edit: oplossing gevonden, zie onderaan
Ik zit met een raar probleem. Ik weet niet echt of dit topic het juiste is, maar here goes nothing

.
Ik heb al een tijdje een Onkyo TX-NR626 (en een Philips 50PFL7956h TV).
Ik had aan de Onkyo altijd een Mac Mini hangen met Plex en ik gebruik(te) een Harmony Remote om Plex rechtstreeks via de infrarood zender van de Mac Mini te besturen.
Maar nu heb ik de Mac Mini vervangen voor een Raspberry Pi 2 met Rasplex (want dat scheelt nogal in stroom en de RPi kan alles wat ik wil).
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil m'n Plex nog wel via een afstandsbediening kunnen besturen.
Toen bedacht ik me dat m'n TV en de Onkyo natuurlijk HDMI-CEC hebben en dat de Pi dit ondersteunt, dus daar ben ik mee gaan stoeien.
Ik kreeg het redelijk snel voor elkaar om de Onkyo CEC dingen te laten doen met de Pi. Maar dat werkt op de Onkyo natuurlijk alleen fatsoenlijk met de bijgeleverde afstandsbediening, omdat je een Mode moet instellen.
Maar dacht ik, ik kan dan natuurlijk ook via m'n TV de CEC besturen, omdat die het weer doorstuurt naar de Onkyo. Dat werkt ook in principe en dus kan ik vanaf mijn Harmony m'n Pi besturen (want de Harmony doet dus de Philips AB na).
Echter nu komt de issue: mijn TV doet er nogal lang over om aan te gaan natuurlijk en de Harmony software start de Onkyo en de TV tegelijk op. De Onkyo is dus eerder aan dan de TV en dan gaat het fout. Op dat moment kan ik niet meer de Pi besturen via CEC, totdat ik op de Onkyo even wissel van kanaal en weer terug naar het Pi kanaal.
Als ik de TV eerst helemaal opstart handmatig en daarna pas de Onkyo, dan gaat dat wel goed.
Iemand al eerder dit probleem gehad? En zo ja, weet iemand toevallig een oplossing

?
edit: en net na het posten van dit bedacht ik me ineens iets. De Harmony stuurde na het opstarten altijd een signaal naar de TV om naar HDMI 1 te wisselen (waar de Onkyo op staat), maar de TV heeft met CEC losse inputs voor alle CEC apparaten. Hij wisselde dus van de Pi naar de generieke HDMI 1, waardoor hij geen CEC deed. Ik heb bij de Harmony dat wisselen naar HDMI 1 eruit gehaald (want alles gaat toch via de Onkyo dus hij staat altijd op HDMI 1) en nu werkt het wel

.
[
Voor 13% gewijzigd door
XiN-eViL op 20-06-2015 11:46
]