Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:19
Ja, ik kom voor evt of reparatie of 100 euro korting bij een nieuw aan te schaffen a/v receiver.
Heb me de laatste tijd niet echt bezig gehouden met up to date blijven vwb allerlei snufjes en functies. Heb wel oren naar een andere TX-NR maar aan de andere kant, wat ik er mee doe bevalt de 509 uitstekend. Iemand nog ervaringen met het opsturen en laten repareren van z'n receiver?

[ Voor 30% gewijzigd door scofield op 15-05-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb een Onkyo TX-SR308 die het een flink aantal jaren goed heeft gedaan, maar nu lijken er toch wat kuren te komen.

De subwoofer gaat af en toe spontaan op stand-by. Het is een actieve Canton subwoofer en vooral tijdens radio luisteren (via ziggo kastje) valt de bas wel eens weg. Het lampje van de subwoofer brandt dan rood --> geen signaal. Na een willekeurige periode (soms seconden, soms minuten), springt ie weer aan.

Is er een manier om te testen of dit aan de Onkyo ligt? Kan het ook aan de subwoofer en/of het ziggo kastje liggen (probleem lijkt er niet te zijn bij bv netflix kijken via de chromecast) en hoe kom ik daar achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:02
scofield schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:19:
Hoi, ik heb een tx-nr 509 en sinds vanmiddag in de functie NET kan ik geen internetradio meer luisteren. Voor de rest wel overal geluid maar in NET functie blijft ie alleen maar in "now initializing". Wel iets gelezen over een bepaalde bekende kwaal. Is dit juist?
Heb ik ook wel eens gehad, volgens mij heb ik dat toen opgelost door de receiver een vijftal minuten zonder stroom te zetten (niet standby, echt even uit stopcontact)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:12

FREAKJAM

"MAXIMUM"

scofield schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:19:
Hoi, ik heb een tx-nr 509 en sinds vanmiddag in de functie NET kan ik geen internetradio meer luisteren. Voor de rest wel overal geluid maar in NET functie blijft ie alleen maar in "now initializing". Wel iets gelezen over een bepaalde bekende kwaal. Is dit juist?
Dit is inderdaad een bekende kwaal, genoeg over te lezen in dit topic. Naar alle waarschijnlijkheid moet je je Onkyo opsturen. Je kunt via de volgende URL controleren of je Onkyo hiervoor in aanmerking komt.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
dinandus schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:00:
Sorry maar er zijn al wel enige blu rays met het extra Dolby Atmos geluidsspoor: o.a. John Wick, Expendebles 3, Ninja Turtles , gwoon even googlen.....
Werkt prima op mijn 636 set, heb er zelfs de atmos boxen als actie voor nop bijgekregen, mischien van m`n vacantie geld nog een extra setje voor achteren erbij denk ik.
huh de 636 kan toch maar 2 atmos enabled speakers? 5.1.2 ? Of ik heb een ander model :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Een vraagje.
Ik heb mijn TX-NR636 op mijn (slaap)kamer staan en zou 'm ook graag als wekker willen gebruiken. Ik weet dat er geen wekker op zit. Daarom ben ik op zoek naar iets waar dat wel op zit.
Momenteel heb ik dit:
Samsung TV/Monitor, zonder CEC of ARC
Mede8er MED400X2S
Google Chromecast
Laptop met Windows 8.1
(en nog wat andere dingen die niet via HDMI aangesloten zijn)

Misschien is het al hier mee mogelijk, maar ik zit te denken om misschien een Raspberry Pi aan te schaffen als het daar wel mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Aangezien je zelf al aangeeft dat de functie niet op een Onkyo zit, in hoeverre hoort je vraag dan nog in dit topic thuis? Gebruik anders gewoon de wekker van je telefoon op loop naar de Blokker en koop daar een wekker. :+

[ Voor 29% gewijzigd door FREAKJAM op 15-05-2015 12:28 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Misschien dat iemand anders het zelfde van plan is/was om te proberen en al meer ideeën hierover heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dan zie ik nog niet in wat je vraag met een Onkyo receiver te maken heeft. De functionaliteit zit niet in een Onkyo receiver, maar daar is ook alles mee gezegd.

[ Voor 36% gewijzigd door FREAKJAM op 15-05-2015 12:29 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
Onkyo altijd aan laten staan, laptop audio out op onkyo aansluiten, windows scheduled task maken om laptop uit z'n slaap te halen en "eye of the tiger" af te laten spelen.
Klaar.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nnoitra schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:33:
Onkyo altijd aan laten staan, laptop audio out op onkyo aansluiten, windows scheduled task maken om laptop uit z'n slaap te halen en "eye of the tiger" af te laten spelen.
Klaar.
Zoiets kan dan weer wel, je kunt je receiver op een bepaald moment laten inschakelen. Je kunt de alarmfunctie van je ipod/iphone gebruiken om je receiver op een bepaald moment muziek af te laten spelen. Dit staat ook gewoon in de handleiding trouwens. Wekker is dan niet zozeer het juiste woord in deze opstelling. Je wilt dus dan eigenlijk je receiver op een bepaalde tijd muziek af laten spelen.
Using Your iPod/iPhone models Alarm Clock. You can use your iPod/iPhone models Alarm Clock
function to automatically turn on your iPod/iPhone and the AV receiver at a specified time. The AV receiver’s input source will automatically be set to the PORT selector

[ Voor 12% gewijzigd door FREAKJAM op 15-05-2015 12:52 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Ik heb alleen geen iPhone, maar ik zie vanzelf wel. Wel bedankt voor de tips. Terug naar het onderwerp.
Excuses dat ik off-topic raakte.

[ Voor 10% gewijzigd door WALUIGI96 op 15-05-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Achteraf was je niet zo zo zeer off-topic. Je vraag was een beetje ongelukkig geformuleerd en ik nam de term wekker ook iets te letterlijk. In dit geval had je wellicht eerst door je handleiding kunnen bladeren. Als je zocht op het woord "alarm" kwam je mijn eerder genoemde (mogelijke) oplossing namelijk ook tegen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Ik heb enige keren de handleiding doorgebladerd en gezocht op zowel wekker als alarm maar niets gevonden.
Maar ik heb momenteel nog een klein radiootje (Philips MCM302/12) ernaast staan en daar wordt ik wel van wakker.
Alleen kan het geluid niet tippen aan de Onkyo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

WALUIGI96 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:18:
Ik heb enige keren de handleiding doorgebladerd en gezocht op zowel wekker als alarm maar niets gevonden.
Maar ik heb momenteel nog een klein radiootje (Philips MCM302/12) ernaast staan en daar wordt ik wel van wakker.
Alleen kan het geluid niet tippen aan de Onkyo :P
Ik zie de functie ook inderdaad niet in de 636, wel bij een ouder model, de NR509 bijvoorbeeld. Ziet er naar uit dat ze die functie eruit hebben gesloopt :(

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Eigenlijk sowieso jammer dat ze niet eens klok hebben ingebouwd. Bijv. de tijd tonen wanneer die uit staat zou al handig zijn en dan is een alarm er zo bijgebouwd. Ik had eerst een Pioneer DC-Z82 en die had zeer uitgebreide alarm functies: 2 alarmen, wanneer aan, wanneer uit, welke bron of zender, welk volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:19
BeArt schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:47:
[...]

Heb ik ook wel eens gehad, volgens mij heb ik dat toen opgelost door de receiver een vijftal minuten zonder stroom te zetten (niet standby, echt even uit stopcontact)
En heeft dat tot op de dag van vandaag gewerkt? Heb het hier nu ook gedaan en "eureka" het werkt allemaal weer. Zowel USB als NET. Er kan weer volop geluisterd worden naar spotify en internetradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
scofield schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:03:
Iemand nog ervaringen met het opsturen en laten repareren van z'n receiver?
Genoeg ervaringen in dit topic.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:53
Xenophoben schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:09:
[...]

huh de 636 kan toch maar 2 atmos enabled speakers? 5.1.2 ? Of ik heb een ander model :z
WQel ik sluit gewoon de extra achter atmos speakers aan op de daarvoor geschikte uitgang, staat ook als zodanig in de gebruiksaanwijzing van de 636, let wel de aangepaste nieuwe herschreven versie voor na de update voor de 636 welke de atmos extra optie mogelijk maakt, te vinden op de onkyo website.
Het maakt niet zoveel uit, de atmos zijn niet specifiek voor of voor/achter en of links/rechts surround beleving maar meer voor het beleven van een voller en duidelijker meer sound ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinttegel82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 12:08
Ik heb lopen zoeken in dit topic maar zonder succes.

Mijn beeld valt weg en soms met geluid, dit komt vooral voor in begin, meestal na een uur is het weg.
Ik heb al eens hdmi kabels vervangen en ook al een tweede Onkyo TX-SR309 gekocht. Nu blijft het probleem aanwezig. In het display gaat dan HDMI M.Opt knipperen en dan uit.
Mijn volgende stap zou zijn om het kastje van ziggo te omzeilen en via een CI module te werk te gaan.
Wellicht zit het toch in de Receiver en zijn er hier mensen mee bekend die mij kunnen helpen.

"flies spread disease so keep yours closed"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
dinandus schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:41:
[...]

WQel ik sluit gewoon de extra achter atmos speakers aan op de daarvoor geschikte uitgang, staat ook als zodanig in de gebruiksaanwijzing van de 636, let wel de aangepaste nieuwe herschreven versie voor na de update voor de 636 welke de atmos extra optie mogelijk maakt, te vinden op de onkyo website.
Het maakt niet zoveel uit, de atmos zijn niet specifiek voor of voor/achter en of links/rechts surround beleving maar meer voor het beleven van een voller en duidelijker meer sound ervaring.
ik heb 2 speakers gekocht voor atmos, maar ik ka nergens vinden hoe ik die moet aan sluiten, ik heb nu via het onkyo menu de speakers aangesloten via high front. als ik dan speaker test doe, zie ik de speakers blauw verlichten aan het plafond.

is dat goed voor atmos ?? of heb je misschien een linkje ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:53
@ Harley2009: Als je naar de side van Onkyo gaat kun je de installatie c.q. gebruiksaanleiding downloaden, en staat alles beschreven. http://www.nl.onkyo.com/d...TX-NR636upgspo_BAS_U5.pdf
probeer deze maar even. moet lukken, succes.

trouwens in de Video nr 6 staat een uitgebreide test met o.a. Dolby Atmos materiaal: Ambra uitgave 2015:"Prism of Life", Lichtmond 3:"Days of Eternity" Auro3D, een hele goede 3D schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02
Grinttegel82 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:13:
Ik heb lopen zoeken in dit topic maar zonder succes.

Mijn beeld valt weg en soms met geluid, dit komt vooral voor in begin, meestal na een uur is het weg.
Ik heb al eens hdmi kabels vervangen en ook al een tweede Onkyo TX-SR309 gekocht. Nu blijft het probleem aanwezig. In het display gaat dan HDMI M.Opt knipperen en dan uit.
Mijn volgende stap zou zijn om het kastje van ziggo te omzeilen en via een CI module te werk te gaan.
Wellicht zit het toch in de Receiver en zijn er hier mensen mee bekend die mij kunnen helpen.
Klinkt als een gevalletje brakke hdmi board.
https://repair.onkyousa.c...hp?country=NLD&lang=en_GB
Check hier of je nog in aanmerking komt voor garantie, zoja, met een week heb je de receiver weer gemaakt retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinttegel82
DrNizeGuy schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:44:
[...]

Klinkt als een gevalletje brakke hdmi board.
https://repair.onkyousa.c...hp?country=NLD&lang=en_GB
Check hier of je nog in aanmerking komt voor garantie, zoja, met een week heb je de receiver weer gemaakt retour.
Dat is het gekke, de huidige heb ik pas een paar maand. Eigenlijk is na vervanging er niets veranderd.
Soms denk ik dat het aan mijn tv ligt of het ingang signaal van de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:14
Grinttegel82 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 07:08:
[...]
Dat is het gekke, de huidige heb ik pas een paar maand. Eigenlijk is na vervanging er niets veranderd.
Soms denk ik dat het aan mijn tv ligt of het ingang signaal van de kabel.
Een nieuw HDMI-board wil niet zeggen dat het probleem daarmee definitief op is gelost, problemen kunnen altijd terug komen. Het kan ook zijn dat je last hebt van een handshake-issue, dat wil in het begin van het aanzetten van de set ook wel eens voor de genoemde problemen zorgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinttegel82
Ik heb een hele nieuwe receiver gekocht bij HiFi corner.
Hoe los ik die issue op? Als ik alles uit en weer aan doe is het vaak goed, maar na een paar minuten is het beeld weer weg en op het display is dan HDMI M.Opt. weg. (die is normaal aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Grinttegel82 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:32:
Ik heb een hele nieuwe receiver gekocht bij HiFi corner.
Hoe los ik die issue op? Als ik alles uit en weer aan doe is het vaak goed, maar na een paar minuten is het beeld weer weg en op het display is dan HDMI M.Opt. weg. (die is normaal aan)
Wat dacht je van HiFi corner bellen?
Zijn over het algemeen toffe en kundige gasten. Daar bij bestaat er nog zoiets als garantie (gezien hij nieuw is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Aangezien je al een tweede receiver hebt gekocht, en de problemen soortgelijk blijven, zou ik eerst proberen andere componenten uit te sluiten of eventueel daarop eerst eens een factory reset uit te voeren. Vraag desnoids een buur of een kennis om even zijn/haar tv en/of decoder aan jouw receivers aan te sluiten.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:37
Ik heb even wat advies nodig, indien mogelijk.
Ik beschik al enkele jaren over een TX-SR608 en ik wil deze gaan vervangen.
Nu twijfel ik tussen de TX-NR636 en de TX-NR737.

Voor zover ik het nu kan beoordelen, zijn de receivers zo goed als gelijk, op het vermogen en de THX Select2 Plus certificering na. Nu heeft mijn TX-SR608 ook die certificering, maar is het prijsverschil van een paar honderd euro dit ook waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
SuperKevin schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:46:
Ik heb even wat advies nodig, indien mogelijk.
Ik beschik al enkele jaren over een TX-SR608 en ik wil deze gaan vervangen.
Nu twijfel ik tussen de TX-NR636 en de TX-NR737.

Voor zover ik het nu kan beoordelen, zijn de receivers zo goed als gelijk, op het vermogen en de THX Select2 Plus certificering na. Nu heeft mijn TX-SR608 ook die certificering, maar is het prijsverschil van een paar honderd euro dit ook waard?
dat probleem heb ik ook gehad, ik wou ook eerst de 737, en op het laatste moment toch gekozen voor de 636. die paar watt meer en thx vond ik (toendertijd) de 300 euro verschil niet waard.
ik heb nu de 636 en ben er 100 % tevreden mee, nooit geen spijt gehad om 300 euro meer uit te geven voor de 737.
Alleszit er op en werkt top..

Succes met je keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik twijfel om een 636 aan te schaffen, maar hoe is het eigenlijk gesteld met de multizone functionaliteit? Is het mogelijk om source1 naar zone1 te sturen en source2 naar zone2? Ik las dat dan wel de 7.1 wordt gedowngrade naar 5.1, maar dat is mijn geval geen probleem. Ik wil namelijk voor zone2 spotify gebruiken en zone1 voor films(hdmi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Fred_Perry schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:49:
Ik twijfel om een 636 aan te schaffen, maar hoe is het eigenlijk gesteld met de multizone functionaliteit? Is het mogelijk om source1 naar zone1 te sturen en source2 naar zone2? Ik las dat dan wel de 7.1 wordt gedowngrade naar 5.1, maar dat is mijn geval geen probleem. Ik wil namelijk voor zone2 spotify gebruiken en zone1 voor films(hdmi).
Ik heb net getest wat jij omschreef (behalve dat ik geen Spotify heb gebruikt, maar TuneIn)
En het werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb de nr535. Nou zou ik een youtube filmpje van de ipad over de speakers willen afspelen. Hoe kan dit? Via bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:32
Volgens mij kan dat niet. (op de oudere modellen kan je alleen audio streamen) en de functie kan ik zo ook even niet vinden op de audio site.

Dus afhankelijk wat voor smartphone je hebt even een Apple TV of een Chromecast er in pluggen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:46
Tweakers,

Ik wil een nieuwe versterker kopen om mijn 10 jaar oude yamaha te vervangen. Nu heb ik de Onkyo HT-RC660 op het oog want die kan ik voor een nette prijs krijgen. Nu kan ik alleen niet goed vinden wat het verschil is met de Onkyo TX-NR636. De firmware van beide zijn hetzelfde qua updaten maar ik kan de HT-RC660 goedkoper krijgen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Heel erg bedankt!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02
Ferra schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:42:
Ik heb de nr535. Nou zou ik een youtube filmpje van de ipad over de speakers willen afspelen. Hoe kan dit?
Inderdaad, de NR535 heeft BlueTooth en het streamen van audio is zowat het enige waarvoor dat nuttig is.
mcg_nl schreef op zondag 31 mei 2015 @ 11:08:
Volgens mij kan dat niet. (op de oudere modellen kan je alleen audio streamen)
Dat is toch wat hij vroeg: audio streamen (afspelen op de speakers)...
mvrooij schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:16:
Nu kan ik alleen niet goed vinden wat het verschil is met de Onkyo TX-NR636.
Volgens reply 4 hier, draag de TX-NR636 de naam "HT-RC660" wanneer hij in een set wordt verkocht met luidsprekers. Is dus dezelfde versterker.

[ Voor 25% gewijzigd door florizla op 04-06-2015 13:14 . Reden: reply op HT-RC660 vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Duidelijk, ik kreeg het niet gevonden.

Bedankt! Dan ga ik hem gewoon bestellen, dan weet ik zeker dat ik een goede aankoop doe.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
RC wordt ook los verkocht dus dat speakerverhaal gaat niet op.
De HT-Rxxx zit wel in een package, de HT-Sx000.

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 04-06-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie G.
  • Laatst online: 27-05 20:12
Ik heb ergens gelezen dat er 10 Watt verschil zit per kanaal. 150 Watt bij de 660 en 160 Watt bij de 636.

Gisteren trouwens mijn 646 ontvangen. Dus zal hier de komende tijd wel vaker zijn.
Heb nog een goede deal gedaan, de 646 voor de prijs van de 636 vlak voordat deze weer steeg € 339 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 05:29
Edit: post niet meer relevant.

[ Voor 91% gewijzigd door ikweethetbeter op 07-06-2015 00:45 . Reden: Post niet meer relevant. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Eddie G. schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:36:
Ik heb ergens gelezen dat er 10 Watt verschil zit per kanaal. 150 Watt bij de 660 en 160 Watt bij de 636.
Wrong: beide 160W. Zie hier en de overige verschillen (vooral de DAC):
http://www.nl.onkyo.com/e...html?products=26592,28345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie G.
Wrong: beide 160W. Zie hier en de overige verschillen (vooral de DAC):
http://www.nl.onkyo.com/e...html?products=26592,28345
Daarin heb je gelijk, we hadden het echter over het verschil tussen de 660 en de 636.

Iets anders, ik heb tijdens het aansluiten een klein probleempje ontdekt. Dat vast door mijn onkunde komt.

Ik wil tv kunnen kijken zonder de versterker aan. Dus moet er een hdmi kabel van de STB naar de TV (LG 49UB830). Deze stop ik in HDMI 1 (HDCP 2.2). De versterker sluit ik aan op de HDMI 2 (ARC). Ik krijg geen geluid. Als ik de 1ste kabel van de STB naar de versterker laat lopen uiteraard wel.

En het volgende nog, ik heb tijdens het afspelen van een LP op phono een enorme brom. en LP's klinken niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Aarde van de platenspeler wel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Eddie G. schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:55:
Ik wil tv kunnen kijken zonder de versterker aan. Dus moet er een hdmi kabel van de STB naar de TV (LG 49UB830).
Nee. Dat hoeft helemaal niet.Je kunt een HDMI poort toewijzen die, wanneer de receiver in stand-by staat, naar de HDMI OUT wordt doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie G.
ikweethetbeter schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:33:
[...]

Nee. Dat hoeft helemaal niet.Je kunt een HDMI poort toewijzen die, wanneer de receiver in stand-by staat, naar de HDMI OUT wordt doorgezet.
Klopt, wist ik niet.
Echter geeft hij geen geluid vanuit TV terug naar reciever, Als ik bijvoorbeeld een filmpje afspeel op de op de TV aangesloten harde schijf. Of een filmpje kijk op Youtube.
Hageneis schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:28:
Aarde van de platenspeler wel aangesloten?
Yep, maar blijft brommen. Grappige is dat hij op de USBpoort via de PC perfect afspeelde.
edit: En dat is het natuurlijk ook. Door de USB poort zit er al een Phonoversterker in de platenspeler. Zal dus op een normale geluidsingang moeten.

[ Voor 9% gewijzigd door Eddie G. op 06-06-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Eddie G. schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:55:
[...]

Daarin heb je gelijk, we hadden het echter over het verschil tussen de 660 en de 636.
My bad: http://www.nl.onkyo.com/e...html?products=26592,27014
Dan nog kunnen wij zeer weinig verschil vinden. We hebben het er hier als eerder over gehad. Geen eenduidig antwoord daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Eddie G. schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:25:
Echter geeft hij geen geluid vanuit TV terug naar reciever, Als ik bijvoorbeeld een filmpje afspeel op de op de TV aangesloten harde schijf. Of een filmpje kijk op Youtube.
Zet ARC aan op je TV en op je Onkyo, of gebruik een toslinkkabeltje (dat laatste werkt altijd en makkelijker).
Yep, maar blijft brommen. Grappige is dat hij op de USBpoort via de PC perfect afspeelde.
edit: En dat is het natuurlijk ook. Door de USB poort zit er al een Phonoversterker in de platenspeler. Zal dus op een normale geluidsingang moeten.
Als een platenspeler zonder voorversterker(!!!) zonder aarde bromt, gebruik dan de aarddraad. Bromt hij met aarddraad, gebruik die dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
ARC blijft tricky.... Heb mijn mediaplayer die HDMI-cec verstoorde uitgeruild voor ern variant die wel hdmi-cec ondersteund (bij onkyo moet RHID (=HDMI-cec) voor ARC aanstaan)
TV aangesloten op de hdmi out van mijn TX-NR609, blue ray, mediaplayer en ip-tv allen via hdmi aangesloten.
nu zit ARC "vaker in de weg" dan dat ik er voordeel van heb. Toslinkje tussen tv en onkyo en alkes werkt nu feilloos, ook aanvullende dingen zoals lip-synch en autoselect source... En geluid vanuit de smartfuncties van de tv.

Was wel even flink "sleutelen" maar van tos-link en de coax digital link wordt ik een stuk vrolijker dan de hdmi-cec route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

TripleNL schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:55:
Was wel even flink "sleutelen" maar van tos-link en de coax digital link wordt ik een stuk vrolijker dan de hdmi-cec route
Hoe bedoel je dit als ik vragen mag, je zet toch hdmi-cec uit op je versterker en dan de toslink en of coax digital cable ertussen en klaar.

Of moet er nog iets anders gebeuren

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas0mniia
  • Laatst online: 10-09 18:32
Eddie G. schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:36:

Gisteren trouwens mijn 646 ontvangen. Dus zal hier de komende tijd wel vaker zijn.
Heb nog een goede deal gedaan, de 646 voor de prijs van de 636 vlak voordat deze weer steeg € 339 dus.
Mag ik vragen waar je deze goede deal hebt gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Pierre schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:29:
Hoe bedoel je dit als ik vragen mag, je zet toch hdmi-cec uit op je versterker en dan de toslink en of coax digital cable ertussen en klaar.

Of moet er nog iets anders gebeuren
Dat is het, meer niet!

Het sleutelen zit 'm in het aansluiten van een kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Voordat ik de HT-RC660 wilde bestellen kreeg ik van een collega te horen dat ik misschien beter voor de Pioneer VSX-924-K kon gaan omdat hier Airplay ondersteuning op zit: http://www.pioneer.eu/nl/...8/405/VSX-924-K/page.html

Kunnen jullie mij aangeven waarom ik toch voor de Onkyo zou moeten gaan? Of zijn er niet veel verbeter punten tegen over de Pioneer? Ik lees over de Pioneer ook goede dingen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
mvrooij schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:14:
Voordat ik de HT-RC660 wilde bestellen kreeg ik van een collega te horen dat ik misschien beter voor de Pioneer VSX-924-K kon gaan omdat hier Airplay ondersteuning op zit: http://www.pioneer.eu/nl/...8/405/VSX-924-K/page.html

Kunnen jullie mij aangeven waarom ik toch voor de Onkyo zou moeten gaan? Of zijn er niet veel verbeter punten tegen over de Pioneer? Ik lees over de Pioneer ook goede dingen namelijk.
Kijk eens hier.

De Pioneer heeft AirPlay, en dat is een groot voordeel als je wel iTunes hebt en geen Apple TV (of Airport Express). Onkyo ondersteunt wel iPods en iPhones via USB.

De Onkyo heeft de WLAN adapter ingebouwd, en dat vind ik een groot voordeel.

Ik had tot voor kort niet bevestigd gekregen dat de Pioneer ook analoge videobronnen naar HDMI kon converteren / upscalen, maar dat blijkt de Pioneer ook te kunnen. De Onkyo en Pioneer zijn op dit punt gelijk.

Voor filmgeluid heb ik geen voorkeur voor Onkyo of Pioneer, voor muziek vanaf CD heb ik een lichte voorkeur voor de Onkyo.

Over het algemeen heb ik het idee dat Pioneer beter met Apple & netwerkbronnen uit de voeten kan, en Onkyo met pure audio iets beter klinkt.

Ga eens op pad met je favoriete BD (met liefst een HD audio track) en CD, en overtuig jezelf. Het voordeel is dat je geen verkeerde receiver kunt kopen, zowel de Onkyo als de Pioneer zijn erg goede receivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Even geen vraag ofzo, maar gewoon een mededeling.

Ik heb Chromecast aangeschaft (Marktplaats :) ) en dit aangesloten op een input hdmi poort (PC). Damn dat werkt nice! Echt relaxt. Ik hoef geen PS3 meer aan te zetten om Netflix of iets te kijken. Voor Popcorn Time en andere media files werkt het ook prima. Echt aan te raden!

*MM99 heeft TX-NR636*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie G.
Bas0mniia schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:43:
[...]

Mag ik vragen waar je deze goede deal hebt gedaan? :)
Jawel, maar denk niet dat je dit nog een keer gaat lukken. De webshop waar ik de 636 heb besteld, had deze niet meer. Ze hebben me daarop aangeboden de order om te zetten in een 646.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al jaren een TX-SR607 en 2 weken geleden sloeg die plots af tijdens een film. Het standby lampje knipperde rood. Heb hem toen afgezet en weer aan, en die deed het gewoon terug.

Nu 2 weken later, film aan het zien, DTS-HD MASTER, goed luid, weer hetzelfde, versterker springt af en standby lampje pinkt rood.. Nu staat die wel heel warm, maar dat is altijd al zo geweest. Hij staat ook niet in een kast, gewoon op de kast, vrij. Als ik hem dan uitzet en weer aan doe blijft die gewoon spelen. Heb zo de indruk dat het niet lang meer zal duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@Pierre

Oei lees mijn post terug. Niet helemaal duidelijk.sorry. Hdmi cec uitzetten dan de toslink of coax er tussen en dat werkt dus probleemloos. Ook met meerdere apparaten. Hdmi -cec aan levert problemen op. Hdmi-cec goed werkend krijgen (ook voor ARC ) is heel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

@TripleNL

Ik zal in het weekend eens kijken of tijd heb om eea aan te sluiten via toslink of coax. Heb wel een Sony Bravia maar dat moet volgens mij wel lukken icm een Onkyo versterker.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 03:14
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:26:
Heb al jaren een TX-SR607 en 2 weken geleden sloeg die plots af tijdens een film. Het standby lampje knipperde rood. Heb hem toen afgezet en weer aan, en die deed het gewoon terug.

Nu 2 weken later, film aan het zien, DTS-HD MASTER, goed luid, weer hetzelfde, versterker springt af en standby lampje pinkt rood.. Nu staat die wel heel warm, maar dat is altijd al zo geweest. Hij staat ook niet in een kast, gewoon op de kast, vrij. Als ik hem dan uitzet en weer aan doe blijft die gewoon spelen. Heb zo de indruk dat het niet lang meer zal duren :(
De handleiding spreekt toch echt van een uur de receiver uit laten staan voor je deze weer aan zet.

Maakt de bakebeling op de achterzijde niet contact zodat je kortsluiting hebt? En anders vraag ik me af hoe hard je speelt en met welke speakers, de receiver kan je in de protectie schieten als je een combinatie hebt van lastig aan te sturen speakers en een (zeer) luid volume. Maar dat zie je eigenlijk niet vaak.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:58:
[...]

De handleiding spreekt toch echt van een uur de receiver uit laten staan voor je deze weer aan zet.

Maakt de bakebeling op de achterzijde niet contact zodat je kortsluiting hebt? En anders vraag ik me af hoe hard je speelt en met welke speakers, de receiver kan je in de protectie schieten als je een combinatie hebt van lastig aan te sturen speakers en een (zeer) luid volume. Maar dat zie je eigenlijk niet vaak.
Ter verduidelijking, ik zet hem terug opnieuw aan gewoon om te kijken of die nog terug aanspringt, heb hem dan altijd meteen terug uitgezet om te rusten.

Het betreft een 5.1 opstelling met 4x Focal SIB en 1x Focal SIB XL. Lijken mij geen moeilijke speakers en al zeker niet met hun gevoeligheid van 90db.

Ik bekijk vanavond even de kabels. Zou het wel verrassend vinden aangezien het dan toch 'altijd' zou voorvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Nee hoeft helaas niet altijd.
Het ligt er maar aan wat voor een "sluiting" er bv speelt. Of een van de speaker connectoren maakt net even niet goed contact. Keertje nadraaien van deze aansluitingen kan nooit kwaad.

Zo een voorval gehad met een Sony receiver. Na jaren trouwe dienst en ongewijzigde situatie qua aansluitingen (en eigenlijk gebruik) in eens de melding sluiting linker achter speaker. En dan niet altijd.
Na lopen van de connectoren (opnieuw vastdraaien van de connectoren voor speakers) probleem opgelost. (scheelt dan toch weer euro's niet?)

heb zelf nu een TX-NR609 en het viel mij op dat bij het aansluiten van de speakers dat de Onkyo wel aardig "gevoelig was" kreeg snel foutmeldingen op de speakers (en zelfs een keertje uitklappen van de receiver zelf). Maar niet consequent. Toen even goed de tijd genomen om de speakers goed en solide aan te sluiten en prob was voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
FeaR schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:58:
[...]
En anders vraag ik me af hoe hard je speelt en met welke speakers, de receiver kan je in de protectie schieten als je een combinatie hebt van lastig aan te sturen speakers en een (zeer) luid volume. Maar dat zie je eigenlijk niet vaak.
Tijdens kijken naar Interstellar is de receiver hier drie maal uitgesprongen en gaf een Speakerwire foutmelding.
Dat is vrijwel zeker uit te sluiten waardoor er beter Protection had kunnen staan oi.d. :P

Volume maar wat omlaag gedraaid en het ging verder prima. Maar de lol was er wel van af toen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 10-06-2015 12:14 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
ikweethetbeter schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:44:
[...]

Kijk eens hier.

De Pioneer heeft AirPlay, en dat is een groot voordeel als je wel iTunes hebt en geen Apple TV (of Airport Express). Onkyo ondersteunt wel iPods en iPhones via USB.

De Onkyo heeft de WLAN adapter ingebouwd, en dat vind ik een groot voordeel.

Ik had tot voor kort niet bevestigd gekregen dat de Pioneer ook analoge videobronnen naar HDMI kon converteren / upscalen, maar dat blijkt de Pioneer ook te kunnen. De Onkyo en Pioneer zijn op dit punt gelijk.

Voor filmgeluid heb ik geen voorkeur voor Onkyo of Pioneer, voor muziek vanaf CD heb ik een lichte voorkeur voor de Onkyo.

Over het algemeen heb ik het idee dat Pioneer beter met Apple & netwerkbronnen uit de voeten kan, en Onkyo met pure audio iets beter klinkt.

Ga eens op pad met je favoriete BD (met liefst een HD audio track) en CD, en overtuig jezelf. Het voordeel is dat je geen verkeerde receiver kunt kopen, zowel de Onkyo als de Pioneer zijn erg goede receivers!
Bedankt voor je reactie!

Ik heb de keuze gemaakt en het is de Onkyo geworden. Ik heb zelf een Apple TV dus Airplay kan ik altijd gebruiken via de Apple TV. De Onkyo heeft in mijn ogen net wat betere specificaties als het om geluid en aansluitingen gaat.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Goedenavond allen,

Ik heb zelf een HT-630 waar ik erg tevreden over ben. Het wil echter niet lukken om via bluetooth muziek af te spelen via mijn laptop (BTO 15cl58 met windows 7). Het koppelen lukt, echter komt hij niet onder "playback devices" te staan. Iemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Geen idee hoe dat zit met jouw laptop, maar het is vrijwel zeker dat je niet in je audiospeler moet gaan kijken, maar in je Windows audio settings. En staat audio over BT wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45
Ben me aan het orienteren voor een nieuwe receiver. Heb nu een Denon AVR 1910 (geen ARC en HDMI1.3a) ik neig naar de NR636 of de NR535.

Als ik mijn Chromecast rechtstreeks in de receiver plug, krijg ik een DDTHD output uit de receiver.

Volgens mij kan ARC maar aan t/m DTS ? dus via het Smart TV gedeelte (Netflix/Plex) -> ARC -> Receiver?

Samengevat: True-HD alleen via Bluray->Receiver en/of Chromecast->Receiver toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:41:
Als ik mijn Chromecast rechtstreeks in de receiver plug, krijg ik een DDTHD output uit de receiver.

Volgens mij kan ARC maar aan t/m DTS ? dus via het Smart TV gedeelte (Netflix/Plex) -> ARC -> Receiver?

Samengevat: True-HD alleen via Bluray->Receiver en/of Chromecast->Receiver toch?
ARC staat voor Audio Return Channel, met andere woorden: de HDMI kabel, bedoeld voor het doorgeven van het video signaal van je receiver naar je tv, wordt ook gebruikt om audio van je tv terug te sturen naar je tv.

ARC gebruik je alleen maar als je tv de bron is, bv als je de tuner van je tv gebruikt, of een (HDMI) apparaat dat op je tv is aangesloten.

Echter, als je je ChromeCast op je receiver aansluit, dan heb je niks met ARC te maken! Geluid van de ChromeCast komt niet eens op je tv, dat blijft op je receiver, en je receiver stuurt het beeld door naar je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
ikweethetbeter schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:02:
[...]

ARC staat voor Audio Return Channel, met andere woorden: de HDMI kabel, bedoeld voor het doorgeven van het video signaal van je receiver naar je tv, wordt ook gebruikt om audio van je tv terug te sturen naar je tv.

ARC gebruik je alleen maar als je tv de bron is, bv als je de tuner van je tv gebruikt, of een (HDMI) apparaat dat op je tv is aangesloten.

Echter, als je je ChromeCast op je receiver aansluit, dan heb je niks met ARC te maken! Geluid van de ChromeCast komt niet eens op je tv, dat blijft op je receiver, en je receiver stuurt het beeld door naar je tv.
Bedankt voor de uitleg, dat was me reeds duidelijk :)

Ik bedoelde: Als ik met mijn Smart TV de Netflix app gebruik. Kan deze via ARC ook True-HD aan? Kort gezegd zit de limiet in ARC of in de App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DaYwaLkUr schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:35:
[...]

Ik bedoelde: Als ik met mijn Smart TV de Netflix app gebruik. Kan deze via ARC ook True-HD aan? Kort gezegd zit de limiet in ARC of in de App?
De TV, die stuurt dat signaal sowieso niet mee. Waarschijnlijk ook geen DTS, overigens. De meeste TV's sturen max. 2.0 uit als eigen signaal.

En heb ik iets gemist, sinds wanneer bevatten films op Netflix een True-HD of DTS-HD audiospoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:35:

Dat bleek niet uit je vraag, vandaar dat ik het duidelijk probeerde te maken!

TV's "doen" vaak hooguit DD5.1. Het zal me verbazen als DTS wordt ondersteund; zelfs doorgeven werkt vaak niet (ervaring met verschillende Samsung, Philips en Panasonic tv's).

En NetFlix is volgens mij gewoon DD5.1.

Maar waarom wil je Netflix vanaf je Smart TV kijken? Het "smart" deel van Smart TV's valt vaak vies tegen, en jij hebt waarschijnlijk dezelfde ervaring, want je hebt een ChromeCast. En die zit in je receiver, zodat je geen ARC gebruikt.

Met de Google zoekopdracht "hdmi arc limits dts" vond ik dit (over HDMI 1.4):
ARC can convey Dolby Digital, DTS, and PCM, but none of the advanced codecs, such as Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, or DTS-HD. After all, none of these codecs are used with over-the-air, cable, or streaming content.

Met andere woorden: maximaal DTS. Maar dat is geen enkel probleem omdat jouw Smart TV content die formaten toch niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is de bitrate van ARC dan zo beperkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Dat, of men deed geen moeite om meer dan DTS (wat doorgaans 1,5 Mbps is) te implementeren, omdat dat toch niet in HD uitzendingen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Bitrate van Audio Return Channel is niet beperkt
In eerste instantie was het bedoeld voor LipSync, vandaar return. Vanaf 1.4 kan het ook gebruikt worden als Audio Out, maar men blijft het maar ARC noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Daarom gaf ik aan, als ik de Chromecast->Receiver aansluit ik wel DDTHD als output krijg. (Hier zit de codec support wel in)

Met het nieuwe Android TV op komst en met Apps zoals Netflix hoopte ik dat deze codec er wel in zit, echter zal ARC hem dus niet kunnen afspelen..

Maar ik zal het verschil toch niet horen :) ben al blij met DTS support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Theoretisch zou het moeten kunnen, maar zaken als HDCP houden dit tegen
Er is een beveiligde verbinding nodig tussen bron en versterker. Bijvoorbeeld een Android box met hdmi direct naar versterker en hdmi van versterker naar TV voor het beeld en lipsync (arc) settings.

In geval van een app of chromecast direct aan je TV zal die intern de beveiligde verbinding leggen, maar valt er geen audio te returnen naar de versterker omdat het daar niet direct in komt.

Om die beveiliging zal een standalone TV (nooit) geen HD formaten uit kunnen sturen. Tenzij ze een hdmi out krijgen die je in je versterker moet prikken naast de al bestaande hdmi verbinding met arc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Allen,

Sinds een tijdje heeft mijn TX-SR705 last van 'tikken' en 'ploppen' bij het afspelen van 5 kanaals geluid.
Dus nu wordt gekeken of deze nog te repareren is (kost me minimaal 30 euro onderzoekskosten, maar een goed werkende versterker is beter te verkopen dan 1 die stuk is).

Alleen ben ik er eigenlijk zelf wel uit dat ik een andere versterker wil, aangezien ik bijv. ARC al mis met mijn smart TV.

Nu ben ik me aan het orienteren en zie ik dat er een nieuwe 646 is.
Alleen als ik deze vergelijk met de 636, dan is het prijs verschil behoorlijk (230 euro) en de verschillen mninimaal (naar mijn inziens).

Ok, 1 HDMI in meer en DTS-X.
Nu heb ik een 5.1 setup, dus de vraag is of DTS-X wel echt een must is?
Is dat de 230 euro extra waard (of zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie)?

Zit ook nog te kijken naar bijv yamaha (daar komt ook een nieuwe versie van uit).
Heeft iemand daar ervaring mee, met oude variant dan (weet niet of dit vloeken in de kerk is :X ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tel2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 06:43
Goedenavond,

Ik ben sinds kort in het bezit van een TX-NR535 en ben er erg enthousiast over. Ik heb er twee speakers op aangesloten. Het geluid van me TV werkt op de meest gangbare zenders (NPO, RTL, SBS) goed en er wordt dan een Dobly Stereo logo in het display van de receiver weergegeven. Als ik echter naar bijvoorbeeld Eurosport ga, komt het geluid opeens ook uit me TV en nog maar zacht uit me speakers. In het display van de receiver staat nu PCM. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
tel2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:44:
Goedenavond,

Ik ben sinds kort in het bezit van een TX-NR535 en ben er erg enthousiast over. Ik heb er twee speakers op aangesloten. Het geluid van me mijn TV werkt op de meest gangbare zenders (NPO, RTL, SBS) goed en er wordt dan een Dobly Stereo logo in het display van de receiver weergegeven. Als ik echter naar bijvoorbeeld Eurosport ga, komt het geluid opeens ook uit me mijn TV en nog maar zacht uit me mijn speakers. In het display van de receiver staat nu PCM.
Is hier iets aan te doen?
Niet meer naar Eurosport zappen :+

Wat heb je qua TV / settop-box aangesloten en hoe lopen de verbindingen?

Het Dolby/PCM verschil is normaal; niet alle zenders (misschien alleen de HD's?) geven Dolby door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tel2
Nnoitra schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:09:
[...]

Niet meer naar Eurosport zappen :+

Wat heb je qua TV / settop-box aangesloten en hoe lopen de verbindingen?

Het Dolby/PCM verschil is normaal; niet alle zenders (misschien alleen de HD's?) geven Dolby door.
Ik heb een Panasonic 42A400E TV en een Samsung settop-box van Ziggo.
De receiver is via HDMI out op de TV aangesloten en de settop-box is op de HDMI in poort van de receiver aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
tel2 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:44:
[...]

Ik heb een Panasonic 42A400E TV en een Samsung settop-box van Ziggo.
De receiver is via HDMI out op de TV aangesloten en de settop-box is op de HDMI in poort van de receiver aangesloten.
Adcanced Settings --> HDMI Setup --> Audio TV OUT [on / off]
Staat die op [off]?

Dan zou er geen geluid vanuit je settop-box via de reciever naar de TV moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tel2
Nnoitra schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:57:
[...]

Adcanced Settings --> HDMI Setup --> Audio TV OUT [on / off]
Staat die op [off]?

Dan zou er geen geluid vanuit je settop-box via de reciever naar de TV moeten gaan.
Bedankt, dit was inderdaad de oplossing. _/-\o_

Ik lees hier en daar verhalen dat de Onkyo relatief veel stroom verbruikt in standby als de optie HDMI Through aan staat. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
tel2 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:45:
[...]

Ik lees hier en daar verhalen dat de Onkyo relatief veel stroom verbruikt in standby als de optie HDMI Through aan staat. Kan iemand dit bevestigen?
Staat zefs in de handleiding, pagina 27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
tel2 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:45:
[...]

Yup, mijn 636 verbruikte gemiddeld 30 Watt in Hybrid Standby met HDMI Through aan, deze heb ik uitgezet, nu is de Hybrid Standby verbruik gemiddeld 2,9 Watt, maar nog wel te aan te zetten met de App! :)
Dit heb ik gemeten met een Voltcraft Energy Monitor 3000

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Bas Post schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:16:
[...]

Yup, mijn 636 verbruikte gemiddeld 30 Watt in Hybrid Standby met HDMI Through aan, deze heb ik uitgezet, nu is de Hybrid Standby verbruik gemiddeld 2,9 Watt, maar nog wel te aan te zetten met de App! :)
Dit heb ik gemeten met een Voltcraft Energy Monitor 3000
Jip, dan wordt ie ook knap warm, leuk in de winter...

:/ lang warm = uiteindelijk sneller een dood HDMI board....

Ik heb hem normaal standby met HDMI troughput aan, maar bij mij gaat de hoofdschakelaar van heel het rack uit na gebruik.....

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

edit: oplossing gevonden, zie onderaan

Ik zit met een raar probleem. Ik weet niet echt of dit topic het juiste is, maar here goes nothing :).

Ik heb al een tijdje een Onkyo TX-NR626 (en een Philips 50PFL7956h TV).
Ik had aan de Onkyo altijd een Mac Mini hangen met Plex en ik gebruik(te) een Harmony Remote om Plex rechtstreeks via de infrarood zender van de Mac Mini te besturen.

Maar nu heb ik de Mac Mini vervangen voor een Raspberry Pi 2 met Rasplex (want dat scheelt nogal in stroom en de RPi kan alles wat ik wil).

Allemaal leuk en aardig, maar ik wil m'n Plex nog wel via een afstandsbediening kunnen besturen.
Toen bedacht ik me dat m'n TV en de Onkyo natuurlijk HDMI-CEC hebben en dat de Pi dit ondersteunt, dus daar ben ik mee gaan stoeien.

Ik kreeg het redelijk snel voor elkaar om de Onkyo CEC dingen te laten doen met de Pi. Maar dat werkt op de Onkyo natuurlijk alleen fatsoenlijk met de bijgeleverde afstandsbediening, omdat je een Mode moet instellen.

Maar dacht ik, ik kan dan natuurlijk ook via m'n TV de CEC besturen, omdat die het weer doorstuurt naar de Onkyo. Dat werkt ook in principe en dus kan ik vanaf mijn Harmony m'n Pi besturen (want de Harmony doet dus de Philips AB na).

Echter nu komt de issue: mijn TV doet er nogal lang over om aan te gaan natuurlijk en de Harmony software start de Onkyo en de TV tegelijk op. De Onkyo is dus eerder aan dan de TV en dan gaat het fout. Op dat moment kan ik niet meer de Pi besturen via CEC, totdat ik op de Onkyo even wissel van kanaal en weer terug naar het Pi kanaal.
Als ik de TV eerst helemaal opstart handmatig en daarna pas de Onkyo, dan gaat dat wel goed.

Iemand al eerder dit probleem gehad? En zo ja, weet iemand toevallig een oplossing :)?

edit: en net na het posten van dit bedacht ik me ineens iets. De Harmony stuurde na het opstarten altijd een signaal naar de TV om naar HDMI 1 te wisselen (waar de Onkyo op staat), maar de TV heeft met CEC losse inputs voor alle CEC apparaten. Hij wisselde dus van de Pi naar de generieke HDMI 1, waardoor hij geen CEC deed. Ik heb bij de Harmony dat wisselen naar HDMI 1 eruit gehaald (want alles gaat toch via de Onkyo dus hij staat altijd op HDMI 1) en nu werkt het wel :D.

[ Voor 13% gewijzigd door XiN-eViL op 20-06-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Moraal van het verhaal:
1) zelf nadenken
2) zelf zoeken / googlen
3) nog eens nadenken
4) vraag stellen op GoT

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
XiN-eViL schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:26:
edit: oplossing gevonden, zie onderaan

Ik zit met een raar probleem. Ik weet niet echt of dit topic het juiste is, maar here goes nothing :).

Ik heb al een tijdje een Onkyo TX-NR626 (en een Philips 50PFL7956h TV).
Ik had aan de Onkyo altijd een Mac Mini hangen met Plex en ik gebruik(te) een Harmony Remote om Plex rechtstreeks via de infrarood zender van de Mac Mini te besturen.

Maar nu heb ik de Mac Mini vervangen voor een Raspberry Pi 2 met Rasplex (want dat scheelt nogal in stroom en de RPi kan alles wat ik wil).

Allemaal leuk en aardig, maar ik wil m'n Plex nog wel via een afstandsbediening kunnen besturen.
Toen bedacht ik me dat m'n TV en de Onkyo natuurlijk HDMI-CEC hebben en dat de Pi dit ondersteunt, dus daar ben ik mee gaan stoeien.

Ik kreeg het redelijk snel voor elkaar om de Onkyo CEC dingen te laten doen met de Pi. Maar dat werkt op de Onkyo natuurlijk alleen fatsoenlijk met de bijgeleverde afstandsbediening, omdat je een Mode moet instellen.

Maar dacht ik, ik kan dan natuurlijk ook via m'n TV de CEC besturen, omdat die het weer doorstuurt naar de Onkyo. Dat werkt ook in principe en dus kan ik vanaf mijn Harmony m'n Pi besturen (want de Harmony doet dus de Philips AB na).

Echter nu komt de issue: mijn TV doet er nogal lang over om aan te gaan natuurlijk en de Harmony software start de Onkyo en de TV tegelijk op. De Onkyo is dus eerder aan dan de TV en dan gaat het fout. Op dat moment kan ik niet meer de Pi besturen via CEC, totdat ik op de Onkyo even wissel van kanaal en weer terug naar het Pi kanaal.
Als ik de TV eerst helemaal opstart handmatig en daarna pas de Onkyo, dan gaat dat wel goed.

Iemand al eerder dit probleem gehad? En zo ja, weet iemand toevallig een oplossing :)?

edit: en net na het posten van dit bedacht ik me ineens iets. De Harmony stuurde na het opstarten altijd een signaal naar de TV om naar HDMI 1 te wisselen (waar de Onkyo op staat), maar de TV heeft met CEC losse inputs voor alle CEC apparaten. Hij wisselde dus van de Pi naar de generieke HDMI 1, waardoor hij geen CEC deed. Ik heb bij de Harmony dat wisselen naar HDMI 1 eruit gehaald (want alles gaat toch via de Onkyo dus hij staat altijd op HDMI 1) en nu werkt het wel :D.
Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
Even een vraagje tussendoor.

Is bij jullie de onkyo site bereikbaar? ik heb hier namelijk de hele week al problemen mee.
de site laad zelden de content. Ik heb een tx-nr646 aangeschaft en wil deze graag over usb updaten echter kan ik de firmware niet bereiken op onkyo.nl :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
nu je het zegt.
Welke browser gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Denk niet dat dat heel erg relevant is, werkt hier op drie browsers niet :P
tovenaar1988 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:44:
Ik heb een tx-nr646 aangeschaft en wil deze graag over usb updaten echter kan ik de firmware niet bereiken op onkyo.nl :-(
Anyway, heb de bestanden gevonden (uitleg en firmware) en online gezet.

Uitleg PDF

Firmware bestand (Firmware Update TX-NR646 (04-06-2015))

Succes!

[ Voor 63% gewijzigd door Brad Pitt op 21-06-2015 14:30 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Bij Myharmony aangegeven dat ik geen input wissel op mijn TV
Nnoitra schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:13:
[...]
Moraal van het verhaal:
1) zelf nadenken
2) zelf zoeken / googlen
3) nog eens nadenken
4) vraag stellen op GoT

:+
Ja stap 3 ontbrak eventjes deze keer :+. Had wel gegoogled natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 20:19
Ik ga binnenkort de onkyo ht-s7705 bestellen nu de prijs flink is gezakt. Hebben jullie daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
Brad Pitt schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:06:

Anyway, heb de bestanden gevonden (uitleg en firmware) en online gezet.

Uitleg PDF

Firmware bestand (Firmware Update TX-NR646 (04-06-2015))

Succes!
Aah Geweldig! hartelijk dank ik heb mijn onkyo met succes kunnen updaten.

Wat een geweldige reciever is de tx-nr646! Deze is natuurlijk op geen enkele wijze te vergelijken met de logitech z5500 wie hiervoor dienst deed als 5.1 set.

Ik gebruik mijn tx-nr646 i.c.m Harman Kardon HKTS65BQ en ben hier echt zeer tevreden mee. De woofer vult de speakers mooi aan al mis ik soms toch wel een beetje punch in de wat heftigere scenes. Maar dit is een kwestie van wennen ga ik van uit. De z5500 was natuurlijk wel een bass overheersend setje.

Ik heb mijn set bij smits arnhem gehaald voor de in mijn ogen goede deal van 1148 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie G.
Met de angst dat ik er gewoon finaal overheen gelezen heb in zowel de papieren als de webhandleiding.

Ik wil eigenlijk dat als de receiver uitstaat, dat beeld en geluid van de settopbox doorgegeven wordt naar de tv. Dit onafhankelijk van wat ervoor gekozen is. Nu moet ik nadat er bijvoorbeeld is gespeeld op de playstation, de versterker aan zetten (als hij uitstond) en omzetten naar cbl/sat voordat ik kan tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Hdmi through is dat geloof ik. Maar dan verbruikt je onkyo fors meer stroom (zie boven). Wat ik zelf heb gedaan is die cable box op de tv aangesloten en de audio van m'n tv terug naar de receiver, dan kan je kiezen, receiver wel of niet aan.

[ Voor 10% gewijzigd door MrAngry op 23-06-2015 22:49 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Eddie G. schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:56:
Met de angst dat ik er gewoon finaal overheen gelezen heb in zowel de papieren als de webhandleiding.

Ik wil eigenlijk dat als de receiver uitstaat, dat beeld en geluid van de settopbox doorgegeven wordt naar de tv. Dit onafhankelijk van wat ervoor gekozen is. Nu moet ik nadat er bijvoorbeeld is gespeeld op de playstation, de versterker aan zetten (als hij uitstond) en omzetten naar cbl/sat voordat ik kan tv kijken.
Dat heet Hybrid Standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie G.
Ik ga voor de oplossing van MrAngry. Inderdaad minder stroomverbruik als de Onkyo in standby staat.En het levert verder geen extra nadeel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Recente receivers ondersteunen dit (al een paar jaar). Maar user heeft zijn type niet doorgegeven, dus is het gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
Iemand enig idee wat de levertijd kan zijn van de speakers uit de atnos actie van onkyo? Ik vraag mij af of mijn brief van 2 weken geleden wel is aangekomen bij onkyo, ik heb namelijk ook nog geen mail gekregen.

Iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1 ... 10 ... 40 Laatste