Ik ben er nog niet 100% achter waar en wat er nou precies mis gaat.
Wat ik wil is youtube, plex, netflix op mijn tv gebruiken en dan het geluid via hdmi4(arc) naar de receiver sturen.
Op dit moment heb ik de popcornhour en chromecast losgekoppeld, en de box van sparql op de pc hdmi poort van de receiver gezet, dit is een non hdmi 2.2 poort.
Gisteren ging het heel eventjes goed, en nu als ik op de tv switch van tv speakers naar receiver krijg ik nog niet eens een melding op het scherm. Normaliter geeft hij namelijk aan vanuit de tv welke speakers hij actief heeft.
De kabel tussen de tv en receiver is 1.4 maar tussen de sparql box en receiver een 1.3.
Als ik op de receiver cec uit zet bij hardware -> hdmi in de setup en daarna weer aan zet, dan vind hij de tv wel.
Wat ik nog kan proberen is de sparql box op de tv aansluiten. Dan zit alleen de tv nog op de receiver aangesloten. Echter vind ik dat het zoals het nu aangesloten zit gewoon zou moeten werken.
Waarom heb je anders meerdere hdmi poort op de receiver
Ook ga ik de hdmi kabel tussen sparql en de receiver nog vervangen voor een 1.4 versie.
EDIT: Mogelijk het probleem gevonden.
Nadat alleen de Sparql Box nog aangesloten was en ik de 1.3 kabel die naar de receiver liep had vervangen voor 1.4 variant en de problemen nog steeds bleven, heb ik de sparql box ontkoppeld. Meteen daarna hoorde ik een klik in de receiver en werkte alles naar behoren.
Vervolgens kom ik dit tegen:
https://github.com/Novapa...x:-CEC-HDMI-ARC-problemen
Het lijkt dus een bekend issue te zijn bij de Sparql Box, en dus zometeen maar even zo'n connector bestellen.
EDIT 2: anders opgelost, simpelweg aan 1 kant van een HDMI kabel met een naald pin 13 van de connector wegdrukken werkt ook erg goed!
Zodra ik nu iets afspeel met een app op de tv dan switched de receiver vanzelf naar de tv input en gaat vanzelf weer terug, tv en receiver gaan samen uit en aan en volume synced. Helemaal top!
[
Voor 24% gewijzigd door
Fonta op 27-12-2015 00:33
]