Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-05 23:10
Hoi ik heb een vraagje,

Afgelopen week heb ik de laatste firmware met Spotify Connect op mijn TX-NR616 gezet.
Nu moet ik zeggen Spotify Connect werkt perfect.

Echter valt de kwaliteit mij tot nu toe een beetje tegen. Het lijkt er op dat mijn 256 kbps AAC iTunes bestanden beter klinken dan de Spotify Connect stream. Ik had iets meer verwacht.

Moet ik nog ergens de kwaliteit van de stream instellen of iets dergelijks? Wat zijn jullie bevindingen?

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
BarryS schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:49:
Hoi ik heb een vraagje,

Afgelopen week heb ik de laatste firmware met Spotify Connect op mijn TX-NR616 gezet.
Nu moet ik zeggen Spotify Connect werkt perfect.

Echter valt de kwaliteit mij tot nu toe een beetje tegen. Het lijkt er op dat mijn 256 kbps AAC iTunes bestanden beter klinken dan de Spotify Connect stream. Ik had iets meer verwacht.

Moet ik nog ergens de kwaliteit van de stream instellen of iets dergelijks? Wat zijn jullie bevindingen?
Op de apparaten met de Spotify Connect heb ik de kwaliteit voor steaming op Extreem staan. Dat zou 320 kbps in MP3 moeten zijn. Ik weet niet of dat dan nog uitmaakt met AAC op 256 kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-05 23:10
Hageneis schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:11:
[...]

Op de apparaten met de Spotify Connect heb ik de kwaliteit voor steaming op Extreem staan. Dat zou 320 kbps in MP3 moeten zijn. Ik weet niet of dat dan nog uitmaakt met AAC op 256 kbps.
Hoi, op de Onkyo kan ik echter geen keuze maken voor de kwaliteit, iig ik kan het niet vinden. In de App op mijn telefoon heb ik hem wel op Extreme staan. Maar dat is voor de lokale kwaliteit.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
BarryS schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:55:
[...]

Hoi, op de Onkyo kan ik echter geen keuze maken voor de kwaliteit, iig ik kan het niet vinden. In de App op mijn telefoon heb ik hem wel op Extreme staan. Maar dat is voor de lokale kwaliteit.
Ik ga ervan uit dat met Spotify Connect alles wordt ingesteld vanuit de app. Aangezien de Onkyo alleen met Spotify Premium werkt, zou het mij niet verbazen als deze altijd op 320 kbps werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 22:54

MM99

That is the way I am!

Oepsie.
Mijn vrouw heeft per ongeluk onze speakers opgeblazen. Tenminste dat denken we.

Zoals op pagina 13 van deze topic te lezen is heb ik kort geleden een Onkyo TX-NR636 gekocht. Ik had thuis twee kleine speakers staan en deze waren op de receiver aangesloten.

Mijn vrouw wou in de ochtend spotify luisteren via de reciever. Ze doet de receiver aan. Ze zet het op "Net". Ze zet tablet aan met spotify en zet nummer aan op de receiver (dus niet eerst op tablet en dan andere output kiezen, maar direct receiver als output genomen).

Nu kwam er heel hard geluid uit de speakers. Erg luid. En binnen 2 seconde sprong de receiver van zelf uit. Op de tablet kwam zelf ook geen geluid meer. Ook niet meer met andere apps. Na herstarten deed het geluid weer.

Als ik de speakers nu beluistert, hoor ik enkel zacht geluid. Ik moet de receiver op volumestand 45 zetten om klein beetje iets te horen en dan nog is het heel zacht en niet mooi. Eerst was een stand van 30 meer dan genoeg om leuk vol geluid te produceren.

Ik vermoed dat de volume van tablet op Max stond en dat spotify connect de receiver geluid ook op Max heeft gezet.. Door dat de speakers zoveel watt niet aan kunnen, zijn ze stuk gegaan.

Ik heb de speakers open geschroefd om te zien of ik iets kon zien, maar alles ziet er goed uit. Geen verbrande kabels ofzo. Om eerlijk te zijn heb ik geen idee waar ik naar moet kijken eigenlijk in zo een speaker.

Iemand dit eerder gehad? Of een tips ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:08
Pagina 51 van de Advanced Manual bekeken over resetten en geluidsproblemen? Als het is opgelost max volume instellen: pagina 32.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:49
MM99 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:14:
Ik heb de speakers open geschroefd om te zien of ik iets kon zien, maar alles ziet er goed uit. Geen verbrande kabels ofzo. Om eerlijk te zijn heb ik geen idee waar ik naar moet kijken eigenlijk in zo een speaker.
Ruikt het verbrand? Heb je met een multimeter de weerstand gemeten? De uitkomst is niet gelijk aan de impedantie, maar het mag niet factoren hoger zijn. Is dat wel het geval, dan is-ie kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-04 22:10
Goedenavond, ben me aan het oriënteren voor een nieuwe receiver. Momenteel een Denon avr1610 staan.

En wil overstappen naar een Onkyo tx-nr737. Iemand al ervaring met deze receiver?

Vooral de netwerk mogelijkheden lees Spotify vind ik zeer interessant.

Ook vind ik een pre Out belangrijk zodat ik in de toekomst eventueel met een eind versterker kan gaan werken.

Vooralsnog zal de receiver een set jamo zuilen aan gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:54
naar de tx 737 heb ik ook naar gekeken, maar besloot toch om voor de 636 te gaan. het enige verschil was dat de 636 geen thx had en 10 watt minder. ( en is toch 250 euro verschil)

ik heb deze receiver inmiddels al een paar maanden, en ben er zeer te spreken over , ook voor spotify.

het enige waar ik af en toe over struikel is de onkyo app ( soms irritant ).

misschien heb je hier weinig aan, maar voor die 10 watt meer en THX zou ik mijn keuze weer op de 636 laten vallen. Prima receiver voor een prima prijs

S6 met je beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ook ik heb een paar maanden geleden een nieuwe receiver gekocht. Ik heb de Onkyo's TX-NR535 en 636 beluisterd, en enkele Denons en Pioneers.

De 636 had net wat meer "body", het geluid was met muziek net wat beter dan de 535. De 636 doet ook niet onder voor de Denon X2100. En je moet wel hele goede speakers hebben, wil je het verschil met de 737 horen.

Ik heb voor het geld gekozen, en ben voor de 636 gegaan, en heb daar geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
Nee daar heb ik zeker wat aan. 10 watt verschil en thx zal voor mij niet de doorslag geven.

Beschikt de 636 ook over een pre Out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Nee, dat zul je missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-05 22:16

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Vanaf de 636 beschik je ook over Dolby Atmos met de laatste firmware update. Kwam ik helaas pas achter nadat ik mijn 535 had aangeschaft.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
Dat maakt de keuze voor de 636 ten opzichte van de 535 of 737 nog aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

akaQ schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:25:
Dat maakt de keuze voor de 636 ten opzichte van de 535 of 737 nog aantrekkelijker.
Met vanaf bedoel ik alles boven de 636. De 737 heeft dus ook Dolby Atmos. Vanaf de 636 heeft ook ondersteuning voor HDCP 2.2, iets wat de 535 ook niet heeft. Magoed, bij een Dolby Atmos setup ga je er vanuit dat je speakers aan het plafond hebt hangen, wat denk ik nog bijna niemand heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 03-01-2015 14:38 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 22:54

MM99

That is the way I am!

PcDealer schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:22:
Pagina 51 van de Advanced Manual bekeken over resetten en geluidsproblemen? Als het is opgelost max volume instellen: pagina 32.
ikweethetbeter schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:16:
[...]

Ruikt het verbrand? Heb je met een multimeter de weerstand gemeten? De uitkomst is niet gelijk aan de impedantie, maar het mag niet factoren hoger zijn. Is dat wel het geval, dan is-ie kapot.
Van alles geprobeerd. Ik heb alle rest functies en alle andere mogelijkheden nagegaan. Maar niks hielp. Ik merkt wel dat de speaker beetje vast zat. Dus die los gedrukt toen kwam al wat geluid uit, maar het kraakte en piepte. Dat wordt niks meer dus.

Ik heb direct maar fatsoenlijke nieuwe speakers gekocht i.p.v. die kleine speakers. Ik heb nu de Yamaha NS-555 aan hangen. En damn... wat klinken ze lekker zeg:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1297267227.jpeg

Ook heb ik direct maar een max volume van 45 ingesteld op mijn TX-NR636.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
FREAKJAM schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:36:
[...]

Met vanaf bedoel ik alles boven de 636. De 737 heeft dus ook Dolby Atmos. Vanaf de 636 heeft ook ondersteuning voor HDCP 2.2, iets wat de 535 ook niet heeft. Magoed, bij een Dolby Atmos setup ga je er vanuit dat je speakers aan het plafond hebt hangen, wat denk ik nog bijna niemand heeft.
Dolby atmos is niet iets wat ik meteen Al gebruiken. Zelfde als 7.2,

Maar voor de toekomst is de 7.2 wel makkelijk om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 11:01
Had hiervoor de Onkyo TX-SR605 uit 2007 en zag de prijs van de nieuwste 6-serie plots rap omlaag gaan en heb de TX-NR636 aangeschaft.

Het apparaat is qua ontwerp in die tijd niet veel veranderd. Gewoon een ouderwetse zwarte doos met een veel te klein scherm. Familieleden hadden geen idee dat er wat nieuws in huis staat.
Ook de afstandbediening is qua ergonomie niet opgefrist. Jammer. Er zijn concurrenten die dit zoveel beter doen. Wat wel nieuw is, is een handige HDMI-ingang aan de voorzijde.

Dat hele On Screen Display gebruik ik werkelijk nooit behalve bij de setup. Wat mij betreft bestond die hele voorkant van de receiver uit een (touch) screen, dan heb je dat omslachtige gedoe op je tv scherm niet nodig.
Qua geluid ook geen bijzondere veranderingen. En dat is een positief iets, want het geluid is in combinatie met mijn B&W luidsprekers erg goed gebleven. Dan heb ik het over muziek van klassiek tot rock, maar ook over surround sound bij films.

Waarom heb ik dan een nieuwe receiver gekocht? Vanwege draadloze connectiviteit.
Ik wilde 7 jaar geleden al bluetooth en wifi op mijn receiver maar audiofabrikanten zijn pas heel laat wakker geworden. Eerst met aansluitmogelijkheden voor Appleproducten, en vervolgens voorzichtig met waardeloze los aan te sluiten dongels. Maar goed, nu dat er bij elke zichzelf respecterende audiomaker ingebakken zit kan ik vanaf smartphone, tablet, NAS en computer mijn muziek eindelijk in een handomdraai mooi laten afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
MM99 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:24:
Ik heb direct maar fatsoenlijke nieuwe speakers gekocht i.p.v. die kleine speakers. Ik heb nu de Yamaha NS-555 aan hangen. En damn... wat klinken ze lekker zeg:
Ook als dat maar half zo indrukwekkend klinkt als at het eruit ziet, dan klinkt het vast erg goed! Gefeliciteerd!

Een speaker kan doorbranden (de spoel) of vastslaan, in het eerste geval kun je dat ruiken en/of meten (impedantie/weerstand), in het tweede geval niet, maar dan is-ie fysiek over zijn grenzen heen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:20
Mijn Tx-8050 is naar de reparatie wegens het bekende probleem: geen geluid.

Nu even afwachten hoe lang dit gaat duren.

Ik dacht leuk te zijn en heb in een opwelling een center speaker gekocht (Klipsch RC-10 om te combineren met mijn Klipsch F1 speakers) maar als ik kijk naar de aansluitingen in de gebruiksaanwijzing dan kan ik alleen een actieve speaker eraan hangen. Ik kan natuurlijk wel de aansluiting naar een andere versterker doorlussen maar dat is een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
7.2 kun je ook gebruiken voor 5.2 met een stereo Zone 2.

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 03-01-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
PcDealer schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:30:
7.2 kun je ook gebruiken voor 5.2 met een stereo Zone 2.
Bedoel je dat ik de center ook in de zone 2 kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646641

ik ben de gelukkige eigenaar van een NR626. Ik heb een vraagje over de wireless instellingen.

Het is mogelijk om in de stand-by stand de versterker op het wifi netwerk te houden, zodat je bijvoorbeeld met behulp van een mobiel apparaat de versterker kunt aan/uit schakelen. Dit werkt bij mij soms wel, en soms niet.

Kan iemand mij vertellen hoe je deze functie aan of uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik ken (op de 636) de hybrid stand-by functie, voor het doorgeven van een HDMI signaal. Misschien blijft de wifi dan ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:54
ik heb een vraagje voor jullie.
ik heb mijn samsung decoder via de receiver (tx nr 636) aan de tv hangen, maar ik ben niet echt kapot van het beeld, (korrelig, vooral met zwart, maar ook met gewoon tv). dit is niet altijd het geval.

heeft er iemand misschien een juiste instelling voor???
of is het dan misschien verstandig om de samsung direc naar de tv te doen en dan veen audio kabel van de decoder naar de receiver om het geluid via de boxen te doen ??
(tv naar receiver gaat volgens mij niet, alleen met SPDIF OUT moet dan dan lukken ???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Zie je een verschil van de decoder direct op de tv en via de 636 naar de tv?

Doet je 636 aan upscaling van het videosignaal? Zet dat anders eens uit!

Als je tv de optie ARC ondersteunt, en de tv is op de main HDMI uitgang aangesloten, dan is dat je audio aansluiting van je tv naar je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
Vandaag de tx-n636 besteld, morgen eens uitproberen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-03 19:11
Wij hebben thuis de 636 Staan maar de internetstreams bij tunein van npo radio werken niet. Ik heb de link handmatig toegevoegd (zijn links van icecast) maar krijg nog een foutmelding dat hij geen verbinding met de server maken. RTV Noord zit ook bij icecast en die werkt ook niet. Verder werken alle streams wel, ook die ik handmatig toegevoegd heb.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Als je nu eens gewoon door de lokale stations bladert, zie je ze dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
bwienke schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:23:
Wij hebben thuis de 636 Staan maar de internetstreams bij tunein van npo radio werken niet. Ik heb de link handmatig toegevoegd (zijn links van icecast) maar krijg nog een foutmelding dat hij geen verbinding met de server maken. RTV Noord zit ook bij icecast en die werkt ook niet. Verder werken alle streams wel, ook die ik handmatig toegevoegd heb.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Alvast bedankt
Ik heb precies hetzelfde probleem!
ikweethetbeter schreef op maandag 05 januari 2015 @ 07:18:
Als je nu eens gewoon door de lokale stations bladert, zie je ze dan wel?
Als je zoekt zie je de NPO stations wel, maar als je ze wilt afspelen dan werken ze niet. Geeft een melding alsin "Cannot Play" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik kan de NPO 3FM stream wel afspelen. Ik zal de rest vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
ikweethetbeter schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:57:
Ik kan de NPO 3FM stream wel afspelen. Ik zal de rest vanavond eens proberen.
Bijzonder! Op mijn TXNR525 lukte het gisteravond niet, ga het vanavond toch maar weer proberen. Wellicht toch onkunde van mijn zijde!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik heb de 3FM, niet de gewone radio maar alternative geloof ik. Daar heb ik afgelopen weekend nog naar geluisterd, op m'n 636.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Ik heb een Onkyo TX-NR 809 en heb een opstelling met een Samsung Plasma TV via HDMI out verbonden. Alle apparaten zijn met HDMI aan de Onkyo verbonden.

Nu gebeurt het volgende. IK kijk bijv TV (externe Humax tuner), en vervolgens besluit ik geen TV meer te kijken maar radio te luisteren via diezelfde tuner. Als ik dan het Plasma scherm uit zet gaat na een seconde of 5 ook voor eventjes het geluid van de Onkyo uit. Daarna schakelt hij weer aan. Is hier iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:34
Ik heb mijn TX-NR414 op 4 december met de ontvangen retourdoos en labels verstuurd; deze is 9 december aangenomen door de reparateur in Duitsland. De website van Onkyo toont echter geen statusvoortgang; e-mailcontact 17 december geeft aan dat ze de unit hebben ontvangen maar dat het nog een tijd kan duren.

Ben erg benieuwd wanneer ik de receiver terug krijg... begin 'em toch wel te missen ondertussen.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Anoniem: 646641 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:45:

Het is mogelijk om in de stand-by stand de versterker op het wifi netwerk te houden, zodat je bijvoorbeeld met behulp van een mobiel apparaat de versterker kunt aan/uit schakelen. Dit werkt bij mij soms wel, en soms niet.
Let op of de receiver wel aangeeft of er verbinding aanwezig is via het indicatielampje
Wi-Fi. Kijk eens bij de faq van de app want in de handleiding kan ik naast het instellen van het (wireless) netwerk niets vinden over het op afstand bedienen van de receiver via een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bigfoot schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:27:
Ik heb een Onkyo TX-NR 809 en heb een opstelling met een Samsung Plasma TV via HDMI out verbonden. Alle apparaten zijn met HDMI aan de Onkyo verbonden.

Nu gebeurt het volgende. IK kijk bijv TV (externe Humax tuner), en vervolgens besluit ik geen TV meer te kijken maar radio te luisteren via diezelfde tuner. Als ik dan het Plasma scherm uit zet gaat na een seconde of 5 ook voor eventjes het geluid van de Onkyo uit. Daarna schakelt hij weer aan. Is hier iets tegen te doen?
HDMI-CEC uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Bij Hardware setup - HDMI staat HDMI Control (RIHD) op Off , bedoelde je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Zou het aan icecast kunnen liggen? Npo en rtvnoord zitten allebij bij icecast(.omroep.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
bwienke schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:24:
Zou het aan icecast kunnen liggen? Npo en rtvnoord zitten allebij bij icecast(.omroep.nl).
Zou kunnen, net weer geprobeerd werkt niet bij mij. Ook niet als ik hem opzoek via TuneIn

[ Voor 25% gewijzigd door arpie op 05-01-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik overweeg de 636 te kopen, en wil net als MM99 de Yamaha NS-555 erbij kopen. Het probleem is alleen dat ik deze niet als front speakers kan plaatsen, te weinig plaats bij de TV, dus wilde ik ze als rear speakers gebruiken naast mijn bank. Als front en center speakers gebruik ik dan kleinere satelietjes.
Weet iemand of het bij de 636 mogelijk is om muziek af te spelen alleen via de rear speakers? Of gaat muziek altijd alleen over de front speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Er is een all channel stereo stand, zodat je muziek uit alle speakers kunt krijgen, zonder dat het signaal door een DSP chip verkracht wordt.

Alleen waarom wil je achter grotere speakers hebben dan voor? Ik weet niet of het werkelijk zo is, maar voor mijn gevoel klinkt dat onnatuurlijk: achter je meer volume dan voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
arpie schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:01:
[...]

Zou kunnen, net weer geprobeerd werkt niet bij mij. Ook niet als ik hem opzoek via TuneIn
Net een icecast stream van bnr radio en radio 538 geprobeerd en die werken wel. Dan moet het haast wel een instelling bij icecast.omroep.nl zijn waardoor die streams niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
ikweethetbeter schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:00:
Er is een all channel stereo stand, zodat je muziek uit alle speakers kunt krijgen, zonder dat het signaal door een DSP chip verkracht wordt.
Tja dan gaat de muziek ook door de surround speakertjes naast mijn TV. Voor het kijken van een film wil ik deze wel aanzetten, maar voor muziek moeten ze eigenlijk uit blijven.
Alleen waarom wil je achter grotere speakers hebben dan voor? Ik weet niet of het werkelijk zo is, maar voor mijn gevoel klinkt dat onnatuurlijk: achter je meer volume dan voor je.
Puur een ruimte-issue. Mijn TV staat in een hoek, daarnaast geen ruimte meer voor een fatsoenlijke speaker.
Maar links en rechts naast de bank nog plek zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
Ik heb meer dan 1.5 jaar geleden een Onkyo TX-NR609 van een paar maanden oud overgenomen via Marktplaats. Inmiddels begint mijn geluid te haperen en na een zoektoch kom ik er achter dat dit een bekend probleem is bij Onkyo, namelijk het HDMI board moet vervangen worden

Volgens mij had ik bij mijn aankoop nog de bon erbij gekregen, echter kan ik deze niet meer vinden. Denken jullie dat dit nog het proberen waard is bij Onkyo?

Als ik via http://www.nl.onkyo.com/e...rvice-program-118747.html kijk dan zie ik dat mijn receiver ook binnen het return program valt. Heb je hier nog een bon voor nodig?

Kan ik in Nederland voor garantie ook bij een van de twee service points terecht?

[ Voor 34% gewijzigd door GrooV op 05-01-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Vraag in elk geval de bon nog eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Volgens mij heb je geen bon nodig van je huidige receiver. Ze controleren op basis van je serienummer of hij of hij voldoet aan het return program. Ik heb de casback optie gekozen (vorige week nog) en ik hoefde enkel de bon + serienummers van de dozen mee te sturen van de nieuwe receiver.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
bwienke schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:01:
[...]

Net een icecast stream van bnr radio en radio 538 geprobeerd en die werken wel. Dan moet het haast wel een instelling bij icecast.omroep.nl zijn waardoor die streams niet werken.
In de app op mijn mobiel werkt het allemaal vlekkeloos, toch vreemd dat het niet werkt. Werkt het bij jou nog wel ikweethetbeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Nee. Ik heb het gisteravond geprobeerd, NPO 3FM Alternative, die in mijn TuneIn favorieten staat, en die geeft een connectie foutmelding. Tot voor kort deed-ie het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
Nevermind, thuis weer geprobeerd, Winamp in combinatie met 3fm werd blijkbaar geblokt door de proxy op het werk O-)

[ Voor 78% gewijzigd door arpie op 06-01-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
PcDealer schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:58:
Vraag in elk geval de bon nog eens op.
Kan dat via Onkyo dan? :P Ik heb de receiver tweedehands gekocht via marktplaats. Overigens blijven bankgegevens niet 2 jaar bewaard om nog als aankoopbewijs te kunnen dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
De verkoper natuurlijk, duh! Je bedoelt via internetbankieren. Meestal 18 maanden. Je moet als klant ook zelf een backup maken uiteraard als je niet met kosten via de bank een aanvraag wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ik heb hem een mail gestuurd maar dat geeft nog geen antwoord op mijn vraag of je een bon nodig hebt voor de reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
Ik heb mijn Onkyo ter reparatie opgestuurd. Is het normaal dat ik op deze pagina geen status info krijg?

Ik zie wel mijn persoonlijke gegevens, en de aanmelddatum, maar verder staat er helemaal niets ingevuld..
De receiver is 23-12-2014 opgestuurd geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

BizzieBis schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:23:
Ik heb mijn Onkyo ter reparatie opgestuurd. Is het normaal dat ik op deze pagina geen status info krijg?

Ik zie wel mijn persoonlijke gegevens, en de aanmelddatum, maar verder staat er helemaal niets ingevuld..
De receiver is 23-12-2014 opgestuurd geworden.
Idem, bij mij is ook alles leeg.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-05 11:16
@ Groov : zelfde vraag gesteld aan Onkyo Customer care program, antwoord: You do not need any proof of purchase.

@BizzieBis; In Duitsland werken de meeste bedrijven niet rond Kerst & Nieuwjaar, dus alle reparaties hebben volgens mij stilgelegen. Ik wacht ook al even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:34
Kleine update: Ze hadden per ongeluk het proces omgezet van reparatie naar trade-in; dan is het logisch dat het zo lang duurt. Ik ben benieuwd of ze de unit nog hebben en dan alsnog kunnen gaan repareren.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
Vandaag op mijn 636 ook tunein geprobeerd. Npo3, npo3 alternative en npo kx. Allemaal foutmelding.

Heel appart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 09:02
akaQ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:55:
Vandaag op mijn 636 ook tunein geprobeerd. Npo3, npo3 alternative en npo kx. Allemaal foutmelding.

Heel appart
Erg vreemd inderdaad, voor zover ik zie is er de laatste tijd ook niet zo bijster veel aangepast aan die streams qua techniek (en omdat het gewoon Icecast is net als bijv. 538 moet het gewoon werken).

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de Onkyo zelf een DNS-server hard ingesteld heeft staan en dat daarin iets fout gaat met de verwijzing naar icecast.omroep.nl. Probeer het anders eens direct op het IP-adres ( http://145.58.52.144/3fm-bb-mp3 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
FlorisD schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:02:
[...]

Erg vreemd inderdaad, voor zover ik zie is er de laatste tijd ook niet zo bijster veel aangepast aan die streams qua techniek (en omdat het gewoon Icecast is net als bijv. 538 moet het gewoon werken).

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de Onkyo zelf een DNS-server hard ingesteld heeft staan en dat daarin iets fout gaat met de verwijzing naar icecast.omroep.nl. Probeer het anders eens direct op het IP-adres ( http://145.58.52.144/3fm-bb-mp3 ).
denk ook dat het helaas een Onkyo probleem Is. Heb contact gehad met npo3 en die geven ook aan geen problemen te hebben. En pc en mobiele apparaten werken ook gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
akaQ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:34:
[...]

denk ook dat het helaas een Onkyo probleem Is. Heb contact gehad met npo3 en die geven ook aan geen problemen te hebben. En pc en mobiele apparaten werken ook gewoon...
Hmm klinkt toch gek, super dat je contact hebt gehad! Als ik straks weer thuis ben ga ik het eens proberen met het IP adres. Zou bijzonder zijn als dat het is, maar inmiddels sta ik voor alles open :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
Zou overigens niet weten of je rechtstreeks een adres kan invoeren. Als ik zo even snel kijk op mijn 636 lijkt dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
akaQ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:41:
Zou overigens niet weten of je rechtstreeks een adres kan invoeren. Als ik zo even snel kijk op mijn 636 lijkt dat niet het geval.
Je kan via de web interface een adres invoeren door via een browser naar het IP adres van je versterker te browsen en op het tabblad favorites klikken. Zoals hier: https://www.youtube.com/watch?v=UBAwEdSrMMY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
Dit werkte dus! Handmatig toevoegen jongens :p

Als iemand de ip adressen van npo3 alternative en kx radio ook voor me heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:20
http://www.listenlive.eu/netherlands.html

Niet alle linkjes werken helaas. Even testen in je browser voordat je ze invoerd ;)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
muppet99 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:39:
http://www.listenlive.eu/netherlands.html

Niet alle linkjes werken helaas. Even testen in je browser voordat je ze invoerd ;)
Dat zijn allemaal Icecast links, welke dus niet werken.

Je hebt direct links nodig zoals deze http://145.58.52.144/3fm-bb-mp3
Voor 3fm.

Zoek nu nog de direct link voor kx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:20
Staat je DNS goed ingesteld? Je zou eventueel een andere DNS even kunnen proberen (8.8.8.8)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
Heb ze nu werkend, zelf toegevoegd via direct link.

Maar het blijft raar dat onkyo de Icecast niet automatisch herkent.

[ Voor 74% gewijzigd door akaQ op 06-01-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
Haha bizar! Als je het IP adres gebruikt ipv de naam icecast.omroep.nl werkt het wel! Lijkt Onkyo toch iets bijzondmet te doen met DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 09:02
akaQ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:48:
Heb ze nu werkend, zelf toegevoegd via direct link.

Maar het blijft raar dat onkyo de Icecast niet automatisch herkent.
Waarschijnlijk gaat er gewoon iets fout in de DNS-server die Onkyo blijkbaar gebruikt. Ik weet niet of het mogelijk is om handmatig een andere DNS-server in te stellen? Anders zou je zoals muppet99 hierboven al aangeeft ook een andere DNS-server kunnen proberen ipv nu alles op IP proberen toe te voegen. Ook is de kans groot dat het over een paar dagen opeens wél weer werkt zoals voorheen als de DNS-server zichzelf heeft bijgewerkt.

Mocht dat toch niet werken, dan kan je op http://download.omroep.nl...nload/NPOAudiostreams.pdf alle stream-URLs vinden. Vervolgens is het dan een kwestie van 'icecast.omroep.nl' vervangen door het IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Met directe links werkt het inderdaad wel, het nadeel is nu dat ik 2x moet klikken voordat ik de stream kan beluisteren. Ik selecteer eerst de zender die ik wil luisteren en dan moet ik nog een keer, bijvoorbeeld bij 3FM, op 3FM-bb-mp3 klikken. Is hier nog een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• txnr636
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-01 00:52
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb de 636 met de juiste firmware voor Atmos en de SKH-410 Atmos speakers. Speakers aangesloten op height en met de mic geïnstalleerd. Installatie ging goed. Testtonen kwamen overeen met het p!aatje.
Probleem is dat ik nergens een melding in het display krijg van dolby atmos. Bij de geluidsinstelling en is ook geen atmos te selecteren. Ik weet dus niet of dat hele atmos verhaal wel werkt en aanwezig is op mij 636.
Is er nog een bepaalde instelling op des 636 die ik moet aanpassen om atmos zichtbaar te krijgen in de keuzemenus?
Het is nu waarschijnlijk een 7.1 setup ipv 5.1.2
Graag jullie reactie want zit helemaal vast.

[ Voor 3% gewijzigd door txnr636 op 07-01-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
Atmos word pas gebruikt als de media die afgespeeld word ook atmos ondersteund.

Vooralsnog is atmos alleen toekomst muziek, if I'm right.

Kleine edit.

Dolby verwacht eind 2014 de eerste films die atmos ondersteunen uit te brengen.

De eerste films met Dolby Atmos audiotrack zijn;

Transformers: Age of Extinction
Teenage Mutant Ninja Turtles
Step Up All In
The Expendables 3

[ Voor 46% gewijzigd door akaQ op 06-01-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646641

PcDealer schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:19:
[...]

Let op of de receiver wel aangeeft of er verbinding aanwezig is via het indicatielampje
Wi-Fi. Kijk eens bij de faq van de app want in de handleiding kan ik naast het instellen van het (wireless) netwerk niets vinden over het op afstand bedienen van de receiver via een app.
dank voor je reactie.

dat is dus het gekke. soms blijft het indicatielampje aan wanneer de receiver in stand by modus gaat, en soms gaat het lampje uit met het in stand by zetten.
wanneer het lampje aanblijft is het mogelijk om via een remote app te bedienen, maar wanneer het lampje uitgaat kan een dergelijke app de receiver in stand by niet vinden.

in de handleiding staat er, naast de basisinstellingen, inderdaad verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Gebruik je dhcp of een vast IP? Probeer een vast IP in te stellen op de server. Misschien geeft dhcp geen ip als de receiver in standby is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJvanOmmeren
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-10-2024
Hallo,
Ik heb een tweetal problemen met de setup van een nieuwe TX-NR535 receiver, hoop dat iemand wat oplossingen weet :

Setup:
Humax 5050c HD recorder met HDMI naar de STB HDMI ingang op de NR535,
HDMI out van NR535 naar HDMI ARC in op TV (LG42UB820)
ARC ingesteld op TV en NR535 en dat werkt
TV : SIMPLINK aan, Automatisch inschakelen uit
NR535 : HDMI CEC On, HDMI Passthrough Auto, Audio TV Out Auto, Lipsync On

Probleem 1 : Audio en Video niet synchroon als inkomend signaal via Humax komt en geluid via NR535 gaat. Dit kan ik corrigeren door een delay op de Humax in te stellen van 200ms maar dan loopt het beeld en geluid niet synchroon als de receiver uit staat en het geluid van de TV speakers komt. Beeld en geluid lopen wel synchroon via bijv. Netflix als beide signalen vanaf de TV komen. Het heeft van de week 1 dag goed gewerkt nadat de Humax gereset werd maar nu niet meer en ik weet geen oplossing....

Probleem 2 : Het automatisch overschakelen van de receiver naar het juiste input channel gaat niet goed.
Bij de TV standaard STB (goed) maar als ik Netflix start zou deze moeten omschakelen naar TV/CD en dit gebeurt niet, derhalve moet hiervoor de receiver handmatig omgezet worden. Als ik echter Netflix weer afsluit, en de receiver juist terug zou moeten gaan naar STB schakelt deze juist om naar TV/CD. Uiteraard is dit precies niet wat ik wil.
Overigens is dit ook de reden dat ik op de TV het Autmatisch inschakelen uit gezet heb, omdat de receiver bij Netflix steeds op de verkeerde input komt wordt dit iets te ingewikkeld voor mijn 7-jarige dochter atm :)

Het 1e probleem (synchronisatie) is voor mij het belangrijkst, dit is erg irritant. Het handmatig schakelen van de receiver input kan ik (vooralsnog) wel mee leven.

Elke hulp is zeer welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284785

BJvanOmmeren schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:16:
Probleem 1 : Audio en Video niet synchroon als inkomend signaal via Humax komt en geluid via NR535 gaat. Dit kan ik corrigeren door een delay op de Humax in te stellen van 200ms maar dan loopt het beeld en geluid niet synchroon als de receiver uit staat en het geluid van de TV speakers komt.
Wat gebeurt er als je via Qsetup --> Audio --> A/V Sync instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJvanOmmeren
Anoniem: 284785 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:33:
[...]

Wat gebeurt er als je via Qsetup --> Audio --> A/V Sync instelt?
Hey F0nz0,

Dat lijkt inderdaad het probleem op te lossen. Ik wilde dit eerder al wel proberen maar kon nergens vinden waar ik handmatig de delay op de receiver kon instellen. Nog erger : Ik wist niet eens dat er een Qsetup (quick setup) was, laat staat dat die andere opties bevat dan het normale setup menu. Na je reactie moest ik nog googlen waar ik het kon vinden :P (erg he?) Volgens mij staat er ook niets in de handleidingen daarover.
De synchronisatie loopt nu goed en blijft via Netflix ook goed lopen (neem aan dat dit komt door Lipsync).
Ik blijf nog even door testen, als het verandert hoor je het.

Erg bedankt voor je hulp. Ook enig idee over m'n andere probleem of is dat een Onkyo 'feature' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Mijn TX-8050 gaf geen geluid meer na drie jaar.. Productiefout, versterker is nog geen week weggeweest. Werkt als vanouds. Goede service van Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
BJvanOmmeren schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:16:
Probleem 2 : Het automatisch overschakelen van de receiver naar het juiste input channel gaat niet goed.
Bij de TV standaard STB (goed) maar als ik Netflix start zou deze moeten omschakelen naar TV/CD en dit gebeurt niet, derhalve moet hiervoor de receiver handmatig omgezet worden. Als ik echter Netflix weer afsluit, en de receiver juist terug zou moeten gaan naar STB schakelt deze juist om naar TV/CD. Uiteraard is dit precies niet wat ik wil.
Overigens is dit ook de reden dat ik op de TV het Autmatisch inschakelen uit gezet heb, omdat de receiver bij Netflix steeds op de verkeerde input komt wordt dit iets te ingewikkeld voor mijn 7-jarige dochter atm :)
Wat is bij jou automatisch omschakelen? Is dat HDMI-CEC? Dat heeft bij het uitschakelen nog wel eens ongewenste neveneffecten.

Heb je een Logitech Harmony afstandsbediening? Definieer daar de juiste activiteiten, en je hebt nergens meer last van, maar zet dan wel HDMI-CEC uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:17
Ik heb een HT-S9405THX set en zie dat er nu een HT-S9700THX is uitgekomen die qua uiterlijk hetzelfde lijkt te zijn.
Wie weet wat de verschillen zijn? Ik kan dit zo snel niet vinden op internet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Jouw set is een 5.1 set zonder Dolby Atmos, en de nieuwe set is een 7.1 set met Dolby Atmos. Qua uiterlijk lijken de receivers inderdaad op elkaar.

En dit kostte me 2 Google zoekacties en nog geen minuut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJvanOmmeren
ikweethetbeter schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:11:
[...]

Wat is bij jou automatisch omschakelen? Is dat HDMI-CEC? Dat heeft bij het uitschakelen nog wel eens ongewenste neveneffecten.

Heb je een Logitech Harmony afstandsbediening? Definieer daar de juiste activiteiten, en je hebt nergens meer last van, maar zet dan wel HDMI-CEC uit.
Ja, ik maak gebruik van de CEC functie (tenminste, dat probeer ik). En dat heeft idd ongewenste neveneffecten. Het idee was iig dat de receiver standaard op STB staat en Humax signaal doorgeeft, en bij opstarten Netflix overschakelt naar TV/CD om dan het geluid via ARC van de TV af te spelen via de receiver maar dat wil dus niet.
Ik heb geen Harmony afstandsbediening maar wellicht komt daar over een paar werken verandering in. Mijn broer heeft een Harmony One en is daar zeer over te spreken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
ikweethetbeter schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:14:
Jouw set is een 5.1 set zonder Dolby Atmos, en de nieuwe set is een 7.1 set met Dolby Atmos. Qua uiterlijk lijken de receivers inderdaad op elkaar.

En dit kostte me 2 Google zoekacties en nog geen minuut...
Ok bedankt, ik kon het zo snel niet vinden.
https://www.google.nl/?q=S9405THX+S9700THX+difference

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik had op beide Onkyo's gezocht, en zelf de verschillen bepaald…

Maar het klopt, als je ze beiden in één zoekopdracht zet, dan kom je er niet uit...

[ Voor 40% gewijzigd door ikweethetbeter op 11-01-2015 09:22 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
BJvanOmmeren schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:24:
Ik heb geen Harmony afstandsbediening maar wellicht komt daar over een paar werken verandering in. Mijn broer heeft een Harmony One en is daar zeer over te spreken....
Ik kan het je aanbevelen! Dat bespaart je veel irritatie, en je hebt niet meer zoveel afstandsbedieningen op tafel liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
ikweethetbeter schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:45:
Ik had op beide Onkyo's gezocht, en zelf de verschillen bepaald…

Maar het klopt, als je ze beiden in één zoekopdracht zet, dan kom je er niet uit...
Ik zie nu pas goed het verschil n.a.v. de plaatjes.
De mijne is ook 7.1 maar hier zitten een 5.1 speakerset bij.
De 9700 is 7.1 en wordt direct geleverd incl. een 7.1 speakerset dus +2 extra speakers t.o.v. de 9405.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:36

jefjef

learning by doing

Ik heb een TX-SR308 overgenomen van een teaker om toch een uit te proberen of een AV reciever wat is voor ons zonder dat ik vrouw en kinderen overspoel met ab's en aanwijzingen welke handelingen te doen voordat ze tv kunnen kijken...;) Nu heb ik mij Samsung PS51D8000 via de arc aansluiting aangesloten op de hdmi out van de av. De PS3, Horizonmoviebox en de QNAP op de hdmi in. Nu is het zo dat wanneer ik de AV uit doe automatisch ook de tv uit gaat en dat is wat ik niet wil, andersom gaat de tv alleen aan als de av ook aan staat. De setup die ik wil is eigenlijk dat de wanneer we TV kijken, PS3 spelen of content op de qnap kijken, dat alleen wanneer wij willen de AV aan doen om extra geluid bij te hebben. Hoe doe ik dat? welke schakeling moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 07:14
jefjef schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:44:
Ik heb een TX-SR308 overgenomen van een teaker om toch een uit te proberen of een AV reciever wat is voor ons zonder dat ik vrouw en kinderen overspoel met ab's en aanwijzingen welke handelingen te doen voordat ze tv kunnen kijken...;) Nu heb ik mij Samsung PS51D8000 via de arc aansluiting aangesloten op de hdmi out van de av. De PS3, Horizonmoviebox en de QNAP op de hdmi in. Nu is het zo dat wanneer ik de AV uit doe automatisch ook de tv uit gaat en dat is wat ik niet wil, andersom gaat de tv alleen aan als de av ook aan staat. De setup die ik wil is eigenlijk dat de wanneer we TV kijken, PS3 spelen of content op de qnap kijken, dat alleen wanneer wij willen de AV aan doen om extra geluid bij te hebben. Hoe doe ik dat? welke schakeling moet ik doen?
HDMI CEC uitschakelen, met dit protocol kunnen apparaten elkaar aansturen (en dus ook inschakelen/uitschakelen). Deze optie zit ergens in de instellingen van je Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

oke dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BJvanOmmeren schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:52:
[...]

Erg bedankt voor je hulp. Ook enig idee over m'n andere probleem of is dat een Onkyo 'feature' ?
Graag gedaan. Voor wat betreft het 2de probleem: heb je al geprobeerd om audio ingangen toe te wijzen via Setup --> 1. Input/Output Assign --> 5. Digital Audio Input of een van de andere submenu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
kraades schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:36:
Ik heb een HT-S9405THX set en zie dat er nu een HT-S9700THX is uitgekomen die qua uiterlijk hetzelfde lijkt te zijn.
Wie weet wat de verschillen zijn? Ik kan dit zo snel niet vinden op internet.
Wat staat hier: http://www.nl.onkyo.com/en/packages-312.html :?
HT-S9700THX 7.1-Channel Network A/V Receiver/Speaker Package

Unlock the Power of THX Theater-Reference Entertainment
HT-S9405THX 5.1-Channel Network A/V Receiver/Speaker Package

All-Purpose Home Cinema Package with High-Class Speakers
En dan nog kun je vergelijken: http://www.nl.onkyo.com/e...html?products=14712,27456

Hier zie je dat de 7.1 set o.a. wel de mogelijkheid heeft om een extra subwoofer aan te sluiten (7.2), wifi aan boord heeft en upscaling naar 4k biedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bedankt. Die link is helemaal compleet.
Ik kan ook 7.1 aansluiten en moet nog eens kijken of ik twee losse Onkyo speakers ook nog los kan aanschaffen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

HansH schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:11:
[...]

HDMI CEC uitschakelen, met dit protocol kunnen apparaten elkaar aansturen (en dus ook inschakelen/uitschakelen). Deze optie zit ergens in de instellingen van je Onkyo.
Ik ben bang dat bij mij toch ergens verkeerd om zit. Als HDMI control uitschakel dan juist gaan alle apparaten die ik heb aangesloten op de AV uit. Als ik deze aan op On zet dan juist niet.

Ik heb het nu zo:
Audio TV Out -------> Auto
LipSync ---------------> Enable
HDMI Control --------> On
Audio Return Ch ---> Auto
Powercontrol --------> On
TV Control -----------> On

Jammergenoeg gaat dus de tv alleen aan in deze setup als de av ook aan staat. De setup die ik wil is eigenlijk dat de wanneer we TV kijken, PS3 spelen of content op de qnap kijken, dat alleen wanneer wij willen de AV aan doen om extra geluid bij te hebben.

Kan iemand helpen, wat heb ik over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Ik ben in het bezit vd onkyo tx nr 535,

Nu vraag ik mijzelf het volgende af:

HDMI output vd onkyo is aangesloten op HDMI 2 (arc) van mijn Samsung smart tv.
Satelliet, ps4, ps3, mediaplayer zijn aangesloten op de HDMI ingangen vd onkyo.

Voor mijn spelcomputers en mediaplayer gebruik ik andere beeldinstellingen dan voor mijn satelliet kastje.
Nu is het zo dat wanneer ik van HDMI input switch op de onkyo dat de beeldinstellingen vd tv voor elke input hetzelfde zijn. Dus als ik switch van satelliet naar mediaplayer moet ik op de tv telkens de beeldinstellingen weer wijzigen.

Is hier geen oplossing voor?
Moet ik dan de apparaten weer gewoon rechtstreeks op de tv aansluiten zeker? Zodat zij elk hun eigen HDMI ingang hebben op de tv.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

invincible30 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:09:
..
Dus als ik switch van satelliet naar mediaplayer moet ik op de tv telkens de beeldinstellingen weer wijzigen.
...
Zie Setup --> 1 Input/Output Assign --> 1-1. Monitor Out. Zet Resolution van MAIN Monitor Out eens op "Auto" of "Through".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Anoniem: 284785 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 17:52:
[...]

Zie Setup --> 1 Input/Output Assign --> 1-1. Monitor Out. Zet Resolution van MAIN Monitor Out eens op "Auto" of "Through".
Deze opties staan er niet tussen zie ik.
Maar ik begrijp dat wat ik wil dus wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

invincible30 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:11:
[...]
Deze opties staan er niet tussen zie ik.
Maar ik begrijp dat wat ik wil dus wel mogelijk is?
Ik heb zelf een TX-NR636, dus wellicht zijn er verschillen in menu opties? Uit welke opties kan je wel kiezen? Of het mogelijk is weet ik helaas niet, maar het lijkt me toch van wel. Ik hoef iig niet handmatig te switchen naar een andere TV resolutie als ik content afspeel via mijn mediacenter pc of via mijn blurayspeler. Heb je al gekeken of je TV-settings er iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Anoniem: 284785 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:39:
[...]

Ik heb zelf een TX-NR636, dus wellicht zijn er verschillen in menu opties? Uit welke opties kan je wel kiezen? Of het mogelijk is weet ik helaas niet, maar het lijkt me toch van wel. Ik hoef iig niet handmatig te switchen naar een andere TV resolutie als ik content afspeel via mijn mediacenter pc of via mijn blurayspeler. Heb je al gekeken of je TV-settings er iets mee te maken hebben?
Ik zie dat de menu opties vd 535 verschillen met de 636.
Deze optie zit er dus niet op bij mij.
Ik moet dus telkens de tv weer op game modus zitten bij de ps4 :'(

Bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Oplossing kan zijn de Logitech Harmony.

Pagina: 1 ... 5 ... 40 Laatste