Klopt, werkt uiteindelijk inderdaad wel om handmatig aan te passen. Waarbij mij wel opviel dat mijn oude Yamaha per milliseconde in te stellen was, de Onkyo slechts per 10ms. Kom er prima mee in de buurt, maar ik heb het idee dat per 5ms beter was geweest om de perfectie voldoende te benaderen.renzo4000 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:06:
@lip, jouw redenatie is leuk en aardig in theorie maar in de praktijk gaat het vaak niet als zodanig werken (uitzonderingen daargelaten). Vandaar dat ik in mijn post heb aangeven dat het handmatig aanpassen van de delay per bron prima werkt zonder gedoe. Dit werkt zowel in theorie én de praktijk... "de 616 koning heeft gesproken"
Hier de 616 ook weer terug binnen 1,5 week. Uiteraard het hdmi board vervangen onder garantie, top service!
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
hier ook een 509, in een week tijd zelfs. Moet hem nog testen trouwens... maar dat komt morgen wel.renzo4000 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:28:
Hier de 616 ook weer terug binnen 1,5 week. Uiteraard het hdmi board vervangen onder garantie, top service!
Over jullie ervaringen met luidspreker boxen heb ik een vraag. Een tijdje geleden heeft een kennis me de B&W Cm 10 (30 tot 300 W) laten horen. Hij heeft een versterker die ongeveer € 6000,- kost, er aan hangen en ooooooow wat een gaaf en natuurlijk geluid.
Nu heb ik zelf een onkyo 616. Net zo'n mooi geluid als mijn kennis zal ik vast niet uit de B&W krijgen, maar zou mijn receiver deze boxen aan kunnen of zouden de B&W cm9 (30 tot 150 W) meer geschikt zijn ?
Nu heb ik zelf een onkyo 616. Net zo'n mooi geluid als mijn kennis zal ik vast niet uit de B&W krijgen, maar zou mijn receiver deze boxen aan kunnen of zouden de B&W cm9 (30 tot 150 W) meer geschikt zijn ?
Heel simpel. Ga naar een goede audio zaak en vraag of je een luister sessie kunt krijgen met precies die opstelling die jij wil. Goede audio zaken hebben die mogelijkheid. Dan kun je voor jezelf bepalen of dit gaat werken.Aloysxda schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:52:
Over jullie ervaringen met luidspreker boxen heb ik een vraag. Een tijdje geleden heeft een kennis me de B&W Cm 10 (30 tot 300 W) laten horen. Hij heeft een versterker die ongeveer € 6000,- kost, er aan hangen en ooooooow wat een gaaf en natuurlijk geluid.
Ik heb sinds een paar jaar de Onkyo TX-NR509. Daar is reeds het hdmi bord van vervangen onder garantie ivm geen geluid.
Gisteren weer eens muziek afgespeeld via mijn nas en tijdens het afspelen werd het geluid van de linker speaker ineens gereduceerd tot ongeveer de helft van het volume. Het audionummer opnieuw afgespeeld en toen begon het meteen met een laag linker volume en een normaal rechter volume. Nadat ik de volumeknop diverse malen richting harder en zachter had gedraaid kwam uit beide speakers weer geluid op hetzelfde volume.
Speakerkabels ook opnieuw afgestript en aangesloten maar dit hielp eerst ook niet.
Ook nadat ik dezelfde geluidstrack had afgespeeld. Zitten er in de 509 sleepcontacten of is het een electronische volumeregeling.
Na dit probleem, audio afgespeeld via internet radio en daar liep de versterker weer vast op het menu ''mijn favorieten''. Dit lijkt op mijn eerste problemen met het hdmi bord. Klopt dat?
De versterker is aangekocht in oktober 2011 en gerepareerd in september 2013. Word niet dagelijks gebruikt en gaat wat volume betreft ook nooit op stand ''buren pesten''.
Gisteren weer eens muziek afgespeeld via mijn nas en tijdens het afspelen werd het geluid van de linker speaker ineens gereduceerd tot ongeveer de helft van het volume. Het audionummer opnieuw afgespeeld en toen begon het meteen met een laag linker volume en een normaal rechter volume. Nadat ik de volumeknop diverse malen richting harder en zachter had gedraaid kwam uit beide speakers weer geluid op hetzelfde volume.
Speakerkabels ook opnieuw afgestript en aangesloten maar dit hielp eerst ook niet.
Ook nadat ik dezelfde geluidstrack had afgespeeld. Zitten er in de 509 sleepcontacten of is het een electronische volumeregeling.
Na dit probleem, audio afgespeeld via internet radio en daar liep de versterker weer vast op het menu ''mijn favorieten''. Dit lijkt op mijn eerste problemen met het hdmi bord. Klopt dat?
De versterker is aangekocht in oktober 2011 en gerepareerd in september 2013. Word niet dagelijks gebruikt en gaat wat volume betreft ook nooit op stand ''buren pesten''.
Voor de mensen die al langer tijd op hun Atmos speakers wachten, ik heb zojuist bericht gehad van Onkyo EU. 
"Hi,
we'll ship out all the speaker by the end of this month. If you do not receive your set of speaker mid of October please contact us again for further investigation."
"Hi,
we'll ship out all the speaker by the end of this month. If you do not receive your set of speaker mid of October please contact us again for further investigation."
morgen komt UPS hem als het goed is halen... tijd voor een uitstapje naar duitsland voor de 707
404 Signature not found
Mijn afstandsbediening (RC-801M) is eigenlijk aan vervanging toe. Nu heb ik eens wat op ebay rondgekeken en de prijzen voor de verschillende Onkyo afstandsbedieningen variëren nogal. Daarom ben ik wel benieuwd of er andere Onkyo afstandsbedieningen ook met mijn receiver (tx-nr509) werken. Iemand enig idee waar ik dit zou kunnen vinden?
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Bij mijn weten alle RC-8XXm modellen.sjirafje schreef op woensdag 30 september 2015 @ 02:00:
Mijn afstandsbediening (RC-801M) is eigenlijk aan vervanging toe. Nu heb ik eens wat op ebay rondgekeken en de prijzen voor de verschillende Onkyo afstandsbedieningen variëren nogal. Daarom ben ik wel benieuwd of er andere Onkyo afstandsbedieningen ook met mijn receiver (tx-nr509) werken. Iemand enig idee waar ik dit zou kunnen vinden?
Ik zou hem gewoon weer proberen aan te melden. Mocht het niet lukken via de site kan je het nog proberen via de mail customercare-program@eu.onkyo.commike123 schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:58:
Misschien een domme vraag, ik heb een TX-NR838.
Nu wil ik dus graag ook een paar Atmos speakers eraan hangen.
Nu komt het, ik heb mijn fronts via Bi-amp aangesloten.
En daar zouden dus ook de atmos speakers aan moeten volgens de beschrijving. Aangezien erbij staat heigt/Bi-amp
Iemand een oplossing of idee, of ik ze ook anders kan aansluiten?
Ik heb nu een 5.1 opstelling, en wil mss nog overgaan naar 7.1.
Of kan ik de atmos speakers dan helemaal niet meer aansluiten.
Bvd
En daar zouden dus ook de atmos speakers aan moeten volgens de beschrijving. Aangezien erbij staat heigt/Bi-amp
Bvd
searisk
Het is of/of, dus niet bi-ampen EN Atmos. Daar in zal je een keus moeten maken!darmit schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:06:
Misschien een domme vraag, ik heb een TX-NR838.
Bvd
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik denk dat je "meer plezier" haalt aan de extra atmos luidsprekers dan het bi-ampen. Dit laatste staat nog al eens ter discussie in hoeverre het daadwerkelijk wat oplevert. Ik denk zeker bij een enkele versterker die zijn componenten deelt de toegevoegde waarde daarvan nihil is.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
de remote van mn TX-SR508 werkt in elk geval ook op de 707.. alleen heb ik ook het gevoel dat die minder lekker reageert op sommige knoppen...
404 Signature not found
Via garantie van onkyo gewisseld, tot afgelopen week de oude remote gebruikt. Tot dat de volume knopjes niet goed meer werkte. Hoop niet dat het bij de nieuwe remote ook een kwestie van tijd Is voordat de vaak gebruikte knoppen niet goed reageren.SMSfreakie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:51:
[...]
de remote van mn TX-SR508 werkt in elk geval ook op de 707.. alleen heb ik ook het gevoel dat die minder lekker reageert op sommige knoppen...
Niet een gevalletje als deze:SMSfreakie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:51:
[...]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44995088
geen idee.. maar kan het altijd nog eens checken.. :-) alleen even kijken hoe je zo`n afstandsbediening open krijgt.. zodattie ook nog weer dicht kanmcg_nl schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:51:
[...]
Niet een gevalletje als deze:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44995088
404 Signature not found
oud bankpasje ertussen frotten...SMSfreakie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 19:52:
[...]
geen idee.. maar kan het altijd nog eens checken.. :-) alleen even kijken hoe je zo`n afstandsbediening open krijgt.. zodattie ook nog weer dicht kan
wel eerst alle eventuele schroefjes losmaken!
Bij mij wilde de volume knop helemaal niet meer. Heb er nu een dun reepje aluminumfolie tussen gedaan en hij werkt weer. Waarschijnlijk niet echt een permanente oplossing, maar het moet maar even tot ik een nieuwe heb.
Als ik de reacties zo lees kan ik waarschijnlijk elke Onkyo afstandsbediening gebruiken met dezelfde knoppen/layout als de originele. Komende tijd ebay maar even in de gaten houden.
Als ik de reacties zo lees kan ik waarschijnlijk elke Onkyo afstandsbediening gebruiken met dezelfde knoppen/layout als de originele. Komende tijd ebay maar even in de gaten houden.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Ik heb gisteravond mijn eerst 5.1 surroundset besteld. En het is de Onkyo HT-S7705 geworden.
Nu zit ik alleen met de volgende vraag.
Wat is de beste manier van aansluiten? Alle apparatuur aangesloten laten op de TV en dan 1 HDMI via ARC naar de receiver? Of alles op de receiver aansluiten en dan 1 HDMI via ARC naar de TV?
Momenteel heb ik ook geen HDMI aansluitingen meer vrij op mijn TV.
Tevens zijn waarschijnlijk de kabels voor de speakers achter te kort. Hebben jullie tips waar ik het beste langere kan bestellen? Ik heb ergens gelezen dat duurder niet altijd beter is,
Nu zit ik alleen met de volgende vraag.
Wat is de beste manier van aansluiten? Alle apparatuur aangesloten laten op de TV en dan 1 HDMI via ARC naar de receiver? Of alles op de receiver aansluiten en dan 1 HDMI via ARC naar de TV?
Momenteel heb ik ook geen HDMI aansluitingen meer vrij op mijn TV.
Tevens zijn waarschijnlijk de kabels voor de speakers achter te kort. Hebben jullie tips waar ik het beste langere kan bestellen? Ik heb ergens gelezen dat duurder niet altijd beter is,
[ Voor 19% gewijzigd door Bumperke op 01-10-2015 08:23 ]
Alles via de receiver laten lopen en de monitor out gebruiken om aan te sluiten op je tv.
Wel goed schoongemaakt met ontvetter/alcohol enzo? Die siliconenolie die eruit "zweet" is een kleverig goedje.. spoel je niet zomaag weg.sjirafje schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 02:14:
Bij mij wilde de volume knop helemaal niet meer. Heb er nu een dun reepje aluminumfolie tussen gedaan en hij werkt weer. Waarschijnlijk niet echt een permanente oplossing, maar het moet maar even tot ik een nieuwe heb.
Heb een vraag ik heb al tijden een Onkyo reciever en altijd met veel plezier, vorig jaar ging mijn oude kapot en is deze vervangen voor een Onkyo TX-NR535.
De speakers die ik altijd gebruik zijn ook al een tijdje oud (ca 10 jaar), en wil deze vervangen voor draadloze speakers. Ik dacht aan Sonos is een rpijzige oplossing maar ben het nog aan het onderzoeken.
Nu kan ik het wel aansluiten maar dan heb ik of een line out of een digitaal out, het laatste heb ik niet en een line out wel maar dan Zone 2.
Heeft er iemand ervaring met draadloze speakers en hoe gaat dit werken.
De speakers die ik altijd gebruik zijn ook al een tijdje oud (ca 10 jaar), en wil deze vervangen voor draadloze speakers. Ik dacht aan Sonos is een rpijzige oplossing maar ben het nog aan het onderzoeken.
Nu kan ik het wel aansluiten maar dan heb ik of een line out of een digitaal out, het laatste heb ik niet en een line out wel maar dan Zone 2.
Heeft er iemand ervaring met draadloze speakers en hoe gaat dit werken.
Jep goed schoongemaakt. Het lijkt er op dat de zwarte vlakjes op het rubber geen stroom meer geleiden of iets dergelijks. Dat verklaart ook waarom de knop met een stukje aluminiumfolie er onder wel weer werkt.breew schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:15:
[...]
Wel goed schoongemaakt met ontvetter/alcohol enzo? Die siliconenolie die eruit "zweet" is een kleverig goedje.. spoel je niet zomaag weg.
Je zou ook kunnen proberen om de zwarte rubberen dopjes "in te kleuren" met geledende inkt. Dat is een pen, met inkt op basis van grafeen. Schijnt ook prima te werken.sjirafje schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:08:
[...]
Jep goed schoongemaakt. Het lijkt er op dat de zwarte vlakjes op het rubber geen stroom meer geleiden of iets dergelijks. Dat verklaart ook waarom de knop met een stukje aluminiumfolie er onder wel weer werkt.
Het bestaat ook in een lijm-vorm. Dat is wellicht een duurzamer oplossing.
Mocht je het probleren, dan ben ik benieuwd naar de resultaten!
Ik heb hem weer aangemeld via de site en ik kan 100 euro terugkrijgen en een nieuwe Onkyo kopen of opsturen voor reparatie.mcg_nl schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:54:
[...]
Ik zou hem gewoon weer proberen aan te melden. Mocht het niet lukken via de site kan je het nog proberen via de mail customercare-program@eu.onkyo.com
Ik ga hem denk ik maar weer opsturen.
Een nieuwe vind ik te duur voor hetgeen wat ik er mee doe.
Dank je wel.
Vandaag 05-10 de doos ontvangen om mijn Onkyo TX-NR 509 op te sturen onder garantie.
Kijken wanneer ik hem op kan laten halen.
[ Voor 11% gewijzigd door mike123 op 05-10-2015 23:50 ]
Gaat het hier alleen om de Atmos speakers, of om een set? Indien het een set is, om welke gaat het dan? Ik heb gisteren de s7705 besteld bij mm, maar deze blijken ze niet meer te leveren en willen mij de opvolger (?) aanbieden voor hetzelfde geld, maar hier kan ik niets over vinden. Ze gaven de naam s8505, maar ze wisten niet zeker of dit wel klopte.Acradavos schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:23:
Voor de mensen die al langer tijd op hun Atmos speakers wachten, ik heb zojuist bericht gehad van Onkyo EU.
"Hi,
Weet iemand iets over een opvolger van de s7705?
edit: zou volgende week (exclusief?) bij de mm aangeboden worden. Gaat om een Onkyo Atmos set.
[ Voor 5% gewijzigd door Elm0 op 02-10-2015 11:37 ]
Ik heb sinds dit weekend de S7705. En ik moet zeggen dat hij erg goed werkt.
Wel heb ik wat vragen om de instellingen. Je kunt per kanaal instellen wat voor geluid je wil hebben (Dolby Digital, DTS enz enz).
Kunnen jullie hier een advies over geven? Ik heb namelijk geen idee wat ik het beste kan kiezen.
Voor mijn films gebruik ik XMBC. De verschillende films hebben ook allemaal een ander audio formaat. Moet ik hem dan bijv. op direct zetten?
Ik heb op het internet wel al wat gelezen over de verschillende audio formaten maar ik kom er helaas zelf niet uit.
Wel heb ik wat vragen om de instellingen. Je kunt per kanaal instellen wat voor geluid je wil hebben (Dolby Digital, DTS enz enz).
Kunnen jullie hier een advies over geven? Ik heb namelijk geen idee wat ik het beste kan kiezen.
Voor mijn films gebruik ik XMBC. De verschillende films hebben ook allemaal een ander audio formaat. Moet ik hem dan bijv. op direct zetten?
Ik heb op het internet wel al wat gelezen over de verschillende audio formaten maar ik kom er helaas zelf niet uit.
Neem de setting die jij het beste vindt klinken en niet wat het internet zegt
Ik zou hem niet op direct zetten, want dan bypass je volgens mij de audyssey settings.
Verder aangeven in XBMC/Kodi welke formaten jou versterker aankan. Dan pikt de Onkyo automatisch het juiste geluidsformaat.
Verder aangeven in XBMC/Kodi welke formaten jou versterker aankan. Dan pikt de Onkyo automatisch het juiste geluidsformaat.
Oke, maar moet ik dan bij elke film de receiver ook weer op een andere stand zetten? Of geeft XBMC dit door aan de receiver? En moet ik de receiver daar dan op een bepaalde manier op instellen?mcg_nl schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:35:
Ik zou hem niet op direct zetten, want dan bypass je volgens mij de audyssey settings.
XMBC geeft het Dolby Digital, DTS of ander formaat mee aan de receiver.
Aanpassen hoeft niet, maar als jij het op een andere setting mooier vind klinken, waarom zou je het niet aanpassen?
Aanpassen hoeft niet, maar als jij het op een andere setting mooier vind klinken, waarom zou je het niet aanpassen?
Verwijderd
Kun je niet gewoon kiezen voor ALL CHANNELS of iets in die aard? Dat kon bij mijn Onkyo, dan speelt hij over alle luidsprekers en neemt hij gewoon het formaat dat binnenkomt, of dat nu DTS, DD5.1, AAC, .. is.Bumperke schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:51:
[...]
Oke, maar moet ik dan bij elke film de receiver ook weer op een andere stand zetten? Of geeft XBMC dit door aan de receiver? En moet ik de receiver daar dan op een bepaalde manier op instellen?
Kan iemand mij vertellen of dat de TX-nr636 een upmixer heeft voor atmos enabled speakers?
Ik heb hem eigenlijk altijd op pure audio staan.
Kan hij truehd en dts upmixen naar 5.1.2? zoja hoe?
Ik heb hem eigenlijk altijd op pure audio staan.
Kan hij truehd en dts upmixen naar 5.1.2? zoja hoe?
Mijn afstandsbediening is dusdanig gehavend dat ik hoe dan ook een nieuwe wil. Ik ga daarom geen geld meer steken in deze afstandsbediening.breew schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:53:
[...]
Je zou ook kunnen proberen om de zwarte rubberen dopjes "in te kleuren" met geledende inkt. Dat is een pen, met inkt op basis van grafeen. Schijnt ook prima te werken.
Het bestaat ook in een lijm-vorm. Dat is wellicht een duurzamer oplossing.
Mocht je het probleren, dan ben ik benieuwd naar de resultaten!
Via Onkyo Duitsland kosten ze 19 euro per stuk maar die willen helaas niet naar Nederland verzenden en verwijzen me naar CE Repair waar dezelfde afstandsbediening € 32.67 (ex handlingkosten €4,50, ex verzendkosten €7,85, ex BTW €9,45) kost. Wat betekend dat je de afstandsbediening voor het luttele bedrag van €54,48 in huis hebt

Daarom ben ik in de kennissen kring maar eens aan het rondvragen naar een adres in Duitsland want dat zou betekenen dat ik hem voor 24 euro in huis heb.
spoiler:
Voor de oplettende lezers
: BTW wordt berekend over het totaal bedrag en waarschijnlijk naar boven afgerond, daarom €54,48 en geen €54,47
Als je 'm voor 24 euro kunt scoren, dan zou ik dat nog doen. Als dat niet lukt dan zou ik voor ongeveer 5 euro meer een Logitech Harmony halen, kunnen alle apparaten mee bediend worden en nog eenvoudig ook.
24 euro is inderdaad heel wat anders dan ruim 50..sjirafje schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:39:
[...]
Mijn afstandsbediening is dusdanig gehavend dat ik hoe dan ook een nieuwe wil. Ik ga daarom geen geld meer steken in deze afstandsbediening.
Via Onkyo Duitsland kosten ze 19 euro per stuk maar die willen helaas niet naar Nederland verzenden en verwijzen me naar CE Repair waar dezelfde afstandsbediening € 32.67 (ex handlingkosten €4,50, ex verzendkosten €7,85, ex BTW €9,45) kost. Wat betekend dat je de afstandsbediening voor het luttele bedrag van €54,48 in huis hebt![]()
Daarom ben ik in de kennissen kring maar eens aan het rondvragen naar een adres in Duitsland want dat zou betekenen dat ik hem voor 24 euro in huis heb.
spoiler:Voor de oplettende lezers: BTW wordt berekend over het totaal bedrag en waarschijnlijk naar boven afgerond, daarom €54,48 en geen €54,47
en t schijnt dat mn 707 al weer retour is uit duitsland... hmm das wel erg rapido
binnen een week ?
[ Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 05-10-2015 22:49 ]
404 Signature not found
Voor hen die op zoek zijn naar remotes; ik heb er twee in de aanbieding.
V&A aangeboden: Onkyo RC-762M remote
V&A aangeboden: Onkyo RC-865M remote
Zelf zit ik met mijn 636 een beetje te stoeien met het volgende. Toen ik de receiver voor het eerst aan sloot sprong deze automatisch aan als ik mijn TV/MediaBox (Horizon) aanzette.
Tegenwoordig moet ik apart de receiver aan doen. Teven kan ik nu de receivers volume niet meer bedienen met de remote van TV/MediaBox; dit kon eerst wel.
Ik heb alle aperatuur al eens van het stroom afgehaald en opnieuw aangezet: gene resultaat. Ik heb alle HDMI kabel los gehaald en opnieuw ingestoken; geen resultaat.
Ik heb zo ongeveer elke setup optie bekeken maar kom er niet achter welke functie ik nu moet veranderen
Kan iemand me helpen hoe deze functionaliteit uberhaupt heet? Mijn vorige cheapie Sony deed het altijd perfect...
V&A aangeboden: Onkyo RC-762M remote
V&A aangeboden: Onkyo RC-865M remote
Zelf zit ik met mijn 636 een beetje te stoeien met het volgende. Toen ik de receiver voor het eerst aan sloot sprong deze automatisch aan als ik mijn TV/MediaBox (Horizon) aanzette.
Tegenwoordig moet ik apart de receiver aan doen. Teven kan ik nu de receivers volume niet meer bedienen met de remote van TV/MediaBox; dit kon eerst wel.
Ik heb alle aperatuur al eens van het stroom afgehaald en opnieuw aangezet: gene resultaat. Ik heb alle HDMI kabel los gehaald en opnieuw ingestoken; geen resultaat.
Ik heb zo ongeveer elke setup optie bekeken maar kom er niet achter welke functie ik nu moet veranderen
[ Voor 8% gewijzigd door Ducksy88 op 06-10-2015 09:06 ]
* Lip roept BINGO!!!Ducksy88 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:02:
heel verhaal
SETUP: 7. Hardware setup; 3. HDMI, 1. RIHD aanzetten.
Win ik nu een afstandsbediening?
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Hmm... Dat staat al aan
https://goo.gl/photos/3vtA3Jxg2AZPuJQ96
Vorige week niet beschikbaar; nu een update draaien. Eens kijken of dat wat doet! @50% now
edit2: ERROR ! ! 1-81
gogo gadget google!
Wat blijkt; voor een update moet je je RHID uit zetten.... Ja, weet ik veel... Poging 2! Go!
https://goo.gl/photos/3vtA3Jxg2AZPuJQ96
Vorige week niet beschikbaar; nu een update draaien. Eens kijken of dat wat doet! @50% now
edit2: ERROR ! ! 1-81

gogo gadget google!
Wat blijkt; voor een update moet je je RHID uit zetten.... Ja, weet ik veel... Poging 2! Go!
[ Voor 30% gewijzigd door Ducksy88 op 06-10-2015 10:32 ]
In je stb ook?
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Hmm. Na de update helemaal geen geluid meer :8
Great!
Video wordt met elke input goed doorgegeven maar nergens audio
Great!
Video wordt met elke input goed doorgegeven maar nergens audio
[ Voor 38% gewijzigd door Ducksy88 op 06-10-2015 11:34 ]
En als je via USB een upgrade doet?
Ik heb 'm niet gesloopt, het ging gewoon vanzelf kapot!
Mooie televisie trouwens bij de weg.
Ik heb 'm niet gesloopt, het ging gewoon vanzelf kapot!
Mooie televisie trouwens bij de weg.
[ Voor 16% gewijzigd door Lip op 06-10-2015 11:52 ]
Jeej! Me is happy camper 
Nogmaals de update gedaan en ik heb het weer zoals het moet. Inclusief de RIHD
Thnx lip! Tot nog toe blij mee!
Eindelijk m'n filmpje checken
Nogmaals de update gedaan en ik heb het weer zoals het moet. Inclusief de RIHD
Thnx lip! Tot nog toe blij mee!
Eindelijk m'n filmpje checken

[ Voor 11% gewijzigd door Ducksy88 op 06-10-2015 12:37 ]
Vorige week is na 6 jaar is mijn TXNR-5007 overleden, geen geluid meer op geen enkele zone.
waarschijnlijk het HDMI board, known issue...
Receiver afgeleverd ter repratie bij Audio Service, Onkyo service dealer.
En gisteren weer opgehaald, gerepareerd onder garantie!
Blij mee, goede service van Onkyo!
Wilde het toch effe melden hier.
waarschijnlijk het HDMI board, known issue...
Receiver afgeleverd ter repratie bij Audio Service, Onkyo service dealer.
En gisteren weer opgehaald, gerepareerd onder garantie!
Blij mee, goede service van Onkyo!
Wilde het toch effe melden hier.
Iemand toevallig de atmos speakers al ontvangen? In juli heb ik de papieren op de post gedaan en tot op heden niks ontvangen. Op mijn mail naar onkyo na ruim een week nog geen reactie gekregen.
Nadat mijn 809 de geest had gegeven, geen geluid meer (HDMI-board), dit via de website van Onkyo aangemeld. Paar dagen later netjes een doos ontvangen en deze weer door UPS weer laten ophalen. De receiver is naar LetmeRepair in Duitsland gestuurd.
Precies een week later mijn receiver weer terug ontvangen, erg nette en snelle service!!! Alles werkt weer als voorheen maar er viel me wel iets vreemd op;
Opeens heb ik circa 15 vreemde internet streaming stations in mijn "last played list" staan die ik zeker weten niet zelf heb beluisterd.........
Wat is hier gebeurd? is de receiver in zijn geheel omgeruild voor een ander (al gerepareerd) exemplaar????
Op zich geen problemen mee maar weet iemand hoe ik die stations uit het geheugen van de receiver kan wissen? Terugzetten naar fabrieksinstellingen werkt niet.
Precies een week later mijn receiver weer terug ontvangen, erg nette en snelle service!!! Alles werkt weer als voorheen maar er viel me wel iets vreemd op;
Opeens heb ik circa 15 vreemde internet streaming stations in mijn "last played list" staan die ik zeker weten niet zelf heb beluisterd.........
Wat is hier gebeurd? is de receiver in zijn geheel omgeruild voor een ander (al gerepareerd) exemplaar????
Op zich geen problemen mee maar weet iemand hoe ik die stations uit het geheugen van de receiver kan wissen? Terugzetten naar fabrieksinstellingen werkt niet.
Je hebt hem toch aangemeld dmv zijn serial nummer? Als deze nu afwijkt is hij inderdaad omgeruild, is deze hetzelfde dan hebben ze gewoon uitvoerig het apparaat getest.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
uitvoerig testen lijkt me geen overbodige luxe :-P
vandaag de 707 even aan de prik gezet... en alle speaker indicators gingen netjes aan
komende week eens kijken als ik mn HTPC boven op mn NAS kwijt kan.. dan kan ik ruimte maken om de 707 kwijt te kunnen... omdat die nou eenmaal hoger is dan de 508...
vandaag de 707 even aan de prik gezet... en alle speaker indicators gingen netjes aan
komende week eens kijken als ik mn HTPC boven op mn NAS kwijt kan.. dan kan ik ruimte maken om de 707 kwijt te kunnen... omdat die nou eenmaal hoger is dan de 508...
404 Signature not found
Het serienummer is hetzelfde, dan zal men wel een bepaald "intern" gedeelte hebben gewisseld. Het kan er bij mij niet in dat men 15 internetstations probeert terwijl degenen die ik het laatst heb bezocht volledig zijn verdwenen.Freakie1NL schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:35:
Je hebt hem toch aangemeld dmv zijn serial nummer? Als deze nu afwijkt is hij inderdaad omgeruild, is deze hetzelfde dan hebben ze gewoon uitvoerig het apparaat getest.
Als het dan zo is dat men eerst het geheugen heeft leeg gemaakt om dan 15 nieuwe stations te proberen lijkt me dat erg omslachtig. Of het zou aantonen dat de lijst kan worden gewist en dat is iets waar ik naar op zoek ben.
Vandaag de prijsopgave van het HDMI board ontvangen voor mijn TX-SR805.
Hdmi board kunnen wij leveren.
Deze kost €231,26 n.ex.
Verzend/admin. kosten zijn €15,- ex.
Totale kosten inclusief €297.97
Partnummer is : 1B170507-1A
Dit is me teveel van het goede helaas.
Iemand die toevallig weet of hier geen coulance regeling vanuit onkyo
kan plaats vinden ?
Hdmi board kunnen wij leveren.
Deze kost €231,26 n.ex.
Verzend/admin. kosten zijn €15,- ex.
Totale kosten inclusief €297.97
Partnummer is : 1B170507-1A
Dit is me teveel van het goede helaas.
Iemand die toevallig weet of hier geen coulance regeling vanuit onkyo
kan plaats vinden ?
Uhm, heeft Onkyo nog niet op je vraag gereageerd? Zo nee, gebruik Twitter of Facebook. Rara prijsopgave trouwens: zonder BTW en ook nog hele hoge verzendkosten. En hoezo administratie? Moet je ze ook apart betalen voor hun dagelijkse koffiebehoefte?
CE Repair zeker? Die rekenen veel met relatief hoge verzend- en administratiekosten.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Nee audio service in elstFeaR schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:22:
CE Repair zeker? Die rekenen veel met relatief hoge verzend- en administratiekosten.
Heb effe op facebook een vraag uitgezet of dit niet anders kan doordat ik dan beter een nieuwePcDealer schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:05:
Uhm, heeft Onkyo nog niet op je vraag gereageerd? Zo nee, gebruik Twitter of Facebook. Rara prijsopgave trouwens: zonder BTW en ook nog hele hoge verzendkosten. En hoezo administratie? Moet je ze ook apart betalen voor hun dagelijkse koffiebehoefte?
receiver kan kopen
http://www.bol.com/nl/p/o...31617724-9200000026412408
Onkyo TX-NR838 - 7.2 AV-receiver
Voor € 700,- lijkt me dit een leuke opvolger voor mijn TX-SR805.
Leuke recensies wel model 2014.
Volgens mij kon ik bij mijn TX-NR509 de streams via de pc invoeren en verwijderen. Gewoon inloggen via ipadres en dan naar de zenders gaan.Bunnikside schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:13:
[...]
Het serienummer is hetzelfde, dan zal men wel een bepaald "intern" gedeelte hebben gewisseld. Het kan er bij mij niet in dat men 15 internetstations probeert terwijl degenen die ik het laatst heb bezocht volledig zijn verdwenen.
Als het dan zo is dat men eerst het geheugen heeft leeg gemaakt om dan 15 nieuwe stations te proberen lijkt me dat erg omslachtig. Of het zou aantonen dat de lijst kan worden gewist en dat is iets waar ik naar op zoek ben.
Kan het nu niet proberen omdat hij in Duitsland staat ter reparatie, 2e keer .
Kan, als favoriet:mike123 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:26:
[...]
Volgens mij kon ik bij mijn TX-NR509 de streams via de pc invoeren en verwijderen. Gewoon inloggen via ipadres en dan naar de zenders gaan.
Kan het nu niet proberen omdat hij in Duitsland staat ter reparatie, 2e keer .

Hoi,
Ik loop de laatste week tegen het volgende probleem aan;
Als ik de iphone aansluit via de USB poort herkent die dus geen iphone/ipad meer. Dit heeft voorheen altijd gewerkt en kon ik via spotify muziek afspelen. Ook krijg ik geen 'Now initializing...' melding te zien in de OSD van de onkyo en knipperende HDMI. Alle andere apparaten werken prima, echter lijkt probleem dus of in de USB te zitten of de software van iphone???.
Heeft iemand dit ook al meegemaakt?
Ik heb de TX-NR 609 in gebruik. HDMI board is al eens vervangen door Onkyo trouwens.
Als ik de iphone aansluit via de USB poort herkent die dus geen iphone/ipad meer. Dit heeft voorheen altijd gewerkt en kon ik via spotify muziek afspelen. Ook krijg ik geen 'Now initializing...' melding te zien in de OSD van de onkyo en knipperende HDMI. Alle andere apparaten werken prima, echter lijkt probleem dus of in de USB te zitten of de software van iphone???.
Ik heb de TX-NR 609 in gebruik. HDMI board is al eens vervangen door Onkyo trouwens.
AVR-X1700H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8
De halve middag maar het eea doorgelezen over problematiek en oplossingen, maar helaas niet kunnen vinden waar ik naar zocht en hopelijk wat kennis hier die me op weg kunnen helpen.
Heb enige tijd geleden een HT-S6505 set gekocht (nieuw) met daarin de HT-R758 en de SKW-658 Subwoofer.
Sinds een week heb ik problemen met het weer ingeschakeld krijgen van de sub als de versterker aan gaat (lees niet..)
Het lijkt erop dat het signaal vanuit de Onkyo niet voldoende spanning / output heeft om de sub een teken van leven te geven zodat ie aangaat (auto off/on functie). Kortom, de versterker gaat aan, maar de sub niet.
Trek ik vervolgens de cinch kabel aan de achterzijde van de versterker los, tik ik even op het kabeltje (oftewel ik geef m een signaaltje) springt de subwoofer aan, kan ik hem aansluiten op de versterker en werkt hij zolang ik de versterker aan heb.
Uiteraard geen echt wenselijke sitiuatie waar ik graag vanaf wil.. ;-).
Wat heb ik ondertussen gedaan;
- Output naar de subwoofer op +10 gezet, subwoofer op de achterzijde lager , maar geen resultaat
- Cinch kabel los gehaald, met mijn vinger een contact gemaakt, sub gaat aan en kan gebruikt worden
- CInch kabel middels een verloop aangesloten op de koptelefoon vanuit mn notebook (iig krijg je dan signaal), maar geen resultaat.
Zie ik hier wat over het hoofd, moet ik denken aan een andere cinch om mee te beginnen of is er iets wat ik kan doen om hem toch te schakelen zodat hij iig mee speelt?
Heb enige tijd geleden een HT-S6505 set gekocht (nieuw) met daarin de HT-R758 en de SKW-658 Subwoofer.
Sinds een week heb ik problemen met het weer ingeschakeld krijgen van de sub als de versterker aan gaat (lees niet..)
Het lijkt erop dat het signaal vanuit de Onkyo niet voldoende spanning / output heeft om de sub een teken van leven te geven zodat ie aangaat (auto off/on functie). Kortom, de versterker gaat aan, maar de sub niet.
Trek ik vervolgens de cinch kabel aan de achterzijde van de versterker los, tik ik even op het kabeltje (oftewel ik geef m een signaaltje) springt de subwoofer aan, kan ik hem aansluiten op de versterker en werkt hij zolang ik de versterker aan heb.
Uiteraard geen echt wenselijke sitiuatie waar ik graag vanaf wil.. ;-).
Wat heb ik ondertussen gedaan;
- Output naar de subwoofer op +10 gezet, subwoofer op de achterzijde lager , maar geen resultaat
- Cinch kabel los gehaald, met mijn vinger een contact gemaakt, sub gaat aan en kan gebruikt worden
- CInch kabel middels een verloop aangesloten op de koptelefoon vanuit mn notebook (iig krijg je dan signaal), maar geen resultaat.
Zie ik hier wat over het hoofd, moet ik denken aan een andere cinch om mee te beginnen of is er iets wat ik kan doen om hem toch te schakelen zodat hij iig mee speelt?
Wat gebeurt er als je het volume hoger zet, gaat de subwoofer dan wel aan of ook niet?
[ Voor 33% gewijzigd door Ivar19 op 13-10-2015 16:15 ]
Volume helemaal omhoog schakelt hem ook niet in helaas, tevens al een firmware update gedaan via USB (laatste versie vanuit Onkyo), welke succesvol was (probleem was toen al aanwezig, had stiekem de hoop dat het wellicht opgelost zou worden met de update)
[ Voor 65% gewijzigd door WaMeLiNoS op 13-10-2015 16:39 ]
Een normale USB stick met mp3s werkt wel?kpnsvn schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:33:
Hoi,
Paar vragen;WaMeLiNoS schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:28:
Volume helemaal omhoog schakelt hem ook niet in helaas
1) Op welke mode staat de receiver?
2) Weet je zeker dat de source een .1 kanaal heeft?
3) Kan je de kabel met uitsluiten?
Heb receiver op diverse modi gehad, staat nu op Audyssey Movie.Ivar19 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:42:
[...]
Paar vragen;
1) Op welke mode staat de receiver?
2) Weet je zeker dat de source een .1 kanaal heeft?
3) Kan je de kabel met uitsluiten?
Geen aanpassingen gedaan voordat hij er mee kapte, receiver is gekoppeld met de HTPC via HDMI, deze stuurt netjes ook signaal uit (DTS MA en is zichtbaar in display).
Voorheen schakelde de receiver de sub standaard in, ongeacht enige source namelijk (ook bij radio aanwezig, deze staat op all channel stereo).
Tevens al een firmware update gedaan via USB (laatste versie vanuit Onkyo), welke succesvol was (probleem was toen al aanwezig, had stiekem de hoop dat het wellicht opgelost zou worden met de update)
Je derde vraag kan ik zo even niet plaatsen?
[ Voor 12% gewijzigd door WaMeLiNoS op 13-10-2015 16:46 ]
Of je een andere kabel hebt waarmee je de subwoofer kan aansluiten.WaMeLiNoS schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:46:
[...]
Je derde vraag kan ik zo even niet plaatsen?
Gaat de LED achterop wel aan?
Jazeker, nieuwe kabel aangeschaft; shielded, gold plated, maar heeft geen resultaat.Ivar19 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:54: [...]
Of je een andere kabel hebt waarmee je de subwoofer kan aansluiten.![]()
Gaat de LED achterop wel aan?
Led zit bij mij aan de voorzijde, gaat niet aan, totdat ik besluit ff met mijn vinger een contact te maken, dan gaat hij netjes blauw branden aan de voorzijde (las ook wat over rood, dat is niet in mijn geval). En werkt hij tot mn receiver weer uit gezet word.
//Edit
Vanavond maar weer verder aan het speuren geweest, totdat ik dit topic tegen kwam;
http://www.tomsguide.com/...akes-subwoofer-sleep.html
Daarbij meteen besloten de receiver maar te resetten en de Audyssy settings helemaal opnieuw door te lopen (dat moment van shit.. waar ligt die mic ook al weer...) en wat blijkt, na de instellingen opnieuw gedaan te hebben komt mn sub via de versterker weer tot leven! Bij muziek springt ie netjes aan, bij mn HTPC zodra ik een serie aan knal.
Vreemd, omdat het out of the blue kwam opzetten, maar wellicht hebben mensen hier wat aan als ze eenzelfde probleem ervaren.
[ Voor 40% gewijzigd door WaMeLiNoS op 13-10-2015 21:14 ]
Model 2015 (848) lijkt nog niet te komen heb ik het idee.limboconnect schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:21:
http://www.bol.com/nl/p/o...31617724-9200000026412408
De 545, 646 en 747 zijn al gelanceerd namelijk..
Gamertag: timmie271
Inderdaad vreemd ja...WaMeLiNoS schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:18:
[...]
Vreemd, omdat het out of the blue kwam opzetten, maar wellicht hebben mensen hier wat aan als ze eenzelfde probleem ervaren.
Zelf nooit gehad, wel het tegenovergestelde, sub die niet meer in stand by wou.

Ik moet een nieuwe receiver, mijne heeft geen ARC alleen optisch. Schijnbaar werkt audio passthrough van Kodi en Plex niet met optisch...
Nu heb ik een denon avr-1910, 120 watt met 7.1 support.
Echter mijn setup is 5.1 met speakers van harman kardon HKTS5:
Subwoofer 100w RMS
Sattelits:Recommended power: 10W – 80WW
Dus ik zou in mijn opzicht genoeg hebben aan de NR535 van Onkyo? Of liever iets meer vermogen?
In de nabije toekomst zal ik toch niet gauw upgraden naar Atmos of 7.1.
Nu heb ik een denon avr-1910, 120 watt met 7.1 support.
Echter mijn setup is 5.1 met speakers van harman kardon HKTS5:
Subwoofer 100w RMS
Sattelits:Recommended power: 10W – 80WW
Dus ik zou in mijn opzicht genoeg hebben aan de NR535 van Onkyo? Of liever iets meer vermogen?
In de nabije toekomst zal ik toch niet gauw upgraden naar Atmos of 7.1.
Staar je niet te blind op iets als ARC. ARC werkt lang niet altijd even goed, dat zou voor mij in ieder geval nooit de reden zijn om nieuwe receiver te kopen. Wellicht is er een andere oplossing voor het probleem wat je nu hebt. Moet je wel meer informatie geven van hoe alles aan is gesloten. En het kan ook dat je gelijk hebt, mijn kennis betreffende Kodi en Plex is nihil.
Idem met vermogen. Met normaal gebruik heb je maar een paar Watt per kanaal nodig, dus al die honderd of meer Watt aan vermogen die receivers zeggen te leveren is leuk, maar gebruik je toch niet. Waar je dan ook nog eens uitkomt op het feit dat merken op diverse manieren meten, dus op dat vlak is receivers tegenover elkaar zetten lastig en nietszeggend. Nietszeggend omdat je nog steeds zit met opgegeven vermogen en wat de receiver echt zal leveren. De subwoofer van de HKTS is een actieve, dus op dat vermogen hoef je al helemaal niet te letten aangezien de subwoofer een eigen versterker heeft. Elke receiver is in staat om een set als de Harman Kardon aan te sturen. Ik zou vooral kijken naar andere opties als het aantal HDMI-ingangen, versie van Audyssey (of welk ander inmeetprogramma er wordt gebruikt), of de looks je aanstaan, et cetera.
Idem met vermogen. Met normaal gebruik heb je maar een paar Watt per kanaal nodig, dus al die honderd of meer Watt aan vermogen die receivers zeggen te leveren is leuk, maar gebruik je toch niet. Waar je dan ook nog eens uitkomt op het feit dat merken op diverse manieren meten, dus op dat vlak is receivers tegenover elkaar zetten lastig en nietszeggend. Nietszeggend omdat je nog steeds zit met opgegeven vermogen en wat de receiver echt zal leveren. De subwoofer van de HKTS is een actieve, dus op dat vermogen hoef je al helemaal niet te letten aangezien de subwoofer een eigen versterker heeft. Elke receiver is in staat om een set als de Harman Kardon aan te sturen. Ik zou vooral kijken naar andere opties als het aantal HDMI-ingangen, versie van Audyssey (of welk ander inmeetprogramma er wordt gebruikt), of de looks je aanstaan, et cetera.
Ik heb sinds kort Android TV, en de Android apps kunnen een "passthrough" doen. Echter werkt dit niet via optisch, alleen via ARC.FeaR schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 07:46:
Staar je niet te blind op iets als ARC. ARC werkt lang niet altijd even goed, dat zou voor mij in ieder geval nooit de reden zijn om nieuwe receiver te kopen. Wellicht is er een andere oplossing voor het probleem wat je nu hebt. Moet je wel meer informatie geven van hoe alles aan is gesloten. En het kan ook dat je gelijk hebt, mijn kennis betreffende Kodi en Plex is nihil.
Ik heb al mijn mediaspelers opgeruimd en wil dit nu via de TV doen.
Qua HDMI porten heb ik eigenlijk maar 2 nodig: ARC, Playstation4
Wel een goeie tip om de versie van Audyssey te vergelijken!
Ik begrijp het volgens mij niet.
Heb je een tv met android OS, of ben je een media speler die de naam android tv heeft?
In geval van het laatste waarom sluit je hem niet via HDMI op je receiver aan zoals het bedoeld is ipv rechtstreeks op je tv en dan het geluid weer naar je versterker door te lussen.
Heb je een tv met android OS, of ben je een media speler die de naam android tv heeft?
In geval van het laatste waarom sluit je hem niet via HDMI op je receiver aan zoals het bedoeld is ipv rechtstreeks op je tv en dan het geluid weer naar je versterker door te lussen.
Sorry volgens mij was ik niet duidelijk.mcg_nl schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:40:
Ik begrijp het volgens mij niet.
Ik heb inderdaad een Android TV. Ik heb geen externe kastjes meer
Duidelijk.
Niet dat dan verder uitmaakt, maar de TX-NR535 is voldoende op de speakers die je hebt aan te sturen.
Let wel dat het een "ander" geluid is dan je Denon.
Niet dat dan verder uitmaakt, maar de TX-NR535 is voldoende op de speakers die je hebt aan te sturen.
Let wel dat het een "ander" geluid is dan je Denon.
Mijn receiver had al een lange tijd problemen met het afspelen via hdmi van content pc. Alsof steeds de connectie voor 1 seconde verbrak en opnieuw connecte. Teruggestuurd en binnen een week een nieuwe met vervangen hdmi board. Dit zonder enige kosten en ging allemaal erg vlot.
Vind dat complimenten ook wel eens mogen worden neergezet
Vind dat complimenten ook wel eens mogen worden neergezet
Mijn Onkyo TX-NR509 gaf begin oktober problemen met geluid geven en bleef hangen in het NET menu.
Was reeds eerder in 2013 gerepareerd onder garantie. Hdmi bord vervangen.
Ik heb via de site mijn Onkyo weer aangemeld voor garantie. 5-10 een lege doos geleverd gekregen met beschermingsmateriaal om hem op te sturen. 8-10 om 14:00 uur opgehaald door UPS.
Vandaag, 15-10 om 11:00 uur, werd een pakje afgegeven aan de deur. UPS met mijn gerepareerde Onkyo.
Volgens het bijgevoegde document is BAHDM-0682-1B vervangen. (hdmi bord)?
Dat vind ik snelle service.
Ik zag ook nog dat de garantie van sommige receivers uit de periode 2009 - 2012 verlengt is tot 2018.
Zal hier vast wel ergens gestaan hebben op het forum.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-272-5161.html
Ik heb via de site mijn Onkyo weer aangemeld voor garantie. 5-10 een lege doos geleverd gekregen met beschermingsmateriaal om hem op te sturen. 8-10 om 14:00 uur opgehaald door UPS.
Vandaag, 15-10 om 11:00 uur, werd een pakje afgegeven aan de deur. UPS met mijn gerepareerde Onkyo.
Ik zag ook nog dat de garantie van sommige receivers uit de periode 2009 - 2012 verlengt is tot 2018.
Ik heb een 616
Ik gebruik regelmatig spotify connect, werkt prima.
Gisteren ineens werkte het niet meer, heel het netwerk niet, bedraad en draadloos.
Oplossing bleek te zitten in de stekker eruit halen voor een poosje en daarna weer echt opstarten.
Tevens bleek er een nieuwe firmware te zijn van eind september 2015
Hierna werkte mijn netwerk en dus spotify connect weer.
Gisteren ineens werkte het niet meer, heel het netwerk niet, bedraad en draadloos.
Oplossing bleek te zitten in de stekker eruit halen voor een poosje en daarna weer echt opstarten.
Ik heb mijn TX-NR579 ook al voor een 2e keer laten repareren (wederom het HDMI Board).mike123 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:22:
Mijn Onkyo TX-NR509 gaf begin oktober problemen met geluid geven en bleef hangen in het NET menu.
Afgelopen week bespeurde ik weer een verontrusten klikje (geluid viel heel even weg)... Misschien maar gewoon afscheid nemen en iets anders terugkopen.
Overigens de laatste keer ben ik hem bijna 2 maanden kwijt geweest. Had hem ingeleverd bij de MM in BoZ. Na 3 weken kwam hij retour en het hele frontpaneel was gedeukt en gekrast. Dus hij is toen weer opnieuw opgestuurd en ik kreeg hem daarna (bijna helemaal vernieuwd) weer terug.
Bij mijn 616 had ik ook dit soort problemen in het begin, in de loop van de tijd werden de problemen erger (waaronder uitvallen van geluid) en is mijn HDMI board vervangen. Je hebt kans dat het nu even werkt en dat met een paar dagen je netwerk weer niet te vinden is ....reinier666 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:17:
Ik heb een 616
Wat je hier omschrijft, heb ik net zo met mijn 616. Het apparaat is net 4 weken terug van reparatie, maar sinds een week kan ik geen verbinding meer krijgen met mijn wifi netwerk. Wil dit zeggen dat er weer wat mis is met het hdmi board ?renzo4000 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:36:
[...]
Bij mijn 616 had ik ook dit soort problemen in het begin, in de loop van de tijd werden de problemen erger (waaronder uitvallen van geluid) en is mijn HDMI board vervangen. Je hebt kans dat het nu even werkt en dat met een paar dagen je netwerk weer niet te vinden is ....
Lekker dan, hij is buiten de garantie
Zo te lezen, zit het niet mee, met de 616. Is dit met meerdere modellen zo ?
Zou iemand aan kunnen geven, hoe de 800 serie zich houdt ?
Zou iemand aan kunnen geven, hoe de 800 serie zich houdt ?
Zover ik weet zijn het vooral de modellen die tussen 2009-2012 zijn geproduceerd die dit hdmi board gebruiken (of componenten). Wees gerust, onkyo geeft op dit onderdeel een extra garantie tot 2018. @Aloysxda, ik weet niet of dit hetzelfde probleem is. Ik heb geen wifi module maar gewoon bedraad. Als je ook begint te merken dat het geluid wegvalt dan heb je dikke kans dat je board kaduk is en kan je hem aanbieden voor garantie.
@
@
Bedankt voor het meedenken renzo4000.
Mijn 616 is net 2 weken weg geweest voor reparatie, tav fout met het hdmi board. de garantie is verlengt tot 2018.
Zojuist heb ik een hele tijd zitten stoeien om verbinding te krijgen maar het apparaat geeft telkens aan: status connection failed. Het lukt tevens niet om de instellingen van de wifi stick te benaderen.
Volgens mij is het apparaat er weer klaar voor om weer opgestuurd te worden.
Dat wil dus zeggen, weer een paar weken zonder muziek. Als ik ergens een hekel aan heb...........
Ik ga me maar eens orienteren voor wat anders.
Maar ja, er is zoveel keus.
Heeft iemand misschien een tip, voor iets betrouwbaars, met gelijkwaardige mogelijkheden als de 616 ?
Mijn 616 is net 2 weken weg geweest voor reparatie, tav fout met het hdmi board. de garantie is verlengt tot 2018.
Zojuist heb ik een hele tijd zitten stoeien om verbinding te krijgen maar het apparaat geeft telkens aan: status connection failed. Het lukt tevens niet om de instellingen van de wifi stick te benaderen.
Volgens mij is het apparaat er weer klaar voor om weer opgestuurd te worden.
Dat wil dus zeggen, weer een paar weken zonder muziek. Als ik ergens een hekel aan heb...........
Ik ga me maar eens orienteren voor wat anders.
Maar ja, er is zoveel keus.
Heeft iemand misschien een tip, voor iets betrouwbaars, met gelijkwaardige mogelijkheden als de 616 ?
Sluit je 616 eens gewoon met een netwerkkabel aan en kijk of dat wel werkt. Wellicht is je wifi module niet helemaal lekker meer of misschien toch iets met je wifi netwerk(router) zelf.
Onkyo heeft op zich een goede historie alleen de serie tussen 2009-2012 kunnen problemen hebben. Volgens mij is er met de opvolger van de 616, de 646 weinig mis. Je krijgt bij onkyo wel veel bang for buck... Maar ook pioneer, denon en marantz leveren gelijkaardige receivers voor hetzelfde of net iets meer geld.
Onkyo heeft op zich een goede historie alleen de serie tussen 2009-2012 kunnen problemen hebben. Volgens mij is er met de opvolger van de 616, de 646 weinig mis. Je krijgt bij onkyo wel veel bang for buck... Maar ook pioneer, denon en marantz leveren gelijkaardige receivers voor hetzelfde of net iets meer geld.
Ja, de garantie is leuk en extended. Mijn 509 geeft weer veel problemen. Veel HDMI sync problemen waardoor beeld en geluid kortstondig wegvallen. Zelfs mijn vrouw klaagt er nu over, terwijl ze niet zo heel moeilijk doet/is. Tijdens TV kijken is het vervelend, tijdens (intensief) gamen is het gewoon irritant. Ik heb er alleen moeite mee het ding volledig af te koppelen en op te sturen waarna ik hem enige tijd kwijt ben. Heb in een andere ruimte an sich een degelijke Pioneer VSX-922 staan maar dan "moet" ik dus daar zijn, in de woonkamer staan de Xbox One, PS4, WiiU en TV dus tijdelijk werkloos te zijn. Los van het feit dat het kabeltechnisch verschrikkelijk is, maar dat is mijn eigen probleem. Twijfel nog steeds of ik afwacht op de dood van de Onkyo, of nog voor 2018 besluit tot reparatie. De 4 HDMI poorten zijn iig al lang te weinig, dus neig meer naar langzaamaan dood laten gaan en volgend jaar een nieuwe versterker te kopen.renzo4000 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:17:
Zover ik weet zijn het vooral de modellen die tussen 2009-2012 zijn geproduceerd die dit hdmi board gebruiken (of componenten). Wees gerust, onkyo geeft op dit onderdeel een extra garantie tot 2018. @Aloysxda, ik weet niet of dit hetzelfde probleem is. Ik heb geen wifi module maar gewoon bedraad. Als je ook begint te merken dat het geluid wegvalt dan heb je dikke kans dat je board kaduk is en kan je hem aanbieden voor garantie.
@
Waarom moeilijk doen? Jouw 509 komt in principe in aanmerking voor het service programma, dus gewoon laten repareren en binnen twee weken is weer terug en up and running!
Gaat inderdaad best snel. Bij mij was mijn TX-NR609 binnen 1 week weer terug (ook bekende no-sound kuur). Super relaxed, je vraagt een doos aan, na ontvangst ff inpakken en volgende dag komt UPS aan de deur ophalen. Paar dagen later weer terug aan de deur. Makkelijker kan bijna niet.
Ik ben in ieder geval zeer te spreken over deze service actie van Onkyo, al is de reden natuurlijk wel gaar..
Ik ben in ieder geval zeer te spreken over deze service actie van Onkyo, al is de reden natuurlijk wel gaar..
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
Via de usb poort achterin de 616 krijg ik geen verbinding met mijn netwerk. Vandaag de wifistick in de voorste usb gedaan, en waarempel, wifi werk weer.
Is dit nu een teken dat er wat met het hdmi board mis is ?
Is dit nu een teken dat er wat met het hdmi board mis is ?
Hier exact hetzelfde. Ik heb toen bericht gehad via Facebook, echter heb ik nog steeds niks ontvangen.tovenaar1988 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:04:
Iemand toevallig de atmos speakers al ontvangen? In juli heb ik de papieren op de post gedaan en tot op heden niks ontvangen. Op mijn mail naar onkyo na ruim een week nog geen reactie gekregen.
Hi,
we'll ship out all the speaker by the end of this month. If you do not receive your set of speaker mid of October please contact us again for further investigation.
Kind regards
Joachim
Dit bericht kreeg ik op 24 september.
Krijg net te horen van mijn vrouw dat de Atmos speakers geleverd zijn vandaag.
Ik heb het verzoek begin september ingestuurd.
Verwijderd
TX-8150
Ik heb deze nieuwe netwerk stereo receiver van Onkyo en ben daar heel tevreden over.
In het bijzonder met zijn heldere klank.
Ik heb echter 2 problemen:
1) de Onkyo Remote 3 app voor iOS: ipad air 2 (met iOS9.1) kan geen connectie maken met de TX-8150 ondanks dat hij de naam van het toestel en het juist IP adres toont (wifi is OK en airplay ook). Nochtans heb ik alle raad "bij geen connectie" opgevolgd, tevergeefs. Is er iemand bij wie het wel werkt?
Ik ben blijkbaar niet alleen:
YouTube: Onkyo TX-8150 crashed with bad original firmware
2) ik heb nogal een krachtige subwoofer (400W) die via de pre-out aangesloten is, maar zo niet bruikbaar is omdat de bass helemaal overheerst. Ik vind echter nergens een configuratie mogelijkheid op de TX-8150.
Ik heb deze nieuwe netwerk stereo receiver van Onkyo en ben daar heel tevreden over.
In het bijzonder met zijn heldere klank.
Ik heb echter 2 problemen:
1) de Onkyo Remote 3 app voor iOS: ipad air 2 (met iOS9.1) kan geen connectie maken met de TX-8150 ondanks dat hij de naam van het toestel en het juist IP adres toont (wifi is OK en airplay ook). Nochtans heb ik alle raad "bij geen connectie" opgevolgd, tevergeefs. Is er iemand bij wie het wel werkt?
Ik ben blijkbaar niet alleen:
YouTube: Onkyo TX-8150 crashed with bad original firmware
2) ik heb nogal een krachtige subwoofer (400W) die via de pre-out aangesloten is, maar zo niet bruikbaar is omdat de bass helemaal overheerst. Ik vind echter nergens een configuratie mogelijkheid op de TX-8150.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 22:03 ]
Volgens mij gaan ze er vanuit dat je dit regelt op je subwoofer zelf. Bij mijn 616 bijv kan je dit wel regelen
Hier zijn de atmos speakers ook vandaag bezorgd. nu opzoek naar een bluray om te testenGajescheren schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:12:
Krijg net te horen van mijn vrouw dat de Atmos speakers geleverd zijn vandaag.
Verwijderd
Dit wordt moeilijk voor een leek.renzo4000 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:39:
Volgens mij gaan ze er vanuit dat je dit regelt op je subwoofer zelf. Bij mijn 616 bijv kan je dit wel regelen
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit niet in de eerste plaats in de receiver zou kunnen.
Of je de crossover op x Hz in de receiver of met de knop op de subwoofer zelf, zo veel scheelt dat niet. Ik heb de handleiding van de Onkyo eens gelezen en er wordt niet gerept over een GUI of menu qua het instellen van een crossover op de Onkyo.Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:54:
[...]
Dit wordt moeilijk voor een leek.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit niet in de eerste plaats in de receiver zou kunnen.
Dat had ik inderdaad ook gezien, vandaar mijn reactie. Maar het zou ook via de sub zelf goed in te regelen zijn, je mist dan alleen een crossover voor je gewone speakers die dan dus altijd op full range mee spelen.