Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JensI
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-08 10:44
hallo

heb vandaag een app ontdekt waar je je reciever via windows met chromebrowser kunt bedienen.

https://chrome.google.com...ahaajnfoifcmejindamjlbadp

Edom Onkyo Remote.

Moest alleen bij settings het ip adres invullen van mijn reciever

Groetjes Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 19:56

voz

De echte kenner

TripleNL schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:11:
[...]

Ja ik heb sinds enkele dagen vergelijkbaar probleem. Is de bron 2.0 dan heb ik (hoe dan ook aangesloten) veel ruis. 5.1 als bron dan niet.
Ruis doet zich voor bij Alle volumes en is bij alle volumes goed hoorbaar.

Lees net op onkyo site dat er een customer service programma is. Van Oorsprong voor het hdmi en netwerk probleem. Maar nu is er ook de optie "noise /cracking-sound"....

Ik word er niet wijzer uit, maar zou dit issue hieronder vallen?

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van mensen met dit programma onkyo....of cashback variant...
Wie o wie wil zijn ervaringen hier delen ?
Ruis is niet hinderlijk bij mij. Alleen op hoog volume hoorbaar. Ik zou dat niet direct een "noise/crackling" issue noemen. Wellicht is de DSP gewoon niet zo heel goed?

Als je er zelf wel last van hebt zou ik hem zeker aanmelden. Ik ben verder niet bekend met het programma van Onkyo. Mijn versterker is via de winkel retour gegaan en stond binnen een week weer thuis. Wat ik van verdere ervaringen lees gaat het probleem na reparatie op enig moment wel weer terugkomen. Een inruil/cashback-actie lijkt mij dan ook niet verkeerd zodat je een ander modelletje kunt aanschaffen.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
voz schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:35:
[...]

Ruis is niet hinderlijk bij mij. Alleen op hoog volume hoorbaar. Ik zou dat niet direct een "noise/crackling" issue noemen. Wellicht is de DSP gewoon niet zo heel goed?

Als je er zelf wel last van hebt zou ik hem zeker aanmelden. Ik ben verder niet bekend met het programma van Onkyo. Mijn versterker is via de winkel retour gegaan en stond binnen een week weer thuis. Wat ik van verdere ervaringen lees gaat het probleem na reparatie op enig moment wel weer terugkomen. Een inruil/cashback-actie lijkt mij dan ook niet verkeerd zodat je een ander modelletje kunt aanschaffen.
Dank Voz, Het uitpluizen van het forum leert mij dit ook... Het lijkt terug te komen. Cashback is een mooie geste, maar het is "maar" 125euro in mijn geval. Nu kies je zelf ervoor om een nieuwe aan te schaffen terwijl onkyo het kosteloos repareert en met een strakke planning erachter (en dat is op zich erg netjes)

Ik denk dat ikgok op de reparatie en een levensduur van nog een paar mooie jaren..... Alhoewel een glimmende nieuwe altijd een fijn vooruitzicht is...

*eveninoverdenkingmodus*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Vandaag bij iBood voor €499 de TX-NR747 in de aanbieding (in zwart of zilver)

http://www.ibood.com/nl/n...netwerk-a-v-receiver.html

via Pricewatch zit hij rond de €750
pricewatch: Onkyo TX-NR747 Zwart

[ Voor 30% gewijzigd door Pusherman_ op 10-03-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 19:41
Ik heb een Onkyo TX-NR 636 maar ik zit te twijfelen om een Onkyo TX-RZ 800 te kopen. De reden om een nieuwe te halen is omdat het kan en ik verwacht een behoorlijke geluisd kwaliteitswinst te halen. Ik heb een 7.1 installatie met allemaal Jamo speakers uit 2000. De woofer is een Jamo 1008. Alleen de fronts zijn nieuwe Jamo s628. Ik kijk regelmatig blu-Ray's maar luister veel netwerkradio en muziek via Applemusic. De vragen zijn is de kwaliteitswinst substantieel en 2. is de prijs het waard (€1000,-)?

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Houd er rekening mee dat deze nu nog in de aanbieding is, maar binnenkort weer 1299 euro kost.

Of je echt verschil zult merken durf ik niet te zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door WALUIGI96 op 13-03-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
Ok, ik verwacht overigens niet dat de prijzen opeens omhoog gaan. Ik ben wel benieuwd naar gebruikerservaringen met de TX-RZ 800 van mede Tweakers !

[ Voor 9% gewijzigd door Nosferatu111072 op 13-03-2016 20:17 ]

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
ow, het viel me bij bol.com op dat er 1299 doorgehaald is, dus het leek op een aanbieding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Nosferatu111072 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:38:
Ik heb een Onkyo TX-NR 636 maar ik zit te twijfelen om een Onkyo TX-RZ 800 te kopen.
Als je dan toch naar iets nieuws kijkt zou ik naar wat anders dan Onkyo kijken. Een receiver met een beter Room Correction programma dan het AccuEQ. Denk aan een Audyssey XT32, ARC, MCACC, et cetera. Dat doet meer met het geluid dan een hogere serie receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:45
Of andere speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Waarom is AccuEQ dan zo slecht ivm Audyssey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
Hoezo andere speakers? De 628's doen het prima in mijn optiek. Ja het zijn geen Sonus Faber Aida's maar in hun prijsklasse vind ik dat ze goeie reviews hebben. En daarnaast klinken ze goed in combi met de Onkyo Tx-nr636. Vandaar ook de vraag of een rz800 of rz900 veel verschil maakt op stereogebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Voor zover ik weet en gehoord heb, hoor je het verschil niet tussen een wat goedkopere receiver en een wat duurdere.
Kwaliteit van het geluid zit hem merendeels in de speakers.
Echter als je grote zuilspeakers hebt en die ook de bass laat weergeven, dan is een goede voeding wel van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Nosferatu111072 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:44:
[...]
Hoezo andere speakers? De 628's doen het prima in mijn optiek.
Zijn ze vast ook, maar volgens mij hebben speakers en de akoestiek het meeste invloed op het geluid.

Dit is een persoonlijke smaak/ mening:
Ik vind de onkyo's helemaal niet zo sterk in stereo, in surround vind ik ze echt super (beter dan Marantz/Yamaha).
Zelf heb ik een Onkyo TX-NR807 waar ik op de pre-outs een marantz stereo versterker heb zitten, al mijn stereo bronnen (cd speler/ dac/ platerspeler) heb aangesloten.
Of dit echt beter is, is ook maar de vraag, maar ik vind de Marantz sound fijner voor stereo geluid.

[ Voor 42% gewijzigd door mcg_nl op 16-03-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Als ik hier mijn 636 op pure audio zet, dan klinkt dat toch echt wel geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Het was ook een persoonlijke smaak/ mening / ervaring.

En volgens mij is geluid / muziek niet anders dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-07 20:45
MrAngry schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:19:
Het kan als je tv audio return channel (ARC) ondersteund. Als ie dat niet doet, dan moet je een extra kabeltje trekken van je tv geluids output naar de onkyo. Ik heb daar zelf een optisch kabeltje liggen.
Hmm ff gekeken, Onkyo springt wel op TV als ik de TV aandoe maar verder niets. Dus gekeken welke audiokabel dit dan zou moeten verhelpen. TV out = coax, audio in op Onkyo is optical. Wat nu :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
In de setup van je receiver kan je de standaard input voor een source opgeven.
Misschien dat dat je verder helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:34
jarno1974t schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:13:
Iemand een idee hoe ik het geluid van mn tv (Toshiba 48L5435) via de TX-NR 636 afgespeeld krijg?

Dus als ik gewoon tv wil kijken. Onkyo zit met 1 HDMI (main) aan te tv, als ik dan tv kijk en op de onkyo op "tv" druk hoor ik niets. Terwijl dit wel zou moeten kunnen (toch?)

Alleen weet ik niet hoe
Misschien staat in je TV niet de setting aan dat het geluid via extern moet lopen? Bij onze Samsung is dat in ieder geval een aparte setting die aan moet staan anders wordt het geluid alsnog netjes afgespeeld over de interne boxes. Of misschien staat het volume van je tv wel op 0?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41

Saffie_time

Why use this? 42!

Vraagje.
Ik heb nog een TX-SR604E staan die sinds gisteren enkel aan kan blijven staan.
Staat op input "DVD", andere input kanalen kan ik niet selecteren (niet door fysiek knopje dan wel via de afstandsbediening.
Ook volume knop draaien geeft geen enkele reactie.

Heb receiver een nacht van de stroom gehad en middels reset methode weer aan de stroom gehangen. Receiver bleef in stand by modus op dat moment maar na het drukken op de stand by knop wederom terug in DVD input selectie.

Ik gebruik DVD input nooit (niet aangesloten) en dit was ook niet de laatst gebruikte instelling toen ik hem uit gezet heb.
Iemand een idee waar ik nog naar kan kijken?

Edit:
Linkje naar Onkyo site voor type.

[ Voor 7% gewijzigd door Saffie_time op 22-03-2016 12:52 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Hmm. Mijn TX-NR509 had ik in een week weer terug van reperatie dus dat ging lekker snel :).

Echter spring het scherm nu ineens naar blauw in plaats van op zwart tijdens het spelen... Erg vervelend als je aan het xboxen bent :+. Ff er tegenaan kijken en anders misschien inruilen voor een nieuwere versterker (100,- korting). Hopen dat het misschien nog verdwijnt verder is het gewoon een goed apparaat..

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:24
Heb wat connectieprobleempjes tussen mijn PC en Onkyo TX-NR509.

Heb vanaf de videokaart een hdmi-kabel lopen naar de receiver. Deze zit weer verbonden met de beamer.
Nu verliest hij elke paar minuten even de verbinding, en gaat de beamer opnieuw op zoek naar het signaal. Vrij irritant als je een spelletje speelt en peens 5 seconden geen beeld hebt.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen of aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Waah schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:40:
Heb wat connectieprobleempjes tussen mijn PC en Onkyo TX-NR509.

Heb vanaf de videokaart een hdmi-kabel lopen naar de receiver. Deze zit weer verbonden met de beamer.
Nu verliest hij elke paar minuten even de verbinding, en gaat de beamer opnieuw op zoek naar het signaal. Vrij irritant als je een spelletje speelt en peens 5 seconden geen beeld hebt.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen of aanpassen?
Controleer of er een andere source is die geen HDMI 2.2 handshake snapt. Dan zou je probleem opgelost moeten zijn.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 14:24
Webgnome schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:13:
[...]

Controleer of er een andere source is die geen HDMI 2.2 handshake snapt. Dan zou je probleem opgelost moeten zijn.
Hij doet dit alleen bij de PC. Weet niet of die een handshake nodig hebben? Alle andere apparatuur werkt prima. Consoles, chromecasts, media players.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
Ik zie nieuwe spelers:
http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr555-129869.html
http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr656-129914.html

Ik vind de nieuwe vormgeving lelijker net zoals de RZ.

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 24-03-2016 00:32 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Dit is inderdaad niet echt fraai.... Dan ga ik liever voor 545 of de 646, maar dit zit er gewoon niet uit :+.

Maar de 555 heeft nu wel 7.2 wat wel een pluspunt is als de prijs niet hoger ligt natuurlijk.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Zie eigenlijk niet heel erg veel verschil qua vormgeving. Wat ik wel gaaf vind is dat beide apparaten Google cast ondersteuning hebben out of the box. Nu is dat voor mij niet heel erg van belang ( heb nog niet zo heel lang een onkyo en al een chromecast ) maar dat kan toch weer wat meer toekomst bieden aan het cast platform. Hopenlijk zullen partijen nu in gaan zien dat dat chromecast toch wel een groot platform begint te worden

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Al sinds een paar weken ziet Spotify mijn Onkyo niet meer als beschikbaar afspeelapparaat.
Voorheen opende ik Spotify op mn telefoon, en kon ik de Onkyo selecteren zolang deze aan stond of in stand-by.
Nu komt hij op geen enkele manier, en van geen enkel apparaat meer naar voren.

Spotify al opnieuw geïnstalleerd op telefoon, en Onkyo al een reset gegeven.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
PurpleBlue schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:13:
Al sinds een paar weken ziet Spotify mijn Onkyo niet meer als beschikbaar afspeelapparaat.
Voorheen opende ik Spotify op mn telefoon, en kon ik de Onkyo selecteren zolang deze aan stond of in stand-by.
Nu komt hij op geen enkele manier, en van geen enkel apparaat meer naar voren.

Spotify al opnieuw geïnstalleerd op telefoon, en Onkyo al een reset gegeven.

Iemand hier ervaring mee?
Bekend probleem. Had het hier ook een tijd. 3 Android apparaten waarvan 2 niet wilde verbinden met de onkyo en de 3e (tablet) wel. Misschien een ander device proberen of een ander account als je dat hebt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:16:
[...]

Bekend probleem. Had het hier ook een tijd. 3 Android apparaten waarvan 2 niet wilde verbinden met de onkyo en de 3e (tablet) wel. Misschien een ander device proberen of een ander account als je dat hebt.
Maar lost t zich vanzelf weer op?
Heb geen ander account, en geen device over om te testen..
Wel raar dat hij enkeld de onkyo niet meer vind..

EDIT:: Hij doet het weer :)
Heb de Onkyo een vast IP gegeven, en Google DNS gebruikt.. Toen zag ik hem direct weer verschijnen! :P

[ Voor 12% gewijzigd door PurpleBlue op 24-03-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Handmatig IP instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
PurpleBlue schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:41:
[...]

Maar lost t zich vanzelf weer op?
Heb geen ander account, en geen device over om te testen..
Wel raar dat hij enkeld de onkyo niet meer vind..
Bij mij was het vanzelf weg inderdaad

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:56:
[...]
Bij mij was het vanzelf weg inderdaad
Oke, bedankt!
Dat icm handmatige Google DNS was de truck! :)

Bedankt!

[ Voor 32% gewijzigd door PurpleBlue op 24-03-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Na het veranderen naar ip static of dhcp altijd even de stroom eraf halen is mijn ervaring.
Ik kreeg bijvoorbeeld geen Dlna optie in mjn Dsaudio app, maar na een powercycle was die weer beschikbaar

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22
Ik heb ook met enige regelmaat dat de spotify connect functie niet werkt op mijn 616. Het kan zijn dat de 616 helemaal niet gevonden wordt op mijn telefoon of wel gevonden maar niet mee te verbinden. Enige oplossing is stekker eruit en weer erin.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
renzo4000 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:39:
Ik heb ook met enige regelmaat dat de spotify connect functie niet werkt op mijn 616. Het kan zijn dat de 616 helemaal niet gevonden wordt op mijn telefoon of wel gevonden maar niet mee te verbinden. Enige oplossing is stekker eruit en weer erin.
Dat is bij ons helaas niet de oplossing. Het lijkt erop dat het niet zo zeer te maken heeft met Onkyo maar meer met het connect protocol. Als je googled naar dit protocol dan zie je dat er veel meer fabrikanten last hebben van dat het niet werkt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Normaliter schakelen we alles rond tv uit met Kaku. Dus powercycle doet ie altijd.
Leek nu echt in DNS te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droopy50
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:38
Beste tweakers

Sinds afgelopen maandag in het bezit geworden van een prachtig set Dali speakers.
Voor ZENSOR 7 midden ZENSOR VOKAL achter ZENSOR 1
Een mooie set om naar te kijken en hopelijke ook om naar te luisteren.
Echter doet zich 1 probleem voor waar ik niet uitkom.

De speakers worden aangevoed door de Onkyo nr609 en heeft voldoende vermogen.
Wanneer ik naar de radio (stereo) luistert hoef ik de volume niet verder open te zetten dan 15 daar er dan een aardig geluid uit komt.
Echter wanneer ik een film zit te kijken in bv (dts HD-Master of dolby 5.1) moet ik het volume op 50 zetten wil er een redelijk geluid uitkomen met als probleem dat uit de voorspeakers en vocal het volume zeer zacht is.
Voor deze set heeft er en JBL 5.1 speakerset aan gehangen en die produceerde bij volume 40 een grandioos bioscoop geluid.
Het enigste wat ik aan de aanstelling hebt verandert is een nieuwe speakerafstand laten meten door de microfoon van Audissey.
Hoop dat er iemand is met zelfde soort versterker zodat dit euvel opgelost kan worden

Ps Daar ik niet de gehele dag achter de pc zit kan de reactie iets later komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Naar mijn mening is de zachte front speakers en center speaker het enige issue. De stand van de volumeknop zou ik me allemaal niet te druk om maken. Het hangt van de bron af hoe ver je de receiver open moet draaien. Vergeet niet dat je naar een heel andere set speakers bent gegaan met een geheel andere opbouw en specificaties. Daarom lijkt alleen de speakerafstanden opnieuw inmeten me te weinig. Crossovers zullen ook zeker verschillen. Als je de speakers te hoog afkapt zullen ze inderdaad iel klinken. Als je van een all-in-one afkomt waar de crossover met gemak rond de 120-150 Hz ligt kan de stap naar 60-80 Hz een goede zijn als je de stap hebt gemaakt naar een systeem met niet als basis een set melkpakjes.

Edit:
In het Dali-topic lees ik dat ook opties als Audyssey Dynamic Volume aan staan, dergelijke opties zou ik allemaal uitzetten. Zeker als het geluid niet naar wens is moet je in de basis naar een zo'n puur mogelijk signaal gaan en daar helpt Audyssey niet aan mee.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 27-03-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Ik denk ook even aan de mediastreamer, interne volume regeling oid? Andere media stream om te testen..?
Verder zou je het toch moeten zoeken in de settings in de onkyo, deze allemaal nalopen, misschien wel resetten en opnieuw beginnen met de calibratie.
Speaker op groot of klein voor de zensor 7? 4 of 6 of 8 ohm type.. etc En na calibratie kan je ook kiezen althans bij mij om de voor speakers wel of niet te kiezen voor effecten van de audissy, kan ook schelen.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droopy50
Daar ik dit probleem ook in het Dali topic hebt geplaatst heb ik het volgende al uitgevoerd

Heb gisteren de receiver naar fabriek instelling gedaan en opnieuw ingeregeld=zonder resultaat
Heb de voor speakers voorzien van dikkere kabels=geen resultaat
Heb de achterste speakers uitgeschakeld=geen resultaat
De media player speelt alles gewoon goed af

De crossovers instellingen hebben wel iets bijgedragen maar nog niet optimaal

Word er tijdens het inregelen van de boxen via de microfoon niet gelijk de juiste cross-over ingesteld??

[ Voor 10% gewijzigd door Droopy50 op 27-03-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik verzoek je bij deze dan toch om een nieuw topic te openen met alle informatie. Crossposten is sowieso niet toegestaan en het maakt het totaalplaatje er alleen onduidelijker op omdat de informatie overal staat. Dan ook graag de volledige gegevens posten van welke instellingen er nu in de receiver staan, iets als "opnieuw ingeregeld" zegt namelijk niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droopy50
Oke

excuus dat wist ik niet ga het in elkaar zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
Ik heb vanmiddag toch maar bol.com gebeld voor een reparatie aanvraag voor mijn Onkyo Tx-nr636. Na maanden gedoe met de netwerk functionaliteit waarbij de reciever van de stroom af moest en mijn netgear nighthawk opnieuw moest opstarten krijg ik nu helemaal geen netwerken meer in beeld, ook niet na een harde reset. Ik heb alles geprobeerd maar heb het idee dat de netwerkchip niet meer functioneert. Jammer maar zit nog binnen de twee jaar garantietermijn. Ik stuur de reciever terug om te worden nagekeken. Thumbs crossed.
Ill keep you updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Nosferatu111072 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:12:
Jammer maar zit nog binnen de twee jaar garantietermijn.
Je weet dat die twee jaar voor een receiver van een (A)merk niet gelimiteerd is tot 2 jaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FOX54321
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Beste lezers, ben best een leek op audio aansluiten en menu's doorspitten, maar kom een heel eind met de juiste hulp, maar ik heb een probleem, vorig jaar een nieuwe Samsung UE65JU7500 tv gekocht, die aangesloten op mijn Onkyo TX-SR608, en alles werkt naar behoren, tv aanzetten, en de receiver gaat ook aan en geluid is meteen oke, zette ik de tv uit, dan ging de receiver ook uit. 3 weken geleden een upgrade gedaan van mijn Onkyo, nu type TX-NR646, probleem wat ik maar niet voor elkaar krijg, is dat als ik de tv aanzet, de receiver ook aangaat, zet ik de tv uit dan gaat de receiver wel uit, maar zet ik de boel weer aan, dan dus geen receiver die aangaat. Alles staat naar mijn weten goed, ook in het menu van de tv, dat anynet staat aan, maar laat ik hem zoeken naar aangesloten apparaten, dan vind die een recorder, die ik niet heb, maar geen receiver. Tv is aangesloten via een nieuwe HDMI kabel op de ARC Main van de Onkyo, ook in het menu van de Onkyo staat dat aan.
Wat zie ik in de setup over het hoofd zodat de receiver aangaat bij het aanzetten van de tv?
Nog een vraagje, ik wil dat dolby atmos testen en heb hier thuis een 5.2.1 opstelling, nu een demodisc gedownload met atmos geluid, en die op mijn netwerkschijf gezet, die speel ik af via de Raspberry Pi 3, wat die goed doet, maar ik zie zoals bij DTS geen indicator oplichten dat er atmos content wordt afgespeeld, ook hier mijn vraag, wat doe ik nog fout. Het geluid loopt nu via optische kabel.
Bedankt alvast voor het meedenken en een eventuele oplossing.

Mvg John

Mijn Systeem; Samsung UE65JU7500; Onkyo TX-NR646, Xtreamer Prodigy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Moet je wellicht nog een instelling per bron selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Misschien even bij power opties kijken in de onkyo.
Ik heb dat hele arc gebeuren gelijk uitgezet.Optische kabel van tv naar onkyo en geen gezeur meer van wat wel en niet werkt
je 2e vraag komt denk ik omdat optisch geen atmos kan doorgeven, zal echt via hdmi moeten.Je kan de Pi toch op een ingang zetten met Hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:47
Vraagje heb de combinatie samsung hu 8500 met sek 3500 en de onkyo nr 636 welke prima werkt.
Nu heb ik een ambivision op de hdmi 2 uitgang van de avr, alles loopt via de avr aansluitingen. Als ik tv kijkt valt het geluid weg via avr, heb idee dat het een handschake probleem is, want als ik de hdmi 2 vrij maakt (de ambivision eraf koppel) heb ik wel weer gelijk geluid horende bijvoorbeeld bij een tv zender kijken van de ingebouwde Sat ontvanger in de tv.
Een aparte vrijstaande Sat ontvanger geeft bij ingekoppelde ambivision het geluid op de avr in pcm door, koppel ik de ambivision eraf, heb ik ook van de Sat weer DD geluid via de avr.....
nu wou ik het tv geluid via de toslink uitgang van de sek naar de avr doen, schakel ik hierop over in het tv menu springt de avr op tv geluidsweergave van de tv zelf, echter krijg uit de tv echter geen geluid.
Schakel ik terug op hdmi audio uitvoer (tv menu) krijg ik een terugkoppeling van de avr en gaat deze weer het geluid weergeven..
iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@dinandus Andere (kortere) HDMI geprobeerd?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Lip schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 18:24:
@dinandus Andere (kortere) HDMI geprobeerd?
Aan de HDMI kabels ligt het niet, al paar keer gewisseld, m'n langste is zeg maar 1 meter en alle uit de betere klasse zeg maar.

Zoals gezegd ligt het denk aan de HDCP welke de ambivisoin niet goed doorgeeft denk ik? Ontkoppel ik deze dan lopen alle DD geluid sporen zoals het hoort.

Intussen al drie verschillende hdmi switch'en geprobeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FOX54321
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Misschien handig voor andere lezers met eenzelfde probleem of wat er op lijkt een terugkoppeling via Onkyo, wel in het Engels maar zo moeilijk is het niet.

Hi FOX,

Sometimes this workaround could help affected customers:

1. Switch Off the CEC / ARC function in the TV
2. Turn Off the HDMI CEC in AV Receiver
3. Disconnect the devices from the power
4. Unplug HDMI cable (Unplug all HDMI devices from TV and the receiver)
5. Plug the TV and plug in HDMI cable only between TV and receiver
6. Switch On TV and enable CEC/ARC and switch to television mode.
7. Plug in and switch On the AV Receiver
8. Open the Setup menu and navigate to HDMI CEC and switch it on (use the receiver display, keep the TV in television mode)
9. Once you switch on HDMI CEC leave the menu with the Return button

The display shows now something like “searching…” and “TV” if the TV is recognized. If so HDMI ARC will work again. You can now try to connect the other HDMI sources. But please keep in mind, if there is a non CEC conform source in the HDMI chain the problem might pop up again. Even so-called Silent updates as they perform some TV at night can make for a failure of the connection.

In individual cases it may be that the ARC does not work or only with limitations. In this case, the first step is to upgrade the firmware of the receiver (via the website of the product www.eu.onkyo.com) and ensure that the TV is also up to date. If ARC is still not working as desired, connect a digital cable for audio transmission. This is the best possible and most stable sound transmission in each case.

Met deze stappen zal je Samsung tv weer verbonden zijn met de Onkyo receiver. :*) d:)b ;)

Mijn Systeem; Samsung UE65JU7500; Onkyo TX-NR646, Xtreamer Prodigy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

M'n 509 lijkt nu toch echt aan het einde van zijn Latijn. Na sporadisch netwerkproblemen (en audio), wat hersteld wordt na stekker eruit/erin, heeft het ding vandaag nauwelijks geluid geproduceerd (wel beeld, via HDMI).

Ik weet dat het ding nog in de garantie valt maar ik twijfel wat ik nu moet (ga) doen. De volumeknoppen op de AB werken al enige tijd niet meer en ik heb sowieso meer dan 4x HDMI nodig. Reparatie zal me dus weer een werkende receiver opleveren maar geen extra functionaliteit (ben voor de rest nog altijd tevreden).

Neig nu naar reparatie en in de tussentijd een NR-545 of een Pioneer VSX-*** (ben erg gecharmeerd van m'n Pioneer VSX-922 maar in de woonkamer staan Onkyo speakers, ik wil daar dan ook weer een Onkyo terug). Morgen maar eens bekijken wat ik ga doen. Lekker weekje met apparatuur, onze oven is ook al overleden dus dat kostte ook 700 Euro. Zul je altijd zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Exorcist schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 23:01:
M'n 509 lijkt nu toch echt aan het einde van zijn Latijn. Na sporadisch netwerkproblemen (en audio), wat hersteld wordt na stekker eruit/erin, heeft het ding vandaag nauwelijks geluid geproduceerd (wel beeld, via HDMI).

Ik weet dat het ding nog in de garantie valt maar ik twijfel wat ik nu moet (ga) doen. De volumeknoppen op de AB werken al enige tijd niet meer en ik heb sowieso meer dan 4x HDMI nodig. Reparatie zal me dus weer een werkende receiver opleveren maar geen extra functionaliteit (ben voor de rest nog altijd tevreden).

Neig nu naar reparatie en in de tussentijd een NR-545 of een Pioneer VSX-*** (ben erg gecharmeerd van m'n Pioneer VSX-922 maar in de woonkamer staan Onkyo speakers, ik wil daar dan ook weer een Onkyo terug). Morgen maar eens bekijken wat ik ga doen. Lekker weekje met apparatuur, onze oven is ook al overleden dus dat kostte ook 700 Euro. Zul je altijd zien :(
Volume knoppen kun je redelijk makkelijk fixen, lees maar hoe ik het heb gedaan een paar pagina's terug.

Verder zou ik me als ik jou was totaal niet druk maken over de combi onkyo speakers met ander merk receiver. Goed geluid is goed geluid en dat hoeft niet te betekenen dat je alles van hetzelfde merk hebt.

Persoonlijk denk ik dat de kans groot is dat na 10 jaar Onkyo mijn volgende receiver een ander merk wordt, of ze moeten drastisch veranderingen gaan aanbrengen in de kwaliteit van hun producten en zeker in hun after care.

Bv dat volume knoppen gebeuren, ze blijven glashard ontkennen dat dat een vaak voorkomend issue is en willen gewoon dat je een nieuwe ab koopt (die weer hetzelfde euvel gaat krijgen).
Zowel via mail als social media reageren ze gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pusherman_ schreef op zondag 17 april 2016 @ 09:00:
[...]

Volume knoppen kun je redelijk makkelijk fixen, lees maar hoe ik het heb gedaan een paar pagina's terug.

Verder zou ik me als ik jou was totaal niet druk maken over de combi onkyo speakers met ander merk receiver. Goed geluid is goed geluid en dat hoeft niet te betekenen dat je alles van hetzelfde merk hebt.

Persoonlijk denk ik dat de kans groot is dat na 10 jaar Onkyo mijn volgende receiver een ander merk wordt, of ze moeten drastisch veranderingen gaan aanbrengen in de kwaliteit van hun producten en zeker in hun after care.

Bv dat volume knoppen gebeuren, ze blijven glashard ontkennen dat dat een vaak voorkomend issue is en willen gewoon dat je een nieuwe ab koopt (die weer hetzelfde euvel gaat krijgen).
Zowel via mail als social media reageren ze gewoon niet.
AB is al meerdere malen open geweest, waar eerst schoonmaken hielp is het inderdaad zo dat het zwarte rubber versleten is. Wil er verder geen tijd in steken, volume regel ik nu met een app in Windows 10 of mijn telefoon. Bedankt voor de tip echter, lijkt me een goede oplossing.

Maak me verder niet druk om de combi speakers van Onkyo en een evt. ander merk versterker, iets in me wil dat gewoon op één merk houden. Misschien dat ik tzt nog een grotere speakerset neem en dat iets van Jamo bijv., dat dan weer wel.

Maar 's kijken of ik hem vandaag ga uitbouwen, ding staat (zonder pootjes) in een meubel waarbij ik allerlei fratsen moet uithalen om 'm eruit te halen. En dan nog alle kabels e.d., labelen van het speakerdraad etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Toevallig net 2 weken geleden zelfde hier. M'n tx-nr818 ook terug gestuurd voor audio drops. Staat ook zonder pootjes.

Ik heb inmiddels wel alle kabels gelabeld en alle kabels zijn van zo'n lange dat hij voor het meubel makkelijk bekabeld en ontkabeld kan worden.

Ook heb ik op m'n speaker kabels bananenpluggen, wat het gebeuren inkorten met een half uur en zere vingers voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pusherman_ schreef op zondag 17 april 2016 @ 09:46:
Toevallig net 2 weken geleden zelfde hier. M'n tx-nr818 ook terug gestuurd voor audio drops. Staat ook zonder pootjes.

Ik heb inmiddels wel alle kabels gelabeld en alle kabels zijn van zo'n lange dat hij voor het meubel makkelijk bekabeld en ontkabeld kan worden.

Ook heb ik op m'n speaker kabels bananenpluggen, wat het gebeuren inkorten met een half uur en zere vingers voorkomt.
Ideaal! Ik heb het ding net er toch nog uitgehaald net, ook de kabels gelabeld en foto's gemaakt (met name de surround speakerkabels). Serienummer ingevoerd en de cashback aangevraagd. Kan hem wel laten repareren en retour ontvangen, maar dan voor de verkoop zit ik met die defecte AB erbij en levert het sowieso ook niet veel meer op dan 100 Euro gok ik.

Zo de TX-NR545 bestellen, die is even hoog en moet dus passen. Zo ziet het meubel eruit, bovenste plank weggehaald omdat de versterker via de bovenkant eruit moet (mijn vrouw dacht destijds totaal niet na over dat soort grappen, net zo goed als dat er toen ook geen gaten aan de achterkant zaten voor kabels e.d....):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wO83dOwmZzswhy6IDKMMVX6S/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Korte update: combinatie ambivision op de hdmi 2 out werkt nu, de DD geluid sporen blijven nu in tact, gelukkig was het eigenlijk simpele oplossing: in menu bij instellingen van de hdmi 2 uitzetten van audio, zodat op hdmi puur en enkel het beeld wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Iemand overigens ervaring met de Onkyo Atmos SKH-410 speakerset? Ik vraag me af in hoeverre het echt een toevoeging is (en of het echt werkt). Het zijn de kosten niet, maar het aanbod Atmos titels is nog beperkt en de daadwerkelijke meerwaarde..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Het setje atmos speakers is zeker een aanrader, mits je Dolby Atmos kunt gebruiken via je AVR.
Effecten verschillen per film, de ene keer beter dan de andere keer, maar ik zou het zeker doen, mooi meer beleving in geluidseffecten, je zit nog meer in the movie zeg maar.
Soms zitten ze voor niks in actie, even kijken op de Duitse site van Onkyo zou ik zeggen.
Heb ze zelfs na afloop van eigenlijke actie datum nog nagestuurd gekregen... zou ze zeker anders gekocht hebben, maar ja we bent zunnige Hollanders. ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 21:11
ik heb de Wharfedale Diamond 10.1 als boven speaker aangesloten ( kunnen die ook werken als atmos speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

dinandus schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:16:
Het setje atmos speakers is zeker een aanrader, mits je Dolby Atmos kunt gebruiken via je AVR.
Effecten verschillen per film, de ene keer beter dan de andere keer, maar ik zou het zeker doen, mooi meer beleving in geluidseffecten, je zit nog meer in the movie zeg maar.
Soms zitten ze voor niks in actie, even kijken op de Duitse site van Onkyo zou ik zeggen.
Heb ze zelfs na afloop van eigenlijke actie datum nog nagestuurd gekregen... zou ze zeker anders gekocht hebben, maar ja we bent zunnige Hollanders. ....
Aansluiten op de 545 kan op de height aansluitingen. De actie voor "niks" is volgens mij alleen bij aanschaf van een nieuwe versterker en vanaf de 6 of 7 serie dacht ik? Worden wel erg schaars aangeboden zie ik..

/vandaag via de UPS mijn retourdoos en label binnen voor de 509. Erg snel, 's kijken hoe lang de cashback op zich laat wachten :+

[ Voor 11% gewijzigd door Exorcist op 20-04-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 15:15

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Exorcist schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 23:01:
Pff dat gevoel ken ik wel inderdaad, na alle tegenslagen (Kast scharnier breekt af, zoontje zijn fiets stuk en nog een setje aan kleinere dingen) deze week, blies mijn Onkyo HT-R538 vandaag zijn laatste adem uit. Er komt geen beeld meer uit (wel audio overigens) en aangezien hij nu een jaartje of 6 oud is word het tijd voor een nieuwe.

Opzich stond hij toch al op het lijstje voor vervanging, maar de timing deze week is natuurlijk weer heerlijk.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ShadowBumble schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:39:
[...]

Pff dat gevoel ken ik wel inderdaad, na alle tegenslagen (Kast scharnier breekt af, zoontje zijn fiets stuk en nog een setje aan kleinere dingen) deze week, blies mijn Onkyo HT-R538 vandaag zijn laatste adem uit. Er komt geen beeld meer uit (wel audio overigens) en aangezien hij nu een jaartje of 6 oud is word het tijd voor een nieuwe.

Opzich stond hij toch al op het lijstje voor vervanging, maar de timing deze week is natuurlijk weer heerlijk.
Ja, wet van Murphy hé. Kan het hebben, maar blij word ik er niet van.
Om mezelf dan maar tevreden te stellen heb ik een Onkyo Dolby Atmos setje gekocht, hopelijk van 't weekend binnen. Ben toch wel nieuwsgierig naar het effect van weerkaatsing via het plafond en dus 5.1.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: het ligt niet aan de TX-SR307 versterker, maar aan de RaspberryPi. Ik had wel geluid maar spraakgeluid had ik niet op de TX-SR307 en mijn oude Sony versterker. Bericht verwijderd.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2016 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
Update: zit nu al sinds 2 april te wachten op mijn Onkyo tx-nr 636 die ik ter reparatie heb aangeboden aan bol.com. Had geen netwerkverbinding meer. Aangezien het wachten me teveel werd en ik toch op zoek was naar een reciever met meer stereo kwaliteiten naast het av gedeelte heb ik de Onkyo tx-rz 900 gekocht. Wat een geweldige sound. Nou maar eens kijken wat ik ga doen met mijn 636.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Nosferatu111072 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:42:
Update: zit nu al sinds 2 april te wachten op mijn Onkyo tx-nr 636 die ik ter reparatie heb aangeboden aan bol.com. Had geen netwerkverbinding meer. Aangezien het wachten me teveel werd en ik toch op zoek was naar een reciever met meer stereo kwaliteiten naast het av gedeelte heb ik de Onkyo tx-rz 900 gekocht. Wat een geweldige sound. Nou maar eens kijken wat ik ga doen met mijn 636.
Was van plan om een tx-nr 646 te kopen bij bol.com (is nu 399 euro). Waarom moet die van jouw gerepareerd worden?

EDIT: Sorry bedoel de tx-nr 646 inplaats van 636.

[ Voor 4% gewijzigd door TheKillingBean op 27-04-2016 20:29 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
Ik kreeg geen internetverbinding meer. In het verleden haalde ik de stekker uit het stopcontact en na een paar minuten gewacht te hebben zette ik de reciever weer aan en had weer verbinding en daarmee internetradio. Verder was er niets aan de hand en ik zit nog in de garantietermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Nosferatu111072 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:41:
Ik kreeg geen internetverbinding meer. In het verleden haalde ik de stekker uit het stopcontact en na een paar minuten gewacht te hebben zette ik de reciever weer aan en had weer verbinding en daarmee internetradio. Verder was er niets aan de hand en ik zit nog in de garantietermijn.
Zowel WiFi als bedraad aansluting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@MM99 , betreft waarschijnlijk het bekende HDMI board probleem van deze onkyo reeks.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 03:06:
Edit: het ligt niet aan de TX-SR307 versterker, maar aan de RaspberryPi. Ik had wel geluid maar spraakgeluid had ik niet op de TX-SR307 en mijn oude Sony versterker. Bericht verwijderd.
Let wel dat de Onkyo TX-SR307 over HDMI Switching (Pass Through) beschikt en niet over HDMI Processing. Oftewel op jouw Onkyo wordt alleen beeld en geluid doorgestuurd van de HDMI In naar de HDMI Out. Mocht je audio over de speakers willen horen zal je per bron een aparte geluidskabel moeten leggen. Met HDMI Processing is dat niet meer nodig en kan de receiver zelf de audio track uit het totale HDMI spoor halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Vraagje:
Ik heb Jamo S 606 speakers met 130W versterker vermogen. Nu wil ik dus de tx-nr 646 kopen met Frontspeakervermogen (RMS) van 160W. Is dit een goed idee? Kan ik de speakers beschadigen als ik ze aansluit op de Onkyo? Omdat de speakers minder Watt heefst dan de receiver. Ik heb geprobeerd informatie te vinden op internet, maar ik snap er niet veel van.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Staar je maar niet blind op al die wattages, die zijn namelijk nogal uit proportie ... De onkyo kan de Jamo's prima aansturen en je zal ze heus niet beschadigen ;)

Hier trouwens best een leuk stukje leesvoer in duidelijke taal: https://www.homecinemamag...e-beste-tips-en-adviezen/

[ Voor 32% gewijzigd door renzo4000 op 28-04-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Laatst online: 14-09 15:19
Als je met een tx-nr509 soms last hebt van een wegvallende internetradio, dus via NET, ineens in je display ziet: "Cannot play" maar je hebt wel degelijk internet dan zal dat ook wel met het helaas bekende board probleem te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
MM99 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:59:
[...]

Zowel WiFi als bedraad aansluting?
Beide, kreeg gewoon geen ip adres meer van mijn router terwijl alle andere apparatuur geen probleem hebben. Ook mijn nieuwe versterker pakt meteen mijn netwerk zowel WiFi maar ook draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 23:12
Ben nog naar 5 jaar helemaal tevreden met mijn 626, alleen nu de vraag ik ga binnenkort een 4k scherm kopen en deze reciever zou naar 4k kunnen opschalen!

Hoe zou ik dat moeten instellen ?
Of doet die dat straks automatisch als de inpute nog geen 4k is doorsturen naar 4k?
Bijv ps4 die geen 4k uitstuurt wel 4k maakt voor de tv ;)

2de vraag is wanneer ik radio alleen luister, schakeld de reciever naar 20 min of zo :(
Welke instellingen heb ik verkeerd staan :P O-)

[ Voor 17% gewijzigd door ibothead op 03-05-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik zou zeggen pak de handleiding en begin met lezen. Dit zijn wel basis vragen en op GoT verwachten we eigen inzet.

Wel één tip: upscalen is niet zaligmakend. Veelal kan de TV dat ook voor je doen. Upscalen door een receiver kan aanzienlijk tijd kosten wat alleen voor delay zorgt. Dat wil je met een gameconsole sowieso niet hebben. Upscalen door de TV kost ook tijd, daarom zitten veel 4K TV's ook aan de bovenzijde qua input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Setup: 1. Input/Output Assign --> Resolution --> 4K.

Het upscalen naar 4K is volgens de handleiding van de 626 beperkt tot 24Hz i.p.v. 60Hz:
http://www.eu.onkyo.com/d.../2/Manual_TX-NR626_En.pdf

Supported resolutions: [3840 × 2160 30 Hz], [3840 × 2160 25 Hz], [3840 × 2160 24 Hz], [4096 × 2160 24 Hz]

V.w.b. de auto-standby functie in Setup:
7. Hardware Setup --> Auto Stand-By --> Off.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nosferatu111072
Nosferatu111072 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:28:
[...]

Beide, kreeg gewoon geen ip adres meer van mijn router terwijl alle andere apparatuur geen probleem hebben. Ook mijn nieuwe versterker pakt meteen mijn netwerk zowel WiFi maar ook draadloos.

Ik kreeg gisteren zowaar een mail van de klantenservice van Bol.com.
Mijn Onkyo tx-nr636 is niet meer repareren. Er staat vervolgens letterlijk in de mail: "Hierdoor wordt je terugbetaald voor dit artikel. Excuses voor het ongemak.". Dan kan ik dit bedrag mooi gebruiken om mijn af te betalen vanwege de aanschaf van de tx-rz900.

:)

[ Voor 22% gewijzigd door Nosferatu111072 op 03-05-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was er niet duidelijk aan Afstudeer enquete over de audiobranche 2-3 minuutjes tijd?

[ Voor 78% gewijzigd door FeaR op 04-05-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:31
Vraagje:
Ik heb een Canton sub 80.2 gekocht. Deze wil ik nu aansluiten op mijn Onkyo TX-RZ900. Hoe kan ik deze nu het beste aansluiten?
Heb hem nu met een RCA kabel op de bovenste aansluiting op de Onkyo en op de Low level input (rood) achterop de sub aangesloten. Kan ik hem ook op beide aansluitingen op de Onkyo en op beide aansluitingen (rood en wit) achterop de sub aansluiten? en wat is dan het verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
De dubbele uitgang op de Onkyo is voor als je twee subwoofers aan wilt sluiten. De TX-RZ900 is immers een 7.2 receiver. Je kan met behulp van een Y-adapter wel mono aansluiten op de Onkyo en dan dubbel op de subwoofer, maar echt nut heeft dat niet. Het volume zal iets hoger zijn, maar datzelfde kan je bereiken door de volumeknop een tikje te geven. Uiteindelijk zal de subwoofer niet verder dan zijn max gaan.

Qua Low Level (RCA) aansluiten kan er niet veel verkeerd gaan en werkt veelal het makkelijkst aangezien je alles in de receiver regelt qua crossover. De crossover op de subwoofer zet je dan ook volledig open. Alleen het volume moet je in het begin even op een redelijk neutrale stand zetten. Je kan ook nog voor High Level gaan, maar dat wordt veelal alleen gedaan als de subwoofer in bepaalde modi (Pure Direct) niet meespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:31
Bedankt FeaR! Helemaal duidelijk zo! Dan ga ik er niks aan veranderen en staat ie zo goed.

[ Voor 42% gewijzigd door Riessie85 op 13-05-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Vraagje, kan ik ook de audiobron selecteren? Ik heb een HT-R518 receiver met de bijbehorende 5,1 set.

Ik heb een chromecast aangesloten op HDMI2 en het geluid gaat via een optisch kabel van de chromecast (extra kastje eraan) naar de versterker.
Het werkt nu wel, maar als volgt:
Eerst op CD (Geen beeld wel geluid geloof ik), dan naar DVD (wel beeld geen geluid), 3 seconden wachten, dan naar CD, dan werkt beeld en geluid.Dat is toch gek, dat ik drie handelingen moet doen voordat het werkt?

De gebruiksaanwijzing geraadpleegd, maar die is natuurlijk pre-chromecast-tijdperk. Ik zie in de gebruiksaanwijzing dat ik wel kan selecteren welke HDMI-bron bij welke functie hoort, maar niet welke audiobron hij moet pakken. Als ik dit kan instellen, dan ben ik er geloof ik. Iemand die dit toevallig weet?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
EWK schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:35:
Vraagje, kan ik ook de audiobron selecteren? Ik heb een HT-R518 receiver met de bijbehorende 5,1 set.

Ik heb een chromecast aangesloten op HDMI2 en het geluid gaat via een optisch kabel van de chromecast (extra kastje eraan) naar de versterker.
Het werkt nu wel, maar als volgt:
Eerst op CD (Geen beeld wel geluid geloof ik), dan naar DVD (wel beeld geen geluid), 3 seconden wachten, dan naar CD, dan werkt beeld en geluid.Dat is toch gek, dat ik drie handelingen moet doen voordat het werkt?

De gebruiksaanwijzing geraadpleegd, maar die is natuurlijk pre-chromecast-tijdperk. Ik zie in de gebruiksaanwijzing dat ik wel kan selecteren welke HDMI-bron bij welke functie hoort, maar niet welke audiobron hij moet pakken. Als ik dit kan instellen, dan ben ik er geloof ik. Iemand die dit toevallig weet?
Waarom wil je het geluid in godsnaam over spdif terwijl hij al met hdmi aan je receiver hangt?;o

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
DennusB schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:02:
[...]

Waarom wil je het geluid in godsnaam over spdif terwijl hij al met hdmi aan je receiver hangt?;o
precies dit. Waarom?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

[...]

Omdat de Chromecast geen 5.1 geluid ondersteunt en nu wel :)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
EWK schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:41:
[...]

[...]

Dat ondersteunt ie wel?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:43
Raar verhaal, ChromeCast ondersteunt zeker weten DD5.1!

Wat voor alles geldt, en hier dus ook: je bronnen sluit je allemaal aan op je receiver, en vervolgens gaat er één HDMI kabel naar je tv. Je ChromeCast zit dus in je receiver geprikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
[...]

[...]

Dat ondersteunt de chromecast zeer zeker wel. Sluit hem eens direct aan op je receiver (if possible).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Mijn Onkyo 646 zit best wel opgesloten in een kastje (1,5 cm er boven), geen deurtje ervoor overigens.
Ik heb geen temp problemen maar just in case.

Nu wil ik in het meubel een fan plaatsen in de onderkant (zwevend meubel) die er dan doorheen blaast.
Maar ik wil dat deze fan aangaat op het moment dat ik de Onkyo aan doe, en niet een los schakelaartje oid.
Heeft iemand een idee hoe dit te doen of wat ik dan nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ionicdog schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:19:
Mijn Onkyo 646 zit best wel opgesloten in een kastje (1,5 cm er boven), geen deurtje ervoor overigens.

Nu wil ik in het meubel een fan plaatsen in de onderkant (zwevend meubel) die er dan doorheen blaast.
Maar ik wil dat deze fan aangaat op het moment dat ik de Onkyo aan doe, en niet een los schakelaartje oid.
Ik zou een fan aan de bovenkant doen die de warme lucht er uit trekt ( warme lucht gaat altijd om hoog). Maar je zou het kunnen doen door de usb te misbruiken door de fan hierop aan te sluiten. Maar ja use on your own risk.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
bovenkant is een optie, maar dan moet ook de vrouw het goed vinden als ik in het zicht er een gat in zaag, onderkant zie je niet namelijk.
Kan het natuurlijk wel mooi wegwerken, met zwart en of in de kleur. Maar zal eens speuren naar Usb aansluiting om te bouwen of dat kan, thanks
Webgnome schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:35:
[...]

Ik zou een fan aan de bovenkant doen die de warme lucht er uit trekt ( warme lucht gaat altijd om hoog). Maar je zou het kunnen doen door de usb te misbruiken door de fan hierop aan te sluiten. Maar ja use on your own risk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
Met apparaten aansluiten op de USB poort zou ik wel oppassen. Bij mij leverde dit een storend geluid op in de speakers. (tx-nr646)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:55

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik heb sinds een week wat problemen met mijn onkyo 636 icm horizonbox
De horizonbox zit gewoon aangesloten via hdmi naar mijn tv en dit heeft altijd goed gewerkt. Maar sinds een week geeft het geheel samen geen beeld meer, maar dit is alleen maar zodra er tv beeld is. Als de horizonbox aan het opstarten is krijg ik wel gewoon beeld(ook de gehele reset van de box ging goed), maar zodra bijvoorbeeld rtl4 verschijnt word het beeld zwart enn soms blauwe strepen Tussendoor. Als ik de horizonbox rechtstreeks aan de tv hang werkt het wel. Andere hdmi apparaten zoals mijn PC werken wel prima op de onkyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 15:51
ionicdog schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:19:

Onkyo's worden warm. En ik heb liever dat de receiver het lang volhoudt. Boven de receiver heb ik een goede 6/8cm ruimte. Ik heb een pc fan gepakt, en hier een usb kabeltje aangemaakt. En die in de usb poort van de onkyo. Zo draait de fan lekker rustig op 5V. Gaat al maanden prima, en merkbaar koeler.

http://i.imgur.com/FfhpqhZ.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 19-05-2016 11:42 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Nice, zal dit binnenkort ook eens maken. Ik heb ruimte genoeg achter de onkyo. kijken of het lukt met een 100mm fan of 80 mm.
Dacuuu schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:29:
[...]

Onkyo's worden warm. En ik heb liever dat de receiver het lang volhoudt. Boven de receiver heb ik een goede 6/8cm ruimte. Ik heb een pc fan gepakt, en hier een usb kabeltje aangemaakt. En die in de usb poort van de onkyo. Zo draait de fan lekker rustig op 5V. Gaat al maanden prima, en merkbaar koeler.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
4 mei maar de customer service program in werking gezet. Mijn 609 had wel wat last van ruis bij lage volumes ( een van de issues) , maar 3 mei was ook in ene geluid verdwenen en de HMDI-switch schakelde niet meer.

Netjes via UPS opgehaald, toegewezen reparateur ergens in Duitsland (had ik niet verwacht maar dat ter zijde) en nu maar duimen.......

afwachten geblazen. Nu lees ik in het forum dat de reparatie ook niet altijd een lang leven beschoren is, maar een nieuwe receiver ( ondanks eventuele cashback van onkyo) is toch een stukkie duurder.

We wachten even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Heeft iemand ervaring hoe de doorgifte van de HDR signalen worden doorgegeven via een TX NR 646 als je een UBD player via deze AVR schakelt ipv direct op je HDMI van je 4K tv?
Heb namelijk alles direct via de AVR aangesloten ivm de aansturing van mijn Ambivision op de HDMI 2 uitgang.
Deze extra HDR doorgifte is via een software update nadien toegevoegd.
Of kan ik beter voor de 2016 serie gaan en de 656 nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

[...]

Webgnome schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:55:
[...]

Dat ondersteunt de chromecast zeer zeker wel. Sluit hem eens direct aan op je receiver (if possible).
Oke, dit dus gedaan. Nu weet ik weer waarom ik het geluid via spdif liet lopen (het had inderdaad niets met 5.1 te maken), het geluid komt (indien chromecast direct op de receiver is aangesloten) via de tv en niet via de speakers. Mijn geluid van de tv staat altijd op 0, want ik wil alle geluid over de speakers. Hier de gebruiksaanwijzing voor geraadpleegd, maar ik zie niet waar ik dit zou kunnen instellen. Wel welk apparaat op welke hdmipoort zit (cd, vcr sat etc), maar niet hoe dit met het geluid regel.
Iemand raad?

Hoi!

Pagina: 1 ... 18 ... 40 Laatste