• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
baquelappe schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:39:
Ja, hier een tip: Center op None zetten en weg halen :)
Klinkt goed. Ik ben benieuwd hoe de stemmen dan gaan klinken.

Ik heb de docu "Marley" als een goed voorbeeld.

Zuiver over de stereo speakers klinken de nummers van Bob Marley.
En zuiver op de center komen de interviews met betrokkenen voorbij.
En die center klinkt nu dus voor geen meter. Een mooie test bron die ik eens ga uitproberen met je tip. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Ik voel een zekere mate van sarcasme, hoewel mijn tip niet zo was bedoeld. Er is niets mis met de center uitschakelen en weghalen. De receiver zal het center kanaal over de front speakers sturen en feitelijk veranderd er weinig. Uiteraard zal het anders klinken maar heel beroerd zal het niet worden.

Ik ben zelf van 5.1 naar stereo gegaan omdat we van 20 films per week naar 1 in de maand zijn gegroeid. De incidentele film in stereo klinkt prima en mis de center ook totaal niet.

Kwestie van gewenning denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
Was op zoek om mijn 616 buiten de app om aan te zetten. Een simpele wake on lan commando udp poort 9 werkt niet. Op deze pagina gevonden hoe dat moet. met 1 php scriptje is het al gedaan. Super makkelijk en handig.

[ Voor 11% gewijzigd door Dacuuu op 10-12-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wxppf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
Dacuuu schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:02:
Was op zoek om mijn 616 buiten de app om aan te zetten. Een simpele wake on lan commando udp poort 9 werkt niet. Op deze pagina gevonden hoe dat moet. met 1 php scriptje is het al gedaan. Super makkelijk en handig.
WOW.. hier zijn precies wel wat mogelijkheden mee.. maar dit gaat me net iets te ver.. zou dit zeker wel eens willen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
wxppf schreef op zondag 13 december 2015 @ 08:41:
[...]

WOW.. hier zijn precies wel wat mogelijkheden mee.. maar dit gaat me net iets te ver.. zou dit zeker wel eens willen testen
Het is echt easpy peasy. Php bestandje op je webserver zetten. En via urls bedien je je onkyo. Zelfs ik kan het. Als je vragen hebt, ik help je graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

Weet er iemand of ik met mijn Onkyo HT-R548 kan uitbreiden met bluetooth? Standaard zit er geen BT op. Kan ik hier zomaar een bluetooth usb dongle in doen?

• Stpan
[dubbel]

[ Voor 98% gewijzigd door Stpan op 18-12-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
baquelappe schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:55:
Ik voel een zekere mate van sarcasme, hoewel mijn tip niet zo was bedoeld. Er is niets mis met de center uitschakelen en weghalen. De receiver zal het center kanaal over de front speakers sturen en feitelijk veranderd er weinig. Uiteraard zal het anders klinken maar heel beroerd zal het niet worden.

Ik ben zelf van 5.1 naar stereo gegaan omdat we van 20 films per week naar 1 in de maand zijn gegroeid. De incidentele film in stereo klinkt prima en mis de center ook totaal niet.

Kwestie van gewenning denk ik.
Nope, totaal niet sarcastisch bedoeld! De center is er nu sowieso al uit bij mij. En de rears, misschien ooit...

Het is meer de fear of missing out denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:20
Ik heb de volgende setup:
Onkyo TX NR-737 via HDMI (MAIN) aangesloten op een (wat oudere) televisie zonder HDMI-CEC. Audio loopt via een tulp-kabel.
Sindskort in het bezit van een ChromeCast 2, deze aangesloten als 'GAME' en daardoor nu ook RIHD ingeschakeld. (Er zit ook nog een AppleTv2 aangesloten op BD/DVD, maar die doet hier niet mee.)
Ook is een DVD/DVR op de TV aangesloten via SCART.

Nu wil ik graag spotify luisteren via de CC, en daarnaast een haardvuur-DVDtje afspelen op de TV, maar als ik spotify aanzet en vervolgens de input van de TV verander naar de DVD/DVR, dan stopt spotify ermee. Die hapert even en wordt vervolgens gepauzeerd.
Zet ik de TV uit, dan gebeurt dat ook, maar dan kan ik spotify weer gewoon hervatten. Als de TV aan is, lukt dat ook wel, maar voor even. Op de Onkyo zie ik de HDMI en PCM indicator knipperen en verdwijnen.

HDMI-CEC heb ik al uitgeschakeld gehad (en vervolgens de apparaten allemaal uit en aan gezet), maar dat helpt niet.

Als workaround kan ik de de 'Monitor Out' van MAIN veranderen naar SUB, dan heb ik geen beeld van receiver, maar dan lijkt te TV ook geen invloed te hebben op de Onkyo. Iemand betere suggesties, of settings die ik nog eens kan bestuderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 05:29
RudolfR schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:27:
Ik heb de volgende setup:
Onkyo TX NR-737 via HDMI (MAIN) aangesloten op een (wat oudere) televisie zonder HDMI-CEC. Audio loopt via een tulp-kabel.
Sindskort in het bezit van een ChromeCast 2, deze aangesloten als 'GAME' en daardoor nu ook RIHD ingeschakeld. (Er zit ook nog een AppleTv2 aangesloten op BD/DVD, maar die doet hier niet mee.)
Ook is een DVD/DVR op de TV aangesloten via SCART.
Tips:
- laat alles lopen via je receiver;
- gebruik zone 2;
- gebruik glasvezel (toslink) van je tv naar je 737 als je tv dat aankan;
- sluit je dvd speler bv via composiet aan op je Onkyo;
- gebruik je ATV2 om muziek & haardvuur te combineren (gebruik daarvoor de seas0npass jailbreak en XBMC);
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venimk1
  • Laatst online: 29-08 05:43
heb momenteel een panasonic sa pt860
had deze graag veravngen voor de Onkyo NC-646
vermoed dat ik de boxen nog wel kan gebruiken.

Alleen heb 'k al gezien dat de kelton subwoofer geen cinch aansluiting heeft.
Kan dit er dan gewoon opgeplaatst worden, en zo aansluiten dan op de Onkyo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:32
Dat zal dan geen actieve sub zijn, dat gaat niet werken.

Ik vind ook zo snel niet de NC646, bedoel je de TX-NR646, dan zou ik zeker voor een ander setje speakers gaan, anders doe je je zelf echt te kort.

[ Voor 57% gewijzigd door mcg_nl op 21-12-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-07 20:45
Iemand een idee hoe ik het geluid van mn tv (Toshiba 48L5435) via de TX-NR 636 afgespeeld krijg?

Dus als ik gewoon tv wil kijken. Onkyo zit met 1 HDMI (main) aan te tv, als ik dan tv kijk en op de onkyo op "tv" druk hoor ik niets. Terwijl dit wel zou moeten kunnen (toch?)

Alleen weet ik niet hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46
Het kan als je tv audio return channel (ARC) ondersteund. Als ie dat niet doet, dan moet je een extra kabeltje trekken van je tv geluids output naar de onkyo. Ik heb daar zelf een optisch kabeltje liggen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venimk1
  • Laatst online: 29-08 05:43
mcg_nl schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:53:
Dat zal dan geen actieve sub zijn, dat gaat niet werken.

Ik vind ook zo snel niet de NC646, bedoel je de TX-NR646, dan zou ik zeker voor een ander setje speakers gaan, anders doe je je zelf echt te kort.
Inderdaad, de TX-NR646
Zou voorlopig al verder kunnen wel, met een actieve sub, en de tall boy speakers van men panasonic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Ja dat zou zeker kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-07 20:45
MrAngry schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:19:
Het kan als je tv audio return channel (ARC) ondersteund. Als ie dat niet doet, dan moet je een extra kabeltje trekken van je tv geluids output naar de onkyo. Ik heb daar zelf een optisch kabeltje liggen.
Hmm geen idee of mn tv dat heeft. Anders is een optisch kabeltje wellicht een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 13:52
* knip *

Hiervoor hebben we Vraag & Aanbod

[ Voor 83% gewijzigd door S1NN3D op 22-12-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
eeeh boys and girls!

ik zit met een probleempje, ik wil een onderdeel van mn 5.1 set gaan upgraden.
nu heb geen high end spul, in tegen deel, maar toch wil ik graag wat nieuws.
ik heb nu een onkyo tx sr 608 te draaien op elac speakers.
deze speakers zijn al 20 jaar ofzo oud maar zaten toen hoog in het midden segment.
ze hebben dan ook alleen gedraait als 5.1 set.
nu is mijn vraag, waar haal ik de meeste winst mee?
gezien de portemonnee blijf ik toch weer in het midden segment.
zal een nieuwe onkyo beter/anders klinken dan mijn 608, of klinken nieuwere speakers beter op mijn 608?
als iemand een sugestie heeft, zou toppie zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

diazull37 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:59:
HEEL VERHAAL; moet gewoon de winkel binnenstappen en gaan rondkijken
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/k1Ky6gadGLSmJeqWpt7deC8v/medium.jpg

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Ligt er aan, als je in de 6xx reeks blijft zal het verschil minimaal zijn, ga je voor een 5010 dan zal je vast wat verbetering kunnen bereiken. Dit laatste lijkt me alleen niet echt reëel :p. Welke luidsprekers heb je nu?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
http://www.elac.com/de/archiv/archiv_produkt_alt.php?f=9881

ik vind de teufel serie wel erg mooi.
1000€ voor een complete 5.1 ultima 40
alleen betaalbaar als ik nog wat kan vangen voor mn oude meuk.
dus een onkyo 646 bijv schiet ik niet veel mee op
Atmos gebeuren nog interessant dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20
Of dingen als Atmos interessant zijn kan alleen jij bepalen. Mis je echt iets aan je huidige Onkyo wat het vervangen nodig maakt? Voorbeeldje: ik heb mijn 8-9 jaar oude Denon (dus een model van voor de TX-SR608) vervangen puur omdat ik met Audyssey XT32 wilde testen. Andere pluspunten van nieuwere modellen a la netwerk, 3D, Spotify, et cetera gebruik ik toch eigenlijk niet. Dus ga je geen 4K en Atmos gebruiken dan is vervangen mijn inziens zonde en haal je veel meer uit het vervangen van de speakers. Even er van uitgaande dat je akoestiek niet zo beroerd is dat zelfs de beste speakers slecht klinken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
ik kan aan een mooie set monitor audio bx5 komen, is dat een verbetering dan, zijn niet high end?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
diazull37 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:52:
ik kan aan een mooie set monitor audio bx5 komen, is dat een verbetering dan, zijn niet high end?
Mijn advies: Ga luisteren in een winkel. Dat is echt de enige manier waarop je jezelf verder helpt. Het gaat namelijk om geluid en dat is niet met woorden te bevatten. Je zult daar je eigen mening over moeten vormen. Dat je aan een setje Monitor Audio's kan komen wil nog niet zeggen dat je dat ook mooi geluid vind.

Toen wij gingen luisteren voor nieuwe speakers gingen we namelijk met de monitor audio's in ons achterhoofd . En toch kwamen we met een hele mooie Dali Set thuis. En dat was na een goede luistersessie.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-04 20:47
Ik heb een TX-NR646 aangeschaft maar bij de setup gaat het helemaal mis.
Als eerste krijg je de vraag welke opstelling van speakers je hebt.
Hierna komt de test van de subwoofer en vervolgens wil hij de speakeropstelling gaan instellen met de bijgeleverde microfoon.
Als ik hier op enter druk komt heel even in beeld dat hij wil beginnen maar daarna valt hij uit.
Reeds geprobeerd terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar dit helpt niet en geeft hetzelfde resultaat.
Firmware update geprobeerd te doen maar ik kom niet in het menu met behulp van de knoppen reciever en home.
Als ik de microfoon uitrek dan krijg ik de volgende melding in het display:
NG:LCRSLSRBLBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ik zou met de receiver terug gaan naar de winkel want dat klopt niet.
Zelf gisteren ook de dezelfde receiver opgehaald en setup ben ik wel zonder problemen doorgekomen.

Wat ik me echter afvraag en wat waarschijnlijk een hele stomme vraag is, maar is de firmware update al uit met de dts:x ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
cyulater schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:46:
Hierna komt de test van de subwoofer en vervolgens wil hij de speakeropstelling gaan instellen met de bijgeleverde microfoon.
Als ik hier op enter druk komt heel even in beeld dat hij wil beginnen maar daarna valt hij uit.
Reeds geprobeerd terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar dit helpt niet en geeft hetzelfde resultaat.
Firmware update geprobeerd te doen maar ik kom niet in het menu met behulp van de knoppen reciever en home.
Één van de eerste hits op google: http://repairalmostanythi...kyo-tx-nr646-protect-help

Check even alle kabels of er geen sluiting wordt gemaakt ergens, dus ook aan de kant van je luidsprekers. Anders direct contact opnemen met onkyo.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
cyulater schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:46:
Ik zou toch even je setup controleren. Als ik even zoek op internet kom ik namelijk dit tegen
Some receivers go into a protect mode if the speaker wires are bumped together and do not come out

Read more: http://repairalmostanythi...rotect-help#ixzz3v9oQmv00

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Ik heb alles nagelopen maar alles zit goed aangesloten en ze raken elkaar nergens.
En dat met die enter toets indrukken om te zien wat loos is werkt niet.
Ik heb het probleem aangekaart bij de leverancier en zou morgen antwoord krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door cyulater op 23-12-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
thnx , good advice.
het is ook een investering waar je een lange tijd plezier van wilt hebben dus is het inderdaad slim om niet alleen op naam af te gaan maar meer om gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
[b][Wat ik me echter afvraag en wat waarschijnlijk een hele stomme vraag is, maar is de firmware update al uit met de dts:x ondersteuning?
Nee die update is er nog niet helaas maar op het Amerikaanse forum van Onkyo heeft iemand ook al naar gevraagd wanneer hij uitkomt maar nog geen antwoord gekregen

http://forums.onkyousa.com/viewtopic.php?f=93&t=8471

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
Fonta schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:08:

Wat ik me echter afvraag en wat waarschijnlijk een hele stomme vraag is, maar is de firmware update al uit met de dts:x ondersteuning?
Welke receiver?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34

Nickname does not reflect reality

• Fonta
Inderdaad de 646.

Ook ben ik erachter gekomen dat cec/arc niet lekker werkt als je meerdere apparaten op HDMI poorten hebt aangesloten.
Ik gebruik de receiver samen met de Sony kdl-50w805 en als ik alleen de tv heb aangesloten op de receiver lukt het om geluidsband apps naar de receiver te krijgen.
Zodra ik echter ook de digitale tv ontvanger, chromecast en popcorn hour aansluit, dan gaat het mis.

• Webgnome
Fonta schreef op donderdag 24 december 2015 @ 04:53:
[...]

Inderdaad de 646.

Ook ben ik erachter gekomen dat cec/arc niet lekker werkt als je meerdere apparaten op HDMI poorten hebt aangesloten.
Ik gebruik de receiver samen met de Sony kdl-50w805 en als ik alleen de tv heb aangesloten op de receiver lukt het om geluidsband apps naar de receiver te krijgen.
Zodra ik echter ook de digitale tv ontvanger, chromecast en popcorn hour aansluit, dan gaat het mis.
Haal de chromecast er eens vanaf. Die gaf bij mij ook problemen. Als je die op een non HDMI 2.2 poort zet dan zou het opgelost moeten zijn.

Strava | AP | IP | AW

• Fonta
Webgnome schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:21:
[...]

Haal de chromecast er eens vanaf. Die gaf bij mij ook problemen. Als je die op een non HDMI 2.2 poort zet dan zou het opgelost moeten zijn.
Heeft helaas niet geholpen.
Na de kerst maar weer verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Fonta schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:12:
[...]

Heeft helaas niet geholpen.
Na de kerst maar weer verder kijken.
Wat gaat er mis eigenlijk? Wat wil je, en wat gebeurd in plaats van wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 14:42

Snuffel

Vroem!

Mijn afstandsbediening doet raar (model 646).
Ik kan wel source veranderen en harder/zachter maar setup knop e.d werkt niet. Dat werkt wel met de knoppen op de receiver. De Harmony werkt weer wel.

Wat ook niet werkt (nog?) is de hdmi out (sub). Instelling staat op main+sub maar mijn beamer geeft geen beeld.

Iemand een idee hoe/wat?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Snuffel schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 19:38:
Mijn afstandsbediening doet raar (model 646).
Ik kan wel source veranderen en harder/zachter maar setup knop e.d werkt niet. Dat werkt wel met de knoppen op de receiver. De Harmony werkt weer wel.

Wat ook niet werkt (nog?) is de hdmi out (sub). Instelling staat op main+sub maar mijn beamer geeft geen beeld.

Iemand een idee hoe/wat?
Op de afstandsbediening eerst receiver indrukken daarna setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
MM99 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:59:
[...]

Wat gaat er mis eigenlijk? Wat wil je, en wat gebeurd in plaats van wat je wilt?
Ik ben er nog niet 100% achter waar en wat er nou precies mis gaat.
Wat ik wil is youtube, plex, netflix op mijn tv gebruiken en dan het geluid via hdmi4(arc) naar de receiver sturen.
Op dit moment heb ik de popcornhour en chromecast losgekoppeld, en de box van sparql op de pc hdmi poort van de receiver gezet, dit is een non hdmi 2.2 poort.
Gisteren ging het heel eventjes goed, en nu als ik op de tv switch van tv speakers naar receiver krijg ik nog niet eens een melding op het scherm. Normaliter geeft hij namelijk aan vanuit de tv welke speakers hij actief heeft.
De kabel tussen de tv en receiver is 1.4 maar tussen de sparql box en receiver een 1.3.
Als ik op de receiver cec uit zet bij hardware -> hdmi in de setup en daarna weer aan zet, dan vind hij de tv wel.

Wat ik nog kan proberen is de sparql box op de tv aansluiten. Dan zit alleen de tv nog op de receiver aangesloten. Echter vind ik dat het zoals het nu aangesloten zit gewoon zou moeten werken.
Waarom heb je anders meerdere hdmi poort op de receiver 8)7
Ook ga ik de hdmi kabel tussen sparql en de receiver nog vervangen voor een 1.4 versie.

EDIT: Mogelijk het probleem gevonden.
Nadat alleen de Sparql Box nog aangesloten was en ik de 1.3 kabel die naar de receiver liep had vervangen voor 1.4 variant en de problemen nog steeds bleven, heb ik de sparql box ontkoppeld. Meteen daarna hoorde ik een klik in de receiver en werkte alles naar behoren.
Vervolgens kom ik dit tegen: https://github.com/Novapa...x:-CEC-HDMI-ARC-problemen
Het lijkt dus een bekend issue te zijn bij de Sparql Box, en dus zometeen maar even zo'n connector bestellen.

EDIT 2: anders opgelost, simpelweg aan 1 kant van een HDMI kabel met een naald pin 13 van de connector wegdrukken werkt ook erg goed!
Zodra ik nu iets afspeel met een app op de tv dan switched de receiver vanzelf naar de tv input en gaat vanzelf weer terug, tv en receiver gaan samen uit en aan en volume synced. Helemaal top!

[ Voor 24% gewijzigd door Fonta op 27-12-2015 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:58
Heb zelf een Onkyo TX-NR609 ongeveer een half jaar geleden gebruikt gekocht. De receiver was na reparatie van het HDMI board door de vorige eigenaar niet meer gebruikt en in nieuwstaat. Fijn ding, doet precies wat ik er van verwacht en ik heb er een Jamo 606 HCS3 speakerset aan hangen, hoewel de achterste satelliet speakers nog niet zijn aangesloten omdat ik voor de speaker rechtsachter nog een schapje of iets dergelijks moet ophangen.

Maar goed, waar ik tegenaan loop. De receiver is aangesloten op een Sony KDL55-W807 en als input op de Onkyo een KPN interactieve TV ontvanger, een Playstation 3 voor films en zo nu en dan mijn laptop. Als ik echter muziek luister vanaf de TV ontvanger en ik schakel de TV uit, immers ik hoef geen beeld als ik radio luister, dan schakelt de Onkyo om de paar minuten kort uit en daarna weer in. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit nog niet heb getest met een CD in de Playstation maar weet iemand wat hier de oorzaak van is of wat hier aan te doen is?

De receiver schakelt netjes in- en uit met de TV en dat is natuurlijk erg handig en wil ik het liefst zo houden.

Edit: momenteel speel ik een CD af vanaf de Playstation en daarbij exact hetzelfde fenomeen, de receiver stopt telkens kort en gaat dan weer verder.

[ Voor 6% gewijzigd door GH45T op 29-12-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
GH45T schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:28:
De receiver schakelt netjes in- en uit met de TV en dat is natuurlijk erg handig en wil ik het liefst zo houden.
Dat is de HDMI CEC-functionaliteit (per merk heet die functie anders). Echter kan dit ook nadelen hebben zoals je beschrijft. Bijvoorbeeld het uitgaan van de receiver zodra de TV uit gaat. HDMI CEC klinkt leuk, maar het heeft veel nukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
Ik denk dat mijn 608 het bekend probleem heeft met het hdmiboard.
Af en toe valt het beeld weg, soms heb ik nog geluid, soms is de hele verbinding weg met de tv.
K heb hem nu wel meer ruimte gegeven, om oververhitting uit te sluiten.
Ik hoop dat het niet het geval is want ik kwam een paar mooie speakers tegen.
Kan iemand mij misschien uitleggen of het verschil tussen mijn speakers en die ik interessant vindt er wel is, behalve leeftijd en looks?
http://www.elac.com/en/ar...v_produkt_alt.php?f=49161 <--- de mijne
http://www.elac.de/en/archive/archiv_produkt_alt.php?f=46521 <---- nieuwe

• Fonta
Nieuwe ervaring met de TX-NR646. Ik had de Chromecast op de USB poort aan de achterkant aangesloten voor de stroom. Dit zorgde voor een kraak/ruisje in de speakers. De Chromecast zit dan nu ook weer via de bijgeleverde adapter op de stekkerdoos aangesloten.

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 19:51
diazull37 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:32:
Ik denk dat mijn 608 het bekend probleem heeft met het hdmiboard.
Af en toe valt het beeld weg, soms heb ik nog geluid, soms is de hele verbinding weg met de tv.
K heb hem nu wel meer ruimte gegeven, om oververhitting uit te sluiten.
Ik hoop dat het niet het geval is want ik kwam een paar mooie speakers tegen.
Kan iemand mij misschien uitleggen of het verschil tussen mijn speakers en die ik interessant vindt er wel is, behalve leeftijd en looks?
http://www.elac.com/en/ar...v_produkt_alt.php?f=49161 <--- de mijne
http://www.elac.de/en/archive/archiv_produkt_alt.php?f=46521 <---- nieuwe
De nieuwe is een open kast, vraagt iets meer vermogen van je versterker. Het rendement is ook iets lager. Hij zal wat lager gaan in het laag, echter waarschijnlijk niet zo'n strak laag.
Puur op deze gegevens afgaand zal het waarschijnlijk iets "voller" klinken en iets minder getailleerd.
Ik zeg ga luisteren :)
Succes.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Ik heb nu een nieuwe TX-NR646 gekregen en ben bezig aan de setup.
Als ik nu bij het gedeelte van de speakers setup voor de zitplaats kom valt het beeld weg en op het display staat enter: next maar hij reageert niet op de afstandsbediening en de enter toets op het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Geprobeerd maar reageert hij niet op of moet ik de microfoon weer uittrekken hiervoor ?.
Durf nu eigenlijk niet zomaar iets te doen nadat het bij de vorige fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Na een tijdje gewacht te hebben heb ik hem uitgezet en vervolgens weer aan en toen kon ik hem resetten.
Vervolgens een tijdje de stroom eraf gehaald en weer aangesloten.
Nu begint hij weer vooraan in het setup menu maar als hij bij de speaker setup komt valt hij uit en moet ik weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Check even al je luidsprekerkabels of ze niet op een of andere manier sluiting maken... Desnoods beginnen met alleen de fronts en dan verder uitbouwen om eea uit te sluiten, anders toch maar terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Situatie: NR-TX636 + Chromecast

Weet iemand hoe je met de normale afstandsbediening van Onkyo, via CEC, stream dat via chromecast loopt kan pauzeren en starten?
Het lukt me wel met de Onkyo app (Android). Als ik in de app naar "Remote" en dan naar "Player", kan ik daar pauzeren en starten en dat werkt prima. Maar als ik op de afstandsbediening op de play en pauze knop druk, gebeurd er niks.

-Edit-
Ik heb maar eens op internet gezocht en kwam dit tegen:
1) Ensure in your HDMI SETUP that RIHD over HDMI is ENABLED.
2) Now on your Onkyo remote press and hold display and whatever your Chromecast input is, e.g mine's on PC. Press and hold DISPLAY and PC buttons for about 3 seconds, the red led will come on on remote now simply key in the Remote code 32910 this is one of the (ONKYO DVD REMOTE CODES)

vanavond maar proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door MM99 op 05-01-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Fyi, ik heb geprobeerd, werkt prima! Alle op één of andere reden geeft die als de CEC aan staat ook geluid weer over de TV speakers. Oolal staat audio return uit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
MM99 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:08:
Fyi, ik heb geprobeerd, werkt prima! Alle op één of andere reden geeft die als de CEC aan staat ook geluid weer over de TV speakers. Oolal staat audio return uit. Iemand een idee?
Als je ARC uit hebt staan, dan gaat hij sowieso het geluid over de speakers van je TV weergeven.
Als je bedoelt dat het geluid van je Chromecast doorgestuurd wordt door je receiver naar je TV, dan heeft dat niets met ARC te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Fonta schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:56:
[...]

Als je ARC uit hebt staan, dan gaat hij sowieso het geluid over de speakers van je TV weergeven.
Als je bedoelt dat het geluid van je Chromecast doorgestuurd wordt door je receiver naar je TV, dan heeft dat niets met ARC te maken.
Ja dat bedoel ik eigenlijk. Geluid van chromecast, dat aangesloten is op mijn 636, wordt ook weergegeven op de TV, als ik CEC aanzet.
Ook schiet mijn TV (aangesloten op MAIN hdmi output) aan als ik chromecast aanzet. Heel irritant, want ik kijk vaak chromecast op mijn beamer, dat aangesloten is op de SUB hdmi-output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Vergeet HDMI CEC, dat werkt als je geluk hebt prima met één apparaat op één tv, met meerdere bronnen (PVR, BD, ChromeCast, Apple TV, ...) op meerdere schermen (tv, beamer) werkt het voor geen meter. Vergeet CEC, neem een Logitech Harmony afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Werkt logitech harmony met chromecast??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Voor zover ik weet niet. Chromecast heeft geen infrarood ontvanger, wel kun je een opdracht op je harmony maken dat ervoor zorgt dat je receiver naar de chromecast hdmi gaat en de tv aangaat. De chromecast moet je bedienen via een telefoon/tablet of Google Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
MM99 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:19:
Werkt logitech harmony met chromecast??
Nee. Chromecast is een stick die je in je tv steekt en die via de apps aangestuurd moet worden. Hoe wil je die aansturen via harmony?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Basale functies kan je wel besturen zoals play/pauze/next/back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Webgnome schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:28:
[...]

Nee. Chromecast is een stick die je in je tv steekt en die via de apps aangestuurd moet worden. Hoe wil je die aansturen via harmony?
Dat is wat ik ook dacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Lees mijn bericht eens boven je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Laatst online: 27-08 12:14
Ik heb nu de Onkyo TX 576 is mijn 1e stand alone reciver (met een Jamo 606 5.0 (pricewatch: Jamo S 606 HCS 3 (Zwart)) set en 2x A102 surr back speakers (pricewatch: Jamo A 102 (Zwart)) Jamo 210 sub in combinatie met een Samsung UE55JU6400 tv )

mijn vraag is de Onkyo 608 een waardige upgrade voor deze 7,1 opstelling? tov de Onkyo 576?

http://tweakers.net/pricewatch/compare/243701;254482/

Merk je het verschil met een THX gecertificeerde? wat zijn de grootste verschillen?

Begrijp dat de Sub 210 eruit moet voor deze opstelling maar dat komt allemaal stapsgewijs weer

[ Voor 38% gewijzigd door ninoxps op 10-01-2016 20:30 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Van iets als THX zal je het niet moeten hebben, dat voegt niets toe op wat luostermodi na. Enige voordeel is dat de TX-NR608 een hogere versie van Audyssey heeft wat een voordeel kan hebben. Kan, want het blijft een redelijk basale versie die op deze Onkyo staat en ook is niet alles wat Audyssey duurt zaligmakend. Het is wel zo dat de TX-SRxx6 serie de serie is met zeer slechte voedingen waardoor je in meerkanaals gebruik wat meer vermogen zal hebben. Al zou dat ook geen doorslaggevend iets moeten zijn aangezien vermogen in een gemiddelde huiskamer geen issue zou moeten zijn. De Achilleshiel van Onkyo, kans op een stervende HDMI-boarden, behoud je met deze serie ook. Als je al verschillen wilt gaan merken moet je heel wat series hoger gaan zitten. Met betere speakers bereik je mijn inziens over het algemeen meer dan met een op papier betere receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Laatst online: 15-09 15:45
Heb dit weekend surround speakers willen aansluiten op m’n Onkyo TX-SR309. Er komt helaas ruis uit linker surround speaker. De ene keer wat meer dan de ander. Kabels heb ik reeds omgewisseld en ligt niet aan de box of kabels. Tevens alle overige kabels uit de receiver getrokken om ook dat uit te sluiten. Via normale stereo heb je er geen last van, alleen als je daadwerkelijk multi channel luistert. Ook de receiver via een ander stopcontact helpt niet. Als je de receiver aanzet, hoor je ook uit die speaker een soort en met lichte klik. Kan de uitgang op de receiver kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
mattazing schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:21:
Als je de receiver aanzet, hoor je ook uit die speaker een soort en met lichte klik. Kan de uitgang op de receiver kapot zijn?
Ja dat kan, wat ook kan is dat er een rare instelling ergens bewaart is gebleven (omdat je nooit eerder surround speakers had aangesloten).

Doe eens een reset. (pwr + dvd/vcr) tot er clear staat. Je bent hierbij wel je eventuele instellingen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Laatst online: 15-09 15:45
mcg_nl schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:26:
[...]
Ja dat kan, wat ook kan is dat er een rare instelling ergens bewaart is gebleven (omdat je nooit eerder surround speakers had aangesloten).

Doe eens een reset. (pwr + dvd/vcr) tot er clear staat. Je bent hierbij wel je eventuele instellingen kwijt.
Dit heb ik al geprobeerd, helaas gaf dit niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Indien je het met alle bronnen hebt, dan zou ik inderdaad denken dat er iets defect is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Klinkt als een defect HDMI board. Ik weet niet of jouw receiver ook binnen het garantie programma valt van Onkyo maar daar is al eea over geschreven in dit topic. Je kan dit opzoeken adv je serienummer op supportpagina van Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Toevallig was het HDMI board van mijn TX-NR509 uit 2011 ook overleden. Het beeld van de HDMI out viel vaak weg of begon te knipperen. Ongeveer 2 weken geleden weggebracht naar Mijdrecht (CE Repair) en kosteloos gerepareerd onder garantieprogramma. Tevreden over de service, dus mocht je een adres zoeken zou ik contact met ze opzoeken.

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Ik heb sinds paar dagen op mijn TX-NR636 dat tijdens het kijken van een film/serie de beeld en geluid voor 5-10 seconde wegvalt.. Is dit de bekende hdmi board probleem?

Extra info: als input gebruik ik Chromecast dat aangesloten is op de PC hdmi aansluiting. Als output gebruik ikFull HD beamer dat aangesloten is op de Subhdmi aansluiting. Ik heb verder CEC aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkklppr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07 10:29
Ik zelf ben erg van de impulsieve aankopen, daarom dat ik eerst bij dit topic wat advies wil inwinnen voor ik een foute koop doe.

Op dit moment heb ik voor op mijn kamer een Sony BDV-E190 home cinema systeem en een oude Kenwood stereo toren met lp speler, cd, tape, tuner, equalizer en versterker. Nu wil ik mijn set vernieuwen door de Sony set weg te doen, en de stereotoren weg te doen, op de cd speler en lp speler na.

Nu viel mijn oog op een tweedehands Onkyo TX-SR307 AV receiver met een subwoofer. Is dit een waardige upgrade voor rond de 100 euro of kan ik beter doorkijken voor iets anders? (Wijziging: Ik zag ook een Onkyo TX-NR414 voor rond de 200, is dit anders een betere optie?) Op de receiver wordt cd speler, lp speler en een ps4 aangesloten. De ps4 wordt voor film en gamen gebruikt en ik kijk film in 1080P en heb geen behoefte om 3D te gebruiken.
Verder heb twee vloerstaanders, en ik kan nog twee speakers gratis van iemand overnemen, bij de Onkyo zit een subwoofer. Heb dus alleen nog een centerspeaker nodig dan.

Hopelijk zit ik op het juiste topic om hier advies over te vragen, kon niet een ander topic vinden die het best hier bij aansluit en wilde geen nieuwe openen voor deze vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door mrkklppr op 15-01-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Persoonlijk zou ik de TX-SR307 links laten liggen, die stuurt volgens mij alleen beeld door op de HDMI poorten, dus dan moet je ook nog met digitale kabeltjes gaan werken.

Beide receivers hebben geen "phono" aansluiting en zal je dus een phono pre amp moeten aanschaffen, neem dit mee in je beslissing.

Als de phono aansluiting belangrijk is, kijk dan naar een onkyo in de 700 serie, volgens mij moet de TX-SR707 wel tussen de 150 - 200 te vinden zijn op marktplaats.

Hoeveel speakers je aansluit maakt verder niks uit in de beslissing, of je nu 2.0, 2.1, 3.1, 4.0, 4.1, 5.0 of 5.1 aansluit je kan dat zelf instellen of met audyssey.

Voordeel van de TX-NR414 is dat deze netwerkaansluiting heeft en dus ook geschikt is om audio te streamen (spotify, dlna)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkklppr
Ik zal ook de stereotoren kunnen houden, alleen verkleinen naar versterker, equalizer, lp speler en cd. Probleem ontstaat dan dat je meer boxen nodig hebt en apart bediend wordt. Zal dus waarschijnlijk kijken voor de TX-SR707, maar zal tegelijk de optie voor de NR414 open houden. Bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
mcg_nl schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:48:
Als de phono aansluiting belangrijk is, kijk dan naar een onkyo in de 700 serie, volgens mij moet de TX-SR707 wel tussen de 150 - 200 te vinden zijn op marktplaats.
Een model goedkoper, de 636, heeft ook een phono aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Goedkoper zal die niet zijn, wel een " lagere" serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkklppr
Ik kan de NR 414 voor 150 overnemen, die weet ik zeker. Wellicht de 707 voor 200, welke heeft jullie voorkeur hierin? Voor mij is het namelijk om het even, en volgens mij hebben de mensen hier meer ervaring met deze systemen dan ik. Dat is de rede dat ik graag wat meer advies wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Wil je netwerkfunctionaliteit om te streamen etc. zou ik voor de TX-NR414 gaan aangezien de TX-SR707 dit niet heeft. Wil je zeer veel aansluitmogelijkheden en meer dan 5.1 surround dan is de TX-SR707 de beste keuze.

TX-NR414 aansluitingen
Afbeeldingslocatie: http://www.nl.onkyo.com/assets/2/0/6/3/1/TX-NR414__B__Rear_R976x488.png

TX-SR707
Afbeeldingslocatie: http://www.nl.onkyo.com/assets/1/1/6/5/4/427712_73b22b58dc_R976x488.png

[ Voor 34% gewijzigd door sjaool op 15-01-2016 21:55 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkklppr
Mijn PS4 met netwerk wordt erop aangesloten, en kan desnoods mijn laptop ook aansluiten. Dus voor netwerk hoeft het niet per se. Om het gewoon plat te zeggen, wil meeste waar voor mijn geld zover dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
TX-NR414:
+ nieuwer, netwerkaansluiting, 3D.
- "instapmodel", geen audyssey.

TX-SR707:
+ meer vermogen, phono aansluiting (en meer analoge aansluitingen, ook multichannel), uitbreidbaar naar 7.2, audyssey
- wat ouder model, geen netwerkaansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

MM99 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:21:
Ik heb sinds paar dagen op mijn TX-NR636 dat tijdens het kijken van een film/serie de beeld en geluid voor 5-10 seconde wegvalt.. Is dit de bekende hdmi board probleem?

Extra info: als input gebruik ik Chromecast dat aangesloten is op de PC hdmi aansluiting. Als output gebruik ikFull HD beamer dat aangesloten is op de Subhdmi aansluiting. Ik heb verder CEC aanstaan.
Gisteren had ik dit 3 keer binnen half uur. Heel irritant als je Iers aan het kijken bent.

Wat ik merk is dat de receiver een "klik" laat horen voordat die af gaat. Na de klik, halve seconde later zie ik dat mijn beamer hdmi signaal aan het zoeken is voor dus 5-10 seconde.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Defect hdmi board ... althans die kans is zeer groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 09:22
MM99 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:12:
[...]

Gisteren had ik dit 3 keer binnen half uur. Heel irritant als je Iers aan het kijken bent.

Wat ik merk is dat de receiver een "klik" laat horen voordat die af gaat. Na de klik, halve seconde later zie ik dat mijn beamer hdmi signaal aan het zoeken is voor dus 5-10 seconde.

Iemand een idee?
Even Onkyo support mailen, niet de beste klanten service maar vermoedelijk dat je hem dan mag terugsturen als je nog garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

invoil schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:19:
[...]

Even Onkyo support mailen, niet de beste klanten service maar vermoedelijk dat je hem dan mag terugsturen als je nog garantie hebt.
Ik zal dat doen dan. Ik heb het in november 2014 gekocht. Anders neem ik wel contact op met de webwinkel waar ik het gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Die klantenservice is inderdaad bedroevend.

De volumeknoppen van de afstandbediening van mijn Onkyo TX-NR818 werken niet meer zo goed, maar de rest van de afstandbediening nog wel.

Afstandbediening type is RC-840M.

Dit schijnt dus een bekend probleem te zijn, heel veel fora staan er vol mee.

Nu heb ik Onkyo gevraagd hoe ik aan een nieuwe kom.
Kreeg ik enkel dit antwoord:
you can order a remote control from one of our service partners in your area. You can find an address list of Service Center here:

http://www.eu.onkyo.com/e...d-service-points-378.html
Even gekeken en dan kom ik gewoon bij CE Repair in Mijdrecht uit en die vragen €64,66. daarnaast €7,85 shipping en €4,50 handling kosten. Dus een nieuwe remote kost me totaal €77,01 !!!

Dat vind ik echt bizar voor een afstandbediening, van een apparaat dat nieuw €900 kostte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Voor dat geld koop je ook een leuke harmony remote voor, heb je veel meer plezier van. Ook niet onbelangrijk, de service van Logitech is wel erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Pusherman_ schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:03:
Die klantenservice is inderdaad bedroevend.

De volumeknoppen van de afstandbediening van mijn Onkyo TX-NR818 werken niet meer zo goed, maar de rest van de afstandbediening nog wel.

Afstandbediening type is RC-840M.

Dit schijnt dus een bekend probleem te zijn, heel veel fora staan er vol mee.

Nu heb ik Onkyo gevraagd hoe ik aan een nieuwe kom.
Kreeg ik enkel dit antwoord:

[...]

Even gekeken en dan kom ik gewoon bij CE Repair in Mijdrecht uit en die vragen €64,66. daarnaast €7,85 shipping en €4,50 handling kosten. Dus een nieuwe remote kost me totaal €77,01 !!!

Dat vind ik echt bizar voor een afstandbediening, van een apparaat dat nieuw €900 kostte...
Volgens mij zit er gewoon vet onder de knoppen, AB uit elkaar halen, schoonmaken en hij zou weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Dacuuu schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:09:
[...]

Volgens mij zit er gewoon vet onder de knoppen, AB uit elkaar halen, schoonmaken en hij zou weer moeten werken.
geprobeerd, geen effect :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik heb een vraag, maar ik weet niet of ik het in het juiste topic vraag.

Ik heb een Onkyo 5.1 receiver. Een aantal blu ray discs bevatten echter een 7.1 DTS MA stream. Als ik dit afspeel op een 5.1 set, wordt de audio dan omgezet naar 5.1 DTS MA of mis ik bepaalde geluiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je mist niks Surround back word gerouteerd naar Surround Side.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Lip schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:47:
Je mist niks Surround back word gerouteerd naar Surround Side.
Dat is van 5.1 naar 7.1. Als je een 7.1 stream afspeelt op een 5.1 set, wat doet dat met de stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat maakt niks uit, zoals ik al zei. Je mist niks Surround back 7.1 word gerouteerd naar Surround Side. 5.1.
Net zoals dat het center kanaal gerouteerd kan worden over links en rechts.

[ Voor 26% gewijzigd door Lip op 19-01-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Top! Het wordt dan al het ware 5.1 dts HD ma ipv 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Nee niet echt, het blijft een 7.1 stream die binnenkomt op je receiver die dat netjes verdeeld over de aangesloten luidsprekers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wat je kan doen is, een donor afstandsbediening zoeken (bij de kringloop). En netjes demonteren. Like so :

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HPRc0nbDOBKkjdmCCDcaYiF0/full.jpg

En dan... dat zwarte weg halen

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Zn1rgekGqIj1iE8IJ3uu70DB/full.jpg

En dan van de donor afstandbediening zwarte dingen terug lijmen met componentenlijm
simsalabim
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/akROra2DDXGXlWFJJwAnnY9V/full.jpg

Vervolgens kwam ik er achter dat je dat ook met een spray kan herstellen. Ik zal wel even vragen wat dat was voor je.

Top user tip : Ik ben zo dom geweest om cola te morsen over mijn AB, dat kan je beter niet doen. Wat je ook beter niet kan doen, is het herstellen hier van op de lange baan schuiven. Anders krijg misschien de bovengenoemde taferelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Lip op 19-01-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Lip schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:24:
Dat maakt niks uit, zoals ik al zei. Je mist niks Surround back 7.1 word gerouteerd naar Surround Side. 5.1.
Net zoals dat het center kanaal gerouteerd kan worden over links en rechts.
Blijft het dan wel dts HD MA of wordt het omgezet naar "gewoon" Dts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
The Jackel schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 06:41:
[...]
Blijft het dan wel dts HD MA of wordt het omgezet naar "gewoon" Dts?
DTS HD-MA, dat zal de receiver ook gewoon aan blijven geven. DTS HD dan wel DTS heeft niets te maken met hoe veel kanalen er af worden gespeeld, het gaat om de bitrate van de track. Er is ook DTS HD-MA audio voor slechts twee kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
FeaR schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:21:
[...]

DTS HD-MA, dat zal de receiver ook gewoon aan blijven geven. DTS HD dan wel DTS heeft niets te maken met hoe veel kanalen er af worden gespeeld, het gaat om de bitrate van de track. Er is ook DTS HD-MA audio voor slechts twee kanalen.
Ah duidelijk.

Ik weet dat Dts TRUE-HD of Dts HD-MA van en beter kwaliteit zijn dan gewoon DTS. Mijn vermoeden was dat als 7.1 teruggezet wordt naar 5.1 dat de kwaliteit dan achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Pusherman_ schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:03:
Als alle andere tips niet geholpen hebben of niet bruikbaar zijn. Bestel dan de RC-745M (van de TX-NR807) volgens mij is deze van hetzelfde formaat, en heeft deze dezelfde functies. Deze is daar 22,20 ex.
Pagina: 1 ... 16 ... 40 Laatste