Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:54:
[...]

Ter verduidelijking, ik zet hem terug opnieuw aan gewoon om te kijken of die nog terug aanspringt, heb hem dan altijd meteen terug uitgezet om te rusten.

Het betreft een 5.1 opstelling met 4x Focal SIB en 1x Focal SIB XL. Lijken mij geen moeilijke speakers en al zeker niet met hun gevoeligheid van 90db.

Ik bekijk vanavond even de kabels. Zou het wel verrassend vinden aangezien het dan toch 'altijd' zou voorvallen?
Vandaag weer het geval maar dan erger denk ik.. Weken lang zonder problemen televisie kunnen kijken of radio beluisteren, vandaag kijk ik een film, tijdens de actie scene zet ik het volume van de Onkyo op 42, zodat alles lekker luid klinkt, maar ik word er zeker niet doof van en na 3 minuten alles uit en een rookpluim uit de Onkyo :( Riekt ook sterk verbrandt. Heb de stekker eruit gehaald en ben benieuwd wat die binnen een uurtje nog gaat doen :( :( :( Lijkt mij echt straf dat die het niet trekt. Wel is het zo dat mijn speakers 6ohm zijn, en hij dat misschien niet zo lekker vindt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je eenmaal rook ziet dan heb je permanente schade. Zou hem dan sowieso al niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 05:29
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 16:46:
Wel is het zo dat mijn speakers 6ohm zijn, en hij dat misschien niet zo lekker vindt.
Zou niet uit mogen maken, Onkyo zou dat aan moeten kunnen. Maar hoe heb je alles aangesloten? Is het mogelijk dat er kortsluiting gemaakt is in de kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweethetbeter schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:52:
[...]

Zou niet uit mogen maken, Onkyo zou dat aan moeten kunnen. Maar hoe heb je alles aangesloten? Is het mogelijk dat er kortsluiting gemaakt is in de kabels?
Ik heb zojuist alle kabels ontkoppelt en heb geen kortsluiting gezien. Ook vind ik het heel verdacht dat die weken lang op een laag volume perfect speelt en als ik hem dan goed luid zet om het cinema gevoel te krijgen dan valt die uit na een paar minuten of zoals nu rookt die.

Heb dus alles ontkoppelt, versterker aan gezet en er kwam nog meer rook uit en valt gewoon terug uit, kapot dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:26:
Heb al jaren een TX-SR607 en 2 weken geleden sloeg die plots af tijdens een film. Het standby lampje knipperde rood. Heb hem toen afgezet en weer aan, en die deed het gewoon terug.

Nu 2 weken later, film aan het zien, DTS-HD MASTER, goed luid, weer hetzelfde, versterker springt af en standby lampje pinkt rood.. Nu staat die wel heel warm, maar dat is altijd al zo geweest. Hij staat ook niet in een kast, gewoon op de kast, vrij. Als ik hem dan uitzet en weer aan doe blijft die gewoon spelen. Heb zo de indruk dat het niet lang meer zal duren :(
Open schroeven en kijken of er stof in zit.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lip schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:00:
[...]

Open schroeven en kijken of er stof in zit.
Zoals je hierboven kan lezen heeft die vandaag zijn laatste rook uitgeblazen dus je tip komt te laat ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik zat toen ik dat schreef op pagina 38 of 39. :( Kijk sowieso of er nog iets onder coulance regelt kan worden, nooit geschoten is altijd mis. :Y

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
Neem contact op met Onkyo. Rook uit een consumentenproduct mag niet voorkomen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb contact opgenomen met Onkyo maar net zoals andere grote bedrijven is dat een standaard antwoord:
I'm sorry to read that you are experiencing problems with one of our products. For service and repair assistance in Belgium, please be so kind to contact your local authorized service point directly.
Dan maar naar het Belgisch service point gemaild en die heeft gevraagd of ik de versterker wou binnen doen. Heb dat deze ochtend gedaan en net mailtje gekregen dat een reparatie 205,77eur zou kosten indien ik daar voor kies.

Heb sinds gisteren een Marantz SR5009 gekocht dus heb hem niet persé nodig en als ik die laat maken voor 200eur, denk niet dat ik die op de 2dehands markt voor meer dan 200eur kan verkopen dus weet niet goed wat er mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 17:06
Oke, een vriend van me heeft een alles-in-1 set gekocht van Onkyo, de S3505 dacht ik. Ik heb hem aangegeven dat een apparaat voor 319 euro INCLUSIEF een 5.1 speakerset nooit geweldige kwaliteit kan zijn, maar dat negeert hij.

Nu ken ik zijn meubel waar het staat, en een 'normale maat' receiver past daar niet in, daarvoor is de verticale ruimte niet groot genoeg. De Onkyo die hij nu heeft past echt nét in het meubel. Ik krijg mijn pink er niet tussen gestoken.

Ik heb het ding bekeken, en na een 1 uur aan te hebben gestaan was het ding heet. Zo heet, dat je je hand graag weg trekt van de bovenkant. Na 1,5 uur (dus een half uur verder na de 1e check) was het ding nog heter. Ik heb hem dit ook aangegeven voor hij het ding kocht, maar ook dat heeft hij genegeerd. Als ik dat dan combineer met -van wat ik hier @tweakers gelezen heb- zwakke HDMI bordjes in Onkyo apparaten (voor zo ver dat nu nog actueel is) dan vrees ik dat het ding het gewoon niet lang uit gaat houden.

Ik heb zelf een Marantz SR7009 die ook warm wordt, maar komt niet eens in de richting van hoe heet die Onkyo wordt. Daarnaast heb ik meer dan genoeg koeling. Ik heb hem, juist met het oog op de beperkte ruimte die hij heeft, ook een Marantz NR-1xxx aangeraden, maar die is een stukje duurder en daar zitten geen speakers bij.

Overigens heeft hij momenteel een Samsung setje staan en ik heb hem al gezegd dat hij niet alles in 1x hoeft te doen, en dat hij zolang die samsung speakertjes kan gebruiken, maar hij negeert ook dat en zijn gierigheid (want dat is het) voert de boventoon.

Uiteraard heeft hij garantie op het apparaat, maar ik ben benieuwd wat er gebeurd als het ding defect gaat door hitte? Is dat gewoon een garantiekwestie of zitten daar al direct kosten aan? Want hij kan het ding nog ruilen volgens mij.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Just_A_User schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:59:
Ik heb hem, juist met het oog op de beperkte ruimte die hij heeft, ook een Marantz NR-1xxx aangeraden, maar die is een stukje duurder en daar zitten geen speakers bij.
Misschien ook naar Pioneer kijken dan, met een D-amp er in. Die werd hier lang niet zo warm als de huidige Onkyo (ook niet bij "volle" belasting). Uiteraard kom je ook dan helaas in een hoger segment qua bedrag uit.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Brad Pitt schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:04:
[...]

Misschien ook naar Pioneer kijken dan, met een D-amp er in. Die werd hier lang niet zo warm als de huidige Onkyo (ook niet bij "volle" belasting). Uiteraard kom je ook dan helaas in een hoger segment qua bedrag uit.
Die ken ik niet eens, maar kijk, dat is in ieder geval een alternatief. Maar, koppig als hij is moet en zal hij er een speakerset bij hebben, mét een passieve amp. Dat laatste is echt heel belangrijk voor hem. De reden daarvoor heeft hij niet gegeven, maar aangezien hét verschil tussen actief en passief is dat een actieve sub zijn eigen stroomvoorziening nodig heeft denk ik dat dat het is, want dat is duurder qua stroomverbruik (I shit you not).

Ik verwacht dus niet dat hij gaat ruilen of wat dan ook, maar daarom ben ik ook benieuwd naar wat er gebeurd als dat ding stuk gaat. In de handleiding zal vast staan dat het ding genoeg ruimte moet hebben om te ademen, en daar voldoet hij nu niet aan. Daar staat tegenover dat ze dat bij de reparateur niet weten, dus komen er dan direct kosten bij kijken of is het echt volledig garantie (maar de vraag is daarna, dan krijg je hem terug, en hij gaat dan hetzelfde probleem weer hebben want hij komt weer in hetzelfde meubel met dezelfde gevolgen van dien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Nu online
Just_A_User schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:08:
[...]
Ik verwacht dus niet dat hij gaat ruilen of wat dan ook
maar daarom ben ik ook benieuwd naar wat er gebeurd als dat ding stuk gaat.
Like, who cares? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Nou, ik ben wel benieuwd, want als dat óók geld kost dan is hij uiteindelijk meer geld kwijt dan hij nu bespaard heeft door niet iets meer uit te geven. Dat zou zonde zijn, en ik weet niet of hij al zo ver gedacht heeft.

Overigens heeft die Onkyo een andere schaalverdeling qua geluid ofzo, want hij speelde op 32/33. Het klonk niet hard (wat prima is) maar toch was het ding loeiheet. Dus eigenlijk min of meer alleen al van gewoon dat hij aan staat, laat staan dat hij moet performen.

[ Voor 26% gewijzigd door Just_A_User op 06-07-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Just_A_User schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:08:
[...]

Die ken ik niet eens, maar kijk, dat is in ieder geval een alternatief. Maar, koppig als hij is moet en zal hij er een speakerset bij hebben, mét een passieve amp. Dat laatste is echt heel belangrijk voor hem. De reden daarvoor heeft hij niet gegeven, maar aangezien hét verschil tussen actief en passief is dat een actieve sub zijn eigen stroomvoorziening nodig heeft denk ik dat dat het is, want dat is duurder qua stroomverbruik (I shit you not).
Volgens mij is het stroomgebruik het enige voordeel, een actieve klinkt veel beter. Een versterker/receiver kan nooit genoeg vermogen leveren om een subwoofer voldoende geluid te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
WALUIGI96 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:37:
[...]

Volgens mij is het stroomgebruik het enige voordeel, een actieve klinkt veel beter. Een versterker/receiver kan nooit genoeg vermogen leveren om een subwoofer voldoende geluid te geven.
Dat begrijp ik, en hij ook want hij was bereid die meerwaarde in geluid in te leveren voor het mindere stroomverbruik met een passieve sub maar ik ben vooral benieuwd naar de garantie afhandeling op het moment dat het fout zou gaan. Bestaan die HDMI bord problemen (nog steeds) voor de receiver die bij die S3505 set zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20
Just_A_User schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:04:
[...]

Bestaan die HDMI bord problemen (nog steeds) voor de receiver die bij die S3505 set zit?
De nieuwere modellen doen het tot op heden goed/beter dan de modellen van de jaren ervoor. Ik weet echter niet welke receiver de basis is van de gekochte set. Al is het een relatief nieuw model zou ik daar geen houvast aan nemen als je zo weinig ruimte hebt dat je pink niet eens tussen receiver en kast kan. Dat soort opstellingen is vragen om problemen. Je kan het serienummer invoeren op de site van Onkyo om te zien of het toestel valt onder die van garantie tot 2018 door HDMI problemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Just_A_User schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:59:
Oke, een vriend van me heeft een alles-in-1 set gekocht van Onkyo, de S3505 dacht ik.
* knip *

Dit is natuurlijk nergens voor nodig en een alles behalve constructieve bijdrage.

[ Voor 32% gewijzigd door S1NN3D op 09-07-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Nou, ik heb een meubel Quint van Goossens. Als je dat meubel op zoekt kun je zien dat daar behoorlijk wat ruimte in is. Ook heb ik hier in het Marantz topic wat foto's gepost toen ik mijn 7009 binnen kreeg. Maar, als dat je tevreden stemt wil ik best wel wat foto's maken vanavond voor je, met een briefje met je naam er op erbij ofzo hoor.

Als je dat niet nodig vindt, dan vind ik het ook niet nodig dat je met dergelijke beschuldigingen komt.

[ Voor 14% gewijzigd door S1NN3D op 09-07-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
FeaR schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:38:
[...]

De nieuwere modellen doen het tot op heden goed/beter dan de modellen van de jaren ervoor. Ik weet echter niet welke receiver de basis is van de gekochte set. Al is het een relatief nieuw model zou ik daar geen houvast aan nemen als je zo weinig ruimte hebt dat je pink niet eens tussen receiver en kast kan. Dat soort opstellingen is vragen om problemen. Je kan het serienummer invoeren op de site van Onkyo om te zien of het toestel valt onder die van garantie tot 2018 door HDMI problemen.
Als ik het zo gauw op zoek dan zit er een R393 receiver bij, welke los niet verkrijgbaar is zo te zien, maar ik kan me voorstellen dat die R393 gewoon een bestaande receiver is met een ander typenummer omdat hij nou eenmaal alleen bij dat pakket zit ofzo?

Ja ik ben ook bang dat het vragen om problemen is, en dan is het weg gegooid geld, wat zonde is. Dat je hem dan eventueel onder garantie gerepareerd krijgt is top, maar als je 'm dan weer terug plaatst op dezelfde plek is het gewoon wachten tot je hetzelfde euvel weer terug krijgt :{

Ja, het is echt zo smal. Vrijwel elke andere gangbare receiver past niet, en ik ken geen andere 'minder hoog dan gangbaar' receivers, anders dan de NR1xxx serie, maar ja, die zijn inderdaad wel een stukje duurder, zeker als je ook 4k processing wil om voorbereid te zijn op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Just_A_User schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:52:
[...]
Dat je hem dan eventueel onder garantie gerepareerd krijgt is top, maar als je 'm dan weer terug plaatst op dezelfde plek is het gewoon wachten tot je hetzelfde euvel weer terug krijgt :{
Dat laatste geldt voor alle Onkyo's die onder die garantie vallen. Een nieuw HDMI-board kan ook weer sneuvelen...
Ja, het is echt zo smal. Vrijwel elke andere gangbare receiver past niet, en ik ken geen andere 'minder hoog dan gangbaar' receivers, anders dan de NR1xxx serie, maar ja, die zijn inderdaad wel een stukje duurder, zeker als je ook 4k processing wil om voorbereid te zijn op de toekomst.
Pioneer VSX-S510: klasse D versterking, slimline-model, aansluiting voor passieve subwoofer en 4K Ready.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
FeaR schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:38:
[...]

Dat laatste geldt voor alle Onkyo's die onder die garantie vallen. Een nieuw HDMI-board kan ook weer sneuvelen...

[...]

Pioneer VSX-S510: klasse D versterking, slimline-model, aansluiting voor passieve subwoofer en 4K Ready.
Ja nou ja, er is wel een alles-in-een-setje gebaseerd op Pioneer, maar dat was niet degene die jij nu noemt, want die Pioneer uit die set zou alleen maar passen als hij de pootjes er onderuit zou draaien. En Pioneer is w.s. een wat minder 'klinkende' naam dan de Onkyo. Er was ook nog een alternatief van Yamaha, maar die was dan weer 150 euro duurder ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Just_A_User schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:08:
[...]
Ja nou ja, er is wel een alles-in-een-setje gebaseerd op Pioneer, maar dat was niet degene die jij nu noemt, want die Pioneer uit die set zou alleen maar passen als hij de pootjes er onderuit zou draaien. En Pioneer is w.s. een wat minder 'klinkende' naam dan de Onkyo. Er was ook nog een alternatief van Yamaha, maar die was dan weer 150 euro duurder ofzo.
Volgens mij is die Pioneer VSX-S51 ook niet veel goedkoper dan het gehele setje van Onkyo tezamen. Los setje speakers daarnaast kopen gaat er ook niet inzitten dan. Pootjes onder een receiver vandaan halen is ook niet handig. Veelal zitten de gaten om koelere lucht aan te zuigen aan de onderzijde. Qua naam is maar net wat je er zelf van maakt, zo heb ik Pioneer op sommige vlakken hoger staan dan Onkyo.

Maar ik zou de beste man laten doen waar hij zelf zin in heeft. Je hebt hem gewaarschuwd en meer kan je niet doen als hij toch door wil zetten. Dit soort mensen is de energie die je er in steekt niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:32
Sinds afgelopen dinsdag ben ik eigenaar van een TX-NR646 (ter vervanging van mijn oude TX-SR705).

Alles bijna het zelfde aangesloten als ik op de 705 had gedaan, alleen heb ik een vreemd issue met mijn kpn ontvanger (arcadyan HMB2260) en de versterker.

Het probleem is als ik via mijn logitech harmony 650 de activity 'TV kijken' start dat alles netjes werkt, alleen naar +/- 30 sec gaat het beeld op zwart (of wel, de versterker zegt dat ie geen input heeft).
Alleen in de eerste 30 sec heb ik wel beeld.

Ik heb de KPN ontvanger aangesloten gehad op verschillende HDMI inputs, alleen dit hielp al niet.
Ook andere kabels hielp niet.

Nu was ik gisteren weer even bezig met 'prutsen' en had ik hem op de input 'CBL/SAT' gezet i.p.v. 'TV'.
Wederom de activity starten en nu viel me op dat de versterker eerst naar 'CBL/SAT' gaat en na +/- 30 sec toch weer naar 'TV'.

Volgens mij stuurt de harmony geen signaal dat de versterker naar deze input moet gaan (heb mijn hand er voor gehouden en het gebeurde nog steeds).

Toen dus de optie 'RIHD' uitgeschakeld en toen ging het goed.

Dus blijkbaar stuurt de kpn ontvanger (gok ik) het signaal dat hij weer naar de input 'TV' moet.
Alleen als ik de HDMI ingang koppel aan de input 'TV', dan doet hij precies hetzelfde en verdwijnt ook het beeld naar +/- 30 sec.

Heeft iemand een zelfde probleem met RIHD?

Nadeel is als RIHD is uitgeschakeld, dan werkt de ARC niet meer....
End it vond ik juist een vooruit gang tenopzichte van mijn oude versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:23
Ik heb op mijn Onkyo TX-NR636 de optie 'Automatic Standby' aanstaan.

Volgens mij houdt dit in dat het apparaat automatisch standby gaat als het 20 minuten lang geen audio- en video-input binnenkrijgt.
Helaas wordt de functie ook wel eens ten onrechte geactiveerd, dus dan gaat de versterker uit als er TV gekeken wordt.

TV loopt via de coaxiale ingang, en het gebeurt niet consequent.
Niet onoverkomelijk, wel storend. Iemand enig idee?
Kan de functie natuurlijk uitschakelen, maar als het goed werkt lijkt het me wel heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
stimpyrulez schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:33:
Nadeel is als RIHD is uitgeschakeld, dan werkt de ARC niet meer....
End it vond ik juist een vooruit gang tenopzichte van mijn oude versterker.
ARC is mooi, en ik snap niet dat deze instelling gecombineerd moet zijn met alle auto HDMI schakel shit, want dat werkt zelden.

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om een toslink kabeltje van de tv terug naar de receiver te gebruiken. Dan zijn ineens al je problemen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 20:19
Laatst de HT-S7705 gekocht. Klinkt voor mijn eisen erg goed. Nu wil ik er graag ook een headset (hoeft niet draadloos) op aansluiten, om nog steeds surround geluid tijdens het gamen te horen. Is dit mogelijk? Heb nu een Razer Kraken 7.1. Die werkt in ieder geval niet. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljvandewerken
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10-2021
.... :( vandaag hield m'n TX-NR414 er opeens mee op na opnieuw aanzetten via de TV-remote.
Heel kort een berichtje op de display 'AMP Speaker' .

Na heel veel zoeken, instellingen proberen, kortsluiting controleren blijkt dit een 'fabrieks fout' te zijn, die gewoon bekend is bij ONKYO. Na een serienummer controle krijg je extra garantie aangeboden, en kun je een 'stuur-op-in-doos-met-label' service aanvraag doen. Hiermee verstuur je je TX-NR414 naar een Europees servicepunt, en krijg ik hem hopelijk snel gerepareerd terug.

Ik kan m'n ONKYOtje maar slecht missen, nu alleen muziek en film kijken via TVspeakertjes van Samsung,,,da's echt afzien.

Nu hopen dat de boel snel en correct wordt afgehandeld... zijn er meer 'lotgenoten' die hun ervaring hiermee willen laten weten?!.. :9

-just added: heb het forum nog 'even' doorgelezen; heel veel 'lotgenoten' dus.. ik houd jullie op de hoogte over de afhandeling. Deze TX-NR414 destijds aangeschaft via iBood actie; als iemand van z'n TX-NR646 af wil, hoor ik het graag ;)..

[ Voor 13% gewijzigd door ljvandewerken op 10-07-2015 14:50 . Reden: doorlezen ouder topics en reacties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik was mijn txnr-609 een week kwijt. (hdmi board vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljvandewerken
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10-2021
Lip schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:48:
Ik was mijn txnr-609 een week kwijt. (hdmi board vervangen)
- nou, dat is nog te overzien... I'll keep you all posted ( en stiekum toch m'n vrijdag naar de klote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Onkyo heeft twee nieuwe telgen aangekondigd. Binnenkort volgen twee nieuwe AV-receivers in samenwerking met Pioneer. De TX-RZ800 en de TX-RZ900 ondersteunen nieuwe surround-technieken als Dolby Atmos en DTS:X.

Qua looks is het wel anders dan de Onkyo's die we kennen. Lijkt massiever en ook wat richting Rotel met de vele kleine knopjes.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/b6fena6TAk25TuAq5HcnmgOo/full.jpg

Intern wel mooi met een ringkern:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1yd7BJHsNqmG6zp5h9SdAfdk/full.jpg

Onkyo-site:
TX-RZ800
TX-RZ900

Bronnen:
Home Cinema Magazine en Hifi.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Die ringkern is wel mooi, is er iets van een introductieprijs bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De Onkyo TX-RZ900 met 200 Watt aan vermogen per kanaal wordt in augustus op de markt gebracht voor 1.349,99 Britse ponden. De TX-RZ800 met 185 Watt aan vermogen per kanaal komt in dezelfde maand uit voor 1.049,99 Britse ponden. De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekendgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 07:52
Heb een vreemd probleem met mijn Onkyo HT-RC660.De NET instelling (voor spotify en internet radio) schakeld na ongeveer 2 uur over naar TV.
Druk ik dan weer op NET gaat hij op hybrid standby.

Verder geen problemen met de receiver,het lijkt op een firmware probleem (ik heb de laatste versie)of is hier meer aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Wie weet raad en/of heeft advies.

In april 2013 heb ik een Onkyo TX-NR414 gekocht. Vorig jaar is het hdmi-board vervangen via het inmiddels bekende garantieprogramma. Nu een jaar later heb ik weer hetzelfde probleem, lijkt het.

Als de receiver aan staat (open kast) valt hij ineens uit. Ook gebeurt het weleens dat wanneer de power-knop wordt ingedrukt, de receiver niet eens aan gaat, maar zo maar (onverwachts) na bijv. 30 min wel aan gaat.
Wat zou dit kunnen zijn? Heeft iemand een idee en evt. advies?
De officiële garantietermijn is voorbij, reparatie is misschien nog mogelijk, maar de vraag is of ik dat nog wel wil. Straks (na flinke reparatie) misschien na een jaar weer hetzelfde probleem....
Heb inmiddels Onkyo gemaild, hopelijk levert dat nog wat op. Ook sn ingevuld op Onkyo website, maar de website geeft (terecht) aan dat apparaat als is gefixd.

Herkent iemand deze problemen? Heb jullie ideeën voor een oplossing?

[ Voor 14% gewijzigd door vmb op 12-07-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik word onderhand gestoord van de volumeknoppen van de RC-801M (TX-NR509). Waar ik voorheen de haperende knoppen nog functioneel kon krijgen door de contacten te reinigen met pure alcohol, is het nu wel over. Knoppen reageren uiterst moeizaam (volume up/down), alle overige knoppen werken prima. Enige "oplossing" vanuit Onkyo is een nieuwe AB bestellen, maar ik weiger om dat geld te besteden aan iets wat, volgens mij, een bekend probleem is. Ben in ieder geval niet de enige met een toch vrij specifiek probleem.

Misschien toch maar 's op zoek naar een andere versterker voor in de woonkamer. Dit en het sporadisch verliezen van beeld/geluid (gelukkig zeer weinig en voor een duur van 3 seconden) duwen me bijna over het randje. Meer dan vier HDMI poorten zouden verder ook veel beter uitkomen. Twijfel, twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Een remote app op je telefoon?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

kraades schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:20:
Een remote app op je telefoon?
Heb ik, maar dat is veel te omslachtig om even het volume aan te passen. Los van het feit dat dat m'n accu te veel zou belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Exorcist schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:30:
[...]
Heb ik, maar dat is veel te omslachtig om even het volume aan te passen. Los van het feit dat dat m'n accu te veel zou belasten.
Ik gebruik PlugPlayer for iOS om foo_upnp foobar2000 op Windows te bedienen, hele library (groot!) blijft bij de tijd. Als ik verder mijn iPhone 4 laat rusten, maar wel van 9 tot 18 muziek aanheb via mijn iPhone is de batterij krap 10 leger, met wel 9 uur verbruik in iOS :). Misschien is dat met jouw phone en de Onkyo remote app 3 ook niet veel meer? Hoe vaak stel je het volume anders in?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:30:
[...]

Ik gebruik PlugPlayer for iOS om foo_upnp foobar2000 op Windows te bedienen, hele library (groot!) blijft bij de tijd. Als ik verder mijn iPhone 4 laat rusten, maar wel van 9 tot 18 muziek aanheb via mijn iPhone is de batterij krap 10 leger, met wel 9 uur verbruik in iOS :). Misschien is dat met jouw phone en de Onkyo remote app 3 ook niet veel meer? Hoe vaak stel je het volume anders in?
Vaak genoeg, verschillende bronnen, verschillende films/series/TV/games/Internet Radio/DLNA etc.
Werken met de app is leuk om een ander nummer op te zetten als ik in de tuin zit, maar voor het volume een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Maak je eigen interface.
Website met twee grote knoppen volume up en down. :)
http://michael.elsdoerfer.name/onkyo/ISCP-V1.21_2011.xls

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:34
Ik heb sinds kort een Onkyo TX-NR636, fijn ding, veel inputs en prima in te stellen, op één ding na....

Hij is gekoppeld met mijn TV via Audio Return Channel. Als ik mijn TV aanzet, gaat mijn receiver ook aan (top!). Maar.... Als ik de receiver aanzet, gaat mijn TV ook aan, en dat wil ik niet.
Ik heb een plasma tv en om voor internetradio (of geluid via bluetooth) mijn tv aan te laten staan dat vervolgens inbrandt, lijkt me niet prettig.

Is het mogelijk om zonder de link wel alleen de receiver aan te krijgen? Vanuit de instellingen kom ik niet ver ;(

Edit: Ik kan op mijn tv de koppeling uitzetten dat hij aan moet springen als een gekoppeld apparaat dat aangeeft. Dat uitzetten en het is opgelost :)

[ Voor 11% gewijzigd door Beerkeeper op 19-07-2015 09:10 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
En anders in de oude situatie de tv in de bespaarstand zodat het beeld op zwart gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kan het zo snel niet vinden, maar als je gebruik maakt van de cashback als vergoeding op een (semi)defecte versterker: moet je dan de versterker via Onkyo aanschaffen, of een andere Onkyo kopen en vervolgens e.e.a. claimen?

Ik neem aan dat mijn 509 in aanmerking komt op de verlengde garantie (ding staat half ingebouwd, kan zonder het uithalen van toeren het serienummer niet zien) en zou dan in mijn geval het beste een 545 nemen. En de vergoeding is dan 100 Euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Kun je via het menu niet de serial opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PcDealer schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:31:
Kun je via het menu niet de serial opvragen?
Heb al gekeken, maar volgens mij niet. Misschien dat het nog ergens met een TCP/IP stream wordt meegegeven maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Denk dat dit wel de beste plek is om te vragen.

Heb hier sinds vandaag een Xbox One staan maar die aangesloten op het bd/dvd hdmi kanaal maar krijg alleen maar stereo geluid. Geen 5.1 Wat dus niet de bedoeling is met een volle 5.1 setup.

Welke instellingen moet ik hiervoor gebruiken?

Setup:
Iiyama 27" scherm HDMI aangesloten op de TX-NR626 en de xbox als input device op bd/dvd.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Wellicht vind je op deze pagina de oplossing:
http://www.gamefaqs.com/boards/691088-xbox-one/67927065

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

The_12oach schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:56:
Denk dat dit wel de beste plek is om te vragen.

Heb hier sinds vandaag een Xbox One staan maar die aangesloten op het bd/dvd hdmi kanaal maar krijg alleen maar stereo geluid. Geen 5.1 Wat dus niet de bedoeling is met een volle 5.1 setup.

Welke instellingen moet ik hiervoor gebruiken?

Setup:
Iiyama 27" scherm HDMI aangesloten op de TX-NR626 en de xbox als input device op bd/dvd.
Zou redelijk uit zichzelf moeten gaan met HDMI. Vaak helpt het wel als je eerst de versterker aanzet en dan pas je console (geldt ook voor de PS4). Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach

The_12oach

Heb ik ook geprobeerd, enigste manier dat hij 5.1 wilt doorgeven is als ik hem op Direct zet. Dus onversterkt. En dat is te merken geluid moet op minimaal 50 staan nu maar goed het werkt.

Hopelijk doet de me Yamaha dat straks wat beter.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
The_12oach schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:13:
Heb ik ook geprobeerd, enigste manier dat hij 5.1 wilt doorgeven is als ik hem op Direct zet. Dus onversterkt. En dat is te merken geluid moet op minimaal 50 staan nu maar goed het werkt.

Hopelijk doet de me Yamaha dat straks wat beter.
Hoe heb je je XBox ingesteld? Wat is je volume daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach

The_12oach

ikweethetbeter schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:31:
[...]

Hoe heb je je XBox ingesteld? Wat is je volume daar?
7.1 ongecomprimeerd en volume staat waar dat van toepassing is altijd op 100.
Dit zijn overigens de standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
Had 3 weken terug mijn nr636 naar de mediamarkt teruggebracht ivm happerende hdmi ingangen (beeld viel weg) vandaag een gloednieuwe nr646 ontvangen, toppie

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Dat is een erg goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Nu online
The_12oach schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:13:
Heb ik ook geprobeerd, enigste manier dat hij 5.1 wilt doorgeven is als ik hem op Direct zet. Dus onversterkt.
Direct heeft niets te maken met versterking. In deze staan echter bijv. de DSP-dingen uit.

Als je de receiver op Dolby IIx/z of zoiets zet zou je gewoon over "alle" luidspreakers geluid moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Brad Pitt schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:16:
[...]

Direct heeft niets te maken met versterking. In deze staan echter bijv. de DSP-dingen uit.

Als je de receiver op Dolby IIx/z of zoiets zet zou je gewoon over "alle" luidspreakers geluid moeten hebben.
Dolby PLII(x) is stereo, waar de versterker zelf zijn zegje over doet. Mijden, tenzij je een stereobron over alle speakers wilt hebben met wat effect. De Xbox One (en PS4) kun je dan beter op Bitstream laten en DD/DTS laten uitvoeren.

Wat ik niet begrijp aan beide consoles, zeker niet itt de 360 en PS3, is dat de Bitstream optie vastgezet moet worden op DTS óf DD; waarom kan, zoals voorheen, het spel/BR zelf niet bepalen wat het formaat is? Zo is het nog geforceerd. Nog vreemder vind ik dat ook de nieuwe generaties consoles geen DD-THD of DTS-HD MA uitvoeren maar nog immer het vertrouwde DD 5.1 of DTS.

Verder geen last van, maar vraag het me wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Exorcist schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:37:
[...]
Wat ik niet begrijp aan beide consoles, zeker niet itt de 360 en PS3, is dat de Bitstream optie vastgezet moet worden op DTS óf DD; waarom kan, zoals voorheen, het spel/BR zelf niet bepalen wat het formaat is? Zo is het nog geforceerd. Nog vreemder vind ik dat ook de nieuwe generaties consoles geen DD-THD of DTS-HD MA uitvoeren maar nog immer het vertrouwde DD 5.1 of DTS.

Verder geen last van, maar vraag het me wel af.
De PS3 moest je ook forceren naar mijn weten. Als je zowel Dolby Digital als DTS aan had gevinkt dan startte de game - welke ook DTS had - eigenlijk altijd nog op in Dolby Digital. Om DTS te forceren moest je dan DD uitvinken bij de uitvoer. Enkele games - Uncharted - gaven in game de optie welke track er gespeeld moest worden, daar zou mijn voorkeur liggen. Switcht toch een stukje makkijker dan telkens in de instellingen van de console dingen aanpassen. Zeker als je - wederom Uncharted - dan ook nog eens de keuze hebt voor 7.1 LPCM wat in feite een hogere track dan DTS en DD is.

Overigens staat mijn PS4 op DTS aangezien ik met LPCM toch het LFE-kanaal mis. Waarbij het ook de vraag is of de hogere bitrate van de HD Audio meerwaarde heeft, meer kanalen kan ik dan eerder inkomen.
Brad Pitt schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:16:
[...]

Dus precies wat je wilt lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

FeaR schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:49:
[...]

De PS3 moest je ook forceren naar mijn weten. Als je zowel Dolby Digital als DTS aan had gevinkt dan startte de game - welke ook DTS had - eigenlijk altijd nog op in Dolby Digital. Om DTS te forceren moest je dan DD uitvinken bij de uitvoer. Enkele games - Uncharted - gaven in game de optie welke track er gespeeld moest worden, daar zou mijn voorkeur liggen. Switcht toch een stukje makkijker dan telkens in de instellingen van de console dingen aanpassen. Zeker als je - wederom Uncharted - dan ook nog eens de keuze hebt voor 7.1 LPCM wat in feite een hogere track dan DTS en DD is.

Overigens staat mijn PS4 op DTS aangezien ik met LPCM toch het LFE-kanaal mis. Waarbij het ook de vraag is of de hogere bitrate van de HD Audio meerwaarde heeft, meer kanalen kan ik dan eerder inkomen.

[...]

Dus precies wat je wilt lijkt me :)
Je hebt gelijk, nu je het zegt. Moest (en moet, gebruik hem nog) met name bij EA spellen apart DTS aanzetten (EA ondersteunt wel vaak DTS). Als je dat niet deed zat je alsnog met een conversie naar DD.

Zou toch mooi zijn als het spel het voor het zeggen zou hebben; output de beste mogelijkheid en dan met de versterker afspreken wat wel/niet kan. Desalniettemin had ik op dat gebied meer van de One en PS4 verwacht. M'n Wii U (als ik me niet vergis) heeft nog steeds alleen maar stereo (PLII).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Nu online
Exorcist schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:37:
[...]
Dolby PLII(x) is stereo, waar de versterker zelf zijn zegje over doet. Mijden, tenzij je een stereobron over alle speakers wilt hebben met wat effect.
Onzin. Gebruik dit om 5.1/7.1 content af te spelen in 9.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Brad Pitt schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:21:
[...]

Onzin. Gebruik dit om 5.1/7.1 content af te spelen in 9.1.
Prachtig, maar het blijft een methode van de versterker om iets om te zetten naar iets dat eigenlijk niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Nu online
Exorcist schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:23:
[...]
Prachtig, maar het blijft een methode van de versterker om iets om te zetten naar iets dat eigenlijk niet bestaat.
Mooi zo. Gewoon verder zoeken dan maar en doorgaan met onwaarheden schrijven. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik ben blij dat ik dit topic toevallig tegen kwam in de lijst met actieve topics en ik ben gaan zoeken opp het modelnummer dat ik heb (TX NR-414).

Kort geleden had ik namelijk wat krakend geluid op mijn boxen, soms ook geen geluid en aanvankelijk hielp het dan nog wel eens om de reciever uit en aan te zetten. Dit ging plm. 1 tot 2 weken goed en nu vervolgens totaal geen geluid meer.

Bij het signaal vanaf de TV via de toslink kabel ook geen aanduiding PCM meer op het display, bij het NET menu wordt totaal niets op het display getoond en de webinterface is ook niet meer bereikbaar.

Nu kwam ik in een paar posts een reparatieprogramma tegen en dat dat via Duitsland verloop inclusief een dood die naar je toe wordt gestuurd. Ik vind dat netjes. Ik dacht dat het al lang kapot was en buiten de garantie viel.

Mijn TX-NR414 had ik ook in april 2013 gekocht via iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaypresident
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:10
Laat ik ook maar eens mijn probleem omschrijven in dit topic. :p

Een aantal jaren terug (2,5-3 jaar) heeft mijn vader een Onkyo TX-8030 receiver aangeschaft, omdat de oude receiver was overleden. Deze receiver werkte het eerste jaar á 1,5 jaar uitstekend. Totdat er opeens problemen met de receiver zich voordeden. Deze receiver staat de hele dag aan voor mijn moeder om radio en af en toe muziek via de pc te kunnen beluisteren. Nu is het probleem van de receiver dat hij om de zoveel tijd (paar uur) vanuit zichzelf gewoon uitspringt. Als ik hem dan weer aanzet doe het apparaat het weer voor een aantal uur en doet het probleem zich weer voor.

Het apparaat is al minstens 2-3 x op reparatie geweest en telkens werd verteld dat het probleem was opgelost. Volgens mij hebben wij bij de laatste reparatie een nieuwe ontvangen en heeft hetzelfde probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand toevallig wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Is dat niet de autostandby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
De autostandby van mijn TX-NR414 werd alleen na een aantal minuten stilte actief. Als de radiofunctie aanstaat bijvoorbeeld verwacht je niet dat ie zomaar uit gaat.

Mijn TX-NR414 bleek vanmiddag "eligible for repair program" te zijn! :)
Gelijk maar opdracht aangemaakt en in afwachting van de doos.
Nemen ze die doos trouwens ook direct mee of moet je per se een ophaalafspraak met UPS maken? Mijn reciever staat verder volledig klaar namelijk. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Joen op 21-07-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:27
Na een zoektocht tussen de wat goedkopere home cinema systemen ben ik er ondertussen wel uit.

Ik twijfelde tussen een Pioneer htp-072 en een Onkyo ht-s3705. Ook nog even gekeken naar Yamaha systemen, maar dan moest er wel weer wat geld bij wilde ik ongeveer dezelfde specs.

Na wat lees werk lijkt de Onkyo de betere van de 2.

Ik heb geen zin om heel veel geld uit te geven aan zo'n set vandaar dat met de eisen die ik heb (hdmi ingangen, 3D ondersteuning, 5.1) voldoet de Onkyo prima. Ik ben al zover dat ik losse componenten neem. :)

Echter ik lees toch veel over warmte problemen. Situatie. Het systeem zal in een kast komen te staan, voorkant open. Achterkant paar grote gaten (boor rustig nog een gat erbij). Zijkanten minimaal 10cm vrij. Bovenkant 3 a 4 cm maar. Kast zal op termijn vervangen gaan worden, maar voordat de vrouw een keuze heeft gemaakt ben ik nog wel even verder. De 2.1 speakers die ik nu heb wil ik toch wel vanaf, prima speler (all in one), maar het geluid valt me zwaar tegen :X

Kan de Onkyo in deze ruimte overleven of is het een maandje en dan is het door de warmte wel afgelopen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Ik heb sinds kort wederom een issue met de center channel van mijn TX-NR626. Er komt geen geluid meer uit. De speaker (HKTS 60) is in orde, de draad ook. De reciever ziet dat er een speaker is aangesloten, maar bij luidspreker calibratie is er geen geluid, ook niet wanneer ik em op +12db instel.

De vorige keer - meer dan een jaar geleden - heb ik em retour gezonden, maar er bleek toen niets aan de hand. Kennelijk zie ik dus iets over het hoofd. Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Pannekoek81 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:28:
Na een zoektocht tussen de wat goedkopere home cinema systemen ben ik er ondertussen wel uit.

Ik twijfelde tussen een Pioneer htp-072 en een Onkyo ht-s3705. Ook nog even gekeken naar Yamaha systemen, maar dan moest er wel weer wat geld bij wilde ik ongeveer dezelfde specs.

Ik heb geen zin om heel veel geld uit te geven aan zo'n set vandaar dat met de eisen die ik heb (hdmi ingangen, 3D ondersteuning, 5.1) voldoet de Onkyo prima. Ik ben al zover dat ik losse componenten neem. :)

Echter ik lees toch veel over warmte problemen. Situatie. Het systeem zal in een kast komen te staan, voorkant open. Achterkant paar grote gaten (boor rustig nog een gat erbij). Zijkanten minimaal 10cm vrij. Bovenkant 3 a 4 cm maar. Kast zal op termijn vervangen gaan worden, maar voordat de vrouw een keuze heeft gemaakt ben ik nog wel even verder. De 2.1 speakers die ik nu heb wil ik toch wel vanaf, prima speler (all in one), maar het geluid valt me zwaar tegen :X

Kan de Onkyo in deze ruimte overleven of is het een maandje en dan is het door de warmte wel afgelopen ermee?
Een vriend van mij heeft zeer recent die Onkyo set gekocht. Dat ding wordt in korte tijd echt heel erg heet. Dat ding staat volledig ingebouwd, ik kan er geen pink tussen krijgen. Kijk als je kast op termijn vervangen wordt, dan oke, en je hebt volgens mij al meer ruimte dan hij heeft, maar dan nog, ik was eigenlijk een beetje flabbergasted over hoe warm dat ding echt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Justin2000 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:36:
Had 3 weken terug mijn nr636 naar de mediamarkt teruggebracht ivm happerende hdmi ingangen (beeld viel weg) vandaag een gloednieuwe nr646 ontvangen, toppie
Lol is van korte duur ook deze nieuwe 646 heeft zelfde kwaal (wegvallen de hdmi ingangen) na unit spanningsloos te hebben gemaakt doet deze het weer even. Ik ga nu denk ik maar es contact opnemen met onkyo rechtstreeks....

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
Heb je geen last van hdmi handshaking?

Ik heb hier ooit last van gehad met mijn ps3 aangesloten op mijn oude samsung lcd tv (hier zat geen reciever tussen).

Na een firmware update van mijn oude (nog niet eens "smart") lcd tv was het probleem verholpen.

Misschien een idee om de receiver eens aan andere apparatuur te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
Justin2000 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:00:
[...]

Lol is van korte duur ook deze nieuwe 646 heeft zelfde kwaal (wegvallen de hdmi ingangen) na unit spanningsloos te hebben gemaakt doet deze het weer even. Ik ga nu denk ik maar es contact opnemen met onkyo rechtstreeks....
Raspberry pi met kodi; heb ook last van wegvallen van geluid, maar het beeld blijft goed.
Het hdmi logootje gaat ook even weg en komt weer terug. Met een hdmi setting op op de raspberry pi fix ik dit probleem.

Alle andere apparaten aangesloten via hdmi, nergens last van:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Heb een Sony 55w829, zal morgen es testen op 1080p monitor. Heb het met alle apparatuur: xb1, 360 en popcorn hour, hoe kan de TV hier de veroorzaker van zijn?
Ook als receiver uit staat en op passthrue idem, apparatuur rechtstreeks op TV geen probleem....

Wordt vervolgd

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Justin2000 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:00:
Heb je een Samsung tv? Deze zijn vaak kritisch met het signaal. Gebruik een goede HDMI kabel (vanaf 20 euro), dus niet die troep van €4,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Nu online
ikweethetbeter schreef op maandag 27 juli 2015 @ 07:18:
[...]
Gebruik een goede HDMI kabel (vanaf 20 euro), dus niet die troep van €4,95.
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Pannekoek81 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:28:

Uit de handleiding van mijn Onkyo TX-NR609 op pagina 2
http://www.intl.onkyo.com...pdf/tx-nr609_manual_e.pdf

If you install the apparatus in a built-in installation,
such as a bookcase or rack, ensure that there is
adequate ventilation.
Leave 20 cm (8") of free space at the top and sides and
10 cm (4") at the rear. The rear edge of the shelf or
board above the apparatus shall be set 10 cm (4")
away from the rear panel or
wall, creating a flue-like
gap for warm air to escape.

De eisen m.b.t plaatsing van de receiver is bij de andere merken niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dacuuu schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:30:
[...]

Raspberry pi met kodi; heb ook last van wegvallen van geluid, maar het beeld blijft goed.
Het hdmi logootje gaat ook even weg en komt weer terug. Met een hdmi setting op op de raspberry pi fix ik dit probleem.

Alle andere apparaten aangesloten via hdmi, nergens last van:)
Bedoel je deze fix? Werkt bij mij prima. Deze fix is nodig voor sommige Onkyo receivers.

Voeg toe aan config.txt:
hdmi_clock_change_limit=40
(bron: http://openelec.tv/forum/...767-random-audio-drop-out)

[ Voor 7% gewijzigd door tdn135 op 27-07-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
tdn135 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:21:
[...]

Bedoel je deze fix? Werkt bij mij prima. Deze fix is nodig voor sommige Onkyo receivers.

Voeg toe aan config.txt:
hdmi_clock_change_limit=40
(bron: http://openelec.tv/forum/...767-random-audio-drop-out)
Die bedoel ik, vorige post van mij via de telefoon geplaatst, dus kon die config regel niet makkelijk opzoeken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ja, ik ken de discussie.

Ik ga dus ook niet mee in de gekte van Monster kabels van 200 euro.

Laten we wel zijn: het gaat om digitale signalen, niet om analoge, dus goed is goed genoeg, zolang een 1 maar als 1 over de lijn komt, en een 0 als 0, en er onderweg geen 1-en of 0-en verdwijnen, dan is het goed!

Alleen zover de technologie. De kabels hebben stekkers. Die kunnen slijten bij geregeld aansluiten / loshalen van de stekkers, en soms minder goed contact maken. Het ene apparaat heeft daar (bij bv de handshake) meer last van dan het andere apparaat.

Ik heb zelf problemen gehad met een Action kabel van 5 euro op m'n Samsung tv (elke minuut even geen signaal, ruis, en daarna weer beeld), de problemen waren voorbij met een kabel van 20 euro. Iets dikker en betere contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Misschien is er ook wel van zuiverder metaal gebruik gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
PcDealer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:07:
Misschien is er ook wel van zuiverder metaal gebruik gemaakt.
Zuiverder metaal, iets dikkere aders, betere connectors, en daardoor een betere signaalgeleiding. Allemaal factoren die ervoor zorgen dat de bits ongestoord over de lijn gaan, en/of er minder foutcorrectie nodig is.

Begin met mij geen discussie over zuiver zilveren kabels bij maanlicht door elfen gesmeed; ik behoor niet tot de groep die daar naar op zoek is. Vooral niet als het over digitale communicatie gaat.

Maar wees wel realistisch. Je kunt van een HDMI kabel van 5 euro niet veel verwachten: dunne aders, mindere (soldeer)verbindingen, slechtere contacten. Misschien werkt het, dan heb je geluk. Misschien werkt het (na verloop van tijd) niet (meer), dan heb je pech.

"Investeer" 2 tientjes in een kabeltje, en je bent niet aan het lot overgelaten, maar dan werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
ikweethetbeter schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:32:
[...]

Zuiverder metaal, iets dikkere aders, betere connectors, en daardoor een betere signaalgeleiding. Allemaal factoren die ervoor zorgen dat de bits ongestoord over de lijn gaan, en/of er minder foutcorrectie nodig is.

Begin met mij geen discussie over zuiver zilveren kabels bij maanlicht door elfen gesmeed; ik behoor niet tot de groep die daar naar op zoek is. Vooral niet als het over digitale communicatie gaat.

Maar wees wel realistisch. Je kunt van een HDMI kabel van 5 euro niet veel verwachten: dunne aders, mindere (soldeer)verbindingen, slechtere contacten. Misschien werkt het, dan heb je geluk. Misschien werkt het (na verloop van tijd) niet (meer), dan heb je pech.

"Investeer" 2 tientjes in een kabeltje, en je bent niet aan het lot overgelaten, maar dan werkt het gewoon.
Daar koop je bij de Action 10 HDMI-kabels voor. Daar hangt mijn Onkyo-reciever mee vol en zolang je er niet aankomt (waarom zou je ook?) werkt het ook met de brakkere connectoren, toch. En anders vervang je er eens eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Hageneis schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:38:
Daar koop je bij de Action 10 HDMI-kabels voor. Daar hangt mijn Onkyo-reciever mee vol en zolang je er niet aankomt (waarom zou je ook?) werkt het ook met de brakkere connectoren, toch. En anders vervang je er eens eentje.
2 euro voor een HDMI kabel... Dat je dat ook maar overweegt!

Je geeft honderden euro's uit aan een versterker, minstens het dubbele aan een setje goede speakers, en er kan er geen 2 tientjes vanaf voor een essentieel kabeltje?

Misschien komen al die falende HDMI boards wel door Action kabeltjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ikweethetbeter schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:23:
[...]

8)7 Hier geloof ik dus echt niet in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
ikweethetbeter schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:23:
[...]

2 euro voor een HDMI kabel... Dat je dat ook maar overweegt!

Je geeft honderden euro's uit aan een versterker, minstens het dubbele aan een setje goede speakers, en er kan er geen 2 tientjes vanaf voor een essentieel kabeltje?

Ja, of die falende HDMI boards komen gewoon doordat de kwaliteit niet geweldig is van die dingen in bepaalde modellen receivers, kan ook natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Dacuuu schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:44:
[...]

Ik heb geen falend HDMI-board na bijna twee jaar gebruik van een TX-NR626 (volgens mij had die dat probleem ook niet) en mijn kabels doen het ook prima. Mij hoor je niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Dacuuu schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:44:
Ik zei ook "misschien"... Zie verder hieronder.
Just_A_User schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:02:
Ja, of die falende HDMI boards komen gewoon doordat de kwaliteit niet geweldig is van die dingen in bepaalde modellen receivers, kan ook natuurlijk!
Ik twijfel er niet aan dat er een hele serie slechte HDMI boards is geweest! Er worden zoveel problemen gemeld, terwijl je nooit hoort van Samsung of Sony kapotte HDMI boards, dat dat nooit allemaal aan de HDMI kabel kan liggen.
Hageneis schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:13:
Ik heb geen falend HDMI-board na bijna twee jaar gebruik van een TX-NR626 (volgens mij had die dat probleem ook niet) en mijn kabels doen het ook prima. Mij hoor je niet klagen.
Dat kan prima, goedkope kabels hoeven niet slecht te zijn, de kans op een falend exemplaar is alleen veel groter!

@Allen: Een vriend van mij heeft in een maand tijd 2 mediaspelers gemold (WD, staat op de soepelheid van de interface na best goed bekend), de derde (Eminent) deed het out-of-the-box al niet, en toen ben ik met reserve HDMI kabel naar hem toe gegaan. Zijn mediaspeler deed het direct en doet het nu na een jaar nog steeds.

De oude goedkope HDMI kabel is meteen in de kliko verdwenen. Ik weet het, dit is geen wetenschappelijk bewijs dat de goedkope HDMI kabel de mediaspelers heeft gemold, en het is tevens geen garantie dat een dure kabel nooit kortsluiting geeft.

Het enige wat ik aan wil geven: je geeft in totaal 1500 euro of meer uit aan je AV installatie, en verzuimt om een fatsoenlijke HDMI kabel te gebruiken. Dat snap ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 17:55
ikweethetbeter schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:37:
[...]

Ja, ik ken de discussie.

Ik ga dus ook niet mee in de gekte van Monster kabels van 200 euro.

Laten we wel zijn: het gaat om digitale signalen, niet om analoge, dus goed is goed genoeg, zolang een 1 maar als 1 over de lijn komt, en een 0 als 0, en er onderweg geen 1-en of 0-en verdwijnen, dan is het goed!

Alleen zover de technologie. De kabels hebben stekkers. Die kunnen slijten bij geregeld aansluiten / loshalen van de stekkers, en soms minder goed contact maken. Het ene apparaat heeft daar (bij bv de handshake) meer last van dan het andere apparaat.

Ik heb zelf problemen gehad met een Action kabel van 5 euro op m'n Samsung tv (elke minuut even geen signaal, ruis, en daarna weer beeld), de problemen waren voorbij met een kabel van 20 euro. Iets dikker en betere contacten.
http://www.ruconnected.nl/kabels/15-hdmi-kabel.html

goede service en goede kabels ik heb er 3 en ze zijn prima en goed stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
harley2009 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:07:
http://www.ruconnected.nl/kabels/15-hdmi-kabel.html

goede service en goede kabels ik heb er 3 en ze zijn prima en goed stevig.
Dat is precies wat ik bedoel! Goede en betaalbare kabels, die voor probleemloos genieten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Zojuist zag ik dat Onkyo de Remote App heeft vernieuwd voor Android, ziet er stukken beter uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
WALUIGI96 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:24:
Zojuist zag ik dat Onkyo de Remote App heeft vernieuwd voor Android, ziet er stukken beter uit
Ja, ik zag een update klaar staan in de Google Play Store voor "Onkyo Remote for Android 2.3" terwijl het daar voor altijd gewoon "Onkyo Remote" heette. Ik vond dat vreemd en dat impliceerde dat er ook een andere versie moet zijn. Dat bleek inderdaad het geval. Alleen wel een klote app om af te sluiten: reageert niet op de back-knop van mijn telefoon en je moet dus via een taskmanager afsluiten.
Joen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:56:
Mijn TX-NR414 bleek vanmiddag "eligible for repair program" te zijn! :)
Gelijk maar opdracht aangemaakt en in afwachting van de doos.
Nemen ze die doos trouwens ook direct mee of moet je per se een ophaalafspraak met UPS maken? Mijn reciever staat verder volledig klaar namelijk. :)
Hij is inmiddels sinds afgelopen donderdag 30 juli 2015 weer terug en doet het weer helemaal. :)
De nieuwste firmware hebben ze er ook gelijk in gezet. Hier zit nu Spotify Connect in ipv rechtstreekse bediening op de reciever.
Hoewel Spotify Connect prima werkt vond ik rechtstreekse bediening op de reciever prettiger, want dan hoefde je niet per se bijvoorbeeld je telefoon er bij te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:12

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Vind de naamswijziging voor de default app ook maar vreemd. Impliceert dat hij niet geschikt is voor Android 4+ telefoons. Vervolgens open je de app en krijg je inderdaad de melding dat er een nieuwe versie uit is. De vorige versie verwijderd en nu de nieuwe in gebruik.

[ Voor 47% gewijzigd door FREAKJAM op 01-08-2015 14:32 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Kan iemand is linken naar de nieuwe app? Ik heb nu de versie met de 2.3 er in.

Dit is dus de nieuwe, goede? https://play.google.com/s...nkyo.jp.onkyoremote&hl=nl

[ Voor 43% gewijzigd door Dacuuu op 01-08-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
De nieuwe app kan mijn receiver niet vinden. De nieuwe versie van de oude wel. Jammer.

De nieuwe Android-app lijkt op de iOS-app. Vind ik wel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Dacuuu schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:50:
Kan iemand is linken naar de nieuwe app? Ik heb nu de versie met de 2.3 er in.

Dit is dus de nieuwe, goede? https://play.google.com/s...nkyo.jp.onkyoremote&hl=nl
Dat is 'm inderdaad
Joen schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:18:
[...]

Ja, ik zag een update klaar staan in de Google Play Store voor "Onkyo Remote for Android 2.3" terwijl het daar voor altijd gewoon "Onkyo Remote" heette. Ik vond dat vreemd en dat impliceerde dat er ook een andere versie moet zijn. Dat bleek inderdaad het geval. Alleen wel een klote app om af te sluiten: reageert niet op de back-knop van mijn telefoon en je moet dus via een taskmanager afsluiten.
Inderdaad, dat is wel jammer, hopelijk brengen ze snel een fix ervoor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:32
Weet iemand wat de levertijd is van de Atmos actie van Onkyo?
Heb een 646 gekocht en ruim 3 weken geleden het formulier en code van de doos verstuurd.

Iemand een idee / ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Zou er inmiddels als een fix zijn voor het broken link probleem in de "oude" spotify cliënt op de 609 serie?

Ik wordt er ondertussen echt spuugziek van om elke keer tig nummers met de hand toe te moeten voegen en opnieuw te moeten linken om het een week later WEER te moeten doen.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
stimpyrulez schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:35:
Weet iemand wat de levertijd is van de Atmos actie van Onkyo?
Heb een 646 gekocht en ruim 3 weken geleden het formulier en code van de doos verstuurd.

Iemand een idee / ervaring mee?
Dit vroeg ik mij ook al af en heb 2 weken geleden met onkyo contact op genomen op facebook en kreeg dit als antwoordt.

Hi Jordy, the speakers will be sent not earlier than end of July./Manfred onkyo.

Ik heb ook nog niets gehoord of gekregen, had wel graag een bevestegings mail gehad dat de brief in behandeling genomen is of dergelijken. De documenten heb ik eind juni opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
De volumeknoppen van de afstandbediening van mijn Onkyo TX-NR818 werken niet meer zo goed, maar de rest van de afstandbediening nog wel.

Afstandbediening type is RC-840M.

Nu las ik dat meer mensen daar last van hadden en als je hem openschroeft en de opgehoopte smeer onder de volumeknoppen weghaalt, het weer werkt.
Dit heb ik dus gedaan, voorzichtig met alcohol schoongemaakt en daarna drooggedept. Goed laten drogen en daarna weer in elkaar gezet.

Volume + doet het weer prima nu, maar volume - doet het nog slechter dan voorheen.

Iemand een idee wat ik fout heb gedaan? Of zit dat smeer er misschien juist express, omdat je de volume knoppen toch het meest gebruikt ofzo? ik vind het zo gek dat zo veel mensen er last van hebben en dat die ophoping alleen bij de volume knoppen zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:41

Pierre

Van nature lui!

Gaat waarschijnlijk 5 werk dagen duren, net gezien hier.

[ Voor 89% gewijzigd door Pierre op 05-08-2015 10:14 . Reden: Gevonden ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pagina: 1 ... 11 ... 40 Laatste