Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:19
EWK schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:13:
[...]

[...]

[...]

Oke, dit dus gedaan. Nu weet ik weer waarom ik het geluid via spdif liet lopen (het had inderdaad niets met 5.1 te maken), het geluid komt (indien chromecast direct op de receiver is aangesloten) via de tv en niet via de speakers. Mijn geluid van de tv staat altijd op 0, want ik wil alle geluid over de speakers. Hier de gebruiksaanwijzing voor geraadpleegd, maar ik zie niet waar ik dit zou kunnen instellen. Wel welk apparaat op welke hdmipoort zit (cd, vcr sat etc), maar niet hoe dit met het geluid regel.
Iemand raad?
uit de handleiding
• Geluid echter wilt weergeven via de luidsprekers die op de AV-receiver zijn aangesloten, moet u in aanvulling op
een HDMI-verbinding ook een afzonderlijke analoge of digitale audioverbinding maken.
Lijkt er dus op dat dit type A/V receiver nog niet de mogelijkheid heeft om het HDMI geluid direct naar de luidsprekers te sturen en HDMI dus eigenlijk alleen een doorvoer van HDMI IN -> HDMI OUT lijkt te zijn. Volgens mij is het dus met dat type receiver niet mogelijk wat jij wil.

(bron: http://www.nl.onkyo.com/d...8/21438847_2272892f81.pdf pagina 27)

[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 22-05-2016 17:06 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Webgnome schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:05:
[...]

uit de handleiding

[...]

Lijkt er dus op dat dit type A/V receiver nog niet de mogelijkheid heeft om het HDMI geluid direct naar de luidsprekers te sturen en HDMI dus eigenlijk alleen een doorvoer van HDMI IN -> HDMI OUT lijkt te zijn. Volgens mij is het dus met dat type receiver niet mogelijk wat jij wil.

(bron: http://www.nl.onkyo.com/d...8/21438847_2272892f81.pdf pagina 27)
Ah, dat had ik gemist. Dankjewel!
Daarom had ik dus de spdif nodig, verklaart alles. Zet ik die er weet tussen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:38
Heb mn 636 ingeruild voor een 656, ofwel de 2016 serie, maar ik kom dr niet helemaal uit nog.....
Wil graag mn tweede HDMI gebruiken, echter als ik in de HDMI instellingen MAIN + SUB gebruik krijg ik met geen mogelijkheid de UBD op 4K weergave, wat ik ook probeer. Alleen met HDMI op MAIL wel correcte 4K, inclusief HDR weergave, iemand een oplossing?
Dit terwijl toch duidelijk was aangegeven in handleiding en op info site van Onkyo dat beide HDMI uit zowel HDMI 2.0A zijn voor de HDCP 2.2.2 en HDR uitgave.

Trouwens na wat proberen dus dan eindelijk the Revenant in 4K, wat een mooi scherp en contrastrijk beeld....
momenteel 1 van de beste UBD die we hIer in NL beschikbaar hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
dinandus schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:42:
Heb mn 636 ingeruild voor een 656, ofwel de 2016 serie, maar ik kom dr niet helemaal uit nog.....
Wil graag mn tweede HDMI gebruiken, echter als ik in de HDMI instellingen MAIN + SUB gebruik krijg ik met geen mogelijkheid de UBD op 4K weergave, wat ik ook probeer. Alleen met HDMI op MAIL wel correcte 4K, inclusief HDR weergave, iemand een oplossing?
Dit terwijl toch duidelijk was aangegeven in handleiding en op info site van Onkyo dat beide HDMI uit zowel HDMI 2.0A zijn voor de HDCP 2.2.2 en HDR uitgave.

Trouwens na wat proberen dus dan eindelijk the Revenant in 4K, wat een mooi scherp en contrastrijk beeld....
momenteel 1 van de beste UBD die we hIer in NL beschikbaar hebben
Geen oplossing helaas, wel een mogelijk oorzaak; Onkyo maakt in bijna al hun receivers onderscheid in Main/sub, waarbij sub een stuk minder toffe output geeft, combinatie van MAIN+SUB zal in hun ogen hetzelfde zijn gok ik.

Bijvoorbeeld; bij de TX-NR717 hebben ze op pagina 92 vd manual een handige tabel staan welke resoluties/framerate het aankan en bij welke ouput. In de manual van de 656 heb ik dat helaas niet kunnen vinden. Ik denk dat je in deze richting moet gaan zoeken!

extratje; input hdmi poort 4 tm 7 ondersteunt geen HDCP2.2 maar HDCP1.4. Wel 4K maar geen 4:4:4. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
update CSP programma : gister ( 23-05) mijn 609 retour ontvangen.
Direct aangesloten en alles lijkt te functioneren. Helaas wel alle instellingen weg (ook van sound) dus das weer even instellen geblazen, maar zeker heen halszaak
Display lijkt bij mij ook vervangen ( had kapotte pixels daarin) en die zie ik niet meer.

Al met al een prima ervaring zo. Ik hoop dat de 609 voorlopig nog flink blijft spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:38
Martijnkoevoets, dank voor je beantwoording.
Tja gezien, de Main+Sub gaat denk ik in in je overzicht tot slechts 1080.....
Hoewel ze mooi in de produkt prospect melding maken van beide HDMI aansluiting voldoen aan de nieuwste benodigde specs special voor 4K, wordt er over de gewenste set up door mijn nergens iets gerept dat het tegelijkertijd gebruiken van beide HDMI uitgangen dus niet mogelijk is....
zal ze een een vraag hierover gaan mailen...

Iemand een AVR tip waarbij dit wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:18
Heb gezocht in dit topic en kwam daar een aantal reacties tegen over de Pioneer HTP-072 maar ik wil toch vragen naar wat meer informatie over de ervaringen met deze reciever als die er zijn. Deze is namelijk vandaag in de aanbieding bij iBood voor 199 en ik twijfel sterk om deze aan te schaffen. Hij voldoet aan minimaal 4 apparaten, 3D/4K passthrough ivm combinatie PS4 (Toekomstige PS4 4K)/Nvidia Shield en qua geluid ben ik geen audio expert en neem ik al vrij snel genoeg als het geluid goed is voor een film/game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Wellicht is het handiger om op dit topic te kijken:
Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:18
Daar kwam ik geen hits tegen vandaar dat ik hier iets had geplaatst maar zal hem daar ook even plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cnet
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 10:27
Ik vraag het hier maar even in plaats van weer een nieuw topic te openen.
Ik heb een klein probleempje met mijn Onkyo TX-NR414. Tijdens een avondje film kijken ging mijn reciever spontaan uit. En daarna weer aan. Waarna die weer uit ging. En dat ging zo nog een tijdje door. Normaal film kijken is er niet meer bij. Nu een paar dagen later doet ie niet anders dan een klikkend geluid te maken.
Dus ik vermoed dat het niet mijn HDMI board is. Maar eerder mijn voeding of zoiets.
Nu heb ik hem gekocht in najaar 2013 dus garantie heb ik niet meer. Heeft iemand een idee of dit een dure reparatie gaat zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 05:43
Staat hij in een afgesloten kastje? Stof al eens verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Kijk eens wat hij doet zonder speakerkabels aangesloten.

De voeding nameten is altijd een goede start. Afhankelijk van je kennis en kunde is dat iets wat je zelf kunt doen met een goede multimeter. De service manual is beschikbaar voor dit model.

[ Voor 70% gewijzigd door donny007 op 13-06-2016 00:16 ]

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
Cnet schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:54:
Ik vraag het hier maar even in plaats van weer een nieuw topic te openen.
Ik heb een klein probleempje met mijn Onkyo TX-NR414. Tijdens een avondje film kijken ging mijn reciever spontaan uit. En daarna weer aan. Waarna die weer uit ging. En dat ging zo nog een tijdje door. Normaal film kijken is er niet meer bij. Nu een paar dagen later doet ie niet anders dan een klikkend geluid te maken.
Dus ik vermoed dat het niet mijn HDMI board is. Maar eerder mijn voeding of zoiets.
Kijk eens naar het klantenservice van Onkyo met dit soort klachten of verder in dit topic.
Hier dus: http://www.nl.onkyo.com/e...rvice-program-118747.html
Nu heb ik hem gekocht in najaar 2013 dus garantie heb ik niet meer. Heeft iemand een idee of dit een dure reparatie gaat zijn of niet?
Jij denkt dat een receiver niet langer mee mag gaan dan 3 jaar?

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 13-06-2016 00:13 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cnet
PcDealer schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:12:
[...]
Kijk eens naar het klantenservice van Onkyo met dit soort klachten of verder in dit topic.
Hier dus: http://www.nl.onkyo.com/e...rvice-program-118747.html

[...]

Jij denkt dat een receiver niet langer mee mag gaan dan 3 jaar?
Tuurlijk wel. Daar hoop je toch minimaal 10 jaar plezier van te kunnen hebben niet waar?

M'n reciever staat in een av meubel. Maar met nog genoeg ruimte (3 á 3,5cm) om z'n warmte kwijt te kunnen.
Ik heb op de site van Onkyo gekeken maar als ik het serie nummer invul staat er dat ik niet in aanmerking kom voor reperatie garantie.

Ik heb me speakers los gekoppeld en me versterker op het stroomnet aangesloten.
Dit is wat je dan hoordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

De witte relais bij de speakeruitgangen zijn voor de speakerprotectie. De zwarte op dat verticale bord schakelt de unit in/uit vanuit stand-by.

Ik ken dit model niet, maar je kunt beginnen met het meten van voltages naar de diverse onderdelen. De service manual had ik al gelinkt.

Mijn oudere Onkyo had een probleem met de 5V voeding voor de DSP-chip, die vertoonde een soortgelijk gedrag met in-/uitschakelende relais.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Cnet schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:39:
[...]

Tuurlijk wel. Daar hoop je toch minimaal 10 jaar plezier van te kunnen hebben niet waar?
Dus is je eerste stop de verkoper voor garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Cnet schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:39:
[...]
Ik heb op de site van Onkyo gekeken maar als ik het serie nummer invul staat er dat ik niet in aanmerking kom voor reperatie garantie.
Dat hebben meerdere series/modellen. Mailtje sturen naar Onkyo en je komt er veelal wel doorheen. Al is een TX-NR414 wel relatief nieuw en het kan zijn dat deze echt niet onder de garantie vallen. Maar mailen kan je altijd nog doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Ik gebruik op dit moment een 7.1 set met een Onkyo 608 versterker. Erg blij mee en geniet echt van films :-)
Sinds kort ook maar een blu ray speler gekocht om native 7.1 films te kunnen kijken dan alleen netflix 5.1

Mijn laatste upgrade was de Jamo Sub 260 naar SVS PB 1000 (ervoor Jamo 210) op advies van dit forum, verder gebruik ik een jamo 606 set en 2 JAMO A102 satteliet speakertjes als surround back omdat die niet teveel ruimte in beslag namen.

Opstelling:
Front: Jamo S606 3weg vloerstaanders
Center: Jamo S60 center speaker
Surround: Jamo 602 surround speakers
Surround Back: Jamo A102 op standaarden
Sub: SVS PB 1000

Omdat ik erg nieuwsgierig ben naar Dolby Atmos vroeg ik mij af of iemand hier ervaring heeft met een Onkyo 636 versterker? ( pricewatch: Onkyo TX-NR636 Zwart[/URL] ) Zou die voor een aardige prijs van een vriend kunnen overnemen en dan 2 atmos enabled speakers op mijn 606 zuilen. Hoor graag van jullie en jullie ervaringen hiermee

p.s
Als ik het goed begrijp zou ik dan de 2 surround back speakers weg moeten doen (zijn ook de zwakste schakel van de optstelling) ivm dat de onkyo 636 ook 7 kanalen heeft en je de 2 extra kanalen voor de atmos eneabled speakers nodig zou hebben. Zou dan de Onkyo SKH-410 willen aanschaffen al zijn hier wel heel erg de meningen over verdeeld wat ik op internet erover kan vinden.

Vraag mij ook of dit nut heeft of dat ik beter kan door sparen voor een betere speakerset :-) Uiteraard is dit slechts nog een idee moet alle voor en tegens nog met elkaar afwegen :-)

[ Voor 47% gewijzigd door ninoxps op 13-06-2016 15:45 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinandus schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:54:
Martijnkoevoets, dank voor je beantwoording.
Tja gezien, de Main+Sub gaat denk ik in in je overzicht tot slechts 1080.....
Hoewel ze mooi in de produkt prospect melding maken van beide HDMI aansluiting voldoen aan de nieuwste benodigde specs special voor 4K, wordt er over de gewenste set up door mijn nergens iets gerept dat het tegelijkertijd gebruiken van beide HDMI uitgangen dus niet mogelijk is....
zal ze een een vraag hierover gaan mailen...

Iemand een AVR tip waarbij dit wel mogelijk is?
Beste Dinandus, ik heb niet alles teruggelezen, maar zijn beide schermen wel 4k?
Gok dat hij anders de resolutie van het minste scherm over beide hdmi's stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cnet
FeaR schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:07:
[...]

Dat hebben meerdere series/modellen. Mailtje sturen naar Onkyo en je komt er veelal wel doorheen. Al is een TX-NR414 wel relatief nieuw en het kan zijn dat deze echt niet onder de garantie vallen. Maar mailen kan je altijd nog doen.
Bedankt FeaR. Ik heb ze een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sinds vorige week gewoon een 12V fannetje boven op mn 707 liggen, en dat waardeert die wel..
alleen nou nig even uitzoeken als er ergens intern wat 12V kan aftappen.. iemand suggesties? :P
anders maar een klein voedingsprintje na het aan/uit relais er bij in lepelen.. of zou een naloop nodig zijn :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
ninoxps schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:28:

Mijn laatste upgrade was de Jamo Sub 260 naar SVS PB 1000 (ervoor Jamo 210) op advies van dit forum, [...].
Hoe bevalt dat? Zie ook Het Grote Subwoofer Topic

[ Voor 19% gewijzigd door PcDealer op 13-06-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Intern geen idee, kijk eens op het avsforum, extern kan met 5v Usb zo heb ik het ook. Draait wel continu ook als de unit uit is.
SMSfreakie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:28:
sinds vorige week gewoon een 12V fannetje boven op mn 707 liggen, en dat waardeert die wel..
alleen nou nig even uitzoeken als er ergens intern wat 12V kan aftappen.. iemand suggesties? :P
anders maar een klein voedingsprintje na het aan/uit relais er bij in lepelen.. of zou een naloop nodig zijn :?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Mijn 646 moet altijd eerder aan staan dan mijn Htpc bij het opstarten want anders heb ik geen beeld maar ook geen Netwerk op de PC. Dit heb ik nu opgelost door de Htpc naar slaapstand te zetten. Nu maakt de opstart volgorde niet uit en gaat het goed.
Maar ik begrijp niet dat ik mijn netwerk op de pc geen Ip krijgt als ik de pc vanuit shutdown eerder opstart dan de Onkyo. Betreft dat ik geen beeld heb kan te maken hebben met de Hdmi handshake maar waarom dan ook geen netwerk..?
Qua instellingen op de Onkyo kan ik niet iets vinden

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 09:05
ionicdog schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:50:
Intern geen idee, kijk eens op het avsforum, extern kan met 5v Usb zo heb ik het ook. Draait wel continu ook als de unit uit is.
http://do-re-mi.com.ua/wp...s/2013/04/onkyo-707-2.jpg Achterkant van de 707.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ionicdog schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:01:
Mijn 646 moet altijd eerder aan staan dan mijn Htpc bij het opstarten want anders heb ik geen beeld maar ook geen Netwerk op de PC. Dit heb ik nu opgelost door de Htpc naar slaapstand te zetten. Nu maakt de opstart volgorde niet uit en gaat het goed.
Maar ik begrijp niet dat ik mijn netwerk op de pc geen Ip krijgt als ik de pc vanuit shutdown eerder opstart dan de Onkyo. Betreft dat ik geen beeld heb kan te maken hebben met de Hdmi handshake maar waarom dan ook geen netwerk..?
Qua instellingen op de Onkyo kan ik niet iets vinden
Ergens een vast ip adres ingesteld dat conflicteerd?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
Beste tweakers,

Wat zijn de voordelen/nadelen van de onkyo 608 en 636 tov elkaar

https://tweakers.net/pricewatch/compare/254482;377305/

Hoor graag van jullie, als ik op zoeken druk binnen dit topic lees ik veel over nadelen over auddesy maar dat zijn voornamelijk oudere berichten weet niet of dat nog steeds actueel is na firmware upgrades En de fans doen af en toe raar

Hoor graag van jullie

/Edit
zag al eens een vergelijkingslink in dit fora deel alleen het lukt mij niet om deze 2 versterkers naast elkaar te zetten zoals in de link hieronder. Elke keer doet mijn browser niks bj vergelijken...
http://www.nl.onkyo.com/e...html?products=24901,26592

/Edit2

Kan alleen de 636 toevoegen op de onkyo site maar 608 niet...

[ Voor 34% gewijzigd door ninoxps op 14-06-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:22
Als ik mijn 646 naar TV/CD schakel dan wil ik dat de afstandsbediening de tv modus in gaat. Is dat mogelijk? Ik zit nu namelijk o de afstandsbediening zelf de hele tijd te schakelen en mijn vriendin snapt er helemaal niets van.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ionicdog schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:50:

[...]
als er toch een usb poort op zat.. maar helaas..
het is eigenlijk dat ik de "Universal" poort al in gebruik heb.. anders had ik daar wel 12V uit gepeuterd...
en de 12V trigger is volgens mij niet geschikt hier voor :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
Denk dat ik nog niet handig genoeg ben in het opstellen om echt het verschil te merken tov de Jamo 260 maar ik ga er snel weer mee aan de slag. Voor mij klinken de beide subs erg goed al helemaal tot de verhouding van de Jamo sub 210 die ik ervoor had. Als zou de SVS PB het een stuk beter moeten doen op de juiste plek als de Jamo sub 260 denk ik..

Zag dat jij voor iemand 2 versterkers op onkyo ook in de vergelijk deed de 707 of 727 vs 636. Is dit ook mogelijk voor de 608 vs 636.. Kan de 608 niet in de vergelijk krijgen

[ Voor 16% gewijzigd door ninoxps op 14-06-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
ninoxps schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:43:
[...]

Zag dat jij voor iemand 2 versterkers op onkyo ook in de vergelijk deed de 707 of 727 vs 636. Is dit ook mogelijk voor de 608 vs 636.. Kan de 608 niet in de vergelijk krijgen
Het is me niet gelukt, product te oud. Waarom wil je dat eigenlijk?

Via de PW geprobeerd? https://tweakers.net/pricewatch/compare/254482;377305/
En anders de datasheets vergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 14-06-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
PcDealer schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:56:
[...]

Het is me niet gelukt, product te oud. Waarom wil je dat eigenlijk?

Via de PW geprobeerd? https://tweakers.net/pricewatch/compare/254482;377305/
En anders de datasheets vergelijken.
Ja die had ik al in mijn reactie van (dinsdag 14 juni 2016 12:35)

Wil weten wat precies de verschillen zijn en of het waardig is om te upgraden van Onkyo 608 naar Onkyo 636

Maak wel nu gebruik van een Samsung 4k tv met hdmi 2.0 pricewatch: Samsung UE55JU6400K Zwart Maar doordat de 608 1080P is ipv 4k gebruik ik een optische kabel voor het geluid vanuit de tv in combinatie met netflix die toch maximaal 5.1 ondersteund en ik de 2 surr back speakers als uitbreiding van de surround speakers gebruik bij 5.1

En voor 7.1 films heb ik sinds kort een blu ray speler gekocht die wel direct de versterker inloopt met HDMI

En was nieuwsgierig naar dolby atmos ook een beetje :-)

Wil graag de pluspunten en nadelen van deze upgrade weten daar gaat het uiteindelijk om ook :-)

[ Voor 27% gewijzigd door ninoxps op 14-06-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 09:45
Als je geen upgrade wensen hebt, en de 608 werkt nog prima, waarom zou je dan upgraden, stop je geld in een spaarpotje en koop dan het nieuwste model als hij echt defect is.

Voordelen die ik zo kan zien zijn atmos, 4k, & audiostreaming diensten.
Audio steaming diensten zijn ook anders op te lossen (Chromecast etc)
Atmos & 4K, is het aanbod echt al zo hoog dat je het gevoel hebt dat je iets mist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildebeast
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 11:32
Sinds gisteren is er ook een nieuwe firmware uit voor de 646. (2015 modellen)
iets meer stabiliteit of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Stabilizes Network Standby when using a static IP address.
Geniaal. Hier zat ik op te wachten. Mijn Onkyo had ik direct een static ip gegeven omdat ik hem wil controleren via diverse laptops en dergelijke. Daarnaast had ik het gevoel dat het ook stabieler zou moeten zijn in combinatie met Spotify (bleek dus niet zo te zijn). Hopen dat dat laatste hiermee isopgelost.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Webgnome schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:01:
[...]

Mijn Onkyo had ik direct een static ip gegeven omdat ik hem wil controleren via diverse laptops en dergelijke.
Hoe static?

Methode 1:
IP nummer in de receiver kloppen

Methode 2:
DHCP aan, automatisch IP verkrijgen door de Onkyo en in de firewall/router IP koppelen aan het Onkyo MAC-adres.

[ Voor 25% gewijzigd door PcDealer op 15-06-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
PcDealer schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:00:
[...]

Hoe static?

Methode 1:
IP nummer in de receiver kloppen

Methode 2:
DHCP aan, automatisch IP verkrijgen door de Onkyo en in de firewall/router IP koppelen aan het Onkyo MAC-adres.
optie 1

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zo... toch maar eens een bijpassende remote voor mn 707 besteld.. die van mn 508 is leuk.. en werkt er ansigh prima op.. alleen tja zonder afstandsbediening raak ik de 508 natuurlijk aan de straatstenen niet kwijt :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
De TX-SR508 is bij mij sinds kort achter een muur verstopt. Heb daarbij een setje om het ir signaal op te vangen en achter de muur weer uit te zenden. Werkt prima voor een losse settopbox, maar bij de ontvanger wil het niet lukken.

Volume harder en zachter werkt prima. De andere functies niet. Heb de afstandsbediening op reciever staan. Ook nieuwe batterijen. Het losse ir ontvangst oog knippert netjes zodra ik een toets indruk, maar de Onkyo geeft geen hik. Het verzend oog zit netjes op de juiste plaats geplakt, dit met een zaklamp opgezocht. Heb ook het oog op een afstandje gedaan, allemaal met zelfde resultaat, wel geluid te bedienen maar verders niks. In de zelfde kamer zonder ir verleng kabel werkt het prima.

Iemand ideeën of meer die problemen hiermee hadden?

[ Voor 3% gewijzigd door DoeEensGek op 16-06-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
DoeEensGek schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:38:
De TX-SR508 is bij mij sinds kort achter een muur verstopt. Heb daarbij een setje om het ir signaal op te vangen en achter de muur weer uit te zenden. Werkt prima voor een losse settopbox, maar bij de ontvanger wil het niet lukken.

Volume harder en zachter werkt prima. De andere functies niet. Heb de afstandsbediening op reciever staan. Ook nieuwe batterijen. Het losse ir ontvangst oog knippert netjes zodra ik een toets indruk, maar de Onkyo geeft geen hik. Het verzend oog zit netjes op de juiste plaats geplakt, dit met een zaklamp opgezocht. Heb ook het oog op een afstandje gedaan, allemaal met zelfde resultaat, wel geluid te bedienen maar verders niks. In de zelfde kamer zonder ir verleng kabel werkt het prima.

Misschien geeft het setje simpelweg niet de hele IR code door?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Webgnome schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Misschien geeft het setje simpelweg niet de hele IR code door?
Met de camera gekeken maar het ir ledje brand in alle gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

DoeEensGek schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:38:

De IR-frequentie die Onkyo gebruikt moet binnen het frequentiebereik van zo'n IR-setje vallen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
donny007 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:14:
[...]

De IR-frequentie die Onkyo gebruikt moet binnen het frequentiebereik van zo'n IR-setje vallen.
Enig idee hoe ik dit kan ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

DoeEensGek schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:03:
[...]

Enig idee hoe ik dit kan ontdekken?
Heeft dat IR-setje een typenummer of merk? Soms staan de specs ook in de gebruiksaanwijzing.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
donny007 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:52:
[...]

Heeft dat IR-setje een typenmmer of merk? Soms staan de specs ook in de gebruiksaanwijzing.
Precies.. al blijft het wel vaag dat volume regeling wel door komt :P

verder als je een smartphone met IR led er op hebt kan je daar ook een remote app op draaien.. mijn 508 en 707 zijn volledig bedienbaar met de Peel smart remote app op een S5(+)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Zodra je een knop van de afstandsbediening indrukt wordt eerst een header verzonden, als je de knop vervolgens ingedrukt houdt wordt alleen een herhalingscode verzonden. Het kan zijn dat de receiver voldoende informatie heeft kunnen decoderen om het volume te regelen.

Je hebt IR-setjes met losse ledjes die je op de receiver/Bluray/whatever moet plakken, en setjes waarbij je één zender voor al je apparatuur plaatst; de eerste variant werkt vaak beter. Draadloze (RF) IR-repeaters bestaan ook, maar dat is vragen om problemen.

De TX-SR508 heeft trouwens ook een IR-input, sommige repeater setjes (voorbeeld) komen met een 3.5mm kabeltje voor die aansluiting.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
ik heb een probleem met de onkyo tx-509 in samen werking met mijn Samsung suhd tv, de receiver is aangesloten d.m.v. controlbox via hdmi naar de receiver.

Dit heeft altijd goed gewerkt, echter heb ik afgelopen week alles los moeten koppelen en een paar dagen later weer aangesloten.

Nu verliest de onkyo om de zoveel tijd de connnectie met de tv voor ca. 1 sec, (ik schat zo 15 keer per minuut) beeld blijft wel goed echter het geluid valt dan steeds weg.

Als ik in de setup hdmi control even aan en uit zet is het geluid wel weer goed, echter de volgende dag heb ik weer het zelfde probleem. iemand enig idee.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
donny007 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:52:
[...]

Heeft dat IR-setje een typenummer of merk? Soms staan de specs ook in de gebruiksaanwijzing.
Even opgezocht, 34-60 kHz.
Iemand bekend met de freq. van de onkyo?
https://onkyousacustomers...quency-for-onkyo-remotes/
48kHz
SMSfreakie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:58:
[...]

Precies.. al blijft het wel vaag dat volume regeling wel door komt :P

verder als je een smartphone met IR led er op hebt kan je daar ook een remote app op draaien.. mijn 508 en 707 zijn volledig bedienbaar met de Peel smart remote app op een S5(+)
Heb ook zo'n functie op mijn telefoon en jahoor geluid, prima maar de rest gaat niet over de hub, werken wel direct, zonder hub.
donny007 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:00:
Zodra je een knop van de afstandsbediening indrukt wordt eerst een header verzonden, als je de knop vervolgens ingedrukt houdt wordt alleen een herhalingscode verzonden. Het kan zijn dat de receiver voldoende informatie heeft kunnen decoderen om het volume te regelen.

Je hebt IR-setjes met losse ledjes die je op de receiver/Bluray/whatever moet plakken, en setjes waarbij je één zender voor al je apparatuur plaatst; de eerste variant werkt vaak beter. Draadloze (RF) IR-repeaters bestaan ook, maar dat is vragen om problemen.

De TX-SR508 heeft trouwens ook een IR-input, sommige repeater setjes (voorbeeld) komen met een 3.5mm kabeltje voor die aansluiting.
Met ir-input bedoel jij dan RI remote control? Dat is namelijk de enige 3.5mm aansluiting aan de achterkant.
Mijn setje bestaat uit leds die je kan opplakken. Ik heb hem in alle vormen geprobeert, afstandje, direct opplakken, 2 opplakken, verdeelt opplakken, maakt allemaal niks uit, alleen volume werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:23:

[...]

Heb ook zo'n functie op mijn telefoon en jahoor geluid, prima maar de rest gaat niet over de hub, werken wel direct, zonder hub.

[...]

Met ir-input bedoel jij dan RI remote control? Dat is namelijk de enige 3.5mm aansluiting aan de achterkant.
Mijn setje bestaat uit leds die je kan opplakken. Ik heb hem in alle vormen geprobeert, afstandje, direct opplakken, 2 opplakken, verdeelt opplakken, maakt allemaal niks uit, alleen volume werkt.
kijk dan weet je dat je afstandsbediening het niet direct het euvel is ;)
en achterop zit inderdaad een RI aansluiting.. al hoe die precies gebruikt "kan" worden ..?

even vluchtig door de manual gesearched.. maar kan er weinig over vinden :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

DoeEensGek schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:23:
[...]

Even opgezocht, 34-60 kHz.
Iemand bekend met de freq. van de onkyo?
https://onkyousacustomers...quency-for-onkyo-remotes/
48kHz

[...]

[...]

Ik bedoel inderdaad de "RI remote control" ingang, intern is die gewoon verbonden met het circuit van de IR-receiver.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
donny007 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:44:
[...]

Ik bedoel inderdaad de "RI remote control" ingang, intern is die gewoon verbonden met het circuit van de IR-receiver.
en daar kan je gewoon een "generieke" IR oog op aansluiten met een 3.5mm TRS connector?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

SMSfreakie schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:58:
[...]

en daar kan je gewoon een "generieke" IR oog op aansluiten met een 3.5mm TRS connector?
Nee, het moet een actieve IR-transmitter zijn (zoals zo'n repeatersetje).

Toen ik het gebruikte met mijn oude Onkyo was het een 3.5mm TS (mono) connector, zonder power.

[ Voor 14% gewijzigd door donny007 op 19-06-2016 22:21 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ik heb even wat zitten testen, maar krijg ook die oplossing niet werkend. Waaraan dat ligt geen idee.
In alle gevallen komt dan ook het volume herhaal niet door, welke wel werkt met het losse ir-oog.
Andere signalen komen ook niet door.
3.5mm mono en stereo kabels geprobeert. Ook een los oog geprobeert.

Zo eens kijken om onkyo te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdagnacht is m'n Onkyo ter ziele gegaan na een blikseminslag. Het gaat niet meer aan. Na 3 keer het HDMI board van mijn "ontrouwe" TX-NR609 gerepareerd te hebben, had ik afgezworen om weer een Onkyo aan te schaffen. Maar als ik naar de specs kijk in de prijsklasse tot € 450 is de TX-NR646 toch de meest complete receiver. Dus wil ik Onkyo weer een kans geven.
Online speurwerk levert me niet echt veel klachten op bij deze receiver, maar is dat wel echt zo? Is bijv. het HDMI board probleem verleden tijd met dit model? Ben trouwens benieuwd of er nog Onkyo acties (cash back, combinaties) mogelijk op komst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:26:
Afgelopen vrijdagnacht is m'n Onkyo ter ziele gegaan na een blikseminslag. Het gaat niet meer aan. Na 3 keer het HDMI board van mijn "ontrouwe" TX-NR609 gerepareerd te hebben, had ik afgezworen om weer een Onkyo aan te schaffen. Maar als ik naar de specs kijk in de prijsklasse tot € 450 is de TX-NR646 toch de meest complete receiver. Dus wil ik Onkyo weer een kans geven.
Online speurwerk levert me niet echt veel klachten op bij deze receiver, maar is dat wel echt zo? Is bijv. het HDMI board probleem verleden tijd met dit model? Ben trouwens benieuwd of er nog Onkyo acties (cash back, combinaties) mogelijk op komst zijn.
Of alle oude kwaaltjes verholpen zijn is niet te voorspellen, productiefouten komen meestal pas later aan het licht.

Van een moderne HT-receiver uit deze prijsklasse mag je verwachten dat deze vier tot vijf jaar probleemloos blijft werken. Als het HDMI-board na drie jaar kapot gaat kun je de leverancier daar nog op aanspreken, deze zal dan met een passende oplossing moeten komen (bijv. kostendeling van de reparatie).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donny007 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:03:
[...]

Of alle oude kwaaltjes verholpen zijn is niet te voorspellen, productiefouten komen meestal pas later aan het licht.

Van een moderne HT-receiver uit deze prijsklasse mag je verwachten dat deze vier tot vijf jaar probleemloos blijft werken. Als het HDMI-board na drie jaar kapot gaat kun je de leverancier daar nog op aanspreken, deze zal dan met een passende oplossing moeten komen (bijv. kostendeling van de reparatie).
Het is telkens onder garantie verholpen, dat is dan wel weer een duimpje omhoog voor Onkyo. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:11:
[...]

Het is telkens onder verlengde garantie verholpen, dat is dan wel weer een duimpje omhoog voor Onkyo. d:)b
FTFY

Ik blijf een beetje in dubio zitten of die verlengde garantie tot 2018 iets goeds is of niet. Het is netjes van Onkyo, dat zeker. Maar aan de andere kant is het gewoon niet leveren van kwaliteit als alle series jaar na jaar hetzelfde probleem hebben.

Over de nieuwe series van Onkyo is wel minder te vinden dat HDMI boards sneuvelen, dat is positief. Echter heeft Onkyo wel concessies moeten doen. Zo hebben ze geen Audyssey meer voor de Room EQ.

Feit blijft dat je voor prijst/kwantiteit bij Onkyo moet zijn. Een merk dat zijn budget modellen al vol hangt met redelijk nieuwe snufjes en ook nieuwe standaarden vrijwel direct op nieuwe modellen heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, er zijn ook fabrikanten die geen verlengde garantie bieden in vergelijkbare gevallen. Uiteindelijk is het wel iets goeds. Een verlengde garantie is een van de mogelijke oplossingen. Omruilen met een ander model is naar mijn weten ook bij Onkyo gebeurt. Natuurlijk heb ik liever een product waar ik geen last van heb.

Kogel door de kerk: TX-NR646 is besteld! Helaas geen acties meer van Onkyo m.b.t. dit product.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Linksom of rechtsom: de klant gaat klagen en een goed product eisen. Of dat nou direct is of via de verkopende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:58:
Tsja, er zijn ook fabrikanten die geen verlengde garantie bieden in vergelijkbare gevallen.
Naar mijn weten zijn er geen vergelijkbare gevallen van merken die jaren achtereen stervende HDMI-boards hebben. Bij andere merken was het dan een incident (soms wel per serie) en daar wordt anders mee omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoelde in het algemeen en niet perse met HDMI boards of alleen receivers of audio fabrikanten. Had wat duidelijker moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, er zijn ook fabrikanten die geen verlengde garantie bieden in vergelijkbare gevallen. Uiteindelijk is het wel iets goeds. Een verlengde garantie is een van de mogelijke oplossingen. Omruilen met een ander model is naar mijn weten ook bij Onkyo gebeurt. Natuurlijk heb ik liever een product waar ik geen last van heb.

Kogel door de kerk: TX-NR646 is besteld! Helaas geen acties meer van Onkyo m.b.t. dit product.
Grofweg 400 euro in plaats van ongeveer 600 lijkt me genoeg 'actie' toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome

Veel plezier er mee. Het is een top apparaat (al zeg ik het zelf)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:26:
Misschien moet je afleren je receiver in te metselen in een meubel, als je dat doet.

uit de handleiding van de Onkyo TX-NR609:

https://www.uk.onkyo.com/...0/21977484_c5c44f153e.pdf
Bladzijde 2 : punt 18

Als u het apparaat in een omsloten ruimte opstelt,
zoals een audiokastje of boekenrek, moet u er ook op
letten dat er voldoende ventilatie is.
Zorg ervoor dat er minstens 20 cm ruimte openblijft
aan de bovenkant en de zijkanten en 10 cm aan de
achterkant. De achterrand va n een plank of plaat die
boven het apparaat is, moet 10 cm verwijderd zijn van
de wand of muur zodat er een soort schoorsteenpijp-
opening is waardoor de warme lucht kan ontsnappen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:31
Net 2 dagen bezig geweest om bij vaderlief een echte receiver te plaatsen ipv zo'n Harman Kardon met 2 melkpakjes.

Pfff wat een drama zeg. 3(!) hdmi kabels die het beeld steeds lieten wegvallen om de x seconden. En steeds pas na inbouwen van de kabels natuurlijk.

Uiteindelijk kabel nummer 4 (korte kabels, lange kabels, dure kabels) bleek de Action 7.5 meter kabel het wel goed te doen. Maar nu kan die met de harmony remote + onkyo 545 alles bedienen. Kost wat moeite maar is het waard. Zouden eerst de Onkyo 444 halen, maar de 545 was even duur bij de MM.

Murphy's law denk ik maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lip: "moet je afleren" ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:58
Mijn 609 is ook overleden. Gelukkig heeft Onkyo nog wel een regeling:
http://www.uk.onkyo.com/e...-care-program-119261.html
Ik heb gekozen om voor 249 Euro te upgraden naar een 646. Een gerepareerde 609 gaat vermoedelijk toch ook weer snel kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toch bijzonder dat er zoveel problemen met de onkyo's zijn. Zelf heb ik een 508 en dacht ook dat twee HDMI poorten niet meer werkten. Splittertje bij de actiën en gekocht en heb weer twee poorten. Kwam ik er laatst achter dat ik die twee HDMI poorten niet toegewezen heb aan een functie 8)7. Heb nog niet geprobeerd of dat t probleem verhelpt, maar verwacht van wel eigenlijk. Dit heb ik dus al echt een aantal jaar hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verzenden schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:42:
Mijn 609 is ook overleden. Gelukkig heeft Onkyo nog wel een regeling:
http://www.uk.onkyo.com/e...-care-program-119261.html
Ik heb gekozen om voor 249 Euro te upgraden naar een 646. Een gerepareerde 609 gaat vermoedelijk toch ook weer snel kapot.
Had je ook andere alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:58
Alternatief was een kosteloze reparatie. Als die binnen een bepaalde aankoop datum valt dan is er ook een optie voor een volledige refund. Maar die optie had ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel de hele problematiek natuurlijk al pijnlijk is bij Onkyo, krijgen ze wat mij betreft nog steeds een pluim voor het nemen van verantwoordelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
M'n 609 doet het nog wel maar ik heb nu vreemde issues waarbij ik niet 100% zeker weet of dit aan mijn Onkyo ligt.

Situatie:

Bron: pricewatch: Intel NUC NUC5i5RYK met Kodi (en TVHeadend voor LiveTV)
Receiver: pricewatch: Onkyo TX-NR609 Zwart
TV: pricewatch: Samsung UE46ES8000

Bijgaand filmpje met het probleem. Ik vraag mij nu af of dit aan de (HDMI problemen van) Onkyo ligt.
M'n TV gaat ook een soort van resetten dus het lijkt er op dat het probleem daar in zit. Als ik echter de bron direct met de TV verbind heb ik nergens last van.

Ook zijn deze problemen sporadisch.. Ene keer gaat het een maand goed en andere keer is het 5 keer op één dag raak met dit probleem. Een enkele keer krijg ik ook sneeuw of raar gekleurde beelden te zien.

Heeft iemand dit ook ervaren wat wellicht valt te herleiden naar de HDMI board problemen of lijkt dit nergens op vergeleken met de ervaringen van anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dit op elke hdmi poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Op m'n tv verschillende HDMI aansluitingen geprobeerd, bood geen oplossing.

Ongeacht vanaf welke input dan ook op de Onkyo doet zich dit probleem voor. Het resetten van m'n tv blijft ook consequent aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig ook niet nog een tv in huis om de reciever uit te kunnen sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:47:
Toevallig ook niet nog een tv in huis om de reciever uit te kunnen sluiten?
Ja heb ik wel, echter het probleem is niet altijd aanwezig dus lastig te reconstrueren. Het probleem doet zich niet voor als ik rechtstreeks de HDMI kabel met de TV en NUC verbind.

Daarom denk ik aan de Onkyo en het gekke verhaal dat de televisie ook zo raar doet "er bij komt".
Heb ook al eens de HDMI kabels vervangen zonder succes.

Vandaar hier de vraag of mensen dit probleem ook hebben ervaren.

[ Voor 18% gewijzigd door renedis op 10-07-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Zijn alle apparaten geaard? Hdmi-board kan ook stuk zijn. Bekend probleem bij deze serie.
Hoewel het niet expliciet wordt genoemd: https://repair.onkyousa.c...hp?country=NLD&lang=en_GB

Het lijkt er wel op dat de receiver de spil is van je probleem.

[ Voor 149% gewijzigd door PcDealer op 10-07-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Onkyo en NUC zijn geaard. Zal eens kijken of ik de TV ook kan aarden.
Thanks voor die tip.

Ik heb de garantie pagina inderdaad gezien. De mijne komt in aanmerking en ik heb tot 1 augustus 2016 de tijd. Daarna vervalt mijn recht op enige garantie of coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
renedis schreef op zondag 10 juli 2016 @ 19:02:
Onkyo en NUC zijn geaard. Zal eens kijken of ik de TV ook kan aarden.
Thanks voor die tip.
Heeft de tv wel een geaarde stekker?
Ik heb de garantie pagina inderdaad gezien. De mijne komt in aanmerking en ik heb tot 1 augustus 2016 de tijd. Daarna vervalt mijn recht op enige garantie of coulance.
Ik zag verlenging tot 2018 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
PcDealer schreef op zondag 10 juli 2016 @ 19:04:
[...]
Heeft de tv wel een geaarde stekker?

[...]

Ik zag verlenging tot 2018 staan.
Nope heeft de TV niet. Zit mij te bedenken dat alles geaard is (ook de consoles) op de TV na.
Even kijken of ik op één of andere manier de TV kan aarden om te testen.

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/wx00yin05/609.png

Excuus, tot 31 augustus 2016.
Ik krijg 125,- euro voor de 609 of ik kan kiezen om een vervangende 646 te kopen voor 250,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 16:12
Hmmm, net een beetje als impuls een integra 9.9 voorversterker gekocht, zit nu toch te twijfelen of ik hem uberhaupt ga gebruiken. Heb een NAD T753 staan, en in de verre toekomst wil ik wel mijn eigen versterker modules bouwen, maar dat is nog een beetje te ver in de toekomst. Hoeveel zou ik ervoor kunnen vragen op marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Snuitebolletje schreef op zondag 10 juli 2016 @ 19:43:
Hmmm, net een beetje als impuls een integra 9.9 voorversterker gekocht, zit nu toch te twijfelen of ik hem uberhaupt ga gebruiken. Heb een NAD T753 staan, en in de verre toekomst wil ik wel mijn eigen versterker modules bouwen, maar dat is nog een beetje te ver in de toekomst. Hoeveel zou ik ervoor kunnen vragen op marktplaats?
Welke van deze apparaten is van het merk Onkyo?
Want u stelt deze vraag namelijk in het topic over Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Integra is de dure broer van Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 16:12
WALUIGI96 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:55:
[...]

Welke van deze apparaten is van het merk Onkyo?
Want u stelt deze vraag namelijk in het topic over Onkyo.
De Integra :) pracht spul natuurlijk. Gooi de integra dhc-9.9 maar door google en je ziet het waarom ik het in het Onkyo topic post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Ik had niet door dat het onderdeel van Onkyo was. Mijn excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianvvz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ik heb een kort vraagje. Mijn Onkyo TX-NR 646 geeft een rare 'plop' uit de rechter surround speaker (uitgang 6) zodra ik de audio stream stop en weer herstart. Iemand enig idee waardoor dit kan komen? De rechter surround speaker werkt prima na behoren. Het ligt niet aan de kabel of speaker: Ik heb verschillende speakers en kabels gebruikt en het plotje is altijd hetzelfde. Er komt na dit plopje wel gewoon geluid uit zoals je zou verwachten. Het is echt puur bij het initieren van geluid in 5.1. Bij 2.1 of 2.0 staat deze speaker uit en is er geen plotje. Qua instellingen heb ik alles netjes op 5.1, geen rare crossovers, geen rare afstand ingesteld.

Heeft iemand een idee wat het probleem is en hoe ik het kan verhelpen?

Ik denk zelf dat het aan de output ligt van de versterker zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Julianvvz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:44:
Ik heb een kort vraagje. Mijn Onkyo TX-NR 646 geeft een rare 'plop' uit de rechter surround speaker (uitgang 6) zodra ik de audio stream stop en weer herstart.
Hier zijn wat tips en mogelijke oplossingen: Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Hier nog erg blij met mijn TX-NR509. Na het vervangen van de HDMI board werkt die top. Nu beneden gezet ipv op de gamekamer door te weinig HDMI poorten op de Onkyo (Staat nu een Denon X2000 boven, en zelfs dan heb ik nog HDMI splitters nodig).

Nu heb ik beneden hem als 3.0 setje in gebruik. Echter zou ik buiten graag ook muziek luisteren. Ik weet dat daar zone 2 voor bedoeld is maar:
- Werkt alleen met analoge signalen, terwijl wij alles digitaal doen
- lastig in te stellen via Harmony Remote (eis)
- Moet weer een losse receiver tussen, die ik niet heb.

Nu zat ik te denken om de 2 buitenspeakers (die ik nog moet kopen, maar liever passief ivm geen stroom in de tuin) als rears in te stellen. Dan de receiver als 5.1 instellen, en dan een knop of iets dergelijks zodat de speakers alleen aan gaan als je de knop omzet.

Kan dit uberhaupt? Ik weet dat het onconventioneel is, maar zou de simpelste oplossing zijn.
Ik dacht aan zoiets, maar geen idee waar je dit kan kopen :+
http://www.ebay.com/itm/W...aker-Switch-/321442892655

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 27-07-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Voor de duidelijkheid: je wilt beneden de Onkyo als 5.1 versterker gebruiken en de rears als surround/voor in de tuin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
PcDealer schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:14:
Voor de duidelijkheid: je wilt beneden de Onkyo als 5.1 versterker gebruiken en de rears als surround/voor in de tuin?
Bijna. Ik wil de Onkyo als 3.0 gebruiken (fronts en center). De Rear-aansluiting wil ik dan voor buiten gebruiken met een schakelaar om ze aan of uit te zetten.

Ik had 5.0 maar dat voegde niet genoeg toe beneden. Boven is met die 2 rears uitgebreid naar 7.1 waar het wel van pas komt.

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 28-07-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De schakelaar die je aanhaalt lijkt bedoeld te zijn om te switchen ipv aan-uit.
Dan zou je die dus ook tussen je fronts kunnen zetten, dan schakel je tussen fronts en buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Een vraagje.

Mijn Harman Kardon BDS870 receiver is defect. Deze valt regelmatig spontaan uit.
Dure grap aangezien hij pas 4 jaar oud is en natuurlijk geen garantie meer.

Wat is een mooie Onkyo versterker/receiver voor vervanging? Harman Kardon boxen wil ik blijven gebruiken.

Nodige opties: hdmi ingang, hdmi uitgangen ( minimaal 3 )
Blu ray/dvd player is niet nodig.
Eventueel bluetooth/wifi voor bv spotify te streamen zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
T.E schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:51:
Mijn Harman Kardon BDS870 receiver is defect. Deze valt regelmatig spontaan uit.
Dure grap aangezien hij pas 4 jaar oud is en natuurlijk geen garantie meer.
Je kunt altijd contact opnemen met Harman Kardon of de verkoper en kijken of er nog iets mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Olaf van der Spek schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:00:
[...]

Je kunt altijd contact opnemen met Harman Kardon of de verkoper en kijken of er nog iets mogelijk is..
Dat heb ik gedaan. Onderzoekskosten zijn al 89 euro. Daarna de kosten voor reparatie.
Aangezien ik al erger dat hij zo traag als stront is, dan maar een vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
T.E schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:51:

Nodige opties: hdmi ingang, hdmi uitgangen ( minimaal 3 )
Blu ray/dvd player is niet nodig.
Eventueel bluetooth/wifi voor bv spotify te streamen zou leuk zijn.
Een receiver met één ingang en drie uitgangen ga je niet vinden. Volgens mij bedoel je het ook andersom, maar soit.

Op welke Onkyo receivers kwam je uit als je die opties/wensen/eisen aanvinkte bij de beschikbare modellen en waar twijfel je over? Wat is het budget? Vanwaar alleen Onkyo? Brede (en inzetloze) vraag op deze manier.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 28-07-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Waah schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:27:
[...]

Bijna. Ik wil de Onkyo als 3.0 gebruiken (fronts en center). De Rear-aansluiting wil ik dan voor buiten gebruiken met een schakelaar om ze aan of uit te zetten.
Dus wel gewoon Zone 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ja.. Maar de normale zone 2 op mijn onkyo is:

A niet powered, dus extra receiver nodig
B werkt enkel met analoge inputs, en gebruik enkel digitaal.

Dus daarom wilde ik ze als rears aansluiten met een soort harde schakelaar om ze uit en aan te zetten in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:16:
[...]

Ja.. Maar de normale zone 2 op mijn onkyo is:

A niet powered, dus extra receiver nodig
B werkt enkel met analoge inputs, en gebruik enkel digitaal.

Dus daarom wilde ik ze als rears aansluiten met een soort harde schakelaar om ze uit en aan te zetten in de tuin.
Ik zou ze met een speakerswitch gewoon bij de voorspeakers aansluiten.
Zoals degene die je poste, maar dan gebruiken om voor binnen of buiten te kiezen. Zijn ook varianten om beide tegelijk te kunnen laten spelen.
Bijvoorbeeld bij Conrad verkrijgbaar, bijvoorbeeld:
https://www.conrad.nl/nl/...348_pla-1289573&WT.srch=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:41:
[...]

Ik zou ze met een speakerswitch gewoon bij de voorspeakers aansluiten.
Zoals degene die je poste, maar dan gebruiken om voor binnen of buiten te kiezen. Zijn ook varianten om beide tegelijk te kunnen laten spelen.
Bijvoorbeeld bij Conrad verkrijgbaar, bijvoorbeeld:
https://www.conrad.nl/nl/...348_pla-1289573&WT.srch=1
Zoiets is precies wat ik zocht _/-\o_
Nog ff buitenspeakers regelen en dan eindelijk simpel buiten muziek luisteren zonder versterker op 10 en de buitendeuren open :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Over een maandje hopelijk de DTS X update

http://www.nl.onkyo.com/e...e-this-august-132708.html

Pagina: 1 ... 19 ... 40 Laatste