Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit laatste had ik ook gedacht en gemerkt: de bassen overheersen helemaal.
Ik heb 2x KEF IQ90 met als subwoofer XXL S400 (B.K.Electronics U.K.) 400W 300mm 12" high efficiency unit.
Hoe wordt zoiets standaard ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 19:51
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:31:
TX-8150
Ik heb deze nieuwe netwerk stereo receiver van Onkyo en ben daar heel tevreden over.
In het bijzonder met zijn heldere klank.
Ik heb echter 2 problemen:

1) de Onkyo Remote 3 app voor iOS: ipad air 2 (met iOS9.1) kan geen connectie maken met de TX-8150 ondanks dat hij de naam van het toestel en het juist IP adres toont (wifi is OK en airplay ook). Nochtans heb ik alle raad "bij geen connectie" opgevolgd, tevergeefs. Is er iemand bij wie het wel werkt?
Ik ben blijkbaar niet alleen:
YouTube: Onkyo TX-8150 crashed with bad original firmware

2) ik heb nogal een krachtige subwoofer (400W) die via de pre-out aangesloten is, maar zo niet bruikbaar is omdat de bass helemaal overheerst. Ik vind echter nergens een configuratie mogelijkheid op de TX-8150.
Er is net een nieuwe firmware update geweest, heb je die al gedaan?

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 14:02
Luitjes, graag even jullie advies.
Tussen mijn 616 en cd speler heb ik een flinke dikke kabel en zo kort mogelijk, voor zo min mogelijk verlies. Nu heb ik beide anders geplaatst, waarbij de kabel te kort is, 60 cm. Een kabel van 1 m is toereikend, maar ik kan eigenlijk geen geschikte hoog kwaliteit vinden. Wie heeft voor me een tip waar ik deze kabel kan vinden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:04:
Dit laatste had ik ook gedacht en gemerkt: de bassen overheersen helemaal.
Ik heb 2x KEF IQ90 met als subwoofer XXL S400 (B.K.Electronics U.K.) 400W 300mm 12" high efficiency unit.
Hoe wordt zoiets standaard ingesteld?
Die kefs kunnen best wat laag produceren, dus gooi die crossover eens op 40 van je sub... Die speelt dan alleen het echte laag. Daarnaast niet te gretig met je gain omgaan...je zal anders echt moeten gaan meten dmv een meetmic.

Kijk ook eens hier, ik iemand met jouw setup en teveel bass: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130974.0

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, ik ga het meteen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PVD66 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:08:
[...]

Er is net een nieuwe firmware update geweest, heb je die al gedaan?
Die had ik al uitgevoerd:
TX-8150
(Version 1030-1000-0000)
Fix connection issues with Deezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Inmiddels zijn de atmos speakers ook bij ons gearriveerd. Weet iemand of er op Netflix content staat die atmos geschikt is?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Webgnome schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:10:
Inmiddels zijn de atmos speakers ook bij ons gearriveerd. Weet iemand of er op Netflix content staat die atmos geschikt is?
Niks, Netflix doet voor alsnog alleen Dolby Digital. Wil je Atmos gebruiken moet je kijken naar Bluray (iso's).

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Dat dacht ik al. Dan maar even zoeken naar een leuke atmos film :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:41:
[...]
Die kefs kunnen best wat laag produceren, dus gooi die crossover eens op 40 van je sub... Die speelt dan alleen het echte laag. Daarnaast niet te gretig met je gain omgaan...je zal anders echt moeten gaan meten dmv een meetmic.

Kijk ook eens hier, ik iemand met jouw setup en teveel bass: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130974.0
Met je verwijzing ben ik op dit forum terecht gekomen en mede omdat mij destijds op dit forum deze subwoofer was aangeraden, heb ik daar nog eens mijn probleem voorgesteld:
http://www.htforum.nl/yab...168.msg2850835#msg2850835
Ik kreeg ook meerdere info, maar ik heb het gevoel dat ik wat teveel leek ben voor dit HTforum...
Zo zou ik moeten weten of mijn TX-8150 een klasse-D versterker is, maar ik kan dit noch in de handleiding, noch in de specs vinden: http://www.eu.onkyo.com/d..._TX-8150_datasheet_EN.pdf
Zelf heb ik gemerkt dat het toestel gevoelig minder warm wordt dan mijn vorige AB versterker...

Waar ik ook niet uitraak is of ik op de SUB de LFE knop op IN of OUT moet zetten;als ik die op IN zet is het alsof de bas verdwijnt...
Ik heb intussen al wat gelezen maar die LFE blijft onduidelijk (in 5.1 systeem voor speciale effecten, maar in een stereo systeem?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik kom ook veel op het htforum en daar zitten ook veel mensen die erg veel weten van audio, sommige nemen zichzelf mi iets te serieus... Laat je daardoor niet afschrikken.

Wat betreft het d-klasse verhaal is niet erg relevant, dat heeft meer te maken met de kwaliteit en effectiviteit van je versterker.

In jouw geval heb je geen av receiver met bass management, dus de filtering kan je het beste overlaten aan je subwoofer zelf. Sluit de kabel op je lfe out van je versterker en sluit hem op je sub aan op Input R mono. Je filter zet je op lfe in. De handleiding zegt nl het volgende:

"When using a source on the low level input that has built in bass management ( AV Processors) then you can switch the Filter Bypass Switch to the Out position. Your processor will manage the bass frequencies on the low level and the XXLS400 will manage the bass frequencies on the High Level Input"

Begin eens met je gain op 11/12 uur te zetten en de frequency op 60, phase op 0. Dit is je startpunt, ga nu eens met muziek spelen waarvan je weet dat er voldoende laag wordt gebruikt. Heb je het idee dat de bass helemaal wegvalt (zelfs als je gain verder open zet) speel dan eens met je phase knop, het kan zijn dat je speakers uit phase staan. Op de stand waar je de meeste bas hoort is de juiste phase. Nu kan je verder gaan tunen door je cross-over lager of hoger te zetten, zodanig dat jij het beste vindt klinken.

High level kan uiteraard ook, maar ik zou het eerst eens op deze manier proberen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20
renzo4000 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:49:
Wat betreft het d-klasse verhaal is niet erg relevant, dat heeft meer te maken met de kwaliteit en effectiviteit van je versterker.
De reden dat gezegd wordt dat je moet opletten of je geen Klasse D-versterker hebt komt door de opbouw van de laatste en de manier hoe High Level aan wordt gesloten (rechtstreeks op de speakerterminals). De zwarte (ground)kabel moet je dan niet aansluiten Er staat zelfs een FAQ over Klasse D en High Level op de site van REL (en aangezien BK dezelfde manier van aansluiten gebruikt als REL...), dus er zal zeker een kern van waarheid inzitten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Dat staat toch ook in de manual? Daarom noemde ik het niet relevant, daarnaast adviseer ik hem ook eerst eens te beginnen aan te sluiten zoals beschreven, dan speelt dit issue helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Volgens mij is het ook niet heel lastig: kabel op de Subwoofer Pre-Out op de Onkyo en op de subwoofer de kabel op de Mono/R-ingang. En dan verder zoals jij hebt beschreven: gain op 12 uur en crossover van 60 Hz (ik heb namelijk niet het idee dat die KEF echt tot 33 Hz op -3 dB lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@renzo4000
Eindelijk eens voor mij duidelijke raad.
Ik heb dan ook alles precies uitgevoerd en het is ook OK,
doch enkel mits de LFE filter op OUT (anders horen we geen bassen, wat ik ook doe).
De phase knop geeft geen hoorbaar verschil.
Die instelling is dan OK voor muziek, maar als het om spraak gaat moeten we, om een heldere klank te hebben, de SUB uitschakelen (het is wel zodat wij als senioren het moeilijker hebben met spraak verstaan).
Ik denk dat dit het beste compromis zal zijn: tijdens het journaal zonder SUB en dan naargelang de inhoud van de volgprogramma's (muziek, film e.d.) met de SUB.
Hartelijk dank voor de herhaalde hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Dan is er toch nog iets niet goed met de afstelling. Een subwoofer welke rond de 60 Hz af wordt gekapt zou met spraak geen invloed moeten hebben. Of je hebt een nieuwslezer die net zo laag praat als Smaug uit The Hobbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk, we hebben het zojuist geprobeerd bij het journaal met de SUB aan en het is OK.

Jammer, maar de kabel was ongemerkt los...

Dus toch maar SUB aan voor muziek en uit bij het journaal en andere praatprogramma's.

We zijn uiteindelijk zo geëindigd: Low level input, gain tussen 9 en 10u, Filter LFE out, Frequency bijna 60, Fase 0

Blij dat we ervan af zijn. Een mens geeft 600 euro voor een stereo ontvanger en dan nog alle dat proberen...

Allemaal nog eens wel bedankt.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Aloysxda schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:03:
Luitjes, graag even jullie advies.
Tussen mijn 616 en cd speler heb ik een flinke dikke kabel en zo kort mogelijk, voor zo min mogelijk verlies. Nu heb ik beide anders geplaatst, waarbij de kabel te kort is, 60 cm. Een kabel van 1 m is toereikend, maar ik kan eigenlijk geen geschikte hoog kwaliteit vinden. Wie heeft voor me een tip waar ik deze kabel kan vinden ?
Niemand die me een eindje op weg kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wat versta je onder hoge kwaliteit... De meerwaarde is discutabel.
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lip schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:03:
[...]

Niks, Netflix doet voor alsnog alleen Dolby Digital. Wil je Atmos gebruiken moet je kijken naar Bluray (iso's).
Dolby Digital +, hooguit; beter dan regulier DD maar alsnog niet in de richting van DD TrueHD/Atmos of DTS-HD MA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:49
Aanrader voor Dolby Atmos
zijn onder meer Mad Max en San Andreas de laatste of je midden tussen de aardbevingen zelf zit, Beste Atmos geluidstrack tot heden, van weekend al enige keren opnieuw bekeken onder meer in 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Die threat heb ik gelezen. Daarom kom ik er nu helemaal niet meer uit. Welke kabel is qua prijs/ kwaliteit verhouding aan te bevelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpnsvn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-07 02:18
Lip schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:37:
[...]

Een normale USB stick met mp3s werkt wel?
Excuses voor late reactie. Heb het niet meer geprobeerd, maar sinds 3 dagen werkt het miraculeus weer met de iphone en ipad. USB geeft ook nu aan; Now Initializing... Enkele seconden later geeft die aan dat USB: Ipad is verbonden.

Erg vreemd waarom die een tijdje niet heeft gewerkt.

AVR-X1700H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Aloysxda schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:05:
[...]

Die threat heb ik gelezen. Daarom kom ik er nu helemaal niet meer uit. Welke kabel is qua prijs/ kwaliteit verhouding aan te bevelen ?
Weet je het zeker dat je topic hebt gelezen? Het punt is dat 'zware kwaliteit' nogal een gevoelskwestie is ipv bewezen feiten. Ik zou gauw een normale kabel halen die voldoende afgeschermd is. Die hoeven niet veel te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 05:29
Aloysxda schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:05:
Bij kabels voor digitale signalen geldt doorgaans "goed is goed genoeg". Bijvoorbeeld HDMI of toslink kabels. Laat de goedkoopste van 3 euro links liggen, maar met 2 tientjes kom je al een heel eind, 50 euro of meer is belachelijk veel.

Voor het transporteren van analoge signalen geldt vooral dat je kabels moet gebruiken die dik genoeg zijn, dus weinig signaalverlies door weerstand (wat resulteert in warmte, wat meer weerstand oplevert, wat ...).

Maar ook hier geldt: goed is goed genoeg. Oké, als je bij je favoriete (SA)CD die toevallig ook in de best mogelijke kwaliteit is opgenomen, iets betere kabels gebruikt, dan kan het zijn dat je dat mogelijk hoort. Maar maak het niet te gek, grote kans dat je speakers de bottleneck zijn of je oren niet in staat zijn om het verschil te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Bedankt voor jullie tips, tav de kabels. Het is inderdaad zo, dat onze oren maar tot een bepaald gebied waarnemen. Het is niet mijn bedoeling om deze threat met een kabel discussie te vullen, maar voor een correcte connectie tussen mijn onkyo en de cd speler.
Bij een webshop heb ik een goed geisoleerde kabel gevonden van 1 M. Deze ga ik bestellen en kan dan gelijk vergelijken met de huidige kabel van 50 cm.
Op dit moment heb ik nieuwe demospeakers staan, met nieuwe kabels. Dynaudio excite 38. Fantastisch geluid, samen met mijn 616.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 16:15
Ik heb een onkyo TX SR608 receiver uit 2010, 2 Acoustics A250 front speakers,Acoustics A225c centerspeakers,A23 surroundspeakers en nog 2 hele oude grote Jamo speakers die ik als Front High gebruik en een Sony subwoofer uit 1999.
Sinds afgelopen week is de centerspeaker erbij gekomen,tot afgelopen zondag klonk het syteem nog goed,echter sinds afgelopen maandag klinkt het anders,ik mis het volume en de bas en ik moet volume van de receiver hoger zetten en bas van de woofer ook hoger zetten om hetzefde geluidsniveau te krijgen maar dan nog mis ik de volle klank en bas die ik eerst had.

Ik had niks anders verder ingesteld,speakers zijn goed aangesloten met 1,5 en 2,5 mm2 speakerdraad

Wat zou dit kunnen zijn,is de receiver niet goed meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@marcel2112: Pas aan de gang geweest, met het verplaatsen van meubels?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Nee ook niet heb helemaal niks veranderd van een op ander dag klinkt het niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Toevallig pure audio aangezet? Als het dit allemaal niet is zou je ervoor kunnen kiezen om even een factory reset te doen.

"To reset the AV receiver to its factory defaults, turn it on and, while holding down VCR/DVR, press ON/ STANDBY. "Clear" will appear on the display and the AV receiver will enter Standby mode"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Nee heb geen pure audio aan heb hem op audyssey staan maar ook bij andere modi klinkt hetzelfde.
Factory reset is wel een goeie tip om uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Beste Tweakers,

Ik begin aan mijn 2e home cinema (1e echte losse componenten) opstelling met een wat oudere onkyro reciver die ik voor een zachte prijs kon overnemen

pricewatch: Onkyo TX-SR576 Zilver (7.1 reciver)

Nou heb ik via ibood een Jamo S606 HC3 set kunnen bemachtigen, Had al een Sub210 kunnen bemachtigen en 2 sattelietspeakers van een Jamo S 260 HCS 21 het

pricewatch: Jamo S 606 HCS 3 (Bruin) (5.0 set)
pricewatch: Jamo A 102 (Zwart) (2 losse Speakers)
pricewatch: Jamo SUB 210 (Zwart) (Subwoofer)

Nou wil ik een 7.1 opstelling hiermee proberen op te zetten en mijn vraag is het haalbaar om de front speakers te bi wiren/bi ampen en tegelijkertijd de rest ook aangesloten krijgen in 7.1? of moet ik dan bi wire/bi amp laten zitten met deze versterker?

En wat voor voordelen/nadelen het kan hebben? mits wel of niet haalbaar

Ben een totale leek vandaar dacht vraag het aan de meer ervaren mensen in de topic van de reciver waar het om gaat :-)

[ Voor 3% gewijzigd door ninoxps op 29-10-2015 19:30 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Een 7.1 receiver heeft 7 ingebouwde versterkers. Je moet dus kiezen tussen 5.1 en de mogelijkheid tot het bi-ampen van je front speakers, of 7.1 zonder bi-amping.

Je front speakers zijn 130W, je receiver is krachtig genoeg om die aan te sturen, bi-amping is niet nodig. Daardoor is bi-wiring ook niet nodig (persoonlijk vind ik bi-wiring zonder bi-amping totaal zinloos; gebruik gewoon goede kabels met dikke 2,5mm2 aders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ninoxps schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:27:

Nou wil ik een 7.1 opstelling hiermee proberen op te zetten en mijn vraag is het haalbaar om de front speakers te bi wiren/bi ampen en tegelijkertijd de rest ook aangesloten krijgen in 7.1? of moet ik dan bi wire/bi amp laten zitten met deze versterker?
Bi-wire is altijd mogelijk, dat is simpelweg twee aderpaar (vier aders) in één set terminals (twee stuks) aan de receiver en aan de kant van de speaker wel de vier aders op elke terminal (vier stuks, twee paar). Bi-amp offer je inderdaad eindtrappen voor op. Zoals de persoon boven mij ben ik ook van mening dat het allemaal geen verschil maakt. Het enige voordeel van passief Bi-Amp is dat het leuk staat :P. Al zijn de meningen daar ook weer over verdeeld, maar dat is met alles binnen de audio.

Niet om je koop af te kraken, maar succes met deze Onkyo. De TX-SRxx6 reeks is er eentje met zeer zwakke voedingen waardoor met alle kanalen aangedreven het vermogen fiks inkakt. Gelukkig heb je met een paar Watt genoeg in de gemiddelde huiskamer, maar wel het vermelden waard. Tevens is het ook de reeks waarbij de HDMI-board problemen voor het eerst echt de kop opstaken. Wel verlengde garantie tot 2018, maar dat is altijd maar uitstel van executie aangezien het probleem in de opbouw van de receiver zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
@ ikweethetbeter

Dank je wel voor de input ben weer wat wijzer. Word gewoon 7.1 zonder bi wire/bi amp uitproberen

@ FeaR

Het is mijn 1e receiver voor 70 euro mag ik niet klagen denk ik. Kan later altijd upgraden en denk dat ik voorruit ga met betrekking tot mijn 1e oude set waarin de wat de regelaar tegelijkertijd de dvd speler was: pricewatch: LG HT762TZ / http://www.lg.com/ae/home-theater-systems/lg-HT762TZ

Verwacht ook niet deze in 2018 nog te hebben en verwach gedurende de weg weer hier en daar rustig aan en verantwoord de set hier en daar te upgraden.

Evengoed FeaR dank je voor de informatie als leek leer ik weer een hoop bij :-)

[ Voor 9% gewijzigd door ninoxps op 29-10-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
renzo4000 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:06:
Toevallig pure audio aangezet? Als het dit allemaal niet is zou je ervoor kunnen kiezen om even een factory reset te doen.

"To reset the AV receiver to its factory defaults, turn it on and, while holding down VCR/DVR, press ON/ STANDBY. "Clear" will appear on the display and the AV receiver will enter Standby mode"
Heb hem gereset en met audyssey opnieuw ingesteld,geluid klinkt weer veel beter alleen normaal zette ik hem op geluidsniveau 25 a 30 e nu is dat 45 a 50,lijkt erop dat het vermogen minder is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het kan ook zijn dat je voor de reset op de verschillende bronnen intelli volume een aantal db's geplust had?

Bij mij is het normale luister volume(tv bijv) ook tussen de 40-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Nee intelli volume had ik nog nooit gebruikt maar ben al blij dat geluid weer goed klinkt,bedankt voor de tip voor de reset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
In het bezit van een Onkyo TX-RZ900 waar ik klankmatig heel tevreden over ben. Ik vind het wat dat betreft echt een superding voor z'n geld.
Hij heeft airplay.
Echter wie gebruikt de Remote 3 app van Onkyo? Wat een drama:
- bij elke keer opstarten moet de app de RZ900 zoeken, dit duurt meestal seconde of 10.
- soms vindt hij hem niet en als je dan muziek via de app heb spelen kan je dit niet uitzetten. De RZ900 uit en aan maakt niet uit, de app speelt vrolijk verder ;-(
- vertraging met volume, bronkeuze enz van ongeveer 5 seconden
- bij het skippen van nummer naar ander nummer wordt nog 2 seconden van het laatste nummer gehoord en dan pas nieuwe nummer (bij de Tidal webinterface Macbook).

Iets anders nog wat ik raar vind, de RZ900 de bestemd om flac af te spelen maar heeft geen Tidal in de Remote app ... Of ik daar nu wat mee opschiet met zo'n slechte app weet ik niet , maar er is in ieder geval niet over nagedacht lijkt me.

Hebben anderen hier ook ervaring mee? Of ben ik de enige, in de app store kwam ik 2 recensies met 2 ster tegen en eentje van mijzelf.

Ik stream vanaf macbook en iPhone 6Plus met laatste updates en ook laatste firmware van Onkyo.
Ik heb ze al aangeschreven, maar ben tot nu nog niet echt wijzer.

Stream ik via apple tv of Raspberry Pi2 dan heb ik geen last van vertraging en horen van laatste nummer bij skippen.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@PVD66

Ik herken geen van je klachten? Gebruik je de vaste netwerkaansluiting of maak je gebruik van WLAN. Indien je gebruik maakt van WLAN, kan het natuurlijk ook aan andere factoren liggen buiten je receiver om.

@marcel2112:

Je potmeter op je subwoofer kan "lopen". Wat je kan proberen is de volume knop op de subwoofer eerst helemaal naar rechts draaien totdat je niet meer verder kan, en dan dicht draaien naar de gewenste stand.

[ Voor 34% gewijzigd door Lip op 02-11-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc3llos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 09:46
Net contact gehad met Onkyo mbt de Dolby Atmos actie speakers. Deze zijn niet op voorraad, in december kan ik ze verwachten.

via twitter (DM) met @ONKYO_EU
our logistic team informed us about a delay regarding the shipments, we have to wait for a new production of speakers. The new speakers will arrive beginning of December at our logistic partners and will be sent out directly afterwards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
Lip schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:51:
@PVD66

Ik herken geen van je klachten? Gebruik je de vaste netwerkaansluiting of maak je gebruik van WLAN. Indien je gebruik maakt van WLAN, kan het natuurlijk ook aan andere factoren liggen buiten je receiver om.
Ik gebruik een vaste netwerkaansluiting dus de verbinding is goed.
Omdat jij zei de klachten niet te herkennen heb ik de app gedelete en weer opnieuw geïnstalleerd. Het lijkt wat beter te zijn nu. Vandaag een aantal keer getest en hij vond hem redelijk snel.
Maar als ik kijk naar bv de raspberry pi, die staat meteen geopend als ik mn phone unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

De app sluit bij mij ook af, maar ik kan niet echt zeggen dat ik dit als hinderlijk ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:18

InFamous

excommunicado

Ik ben hier al een tijd naar aan het zoeken geweest en RTFM hielp in dit geval ook niet. Het gaat om een TX-NR509.

Zodra ik mijn TV aan zet gaat automagisch mijn receiver ook aan. Dit werkt allemaal prima. Aangezien ik een settopbox heb van Ziggo zet ik deze tegelijkertijd aan of deze staat al aan.

Nou komt het volgende, als de settopbox al aanstaat en ik zet de TV aan dan gaat de receiver netjes aan op CBL/SAT. Maar zodra alles is opgestart schakelt de receiver terug naar TV/CD ipv te blijven staan op CBL/SAT. Deze moet ik dan handmatig weer overschakelen. Beeld blijft zichtbaar alleen geluid schakelt uit.

HDMI Ctrl staat aan, alle opties daarna op auto en zijn greyed out behalve ARC.

Is er een manier dat de receiver gewoon op het gekozen input kanaal blijft staan?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 19:56

voz

De echte kenner

InFamous schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:42:
Ik ben hier al een tijd naar aan het zoeken geweest en RTFM hielp in dit geval ook niet. Het gaat om een TX-NR509.

Zodra ik mijn TV aan zet gaat automagisch mijn receiver ook aan. Dit werkt allemaal prima. Aangezien ik een settopbox heb van Ziggo zet ik deze tegelijkertijd aan of deze staat al aan.

Nou komt het volgende, als de settopbox al aanstaat en ik zet de TV aan dan gaat de receiver netjes aan op CBL/SAT. Maar zodra alles is opgestart schakelt de receiver terug naar TV/CD ipv te blijven staan op CBL/SAT. Deze moet ik dan handmatig weer overschakelen. Beeld blijft zichtbaar alleen geluid schakelt uit.

HDMI Ctrl staat aan, alle opties daarna op auto en zijn greyed out behalve ARC.

Is er een manier dat de receiver gewoon op het gekozen input kanaal blijft staan?
Ik betwijfel of het mogelijk is je receiver automatisch aan te laten gaan zonder dat ook de input wisselt. Ik heb het zelf althans niet voor elkaar gekregen met mijn TX-NR609 in combinatie met LG TV. Uiteindelijk HDMI control helemaal uitgezet, op zowel de TV als de receiver.

Het enige wat je kunt doen is experimenteren met de "HMDI control" opties in het menu van je receiver en de instellingen op je TV (bij mijn LG heet dat "simplink", bij jouw TV wellicht anders).

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

voz schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:56:
[...]

Ik betwijfel of het mogelijk is je receiver automatisch aan te laten gaan zonder dat ook de input wisselt. Ik heb het zelf althans niet voor elkaar gekregen met mijn TX-NR609 in combinatie met LG TV. Uiteindelijk HDMI control helemaal uitgezet, op zowel de TV als de receiver.

Het enige wat je kunt doen is experimenteren met de "HMDI control" opties in het menu van je receiver en de instellingen op je TV (bij mijn LG heet dat "simplink", bij jouw TV wellicht anders).
Dat is dus het vreemde, het is dan wel dan niet.
Nu net zet ik de TV aan en de settopbox en hij blijft netjes op CBL/SAT staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46
Eerder in dit topic heb ik weleens gevraagd waarom mijn upc box niet mijn receiver en tv aan zet, maar blijkt dat dat iets met hdmi-cec te maken heeft. Maar ik vraag me af of er wel een tv setop box is die uberhaupt hdmi-cec ondersteund. Wie weet dat? Ik zit erover te denken om m'n hele setupbox eraf te knallen en met coax te draaien en de uzg via chromecast te doen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

UPC Ziggo heeft geen settopbox met HDMI-CEC ondersteuning.

Wat ik heb gedaan is de TV modus van de afstandbediening geprogrammeerd op de TV waardoor ik mijn receiver daarmee kan bedienen en uitschakelen.

[ Voor 3% gewijzigd door InFamous op 06-11-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Aight, nice. Ik heb het omgekeerde probleem. Mijn tv is dom als poep en doet verder weinig. Het enige wat ik wil is dat ie aangaat als ik een device aan mik. Maar ik denk dat ik dus de hele setupbox eraf ga halen en gewoon op coax ga. Dan heb ik uiteraard nog steeds geen cec, maar hoef ik ook niet meer te dealen met die rottige box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Als jij jouw TV uitzet gaat je receiver dan ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Nee, dat is een goed punt. Ik denk dat dat sowieso bewijst dat mijn tv ook geen CEC heeft. Hmm. Waarom is niet alles zo makkelijk als toen ik 13 was en echt alles snapte. Dus terug naar de drawing board. Even voor de echt meedenkende mensen: Wat ik heb;
1. Onkyo 636
2. Samsung Eh6030
3. Chromecast
4. DNLA server op het netwerk
5. UPC/ZIGGO

Wat ik vooral wil is dat het makkelijker wordt voor het meisje.
Nu: Druk upc box aan, druk tv aan, druk receiver aan
Wat ik wil: Druk de box of de chromecast aan en de rest gaat vanzelf..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
MrAngry schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:24:
Wat ik vooral wil is dat het makkelijker wordt voor het meisje.
Oplossing: een Logitech Harmony afstandsbediening!

Het is een ramp om 'm in te stellen, maar als je dat gedaan hebt, dan werkt het goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
FeaR schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:57:
[...]

Bi-wire is altijd mogelijk, dat is simpelweg twee aderpaar (vier aders) in één set terminals (twee stuks) aan de receiver en aan de kant van de speaker wel de vier aders op elke terminal (vier stuks, twee paar). Bi-amp offer je inderdaad eindtrappen voor op. Zoals de persoon boven mij ben ik ook van mening dat het allemaal geen verschil maakt. Het enige voordeel van passief Bi-Amp is dat het leuk staat :P. Al zijn de meningen daar ook weer over verdeeld, maar dat is met alles binnen de audio.

Niet om je koop af te kraken, maar succes met deze Onkyo. De TX-SRxx6 reeks is er eentje met zeer zwakke voedingen waardoor met alle kanalen aangedreven het vermogen fiks inkakt. Gelukkig heb je met een paar Watt genoeg in de gemiddelde huiskamer, maar wel het vermelden waard. Tevens is het ook de reeks waarbij de HDMI-board problemen voor het eerst echt de kop opstaken. Wel verlengde garantie tot 2018, maar dat is altijd maar uitstel van executie aangezien het probleem in de opbouw van de receiver zit.
Welke problemen vallen allemaal onder die garantie? Welke problemen doen zich over het algemeen voor op de HDMI poorten van dit soort onkyos heb 2 cases

Case 1 Onkyo TX-SR706:
Kennis van mij heeft een TXSR706 daar krijgt hij pas beeld na 10 minuten enkel via de HDMI

Case 2 Onkyo TX-SR576:
en ik heb mogelijk ook een HDMI probleem maar weet nog niet zeker waar het aan ligt of het aan xbox of de onkyo zelf ligt: Het Xbox 360 Ervaringen Topic Deel 67 (dinsdag 10 november 2015 13:21 ninoxps) TV doet het wel gewoon via de HDMI in (netfix app en youtube app)

Ga vanavond de xbox direct op de tv aansluiten om te kijken of dat een verschil maakt

Heb gekeken met de zoekknop in dit topic maar kon hier niet vinden wat er precies wel onder viel of wat niet en met welke nummer of contactwijze je met onkyop contact kan opnamen

[ Voor 8% gewijzigd door ninoxps op 10-11-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:16

Acradavos

Poetsfanaat

Ik snap gewoon niet waar het fout gaat. Ik koop mijn TX-NR646 bij een erkende dealer, stuur netjes rond half juli de voucher + aankoopbewijs op naar Duitsland, maar tot op heden nog steeds geen Atmos speakers gezien. :/ Spammen op die Facebookpagina helpt ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Heb nu al 2 x gehoord dat de speakers het einde van de maand werden verzonden maar tot nu toe nog niks ontvangen. Dit was augustus en oktober. Ondertussen mijn atmos films al bekeken :(

In dit topic op het onkyo forum word gezegd ongeveer eind november.

http://forum.eu.onkyo.com...0cd488371e66ac112a1ec99d6

[ Voor 28% gewijzigd door tovenaar1988 op 17-11-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:32
ninoxps schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:27:
[...]

Welke problemen vallen allemaal onder die garantie? Welke problemen doen zich over het algemeen voor op de HDMI poorten van dit soort onkyos heb 2 cases

Case 1 Onkyo TX-SR706:
Kennis van mij heeft een TXSR706 daar krijgt hij pas beeld na 10 minuten enkel via de HDMI
Is inderdaad een HDMI probleem maar valt niet onder de garantie.

As part of our commitment to quality and customer service we have determined that a limited number of Onkyo Brand receivers manufactured between 2009 and 2012 may experience loss of audio or loss of network connection. This malfunction has been traced back to a defective network chip.

De 706 is van voor 2009
Case 2 Onkyo TX-SR576:
en ik heb mogelijk ook een HDMI probleem maar weet nog niet zeker waar het aan ligt of het aan xbox of de onkyo zelf ligt: Het Xbox 360 Ervaringen Topic Deel 67 (dinsdag 10 november 2015 13:21 ninoxps) TV doet het wel gewoon via de HDMI in (netfix app en youtube app)
Lijkt mij geen HDMI probleem, maar een setting die niet lekker werkt, kijk eens of er ergens in de beeld instellingen van de onkyo hij wil upscalen oid.
Heb gekeken met de zoekknop in dit topic maar kon hier niet vinden wat er precies wel onder viel of wat niet en met welke nummer of contactwijze je met onky op contact kan op nemen
https://repair.onkyousa.c...hp?country=NLD&lang=en_GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

tovenaar1988 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:18:
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Heb nu al 2 x gehoord dat de speakers het einde van de maand werden verzonden maar tot nu toe nog niks ontvangen. Dit was augustus en oktober. Ondertussen mijn atmos films al bekeken :(

In dit topic op het onkyo forum word gezegd ongeveer eind november.

http://forum.eu.onkyo.com...0cd488371e66ac112a1ec99d6
Ik heb zojuist bericht gehad.

Unfortunately, I could not do the release or the commission at the moment.
I am sorry, but we have to wait for the next shipment to us.
We try to deliver all by mid of December.
Thank you for your understanding.

Nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frggl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 07:07
Sinds deze week heb ik een probleem met mijn HT-R 548, wellicht dat iemand hier er ervaring mee heeft:

Deze week een fm-antenne achterin geplugd. Sindsdien valt de audio bij kijken via HDMI (zowel digitale TV als HDMI via laptop) na een paar minuten weg. Video blijft 'ie gewoon doorgeven. Daarnaast is het volume voordat het wegvalt veel lager dan gebruikelijk: waar ik 'm normaal rond niveau 30 had moet ik 'm nu omhoog zetten naar niveau 45 om hetzelfde volume te horen.

Uiteraard de fm-antenne er weer uitgehaald, maar het probleem blijft. Alle HDMI-kabels ook nagekeken, en deze zijn allemaal goed ingeplugd en niet beschadigd.

Ik heb de versterker gekocht in 09-2012. Ik heb ook deze pagina gezien: http://www.nl.onkyo.com/e...rvice-program-118747.html maar het formulier geeft na invullen van mijn serial no. aan dat mijn receiver niet in aanmerking komt.

Heeft iemand hier ervaring met dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Frggl schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:24:
Sinds deze week heb ik een probleem met mijn HT-R 548, wellicht dat iemand hier er ervaring mee heeft:

Deze week een fm-antenne achterin geplugd. Sindsdien valt de audio bij kijken via HDMI (zowel digitale TV als HDMI via laptop) na een paar minuten weg. Video blijft 'ie gewoon doorgeven. Daarnaast is het volume voordat het wegvalt veel lager dan gebruikelijk: waar ik 'm normaal rond niveau 30 had moet ik 'm nu omhoog zetten naar niveau 45 om hetzelfde volume te horen.

Uiteraard de fm-antenne er weer uitgehaald, maar het probleem blijft. Alle HDMI-kabels ook nagekeken, en deze zijn allemaal goed ingeplugd en niet beschadigd.

Ik heb de versterker gekocht in 09-2012. Ik heb ook deze pagina gezien: http://www.nl.onkyo.com/e...rvice-program-118747.html maar het formulier geeft na invullen van mijn serial no. aan dat mijn receiver niet in aanmerking komt.

Heeft iemand hier ervaring met dit issue?
Ik had ook problemen met het geluid van mn TR-SR 608 en heb alles na een tip van hier gereset en opnieuw alles ingesteld met de microfoon en toen was het wel weer goed.
Mss kun jij dat ook eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

InFamous schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:15:
UPC Ziggo heeft geen settopbox met HDMI-CEC ondersteuning.

Wat ik heb gedaan is de TV modus van de afstandbediening geprogrammeerd op de TV waardoor ik mijn receiver daarmee kan bedienen en uitschakelen.
De Samsung decoders doen gewoon hdmi cec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:38
Ik heb de Onkyo TX-NR636 nu een jaar. Sinds een paar weken komt er echter een storend zoemend geluid uit het apparaat zelf. Het is reeds terug geweest voor reparatie en volgens Onkyo hebben ze de printplaat vervagen, maar ik hoor geen verschil. Mijn vraag aan de gebruikers, horen jullie ook een zoemend geluid uit het apparaat zelf komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Komt 100% uit het apparaat?
Niet uit je luidsprekers? Want dan zou je last van een aardlus wanneer je gebruik maakt van de analoge uitgangen. Anders opnieuw aanmelden van RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:38
Lip schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:29:
Komt 100% uit het apparaat?
Niet uit je luidsprekers? Want dan zou je last van een aardlus wanneer je gebruik maakt van de analoge uitgangen. Anders opnieuw aanmelden van RMA.
Nee, 100% uit het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Terugsturen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
realphoenikx schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:23:
Ik heb de Onkyo TX-NR636 nu een jaar. Sinds een paar weken komt er echter een storend zoemend geluid uit het apparaat zelf.
Fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ja blaast die wel de goede kant op?
zie : http://nl.hardware.info/p...#uiterlijkenaansluitingen

Edit : Mocht de fan de verkeerde kant op blazen, dan zou ik het zelf herstellen. Uiteraard dien je wel te weten hoe een schroevendraaier werkt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Lip op 22-11-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gewoon, vastpakken en er mee slaan toch? :+

Vorige week had ik ook een mooie. Ik heb een nieuwe koptelefoon gekocht, zodat ik ook in alle rust naar muziek kan luisteren of kan gamen terwijl mijn vriendin studeert. Deze heeft een 3,5mm ingang. De Onkyo heeft een 6,3mm uitgang. Dus, adaptertje gehaald. 's Avonds, toen ik naar bed ging, kwam ik dat adaptertje tegen. Wat is nou de handigste plaats om die op te bergen? Ach weet je wat, ik steek die gewoon in de Onkyo, dan raak ik hem ook niet kwijt.

De dag erna belt mijn vriendin op; "de tv geeft geen geluid meer!". Ok, ingangen goed? Alles staat aan? Film kijken met mediaplayer werkt ook niet? --> shit, het HDMI board is stuk. Ik al balen als een stekker.

Kom ik thuis, en zie dat adaptertje in steken. Het zal toch niet... Adaptertje eruit gehaald, en het geluid was direct weer terug. Ik had wel verwacht dat het werd herkend als er een koptelefoon aan hing, maar niet dat ook een loze adapter al wordt herkend. |:(

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:19
Tip voor mensen met hetzelfde probleem:

Mijn TX NR-414 hield er vorige week opeens mee op. Wel een klik, maar nergens geluid. Gelukkig blijkt mijn receiver extented warranty te hebben: https://repair.onkyousa.com/eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Atmos speakers zijn hier binnengekomen, nadat ik op 17 november contact had met de support van Onkyo, Ik verwacht nu misschien nog wel een tweede set. :P

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
DrivinUCrazy schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:05:
Kom ik thuis, en zie dat adaptertje in steken. Het zal toch niet... Adaptertje eruit gehaald, en het geluid was direct weer terug. Ik had wel verwacht dat het werd herkend als er een koptelefoon aan hing, maar niet dat ook een loze adapter al wordt herkend. |:(
Zolang jij daar wat instopt met metaal stuurt ie gelijk al het geluid via de hoofdtelefoonuitgang voor zover ik weet. Heb heb het zelf ook op de NR509 :9. Dus als het kan zou ik hem aan de koptelefoon laten zitten dan, of anders een vaste plek geven in de buurt O-).

Gamertag: timmie271

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou ja, ik had een elegante oplossing verwacht dat detecteert of er een stroompje loopt. Uiteraard is een microswitch in die aansluiting veel goedkoper en dat werkt net zo goed. :P

De koptelefoon zelf is draadloos (bluetooth), maar kan ook met 3,5mm gebruikt worden. Dat laatste gebeurt ook regelmatig, dus de adapter komt gewoon standaard naast de Onkyo te liggen. De enige 6,3mm aansluiting in huis.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
Alle producten in de TS geactualiseerd.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Ik heb de NR636, en ik gebruik de Zone2 pre-out om op mijn versterker aan te sluiten.
Verder heb ik geen speakers rechtsstreeks op mijn Onkyo aangesloten.

Nu wil ik uiteraard mijn NR636 gaan gebruiken om rechtsstreeks surround sound spekers op aan te sluiten. Maar mijn 2 front speakers zou ik het liefst via de Zone2 pre-out willen laten lopen. Is het mogelijk de Zone2 pre-out te gebruiken, terwijl de Onkyo wel de rear & center speaker aanstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:32
Nee, zone 2 = zone 2, kan niet anders toegewezen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 11:37
Ik heb een Onkyo ht-r693 en een Samsung ue55hu7500.

Sinds een paar dagen gebruik ik vanaf mijn iPad de spotify app en dan laat ik het geluid via de receiver lopen. Dit werkt prima zonder dat de tv aanspringt. Maar sinds vandaag springt automatisch de TV aan wanneer ik dat doe. Ik krijg dan op de TV informatie te zien over het nummer dat opstaat op spotify.

Waar kan dit aan liggen? Ik wil juist dat de TV uit blijft. Deze heeft geen meerwaarde.

Ik heb alle instellingen nagekeken maar ik kan het niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Stpan schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:35:
Ik heb de NR636, en ik gebruik de Zone2 pre-out om op mijn versterker aan te sluiten.
Verder heb ik geen speakers rechtsstreeks op mijn Onkyo aangesloten.

Nu wil ik uiteraard mijn NR636 gaan gebruiken om rechtsstreeks surround sound spekers op aan te sluiten. Maar mijn 2 front speakers zou ik het liefst via de Zone2 pre-out willen laten lopen. Is het mogelijk de Zone2 pre-out te gebruiken, terwijl de Onkyo wel de rear & center speaker aanstuurt?
Je kan met deze 7.2 receiver 7.2 aansluiten zonder Zone 2 of 5.2 plus Zone 2. De Back speakeraansluitingen worden gebruikt voor Zone 2. Zie handleiding.

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 28-11-2015 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:35
Ik heb een probleem met mijn onkyo waar ik niet uit kom.
Ik heb een tx-nr 509 met netwerkfunctionaliteit.
Ik heb een synology nas waar mijn muziek op staat en via dlna speel ik dat af op de versterker.
Nu heeft dit altijd zonder problemen gewerkt, alleen sinds kort werkt dit niet meer goed.

Ik kan de nas gewoon benaderen vanuit mijn onkyo en muziek luisteren, echter halverwege het nummer hangt de muziek vast voor 4 seconde en gaat dan weer verder. Dan na 2 seconden hangt hij helemaal vast en af en toe hoor je een soort van klikje bij de versterker en gaat hij verder met een nieuw nummer. Bij dit nummer gebeurd halverwege weer exact hetzelfde en zo verder bij alle nummers....

Zover ik weet heb ik niks veranderd, en heb al overal gezocht maar kom er niet uit. Is dit nu een defect of is er ergens een instelling die dit doet omdat het zo consequent voor komt bij elk nummer? Of zou het toch aan mijn nas liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Bumperke schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 00:12:

Ik heb alle instellingen nagekeken maar ik kan het niet vinden..
Dus niet goed genoeg. :P
Zoek, en gij zult vinden

Zoek even in de PDF handleiding naar HDMI-CEC of RIHD

of...

Kijk even in setup 7.3

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 29-11-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
NG00 schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:03:
Ik heb een probleem met mijn onkyo waar ik niet uit kom.
Ik heb een tx-nr 509 met netwerkfunctionaliteit.
Ik heb een synology nas waar mijn muziek op staat en via dlna speel ik dat af op de versterker.
Nu heeft dit altijd zonder problemen gewerkt, alleen sinds kort werkt dit niet meer goed.

Ik kan de nas gewoon benaderen vanuit mijn onkyo en muziek luisteren, echter halverwege het nummer hangt de muziek vast voor 4 seconde en gaat dan weer verder. Dan na 2 seconden hangt hij helemaal vast en af en toe hoor je een soort van klikje bij de versterker en gaat hij verder met een nieuw nummer. Bij dit nummer gebeurd halverwege weer exact hetzelfde en zo verder bij alle nummers....

Zover ik weet heb ik niks veranderd, en heb al overal gezocht maar kom er niet uit. Is dit nu een defect of is er ergens een instelling die dit doet omdat het zo consequent voor komt bij elk nummer? Of zou het toch aan mijn nas liggen?
Of jouw 509 die optie heeft weet ik niet, maar soort gelijk probleem met mijn 616 heb ik op kunnen lossen door een hard reset. Nee heb je...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:35
Hij is gefixed :)
Hard reset had niet geholpen helaas.
Eerder al eens bij instellingen onder het kopje firmware update, geprobeerd om te updaten via NET, deze gaf echter aan dat er de nieuwste firmware op staat.
Toch maar eens gegoogled, en er bleek dat er nieuwere firmware beschikbaar was.
Deze via usb geinstalleerd en hij speelt mijn muziek nu weer fatsoenlijk af zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Lip schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:15:
[...]

Dus niet goed genoeg. :P
Zoek, en gij zult vinden

Zoek even in de PDF handleiding naar HDMI-CEC of RIHD

of...

Kijk even in setup 7.3
Ook daar heb ik al gekeken. Maar dat heeft altijd aangestaan, anders werkt ARC toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Geen idee, mijn kanon van de een LCD-TV uit het steentijdperk doet geen ARC. Daarbij maak ik gebruik van een Digitale Tuner op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Mijn 636 gaat al de hele week vanzelf uit, de ene keer meteen, de andere keer na 5-10-15 minuten, weer een andere keer pas na uren. Ik heb de kabels al nagekeken, uren van het stroom gehad, alles 1 voor 1 weer aangesloten en getest en gereset maar niets helpt. Wordt toch repareren vrees ik. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Bumperke schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:42:
[...]

Ook daar heb ik al gekeken. Maar dat heeft altijd aangestaan, anders werkt ARC toch niet?
Dat zijn twee verschillende zaken: basale commando's via hdmi en een afstandsbediening versus audio heen en terug via een hdmi kabel/ingang/uitgang.

Met HDMI-CEC kun je er ook voor zorgen dat een apparaat automatisch uit gaat als een ander wordt uitgezet. Zo heb ik via mijn Samsung tv ingesteld dat de Samsung 2.1 Bluray set uitgaat als ik de tv uit doe.

[ Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 30-11-2015 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
PcDealer schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:18:
[...]
Dat zijn twee verschillende zaken: basale commando's via hdmi en een afstandsbediening versus audio heen en terug via een hdmi kabel/ingang/uitgang.
Niet echt, zonder CEC ook geen ARC.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
PcDealer schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:18:
[...]

Met HDMI-CEC kun je er ook voor zorgen dat een apparaat automatisch uit gaat als een ander wordt uitgezet. Zo heb ik via mijn Samsung tv ingesteld dat de Samsung 2.1 Bluray set uitgaat als ik de tv uit doe.
Maar kun je dat ook per functie instellen? Want als ik de NET functie op de receiver gebruik dmv Spotify op de iPad wil ik niet dat de TV aangaat. Zo was het voorheen namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ben net te laat geweest voor "Black Friday" bij Hifi-Corner. Zou het hele weekend een Jamo 426 set met twee staanders, twee sattelietspeakers en center voor 199 zijn ipv. de gangbare 299. Op zaterdag echter was de prijs weer 299. Ik gemaild, vandaag antwoord "dat ze het verschil wel kunnen delen en op 250 uitkomen".

Nou, nee. M'n Onkyo wacht nog maar even. Ben an sich best tevreden met de Onkyo speakers die ik heb, maar vond 199 Euro een mooi bedrag voor de set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:34

HeroS

SmartHome Nerd

Zo me Onkyo 509 is weer terug naar Onkyo. Weer een netwerk probleem :(

Gelukkig is de service perfect en wordt hij gratis verzonden en weer gratis gemaakt. Maargoed, zo blijven we natuurlijk aan de gang.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06
Hi, wie kan me uitleggen hoe ik voorkom dat mijn Samsung Es8000 gekoppeld via hdmi aan gaat als ik spotify start op de TX-NR636?
THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Iets met Easylink (HDMI-CEC)? Edit: dat is de Samsung-kant. Check de handleiding van de Onkyo.

[ Voor 52% gewijzigd door PcDealer op 05-12-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
ik heb een 626 en sinds deze week speelt spotify niet meer. De oude software van 2013 staat er nog op omdat de update met connect niet wilde werken. ik heb hem toen weer gedowngrade waarna ik gewoon weer spotify had via het osd scherm. Heeft iemand ervaring met een 626 met de nieuwste firmware en spotify connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

peet1965 schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:30:
ik heb een 626 en sinds deze week speelt spotify niet meer. De oude software van 2013 staat er nog op omdat de update met connect niet wilde werken. ik heb hem toen weer gedowngrade waarna ik gewoon weer spotify had via het osd scherm. Heeft iemand ervaring met een 626 met de nieuwste firmware en spotify connect?
Wat bedoel je met speelt niet meer?
Kan je spotify niet selecteren of kan je geen nummers vinden of afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
Wat bedoel je met speelt niet meer?
Kan je spotify niet selecteren of kan je geen nummers vinden of afspelen?

Als ik op de computer in mijn account wat veranderd laat de 626 de oude situatie nog zien dus past dat niet aan. Tevens als ik een nummer wil afspelen gaat hij er wel heen, maar speelt hem niet af.
Ik zat te denken, zo nu is mijn hdmi bord aan de beurt, maar internet radio doet het gewoon.
Hij logt ook gewoon in op spotify. Ik heb de stekker er al uit gehad, maar dat helpt niet.
Dus spotify kan ik selecteren, nummers zoeken ect. maar hij speelt ze niet af.
Voorheen had ik hem geupdate, maar toen was de 626 niet zichtbaar met connect, dus ben ik terug gegaan naar de oude software die ik weer had gevonden op internet en ook hoe dat te doen. Lang geen problemen meer gehad tot van de week. raar he. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapcharlie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:22
Ik heb het probleem met Spotify via Twitter gemeld bij Onkyo, hieronder de reactie :

@WillemSietse @CheapCharlie11 Our customer service is currently investigating re this issue, we will get back to you with a solution asap!

Wordt dus aan gewerkt bij Onkyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
Oke bedankt voor je actie. Er moeten dus meer mensen zijn die dit probleem hebben.
Wel apart, zou er dan iets bij spotify zijn veranderd, wat dan niet wordt ondersteunt door de firmware van de Onkyo?
Ik hoop niet dat ik straks verplicht bent om dan een update te doen, zodat ik dan toch naar connect moet overstappen.
Ik vind het wel fijn zo via het OSD scherm.

[ Voor 39% gewijzigd door FeaR op 09-12-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb het ook gehad voorafgaande aan een defect hdmi board. In de fase hielp het in mijn geval om de receiver (616) helemaal van het stroom af te halen (30 sec) en weer aan te zetten. Meestal was spotify connect dan wel weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
PcDealer schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 00:50:
[...]

Je kan met deze 7.2 receiver 7.2 aansluiten zonder Zone 2 of 5.2 plus Zone 2. De Back speakeraansluitingen worden gebruikt voor Zone 2. Zie handleiding.
Toch niet helemaal wat ik had gehoopt. Wat er gebeurd is dat je een 5.2 set over hebt, en een Zone 2 stereo.

Dan blijf ik het probleem houden dat ik als ik een film kijk ik geen pre-out heb naar mijn versterker binnen de 5.2 of 7.2 setup.

Jammer maar helaas voor mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Weet iemand of het mogelijk is om van je NR636 een 4.1 setup te maken?

Reden is:

Ik heb mijn high-end stereo speakers (Kef IQ7) aan mijn NR636 gehangen. En dat klinkt goed, in stereo.

Met 5.1, moet ik het (helaas) doen met een zeer modale LG center speaker die ooit bij een surround set zat. Resultaat: prachtige filmmuziek, maar stemmen die er maar schril bij afsteken.

Ik zou daarom ook graag de 'center' via de 'front L/R' willen laten lopen. Tips iemand?

Want 300-400 euro voor Kef Center Speakers is ook weer zo wat.....

[ Voor 7% gewijzigd door Stpan op 09-12-2015 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Ja, hier een tip: Center op None zetten en weg halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
renzo4000 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:03:
Ik heb het ook gehad voorafgaande aan een defect hdmi board. In de fase hielp het in mijn geval om de receiver (616) helemaal van het stroom af te halen (30 sec) en weer aan te zetten. Meestal was spotify connect dan wel weer beschikbaar.
Ik zal het wel even afwachten, ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die er last van hebben.
Pagina: 1 ... 15 ... 40 Laatste