Op de Onkyo receiver moet je naar het menu gaan.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:45:
Ik heb een ODT <> 3.5mm Opti kabel gekocht (oftewel optische kabel zoals is vernoemd)
Dus mijn tv zat al aangesloten met HDMI en tulp kabel en nu dus ook met een optische kabel. Allemaal aan de achterkant van de receiver onder (TV/CD) de hmdi kabel op HDMI OUT natuurlijk.
Wanneer ik de optische kabel aansloot stopte de interne speakers van de tv. Dus ik checken of de receiver op het goede kanaal uitzond. Dat stond goed ingesteld en nog heb ik geen geluid. Voor de zekerheid ben ik alle kanalen afgegaan maar nergens komt het geluid van de tv binnen. Ook kan ik wanneer de optische kabel is aangesloten niet meer in het tv menu onder "Speaker settings" instellen of ik de interne tv speakers of externe speakers wil gebruiken. Deze optie is "Greyed out" en wordt weer bedienbaar wanneer ik de optische kabel uit de tv trek.
Ik heb ook de HT-R558 receiver een reset gegeven mocht ik aan verkeerde instellingen hebben gezeten.
Ik weet echt niet wat ik hier allemaal fout doe.
Vervolgens iets van:In-/uitgangstoewijzing
Daarna Digitale audio ingang
Zet daar je OPTICAL instelling actief bij TV/CD.
Zo moet het bij mijn 609 receiver in ieder geval. Misschien dat het bij jou ook zo ongeveer moet.
Mocht je toch gebruik willen maken van ARC kan je nog kijken of deze optie bij de Onkyo beschikbaar is:
- Menu
- Bron instellingen
- Audiokiezer
- ARC
Of:
- Hardware instellingen
- HDMI
- Audio retour
[ Voor 7% gewijzigd door renedis op 24-03-2015 10:15 . Reden: ARC toevoeging ]