Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 05:43
ReCreator schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:17:
Dat zou inderdaad kunnen, het is ook wel een 50Hz brom, maar door de resonantie in de behuizing klinkt het erg hard.
Zou daar iets aan te doen zijn? Kan ik een transformator veilig vast maken?
Kijk of je de schroeven waarmee hij vast zit vaster kunt draaien. En anders doet een druppel lijm of kit soms ook wonderen. Succes!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:33

timovd

Voorsprong door techniek

Momenteel heb ik een Yamaha receiver en ik overweeg te upgraden. Ik stream veel flac bestanden over het netwerk. De Yamaha speelt 5-kanaals bestanden af als 2-kanaals (doen Marantz en Demon ook). Heeft iemand ervaring hoe Onkyo hier mee omgaat?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Vreemd, ik heb een onkyo 646 en alles wat ik stream komt er uit wat ik aanbied, dus als ik dts wav muziek stream van mijn Nas komt dat er ook uit, 6 kanalen.
Hoe stream je en met wat speel je af?
Maar een Flac bestand hoeft niet perse 6 kanalen te hebben, je versterker maakt er 6 van.
Als test draai ik nu een flac, 2 kanaals met mpc-hc, die maakt er 5.1 van afhankelijk van de modes op de versterker. Staat je versterker wel op de juiste geluid modes..?
timovd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:30:
Momenteel heb ik een Yamaha receiver en ik overweeg te upgraden. Ik stream veel flac bestanden over het netwerk. De Yamaha speelt 5-kanaals bestanden af als 2-kanaals (doen Marantz en Demon ook). Heeft iemand ervaring hoe Onkyo hier mee omgaat?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Dat is juist niet wat ik wil. Als de bron twee kanalen is, wil ik twee kanalen afspelen. Als de bron 5 kanalen is, wil ik 5 kanalen afspelen. Ik wil dus geen processing van mijn receiver.
(Met de Yamaha (maar ook Marantz en Denon) kan ik twee kanaals audio ook af laten spelen als 5- of 6-kanaals)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
dat kan gewoon met de Onkyo, 2 kanaals, gewoon op stereo modus zetten of Direct zonder processing
timovd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:46:
Dat is juist niet wat ik wil. Als de bron twee kanalen is, wil ik twee kanalen afspelen. Als de bron 5 kanalen is, wil ik 5 kanalen afspelen. Ik wil dus geen processing van mijn receiver.
(Met de Yamaha (maar ook Marantz en Denon) kan ik twee kanaals audio ook af laten spelen als 5- of 6-kanaals)

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Als de Onkyo op direct-mode staat; kan deze dan multi-channel flac (of DSD) afspelen? Wordt dit dan vervolgens als 2-channel afgespeeld?
Eerder (paar jaar geleden) heb ik wel eens gelezen dat multi-channel helemaal niet werd herkend door de Onkyo. Hoe is dat nu (met Google Cast)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
ionicdog schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:09:
dat kan gewoon met de Onkyo, 2 kanaals, gewoon op stereo modus zetten of Direct zonder processing
Dat is niet wat Timo wil!

Hij wil pure audio zonder bewerking afspelen. Tweekanaals gaat goed, meerkanaals niet (op Yamaha, Marantz, Denon). Wat hij wil weten: gaat meerkanaals audio samen met de Pure stand?

Ik heb geen idee of de Pure stand met meerkanaals audio werkt. Het werkt in ieder geval wel met de stand Direct, die laat alles onbewerkt door, stereo wordt tweekanaals afgespeeld, en 5-kanaals wordt 5-kanaals afgespeeld. De videocircuits en displays worden niet uitgeschakeld (dat doet Pure wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
timovd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:38:
Als de Onkyo op direct-mode staat; kan deze dan multi-channel flac (of DSD) afspelen? Wordt dit dan vervolgens als 2-channel afgespeeld?
Ik heb geen ervaring met multichannel flac. DSD (SACD) werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:19
ikweethetbeter schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:40:
[...]

Dat is niet wat Timo wil!

Hij wil pure audio zonder bewerking afspelen. Tweekanaals gaat goed, meerkanaals niet (op Yamaha, Marantz, Denon). Wat hij wil weten: gaat meerkanaals audio samen met de Pure stand?

Ik heb geen idee of de Pure stand met meerkanaals audio werkt. Het werkt in ieder geval wel met de stand Direct, die laat alles onbewerkt door, stereo wordt tweekanaals afgespeeld, en 5-kanaals wordt 5-kanaals afgespeeld. De videocircuits en displays worden niet uitgeschakeld (dat doet Pure wel).
Dat zou de direct audio stand wel moeten doen. Die stuurt het allemaal lekker door zoals de source het bedoelt heeft. Pure Audio zou dat ook moeten doen als ik even rond google.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Yamaha, Denon en Marantz spelen multi-channel flac-files af als 2-channel wanneer dit over het netwerk gestreamd wordt (op direct of pure-mode). Ik luister regelmatig muziek die met vijf mics is opgenomen en afgemixt. Het zou mooi zijn als ik dit via het netwerk kan streamen. Vanaf mijn computer met DP-port naar HDMI worden deze audio-files (flac) wel als multi-channel afgespeeld als de receiver in direct-mode staat. Ik begrijp dat het netwerkstreamen (DLNA-protocol?) de beperkende factor is.

Op 2l.no staan examples. Wie vind het leuk om te onderzoeken of bepaalde multichannel-bestanden (flac en DSD) worden gestreamd over het netwerk.
Vraag 1: Kan het bestand überhaupt afgespeeld/gevonden worden?
Vraag 2: Hoeveel kanalen wordt afgespeeld?

Google Cast heeft volgens mij de beperking dat multi-channel wordt afgespeeld als 2-channel. Dus op vraag 2 kan ik aannemen dat dit ook bij Onkyo van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
De stand Direct werkt, dat weet ik, dat gebruik ik soms zelf met meerkanaals audio. De stand Pure gebruik ik met tweekanaals audio, als ik cd luister (speler analoog aangesloten, hij heeft een goede DAC). Ik heb Pure nog nooit met digitale meerkanaals bronnen gebruikt.

Ik heb geen ervaring met Chrome Cast, maar volgens mij speelt deze ook AC3 af, aangezien dat een vrij gangbaar formaat is, ook bij NetFlix.

Zelf heb ik een Apple TV, en die speelt meerkanaals AC3 (audio only) af via HDMI. Meerkanaals ALAC (Apple Lossless, 2 tot 8 kanalen in een M4A container) zou ook moeten werken, maar ik heb daar geen voorbeelden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 21:54

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Ik zet net mijn trustworthy 636 aan en er valt me direct iets heel raars op. Het geluid uit verschillende kanalen heeft een delay van ongeveer 1 seconde waardoor alles met een galm klinkt.

Nieuwslezeres begint te praten en je hoort het uit links voor komen, 1 seconde later komt exact dezelfde spraak uit rechts. In eerste instantie gaf ik Ziggo de schuld, dus input veranderd en een bestand vanaf mijn laptop DNLA gepusht naar TV welke het via optische kabel naar de Onkyo stuurt: exact hetzelfde probleem.

Als ik de mode op 'Direct' zet, komt het (Ziggo TV over HDMI input) geluid uit de center speaker en met een delay uit de rechter front speaker, probleem blijft bestaan. Alle andere modes geven ook het rare delay/galm.

De afstandsinstellingen van de setup is ongewijzigd en de aantallen (pakweg 3.2 tot 3.5m van de luisteraar) klopt helemaal.

Firmware geeft niet aan geupdate te moeten worden.

Voordat ik naar een factory-reset ga kijken; iemand een idee waar ik de oplossing kan zoeken ?!

Edit: Nevermind, als ik laptop rechtstreeks over HDMI aan de Onkyo hang is het geluid prima. Eerst verder diagnoses stellen; TV, setupbox of een van die kabels doet moeilijk. Maar dat is voor vanavond.

[ Voor 9% gewijzigd door Ducksy88 op 30-09-2016 12:54 . Reden: te snel gepost. Eerst verder zoeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik dacht laat ik nu eens de Onkyo TX-NR646 kopen. Was ik al een paar maanden geleden van plan, maar ja wat te duur toen (300 euro). Maar nu zie ik dat een Onkyo TX-NR646 rond de 500 kost. 200 euro meer... iep.. Is er een nieuwe model uitgekomen, of is de Onkyo TX-NR646 ineens populair aan het worden?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
De TX-NR656 is nu uit. Er kunnen dan twee dingen gebeuren met het model van vorig jaar: of de vraag zakt waarmee ook de prijs zakt om de oude voorraden weg te werken. Of de vraag stijgt (bijvoorbeeld omdat het nieuwe model niets of weinig nieuws biedt ten opzichte van het oude model) waarmee de prijzen ook stijgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
TheKillingBean schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:18:
Ik dacht laat ik nu eens de Onkyo TX-NR646 kopen. Was ik al een paar maanden geleden van plan, maar ja wat te duur toen (300 euro). Maar nu zie ik dat een Onkyo TX-NR646 rond de 500 kost. 200 euro meer... iep.. Is er een nieuwe model uitgekomen, of is de Onkyo TX-NR646 ineens populair aan het worden?
Heb je onlangs op de website gekeken van Onkyo? In maart is de 656 aangekondigd. Hierdoor zal er vermoedelijk alleen oude voorraad liggen bij de distributeurs en resellers van de pricewatch: Onkyo TX-NR646 Zwart. Je ziet ook dat alle goedkope aanbieders hier zijn verdwenen en bij de 656 wel staan. Die EUR 300,00 was een tijdelijke prijs zoals je in de prijsgrafiek kan zien.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
FeaR schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:34:
De TX-NR656 is nu uit. Er kunnen dan twee dingen gebeuren met het model van vorig jaar: of de vraag zakt waarmee ook de prijs zakt om de oude voorraden weg te werken. Of de vraag stijgt (bijvoorbeeld omdat het nieuwe model niets of weinig nieuws biedt ten opzichte van het oude model) waarmee de prijzen ook stijgen.
En vandaag nog te koop voor 399 euro bij Ibood:
http://www.ibood.com/nl/n...sletter&utm_campaign=nl_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik zie eigenlijk zo op het eerste gezicht geen verschil dat de prijs (500 nog wat) rechtvaardigd. Er zit chromecast functionaliteit op maar om daar nou 200 euro extra voor te betalen? Kun je beter een chromecast in je 646 stoppen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Webgnome schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:27:
Ik zie eigenlijk zo op het eerste gezicht geen verschil dat de prijs (500 nog wat) rechtvaardigd. Er zit chromecast functionaliteit op maar om daar nou 200 euro extra voor te betalen? Kun je beter een chromecast in je 646 stoppen.
http://www.nl.onkyo.com/e...html?products=28345,29543
Verschillen
656 is mooier, heeft wel VLSC (Vector Linear Shaping Circuitry), AccuReflex naast Onkyo AccuEQ, Google Cast en TIDAL ondersteuning, Playback from mass storage class USB memory, Composite Video input minder en wel FireConnect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat zijn nou niet echt dingen waar ik warm voor loop. Het zijn vooral Onkyo technieken die zich volgens mij moeten bewijzen.. of heb ik dat mis?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Webgnome schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:57:
Dat zijn nou niet echt dingen waar ik warm voor loop. Het zijn vooral Onkyo technieken die zich volgens mij moeten bewijzen.. of heb ik dat mis?
AccutEQ
Ik zie dat het sinds 2014 op de markt is.

AccuReflex
Maakt dat indirect firing in plaats van reguliere hoogte speakers beter worden gecalibreerd.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 03-10-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc_blerk445
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Ik heb een vraag voor de eigenaren (of eigenaressen) van een TX-NR535.
Deze gebruik ik al een tijdje naar volle tevredenheid. Er is echter een ding wat mij is opgevallen en ik ben benieuwd of ik de enige ben die daar last van heeft.

Wanneer je internet radio (NET) afspeelt in Zone 1, is het geluid hiervan dan bij jullie ook veel luider dan bijvoorbeeld radio of cd in dezelfde zone?

Bij mij is het verschil in volume aanzienlijk, niet twee keer zo luid, maar zeker veel luider.

Het is me vooral opgevallen dat de NET bronnen, afgespeeld in Zone 2 (door een aparte, regelbare versterker) vervormd klinkt.

Ervaart iemand anders dit ook zo? Ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Iemand hier al in het bezit / ervaring met de nieuwe Onkyo TX-L20D?
Indien ja, wat zijn de eerste ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Ik vind hem te mager, ook de L50. Lijkt op een typisch Pioneer product na de overname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
marc_blerk445 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:22:
Ik heb een vraag voor de eigenaren (of eigenaressen) van een TX-NR535.
Deze gebruik ik al een tijdje naar volle tevredenheid. Er is echter een ding wat mij is opgevallen en ik ben benieuwd of ik de enige ben die daar last van heeft.

Wanneer je internet radio (NET) afspeelt in Zone 1, is het geluid hiervan dan bij jullie ook veel luider dan bijvoorbeeld radio of cd in dezelfde zone?

Bij mij is het verschil in volume aanzienlijk, niet twee keer zo luid, maar zeker veel luider.

Het is me vooral opgevallen dat de NET bronnen, afgespeeld in Zone 2 (door een aparte, regelbare versterker) vervormd klinkt.

Ervaart iemand anders dit ook zo? Ben heel benieuwd!
Dit probleem, over de volume verschillen, heb ik inderdaad ook. Echter heeft dat denk ik eerder te maken met de source dan met de receiver zelf. Als ik tv kijk en het geluid via mijn onkyo laat lopen en mijn tv volume omhoog schroef dan is het juist weer andersom >:)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:21
Mijn onkyo 626 heeft af en toe gekraak in de rechter surround kanaal de laatste tijd. Speakers wisselen heb ik gedaan, probleem blijft rechtssurround.
Het probleem is te reproduceren, met dezelfde scenes van films of series.
Nu is hij al een paar jaar oud, en geen garantie meer zover ik kan zien, ben bang dat een repartie duurder is dan een nieuwe versterker.

Heeft iemand een idee wat zou kunnen zijn??

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:53
Dat Onkyo problemen heeft (gehad) met HDMI-boards is vrij bekend en ik hoop dat er hier mensen meelezen die dat weleens aan de hand hebben gehad. Anders moet ik even zoeken en DM's gaan sturen nl. :P

Hebben jullie voortekenen gezien? Ik heb nu bijvoorbeeld bij het verlagen/verhogen van het volume en in menu's e.d. groene artifacts in beeld. Dit heb ik sinds een week en gebeurt in die gevallen op het overlay-gedeelte dat op het scherm verschijnt. Ik heb sinds vandaag echter ook dat het gebeurt in video's van lage kwaliteit waarin het beeld erg donker moet zijn, bijvoorbeeld met schaduwen die net niet compleet zwart zijn.

Ook heb ik sinds een aantal maanden heel af en toe (een keer in de week of zo) dat de receiver geen beeld of geluid ontvangt. Dan start ik mijn pc op en heeft de receiver niet door dat er muziek speelt of dat ik beeld via HDMI op mijn tv wil hebben. Maar na een reboot werkt alles weer, dus ik heb er nooit echt wat achter gezocht.

Als laatste had ik laatst een keer dat geen enkele HDMI-poort meer werkte. Ik heb toen de hele receiver moeten resetten en alles opnieuw moeten instellen om dat te verhelpen. Overigens heb ik op die dag ook alle HDMI-kabels vervangen.

Ik heb nog ongeveer 2 maanden garantie op mijn receiver en ik hoop dus dat iemand mij kan vertellen of dit inderdaad voortekenen zijn van het falen van het HDMI-board. Anders moet ik het gaan zoeken in mijn GPU, tv en Xbox, maar tot nu toe lijkt mij het overlijden van de Onkyo waarschijnlijker. Het gaat om een TX-NR717.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
De TX-NR717 valt onder de serie met verlengde garantie. En anders doet een e-mail naar Onkyo wonderen. Zodra het op het HDMI Board of DSP komt is Onkyo zeer coulant. Dus tot 2018 heb je sowieso via Onkyo verlengde garantie.

Artifacts had ik ook met mijn eerste Onkyo, alleen waren die blauw en niet groen. Al kwam dat deels (bleek naderhand) ook door de videochip te kome. Zeker omdat je met meerdere devices problemen hebt en veelal met HDMI lijkt het op een defect board. Je kan altijd de receiver aanmelden en het board laten vervangen. Let wel dat het probleem terug kan komen. Alleen het HDMI board wisselen lost de oorzaak van het probleem namelijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Goed dat je het zegt! Ik had het serienummer wel op de website ingevoerd, maar daar kwam niks uit. Ik zal ze eerst een e-mail sturen dan.

Ik snap dat het probleem terug kan komen, maar als ze de levensduur met een paar jaar kunnen verlengen ben ik al erg tevreden. Ik heb al een aantal erg mooie persoonlijke audio-revoluties mogen doormaken met Onkyo's, dus als ze ook nog eens een beetje welwillend zijn met aftersales kunnen ze in mijn boekje niet veel meer fout doen :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Vandaag de 656 aangesloten (470 euro). op basis van de eerste indruk (zover eerste indrukken wat waard zijn) zeer tevreden. De feature set en hoeveelheid aansluitingen vind ik voor deze prijs prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Ample Energy schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:06:
Goed dat je het zegt! Ik had het serienummer wel op de website ingevoerd, maar daar kwam niks uit. Ik zal ze eerst een e-mail sturen dan.
Sommige series/types zijn volgens Onkyo goed. Bijvoorbeeld ook alles van Integra zou het probleem niet moeten hebben. Maar zelfde onderdelen en bouw dus ook daar problemen. Daarom altijd contact met Onkyo zoeken. Zodra je aangeeft aan je HDMI board te twijfelen zijn ze volgens mij al over de streep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gucky
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-04 14:39
Ik heb een andere vraag:

Op mijn oude TX-NR414 kon ik via PC met browser en netwerk de URL's van audio streamers onder de favorieten invoeren op de TX-NR414. Vervolgens kon je die met de ab in de NET-stand onder favorieten terugvinden en afspelen.

Welke nieuwe receivers van Onkyo ondersteunen dat?

(Het is n.l. lang niet zo, dat de bekende diensten echt àlle internetradio bronnen bestrijken... :'( )

Ik heb nu al een aantal handleidingen door gespit, maar b.v. bij de populaire 656 is er niets over te vinden....

[ Voor 14% gewijzigd door Gucky op 18-10-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:10
Hallo iedereen.
Ben in bezit van de tx 626.
Zit met probleem vwb de netwerk verbinding.
Sinds kort gebruik ik de spotify mogelijkheid van deze receiver. Kan dan via Android spotify app muziek afspelen op mijn receiver. Daarbij gebruik ik ook vaak de Android remote app.
De receiver is bedraad aangesloten en heeft vast ip adres. Nu is het probleem dat als ik via de spotify app connectie heb gemaakt met de receiver ik daarna niet meer een verbinding krijg met de remote app. Vaak is de netwerkverbinding helemaal weg. Ik moet receiver dan van de stroom halen en weer opnieuw opstarten.
Een vervelend probleem. Wellicht heeft iemand hiervoor een oplossing?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Gucky schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:01:
Ik heb een andere vraag:

Op mijn oude TX-NR414 kon ik via PC met browser en netwerk de URL's van audio streamers onder de favorieten invoeren op de TX-NR414. Vervolgens kon je die met de ab in de NET-stand onder favorieten terugvinden en afspelen.

Welke nieuwe receivers van Onkyo ondersteunen dat?

Ik heb nu al een aantal handleidingen door gespit, maar b.v. bij de populaire 656 is er niets over te vinden....
Mijn 636 ondersteund dat, dus ik neem aan dat die hele generatie het ondersteund. Je bedoeld dit toch?
YouTube: ONKYO - Adding Internet Radio Stations

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gucky
@MrAngry,

Ja! Dat bedoel ik.
Vreemd genoeg ziet het er nog precies zo uit als bij mijn 414... :)
Maar doet de 656 dat ook?
Je zou denken van wel, maar in de handleiding staat er niets over... :(

(En Denon, Yamaha, Pioneer, kunnen die het ook?)

[ Voor 16% gewijzigd door Gucky op 18-10-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Volgens mij kom je dan uit bij diensten zoals tunein. Het My Favorites tabje is ook weg in de webinterface (en /station.cgi werkt ook niet :+).

[ Voor 111% gewijzigd door Paprika op 18-10-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Renegade666 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:48:

Nu is hij al een paar jaar oud, en geen garantie meer zover ik kan zien, ben bang dat een reparatie duurder is dan een nieuwe versterker.
Een paar jaar is gewoon garantie. Wat zegt de verkoper/Onkyo support site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
berrieberrie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:20:
Hallo iedereen.
Ben in bezit van de tx 626.
Zit met probleem vwb de netwerk verbinding.
Sinds kort gebruik ik de spotify mogelijkheid van deze receiver. Kan dan via Android spotify app muziek afspelen op mijn receiver. Daarbij gebruik ik ook vaak de Android remote app.
De receiver is bedraad aangesloten en heeft vast ip adres. Nu is het probleem dat als ik via de spotify app connectie heb gemaakt met de receiver ik daarna niet meer een verbinding krijg met de remote app. Vaak is de netwerkverbinding helemaal weg. Ik moet receiver dan van de stroom halen en weer opnieuw opstarten.
Een vervelend probleem. Wellicht heeft iemand hiervoor een oplossing?
Dit soort problemen had ik ook, ik heb het opgelost door mijn onkyo een vast ip adres te geven en de dns servers van Google te gebruiken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
FeaR schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:36:
[...]
Sommige series/types zijn volgens Onkyo goed. Bijvoorbeeld ook alles van Integra zou het probleem niet moeten hebben. Maar zelfde onderdelen en bouw dus ook daar problemen. Daarom altijd contact met Onkyo zoeken. Zodra je aangeeft aan je HDMI board te twijfelen zijn ze volgens mij al over de streep :P
Hij is nu helemaal overleden :'(

Hij viel ineens uit en deed helemaal niks meer. Na 24 uur zonder stroom had ik hem weer aangesloten, maar in plaats van een paar luide klikken bleef hij zachte klikjes geven. Uiteindelijk startte hij wel door, maar ik heb er nu geen vertrouwen meer in dat hij nog goed functioneert. Binnenkort dus maar bij Hobo afleveren en dan ik zie wel wat Onkyo er nog van kan maken. Ik heb nu tijdelijk een Sony van €250, maar die komt bij lange na niet in de buurt van de Onkyo. Setup duurde maar 20 seconden of zo, dus er zal vast winst zijn te behalen, maar dit is bijna het kwaliteitsniveau als ik had met m'n vorige Onyo. Die kwam uit zo'n kant en klare 5.1-set. Ik hoop dus dat ze mijn 717 nog kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:23

OmeJoyo

This is me

FeaR schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:36:
[...]

Bij mijn SR309 willen ze anders niets doen. Hij heeft alle klassieke hdmi board problemen maar ze willen er absoluut niet coulant mee zijn.

Ondanks dat zal de volgende toch weer een Onkyo worden, omdat het gewoon fijne apparaten zijn. Waarschijnlijk de 656.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12

InFamous

excommunicado

Iemand hier een TX-NR serie in combinatie met een Philips TV?

Sinds een aantal dagen heb ik een nieuwe TV van Philips de 55PUS6401, als ik nu de TV uitzet dan springt na een 10~20 seconden de receiver uit zichzelf weer aan.
Dit had ik met mijn vorige Samsung TV helemaal niet, ik heb in het menu van de Philips TV al diverse instellingen gewijzigd maar niks mag baten.

Is hier vanuit de Onkyo nog wat aan te doen of is dit echt een signaal op de HDMI poort van de Philips?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Zet HDMI-CEC uit, dat lost het probleem waarschijnlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Dat snap ik 8)7

Maar die heb ik nodig voor ARC en daarnaast wil ik juist alles kunnen bedienen met één afstandsbediening. Dit probleem is echter vreemd, alsof je bij het uitzetten van de TV een dubbel signaal naar de Onkyo stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Helaas is het schakelaartje "ARC aan" gecombineerd met "CEC aan". Ontwerpblunder!

Het bedienen met één AB doe ik met een Logitech Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Wat is de beste manier om een reciever in te regelen? Wanneer ik met de bijgeleverde microfoon zit te kloten komt er alleen maar een laag gebrom uit de speakers (txsr 444) dus een equaliser er tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
dudee schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:34:
Wat is de beste manier om een reciever in te regelen? Wanneer ik met de bijgeleverde microfoon zit te kloten komt er alleen maar een laag gebrom uit de speakers (txsr 444) dus een equaliser er tussen?
De beste methode is aan de slag met een dB-meter, meetlint voor de afstanden en bepaalde programma's als REW gebruiken om te zien wat alles doet (meten, bijstellen, meten, bijstellen, etc). Stapje er onder is een goed Room Correction systeem als bijvoorbeeld Audyssey XT32 (of Pro), Dirac, ARC, MCACC, et cetera. Waarna je natuurlijk op die resultaten verder kan boduren om de gewenste resultaten te krijgen. Audio is en blijft persoonlijk. Hoe lager de versie van de software des te simpeler is de meting en basaler de eventuele te kunnen maken aanpassingen. Dan zal je naar externe apparatuur of software moeten gaan kijken.

Nu heb ik zelf geen ervaring met de AccuEQ van Onkyo, maar het schijnt minder te werken dan Audyssey. Maar nogmaals, dat is puur van wat ik er van heb gelezen. Komt de Onkyo helemaal niet met resultaten na het runnen van de Room Correction? In andere woorden, is het gehele programma al eens doorlopen?

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 02-11-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
FeaR schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:49:
[...]

Komt de Onkyo helemaal niet met resultaten na het runnen van de Room Correction? In andere woorden, is het gehele programma al eens doorlopen?
Dat is het vreemde juist, ik sluit de microfoon aan en laat het programma van de reciever lopen, speakers brommen en ruizen wat en dan krijg ik de melding dat het omgevingsgeluid te luid is (enige geluid zijn de speakers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

InFamous schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:37:
Iemand hier een TX-NR serie in combinatie met een Philips TV?

Sinds een aantal dagen heb ik een nieuwe TV van Philips de 55PUS6401, als ik nu de TV uitzet dan springt na een 10~20 seconden de receiver uit zichzelf weer aan.
Dit had ik met mijn vorige Samsung TV helemaal niet, ik heb in het menu van de Philips TV al diverse instellingen gewijzigd maar niks mag baten.

Is hier vanuit de Onkyo nog wat aan te doen of is dit echt een signaal op de HDMI poort van de Philips?
Eergisteravond ineens een push melding dat er een update klaar stond, die laten lopen en het probleem is volledig opgelost. Blijkbaar was het al een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik heb het welbekende no-sound no-network issue met mijn NR509. Nu zit ik een beetje in dubio of ik voor de NR646 moet gaan of gewoon een reparatie.
Een NR646 zal dan 250 euro gaan kosten en de nr509 gratis.

Wat zijn de verschillen tussen deze twee. Volgens mij kwam ik niet heel veel verder dan 4K en 2x zoveel HDMI poorten en wat extra streamings opties (bijv google cast). Nu heb ik een 4K tv dus ik zal er wel baat bij hebben, echter heb ik nog geen 4K bron (blu-ray, xbox one S, etc).
Volgens mij is het apparaat verder even groot dus dat zal in elk geval geen issue geven.
De extra power per kanaal heb ik niet nodig, want de baas zal het echt niet waarderen als het allemaal nog harder kan :-)

Tevens voor degenen die heb hebben omgewisseld. Hoe lang is de voucher geldig?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
nhimf schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:31:

Wat zijn de verschillen tussen deze twee. Volgens mij kwam ik niet heel veel verder dan 4K en 2x zoveel HDMI poorten en wat extra streamings opties (bijv google cast). Nu heb ik een 4K tv dus ik zal er wel baat bij hebben, echter heb ik nog geen 4K bron (blu-ray, xbox one S, etc).
Dat kun je zelf toch ook wel opzoeken?

http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr509-35637.html
http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr646-124318.html
https://tweakers.net/pricewatch/compare/280878;449007/ (mogelijk niet compleet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gucky
MrAngry schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:13:
[...]

Mijn 636 ondersteund dat, dus ik neem aan dat die hele generatie het ondersteund. Je bedoeld dit toch?
YouTube: ONKYO - Adding Internet Radio Stations
UPDATE:
De TX-NR656 ondersteunt dit dus NIET! (Het lokaal invullen naam + URL van (privé) internet streams in het mapje favorieten lokaal op de receiver zèlf; zie eerdere berichten.)
Als je "gewoon" met je browser naar het ip adres gaat zie je dezelfde interface als in de 414 en YouTube, maar de lijst met naam + URL van streams onder favorieten bestaat niet meer... en kan dus niet ingevuld worden.

Wel kan je via een account bij Tunein (lees: tune-in) favorieten aanmaken (wat slechter of iets minder slecht werkt afhankelijk van de browser/hardware combinatie).
Maar dat werkt echt heel erg slecht!
Je kunt met moeite wat aanmaken in je favorieten, maar als het al werkt in je browser en app, dan doet de receiver niets anders dan fouten geven of eeuwig " connection" blijven aangeven zonder resultaat...

Hopelijk gaat Onkyo deze mogelijkheid weer beschikbaar stellen!

:(

Ik heb met een browser contact gehad via <internetadres>:8080 met de receiver, je ziet dan veel meer instellingen.... maar hoe en wat??
Ook via tty/SSL kun je er bij, maar ik weet de root login niet....

Iemand die dat weet? (Googlen leverde nog niets op.)

[ Voor 26% gewijzigd door Gucky op 06-11-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:56
ik heb nu de TX-NR 626 een tijdje lees 3/4 jaar ofzo en sinds een 2 weken ofzo start die op met amp speaker en staat in het display Z2
maar mijn 2de zone is uitgeschakeld ?

Wat zou er fout zijn gegaan ?
En ja heb hem op automatisch update

[ Voor 13% gewijzigd door ibothead op 07-11-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
Gucky schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:16:
[...]

UPDATE:
De TX-NR656 ondersteunt dit dus NIET! (Het lokaal invullen naam + URL van (privé) internet streams in het mapje favorieten lokaal op de receiver zèlf; zie eerdere berichten.)
Echt bizar, misschien moet je gewoon eens contact met Onkyo opnemen over het hoe en wat en of er nog een firmware is waarin het wel kan.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
ibothead schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:05:
ik heb nu de TX-NR 626 een tijdje lees 3/4 jaar ofzo en sinds een 2 weken ofzo start die op met amp speaker en staat in het display Z2
maar mijn 2de zone is uitgeschakeld ?

Wat zou er fout zijn gegaan ?
En ja heb hem op automatisch update
Mogelijk is de instelling gewijzigd door de update? Heb je geverifieerd dat Zone2 echt uitgeschakeld is?
Zie voor de handelingen p. 69 van de handleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

De 656 in de actie bij Wehkamp.nl en had er ook nog een tegoedbon voor liggen, dus net maar besteld :) kan niet wachten tot die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliepke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 12:49
Ik heb hier een 508 in huis en een poosje geleden begon hij tijdens het tv kijken steekjes te laten vallen. Simpelweg in de vorm van stilte van een kleine seconde in een volledige willekeurig interval. Soms minutenlang niet, soms een paar keer per minuut.
Bloedje irritant natuurlijk.

Waar kan zoiets aan liggen?

Deze "hapering" vertoont hij ook bij een verbinding met een Steam link en ik heb hem ook al een factory reset gegeven en hij is nu ook aangesloten met een andere hdmi kabel naar de tv toe.

[ Voor 23% gewijzigd door Fliepke op 07-11-2016 21:01 . Reden: :? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 21:56
PcDealer schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:30:
[...]

Mogelijk is de instelling gewijzigd door de update? Heb je geverifieerd dat Zone2 echt uitgeschakeld is?
Zie voor de handelingen p. 69 van de handleiding.
Toch niet helaas is wat anders :'(

Een geluk de mijne heeft geen andere fouten zoals hdmi ingangen die stuk gaan _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Fliepke schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:18:
Ik heb hier een 508 in huis en een poosje geleden begon hij tijdens het tv kijken steekjes te laten vallen. Simpelweg in de vorm van stilte van een kleine seconde in een volledige willekeurig interval. Soms minutenlang niet, soms een paar keer per minuut.
Bloedje irritant natuurlijk.

Waar kan zoiets aan liggen?

Deze "hapering" vertoont hij ook bij een verbinding met een Steam link en ik heb hem ook al een factory reset gegeven en hij is nu ook aangesloten met een andere hdmi kabel naar de tv toe.
In een periode dat hij kuren vertoont ben ik heel geïnteresseerd of die ook weg valt als je het volume harder of zachter zet. If so probeer de HDMI kabel er is een paar seconde uit te halen en terug te stoppen en kijk of het daarna weer een tijdje goed gaat.

Dan heb je namelijk hetzelfde probleem als ik heb, teminste zo begon het bij mij en het wordt steeds erger, enkel via de HDMI poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:39

Snuffel

Vroem!

Sinds ene klein jaar een TX-NR646 in bezit.
Heeft het een kleine 6-7 maanden prima gedaan, tot ineens het beeld wegviel op TV.
Weggebracht voor reparatie, ongerepareerd retour gekregen met de mededeling: werkt zoals het moet.
Welnu: niet.
Met geen mogelijkheid krijg ik via Main/Sub out beeld op mijn TV (of bemaer of monitor).
topic aangemaakt op Onkyo forum, aantal tips gekregen om het probleem op te lossen, maar helaas, niets werkt.
Onlyo geeft aan dat het aan mijn TV zou kunnen liggen (Samsung).
Wel raar aangezien er geen update is geweest voor de TV en de Onkyo tijdens TV kijken er zomaar mee op hield.

Zit te denken om de Onkyo om te ruilen voor een ander merk.

Maar... heeft er iemand ervaringen met een Onkyo en een Samsung TV?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 19:41
Kun je iets meer toelichten hoe e.e.a. aangesloten is. Welke tv en welke andere apparatuur heb je aangesloten en hoe?

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ja hoor:

Betreft een Samsung TV, model UE40J6200AW
Deze staat aangesloten op main out
Beamer (Mitsubishi, model weet ik even niet) op Sub out.
Op de HDMI input kanalen zit respectievelijk een HDtuner (Humax), Xbox 360, Xbox One en PC

Ik ben totaal terug gegaan naar de basics en alleen de Onkyo aangesloten op de TV, middels HDMI kabel.
In eerste instantie CEC (ANynet +) uitgezet op de TV en de receiver.
Vanuit de setup van de Onkyo zou deze al het OSD op de TV moeten weergeven, maar dat doet deze niet.
Ook als ik CEC op de receiver en TV aanzet, en laat of de TV of de receiver zoeken, dan vindt deze geen apparatuur.

Receiver aansluiten op monitor (Iiyama) via HDMI geeft hetzelfde resultaat: geen OSD te zien. Sluit ik de tuner aan op de Onkyo dan krijg ik op geen enkele manier beeld op de TV of monitor.
Alle apparatuur rechtstreek aansluiten op de TV geeft beeld op zowel TV als beamer, dus mijns inziens ligt het probleem in de Onkyo.
Zodra deze er tussne wordt gezet is het 'game over'.

Rare is dat de setup altijd heeft gewerkt en er plots mee is opgehouden....

Heb ook al meerdere HDMI kabels geprobeerd om een kabel probleem uit te sluiten.

Onkyo wijst nu naar Samsung (lekker makkelijk) en heeft al een aantal mogelijkheden gegeven om het probleem op te lossen, maar geen van allen werkt.

Zo wat meer info?

Meer info in dit topic op het Onkyo forum.

[ Voor 5% gewijzigd door Snuffel op 09-11-2016 08:45 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Alle apparatuur rechtstreek aansluiten op de TV geeft beeld op zowel TV als beamer, dus mijns inziens ligt het probleem in de Onkyo.
Klinkt als een hdmi board probleem. Ding terug sturen met de vermelding daarvan en dan zou het moeten worden opgepakt. Als jij aan kunt tonen dat het ligt aan de combinatie dan is dat toch helder? Haal je de onkyo er tussen uit heb je beeld, zet je die er weer tussen niet. Dus is het de Onkyo die iets doet.

Strava | AP | IP | AW

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Webgnome schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:36:
[...]

Klinkt als een hdmi board probleem. Ding terug sturen met de vermelding daarvan en dan zou het moeten worden opgepakt. Als jij aan kunt tonen dat het ligt aan de combinatie dan is dat toch helder? Haal je de onkyo er tussen uit heb je beeld, zet je die er weer tussen niet. Dus is het de Onkyo die iets doet.
Dat is al eerder gebeurt en ik kreeg hem ongerepareerd retour met de opmerking: werkt zoals bedoeld

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 19:41
Ik heb bij tv uitgang (setup Onkyo) HDMI out op main staan en " stel osd in" op aan.
Bij HDMI staat bij HDMI cec (rihd) aan.

Kun jij deze settings vinden in het setup menu van je Onkyo?

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ja, die kan ik zeker vinden.
Het maakt in feite niet uit welke setting ik gebruik/wijzig/aanpas, beeld wordt niet doorgegeven naar main/sub out.
Als ik CEC op aan zet op de Onkyo en verlaat het menu, dan geeft deze aan dat er geen CEC devices zijn gevonden. Doe ik dit op de TV (Anynet+ aan) dan ziet hij de Onkyo in eerste instantie wel, maar zodra ik deze definitief wil toevoegen weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

PcDealer schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:44:
Ik vind hem te mager, ook de L50. Lijkt op een typisch Pioneer product na de overname?
Te mager qua specs? Of heb je 'm al uitgetest. Ik ben geïnteresseerd, ben dus benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
De L20 is een stereo (2.1, sub is mogelijk) receiver, wel met netwerk (Airplay enzo) mogelijkheden. Deze compacte AV receiver (class D versterker ipv de klassieke class AB) klinkt, met de juiste speakers, erg goed. Zorg wel voor speakers met hoog rendement en/of een subwoofer als je van "hard" houdt.

De L50 is een surround (5.1) AV receiver, die gebruik maakt van dezelfde technologie.

De L50 heeft een kwalitatief mindere afwerking, wat je kunt zien aan de speaker klemmetjes ipv de stevige schroefaansluitingen die je op de grotere en betere receivers ziet. Dat hoeft niet veel uit te maken voor het geluid, de speakers bepalen uiteindelijk wat je hoort.

Moet het compact en met weinig warmteontwikkeling, dan kun je prima een L20 of L50 kopen, wil je kracht, dan ben je met een "bulky" klassieke receiver beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Ze zien er strak uit hoor, daar niet van. Maar exact wat hij zegt: klemmen ->
Verder geen Hybrid standby. Dat is voor mij een must have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Voor mij ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

ikweethetbeter schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:18:
De L20 is een stereo (2.1, sub is mogelijk) receiver, wel met netwerk (Airplay enzo) mogelijkheden. Deze compacte AV receiver (class D versterker ipv de klassieke class AB) klinkt, met de juiste speakers, erg goed. Zorg wel voor speakers met hoog rendement en/of een subwoofer als je van "hard" houdt.

De L50 is een surround (5.1) AV receiver, die gebruik maakt van dezelfde technologie.

De L50 heeft een kwalitatief mindere afwerking, wat je kunt zien aan de speaker klemmetjes ipv de stevige schroefaansluitingen die je op de grotere en betere receivers ziet. Dat hoeft niet veel uit te maken voor het geluid, de speakers bepalen uiteindelijk wat je hoort.

Moet het compact en met weinig warmteontwikkeling, dan kun je prima een L20 of L50 kopen, wil je kracht, dan ben je met een "bulky" klassieke receiver beter af.
Ik heb nu de TX-NR609 en wilde terug naar een stereo-opstelling. Heb dus allezes de KEF speakers verkocht en een paar Linn Katans gekocht.
Ik dacht ik neem de kleinere L20D, die heeft de nieuwste streaming opties.
Ik heb nu maar 1 kabel in mijn tv (hdmi out vanuit m'n Onkyo), dat wil ik zo houden. De rest van m'n apparatuur is met hdmi gekoppeld aan m'n receiver.
De Linn Majik DSM is versterker en streamer in 1 en heeft veel hdmi-poorten, maar is helaas een paar duizend euro en valt daarom af.
Hybrid standby heeft met energiezuinigheid te maken?

[ Voor 11% gewijzigd door ago op 13-11-2016 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
ago schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:15:
Nee. Hybrid standby is veel maar niet zuinig! Als je Onkyo uitstaat, dan wordt er een (door jou gekozen) HDMI poort direct naar je tv doorgezet, zodat je ook als je receiver uitstaat nog videobronnen kunt bekijken die er op jouw receiver zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

ikweethetbeter schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:34:
Nee. Hybrid standby is veel maar niet zuinig! Als je Onkyo uitstaat, dan wordt er een (door jou gekozen) HDMI poort direct naar je tv doorgezet, zodat je ook als je receiver uitstaat nog videobronnen kunt bekijken die er op jouw receiver zijn aangesloten.
In welke omstandigheden zou je dat willen dan? Waarom is het een must voor jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
ago schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:05:
In welke omstandigheden zou je dat willen dan? Waarom is het een must voor jullie?
Omdat ik wel eens iets wil kijken zonder receiver, dus met het geluid uit de speakers van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
ago schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:15:
[...]

Zuiniger dan in aan stand. Ik weet niet of het meer is dan de standby stand. Heb ik niet kunnen vinden.
ikweethetbeter schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:34:
[...]

Graag specifiek het opgenomen vermogen dan in die stand zodat je stelling wat meer kracht heeft.
ago schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:05:
[...]

Wat user zegt ->
ikweethetbeter schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:38:
[...]

Omdat ik wel eens iets wil kijken zonder receiver, dus met het geluid uit de speakers van de tv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Uit de handleiding:
Wanneer „HDMI Through” is ingeschakeld, stijgt het stroomverbruik, zelfs wanneer de unit in stand-by staat. Echter, de verhoging van het stroomverbruik wordt tot een minimum beperkt door automatisch over te schakelen naar de HYBRID STANDBY-modus waarin alleen het essentiële circuit in werking is.
De Engelse handleiding is meer specifiek:
■ Power consumption in standby mode
• In the following cases, the power consumption in standby mode may reach up to a maximum of 5 W:
– When "Network Standby" in "7.Hardware Setup" - "Network" is set to "On".
– When "HDMI CEC (RIHD)" is set to "On". (Depending on the TV status, the AV receiver will enter normal standby mode.)
– The "HDMI Through" setting is set to other than "Off". – When "Wakeup via Bluetooth" in "7.Hardware Setup"
- "Bluetooth" is set to "On".
• The power consumption in standby mode may be larger
than the value above while the MHL (Mobile High- definition Link) enabled mobile device connected to the AUX INPUT HDMI/MHL jack is being charged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 06-09 16:09
Ik ga volgend jaar een nieuwe 4k hdr tv kopen en een PS4 pro

Nu heb ik een Onkyo SR577 av receiver, die kan tot hdmi 1.3a aan. Dus deze kan niet de 4k beelden doorsturen van de PS4 pro spijtig genoeg.
Dus ik moet ofwel een nieuwe receiver kopen of ik moet de PS4 pro rechtstreeks aansluiten met hdmi 2.0 kabel aan de tv.

Maar nu hoe zit het met geluid? Als ik een blu ray zie zou ik wel willen genieten van de beste geluidsinstellingen: dts HD MA en Dolby truehd. Hoe kan ik dat doen? Ik heb gezien dat er hdmi audio extractors bestaan, maar ik vind er nog geen die 4k beeld laten doorgaan en dts HD en true HD eruit extracten. Of vind iemand er wel?
En ja de Ps4 pro heeft opticaal out maar dat is beperkt tot dts en dolby digital dacht ik.

En spijtig genoeg heeft mijn huidige av receiver geen ARC mogelijkheid want dan kon je denk ik de tv via hdmi audio laten returnen (audio return channel hé) naar de receiver. Maar dat is vanaf hdmi 1.4

of kan ik gewoon een hdmi splitter gebruiken? PS4 pro signaal gaat dan naar tv en naar av receiver maar wel volledig beeld en audio signaal denk ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
ARC met DTS-HD MA, DD TrueHD, ...? Dat geloof ik nooit, er zijn (bijna) geen tv's die dat ondersteunen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 06-09 16:09
ikweethetbeter schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:51:
ARC met DTS-HD MA, DD TrueHD, ...? Dat geloof ik nooit, er zijn (bijna) geen tv's die dat ondersteunen!
nee? Ow sorry ik dacht dat de tv dit gewoon terug loopt naar de receiver zonder data verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Is het geen optie om via de audio-out van je tv terug naar de receiver te gaan?

Ik gebruik het zelf ook om het geluid van de apps via Android TV op de TV terug naar de receiver te sturen via een optische kabel, works like a charm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Thimp schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:09:
Ik gebruik het zelf ook om het geluid van de apps via Android TV op de TV terug naar de receiver te sturen via een optische kabel, works like a charm :).
Maar niet met DTS-HD of Dolby TrueHD, want dat past niet over een optische kabel. Ik doe dit wel bij m'n ouders (met zo'n normale 3.5 mm-kabel), maar die hebben speakers die toch niks hebben aan DTS-HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 13:23
Gisteren heb ik mijn tx-nr656 binnengekregen, met een Jamo S606 5.0 set.
Gelijk begonnen met installeren uiteraard!

Alles prima, totdat ik wifi in wilde stellen. Het wachtwoord instellen was niet te doen. Pijltjes op remote werkte verkeerd om (links was naar boven, toets naar rechts was op het scherm naar beneden)

Ook was de responsetijd ongeveer 3 minuten!

Hierna ander netwerk genomen (geen 5G), en met de WPS knop geprobeerd. Dit werkte helaas ook niet.

Ik zie dat er recent een nieuwe firmware is uitgebracht, maar zie niet of dit probleem hier ook mee opgelost is.
Hier iemand met ervaringen, en nog liever, een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de mijne (zelfde model) bedraad heb (1 kabel extra naar een apparaat waar al zoveel kabels naartoe lopen :+), maar ik heb zelf nergens last van vertragingen. Komt dit alleen bij het instellen van de WIFI voor? En met responsetijd refereer je naar internet of het uitvoeren van acties die je doet via de afstandsbediening?

Ik draai de laatste versie dus ik kan het vanavond voor je testen...

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 23-11-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 13:23
De responsetijd is de reactie tussen afstandsbediening en reactie op het scherm.
Ik heb het inderdaad alleen ervaren met het instellen van het wachtwoord voor Wifi.

Router staat best ver weg, maar heb wel zeer sterk wifi signaal.

Edit:
Gisterenavond nogmaals geprobeerd, voor de zekerheid usb stick met nieuwe firmware voorbereid.

Het blijkt dat het display op de receiver zelf wel snel werkt, en dat door die opzet ook de richting op de tv niet overeenkomt.
Na ww invullen via display van receiver werkt alles vlekkeloos!

Vervolgens FW via wifi geupdate, ook prima gewerkt.
Bedankt voor de reactie!

[ Voor 45% gewijzigd door bakkerr op 24-11-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 19:58
hey allemaal,

ik ben in het bezig van een NR656. en nadat ik deze had geupdate naar de laatste firmware zou ik DTS:X moeten hebben.

echter met de setupbox van KPN kan ik geen DTS neural X als luistermodus selecteren, ik krijg enkel DTS neural X wanneer ik echt een DTS demo download.

is dit standaard? ik was in de veronderstelling dat je de neural X in de luistermodus kan selecter voor elke source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Ik heb gisteren ook de nr656 binnen gekregen. Hiervoor een sr605 gehad. Qua instellingen en mogelijkheden prima apparaat. Het enige waar ik mee zit is de geluidskwaliteit. Bij mijn vorige sr605 had ik een mooi vol geluid. Nu met de nr656 klinkt alles heel blikkerig. Hebben meer mensen hier last van of ben ik de enige? Speakerset en kabels zijn allen hetzelfde gebleven. Enkel de versterker vervangen.
Ik heb al met de instellingen zitten prutsen, maar krijg het niet zo mooi vol als mijn vorige Onkyo. Kan toch niet zo zijn dat mijn oude beestje van 9 jaar oud beter presteert qua geluid???

Tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Voor mij heeft Onkyo het voorlopig afgedaan.

Mijn 646 voor de tweede keer opgestuurd wegens niet functioneren HDMI out, vandaag een prijsopgave gekregen voor reparatie.
Hoezo prijsopgave? Omdat men 'waterschade' heeft geconstateerd wat niet binnen de garantie valt, en dus zijn de kosten voor mij. Totaal € 396,00

Mocht het al waterschade zijn, dan had dit de eerste keer geconstateerd moeten zijn.
Daarnaast ben ik dermate zuinig op mijn spullen en is het totaal, maar dan ook totaal onmogelijk dat er water of enige andere vloeistof in het apparaat is gekomen.

Echt ongelooflijk dit, en al helemaal de prijsopgave die men geeft. Is gewoon de prijs voor een complete machine! En dat terwijl ik 100% zeker weet dat de geconstateerde waterschade gewoon niet correct is.

Heb al een mail terug gestuurd naar de verkoper met de opmerking erbij dat ik een passende oplossing verwacht i.p.v. het laten betalen van een compleet nieuw apparaat.
Ben benieuwd wat dit voor een reactie geeft, maar ik ben mijn vertrouwen voorlopig compleet kwijt.
Niet zozeer in Onkyo zelf, als het apparaat werkt is het een meer dan prima ding, maar wel met het service apparaat wat erachter hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10
Iemand een idee wanneer de TX-NR656 de Google Cast update krijgt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand hier ervaring met de pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart (buiten de Cast ondersteuning om dus haha)?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:33
DennusB schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:23:
Iemand hier ervaring met de pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart (buiten de Cast ondersteuning om dus haha)?
Ik heb deze sinds gisteren staan en ik kan er dus nog niet heel veel over zeggen.

Is er iets specifieks dat je zou willen weten?

Mijn vorige receiver was een TX-SR307 en mijn eerste indruk is dat er een hoop verbeterd is.
Het onscreen display om de instellingen te wijzigen werkt vlot en is duidelijk.
Deze receiver maakt geen gebruik meer van Audyssey, room calibration gebeurt nu met Onkyo's eigen AccuEQ. Of dit een verbetering is t.o.v. Audyssey kan ik niet zeggen, maar van wat ik zo lees zou het wel eens een stap terug kunnen zijn.

Het geluid is vergeleken met mijn oude TX-SR307 beter. Het klinkt 'schoner', bij gebrek aan een beter woord.

Waar ik nog wel een beetje mee zit is het volume van de speakers alsook de subwoofer out.
Ik maak gebruik van een setje Jamo A405 HCS5 en deze produceerden met mijn TX-SR307 op een volume van 30-40 een vol geluid dat mijn niet al te grote huiskamer goed vulde. Voor een zelfde volume moet ik de TX-NR656 echter tot boven de 50 opendraaien.
Dit is zo voor elk apparaat dat aan de receiver hangt, in dit geval een Vodafone thuis STB, een HDX1000 mediaspeler en een Chromecast(1).

Alles is aangesloten met HDMI en zonder losse coax en/of optische kabels. Ik heb dit ook nog niet geprobeerd omdat ik juist van die kabel jungle af wilde.

Wellicht is dit normaal voor deze receiver, het volume gaat ook van 0 tot 100 tegenover 0 tot 75 op de TX-SR307, maar mijn hoofd is het er nog niet mee eens.
Ik krijg nu steeds de indruk dat de receiver enorm z'n best moet doen om er een beetje geluid uit de persen.

Bovenstaande wil ik sowieso even hier voorleggen om te kijken wat men er van zegt, maar als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Ik heb de receiver nu net een dag staan dus ik ben nog volop aan het uitzoeken wat 'ie doet en hoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Kipcorn schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:39:
[...]

Ik heb deze sinds gisteren staan en ik kan er dus nog niet heel veel over zeggen.

Is er iets specifieks dat je zou willen weten?

Mijn vorige receiver was een TX-SR307 en mijn eerste indruk is dat er een hoop verbeterd is.
Het onscreen display om de instellingen te wijzigen werkt vlot en is duidelijk.
Deze receiver maakt geen gebruik meer van Audyssey, room calibration gebeurt nu met Onkyo's eigen AccuEQ. Of dit een verbetering is t.o.v. Audyssey kan ik niet zeggen, maar van wat ik zo lees zou het wel eens een stap terug kunnen zijn.

Het geluid is vergeleken met mijn oude TX-SR307 beter. Het klinkt 'schoner', bij gebrek aan een beter woord.

Waar ik nog wel een beetje mee zit is het volume van de speakers alsook de subwoofer out.
Ik maak gebruik van een setje Jamo A405 HCS5 en deze produceerden met mijn TX-SR307 op een volume van 30-40 een vol geluid dat mijn niet al te grote huiskamer goed vulde. Voor een zelfde volume moet ik de TX-NR656 echter tot boven de 50 opendraaien.
Dit is zo voor elk apparaat dat aan de receiver hangt, in dit geval een Vodafone thuis STB, een HDX1000 mediaspeler en een Chromecast(1).

Alles is aangesloten met HDMI en zonder losse coax en/of optische kabels. Ik heb dit ook nog niet geprobeerd omdat ik juist van die kabel jungle af wilde.

Wellicht is dit normaal voor deze receiver, het volume gaat ook van 0 tot 100 tegenover 0 tot 75 op de TX-SR307, maar mijn hoofd is het er nog niet mee eens.
Ik krijg nu steeds de indruk dat de receiver enorm z'n best moet doen om er een beetje geluid uit de persen.

Bovenstaande wil ik sowieso even hier voorleggen om te kijken wat men er van zegt, maar als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Ik heb de receiver nu net een dag staan dus ik ben nog volop aan het uitzoeken wat 'ie doet en hoe.
Je kan het volume van elke ingang met +10 verhogen maximaal, ik heb dit bij bijna alle ingangen gedaan (ergens tussen de +7 en +10) en nu staat ie op hetzelfde volume als mijn 309 stond :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
Kipcorn schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:39:
[...]
In het kort: laat het los.

De stand van de volumeknop zegt niets over het vermogen wat de receiver levert. Als je op een schaal van 0 - 100 telkens op 97 - 98 zit te spelen dan zou ik de gedachte snappen, maar in dit geval niet. Het is niet zo dat je op 50% van het volume ook 50% van het vermogen gebruikt.

Ik weet niet wat Onkyo aangeeft als referentievolume (wordt soms in de handleiding vermeldt) maar dat zou pas iets aangeven. Veel receivers meten (ongeveer) het volume van -80 dB tot +18 dB. Bij 0,0 dB gaat de receiver pas echt versterken, alles daaronder is een verzwakking. Bij Denon is het zo dat op de schaal van 0 - 100 de 0,0 dB waarde pas ergens bij 80/90 ligt. Dus met 50 -100 zou ik me geen zorgen maken.

Daarbij is 30/40 op een schaal van 0 - 75 ook niet zo verschillend van 50 op een schaal van 0 - 100.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 15-12-2016 13:09 ]

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:33
OmeJoyo schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:41:
[...]

Je kan het volume van elke ingang met +10 verhogen maximaal, ik heb dit bij bijna alle ingangen gedaan (ergens tussen de +7 en +10) en nu staat ie op hetzelfde volume als mijn 309 stond :)
Ik zag het inderdaad, IntelliVolume of zoiets. Dat zou ik wel kunnen doen, al is het maar omdat de neuroot in mij er niet zo goed tegen kan dat het volume zo 'hoog' staat.
FeaR schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:54:
[...]

In het kort: laat het los.

De stand van de volumeknop zegt niets over het vermogen wat de receiver levert. Als je op een schaal van 0 - 100 telkens op 97 - 98 zit te spelen dan zou ik de gedachte snappen, maar in dit geval niet. Het is niet zo dat je op 50% van het volume ook 50% van het vermogen gebruikt.

Ik weet niet wat Onkyo aangeeft als referentievolume (wordt soms in de handleiding vermeldt) maar dat zou pas iets aangeven. Veel receivers meten (ongeveer) het volume van -80 dB tot +18 dB. Bij 0,0 dB gaat de receiver pas echt versterken, alles daaronder is een verzwakking. Bij Denon is het zo dat op de schaal van 0 - 100 de 0,0 dB waarde pas ergens bij 80/90 ligt. Dus met 50 -100 zou ik me geen zorgen maken.

Daarbij is 30/40 op een schaal van 0 - 75 ook niet zo verschillend van 50 op een schaal van 0 - 100.
Dat is goed om te weten. Bedankt. :)

Dat laatste klopt ook wel. De schaal is wat ruimer op de NR656.

Ik ga er vanavond nog maar eens voor zitten. Het zal wel een kwestie van wennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 23:19
Ik heb op het forum diverse zoektermen losgelaten maar kan het niet vinden. Ik heb een TX-NR509. Deze is in de garantie periode al een keer gerepareerd, het hdmi bord is vervangen. Na de garantie periode is nogmaals het bord vervangen via Onkyo ivm met netwerkwerk problemen. Na beide keren werkte het apparaat weer na behoren. Onkyo word zeker niet dagelijks gebruikt maar een keer of 2 in de week voor een paar uur zeker. Is dus niet veel. Gekoppeld aan de Dune D1, en de tv en muziek via het netwerk.
Nu heb ik via laatst genoemde een probleem met het geluid. Maar dat is maar op 1 zender. Ik krijg om de 15 a 20 seconden een snerpend geluid uit beide speakers. Dezelfde zender met dezelfde stream op een internetradio en via vlc player geven dit rare geluid niet.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
mike123 schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:29:
Ik heb op het forum diverse zoektermen losgelaten maar kan het niet vinden. Ik heb een TX-NR509. Deze is in de garantie periode al een keer gerepareerd, het hdmi bord is vervangen. Na de garantie periode is nogmaals het bord vervangen via Onkyo ivm met netwerkwerk problemen. Na beide keren werkte het apparaat weer na behoren. Onkyo word zeker niet dagelijks gebruikt maar een keer of 2 in de week voor een paar uur zeker. Is dus niet veel. Gekoppeld aan de Dune D1, en de tv en muziek via het netwerk.
Nu heb ik via laatst genoemde een probleem met het geluid. Maar dat is maar op 1 zender. Ik krijg om de 15 a 20 seconden een snerpend geluid uit beide speakers. Dezelfde zender met dezelfde stream op een internetradio en via vlc player geven dit rare geluid niet.
Bij "zender" denk ik aan ouderwetse radio, bij "audio via het netwerk" en "stream" denk ik aan Spotify, Deezer en internet radio.

Wat voor stream is het, hoe luister je ernaar, via welke techniek, naar welke url?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 10:16

Fustje

Koel bewaren

Vads schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:19:
Iemand een idee wanneer de TX-NR656 de Google Cast update krijgt?!
Op deze pagina wekken ze de suggestie dat Google Cast via FW update beschikbaar is.

Ik zal vanavond eens kijken of mijn TX-NR656 deze FW al heeft, anders update ik 'm en kijk ik of GC werkt.

Ik kan geen release date verder erover vinden, dus wellicht zit ie er in.
mike123 schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:29:
Doet me denken aan een probleem dat ik heb gehad met m'n kabelontvanger van Ziggo. Coaxkabel bleek niet 100% dus viel het ontvangstsignaal soms onder de drempel waardoor je soms een paar blokken in beeld krijgt en ook zo'n snerpend geluid.

Maar inderdaad de vraag hoe je de 'zender' ontvangt?

Edit: FW update gedaan maar geen Cast.

[ Voor 41% gewijzigd door Fustje op 19-12-2016 17:34 ]

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 23:19
ikweethetbeter schreef op maandag 19 december 2016 @ 07:11:
[...]

Bij "zender" denk ik aan ouderwetse radio, bij "audio via het netwerk" en "stream" denk ik aan Spotify, Deezer en internet radio.

Wat voor stream is het, hoe luister je ernaar, via welke techniek, naar welke url?
De zender is van Sky en die heeft een internetstream.
Ik luister via NET van de Onkyo. Dus een bekabelde stream van Sky radio. De stream is http://8593.live.streamtheworld.com:3690/SKYRADIOAAC_SC en http://www.skyradio.nl/player/skyradio.pls
Deze heb ik in ieder geval ingevoerd onder favorieten en spelen ook af. Alleen komt er dus steeds een hoge toon, pitch, tussendoor. Bij beide urls. Voer ik deze in in bv Vlc player dan heb ik die storing niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Misschien interessante aanbieding:
Onkyo SKH-410 (2 atmos speakers) voor €64,50 (inclusief verzending) met code 0101
https://doublepoint.nl/on...eakers-2-stuks-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10
dragon2 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:11:
Misschien interessante aanbieding:
Onkyo SKH-410 (2 atmos speakers) voor €64,50 (inclusief verzending) met code 0101
https://doublepoint.nl/on...eakers-2-stuks-zwart.html
Meteen gekocht, dank je voor deze supertip!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
DoeEensGek schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:29:
Ik heb even wat zitten testen, maar krijg ook die oplossing niet werkend. Waaraan dat ligt geen idee.
In alle gevallen komt dan ook het volume herhaal niet door, welke wel werkt met het losse ir-oog.
Andere signalen komen ook niet door.
3.5mm mono en stereo kabels geprobeert. Ook een los oog geprobeert.

Zo eens kijken om onkyo te mailen.
Na een drukke tijd weer eens naar dit probleem gekeken. Met een arduino en ir receiver eens gemeten en toen kwam ik erachter dat het signaal uit het losse ir-zender niet herkenbaar was, maar vanaf de afstandsbediening wel herkenbaar was. het ir zender maar eens uit z'n behuizing gehaald en het werkte. _/-\o_
Blijkbaar is het gaatje waar het ir-ledje achterzit te klein 8)7 .

Ach is dat opgelost, maar nu, het is wel fijn om in de huiskamer te zien of de onkyo aanstaat of niet. Hiervoor maar eens gaan kijken naar de achterkant van het apparaat. De subwoofer van Harmen en kardon staat wel in de huiskamer (logisch ahum). Maar op de sub zit een mooi ledje welke brand bij gebruik. En de sub heeft een optie om aan en uit te gaan via een 3.5mm kabel. Zonder kabel doet de sub het op gevoel. Met kabel kan hij door de receiver aan/uit gezet worden. Maar laat nou net onkyo dat niet hebben |:( .

Nu was mijn plan om een scart of hdmi kabel door te knippen en daar pin met spanning van te pakken. Scart is niet aanwezig dus dan maar hdmi. Via de pinout kom ik bij pin 18 welke dus 5v zou hebben. Even met de multimeter doorgenomen en gevonden. ook de ground gevonden. Even snel aan de andere 3.5mm jack geplakt en getest, hdmi kabel zit in de hdmi out van de onkyo, en dit werkt prima. Sub kan 5v tot 30v aan, zit waarschijnlijk een relais in.
Ben ik weer blij met m'n custom oplossing. Nog wel even netjes afwerken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik heb definitief afscheid genomen van mijn 646 en heb de Denon 2300 gekocht.

Eerlijk is eerlijk: wat een verschil! Onkyo haalt het niet bij de bij de Denon, op geen enkel gebied.
Klinkt misschien negatief maar voor mij geen Onkyo meer .... Maar dat heeft meer met de service, of gebrek aan service, te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Snuffel schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:42:
Ik heb definitief afscheid genomen van mijn 646 en heb de Denon 2300 gekocht.

Eerlijk is eerlijk: wat een verschil! Onkyo haalt het niet bij de bij de Denon, op geen enkel gebied.
Klinkt misschien negatief maar voor mij geen Onkyo meer .... Maar dat heeft meer met de service, of gebrek aan service, te maken..
Hoe is de service beter van Denon?

Pagina: 1 ... 21 ... 40 Laatste