkige bezitter van de onkyo tx sr444, een instap versterker maar samen met mijn chromecast een multi functionele versterker.

Ik heb echter 1 probleem dat soms al het geluid uit valt, alle kanalen zijn stil en het maakt niet uit welke input ik pak, enige remedie is de stroom volledig van de versterker halen.

Komt iemand dit bekend voor? Ik heb gewoon nog garantie maar ik dacht vraag het eerst ff hier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Focus schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:38:
Ik ben sinds 2 maanden de gelukkige bezitter van de onkyo tx sr444, een instap versterker maar samen met mijn chromecast een multi functionele versterker.

Ik heb echter 1 probleem dat soms al het geluid uit valt, alle kanalen zijn stil en het maakt niet uit welke input ik pak, enige remedie is de stroom volledig van de versterker halen.

Komt iemand dit bekend voor? Ik heb gewoon nog garantie maar ik dacht vraag het eerst ff hier :-)
Heb hetzelfde, alleen het geluid komt dan na een paar seconden weer terug.
Ook heb ik regelmatig een vakje met geen ingang op mijn beeld staan, terwijl ik dan wel beeld heb.
(Dit is echt een klein vakje).

Heel af en toe geen beeld, maar rechts blauw vlak en links bruine/blauwe strepen.

Komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik heb 2 keer gehad dat ik de stroom van de receiver (TX-NR636) moest halen, ongeveer 3 maanden en 6 maanden nadat ik 'm had gekocht. Daarna geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Geloofwaardig of niet, verhaal is ook te volgen op het Onkyo forum.
En als je denkt dat ik geen contact heb opgenomen met de verkopende partij, dan zal ik je uit de droom helpen: dat is uiteraard gedaan.

Dus nee, is geen bommetje of iets dergelijks, ik ben echt teleurgesteld in en de kwaliteit van Onkyo en in de service.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Snuffel schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:56:
Dus nee, is geen bommetje of iets dergelijks, ik ben echt teleurgesteld in en de kwaliteit van Onkyo en in de service.
Onkyo is verantwoordelijk voor de kwaliteit. Alleen de winkel is minimaal 2 jaar verantwoordelijk voor de service. Daar, en nergens anders, moet je je beklag doen! Ze mogen zich niet verschuilen achter een afwijzing van Onkyo als jij aantoonbaar gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

ikweethetbeter schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:14:
[...]

Onkyo is verantwoordelijk voor de kwaliteit. Alleen de winkel is minimaal 2 jaar verantwoordelijk voor de service. Daar, en nergens anders, moet je je beklag doen! Ze mogen zich niet verschuilen achter een afwijzing van Onkyo als jij aantoonbaar gelijk hebt.
Oh, wees niet bang, daar ben ik ook zeker mee bezig, dus dat loopt.
Neemt niet weg dat ik, ongeacht wat eruit komt, ik besloten heb om een Denon aan te schaffen. En nu ik ervaring met beide heb ben ik van mening dat de Denon stukken beter is dan de Onkyo,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 00:17
Focus schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:38:

Ik heb dit ook regelmatig met een TX-NR616 (al enkele jaren in m'n bezit) en dan met name nadat ik een chromecast en sinds enkele maanden een NVidia Shield TV op één van de hdmi ingangen heb aangesloten. Het lijkt mij een soort hdmi handshake probleem. Ik kan het probleem oplossen door in de setup hdmi control uit te schakelen, de receiver uit en aan te zetten (stroom blijft wel gewoon aangesloten) en hierna hdmi control weer in te schakelen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:51
Hier helaas ook weer m'n tx-nr 509 een tijdje van de stroom af moeten halen omdat radio 2 via NET (internetradio) niet te beluisteren was. Meerdere keren per 5 minuten geen signaal, de receiver was aan het bufferen. Wist niet dat dit ook een issue van Onkyo was. Zowel het modem als de router van de stroom af gehad maar gaf geen verbetering. Toen uiteindelijk de 509 maar een kwartiertje zonder stroom gezet en voila. Op wonderbaarlijke wijze speelt ie al weer de hele dag de top 2000 vlekkeloos af. Blijft toch vreemde materie. Ben overigens wel van plan om ook te kijken naar een Denon als deze blijft tobben. Volgens mij is Denon toch wel het merk om te volgen voor een av receiver. 8)7 Of trap ik dan andere merken op hun ziel.

[ Voor 7% gewijzigd door scofield op 28-12-2016 23:46 ]

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
PatrickC schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:17:
[...]

Ik heb dit ook regelmatig met een TX-NR616 (al enkele jaren in m'n bezit) en dan met name nadat ik een chromecast en sinds enkele maanden een NVidia Shield TV op één van de hdmi ingangen heb aangesloten. Het lijkt mij een soort hdmi handshake probleem. Ik kan het probleem oplossen door in de setup hdmi control uit te schakelen, de receiver uit en aan te zetten (stroom blijft wel gewoon aangesloten) en hierna hdmi control weer in te schakelen.
Ok dus ook met een chromecast, ik zou ook hdmi control helemaal kunnen uitschakelen, ik regel toch alles met een logitech harmony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik heb HDMI-CEC ook uitstaan. Dat leverde alleen maar problemen op! Het enige nadeel is dat Samsung het dan blijkbaar nodig vindt om ARC ook uit te zetten, maar een toslink kabeltje lost dat "probleem" weer op.

Dit soort protocollen zijn bedacht in het VCR tijdperk. In die tijd, toen je met SCART al je videobronnen (VCR en DVD) direct op je tv aansloot, werkte het goed. Tegenwoordig, nu tweakers alle videobronnen via HDMI op een receiver aansluiten, en er slechts één kabeltje naar de tv gaat, werkt het voor geen meter. Helaas...

• MM99

MM99

That is the way I am!

scofield schreef op woensdag 28 december 2016 @ 23:36:
Hier helaas ook weer m'n tx-nr 509 een tijdje van de stroom af moeten halen omdat radio 2 via NET (internetradio) niet te beluisteren was. Meerdere keren per 5 minuten geen signaal, de receiver was aan het bufferen. Wist niet dat dit ook een issue van Onkyo was. Zowel het modem als de router van de stroom af gehad maar gaf geen verbetering. Toen uiteindelijk de 509 maar een kwartiertje zonder stroom gezet en voila. Op wonderbaarlijke wijze speelt ie al weer de hele dag de top 2000 vlekkeloos af. Blijft toch vreemde materie. Ben overigens wel van plan om ook te kijken naar een Denon als deze blijft tobben. Volgens mij is Denon toch wel het merk om te volgen voor een av receiver. 8)7 Of trap ik dan andere merken op hun ziel.
Zelf zit ik aan een Yamaha receivers te denken. Ze zien er wel degelijk uit en je lees niet vaak problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnkyo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-11-2020
Hallo allemaal. Vanaf vandaag nieuw op het forum.
Ik heb van de week een Onkyo TX-NR555 Receiver gekocht.
Ik had een jaar of vier een Yamaha receiver maar van de 1 op de andere dag ging ie raar doen. Ik was er sowieso al vanaf het begin niet tevreden over. En ik wilde eigenlijk al heul lang een Onkyo. Dus 1 en 1 maakt 2 en daarin deze receiver gekocht.
En eerlijk is eerlijk: qua geluid haalt de Yamaha het niet bij de Onkyo. Man man wat klinkt ie lekker over m'n KEF surroundeitjes.
Het aansluiten was ook een eitje. Dacht ik.
Maar ik zit met 1 probleem waar ik niet uit kom.

Mijn Samsung tv UE40D6500 zit aan de receiver vast, samen met m'n Kodi speler en BD.
Natuurlijk klinkt m'n tv nu veel beter met de Onkyo, maar ik wil ook tv kunnen kijken zonder receiver geluid. En daar loop ik vast.
Mijn KPN tv kastje (ik heb geen glasvezel, gewoon via normale verbinding) zit in de receiver. Vanaf de receiver loopt een HDMI acr kabel naar de tv.
Maar als ik nu de tv wil aanzetten zonder de Onkyo gebeurt er niets. De tv gaat niet aan. In de HDMI lijst van de tv staat HDMI 2 (waar de tv op aangesloten zit) er niet tussen.
Als ik dan weer de receiver aanzet gaat ook de tv aan. Maar dat moet dan niet.
Waar maak ik een denkfout? Is er een andere mogelijkheid dat het mij wel gaat lukken?
Ik had het tv kastje ook al direct op de tv aangesloten (zo had ik mijn Yamaha ook aangesloten) maar dan wordt het geluid niet doorgestuurd naar de receiver (wat bij de Yamaha wel gebeurde).
Euhm.... help! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
HDMI CEC uitschakelen.
Johnkyo schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:11:

Mijn KPN tv kastje (ik heb geen glasvezel, gewoon via normale verbinding) zit in de receiver. Vanaf de receiver loopt een HDMI acr kabel naar de tv.
Maar als ik nu de tv wil aanzetten zonder de Onkyo gebeurt er niets. De tv gaat niet aan. In de HDMI lijst van de tv staat HDMI 2 (waar de tv op aangesloten zit) er niet tussen.
Waar maak ik een denkfout? Is er een andere mogelijkheid dat het mij wel gaat lukken?
Zie P. 19 (blz. 73) / P. 19 (blz. 79) van de multilingual manual.
Ik had het tv kastje ook al direct op de tv aangesloten (zo had ik mijn Yamaha ook aangesloten) maar dan wordt het geluid niet doorgestuurd naar de receiver (wat bij de Yamaha wel gebeurde).
Tv->settopbox->receiver.

[ Voor 95% gewijzigd door FeaR op 06-01-2017 10:22 . Reden: Op verzoek ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 18:10
Ik zie dat ik niet de enige ben die teleurgesteld is over Onkyo, is nu al de derde keer dat mijn Onkyo sneuveld, eerst een 606 en bij gebrek aan HDMI boardjes (bij Onkyo) kon dit niet gerepareerd worden, na vier maanden geld terug ontvangen, voorzo ver netjes, toen een TX NR808 gekocht en nu voor de tweede keer een HDMI probleem, terwijl dat niet meer voor zou moeten komen vanwege nieuwe design HDMI board, van de week CE-Repair in Mijdrecht maar weer even bellen, daar word je toch uiteindelijk naar toe verwezen, ongelofelijk jammer dat ze dit probleem schijnbaar niet kunnen oplossen.

Update: Nadat het HDMI board in februari 2015 door een verbeterde versie is vervangen en nu weer defect is, vandaag met CE-Repair gebeld en het word alsnog onder coulance vervangen, daar word ik weer een beetje blij van.. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Habana op 02-01-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
slayer007 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:22:
Ik heb gisteren ook de nr656 binnen gekregen. Hiervoor een sr605 gehad. Qua instellingen en mogelijkheden prima apparaat. Het enige waar ik mee zit is de geluidskwaliteit. Bij mijn vorige sr605 had ik een mooi vol geluid. Nu met de nr656 klinkt alles heel blikkerig. Hebben meer mensen hier last van of ben ik de enige? Speakerset en kabels zijn allen hetzelfde gebleven. Enkel de versterker vervangen.
Ik heb al met de instellingen zitten prutsen, maar krijg het niet zo mooi vol als mijn vorige Onkyo. Kan toch niet zo zijn dat mijn oude beestje van 9 jaar oud beter presteert qua geluid???

Tips zijn welkom
Heb sinds gisteren ook een 656, mijn voorganger was een 727, daarvoor een 608.
Heb de HT-S9100THX speakerset van Onkyo, frontspeakers vervangen voor de Klipsch F3.

Echter merk ik op dat de geluidskwaliteit minder vol is dan voorgaande modellen.
Wellicht dat het voor mij te maken had met de instelling THX Select Plus / loudness plus die bij mij aan stond of de modus light, (bass compensatie in de avonduren) Heb hier dan toch een vol geluid op laag volume. Heb het vermoeden dat de sub minder vermogen afgeeft bij de 727 dan bij de 656. Bij het instellen van de sub is tijdens de test sessie de sub nauwelijks hoorbaar. Moet hem flink opdraaien wil ik die kunnen horen. Iemand hier ervaring mee? Neig dan toch voor een HDMI 2.0 / Atmos :P upgrade naar het 747 model.

aanvulling:
Heb de 656 gekalibreerd met AccuEQ, echter zijn de instellingen ver van het zelfde als op de 727..
Afstanden kloppen niet en de DB verschillen zijn enorm..
Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Cevel op 06-01-2017 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Habana schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:20:
Ik zie dat ik niet de enige ben die teleurgesteld is over Onkyo, is nu al de derde keer dat mijn Onkyo sneuveld,
Ik zou Onkyo via sociale media laten weten dat ze een slechte track record hebben in jouw geval. Heb je wel voldoende ventilatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Onkyo reageert slecht over het algemeen. Ook hun forum is in mijn ogen een drama met late tot geen reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Johnkyo schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:11:
Hallo allemaal. Vanaf vandaag nieuw op het forum.
Ik heb van de week een Onkyo TX-NR555 Receiver gekocht.
Ik had een jaar of vier een Yamaha receiver maar van de 1 op de andere dag ging ie raar doen. Ik was er sowieso al vanaf het begin niet tevreden over. En ik wilde eigenlijk al heul lang een Onkyo. Dus 1 en 1 maakt 2 en daarin deze receiver gekocht.
En eerlijk is eerlijk: qua geluid haalt de Yamaha het niet bij de Onkyo. Man man wat klinkt ie lekker over m'n KEF surroundeitjes.
Het aansluiten was ook een eitje. Dacht ik.
Maar ik zit met 1 probleem waar ik niet uit kom.

Mijn Samsung tv UE40D6500 zit aan de receiver vast, samen met m'n Kodi speler en BD.
Natuurlijk klinkt m'n tv nu veel beter met de Onkyo, maar ik wil ook tv kunnen kijken zonder receiver geluid. En daar loop ik vast.
Receiver moet je om HDMI pass through zetten. Dan moet de geluid en beeld door gestuurt worden als je Onkyo uitstaat. (Let wel op dat je de juiste input selecteerd voordat je de receiver uitzet. Dus als je KODI wilt kijken zonder speaker, moet je wel Kodi input selecteren op je receiver, dan de receiver uitzetten)

En zoals eerder vermeld, CEC uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
PcDealer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:10:
[...]

Ik zou Onkyo via sociale media laten weten dat ze een slechte track record hebben in jouw geval. Heb je wel voldoende ventilatie?
Ik denk niet dat het nodig is via sociale media dit te laten weten, daar er al genoeg over gezegd is en ze zelf volledig op de hoogte zijn, het grootse probleem blijft de simpelweg de HDMI boardjes ook het nieuwe design HDMI boardje die er bij mij al in gezet was lost dit schijnbaar (of ik had pech) niet op, wat dan wel weer netjes is dat ze het wel oplossen door dit onder collance wederom te vervangen, en ja ik heb voldoende ventilatie, hij staat in een rondom open kast met 15cm ruimte erboven, misschien ga ik zelf maar eens kijken om een ventilator in Onkyo te plaatsen om een betere lucht flow in de kast te krijgen, het blijft ieder geval wel jammer dat dit zo vaak voorkomt, verder ben ik prima tevreden over de Onkyo TS-NR808.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Habana schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:09:
[...]
....het grootse probleem blijft de simpelweg de HDMI boardjes ook het nieuwe design HDMI boardje die er bij mij al in gezet was lost dit schijnbaar (of ik had pech) niet op....
Is er daadwerkelijk wel een nieuw design van de HDMI Boards die ze wisselen? Volgens mij stoppen ze er een nieuw HDMI Board in en meer niet. Aan de positie van de onderdelen die erg warm worden en daardoor (onder andere) zorgen voor het defect raken van het board wordt niets gedaan. Er zijn gevallen bekend van personen die tot 3-4 keer toe een nieuw HDMI Board hebben gehad.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

na 7 jaar vloeken op een bagger hts setje voor philips (loopt vast halverwege films, en mist zo nu en dan een speaker kanaal) met nieuwjaar toch de knoop maar doorgehakt (ja ik was dus al iets van 5 jaar bezig met het samenstellen van diverse setjes, maar kon gewoon niet kiezen :Y) ), en als goed voornemen de Onkyo HT-S5805 set besteld. (puur omdat ik niet kon kiezen, en de set mooi compleet was)

Op de veel te dunne/korte speaker kabeltjes na echt een goede combo set voor 495 euro!

op het moment gebruik ik de set met alles uit de doos. echter kan ik dan net niet de surround speakers krijgen waar ik ze wil hebben. En de te kleine diameter van de speakerkabel staat me niet aan.

HDMI-CEC heb ik na een dag prutsen opgegeven en op de reciever uitgezet. De reciever bleek mn STB inschakelen als ik het niet wou, en de tv uitschakelen als ik de STB dan weer uitzette 8)

voor nu staat het op alle apparaten uit. allicht dat ik een harmony remote bestel om het gebruiksgemak terug te brengen. :)

hoe dan ook, tot nu toe super tevreden (maar dan kom ik ook wel van een bagger setje af :+)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Habana schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:09:
[...]

en ja ik heb voldoende ventilatie, hij staat in een rondom open kast met 15cm ruimte erboven,
Dan heb je dus te weinig ventilatie

Important Safety Instructions

Do not use this apparatus near water. :+

If you install the apparatus in a built-in installation,
such as a bookcase or rack, ensure that there is ade-
quate ventilation.
Leave 20 cm (8") of free space at the top and sides and
10 cm (4") at the rear. The rear edge of the shelf or
board above the apparatus shall be set 10 cm (4")
away from the rear panel or wall, creating a flue-like
gap for warm air to escape

bron : http://www.intl.onkyo.com...pdf/tx-nr808_manual_e.pdf
blz 2

[ Voor 5% gewijzigd door Lip op 06-01-2017 23:15 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
18.
Als u het apparaat in een omsloten ruimte opstelt,
zoals een audiokastje of boekenrek, moet u er ook op letten dat er voldoende ventilatie is.
Zorg ervoor dat er minstens 20 cm ruimte openblijft aan de bovenkant en de zijkanten en 10 cm aan de
achterkant. De achterrand van een plank of plaat die boven het apparaat is, moet
10 cm verwijderd zijn van de wand of muur zodat er een soort schoorsteenpijp-
opening is waardoor de warme lucht kan ontsnappen.De temperatuurbeveiliging werkt als het apparaat een
abnormaal hoge temperatuur bereikt. Het apparaat kan niet werken tot het is afgekoeld.

Aldus m'n handleiding van de tx-nr 509.
http://www.nl.onkyo.com/d...ual_TX-NR509_NlSv_web.pdf
Ben zelf tot nu toe verschoond gebleven van echte problemen maar of ik weer voor onkyo zou kiezen weet ik niet, hoewel ik het geluid van grote klasse vindt met m'n 2 Magnat's als front speakers.

[ Voor 12% gewijzigd door scofield op 06-01-2017 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

En je punt is? daar staat precies hetzelfde namelijk, weliswaar in het Nederlands dan.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
FeaR schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:44:
[...]

Is er daadwerkelijk wel een nieuw design van de HDMI Boards die ze wisselen? Volgens mij stoppen ze er een nieuw HDMI Board in en meer niet. Aan de positie van de onderdelen die erg warm worden en daardoor (onder andere) zorgen voor het defect raken van het board wordt niets gedaan. Er zijn gevallen bekend van personen die tot 3-4 keer toe een nieuw HDMI Board hebben gehad.
Wat mij destijds is verteld door de officiële reparateur is dat het oude HDMI board de processor aan de onderzijde had zitten en bij het nieuwe design is deze verplaatst naar de boven zijde van het board, althans zo is het mij verteld, in goed vertrouwen ga je daar dan vanuit.

@LIP, je hebt gelijk 15cm is wat aan de krappe kant, het audio meubel wat ik gemaakt heb bestaat uit vier dikke draadeinden met planken er tussen die ik naar behoeven kan aanpassen, ik zal kijken of ik dat kan veranderen, het verbaast me dat dit zo kritisch is daar hij verder helemaal vrij staat, en dan in de wetenschap dat het volume zelden voor een derde open staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Habana schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:20:
[...]
Wat mij destijds is verteld door de officiële reparateur is dat het oude HDMI board de processor aan de onderzijde had zitten en bij het nieuwe design is deze verplaatst naar de boven zijde van het board, althans zo is het mij verteld, in goed vertrouwen ga je daar dan vanuit.
Tsja, er wordt door de importeur, verkopers en eigenaren van Integra ook gezegd dat ze intern beter en anders zijn dan Onkyo. Foto's wijzen dat dan weer niet uit. En dat ook Integra's dezelfde problemen hebben versterkt het vermoeden dat ze identiek zijn. Hoe dan ook, al zou het board anders zijn het is helaas bewezen dat het probleem terug kan keren. Nog maar een jaar voordat de verlengde garantie ophoudt, als ik een Onkyo zou hebben zou ik hem december 2017 nog aanmelden :p

Betreffende de afstand van bovenkant receiver tot kastje/plank, 15 centimeter moet toch wel voldoende zijn. Het is inderdaad minder dan de 20 centimeter uit de handleiding maar de handleiding zegt ook dat je speakers tot een bepaalde weerstand aan kan sluiten en dat kan ook zonder problemen minder zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 07-01-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Lip schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:31:
En je punt is? daar staat precies hetzelfde namelijk, weliswaar in het Nederlands dan.
Ik wilde alleen aangeven dat het blijkbaar niet model gerelateerd is wat de aanbevolen ruimtes betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

dat geld ongeveer voor alle receivers van alle merken.

[ Voor 3% gewijzigd door Lip op 07-01-2017 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Eergisteren kwam een vriend een set Wharfedale speakers brengen. Gebruikte tot voor kort de standaard SKS speakerset van Onkyo. Tevreden mee en over, maar dit is toch wel een verschil. Crossover lager gezet op de fronts en erg tevreden mee. Was de ruzie wel waard zeg maar. Ik kan alles maken bij mijn vrouw, maar speakers waren het enige waar we continu mot over hadden. Nu zet ik ze gewoon neer :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d0wW3ZRSd3xPqNcaOQXtJuvA/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
Exorcist schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:44:
Eergisteren kwam een vriend een set Wharfedale speakers brengen. Gebruikte tot voor kort de standaard SKS speakerset van Onkyo. Tevreden mee en over, maar dit is toch wel een verschil. Crossover lager gezet op de fronts en erg tevreden mee. Was de ruzie wel waard zeg maar. Ik kan alles maken bij mijn vrouw, maar speakers waren het enige waar we continu mot over hadden. Nu zet ik ze gewoon neer :+

[afbeelding]
Ik zou nog wat meer ruzie zoeken door de speakers wat vrijer van het meubel te zetten :p Mogelijk ook wat hoger (stands?) maar ik weet niet of deze speakers bedoelt zijn voor op de grond zoals ze nu staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

FeaR schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:48:
[...]

Ik zou nog wat meer ruzie zoeken door de speakers wat vrijer van het meubel te zetten :p Mogelijk ook wat hoger (stands?) maar ik weet niet of deze speakers bedoelt zijn voor op de grond zoals ze nu staan.
Vrijer kan, links rechts en voor/achter. Hoger zou ik zelf eigenlijk niet eens willen, zijn ze - volgens mij - ook niet heel geschikt voor. Zou eigenlijk het speakerdraad ook nog moeten vervangen maar ik kom écht nooit meer bij de achterkant van die versterker :+ , dus het moet even zoals het is. En dan nog is het een heel, heel ander geluid dan wat het was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
Exorcist schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:50:
[...]

Vrijer kan, links rechts en voor/achter. Hoger zou ik zelf eigenlijk niet eens willen, zijn ze - volgens mij - ook niet heel geschikt voor. Zou eigenlijk het speakerdraad ook nog moeten vervangen maar ik kom écht nooit meer bij de achterkant van die versterker :+ , dus het moet even zoals het is. En dan nog is het een heel, heel ander geluid dan wat het was :)
Nog over gedacht om er spikes er onder te plaatsen dat scheelt veel ergernis voor de omwonenden, speaker boxen hebben nogal de neiging direct op de vloer staande door te dreunen en het komt ook het geluid niet ter goede. bv.
https://www.allekabels.nl...JzhhJbEstECFUS3GwodKdAOOA

Mooi audio meubel trouwens,daar heb ik ook naar gezocht maar daar is de Onkyo te groot voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Habana op 08-01-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Habana schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:31:
[...]

Nog over gedacht om er spikes er onder te plaatsen dat scheelt veel ergernis voor de omwonenden, speaker boxen hebben nogal de neiging direct op de vloer staande door te dreunen en het komt ook het geluid niet ter goede. bv.
https://www.allekabels.nl...JzhhJbEstECFUS3GwodKdAOOA

Mooi audio meubel trouwens,daar heb ik ook naar gezocht maar daar is de Onkyo te groot voor.
Dank, ding heeft mijn vrouw ooit gekozen maar is voor apparatuur niet praktisch. Versterker ging er met meer dan moeite in, geen gaten aan de achterkant (zelf in moeten boren) etc.

Geluid voor de buren, tsja. Woon twee-onder-één-kap en het huis aan ons huis woont een vrij dove oude weduwnaar. Ook in mijn gameroom staat een aardige 7.1 opstelling die ik max. kan zetten zonder dat iemand het hoort.

Mijn vrouw riep trouwens net "heb je die speakers aangesloten?" en hoorde het verschil. Pluspuntje voor haar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
"FireConnect™ Multi-room Audio
A firmware update enables any audio source connected to the
receiver—from vinyl to streaming audio—to be sent wirelessly
via FireConnect™ to an optional speaker* placed anywhere in
your home. Stable, fast, and easy to control with a mobile, it’s
the smart way to set audio free.
* Unavailable at press time. Release date TBA"

Ik heb net de 656 gekocht en kwam dit tegen op de site van Onkyo.
Deze update moet nog komen, kan (nog) nergens die optie vinden?

Vandaag 10-1 tweet gestuurd naar Onkyo Europe met de vraag wanneer deze update zou komen.
Direct een reply gekregen: "We will have more information for you within the next weeks!"
Nou ben benieuwd, maar klinkt goed! :)

[ Voor 17% gewijzigd door GRUMBLER op 10-01-2017 11:19 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
Edit

[ Voor 98% gewijzigd door Cevel op 09-01-2017 01:02 . Reden: Dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
Update: heb diverse testen gedaan met beide versterkers. De test was een flac nummer opzetten en modus direct aangezetten op beide recievers. Afwisselen van hdmi kabel op de versterkers om verschil te horen. Mijn vriendin nam het ook waar dat de 656 scheller en blikkerig klinkt. Daarnaast accueq en audessey vergeleken. Toch blijft de 727 mooier geluid geven, voornamelijk voller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
Vraag waar ik totaal niet uitkom.

Ik heb de Onkyo TX-NR515. Daarop is mijn MXIII mediaspeler aangesloten. En wel op HDMI4, die poort die PC heet. Vandaar HDMI naar mijn TV, een Samsung. OP mijn TV is een soundbar aangesloten, op de receiver een set stereo speakers.

Nu wil ik het volgende hebben ; Mijn Mediaplayer gaat aan, De Onkyo staat uit en ik wil het geluid via de soundbar van mijn TV hebben. Het video signaal gaat wel door naar mijn TV, het audio signaal niet. Wil ik iets horen, dan moet ik de receiver aanzetten en dan komt het uit mijn speakers.

HDMI staat op through voor de mediaplayer (ik heb tenslotte beeld als de Onkyo niet aan staat (staat dan ws in stand-by)), Ook staat TV Audio op aan in diezelfde HDMI-instellingen. Verder ben ik al met een zooi instellingen aan het spelen geweest, tot het punt dat ik en beeld en geluid kwijt was, nu staat alles weer zoals eerst.
Via de handleiding van Onkyo snap ik er echt totaal nix van, dat ding is voor mij heel onbegrijpelijk geschreven. Google geeft me ook niet echt hulp. OP het forum hier vind ik enkel dezelfde onbeantwoorde vraag van een ander.

Help?

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 09-01-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
maartend schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:23:
ect.
Help?
Als ik je goed begrijp denk ik dat je dat enkel gaat bereiken door je media speler niet op je Onkyo aan te sluiten maar rechtstreeks op een vrije HDMI port van je tv, dat lijkt mij nu even vlug de simpelste oplossing, maar wellicht hebben anderen nog goede ideeën.

ps. Kijk eens in de beschrijving van je Onkyo naar de functie van HDMI regeling RIHD

Even een stukje uit mijn beschrijving van deTS808:
Bij de instelling op ''aan" worden ongeacht of de AV-receiver aan of in de Stand-by staat, zowel audio als video die door een HDMI -ingang word ontvangen, naar buiten gebracht voorweergave op tv of andere componenten via een HDMI verbinding (HDMI doorvoerfunctie)……ect

Als de HDMI doorvoerfunctie in de stand-by mode is geactiveert, licht de HDMI THRU indicator op

[ Voor 39% gewijzigd door Habana op 09-01-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Habana schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:45:
[...]

Als ik je goed begrijp denk ik dat je dat enkel gaat bereiken door je media speler niet op je Onkyo aan te sluiten maar rechtstreeks op een vrije HDMI port van je tv, dat lijkt mij nu even vlug de simpelste oplossing, maar wellicht hebben anderen nog goede ideeën.
Thnx. Maar ik heb geen vije pporten meer op de TV. Alle 3 in gebruik. Weet idd dat het zo wel zal werken, maar ja, dat kan niet. En de Onkyo staat op through, dus verwacht ik ook dat hij through doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Voert je tv het niet toevallig gelijk weer terug naar de Onkyo die uit staat? Vind het wel vreemd idd, through is through, niet alleen beeld. Doet ie het ook als je alleen audio afspeelt op je media device?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
maartend schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:23:

Ik heb de Onkyo TX-NR515. Daarop is mijn MXIII mediaspeler aangesloten. En wel op HDMI4, die poort die PC heet. Vandaar HDMI naar mijn TV, een Samsung. OP mijn TV is een soundbar aangesloten, op de receiver een set stereo speakers.

Nu wil ik het volgende hebben ; Mijn Mediaplayer gaat aan, De Onkyo staat uit en ik wil het geluid via de soundbar van mijn TV hebben. Het video signaal gaat wel door naar mijn TV, het audio signaal niet. Wil ik iets horen, dan moet ik de receiver aanzetten en dan komt het uit mijn speakers.

HDMI staat op through voor de mediaplayer (ik heb tenslotte beeld als de Onkyo niet aan staat (staat dan ws in stand-by)), Ook staat TV Audio op aan in diezelfde HDMI-instellingen. Verder ben ik al met een zooi instellingen aan het spelen geweest, tot het punt dat ik en beeld en geluid kwijt was, nu staat alles weer zoals eerst.
Via de handleiding van Onkyo snap ik er echt totaal nix van, dat ding is voor mij heel onbegrijpelijk geschreven. Google geeft me ook niet echt hulp. OP het forum hier vind ik enkel dezelfde onbeantwoorde vraag van een ander.

Help?
Through is through, beeld en geluid. Aangezien je beeld ziet, ga ik er vanuit dat het niet aan je Onkyo receiver ligt.

Ik denk dat het aan je tv ligt. Er zit mogelijk een soundtrack bij die niet door je tv wordt ondersteund (zoals DTS of PCM; Samsung ondersteunt basis AC3, AAC en MP3). En wat Samsung niet ondersteunt, geeft hij helaas niet door aan de sounbar, maar filtert hij uit.

Tip: doe die soundbar weg en laat je Onkyo het geluid verzorgen als je beter geluid wilt hebben dan de tv kan leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ikweethetbeter schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:41:
[...]

Through is through, beeld en geluid. Aangezien je beeld ziet, ga ik er vanuit dat het niet aan je Onkyo receiver ligt.

Ik denk dat het aan je tv ligt. Er zit mogelijk een soundtrack bij die niet door je tv wordt ondersteund (zoals DTS of PCM; Samsung ondersteunt basis AC3, AAC en MP3). En wat Samsung niet ondersteunt, geeft hij helaas niet door aan de sounbar, maar filtert hij uit.

Tip: doe die soundbar weg en laat je Onkyo het geluid verzorgen als je beter geluid wilt hebben dan de tv kan leveren!
Dus je raadt me aan een keer een 2.0 stream binnen te halen? Eens kijken of dat werkt? Ik heb idd een samsung TV. En soundbar weg en speakers gebruiken via receiver is juist wat ik niet meer wil. Ik ga verder op onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
maartend schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:48:
[...]

Dus je raadt me aan een keer een 2.0 stream binnen te halen? Eens kijken of dat werkt? Ik heb idd een samsung TV. En soundbar weg en speakers gebruiken via receiver is juist wat ik niet meer wil. Ik ga verder op onderzoek.
Maarten heb je me toevoeging gezien bij mij eerdere reactie over RIHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Habana schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:50:
[...]

Maarten heb je me toevoeging gezien bij mij eerdere reactie over RIHD
Nope.

Maar ; Als de HDMI doorvoerfunctie in de stand-by mode is geactiveert, licht de HDMI THRU indicator op

Dit zie ik niet. Ik ga daar eens verder zoeken. Toch vreemd, wel beeld, geen geluid. Lijkt mijn meissie wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habana
Omdat je waarschijnlijk RIHD niet aan hebt staan, dit houd in dat de receiver in een andere mode gaat met een iets hoger verbruik als stand-by en dan ook de HDMI-THRU indicator ziet in het display, ieder geval dat is wat ik uit mijn beschrijving van de TS808 begrijp, succes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Oke, opgelost. PS4 die rechtstreex op de TV stond en de mediaplayer omgewisseld. Geluid PS4 loopt u via de AV en wordt wel doorgestuurd naar de TV en daarmee de sounddbar nu. En mijn media speler staat nu dus rechtstreex op de TV, die werkt dus ook zoals ik wil, via de sounbar.
Gevalletje van moses en de berg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 14:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Habana schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:20:
Ik zie dat ik niet de enige ben die teleurgesteld is over Onkyo, is nu al de derde keer dat mijn Onkyo sneuveld, eerst een 606 en bij gebrek aan HDMI boardjes (bij Onkyo) kon dit niet gerepareerd worden, na vier maanden geld terug ontvangen, voorzo ver netjes, toen een TX NR808 gekocht en nu voor de tweede keer een HDMI probleem, terwijl dat niet meer voor zou moeten komen vanwege nieuwe design HDMI board, van de week CE-Repair in Mijdrecht maar weer even bellen, daar word je toch uiteindelijk naar toe verwezen, ongelofelijk jammer dat ze dit probleem schijnbaar niet kunnen oplossen.

Update: Nadat het HDMI board in februari 2015 door een verbeterde versie is vervangen en nu weer defect is, vandaag met CE-Repair gebeld en het word alsnog onder coulance vervangen, daar word ik weer een beetje blij van.. _/-\o_
Ik heb veel gelezen over die hdmi-board problemen. Maat van me heeft dat ook (gehad). Enig idee of dat probleem definitief is opgelost bij bijv. de 656 of 646 series?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
NeFoRcE schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:13:
[...]

Ik heb veel gelezen over die hdmi-board problemen. Maat van me heeft dat ook (gehad). Enig idee of dat probleem definitief is opgelost bij bijv. de 656 of 646 series?
Ik kan me niet herinneren dat iemand met een 646 of nieuwer ook zoiets nog had. Na zoeken in dit topic kwam ik dit tegen:
FeaR in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habana
NeFoRcE schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:13:
[...]

Sluit me aan bij wat PcDealer al aangeeft, het enige wat ik kan terug vinden is in een andere topic waar iemand aangeeft dat Onkyo ogenschijnlijk een 80mm fan in de 646 heeft geplaatst?, wellicht is er iemand hier die dat kan bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baldertt
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb ook een vraag waar ik niet uitkom, wie weet heb ik hier meer succes:

Opstelling:
Humax --> Onkyo (SR-308) --> Samsumg Smart TV

Aanleiding:
Geluid liep nooit helemaal 100% synchroon. Als ik het dan goed had gekregen voor de ene zender, dan liep het weer niet synchroon op een andere zender (bv HD vs niet HD). Vrij vervelend.
Ik heb mijn Onkyo nu zo ingesteld dat hij ARC gebruikt en het geluid is nu eindelijk altijd perfcect synchroon. Heerlijk!
Maar...

Probleem:
ARC werkt niet als de Onky op "TV" staat (waarom niet?!)
Dus, workaround:
Humax ingesteld op CableSTB, dan werkt het wel
Maar...
Na inschakelen van de TV schakelt de Onkyo vanzelf over naar "TV" en heb ik geen geluid meer. Ik moet dan de Onkyo weer handmatig op CableSTB zetten. en dan werkt alles weer.

In de Onkyo kan ik dit voorkomen door TV control uit te zetten, alleen werkt de ARC dan ook niet meer. In de TV zie ik geen opties voor control.

Wie heeft hier ervaring mee? Wat zijn de beste instellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Op één of andere manier vond men het nodig om de aan/uitschakelaar voor het vaak irritante HDMI-CEC te combineren met het nuttige ARC.

Oplossing: zet dit allemaal uit, zowel op je tv als je receiver, en gebruik een toslink kabeltje voor het geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Als de receiver niet op TV staat, wordt volgens mij ARC helemaal niet gebruikt, maar gewoon het audio signaal wat op de gekozen ingang binnenkomt.
De reden waarom ARC niet werkt als de receiver op TV staat is misschien dat je de verkeerde HDMI uitgang op je TV gebruikt? Vaak is maar 1 HDMI uitgang geschikt voor ARC (op mijn TV HDMI2).
Verder heb ik ook wel eens dat ARC het ineens niet meer doet. Het enige wat dan helpt is HDMI control uitschakelen op de receiver, de receiver uitschakelen, de receiver inschakelen en dan HDMI control weer inschakelen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
ikweethetbeter schreef op zondag 15 januari 2017 @ 08:41:
Oplossing: zet dit allemaal uit, zowel op je tv als je receiver, en gebruik een toslink kabeltje voor het geluid.
Samsung kan alleen stereo output via toslink las ik. Als dit niet zo is lijkt dat idd de beste oplossing.
PatrickC schreef op zondag 15 januari 2017 @ 08:47:
Als de receiver niet op TV staat, wordt volgens mij ARC helemaal niet gebruikt, maar gewoon het audio signaal wat op de gekozen ingang binnenkomt.
De reden waarom ARC niet werkt als de receiver op TV staat is misschien dat je de verkeerde HDMI uitgang op je TV gebruikt? Vaak is maar 1 HDMI uitgang geschikt voor ARC (op mijn TV HDMI2).
Verder heb ik ook wel eens dat ARC het ineens niet meer doet. Het enige wat dan helpt is HDMI control uitschakelen op de receiver, de receiver uitschakelen, de receiver inschakelen en dan HDMI control weer inschakelen.
Hmm.. ik begin nu te twijfelen. Het geluid loopt duidelijk synchroner dan voordat ik ARC had ingeschakeld. Kan het zijn dat de lip sync ook alleen werkt op de ARC HDMI van de TV?
Als de Onkyo op TV staat komt er geen geluid van de Humax uit de Onkyo. Wel van de TV (als ik door de menu's scroll).

Wat een gepruts zeg.. dat moet toch makkelijker kunnen?

edit: optical kabeltje van zolder gehaald. Er komt geluid uit, maar klinkt niet als 5.1
Volgens mij betekent dit ook dat ik al mijn apparaten aan de TV moet hangen en niet meer aan de Onkyo toch? Ik luister vaak spotify via chromecast. Zou de TV dan dus daarvoor aan moeten staan?

[ Voor 9% gewijzigd door Baldertt op 15-01-2017 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Nu begrijp ik wat je probeert te doen. Dit gaat zo niet werken volgens mij. Als je Onkyo op TV staat, dan wordt je TV de bron voor je geluid (je geeft ook aan dat je het geluid van de menu scroll wel hoort, dus ARC werkt wel). Het audio signaal van je Humax komt zo nooit bij je TV terecht. Ik vind het wel vreemd dat je wel beeld van je Humax hebt, maar de receiver toch op TV staat.

Ik gebruik ARC alleen als ik TV kijk via de CI+ module in m'n TV. Ik heb ook nog een Humax en als ik die gebruik staat mijn receiver op CBL/SAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Ah ok, dus de ARC doet dan eigenlijk hetzelfde als een optische kabel?

In dat geval gaat het inderdaad niet werken.

Toch raar dat op de ARC HDMI poort van de TV het geluid duidelijk synchroner loopt dan op de andere HDMI poort...?

Ik zet ARC weer uit en zet de Humax weer op TV. Volgens mij is dat de minst slechte oplossing in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 16-09 09:05
Baldertt schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:00:
[...]
Als de Onkyo op TV staat komt er geen geluid van de Humax uit de Onkyo. Wel van de TV (als ik door de menu's scroll).
Op m'n tv hier kan ik alsnog kiezen voor geluid via de tv of geluid via de losse audio installatie, als de decoder op de TV-HDMI ingang van de versterker zit met ARC/CEC aan. Wellicht kan dat bij jou ook?

Heb niet zelfde receiver als die van jou maar just thinking out loud :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Kan ik ook kiezen.

Ik heb alles weer aangesloten zoals het was (Humax --> Onkyo --> Samsung TV). Ik heb alleen geluid als ik op de TV "uitvoer geluid: ontvanger" kies.

Ik snap er steeds minder van.

[ Voor 8% gewijzigd door Baldertt op 15-01-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hier heb ik de stb op hdmi 2 van de onkyo en vanaf de onkyo naar de arc poort op me sony tv.
Als ik iets afspeel op de tv gaat hij naar "tv" als input. En anders moet ik ff op cbl/sat drukken op de ab.
Volgens mij ligt dit gewoon aan de tv die zegt tegen de receiver om van input te switchen.
Zodoende denk ik niet dat je eraan ontkomt om de receiver om te prikken naar het juiste signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Laatst online: 11-09 22:11
Mijn HT-S3505 (HT-R358 receiver) ligt ineens in coma. Op geen enkel kanaal is nog geluid te horen. Televisie, Ziggo Horizon, Chromecast, Mediaplayer op HDMI en nog een COAX voor de audio van een oldschool SCART DVD-speler. Beeld wordt nog wel gewoon doorgegeven, dus er zijn nog vitale organen die werken.

Zal wel het "bekende" probleem met het HDMI-board zijn?

Apparaat valt niet onder de regeling die Onkyo heeft lopen én uiteraard net een paar maanden buiten garantie. Hopelijk reageren ze snel op mijn reparatieverzoek.

Al langere tijd "klikt" de receiver zeer goed hoorbaar bij bijna iedere zenderwisseling als we televisie kijken. Dit is gebeurd zonder iets aan de instellingen te wijzigen. De klik komt overeen met het switchen van HDMI-input. Maar dan bij iedere zenderwijziging. Zit er dan zoveel verschil in het audioformaat wat de zenders gebruiken? Of is de Horizon hier schuld aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Tackleberry schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:06:

Apparaat valt niet onder de regeling die Onkyo heeft lopen én uiteraard net een paar maanden buiten garantie. Hopelijk reageren ze snel op mijn reparatieverzoek.
Dus dat ding is net 2 jaar oud? Dan moet de verkoper gewoon thuisgeven. Gewoon gevalletje consumentenrecht. Genoeg topics over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
PcDealer schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:09:
[...]

Dus dat ding is net 2 jaar oud? Dan moet de verkoper gewoon thuisgeven. Gewoon gevalletje consumentenrecht. Genoeg topics over te vinden.
Onkyo: Helaas, valt buiten de garantie en buiten de coulance / het customer care program op basis van serienummer. Ik kan wel het service center een verzoek tot coulance in laten dienen.

Service center: Zou idd HDMI board kunnen zijn gezien de klachten, maar moet uiteraard bekeken worden. Onderzoekskosten zijn 25 euro. Alleen ma t/m vr open van 8:30 - 17:00, lekker te combineren met werktijden ook...

Coolblue: Stuur het maar op, dan gaan we het onderzoeken. Onderzoekskosten zijn 40 euro. Of stuur het zelf op naar fabrikant of service center.

Denk dat ik dan toch maar rechtstreeks naar het service center ga. Dat is in ieder geval de snelste manier om het (indien mogelijk) te laten reparareren. Anders zit Coolblue er tussen als (grotendeels) doorgeefluik. Op basis van het resultaat van het onderzoek zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Tackleberry schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:43:
[...]

Coolblue: Stuur het maar op, dan gaan we het onderzoeken. Onderzoekskosten zijn 40 euro. Of stuur het zelf op naar fabrikant of service center.
Het lijkt mij dat een non-conform product zonder onnodige handelingen en kosten door de verkoper binnen de garantieperiode gerepareerd dient te worden (kosteloos herstel of vervanging):
Zie ook https://www.consuwijzer.n...uct-binnen-garatieperiode
https://www.consuwijzer.n...ten-in-de-garantieperiode
https://www.consuwijzer.n...niet-goed-ondeugdelijk-is

Het staat m.i. niet letterlijk in de wet, maar ik lees het wel zo IANAL:
Artikel 17

1 De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.

2 Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien. http://wetten.overheid.nl...deel1_Afdeling2_Artikel17
Artikel 21

1 Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:

a. aflevering van het ontbrekende;

b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;

c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

2 De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.

3 De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

4 Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.
http://wetten.overheid.nl...deel1_Afdeling3_Artikel21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
PcDealer schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:27:
Het lijkt mij dat een non-conform product zonder onnodige handelingen en kosten door de verkoper binnen de garantieperiode gerepareerd dient te worden (kosteloos herstel of vervanging):
Maar de fabrieksgarantie van 2 jaar is dus inmiddels vier maanden voorbij. Dus staan ze bij Onkyo feitelijk in hun recht. Ze geven zelfs een voorzet om via een officieel service center om coulance te vragen. Geen enkele garantie dat het gaat werken, maar goed.

Voor 25 euro weet ik wat me te wachten staat. Kan slechter.

Enige nadeel is dat áls er verdere kosten aan verbonden zullen zijn (en dus ook geen coulance verlenen), de nieuwprijs van destijds (229 euro) heel snel in zicht gaat komen. :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilicho
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-01-2024
Hoi,

Ik heb dit doorgegeven aan Onkyo en wacht op een antwoord. Heeft iemand gelijkaardige ervaringen of enig idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen?

Maandag 16/1/2017 heb ik mijn gloednieuwe TX-NR656 aangesloten. Alles werkte goed: Settopbox, Spotify via mijn draadloos netwerk. Ik heb twee luidsprekers aangesloten, het geluid was prima.

Dindsag 17/1/2017 wou ik de firmware update uitvoeren (via internet). Het leek goed te gaan: op de display van het toestel verscheen "update via net". Op mijn TV zag ik o.a. beelden van een waterval, een concert en een kayakker. Na een halfuur schakelde het toestel vanzelf uit! Ik zette het toestel opnieuw aan en op de display verscheen de boodschap "update nodig, druk enter", wat ik ook gedaan heb en de update ging weer verder. Na een half uur, hetzelfde probleem: opnieuw werd het toestel automatisch uitgeschakeld. Vervolgens drukte ik 5 sec. lang op de standby-knop. Het toestel leek weer tot leven te komen, ik kon de bron selecteren, jammer genoeg produceerden de luidsprekers geen geluid. In het menu kon ik de automatische standby-functie desactiveren. Die was standaard ingeschakeld. Nu snapte ik waarom het toestel tijdens de eerste update-pogingen uit ging. Toch niet logisch? Waarom is deze functie standaard geactiveerd?
Dan probeerde ik een derde keer de update uit te voeren. Het toestel heeft de hele nacht aangestaan. Deze ochtend zag ik nog altijd de boodschap "update via net". Ik heb begrepen dat de update normaal gezien een uur duurt?

Het symbool voor de draadloze verbinding werd voortdurend weergegeven op de display, het probleem ligt dus niet daaraan.

De procedure in de handleiding om het toestel te resetten werkt niet.
Ik heb de stekker uitgetrokken... alles geprobeerd. Het toestel is dus onbruikbaar nu, het blijft vastzitten op de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
Heb je al getracht om een handmatige update uit te voeren via usb?

http://www.eu.onkyo.com/d...Update_-_Instructions.pdf

Weet niet of dit nog gaat lukken als hij helemaal niet meer "opstart" anders wordt het toch even een ticket aanmaken bij Onkyo.

Heb je dit ook al geprobeerd?:

To reset your receiver to its factory defaults, turn it on. While holding down the CBL/SATbutton press the ON/STANDBY button, “Clear” will appear on the display and the AV receiver will enter standby mode

[ Voor 77% gewijzigd door renzo4000 op 18-01-2017 09:48 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Laatst online: 06:20
Hoi Stilcho

Betreffende Onkyo NR656.

Ik zelf had geen firmware (update) probleem.
De reden dat ik de fw wilde updaten, was omdat mijn nr656 stopte met geluid geven.
Ik heb nu een 2 luidspreker set staan van Canton. Wilde later nog twee Missions aansluiten.
Een VU+, samsung bluray en een humax.

Als ik een volledige reset doe dan heb ik weer geluid, maar na wat instellingen, of na een nachtje, is het geluid weer verdwenen.
Tijdens de eerste doorloop test is het oke, kwa beeld en geluid. Maar na opnieuw doorlopen na de "geen geluid" en ik op 'nee' klik bij de vraag of beeld en geluid in orde is gebeurt er niets, alleen de vraag of ik nog een device wil testen. Wasse neus dus die test.
Ook het geluid is veeeels te zacht, moet bij een beetje film ruim boven de 60 staan. Kan wel de presets voor alle kanalen op +10dB zetten maar is onzinnig.

Als ik de luidspreker configuratie zelfs maar verander naar een andere instelling is het geluid ook gelijk weg.
Moet het op 7.1 laten staan. Op 2.1 met met of zonder subwoofer, direct geen geluid.

Vanochtend na de vijfde of zesde reset, had ik geluid, maar vlume stong op 1, en was luid erg luid, druk op volume verlagen, zie het woord 'MIN' op scherm, geluid uit. Druk op volume omhoog, en zie links "geluid dempen uit" en geen geluid. Onkyo uit, alles uit & aan, onkyo weer aan geen geluid tot na de reset.

Is er een geheime knop of zo, of HDMI kabel probleem?

Anyway, als ik vandaag geen oplossing vind gaat hij terug.
Maar sta open voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Kan iemand mij vertellen waarom de 656 (1e prijsvermelding mei '16) een pak goedkoper is dan de 646 (1e prijsvermelding juni '15). Terwijl de 656 een stuk meer opties heeft lijkt het?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/542495;449007/

Ik zie dat de 646 letterlijk 'dolby atmos' als indicator op 't scherm heeft. De 656 niet. Maar heeft de 656 dit wel echt aan boord dan? Ik wil graag een receiver die goed voorbereid is op wat komen gaat nog. Maar ik vind het prijsverschil zo groot, terwijl de goedkopere een stuk beter (en nieuwer?!) lijkt ?

Ik twijfel een beetje tussen de Denon 2300, en voorgenoemde twee..

[ Voor 5% gewijzigd door NeFoRcE op 18-01-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Ik moet zeggen dat ik dolby atmos verwachtte maar geen melding of keuze in de sound mode zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
NeFoRcE schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:09:
Kan iemand mij vertellen waarom de 656 (1e prijsvermelding mei '16) een pak goedkoper is dan de 646 (1e prijsvermelding juni '15). Terwijl de 656 een stuk meer opties heeft lijkt het?

Ik zie dat de 646 letterlijk 'dolby atmos' als indicator op 't scherm heeft. De 656 niet. Maar heeft de 656 dit wel echt aan boord dan? Ik wil graag een receiver die goed voorbereid is op wat komen gaat nog. Maar ik vind het prijsverschil zo groot, terwijl de goedkopere een stuk beter (en nieuwer?!) lijkt ?

Ik heb de 646, en die heeft Atmos/TrueHD en DTS:X + alle oudere formaten.
De 656 is een "geupdate" model, en deze heeft ook Atmos/TrueHD en DTS:X.

https://www.crutchfield.c...646-vs-Onkyo-TXNR656.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Clavis schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:34:
[...]

Ik heb de 646, en die heeft Atmos/TrueHD en DTS:X + alle oudere formaten.
De 656 is een "geupdate" model, en deze heeft ook Atmos/TrueHD en DTS:X.

https://www.crutchfield.c...646-vs-Onkyo-TXNR656.html
Waar ik ook kijk, ik zie eigenlijk nergens een reden die die 200 euro verschil bijna (!) kan verklaren? Dan is die 646 wel een hele fijne keus dunkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
NeFoRcE schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:41:
[...]

Waar ik ook kijk, ik zie eigenlijk nergens een reden die die 200 euro verschil bijna (!) kan verklaren? Dan is die 646 wel een hele fijne keus dunkt me?
646 is oude stock. Ik heb 'm gekocht voor hetzelfde bedrag als de 656 nu kost.
Mijn advies; ga voor de 656.

Maar inderdaad, de 646 bevalt prima. Alle opties aan boord, niets te klagen. :)

Hier het nieuwsbericht;
https://www.homecinemamag...55-en-tx-nr656-receivers/

Vooral een wat ander uiterlijk..

[ Voor 14% gewijzigd door Clavis op 18-01-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Tackleberry schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:06:
[...]

Maar de fabrieksgarantie van 2 jaar is dus inmiddels vier maanden voorbij. Dus staan ze bij Onkyo feitelijk in hun recht.
Je ziet dat ik het stuk over Coolblue quote en dat van Onkyo weglaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
PcDealer schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:50:
Je ziet dat ik het stuk over Coolblue quote en dat van Onkyo weglaat?
Jep, maar je heb het ook expliciet over 'binnen de garantieperiode'.

Korte versie: het product is buiten de fabrieksgarantie, dus jammer dan. Uiteraard is de economische levensduur nog niet voorbij. Ik kan echter pas bepalen of het nuttig is om daar nog werk van te maken als ik weet wat er precies aan de hand is en wat de (evetuele) kosten zijn. Daar heb ik toch echt het service center voor nodig. Wellicht weten die bij Onkyo de coulance trigger te vinden en is er niets aan de hand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Tackleberry schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:01:
[...]

Jep, maar je heb het ook expliciet over 'binnen de garantieperiode'.

Korte versie: het product is buiten de fabrieksgarantie, dus jammer dan. Uiteraard is de economische levensduur nog niet voorbij.
Je hebt al mijn links niet gelezen over consumentenrecht en dus dat twee jaar geen gegeven is waar je in dit geval als klant van een duurzaam (zou het moeten zijn) product niets mee te maken hebt?

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 19-01-2017 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
PcDealer schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:08:
[...]

Je hebt al mijn links niet gelezen over consumentenrecht en dus dat twee jaar geen gegeven is?
Die heb ik wel gelezen, dank daarvoor ook. Ik lees dat als fabrieksgarantie versus economische levensduur. Van dat laatste mag je verwachten dat het zéker meer dan twee jaar is. Maar dat verandert niets aan de situatie volgens mij.

Ik vind het niet raar dat ik na de fabrieksgarantie iets moet betalen om in ieder geval het probleem te laten onderzoeken. Laten we eerst de resultaten daarvan maar afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Tackleberry schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:14:
[...]

Die heb ik wel gelezen, dank daarvoor ook. Ik lees dat als fabrieksgarantie versus economische levensduur. Van dat laatste mag je verwachten dat het zéker meer dan twee jaar is. Maar dat verandert niets aan de situatie volgens mij.

Ik vind het niet raar dat ik na de fabrieksgarantie iets moet betalen om in ieder geval het probleem te laten onderzoeken. Laten we eerst de resultaten daarvan maar afwachten. :)
Je zou het moeten lezen als fabrieksgarantie versus garantie waar de klant op mag vertrouwen. Deze is dus langer dan twee jaar voor een A-merk receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Onderlinge vergelijk van de Onkyo 646 vs 656: kies voor de 646. 656 heeft een mindere kwaliteit in geluid.
Dat is mijn persoonlijke mening, dus daar kan je over discusseren.
Wederom persoonlijke mening: Kies je tussen Denon X2300W en de 646/656: dan zou ik voor de Denon kiezen.

Nu heb ik misschen een vertekend beeld van de Onkyo wegens eerdere problemen, maar sinds ik de Denon heb (ook de X2300W) heb ik spijt dat ik deze niet direct heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
De verschillen: http://www.nl.onkyo.com/e...html?products=29534,29543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Het gaat volgens mij om de 646 en de 656 .. niet de vorige versie ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
De 656 is nu € 359,20 op bol.com (https://www.bol.com/nl/p/...uggestedsearch#modal_open). Ik heb het zelf een week geleden gekocht voor die prijs. De 656 bevalt me erg goed.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
Webgnome schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:11:
Het gaat volgens mij om de 646 en de 656 .. niet de vorige versie ;)
Whoops. Juiste: http://www.nl.onkyo.com/e...html?products=28345,29543
Verschil zit in de details. Ik zou de goedkoopste nemen als de nieuwe features je niet bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
PcDealer schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:20:
[...]

Whoops. Juiste: http://www.nl.onkyo.com/e...html?products=28345,29543
Verschil zit in de details. Ik zou de goedkoopste nemen als de ieuwe features je niet bekoren.
Volgens mij is dat de nieuwste (656). Ook heeft de 656 een stuk mooier/beter afstandsbediening. Ik weet niet of op de 646 een quickmenu heeft, maar op de 656 is die erg makkelijk om te hebben.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
PcDealer schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 01:31:
Je zou het moeten lezen als fabrieksgarantie versus garantie waar de klant op mag vertrouwen. Deze is dus langer dan twee jaar voor een A-merk receiver.
Laten we dan maar hopen dat Onkyo dat vertrouwen waar gaat maken. :)

*wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Hoe komt het dat de Onkyo zo zacht klinkt?
Moet de volume knop op 60 zetten om wat serieus geluid te hebben.
@Snuffel, heb jij een geluids luidheid vergelijking kunnen maken? Is de Denon X2300W luider dan de 656?

Vind het ook vervelend dat soms wel alles netjes uit gaat als ik een apparaat op standby zet en andere keren weer niet. Dat HDMI-CEC werkt dat nu wel of niet? Het is maar 1 keer gelukt om met het aanzetten van de sat tuner alles aan te krijgen. Heb de NR656 niet een keer in standby gekregen met de ingebouwde timer.

Is er nu zoveel mis met dit apparaat?

@Snuffel, werkt dat CEC goed bij je Denon? Airplay ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

@Snuffel, heb jij een geluids luidheid vergelijking kunnen maken? Is de Denon X2300W luider dan de 656?
Ik heb ze niet naast elkaar aangesloten gehad, dus nee. Maar de Denon geeft goed geluid van 60-65, dus lijkt wat op de Onkyo.

CEC werkt prima met mijn apparatuur, Airplay niet getest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
Lord Anubis schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:53:
Hoe komt het dat de Onkyo zo zacht klinkt?
Moet de volume knop op 60 zetten om wat serieus geluid te hebben.
Zacht is relatief. De stand van de volumeknop zegt helemaal niets over hoe veel vermogen er wordt gebruikt. Ik weet niet wat Onkyo aangeeft als referentievolume (wordt soms in de handleiding vermeldt) maar dat zou pas iets aangeven als je daar constant op speelt. Veel receivers meten (ongeveer) het volume van -80 dB tot +18 dB. Bij 0,0 dB gaat de receiver pas echt versterken, alles daaronder is een verzwakking van het inkomende signaal. Grote kans dat de 0,0 dB-grens (dus referentievolume) op een schaal van 0 - 100 rond de 80 ligt. Met een "normaal" volume van 60 is er dus helemaal niets aan de hand of valt er te stellen dat de Onkyo "zacht" klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
FeaR schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 07:42:
[...]

Zacht is relatief. De stand van de volumeknop zegt helemaal niets over hoe veel vermogen er wordt gebruikt. Ik weet niet wat Onkyo aangeeft als referentievolume (wordt soms in de handleiding vermeldt) maar dat zou pas iets aangeven als je daar constant op speelt. Veel receivers meten (ongeveer) het volume van -80 dB tot +18 dB. Bij 0,0 dB gaat de receiver pas echt versterken, alles daaronder is een verzwakking van het inkomende signaal. Grote kans dat de 0,0 dB-grens (dus referentievolume) op een schaal van 0 - 100 rond de 80 ligt. Met een "normaal" volume van 60 is er dus helemaal niets aan de hand of valt er te stellen dat de Onkyo "zacht" klinkt.
Oke, deels waar.
Maar om je volume knop op half te hebben staan en gewoon met elkaar kunnen praten, met een apparaat wat 160+ watt zou geven, klopt niet. De schaal lijkt te lopen van 0-100.
Gisteren mijn oude set ( Harmon Kardon ) er weer op ( er naast ), van <80W, laat het geluid duidelijk harder klinken. Op 1/3 van volle sterkte kunnen we al niet meer elkaar verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
Je snapt denk ik niet wat @Fear zegt ... jij denkt dat de schaal 0-100 evenredig verloopt, dat is niet het geval. Ik zou zeggen zet hem maar eens op 80-85 en dat zul je ervaren dat het volume exponentieel toeneemt.

Je kan overigens bij onkyo ook de volume setting op db waardes zetten.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Sinds een paar weken heb ik thuis Netflix, ik kijk dat nu via die Ziggo Horizon box dan heb ik geen 5.1 sound.
Ik wil dus Netflix kijken via mijn Sony tv, ik heb hem op mijn Onkyo aangesloten via een Optical kabel, maar dan heb ik nog steeds alleen stereo.

Doe ik iets verkeerds

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
Lord Anubis schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:09:
[...]
Oke, deels waar.
Maar om je volume knop op half te hebben staan en gewoon met elkaar kunnen praten, met een apparaat wat 160+ watt zou geven, klopt niet. De schaal lijkt te lopen van 0-100.
Gisteren mijn oude set ( Harmon Kardon ) er weer op ( er naast ), van <80W, laat het geluid duidelijk harder klinken. Op 1/3 van volle sterkte kunnen we al niet meer elkaar verstaan.
Nee, compleet waar ;)

De eerste fout die je maakt is te denken dat je op 50% van het volume ook 50% van het vermogen gebruikt, dat is sowieso niet correct. De grootste stappen in het vermogen worden in de laatste stappen van het draaien aan de volumeknop gedaan. Met normaal volume zit je op circa één Watt of zelfs (vele malen) minder. Vermogens van 0,0x Watt zijn niet abnormaal. Zeker als je een beetje gevoelige speakers hebt.

Daarbij levert die Onkyo geen 160+ Watt, als je een device wilt wat dat echt per kanaal levert zit je in heel andere (prijs)klasses te kijken. Die 160 Watt die je aanhaalt is de onrealistisch gemeten waarde die Onkyo (en meer fabrikanten) neerzet om de onwetende consument die geilt op getallen te trekken. Achter de 160 Watt staat dan ook "(6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1 Channel Driven, IEC)". Oftewel 160 Watt op 1 kanaal bij een pieptoon van 1000 Hz met 1% THD. Iets wat je nooit gebruikt aangezien je normaal niet slechts één kanaal aanstuurt, laat staan alleen een pieptoon van 1 kHz. Waar 1% THD ook nog eens te veel is, je wil onder de 0,1% zitten. Onkyo gaat zelfs nog een stap verder door ook bij 10% THD (!) op te geven dat het vermogen dan 175 Watt is.

Als je in de handleiding gaat kijken dan komen de beter/realistischer gemeten waardes naar boven en specificeert Onkyo een nette 100 Watt. Wat nog steeds opgegeven vermogen is en zeer kan verschillen met wat de machine echt levert. Ga er maar van uit dat er van die 100 Watt nog een deel afval, zeker als je niet naar de 1% THD wilt gaan. Maar goed, een Watt of 75 (pure gok) is nog steeds meer dan genoeg voor gemiddeld huiskamer gebruik.

Maar stel dat de Onkyo echt 160 Watt zou leveren en je zou die tegenover de Harman Kardon van 80 Watt zetten en we gaan er van uit dat die ook echt 80 Watt levert. Dan zou dit op de max slechts 3 dB verschillen (verdubbeling van vermogen), een waarde die het menselijk oor net opvat als een verschil. Oftewel, vermogen is niet interessant en je kan ze niet zo één op één vergelijken. Mogelijk levert de Harman Kardon net zo veel of meer vermogen.

Draai de volumeknop eens door naar stand 80 (of wat overeenkomt met 0,0 dB). Dat is referentievolume. Als je dan nog steeds een normaal gesprek met elkaar kan voeren is er wel iets mis.
Pierre schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:25:
Sinds een paar weken heb ik thuis Netflix, ik kijk dat nu via die Ziggo Horizon box dan heb ik geen 5.1 sound.
Ik wil dus Netflix kijken via mijn Sony tv, ik heb hem op mijn Onkyo aangesloten via een Optical kabel, maar dan heb ik nog steeds alleen stereo.

Doe ik iets verkeerds
Niet elke TV zet meerkanaals surround door. Als jouw TV de output eerst terug zet naar 2.0 Stereo dan zal je geen surround krijgen al ondersteunt de bron dat origineel wel.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 20-01-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Pierre schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:25:

Doe ik iets verkeerds
Kijk eens in het pop-up menu van je onkyo wat er binnenkomt aan signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

FeaR schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:28:
[...]

Niet elke TV zet meerkanaals surround door. Als jouw TV de output eerst terug zet naar 2.0 Stereo dan zal je geen surround krijgen al ondersteunt de bron dat origineel wel.
Ik heb een Sony Bravia KDL-50W805B

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Pierre schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:44:
[...]

Ik heb een Sony Bravia KDL-50W805B
Wat staat er dan in de handleiding hierover?

Pagina: 1 ... 22 ... 40 Laatste