Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Lip schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:12:
[...]

Wat je kan doen is, een donor afstandsbediening zoeken (bij de kringloop). En netjes demonteren. Like so :

[afbeelding]

En dan... dat zwarte weg halen

[afbeelding]

En dan van de donor afstandbediening zwarte dingen terug lijmen met componentenlijm
simsalabim
[afbeelding]

Vervolgens kwam ik er achter dat je dat ook met een spray kan herstellen. Ik zal wel even vragen wat dat was voor je.
Hoe werkt dat zwarte dan? is dat een speciaal materiaal ofzo?

Ik heb net toch nog maar even de afstandbediening open gemaakt en de als ik het zwarte van een willekeurig ander knopje op de volume plekken druk, dan werkt het wel.
Als ik het zwarte van de volume knoppen op een willekeurige andere functie druk, werkt het niet. Er is dus alleen iets met het zwarte van die volumeknoppen aan de hand.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yMTE6Ip.jpg

Als ik dat kan fixen, ben ik geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik weet niet wat voor spul dat is, als je het afsnijd van de donor afstandsbediening geleid ook maar aan 1 kant. 't lijmen hier van is wel lastig, seconden lijm en een prittstift werkt in ieder geval niet.

Edit : ik zou er nog wel heel even mee wachten totdat ik een antwoord terug krijg, want volgens mij kan je de functie van de zwarte (rubber) herstellen met een spray.

[ Voor 30% gewijzigd door Lip op 20-01-2016 12:56 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Lip schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:28:
Ik weet niet wat voor spul dat is, als het afsnijd van de donor afstandsbediening geleid ook maar aan 1 kant. 't lijmen hier van is wel lastig, seconden lijm en een prittstift werkt in ieder geval niet.

Edit : ik zou er nog wel heel even mee wachten totdat ik een antwoord terug krijg, want volgens mij kan je de functie van de zwarte (rubber) herstellen met een spray.
Als ik een beetje google, dan kom ik er achter dat het 'carbon conductor pads' dus koolstof geleiding pads zijn. Deze zijn dan versleten.

Ik heb nu uit een rol aluminium tape met een perforator 2 rondjes geklikt en deze nog wat kleiner op maat geknipt. Als ik deze op de niet werkende zwarte rubbertjes doe, dan werkt de volume weer top!

Enig nadeel is dat de plaklaag van de aluminium tape niet zo goed blijft plakken op het rubber. Dus ik moet even kijken hoe lang dit blijft werken, anders zal ik het misschien met 2 componenten lijm moeten vastlijmen ofzo.

/edit:
Ik lees net dat dit ook goed zou moeten werken:

https://www.conrad.nl/nl/...009-ag-200-ml-045750.html

[ Voor 6% gewijzigd door Pusherman_ op 20-01-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik zou die spray proberen, al het spul van Kontact Chemie is wonderspul! :) Ik heb hier zelf ook een spray's van dat merk.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
medetweakers.. Ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb een Onkyo TX-NR609 welke bij inschakelen altijd naar dezelfde geluidsbron gaat. Dat wil ik graag aanpassen maar ik weet niet hoe.

Situatie:
- TV op HDMI uitgang
- Intel NUC (Kodi/OpenElec) op BR/DVD ingang

HDMI-CEC (RIHD genaamd bij Onkyo) staat AAN ivm het gebruik van 1 afstandsbediening van de TV.
ARC staat uit.

Als ik de TV inschakel gaat de Onkyo ook aan, dat is ook de bedoeling. Ook de NUC gaat aan maar de Onkyo laat het beeld zien van de BR/DVD. Echter zegt het schermpje van Onkyo dat ie op TV/CD staat, maar dat geld dus alleen voor de audio.

Dus:
Inschakelen TV = TV aan + Onkyo aan (op TV/CD audio bron + BR/DVD video bron)

Hoe kan ik dit krijgen naar:
Inschakelen TV = TV aan + Onkyo aan (op BR/DVD audio bron + BR/DVD video bron)

Bij het uitschakelen van alles maakt het niet uit op welke bron die staat. Het bovenstaande is altijd het geval in het inschakelen.

Iermand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Hoe zit alles aangesloten? Zit er ergens een sp/dif kabel tussen? Ik zou kijken naar je Input Assign Menu en de optical assing input wijzigen, die zal nu op COAX of op OPTICAL staan. Daar moet volgens mij niks staan.

[ Voor 33% gewijzigd door Lip op 21-01-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Nope, was dat het maar. Al het geluid loopt via HDMI en er zitten geen optical kabels geconfigureerd en/of aangesloten.

Dat is juist het rare aan het verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik heb nu de onkyo 646 een weekje maar heb iets wat ik niet snap.
Op ingang strm box zit mijn media pc, uitgang naar de tv uiteraard.
Als ik de pc restart zie ik het bootlogo maar daarna geeft de tv aan geen signaal.
Windows is dan gewoon klaar met opstarten.
Als ik de Onkyo dan even naar een willekeurig kanaal switch en weer terug is er weer beeld....
Als iemand een tip heeft graag want snap het niet echt of er is iets mis

edt; iets te vroeg geroepen, pc ook maar op de pc ingang aangesloten, nu hou ik beeld.

[ Voor 9% gewijzigd door ionicdog op 24-01-2016 11:15 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Weet iemand of het voor de levensduur uit maakt of je de receiver direct uit zet via klik aan klik uit apparatuur ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@hierboven: Maakt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Zie mijn vorige post omtrent input pc. Het gaat toch niet helemaal lekker. Bij inschakelen van full screen via kodi of mpc-hc verlies ik steeds verbinding. Ik zie het Hdmi ledje dan ook knipperen.
Ik krijg dan no signal, na even geswitched te hebben van input heb ik weer beeld.
Ik heb kabels uit gesloten en de pc even direct op de tv aangesloten, dan werkt het wel gewoon. Dus de onkyo doet iets raars of is stuk.
Heb de media pc nu op de bd/dvd input gezet, output alleen hdmi main,Tv op uhd colors en nvidea settings op 4k,rgb volledig.
Dan werkt het gewoon en kan ik fullscreen doen en weer terug zonder problemen.
Maar waarom werkt de Pc poort dan niet net zo...erg lastig? dit moet toch kunnen..?
Op pc ingang heb ik ook andere keuzes bij nvidia, alleen ycbcr420 en beperkte kleuren.
Als iemand een idee heeft?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Probeer je niet een resolutie/refresh rate uit te sturen die je onkyo niet fijn vindt?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Ik zou niet weten hoe.Windows desktop staat op 3840x2160 60hz.
Ik heb nu in kodi 16 rc1 (via de bd/dvd input) refresh rates gematched met de video en desktop.
Dit ging eerst ook fout, kodi crashte na enkele minuten video afspelen.
Kodi opstarten en video's full screen afspelen gaat nu ok. Geen zwart scherm bij opstarten van kodi.

Ik zal vandaag of morgen wederom de boel eens op pc input zetten en kijken wat er precies fout gaat bij welk programma en andere instellingen proberen als het weer gebeurt.
Het zal wel op een of andere combinatie wel goed werken maar wordt een beetje wazig van alle instellingen en mogelijkheden. Hoop gewoon dat er fysiek niks stuk is...bv hdmi board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

MM99 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:15:
[...]

Ik zal dat doen dan. Ik heb het in november 2014 gekocht. Anders neem ik wel contact op met de webwinkel waar ik het gekocht hebt.
Ik heb ze nu afgelopen zaterdag gemaild, maar nog niks ontvangen. Heeft iemand ervaring met de klanten service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:05
heb een 636, en nu reageert de tweede HDMI / Monitor OUT beetje vreemd, als ik er de HDMI kabel in doe voor m`n beamer valt het hele geluid van de AVR compleet weg??
al verschillende HDMI kabels geprobeerd, echter geen verschil.
is de tweede HDMI OUT weer ontdaan van enige HDMK kabel en ik na de AVR uitgezet te hebben en opnieuw opstart werkt het geluid weer als vanouds...
iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:45
Staat er niet iets van "audio passthrough" aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 10:53
Helaas is mijn Onkyo TX-NR509 getroffen door het HDMI/Netwerk probleem. Het begon met geen netwerk verbinding en nu heb ik ook geen geluid meer. Systeem aangekocht in 2011. Gegevens ingevoerd op de site van Onkyo. Ik val onder het kosteloos herstel. Wachten op een retourlabel zodat hij verzonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:41
vanputten80 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:24:
Helaas is mijn Onkyo TX-NR509 getroffen door het HDMI/Netwerk probleem. Het begon met geen netwerk verbinding en nu heb ik ook geen geluid meer. Systeem aangekocht in 2011. Gegevens ingevoerd op de site van Onkyo. Ik val onder het kosteloos herstel. Wachten op een retourlabel zodat hij verzonden kan worden.
Retourlabel? :+
Dan staat je nog een verrassing te wachten.

spoiler:
je krijgt een gigantische doos inclusief dikke piepschuimen bescherming en antistatisch plastic. Toch best netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb hiero nog een sr309 en een tx-nr535 thuis staan. Iemand interesse? Pm'tje 👍🏼!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Waah schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 07:13:
[...]

Retourlabel? :+
Dan staat je nog een verrassing te wachten.

spoiler:
je krijgt een gigantische doos inclusief dikke piepschuimen bescherming en antistatisch plastic. Toch best netjes
Je maakt het spannend zo.. IK heb het forum niet gelezen, vermoed dat daar minder goede ervaringen in staan over retourneren van spullen aan Onkyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:25

Pierre

Van nature lui!

Geen idee, ik heb een goede ervaring met iets retour sturen naar Onkyo. Je krijgt een stevige doos met goede bescherming zoals waah aangeeft

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:41
vanputten80 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:38:
[...]

Je maakt het spannend zo.. IK heb het forum niet gelezen, vermoed dat daar minder goede ervaringen in staan over retourneren van spullen aan Onkyo
Zwarte balk niet aangeklikt? :+ dan "onthul" je de spoiler en zul je zien dat ik het positief bedoel 8) .
Niks dan lof over de afhandeling van dit probleem door Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Waah schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:14:
[...]

Zwarte balk niet aangeklikt? :+ dan "onthul" je de spoiler en zul je zien dat ik het positief bedoel 8) .
Niks dan lof over de afhandeling van dit probleem door Onkyo.
haha zie het nu. Heb zelf nog een verhuisdoos met bescherm materiaal dus heb de doos uitgevinkt. Hopelijk is hij niet lang van huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:38
vanputten80 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:20:
[...]

haha zie het nu. Heb zelf nog een verhuisdoos met bescherm materiaal dus heb de doos uitgevinkt. Hopelijk is hij niet lang van huis
Zelfde probleem gehad in de zomer, het duurde slechts een weekje voordat ik de receiver terug heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Ik sta op het punt mijn onkyo 646 terug te sturen, althans de retourcode is binnen, maar ik twijfel of er iets stuk is of dat dit normaal is of een windows instelling. Hopelijk kan iemand dit ook eens proberen..?

Pc zit op de pc input met windows 10. Als ik me afmeld op windows wordt het beeld zwart/no signal message maar windows staat in het vergrendelings scherm.(getest met vnc) Om weer beeld te krijgen moet ik even switchen van input op de onkyo. bij het afmelden lijkt wel of ook het hdmi signaal onderbroken wordt aangezien deze even knippert op het onkyo display.
Ik heb geprobeerd
-laatste w10 nvidia drivers (960 kaart), maar weer terug naar 359.06
-andere inputs, zelfde verhaal
-onkyo power settings veranderd maar dat maakt niet uit.

Edit; even getest met een andere pc, als ik de display freq naar 23HZ zet werkt het wel. Dus conclusie is
dat de onkyo bij lagere display frequentie het beeld wel kan houden...maar dus op dus 60hz niet!
Maar is dit nu een onkyo probleempje ? terugsturen?

[ Voor 14% gewijzigd door ionicdog op 01-02-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikbike
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Search gebruikt, maar heb het antwoord niet gevonden.

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn rc660 automatisch op de juiste input in te laten schakelen zodra horizon aan gaat.
Zodra ik mijn ps4 aanzet, gaat de rc660 naar game modus en gaat mijn sony x8505c (2015) op de juiste input.

Passthrough en arc staan aan en functioneren bij andere apparaten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Pierre schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:15:
Geen idee, ik heb een goede ervaring met iets retour sturen naar Onkyo. Je krijgt een stevige doos met goede bescherming zoals waah aangeeft
hier ook prima ervaring.. zeker als ik kijk wat die TX-707 mij gekost heeft :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Iemand anders die het eingelijk ook heeft dat de HDMI poort soms op zwart gaat (kan ook nog aan de tv liggen).
Dit gebeurd alleen met de Xbox 360(aangesloten op CBL/SAT(HDMI3) en PC (aangesloten op BD/DVD(HDMI1)

En daarnaast wil het weleens flikkeren tussen blauw en het beeld wat ik wil, of ik krijg gewoon sneeuw te zien :+.
Dit gebeurt alleen met de Xbox One (aangesloten op GAME(HDMI4)

Betreft de TX-NR509. Verder valt het geluid ook weg als het scherm zwart word met het geluid over HDMI.
Wil dit laten zien dat ie graag wil sneuvelen of lijkt het maar zo?

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
timmie271 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:29:
Iemand anders die het eingelijk ook heeft dat de HDMI poort soms op zwart gaat (kan ook nog aan de tv liggen).
Dit hebben uiteraard honderden zo niet duizenden mensen al gehad vanwege het brakke HDMI-board van sowieso de xx9 serie (andere series wellicht ook) van Onkyo. Wordt over het algemeen onder coulance gerepareerd.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Brad Pitt schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:32:
[...]

Dit hebben uiteraard honderden zo niet duizenden mensen al gehad vanwege het brakke HDMI-board van sowieso de xx9 serie (andere series wellicht ook) van Onkyo. Wordt over het algemeen onder coulance gerepareerd.
Dus eigenlijk gewoon aanmelden op de website of bellen voor eventuele reperatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
timmie271 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:34:
Dus eigenlijk gewoon aanmelden op de website of bellen voor eventuele reperatie?
Zoek even in dit topic, is al vaak voorbij gekomen, laatste paar weken zelfs nog! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Brad Pitt schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:36:
[...]

Zoek even in dit topic, is al vaak voorbij gekomen, laatste paar weken zelfs nog! :)
De website heb ik in ieder geval nog opgeslagen toen het veel minder frequent voorkwam, maar sinds de Xbox One krijg ik zelfs het blauwe geflikker en sneeuw erbij...
Maar zal wel even teruglezen voor de eventuele tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 13:04
Ik kan morgen twee nieuwe KEF LS50 speakers ophalen bij mijn HIFI winkel in de buurt en ze thuis gaan testen. Ik vind het geluid in de winkel werkelijk prachtig, maar ik twijfel hoe deze thuis te gebruiken zijn met mijn Onkyo 828 receiver. Ze zullen in mijn huidige 5.1 opstelling de linker en rechter front boxen gaan vervangen.

Waar ik precies over twijfel:
  1. Ik wil mijn muziek (voornamelijk Spotify) gaan beluisteren in een 2.1 of eventueel 2.0 opstelling. Hoe kan ik dit het beste aanpakken denken jullie. Signaal zetten op stereo en vervolgens de subwoofer in de instellingen wat lager zetten? Als de bron weer TV of film wordt dient deze voor de duidelijkheid weer gewoon automatisch op 5.1 te gaan staan.
  2. Ziet de 828 de KEFs als boxen die een volledig bereik hebben of zal hij deze gaan aansturen als een zogenaamde satellietbox?
Er zijn ongetwijfeld kenners hier die hun licht hierover kunnen laten schijnen, toch?

Hopelijk heb ik duidelijk kunnen maken wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Jean-Paul Bidet schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:57:
Er zijn ongetwijfeld kenners hier die hun licht hierover kunnen laten schijnen, toch?
De laatste keer dat ik een Onkyo had is al even geleden, dus precies durf ik het niet te zeggen maar op elke receiver is het veelal wel gelijk.

De receiver zal standaard afspelen hoe het signaal binnen komt. Krijg je (bijvoorbeeld uit Spotify) een 2.0 signaal binnen zal de receiver dit over alleen de twee fronts afspelen. Als je de instelling hebt staan dat de fronts op "small" staan zal de receiver daar automatisch de subwoofer bij betrekken. Maar de receiver zal het niet uit zichzelf af gaan spelen over alle speakers. Dat laatste heb je zelf in de hand door bijvoorbeeld Dolby Pro Logic II aan te zetten dan wel DTS Neo: 6 dan wel Multi/All Channel Stereo. Een film is veelal surround en de receiver zal dan de 5.1 (of 7.1)-track weer herkennen en de speakers aansturen die in de track gesloten zijn. Als je handmatig forceert dat het op stereo (2.0) moet zal de receiver dat natuurlijk doen.

Puntje 2 hangt af hoe je de receiver in hebt gesteld. Als jij de speakers op "LARGE" zet dan zal de receiver ze als speakers met volledig bereik behandelen. De receiver kan zichzelf inregelen, maar de instellingen die jij accepteert dan wel aanpast zijn leidend. Al heb je twee meter hoge speakers met 3 x 18" woofers er in met een ingestelde crossover van 200 Hz dan zal de receiver dat gewoon afspelen. Het verschil tussen een Full Range speaker en een "satelliet" is wel iets genuanceerder dan je hier stelt. Een satelliet heeft veelal een crossover van een 150 - 200 Hz.

Overigens zou ik een paartje KEF LS50 niet als "LARGE" instellen. Het zijn mooie speakers, maar laag gaan ze echt niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 13:04
Duidelijk antwoord FeaR. Raad jij mij aan om een specifieke crossover range te gebruiken voor de KEFs, of het laten bepalen door de Audyssey? En zo ja welke raad je dan aan. Zou het wel grappig vinden als je dit beter zelf kan doen, gebruik namelijk al jaren de automatische luidspreker afstemming van Audyssey.

Ik heb net gekeken en ik zie geen mogelijkheid om large of small in te stellen, maar ik zal morgen als ik het eea aansluit nog ff goed kijken.

Doet de subwoofer trouwens automatisch mee als je het signaal op stereo zit (of direct) ==> maw 2.1 geluid ipv 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jean-Paul Bidet schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:58:
Doet de subwoofer trouwens automatisch mee als je het signaal op stereo zit (of direct) ==> maw 2.1 geluid ipv 2.0?
Heb zelf een oude Onkyo (3009) en daar kan je dat specifiek instellen. Neem aan op jouw moderne 828 dan ook wel. Vind zelf het manco van grote luidsprekers (bij de 3009 dan) dat er relatief weinig bass naar de front speakers gaat (ook als deze als full-range staan ingesteld) als je een subwoofer hebt aangesloten. Ben nu twee dagen aan het rommelen geweest maar kom er niet uit. De subwoofer gaat dan nu dan ook maar de deur uit want heb liever gewoon meer bass uit de fronts. Uiteraard gaat een goede sub (veel) dieper maar so be it.

Geen idee of dat een bug is van de 3009 hoor en het op de 828 wel goed gaat want lees er verder ook weinig over :)

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 04-02-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Brad Pitt schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:36:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IwWhkRNl.png

Zo te zien komt de mijne niet in aanmerking ;(.

Alleen bij audio loss, maar dat probleem heb ik juist weer niet helaas. Gaan ze het ook daadwerkelijk testen of niet?

[ Voor 14% gewijzigd door timmie271 op 04-02-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
timmie271 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:53:
[...]
[afbeelding]

Zo te zien komt de mijne niet in aanmerking ;(.
Mailen met Onkyo. Vriend van met heeft een Integra DHC-80.2 die ook niet in aanmerking kwam volgens de site. Mailtje naar Onkyo gestuurd en toch onder coulance gerepareerd.

Waaruit meteen blijkt dat het niet alleen de eindtrappen zijn die te warm worden en voor problemen zorgen. De Integra DHC-80.1 is een pre/pro en dus geen eindtrappen. Alle chips van de processing en Audyssey XT32 worden ook behoorlijk heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Gelijk maar even geregistreerd daar.
Zo te zien moet het mailtje in het Engels, of weet jij een andere plek waar het wel in het Nederlands kan?
Anders word het maar even me vader inschakelen voor het beschaafde engels O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

FeaR schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:23:
[...]
Waaruit meteen blijkt dat het niet alleen de eindtrappen zijn die te warm worden en voor problemen zorgen.
Het is niet dat eindtrappen de geest geven, maar dat de warmte van de eindtrappen in combinatie met de hitte van de DSP chip, dat het tin zo heet word dat de soldeerverbindingen loslaten. Een optelsom dus.

Vaak worden die receivers ook nog ingemetseld, en je hebt een tikkende tijdbom.

Waarom is eigenlijk de Onkyo tag niet gekoppeld?

[ Voor 13% gewijzigd door Lip op 04-02-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Lip schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:31:
[...]
Het is niet dat eindtrappen de geest geven, maar dat de warmte van de eindtrappen in combinatie met de hitte van de DSP chip, dat het tin zo heet word dat de soldeerverbindingen loslaten. Een optelsom dus
Ik zeg niet dat de eindtrappen de geest geven, ik zeg dat de warmte voor problemen zorgt. En dat die warmte niet alleen van de eindtrappen komt wat veelal wordt gedacht.
Waarom is eigenlijk de Onkyo tag niet gekoppeld?
Bij deze weer gekoppeld, Wellicht wat te veel weggehaald met het verwijderen van producten dan wel tags. Schijnbaar mag je specifieke producten dan wel koppelingen niet aan een algemeen topic als deze hangen en zijn ze voor specifieke probleem-/vraagtopics over dat apparaat. Alle topics moeten op die manier nagelopen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:09

Smurf

Detri

Zojuist ook mijn NR609 opgegeven voor het customer care program.
Ding stond al bijna een jaar defect te zijn onder de TV. Hij schakelt in, maar geeft helemaal geen geluid meer. Door een zolderverbouwing (geluidsisolatie in de tussenvloer en de zolder opdelen in 2 slaapkamers en bergvliering) met een vrij harde deadline wegens aankomende gezinsuitbreiding was ik er nog niet aan toe gekomen om het ding ook maar onder de TV vandaan te halen.

Heb label+doos besteld. Benieuwd wat er binnenkomt :)

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venimk1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 05:43
Is het de moeite omvan een passieve subwoofer SB-HW860 (Panasonic SC-PT860), een actieve te maken dmv van bijvoorbeeld https://www.conrad.nl/nl/...c.ref=Category%20Overview te plaatsen, en deze dan aan te sluiten op een onkyo TX-NR646

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Ik zou dit zelf niet doen en wat meer geld opzij leggen voor een goede actieve sub, voorbeelden zijn genoeg te vinden in dit topic

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:19
Volgens mij heb ik sinds de stroomstoring van gisteren (2405) weer geen usb werking (Now Initializing).
Samen met Net problemen heb ik dit 2 keer weg kunnen krijgen door 'm helemaal van de stroom af te halen en tiental minuten zo laten staan, maar nu lijkt de TX-NR509 er geen zin in te hebben. Zou toch het hdmi board o.i.d. er gister een definitieve opsodemieter gekregen kunnen hebben? En zo ja met die reparatie bv bij CE Repair hebben jullie je receiver dan gebracht of gewoon naar de TNT/DHL gebracht?
Overigens nu ik op een usb stick een *.mp3 heb gezet speelt ie die direct af en het probleem zelf was er met het afspelen via een iPad. Zou ook dan een slecht snoertje kunnen zijn???

[ Voor 15% gewijzigd door scofield op 08-02-2016 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcg_nl
Gewoon aanmelden bij het Customer Care Program, niet zelf zo maar op gaan sturen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelz37
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-06 20:02
pfffffffff wat veel problemen zeg met Onkyo. heb mijn Onkyo NR-TX626 ook al 4 x naar CE Repair te mijndrecht gebracht , Onkyo gemailt krijg een nieuwe , ja dacht je een gebruikt exemplaar nog beschadigd ook. weer contact met Ce repair en de winkel. nooit maar dan ook nooit meer een Onkyo.wat een bagger zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:19
Het is wel een vevelend probleem inderdaad. Voor de rest komt er een puist geluid uit om U tegen te zeggen. Ben wat dat betreft er behoorlijk op vooruitgegaan in verhouding met m'n vorige Pioneer versterker. Maar tegen m'n Kenwood van "vroeger" kon niemand op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
@marcelz37 Probleem word zoals eerder vermeld in het topic door warmte, heb je hem in een afgesloten kast staan, of zo strak in de kast dat hij zijn warmte niet kwijt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb hier een TX-NR616 staan. Altijd prima met de telefoon kunnen bedienen, maar van de een op de andere moment krijgt de Onkyo App op m'n iPhone geen verbinding met het apparaat. Ook niet met een andere app. Ze zien 'm wel, maar krijgen geen verbinding. PC ziet 'm ook, maar in dat menu kan ik niet veel.

Het gekke is dat dit een aantal weken geleden ook een hele tijd is geweest en zo ook van het ene op het andere moment weer te verbinden was.

Edit: stekker uit/in deed wonderen. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Mini Poeper op 20-02-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik heb een nieuwe televisie (Sony KDL55W809C) wat 3D ondersteund. Mijn huidige Onkyo TX-SR607 ondersteund dit niet. Dus ik heb nu mijn bluray speler direct aangesloten op mijn TV en via een optical kabel naar mijn Onkyo toe. Dit werkt en krijg DTS geluid. Ik heb de volgende speaker: Jamo S 606 HCS 3. Nu zit ik te denken om een nieuwe Onkyo te kopen (Onkyo TX-NR646 Zwart), zodat alle kabels weer naar mijn Onkyo kunnen, inplaats eerst naar mijn tv.

Nu heb ik eigenlijk 1 vraag.
- Ga ik vooruit met het geluid? Zal het beter gaan klinken?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Ik denk het niet, maar dat zou je in een test omgeving moeten bepalen met jou speakers.
het geluid wat uit de 646 komt is wel top moet ik zeggen, dus je gaat er zeker niet op achteruit.
Wel veel meer mogelijkheden met aansluitingen/audio/video etc..of dat voor jou genoeg is kan alleen jijzelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Indien je content hebt (en ook veel gebruikt) met DTS-HD of DD-True ga je er met surround geluid op vooruit, maar kijk je veel netflix of tv, dan moet je je zelf afvragen of het de investering waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
TheKillingBean schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:27:
Ik heb een nieuwe televisie (Sony KDL55W809C) wat 3D ondersteund. Mijn huidige Onkyo TX-SR607 ondersteund dit niet. Dus ik heb nu mijn bluray speler direct aangesloten op mijn TV en via een optical kabel naar mijn Onkyo toe. Dit werkt en krijg DTS geluid. Ik heb de volgende speaker: Jamo S 606 HCS 3. Nu zit ik te denken om een nieuwe Onkyo te kopen (Onkyo TX-NR646 Zwart), zodat alle kabels weer naar mijn Onkyo kunnen, inplaats eerst naar mijn tv.

Nu heb ik eigenlijk 1 vraag.
- Ga ik vooruit met het geluid? Zal het beter gaan klinken?
Dat is een vraag die maar één iemand kan beantwoorden en dat ben jij zelf. Ga luisteren bij een winkel als dat kan met die setup. Maar het geluid van een NR646 is zeer aangenaam ( zeggen wij van W.C. eend)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ok bedankt, ik geloof graag dat het goed gaat klinken. Het is meer de vraag of ik het verschil ook ga merken met mijn Jamo S 606 HCS speakers. Het is voor mij wat moeilijk te begrijpen wat de verschillen zijn tussen de verschillende Onkyo receivers. Ik zie dat sommige wat extra opties hebben, of extra aansluitingen (bv atmos speakers). Maar ik heb geen idee of ik ook het verschil ga horen tussen mijn oude 607 en de 646. 469 euro is net iets te veel als ik alleen met de aansluitingen voorruit ga. Dit zal wel een lastige vraag zijn om te beantwoorden. Ik moet er hard over nadenken. :)

[ Voor 10% gewijzigd door TheKillingBean op 23-02-2016 14:30 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Omdat je aangeeft dat je eigenlijk alles eerst naar je receiver wil laten gaan en dan pas naar de uitvoer (tv) zou ik het zeker doen als je denkt dat je in de komende tijd nog meer aan gaat sluiten wat nu niet kan. Als je dat laatste niet hebt zou ik gewoon nog eventjes wachten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zo wat een verschil zeg. van de week toch maar eens de tx-sr707 aangesloten ipv de tx-sr508.. godsamme wat een bult opties.. en toch maar eens een "originele" afstandsbediening er bij zien te fixen.. want de remote van de 508 laat toch steken vallen al werken de basics wel prima. :P

wat me wel opvalt.. toen ik dat ding vorige zomer oppikte bij de kringloop winkel kon je er zowat eieren op bakken zo heet werd ze.. na een reparatie bij onkyo en nu aangesloten en spelende wordt ze lang zo heet niet meer :?

al zit ik er als nog wel aan te denken om er een fan in te bouwen... ;)

404 Signature not found

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden de TX-8020 gekocht. Wat een geluidje komt er uit en hele fijne bediening.
Ik heb wel een vraagje. Het valt me op dat tijdens het afspelen van een cdtje vanuit de Onkyo een tik komt. Dezelfde tik als je bijvoorbeeld van source veranderd. Ik merk dat als ik de cd speler heb aangesloten via de optische kabel en hem op de stand Direct zet, de tikken stukken minder worden. Maar als ik hem aansluit via tulpen hoor ik hem zeker 3x per half uur. Op zich niet storend, dus dat is op zich het probleem niet.
Nu ging ik toch opzoeken op internet, maar de reactie op dit probleem is zo divers dat ik niet zo goed weet als het kwaad kan. Onkyo heeft zelfs tegenstrijdige berichten geschreven. De ene keer: De Onkyo doet dat nou eenmaal. De andere keer: Gewoon terugsturen. Nu ben ik benieuwd: hebben jullie hier ook ervaringen in en wat kan ik het beste hiermee doen.

• mcg_nl
Zeker omdat je vanuit CD luistert en niet vanuit een slecht mp3 tje, zou ik mij gaan irriteren.

Ik zou het voorleggen aan de verkoper.

http://forums.onkyousa.com/viewtopic.php?t=6349&p=23370

Even een complete factory reset doen, mocht je dat nog niet gedaan hebben

[ Voor 34% gewijzigd door mcg_nl op 25-02-2016 10:43 ]

Verwijderd

mcg_nl schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:41:
Zeker omdat je vanuit CD luistert en niet vanuit een slecht mp3 tje, zou ik mij gaan irriteren.

Ik zou het voorleggen aan de verkoper.

http://forums.onkyousa.com/viewtopic.php?t=6349&p=23370

Even een complete factory reset doen, mocht je dat nog niet gedaan hebben
De tik komt dan ook niet vanuit de luidsprekers maar vanuit het apparaat zelf. Ik las dus dat het een tik is dat hij overschakelt naar een andere instelling in het apparaat. Vervelende is, dat hij uit het assortiment ging en dus geen vervanging meer hebben. Dan krijg ik dus alleen mijn geld terug en dat is iets wat ik niet wil natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcg_nl
Ja dat is wat ze ook aangeven, het is het relais wat tikt.

Wat ik nu schrijf is een aanname, niet gebaseerd op feiten, maar misschien is dit het voorteken van een aankomend defect. (het is immers het speaker relais wat je hoort schakelen, als die straks niet meer schakelt, heb je geen geluid meer)
Je kan dus kijken of jou machine ook onder het "Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program" valt.

https://repair.onkyousa.c...hp?country=NLD&lang=en_GB

Verwijderd

Ik heb alleen de stroom eraf gehaald als reset. Ik heb even de knoppen combinatie gedaan dus ik ga luisteren als dat heeft geholpen. Dat programma komt hij eigenlijk nog niet in aanmerking omdat hij het wel nog doet. Kan moeilijk een juiste optie kiezen.

>> Update:
Net geprobeerd en hoorde net weer klikken. Dat word terug helaas...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2016 12:27 ]

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:38
Hificorner.nl is zo goed geweest mijn onkyo tx-nr636, die inmiddels vanwege een bromtoon reeds drie keer vergeefs was gerepareerd door CE Repair om te wisselen voor een onkyo tx-nr646. Daar ben ik ze echt heel dankbaar voor. Het probleem is alleen dat waar de onkyo tx-nr636 een zoemtoon gaf als die was ingeschakeld, de onkyo tx-nr646 permanent een zoemtoon geeft zolang de stekker in het stopcontact zit. Daarnaast laat het apparaat tevens een aantal luide klikken horen zodra de stekker eruit wordt getrokken. Ook hoorde ik zachtjes op de achtergrond Tunein (Net) doorspelen terwijl ik allang had doorgeschakeld naar video via de Nvidia Shield. Is er iemand anders met zulke ervaringen met dit apparaat?

• Webgnome
  • Nu online
realphoenikx schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:00:
Hificorner.nl is zo goed geweest mijn onkyo tx-nr636, die inmiddels vanwege een bromtoon reeds drie keer vergeefs was gerepareerd door CE Repair om te wisselen voor een onkyo tx-nr646. Daar ben ik ze echt heel dankbaar voor. Het probleem is alleen dat waar de onkyo tx-nr636 een zoemtoon gaf als die was ingeschakeld, de onkyo tx-nr646 permanent een zoemtoon geeft zolang de stekker in het stopcontact zit. Daarnaast laat het apparaat tevens een aantal luide klikken horen zodra de stekker eruit wordt getrokken. Ook hoorde ik zachtjes op de achtergrond Tunein (Net) doorspelen terwijl ik allang had doorgeschakeld naar video via de Nvidia Shield. Is er iemand anders met zulke ervaringen met dit apparaat?
Dat is normaal. Althans dat heb ik ook met die van mij dus niks om je zorgen over te maken. De andere problemen zou je eens kunnen controleren of dat dat niet toevallig iets anders is. Het lijkt mij heel sterk als twee totaal verschillende apparaten (behalve dan dat ze van de zelfde maker zijn) precies de zelfde problemen geven.

Wat betreft je brom toon heb je hier niet gewoon een aarde probleem?

Strava | AP | IP | AW

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:21:
>> Update:
Net geprobeerd en hoorde net weer klikken. Dat word terug helaas...
Hoor je ook om het half uur klikken als je dezelfde mp3 laat loopen, gewoon op auto-repeat of zo?

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 19:56

voz

De echte kenner

Ik heb de TX-NR609. Is een half jaar geleden gerepareerd, nieuw HDMI board (zoals zovele)

Nu zette ik gisteren de receiver aan en hoorde ik een ruis. Om wat voor reden dan ook stond de receiver vrij hard, terugzetten naar "normaal" volume en de ruis was nauwelijks/niet meer hoorbaar. Nu ben ik aan het onderzoeken geslagen en merk dat het probleem zich alleen voordoet als de bron 2-kanaals is. Alles is bij mij aangesloten via HDMI. Op het moment dat ik een TV-zender met 2-kanaals audio opzet of een chromecast start met 2-kanaals audio, dan is de ruis aanwezig. Op het moment dat ik wissel naar een 5.1-zender of een andere chromecast start met 5.1-audio, is de ruis volledig verdwenen.

Op zich heb ik er geen hinder van en het viel me ook pas op toen het geluid hard stond (iets van -10dB, normaal luisteren we op -30 tot -40dB), maar vind het wel raar en vraag me af of dit normaal is, of dat binnenkort dat ding weer gaat overlijden en weer retour mag naar Onkyo.

Wie herkent dit?

Systeemspecs
PV Installatie

• Brad Pitt
Als ik een DSP-surround stand aan heb staan sist mijn Onkyo ook. Hoor je erg duidelijk als je metje oren bij de tweeters staat. Bij omschakeling naar een bijv. Direct of Stereo stand is het sissen meteen weg.

Komt door de processing van de audio. Wel geestig is echter dat je het dus ook hoort als je niets afspeelt :)

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:38
Webgnome schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:41:
[...]

Dat is normaal. Althans dat heb ik ook met die van mij dus niks om je zorgen over te maken. De andere problemen zou je eens kunnen controleren of dat dat niet toevallig iets anders is. Het lijkt mij heel sterk als twee totaal verschillende apparaten (behalve dan dat ze van de zelfde maker zijn) precies de zelfde problemen geven.

Wat betreft je brom toon heb je hier niet gewoon een aarde probleem?
Dat heb ik inderdaad getest op een ander geaard stopcontact met echter hetzelfde resultaat.

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 15:26
realphoenikx schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:50:
[...]

Dat heb ik inderdaad getest op een ander geaard stopcontact met echter hetzelfde resultaat.
Prik hem eens in op een niet geaarde wandcontactdoos of haal de aarde even los.
de aarddraad is namelijk centraal gekoppeld dus een andere wandcontactdoos maakt
dan geen verschil.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 19:56

voz

De echte kenner

Brad Pitt schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:15:
[...]

Als ik een DSP-surround stand aan heb staan sist mijn Onkyo ook. Hoor je erg duidelijk als je metje oren bij de tweeters staat. Bij omschakeling naar een bijv. Direct of Stereo stand is het sissen meteen weg.

Komt door de processing van de audio. Wel geestig is echter dat je het dus ook hoort als je niets afspeelt :)
Je zegt het nog beter dan ik, het doet zich inderdaad voor bij DSP-standen. Ik ga er maar even vanuit dat ik me nog geen zorgen hoef te maken dus :)

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op aanraden van Onkyo heb ik hem gisteren teruggebracht. Ze hadden geen grijze maar enkel de zwarte.
Deze meegenomen en aangesloten. Precies dezelfde euvel. Als je zoekt naar Onkyo en Click zie je ook dat het een euvel is dat meerdere receivers hebben. Ik heb ook al een reset gegeven en dan alles laten staan op factory settings. Zelfde probleem. Dat word even doorzoeken.
Brad Pitt schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:47:
[...]

Hoor je ook om het half uur klikken als je dezelfde mp3 laat loopen, gewoon op auto-repeat of zo?
Ja. Het word niet getriggerd door een stuk muziek want als ik terugspoel bij een klik gebeurd het niet nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:09:
Ja. Het word niet getriggerd door een stuk muziek want als ik terugspoel bij een klik gebeurd het niet nogmaals.
Wel raar dat een ander apparaat het dan ook heeft. Mijn receiver klikt ook, als ik bijv. op tv zap van kanaal X naar Y, of naar de PS4 input ga, etc. Dat zijn dan de relais die je hoort en op basis van de DSP/surround stand die je gebruikt worden er meerdere of mindere versterker-eenheden aan gezet. Dus ik dacht misschien dat een MP3 een signaal naar je receiver stuurde die hem triggerde een aantal andere versterker-eenheden aan te zetten die bij de volgende MP3 dan weer uit zouden worden gezet. Dit heb je natuurlijk niet als je bijv. Pure Direct draait.

Probeerde even mee te denken, iets anders dan dit (buiten een defect apparaat) zou ik ook niet weten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:11
Sinds gisteren de onkyo tx-nr646 in huis. Hdmi out naar beamer, hdmi in een mini htpc op basis van de celeron j1900 en een PlayStation 4.

Voorheen kon ik de PC op 120hz weer laten geven rechtstreeks aangesloten op de beamer, via de onkyo alleen nog 60hz. Nou is dat op zich voor films kijken geen probleem, ik kijk normaal toch geen 3d films waarbij 120 Hz wel fijn zou zijn. Maar, hij ondersteunt ook 3d blu-ray toch? Is dat dan niet met zoveel Hz dan? Of moet ik de PC in een hdmi in met HDCP stoppen? Nu zit ie in de ingang genaamd PC, wat handig is zodat mijn vriendin ook snapt dat als ze op PC drukt op de afstandsbediening dat ze dan het PC beeld krijgt. Al lijkt het mij gek dat wel of geen HDCP ondersteuning voor meer of minder herz zou zorgen.

Gekker en behoorlijk storend is echter het volgende; via de HTPC netflix kijken in Firefox is via de Onkyo niet te doen. Iedere seconde ofzo hangt het beeld even, alsof je een slechte conversie hebt van het aantal frames per seconde en er steeds een paar frames gedupliceerd worden, maar dan nog erger dan wel eens met zo'n slechte conversie voor komt. Hardwarematige versnelling in Firefox uitzetten geeft een constante schokkerigheid, maar dan lijkt het niet iedere seconde extra lang te hangen ofzo. Chrome doet dit niet. Chrome heeft wel vloeiende netflix beelden. Maar de gebruikte bitrate, zelfs als je bij de hidden settings de bitrate op het hoogst forceert, is bij Chrome altijd lager dan de maximale bitrate in Firefox. Dat ligt niet aan mijn computer, dat vind ik overal terug op internet fora, dat is gewoon een gegeven. En die lagere bitrate is goed zichtbaar op mijn op 80 inch geprojecteerde scherm...
Voor de tussenkomst van de Onkyo speelde Firefox alles altijd vloeiend af op Netflix.
Wat gebeurt hier en hoe is dit op te lossen? Ik wil graag meerdere bronnen HDMI kunnen gebruiken die allemaal in dezelfde beamer terecht komen, zonder steeds kabels te hoeven wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je de beamer beter in ingang 1 kan stoppen bd/dvd. Betere ondersteuning etc voor kleuruimte, resolutie en frequentie, zie manual. 3d blu ray is zeker geen probleem,doe ik ook met mijn htpc, refresh rate past zich bij mij aan de film, dus meestal 24 hz. Ik gebruik nu mpc-hc en dat gaat prima voor Hd, Uhd en 3d.
Betreft netflix via een browser kan ik je niet direct advies geven omdat ik dat niet gebruik.
Zorg eerst gewoon dat je pc goed werkt qua resolutie/netwerk/kabels en alles..
Zeker als je de onkyo net hebt is het even puzzelen en uitvinden hoe alles optimaal werkt.Ik heb hem net 1 maand en heb ook nog dingen waar ik niet uit ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
DannyXP1600 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:26:
via de HTPC netflix kijken in Firefox is via de Onkyo niet te doen
Kun je niet via de netflix app kijken? Die doet het bij mij iig prima, onder zowel Win 8/10 als 2012 R2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hier hangt de HTPC ook op BD/DVD(hdmi1) met als logische naam HTPC. :)
mn Wii hangt aan een component ingang, (onder de knop GAME) met als naam Wii

maar je kan de poorten wel volledig naar keuze instellen.. wil ik mn HTPC op HDMI4 aansluiten dan vertel ik dat hdmi4 bij BD/DVD knopje hoort. etc :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
Ik wil niet via de netflix app kijken omdat ik dan niet de proxy plugin uit mijn browsers aan en uit kan zetten...

Nu zit de HTPC op hdmi 1 en gaat ie niet meer schokkerig in Firefox. Geen idee waarom niet.
Om de 30 minuten valt wel het beeld weg, even ruis, dan weer terug. Duurt max een seconde in totaal, maar is wel storend. Hoe kan dit nu ineens weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
DannyXP1600 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:33:
Ik wil niet via de netflix app kijken omdat ik dan niet de proxy plugin uit mijn browsers aan en uit kan zetten...

Nu zit de HTPC op hdmi 1 en gaat ie niet meer schokkerig in Firefox. Geen idee waarom niet.
Om de 30 minuten valt wel het beeld weg, even ruis, dan weer terug. Duurt max een seconde in totaal, maar is wel storend. Hoe kan dit nu ineens weer?
Dat noemen ze hdcp 2.2 (volgens mij). Dat zou er voor moeten zorgen dat wanneer jou source geen handshake kan maken met je receiver er om de x aantal minuten (30 dus) opnieuw een handshake wordt gedaan. Dit euvel heb ik mogen ervaren met de Chromecast. Op een andere ingang gezet (PC volgens mij) en toen was dat in ieder geval opgelost. Heb de PC toen maar op de Game poort gezet.

Enne wat betreft die plugin.. Die is binnenkort toch overbodig.. Netflix gaat daar tegen op treden in de toekomst.

[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 28-02-2016 23:49 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
is het trouwens normaal dat wanneer je een Htpc aansluit op ingang 1, de receiver en tv eerst aan moeten staan alvorens de pc te starten..? Als ik de pc als eerste opstart heb ik altijd een zwart scherm...no signal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
ionicdog schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:43:
is het trouwens normaal dat wanneer je een Htpc aansluit op ingang 1, de receiver en tv eerst aan moeten staan alvorens de pc te starten..? Als ik de pc als eerste opstart heb ik altijd een zwart scherm...no signal.
Kan dat misschien zijn omdat je OS niet snapt wat er aan zit dus geen signaal stuurt?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
bij Nvidia opties staat netjes de Onkyo als primary monitor
Bij windows beeldscherm instellingen, generic pnp beeldscherm, maar daar is geen onkyo optie of iets in de gewenste resolutie van 3840x2140..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Heb je een onboard videokaart? Als dat zo is denk ik toch dat je OS denkt van he wacht ik hebt die specifieke monitor niet dus doe ik ook niks. Zelf heb ik het probleem trouwens niet

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Nee heb een 960 kaart erin.. Apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
Schokkerigheid werd inderdaad veroorzaakt door rare framerate conversies. Op de een of andere manier koppelt firefox via silverlight de framerates aan de refresh rate, of in ieder geval via de onkyo... Beeldscherm (de onkyo dus) in windows instellen op 60hz ipv de 59hz waar hij zichzelf standaard op zet en netflix in firefox gaat vloeiend op de PC hdmi ingang, zonder steeds uit te vallen voor de gekke hdcp handshake...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Ik had mijn onboard iGfx uit staan, aangezet en kan wel de pc eerst opstarten zonder zwart scherm.
Blijkbaar als er alleen Hdmi op zit wil hij een handshake maken, die er niet is (ook vreemd want de onkyo staat in stdby en passthrough video)
ionicdog schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:43:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Morgen komt de doos voor mijn versterker binnen om hem op te sturen voor reperatie.
Hoe lang zal ik hem eigenlijk kwijt zijn? 1-2weken?

Zal wel het geluid missen als ik moet overschakelen op me logitech X-230 2.1 setje :+.
En heb dan gewoon 4 nutteloze speakers staan :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

timmie271 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:10:
Morgen komt de doos voor mijn versterker binnen om hem op te sturen voor reperatie.
Hoe lang zal ik hem eigenlijk kwijt zijn? 1-2weken?

Zal wel het geluid missen als ik moet overschakelen op me logitech X-230 2.1 setje :+.
En heb dan gewoon 4 nutteloze speakers staan :o.
Een week als je mazzel hebt.

* Lip is een ervaringsdeskundige. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 14:02
Timmie, bij mij duurde het 8 dagen. Als je nou slim bent, dan zet je alles vast klaar. Als de bode komt met de doos, doe je de versterker er gelijk in, vult het formulier in en kan de bode deze gelijk weer meenemen. Scheelt jouw een dag, en de bode een rit. Die wil daar vast wel even op wachten..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Aloysxda schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:09:
Timmie, bij mij duurde het 8 dagen. Als je nou slim bent, dan zet je alles vast klaar. Als de bode komt met de doos, doe je de versterker er gelijk in, vult het formulier in en kan de bode deze gelijk weer meenemen. Scheelt jouw een dag, en de bode een rit. Die wil daar vast wel even op wachten..............
Het probleem is dat ik niet weet wanneer hij komt :+. Behalve dan dat ie in de middag komt. Als hij er vroeg is dan word ie bij de buren afgeleverd en als hij laat is staat alles wel klaar zodat ik het gelijk in kan pakken ..
Anders geef ik het pakketje maandag gewoon mee aan me vader :+. Moet ie maar een klein stukje omrijden naar zijn werk :9.
Lip schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:51:
[...]

Een week als je mazzel hebt.

* Lip is een ervaringsdeskundige. :)
Ik hoop het :9. Meestal heb ik geen mazzel en duurt het veel langer dan gepland :X.

Edit: Bestaat zelf een kans dat de doos maandag of dinsdag word geleverd omdat ie nog in het verwerkingsproces zit..

[ Voor 20% gewijzigd door timmie271 op 04-03-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Just a tip: Mocht iemand zijn onkyo op een vast ip zetten, zet daarna ook even de stroom ervan af.
Had dat Onkyo remote app constant crashde en Dlna werkte niet meer...duurde even voordat ik het doordat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Gebruik er iemand eigenlijk Zone 2? En zo ja hoe gebruiken jullie dit? Ik zit er over na te denken om deze te gaan gebruiken maar ben even benieuwd naar ervaringen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

bij mij kan Zone 2, alleen gebruikt worden met analoge ingangen. Verder kan het niet gebruikt worden omdat ik al gebruik maakt van BI-AMP.

[ Voor 11% gewijzigd door Lip op 04-03-2016 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Lip schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:58:
Zone 2, kan alleen gebruikt worden met analoge ingangen. Verder kan het niet gebruikt worden indien je al gebruik maakt van BI-AMP
Volgens mij is dat wel erg zwat-wit. De hogere series kunnen ook digitaal doorzetten. De hoogste series hebben zelfs een extra zone voor HDMI zodat je beeld en geluid door kan zetten. Tevens is het niet altijd dat je niet (passief) kan Bi-Ampen, ook dat hangt van de serie af. Sommige series doen Zone 3 voor Bi-Amp zodat Main en Zone 2 over blijft. En niet iedereen zal Powered Zone 2 nodig hebben dan wel gebruiken en kunnen met de Pre-Out voor Zone 2 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Daar heb je wel een punt.

Maar ja, jij hebt ook altijd een punt. :)

[ Voor 57% gewijzigd door Lip op 04-03-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Webgnome schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:31:
Gebruik er iemand eigenlijk Zone 2? En zo ja hoe gebruiken jullie dit? Ik zit er over na te denken om deze te gaan gebruiken maar ben even benieuwd naar ervaringen
Zone 1 is de zithoek, dus met scherm. Zone 2 is de eettafel. Met bescheiden volume kan ik dan iets via analoog of NET doen, terwijl een ander iets doet met het scherm (tv, netflix, dvd).

Maar meestal is het een van de twee die we aan hebben staan.

Ik mis wel DAB+ op de Onkyo's; TuneIn en Spotify kunnen niet tegelijkertijd (valt allebei onder NET).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:51

F55

Ik gebruik met mijn 626 zone 2 in de slaapkamer werkt goed alleen jammer dat ik geen balans kan instellen.
Webgnome schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:31:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
voz schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:02:
Ik heb de TX-NR609. Is een half jaar geleden gerepareerd, nieuw HDMI board (zoals zovele)

Nu zette ik gisteren de receiver aan en hoorde ik een ruis. Om wat voor reden dan ook stond de receiver vrij hard, terugzetten naar "normaal" volume en de ruis was nauwelijks/niet meer hoorbaar. Nu ben ik aan het onderzoeken geslagen en merk dat het probleem zich alleen voordoet als de bron 2-kanaals is. Alles is bij mij aangesloten via HDMI. Op het moment dat ik een TV-zender met 2-kanaals audio opzet of een chromecast start met 2-kanaals audio, dan is de ruis aanwezig. Op het moment dat ik wissel naar een 5.1-zender of een andere chromecast start met 5.1-audio, is de ruis volledig verdwenen.

Op zich heb ik er geen hinder van en het viel me ook pas op toen het geluid hard stond (iets van -10dB, normaal luisteren we op -30 tot -40dB), maar vind het wel raar en vraag me af of dit normaal is, of dat binnenkort dat ding weer gaat overlijden en weer retour mag naar Onkyo.

Wie herkent dit?
Ja ik heb sinds enkele dagen vergelijkbaar probleem. Is de bron 2.0 dan heb ik (hoe dan ook aangesloten) veel ruis. 5.1 als bron dan niet.
Ruis doet zich voor bij Alle volumes en is bij alle volumes goed hoorbaar.

Lees net op onkyo site dat er een customer service programma is. Van Oorsprong voor het hdmi en netwerk probleem. Maar nu is er ook de optie "noise /cracking-sound"....

Ik word er niet wijzer uit, maar zou dit issue hieronder vallen?

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van mensen met dit programma onkyo....of cashback variant...
Wie o wie wil zijn ervaringen hier delen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
TripleNL schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:11:
[...]

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van mensen met dit programma onkyo....of cashback variant...
Wie o wie wil zijn ervaringen hier delen ?
Die zijn er genoeg in deze topicreeks.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
PcDealer schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:41:
[...]

Die zijn er genoeg in deze topicreeks.
Met network en hdmi issue, ja...

Noise/crackrling ? Ik zie ze niet so snel sorry. Volgens mij is noise variatie op de problemen recentelijk toegevoegd aan de customer service program.
Nu weet ik niet hoe dit "eventueel anders " behandeld wordt dan de problematiek met hdmi en network, want die problemen zijn evidenter aanwezig dan een noise- issue. (Geen beeld of geen netwerk vs ruis maar wel functionerend)

Heb zelf geen ervaring met onkyo met een programma. Wel bij Sony en dat was niet fijn. Had een bravia tv die in een probleem range zat, maar de issue die ik had was niet typisch voor het service programma. Kreeg toen achteraf een fijne rekening gepresenteerd.... En daar zit ik niet op te wachten.
Een mail naar onkyo met de vraag wat ze precies met de noise-issue bedoelen is al 2 weken onbeantwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
TripleNL schreef op zondag 06 maart 2016 @ 00:20:
[...]

Met network en hdmi issue, ja...

Noise/crackrling ? Ik zie ze niet so snel sorry.
Dat vroeg je dan ook niet specifiek :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1 ... 17 ... 40 Laatste