Gisteren het programma doorgezet voor een 646. Ben benieuwd wat dat mij gaat brengenrenedis schreef op zondag 10 juli 2016 @ 19:13:
[...]
Nope heeft de TV niet. Zit mij te bedenken dat alles geaard is (ook de consoles) op de TV na.
Even kijken of ik op één of andere manier de TV kan aarden om te testen.
[afbeelding]
Excuus, tot 31 augustus 2016.
Ik krijg 125,- euro voor de 609 of ik kan kiezen om een vervangende 646 te kopen voor 250,- euro.
Zo zit je tv te kijken, zo valt het signaal weg en is met geen mogelijkheid weer terug te krijgen.
Lijkt er sterk op dat M+S out beide het begeven hebben, ik krijg geen enkel beeld meer door op TV en/of beamer.
Wel vreemd, aangezien hij alleen in een kast staat, er komt niemand aan de kabels/kast en toch is het ineens defect.
Volgens mij een bekend probleem bij Onkyo als ik het goed heb?
Iemand enige ervaring met reparatie onder garantie? En welke tijd daarmee gemoeid is?
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Standaard vraag. Kan de Onkyo zijn warmte goed kwijt?Snuffel schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:58:
Na 8 maanden heeft mijn 646 opeens een probleem.
Zo zit je tv te kijken, zo valt het signaal weg en is met geen mogelijkheid weer terug te krijgen.
Lijkt er sterk op dat M+S out beide het begeven hebben, ik krijg geen enkel beeld meer door op TV en/of beamer.
Wel vreemd, aangezien hij alleen in een kast staat, er komt niemand aan de kabels/kast en toch is het ineens defect.
Iemand enige ervaring met reparatie onder garantie? En welke tijd daarmee gemoeid is?
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Als ik het goed heb is de 646 zo recent dat "het bekende" probleem niet voor zou moeten komen.Snuffel schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:58:
Na 8 maanden heeft mijn 646 opeens een probleem.
Er staan genoeg voorbeelden in dit topic over de garantieafhandeling vermeld. Neem eerst contact op met je verkoper.Iemand enige ervaring met reparatie onder garantie? En welke tijd daarmee gemoeid is?
Voor geen één receiver is een (te) krappe ruimte een goed idee.PcDealer schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:13:
[...]
Als ik het goed heb is de 646 zo recent dat "het bekende" probleem niet voor zou moeten komen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Zal vandaag eens contact opnemen met de verkopende partij (MM).
Hebben receivers net als computers / processors geen beveiliging tegen oververhitting om schade te voorkomen?FeaR schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:54:
[...]
Voor geen één receiver is een (te) krappe ruimte een goed idee.
Is niet bepaald de eerste keer dat het fout gaat.
Nu was de mail afkomstig van @pioneer.eu ?
Zijn ze gefuseerd of dergelijke? Mis ik iets?
Bij te warm zal een receiver inderdaad uitschakelen of - wanneer aanwezig - de interne koeling activeren. Het is alleen niet goed om een apparaat te warm te laten worden. De HDMI boards die veel sterven bij elk merk komt veelal door het te lang, te veel warm worden. Dergelijke defecten komen ook niet door één dag wat te warm worden van het apparaat. Ook elco's zijn tot een bepaalde temperatuur geschikt. Een keer een piek overleven ze wel, maar constant te warm is gewoon niet goed.Olaf van der Spek schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:01:
[...]
Hebben receivers net als computers / processors geen beveiliging tegen oververhitting om schade te voorkomen?.
Je ziet tegenwoordig ook meer actieve koeling in receivers. Enkele kleine fans in de onderkant om koele lucht aan te voeren of een grote fan aan de bovenkant om warme lucht af te voeren.
De audiovisuele tak van PIoneer is inderdaad door Onkyo overgenomen, zie ook dit nieuwsbericht. Wat er precies met de TX-NR609 mis zou moeten zijn durf ik niet te zeggen. Dat is wel een model uit de jaren/reeksen dat de HDMI boards overlijden, maar dat treft veel meer series qua jaar en type. Waarom dan allen de TX-NR609 wordt genoemd?renedis schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:38:
Ik heb misschien de feiten & fabels gemist maar heb vandaag een mail gehad met een voucher-code voor een nieuwe 646 vanwege de problemen met de 609.
Nu was de mail afkomstig van @pioneer.eu ?
Zijn ze gefuseerd of dergelijke? Mis ik iets?
[ Voor 48% gewijzigd door FeaR op 19-08-2016 14:50 ]
Thanks voor de info, is compleet aan mij voorbij gegaan. De 609 inruil was naar aanleiding van een eigen initiatief van uit mijn kant hoor, niets geautomatiseerd. Ik had rare problemen welke niet direct aan de HDMI-board waren te verwijten. Toch kwam ik in aanmerking voor een 646.FeaR schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:46:
[...]
Bij te warm zal een receiver inderdaad uitschakelen of - wanneer aanwezig - de interne koeling activeren. Het is alleen niet goed om een apparaat te warm te laten worden. De HDMI boards die veel sterven bij elk merk komt veelal door het te lang, te veel warm worden. Dergelijke defecten komen ook niet door één dag wat te warm worden van het apparaat. Ook elco's zijn tot een bepaalde temperatuur geschikt. Een keer een piek overleven ze wel, maar constant te warm is gewoon niet goed.
Je ziet tegenwoordig ook meer actieve koeling in receivers. Enkele kleine fans in de onderkant om koele lucht aan te voeren of een grote fan aan de bovenkant om warme lucht af te voeren.
[...]
De audiovisuele tak van PIoneer is inderdaad door Onkyo overgenomen, zie ook dit nieuwsbericht. Wat er precies met de TX-NR609 mis zou moeten zijn durf ik niet te zeggen. Dat is wel een model uit de jaren/reeksen dat de HDMI boards overlijden, maar dat treft veel meer series qua jaar en type. Waarom dan allen de TX-NR609 wordt genoemd?
Geen idee wat deze nog waard is, of het een realistische prijs is.
Nu heb ik een Marantz SR4600, alleen deze heeft geen HDMI ingangen, dat wil ik wel graag ivm bekabeling en meerdere HDMI apparaten dan m'n TV ingangen heeft.
De KPN TV Box heb ik nu via een optical aangesloten op de Marantz. De TV is analoog ook aangesloten op de Marantz voor als ik de DVD/Chromecast/XBMC gebruik.
Wat vinden jullie, is dit een redelijke prijs voor het product, en ga ik het verschil echt merken in kwaliteit, of kan ik beter iets meer uitgeven voor een nieuwe?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Duidelijk verhaalrenedis schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:07:
[...]
Thanks voor de info, is compleet aan mij voorbij gegaan.
Welke prijs je er voor over hebt is aan jezelf, daar is GoT niet het medium voor. Maar ik zou toch echt afraden om een TX-SR606 te nemen. Als eerste het feit dat die serie één van de ergste problemen heeft met de HDMI boards die sneuvelen. Natuurlijk kan je tot 2018 het kosteloos laten maken, maar het probleem zal nooit echt weg zijn aangezien men het HDMI Board vervangt en niets doet aan de bron van het probleem. Daarnaast is de TX-SRxx6 serie een serie met zeer slechte voedingen. Meetresultaten zijn niet echt meer beschikbaar op de diverse sites, maar het stond me bij dat een TX-SR606 zo'n 30 Watt per kanaal doet voordat de receiver in de protectie schiet. Eerlijk is eerlijk: qua vermogen is dat nog steeds meer dan genoeg voor een goed feestje in de huiskamer. Maar het totaalplaatje zou mij in ieder geval een dergelijke receiver laten staan. Een jaartje geleden heb ik mijn Denon AVR-2809 verkocht voor iets meer (maar dat was dus vorig jaar). Dan zou ik liever naar zoiets uitkijken dan een Onkyo uit die serie.Ora et Labora schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:30:
Een vraagje, via Marktplaats kan ik een Onkyo TX-SR606 aanschaffen voor € 175,-
Als je puur wil vervangen voor HDMI dan eerst even bepalen welke HDMI-versie je nodig hebt. Aangezien je de TX-SR606 aanhaalt gok ik dat HDMI 1.3 (HD Audio) meer dan genoeg is en er geen eis is voor 3D (HDMI 1.4) of zelfs UHD (HDMI 2.0)? In dat geval zou ik tweedehands kijken. Genoeg receivers die worden gedumpt omdat de eigenaar wel naar nieuwere HDMI standaarden of opties als WiFi of Spotify Connect wil.
[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 19-08-2016 15:40 ]
Iemand die ook ervaring met bi-amping heeft?
Na openen beperkt houdbaar
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Mijns inziens voegt passief Bi-Ampen (oftewel het in dit geval toewijzen van twee extra eindtrappen van een receiver) niets toe. Als je versterker een mindere voeding heeft heb je mogelijk nog minder vermogen doordat je in plaats van vijf nu opeens zeven kanalen aan moet sturen. Al zal vermogen in de gemiddelde huiskamer niet snel een issue mogen zijn. Het hele idee van dat men me Bi-Amp meer vermogen heeft is daardoor niet correct (naast het feit dat je het dus niet nodig hebt). Je stuurt nog steeds de speaker aan via het interne filter van de speaker. Pas bij actief filteren en met meerdere versterkers ga je stappen maken (actieve Bi-Amp of zelfs Tri-Amp), maar dat zie je eigenlijk nooit door de complexiteit en benodigde extra apparatuur.
Zou ik Passief Bi-Ampen als ik de extra kanalen van mijn receiver niet zou gebruiken? Waarschijnlijk wel omdat het er leuk uit ziet. Zou ik er aan vasthouden als de wens is de extra eindtrappen in te zetten voor andere kanalen? Absoluut niet.
Maar deze discussie ligt zeer dicht tegen het wel of niet horen van verschillen tussen kabels en is dus een discussie die je nooit echt zal "winnen".
Uiteraard moet iedereen het zelf bepalen maar op een gemiddelde onkyo ga je er geen winst mee behalen... Het is m.i. meer in de categorie "omdat het kan" en "kiek es wat een hoop kabels"
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Op zich heeft de handleiding gelijk over dat het "Bi-Amp" is, het is alleen niet de volledige term. Het is passief omdat je nog steeds het filter van je speakers gebruikt. Waarbij dus ook verticaal en horizontaal niet aan wordt gehaald.
De versterker biedt gescheiden laag en midden/hoog aan en heb dus ook een dubbel luidsprekerdraad liggen.
Edit: het is dus idd een hoog 'omdat het kan' gehalte, omdat ik toch geen atmos speakers heb en de fronts het ondersteunen.
[ Voor 16% gewijzigd door Fustje op 19-08-2016 18:24 ]
Het ziet er allemaal mooi uit met de dubbele kabels en het idee er achter is leuk, maar passief Bi-Amp is een stuk basaler dan men denkt.
Let wel dat het mijn mening is dat het niets toevoegt. Zoals gezegd zit er in dit gebied heel veel gevoel en wat je hoort (wilt horen). Zelf testen is natuurlijk zo te doen. Maar ATMOS opgeven als dat een wens is voor passief Bi-Amp zou ik in ieder geval niet doen.
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 19-08-2016 18:33 ]
Dus in feite zou ik in de speaker moeten kijken of ze idd nog door een filter lopen? Tja, of het veel verschil maakt weet ik niet, maar het klinkt in ieder geval gewoon goed.
Atmos probeer ik vast ook wel een keer.
En dan de hamvraag, hoe klinken ze als je ze niet bi-wired aansluit?
- za 6/8; trade in aangevraagd
- ma 8/8; shipping label ontvangen
- wo 10/8; 609 gratis opgestuurd naar LetMeRepair (Duitsland), overigens zonder aankoopbewijs
- vr 19/8; kortingscode ontvangen & de 646 besteld bij onkyoshop.com
Nu afwachten wanneer die binnenkomt, maar vooralsnog vreesde ik dat het langer zou duren voordat de voucher binnenkwam.
Simpele JBL e80 meen ik.renzo4000 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:17:
Je luidsprekers hebben bijna zeker weten een filter ingebouwd... Welke heb je precies?
En dan de hamvraag, hoe klinken ze als je ze niet bi-wired aansluit?
Ik zal ze binnenkort normaal aansluiten, heb ik in combinatie met deze versterker nog niet geprobeerd.
En ter aanvulling:Yo-L schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:47:
Voor anderen die het interessant vinden: in het kort mijn ervaring met Onkyo trade-in nadat mijn 609 uit 2012 het opgaf (no sound issue), de timeline:
- za 6/8; trade in aangevraagd
- ma 8/8; shipping label ontvangen
- wo 10/8; 609 gratis opgestuurd naar LetMeRepair (Duitsland), overigens zonder aankoopbewijs
- vr 19/8; kortingscode ontvangen & de 646 besteld bij onkyoshop.com
Nu afwachten wanneer die binnenkomt, maar vooralsnog vreesde ik dat het langer zou duren voordat de voucher binnenkwam.
- di 23/8; ontvangen 646 via UPS
Al met al dus doorlooptijd van 2,5 week van aanvragen trade-in tot ontvangst vervangende 646 met bijbetaling.
Ik ben in bezit van tx 626 deze heeft zone 2 doorgifte maar alleen van de analoge signalen. Vraag kunnen de tx 646 of 656 wel de digitale inputs doorgeven naar zone 2? Iemand hier ervaring mee?
vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen
De NET-functie doet het ook wel op zone2, maar om deze reden heb ik ook de analoge aansluitingen gebruikt. Op zone 1 krijgt digitaal altijd de voorkeur. Blijft wel een beetje raar.berrieberrie schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:13:
Hallo allemaal
Ik ben in bezit van tx 626 deze heeft zone 2 doorgifte maar alleen van de analoge signalen. Vraag kunnen de tx 646 of 656 wel de digitale inputs doorgeven naar zone 2? Iemand hier ervaring mee?
Je bedoeld dan dat ik bijvoorbeeld de bluray speler digitaal(hdmi) en analoog moet aansluiten en zo de audio naar zone 2 krijg?Hageneis schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:12:
[...]
De NET-functie doet het ook wel op zone2, maar om deze reden heb ik ook de analoge aansluitingen gebruikt. Op zone 1 krijgt digitaal altijd de voorkeur. Blijft wel een beetje raar.
Is natuurlijk jammer van de apperaten die geen anologe aansluitingen meer hebben zoals de chromecast en de raspbery met kodi.
vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen
Dat bedoel ik inderdaad zo.berrieberrie schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:58:
[...]
Je bedoeld dan dat ik bijvoorbeeld de bluray speler digitaal(hdmi) en analoog moet aansluiten en zo de audio naar zone 2 krijg?
Daar heb je helemaal gelijk in en ik snap ook niet waarom dat zo is. Net-functie werkt namelijk ook op zone 2 en dat is ook digitaal.Is natuurlijk jammer van de apperaten die geen anologe aansluitingen meer hebben zoals de chromecast en de raspbery met kodi.
Mijn huidige 608 gaat naar mijn stiefzoon omdat ie op hem zelf gaat.
Ik ben dus opzoek naar een nieuwe receiver.
Ik kan de 646 plus atmos speakers voor 530 euro ophalen, maar nu kan ik weinig vinden over de meerwaarde van de atmos speakers vooral dus de upfiring speakers.
Het wordt dan 5.1.2 met upfiring speakers maar omdat er dus nog heel weinig atmos materiaal is ben ik benieuw hoe het DSU gedeelte wordt ervaren, dus het upmixing van non atmos materiaal naar atmos.
Als dit weinig toevoegt kan ik misschien beter voor die 530 euro een zwaardere receiver nemen?
Dts X heeft de tegenhanger met neural X , maar bij dts X heb je toch geen extra speakers nodig?
Dan kan ik beter en duurdere receiver nemen met dts X zodat ik de upmix van dts X kan gebruiken
Zelf heb ik deze receiver ook en bevalt me op en top.
Ben ook nog op zoek naar 2 nette speakertjes die ik op het plafond kan monteren voor atmos. Iemand hier ideeën over?
Ik dacht dat er verschil zat tussen "echte" atmos speakers een normale speakers?
Wat als je bijv dipool speakers zou gebruiken?
Dipool is volgens mij wel iets anders want de speakers die voor atmos gebruikt worden, worden apart aangestuurd.
Wat zo is? Het minder zien van analoge uitgangen op bronapparatuur of beperkingen als geen digitale ingangen doorzetten naar Zone 2? Dat eerste zal met vraag & aanbod te maken hebben. Geen losse DAC en/of analoge uitgangen op een bronapparaat scheelt toch weer ontwikkel- en productiekosten. Dat laatste is puur zodat hogere modellen wat meer te bieden hebben dan de modellen er onder. Nieuwste is HDMI Out op een andere Zone dan MAIN.Hageneis schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 08:20:
[...]
Daar heb je helemaal gelijk in en ik snap ook niet waarom dat zo is. Net-functie werkt namelijk ook op zone 2 en dat is ook digitaal.
Sluit alles netjes aan, start de receiver, ik volg de instructies en daarna schakelt de receiver uit zichzelf uit.
Zet hem daarna weer aan, 3 min ongeveer en schakelt weer uit.
3e keer aangezet, Krijg ik op de display te zien" volume 23" en daarna 2 "klikjes" (lijkt wel een of andere zekering) en krijg dan op het osd " NG:LCRSLSRBLBR" te zien
Dat gebeurt nu elke keer wanneer ik hem opstart. krijg dan wel beeld op hdmi 1 maar de receiver reageert nergens op, tenzij ik de instelmicrofoon aansluit, dan kom ik op de kalibratiemenu van de speakers. doe ik dat schakelt hij na een paar min uit.
Kan ook de mic erin en eruit halen als ik de melding "NG:LCRSLSRBLBR" krijg. Dan reageert de afstandsbediening wel en kan ik in het menu komen. Paar min later schakelt hij zichzelf weer uit -.-
Wat ik ook wil vermelden is dat ik geen geluid krijg. Alleen maar beeld. Krijg wel geluid met in de kalibratiemenu.
Reset al geprobeerd. Firmware update ook.
Ook getest zonder speakers en hdmi kabels. Krijg dan precies dezelfde meldingen.
Pff heb geen idee waar het aan kan liggen...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Adel_F16 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:16:
Net een Onkyo nr646 gekocht.
Sluit alles netjes aan, start de receiver, ik volg de instructies en daarna schakelt de receiver uit zichzelf uit.
Zet hem daarna weer aan, 3 min ongeveer en schakelt weer uit.
3e keer aangezet, Krijg ik op de display te zien" volume 23" en daarna 2 "klikjes" (lijkt wel een of andere zekering) en krijg dan op het osd " NG:LCRSLSRBLBR" te zien
Dat gebeurt nu elke keer wanneer ik hem opstart. krijg dan wel beeld op hdmi 1 maar de receiver reageert nergens op, tenzij ik de instelmicrofoon aansluit, dan kom ik op de kalibratiemenu van de speakers. doe ik dat schakelt hij na een paar min uit.
Kan ook de mic erin en eruit halen als ik de melding "NG:LCRSLSRBLBR" krijg. Dan reageert de afstandsbediening wel en kan ik in het menu komen. Paar min later schakelt hij zichzelf weer uit -.-
Wat ik ook wil vermelden is dat ik geen geluid krijg. Alleen maar beeld. Krijg wel geluid met in de kalibratiemenu.
Reset al geprobeerd. Firmware update ook.
Ook getest zonder speakers en hdmi kabels. Krijg dan precies dezelfde meldingen.
Pff heb geen idee waar het aan kan liggen...
Kun je eens checken of je de kabels goed hebt aangesloten?Some receivers go into a protect mode if the speaker wires are bumped together and do not come out unless they are reset
Read more: http://repairalmostanythi...rotect-help#ixzz4IeKRVTcq
Het laatste. Zoals gezegd kan Zone 2 wél Net-functies aan, óók als er op Main een al andere digitale bron speelt.FeaR schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 16:50:
[...]
Wat zo is? Het minder zien van analoge uitgangen op bronapparatuur of beperkingen als geen digitale ingangen doorzetten naar Zone 2?
Bedankt voor je reactie. Heb ik al gedaan. Krijg precies dezelfde meldingenWebgnome schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:34:
[...]
[...]
Kun je eens checken of je de kabels goed hebt aangesloten?

als je hem zelf gekocht hebt zou ik zeggen DOAAdel_F16 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:44:
[...]
Bedankt voor je reactie. Heb ik al gedaan. Krijg precies dezelfde meldingen.
Vandaag een nieuwe gekregen, deze doet het perfectWebgnome schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:46:
[...]
als je hem zelf gekocht hebt zou ik zeggen DOA
http://www.nl.onkyo.com/e...46-31-08-2016-125246.html
Staat erop en werkt!
Hier kan je test audio DL;http://www.demo-world.eu/2d-demo-trailers-hd/
Ik heb een film The huntsman winterswar met DTS MA waarin ook DTS X zit
Hier een overzicht met films die DTS X hebben
http://www.nextgenhometheater.com/dtsx-blu-ray-movies/
[ Voor 60% gewijzigd door ionicdog op 31-08-2016 13:05 ]
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om als ik op de onkyo een input selecteer dat het betreffende apparaat en de tv (bijv een ps4, ziggo kastje) vanzelf aan gaan? Luxeprobleem natuurlijk, maar zou wel mooi zijn.
Cool! Moest je opnieuw de speaker calibratie draaien?ionicdog schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:56:
Dts x update is er
http://www.nl.onkyo.com/e...46-31-08-2016-125246.html
Staat erop en werkt!
Hier kan je test audio DL;http://www.demo-world.eu/2d-demo-trailers-hd/
Ik heb een film The huntsman winterswar met DTS MA waarin ook DTS X zit
Hier een overzicht met films die DTS X hebben
http://www.nextgenhometheater.com/dtsx-blu-ray-movies/
Logitech harmony remote gebruiken.Fuff schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:36:
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om als ik op de onkyo een input selecteer dat het betreffende apparaat en de tv (bijv een ps4, ziggo kastje) vanzelf aan gaan? Luxeprobleem natuurlijk, maar zou wel mooi zijn.
Ik doe het later nog een keer
Fonta schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:11:
[...]
Cool! Moest je opnieuw de speaker calibratie draaien?
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Als de speakers niet veel toevoegen kan ik misschien beter een duurdere onkyo aanschaffen
Na de update kreeg ik de vraag of ik de calibratie wou uitvoeren.
Dit simpelweg gedaan en nadat dit klaar was, had ik helemaal geen geluid meer.
Hierbij viel het mij op dat de firmware versie die in het menu weergegeven werd 2x een ? bevatte.
Na een paar herstarts en een factory reset zag ik later in het menu opeens dat ik een firmware update kon doen, deze was in tegenstelling tot de andere zeer snel klaar en stopte met Completed! op het scherm.
Na uit en weer aan zetten was mijn geluid gelukkig terug en werkt dts:x naar behoren.
Wat voegt een duurdere dan toe?diazull37 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:36:
Kan iemand zijn ervaringen delen mbt atmos upfiring speakers van onkyo en de 646?
Als de speakers niet veel toevoegen kan ik misschien beter een duurdere onkyo aanschaffen
Verwijderd
Ik heb een 636 en heb weleens twee KEF KHT2005 eitjes aangesloten als upfiring Atmos speakers in combinatie met een aantal Atmos films. Ik vind het weinig tot eigenlijk niets toevoegen. Het geluid uit de Atmos speakers klinkt te zacht in default en daarmee nauwelijks hoorbaar. Dat kan uiteraard worden opgekrikt, maar blijft marginaal.diazull37 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:36:
Kan iemand zijn ervaringen delen mbt atmos upfiring speakers van onkyo en de 646?
Misschien dat er inwendig wat anders is maar volgens mij is dat niet echt merkbaar.
Het model is wel mooier vindt ik persoonlijk maar of je daarvoor 150 euro meer wilt betalen.
Atmos speakers zijn toch technisch anders dan kef eitjes?Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:59:
[...]
Ik heb een 636 en heb weleens twee KEF KHT2005 eitjes aangesloten als upfiring Atmos speakers in combinatie met een aantal Atmos films. Ik vind het weinig tot eigenlijk niets toevoegen. Het geluid uit de Atmos speakers klinkt te zacht in default en daarmee nauwelijks hoorbaar. Dat kan uiteraard worden opgekrikt, maar blijft marginaal.
Is het dan wel een goede test?
Ik wil atmos gebruiken icm de DSU en de NEURAL X upmixer voor niet atmos materiaal, maar er zijn zeer weinig gebruikers ervaringen .
Grofweg dit: https://tweakers.net/pricewatch/compare/449007;542495/DaSaN schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:16:
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de TX-NR646 en de TX-NR656? Ik kom op internet weinig noemenswaardige verschillen tegen, behalve de prijs...
Zie verder 646 datasheet en 656 datasheet
En anders:
http://www.nl.onkyo.com/e...6-124318.html?tab=Details
http://www.nl.onkyo.com/e...6-129914.html?tab=Details
[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 01-09-2016 22:55 ]
Verwijderd
Volgens mij is er niet zoveel verschil tussen "Atmos" speakers en conventionele speakers. Die van Onkyo zelf bijvoorbeeld zijn full-range: http://www.nl.onkyo.com/d..._SKH-410_datasheet_EN.pdf en Klipsch heeft een Atmos 2-weg speaker zoals mijn KEF.diazull37 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:41:
[...]
Atmos speakers zijn toch technisch anders dan kef eitjes?
Is het dan wel een goede test?
Dat is correct.Fonta schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:39:
Naar mijn weten is de opbouw van atmos upfiring speakers iets anders in de vorm dat er zaken gedaan zijn om het geluid meer te "richten" en minder naar de zijkanten te laten gaan.
Dan haal ik me de 646 op
Ja, maar ik geloof niet dat de hoeken de juiste positionering is. Dat zou je moeten opzoeken.diazull37 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:09:
Zou ik 2 speakertjes boven in de hoeken hangen zou dit werken met atmos?
Dan haal ik me de 646 op
Zie hier: http://www.dolby.com/us/e...r-setup/5-1-2-setups.html
[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 03-09-2016 09:39 ]
Dat kan natuurlijk. Maar het is een object based geluidseraring waardoor je dus geen speakers moet hebben die het geluid alle kanten heen stuurt.Fonta schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:53:
Volgens dat plaatje zou je de ceiling speakers bijna recht boven je moeten hangen, lijkt mij dat je daar ook andere speakers voor kan gebruiken dan dolby atmos upfiring speakers.
hoe bedoel je dit? speaker is toch een speaker?PcDealer schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:37:
[...]
Dat kan natuurlijk. Maar het is een object based geluidseraring waardoor je dus geen speakers moet hebben die het geluid alle kanten heen stuurt.
kan ik later wel eens speakers erbij halen die mischien wat betr zijn en mischien is dan het atmos ook wat meer mainstream
[ Voor 21% gewijzigd door diazull37 op 03-09-2016 14:34 ]
Lees een paar commentaren terug: Fonta in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3"diazull37 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:24:
[...]
hoe bedoel je dit? speaker is toch een speaker?
Je kan je post editten, wist je dat?diazull37 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:30:
kan ik later wel eens speakers erbij halen die mischien wat betr zijn en mischien is dan het atmos ook wat meer mainstream
Je hoeft geen Atmos gelijk in te regelen, je kan ook gewoon ouderwets 5.1 doen.
[ Voor 37% gewijzigd door PcDealer op 03-09-2016 15:04 ]
Ik vind het verschil tussen de 646 en de 656 nou ook niet bijster grootdiazull37 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:30:
maar in ieder geval , er zijn dus weinig mensen die ervaring hebben met atmos, ik zie de 646 plus skh410 staan voor 530 euro, als het echt niet veel toevoegt tot nu toe lijkt mij de 656 een iets mooier model en nieuwer nauurlijk.
Verwijderd
Ik zie op de Onkyo site staan dat dit door een firmware update wordt toegevoegd.
Dan kan je waarschijnlijk nog wel een tijdje gaan wachten.Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:11:
Is er iemand die kan zeggen of de Google Cast functie op de tx-nr656 of tx-nr555 al werkt?
Ik zie op de Onkyo site staan dat dit door een firmware update wordt toegevoegd.
Af en toe spring het beeld van de tv kort op zwart als ik iets afspeel via één van de aangesloten apparaten (STB/Xbox/Chromecast). Vaak speelt het geluid gewoon door, maar soms blijft het beeld langer zwart en valt het geluid ook weg. Soms heb ik er een week lang geen last van, en dan krijg ik dit probleem ineens meerdere keren binnen een aantal minuten. Keuze van bronapparaat lijkt hier geen invloed op te hebben.
Iemand een idee waar ik dit moet zoeken? Kan ik ergens een instelling aanpassen, of zou er echt iets kapot zijn? Heb al geprobeerd te zoeken op tweakers/internet, maar het laat zich niet met 1 term (die bij mij bekend is dan) beschrijven, waardoor je uitkomt op allerlei andere problemen.
Hier gekeken?Arrne schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:55:
Iemand een idee waar ik dit moet zoeken? Kan ik ergens een instelling aanpassen, of zou er echt iets kapot zijn? Heb al geprobeerd te zoeken op tweakers/internet, maar het laat zich niet met 1 term (die bij mij bekend is dan) beschrijven, waardoor je uitkomt op allerlei andere problemen.
http://www.nl.onkyo.com/e...-care-program-119261.html
Kan het zijn dat warmte buiten en de zon van invloed is? Koudere dagen geen probleem, op warme dagen wel?
Ik heb daar met hetzelfde setje ook wel eens last van. Komt volgens mij door de connectie tussen de hdmi kabel en de hdmi ingang. Bij mij zit dat een beetje los. Ff goed aandrukken en ik kan weer even vooruit.Arrne schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:55:
Ik heb hier sinds een klein jaar een Onkyo HT-S3705 5.1 setje staan. Werkte altijd prima, maar sinds kort werkt die toch niet meer helemaal naar behoren. Wellicht dat iemand hier me in de goede richting kan helpen.
Af en toe spring het beeld van de tv kort op zwart als ik iets afspeel via één van de aangesloten apparaten (STB/Xbox/Chromecast). Vaak speelt het geluid gewoon door, maar soms blijft het beeld langer zwart en valt het geluid ook weg. Soms heb ik er een week lang geen last van, en dan krijg ik dit probleem ineens meerdere keren binnen een aantal minuten. Keuze van bronapparaat lijkt hier geen invloed op te hebben.
Bedankt, zal er eens kijken.PcDealer schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:37:
[...]
Hier gekeken?
http://www.nl.onkyo.com/e...-care-program-119261.html
Kan het zijn dat warmte buiten en de zon van invloed is? Koudere dagen geen probleem, op warme dagen wel?
Ik heb niet het idee dat er een direct verband is met warmte. Gisteren aangezet (geen warme dag) en toen had ik er meteen last van. Nadat ie een tijdje aan stond (dus warmer) was het veel minder frequent.
Goeie, ik zal alle stekkers eens nalopen als ik thuis kom. Wellicht even kijken of het helpt om HDMI kabels te vervangen.anie schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:17:
[...]
Ik heb daar met hetzelfde setje ook wel eens last van. Komt volgens mij door de connectie tussen de hdmi kabel en de hdmi ingang. Bij mij zit dat een beetje los. Ff goed aandrukken en ik kan weer even vooruit.
Mooi apparaat maar ik heb wel wat opstart problemen.
Heb ook het probleem dat het beeld weg valt via passthrough lijkt een handshake probleem met de ziggobox.
Volgend probleem is de calibratie van de speakers , ik krijg steeds de melding van teveel ruis, weet niet hoe ik dit moet oplossen want het is een x goed gegaan maar omdat ik wat instellingen verkeerd had heb ik het nog eens geprobeerd en nu krijg ik steeds die melding
Helaas vandaag weer exact het zelfde probleem 3 maanden garantie op vervangen onderdelen. (eindtrap en voedingscircuit)duhuh schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:51:
Mijn 626 is na 6 maanden en 2 weken vandaag doorgebrand.
Natuurlijk gelijk terug gebracht naar winkel (correct) echter kon men niet vertellen hoelang de onderzoek en eventueel reparatie gaat duren.
Weet iemand misschien iets meer qua ervaring ?
Op 04-06-2014 aangeschaft dus net uit de garantie.
Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft ?
nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan
Het valt nog steeds onder garantie: profit! Of geloof jij ook dat de verkoper voor een duur luxe product na ongeveer 2 jaar en 3,5 maanden niets meer hoeft te doen?duhuh schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:02:
[...]
Helaas vandaag weer exact het zelfde probleem 3 maanden garantie op vervangen onderdelen. (eindtrap en voedingscircuit)
Op 04-06-2014 aangeschaft dus net uit de garantie.
Klinkt erg gaaf en lijkt ook echt van boven te komen. Dit dan wel met een echte Atmos bluray.diazull37 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:36:
5.1 Upmixing naar atmos was niet beter dan de 5.1 ervaring. Ik kreeg ze toen gratis en zou ze voor het geld niet kopen, nog te weinig content.
Helaas worden veel atmos films alsnog zonder atmos in NL uitgebracht, het is dus erg goed zoeken. De 646 bevalt mij verder uitstekend en ik zou niet een duurdere kopen als je niet de extra functionaliteit daarvan nodig hebt.
Het heeft een Marvell Qdeo. Ik zie nergens staan dat de chip 60 Hz ondersteunt of dat de receiver HT-R990 HDMI 2.0 heeft. Als ik kijk naar de looks van de receiver, ziet het er uit als een TX-NR636/TX-NR646 en deze worden inmiddels niet meer aangeboden door Onkyo.dbz1985 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:44:
Iemand ervaring met de onkyo ht-s9405thx set in combi met 4k tv? Stuurt de receiver 30fps of 60fps op 4k tv?
Het is ook geen courant model.
Bij de HT-R993 staat wel vermeld 60 Hz capable: http://www.nl.onkyo.com/e...x-120121.html?tab=Details
4K/60 Hz-Capable HDMI® Terminals for Ultra HD Entertainment*1
*1 4K/60 Hz video is supported on HDMI inputs 1/2/3/4, the frontside input, Main Out, and Sub Out
[ Voor 34% gewijzigd door PcDealer op 17-09-2016 22:01 ]
Was wel al zo ver dat het een ht-r990 betreft maar kan er verder niet echt zo 1 2 3 zo iets over vindenPcDealer schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:52:
[...]
Het heeft een Marvell Qdeo. Ik zie nergens staan dat de chip 60 Hz ondersteunt of dat de receiver HT-R990 HDMI 2.0 heeft. Als ik kijk naar de looks van de receiver, ziet het er uit als een TX-NR636/TX-NR646 en deze worden inmiddels niet meer aangeboden door Onkyo.
Het is ook geen courant model.
Bij de HT-R993 staat wel vermeld 60 Hz capable: http://www.nl.onkyo.com/e...x-120121.html?tab=Details
[...]
[...]
Geen 60, maar 30 Hertz:dbz1985 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:59:
[...]
Was wel al zo ver dat het een ht-r990 betreft maar kan er verder niet echt zo 1 2 3 zo iets over vinden
Tabel voor videoresolutie
De volgende tabellen geven aan hoe videosignalen bij verschillende resoluties naar buiten worden gebracht door de AV-receiver.
NTSC/PAL
Beschikbare resoluties: [3840 × 2160 24/25/30 Hz]
http://www.nl.onkyo.com/d...al_HT-S9405THX_DeNlSv.pdf, pagina 85
Dat laatste had ik even overheen gelezen maar thx voor het vinden van de info :-) ik had google er al op los laten gaan wn kon het maar niet vinden
Het probleem doet zich voor wanneer er een tijdje op 1 zender gekeken wordt. Als je dan zapt naar een ander komt er een luide plop uit de speakers en gaat de onkyo uit. Hij kan daarna weer aan waarna hij weer even werkt en het ritueel zich herhaalt. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Heb alle speakers etc al losgehad en opnieuw aangesloten, maar heeft geen zin gehad...
Dit doet zich ook voor wanneer ik bijv van cd naar tv of pc switch.
Nu wil ik een jbl studio 250 erop aansluiten, de vraag is alleen moet ik hem op de reciever inregelen of op de subwoofer zelf?
Ligt eraan hoe je de subwoofer aansluit. De 250p heeft n LFE uitgang zie ik. Als je via die uitgang aansluit op de sub ingang op de receiver, dan laat je de receiver de crossover regelen en zet je de crossover op de sub geheel open.dudee schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:44:
Ik heb een onkyo 7.1 txsr 444 reciever.
Nu wil ik een jbl studio 250 erop aansluiten, de vraag is alleen moet ik hem op de reciever inregelen of op de subwoofer zelf?
Nu weet ik niet of je die op het oog had.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat was de vraag inderdaadHulleman schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:23:
[...]
Ligt eraan hoe je de subwoofer aansluit. De 250p heeft n LFE uitgang zie ik. Als je via die uitgang aansluit op de sub ingang op de receiver, dan laat je de receiver de crossover regelen en zet je de crossover op de sub geheel open.
Nu weet ik niet of je die op het oog had.
Ik heb een Onkyo TX-NR646 in combinatie met een Android Smart TV. Alle apps die ik op de TV gebruik, zoals Netflix en Plex hebben een lip sync delay. Hoe kan ik dit aanpassen? Aangezien de source TV is, kan ik niet bij de audio instellingen.
http://www.uk.onkyo.com/f...l&cat=2&id=426&artlang=en en anders in de setting van de tv kijken ?
Het geluid komt echter echt uit de receiver zelf. Als ik de receiver dan iets optil aan de voorkant dan stopt het geluid. er trilt dus iets mee in de versterker en resoneert in de behuizing.
Zou dit iets kunnen zijn wat makkelijk op te lossen is? Misschien een component dat trilt en ik vast kan zetten met lijm of epoxy?
Ik weet niet of dit echt een Onkyo specifiek probleem is. Ik heb op Google wat rond gezocht, maar kon er eigenlijk niets over vinden (of ik zoek met de verkeerde woorden).
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Ik ken het probleem niet, maar trillen met 50Hz zou kunnen komen door een transformator die los zit.ReCreator schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:42:
Ik heb even een vraag, ik heb in 2011 een Onkyo receiver gekocht, (Onkyo TX-SR309), en deze eigenlijk nooit gebruikt, maar sinds een jaartje ongeveer gebruik ik deze. Nu is het echter zo dat de versterker vaak een luide zoem geeft, heel vervelend.
Het geluid komt echter echt uit de receiver zelf. Als ik de receiver dan iets optil aan de voorkant dan stopt het geluid. er trilt dus iets mee in de versterker en resoneert in de behuizing.
Zou dit iets kunnen zijn wat makkelijk op te lossen is? Misschien een component dat trilt en ik vast kan zetten met lijm of epoxy?
Ik weet niet of dit echt een Onkyo specifiek probleem is. Ik heb op Google wat rond gezocht, maar kon er eigenlijk niets over vinden (of ik zoek met de verkeerde woorden).
Dat zou inderdaad kunnen, het is ook wel een 50Hz brom, maar door de resonantie in de behuizing klinkt het erg hard.ikweethetbeter schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:57:
[...]
Ik ken het probleem niet, maar trillen met 50Hz zou kunnen komen door een transformator die los zit.
Zou daar iets aan te doen zijn? Kan ik een transformator veilig vast maken?
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."