Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

PcDealer schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:58:
Oplossing kan zijn de Logitech Harmony.
Denk niet dat het een oplossing is voor mijn probleem.
Voor mijn mediaplayer gebruik ik de "film instelling" van mijn tv.
Voor gamen de "spelmodus".
Dit moet ik dus echt in het beeldinstellingen menu vd tv wijzigen.

Voorheen gebruikte ik gewoon de verschillende HDMI poorten van mijn tv.
Elke HDMI poort had zijn eigen beeldinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grwl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-08 15:08
Hallo,
ik ben van plan om de onkyo TX-NR636 aan te schaffen.
Echter zit ik met een enorme twijfel bij het gebrek van Airplay. Aangezien wij hier vooral iPhones en Macbooks gebruiken lijkt dit een enorm gemis.

Wat raden jullie aan? Hoe hebben jullie dit opgelost? Of is er een goed alternatief voor deze versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 16:20
invincible30 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:15:
En zo kun je ook elke HDMI ingang op je receiver z'n eigen instellingen geven!

Zet HDMI-CEC uit en koop een Harmony afstandsbediening, dat lost je meeste problemen op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

ikweethetbeter schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:39:
[...]

En zo kun je ook elke HDMI ingang op je receiver z'n eigen instellingen geven!

Zet HDMI-CEC uit en koop een Harmony afstandsbediening, dat lost je meeste problemen op!
Helaas is dit dus niet mogelijk met de 535 :'(
De optie input/output assigment zit er niet op.

De handleidingen vd 535 en 636 verschillen dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 14:40
Al had de onkyo opties voor beeld instellingen. Het zal je nooit de mogelijkheid bieden tussen film modus en gaming modus te schakelen. Ik zat ook met dat probleem, maar ik heb 2 HDMI uitgangen op mijn 616. Één gebruik ik voor video/decoder/dvd, de ander voor Xbox One.

Dat is de enige optie die gaat werken ben ik bang. Helaas niet geschikt voor jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 15:49
grwl schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:37:
Hallo,
ik ben van plan om de onkyo TX-NR636 aan te schaffen.
Echter zit ik met een enorme twijfel bij het gebrek van Airplay. Aangezien wij hier vooral iPhones en Macbooks gebruiken lijkt dit een enorm gemis.

Wat raden jullie aan? Hoe hebben jullie dit opgelost? Of is er een goed alternatief voor deze versterker.
Apple TV erbij?
Wat wil je met airplay streamen, alleen geluid of ook beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grwl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-08 15:08
mcg_nl schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:06:
[...]
Apple TV erbij?
Wat wil je met airplay streamen, alleen geluid of ook beeld?
Het zou enkel voor audio zijn.
Echter lijkt het me wat stom om hiervoor een appleTV/Airport te kopen, het is weer een extra 'bakske' dat erbij hangt. Voor Netflix enzo is het ook niet echt nodig, ik heb daar de ps3 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
Via de onkyo app dan. Daarmee kan je ook best aardig streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb na lang wachten eindelijk mijn Dolby Atmos speakers volgens de Onkyo actie mogen ontvangen :-)
Wanneer ik deze aansluit, zou ik dan opnieuw de automatische (microfoon) configuratie moeten doen?

Kun je ook wanneer je een DTS geluid signaal hebt deze via Dolby Atmos het Atmos effect simuleren? Zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Dolby Atmos speakers worden niet meegenomen in de microfoon calibratie en is alleen beschikbaar in het TrueHD audioformaat op een nog beperkt aantal films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

BizzieBis schreef op maandag 12 januari 2015 @ 06:57:
Al had de onkyo opties voor beeld instellingen. Het zal je nooit de mogelijkheid bieden tussen film modus en gaming modus te schakelen. Ik zat ook met dat probleem, maar ik heb 2 HDMI uitgangen op mijn 616. Één gebruik ik voor video/decoder/dvd, de ander voor Xbox One.

Dat is de enige optie die gaat werken ben ik bang. Helaas niet geschikt voor jouw situatie.
Bedankt voor je reactie. Maakt een hoop duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Vandaag opeens mijn Onkyo terug gekregen van reparatie. Zonder enig contact en status updates op de website..

Ben weer, met gemengde gevoelens, gelukkig. Haha.

Hopen dat hij het nu langer dan 4 maanden blijft volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-08 13:27
Beste mensen, zit er geluidskwaliteit verschil tussen de 636 en 737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bog
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09-2024

bog

Weet iemand of het mogelijk is om nummer info op het display van de versterker te krijgen als je via Spotify Connect muziek afspeelt?
Voor de volledigheid, ik heb de 525

Overigens erg blij dat de update ook op mijn versterker werkt, die Onkyo app was best ruk

Edit: Door op de knop display te drukken krijg je nummerinfo op je display. Dat had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken...

[ Voor 19% gewijzigd door bog op 17-01-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:07

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Xenophoben schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:00:
Beste mensen, zit er geluidskwaliteit verschil tussen de 636 en 737
Moving up the model line to the TX-NR737 will set you back $899, which begs the question: what do you get for an extra $200? In short, more power. The TX-NR737 bumps up the power rating from 95W/channel to 110W/channel (2 channels driven), which amounts to less than a decibel of additional output capability. While that’s not much to write home about, the TX-NR737 is also certified for 4 ohm performance, which is helpful for those with low impedance speakers. Other than that, the only other noteworthy item is that the TX-NR737 is THX Select2 Plus certified; we’d wager the licensing fees for the certification account for a fair chunk of the price hike from the TX-NR636.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:46:
Hoi,

Ik heb na lang wachten eindelijk mijn Dolby Atmos speakers volgens de Onkyo actie mogen ontvangen :-)
Wanneer ik deze aansluit, zou ik dan opnieuw de automatische (microfoon) configuratie moeten doen?

Kun je ook wanneer je een DTS geluid signaal hebt deze via Dolby Atmos het Atmos effect simuleren? Zo ja hoe?
wanneer heb je het ingestuurd naar ze, zit ook al ruime tijd erop te wachten, heb al de blu ray transfomers 4 om het atmos effect uit te proberen, nu nog de beloofde boxjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Zover ik weet moet je bij elke wijziging eigenlijk weer ff die mic gebruiken. Of zelf in de settings rond neuzen of je ze aan kan zetten. En dan testen met een Atmos film.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
BizzieBis schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:10:
Vandaag opeens mijn Onkyo terug gekregen van reparatie. Zonder enig contact en status updates op de website..

Ben weer, met gemengde gevoelens, gelukkig. Haha.

Hopen dat hij het nu langer dan 4 maanden blijft volhouden.
Niet dus. Welgeteld 2 dagen gewerkt. Nu weer geen geluid meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:15
BizzieBis schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:19:
[...]

Van welke online shop komt ie en wie heeft de reparatie gedaan ? Kan je dat zien ?
CE Repair (Mijdrecht) toevallig ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Nee ik heb hem naar Duitsland gestuurd. Bij CE repair is hij in augustus geweest.

Ik heb nu weer geluid na een aantal keer de stroom er op en er af. Maar zo zijn de problemen in eerste instantie begonnen. Zal alleen maar weer erger worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
BizzieBis schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:36:
Nee ik heb hem naar Duitsland gestuurd. Bij CE repair is hij in augustus geweest.

Ik heb nu weer geluid na een aantal keer de stroom er op en er af. Maar zo zijn de problemen in eerste instantie begonnen. Zal alleen maar weer erger worden ben ik bang.
Zowieso niet acceptabel, dat noem ik inderdaad geen reparatie.
Ik veronderstel dat je wel een ticket bij Onkyo EU heb openstaan om dit effe aan te kaarten.
Normaal worden na reparatie die receivers ook wel effe "in test" gezet etc dus je zou denken dat zoiets op de testbank wel bovenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 10:54
BizzieBis schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:19:
[...]

Je zou denken dat hij niet echt gerepareerd is (foutje gemaakt in de logistiek wellicht).

Toen ik die van mij gerepareerd terug kreeg zag ik dat hij bij het opstarten nu steeds het HDMI board opnieuw startte, dat zie je ook op de display. Is dat bij jou ook het geval?

(kan natuurlijk ook iets in de nieuwe firmware zijn, dat durf ik niet te zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Welke configuratie moet ik kiezen voor mijn Dolby Atmos SKH-410 speakers:
"Front High", "Top Front","Top Middle", "Dolby Enabled Speaker (Front)", of "Dolby Enabled Speaker (Surround)" ?
Ik heb deze speakers bovenop mijn Jamo zuilen staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
@BizzieBis, hoe heb je je versterker dan aangesloten?

Heb je hem niet in een kast gezet waardoor hij gewoonweg te warm word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
@Bigfoot
Het HDMI board lijkt vervangen. Er stond een andere firmware op.
mcg_nl schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:26:
@BizzieBis, hoe heb je je versterker dan aangesloten?

Heb je hem niet in een kast gezet waardoor hij gewoonweg te warm word?
Ik heb mijn versterker aangesloten zoals gewoonlijk. Alles via HDMI(audio).
Hij staat in een kast met voldoende koeling in een ruimte van 16 graden. Temperatuur is niet het issue. Hij staat al 3 jaar op dezelfde plek.

Nu doet hij het al een aantal dagen weer. Maar ik houd hem in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Hoe kan je hier zo stellig in zijn? Heb je dit gemeten met een infrarood temperatuur meter, of logisch (op de gok) beredeneerd?

Tijdens het kijken van The Darknight op mijn TX-NR609 heb ik een Piekvermogen gemeten van 700W (verbruik) met een Voltcraft Energy Logger 4000 met de front / center en surround op 80/80/80 LFE 80Hz met Bi-Amp in gebruik met een voume niveau op 0dB.
Dat zal wel een bak warmte genereren, waar je 'u' tegen zegt.

De handleiding van mijn Onkyo zegt :
"Important Safety Instructions", dat zal niet geheel onbelangrijk zijn denk ik.
Advies 1 : "Read these instructions"n.

Advies 7 : Do not block any ventilation openings. Install in
accordance with the manufacturer’s instructions.

En veel belangrijker nog :
Advies 18 : If you install the apparatus in a built-in installation,
such as a bookcase or rack, ensure that there is
adequate ventilation.
Leave 20 cm (8") of free space at the top and sides and
10 cm (4") at the rear. The rear edge of the shelf or
board above the apparatus shall be set 10 cm (4")
away from the rear panel or
wall, creating a flue-like
gap for warm air to escape.

Dus hoeveel ruimte heeft jou receiver? Even veel als hierboven staat?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Mijn receiver staat in een kast met open deuren in de garage. Ruimte rondom is +/- 15 cm aan elke kant. In de achterwand zitten over de gehele lengte gaten geboord van 5cm doorsnee om warmte eventueel te kunnen afvoeren.

Feit blijft dat bij deze receiver het HDMI board op een rot plek zit waardoor deze erg snel heel heet wordt. Daar staat het internet vol van en ben ik me bewust van. Andere modellen hebben dat niet.

Ik kan de receiver natuurlijk op de kast zetten of midden in de garage, maar de voorzieningen die ik getroffen heb moeten voldoende zijn. Menig ander receiver staat er minder gunstig bij en werkt ook gewoon vrolijk door.

Voor de Onkyo had ik een Harman Kardon in een gesloten(!) kast staan. 4 jaar zonder problemen gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ah, uit de losse pols dus.

Denk je dat een willekeurge receiver van Marantz of Denon, daadwerkelijk anders in elkaar zit? Die hebben namelijk ook dezelffde veiligheidvoorschriften staan in de handleiding, pas nog opgezocht.

Allemaal hebben ze dezelfde indeling en (bij een stereo Pioneer receiver van 10jaar oud is dat niet anders), eindtrappen voorin (die goed warm worden). De warmte afgifte hiervan gaat hoe dan ook het HDMIboard vervelen, die aan de achterkant moet zitten. Je wilt tenslotte ook niet alle HDMI kabels aan de voorkant insteken, dat staat zo leliijk.
marantz sr7008 defects Klasse A/B

denon 3313 hdmi problems Klasse A/B

Pioneer heb ik express niet meegenomen, omdat dat volgens mij klasse D is.
Ik zou 'm trouwens niet in de garage zetten, daar heb je nogal last van een te hoge luchtvochtigheid

[ Voor 3% gewijzigd door Lip op 20-01-2015 23:37 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Wat ik probeerde te verklaren is dat mijn model bekend staat om de problemen met het HDMI board, vandaar ook de verlengde garantie tot 2018. Andere modellen kunnen misschien ook problemen krijgen, maar bij deze is het gewoon extreem.

De garage is trouwens een inpandige garage met geïsoleerde sectionaal poort. Verder monitor ik de luchtvochtigheid en die is vergelijkbaar met die van de woonkamer.

Maar goed, ik zal het nog even aanzien. Mocht het probleem weer erger gaan worden, dan komt er hoe dan ook een andere voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-08 12:06
Maar die zijn redelijk model-specifiek waar het bij Onkyo eigenlijk al meerdere jaren elk model kan betreffen. Sterker nog: het is niet direct de schuld van de eindtrappen dat de receivers warm worden. De pre/pro's van Onkyo (en Integra) hebben ook last van dit probleem. Het schijnt dat Audyssey XT32 ook een behoorlijk heethoofd is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18
Als ik de verhalen zo lees hier ben ik heel blij dat ik bij mijn 2e reparatie mijn geld heb mogen terug ontvangen van de Onkyo receiver.
Had dus ook na de 1e reparatie dat hij nog steeds niet naar behoren werkte en maar weer teruggestuurd ter reparatie met het dringende verzoek om een nieuwe of geld terug te krijgen.
Uiteindelijk geld terug gekregen via de winkel en met een kleine bijbetaling een Yamaha gekocht.

Voor wat betreft de warmte, ik vond mijn Onkyo altijd aan de warme kant, stond in een kast met de voor en achterkant open en 10cm ruimte boven. Maar het werd toch aardig warm! Dat wordt in de reviews ook wel vaker genoemd bij Onkyo receivers.
Nu de Yamaha op dezelfde plaats staat heb ik hier totaal geen last van. Deze wordt niet warm maar gewoon op kamertemperatuur. Heb geen metingen gedaan maar gewoon voelen met de hand, het verschil is daar enorm..

Ik vind het netjes dat Onkyo de garantie heeft verlengd van de producten maar helaas is het hiermee niet altijd opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 00:28
Lip schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:43:
[...]
Tijdens het kijken van The Darknight op mijn TX-NR609 heb ik een Piekvermogen gemeten van 700W
Dit lijkt mij een beetje veel, voor die receiver. Da's way boven het maximale vermogen dat Onkyo zelf opgeeft.

Heb zo'n test ook wel eens thuis gedaan, op een 3009, en het opgenomen vermogen viel mij onwijs tegen. Als in: bij veel hogere volumes werd er mijns inziens erg weinig meer vermogen gevraagd. Wattages zeggen dan ook relatief weinig, maar da's natuurlijk bekend. Wel fijn is het als de receiver wat reserves heeft natuurlijk.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik vond het ook heel erg veel, maar er staat piek he. Geen contiunue. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 00:28
Lip schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:40:
Ik vond het ook heel erg veel, maar er staat piek he. Geen contiunue. :)
Een 609 zal nooit 700W uit het lichtnet trekken hoor, op welk volume dan ook :) Imho, uiteraard ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 21-01-2015 10:44 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Meetapparaten

In mijn blog over Dennis2 was ik afhankelijk van een geleende energiemeter, de Voltcraft Energy Monitor 3000. Dit keer wilde ik beter voorbereid zijn. Ik heb uit Duitsland voor 35 euro incl. verzenden een Voltcraft Energy Logger 3500 gehaald, dat is een intern iets verbeterde variant van de Energy Monitor 3000 met SD-kaartslot waarop meetgegevens kunnen worden opgeslagen. Verwacht er niet teveel van, hij slaat het maar elke 30 seconden op. Yay, we rijden Haarlem uit.

Energy Logger 3500
Schiet nooit foto's op f/1.4 als je wil dat meer dan een haardikte scherp is...

Omdat de Energy Logger een consumentenapparaat is en dus als zodanig basically aan geen enkele nauwkeurigheidsklasse hoeft te voldoen had ik niet bepaald het volste vertrouwen in het ding. Ik heb hem dus opengemaakt (want, seriously, wat heb je aan een apparaat waarvan je niet weet hoe het werkt?) en vond tot mijn verbazing en genoegen een Arch Meter PS1000 True RMS energy meter/logger referentie-ontwerp. Dit noemt zichzelf True RMS maar is dat niet 100%: in plaats van de heating power van een filmweerstand te meten en zodoende exact de integraal van stroom te berekenen zodat je een hele precieze AC-meting doet, zit hier een DSP in die gewoon ontieglijk snel op de conventionele manier (shuntweerstand, temperatuurcompensatie, spanningsmeting, en dan spanning*stroom doen en optellen) meet zodat je min of meer een even goede meting krijgt als True RMS, ten koste van het extra stroomverbruik dat die DSP met zich meebrengt. Maar dat maakt mij niet uit; ik was al blij om te zien dat dit een goede meter was die in theorie egen enkel probleem met nauwkeurigheid moet hebben.

Arch Meter PS1000 inside!
Hier worden we blij van! Iets waar datasheets van bestaat, en dat niet onder een druppel epoxy zit.

Het leuke van deze meter is dat hij niet alleen - zoals je ziet - uitstekend in elkaar zit en van een uitstekende meetchip (voor het geld) is voorzien, maar dat hij ook zowel modbaar als herprogrammeerbaar lijkt. Er zit volgens de datasheet géén lockable geheugen in, en hij kan via een seriële poort - die de lieve devvers van Voltcraft voor ons op een makkelijke plek op de printplaat hebben gezet - worden geherprogrammeerd. De rekenkern in deze meter is een 8052, wat in feite een snellere versie is van de alomtegenwoordige 8051. Nieuw modmeat!

En wat is dat, een seriële poort?

Ondanks dat heb ik toch een echte energy analyzer gekocht, namelijk een Elcontrol Microvip mk1.1, een oud beestje dat echter wél 'echt' true rms meet en 1% accuraat is. Met een kalibratierapport van 2 jaar geleden voelde ik me wel redelijk safe. Bovendien meet de Microvip een heel stuk sneller dan mijn Energy Logger, waardoor ik wat beter kan zien wat de PC nou aan het doen is. Nu heb ik twee meters die ik tegen elkaar kan gebruiken om het verbruik te verifiëren. Hierbij moet ik zeggen: ik heb de Energy Monitor 3000 en Logger 3500 ook nog in een klein informeel testje tegen elkaar gezet, en er zit geen zichtbaar verschil tussen de twee voor zover ik kan zien. Ze lijken identieke en even nauwkeurige metingen te geven.

Naast deze AC-meetapparatuur heb ik ook nog mijn V&A prutsmultimeter van samenkopen.net (niks tegen die specifieke actie, maar dit is dus absoluut geen Fluke 15/17-vervanger. De kwaliteit komt niet in de buurt, maar de prijs wel...). Ook heb ik mijn Fluke 111 voor de stroommetingen en andere algemene multimeterdingen.

bron :
http://webcache.googleuse...&cd=4&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

never mind

[ Voor 83% gewijzigd door Pierre op 21-01-2015 11:11 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Onkyo tx sr608 die het begeven heeft, je hoort hem alleen nog klikken en komt niet uit de standby, heeft iemand een gelijksoortige ervaring, het is een mooi versterker, het is zo zonde om hem weg te gooien, als ik wist hoe ik hem kan repareren zou ik erg blij zijn, een specialist vraagt zowiezo zijn uren, dan de reparatie, het kan duur uitkomen.

Hopelijk kan iemand mij helpen

Met vriendelijke groet

Rik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:00:
Ik heb een Onkyo tx sr608 die het begeven heeft, je hoort hem alleen nog klikken en komt niet uit de standby, heeft iemand een gelijksoortige ervaring, het is een mooi versterker, het is zo zonde om hem weg te gooien, als ik wist hoe ik hem kan repareren zou ik erg blij zijn, een specialist vraagt zowiezo zijn uren, dan de reparatie, het kan duur uitkomen.

Hopelijk kan iemand mij helpen

Met vriendelijke groet

Rik
Misschien is je netwerk chip defect waardoor je hdmi board naar de mallemoer is. Op deze website kun je controleren of je eventueel in aanmerking komt voor gratis reparatie.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 14:35
Hallo allemaal, ik overweeg de TX NR636 aan te schaffen, maar heb twee belangrijke vragen die deal brekend kunnen zijn;
  • In hoeverre zorgt de receiver voor vertraging in beeld/geluid. Dus niet sync, maar lag. Dit ivm gamen
  • Is de receiver in staat om het 3D signaal van de PS4 door te geven naar mijn 3D tv op één van de outputs ook al is er een niet-3D beamer aangesloten op de tweede output?
Het laatste punt verduidelijken; Op dit moment heb ik met losse kabels en een splitter (o.a.) een PS3 en een PS4 naar de (3D) tv en de (niet-3D) beamer. De PS3 hoefde alleen tijdens initiële set-up rechtstreeks met de tv verbonden te zijn ivm handshake. Daarna speelt hij vrolijk via de splitter 3D content af en de TV vind dat prachtig. De PS4 echter voert bij elke poep en scheet een nieuwe handshake uit om 3D mogelijkheid te detecteren. Dat werkt dus niet door de splitter heen omdat hij dan niet de 3D mogelijkheden van de tv 'ziet'. De versterker zou hier goed mee om moeten kunnen gaan. Natuurlijk ga ik geen 3D content op mijn beamer bekijken, maar wil niet meer met kabels hannesen.

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Hoi loermasA,

Ik ben in het bezit vd tx nr535. Ik game op de ps4 (aangesloten op de HDMI vd onkyo) en merk totaal geen verschil met een directe HDMI verbinding naar de tv toe.
Ik was hier ook wat huiverig voor, maar het voegt geen merkbare vertraging toe is mijn ervaring.

Het 2e punt kan ik je geen antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
invincible30 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:07:
Ik was hier ook wat huiverig voor, maar het voegt geen merkbare vertraging toe is mijn ervaring.
Dank je wel, 1 down, nog één vraag te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh
  • Laatst online: 20-06 08:21

duhuh

duh...

Mijn 626 is na 6 maanden en 2 weken vandaag doorgebrand.
Natuurlijk gelijk terug gebracht naar winkel (correct) echter kon men niet vertellen hoelang de onderzoek en eventueel reparatie gaat duren.

Weet iemand misschien iets meer qua ervaring ?

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:36
duhuh schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:51:
Mijn 626 is na 6 maanden en 2 weken vandaag doorgebrand.
Natuurlijk gelijk terug gebracht naar winkel (correct) echter kon men niet vertellen hoelang de onderzoek en eventueel reparatie gaat duren.

Weet iemand misschien iets meer qua ervaring ?
Correct is één van de weinige zaken met een eigen (kundige!) technische dienst; ze zullen eerst zelf onderzoek doen naar de oorzaak en doen dit naar mijn ervaring behoorlijk snel (dagen). Daarna ben je overgeleverd aan de standaard reparatiebedrijven of de fabrikant qua reserve-onderdelen of externe reparatie.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh
  • Laatst online: 20-06 08:21

duhuh

duh...

AtomicWing schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:01:
[...]

Correct is één van de weinige zaken met een eigen (kundige!) technische dienst; ze zullen eerst zelf onderzoek doen naar de oorzaak en doen dit naar mijn ervaring behoorlijk snel (dagen). Daarna ben je overgeleverd aan de standaard reparatiebedrijven of de fabrikant qua reserve-onderdelen of externe reparatie.
Ik hoop niet al telang ik voel me behoorlijk "naakt" bij het film kijken ;(

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:07

Freakie1NL

Grote Baas

Bij CE Repair ben je hem altijd 4 weken kwijt. De eerste 2 weken voor de reparatie en daarna nog eens 2 weken omdat ze hem niet gerepareerd schijnen te hebben.

Waarom gerenommeerde audio bedrijven zaken doen met deze tent is mij een raadsel.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-05 15:58
de 636 hier kan ineens helemaal geen verbinding meer maken met het internet. Draadloos en bedraad niet. Heeft iemand misschien een oplossing Anders dan hem weer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen wat ik niet weer wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 07:19
bwienke schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:17:
de 636 hier kan ineens helemaal geen verbinding meer maken met het internet. Draadloos en bedraad niet. Heeft iemand misschien een oplossing Anders dan hem weer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen wat ik niet weer wil doen.
Probeer eens de stroom er helemaal af te halen en dan weer aan te zetten, dat werkt bij mij iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
HansH schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:30:
[...]

Probeer eens de stroom er helemaal af te halen en dan weer aan te zetten, dat werkt bij mij iig
Voor hoe lang moet ik dan het stroom eraf hebben?
Ik heb namelijk het stroom er wel heel even af gehad maar dat hielp niet

[ Voor 12% gewijzigd door bwienke op 24-01-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Laatst online: 05-08 07:19
bwienke schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:42:
[...]

Voor hoe lang moet ik dan het stroom eraf hebben?
Ik heb namelijk het stroom er wel heel even af gehad maar dat hielp niet
Ik haal het er af en vrijwel meteen er weer op, dan is er bij jou schijnbaar iets anders aan de hand ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
HansH schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:13:
[...]

Ik haal het er af en vrijwel meteen er weer op, dan is er bij jou schijnbaar iets anders aan de hand ben ik bang
Heb hem net een aantal minuten van het stroom gehad en hij doet het weer. Bedankt voor de oplossing.
Het hoort natuurlijk niet zo dat ik hem op deze manier weer aan de praat moet krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door bwienke op 24-01-2015 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:33
gisteren mijn Dolby Atmos boxenset van Okyo rechtstreeks vanuit Duitsland mogen ontvangen, was een extratje bij aankoop van o.a. de 636 welke mij heel goed bevalt.
gelijk gisteren aangesloten, opnieuw de boxen laten inmeten door de AVR, en daarna Transformers 4 (een van de weinig BluRay`s met het nieuwe Dolby Atmos geluidsspoor) gekeken, en moet zeggen leuke extra geluids ervaringen bij het Dolby Atmos geluid.
Zou zeggen niks mis met het nieuwe instapmodel de 636.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50
Lijkt mij geen instapmodel. Ja, als je veel features wilt die m.i. minimaal nodig zijn wel voor die prijs. Dus een instap midrange. Instappers zijn de 3xx/4xx serie.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vorige week de TX-NR535 en sinds dit weekend Spotify Premium (een trial voor €0,01). Met username en wachtwoord en geen Facebook account gelinkt.

Nu heb ik op de Onkyo Spotify ingesteld en op mijn Android de Spotify App. Ik krijg dat Spotify Connect echter niet aan de praat. In de App zie ik keurig de optie en dan zie ik ook de devices: mijn telefoon, mijn PC en de TX-NR535. Maar die laatste komt meestal (maar niet altijd) pas na een paar seconden.
Als ik die dan aanklik gebeurt er niet veel en de muziek blijft uit mijn telefoon komen.

Hellup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een TX-SR607 en vroeg mij af of er gebruikt gemaakt wordt van HDCP op de HDMI OUT? Ik zou graag alles wat er uit de HDMI OUT poort komt willen capturen naar computer, maar als dat met HDCP beveiligd is zal dat niet lukken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 10:23
Erg frappant allemaal. Ik heb een TX-NR626 en ook bij was na 2 maanden het geluid soms spontaan verdwenen. Een powercycle zorgde weer voor geluid, maar dat is natuurlijk compleet onacceptabel. Storing aangemeld en ik moest hem ook naar CE repair sturen. HDMi board vervangen binnen een week, maar vervolgens 2 weken gewacht omdat hij "kwijt" was.

Nu heb ik ook dat het HDMI board zich iedere keer initialiseerd zoals hierboven vermeld wordt. Ik kan natuurlijk niet nagaan of ze ook echt het board hebben vervangen of een andere firmware, want bij een herinit van het board deed hij het ook altijd (dus powercycle). Ik weet wel, dat ik blijkbaar niet de enige ben en dat is echt een kwalijke zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-08 18:00

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik zou nu graag een onkyo reciever kopen met de MM BTW weg ermee dagen. Ik heb een 375 euro tot mijn besschikking. Ik zat zelf te denken aan de onkyo-tx-nr636. deze nu voor 313 staat. Dan heb ik nog een beetje centen om mijn eerste paar boxen te kopen en dan door te sparen voor de volgende. Is de onkyo-tx-nr636 een goede keus om te beginnen en een hele tijd vooruit te kunnen. Ik moet er mijn geluid van de ps3 op kunnen afspelen, mijn telefoon aan kunnen koppelen om muziek te spelen,De raspberry op kunnen aansluiten en het geluid daarvan kunnen afspelen. En natuurlijk internet radio..

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 22:21

F55

Gaat allemaal lukken met deze reciever.
De prijs is echt ongelofelijk laag 313 Euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb zelf naar alle tevredenheid een 626.
kromme schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:15:
Ik zou nu graag een onkyo reciever kopen met de MM BTW weg ermee dagen. Ik heb een 375 euro tot mijn besschikking. Ik zat zelf te denken aan de onkyo-tx-nr636. deze nu voor 313 staat. Dan heb ik nog een beetje centen om mijn eerste paar boxen te kopen en dan door te sparen voor de volgende. Is de onkyo-tx-nr636 een goede keus om te beginnen en een hele tijd vooruit te kunnen. Ik moet er mijn geluid van de ps3 op kunnen afspelen, mijn telefoon aan kunnen koppelen om muziek te spelen,De raspberry op kunnen aansluiten en het geluid daarvan kunnen afspelen. En natuurlijk internet radio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
kromme schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:15:
Ik heb een 375 euro tot mijn besschikking. ... deze nu voor 313 staat. Dan heb ik nog een beetje centen om mijn eerste paar boxen te kopen en dan door te sparen voor de volgende.
62 euro is niet veel voor een paar speakers. Voor het dubbele kun je wel een leuk paar kopen, die ook nog heel aardig klinken met muziek.

Het is overigens een goede keuze van jou om voor een goede basis te kiezen (de 636 die voor een historisch laag bedrag te koop is), in plaats van een alles-in-één surround setje van 375 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

ikweethetbeter schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:21:
[...]

62 euro is niet veel voor een paar speakers. Voor het dubbele kun je wel een leuk paar kopen, die ook nog heel aardig klinken met muziek.

Het is overigens een goede keuze van jou om voor een goede basis te kiezen (de 636 die voor een historisch laag bedrag te koop is), in plaats van een alles-in-één surround setje van 375 euro.
Klopt, heb hem net in de winkelmand gegooi. Mijn vriendin zei al waarom pak je niet zoiets....zitten boxen al bij. Ik wil gewoon een goede versterker waar ik op verder kan bouwen. Beginnende met 2de hands boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Goede keus! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Ik kan om te beginnen een setje wharfdale daimond 3 spaekers kopen voor 35 euro in top staat. Het Is een begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Mijn 609 komt ook in aanmerking voor reparatie, hoewel ik nog geen rare dingen heb ondervonden wil ik hem wel laten repareren.
Iemand hier die kan zeggen hoelang zo iets duurt, kan eigenlijk niet zonder om eerlijk te zijn.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Waarom aanmelden voor reparatie als je hem niet kan missen en het apparaat toch niet defect is? Als je hem laat repareren wil niet zeggen dat je vanaf dan zorgeloos bent, het probleem kan nog steeds optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Pierre61 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:44:
Mijn 609 komt ook in aanmerking voor reparatie, hoewel ik nog geen rare dingen heb ondervonden wil ik hem wel laten repareren.
Iemand hier die kan zeggen hoelang zo iets duurt, kan eigenlijk niet zonder om eerlijk te zijn.
Ongeveer een week.

* Lip is ervaringsdeskundige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-08 16:27
ik heb een onkyo TX NR 636, nou ben ik een beetje aan het rondneuzen naar een platen speler, en kwam deze 2 tegen de Reloop RP-1000M en de Reloop RP-2000M. de 2000 sluit je volgens mij met een usb kabel aan de receiver ???
en hoe kan ik de 1000 ansluiten aan mijn onkyo ???

en wat zou volgens jullie mooiere klinken want de 1000m heeft geen usb aanlsuiting dus die zal wel anders klinken dan ???

ik hoor graag jullie bevindingen hier over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
harley2009 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:23:
...en hoe kan ik de 1000 ansluiten aan mijn onkyo ???
Handleiding er al eens bij gepakt over of en hoe je een platenspeler aan kan sluiten op de TX-NR636? Beetje meer inzet wordt hier toch wel verwacht. Met de TX-NR636 kan je altijd een platenspeler aansluiten, of deze nu versterkt is of niet. Dat wil ik als enige tip geven.
en wat zou volgens jullie mooiere klinken want de 1000m heeft geen usb aanlsuiting dus die zal wel anders klinken dan ???
De RP-2000M USB is een speciale uitvoering met USB ten opzichte van de gewone RP-2000M. USB kan je sowieso niet op de Onkyo aansluiten, die kan alleen USB sticks/HDD's aan met bepaalde formaten. Wederom, zie de handleiding van de Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-08 16:27
IDD.

ik had misschien wat meer moeten gaan zoeken, en lezen.

maar mijn interesse is pas sinds een paar dagen. was op een johnny cash avond en hoorde deze op plaat, en het klonk in mij oren zoveel mooier als van cd (USB/streaming).

voor de rest heb ik er helemaal geen verstand van, en is mijn budget ook niet zo groot (max 175 euro) dus dan zijn de keuzes al wat beperkt.

mijn oog heb ik op dit moment laten vallen op de Reloop rp 1000, en ik zag dat je die met 2 kabels kan linken aan (phone) van de onkyo TX NR 636.

maar mijn grootste vraag is, of iemand dit ook heefdt en hoe het klinkt ???

klinkt het zoveel mooier dan een download?streaming via mijn receiver, of is dat geluid nihil en is het de moeite niet waard om er aan te beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
harley2009 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:18:

mijn oog heb ik op dit moment laten vallen op de Reloop rp 1000, en ik zag dat je die met 2 kabels kan linken aan (phone) van de onkyo TX NR 636.
Klopt. De Onkyo heeft een Phono-input en je bent dus niet verplicht een losse phonoversterker te kopen dan wel een draaitafel met ingebouwd exemplaar. Blijft het wel de vraag of een los exemplaar niet betere resultaten geeft dan een ingebouwde.
maar mijn grootste vraag is, of iemand dit ook heefdt en hoe het klinkt ???

klinkt het zoveel mooier dan een download?streaming via mijn receiver, of is dat geluid nihil en is het de moeite niet waard om er aan te beginnen..
Check het vinyl-topic eens. Het hele vinyl is naar mijn mening iets wat je ligt of niet. Met van beide kampen de voor- en nadelen. Waar de één het emotie noemt als een plaat skipt noemt de ander het niet acceptabel. Ikzelf ben er ooit aan begonnen maar niet doorgezet. Toegegeven, het is leuk om een plaat op te zetten maar het gemak van op de bank je audio bedienen was voor mij te groot. Zeker als je anders na een x aantal nummers op moet staan om de plaat om te draaien. Maar zoals gezegd zijn er genoeg liefhebbers die niet anders willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 22:18
harley2009 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:23:
ik heb een onkyo TX NR 636, nou ben ik een beetje aan het rondneuzen naar een platen speler, en kwam deze 2 tegen de Reloop RP-1000M en de Reloop RP-2000M. de 2000 sluit je volgens mij met een usb kabel aan de receiver ???
en hoe kan ik de 1000 ansluiten aan mijn onkyo ???

ik hoor graag jullie bevindingen hier over..
Heb zelf de ht-rc660 (exact gelijk aan de 636) gekocht juist vanwege de phono aansluiting.
De draaitafeltjes van reloop zijn redelijk OK, je hebt dus geen draaitafel met USB nodig, gewone phono RCA aansluiting werkt perfect op deze versterker.
Wel is het zo dat vinyl klinkt zoals de platenspeler het afspeelt, dat wil zeggen de kwaliteit van de plaat, het element, de naald maar zeker ook de afstelling zijn zeer bepalend voor het eindresultaat.

Verdiep je hier goed in (kan oa hier op Tweakers in het vinyl topic) voordat je geld uitgeeft en een teleurstellende ervaring hebt.

Mijn setup bestaat nu uit de onkyo receiver met een Sony pascal speakerset (wilde geen grote speakers meer in huis) en een losse sub. Hieraan gekoppeld een akai ap206 draaitafel uit 1979, geheel gereviseerd en voorzien van ortofon red element en naald. Ik ben hier erg blij mee en luister dan ook meestal vinyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@harley2009: Als je van vinyl wilt genieten, dan gebruik je de phono ingang van je receiver, en niet de USB ingang (als dat zou kunnen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoermansA
LoermansA schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:05:
  • In hoeverre zorgt de receiver voor vertraging in beeld/geluid. Dus niet sync, maar lag. Dit ivm gamen
  • Is de receiver in staat om het 3D signaal van de PS4 door te geven naar mijn 3D tv op één van de outputs ook al is er een niet-3D beamer aangesloten op de tweede output?
Om maar even op mijn eigen vraag terug te komen; ik merk inderdaad geen extra vertraging die door de NR636 wordt geïntroduceerd en hij heeft geen problemen met het doorspelen van een 3D signaal naar de eerste HDMI uitgang ook al is er een tweede, niet-3D apparaat op de andere HDMI uitgang aangesloten.

Meer dan tevreden met deze receiver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eironman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
636 onkyo wordt het voor 4k :9

[ Voor 88% gewijzigd door eironman op 02-02-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@LoermansA: Dank voor het delen van je ervaringen. Ik kan het niet controleren, ik heb geen 3D films.

@eironman: verstandige keuze. Nu heb je er nog weinig aan, maar het wordt over een paar jaar vanzelf belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm, ik heb het vermoeden dat mijn TX-SR508 ook problemen aan het ontwikkelen is met zn HDMI Board.

echter op diverse plekken op internet wordt er melding gemaakt dat de TX-SR508 al een HDMI board heeft zonder de bekende problemen die oa in dit ( en de 2 vorige delen ) van het topic besproken worden.

is er nog een manier om het hdmi board te testen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Laatst online: 22:04
heb je je serienummer al op de site ingevoerd? dan weet je volgens mij direct of je receiver dit probleem zou kunnen hebben...Anders is er iets anders aan de hand misschien. Indien het wel een probleem gevalletje is , mijn toestel ( had ik notabene van marktplaats geplukt ) de tx nr609 was in iets meer dan een week gerepareerd terug uit Duitsland. Nette service dus. Anders even via twitter het onkyo account raadplegen?
SMSfreakie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:04:
hm, ik heb het vermoeden dat mijn TX-SR508 ook problemen aan het ontwikkelen is met zn HDMI Board.

echter op diverse plekken op internet wordt er melding gemaakt dat de TX-SR508 al een HDMI board heeft zonder de bekende problemen die oa in dit ( en de 2 vorige delen ) van het topic besproken worden.

is er nog een manier om het hdmi board te testen?

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zal hem straks even even naar voren halen, gezien ik verwacht dat het serie nummer niet in de software te vinden gaat zijn :( en dan wel eens even invoeren.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

@SMSfreakie je kan ook je serienummer vinden op de site van Onkyo mits je een account daar heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Pierre61 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:57:
@SMSfreakie je kan ook je serienummer vinden op de site van Onkyo mits je een account daar heb
Dan had ik hem denk ik ooit in het verleden al moeten aanmelden denk ik ;) en op de doos zal het serienummer ook niet staan vrees ik..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:33
SMSfreakie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:11:
[...]

Dan had ik hem denk ik ooit in het verleden al moeten aanmelden denk ik ;) en op de doos zal het serienummer ook niet staan vrees ik..
Bij mij staat het wel op de doos. (Sticker aan de zijkant.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Lizard schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:20:
[...]

Bij mij staat het wel op de doos. (Sticker aan de zijkant.)
hm. de doos is sneller te vinden dan de reciever uit het tv meubel te trekken.. toch maar eens op de doos loeren dan :D

Idd Thanks for de tip.

Helaas komt mijn Unit niet in aanmerking :(

[ Voor 11% gewijzigd door SMSfreakie op 03-02-2015 17:57 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Die support site van Onkyo is toch zo ongelooflijk ruk! Ik heb mijn dikke receiver netjes als product geregistreerd, maar toch als ik na het inloggen een "ticket" wil loggen moet ik nogmaals het serial nummer opzoeken ? Halloooooo Onkyo , dat staat daar in jullie database hoor !!!
Een drop-down menutje met de producten waarop je een ticket wil loggen zou gewoon leuk zijn ;-)

...of heb ik dat gemist ergens...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Na 5 weken heb ik mijn 100 euro teruggestort gekregen van Onkyo ivm de bekende HDMI problemen. Met andere woorden; ik mag hieruit concluderen dat mijn Onkyo inderdaad defect was.Totaal geen mail of brief gehad of wat dan ook. De communicatie had wat beter gemogen van Onkyo, maar uiteindelijk toch tevreden hoe ze het af hebben gehandeld.

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 03-02-2015 21:35 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

LoermansA schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:15:
[...]

Om maar even op mijn eigen vraag terug te komen; ik merk inderdaad geen extra vertraging die door de NR636 wordt geïntroduceerd en hij heeft geen problemen met het doorspelen van een 3D signaal naar de eerste HDMI uitgang ook al is er een tweede, niet-3D apparaat op de andere HDMI uitgang aangesloten.

Meer dan tevreden met deze receiver!
De mijne is vandaag binnen gekomen. Dit weekend kabel halen en aansuiten. Jeej!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-08 08:00
Gisteravond opeens (weer) geen geluid meer op mijn Onkyo TX-NR609. Ik was de contact gegevens al aan het zoeken van het CE Repair die de vorige keer (onder garantie) de Onkyo gerepareerd had, maar gelukkig kwam ik dit forum tegen met de Customer Service link erin. Mijn Onkyo komt in aanmerking voor reparatie m.b.t. het moederbord.
Ik heb niet gekozen voor de cashback optie (omdat je dan volgens mij sowieso een onkyo terug moet kopen), dus heb gekozen voor reparatie. Binnen 10 werkdagen ontvang ik een doos en label thuisgestuurd. Iemand enig idee hoelang het hierna duurt voordat hij terug is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreedz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-01 14:00
Hallo, ik ben Phreedz, en nieuw op dit forum, en al vele pagina's doorgespit.
Sinds een week de bezitter van een TX-NR636
Geweldig apparaat, maar ik mis een uitgang om mijn draadloze headphone aan te sluiten zoals ik voorheen wel had op mn oude JVC op de Tape-REC uitgang, L+R.
Zone 2 functioneert alleen bij aangeboden signalen via de analoge ingangen, dus dat werkt niet.
Via de headphone jack aan de voorzijde is ook niet echt een optie.
Wat is een nette oplossing voor dit probleeem?
Wellicht het audio signaal uit de HDMI naar de TV aftakken?
Graag hoor ik hoe iemand dit opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welk modelnummer hoort bij HTR393? Kan wel handleidingen vinden maar geen idee welk model het nou is.
Phreedz schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:20:
Kan, of audio out / headphone van de TV gebruiken?

[ Voor 53% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-02-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
invincible30 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:15:
Voor mijn mediaplayer gebruik ik de "film instelling" van mijn tv.
Voor gamen de "spelmodus".
Dit moet ik dus echt in het beeldinstellingen menu vd tv wijzigen.

Wat is het voordeel van de "film instelling"?
Wil je de TV het beeld wel laten verprusten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:23
jeroenvdnberg schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:10:
Gisteravond opeens (weer) geen geluid meer op mijn Onkyo TX-NR609. Ik was de contact gegevens al aan het zoeken van het CE Repair die de vorige keer (onder garantie) de Onkyo gerepareerd had, maar gelukkig kwam ik dit forum tegen met de Customer Service link erin. Mijn Onkyo komt in aanmerking voor reparatie m.b.t. het moederbord.
Ik heb niet gekozen voor de cashback optie (omdat je dan volgens mij sowieso een onkyo terug moet kopen), dus heb gekozen voor reparatie. Binnen 10 werkdagen ontvang ik een doos en label thuisgestuurd. Iemand enig idee hoelang het hierna duurt voordat hij terug is?
Heb mijn versterker laatst ook opgestuurd vanwege defect HDMI board.
13-01 opgestuurd met de doos + label van onkyo.
30-01 versterker weer gerepareerd en wel teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 17:26
Phreedz schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:20:
Hallo, ik ben Phreedz, en nieuw op dit forum, en al vele pagina's doorgespit.
Sinds een week de bezitter van een TX-NR636
Geweldig apparaat, maar ik mis een uitgang om mijn draadloze headphone aan te sluiten zoals ik voorheen wel had op mn oude JVC op de Tape-REC uitgang, L+R.
Zone 2 functioneert alleen bij aangeboden signalen via de analoge ingangen, dus dat werkt niet.
Via de headphone jack aan de voorzijde is ook niet echt een optie.
Wat is een nette oplossing voor dit probleeem?
Graag hoor ik hoe iemand dit opgelost heeft.
de TX-NR636 heeft inderdaad geen enkele line out uitgang jouw idee om de 2de hdmi uitgang te gebruiken lijkt mij de enige oplossing http://www.dx.com/p/playv...white-152345#.VNbmSvmUd8E zou een oplossing kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:16:
Welk modelnummer hoort bij HTR393? Kan wel handleidingen vinden maar geen idee welk model het nou is.
Het is onderdeel van een package: HT-S3705 (zie ts). Ik vermoed een HT-RC6xx.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Sinds kort een NR636 aangeschaft, in de hoop dat ik de op mijn Synology DS213 aanwezige muziekcollectie hierop af zou kunnen spelen. Tot nu toe zonder resultaat.
Het liefst zou ik een netwerkshare willen openen, ik heb diverse fora afgeschuimd maar dit schijnt niet te lukken met een Onkyo.
DLNA krijg ik ook niet aan de praat. Uiteraard heb ik Mediaserver draaien, met verwijzingen naar de goede bibliotheken.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

jeroenvdnberg schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:10:
Een week duurde het bij mij (dat was afgelopen december).

zie ook : http://nl.hardware.info/p...-productervaring-door-lip :P

[ Voor 6% gewijzigd door Lip op 08-02-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

grootma schreef op zondag 08 februari 2015 @ 11:25:
Sinds kort een NR636 aangeschaft, in de hoop dat ik de op mijn Synology DS213 aanwezige muziekcollectie hierop af zou kunnen spelen. Tot nu toe zonder resultaat.
Het liefst zou ik een netwerkshare willen openen, ik heb diverse fora afgeschuimd maar dit schijnt niet te lukken met een Onkyo.
DLNA krijg ik ook niet aan de praat. Uiteraard heb ik Mediaserver draaien, met verwijzingen naar de goede bibliotheken.
Iemand suggesties?
Korte antwoord : werk hier gewoon :9 zie http://nl.hardware.info/p...-productervaring-door-lip

Lange antwoord :

NAS : Package Center => Media Server inschakelen. (dit zorgt ervoor dat de NAS via DLNA bereikbaar voor de receiver. Je muziek moet volgens mij in de netwerkshare (music) staan

Receiver : NET => DLNA => Diskststation

Pushen vanaf Windows of met je mobiel

RECEIVER : NET => DLNA => Kies een willekeurge netwerkbron bijv. je Diskststation

WIndows :
Je mp3s moeten op een lokaalstation staan, vanaf een netwerkshare werkt het niet onder windows.

Klik er met rechts op.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O21DIgZILvVZC3shRmSIMEm4/medium.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Lip schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:52:
[...]
Korte antwoord : werk hier gewoon :9 zie http://nl.hardware.info/p...-productervaring-door-lip
Lange antwoord :
NAS : Package Center => Media Server inschakelen. (dit zorgt ervoor dat de NAS via DLNA bereikbaar voor de receiver. Je muziek moet volgens mij in de netwerkshare (music) staan
Receiver : NET => DLNA => Diskststation
Pushen vanaf Windows of met je mobiel
RECEIVER : NET => DLNA => Kies een willekeurge netwerkbron bijv. je Diskststation
WIndows :
Je mp3s moeten op een lokaalstation staan, vanaf een netwerkshare werkt het niet onder windows.
Klik er met rechts op.
Dank je voor je reactie! En dat is inderdaad een lang antwoord, die ga ik op mijn gemak eens helemaal doorlezen. Fijn om te zien dat het bij jou wél werkt.

Bij mij is het nog steeds ruk.
Mediaserver staat aan, muziek staat in /music, alles is geïndexeerd. Music station ziet bijvoorbeeld prima de muziek.
Ga ik dan naar de Onkyo, NET, DLNA; dan staat de DS er gewoonweg niet tussen.
Pushen vanaf mobiel/laptop werkt dan weer wel, maar Windows Mediaplayer.... brrrrrr. Ik wil gewoon een netwerkshare benaderen met de Onkyo, net zoals dat bij bijvoorbeeld een Sonos kan. Helaas gaat dat niet, ik baal er van dat een basisfunctionaliteit niet aanwezig is.
Ik pruts maar weer verder, het lijkt wel of er wat in het netwerk loos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Misschien kan je ergens een Squeezebox Touch op de kop tikken heerlijk apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb iets heel geks met mijn Onkyo receiver. Heb ooit bij de audio instellingen de sub op +3 en de center op +1 gezet, hij lijkt dit niet meer los te willen laten. Als ik het nu op 0 zet bij beide, staat het de volgende dag weer op +3 en +1. Iemand enig idee?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Universal plug and play draaien op je router. Is een onderdeel van DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

DennusB schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:14:
Ik heb iets heel geks met mijn Onkyo receiver. Heb ooit bij de audio instellingen de sub op +3 en de center op +1 gezet, hij lijkt dit niet meer los te willen laten. Als ik het nu op 0 zet bij beide, staat het de volgende dag weer op +3 en +1. Iemand enig idee?
Speaker settings setup menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:59
grootma schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:08:
[...]

Dank je voor je reactie! En dat is inderdaad een lang antwoord, die ga ik op mijn gemak eens helemaal doorlezen. Fijn om te zien dat het bij jou wél werkt.

Bij mij is het nog steeds ruk.
Mediaserver staat aan, muziek staat in /music, alles is geïndexeerd. Music station ziet bijvoorbeeld prima de muziek.
Ga ik dan naar de Onkyo, NET, DLNA; dan staat de DS er gewoonweg niet tussen.
Pushen vanaf mobiel/laptop werkt dan weer wel, maar Windows Mediaplayer.... brrrrrr. Ik wil gewoon een netwerkshare benaderen met de Onkyo, net zoals dat bij bijvoorbeeld een Sonos kan. Helaas gaat dat niet, ik baal er van dat een basisfunctionaliteit niet aanwezig is.
Ik pruts maar weer verder, het lijkt wel of er wat in het netwerk loos is.
Ik gebruik een iets ouder model, DS508, en die staat er ook netjes in bij DLNA. Vanaf de Onkyo kan ik gewoon door alle muziek bladeren en afspelen.
Persoonlijk speel ik liever de muziek af via de tablet met DS Audio. Daarin kies ik het apparaat TX-NR509 en dan word de muziek netjes afgespeeld op de Onkyo.
Als ik inlog in de DSM en naar Audio Station ga staat de Onkyo er ook gewoon tussen, net als mijn "usb speakers". De usb geluidskaart die ik in de nas heb zitten. Daarmee speel ik muziek af op de stereo set bij de pc.
Voor zover ik weet heb ik verder niets ingesteld om de Onkyo zichtbaar te maken.
Ik heb ook een map gedeeld op een laptop en die zie ik ook op de Onkyo.
Pagina: 1 ... 6 ... 40 Laatste