Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 05:29
Isane schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:09:
Even een vraagje wat ik kom er niet uit.

Achter op de Onkyo TX-NR535 zit ook een Remote Control ingang (linksboven) kan ik hierin een IR extender plaatsen?

Want ik zou graag de versterker achter een deurtje willen hebben.
Die is om een ander Onkyo apparaat op aan te sluiten. Als die wel IR ontvangst heeft, dan kun je misschien je receiver wel achter een deurtje doen, maar ik zal je dat niet adviseren: Onkyo's worden warm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
Dat er een deurtje aan de voorkant is, sluit niet uit dat bij wijze van spreken de achterkant van de kast helemaal open is...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Dat snap ik, PcDealer, ik waarschuw alleen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
Je kunt eventueel de versterker met een app bedienen. Je moet dan network control aanzetten (en je versterker moet aan het netwerk gekoppeld zijn :) ).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
over remotes gesproken.. iemand al eens een "vervangende" afstandsbediening voor een Onky gekocht?

en zou je dan voor een "origineel" of een "clone" gaan ?

mijne krijgt volgens mij wat kuren met de AB...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:58
Wij hebben de logitech harmoney en dat werkt best goed. Maar de app werkt beter

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
sowieso heeft mijne geen LAN poortje :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:34:
over remotes gesproken.. iemand al eens een "vervangende" afstandsbediening voor een Onky gekocht?

en zou je dan voor een "origineel" of een "clone" gaan ?

mijne krijgt volgens mij wat kuren met de AB...
Logitech inderdaad. Ik heb de Harmony Smart Control.

PS waarom heb je LAN nodig?

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 21:54

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Ik kom me hier ook even melden als gelukkige eigenaar van een nieuwe TX-NR636 :)

Onlangs liep ik de Media Markt in en kwam (na een uur struinen) in een 'rommelmarkt' in hun opslagruimte waar ze onverkoopbaar goed tegen bodem prijzen weg deden. Sommige artikelen zwaar beschadigd, sommige miste handleidingen of zaten in geopenede/beschadigde verpakkingen. Ik keek een beetje naar wat receivers en een verkoper zag zijn kans schoon om mij wat aan te smeren. Hij wees me op een doos helemaal achteraan, beetje ingebouwd. Daarin zat een gloednieuwe Onkyo. Ik heb thuis een dual-sub setup en toen de beste man mij wist te vertellen dat het een 7.2 receiver bedroeg was mijn interesse gewekt. Goede netwerk mogelijkheden; leek mij wel wat.

De receiver ontbrak het aan een afstandsbediening; ergens heeft hij wel een Onkyo AB vandaan gehaald maar helaas niet de juiste. Verder in geopende doos maar geheel in nieuwstaat heb ik 'm voor €169 mee genomen :) Uiteraard de 2jaar garantie daarbij. Geen gekke deal vond ik zo :9

Dadelijk nog even terug; kijken of ik de juiste remote kan los peuteren, sommige funties (multi-room bv) ontbreken op deze AB. En dan maar eens de Sony STR-DH520 vervangen 8)

Edit: Net terug van Media Markt; helaas geen juiste AB te krijgen :( Nu wel een andere gekregen, de RC-865M, daar lijken wel multiroom controlls op te zitten; eens kijken of dat werkt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ducksy88 op 03-09-2015 12:15 ]

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ducksy88 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:47:

Net terug van Media Markt; helaas geen juiste AB te krijgen :( Nu wel een andere gekregen, de RC-865M, daar lijken wel multiroom controlls op te zitten; eens kijken of dat werkt :)
Mocht je alsnog de originele willen hebben.
Bij http://www.webshop.cerepair-mijdrecht.nl/ hebben ze spare parts voor Onkyo's en ik heb even gechecked, je kan daar de remote van de TX-NR636 eventueel bestellen.

• Ducksy88

Ducksy88

Thnx! Ik wacht heel even af of ONKYO zelf zo goed is om er eentje gratis toe te sturen (nooit geschoten altijd mis ;) ) en anders is dat adresje wel top! thnx :D

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Bij mijn AB was de volumeknop op een gegeven moment stuk. Heb toen, buiten garantie zelfs, een gratis nieuwe AB gekregen van Onykyo via CE Repair idd.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• mcg_nl
p.s. welke mediamarkt was dat, ik zou daar ook wel eens willen neuzen.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
HarmoniousVibe schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:12:
Bij mijn AB was de volumeknop op een gegeven moment stuk. Heb toen, buiten garantie zelfs, een gratis nieuwe AB gekregen van Onykyo via CE Repair idd.
Zelfde probleem hier, hoe heb je dat aangepakt? Mail gestuurd naar Onkyo?

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Eerst mail gestuurd naar Onkyo, maar die stuurden me door naar CE Repair, dus ik zou daar gewoon beginnen.

CE Repair vroeg me om een aankoopnota dus die heb ik toen ingescand en opgestuurd. Enige tijd later had ik een nieuwe ab in huis.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
Vorige week maandag mijn nr616 opgestuurd en vandaag is de versterker afgeleverd bij de buren. Inmiddels aangesloten en werkt weer als vanouds :)

Er zijn twee onderdelen vervangen.

XXXVI

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Hmm, ik was 2 dagen later... hopen dat ie zaterdag komt.

Edit: Heb em binnen! :)

[ Voor 19% gewijzigd door Jelte,89 op 04-09-2015 12:04 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

mcg_nl schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:26:
p.s. welke mediamarkt was dat, ik zou daar ook wel eens willen neuzen.
De MediaMarkt in Amsterdam West Osdorp.

Ik heb nog geen reply gehad van Onkyo zelf; wellicht CE ook maar eens vragen :)

En die receiver maar eens aansluiten; hij staat nog steeds alleen maar mooi te wezen bovenop 1 van mn subs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 14:02
De Onkyo is vandaag weer bij me bezorgd na reparatie. Conform bon, zijn er 2 componenten vervangen.
Na aansluiten blijkt dat alles weer in fabrieksinstellingen staat. Het meeste puzzelen is de instellingen voor de Wifi stick, maar uiteindelijk met wps weer voor elkaar gekregen. Alles werkt weer naar behoren waarbij we dit weekend weer van de muziek kunnen genieten. Top service van Onkyo ! :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 15:26
Ik ben in het bezit van een Onkyo TX-SR805 wat nog steeds voor mij een perfecte versterker is.

Sinds vorige week kreeg ik problemen met mij HDMI in/uit gangen.
Beeld springt geregeld op zwart waardoor de TV geen beeld signaal krijgt.

De Onkyo is reeds geruime tijd buiten garantie maar zou graag willen weten of ik ergens
een HDMI board kan kopen en of dit nog rendabel is.

Tevens lees ik her en der succes verhalen van mensen die de elco's vervangen op het HDMI board.
Vraag me alleen af of dit voor mij de oplossing is doordat dit nogal wat soldeerwerk betreft.

Wie kan me helpen met bovenstaande.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Heb je al gekeken of je versterker via Onkyo in aanmerking komt voor vervanging van het HDMI board. Dat kan je hier nakijken klik

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Pierre schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:45:
Heb je al gekeken of je versterker via Onkyo in aanmerking komt voor vervanging van het HDMI board. Dat kan je hier nakijken klik
Denk het van niet doordat mijn SN uit 10 cijfers bestaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

limboconnect schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:07:
[...]

Denk het van niet doordat mijn SN uit 10 cijfers bestaat ?
Tja dat zou betekenen dat het niet lukt, kan je geen contact per email of zo opnemen met Onkyo.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Pierre schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:13:
[...]

Tja dat zou betekenen dat het niet lukt, kan je geen contact per email of zo opnemen met Onkyo.
Heb onkyo een mail gestuurd ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000

The Legend

*Plop*

Ik heb een Onkyo HT-S6506 set met een HT-R758 receiver. De receiver lijkt defect aan het raken. Hij speelt op geen enkele manier meer geluid af. Ook niet op de radio-stand. Ik heb geprobeerd het HDMI-board op *ignore* te zetten, maar ook dan speelt 'ie geen geluid via de FM. Heb contact gehad met de webshop die hem heeft geleverd, en zodra ik het HDMI-board probleem noemde zei hij al: stuur maar op wordt onder coulance gerepareerd. Maar hoe weet ik nu zeker dat het inderdaad om het HDMI-board probleem gaat? Moet hem per post opsturen, en ben hem dan 4 weken kwijt zij de beste man...

[edit]

Als ik het serienummer invoer op de Onkyo-pagina m.b.t. bovengenoemd probleem krijg "This Serial/Unit does not need this update." Heb de set in januari 2013 gekocht.

[ Voor 12% gewijzigd door The Legend op 05-09-2015 13:26 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20
The Legend schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:24:
Als ik het serienummer invoer op de Onkyo-pagina m.b.t. bovengenoemd probleem krijg "This Serial/Unit does not need this update." Heb de set in januari 2013 gekocht.
Contact opnemen met Onkyo, ook al wordt de receiver door de site als niet benodigd beschouwd kan Onkyo nog behoorlijk coulant zijn. Integra wordt ook niet herkent door de site, maar hebben ook de problemen en worden ook gerepareerd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

FeaR schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:46:
[...]

Contact opnemen met Onkyo, ook al wordt de receiver door de site als niet benodigd beschouwd kan Onkyo nog behoorlijk coulant zijn. Integra wordt ook niet herkent door de site, maar hebben ook de problemen en worden ook gerepareerd.
Maar kan ik wel vanuit gaan dat dit onder het HDMI-board-probleem valt? Want dan stuur ik hem namelijk liever op naar de winkel waar ik hem gekocht heb, i.v.m. mogelijke problemen als het apparaat op de heen of terugweg zoekraakt met de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

The Legend schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:54:
[...]

Maar kan ik wel vanuit gaan dat dit onder het HDMI-board-probleem valt? Want dan stuur ik hem namelijk liever op naar de winkel waar ik hem gekocht heb, i.v.m. mogelijke problemen als het apparaat op de heen of terugweg zoekraakt met de post.
En wat gaat de winkel doen denk je, zelf repareren. Dacht het niet die sturen hem ook gewoon op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

HDMI probleem is volgens mij alleen bij toestellen tussen 2009 en 2012 gebouwd.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Jelte,89 schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:04:
Klopt, de TX-NR626 uit 2013 heeft er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
De HT-R758 lijkt mij een TX-NR414, dus die valt wel onder deze regeling.
Niet toevallig een lees/tik foutje gemaakt met invoeren op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Volgens mij niet. Nadat ik vaststelde dat de netwerkinstellingen ook niet meer beschikbaar waren ben ik er maar vanuit gegaan dat het inderdaad om het HDMI-board probleem gaat. Heb de set opgestuurd naar bestHomecinema waar ik hem gekocht heb. Nu maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Had onkyo op zaterdag 05 september 2015 een mail gestuurd maar nog geen reactie.
Is dit normaal en moet ik geduld hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:03
limboconnect schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:58:
Had onkyo op zaterdag 05 september 2015 een mail gestuurd maar nog geen reactie.
Dude, chill.
We zijn anderhalve werkdag (nog niet eens rekeninghoudend met tijdszones) verder! ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
DeTX-SR805 valt niet volgend mij niet onder de regeling, tevens is die al wat ouder 2007, ik denk niet dat ze daar nog garantie opgegeven.

En nieuw HDMI bord kost rond de 280,- voor dit model, misschien dat je op ebay oid nog iets kunt vinden.

Indien je wel eens een solderbout in je hand hebt gehad, zou je hier eens kunnen kijken:

http://www.avsforum.com/f...board-repair-dummies.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20
Jelte,89 schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:04:
Volgens mij zijn het meer modellen/jaren. Mijn TX-SR806 uit 2008 had ook last van het issue en ook de TX-NR626 uit 2013 is voorbij gekomen met HDMI-board problemen. De modellen van 2014 en recenter heb ik nog niet veel over gelezen. Modellen vanaf waar Onkyo hun eigen AccuEQ gebruikt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Zoals ik begrepen heb, zijn er ook 2 problemen.

1. Waarbij de terugroep/omruil actie van is. Daar is het probleem dat de DTS/DSP chip die op het HDMI bord zit problemen geeft.
2. Slechte HDMI poorten (vooral op de oudere modellen) waarbij de caps slecht worden door de warmteontwikkeling, er zijn 85 graden caps gebruikt, daar het HDMI bord bovenin zit, er dus problemen ontstaan bij langdurig gebruik en of slechte koeling/ ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Heeft iemand ook aan de atmos speaker actie mee gedaan? En zo ja heeft iemand de speakertjes al binnen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Ik heb ze op 3 september gemaild, nu 6 dagen geleden. Nog geen antwoord... Denk dat je inderdaad geduld moet hebben bij Onkyo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:01:
Heeft iemand ook aan de atmos speaker actie mee gedaan? En zo ja heeft iemand de speakertjes al binnen?
Ja, en ja al maanden geleden.

edit: ik heb vorig jaar november de bon opgestuurd, en toen na enkele maanden de speakers thuisgestuurd gekregen.

[ Voor 20% gewijzigd door dragon2 op 10-09-2015 14:51 ]

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
Half juli de brief op de post gedaan. Tot op heden nog niks gehoord of ontvangen.

• Webgnome
dragon2 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:31:
[...]

Ja, en ja al maanden geleden.
Wat is je ervaring met die speakers? Voegt het daadwerkelijk iets toe?

Strava | AP | IP | AW

• dragon2
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:45:
[...]

Wat is je ervaring met die speakers? Voegt het daadwerkelijk iets toe?
Euh, ik heb geloof ik 1 film met atmos erin... En mijn gehoor (qua richting) is niet super dus ik ben al snel blij ;) Ik heb ze nu aangesloten als 7.1 dus gratis extra speakertjes, nooit weg :)

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:47
Beste tweakers,

Ik bezit een tx nr-636. Ben er dik tevreden mee.
Ik heb laatst een nieuwe tv gekocht. Deze is nu aangesloten via de arc-functie op de receiver.
Als ik nu internetradio of cd wil luisteren gaat de tv ook aan. Als ik de tv uitdruk via de afstandbediening gaat de receiver ook uit! Ik moet dan de hdmi kabel eruit halen om de tv uit te kunnen zetten.
Kan ik ergens in de receiver deze power control aanpassen? Ik heb nl geen fysieke aan knop op mijn tv.
Wat ik dus wil is de tv uit en de receiver aan.
Wie kan mij helpen?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Geen arc gebruiken ... Klinkt een beetje cru maar het werkt eerder niet dan wel, kijk maar eens in dit topic.

Wil je wat met e controle over verschillende luister settings, kijk dan eens naar een harmony remote die met activiteiten kan werken... Een echte life changer! :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:17
Ja heb meegedaan met mijn 646 en kreeg ze woensdag binnen.

Gelijk aangesloten, alleen krijg geen atmos signaal naar mijn versterker met mijn openelec op een RP2.

Hij geeft wel aan dat ik een True-hd 7.1 signaal er heen stuur, maar op de versterker krijg ik verder geen atmos opties (Krijg dus ook niet de luister mode 'Dolby Atmos' kiezen).
Iemand die dit wel voor elkaar krijgt (met openelec/kodi)?

Heb een bluray met atmos test signalen en losse bestanden (demo's en films), maar tot op heden nog niet gezien dat de versterker het aanmerkt als zijnde Atmos signaal.

Wel een beetje gegoogeld en zou aan de RP2 kunnen liggen.
Ergens snap ik het niet aangezien alle andere 'lossless' signalen wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:45

Acradavos

Poetsfanaat

stimpyrulez schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:48:
[...]

Ja heb meegedaan met mijn 646 en kreeg ze woensdag binnen.

Gelijk aangesloten, alleen krijg geen atmos signaal naar mijn versterker met mijn openelec op een RP2.

Hij geeft wel aan dat ik een True-hd 7.1 signaal er heen stuur, maar op de versterker krijg ik verder geen atmos opties (Krijg dus ook niet de luister mode 'Dolby Atmos' kiezen).
Iemand die dit wel voor elkaar krijgt (met openelec/kodi)?

Heb een bluray met atmos test signalen en losse bestanden (demo's en films), maar tot op heden nog niet gezien dat de versterker het aanmerkt als zijnde Atmos signaal.

Wel een beetje gegoogeld en zou aan de RP2 kunnen liggen.
Ergens snap ik het niet aangezien alle andere 'lossless' signalen wel goed gaan.
Mag ik vragen wanneer je die voucher op de post hebt gedaan? Ook ik heb half juli m'n bon opgestuurd, echter heb ik nog niks ontvangen. Kreeg je eerst een bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:17
Acradavos schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:16:
[...]

Mag ik vragen wanneer je die voucher op de post hebt gedaan? Ook ik heb half juli m'n bon opgestuurd, echter heb ik nog niks ontvangen. Kreeg je eerst een bevestiging?
Ook rond die tijd opgestuurd (dacht begin juli) en nee, geen bevestiging of wat dan ook.
Gewoon ineens geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:45

Acradavos

Poetsfanaat

stimpyrulez schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:26:
[...]

Ook rond die tijd opgestuurd (dacht begin juli) en nee, geen bevestiging of wat dan ook.
Gewoon ineens geleverd.
Ok, dan wachten we geduldig af. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Helaas vertoont mijn 616 nu ook steeds meer problemen, met name de netwerk functionaliteit. Vandaag kwamen er ook high pitch kraakjes bij het luisteren naar spotify. Na een hard reset en opnieuw flashen van de firmware is het probleem er nog steeds. Ik heb gebeld met het servicepunt in Elst, ik kan hem gewoon langs komen brengen(ik woon er 500 meter vandaan ;)) en laten repareren onder garantie van Onkyo.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Webgnome
Ik weet niet of dat de vraag hier op zijn plaats is maar ik heb een vervelend probleempje met Chromecast in combinatie met de Onkyo. We hebben op de de SAT HDMI aansluiting de upc box gekoppeld. Op de STRMBX HDMI ingang zit de chromecast.

Echter in deze combinatie wordt het geluid van de UPC box om de 5~6 seconden afgebroken. Haal ik de chromecast weg en zet ik die op een andere, non 2.2 aansluiting, aansluiting zoals PC of iets anders dan heb ik er geen last van. Heeft dit te maken met dat de Chromecast te agressief communiceert met de HDMI board (en is daar een oplossing voor) of heeft dat te maken met de 2.2 hdmi poorten?

Strava | AP | IP | AW

• ikweethetbeter
Webgnome schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:02:
Echter in deze combinatie wordt het geluid van de UPC box om de 5~6 seconden afgebroken. Haal ik de chromecast weg en zet ik die op een andere, non 2.2 aansluiting, aansluiting zoals PC of iets anders dan heb ik er geen last van.
Misschien heeft het er niks mee te maken, maar misschien wel: heb je HDMI-CEC aanstaan? Ze dat eens uit en kijk of je probleem dan weg is.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:49
Yep afgelopen november een 636 gekocht, ondanks dat toen actie voor de atmos speakers eigelijk afgelopen was, toch ingestuurd, en naar ongeveer 2 maandjes alsnog de twee boxjes gekregen.

Gisteravond nog Lucy (Scarlett Johansson) met D Atmos gekeken, echt een van de betere afgemixte atmos sporen die echt wat toevoegt. is een import Blu Ray.

Ook goed vindt ikzelf betreffende het Atos extra dimensie toevoegende geluidssporr: Ninja Turtles 3D Teenage Mutant en Transformers 3D: Age of Extinction

• Webgnome
ikweethetbeter schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:26:
[...]

Misschien heeft het er niks mee te maken, maar misschien wel: heb je HDMI-CEC aanstaan? Ze dat eens uit en kijk of je probleem dan weg is.
HDMI-CEC staat uit. Het is ook weg als ik de Chromecast op een andere dan de 2.2 HDMI poorten zet

Strava | AP | IP | AW

• ikweethetbeter
Jammer. CEC geeft zo vaak problemen, dat je het moest proberen, ook al is de kans dat het niet de oorzaak was niet groot.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:00
Top-topic! dankzij jullie nu aan het kijken of ik mijn receiver met HDMI probleem (nja geen audio eigenlijk) opgelost kan krijgen. Helaas ligt de site er nu half uit, dus hopelijk fixen ze dat vannacht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 19:51
Net de nieuwe TX-RZ900 binnen. Ik mag niet klagen, wat een ding :) :)

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
PVD66 schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:42:
Net de nieuwe TX-RZ900 binnen. Ik mag niet klagen, wat een ding :) :)
Supercool! Benieuwd wanneer de 9-kanaals versies hiervan gaan uitkomen.
Welke 100% zeker boven het budget gaan liggen maar dat geheel terzijde :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 19:51
Vind 7 al meer dan genoeg en vermogen zat :)
Hahaha ja budgetten ....

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

• Dihagie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-03-2021
Ik heb onlangs de Onkyo TX-NR545 receiver gekocht, en nou vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om tegelijk te kunnen gamen via mijn PS4 en muziek te luisteren via mijn laptop.

Ik heb de PS4 dmv hdmi aangesloten op de reciever en de laptop dmv bleutooth.

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Bij mijn TX-NR636 is dat helaas niet mogelijk, omdat zowel HDMI als Bluetooth beide beeld doorsturen

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:45
Dihagie schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:42:
Ik heb onlangs de Onkyo TX-NR545 receiver gekocht, en nou vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om tegelijk te kunnen gamen via mijn PS4 en muziek te luisteren via mijn laptop.

Ik heb de PS4 dmv hdmi aangesloten op de reciever en de laptop dmv bleutooth.
Je zou een main 5.1 opstelling voor de PS4 kunnen maken en een 2e zone in 2.0 voor muziek.

• Dihagie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-03-2021
op dit moment 2 speakers, en later uitbreiden naar 5.1. Het wil ook niet op een andere manier door mijn laptop eventueel anders aan te sluiten? Ik luister overigens via spotify op mijn laptop, zou het dan met spotify connect willen ?

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Wat wel kan is de laptop analoog aansluiten, vanaf de koptelefoon aansluiting naar een rca aansluiting op de receiver. Want je kunt dan eerst de bron van de PS4 kiezen en vervolgens de analoge aansluiting.
Als je abbonement op Spotify hebt, dan kan het zeker. Anders volgens mij niet. Maar ook Spotify stuurt beelden door, dus ook dit gaat niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 23:05

Freakie1NL

Grote Baas

Freakie1NL schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:11:
[...]

Dank voor je antwoord, had gisteren avond nog even een foto willen maken de pluggen ernaast zodat er wat schaal referentie is. Echter helaas geen tijd gehad. Zal dat vanavond doen.

Echter foto van de Jamo's, van internet gelukt. Er zitten inderdaad wat dopjes, maar deze zijn gewoon van rubber en had ik dan ook zo verwijderd.

[afbeelding]
Fear, als nog bedankt. Sorry voor mijn late antwoord, gisteren alsnog kunnen testen en verhip het lukt. Lukte eerst ook niet bij mijn Onkyo maar uiteindelijk was het een kwestie van meer kracht zetten dan ik in eerste instantie durfde. Kortom beide kunnen nu met plugs aangesloten

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
ik heb boven links en rechts 2 speakers aangelsoten (6 en 7). (wharfedale)

ik heb de handleiding gelezen en zo maar ik kom er niet uit.. hoe zet ik atmos in werking.

welke instelling moet ik daarvoor gebruiken...

het zal wel simpel zijn, maar ik kom er niet uit.

Ik heb een onkyo TX NR 636 5.1 + de 2 bovengenoemde speakers erbij (7.1).

alles aangelsoten dus de boven speakers op 6 en 7. en dan wat moet ik veranderen om atmos te krijgen

[ Voor 25% gewijzigd door harley2009 op 19-09-2015 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
harley2009 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:25:
alles aangelsoten dus de boven speakers op 6 en 7. en dan wat moet ik veranderen om atmos te krijgen
Een Atmos bron afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Heeft iemand hier al eens een keer iets gedaan met ISCP in combinatie met de Onkyo?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
john wick is een atmos film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Het zal wel onder DSP settings staan gok ik. Er van uitgaande dat je een firmware upgrade hebt gedaan en opnieuw je speaker setup bent nagelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm toch maar de TX-SR707 aangemeld voor een reparatie.. krijg er nu weer met geen mogelijkheid geluid uit...
ook de indicatoren op het LCD gaan niet branden voor de speakers.... ook na een reset ( vcr + pwr ) geen reactie.

ook op de andere "monitor / rec" outputs geen audio te bespeuren..
gelukkig kan die gewoon nog op reparatie... :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
@SMSfreakie hoe heb je deze aangemeld, ook gewoon via de bekende link hier in dit topic, of via een andere weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mcg_nl schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:12:
@SMSfreakie hoe heb je deze aangemeld, ook gewoon via de bekende link hier in dit topic, of via een andere weg?
https://repair.onkyousa.c...hp?country=NLD&lang=en_GB

deze via google :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Dank, dezelfde dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb hem zelf langs gebracht bij audioservice Elst zonder aanmelding. Ze gaven aan dat dit niet nodig was en dat het via hun systeem via onkyo wordt geregeld. Hopelijk eind vd week weer ophalen (gelukkig is het hier 500 meter vandaan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
gelukkig heb ik alle tijd.. de 508 speelt ook nog prima >:)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Laatst online: 12-09 19:56

voz

De echte kenner

Hoe krijg je lipsync fatsoenlijk aan het werk? Als ik mijn ps3, humax 5200c een chromecast direct in de tv stop en het geluid uitstuur naar de tx-nr609, is het prima in sync. Sluit ik mijn devices aan op de amp, dan moet ik voor elke bron de lipsync delay instellen. Dit moet toch automatisch kunnen? Lipsync staat aan in het menu van de onkyo, arc instelling aan of uit maakt geen verschil.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik heb ook een 609, en heb het niet voor elkaar gekregen. En heb dus per device de lipsync aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
voz schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:38:
Hoe krijg je lipsync fatsoenlijk aan het werk? Als ik mijn ps3, humax 5200c een chromecast direct in de tv stop en het geluid uitstuur naar de tx-nr609, is het prima in sync. Sluit ik mijn devices aan op de amp, dan moet ik voor elke bron de lipsync delay instellen. Dit moet toch automatisch kunnen? Lipsync staat aan in het menu van de onkyo, arc instelling aan of uit maakt geen verschil.
Alles via HDMI aangesloten? Nog iets bijzonders op je tv ingesteld? Heb je handmatig de speaker delay ingesteld?

• voz
  • Laatst online: 12-09 19:56

voz

De echte kenner

ikweethetbeter schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:00:
[...]

Alles via HDMI aangesloten? Nog iets bijzonders op je tv ingesteld? Heb je handmatig de speaker delay ingesteld?
yes alles via HDMI, op TV ook alles geprobeerd met "simplink" instellingen zoals dat heet op een LG. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met handmatig de speaker delay ingesteld; ik heb handmatig per bron de lipsync delay aangepast. Staat nu allemaal best acceptabel, maar ik vind het zo jammer dat het automatisch niet gaat.

Systeemspecs
PV Installatie

• renzo4000
Lipsync blijft een lastig probleem aangezien er een aantal factoren kunnen meespelen die dit probleem kunnen veroorzaken. In mijn beleving werkt het handmatig aanpassen per bron ook het beste, eenmaal netjes in "sync" dan hoef je er ook niet meer naar om te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Lipsync werkend krijgen is rete-simpel zolang je maar aan de volgende regels houd.
  • Kalibratie uitvoeren met bijbehorende microfoon
  • niet gaan kloten daarna met de speakers distance of de level calibration, wil je dat wel gaan doen kijk dan eerst naar de luidsprekerplaatsing en verbeter die eerst.
  • Zet lipsync aan in het instellingen menu.
  • Daarna niet je luidsprekers verplaatsen, mocht dat wel gebeuren. Opnieuw de kalibratie uitvoeren.
"De 609 keizer heeft gesproken" :)

Psst lees ook even de 609 encyclopedie door.

[ Voor 25% gewijzigd door Lip op 24-09-2015 22:08 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Mikayu

Mikayu

.srt

Sinds wanneer kan een kalibratie microfoon de inputlag van je scherm meten?

De output van een TV past meestal al het nodige aan delay aan tov het beeld

Voer je de audio direct naar de versterker zal deze het meteen voor je decoden terwijl je TV dat niet bij kan houden. Alleen bij een werkende ARC verbinding en auto lipsync aan zal dit goed gaan.

Gezien ARC nog steeds weinig compatibel is tussen verschillende apparaten loop je al snel tegen het probleem dat het nog steeds niet in sync is.

Het beste is uitzoeken hoeveel inputlag je scherm heeft en handmatig die waarde instellen. In mijn geval is het 24ms, maar kan het instellen in stapjes van 10. Dan is 30 een betere keuze omdat een mens meer is gewend dat licht sneller is dan geluid

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Mikayu schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:08:
Sinds wanneer kan een kalibratie microfoon de inputlag van je scherm meten?
Niet, maar het zorgt er voor de dat wel al je delays kloppen. De HDMI verbinding doet dat voor je
De output van een TV past meestal al het nodige aan delay aan tov het beeld
Wanneer de alle apparaten aan de HDMI 1.3 specificatie voldoet gebeurd dat automatisch.
Voer je de audio direct naar de versterker zal deze het meteen voor je decoden terwijl je TV dat niet bij kan houden. Alleen bij een werkende ARC verbinding en auto lipsync aan zal dit goed gaan.

Gezien ARC nog steeds weinig compatibel is tussen verschillende apparaten loop je al snel tegen het probleem dat het nog steeds niet in sync is.

Het beste is uitzoeken hoeveel inputlag je scherm heeft en handmatig die waarde instellen. In mijn geval is het 24ms, maar kan het instellen in stapjes van 10. Dan is 30 een betere keuze omdat een mens meer is gewend dat licht sneller is dan geluid
Anders dan vaak word aangenomen is de speaker distance aangegeven in 'feet' of meters, niet letterlijk de afstand van de luidspreker tot aan de luisterplek. Dit is wat Audyssey er zelf over zegt :

the distance measurement is actually a delay setting. The idea is to get the signal from all speakers and subs arriving at the same time for the main listening position (where you place the mic for the first measurement). This is how they have the system set up in the studio during the mix.

The level setting makes sure that all speakers and subs (1) play at the same level as each other and (2) they play at film reference level when you turn the master volume up to 0 dB. That's also the reference studio condition.

Depending on how far the speakers are and how sensitive they are, you will typically see negative trim values. These are simply relative numbers to achieve goals 1 and 2 above.

Please note that you have the volume level on your sub turned up way too high. The –12 dB setting is the limit of the AVR and it's likely that more cut is needed to achieve reference level. I suggest you turn the volume on the sub down and run MultEQ again. More info on sub setup here: http://ask.audyssey.com/forums/84181/entries/76175.html

bron : https://audyssey.zendesk.com/entrie...aker-Level-vs-Distance

[ Voor 131% gewijzigd door Lip op 24-09-2015 22:22 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Mikayu

Mikayu

.srt

In theorie ja, uit praktijk blijkt helaas iets anders.
Een luidspreker syncen heeft weinig te maken met een syncen van het invoer signaal. Wat daarmee wordt geleveld is de afstand en gezien die meestal niet zo heel veel verschillen.. Stel dat een luidspreker een meter verder staat, dan hoeft ie maar 0.0029 sec eerder te beginnen met spelen

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Het gene waar jij het over hebt, moet automatisch gebeuren. Het syncen tussen TV en je receiver.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Dat is ook hetgene waar het over ging: lipsync

Helaas werkt dit voor veel mensen niet, ondanks dat het zou 'moeten werken'

Als je geen verschil waarneemt bij ARC aan of uit met lipsync aan of uit, duidt dit op een compatibilty probleem

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

En als je geen gebruik maakt van ARC werkt het dan wel naar behoren?

* Lip heeft alleen maar oude meuk Samsung LE37A656 TV zonder ARC, dus dat heb ik helaas niet kunnen testen.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Lipsync maakt juist gebruik van het audio return channel

Overigens heeft mijn beamer ook geen ARC, maar zo lang je de input lag weet/meet kom je ook een heel eind

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat is niet waar, ARC is beschikbaar sinds 1.4, lipsync al sinds 1.3. Dus de lipsync optie moet beschikbaar blijven zonder ARC.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Veel TV fabrikanten hebben het lipsync bij hdmi 1.3 als optioneel gehouden
Lees: vaker niet dan wel

Dan zou ARC juist wel moeten werken.. Misschien dat het daarom vaak misgaat. 2 verschillende technieken die de boel aan het syncen zijn... I dunno

Ook is ARC ten onrechte een synoniem geworden voor audio out

[ Voor 11% gewijzigd door Mikayu op 24-09-2015 22:50 ]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

niks optioneels aan :
HDMI 1.3

Deze versie is beschikbaar sinds juni 2006 en bevat verbeteringen in zowel de audio- als video-elementen. Door de komst van blu-ray (en het intussen opgedoekte hd dvd) brengt deze versie ook de mogelijkheid om digitale bitstreams (gegevensstromen) door te voeren voor de nieuwe audioformaten in hoge resolutie zoals Dolby TrueHD- en DTS HD Master Audio-streams voor externe decoding bij AV-versterkers.

Een toename van de single-linkbandbreedte tot 340 MHz (10,2 Gbit/s). Ondersteuning van Deep Colour met 30 bit-, 36 bit- en 48 bit-versie van xvYCC, sRGB of YCbCr ten opzichte van de 24 bits van vorige versies. Het bevat ook automatische audiosynchronisatie ("audio video sync"). Ook werden er nieuwe kabels geïntroduceerd: Categorie 1 tot 74,25 MHz en Categorie 2 to 340 MHz.

bron : Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface

anders graag een bron van je beweringen.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik bedoel: als de TV geen lipsync ondersteund, ondanks het over de juiste hdmi versie beschikt, kan je versterker er nog niks mee.

Sorry ik heb geen bron (nodig)
Professionele ervaring is op het moment alles wat ik je kan bieden :)

[ Voor 28% gewijzigd door Mikayu op 24-09-2015 23:03 ]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat kan dus niet. Je tv of beamer ondersteund wel of geen hdmi 1.3 spec. Niet een beetje. Logischer is dan dat je beamer of tv maar 1.2 doet. (want daar zit dus geen lipsync ondersteuning in)

[ Voor 41% gewijzigd door Lip op 24-09-2015 23:05 ]

• Mikayu

Mikayu

.srt

Dan zouden er 0 problemen zijn met de lipsync setting in de versterker icm elke hdmi 1.3 tv.

• renzo4000
@lip, jouw redenatie is leuk en aardig in theorie maar in de praktijk gaat het vaak niet als zodanig werken (uitzonderingen daargelaten). Vandaar dat ik in mijn post heb aangeven dat het handmatig aanpassen van de delay per bron prima werkt zonder gedoe. Dit werkt zowel in theorie én de praktijk... "de 616 koning heeft gesproken" ;)

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik heb een onkyo met 4 digits.. Ben ik dan opperkoning? O-)

• renzo4000
Nope... Geldt alleen voor de xxx reeks :p

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Maar goed, het werkt hier wel prima, Dat wilde ik laten weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Retour doos is net door UPS afgeleverd op m'n post adres.. ( en daar staat natuurlijk niet de reciever.. ) maar goed
van t weekend de doos maar even ophalen en kijken hoe ik hem weer retour krijg... moet ik zelf UPS bellen dat ze hem weer ophalen ? ( en mag dat vanaf een ander adres dan waar de doos nu afgeleverd is? )

404 Signature not found

Pagina: 1 ... 13 ... 40 Laatste