Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Lip schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:05:
[...]

Een week duurde het bij mij (dat was afgelopen december).

zie ook : http://nl.hardware.info/p...-productervaring-door-lip :P
DannyBevers schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:16:
[...]

Heb mijn versterker laatst ook opgestuurd vanwege defect HDMI board.
13-01 opgestuurd met de doos + label van onkyo.
30-01 versterker weer gerepareerd en wel teruggekregen.
Dan ga ik er vanuit dat het tussen de week en 2,5 week duurt :'(
En eerst nog maar eens wachten op de doos waarin hij teruggestuurd kan worden. Wel een mooi moment om eindelijk eens de kabels netjes op te ruimen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-12-2022
Even een vraagje van een leek over het aansluiten van mijn Onkyo HT-S3705.
Ik heb een [url]http://http://tweakers.net/pricewatch/375899/sony-bravia-kdl-40w605b-zwart.html[/url] en kijk kabel met een Dreambox DM800 SE.

Nu heb ik de dreambox met een HDMI aangesloten op de TV. En de HCS tevens met een HDMI op de TV, resultaat geen geluid. :(

Als tweede heb ik de HCS met behulp van Audio-video kabel aangesloten op de TV in de hoofdtelefoonaansluiting resultaat geluid via de HCS. ;)

nu weet ik dat dit niet de beste manier is om het aan te sluiten dus daarom ook mijn vraag hoe de handelen.

Nu wil ik een optische kabel kopen om zo de HSC rechtstreeks aan te sluiten op de dreambox, of moet ik ervoor kiezen om de optische kabel rechtstreeks aan te sluiten op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat is een HCS/HSC? De Dreambox hoor je toch op de receiver aan te sluiten en niet (direct) op de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
Heb even een fanntje boven de onkyo gezet, hij heeft een goede 9/10 cm ruimte, maar wilde hem toch nog wat beter koelen.
Fan goedkoop uit China, kabels er af geknipt en usb stekker er aan gemaakt. usb achter in de Onkyo, zodra de Onkyo aan gaat, gaat de fan ook aan.

Het verschil is goed te merken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cjeCA8f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamz
Olaf van der Spek schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:27:
Wat is een HCS/HSC? De Dreambox hoor je toch op de receiver aan te sluiten en niet (direct) op de TV?
Hiermee bedoel ik de Home Cinema Set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamz
inmiddels via optische kabel de dreambox op de receiver aangesloten wat resulteert in geluid :).

Maar is de juiste aansluiting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Jamz schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:33:
Maar is de juiste aansluiting ?
Waarom die Dreambox niet meteen in de Onkyo geprikt dan?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mijne doet t nu weer *O*

voor zo lang het feestje duurt natuurlijk.. heb de hele reutel even nagekeken op slappe solderingen en de BGA chip even lekker warm gestookt.. nu schakelt de hele zooi weer als een tiereliert

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Handig! Maar wat merk je precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
Olaf van der Spek schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:03:
[...]

Handig! Maar wat merk je precies dan?
De hitte van de receiver stijgt op (no shit sherlock :+ ) en normaal blijft die warmte een beetje hangen boven de receiver. Niet dat het steeds heter wordt, maar nu met de extra fan blaast die heel zachtjes de warme lucht naar buiten. Maar omdat de fan op 5 volt draait, draait die erg langzaam. Maar genoeg om toch wat lucht te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Ik wil graag mijn oude beestje onkyo 518 vervangen voor een nieuw beestje.
Deze wil ik gaan aansluiten op mijn jamo 608 setje.

Ik heb horen zeggen dat ik minstens een reciever moet nemen die 130 watt aan kan.
Is dat zo? Want die rms vermogen snap ik allenmaal niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:02
martijn24 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:13:
Ik heb horen zeggen dat ik minstens een reciever moet nemen die 130 watt aan kan.
Is dat zo?
Pure nonsens. Een receiver op vermogen kiezen is sowieso niet de manier. Veel belangrijker zijn eigenschappen als aantal HDMI-ingangen, HDMI versie, Spotify, netwerk, looks, et cetera. Zeker met de creatieve manieren van vermogens meten en opgeven moet je niet beginnen daar op te willen filteren. Plus dat het dus niets uit maakt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Thnxs voor je snelle antwoord.

Ja mijn jamo,s 608 zijn volgens mij niet heel moeilijk om aan te sturen.

Ik wil inderdaad genoeg hdmi aansluitingen en lan poort voor spotify en mijn synology te bedienen. Maar dat moet wel goed komen de meeste recievers in deze tijd hebben volgens mij deze optie er meestal wel op zitten.

Nu nog voor max 400 euro een geschikt reciever vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door CallmeGod op 09-02-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:35:
Zeker met de creatieve manieren van vermogens meten en opgeven moet je niet beginnen daar op te willen filteren. Plus dat het dus niets uit maakt.
Kwaliteit van de versterker lijkt me toch wel van belang of zeg je dat dat tegenwoordig zelfs in het goedkoopste model wel goed zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
In deze segmenten ontloopt het elkaar niet veel en is het vooral persoonlijke voorkeur. Waarbij het tevens de vraag is of een veel duurdere receiver ook daadwerkelijk beter presteert wanneer je beide in een standaard situatie gaat gebruiken. Al is dat laatste weer een andere discussie. Kwaliteit en Onkyo is wellicht een puntje met al die HDMI-boards die aan het sterven zijn. Al schijnen (al is dat lastig te zeggen na een korte periode) de nieuwe modellen er geen last meer van te hebben. Al zit je dan wel met (het mindere) AutoEQ ten opzichte van Audyssey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
martijn24 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:38:

Nu nog voor max 400 euro een geschikt reciever vinden.
Moet toch lukken: pricewatch: Onkyo TX-NR636 Zwart
FeaR schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:29:
Al is dat laatste weer een andere discussie. Kwaliteit en Onkyo is wellicht een puntje met al die HDMI-boards die aan het sterven zijn. Al schijnen (al is dat lastig te zeggen na een korte periode) de nieuwe modellen er geen last meer van te hebben. Al zit je dan wel met (het mindere) AutoEQ ten opzichte van Audyssey.
Daar valt bij te zeggen dat ik nog niet heb gehoord dat Onkyo moeilijk doet over reparatie.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Ja deze Reciever heb ik inderdaad al gezien en valt percies in smaak maar ik kan deze helaas niet
aanschaffen ivm de grote van de Hoogte 173,5mm.

Mijn Onkyo Sr508 is 155mm en zit al vrij krap in mijn tv meubel. Hij dient ook nog een beetje te kunnen
ademen aan de bovenkant.

Meubels zijn 1 jaar geleden gekocht dus dat is helemaal geen optie.

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 09-02-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
PcDealer schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:12:

Daar valt bij te zeggen dat ik nog niet heb gehoord dat Onkyo moeilijk doet over reparatie.
Zou er nog bij moeten komen dat ze lastig zouden doen. Die dingen vallen al jaren met bosjes, dan kan je als fabrikant niet anders. Ik heb ooit een Onkyo gehad (eerste serie met deze problemen) en voor mij zal het nooit meer Onkyo worden. Voor 400 euro zou ik zelf eerder een Denon of Marantz binnen halen. Of Yamaha aangezien ik daar ook veel positieve verhalen over hoor. Zelfs de pre/pro's van Onkyo hebben defecte HDMI boards omdat niet alleen de eindtrappen heet worden, ook sommige versies van Audyssey (XT32) laten pre/pro's overlijden door warmte. Het klopt dat er ook andere merken zijn met problematische series, maar dat is dan veelal één model. Onkyo is eigenlijk de laatste vijf (?) jaar elke keer raak. Dan kan je als fabrikant niet anders dan extra service bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:29:
In deze segmenten ontloopt het elkaar niet veel en is het vooral persoonlijke voorkeur.
De audio FAQ zegt dan weer:
Het vermogen van de versterker mag rustig veel hoger zijn dan wat de luidspreker volgens de specificaties aankan (200 Watt versterker op een 50 Watt luidspreker). Omgekeerd (20 Watt versterker op een 50 Watt luidspreker) kan tot problemen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat klopt ook. In het laatste geval heb je kans op clipping en dat kost je je speakers. Echter heb je voor gewoon gebruik maar een paar Watt nodig en dat levert elke receiver wel. Daarom is het niet nodig om een receiver van 150 Watt te verkiezen boven eentje van 100 Watt. Even puur buiten het feit om dat er op creatieve manieren gemeten kan worden waardoor die 100 Watt meer kan zijn dan de eerder genoemde 150 Watt. Daarom kies je een receiver beter op de punten die ik eerder noemde. Combinatie speaker en receiver kan altijd tot problemen leiden als je grenzen op gaat zoeken, voor normaal gebruik kan je 99,9% op elkaar aansluiten. In dit segment heb je niet de speakers die tot 1 Ohm dippen. Dat staat ook in de FAQ, dat je pas op dit soort dingen moet letten wanneer je grenzen op gaat zoeken. Waarbij jouw oren dan wellicht eerder aan hun max zitten dan de speakers. Op HT Forum was laatst iemand die aan het testen was of zijn speakers echt de 108 dB SPL konden halen (in de huiskamer met oordoppen in) dat valt dan niet onder normaal gebruik. Maar op een paar dB na (ivm luisterafstand) haalde zijn budget Pioneer het.

[ Voor 47% gewijzigd door FeaR op 09-02-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Klopt, maar zelfs 2x 100W redden de meeste receivers al niet (volgens mij). Tijdens een feestje wil het volume nog wel eens wat omhoog gaan, de vraag is dus wat wel en wat niet redelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-02-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
In stereo halen best wat receivers hun realistisch opgegeven vermogen, pas bij surround kakt het snel in. Feestjes vallen bij mij al niet onder normaal gebruik, daar hebben ze PA voor uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:04
Ik heb sinds kort een Onkyo TX-NR636, maar ik krijg de CEC in combinatie met een Raspberry Pi maar niet aan de praat. Hiervoor had ik een Yamaha receiver (aan mn broer verkocht), daar werkte het wel op zonder iets in te hoeven stellen. Wat ik al geprobeerd heb:

- ik maak gebruik van dezelfde HDMI kabel (heb wel een andere kabel geprobeerd)
- ik heb meerdere XBMC/Kodi installaties geprobeerd, zowel op een Raspberry Pi 1 als 2
- ik heb de CEC functie op Onkyo TX-NR636 verschillende keren uit/aan gezet, de receiver ziet dan wel de Raspberry Pi/Kodi als CEC apparaat, maar ik kan vervolgens niets met afstandsbediening van de Onkyo bedienen
- ik heb ook verschillende HDMI ingangen geprobeerd
- heb ook in XBMC/Kodi met de instellingen gespeeld, maar dat werkt ook niet.

Omdat het wel met de Yamaha receiver werkte plaats ik het maar hier i.p.v. in het Raspberry Pi topic.

[ Voor 14% gewijzigd door Sir Baxx op 09-02-2015 20:32 . Reden: extra toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:17:
In stereo halen best wat receivers hun realistisch opgegeven vermogen, pas bij surround kakt het snel in. Feestjes vallen bij mij al niet onder normaal gebruik, daar hebben ze PA voor uitgevonden.
Ik heb het niet over een house party voor 100 man..

Aangezien dit het Onkyo topic is:
130 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1 Channel Driven, IEC);
Wat doet ie met 2 channels, 100 - 20000Hz?

http://www.nl.onkyo.com/d...TX-NR414_datasheet_EN.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
TX-NR414:
Two channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 75.8 watts
1% distortion at 105.0 watts

Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 53.1 watts
1% distortion at 66.7 watts
Maar Onkyo geeft nergens opgegeven het vermogen gemeten op 8 Ohm van 20 - 20.000 Hz op twee kanalen. Dus dit is niet te vergelijken qua realistisch opgegeven vs gemeten vermogen. Dus ook niet aan te kaarten op mijn punt dat receivers over het algemeen in stereo hun vermogen wel halen. Dan moet je meer naar een merk als Denon of Marantz die wel zo vermogen opgeven.

Neem bijvoorbeeld andere merken en types (puur als voorbeeld omdat deze bovenaan de pagina staat op soundandvision.com).

Marantz SR5009:
Opgegeven:
Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08% 2-kan.-aansturing) 100 W

Gemeten:
0.1% distortion at 111.7 watts
1% distortion at 129.8 watts

Yamaha RX-V377
Opgegeven:
70 W per channel (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, 0.09% THD, 2-ch driven)

Gemeten:
2 Channels Continuously Driven, 8 ohm loads 70.9 watts 0,1% THD
2 Channels Continuously Driven, 8 ohm loads 86.0 watts 1,0% THD

Denon AVR-4520:
Opgegeven:
Power Output (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.05% 2ch Drive) 150 W

Gemeten:
0.1% distortion at 172.6 watts
1% distortion at 190.7 watts

Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 121.8 watts
1% distortion at 145.3 watts

Seven channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 108.8 watts
1% distortion at 121.7 watts

[ Voor 45% gewijzigd door FeaR op 09-02-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
FeaR schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:25:
[...]
Maar Onkyo geeft nergens opgegeven het vermogen gemeten op 8 Ohm van 20 - 20.000 Hz op twee kanalen. Dus dit is niet te vergelijken qua realistisch opgegeven vs gemeten vermogen.
Van de Onkyo website:

In practice, a 1 kHz signal is fed into amplifier to which a load resistor of 6 ohms is connected, the sine wave signal of 1KHz, is increased until the level of allowable distortion of 1% is achieved . Now the output power is measured.

With AV receivers, in contrast to stereo amplifiers it is usually only one channel that is measured.

A statement about the power output with level control of all channels can not be derived, as it always depends on the interpretation of the power supply and thermal stability of the amplifier.
Since the devices are designed for home use, this service is only available for a short time (several minutes). Then they will be limited to a safe value."

Best wel :X allemaal eigenlijk.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik heb altijd gedacht dat 0,1% THD de "allowable distortion" was om te meten. Vandaar dat veel merken ook tot daar gaan dan wel er onder duiken met 0,0x%.
Valt me wel mee dat ze het over "several minutes" hebben, sommige fabrikanten vinden enkele milliseconden ook al genoeg.

Maar zie ook mijn edit aan de vorige post dat er in stereo wel genoeg vermogen geleverd wordt om de specificaties op papier te kunnen vertrouwen. Met 5, 7 of meer kanalen neemt het echter snel af. Maar iedereen hier weet wel dat 9 x 150 Watt nergens over gaat ;) Waarbij het trouwens de vraag is en blijft of je echt die 70 - 150 Watt nodig hebt, ik zeg nog steeds van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waar komt dat vandaan?

http://www.soundandvision...receiver-ht-labs-measures dus.. Bij 0.1% THD haalt ie de 2x 100W inderdaad niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-02-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Olaf van der Spek schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:49:
[...]

Waar komt dat vandaan?

http://www.soundandvision...receiver-ht-labs-measures dus.. Bij 0.1% THD haalt ie de 2x 100W inderdaad niet.
Waar haal jij die 2 x 100 Watt vandaan of waarom is die 100 Watt zo belangrijk? Nergens in de handleiding van de TX-NR414 staat dat deze receiver 100 Watt zou moeten leveren op 2 kanalen, 8 Ohm van 20 - 20.000 Hz. Enige wat er staat is het volgende:
100 W (8 Ω, Front)
THD+N (Total Harmonic Distortion + Noise)
0.08% (20 Hz–20 kHz, Half Power)
Waarbij niet staat op hoeveel kanalen dit is gemeten aangezien "Front" ook één speaker kan zijn. En dat op één speaker meten is wat Onkyo dus doet als je de post van Brad Pitt had gelezen. Dat is ook mijn hele punt: gemeten vermogen van Onkyo kan je niet tegen het vermogen zetten wat ze op papier geven aangezien het nergens matcht op de manier van meten. Daarvoor moet je bij andere merken zijn waarbij ik drie voorbeelden aan heb gekaart om te laten zien dat stereo het probleem niet is.

Één pagina terug op de site waar de vermogens staan staat "Rated Power (Watts per Channel): 80 into 8 ohms, two channels driven (0.7% THD)". Waar SoundandVision dat vandaan haalt weet ik niet, maar dat is nog best close met de werkelijkheid. Opgegeven zou de TX-NR414 al minder dan 100 Watt moeten leveren en gemeten doet hij dat ook, lijkt me niets geks. Als je echt die 100 Watt wilt zal je een receiver moeten nemen die dat opgegeven ook in stereo doet. Want - zie wederom mijn vorige post - in stereo halen de meeste receivers hun opgegeven vermogen wel. En ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen, daarom zeg ik ook "de meeste".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:08:
Waar haal jij die 2 x 100 Watt vandaan
Dat was mijn oorspronkelijke stelling: "Klopt, maar zelfs 2x 100W redden de meeste receivers al niet (volgens mij)."
of waarom is die 100 Watt zo belangrijk?
Daar zijn we nog niet helemaal uit. :p
En dat op één speaker meten is wat Onkyo dus doet als je de post van Brad Pitt had gelezen
Eh? 1 channel driven stond ook al in mijn post.

[ Voor 22% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-02-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52
De Onkyo bij mijn ouders (SR507) heeft de nare eigenschap dat ie elke x dagen de speaker setup terug zet van stereo (2) naar 3 speakers en de listeningmodes reset.
Ook de radiozender presets zijn dan weer pleite.

Iemand enig idee?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Olaf van der Spek schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:53:
[...]

Dat was mijn oorspronkelijke stelling: "Klopt, maar zelfs 2x 100W redden de meeste receivers al niet (volgens mij)."
En dan pak je als voorbeeld een receiver die het op papier al niet eens haalt, dat is wel erg makkelijk een stelling onderbouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:15:
[...]

En dan pak je als voorbeeld een receiver die het op papier al niet eens haalt, dat is wel erg makkelijk een stelling onderbouwen :P
"Top-End Features at a Realistic Price" vond ik wel goed klinken, is ie te low-budget? 5.2/7.2 leek me niet nodig.

De nr636 haalt het wel: http://www.soundandvision...36-av-receiver-test-bench

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-02-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 09-09 19:17
Nnoitra schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:03:
De Onkyo bij mijn ouders (SR507) heeft de nare eigenschap dat ie elke x dagen de speaker setup terug zet van stereo (2) naar 3 speakers en de listeningmodes reset.
Ook de radiozender presets zijn dan weer pleite.

Iemand enig idee?
Kapotte batterij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Voor zover ik weet, zit er geen batterij in.
Tis ook vreemd dat het altijd een paar dagen duurt voordat het weer zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zit denk ik een gewoon een condensator in, een powercap heet dat geloof ik.. die kan ook slecht geworden zijn :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamz
Brad Pitt schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:34:
[...]

Waarom die Dreambox niet meteen in de Onkyo geprikt dan?
Omdat de dreambox maar 1 HDMI aansluiting had en ik nog geen optische kabel had om hem aan te sluiten.
De HDMI van de drambox gaat dus naar de TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Jamz schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:25:
[...]

Omdat de dreambox maar 1 HDMI aansluiting had en ik nog geen optische kabel had om hem aan te sluiten.
1 output is toch voldoende? Van de Dreambox naar de receiver naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Jamz schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:25:
De bedoeling van een AV receiver is dat het je AV hub is!

Je sluit al je AV bronnen (DVD, BD, game console, CD, mediaplayer, ..., daar waar mogelijk via HDMI) aan op je receiver, en er gaat één HDMI kabel van je receiver naar je tv. Dan hoef je niet met losse optische kabeltjes te hannessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamz
ikweethetbeter schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:31:
[...]

De bedoeling van een AV receiver is dat het je AV hub is!

Je sluit al je AV bronnen (DVD, BD, game console, CD, mediaplayer, ..., daar waar mogelijk via HDMI) aan op je receiver, en er gaat één HDMI kabel van je receiver naar je tv. Dan hoef je niet met losse optische kabeltjes te hannessen.
Thanx voor het antwoord nu wordt het mij duidelijk zal het straks dan ook op deze manier gaan aansluiten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Geen dank, graag gedaan! Ik hoop dat dat je bekabeling eenvoudiger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamz
Yep inmiddels gedaan alle apparaten met HDMI naar de AV reciever en daarna 1 HDMI naar TV.
En alles werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
SMSfreakie schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:56:
Zit denk ik een gewoon een condensator in, een powercap heet dat geloof ik.. die kan ook slecht geworden zijn :)
Iemand ervaring(en) met het vervangen van zo'n powercap en/of waar ik meer info kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Jamz schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:18:
Yep inmiddels gedaan alle apparaten met HDMI naar de AV reciever en daarna 1 HDMI naar TV.
En alles werkt perfect :)
en hoe krijg ik het geluid van de tv dan over de receiver? "domme vraag misschien #noob"

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
kromme schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:10:
[...]

en hoe krijg ik het geluid van de tv dan over de receiver? "domme vraag misschien #noob"
Als je TV ARC (Audio Return Channel) ondersteunt dan heb je geluid via je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Yihaaa schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:18:
[...]

Als je TV ARC (Audio Return Channel) ondersteunt dan heb je geluid via je versterker.
wat ik zo kan vinden alleen op hdmi 2. kan dat?
en waar zet ik e reciever dan op?

[ Voor 6% gewijzigd door kromme op 10-02-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
kromme schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:22:
[...]

wat ik zo kan vinden alleen op hdmi 2. kan dat?
en waar zet ik e reciever dan op?
Dat kan, maar ik zou het ook testen op hdmi1 en je moet het vaak ook nog aanzetten in het menu van je TV. De Onkyo op TV selecteren meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Yihaaa schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:15:
[...]

Dat kan, maar ik zou het ook testen op hdmi1 en je moet het vaak ook nog aanzetten in het menu van je TV. De Onkyo op TV selecteren meestal.
Dat werkt niet...op hdmi1 en 2 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Onkyo: HDMI control -- aanzetten (en een andere setting om bij de input TV audio via ARC te laten gaan)
TV: Anynet / simplink (hoe het maar heet op je tv) aanzetten en dan geluid output op hdmi zetten ipv speaker.

YouTube: How to setup Onkyo ARC hdmi output to Smart TV pt2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Nnoitra schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:15:
Onkyo: HDMI control -- aanzetten (en een andere setting om bij de input TV audio via ARC te laten gaan)
TV: Anynet / simplink (hoe het maar heet op je tv) aanzetten en dan geluid output op hdmi zetten ipv speaker.

YouTube: How to setup Onkyo ARC hdmi output to Smart TV pt2
geweldig!ik heb zoveel filmpjes bekeken. maar fout gezocht gok ik...

volgens mij kan er zoveel meer met de 636 waar ik geen benul van heb

[ Voor 7% gewijzigd door kromme op 10-02-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Lees de handleiding?

Verder je geluidsinstelling van de tv moet ook wel goed staan. Ik zou zelf niet altijd het geluid over de receiver willen. Bij gewoon tv kijken -> geluid via tv. Bij films op tv of dvd/blu-ray -> via receiver. Stroom is niet gratis (meestal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:03
Goedenavond,

Kan iemand mij hier vertellen of de Onkyo TX8050 een zogenaamde ''trigger'' aansluiting heeft?? Ik heb een Bluesound Node aangeschaft en die schijn je met een 12V trigger aansluiting op de receiver aan te kunnen sluiten voor automatische uitschakeling. Iemand hier ervaring mee??

Hoor het graag!

Alvast bedankt
Grt Jeroen

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Wellicht dat hier iemand me kan helpen:

Ik heb een onkyo reciever type 616, die had een spotify app ingebouwd.
http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr616-76093.html
Fw update van 18-12-14 http://www.nl.onkyo.com/e...616-18-12-2014-81061.html Heeft dit eraf gegooit en er spotify connect van gemaakt.

Dit werkt echter niet, en ik ben niet de enige.
Onkyo staat niet bij de connect devices helaas.
Het is ook niet specifiek de 616, ook andere types zijn de sjaak.
Het gekke is dat sommige mensen het aan de praat krijgen met computer voodoo (dansje maken met linker hand in de lucht en rechter duim in je neus, wel in die volgorde, anders werkt het niet!)

Er zijn al topics over op het onkyo forum, oa:
http://forum.eu.onkyo.com...779331387f30ceb1ec37c5e67

Heeft iemand tips of suggesties?

Ik heb al geprobeerd: stekker uit reciever
616 terug naar fabrieksinstellingen
Overal uit spotify uitgelogt en alle app afgemeld
Alle apps geupdate

Alvast bedankt

Reinier

[ Voor 5% gewijzigd door reinier666 op 11-02-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
blueman85 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:47:,
Kan iemand mij hier vertellen of de Onkyo TX8050 een zogenaamde ''trigger'' aansluiting heeft?? Ik heb een Bluesound Node aangeschaft en die schijn je met een 12V trigger aansluiting op de receiver aan te kunnen sluiten voor automatische uitschakeling. Iemand hier ervaring mee??
En wat zegt de achterkant of de handleiding van de Onkyo? Een beetje eigen inzet verwachten we wel op GoT. Al kan ik je nu al vertellen dat het niet werkt omdat de trigger op de Bluesound Node een uitgang is en geen ingang. De Bluesound Node kan dus een ander apparaat schakelen, maar kan niet worden geschakeld. Overigens is ook die terug te vinden in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 19:22
Bedankt voor de "waarschuwing" ik heb de update nog niet geinstalleerd, en na het lezen ben ik dat ook niet van plan.
Helaas heb ik geen oplossing voor je probleem, ik zal het toch eens uit gaan zoeken en het topic in de gaten houden.
Mocht er iets getest moeten worden kan ik het wel doen omdat ik evt. spotify via xbmc kan gebruiken. ( heb ook een 616)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
FeaR schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:05:
[...]

En wat zegt de achterkant of de handleiding van de Onkyo? Een beetje eigen inzet verwachten we wel op GoT. Al kan ik je nu al vertellen dat het niet werkt omdat de trigger op de Bluesound Node een uitgang is en geen ingang. De Bluesound Node kan dus een ander apparaat schakelen, maar kan niet worden geschakeld. Overigens is ook die terug te vinden in de handleiding.
Beste FeaR,

Sorry hoor maar heb hier nog niet zoveel ervaring mee en van de handleiding word ik helaas niet veel wijzer. Alsof ik achterlijk ben....maar goed, bedankt voor je verhelderende antwoord

Grt Jeroen

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
blueman85 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:04:
[...]
Sorry hoor maar heb hier nog niet zoveel ervaring mee en van de handleiding word ik helaas niet veel wijzer. Alsof ik achterlijk ben....maar goed, bedankt voor je verhelderende antwoord
GoT is nu eenmaal een forum waar we wat eigen initiatief verwachten en dat houdt in niet simpelweg een vraag dumpen en op antwoord wachten. Dat heeft verder niets met achterlijk zijn te maken, dat heeft te maken met net iets verder willen kijken dan je neus lang is. In elke handleiding staat een afbeelding van de voor- en achterkant van het apparaat met daarbij een lijst met wat de aansluitingen zijn. Kleine moeite om even door die lijst te scrollen om te zien of er een "12V Trigger" tussen staat. Als er iets staat waarvan je twijfelt kan je het daarna alsnog vragen, maar dan heb je in ieder geval wat eigen inzet getoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
FeaR schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:08:
[...]

GoT is nu eenmaal een forum waar we wat eigen initiatief verwachten en dat houdt in niet simpelweg een vraag dumpen en op antwoord wachten. Dat heeft verder niets met achterlijk zijn te maken, dat heeft te maken met net iets verder willen kijken dan je neus lang is. In elke handleiding staat een afbeelding van de voor- en achterkant van het apparaat met daarbij een lijst met wat de aansluitingen zijn. Kleine moeite om even door die lijst te scrollen om te zien of er een "12V Trigger" tussen staat. Als er iets staat waarvan je twijfelt kan je het daarna alsnog vragen, maar dan heb je in ieder geval wat eigen inzet getoont.
Laat ik dit toevallig ook allemaal gedaan hebben.....Helaas niets daarvan in de handleiding gevonden , anders had ik het zeker niet gepost. heb het internet afgestruind en kwam helaas weinig tot niets tegen van wat ik zoek. Ga me AJB niet vertellen dat ik geen moeite heb gedaan, dit was een redelijk simpele vraag waar ik helaas het antwoord niet van wist, gelukkig kon jij me op weg helpen en daar ben ik blij om. Laten we het daarop houden! Bedankt em een fijne avond :)

Grt Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Wij kunnen dat niet uit je eerste post destileren, of wel?

• kromme

kromme

PcDealer schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:40:
Lees de handleiding?

Verder je geluidsinstelling van de tv moet ook wel goed staan. Ik zou zelf niet altijd het geluid over de receiver willen. Bij gewoon tv kijken -> geluid via tv. Bij films op tv of dvd/blu-ray -> via receiver. Stroom is niet gratis (meestal).
Die keus kan ik toch maken door de reciever aan of uit te zetten ;)

• kromme

kromme

reinier666 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:02:
Wellicht dat hier iemand me kan helpen:

Ik heb een onkyo reciever type 616, die had een spotify app ingebouwd.
http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr616-76093.html
Fw update van 18-12-14 http://www.nl.onkyo.com/e...616-18-12-2014-81061.html Heeft dit eraf gegooit en er spotify connect van gemaakt.

Dit werkt echter niet, en ik ben niet de enige.
Onkyo staat niet bij de connect devices helaas.
Het is ook niet specifiek de 616, ook andere types zijn de sjaak.
Het gekke is dat sommige mensen het aan de praat krijgen met computer voodoo (dansje maken met linker hand in de lucht en rechter duim in je neus, wel in die volgorde, anders werkt het niet!)

Er zijn al topics over op het onkyo forum, oa:
http://forum.eu.onkyo.com...779331387f30ceb1ec37c5e67

Heeft iemand tips of suggesties?

Ik heb al geprobeerd: stekker uit reciever
616 terug naar fabrieksinstellingen
Overal uit spotify uitgelogt en alle app afgemeld
Alle apps geupdate

Alvast bedankt

Reinier
Moet je daar niet spotify premium voor hebben?

• bwienke
  • Laatst online: 22-08 00:38
Spotify connect is inderdaad een premium-functie. link Het staat bijna onderaan de pagina.

[ Voor 19% gewijzigd door bwienke op 12-02-2015 10:57 ]

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:09
@reinier666, it ́s not a bug it ́s a feature. Ik ben alleen benieuwd met welke bitrate spotify dan streamt. Je kan niets instellen of zien. Het klinkt in ieder geval beter dan over de bluetooth wat ik hiervoor gebruikte. Werk echt geniaal.

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Volgens mij is dat standaard 320 kbps.

• reinier666
Uiteraard heb ik premium, en ik gebruik de functie ook tussen iphone, ipad, carkit, pc enz. Ik ben ermee bekend.
Echter de onkyo komt niet als zichtbaar device te staan op andere devices.
Onkyo zit met netwerkkabel aangesloten, die ik gisteren vv heb ter controle.
Ook netwerksetrings handmatig instellen ipv dhcp bood geen antwoord.
Onkyo resetten naar fabrieksinstellingen ook niet.
Fw opnieuw laden lukt niet (iemand een tip hoe dat te doen?)
Ik ben ondertussen al aan het heen en weer mailen met een onkyo meneer voor het verkrijgen van oude fw, dan doe ik het wel lekker daarmee weer.
Liever heb ik natuurlijk de connect, dat is een super handy funcktie.

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:09
reinier666 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:43:
Uiteraard heb ik premium, en ik gebruik de functie ook tussen iphone, ipad, carkit, pc enz. Ik ben ermee bekend.
Echter de onkyo komt niet als zichtbaar device te staan op andere devices.
Onkyo zit met netwerkkabel aangesloten, die ik gisteren vv heb ter controle.
Ook netwerksetrings handmatig instellen ipv dhcp bood geen antwoord.
Onkyo resetten naar fabrieksinstellingen ook niet.
Fw opnieuw laden lukt niet (iemand een tip hoe dat te doen?)
Ik ben ondertussen al aan het heen en weer mailen met een onkyo meneer voor het verkrijgen van oude fw, dan doe ik het wel lekker daarmee weer.
Liever heb ik natuurlijk de connect, dat is een super handy funcktie.
Okay dan is er bij jou duidelijk iets mis. Mijn 626 kan ik zelfs uit slaap wekken met de spotify app. Ik hoef niet eens meer een afstandsbediening te gebruiken! Ook volume gaat dan via de app.

• reinier666
Klopt, die funktie heb ik gezien en geactiveerd (wake from lan aanzetten) maar die doet het natuurlijk nog niet ;)

Wel ondertussen weer een ander draadje gevonden hierover : https://community.spotify...-amp-Connect/td-p/1004143

Ik ben niet de enige dus ;)

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 17:38
Ik had hetzelfde probleem, uiteindelijk eerst overal uitgelogd van Spotify (ook nog apart op de receiver zelf), LAN kabel losgehaald en nogmaals de update uitgevoerd via USB. Na opnieuw opstarten zag mijn telefoon ineens wel de Onkyo en nu werkt het perfect.

• reinier666
Hė, hoe krijg je opnieuw de fw geinstalleerd?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Bij mijn 616 werkte het ook niet direct, aan/uitschakelen maakte niks uit en zelfs nogmaals installeren van de fw haalde niks uit. Uit uiteindelijk de stekker uit de receiver gehaald, 5 minuten gewacht en hoppa! Verbinding!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
https://www.google.nl/sea...UTF-8&hl=nl&client=safari

Meer connect issues dus met experia boxen, wat me dan ergens weer niks verbaast ;)
Weet iemand of je toevallig een poort open kan zetten voor een soort protocol wat voor spotify gebruikt wordt ofzo?

Edit: ik lees ook van sonos soortgelijke problemen, ook met experiaboxen.
https://sonos.custhelp.co...and-incompatible-hardware Hier staat de experiabox v9 vermeld dat het niet werkt met sonos/connect met een bepaald firmware versie van de v9.
Mogen jullie raden welke fw ik heb op mijn experiabox v9 hahahhaha

Morgen kpn bellen.

[ Voor 38% gewijzigd door reinier666 op 13-02-2015 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

reinier, even wat vragen voor de zekerheid.

Gebruik je de standaard Spotify App of gebruik je de Onkyo App?
Zitten je router en je smartphone/tablet/laptop op het zelfde netwerk als je Onkyo reciever. In de zin van, zijn ze alle bij aangesloten met het zelfde modem/router?

Ik heb de 636, en daar werkt spotify namelijk perfect op. Out-of-the-box. Niks speciaals gedaan.
Zowel de reciever als mijn andere apraten zijn bij mij thuis met de WiFi verbonden met het zelfde netwerk. ik gebruik de spotify app op mijn smartphone om dan te "streamen" naar de reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Ik hen een NR3008 op de kop getikt met nieuwe hdmi board voor 299 euro. Goeie deal/gok of niet? Ben benieuwd naar de prestaties van die tank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waar heb je die voor zo weinig gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Hij stond hier al een hele tijd http://www.apollo.nl/nl/zoeken/aanbiedingen/

Na gelezen te hebben dat het een bekend probleemding is heb ik hem laten staan, maar nu toch besloten de gok te nemen. Gisteren zag ik op marktplaats een zilvere, maar die gast vroeg er 500 euro voor en ging niet akkoord met mijn bod van 250 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 08:21

duhuh

duh...

duhuh schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:51:
Mijn 626 is na 6 maanden en 2 weken vandaag doorgebrand.
Natuurlijk gelijk terug gebracht naar winkel (correct) echter kon men niet vertellen hoelang de onderzoek en eventueel reparatie gaat duren.

Weet iemand misschien iets meer qua ervaring ?
Eindelijk heb ik hem terug eindtrap en voeding vervangen.
Echter bleek de fan vast te zitten dus niet te draaien (dus ook vervangen)
Zou het misschien een idee zijn er nog eentje zelf erbij te plaatsen ? (ondanks de ruime ruimte die de versterker heeft)

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
MM99 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:54:
reinier, even wat vragen voor de zekerheid.

Gebruik je de standaard Spotify App of gebruik je de Onkyo App?
Zitten je router en je smartphone/tablet/laptop op het zelfde netwerk als je Onkyo reciever. In de zin van, zijn ze alle bij aangesloten met het zelfde modem/router?

Ik heb de 636, en daar werkt spotify namelijk perfect op. Out-of-the-box. Niks speciaals gedaan.
Zowel de reciever als mijn andere apraten zijn bij mij thuis met de WiFi verbonden met het zelfde netwerk. ik gebruik de spotify app op mijn smartphone om dan te "streamen" naar de reciever.
Klopt, alles zit gewoon op dezelfde router. Ik gebruik de orginele app.
Met de onkyo app3 heb ik uiterraard gewoon toegang tot de onkyo.
Ook speel ik webradio en content van de synology af op de onkyo.
Ook gebruik ik spotify connect tussen div. andere devices.
Enkel de onkyo wil maar niet verschijnen als beschikbaar dev.

Het lijkt te gaan om de combinatie randaparatuur (onkyo/sonos enz) met de experiabox v9 en ios app

Enige wat ik nog kan proberen zelf is een wifi stick halen ipv de lankabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
Sir Baxx schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:30:
Ik heb sinds kort een Onkyo TX-NR636, maar ik krijg de CEC in combinatie met een Raspberry Pi maar niet aan de praat. Hiervoor had ik een Yamaha receiver (aan mn broer verkocht), daar werkte het wel op zonder iets in te hoeven stellen. Wat ik al geprobeerd heb:

- ik maak gebruik van dezelfde HDMI kabel (heb wel een andere kabel geprobeerd)
- ik heb meerdere XBMC/Kodi installaties geprobeerd, zowel op een Raspberry Pi 1 als 2
- ik heb de CEC functie op Onkyo TX-NR636 verschillende keren uit/aan gezet, de receiver ziet dan wel de Raspberry Pi/Kodi als CEC apparaat, maar ik kan vervolgens niets met afstandsbediening van de Onkyo bedienen
- ik heb ook verschillende HDMI ingangen geprobeerd
- heb ook in XBMC/Kodi met de instellingen gespeeld, maar dat werkt ook niet.

Omdat het wel met de Yamaha receiver werkte plaats ik het maar hier i.p.v. in het Raspberry Pi topic.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Of kan ik het beter in een ander topic posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:55
Sir Baxx schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:32:
[...]

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Of kan ik het beter in een ander topic posten?
Heb je al eens geprobeerd eventueel andere HDMI apparaten die op de Onkyo zijn aangesloten af te koppelen . Ik ben zelf heel lang aan het ''stoeien'' geweest met CEC tussen mijn Sony Bravia en de Onkyo . Na lang proberen bleek mijn mediaplayer de boel voor de gek te houden . Als ik mijn mediaplayer afgekoppeld heb werkt CEC fijlloos , zodra ik deze weer aan koppel ben ik gelijk het contact met mijn Bravia kwijt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Na het aansluiten van een wifi dongel werkt het ;) in 1x

ipv de €60 euro onkyo dongel heb ik gekozen voor de tplink tl-wn722n voor €11,99 bij alternate
(Via google al ontdekt dat deze werkt ivm zelfde chipsetje)

Ik ben zo blij als een klein kind dat het werkt, iedereen bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

is er iemand die de onkyo app gebruikt met de 636? de mijne werkt ineens niet meer. op telefoon en tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
kromme schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:25:
is er iemand die de onkyo app gebruikt met de 636? de mijne werkt ineens niet meer. op telefoon en tablet.
Ik vond de starndaard Onkyo app niets en gebruik de Iryoku, die vind ik prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik gebruik beide apps nauwelijks, ik doe bijna alles met de (Logitech) afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:34

Pierre

Van nature lui!

Ik heb deze ook gebruikt (7 dagen free) TXNR for Onkyo AV+BD+TV Remote, maar ga binnenkort ook een Logitech kopen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Ik gebruik de onkyo3 app nauwelijks, alleen voor ff snel bass of treble of subwoofer nivo aan te passen. Verder gebruik ik ook een harmony smart control......beste investering ooit als je meerdere apparaten hebt staan (tv, versterker, dvd speler, mediaplayer, apple tv enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
Inmiddels alles gefixt door via ARC aan te sluiten. Ik kan nu echter het bluetooth kanaal niet inschakelen zonder dat de TV automatisch aan gaat (afstandsbediening van de TV zet automatisch ook de versteker uit).
Iemand een oplossing? Kon zelf nog geen antwoord vinden in dit topic.

[ Voor 8% gewijzigd door mcauseway op 18-02-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Misschien dat je TV onder de HDMI-CEC settings nog iets van een "Auto Turn Off" optie heeft die je uit kunt zetten?
Dan kun je in ieder geval de TV weer uitzetten.
Maar dan moet je dat wel weer altijd doen als extra stap na het uitzetten van de reciever.

Verder is er weinig aan te doen, voor zover ik weet, en is het vooral irritant.

Ik heb daarom ook een hekel aan CEC en zeer trouw aan mijn Logitec Harmony :)

• mcauseway
Nnoitra schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 23:09:
Misschien dat je TV onder de HDMI-CEC settings nog iets van een "Auto Turn Off" optie heeft die je uit kunt zetten?
Dan kun je in ieder geval de TV weer uitzetten.
Maar dan moet je dat wel weer altijd doen als extra stap na het uitzetten van de reciever.

Verder is er weinig aan te doen, voor zover ik weet, en is het vooral irritant.

Ik heb daarom ook een hekel aan CEC en zeer trouw aan mijn Logitec Harmony :)
Thanks! Ja ik word er een beetje gek van 8)7 ik heb volgens mij alle instellingen geprobeerd, combinaties, zowel van de receiver als de TV, maar het is denk ik alles of niks, dus hdmi-cec aan of uit. Jammer dat Onkyo hier niet iets meer aandacht aan heeft besteed, of ik zie nog iets over het hoofd...

• Nnoitra
Dit is niet zozeer een Onkyo probleem, eerder een generiek probleem icm met CEC.
Mijn ouders hadden een Samsung all-in-one en die zette ook voor alles de TV aan. Zelfs bij FM radio |:(
Zette je de TV uit, ging ook de reciever uit.

Ook daar snel van CEC afgestapt en kennis laten maken met een Harmony.
De ergernis van CEC was vele malen groter dan een optisch kabeltje tussen de TV en receiver (ipv ARC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Nnoitra schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:47:
De ergernis van CEC was vele malen groter dan een optisch kabeltje tussen de TV en receiver (ipv ARC).
ARC heeft toch geen CEC nodig? Alleen soms zit het in hetzelfde menu, en kun je ze alleen tegelijk aan- en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 19:41
kromme schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:25:
Doet je netwerkverbinding het wel? Ik heb dit probleem ook vaker dat de 636 geen wifi verbinding meer heeft. Dan werkt streaming radio niet meer maar ook geen apps op phones of tablets. Wat werkt is de stroom eraf en wellicht je router ook opnieuw op starten.

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
ikweethetbeter schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:19:

ARC heeft toch geen CEC nodig? Alleen soms zit het in hetzelfde menu, en kun je ze alleen tegelijk aan- en uitzetten.
Klopt.
CEC en ARC zijn beide onderdelen binnen de HDMI standaard.
Echter hebben, onder andere, Onkyo en Samsung bedacht deze twee te koppelen; zonder CEC werkt ARC niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Nnoitra schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:30:
[...]

Klopt.
CEC en ARC zijn beide onderdelen binnen de HDMI standaard.
Echter hebben, onder andere, Onkyo en Samsung bedacht deze twee te koppelen; zonder CEC werkt ARC niet. :(
Yup, dit is erg onpraktisch, misschien wordt dit nog eens in een future firmware update aangepast...

Het is overigens vreemd dat mijn TV aanspringt als ik de Onkyo uit stand-by opwek dmv bluetooth, maar dit geldt niet als ik bijvoorbeeld m'n mediaspeler aanzet en het betreffende hdmi-input kanaal kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Nosferatu111072 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:43:
[...]

Doet je netwerkverbinding het wel? Ik heb dit probleem ook vaker dat de 636 geen wifi verbinding meer heeft. Dan werkt streaming radio niet meer maar ook geen apps op phones of tablets. Wat werkt is de stroom eraf en wellicht je router ook opnieuw op starten.
Na een herstart van het apparaat deed alles het weer. Maar radio werkte wel op wifi, vreemd genoeg. Hoop dat dit geen gewoonte word 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

mcauseway schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:52:
[...]
future firmware update aangepast...
Ik zou er niet op wachten, omdat dit ten grondslag ligt aan de werking van het HDMI-CEC Protocol.

Wikipedia: HDMI :/

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender1411
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 19:42
Sir Baxx schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:32:
[...]

Mocht je ooit een oplossing vinden hoor ik het ook graag. Zit in hetzelfde schuitje.
Blijf zelf ook door zoeken naar een oplossing die ik wel zal posten. Mocht die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
Bender1411 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:32:
[...]

Mocht je ooit een oplossing vinden hoor ik het ook graag. Zit in hetzelfde schuitje.
Blijf zelf ook door zoeken naar een oplossing die ik wel zal posten. Mocht die er zijn.
Ik heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden. Keeszondag heeft misschien wel een oplossing. Hij stuurt als het goed is zijn setup nog naar mij toe.

Ik heb trouwens ook in plaats van een TV een beamer aan de Onkyo hangen, misschien dat het daarom allemaal niet lekker werkt. De beamer (Benq w1070+) ondersteund trouwens wel CEC.

Ik zit te denken om maar een Logitech Harmony te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

ik ben nieuw op audio gebied. Ik heb een 636 aangeschaft en 2 "wharfdale daimond 3" en 2 "wharfdale daimond 4" boekenplank speakers en een wharfdale CS. Die voor mij prima geluid geven als ik muziek luister in stereo en bij een film goed dolby geluid geven. Nu wil ik er een subwoofer bij aanschaffen maar ik krijg maar niet uitgevogeld waar ik naar moet zoeken. Passief of actief, en sluit je die alleen aan met een tulp. of moeten de speaker dan op de woofer aangesloten worden? Is er iemand die me een beetje op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
kromme schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:58:
ik ben nieuw op audio gebied. Ik heb een 636 aangeschaft en 2 "wharfdale daimond 3" en 2 "wharfdale daimond 4" boekenplank speakers en een wharfdale CS. Die voor mij prima geluid geven als ik muziek luister in stereo en bij een film goed dolby geluid geven. Nu wil ik er een subwoofer bij aanschaffen maar ik krijg maar niet uitgevogeld waar ik naar moet zoeken. Passief of actief, en sluit je die alleen aan met een tulp. of moeten de speaker dan op de woofer aangesloten worden? Is er iemand die me een beetje op weg kan helpen?
Ik zal eerst even het verschil uitleggen tussen passief en actief. Een actieve subwoofer heeft een eigen versterker, en kan je aansluiten via tulp. Een passieve subwoofer word rechtstreeks aangesloten op je versterker. De onkyo 636 heeft alleen maar een pre-out voor een actieve subwoofer.

Je speakers sluit je gewoon aan op je versterker. En er gaat een tulp kabel vanaf je versterker naar je subwoofer. Mocht je de subwoofer uiteindelijk aangesloten hebben. Vergeet dan niet in je versterker je front speakers op small te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door harmz op 25-02-2015 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

harmz schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 00:06:
[...]

Ik zal eerst even het verschil uitleggen tussen passief en actief. Een actieve subwoofer heeft een eigen versterker, en kan je aansluiten via tulp. Een passieve subwoofer word rechtstreeks aangesloten op je versterker. De onkyo 636 heeft alleen maar een pre-out voor een actieve subwoofer.

Je speakers sluit je gewoon aan op je versterker. En er gaat een tulp kabel vanaf je versterker naar je subwoofer. Mocht je de subwoofer uiteindelijk aangesloten hebben. Vergeet dan niet in je versterker je front speakers op small te zetten.
die verschillen had ik inderdaad gevonden. maar ik moet dus gericht zoeken op een actieve subwoofer. thanks.
Waarom moet ik de front speakers op small zetten. ik heb in het begin door de setting gebladerd maar ik heb geen flauw benul wat waarvoor is.

Pagina: 1 ... 7 ... 40 Laatste