Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Ik heb zelf de onkyo TX NR-414. En als de speakers op "large" staan krijgt de sub geen signaal bij muziek. De sub word dan alleen gebruikt bij een los subwoofer kanaal bv uit 5.1/dts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Large of small zegt niks over de omvang van je luidsprekers... Hoe groot ze ook mogen zijn. Het heeft te maken tot hoe laag je fronts doorlopen in het laag en wanneer de sub het laag overneemt van je fronts, bijvoorbeeld vanaf 60hz.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Iemand ook problemen met de spotify ap dat deze willekeurig nummers in playlisten overslaat en de melding geeft track niet beschikbaar, dit terwijl dezelfde track op smartphone en pc wel werkt?

euhmmmm

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:24

Freakie1NL

Grote Baas

cactusman schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:26:
Iemand ook problemen met de spotify ap dat deze willekeurig nummers in playlisten overslaat en de melding geeft track niet beschikbaar, dit terwijl dezelfde track op smartphone en pc wel werkt?
Ja, maar al meer dan bijna 1 jaar.
Dan slaat hij soms gewoon een gehele playlist over.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

crap, was ik al bang voor, ik heb het zowel bij spotify als bij onkyo neergelegd.

Ik heb er in het begin gewoon geen last van gehad, na 8 a 9 maanden begint het gedonder...

Spotify zegt heel veel maar doet niks... beetje jammer

onkyo zegt software update nog een keer draai vanaf USB en als dat niet werkt mag hij weer opgestuurd worden..... voor de tweede keer.. of dit het probleem oplost?

Beetje jammer dat wordt exit spotify en exit onkyo voor mij.

[ Voor 45% gewijzigd door cactusman op 26-02-2015 14:33 ]

euhmmmm

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:24

Freakie1NL

Grote Baas

Oh op die manier heb ik er geen last van. Meestal is gewoon na 1 dag weg en betreft het alleen bepaalde playlists die het de dag erna wel gewoon weer voor weken prima doen.

Ik vermoed dat het aan Spotify ligt.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

Bij mij is het probleem wat hardnekiger, als een nummer éénmaal niet werkt is het afgelopen en krijg ik het ook niet meer aan de gang.

Ik heb nog even wat onderzoek gedaan:

https://community.spotify...0834/highlight/true#M4415

https://community.spotify...001/highlight/true#M11302 <- in de spoiler kijken.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb net een nr_838 gekocht. Alles werkt prima.
Ik heb echter een vraag zijnde kan het zijn dat er geen equaliser mogelijkheden zijn bij Onkyo av-versterkers meer? :-( :-(

En indien zo is dit dan normaal ?

mvg
Henri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeszondag
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09-2024
die zijn er wel, zie de handleiding en de uitgebreide handleiding (PDF op de website van Onkyo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
Of de TS voor de links.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Ik heb een Onkyo 818 waarvan het geluid nu niet meer werkt. Ik heb op de recall website van Onkyo mijn gegevens ingevuld en mijn receiver is blijkbaar 1 van degenen met bekend slechte hardware en zal dus gerepareerd worden.

Heeft iemand anders ervaring met deze service van Onkyo? Op het AVS US forum las ik dat sommigen hun receiver binnen een week terug kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Kijk anders even verder in de reacties in dit topic. Zeker 10 moet je kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool Varkentje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik heb mijn Onkyo TX-SR707 bijna 5 jaar.

Net binnen de garantie periode is het HDMI-bord defect gegaan, dit heb ik kosteloos kunnen laten vervangen (geen klachten over de service).

Doch bijna 3 jaar later begint het HDMI-bord weer kuren te vertonen (geen audio meer, te verhelpen met de spanning even van het toestel te halen).

Voor mij geen ONKYO receiver meer :-( .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je een koptelefoon permanent aansluiten (aan de achterkant) en dan via de AB de speakers muten (maar de koptelefoon niet) op Onkyo receivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:49
Ik heb de 626 en ik krijg rare dingen laatste tijd. Geluid doet het niet opeens niet meer van via mijn kpn box en RPi 2 (beide via hdmi aangesloten). nadat het 20 minuten of iets dergelijk aan staat, springt opeens geluid aan.. heel raar!

ook kan ik niet in de wireless setting komen. er staat druk op ENTER to enter the setup maar er gebeurt niets.. andere die hier last van hebben of oplossing voor hebben?

EDIT:
Hard-reset gedaan aan mijn onkyo. zoals het naar uitziet, werkt het weer prima.. misschien dat die in het vervolg weer last krijgt van ''cold start'' zoals ik het noem..

[ Voor 17% gewijzigd door heval op 02-03-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 21:27
Ik vermoed dat ik een probleempje heb met mijn Onkyo TX-NR609. Nieuw gekocht in januari 2012 en tot gisteravond nooit een probleem mee gehad.

Aan de receiver hangt het volgende:
  • HDMI 1: BD-SP809 Blu-ray
  • HDMI 2: Apple TV3
  • HDMI 3: leeg
  • HDMI 4: Sonos Connect
  • HDMI Out: Philips TV op HDMI1 met ARC
Verder hangt aan de TV op HDMI 2 nog een set-top box. Geluid van de set-top box gaat dus via de HDMI1/ARC op de TV naar de HDMI OUT poort op de receiver. Voor andere apparaten met beeld (Apple TV, Blu-Ray, OSD van de receiver) gaat het beeld van receiver via HDMI out naar HDMI1/ARC op de TV.

Sinds ik gisteravond overschakelde van tv kijken (set-top box) naar Apple TV kijken is er het volgende aan de hand:
  • Geen beeld Apple TV, wel geluid
  • Geen beeld Blu-ray, wel geluid
  • Geen beeld (OSD) bij gebruik tuner of Onkyo menu
  • Geen geluid op de Onkyo bij TV kijken. Wel wanneer ik de TV speakers gebruik.
Een andere HDMI kabel gebruiken maakt geen verschil. Heeft iemand suggesties om te controleren waar het probleem zit?
Ik vermoed zelf dat er iets mis is met de HDMI out poort op de Onkyo, of met de HDMI1/ARC poort op de TV. Maar ja, op de Onkyo zit maar één HDMI out en op de Philips zit maar één HDMI met ARC. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24
Waarom hang je die stb niet aan de Onkyo ipv aan de TV?

Evt stel je de Onkyo in dat hij de stb automatisch doorschakelt als de Onkyo uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 21:27
Bigfoot schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:33:
Waarom hang je die stb niet aan de Onkyo ipv aan de TV?

Evt stel je de Onkyo in dat hij de stb automatisch doorschakelt als de Onkyo uit staat.
Dat zou kunnen, in het verlden was de STB een UPC horizon en daarmee had ik nogal wat problemen qua geluid. Dat werd minder toen ik hem rechtstreeks aan de TV hing. Inmiddels aan het glas met een andere STB. Maar die eigenlijk nooit meer aan de receiver gehangen.

Maar met het probleem dat ik nu heb, verwacht ik dat ik daarbij wel geluid zal hebben, maar geen beeld (net als bij de Apple TV en de Blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
Vandaag mijn TX-NR717 teruggekregen na reparatie in Duitsland. Had vaak geen geluid, veranderen van source maakte gekke geluiden... Was denk ik hdmi board.
Op het bijgeleverde papier staat dat er 2 zaken vervangen zijn:
1195-1A_TXNR717MMP (BAHDM-1195-1A)
29055474 (Carton L nummer 2 bigger)

Kan iemand me zeggen wat dit betekent Anders moet ik eens bij Onkyo horen, want dit zegt me niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Dat (BAHDM-1195-1A) is inderdaad je HDMI board.
De rest is verpakkings materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebber. Ben zelf een bezitter van de 609, en daar uitermate tevreden over. Zou m zo weer kopen.

Af&toe kijk ik dan ook naar wat er nog voorradig is. De 636 is op het moment in de aanbieding bij bol.com voor €349,=

Klinkt misschien als een luxe-probleem. Maar ik heb deze 636 wel besteld.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Een paar weken geleden heb ik 'm voor slechts 340 euro besteld. Hij is dus weer iets duurder geworden.
Ik vind die 636 echt een topper. Dat ding doet alles wat ik van dat ding verlang (en dat is veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-08 14:57

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Na 12 jaar lang een "domme" reciver/versterker te hebben gehad, heb ik sinds enkele dagen een Onkyo TR-NX609.

Wat een geavanceerd apparaat is dit zeg, misschien zijn er nog veel betere of slimmere versterkers, maar voor mij is dit al heel mooi.

Ik heb hem 2de hands overgenomen, en zag dat een firmware update geen kwaad kon.
Alles is goed gegaan, en vooral Spotify werkt super. Alleen zag ik ergens op internet dat er ook een mogelijkheid was om TuneIn radio werkend te krijgen op de Onkyo
Nu wil ik graag weten of die te instaleren is, want ik zie hem niet bij "net" staan.

Ook wil ik graag weten of ik ergens kan zien of het HDMI board is vervangen of wat de verschijnselen zijn dat hij defect gaat raken.

Een voor mij zeer uitgebreide versterker waar ik nog veel plezier aan hoop te beleven.

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14
Lange_Slurf schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:20:
Alleen zag ik ergens op internet dat er ook een mogelijkheid was om TuneIn radio werkend te krijgen op de Onkyo
Nu wil ik graag weten of die te instaleren is, want ik zie hem niet bij "net" staan.
Als je ergens zag dat het werkend te krijgen is, zou ik daar eens verder gaan zoeken ;)
Maar volgens mij gaat dat 'm niet worden. Andere versies; 525/626/727 hebben wel TuneIn ondersteuning.
Ook wil ik graag weten of ik ergens kan zien of het HDMI board is vervangen of wat de verschijnselen zijn dat hij defect gaat raken.
Geen idee of je kunt zien of ie vervangen is, een vraag voor vorige eigenaar?
Wat betreft de verschijnselen: https://www.google.nl/search?q=onkyo+hdmi+board+symptoms
Ergens in het topic is een URL te vinden waar je kunt controleren of jouw Onkyo in aanmerking komt voor een verlengde garantie periode; just in case je HDMI board problemen krijgt ;)
Een voor mij zeer uitgebreide versterker waar ik nog veel plezier aan hoop te beleven.
Dat moet wel lukken d:)b

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulpX
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-02-2021
Ik heb nu sinds een weekje een NR636. Heel blij met het geluid en makkelijk te installeren.

Nu heb ik wel een aantal vragen, ik kon hierover helaas niets op het net vinden:

1. Bij het aanzetten van de receiver en het wisselen van inputkanaal maakt de receiver altijd een luid klik geluid. Is dit normaal?

2. Als je van de bovenkant de behuizing inkijkt zie je een fan zitten. Ik heb die echter nog nooit zien draaien. Nu wordt de Onkyo wel warm en niet superheet naar mijn idee, maar heeft de receiver dus een erg tolerante instelling wat betreft het aangaan van de fan, of zit deze gewoon vast?

[ Voor 3% gewijzigd door VulpX op 06-03-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:18
Wat betreft je eerste vraag: ja, dat is normaal. Bij het wijzigen van het input-kanaal of listening mode klikt een relais. Als je googled op "onkyo relay click" vind je talloze resultaten erover.

Een oplossing zou zijn (zelf ga ik 't vanavond maar even proberen) is: "If you go into setup, and to listening modes, and find you input that you are using, and switch it from the default to "direct" on all of them, the clicking issue will be gone! "

Tweede vraag kan ik helaas niet beantwoorden.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulpX
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-02-2021
Cass Casey schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:57:
Wat betreft je eerste vraag: ja, dat is normaal. Bij het wijzigen van het input-kanaal of listening mode klikt een relais. Als je googled op "onkyo relay click" vind je talloze resultaten erover.

Een oplossing zou zijn (zelf ga ik 't vanavond maar even proberen) is: "If you go into setup, and to listening modes, and find you input that you are using, and switch it from the default to "direct" on all of them, the clicking issue will be gone! "

Tweede vraag kan ik helaas niet beantwoorden.
Ah kijk, bedankt. Wist niet dat het om het relais ging (dit is mijn eerste receiver, hiervoor altijd alles met een Z-5500 gedaan), en dan vind je niet zoveel resultaten :)

[ Voor 5% gewijzigd door VulpX op 06-03-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
wars schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:54:
Vandaag mijn TX-NR717 teruggekregen na reparatie in Duitsland.
Kreeg je ook bericht en tracknummer bij het retour sturen van je receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
VulpX schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:59:
[...]

Ah kijk, bedankt. Wist niet dat het om het relais ging (dit is mijn eerste receiver, hiervoor altijd alles met een Z-5500 gedaan), en dan vind je niet zoveel resultaten :)
Niet echt een antwoord, maar ik heb zelf ook de ventilator gezien en ook nog niet zien of horen ronddraaien. Misschien dat het pas te merken is op een snikhete zomerdag, omdat hij dan veel meer moet gaan koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
Cass Casey schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:57:

Ik heb dit geprobeerd met mijn NR636 maar werkt (helaas) niet, benieuwd of het jou wel is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Momenteel heb ik naar alle tevredenheid de TX-SR705. Nu de NR636 in de actie is, ben ik toch aan het dubben om die te kopen. Qua specs is ie nagenoeg hetzelfde, mis alleen de THX certificering... Voordeel is meer HDMI (kom nu 1 tekort), netwerk voor Spotify etc..

Moeilijk moeilijk :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

WALUIGI96 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:36:
[...]

Niet echt een antwoord, maar ik heb zelf ook de ventilator gezien en ook nog niet zien of horen ronddraaien. Misschien dat het pas te merken is op een snikhete zomerdag, omdat hij dan veel meer moet gaan koelen.
10 minuten op een geluidsniveau draaien van 100/110SPL, en die fan springt wel aan. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:03:
Af&toe kijk ik dan ook naar wat er nog voorradig is. De 636 is op het moment in de aanbieding bij bol.com voor €349,=
Als ik kijk naar mijn inkoop is de prijs al hoger dan EUR 349,00 of oude voorraad of een beter inkoopkanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doos is net binnen. Het is de TX-NR636B gemaakt in Maleisië. Was ,en is nog steeds een aanbieding bij Bol. Zal begin volgende week wel weer stijgen. Zie ze trouwens nu her en der zakken. Van 499 naar 413 en bij Bol dus nog even 349

Zo even switchen met de 609. Gaat die op reserve.

Edit:

Wat mij opvalt is dat in het display van de receiver niet te zien is welk geluid er op dat moment wordt uitgevoerd. Dit bedoel ik: Dat is alleen te zien als ik op de 'display' knop op de versterker druk. Doe ik het op de AB dan komt het op de tv in beeld, niet op de versterker.

Afbeeldingslocatie: http://exceptional-av.co.uk/media/catalog/product/o/n/onkyo-636-black-action_6.jpg

Mis ik iets.. :? Kan zo 1,2,3 in de settings niet vinden

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Max Hunt schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:08:
[...]

Kreeg je ook bericht en tracknummer bij het retour sturen van je receiver?
Om hem op te sturen, kreeg ik een doos opgestuurd. Vervolgens UPS gebeld om hem terug op te pikken met track & trace. Wel geen bericht gehad dat hij terug verstuurd werd. Plots stond UPS weer voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
Ik heb de Onkyo TX-NR509. Sinds vandaag komt er geen geluid meer uit. Tot op gisteren 0,0 problemen gehad. Ik ben bang dat het het gebruikelijke HDMI-switch probleem is. Iemand een idee om dat te testen?
Ik heb al tussen verschillende sources gewisseld, maar bij allemaal krijg ik wel beeld en geen geluid. Ten opzichte van gisteren heb ik niks veranderd in de settings.

Heeft iemand hier ervaring mee w.b. garantie? Die van mij is 3,5 jaar oud en vraag me dus af of garantie nog gaat lukken... Ik heb geen zin om bijv. 150-200 euro te besteden aan een receiver die 300 euro kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Gewoon aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 00:38
De 636 moet hier regelmatig van het stroom gehaald worden. Dat wil zeggen stekker uit het stopcontact. Dit om alle functies weer werkend te krijgen. Dit hoort natuurlijk niet zo. Soms gaat het 2 week goed maar soms is het ook al na een paar dagen weer mis.

Zijn er meer met dit probleem en zou dit met een software update gefixed kunnen worden?
Of staat hier een 636 die nooit goed is geweest en beter terug gebracht kan worden naar de winkel voor eventuele reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
bwienke schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:56:
Zijn er meer met dit probleem en zou dit met een software update gefixed kunnen worden?
Al geprobeerd? Kost je slechts een paar minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
De nieuwste firmware (29 jan) straat er al een tijdje op. Die update heeft het niet gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 19:41
De 636 moet hier regelmatig van het stroom gehaald worden. Dat wil zeggen stekker uit het stopcontact. Dit om alle functies weer werkend te krijgen. Dit hoort natuurlijk niet zo. Soms gaat het 2 week goed maar soms is het ook al na een paar dagen weer mis.

Of staat hier een 636 die nooit goed is geweest en beter terug gebracht kan worden naar de winkel voor eventuele reparatie?
Ik herken wat je zegt. Alleen zit het probleem bij mijn 636 alleen in de netwerk (WiFi) functies. Dat probleem heeft mijn idee met ip adres toewijzing van doen.

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50

Ik heb sinds een 2 maanden ook een TX-NR636, die mijn TX-SR578 vervangt, die kreeg kuren na lange tijd aan te hebben gestaan (wel in een afgesloten tv meubel met open achterwand) Het geluid van de midden speaker viel dan uit.

Maar ook de TX-NR636 is niet geheel bug free! Ik heb de mijne via ethernet aangesloten en in "Hybrid Standby" modus staan, zodat hij ontwaakt kan worden over netwerk, wat ik gebruik voor Spotify Connect vanaf mij iDevices. Na enkele dagen/weken werken de complete netwerk diensten niet meer. Spotify Connect ziet de 636 niet meer en ook het menu wordt niet meer getoond op het display of tv.
Alleen stekker erin en eruit werkt. Ik heb dit slechts 2 keer gehad in 2 maanden.
Hopelijk kan dit met een firmware update verholpen worden.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

Bas Post schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 07:48:
[...]

Ik heb sinds een 2 maanden ook een TX-NR636, die mijn TX-SR578 vervangt, die kreeg kuren na lange tijd aan te hebben gestaan (wel in een afgesloten tv meubel met open achterwand) Het geluid van de midden speaker viel dan uit.

Maar ook de TX-NR636 is niet geheel bug free! Ik heb de mijne via ethernet aangesloten en in "Hybrid Standby" modus staan, zodat hij ontwaakt kan worden over netwerk, wat ik gebruik voor Spotify Connect vanaf mij iDevices. Na enkele dagen/weken werken de complete netwerk diensten niet meer. Spotify Connect ziet de 636 niet meer en ook het menu wordt niet meer getoond op het display of tv.
Alleen stekker erin en eruit werkt. Ik heb dit slechts 2 keer gehad in 2 maanden.
Hopelijk kan dit met een firmware update verholpen worden.
Al gemeld bij Onkyo?

Overigens heb ik hem ook binnen gehad, erg tevreden over! Qua menu is het een stuk verbeterd dan de analoge versie op de 705. Ik ben er nog niet overuit of ik Atmos ga gebruiken (lijkt me toch best grappig) of dat ik mijn 2de set floating speakers in de slaapkamer plaats.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Ik ben vergeten te melden dat het bij mij inderdaad ook alleen de functies die onder 'net' of 'Bluetooth' zitten dan niet meer werken.

[ Voor 5% gewijzigd door bwienke op 11-03-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Stekker eruit en erin, na de update had ik ook geen netfuncties meer, maar nadat ik de stekker eruit haalde, en na enige tijd er weer in deed, werkte het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
-aad- schreef op zondag 08 maart 2015 @ 09:12:
Ik heb de Onkyo TX-NR509. Sinds vandaag komt er geen geluid meer uit. Tot op gisteren 0,0 problemen gehad. Ik ben bang dat het het gebruikelijke HDMI-switch probleem is. Iemand een idee om dat te testen?
Ik heb al tussen verschillende sources gewisseld, maar bij allemaal krijg ik wel beeld en geen geluid. Ten opzichte van gisteren heb ik niks veranderd in de settings.

Heeft iemand hier ervaring mee w.b. garantie? Die van mij is 3,5 jaar oud en vraag me dus af of garantie nog gaat lukken... Ik heb geen zin om bijv. 150-200 euro te besteden aan een receiver die 300 euro kostte.
Controleren en Aanmelden : http://www.eu.onkyo.com/e...rvice-program-118747.html
https://repair.onkyousa.com/eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
bwienke schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:53:
Ik ben vergeten te melden dat het bij mij inderdaad ook alleen de functies die onder 'net' of 'Bluetooth' zitten dan niet meer werken.
Probeer eens dhcp uit zetten en het IP-adres handmatig in te stellen.

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Nosferatu111072 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:52:
[...]

Probeer eens dhcp uit zetten en het IP-adres handmatig in te stellen.
Heb het dhcp uitgezet. nou hopen dat dat het probleem verhelpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
Bedankt! Die kende ik nog niet. Die van mij kwalificeert, dus hij gaat gewoon retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi-Timo-Kenobi
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-04 17:32
Ik heb sinds 2 weken ook een TX-NR636 als vervanging voor mijn TX-SR507 (die ineens geen geluid meer over de frontspeakers gaf en helaas niet kwalificeerde voor de Customer Service Program).
Als ik muziek gestreamt heb via de Spotify-app werkt daarna het geluid over hdmi niet meer (beeld werkt nog wel).
Na een herstart via de afstandsbediening werkt alles weer. Lijken dus toch nog wat bugs in de nieuwste firmware te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:24
Heb je de firmware update al uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi-Timo-Kenobi
Dat was het eerste wat ik gedaan had. Daarvoor kon volgens mij ook niet rechtstreeks vanuit de Spotify-app de avr aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:24
ik voel me een beetje dom hier, ik kan aardig googelen maar kom er nu toch echt niet uit !

Mijn zoon heeft een onkyo tx 636 gekocht , internet hang er aan via de draad ! gaat prima, DLNA werkt ook en radio zenders ook .. hij heeft ook van kpn Spotify erbij ..

Start ik de app op zegt hij dat ik moet verbinden via spotify connect maar als ik naar de app ga (windows Phone ) of Iphone (hij heeft ze op allebei staan ) zie ik nergens de onkyo staan ... laat staan de mogelijkheid om te verbinden met andere apparaten ...

Kijk ik nu ergens over heen of ben ik nu echt blond.. ook al bij onkyo gekeken maar ik kom er niet uit ..

Kan iemand een duwtje geven hier zodat we het wel werkend hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Heb je de laatste firmware update?
  • To improve the operation of Spotify Connect
  • Please download the Spotify Music app from the iTunes or Google Play store prior to installing this update.
  • After installing this update, Spotify will no longer be able to be controlled through the receivers OSD menu.
  • All control of the Spotify service will be done through the Spotify Music apps

[ Voor 89% gewijzigd door FREAKJAM op 15-03-2015 12:28 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Op mijn 616 had ik dat ik ook, nadat ik de stekker 5 minuten vh stroom had gehaald kwam hij wel naar voren in mijn spotify app. Ik heb overigens een statisch ip en de overige net functies deden het wel.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Gandalf68 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:13:
ik voel me een beetje dom hier, ik kan aardig googelen maar kom er nu toch echt niet uit !

Mijn zoon heeft een onkyo tx 636 gekocht , internet hang er aan via de draad ! gaat prima, DLNA werkt ook en radio zenders ook .. hij heeft ook van kpn Spotify erbij ..

Start ik de app op zegt hij dat ik moet verbinden via spotify connect maar als ik naar de app ga (windows Phone ) of Iphone (hij heeft ze op allebei staan ) zie ik nergens de onkyo staan ... laat staan de mogelijkheid om te verbinden met andere apparaten ...

Kijk ik nu ergens over heen of ben ik nu echt blond.. ook al bij onkyo gekeken maar ik kom er niet uit ..

Kan iemand een duwtje geven hier zodat we het wel werkend hebben ?
De Windows Phone app ondersteunt geen spotify connect. Je zult het met de iPhone moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
oke, we zijn er uit ... als je een nummer afspeelt staat er op de iphone rechts een klein speakertje... als je daar op klikt kan je een apparaat kiezen in je netwerk... in dit geval dus de versterker...

Stom dat ze dat dus niet onder instellingen gooien .... daar zocht ik dus ook al !

Niet handig gedaan mijn inziens...

Nog een vraagje .. je kan nu leuk verbinden met je telefoon maar kan je dit ook via je pc doen (ja ik weet het daar zitten speakers aan ) maar lang niet zo goed als met een goede versterker aangezien de pc ook in de kamer staat ... en is mooier gezicht met playlist en albumhoesjes !

[ Voor 82% gewijzigd door Gandalf68 op 15-03-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Gandalf68 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:05:
oke, we zijn er uit ... als je een nummer afspeelt staat er op de iphone rechts een klein speakertje... als je daar op klikt kan je een apparaat kiezen in je netwerk... in dit geval dus de versterker...

Stom dat ze dat dus niet onder instellingen gooien .... daar zocht ik dus ook al !

Niet handig gedaan mijn inziens...

Nog een vraagje .. je kan nu leuk verbinden met je telefoon maar kan je dit ook via je pc doen (ja ik weet het daar zitten speakers aan ) maar lang niet zo goed als met een goede versterker aangezien de pc ook in de kamer staat ... en is mooier gezicht met playlist en albumhoesjes !
Nvm, je had het al gevonden.

Op de Spotify desktop app zie je dit kleine luidsprekertje ook staan, rechts onderin.

[ Voor 18% gewijzigd door xh3adshotx op 15-03-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
thanks werkt perfect ,echter jammer dat het zo knullig verborgen is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy_BuMBuM
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-11-2021
Mijn onkyo tx-nr509 heeft een spontaan defect.

Vanochtend gewoon perfect geluid. Uitgezet, kom weer terug vanavond. Helemaal geen geluid uit het systeem meer te krijgen. Zowel de fm, alle hdmi kanalen als de optische geven geen geluid meer. Nu lees ik her en der dat het hdmi board kapot zou kunnen zijn. Nu kan ik me dat niet zo maar voorstellen, maar iemand een idee wat het mogelijk zou kunnen zijn, of wat ik nog kan proberen?
Hij is net 3 jaar geworden, dus buiten de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

Willy_BuMBuM schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:44:
Mijn onkyo tx-nr509 heeft een spontaan defect.

Vanochtend gewoon perfect geluid. Uitgezet, kom weer terug vanavond. Helemaal geen geluid uit het systeem meer te krijgen. Zowel de fm, alle hdmi kanalen als de optische geven geen geluid meer. Nu lees ik her en der dat het hdmi board kapot zou kunnen zijn. Nu kan ik me dat niet zo maar voorstellen, maar iemand een idee wat het mogelijk zou kunnen zijn, of wat ik nog kan proberen?
Hij is net 3 jaar geworden, dus buiten de garantie.
Zie 1 pagina terug (bij mij iig)....
wars in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy_BuMBuM
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-11-2021
Mijn excuus, dat had ik erbij moeten vermelden.
Hij geeft niet aan dat het serienummer onder de consumer service valt. Het netwerk trukje heb ik ook geprobeerd, maar dit haalt helaas ook niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grwl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-08 15:08
Ik zit met een vreemd probleem.
Na de aankoop van de tx636 kreeg ik van iemand zijn oude speakers. Deze zijn (hou uw hartje maar vast, ik ben een totale audio beginner!!) zo 3in1 model (bas, middel en hoog vermoed ik. Modelnummer = philips 70fb830). Deze heb ik rechtstreeks aangesloten dmv een speakerkabel.
Aan de recieverkant heb ik de LINKS - RECHTS aansluitingen gebruikt, waarin een bananaplug zit verbonden met die speakerkabels.

Er komt muziek uit, echter gebruiken de speakers enkel de middelste 'box' en niet de hoog en laag.
Is dit een instelling die ik vergeten ben, of is het slecht aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi-Timo-Kenobi
Ik ga er van uit dat het hier gaat om het bi-amp aansluiten van je speakers.
Over het algemeen sluit je de front-left aansluiting op de versterker aan op de onderste aansluiting van de linker speaker en de front-left high op de bovenste aansluiting van dezelfde speaker. Je hebt dus 2 speaker kabels per speaker nodig. Voor de rechter speaker doe je hetzelfde.
In je tx636 moet je bij je speaker instellingen bi-amp aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:07
Mijn Onkyo TX-NR609 aangeschaft in januari 2012 hield er spontaan mee op. Visueel deed alles het nog, maar geen geluid meer, en de app (android) kon de versterker niet meer vinden.
Na het nodige gepiel met een camera achter de versterker hangen om het serienummer te achterhalen (24 foto's en veel getuur), ingevuld op http://www.uk.onkyo.com/e...-care-program-119261.html en jawel mijn Receiver valt er ook onder.
Iemand hier ervaring mee, en hoe lang het gaat duren voor ie weer gerepareerd terug is? Volgens een email is de retour box onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
Gelukkig kon ik het serienummer wat makkelijker op de foto krijgen (receiver heeft zelfde probleem als dat jij noemt). De retourbox was er bij mij in no-time. Ik was niet thuis en lag dus bij een sigarenboer. Daar heb ik hem ook weer kunnen inleveren (de hele instructie van pick-up aanvragen was voor mij dus niet nodig). Daar is retourlabel gescand en afgelopen dinsdag is hij in Duitsland afgeleverd. Ben ook benieuwd hoe lang het gaat duren, maar proces tot nu toe loopt wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
-aad- schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:13:
Daar is retourlabel gescand en afgelopen dinsdag is hij in Duitsland afgeleverd. Ben ook benieuwd hoe lang het gaat duren, maar proces tot nu toe loopt wel lekker.
Ik heb een inlever punt vlak bij zitten, maar de doos werd na 12 uur bezorgd, en zij nemen maar in tot 12 uur.Morgen ga ik hem dus inleveren, kun je even laten horen in de draad wanneer je die van jou weer terug hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:08
Doorlooptijd in Duitsland is zo'n 10 werkdagen.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
grwl schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:59:
Deze zijn (hou uw hartje maar vast, ik ben een totale audio beginner!!) zo 3in1 model (bas, middel en hoog vermoed ik. Modelnummer = philips 70fb830)......
Obi-Timo-Kenobi schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:24:
Ik ga er van uit dat het hier gaat om het bi-amp aansluiten van je speakers.
......
Waarom zou een beginner de speakers bi-amp aansluiten? Volgens mij is dit alleen voor high-end gebruik, los van het feit dat je het verschil waarschijnlijk niet zult horen bij goedkopere speakers...

Mochten er per speaker wel 2x2 aansluitingen zijn dan kun je de dubbele plus -en min polen met elkaar doorlussen (bridge), heb je een gewone enkel kabel verbinding per speaker.

[ Voor 13% gewijzigd door mcauseway op 19-03-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
RoosW schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:00:
Mijn Onkyo TX-NR609 aangeschaft in januari 2012 hield er spontaan mee op. Visueel deed alles het nog, maar geen geluid meer, en de app (android) kon de versterker niet meer vinden.
Na het nodige gepiel met een camera achter de versterker hangen om het serienummer te achterhalen (24 foto's en veel getuur), ingevuld op http://www.uk.onkyo.com/e...-care-program-119261.html en jawel mijn Receiver valt er ook onder.
Iemand hier ervaring mee, en hoe lang het gaat duren voor ie weer gerepareerd terug is? Volgens een email is de retour box onderweg.
Ik heb ooit hetzelfde euvel gehad met mijn tx-nr 609 en heb toen rechtstreeks contact met Audio Service in Elst. Zijn zijn een onkyo gecertificeerde reparateur. Tussen opsturen en retour zat een week of zo. Ik was erg tevreden met de service moet ik zeggen. Ik heb overigens de receiver in de originele doos opgestuurd.

Audio Service BV
Edisonweg 10
6662 NW Elst (Gld)
Phone: (+31) 481-377221
Fax.: (+31) 481-377567
Email: info@audioservice.nl
Web: www.audioservice.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grwl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-08 15:08
mcauseway schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:12:
[...]

[...]

Waarom zou een beginner de speakers bi-amp aansluiten? Volgens mij is dit alleen voor high-end gebruik, los van het feit dat je het verschil waarschijnlijk niet zult horen bij goedkopere speakers...

Mochten er per speaker wel 2x2 aansluitingen zijn dan kun je de dubbele plus -en min polen met elkaar doorlussen (bridge), heb je een gewone enkel kabel verbinding per speaker.
Het zijn geen bi-amp speakers. Net snel even nagekeken.
Ik heb ook de banaanstekker verandert door rechtstreeks kabel, maar ook hier is er geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
AtomicWing schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:54:
Doorlooptijd in Duitsland is zo'n 10 werkdagen.
Ah, met 2-3 dagen heen en idem terug, dus pak em beet 14 dagen tot 3 weken, dat is uit te houden [als ik het vaak genoeg zeg geloof ik het zelf vast ook ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Nosferatu111072 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:59:
[...]

Ik heb ooit hetzelfde euvel gehad met mijn tx-nr 609 en heb toen rechtstreeks contact met Audio Service in Elst. Zijn zijn een onkyo gecertificeerde reparateur. Tussen opsturen en retour zat een week of zo. Ik was erg tevreden met de service moet ik zeggen. Ik heb overigens de receiver in de originele doos opgestuurd.

Audio Service BV
Edisonweg 10
6662 NW Elst (Gld)
Phone: (+31) 481-377221
Fax.: (+31) 481-377567
Email: info@audioservice.nl
Web: www.audioservice.nl
Ah, ik heb de mijne via Amazon.de gekocht, en de retour doos van Onkyo heeft een duits adres. Geduld hebben dus, ik ben allang blij dat het kosteloos gedaan word, nu alleen hopen dat ie het daarna langer als 3 jaar vol houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
grwl schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:24:
[...]
Het zijn geen bi-amp speakers. Net snel even nagekeken.
Ik heb ook de banaanstekker verandert door rechtstreeks kabel, maar ook hier is er geen verschil.
Wat is de impedantie van je speakers? Dit kun je ook dusdanig instellen in de receiver, uit mijn hoofd 4<6 ohm of 8 ohm. Wellicht helpt dit, krijgt de speaker meer vermogen als ie dat nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:59
grwl schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:59:
Er komt muziek uit, echter gebruiken de speakers enkel de middelste 'box' en niet de hoog en laag.
Is dit een instelling die ik vergeten ben, of is het slecht aangesloten?
Probeer de speakers eens op een andere receiver of versterker. Zo meteen zijn de speakers defect en heeft het niets met de Onkyo te maken.
mcauseway schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:10:
[...]
Wat is de impedantie van je speakers? Dit kun je ook dusdanig instellen in de receiver, uit mijn hoofd 4<6 ohm of 8 ohm. Wellicht helpt dit, krijgt de speaker meer vermogen als ie dat nodig heeft.
Het is juist andersom: als je de receiver instelt op 4-6 Ohm in plaats van 8 Ohm limiteer je de receiver zodat deze niet over zijn nek gaat als hij opeens meer vermogen moet leveren. Dat instellen op 4 - 6 Ohm is meer een soort van safe-mode van de receiver.

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 20-03-2015 09:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
FeaR schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:40:
Het is juist andersom: als je de receiver instelt op 4-6 Ohm in plaats van 8 Ohm limiteer je de receiver zodat deze niet over zijn nek gaat als hij opeens meer vermogen moet leveren. Dat instellen op 4 - 6 Ohm is meer een soort van safe-mode van de receiver.
minder weerstand v/d speaker = meer vermogen
vermogen = spanning^2 / weerstand

Je limiteert dus je receiver juist als je 'm op een hogere weerstand instelt, bijv. 8 ohm, terwijl je speakers hebt van bijv. 4 of 6 ohm impedantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:59
Ik heb op diverse sites gelezen dat 8 Ohm de beste setting is, zelfs als je 4 Ohm speakers hebt. De instelling van 4 Ohm zou zelfs een negatief effect kunnen hebben.

Maar goed, die discussie daar gelaten. Al zou je meer vermogen creëren (waar vermogen nooit een probleem mag zijn in de gemiddelde huiskamer, zeker met slechts twee speakers aangesloten en ik dat dus nog steeds in twijfel trek) dan lijkt het me nog sterk dat je laag- en hoog-unit dan opeens wel meespelen.

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 20-03-2015 10:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Weet iemand of de Onkyo receivers naast de output van HDMI ook de RCA output gelijktijdig actief is?
Kan het helaas niet terugvinden in de handleiding of internet :(

In mijn geval gaat het om een TX-NR609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:24
Dit is op de TX-NR636 het geval:
De composiet uitgang is actief als je een composiet ingang gebruikt.
De component uitgang is actief als je een component ingang gebruikt.
De HDMI uitgangen zijn altijd actief, omdat de receiver alle videosignalen kan converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mischien dat jullie een idee hebben...

Mijn sr508 loopt te bitchen met mn Philips tv..

Het probleem: ineens is ARC er mee gestopt..
Tevens staat de naam van de onkyo niet meer achter HDMI 1 bij de bronlijst van de tv.

De onkyo geeft wel netjes beeld Door vanaf diverse HDMI bronnen richting de tv.

al gedaan:
tv gereset
onkyo gereset
andere HDMI kabelsysteem ( ja meer dan 1 Just 2 be sure )

En nu ben ik door de ideeën heen eigenlijk...

Behalve dat er ergens iets kapot zou zijn....

Maar moet ik het dan in de onkyo zoeken? Of zal het aan de tv liggen? Want die heeft me ook al meer kopzorgen gegeven dan lief is.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 08:38
Ik heb op op internet nog niet veel gevonden, dus ik hoop dat jullie mij iets meer kunnen vertellen. Ik zat van het weekend lekker op muziek te luisteren op mijn Onkyo SR507 toen ineens het geluid wegviel. Ik ben toen geswitcht naar een ihome speakertje (alles via airplay).
Toen ik bij de versterker ging kijken zag ik dat hij was uitgevallen en dat het stand-by ledje aan het knipperen was. Ik heb de stroom er af gehaald en vervolgens weer aangesloten en nogmaals geprobeerd. Hetzelfde resultaat. Het enige wat ik op internet las was dat ie naar een monteur moet...

Maar heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb eigenlijk weinig zin om een nieuwe versterker te moeten kopen, gezien deze het nog perfect deed...

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Stroom erop, power button + vcr button voor een reset zou je nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Wie heeft een upc box aan de receiver hangen? Ik wil eigenlijk dat als ik dat ding aan mik, de NR636 automagisch naar cbl/sat hdmi input springt (en de tv aanslingert, maar dat dat niet werkt ligt denk ik aan mijn tv). Dat doet hij nu niet, ondersteund die upc kast (non horizon) dat niet of hoe zit dat?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 08:38
mcg_nl schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:27:
Stroom erop, power button + vcr button voor een reset zou je nog kunnen proberen.
Thanks! Ga ik proberen

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
MrAngry schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:32:
Wie heeft een upc box aan de receiver hangen? Ik wil eigenlijk dat als ik dat ding aan mik, de NR636 automagisch naar cbl/sat hdmi input springt (en de tv aanslingert, maar dat dat niet werkt ligt denk ik aan mijn tv). Dat doet hij nu niet, ondersteund die upc kast (non horizon) dat niet of hoe zit dat?
als het allemaal HDMI-CEC ondersteunt.. zou het moeten kunnen..

let op: elke fabrikant noemt het weer anders, Easylink, Smartlink, etc etc

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeszondag
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09-2024
MrAngry schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:32:
UPC box is niet CEC compliant. Ik los het nu op met een Logitech Harmony en daarvoor met apparaat codes in de AB van de 636 voor de TV en de UPC box. Nu kan ik doen wat jij graag wilt (multi app. start en juiste instellingen); voorheen kon ik met een AB alles bedienen. (Behalve UPC box aan - daar zit een compatibiliteitsprobleem met de app.code van Onkyo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Medeforum leden,

Misschien dat jullie een oplossing hebben voor iets waar ik al een tijdje naar zoek.

Ik heb een Onkyo TX-NR414 met daaraan, Cisco Ziggo decoder, AplleTV 2, PS4 en Platenspeler.
Nu is het zo als ik overschakel van TV kijken naar de AplleTV dat het geluid erg hard staat.

Voor TV kijken gebruik ik niveau 50 en voor de AppleTV (Netflix) gebruik ik dan niveau 30.

Is dit in te stellen in de receiver zodat als ik overschakel ik altjd op hetzelfde geluidsniveau blijf?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Bij mij op de NR636 kan ik per bron ook decibels veranderen, zodat die bron extra versterkt wordt, of extra verzwakt, dit is ergens in de instellingen, maar ik weet niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste ben ik echt een beginneling op dit gebied. Alvorens mijn vraag te stellen heb ik echt mijn best gedaan om zelf uit te vogelen hoe de AV receiver geluid van de tv kan ontvangen. Het gaat hier om de HT-R558 onderdeel van de Onkyo S6505 home cinema set.

Het probleem zit hem niet in het daadwerkelijk verbinden met de tv. De receiver is verbonden met de 46inch samsung lcd tv d.m.v. een hdmi kabel. Ik heb ook het hdmi kanaal op de tv die naar de receiver is verbonden. Alleen op dit kanaal wordt alleen een blauw scherm uitgezonden waar ik het menu van de receiver kan induiken. Hier kan ik geen tv zenders benaderen. De tv zenders zelf zijn te zien op het "tv" kanaal maar die zend het geluid gewoon naar de ingebouwde tv speakers.

Ik heb ook een menu van de samsung televisie waar een optie beschikbaar staat (externe speakers gebruiken)
Maar dat helpt verder ook niet. Ook gebruik ik op de receiver hetzelfde kanaal waarop de HDMI kabel is aangesloten. De antenne kabel zit op de tv zelf aangesloten. Ik denk dat hier het probleem zit en dat ik deze op de receiver aan moet sluiten. Ik heb wel zon soort aansluiting op de receiver, maar de antenna kabel heeft net een ander formaat. Ervan uitgaande dat dit de reden is waarom ik geen tv zenders krijg op het HDMI kanaal van de receiver...
Zijn er dan verloop stukjes voor antenne kabels, de antenne kabel zit namelijk weggewerkt in kabelgoten en ik zou het zonden vinden alles eruit te moeten trekken.

Maar ik zit nu meer te speculeren om heel eerlijk te zijn. Ik weet niet eens zeker of de antenne kabel op de receiver aangesloten moet worden.
Zo ja, hoe maak ik deze passend.
Zo nee, wat is anders de oplossing om het geluid naar de receiver te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:39:
Pagina 15 van de handleiding:
* If your TV doesn’t support Audio Return Channel (ARC), you
need to connect an optical digital cable together with the HDMI
cable to the AV receiver.

Kijk even of je tv ARC ondersteunt, dit is een speciale HDMI poort op je tv en is ook als zodanig aangeduid bij de specifieke poort. Hiermee gaat het geluid van de tv via de HDMI kabel (aangesloten op de OUT poort van je receiver) naar je receiver die het vervolgens afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WALUIGI96 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:54:
Bij mij op de NR636 kan ik per bron ook decibels veranderen, zodat die bron extra versterkt wordt, of extra verzwakt, dit is ergens in de instellingen, maar ik weet niet wat.
Ja nu is natuurlijk de vraag waar kan ik dat vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:39:
Ten eerste ben ik echt een beginneling op dit gebied. Alvorens mijn vraag te stellen heb ik echt mijn best gedaan om zelf uit te vogelen hoe de AV receiver geluid van de tv kan ontvangen. Het gaat hier om de HT-R558 onderdeel van de Onkyo S6505 home cinema set.

Het probleem zit hem niet in het daadwerkelijk verbinden met de tv. De receiver is verbonden met de 46inch samsung lcd tv d.m.v. een hdmi kabel. Ik heb ook het hdmi kanaal op de tv die naar de receiver is verbonden. Alleen op dit kanaal wordt alleen een blauw scherm uitgezonden waar ik het menu van de receiver kan induiken. Hier kan ik geen tv zenders benaderen. De tv zenders zelf zijn te zien op het "tv" kanaal maar die zend het geluid gewoon naar de ingebouwde tv speakers.

Ik heb ook een menu van de samsung televisie waar een optie beschikbaar staat (externe speakers gebruiken)
Maar dat helpt verder ook niet. Ook gebruik ik op de receiver hetzelfde kanaal waarop de HDMI kabel is aangesloten. De antenne kabel zit op de tv zelf aangesloten. Ik denk dat hier het probleem zit en dat ik deze op de receiver aan moet sluiten. Ik heb wel zon soort aansluiting op de receiver, maar de antenna kabel heeft net een ander formaat. Ervan uitgaande dat dit de reden is waarom ik geen tv zenders krijg op het HDMI kanaal van de receiver...
Zijn er dan verloop stukjes voor antenne kabels, de antenne kabel zit namelijk weggewerkt in kabelgoten en ik zou het zonden vinden alles eruit te moeten trekken.

Maar ik zit nu meer te speculeren om heel eerlijk te zijn. Ik weet niet eens zeker of de antenne kabel op de receiver aangesloten moet worden.
Zo ja, hoe maak ik deze passend.
Je tv ondersteund ARC gezien er een optie "Externe speakers" is.

Dus zorg:

- Samsung televisie instellen op "Externe speakers"
- Samsung televisie dient de TV kanalen geconfigureerd te hebben
- HDMI kabel op HDMI 1 in de TV en op HDMI OUT in de versterker
- Onkyo mag geen andere audio inputs hebben geconfigureerd
- Indien mogelijk TV/CD toewijzen aan HDMI out (niet nu niet zeker of dat dit mogelijk is)
- Als bovenstaande (TV/CD) wel mogelijk is op je Onkyo afstandsbediening op TV/CD drukken

Je audio zal nu afspelen via de receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:03:
[...]

Ja nu is natuurlijk de vraag waar kan ik dat vinden ;)
Dat heet IntelliVolume in het Onkyo menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik heb alweer een tijdje de Onkyo 818 en ben er erg tevreden over. Ik kan alleen niet het beste geluid vinden met muziek en Dolby Digital sporen.

Wat is bij jullie de muziek instelling? En wat gebruiken jullie als de video geen DTS of DTS-HD heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
indien er alleen een 2.0 source is heb ik hem meestal op all channel stereo staan..
bij DTS / DTS-HD / Dolby Digital spoor staat ze op Pure Audio

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet echt niet wat ik dan fout doe. Moet ik mijn tv kanalen nou kunnen bekijken op het source kanaal "HDMI 1" of gewoon op het "TV" kanaal. Op HDMI 1 kan ik het menu van de receiver bedienen. Alleen kan ik op dit kanaal niet de TV kanalen configureren. Het menu van de tv zegt dan dat die functie niet beschikbaar is (bij het instellen van de tv kanalen dus)

- Samsung televisie instellen op "Externe speakers" Check
- Samsung televisie dient de TV kanalen geconfigureerd te hebben (op het tv kanaal ja, op hdmi 1 niet dus)
- HDMI kabel op HDMI 1 in de TV en op HDMI OUT in de versterker Check
- Onkyo mag geen andere audio inputs hebben geconfigureerd (geen idee wat je hiermee bedoelt. HDMI 1 heb ik geconfigureerd onder (TV/CD) en de andere apparaten "desktop pc" is ingesteld als "BD/DVD"
- Indien mogelijk TV/CD toewijzen aan HDMI out (niet nu niet zeker of dat dit mogelijk is) "HDMI OUT wordt nergens aangegeven in het menu van de receiver. TV/CD is wel toegekend aan HDMI 1, en dat is dus ook waar de HDMI kabel op is aangesloten.
- Als bovenstaande (TV/CD) wel mogelijk is op je Onkyo afstandsbediening op TV/CD drukken Check

Heb zelfs 2x2 RCA tulp stekker geprobeerd aan te sluiten van de receiver naar de tv. Maarja, geen tv kanalen onder HDMI 1 in het menu van de tv. Ik denk dat daar het probleem ligt eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
Je moet sowieso via je TV de TV zenders kijken in jouw geval, niet via de receiver (dus niet op HDMI 1).
Dat zou zo zijn als je een externe settopbox zou gebruiken, maar uit jouw verhaal maak ik op dat dat niet zo is. Als ARC niet werkt kan je altijd nog je TV met een optische kabel aansluiten op je receiver om het geluid van TV over de receiver te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wekko306 op 23-03-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Ja je probeert het kanaal van de receiver te bekijken (de hdmi input), maar dat wil je niet want daar heb je geen beeld. Je moet gewoon tv kijken en dan of via HDMI (met ARC aan, audio return channel) of via een optische out naar je receiver verbinden.
Op zich snap ik misschien wel wat er gebeurt, want zodra jij iets selecteert op de receiver begint dat apparaat beeld te voeden aan je tv en springt je tv naar de hdmi bron, maar daar is dus niets te zien, omdat je receiver geen beeld heeft voor je tv.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik dat maar eens doen.

@MrAngry

Duidelijk

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ODT <> 3.5mm Opti kabel gekocht (oftewel optische kabel zoals is vernoemd)
Dus mijn tv zat al aangesloten met HDMI en tulp kabel en nu dus ook met een optische kabel. Allemaal aan de achterkant van de receiver onder (TV/CD) de hmdi kabel op HDMI OUT natuurlijk.

Wanneer ik de optische kabel aansloot stopte de interne speakers van de tv. Dus ik checken of de receiver op het goede kanaal uitzond. Dat stond goed ingesteld en nog heb ik geen geluid. Voor de zekerheid ben ik alle kanalen afgegaan maar nergens komt het geluid van de tv binnen. Ook kan ik wanneer de optische kabel is aangesloten niet meer in het tv menu onder "Speaker settings" instellen of ik de interne tv speakers of externe speakers wil gebruiken. Deze optie is "Greyed out" en wordt weer bedienbaar wanneer ik de optische kabel uit de tv trek.

Ik heb ook de HT-R558 receiver een reset gegeven mocht ik aan verkeerde instellingen hebben gezeten.

Ik weet echt niet wat ik hier allemaal fout doe.
Pagina: 1 ... 8 ... 40 Laatste