Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 14:02
Vanmorgen stond bij mij de TX-NR616 aan op FM radio, waarna deze na 20 minuten spontaan uit ging. Het aparaat is heel heet, dus waarschijnlijk door de beveiling op temperatuur uit gegaan. Daarna even de stekker er uit en weer aan gezet. Het apparaat doet het gewoon, maar de ventilator draait niet. De kast er af geschroeft om te kijken naar stof, maar de hele omgeving is vrij schoon.
Is er hier iets bekent over een vaker voorkomend probleem bij dit soort tuners ?
Zou de koeler kapot zijn, of zou de aansturing van de ventilator niet meer functioneren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Ondertussen heb ik de ventilator getest met een batterij en gebleken dat deze het gewoon doet. Het zit dus in de aansturing. Zou iemand me hier mee kunnen helpen ?
Waar zou ik de temperatuur sensor kunnen zitten voor aansturen van de ventilator ?
Omdat bij dit type receiver de ventilator eigenlijk altijd draait, zou ik deze kunnen aansluiten op een ander 12 V punt.
Heeft iemand de kennis waar ik een draad zou kunnen opsolderen voor continu voeding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02
De fan van een onkyo gaat pas draaien als het te heet wordt en draait standaard dus niet altijd. Dus het hoeft niet perse te zijn dat de sensor stuk is.
Volgens mij gaat de fan pas aan bij 65 graden.
Je kan de temperatuur uitlezen door, als de versterker aanstaat, Display ingedrukt houden en dan op on/standby drukken. Los laten en dan op tone drukken.
Ondanks dat de receiver warmer aanvoelt aan de bovenkant, heb ik die van mij nog nooit boven de 50 graden gezien (en gaat de fan dus ook niet aan).

[ Voor 3% gewijzigd door DrNizeGuy op 09-08-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:16

Pierre

Van nature lui!

Als de versterker terug komt na reparatie, is die dan terug naar fabriek instellingen, iemand hier die me dat kan vertellen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:40:
Als de versterker terug komt na reparatie, is die dan terug naar fabriek instellingen, iemand hier die me dat kan vertellen
In 99% van de gevallen zal die terug op fabrieksinstellingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:11
Kreeg 'em terug met alle instellingen intact. Wel met de laatste FW erop op dat moment (december 2014, TX-NR414)

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:52:
[...]

In 99% van de gevallen zal die terug op fabrieksinstellingen staan.
Aha, dan kijk ik wel. Eigenlijk jammer dat je die instellingen niet ergens op een usb kan bewaren of zo.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Sinds deze week geen geluid en netwerk meer op mijn NR616. Aangemeld bij de Onkyo repair service en het model is geaccepteerd voor reparatie. Ben benieuwd hoelang het gaat duren, lees hier reacties van weken tot maanden. We gaan het meemaken :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
ephymerous schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:09:
Sinds deze week geen geluid en netwerk meer op mijn NR616. Aangemeld bij de Onkyo repair service en het model is geaccepteerd voor reparatie. Ben benieuwd hoelang het gaat duren, lees hier reacties van weken tot maanden. We gaan het meemaken :)
Bij mij op vrijdag 25 juli opgehaald en donderdag 30 juli weer terug. 6 dagen weggeweest dus. :)
Ze hebben er gelijk ook de nieuwste firmware op gezet met Spotify Connect.

Helaas een paar dagen geleden ineens een hard "PAF!" geluid, de melding "Check SP wire" en na uitvoerig controleren van de speakerkabels en de melding niet meer te hebben nog steeds geen geluid. :(
Ik kan ook nergens terugvinden hoe lang ik garantie op mijn TX-NR414 heb en of het daar onder valt. Heb een ruime 2 jaar met de zelfde speakers gewerkt zonder problemen. Kort plezier gehad van de gerepareerde TX-NR414 dus... :/
Ik moet nog met Onkyo gaan overleggen hoe nu verder. Heb geen geld nu voor dure reparaties. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Net is mijn TX-NR609 weer afgegeven door UPS, HDMI board is vervangen. Nu even acclimatiseren en dan vanmiddag weer de hele boel aansluiten.
Toch langer dan 10 dagen weggeweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:05

Freakie1NL

Grote Baas

Zojuist mijn Onkyo weggebracht, hoewel ik er echt enorm blij mee ben (top ding) is dit al de 3de x in minder dan 2,5 jaar dat ik een Onkyo ter reperatie breng. De vorige is na 2 pogingen vervangen voor een nieuwe, en die bleef nu niet meer aan.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
even jullie mening..

op dit moment heb ik een TX-SR508 staan.. er hangt aan:

tv op de HDMI output (tevens voor ARC)
HTPC (HDMI 1)
Decoder (HDMI2)
DAB+ module (Universal Port)
overige inputs worden nu niet gebruikt.
Wel heb ik nog een Wii welke op de TV zelf aangesloten wordt.

nu heb ik een prima werkende TX-SR707 gekregen... welke net iets luxer is kwa features... maar ze is wel ouder :')

Wat zouden jullie doen? de 508 mooi laten staan? of toch de 707 gebruiken? en hdmi 1.4 verruilen voor 1.3?

de 707 neer zetten zou betekenen dat ik een extra SPDIF kabel moet leggen tussen de TV en de 707..?
verder zie ik zelf geen verdere "beperkingen"

oftewel wat zouden jullie doen? :') zelf neig ik om de 508 gewoon te laten staan, gezien ze prima doet wat ze doen moet.. en ga ik de 707 in de verkoop zetten..

[ Voor 8% gewijzigd door SMSfreakie op 19-08-2015 14:44 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20
Ik zou voor de TX-SR707 gaan. Nadeel is dan inderdaad geen HDMI ARC meer, maar wel een hogere versie van Audyssey. Maar goed, ik heb dan ook een zwak voor oudere hogere modellen dan nieuwere met meer dingen die je toch niet gebruikt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Als het geluid van mijn Onkyo (TX-NR509) uitvalt, de ene keer na 10 minuten, na een korte reboot valt het ui na 7 minuten, vervolgens weer 13 minuten?!

Is dit dan ook het bekende gevalletje 'HDMI Board'?

Revive the guild!

Verwijderd

Een vraagje, ik heb me al suf gegoogeld maar kan er tot dusver niets over vinden..

Ik heb een TX-NR616 waar ik een Raspberry Pi via hdmi en platenspeler via analoog heb aangesloten.

Als ik de Pi selecteer geeft hij beeld via mijn tv (stand STB/DVR). Als ik de platenspeler selecteer (stand BD/DVD) gaat er geen signaal naar mijn tv, beeld kleurt blauw. Nu de vraag: is het mogelijk om beeld via de Pi te krijgen terwijl ik een plaatje draai?

Dat zou volgens mij dus betekenen, audio via analoog in en beeld via hdmi uit

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:32
Jelte,89 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:54:
Als het geluid van mijn Onkyo (TX-NR509) uitvalt, de ene keer na 10 minuten, na een korte reboot valt het ui na 7 minuten, vervolgens weer 13 minuten?!

Is dit dan ook het bekende gevalletje 'HDMI Board'?
Jep

• mcg_nl
SMSfreakie schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:42:
Wat zouden jullie doen? de 508 mooi laten staan? of toch de 707 gebruiken? en hdmi 1.4 verruilen voor 1.3?
Wat voor speakers stuur je aan?

Zijn het deftige zuilen dan de 707, zijn het "melkpakjes" dan kan je idd net zo goed de 508 laten staan.

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:45:
Een vraagje, ik heb me al suf gegoogeld maar kan er tot dusver niets over vinden..

Ik heb een TX-NR616 waar ik een Raspberry Pi via hdmi en platenspeler via analoog heb aangesloten.

Als ik de Pi selecteer geeft hij beeld via mijn tv (stand STB/DVR). Als ik de platenspeler selecteer (stand BD/DVD) gaat er geen signaal naar mijn tv, beeld kleurt blauw. Nu de vraag: is het mogelijk om beeld via de Pi te krijgen terwijl ik een plaatje draai?

Dat zou volgens mij dus betekenen, audio via analoog in en beeld via hdmi uit
Met digitale ingang kan dit wel. Of dit met de analoge ingang kan weet ik niet zeker.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Lijkt mij als je gewoon de platenspeler in de analoge ingang van STB/DVR steekt je kan switchen terwijl het beeld via hdmi blijft lopen

Ook even checken dat auto detect source uit staan, anders geeft ie misschien prio aan de Pi

Verwijderd

Mikayu schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:41:
Lijkt mij als je gewoon de platenspeler in de analoge ingang van STB/DVR steekt je kan switchen terwijl het beeld via hdmi blijft lopen

Ook even checken dat auto detect source uit staan, anders geeft ie misschien prio aan de Pi
Goh dat ik daar nou niet aan gedacht heb, ik ga het proberen zodra ik thuis ben!
Bedankt voor het meedenken!

-edit- Hmm nee niet echt wat ik voor ogen heb. Moet nu diep in de instellingen switchen tussen audio via hdmi of analoog :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Oke, Heb mijn receiver overgenomen van een mede tweakert... dus geen doos en geen garantie, kun je dit zelf of is er een service point ergens?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
Jelte,89 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 00:05:
[...]

Oke, Heb mijn receiver overgenomen van een mede tweakert... dus geen doos en geen garantie, kun je dit zelf of is er een service point ergens?
Deze kan je natuurlijk heel makkelijk zelf opzoeken he.. Beetje inzet mag je ook wel tonen.

http://www.lmgtfy.com/?q=service+point+onkyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Jelte,89 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 00:05:
[...]

https://repair.onkyousa.c...hp?country=NLD&lang=en_GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

renedis schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:03:
[...]

Deze kan je natuurlijk heel makkelijk zelf opzoeken he.. Beetje inzet mag je ook wel tonen.

http://www.lmgtfy.com/?q=service+point+onkyo
Uiteraard was dat niet zo moeilijk, maar omdat het een alom bekend probleem is, en ik ergens gelezen heb dat er ook iemand was bij wie het gratis gerepareerd is buiten de garantie om...

vandaar

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mcg_nl schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:48:
[...]

Wat voor speakers stuur je aan?

Zijn het deftige zuilen dan de 707, zijn het "melkpakjes" dan kan je idd net zo goed de 508 laten staan.
t zijn geen deftige zuiltjes ala A+ kwaliteit maar ook zeker geen trust achtige speakertjes..

zijn speakers die ooit bij een behoorlijk dure ( 1500+ euro ) panasonic set hebben gezeten.. al zegt de prijs natuurlijk nog niks ;) maar ze doen voor mij best goed.

enige afwijkende is de sub die is van JVC..

de originele versterker is in rook opgegaan na een bliksem inslag.. dus tja :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Mijn 616 gaat nog wel aan, maar geeft geen geluid. Normaal gesproken geeft die na het indrukken van de power button, 2x een klik, en geeft aan dan geluid. De 2e klik komt niet.
Net als anderen hier melden, ook bij mij het hdmi probleem.
Ondertussen volgens de link die hier op het forum staat, het apparaat aangemeld voor reparatie. Het apparaat mag dan wel stuk zijn binnen 5 jaar, maar dat onkyo de garantie verlengt tot 2018 vindt ik echt netjes.

Thank You For Submitting Your Product Information!

Your request has been submitted. Please print or save this page and record your order number below for future inquiries. Instructions, packaging materials and a shipping label to return your receiver will be sent to you in 7-10 business days.
We, at Onkyo, thank you for your patience and continued support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:37:
[...]

Dolby PLII(x) is stereo, waar de versterker zelf zijn zegje over doet. Mijden, tenzij je een stereobron over alle speakers wilt hebben met wat effect. De Xbox One (en PS4) kun je dan beter op Bitstream laten en DD/DTS laten uitvoeren.

Wat ik niet begrijp aan beide consoles, zeker niet itt de 360 en PS3, is dat de Bitstream optie vastgezet moet worden op DTS óf DD; waarom kan, zoals voorheen, het spel/BR zelf niet bepalen wat het formaat is? Zo is het nog geforceerd. Nog vreemder vind ik dat ook de nieuwe generaties consoles geen DD-THD of DTS-HD MA uitvoeren maar nog immer het vertrouwde DD 5.1 of DTS.

Verder geen last van, maar vraag het me wel af.
Ik heb een PS4 met een Denon 2809 en ik heb de ps4 op bitstream (dts) staan in het menu. Maar als ik een bluray erin doe met DTS HD of Dolby true HD, dan geeft hij dat gewoon door... Dus die PS4 kan dat gewoon... XB1 heb ik niet maar zal vast ook de nieuwste formaten kunnen uitsturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Aloysxda schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:38:
Mijn 616 gaat nog wel aan, maar geeft geen geluid. Normaal gesproken geeft die na het indrukken van de power button, 2x een klik, en geeft aan dan geluid. De 2e klik komt niet.
Ondertussen volgens de link die hier op het forum staat, het apparaat aangemeld voor reparatie. Het apparaat mag dan wel stuk zijn binnen 5 jaar, maar dat onkyo de garantie verlengt tot 2018 vindt ik echt netjes.

Your request has been submitted. Please print or save this page and record your order number below for future inquiries. Instructions, packaging materials and a shipping label to return your receiver will be sent to you in 7-10 business days.
Die doos heb je of morgen anders dinsdag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:11:
[...]

Ik heb een PS4 met een Denon 2809 en ik heb de ps4 op bitstream (dts) staan in het menu. Maar als ik een bluray erin doe met DTS HD of Dolby true HD, dan geeft hij dat gewoon door... Dus die PS4 kan dat gewoon... XB1 heb ik niet maar zal vast ook de nieuwste formaten kunnen uitsturen!
Dat bedoelde ik niet. Je moet het systeem instellen op Bitstream DTS, Dolby of PCM - de PS4 kan wat spellen betreft (!) dus niet zelf schakelen, zal altijd Dolby of DTS aangeven als je dit dus instelt.

BR's voeren prima DTS-HD/True-HD uit, maar ik vind het vreemd dat spellen nog blijven hangen op nu toch wel verouderde formaten (DTS en Dolby, 1,5 Mbps vs 384 Kbps res.) terwijl er alweer nieuwe(re) formaten om de hoek zijn komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Pierre schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:49:
[...]

Die doos heb je of morgen anders dinsdag in huis.
Ik doe met je mee, zojuist hetzelfde verhaal afgerond,

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Sinds ik mijn TX-NR609 terug heb ik last van verschillende levels wbt volume als ik tv kijk. Mijn Sony is via een optische kabel aangesloten op mijn TX-NR609.

Bij de ene zender is het wat zachter en bij de andere weer juist knetter hard ? , het intellivolume heb ik voor alle devices die aan mijn versterker geknopt zijn op +2db gezet.

Zie ik iets over het hoofd en is er iemand die mee een duw in de juiste richting kan geven wat ik nog moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Pierre schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:40:
Sinds ik mijn TX-NR609 terug heb ik last van verschillende levels wbt volume als ik tv kijk. Mijn Sony is via een optische kabel aangesloten op mijn TX-NR609.

Bij de ene zender is het wat zachter en bij de andere weer juist knetter hard ? , het intellivolume heb ik voor alle devices die aan mijn versterker geknopt zijn op +2db gezet.

Zie ik iets over het hoofd en is er iemand die mee een duw in de juiste richting kan geven wat ik nog moet aanpassen.
Dit probleem zit hoe dan ook niet in de receiver, immer +2db is +2db,

Zelf heb ik hier ook last van, met name bij RTL7, het reclameblok is veel luider dan de film/programma,
Heb zelf Telfort, maar kan me er niet echt aan storen, geen idee of dit dan ook een bekend probleem is.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
Exorcist schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:18:
[...]

BR's voeren prima DTS-HD/True-HD uit, maar ik vind het vreemd dat spellen nog blijven hangen op nu toch wel verouderde formaten (DTS en Dolby, 1,5 Mbps vs 384 Kbps res.) terwijl er alweer nieuwe(re) formaten om de hoek zijn komen kijken.
Dat zal een licentie(kosten)verhaal zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

De Xbox One en PS4 kunnen games ook als uncompressed audio uitsturen, dus waar je dan blijft hangen op die inferieure formaten snap ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Jelte,89 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:23:
[...]

Dit probleem zit hoe dan ook niet in de receiver, immer +2db is +2db,

Zelf heb ik hier ook last van, met name bij RTL7, het reclameblok is veel luider dan de film/programma,
Heb zelf Telfort, maar kan me er niet echt aan storen, geen idee of dit dan ook een bekend probleem is.
Het is niet bij reclame, als ik zap naar de BBC dan springen nog net niet de glazen kapot. Zo hard is het geluid echt niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Films zijn wat dynamischer in volume. Reclame is opgenomen tegen de max om je zoveel mogelijk te irriteren zo hard mogelijk door te komen. Vergelijk met een DVD en een beroerd afgemixte CD of FM zender. Bij de laatste 2 wil je het volume ook niet zo hard als bij het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Passen Nakamichi met de volgende specificaties eigenlijk in een NR414?

Specification:

Accepts solid or stranded cable up to 5.00 mm.² in diameter ( up to approx. 500 strands x 0.10 mm. )

Total Length of plug - 45 mm.

Length of metal tip - 20 mm.

Width of aluminium plug sleeve - 11.00 mm.

Mijn NR414 ligt nu ter reparatie, en het los halen van de kabels was een crime. Straks wil ik ze makkelijk terug plaatsen, dus deze plugs al gekocht. Maar ze passen dus niet in mijn Jamo speakers.(zijn te dik). Ik wil nu alvast de speaker kabels aan de pluggen koppelen, maar als het straks niet past......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Aloysxda schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:38:

Zondag laat mn Onkyo aangemeld, heb de doos inmiddels al binnen!

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Geen idee.. zoek voor mn 508 of 707. weet nog steeds niet precies welke er blijft en welke weer weg gaat.. iets om de speakers makkelijker aan / af te koppelen.. want draad er onder klemmen is ook niet alles :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Bananenpluggen zijn misschien iets, heb ik ook gedaan, ik merk geen verschil in geluidskwaliteit. Wel even de zwarte 'dopjes' eraf halen. zoals hier voorgedaan wordt: YouTube: Tip - Banana Plugs into AV Amp Speaker Wire Binding Posts

[ Voor 3% gewijzigd door WALUIGI96 op 25-08-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20
Freakie1NL schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:13:
Passen Nakamichi met de volgende specificaties eigenlijk in een NR414?

Specification:

Accepts solid or stranded cable up to 5.00 mm.² in diameter ( up to approx. 500 strands x 0.10 mm. )

Total Length of plug - 45 mm.

Length of metal tip - 20 mm.

Width of aluminium plug sleeve - 11.00 mm.

Mijn NR414 ligt nu ter reparatie, en het los halen van de kabels was een crime. Straks wil ik ze makkelijk terug plaatsen, dus deze plugs al gekocht. Maar ze passen dus niet in mijn Jamo speakers.(zijn te dik). Ik wil nu alvast de speaker kabels aan de pluggen koppelen, maar als het straks niet past......
Doe eens een foto van de pluggen en de speakerterminals van de Jamo. Normaal is het allemaal standaard qua afmetingen. Toevallig ook geen dopjes in de Jamo zitten?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Net als bij Jelte,89 ook afgelopen weekend aangemeld en vanmiddag stond dhl aan de deur met de doos. Met de man even overlegt, en was bereid om even te wachten. De onkyo afgekoppeld, in de doos gedaan en heeft die gelijk weer mee genomen. Top service van onkyo en snel. Ben benieuwd wanneer mijn 616 weer retour is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
WALUIGI96 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:42:
Bananenpluggen zijn misschien iets, heb ik ook gedaan, ik merk geen verschil in geluidskwaliteit. Wel even de zwarte 'dopjes' eraf halen. zoals hier voorgedaan wordt: YouTube: Tip - Banana Plugs into AV Amp Speaker Wire Binding Posts
ah dat is dus de trick.... :o

* SMSfreakie gaat zn bananen stekers weer op zoeken :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Aloysxda schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:41:
Net als bij Jelte,89 ook afgelopen weekend aangemeld en vanmiddag stond dhl aan de deur met de doos. Met de man even overlegt, en was bereid om even te wachten. De onkyo afgekoppeld, in de doos gedaan en heeft die gelijk weer mee genomen. Top service van onkyo en snel. Ben benieuwd wanneer mijn 616 weer retour is......
En heb je de pickup dan aangemeld via internet? Dat gaf bij mij nog wel wat ellende...

Ik heb de doos op mn werk laten bezorgen en vanmorgen de receiver meegenomen en verpakt, word vandaag al weer opgepikt.

Als ik alle ervaringen zo lees heb ik voor volgend weekend de receiver weer terug :) Door de week gebruik ik em toch amper.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

FeaR schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:19:
[...]

Doe eens een foto van de pluggen en de speakerterminals van de Jamo. Normaal is het allemaal standaard qua afmetingen. Toevallig ook geen dopjes in de Jamo zitten?
Dank voor je antwoord, had gisteren avond nog even een foto willen maken de pluggen ernaast zodat er wat schaal referentie is. Echter helaas geen tijd gehad. Zal dat vanavond doen.

Echter foto van de Jamo's, van internet gelukt. Er zitten inderdaad wat dopjes, maar deze zijn gewoon van rubber en had ik dan ook zo verwijderd.

Afbeeldingslocatie: http://www.easylounge.com/Content/photos/j/a/jamos426nr,27749-1200px.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Jelte,89 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:28:
[...]

En heb je de pickup dan aangemeld via internet? Dat gaf bij mij nog wel wat ellende...

Ik heb de doos op mn werk laten bezorgen en vanmorgen de receiver meegenomen en verpakt, word vandaag al weer opgepikt.

Als ik alle ervaringen zo lees heb ik voor volgend weekend de receiver weer terug :) Door de week gebruik ik em toch amper.
Voor pickup heb ik niets aangemeld omdat de transporteur die de doos heeft bezorgd, deze gelijk heeft meegenomen.
Bij het aanmelden van de onkyo op hun website, ivm de storing, heb ik een uitdraai gemaakt van alle gegeven, en deze in de doos bijgevoegd met daarbij een A4 met tekst REPAIR.
Volgens mij moet het zo goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Mijn geluids probleem is trouwens opgelost, vanmiddag liep de Ziggo vast. Heb dat ding een reset gegeven. Nu is het geluid op iedere zender goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:18:
[...]

Dat bedoelde ik niet. Je moet het systeem instellen op Bitstream DTS, Dolby of PCM - de PS4 kan wat spellen betreft (!) dus niet zelf schakelen, zal altijd Dolby of DTS aangeven als je dit dus instelt.

Ah, okay. Ik denk dat het aan de spelmakers ligt of ze dts hd erin zetten en/of truehd. Heeft miss ook met schijfruimte te maken.

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
wellicht een stomme vraag maar ik kom er even niet uit;

Ik heb een TX NR-414 receiver en een samsung tv (3d led van een paar maanden uit, typenr weet ik even niet uit mn hoofd).

bij de onkyo komt er in via hdmi:
1. wd tv live
2. ziggo horizon

hdmi uit naar tv toe.

Hoe zorg ik er nu voor dat ik ook het geluid van de tv over de receiver kan laten lopen?

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:45
Fried schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:16:
wellicht een stomme vraag maar ik kom er even niet uit;

Ik heb een TX NR-414 receiver en een samsung tv (3d led van een paar maanden uit, typenr weet ik even niet uit mn hoofd).

bij de onkyo komt er in via hdmi:
1. wd tv live
2. ziggo horizon

hdmi uit naar tv toe.

Hoe zorg ik er nu voor dat ik ook het geluid van de tv over de receiver kan laten lopen?
Via ARC, pagina 15 van de handleiding :)
http://www.eu.onkyo.com/d.../1/Manual_TX-NR414_En.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:37
Fried schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:16:

Definieer "het geluid van de tv" ?
Geluid vanuit SmartTV apps en spul wat je afspeelt vanaf een USB aansluiting?

Indien ja: zoals hierboven staat kun je ARC gebruiken, maar je kunt ook de 'Optical out' van je TV gebruiken en die op je Onkyo aansluiten.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Nnoitra schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:29:
[...]
Definieer "het geluid van de tv" ?
Geluid vanuit SmartTV apps en spul wat je afspeelt vanaf een USB aansluiting?

Indien ja: zoals hierboven staat kun je ARC gebruiken, maar je kunt ook de 'Optical out' van je TV gebruiken en die op je Onkyo aansluiten.
Let wel, als je geluid van de TV de horizon box bedoelt dan moet dit al vanzelf via de Onkyo gaat, want deze heb je met HDMI aangesloten. De Onkyo filtert hier zelf al het geluid uit, en de TV ontvangt dus alleen beeld.

Bedoel je het geluid van de TV in de zin van wat de TV vanzelf door geeft als zoals je analoog zou kijken. Dan inderdaad Optical Out.

• Fried
als ik tv kijk dan gebruiken we vaak enkel het geluid van de tv zelf.. de onkyo gebruikt dan hdmi passtrough.

soms is er iets op waarbij ik wél het geluid over de onkyo wil laten lopen, of als we de youtube app op de tv gebruiken. maar tot op heden geen succes.. ik heb al met ARC zitten rommelen, maar dat zal ik dan nog eens proberen..

• Nnoitra
Fried schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:00:
als ik tv kijk dan gebruiken we vaak enkel het geluid van de tv zelf.. de onkyo gebruikt dan hdmi passtrough.

soms is er iets op waarbij ik wél het geluid over de onkyo wil laten lopen, of als we de youtube app op de tv gebruiken. maar tot op heden geen succes.. ik heb al met ARC zitten rommelen, maar dat zal ik dan nog eens proberen..
Gewoon al het geluid via de Onkyo laten gaan is veel makkelijker / minder werk.
Als je soms wel / soms niet de onkyo wil gebruiken moet je (volgens mij) elke keer de 'audio-out' setting op je TV aanpassen.
Maar ja, als je dat er voor over hebt.

Dan zou ik een optical tussen je TV en Onkyo hangen, op de Onkyo bij een Input pre-set de Optical als 'audio-in' opslaan.
Als je dan de Onkyo wilt gebruiken zet je hem op die pre-set en pas je op je TV de audio setting aan naar 'Optical-Out'.

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Fried schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:00:

Waarom heb je dan geld in een home cinema systeem gestoken?
Ik mis mijn onkyo nu al, want een tv luidspreker is gewoon niet veel beleving

Revive the guild!

• PcDealer
Omdat een receiver nogal wat verbruikt in de aan modus? Als ik het nieuws kijk, hoef ik ook geen surround. Bij een film wel.

• Fried
precies, dat^

maar als dat inhoudt dat ik telkens allerlei presets in moet gaan stellen dan denk ik dat er niets anders op zit om al het geluid over de onkyo te laten gaan..

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[quote]Fried schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:31:
precies, dat^

In dat geval niet moeilijk doen, en accepteren dat een dergelijke mediadevice energie slurpt.
http://blog.hekkers.net/2...r-consumption-acceptable/

Kortom of uit, maar HDMI passtrough 'standby' dingen vergen natuurlijk gewoon stroom, het is niet als of er mechanische wat kopperepinnetjes een verbinding gaan volgen.

• Fried
maargoed, als ik voortaan al het geluid over de onkyo laat gaan zowel van de tv als van de meadiastreamer, dan is hdmi passtrough niet meer nodig toch? en netwerk zou wat mij betreft ook wel uit kunnen.. dat heb ik misschien 3x gebruikt ofzo..

• PcDealer
Freakie1NL schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:41:

In dat geval niet moeilijk doen, en accepteren dat een dergelijke mediadevice energie slurpt.
http://blog.hekkers.net/2...r-consumption-acceptable/
Blogpost uit 2011....
Kortom of uit, maar HDMI passtrough 'standby' dingen vergen natuurlijk gewoon stroom, het is niet als of er mechanische wat kopperepinnetjes een verbinding gaan volgen.
Uit de handleiding van de 646:
where only the essential circuit is operating.
http://www.nl.onkyo.com/d...l_TX-NR646_BAS_ADV_En.pdf
Uit de 626 datasheet:
Hybrid Standby Power-Saving Mode
HDMI passthrough and network connectivity are maintained
while the receiver is powered down. This facilitates use of your TV
and other devices without turning on the receiver, saving energy.

Standby Power Consumption: 0.2 W
http://www.nl.onkyo.com/d...TX-NR626_datasheet_EN.pdf
646 zelfs maar 0,15 Watt:
http://www.nl.onkyo.com/d...TX-NR646_datasheet_EN.pdf

• Nnoitra
Fried schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:19:
maargoed, als ik voortaan al het geluid over de onkyo laat gaan zowel van de tv als van de meadiastreamer, dan is hdmi passtrough niet meer nodig toch? en netwerk zou wat mij betreft ook wel uit kunnen.. dat heb ik misschien 3x gebruikt ofzo..
Als alles via de Onkyo gaat, kan 'hdmi passtrough' inderdaad wel uit.
PcDealer schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:28:
Omdat een receiver nogal wat verbruikt in de aan modus? Als ik het nieuws kijk, hoef ik ook geen surround. Bij een film wel.
Een reciever kan ook prima stereo aan hoor. :)

• PcDealer
Nnoitra schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:35:
[...]
Als alles via de Onkyo gaat, kan 'hdmi passtrough' inderdaad wel uit.

[...]
Een reciever kan ook prima stereo aan hoor. :)
Klopt, maar 70 Watt voor alleen geluid zonder noodzaak m.i. is zonde.

• Nnoitra
Die Wattages zijn van normaal standby, als je HDMI Through aan hebt staan gebruik je de 'Hybrid Standby' en dat zal echt geen 0,15 Watt zijn.
Ik verwacht eerder dat het die 70W 'No-Sound Power Consumption' is.

[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 27-08-2015 13:03 ]

• PcDealer
Ja, en afhankelijk van netwerk aan of uit (0,05 W), maar bij lange na niet de 70 Watt die ik zie in aan modus.

• Nnoitra
PcDealer schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:49:
Ja, en afhankelijk van netwerk aan of uit (0,05 W), maar bij lange na niet de 70 Watt die ik zie in aan modus.
Bij nader inzien (en na een bak koffie) is dat inderdaad misschien wel een beetje veel :+

Maar goed, het is een persoonlijke keus of je het stroomverbruik van je receiver wel of niet te veel vind (voor welke toepassing dan ook).
Persoonlijk vind het gemak van "alles via de onkyo" zwaarder wegen dan die 'paar' centen per jaar.
Ik gebruik de hybrid standby niet en overdag is er niemand thuis en ook 's avonds istie niet altijd in gebruik.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Nnoitra schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:01:
Bij nader inzien (en na een bak koffie) is dat inderdaad misschien wel een beetje veel :+
Mijn 3009 pompt er 60W doorheen. Als ie "uit" staat, met HDMI passthrough aan. Daarom zit ie nu op een klik-aan-klik-uit doosje, meteen uit met de rest. Alles of niets, is niet anders. Ga geen €120 per jaar wasten :)

De nieuwe receivers zijn wat dat betreft wel stukken zuiniger gelukkig, zodat die optie wellicht wel acceptabel is :P

Nickname does not reflect reality

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Mja, Uiteraard kijk ik ook wel op mn energie, maar ik kies gemak boven die paar cent... Ik denk ook wel eens 'Ik doe mn computer nu eens uit ipv dat ik em 10 minuten vanzelf in standby laat staan' Maar ja, dan kom ik er vervolgens achter dat ik de spotjes in de badkamer al een uur aan heb laten staan...

Revive the guild!

• ephymerous
  • Nu online
Door een weekje vakantie pas maandag mijn versterker verstuurt. Wennen hoor dat tv kijken over de speakers van de tv zelf :X
Freakie1NL schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:49:
Zojuist mijn Onkyo weggebracht, hoewel ik er echt enorm blij mee ben (top ding) is dit al de 3de x in minder dan 2,5 jaar dat ik een Onkyo ter reperatie breng. De vorige is na 2 pogingen vervangen voor een nieuwe, en die bleef nu niet meer aan.
Hier ben ik dus ook een beetje bang voor. Iemand bekend of er een ander HDMI board wordt geplaatst of vervangen ze het board met eenzelfde versie en dan wederom fingers crossed?

XXXVI

• Fried
ephymerous schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:33:
Door een weekje vakantie pas maandag mijn versterker verstuurt. Wennen hoor dat tv kijken over de speakers van de tv zelf :X

[...]

Hier ben ik dus ook een beetje bang voor. Iemand bekend of er een ander HDMI board wordt geplaatst of vervangen ze het board met eenzelfde versie en dan wederom fingers crossed?
Bij mij is het board vervangen. alles werkt nu alweer een half jaar naar behoren.. verder kan ik er niet veel over zeggen.. buiten het feit dat het allemaal netjes door onkyo was geregeld.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Fried schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:39:
[...]

Bij mij is het board vervangen. alles werkt nu alweer een half jaar naar behoren.. verder kan ik er niet veel over zeggen.. buiten het feit dat het allemaal netjes door onkyo was geregeld.
De 626 van m'n vader is al 3x bij CE repair geweest, waarbij o.a. 3x het HDMI board vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Dinsdag is mijn onkyo door dhl meegenomen voor reparatie. Daarna heb ik van onkyo niets meer vernomen. Hoe is dit bij anderen gegaan, krijg je een bericht als men het apparaat binnen heeft ?
Stuurt men een bericht met bezorgdatum van het gerepareerde apparaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

DHL stond op maandagochtend plotseling voor de deur, geen bericht vooraf gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Pierre schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:02:
DHL stond op maandagochtend plotseling voor de deur, geen bericht vooraf gehad.
Als ik me niet vergis, was dat voor het bezorgen van de lege doos bij jouw. Dit had je zelf aangemeld.
Mijn vraag is tav de bezorging van het gerepareerde apparaat............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Aloysxda schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:04:
[...]

Als ik me niet vergis, was dat voor het bezorgen van de lege doos bij jouw. Dit had je zelf aangemeld.
Mijn vraag is tav de bezorging van het gerepareerde apparaat............
Dat heb je mis, de lege doos daar had ik bericht van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Pierre schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:05:
[...]

Dat heb je mis, de lege doos daar had ik bericht van gehad.
Dat begrijp ik Pierre.
Mijn vraag was, of we bericht krijgen wanneer de gerepareerde onkyo weer bezorgd wordt ?
Is hier een track and trace nummer van op te vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Nee dat heb ik gevraagd aan Onkyo in Duitsland en dat konden ze me niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Pierre schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:25:
Nee dat heb ik gevraagd aan Onkyo in Duitsland en dat konden ze me niet geven.
Duidelijk. Dan maar afwachten. het zou mooi zijn als we de Onkyo morgen retour zouden krijgen, dan kunnen we swingend het weekend in.
Maar ja, 5 dagen is wat aan de krappe kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hoop het voor je, weet alleen niet of DHL ook op zaterdag bezorgd. En als je niet bent heb je pech er moet namelijk getekend worden voor ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Pierre schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:04:
Hoop het voor je, weet alleen niet of DHL ook op zaterdag bezorgd. En als je niet bent heb je pech er moet namelijk getekend worden voor ontvangst.
Als er maar iemand thuis is; wie er tekent boeit niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Nnoitra schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:06:
[...]

Als er maar iemand thuis is; wie er tekent boeit niet zo.
Ik bedoel er wordt niks bij de buren afgegeven, dus er moet iemand thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapcharlie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 15:56
Waarschijnlijk een ongelofelijke 'noob' vraag, maar ik stel 'm toch.
Gisteravond bezig geweest om het geluid van mijn Pana 42GT60 via hdmi naar mijn TXNR818 te krijgen. Ik heb een hdmi kabel op de monitor uit van mijn receiver naar mijn TV ( op de ARC/hdmi ingang) ,maar wat ik ook instel, zowel op mijn receiver als mijn TV, geen geluid. Ik heb toch geen 2e hdmi kabel (naar een ingang op mijn receiver )nodig om het geluid door te geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Misschien iets in je TV wat niet goed staat, volgens de handleiding (pagina 18) heb je het wel op de juiste hdmi ingang aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 05:29
Staat ARC aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Via deze link kun je je repair status opvragen,

http://www.onkyousa.com/Support/Status/index.php

Ik heb em woensdag verzonden, maar als ik mijn repair nummer gebruik zie ik geen informatie

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 09:33
Hallo,

vanmiddag is onze TX-NR646 binnen gekomen. Daar hebben een paar nette Dali speakers bij maar we hebben een 'klein' probleempje. De TX-nr646 heeft "All channel stereo". Uit de handleiding begrijp ik dat deze niet in alle gevallen (sources) werkt. Echter staat er niet bij welke sources dat dan zijn.

Nu gebruiken we veel spotify en merken op dat het daar niet werkt. Is dat een bug? Of is dat verwacht of is daar iets anders aan te doen? Soms is het fijn om op alle speakers geluid te hebben.

nvm. Heb alle aansluitingen nog eens nagekeken en kwam er achter dat de achterspeakers niet goed stonden aangesloten 8)7 . Op de hoge speakers voor een 7.1 opstelling. Als je dan in de setup aangeeft 5.1 te hebben schakelt de onkyo de extra speakers niet in..

[ Voor 21% gewijzigd door Webgnome op 30-08-2015 19:13 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 09:33
cheapcharlie schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:45:
Waarschijnlijk een ongelofelijke 'noob' vraag, maar ik stel 'm toch.
Gisteravond bezig geweest om het geluid van mijn Pana 42GT60 via hdmi naar mijn TXNR818 te krijgen. Ik heb een hdmi kabel op de monitor uit van mijn receiver naar mijn TV ( op de ARC/hdmi ingang) ,maar wat ik ook instel, zowel op mijn receiver als mijn TV, geen geluid. Ik heb toch geen 2e hdmi kabel (naar een ingang op mijn receiver )nodig om het geluid door te geven ?
Misschien een domme vraag. Maar waar staat de tv op qua audio output? Misschien probeert je tv via SPDIF audio te versturen en niet via HDMI?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Webgnome schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:57:
Hallo,

vanmiddag is onze TX-NR646 binnen gekomen. Daar hebben een paar nette Dali speakers bij maar we hebben een 'klein' probleempje. De TX-nr646 heeft "All channel stereo". Uit de handleiding begrijp ik dat deze niet in alle gevallen (sources) werkt. Echter staat er niet bij welke sources dat dan zijn.

Nu gebruiken we veel spotify en merken op dat het daar niet werkt. Is dat een bug? Of is dat verwacht of is daar iets anders aan te doen? Soms is het fijn om op alle speakers geluid te hebben.
Volgens mij kan je hier altijd voor kiezen, althans bij mijn 616... Spotify sowieso.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapcharlie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 15:56
Dank voor alle reacties op mijn vraag over mijn ARC probleem, ik heb nog geen tijd gehad om alle adviezen en tips uit te proberen, maar dat gaat binnenkort wel lukken.
Update : nog even gekeken op het Pana-Plasma forum , blijkt dat de Mede8er 500 de stoorzender is !
Deze losgekoppeld- alles werkt zoals het hoort, hoe zou je hier achter komen zonder forum ? 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door cheapcharlie op 30-08-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Is het mogelijk om geluid via speakers en via TV te krijgen?

Ik heb een TX-NR636. Ik kan zo één twee drie niet in de menu vinden waar ik dat moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MM99 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:39:
Is het mogelijk om geluid via speakers en via TV te krijgen?

Ik heb een TX-NR636. Ik kan zo één twee drie niet in de menu vinden waar ik dat moet instellen.
Ehh, audio komt sowieso binnen via HDMI op je TV neem ik aan? Deze harder zetten? Dan heb je beiden (waarom je het wilt is een tweede, er zit soms ook nog eens ergens een vertraginkje maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Op mijn Samsung 4 of 5 serie, heb ik de keus; Externe luidspreker of Intern,

Zoals hierboven, waarom zou je dat willen?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Jelte,89 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:00:
Via deze link kun je je repair status opvragen,

http://www.onkyousa.com/Support/Status/index.php

Ik heb em woensdag verzonden, maar als ik mijn repair nummer gebruik zie ik geen informatie
Ik heb 'm maandag verzonden maar hetzelfde verhaal hier, ding komt vanzelf wel terug :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Exorcist schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:45:
Ehh, audio komt sowieso binnen via HDMI op je TV neem ik aan? Deze harder zetten? Dan heb je beiden (waarom je het wilt is een tweede, er zit soms ook nog eens ergens een vertraginkje maar dat terzijde).
Nee, je receiver haalt het audiodeel uit het HDMI signaal als-ie aan staat, want als je receiver aan staat, dan mag je verwachten dat je ook wenst dat je receiver voor het geluid zorgt. En daar is je receiver veel beter in dan je tv.

Alleen als je receiver uit staat, en je HDMI passthrough aan hebt staan, dan bevat het signaal naar je tv ook audio.

Met andere woorden: je kunt kiezen of je receiver het geluid weergeeft of je tv, maar beide, dat gaat niet gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ikweethetbeter schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:53:
[...]

Nee, je receiver haalt het audiodeel uit het HDMI signaal als-ie aan staat, want als je receiver aan staat, dan mag je verwachten dat je ook wenst dat je receiver voor het geluid zorgt. En daar is je receiver veel beter in dan je tv.

Alleen als je receiver uit staat, en je HDMI passthrough aan hebt staan, dan bevat het signaal naar je tv ook audio.

Met andere woorden: je kunt kiezen of je receiver het geluid weergeeft of je tv, maar beide, dat gaat niet gebeuren!
Zou zweren dat het anders was, maar ik test het net even in de woonkamer en geen geluid inderdaad (Sony KDL-W828BB/TX-NR509/Humax 5200). Misschien ben ik de war met de andere TV hier (Samsung) die op een Pioneer HDMI versterker is aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Dus het kan niet? Jammer! Want dan zou ik weer paar extra speakers hebben hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Ik lees net in de handleiding dat het kan, als je TV ARC (audio return channel) ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
MM99 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:18:
Dus het kan niet? Jammer! Want dan zou ik weer paar extra speakers hebben hehe
Wat voegen die belabberde tv-speakertjes toe aan het mooie geluid via je receiver? Daarnaast heb je een timing issue. Dit wil je niet!
MM99 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:26:
Ik lees net in de handleiding dat het kan, als je TV ARC (audio return channel) ondersteund.
Duhhh…

Als je tv de bron is, dan kun je natuurlijk zowel via je tv als via je receiver het geluid weergeven.

Als je bron iets anders dan je tv is, en je deze bron (vanzelfsprekend) op je receiver, de audio video hub van je installatie, hebt aangesloten, dan gaat dat wat ik eerder heb geschreven op:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:42
Onkyo maar eens een mail gestuurd over mijn center channel probleem. Ik krijg het niet voor elkaar om em weer aan de gang te krijgen. De kabel en de speaker zijn goed, de settings lijken prima. Hij herkent gewoon niet dat mijn speaker is aangesloten lijkt het wel. Best frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
Even een vraagje wat ik kom er niet uit.

Achter op de Onkyo TX-NR535 zit ook een Remote Control ingang (linksboven) kan ik hierin een IR extender plaatsen?

Want ik zou graag de versterker achter een deurtje willen hebben.
Pagina: 1 ... 12 ... 40 Laatste