Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:45:
Ik heb een ODT <> 3.5mm Opti kabel gekocht (oftewel optische kabel zoals is vernoemd)
Dus mijn tv zat al aangesloten met HDMI en tulp kabel en nu dus ook met een optische kabel. Allemaal aan de achterkant van de receiver onder (TV/CD) de hmdi kabel op HDMI OUT natuurlijk.

Wanneer ik de optische kabel aansloot stopte de interne speakers van de tv. Dus ik checken of de receiver op het goede kanaal uitzond. Dat stond goed ingesteld en nog heb ik geen geluid. Voor de zekerheid ben ik alle kanalen afgegaan maar nergens komt het geluid van de tv binnen. Ook kan ik wanneer de optische kabel is aangesloten niet meer in het tv menu onder "Speaker settings" instellen of ik de interne tv speakers of externe speakers wil gebruiken. Deze optie is "Greyed out" en wordt weer bedienbaar wanneer ik de optische kabel uit de tv trek.

Ik heb ook de HT-R558 receiver een reset gegeven mocht ik aan verkeerde instellingen hebben gezeten.

Ik weet echt niet wat ik hier allemaal fout doe.
Op de Onkyo receiver moet je naar het menu gaan.
Vervolgens iets van:In-/uitgangstoewijzing
Daarna Digitale audio ingang

Zet daar je OPTICAL instelling actief bij TV/CD.

Zo moet het bij mijn 609 receiver in ieder geval. Misschien dat het bij jou ook zo ongeveer moet.

Mocht je toch gebruik willen maken van ARC kan je nog kijken of deze optie bij de Onkyo beschikbaar is:

- Menu
- Bron instellingen
- Audiokiezer
- ARC

Of:

- Hardware instellingen
- HDMI
- Audio retour

[ Voor 7% gewijzigd door renedis op 24-03-2015 10:15 . Reden: ARC toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:03
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:45:
Ik heb een ODT <> 3.5mm Opti kabel gekocht (oftewel optische kabel zoals is vernoemd)
Dus mijn tv zat al aangesloten met HDMI en tulp kabel en nu dus ook met een optische kabel. Allemaal aan de achterkant van de receiver onder (TV/CD) de hmdi kabel op HDMI OUT natuurlijk.

Wanneer ik de optische kabel aansloot stopte de interne speakers van de tv. Dus ik checken of de receiver op het goede kanaal uitzond. Dat stond goed ingesteld en nog heb ik geen geluid. Voor de zekerheid ben ik alle kanalen afgegaan maar nergens komt het geluid van de tv binnen. Ook kan ik wanneer de optische kabel is aangesloten niet meer in het tv menu onder "Speaker settings" instellen of ik de interne tv speakers of externe speakers wil gebruiken. Deze optie is "Greyed out" en wordt weer bedienbaar wanneer ik de optische kabel uit de tv trek.

Ik heb ook de HT-R558 receiver een reset gegeven mocht ik aan verkeerde instellingen hebben gezeten.

Ik weet echt niet wat ik hier allemaal fout doe.
De kabel die je hebt gekocht heeft aan één uiteinde een 3.5mm plug (zo een als je ook zal gebruiken voor oordoppen in je telefoon)? Dan heb je het verkeerde type kabel te pakken.
Je moet een normale optische kabel (of toslink kabel, andere benaming voor hetzelfde ding) hebben, die aan beide kanten een zelfde aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wekko306

Om eerlijk te zijn was ik hier zelf al achter gekomen, en ik lees nu pas je reactie. De toslink kabel is het kabeltje dat ik nodig had. Het geluid werkt nu.

@renedis

Deze instellingen komen overeen, zo had ik deze ook ingesteld.
Wbt ARC,
Zeker handig om dit te weten. Is het echter niet zo dat ARC een slechtere geluidskwaliteit geeft t.o.v. een audiokabel (toslink)
Dat las ik namelijk ergens.

Ik heb echter nog een laatste vraag.
Nou snap ik dat het tv kanaal geen 5.1 audio uitzendt. Tenzij er een TV film wordt uitgezonden met DTS en/of AC3. Maar ik krijg het geluid van de TV alleen op de 2 front speakers. Kan ik ervoor zorgen dat het geluid op alle speakers wordt uitgezonden (zonder surround dus)

Als ik op bed/sofa lig/zit wil ik graag dat het geluid van alle kanten komt en niet alleen van voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
RoosW schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:51:
[...]

Ik heb een inlever punt vlak bij zitten, maar de doos werd na 12 uur bezorgd, en zij nemen maar in tot 12 uur.Morgen ga ik hem dus inleveren, kun je even laten horen in de draad wanneer je die van jou weer terug hebt?
Vandaag is een pakket via UPS aangeboden, dus dat zal hem zijn. Ik kan hem zaterdag pas ophalen, maar zo'n doorlooptijd is wel super. Zaterdag 14 maart afgegeven (en dus maandag door UPS opgehaald) en net iets meer dan een week later weer terug. Als alles het weer doet ben ik een blij mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:29
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:10:
Wbt ARC,
Zeker handig om dit te weten. Is het echter niet zo dat ARC een slechtere geluidskwaliteit geeft t.o.v. een audiokabel (toslink)
Dat las ik namelijk ergens.
Het Audio Return Channel via HDMI is digitaal, en een toslink kabel ook. Voor zover ik weet zijn er geen beperkingen voor de capaciteit, dus je zult geen verschil kunnen horen of meten. Of het moet een timing issue zijn, omdat de conversie van elektrisch naar licht en weer terug van licht naar elektrisch een milliseconde duurt. Maar dat kun je onmogelijk horen.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:10:
Ik heb echter nog een laatste vraag.
Nou snap ik dat het tv kanaal geen 5.1 audio uitzendt. Tenzij er een TV film wordt uitgezonden met DTS en/of AC3. Maar ik krijg het geluid van de TV alleen op de 2 front speakers. Kan ik ervoor zorgen dat het geluid op alle speakers wordt uitgezonden (zonder surround dus)

Als ik op bed/sofa lig/zit wil ik graag dat het geluid van alle kanten komt en niet alleen van voren.
Het tv signaal bevat gewoonlijk een 2-kanaals AC3 (Dolby Digital) geluidsspoor. Dit kan Dolby Surround gecodeerd geluid zijn.

Je kunt kiezen: zet je receiver op surround (voor films en (Amerikaanse) series) of op All Channel Stereo. Deze laatste optie gebruikt alle speakers, maar maakt er geen gekunsteld surround van als dat het niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
persoonlijk vind ik All Channel Stereo het nuttigste bij een 2.0 audio spoor :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
SMSfreakie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:15:
persoonlijk vind ik All Channel Stereo het nuttigste bij een 2.0 audio spoor :-)
En wat denk je dat 2-kanaals AC3 is?!?!

Juist, 2.0 audio!

En over 2 kanaals audio kun je (verrassend) stereo geluid transporteren, of Dolby Surround (Prologic) gecodeerd geluid. Dat is surround, nog van de tijd van de videobanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:30:
[...]

En wat denk je dat 2-kanaals AC3 is?!?!

Juist, 2.0 audio!

En over 2 kanaals audio kun je (verrassend) stereo geluid transporteren, of Dolby Surround (Prologic) gecodeerd geluid. Dat is surround, nog van de tijd van de videobanden...
waneer wordt er tegenwoordig nou nog gebruikt gemaakt van Prologic :?

Lineaire tv is of 2.0 of 5.1 Dolby Digital..
en DVD / BD / downloadable content is toch ook of 2.0 of DD5.1 / DTS / DTS-HD etc..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
SMSfreakie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:35:
waneer wordt er tegenwoordig nou nog gebruikt gemaakt van Prologic :?
Bij 2.0 tv uitzendingen en web rips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me nu duidelijk. Bedankt allen voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:20
-aad- schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:16:
[...]

Vandaag is een pakket via UPS aangeboden, dus dat zal hem zijn. Ik kan hem zaterdag pas ophalen, maar zo'n doorlooptijd is wel super. Zaterdag 14 maart afgegeven (en dus maandag door UPS opgehaald) en net iets meer dan een week later weer terug. Als alles het weer doet ben ik een blij mens.
Ok, dat is snel, heb jij bericht van ontvangst en dergelijke gehad? Ik heb het gevoel dat mijn versterker in een zwart gat is verdwenen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
RoosW schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:13:
[...]

Ok, dat is snel, heb jij bericht van ontvangst en dergelijke gehad? Ik heb het gevoel dat mijn versterker in een zwart gat is verdwenen.. :?
In de tussentijd heb ik totaal niks gehoord. Kwam nu dus ook als verrassing dat ik hem blijkbaar al retour heb. Met zo'n kort tijdsbestek is dat voor mij geen groot probleem. Zou eigenlijk geeneens weten of je ergens de status kan inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
-aad- schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:10:
[...]

In de tussentijd heb ik totaal niks gehoord. Kwam nu dus ook als verrassing dat ik hem blijkbaar al retour heb. Met zo'n kort tijdsbestek is dat voor mij geen groot probleem. Zou eigenlijk geeneens weten of je ergens de status kan inzien.
Nee dus, geen status, en als je de klantenservice contact verwijzen die je door, daar moet je je 'R' nummer opgeven, en dan hoor je dus niets meer.. 8)7
Kom ik net terug van de dokter ligt er een briefje in de bus UPS is geweest met mijn versterker :( Zo fijn dat ze je informeren wanneer ze komen, zodat je thuis kunt blijven! (niet)
Morgen proberen ze het opnieuw (ipv het bij het afhaalpunt afgeven) dus dan mag ik de hele dag achter de deur hangen..

[ Voor 23% gewijzigd door RoosW op 26-03-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
ikweethetbeter schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:22:
[...]

Het Audio Return Channel via HDMI is digitaal, en een toslink kabel ook. Voor zover ik weet zijn er geen beperkingen voor de capaciteit, dus je zult geen verschil kunnen horen of meten. Of het moet een timing issue zijn, omdat de conversie van elektrisch naar licht en weer terug van licht naar elektrisch een milliseconde duurt. Maar dat kun je onmogelijk horen.
HDMI is zelfs beter.. Dolby TrueHD of DTS HD Master Audio wordt niet ondersteund door een toslink kabel.

bron:
http://www.cnet.com/news/...-audio-connection-to-use/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Klopt! Maar die formaten komen niet over de kabel naar de tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:16
Sindskort in het bezit van een Onkyo TX-NR636 ter vervanging van een Philips HomeCinema/DVR setje.
De Tuner/Receiver daarvan was overleden, maar de losse unit met CD/DVD en recording-functionaliteit lijkt nog prima te werken.

Deze HDR zit nu via SCART aangesloten op de TV en via Digital COAX op de Onkyo.
Als ik het geluid via de TV laat lopen is er niets aan de hand, maar geluid via COAX krijg ik niet werkend.
Dit is ongewenst voor CD-playback, dan laat ik de TV liever uit.

De bronnen COAX IN 1 en 2 heb ik al aan verschillende knoppen gekoppeld bij zowel I/O Assign als bij Source Setup - Audio Selector, maar er komt geen geluid uit als ik die Input selecteer.

Configureer ik iets verkeerd, of is de Onkyo misschien defect?
Om e.e.a. uit te sluiten ga ik ook een andere kabel proberen, iemand nog suggesties voor een andere bron?
Zou zoiets (nieuws: Wolfson introduceert geluidskaart voor Raspberry Pi) geschikt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Kun je ook ergens op dat Philips ding instellen welke audio-output hij moet gebruiken, zo ja: staat die wel op digital out?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Bedankt voor je reactie. Ik heb nog even de gebruikershandleiding opgezocht; ik had in al mijn wijsheid de kabel verkeerd aangesloten op de bron. |:(

Nu werkt het zoals het bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Ik ben opzoek naar een fijne app voor mijn NR-636, waarbij ik zelf een menuutje of widget kan maken om te switchen tussen tv, tunein en spotify. De gewone Onkyo app is wat omslachtig om snel te switchen tussen spotify en een internetradiokanaal. Heeft iemand daar een mooie oplossing voor gevonden? Mag zowel voor Android als voor iOS zijn!

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
arjanpvt schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:57:
Ik ben opzoek naar een fijne app voor mijn NR-636, waarbij ik zelf een menuutje of widget kan maken om te switchen tussen tv, tunein en spotify. De gewone Onkyo app is wat omslachtig om snel te switchen tussen spotify en een internetradiokanaal. Heeft iemand daar een mooie oplossing voor gevonden? Mag zowel voor Android als voor iOS zijn!
MyAV Pro Universal (android) is wel een goede app; grafisch/layout kan het beter maar functioneel is prima (beter dan de onkyo app). Je kunt iig een trial proberen, daarna moet je 'm kopen.

[ Voor 54% gewijzigd door mcauseway op 27-03-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Weet iemand of de Onkyo 636 het input video signal kan downscalen?

Ik wil graag weet dat wanneer ik mijn xbox of mediaspeler welke ingesteld staan op 1080p en gekoppeld staan aan de onkyo het signaal dan via 1 van de 2 hdmi outputs kan doorsturen als 720p signaal?

Dit gezien ik de ene hdmi output wil gebruiken voor mijn tv als 1080p en de andere naar mijn beamer welke alleen 720p aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Vassie18 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:30:
Weet iemand of de Onkyo 636 het input video signal kan downscalen?
"Resolution

Standaardwaarde: Through

Specificeer de uitgangsresolutie van de HDMI OUT-aansluitingen. De beeldresolutie van de unit zal worden omgezet zodat het kan overeenkomen met de resolutie die wordt ondersteund door de gebruikte TV.

"Through": De uitvoerresolutie zal hetzelfde zijn als die van de ingangssignalen.

"Auto": De resolutie zal automatisch worden geconverteerd overeenkomstig de resolutie die wordt ondersteund door de TV.

„480p (480p/576p)”, „720p”, „1680 × 720p”, „1080i”, „1080p”, „2560 × 1080p”: Selecteer de gewenste resolutie.
"

Dit is echter de Monitor-Out setting, dus zal helaas wel system-wide gelden voor elke HDMI-bron denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 27-03-2015 12:43 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Brad Pitt schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:40:
[...]

"Resolution

Standaardwaarde: Through

Specificeer de uitgangsresolutie van de HDMI OUT-aansluitingen. De beeldresolutie van de unit zal worden omgezet zodat het kan overeenkomen met de resolutie die wordt ondersteund door de gebruikte TV.

"Through": De uitvoerresolutie zal hetzelfde zijn als die van de ingangssignalen.

"Auto": De resolutie zal automatisch worden geconverteerd overeenkomstig de resolutie die wordt ondersteund door de TV.

„480p (480p/576p)”, „720p”, „1680 × 720p”, „1080i”, „1080p”, „2560 × 1080p”: Selecteer de gewenste resolutie.
"

Dit is echter de Monitor-Out setting, dus zal helaas wel system-wide gelden voor elke HDMI-bron denk ik.
Ik had deze vraag aan Onkyo gesteld en kreeg helaas geen duidelijk antwoord.
Alleen bij het duurdere model kan je per uitgang inderdaad de monitor-out setting aanpassen kwam er uit.

Echter kan je de gewenste resolutie aanpassen maar is dan ook met zekerheid te zeggen dat die het downscaled want dat kon ik dus niet vinden.
Uit deze tekst is dit dus wel op te maken. Bedankt voor het snelle antwoord _/-\o_

Ik vind het niet erg als ik dit zo nu en dan moet aanpassen via het Onkyo menu. Met commando reeks in mijn Harmony moet dit vast snel op te lossen zijn en sneller dan wanneer ik dit per invoer apparaat moet gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vassie18 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:50:
Ik had deze vraag aan Onkyo gesteld en kreeg helaas geen duidelijk antwoord.
Alleen bij het duurdere model kan je per uitgang inderdaad de monitor-out setting aanpassen kwam er uit.
Ja op m'n 3009 kan dat inderdaad ook. Wilde dus al meteen "ja dat kan" tikken maar toch even gechecked :P
Ik vind het niet erg als ik dit zo nu en dan moet aanpassen via het Onkyo menu. Met commando reeks in mijn Harmony moet dit vast snel op te lossen zijn en sneller dan wanneer ik dit per invoer apparaat moet gaan doen :)
De beamer downscaled zegt echt niks nee? Die "moet" gewoon een 720p-signaal ontvangen? Da's wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Brad Pitt schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:51:
[...]

Ja op m'n 3009 kan dat inderdaad ook. Wilde dus al meteen "ja dat kan" tikken maar toch even gechecked :P

[...]

De beamer downscaled zegt echt niks nee? Die "moet" gewoon een 720p-signaal ontvangen? Da's wel irritant.
Oke top. Ik heb nu nog een 606 staan en had voorheen de tv met hdmi aangesloten en de beamer via component. Echter staat inmiddels bijna alle apparatuur met hdmi aangesloten op de versterker en valt er steeds minder te bekijken via de beamer.
Met een nieuwe reciever kan dit nu dus wel weer wat wel erg fijn is.

De beamer doet dit volgens mij niet gezien ik nog van voorheen wist als bijv de xbox 360 nog op 1080p stond deze geen beeld door gaf. Dit kan ook aan de componenten aansluiting liggen maar voor nu maakt dat niets uit want dit probleem is sowieso opgelost met een nieuwe versterker.

Voor nu ben ik dus geholpen en ga ik eens kijken waar en wanneer ik de 636 kan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik heb een HD Ready tv op de slaapkamer, en daar kan ik via HDMI gewoon 1080p ingooien, de tv laat het gewoon als 720p zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
ikweethetbeter schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:07:
Ik heb een HD Ready tv op de slaapkamer, en daar kan ik via HDMI gewoon 1080p ingooien, de tv laat het gewoon als 720p zien.
Fijn om te lezen dat dit geen problemen geeft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
mcauseway schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:29:
[...]

MyAV Pro Universal (android) is wel een goede app; grafisch/layout kan het beter maar functioneel is prima (beter dan de onkyo app). Je kunt iig een trial proberen, daarna moet je 'm kopen.
Die app werkt inderdaad wel erg goed, maar het heeft nog steeds niet de snelle keuzemogelijkheden die ik graag zou willen, en heeft geen widgets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
RoosW schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:45:
[...]

Nee dus, geen status, en als je de klantenservice contact verwijzen die je door, daar moet je je 'R' nummer opgeven, en dan hoor je dus niets meer.. 8)7
Kom ik net terug van de dokter ligt er een briefje in de bus UPS is geweest met mijn versterker :( Zo fijn dat ze je informeren wanneer ze komen, zodat je thuis kunt blijven! (niet)
Morgen proberen ze het opnieuw (ipv het bij het afhaalpunt afgeven) dus dan mag ik de hele dag achter de deur hangen..
Net opgehaald, het was dus inderdaad de receiver. Leuk om weer alle speakers aan te sluiten...
Hij doet het gelukkig weer zoals normaal. Op het reparatie overzicht (LetMeRepair Rhein-Main) staat het componenten BAHDM-0682-1B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:23

Ankh

|true

Nog even over de NR636 en netwerk issue, vandaag had ik er ook last van.
De Onkyo gaat op 10Mbit "werken" (dat zegt me HP managed switch..).
Heb hem nu overgezet naar Wireless en geen problemen tot nu toe.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
-aad- schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 14:57:
[...]

Net opgehaald, het was dus inderdaad de receiver. Leuk om weer alle speakers aan te sluiten...
Hij doet het gelukkig weer zoals normaal. Op het reparatie overzicht (LetMeRepair Rhein-Main) staat het componenten BAHDM-0682-1B.
Ik heb de mijne dus de volgende dag bezorgd gekregen, ik heb de versterker gisteren weer helemaal aangesloten en dit maal goed opgelet dat alles via HDMI ook onder de juiste aansluitingen zat.
Werkt heel prettig op een paar vreemde zaken na, als ik nu mijn LCD TV uitzet gaat de versterker ongevraagd ook uit?!? En ik blijf maar geluid op de lcd tv speaker horen als ik m aanzet waar die eerst steeds gemute waren
Heb de bon niet bij de hand om te kijken wat er vervangen is, dus die hou je even van me tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 16:26
Na bijna 3 jaar trouwe dienst is mijn 616 ook kapot, het bekende probleem met geluid en netwerk. Ik was aangenaam verrast dat dit probleem officieel erkend is en er een verlengde garantieperiode tot 2018 is ingesteld! Toch prima service van Onkyo. Nu wachten op de doos / label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-08 12:03
Ik heb een Onkyo TX-SR607 versterker die ik gebruik voor mijn TV en 5.1 systeem. Nu is gisteren het LCD-scherm kapot gegaan. De versterker doet het verder nog maar je ziet niets meer op het display ;-)

Aangezien de versterker allang buiten de garantie ligt: weet iemand een goed adresje waar je met dit soort issues naar toe kan om te kijken of deze nog gerepareerd kan worden?

En nee, geen zin om zelf te sleutelen. Ik ben meer van de software dan van de hardware. Mij een soldeerbout in de handen duwen is vragen om problemen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
Misschien kan iemand mij verder helpen;

Ik heb sinds geruime tijd een TX-SR809 tot grote tevredenheid in gebruik. Nu is mij de laatste tijd iets raars opgevallen, bij het kijken naar een Blu-Ray 3D-iso is het beeld in het begin prima maar na een bepaalde tijd "verspringt" het beeld. Het lijkt dat rechts en links zijn omgedraaid maar dat is het niet. Het beeld is alleen maar goed te krijgen door de film te stoppen en opnieuw te starten of even het signaal weg te halen (lees HDMI-stekker even los) lijkt dus een handshake-dingetje.

Wellicht even handig om aan te geven hoe het een en ander is aangesloten;

De Blu-Ray(-iso) wordt afgespeeld via een Pioneer BDP-450 welke met HDMI is aangesloten op ingang 1 van de Onkyo, vandaar gaat, via monitor uit (main), het signaal naar mijn LG 3D TV.

Ik heb van alles geprobeerd, andere kabels etc. maar het probleem blijft, vandaag heb ik de BDP-450 maar eens rechtstreeks op de TV aangesloten en het beeld lijkt zowaar goed te blijven.

Het lijkt er dus op dat er in Onkyo iets verkeerd gaat, bij de instellingen heb ik bij monitor-out "through" ingesteld, dus het HDMI-board zou in principe niets mogen doen met het signaal maar lijkt het wel te doen..... Toch een defect in het HDMI-board?

Volgens mij is het board nog niet vervangen maar ik heb verder geen problemen met wegvallend geluid o.i.d. De laatste tijd begint me wel op te vallen dat de handshake langer duurt, ettelijke seconden maar zeker geen minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
Goedendag,
Ik heb een Onkyo TX-NR626 en heb hier 2 vragen over, misschien dat iemand mij kan helpen.
Zodra ik het OSD scherm aan heb staan, komen er soms flitsen voor in het beeld. Zou dit met het HDMI bord te maken kunnen hebben dat deze bijna kapot gaat? Tevens heb ik er gister de update opgezet en had ik dat maar niet gedaan. Spotify zou dus via mijn samsung aangestuurd moeten gaan worden, echter ziet deze de onkyo niet. Spaeker rechts is mij bekend, daar wordt hij dus niet zichtbaar. Nu heb ik de oude firmware kunnen downloaden en wil deze dus terug zetten. Moet hij dan eerst naar fabrieksinstellingen gezet worden of kan ik deze er gelijk op zetten? Ik heb hem liever weer zoals hij was omdat connect gewoon niet wil werken.

Ik hoor graag wat van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
Nou ik heb de oude firmware er weer op kunnen zetten en heb spotify weer via OSD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 22:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Helaas....
Ook heb lijk problemen te hebben met de HDMI board.
Mijn TX-NR818 heeft t altijd goed gedaan.
Helaas enige tijd geleden problemen met de netwerkverbinding gekregen (bedienen via de app wil soms niet meer).
Enige tijd later, zon 2 a 3 weken geleden, gewoon geen geluid meer, maar nog wel beeld.
Soms direct na t aanzetten, soms na een paar minuten pas. En soms blijft ie t wel doen.
Symbolen van de speakers zijn dan meestal weg. Maar soms staan ze er nog terwijl er geen geluid is.
Tot nu toe is het vaak te verhelpen door de spanning er af te gooien en dan er weer op.
Maar dit werkt niet altijd.

FW update al gedaan, hielp niets :(

Vanavond maar eens zien of m'n receiver in aanmerking komt voor die terugroep actie.

Is wel m'n laatste Onkyo ooit.
M'n ouders hadden met de TX-NR509 een hoop gekloot. Al 3x weg geweest voor t zelfde euvel als ik nu heb.
Nu heb ik t gekloot er ook al mee.
Prijsklasse van een 818 zou je dat toch niet moeten hebben.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
hier zelfde probleem met mn NR414... sinds gisteren.... met beetje googlen kom ik ook telkens bij het hdmi board uit..

balen... vanavond maar aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Gisteren gecontrolleerd. En mijn serienummer komt gelukkig in aanmerking voor de reparatie en verlengde garantie.

Doos + label wordt opgestuurd.
Alleen de receiver er in doen, label er op plakken en doos retour.
En dan maar hopen dat het sneller gaat dan bij m'n ouders toen (± 4 mnd).

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 20:08
Voor de mensen die de receiver opsturen voor reparatie; voeg een aantal blaadjes A4 toe met groot het woord "REPAIR" erop. Ze gooien wel eens reparaties en swaps door elkaar... en dan duurt het langer.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
HellStorm666 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:12:
Gisteren gecontrolleerd. En mijn serienummer komt gelukkig in aanmerking voor de reparatie en verlengde garantie.
Kun je dat online checken a.h.v. je serienummer of een een twijfelachtig hdmi board hebt? Ik kan het nergens vinden?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Ja, is online te checken.
Hier staat de hoe en wat: http://www.uk.onkyo.com/e...-care-program-119261.html

Gisteren de UPS gemist. Volgens de Track and Trace is het een pakket van Onkyo.
De lege doos met retour label neem ik aan.
Maar, het gewicht is volgens UPS 22KG. (de 818 weegt iets van 18kg droog).
Zal ik een nieuwe receiver krijgen, een leen model, en omruiling met een gefixte, of klopt de info gewoon niet van UPS??

Waarschijnlijk weet ik het vanavond.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
De info klopt, want ze houden vast rekening met het gewicht van de retour zending. Je stuurt hem namelijk terug als 'retour afzender' en niet als nieuw pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelhijma
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 09:58
Ik heb een vraag: Ik probeer met een LINN testfile een flac 5.1 test te doen, edoch dat lukt niet met mijn onkyo nx636, hoe ik de file ook aansluit (USB stick of via NETwerk). Je zou toch FLAC 5.1 moeten kunnen afspelen via de USB ingang ? (de LINN test file laat slechts channel left and right horen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeszondag
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09-2024
dat lukt bij mij ook niet, usb en net onderteunen die formats niet. Lukt wel via hdmi en optische aansluitingen. In de uitgebreide handleiding staan die formats ook niet opgenomen als ondersteund door de usb en net ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelhijma
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 09:58
hmm via mijn oude asus oplay media speler doet flac 5.1 (via HDM) het dan wel goed, maar dus niet wat je zou verwachten: rechstreeks vanaf deze 'alleskunner' (hetzij via usb of via DLNA of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
marcelhijma schreef op zondag 19 april 2015 @ 09:39:
hmm via mijn oude asus oplay media speler doet flac 5.1 (via HDM) het dan wel goed, maar dus niet wat je zou verwachten: rechstreeks vanaf deze 'alleskunner' (hetzij via usb of via DLNA of zo)
Ook even getest (Onkyo 3009), alleen stereo playback. USB stick in simpele mediaspeler en hoppa, 5.1.

Eigenlijk best vaag, waarom zoiets niet gewoon wordt ondersteund. Het kán wel, maar niet via die input :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
Zijn er meer mensen die problemen hebben met lipsync (636)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
nee, maar in de instellingen is dat aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
ja maargoed, het is wel vervelend. Hij loopt voor mijn gevoel wel een halve seconde achter.
Ook lijk ik er alleen last van te hebben op hdmi out 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Wat loopt achter; beeld op geluid of geluid op beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gil1972
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik heb onlangs de Onkyo TX-NR838 uit een aanbieding voor € 699 op de kop kunnen tikken.
Ik heb mijn TV en surround setje inmiddels aangesloten en alles functioneert wat dat betreft naar behoren.
Nu heb ik de Onkyo onlangs aan het internet gehangen zodat ik kan genieten van internetradio. Echter als ik nu de internetradio via bijvoorbeeld de App opstart gaat ook de TV aan.
Is de Onkyo zodanig in te stellen dat als ik de TV aan- en uitzet dat de Onkyo ook aan en uit gaat maar als ik eerste de Onkyo aanzet de TV niet automatisch aangaat?

Als tweede de vraag of er al iemand geprobeerd heeft om aan Zone 2 een draadloos setje speakers te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
Gil1972 schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:53:
Ik heb onlangs de Onkyo TX-NR838 uit een aanbieding voor € 699 op de kop kunnen tikken.
Ik heb mijn TV en surround setje inmiddels aangesloten en alles functioneert wat dat betreft naar behoren.
Nu heb ik de Onkyo onlangs aan het internet gehangen zodat ik kan genieten van internetradio. Echter als ik nu de internetradio via bijvoorbeeld de App opstart gaat ook de TV aan.
Is de Onkyo zodanig in te stellen dat als ik de TV aan- en uitzet dat de Onkyo ook aan en uit gaat maar als ik eerste de Onkyo aanzet de TV niet automatisch aangaat?

Als tweede de vraag of er al iemand geprobeerd heeft om aan Zone 2 een draadloos setje speakers te hangen?
Toevallig heb ik precies hetzelfe, maar dan met een TX-NR636,
Ik zou heel graag willen instellen dat de TV uit blijft.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Dat is vaak lastig met rhid/arc achtige technieken. Ik heb dit standaard allemaal uitstaan en gebruik al jaren een harmony remote... Een van mijn betere gadgets in huis ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenophoben schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:17:
ja maargoed, het is wel vervelend. Hij loopt voor mijn gevoel wel een halve seconde achter.
Ook lijk ik er alleen last van te hebben op hdmi out 2
Bij mij staat A/V Sync op 100ms, dan is het er echt boenk op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:50

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:22:
[...]

In combinatie met welke tv als ik vragen mag

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Samsung UE48H6500. Versterker is de Onkyo TX-SR607. Input is de digicorder van Telenet. Alles aangesloten paar maand geleden en had tijdens de nieuwsuitzending het gevoel dat het niet lekker liep. De mond bewegingen van de presentator kwamen niet 100% overeen met het geluid. Wat zitten testen met A/V Sync en uiteindelijk was het perfect als A/V Sync op 100ms stond (ook meteen het maximum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:22:
[...]

Ja maar voor mij is dit geen oplossing. Ik gebruik beide outputs en ik heb er alleen last van met 1 van de 2 outputs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wat bedoel je precies met beide outputs? Je kan per bron de sync aanpassen..

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Is dat zo?! ow dat zou super tof zijn. Ik ga vanavond toch nog maar eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Afgelopen zaterdag mijn 616 teruggekregen van reparatie. Volgens mij hebben ze ook de display veranderd, want de helderheid lijkt een stuk hoger dan voor wegsturen. Iemand anders met diezelfde ervaring? Of is dit in te stellen ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:20

rg-mohwa

Phoe Hé

MoiZie schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:15:
Afgelopen zaterdag mijn 616 teruggekregen van reparatie. Volgens mij hebben ze ook de display veranderd, want de helderheid lijkt een stuk hoger dan voor wegsturen. Iemand anders met diezelfde ervaring? Of is dit in te stellen ergens...
Helemaal links onderaan de afstandsbediening zit een knopje +10 met daaronder de tekst dimmer, hiermee kan je de helderheid van de display aanpassen, volgens mij zijn er 3 standen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenophoben schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:06:
Is dat zo?! ow dat zou super tof zijn. Ik ga vanavond toch nog maar eens kijken :)
Ja vandaar dat die A/V Sync 100ms bij mij enkel op HDMI 1 staat, want daarop hangt de digicorder :) Op de andere inputs zoals PlayStation 4 heb ik het probleem niet en staat de A/V Sync dan ook op 0ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb (al een tijdje) dat mijn TX-NR579 af en toe weer het beeld verloor (of geluid), maar nu is het definitief weer over en uit. Nu zit ik in dubio: Nieuwe kopen (TX-NR636) en kiezen voor een cashback of deze nog een keer laten repareren (en dan meteen verkopen en overstappen naar een ander merk)?

Wordt er een beetje hopeloos van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
ik loop tegen een dingetje aan. ik heb mn PC op een onkyo 616 aangesloten via HDMI. dat luisterd een stuk beter dan een headset. echter: de PC ziet de onkyo niet als de TV uit staat. bug? feature? instellingsfout ergens?

verder: ik heb m nu bijna 2 jaar. echter.. ik kan me niet herineren de fan ooit te hebben zien draaien. gaat deze aan zodra die nodig is, of zou die altijd moeten draaien?

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Alleen indien nodig. Bij mij heb ik hetzelfde gedrag met betrekking tot de herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Mijn 2 maanden oude 636 valt regelmatig zomaar uit als ik muziek aan het luisteren ben via spotify of radio.
Komt dat bij meer van jullie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Heb ik op mijn 626 ook bij internetradio. Het lijkt erop dat de Onkyo een eigen DNS draait of zo. Van de maanden dat ik wel eens Spotify heb komt het me niet bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:18:
Dat is vaak lastig met rhid/arc achtige technieken. Ik heb dit standaard allemaal uitstaan en gebruik al jaren een harmony remote... Een van mijn betere gadgets in huis ;)
Dat ja. Sinds kort overgestap van een harmony one (daavoor een 555) naar een harmony smart control, samen met het toetsenbord. Ik wil niet meer zonder harmony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gil1972
renzo4000 schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:18:
Hoi Renzo, Heb inmiddels ook een Harmony; maar als ik RHID/arc van de onkyo uit zet dan werkt idd. de internetradio echter maakt mijn samsung tv vervolgens geen gebruik van het het geluid van de Onkyo receiver.
Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
Je kan toch de audio output regelen in de tv? Desnoods via een optical kabel.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat komt omdat je arc hebt uitgeschakeld :) ... Maar waarom zou je überhaupt het geluid op je tv willen horen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gil1972
renzo4000 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:59:
Dat komt omdat je arc hebt uitgeschakeld :) ... Maar waarom zou je überhaupt het geluid op je tv willen horen dan?
Ik wil ook geen geluid op de tv horen. Maar als ARC uit staat heb ik helemaal geen geluid.:)
Juist om het geluid via de receiver te laten lopen moet ik ARC aanzetten. Doordat ARC aan staat gaat dus met de internetradio ook de TV aan.
Vandaar dat ik mij afvroeg hoe je dat met de harmony hebt opgelost; omdat jij aangaf ARC uit te hebben staan.

@pcdealer: de audio output kun je alleen regelen als ARC/Anynet aan staat. Je kunt anders de receiver niet kiezen.
Optical is nog een oplossing waar ik als laatste naar wil grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Heh? Ik neem aan dat je vtuner op de onkyo receiver gebruikt? Dan heb je toch geen tv nodig voor geluid? Of heb je geen luidsprekers? Of ik begrijp je niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gil1972
Hahaha....mooi setje luidsprekers geïnstalleerd en die functioneren ook. Echter de Onkyo wenst blijkbaar de favorietenlijst en de keuze van de verschillende muziekaanbieders zoals TuneIn en Spotty op het scherm weer te geven. Dat doet hij automatisch omdat de TV middels ARC gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hmm vreemd, op mijn 616 kan ik dat gewoon via het display doen of via de onkyo app... Spotify gewoon via de officiële app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

De onkyo weer retour.
20 april is ie opgehaald door de UPS.
29 april had ik m weer thuis.

Kan niet veel anders zien, behalve dat er op de DTS chip op het HDMI board nu een sticker zit met "new" er op.
Verder zie ik dat ie tegenwoordig iets met "correction, voices +4db" weer geeft als ik een film start met DD of DTS.
Al met al lijkt alles weer helemaal OK. en nog snel ook.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb met de 535 een probleem;

Als ik hem op kanaal NET zet voor Spotify, onthoudt hij deze stand. Als ik dan mn tv aanzet en schakel naar hdmi2 op mn tv, toont hij niet kanaal BD/DVD (op hdmi1 op receiver). Terwijl hij niet naar NET moet gaan. Weten jullie hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een Onkyo TX-SR607. Heel goed toestel, zeer tevreden van. Wat hangt er aan:

4x Focal SIB (front & surround)
1x Focal SIB XL (center)
1x B&W ASW610 (subwoofer)

Digicorder, Playstation 4, Intel NUC & line out platenspeler.

De dingen die ik 'mis' aan de versterker zijn ARC om het geluid dat rechtstreeks van de TV komt (Smart TV apps) over de versterker te laten gaan + een ethernet poort om audio te streamen.

Nu kan ik 2de hands een Onkyo TX-NR509 aanschaffen voor 100-150EUR. Is dit een goede deal voor mij? Ik heb de specificaties gelezen en over het algemeen zou ik er op voorruit gaan, buiten het feit dat ik van 7.2 naar 5.1 ga (wat geen probleem is voor mij) en dat de power die het toestel kan leveren van 140W/kanaal naar 130W/kanaal gaat, maar dat lijkt me ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Ferra schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:08:
Ik heb met de 535 een probleem;

Als ik hem op kanaal NET zet voor Spotify, onthoudt hij deze stand. Als ik dan mn tv aanzet en schakel naar hdmi2 op mn tv, toont hij niet kanaal BD/DVD (op hdmi1 op receiver). Terwijl hij niet naar NET moet gaan. Weten jullie hoe dit komt?
Dat is standaard functionaliteit.
Als jij wilt dat hij gaat schakelen naar een andere Input moet je CEC (hdmi-control en/of hoe het op je TV heet) aanzetten op je TV en Onkyo.
Maar dan kun je weer tegen andere 'issues' aanlopen; kwestie van proberen of het iets voor jou is.

Of een Logitech Harmony kopen en die het werk laten doen.
(Mijn mening; Harmony > CEC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:06:
Ik heb momenteel een Onkyo TX-SR607. Heel goed toestel, zeer tevreden van. Wat hangt er aan:

4x Focal SIB (front & surround)
1x Focal SIB XL (center)
1x B&W ASW610 (subwoofer)

Digicorder, Playstation 4, Intel NUC & line out platenspeler.

De dingen die ik 'mis' aan de versterker zijn ARC om het geluid dat rechtstreeks van de TV komt (Smart TV apps) over de versterker te laten gaan + een ethernet poort om audio te streamen.

Nu kan ik 2de hands een Onkyo TX-NR509 aanschaffen voor 100-150EUR. Is dit een goede deal voor mij? Ik heb de specificaties gelezen en over het algemeen zou ik er op voorruit gaan, buiten het feit dat ik van 7.2 naar 5.1 ga (wat geen probleem is voor mij) en dat de power die het toestel kan leveren van 140W/kanaal naar 130W/kanaal gaat, maar dat lijkt me ook geen probleem.
Als ik jou was, dan zou ik de 607 lekker laten staan en een S/PDIF kabeltje tussen je TV en Onkyo hangen.
Wil je ARC gebruiken, moet je CEC aanzetten. Als je een Harmony hebt, wil je dat niet; werkt niet lekker (understatement) samen :+
Of je wil heeeeel erg graag audio streamen ;)

Ik had ooit hetzelfde 'probleem' en heb ook voor de S/PDIF oplossing gekozen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 12-05-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Harmony ja >:) De oplossing met het SPDIF kabeltje is een goed idee, had ik eigenlijk niet aan gedacht. En dat streamen, het zou handig zijn, maar zo kan je blijven 'verbeteren', ik blijf wel even gewoon streamen via de Intel NUC met KODI die er nu staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik heb nog wat aparts. Als ik mijn tv aanzet (niet standby, vanuit volledig uit), gaat de versterker aan op tv/cd. Ik kan dan ook de volume op mijn versterker bedienen. Echter staat er nog geen ARC in beeld en hoor ik dan ook niks door mijn boxen komen. Dit terwijl ik wel op mijn tv zie als ik op volume + druk, het home cinema volume balkje dat het via de versterker loopt. Het lijkt net alsof de tv een opstartvertraging heeft, waardoor hij ARC soms niet pakt....

weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Is het niet gewoon zo dat je receiver even nodig heeft om op te starten? Of komt het ook niet meer vanzelf goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
RudolfR schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:06:
Is het niet gewoon zo dat je receiver even nodig heeft om op te starten? Of komt het ook niet meer vanzelf goed?
Daarna komt helaas ook niet goed... Pas als ik van kanaal wissel (hdmi ofzo) en weer terug ga naar het tv kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:50
mijn onkyo tx nr 636 heeft een probleem. als ik de blu ray op hdmi 1 aansluit, zie ik dat de gezichten niet zo mooi zijn. (soort blokkerig). zet ik mijn blu ray op hdmi 2 of 3 zij de gezichten veel beter..

licht dat misschien aan een instelling of is mijn hdmi board 1 kapot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Reset naar factory default en kijk nog eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
zal ik straks eens evne kijken, toch raar dat het allemaal doet alleen sommige gezichten en sommige beelden zijn korrelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
harley2009 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:56:
zal ik straks eens evne kijken, toch raar dat het allemaal doet alleen sommige gezichten en sommige beelden zijn korrelig
Pics or it didn't happen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
heb factory reset gedaan, en het probleem lijkt te zijn verholpen..ik zie nu geen korrelig beeld meer..

even een tijdje afwachten of het zo goed blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Dan was het dus een instellingsprobleem op die poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de 2014 lijn van Onkyo (b.v. de TX NR636) een firmware upgrade krijgt voor DTS:X ondersteuning? De 2015 lijn krijgt dit namelijk wel:

http://www.whathifi.com/n...ture-dolby-atmos-and-dtsx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
De mijne (636) werd geleverd zonder Dolby Atmos, en na een FW upgrade heb ik Dolby Atmos. Maar nog geen films die dat hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:37
Sorry maar er zijn al wel enige blu rays met het extra Dolby Atmos geluidsspoor: o.a. John Wick, Expendebles 3, Ninja Turtles , gwoon even googlen.....
Werkt prima op mijn 636 set, heb er zelfs de atmos boxen als actie voor nop bijgekregen, mischien van m`n vacantie geld nog een extra setje voor achteren erbij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Ik zal de ts binnenkort updaten met http://www.nl.onkyo.com/e...movie-realism-124725.html
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:05:
Weet iemand of de 2014 lijn van Onkyo (b.v. de TX NR636) een firmware upgrade krijgt voor DTS:X ondersteuning? De 2015 lijn krijgt dit namelijk wel:

http://www.whathifi.com/n...ture-dolby-atmos-and-dtsx
Die lijn heeft een nieuwe audio chip: AK4458 384 kHz/32-Bit (nieuw) vs Burr-Brown 192 kHz/24-Bit (oud). Ik denk het dus niet. Binnen dezelfde serie zijn de features wel generfed: InstaPrevue, MHL, AUPEO!, USB: Playback from mass storage class USB memory, Component Video Outputs, Composite Video Outputs, Zone 3.
Zie http://www.nl.onkyo.com/e...s=26592,28345,26795,28343

Maar Airplay er bij en uiteraard DTS:X

[ Voor 68% gewijzigd door PcDealer op 14-05-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Laatst online: 15:19
Hoi, ik heb een tx-nr 509 en sinds vanmiddag in de functie NET kan ik geen internetradio meer luisteren. Voor de rest wel overal geluid maar in NET functie blijft ie alleen maar in "now initializing". Wel iets gelezen over een bepaalde bekende kwaal. Is dit juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Wat heb je gelezen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Laatst online: 15:19
Dat er iets mis kan zijn met het zgn HDMI board? En nu wordt er via usb ook niets meer herkend, de diverse sticks waar films of muziek op staan blijft ook in USB functie op Now Initializing. De sticks knipperen ook niet als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Kijk op het supportgedeelte van Onkyo of je problemen bekend zijn.

Pagina: 1 ... 9 ... 40 Laatste