Toon posts:

Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 40 Laatste
Acties:

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Als ze de versterker hebben staan lekker met die versterker gaan luisteren naar de speakers.
Volgens mij moet die versterker al die speakers wel aan kunnen.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:48

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

mdaemen schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:35:
En natuurlijk zijn duurdere versterkers beter maar als deze ook voldoet doe ik het eerst een tijdje hiermee...
Dat lijkt me altijd de beste eerste stap. Eerst één component vervangen/kopen (bij deze dus de speakers) en dan kan je altijd nog verder gaan met vervangen als het niet bevalt en naar een receiver/versterker gaan kijken. Speakers kan je inderdaad beschadigen als je versterker gaat clippen, nu heb ik Onkyo niet heel hoog staan (NOFI), maar met normaal gebruik kan het eigenlijk niet verkeerd gaan. Dus geen disco gaan houden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:01
bandy schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:38:
iemand die ARC op de Onkyo TR-NX616 werkend heeft icm met een Sony Bravia (KDL-42W706B) .
Heb de Sony tv sinds kort maar krijg met geen mogelijkheid ARC werkend .Ik ben al diverse keren alle instellingen nagelopen en voor zover staat alles op zowel de Onkyo als de Sony goed ingesteld (Sony staat ingesteld op audiosysteem en audio uit ) .

Ik heb voor de zekerheid een nieuwe HDMI 1.4 kabel gekocht maar ook met deze kabel heb ik geen werkend ARC

Beide apparaten hebben ARC dus dan zou het toch moeten werken , of zijn hier uitzonderingen op ?
In de Sony handleiding staat dat je voor ARC de HDMI IN 2 aansluiting moet gebruiken. En op je Onkyo receiver moet je de HDMI OUT MAIN gebruiken voor ARC.

• mdaemen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06-2022
Ben ik niet van plan hoor..
FeaR schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:05:
[...]

Dat lijkt me altijd de beste eerste stap. Eerst één component vervangen/kopen (bij deze dus de speakers) en dan kan je altijd nog verder gaan met vervangen als het niet bevalt en naar een receiver/versterker gaan kijken. Speakers kan je inderdaad beschadigen als je versterker gaat clippen, nu heb ik Onkyo niet heel hoog staan (NOFI), maar met normaal gebruik kan het eigenlijk niet verkeerd gaan. Dus geen disco gaan houden.

• mdaemen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06-2022
Ik neem mijn versterker mee en zal eens gaan luisteren
The_12oach schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:52:
Als ze de versterker hebben staan lekker met die versterker gaan luisteren naar de speakers.
Volgens mij moet die versterker al die speakers wel aan kunnen.

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:45
ikweethetbeter schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:58:
[...]

In de Sony handleiding staat dat je voor ARC de HDMI IN 2 aansluiting moet gebruiken. En op je Onkyo receiver moet je de HDMI OUT MAIN gebruiken voor ARC.
Heb inderdaad de poorten(beide gelabeld met ARC) gebruikt die jij noemt , maar helaas wordt de Onkyo niet herkend door de Sony ;(

Heb onlangs zelfs een Highspeed HDMI (1.4) kabel ervoor gekocht met de wetenschap dat je deze nodig zou hebben voor ARC , helaas geen verschil ..

Ik baal der toch wel van , beide modellen hebben het en wil het daarom ook graag gebruiken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ARC werkt prima bij mij op een Onkyo TX-NR509 en Sony 50W828B. Gebruik het alleen niet :+

• ikweethetbeter
bandy schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:00:
Heb inderdaad de poorten(beide gelabeld met ARC) gebruikt die jij noemt , maar helaas wordt de Onkyo niet herkend door de Sony ;(
Jammer… Dat betekent een extra toslink kabeltje, en mogelijk synchronisatie problemen.

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:42
Heb mijn oude Onkyo (kaduk) vervangen voor een TX-NR535 en alles werkt perfect, is even wennen de oude werkte iets anders.

Het geluid moet ik uitzoeken, is nog niet helemaal mijn stand maar dat komt nog wel. Het enige waar ik mee zit is dat het beeld en geluid niet helemaal gelijk loopt.

Het geluid loopt iets achter en dat bij alle zenders (KPN Interactief), heb alles door gelopen maar kan dit nergens vinden.

Ook ben ik benieuwd of ik ergens een instelling kan aanpassen zodat de Receiver een bepaalde volume heeft als deze aangaat, en dat het niet een harde volume heeft.

• bandy
Jammer… Dat betekent een extra toslink kabeltje, en mogelijk synchronisatie problemen.
[/quote]

Ik heb een doorbraak ! . Heb ARC tussen de 2 apparaten werkend gekregen . Ik las verhalen dat sommige mensen problemen hadden met een AC Ryan Mediaspeler . Ik kan inmiddels melden dat ook een Eminent HD Mediaspeler voor problemen zorgt . Ik had de Mediaspeler op mijn Onkyo aangesloten en bij afgekoppelde speler werkt ARC , als ik vervolgens bij een werkend ARC de Mediaspeler weer aankoppel (die overigens gewoon uit staat ) krijg ik op de Sony de melding ''communicatie fout met audiosysteem'' .

Dus voor andere mensen die problemen ondervinden met ARC (i.c.m Onkyo ) probeer het ook eens met een ''basis'' opstelling .
Exorcist schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:01:
ARC werkt prima bij mij op een Onkyo TX-NR509 en Sony 50W828B. Gebruik het alleen niet :+
[quote]ikweethetbeter schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:02:
[...]

Werkt bij mij inmiddels ook prima en gebruik het wel ;)

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:21

Pierre

Van nature lui!

Ik heb zelf ook een AC Ryan maar heb geen problemen met ARC, had alleen wat rare dingen met lip-sync maar dat moest ik even aanpassen in mijn versterker

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 18:02
pietertie schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:12:
[...]

Wow, that escalated quickly... ;)
Maar nee, mijn vrouw 'wissel' ik niet in.
Vroeger keken we geregeld films, maar sinds de komst van 2 kids kijken we nog maar minimaal tv. En 9 van de 10 keer dat we kijken, liggen we in bed en kijken we een filmpje via netflix op de ipad.
Maar zouden de trillingen dusdanig erg zijn dat er apparatuur kapot kan gaan?
Moet je ook zittend plassen?

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 22:39
Bigfoot schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:18:
[...]

Moet je ook zittend plassen?
Je hebt toch een moment nodig om te 9-gaggen... jij?

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 14:37

MM99

That is the way I am!

Ik weet niet zeker of dit de juiste topic ervoor is, maar ik waag het erop.

Gisteren kreeg ik van mijn schoonvader twee speakers dat die had liggen. Hij had een cd-speler/radio-tuner gekocht (een Onkyo CS-535), maar had de speakers ervan niet nodig.

De speakers waar het om gaat is van het model Onkyo D-035 (pdf file).

Specs:
  • Type: 2-way bass reflex
  • Impedance: 4 Ω
  • Maximum input power: 40 W
  • Output sound pressure level: 83 dB/W/m
  • Frequency response: 50 Hz–50 kHz
  • Crossover frequency: 7 kHz
  • Cabinet capacity: 4.8
  • Dimensions (W ×H ×D): 137 ×234 ×230 mm (incl. grille and projection)
  • Weight: 2.3 kg
  • Speakers Woofer: 10 cm OMF cone type
  • Tweeter: 2.5 cm Ballanced Dome type
  • Terminal: Push-type
  • Grille: Detachable
  • Accessories: 1.8 meter speaker cable ×2, Cork spacer ×8
  • Others: Magnetic shielding
Nu heb zelf geen reciever en wil er graag één kopen. Ik vroeg me alleen wel af, kan ik willekeurig een (Onkyo) reciever kopen? Of moet ik ergens rekening mee houden? ik maakte mij beetje zorgen om de aantal Ohm.

Idee is dat ik op termijn een subwoofer bijkoop en weer alter twee betere boxen, dat ik dan deze twee als back-speakers ga gebruiken.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
MM99 schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:15:
Ik vroeg me alleen wel af, kan ik willekeurig een (Onkyo) reciever kopen?
Ja hoor, da's geen probleem.
Of moet ik ergens rekening mee houden? ik maakte mij beetje zorgen om de aantal Ohm.
Da's bij luidsprekers van dit caliber niet zo van belang :)
Idee is dat ik op termijn een subwoofer bijkoop en weer alter twee betere boxen, dat ik dan deze twee als back-speakers ga gebruiken.
Dat gaat helemaal goedkomen!

Nickname does not reflect reality

• MM99

MM99

That is the way I am!

Brad Pitt schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:19:
[...]

Ja hoor, da's geen probleem.

[...]

Da's bij luidsprekers van dit caliber niet zo van belang :)

[...]

Dat gaat helemaal goedkomen!
Thanks voor de snelle antwoord!

Ik hoef mij dus niet zorgen te maken dat ik de speakers opblaas of iets dergelijke doordat de receiver te sterk is?

• Brad Pitt
MM99 schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:22:
Ik hoef mij dus niet zorgen te maken dat ik de speakers opblaas of iets dergelijke doordat de receiver te sterk is?
Rechts op de receiver zit een grote ronde knop die draaibaar is waarmee je dat enigszins zelf in de hand hebt ;)

• MM99

MM99

That is the way I am!

Brad Pitt schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:26:
[...]

Rechts op de receiver zit een grote ronde knop die draaibaar is waarmee je dat enigszins zelf in de hand hebt ;)

Nu komt de vraag der vragen. Welke receiver zal ik nemen? Budget van ergens tussen 300 en 500 euro. Om eerlijk te zijn denk ik niet dat ik ooit meer dan 5.1 aansluiting ga hebben. Dus meer is er ook niet nodig, maar het mag wel.

Als input apparaten heb ik:
  • PS3
  • Humax HD recorder (van Ziggo)
Als digitale input gebruik ik / wil ik gebruiken
  • Netflix (Gebeurd nu met PS3, maar indien mogelijk wil ik het uitlaten)
  • Spotify
  • Streamen vanaf laptop, met PS3 Media Server (Gebeurd nu naar PS3)
  • Streamen met Popcorn Time
Het is geen heel groot probleem als sommige van deze functionaliteiten niet op kan, maar dan moet het wel mogelijk zijn om een Chromecast op aan te sluiten. Want dan kan ik de digitale input daarna toe steuren.

Als output apparaten:
  • Philips TV (1080p) met HDMI
  • HD Beamer (1080p) (ik ben de merk vergeten)
ik zag dat de Onkyo TX-NR636, maar ik weet niet of die beetje voldoet.

• Brad Pitt
MM99 schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:59:
[...]
ik zag dat de Onkyo TX-NR636, maar ik weet niet of die beetje voldoet.
Dat was dan ook het apparaat geweest dat ik had aangeraden ja, als je een Onkyo wilt. Is echt een alleskunner :)

Gebruik zelf een losse mediaplayer aangezien die in de meeste receivers/televisies zitten daar niet aan kunnen tippen. Geen idee hoe die van de 636 is :) Chromecast stop je toch in je tv?

[Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 15-12-2014 16:04]

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 08:57
MM99 schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:22:
[...]

Thanks voor de snelle antwoord!

Je kunt ook maximum volume instellen wat niet overschreden kan worden (heb zelf NR636 maar zal ongewtijfeld ook bij de andere receivers uit de Onkyo lijn zo zijn)

• MM99

MM99

That is the way I am!

Brad Pitt schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:01:
[...]

Dat was dan ook het apparaat geweest dat ik had aangeraden ja, als je een Onkyo wilt. Is echt een alleskunner :)

Gebruik zelf een losse mediaplayer aangezien die in de meeste receivers/televisies zitten daar niet aan kunnen tippen. Geen idee hoe die van de 636 is :) Chromecast stop je toch in je tv?
Als ik Chromecast aan TV aansluit, krijg ik dan wel geluid via receiver?

Ik heb nog wat op internet zitten zoeken en zo te lezen klinkt het prima. Deze week maar bestellen als kerst cadeau voor me zelf

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MM99 schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:52:
[...]

Als ik Chromecast aan TV aansluit, krijg ik dan wel geluid via receiver?

Ik heb nog wat op internet zitten zoeken en zo te lezen klinkt het prima. Deze week maar bestellen als kerst cadeau voor me zelf
Middels ARC, ja.

• MM99

MM99

That is the way I am!

Zo, de TX-NR363 besteld. Normaal gesproken komt die morgen binnen. Yeay.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn 509 begint nu toch wat kuren te vertonen. Verliest heel soms (één keer op een avond bij 4 uur gebruik) even stil (verliest audio sync) met sporadisch blauw beeld, dus ook HDMI compleet weg. Kan 'm eigenlijk niet missen, los van wat Onkyo er mee doet of wilt doen. Heb liever dat hij het nog een jaar goed uithoudt en dat ik daarna een andere set koop, sowieso.

• ikweethetbeter
Je kunt de ChromeCast in je tv stoppen, maar het is logischer om deze op je receiver aan te sluiten! Je receiver is de mediahub van je installatie. Zo kun je ChromeCast op je tv, maar ook op je beamer kijken!

• The_12oach

The_12oach

Wat mij opvalt de laatste tijd aan mijn 626 is dat de ventilator niet lijkt aan te gaan. Hij staat nu vanwege ruimtegebrek in een wat nauwere ruimte en hij kan hierdoor zijn hitte een stuk minder kwijt. En nu lijkt die fan ook gewoon niet aan te slaan.

Is er een manier om dit te testen?

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-04 14:14
Hallo allemaal,

Ik ben een eigenaar van de tx-nr636. Gisteren kreeg ik via de USB poort aan de voorkant geen mkv of dvd content afgespeeld. Ik heb bij een maatje de firmware update gedownload en nu geïnstalleerd. Echter het weekt nog steeds niet. Hij herkent wel de folders maar ziet daarna niks in de map.

Ik heb nu tijdelijk geen internet en heb zo veel mogelijk gezocht via mijn telefoon, alleen krijg ik het niet gevonden. Kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt.

Jos Huijsmans

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
jcj1982 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:00:
Hallo allemaal,

Ik ben een eigenaar van de tx-nr636. Gisteren kreeg ik via de USB poort aan de voorkant geen mkv of dvd content afgespeeld. Ik heb bij een maatje de firmware update gedownload en nu geïnstalleerd. Echter het weekt nog steeds niet. Hij herkent wel de folders maar ziet daarna niks in de map.

Ik heb nu tijdelijk geen internet en heb zo veel mogelijk gezocht via mijn telefoon, alleen krijg ik het niet gevonden. Kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt.

Jos Huijsmans
Dit kan helemaal niet toch? Muziek kan je wel afspelen. Video niet.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54

FREAKJAM

"MAXIMUM"

JohFraEl schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:20:
[...]

[Update voor lotgenoten:]
Gewoon proberen dan maar dacht ik.
Dus bij Customer Service Program op onderstaande link geklikt:

[...]

Vervolgens land kiezen (Netherlands).
Serienummer ingeven (16 digits) en symptomen selecteren:
  • Loss of sound experienced on all channels
  • Speaker indicator on display is not showing
  • "Now Initializing..." message on display is showing constantly
  • Network settings in Setup Menu is grayed out (unselectable)
De andere opties waren niet van toepassing.
Na het aanvinken van T&C agreement en 'Next' kreeg ik de volgende melding:

[...]

Dan komen de opties 'Cashback' of 'Repair'.
Gegevens invullen en submitten, bij Repair aangeven of je label en doos wil of alleen label.
Dat was het geloof ik, en nu maar wachten. 8)

[Update 11-12-2014]
Doos is gisteren gearriveerd, vandaag met receiver erin en label erop op laten halen door UPS voor reparatie.
Hier eenzelfde lotgenoot, dank voor je post. De mijne is tevens ongeveer 3,5 jaar oud, enkel heb ik een NR509. Ik kan hem laten maken, of ik krijg 100 euro cashback wanneer ik een nieuwe onkyo aanschaf.
Your TX-NR509 is eligible for this program.

Your TX-NR509 is eligible for a €100EUR / 85GBP / 1000kr SEK / 745kr DKK rebate, when you purchase one of the following models from an Authorized Onkyo Dealer.
Ik mag kiezen uit de volgende modellen:

TX-NR636
TX-NR737
TX-NR838
TX-NR1030
TX-NR3030
PC-SC5530

Ik heb een 5.1 setup, dus dan blijft er maar eentje over. (TX-NR535) en de laatste drie zijn trouwens gruwelijk duur :+ Wat is wijsheid? De NR535 nemen of laten maken? (Of geen Onkyo nemen). Een reparatie kan schijnbaar maanden duren en daar zit ik niet echt op te wachten. (Heb zowel HTPC als UPC box op mijn receiver aangesloten).

edit:
Ik heb de 535 maar besteld. Geen zin maanden te wachten op een reparatie. Bon en barcodes van het nieuwe model moeten ook naar Onkyo gestuurd worden. Dan gaan ze mijn receiver analyseren en dan wordt het geld teruggestuurd wat 5 tot 8 weken kan duren.. :'( Maar goed, beter als niks denk ik dan maar zo.

[Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 16-12-2014 21:51]

is everything cool?

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-04 14:14
Dacuuu schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:05:
[...]

Dit kan helemaal niet toch? Muziek kan je wel afspelen. Video niet.
Vreemd!
Ik kan hem ook op mijn netwerk aansluiten, komen ze zaterdag aansluiten.

Ik heb een nas server, wil je zeggen dat ik de films niet rechtstreeks kan kijken en dat er dus een mediaspeler tussen moet zitten ?

Grt
Jos

• Dacuuu
  • Nu online
jcj1982 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:26:
[...]

Vreemd!
Ik kan hem ook op mijn netwerk aansluiten, komen ze zaterdag aansluiten.

Ik heb een nas server, wil je zeggen dat ik de films niet rechtstreeks kan kijken en dat er dus een mediaspeler tussen moet zitten ?

Grt
Jos
Je kan hem aansluiten op je nertwerk, om gebruik te kunnen maken van online radio,spotify, en andere muziek diensten. Niet om film af te spelen. Daarvoor gebruik je bijvoorbeeld een mediaspeler.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:40
Maanden reparatie? Als je dit topic goed doorleest is het hooguit twee weken.

LinkedIn WoT Cash Converter

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

PcDealer schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:11:
Maanden reparatie? Als je dit topic goed doorleest is het hooguit twee weken.
makhiel schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:04:
Voor iedereen die denkt dat zn geduld op is:

TaDAAA 33 weken moeten wachten voor een reparatie aan mijn TXNR 808 met het HDMI probleem

en na heel veel mailen en extra rekeningen gekregen te hebben en genegeerd te zijn geweest door Onkyo custumer care.

Heeft met dank aan een medewerker van CE Repair Onkyo in al zijn wijsheid eindelijk besloten me een vervangende TXNR838 te sturen

Deze is inmiddels een week up and running (Pray Pray PRAY!!!!)

anyways echt ongelooflijke slechte service met een happy ending.
mr.DJ95 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:23:
Geweldige service van de Onkyo reparatie dienst, kortsluiting in m'n 414 en ligt nu al 2 maanden bij de reparateur. Winkel zit er achter aan voor me maar de vertegenwoordiger laat niks/vrij weinig horen.

Voor mij niet snel een Onkyo meer. Begint op Samsung te lijken.
Fuske schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:54:
Paar weken terug mijn receiver uit de ht-s6505 set opgestuurd ter reparatie. Het bekende hdmi board probleem.
Ik zie toch 2 flinke uitschieters anders de laatste 3 maanden en mensen praten over meerdere weken. Dus zo makkelijker vertrouw ik er niet op dat ik hem snel terug heb,

[Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 16-12-2014 23:23]

is everything cool?

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Klopt, ook gezien hoor. Het is gewoon een kwestie van geluk. Hoe dan ook wel goed van Onkyo dat ze het probleem erkennen en deze service bieden.

is everything cool?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Goed? Zoveel uitval, dan kun je niets anders meer dan erkennen (meer bekennen). Prettiger zou zijn als ze in de openbaarheid zouden treden wat deze problemen betreft om (deels) onwetende consumenten te informeren. Ik heb echt het idee dat vrijwel iedere Onkyo gemaakt in die periode defect is of zeker zal gaan zijn.

Zelf twijfel ik nog. Ik denk dat ik hem langzaam laat sterven en als de nood hoog is zelf de condensatoren vervang. Wil hem niet wekenlang kwijt zijn (het is sowieso een hel om het ding uit de kast te krijgen), en ik heb hem eerlijk gezegd na drie jaar afgeschreven. Of mijn volgende versterker voor in de woonkamer dan weer een Onkyo zal zijn is de vraag,

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dat hebben ze gedaan hoor. Zie URL. Ze geven aan tussen welke periode de modellen zijn gefabriceerd die last hebben van dit probleem, wat de symptomen zijn en wat de reden is van het defect. (defective network chip).
Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program

As part of our commitment to quality and customer service we have determined that a limited number of Onkyo Brand receivers manufactured between 2009 and 2012 may experience loss of audio or loss of network connection. This malfunction has been traced back to a defective network chip.

We deeply regret any frustration or inconvenience this situation may have caused.

To address the problem and help people who may have an Onkyo Brand receiver manufactured between 2009 and 2012 and affected by loss of audio or loss of network connection („Impacted Receiver“), Onkyo is launching a special Customer Care Program to remedy this issue.

is everything cool?

• MM99

MM99

That is the way I am!

Yeay! Ik heb vandaag mijn TC-NR636 binnen gekregen. Wat is dat ding groot!

Ik heb het net aangesloten en een software update uitgevoerd.
In het algemeen werkt het wel goed. Ik moet wel van alles instellen, zoals radio zenders.
Trouwens, even snel kon ik niet erg veel zenders vinden via de FM antennetje dat bij geleverd is, iemand een tip?

Voor de update vond ik de kleur beetje aan de bruine kant, maar na de update was het al iets beter, maar nog steeds zien de kleuren iets grouwer uit. Iemand een idee hoe dat komt?

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 14:28
FREAKJAM schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:22:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik zie toch 2 flinke uitschieters anders de laatste 3 maanden en mensen praten over meerdere weken. Dus zo makkelijker vertrouw ik er niet op dat ik hem snel terug heb,
Ik had hem bij de eerste reparatie binnen 3 weken terug van CE Repair (dus niet vanuit Onkyo zelf)
Echter was hij nog niet 100% gefixt dus moest hij weer terug.
Duurde toen echter 3 weken voordat er duidelijkheid was wat er zou gebeuren. Dat het 3 weken duurde had echter te maken met mijn eigen inzet, anders had het volgens mij nog veel langer geduurd. Heb zelf via twitter contact gezocht met Onkyo, toen ging pas sneller. Uiteindelijk op eigen aandringen een creditering ontvangen via de webshop waar ik hem had gekocht. En daar een nieuwe gekocht, geen Onkyo meer! Heb nu voor een kleine meerprijs een Yamaha RX-V775 gekocht werkt in alle opzichten beter als die wat ik had!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Heeft iemand al gehad dat zijn herstelde / vervangen HDMI board weer stuk is? of is dit echt een verbeterde versie?

euhmmmm

• Dacuuu
  • Nu online
Mijn 609 is dik 7 maanden weg geweest. Eerst naar zo'n repair toko, en na vele telefoontjes/mailtjes van mijn kant af een nieuwe Onkyo gehad via Onkyo zelf. En die werd dan geleverd door het bedrijf waar ik de aankoop gedaan heb. Het is dus helaas niet altijd binnen 3 weken geregeld. ;)

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Lees weer veel klachten hier over de kwaliteit en reparaties. Mijn eigen heeft ook nog problemen, maar 2 reparaties binnen de garantietermijn hebben het probleem niet opgelost. Na zoveel gedonder met iBood en CE Repair was ik er klaar mee en heb het er bij gelaten.

The Executer in "Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2"

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• PcDealer
Koop ontbinden: geld terug.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 10:51
The Executer schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:10:
Lees weer veel klachten hier over de kwaliteit en reparaties. Mijn eigen heeft ook nog problemen, maar 2 reparaties binnen de garantietermijn hebben het probleem niet opgelost. Na zoveel gedonder met iBood en CE Repair was ik er klaar mee en heb het er bij gelaten.

als iets na 3 reparaties binnen garantietermijn nog defect blijft, heb je recht op geld terug volgens mij...

• The Executer
  • Nu online
De receiver was na de 2e reparatie buiten garantie, CE repair gaf mij ook weinig kans op herstel. Mogelijk om de receiver later nogmaals in te nemen voor reparatie en zo te cashen, dat weet ik niet. Feit is dat ik er geen garantie meer op heb, dus kan nu toch niets meer beginnen.

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:48
The Executer schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:06:
De receiver was na de 2e reparatie buiten garantie, CE repair gaf mij ook weinig kans op herstel. Mogelijk om de receiver later nogmaals in te nemen voor reparatie en zo te cashen, dat weet ik niet. Feit is dat ik er geen garantie meer op heb, dus kan nu toch niets meer beginnen.
Gewoon via Onkyo zelf doen! Ze hebben de garantie van veel modellen verlengt tot 2018.
http://www.eu.onkyo.com/e...rvice-program-118747.html
http://forum.eu.onkyo.com...bc2ab3e67cde506fac297cdd1

Heb begin deze maand ook mijn receiver (TX-NR414 buiten garantie) aangemeld, had binnen 3 dagen de doos in huis en is dinsdag 9 december in Duitsland aangenomen voor reparatie.

[Voor 12% gewijzigd door AtomicWing op 17-12-2014 13:20]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• thesumer
  • Laatst online: 04-06 19:02
De afgelopen weken viel het geluid van mijn receiver de TX-NR809 steeds vaker uit, even uit en weer aanzetten verhielp het probleem weer voor een poosje maar de storing begon steeds vaker op te treden.
Via dit forum de link gevonden naar de site van ONKYO voor wat betreft de terugroep actie.

Afgelopen zaterdag ook mijn receiver (TX-NR809) aangemeld op de site van ONKYO en deze viel ook onder de terugroep actie. Gisteren de doos en label vanuit Duitsland ontvangen en vandaag is de doos met receiver weer opgehaald door UPS voor de reparatie. De reparatie wordt uitgevoerd door LetMeRepair Rhein-Main GmbH. in Obernburg. Ik ben benieuwd hoelang de reparatie gaat duren.

Thesumer

• The Executer
  • Nu online
Leuk, wil ik zojuist mijn receiver checken, ligt de pagina eruit :(. Vanmiddag werkte hij nog prima, alhoewel zeer traag (maar dat ligt mogelijk aan de bedrijfsproxy).

• MM99

MM99

That is the way I am!

Weet iemand hoe je Spotify kan luisteren zonder dat je tv aanstaat?

Als ik nu spotify aanstuur via mijn tablet op de NR636, en ik zet de TV uit, dan stopt de geluid ook.

Als de TV aanstaat, gaat de geluid wel over de boxen, want ik kan de tv geluid gewoon "muten".

Als ik Spotify aanzet zonder dat de TV aanstaat, dan schiet de TV van zelf aan.

• The Executer
  • Nu online
AtomicWing schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:14:
[...]

Gewoon via Onkyo zelf doen! Ze hebben de garantie van veel modellen verlengt tot 2018.
http://www.eu.onkyo.com/e...rvice-program-118747.html
http://forum.eu.onkyo.com...bc2ab3e67cde506fac297cdd1

Heb begin deze maand ook mijn receiver (TX-NR414 buiten garantie) aangemeld, had binnen 3 dagen de doos in huis en is dinsdag 9 december in Duitsland aangenomen voor reparatie.
Inmiddels is de site weer up. Zojuist receiver gecheckt maar komt helaas niet in aanmerking:
This unit does not need to be returned.Your unit is not exhibiting symptoms this program addresses. 

• Dacuuu
  • Nu online
MM99 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:28:

Als ik nu spotify aanstuur via mijn tablet op de NR636, en ik zet de TV uit, dan stopt de geluid ook.

Als de TV aanstaat, gaat de geluid wel over de boxen, want ik kan de tv geluid gewoon "muten".

Zet om te testen eens al je cec instellingen eens uit.

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 14:28
The Executer schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:45:
[...]

Inmiddels is de site weer up. Zojuist receiver gecheckt maar komt helaas niet in aanmerking:

[...]
Mijn type kwam eigenlijk wel in aanmerking, ik vond de website pas toen die de eerste keer bij CE Repair stond, toen dacht ik nog had ik hem maar via deze weg laten repareren. Echter toen ik hem de 2e keer moest terug sturen wou ik het dus doen via de site van Onkyo en viel hij opeens niet meer onder die regeling... :/
Wellicht wordt het serienummer gemarkeerd als zijnde "gerepareerd" wanneer hij al eens bij een ander reparatiepunt is geweest voor het probleem?
Hopelijk krijg je nog iets geregeld! Ik ben blij dat ik nu geen Onkyo receiver meer heb :+ Maar volgens mij hebben ze de nieuwere modellen wel verbeterd zoals ik lees op internet, tijd zal het leren.

• thesumer
MM99 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:28:

Het beste kan je proberen om in het HDMI menu de HDMI Regeling(RHID) uit te zetten. Dan gaan er geen apparaten meer spontaan aan en uit. :)

Thesumer

• The_12oach

The_12oach

Ik repost hem even misschien dat ie over het hoofd gezien is :P

Wat mij opvalt de laatste tijd aan mijn 626 is dat de ventilator niet lijkt aan te gaan. Hij staat nu vanwege ruimtegebrek in een wat nauwere ruimte en hij kan hierdoor zijn hitte een stuk minder kwijt. En nu lijkt die fan ook gewoon niet aan te slaan.

Is er een manier om dit te testen? Of wel te omzeilen dat hij continu draait. Dit lijkt mij nog prettiger zelfs.

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 11:50
Ik repost ook maar even,

Zit nog steed met dit probleem.
Ik heb via mijn Onkyo TX-NR626 in mijn slaapkamer 2 boxen aangesloten op zone 2 dit werkt verder goed,
alleen de balans is niet goed.
Iemand enig idee of ik de balans kan instellen voor de boxen van zone 2?
Zijn er aparte geluids instellingen voor zone 2 en waar vind ik die?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik zie dat er voor mijn receiver (TX-NR818S) een nieuwe firmware uit is, met Spotify Connect! Ik blij, vanavond meteen proberen :)

http://www.eu.onkyo.com/e...818-18-12-2014-82777.html

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• MM99

MM99

That is the way I am!

Dacuuu schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:46:
[...]
Zet om te testen eens al je cec instellingen eens uit.
thesumer schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:53:
[...]
Het beste kan je proberen om in het HDMI menu de HDMI Regeling(RHID) uit te zetten. Dan gaan er geen apparaten meer spontaan aan en uit. :)
Will do.

Ik kwam gisteren al achter dat ik zonder TV Spotify kan luisteren, maar werkt super krom. Zoals ik aangaf, als ik spotify aanzet terwijl de tv uitstaat, dan springt de TV aan. Als ik TV dan uitzet, gaat spotify ook uit en springt de reciever op de "TV\DVD" mode. Als ik dan weer spotify aanzet, dan gaat de tv niet aan, maar heb ik wel spotify geluid.

Je moet als de ware Spotify Aan (=TV schiet aan) > TV Uit (=Spotify uit) > Spotify Aan (=TV blijft uit). Dan werkt het.

Ik probeer wel zonder RIHD. Kijken wat dat oplevert. Wel jammer, want RIHD is wel handig... als het werkt.

• thesumer
F55 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:20:
Ik repost ook maar even,

Zit nog steed met dit probleem.
Ik heb via mijn Onkyo TX-NR626 in mijn slaapkamer 2 boxen aangesloten op zone 2 dit werkt verder goed,
alleen de balans is niet goed.
Iemand enig idee of ik de balans kan instellen voor de boxen van zone 2?
Zijn er aparte geluids instellingen voor zone 2 en waar vind ik die?
Ik heb het even voor je opgezocht in de gebruiksaanwijzing.
1. Op de AV receiver, druk op ZONE 2
2. Druk herhaaldelijk op de TONE van de AV receiver voor het selecteren van Bass, Treble, of Balans.
3. Gebruik -/+ voor het aanpassen van Bass, Treble of de Balans.

Sucses met het instellen. ;)

Thesumer

• F55
thesumer schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:21:
[...]

Ik heb het even voor je opgezocht in de gebruiksaanwijzing.
1. Op de AV receiver, druk op ZONE 2
2. Druk herhaaldelijk op de TONE van de AV receiver voor het selecteren van Bass, Treble, of Balans.
3. Gebruik -/+ voor het aanpassen van Bass, Treble of de Balans.

Sucses met het instellen. ;)
The Summer, bedankt voor je reactie , maar er gebeurt echt niets, ik kan alleen vinden dat ik op deze manier het volume kan regelen op pagina 69 van de nederlandse manual.
En dat werkt ook gewoon met de volume regelaar zone 2 indrukken en dan volume regelen.

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-05 07:37
F55 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:14:
[...]

The Summer, bedankt voor je reactie , maar er gebeurt echt niets, ik kan alleen vinden dat ik op deze manier het volume kan regelen op pagina 69 van de nederlandse manual.
En dat werkt ook gewoon met de volume regelaar zone 2 indrukken en dan volume regelen.
Of met de app..vooral handig als zone 2 uit de buurt van de receiver is.

• F55
Hageneis schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:30:
[...]

Of met de app..vooral handig als zone 2 uit de buurt van de receiver is.
De app gebruik ik ook en dat werkt inderdaad lekker als je in bed ligt, maar daarmee kan je alleen in zone 1 de treble, bass, center ch level en subwoofer level regelen zone 2 heeft helemaal geen geluids instellingen alleen de normale volume regeling.
Ik geef het op, het werkt verder best goed.

Bedankt voor je hulp.

[Voor 0% gewijzigd door F55 op 19-12-2014 12:16. Reden: taal fout]

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 13:27

JohFraEl

Slainte!

JohFraEl schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:20:
[...]

[Update voor lotgenoten:]
Gewoon proberen dan maar dacht ik.
Dus bij Customer Service Program op onderstaande link geklikt:

[...]

Vervolgens land kiezen (Netherlands).
Serienummer ingeven (16 digits) en symptomen selecteren:
  • Loss of sound experienced on all channels
  • Speaker indicator on display is not showing
  • "Now Initializing..." message on display is showing constantly
  • Network settings in Setup Menu is grayed out (unselectable)
De andere opties waren niet van toepassing.
Na het aanvinken van T&C agreement en 'Next' kreeg ik de volgende melding:

[...]

Dan komen de opties 'Cashback' of 'Repair'.
Gegevens invullen en submitten, bij Repair aangeven of je label en doos wil of alleen label.
Dat was het geloof ik, en nu maar wachten. 8)

[Update 11-12-2014]
Doos is gisteren gearriveerd, vandaag met receiver erin en label erop op laten halen door UPS voor reparatie.
Weer een kleine update:

Vandaag de receiver retour ontvangen via UPS! 8)
Totaal 8 dagen weggeweest dus oftewel 6 werkdagen, da's best rap.
Staat nu te acclimatiseren voordat ik 'm aansluit en test.

Op de bon van LetMeRepair Rhein-Main GmbH / Betreibsstätte Obernburg staat:
Error Code: Defektes elekrisches Bauteil / Modul (N)
Remedy Code: Austausch (A)
Section Code: Audioverabeitung (digital) (APD)
The Product has been repaired and tested by us and the following components have being exchanged:
Part 1B258584-1B Discription BAHDM-0684-1B Quantity 1
Your product hasbeen cleaned and tested in all funtions before being returned to you.
Die Prüfung des Gerätes nach VDE 0701/0702 wurde durchgeführt.
The LetMeRepairTeam thanks you for your patronage.
Men heeft dus het 'HDMI & Front HDMI Terminal PC Board BAHDM-0684-1B' vervangen. :*)
Tot dusver ben ik nog vrij optimistisch.
Zal nog even berichten of alles inderdaad weer goed werkt zoals men aangeeft.

[Update]
Alles werk naar behoren! Ik ben dik tevreden over de service en de uitgevoerde reparatie! d:)b

Winter | 1st T-net Review

• thesumer
F55 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:40:
[...]

De app gebruik ik ook en dat werkt inderdaad lekker als je in bed ligt, maar daarmee kan je alleen in zone 1 de treble, bass, center ch level en subwoofer level regelen zone 2 heeft helemaal geen geluis instellingen alleen de normale volume regeling.
Ik geef het op, het werkt verder best goed.

Bedankt voor je hulp.
Graag gedaan .
Jammer dat het bij jou niet werkt!

Thesumer

• thesumer
JohFraEl schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:44:
[...]

Weer een kleine update:

Vandaag de receiver retour ontvangen via UPS! 8)
Totaal 8 dagen weggeweest dus oftewel 6 werkdagen, da's best rap.
Staat nu te acclimatiseren voordat ik 'm aansluit en test.

Op de bon van LetMeRepair Rhein-Main GmbH / Betreibsstätte Obernburg staat:

[...]

Men heeft dus het 'HDMI & Front HDMI Terminal PC Board BAHDM-0684-1B' vervangen. :*)
Tot dusver ben ik nog vrij optimistisch.
Zal nog even berichten of alles inderdaad weer goed werkt zoals men aangeeft.
Ik ben benieuwd of alles bij jou weer naar tevredenheid werkt.
Die van mij is met gisteren richting Duitsland gegaan met UPS, afwachten hoelang het gaat duren zo met de kerstdagen voor de deur.

Thesumer

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Weet iemand heel toevallig nog wat de vereisten zijn bij deelname aan het "Customer Service Program"? Ik heb gekozen voor een rebate (Ik krijg €100 cashback) maar dan waren er een paar eisen waar ik aan moest voldoen, maar deze weet ik niet meer. Deze kreeg je nog te zien tijdens de wizard die je moest doorlopen op de website van Onkyo, maar ze hebben deze later niet naar me toegemaild. Wellicht zitten de instructies bij de doos van UPS (ook al kies ik voor een rebate, ik moet alsnog mijn oude Onkyo opsturen), maar ik heb de doos nog niet gehad van UPS.

Eisen die ik me nog kan herinneren: (en volgens mij waren het er 3)
  1. bon aankoop nieuwe receiver mee opsturen
  2. 2 barcodes meesturen (zowel links als rechts uit de doos snijden van de nieuwe receiver)
  3. x

is everything cool?

Anoniem: 637294

Google op: customer service program onkyo.
Dan zie je de EU link op de 3e plek..succes.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Waarom zou ik Googlen naar een link die ik tenslotte heb gebruikt om mijn defecte Onkyo aan te melden? Omdat ik mijn defecte Onkyo al aangemeld heb, kan ik de wizard niet voor een 2de keer doorlopen omdat mijn serienummer al geregistreerd staat in het service program. (Anders had ik de vraag ook niet gesteld hier op het forum) :+

[Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 19-12-2014 22:39]

is everything cool?

Je wilde toch die 3 eisen weten?
Die zijn op de Onkyo site te vinden..
Het is dat ik op het moment niet kan copy pasten.
Ik zal je waarschijnlijk verkeerd begrepen hebben.
Succes met wat je zoekt.

Edit:

1) Verify if your Onkyo Brand receiver is impacted

2)If you have an Impacted Receiver, decide how you prefer to address the issue

3)Send us your Impacted Receiver in a prepaid box and label that we will provide at no cost to you

Zo makkelijk dat google, echt...heb je geen wizard voor nodig.

[Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 637294 op 19-12-2014 22:54]

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dit deel had niet gehoeven...

Ik heb mijn Onkyo inmiddels al aangemeld via de deze website. Nogmaals, mijn Onkyo is al aangemeld. Tijdens deze wizard (step 1 t/m 4) kun je kiezen voor een reparatie of een rebate (je krijgt dan op basis van het defecte model wat je in het bezit hebt zoveel euro terug).

Tijdens de wizard die je moet doorlopen op de door mij eerder genoemde website kun je bij stap 2 aangeven of je (mits je Onkyo hiervoor in aanmerking komt) hem wilt laten repareren of dat je een nieuwe koopt. Je krijgt dan een rebate van zoveel euro van Onkyo. Wanneer je kiest voor een rebate somt Onkyo bij de 3de stap van de wizard op welke handelingen je moet uitvoeren wil je in aanmerking komen voor deze rebate (in mijn geval krijg ik een rebate van €100).

Zover ik me kan herinneren staan daar 3 vereisten, waarvan ik er 1 ben vergeten.
  • Bon aankoop nieuwe receiver opsturen
  • Beiden barcodes van de doos van de nieuwe receiver opsturen
  • -
Aangezien ik de retourdoos nog niet heb mogen ontvangen van Onkyo en de boel zo snel mogelijk wil regelen (actie geldt t/m 31 dec) vraag ik het hier voor de zekerheid omdat er vast meer mensen zijn die hun defecte Onkyo hebben geretourneerd én een nieuwe receiver hebben gekocht. Beetje onhandig van Onkyo om de meest belangrijke info niet mee te sturen in de bevestigingsmail.

[Voor 3% gewijzigd door FeaR op 20-12-2014 01:59]

is everything cool?

KNIP

Edit:
Excuus, voor deze vervuiling mods.
Ik zal em op negeer gooien en verder met mijn pre-kerst party gaan.

[Voor 71% gewijzigd door FeaR op 20-12-2014 01:59]

• Queenfanmichel
Heb sinds een aantal weken weer een Onkyo receiver de NR-TX535, alls werkt gewoon en het instellen ging ook redelijk goed. Was compleet anders dan mijn oude.

Maar heb zo af en toe dat het geluid weg is als ik tv kijk en aan het zappen ben, kijk ik op een zender is er niks aan de hand maar ga ik overschakelen naar een andere zender komt het voor dat er wel beeld is maar geen geluid.

Had hiervoor eerst een Pioneer gekocht maar die had defecte HDMI module, dan had ik zowel geen beeld als geluid. Hier heb ik gewoon beeld maar duurt het een tijdje voordat ik uiteindelijk wel geluid heb.

Vanavond heb ik er wel heel veel last van, bij iedere overschakeling naar een andere zender heb ik het probleem.

Ik weet niet of het ligt aan mijn kastje van KPN of aan de receiver.

Zijn er meer die dit probleem ook hebben????

[Voor 12% gewijzigd door Queenfanmichel op 21-12-2014 23:12]

• PcDealer
Heb je ook een mediaspeler aangesloten?

• Queenfanmichel
Die doet het ook, heb ook een Appletv erop aangesloten en ook hier duurt het een aantal secondes voordat ik geluid heb.

• PcDealer
Haal die er eens af.

• Queenfanmichel
Al geprobeerd geen verschil, verschillende HDMI kabels en poorten gebruikt.

Volgens Onkyo is dit vrij normaal.......

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:02
cactusman schreef op woensdag 17 december 2014 @ 08:27:
Heeft iemand al gehad dat zijn herstelde / vervangen HDMI board weer stuk is? of is dit echt een verbeterde versie?
Mijn TX-NR616 receiver was in augustus gerepareerd wegens een defect HDMI board, nu heb ik weer hetzelfde probleem. Deze keer via de link van een aantal posts terug opnieuw aangemeld (ik kwam in aanmerking). Vandaag heb ik een UPS retour sticker ontvangen.

Ik ben eens benieuwd. Ik ga uit van een garantie reparatie. Mocht ik ook maar 1 cent meer dan €50 moeten uitgeven, dan mogen ze hem verbranden en koop ik een Marantz :+

Van de ene kant hoop ik op hoge onkosten, heb totaal geen vertrouwen meer in deze Onkyo. Van de andere kant hoop ik ook op een reparatie.. Deze maand is al zo duur.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dus, als ik mijn Onkyo 509 aanmeld bij Onkyo alszijnde defect (hij vertoont soms kuren) kan ik kiezen voor 100 Euro "cashback" en hoef hem niet terug te sturen? Mits ik dan een andere versterker koop en de bon + serienummer van de doos overleg?

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-04 13:26
Heb nu een maandje de TX-NR636 in gebruik en dit is een enorme verbetering tov mijn oude Sony receiver.

Ik heb alleen een vraagje, kan deze receiver Component upscalen naar HDMI? Ik heb mijn Wii aangesloten maar hij geeft aan dat het beeld 480i of 576i moet zijn (beide formaten worden volgens mij door de Wii ondersteund.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Exorcist schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:20:
Dus, als ik mijn Onkyo 509 aanmeld bij Onkyo alszijnde defect (hij vertoont soms kuren) kan ik kiezen voor 100 Euro "cashback" en hoef hem niet terug te sturen? Mits ik dan een andere versterker koop en de bon + serienummer van de doos overleg?
Zelfs al kies je voor de cashback actie, dan moet je je oude alsnog terugsturen. (Ze gaan namelijk verifieren of hij daadwerkelijk stuk is en dan kan het nog 5 tot 8 weken duren alvorens het geld is teruggestort). Je moet inderdaad een bon + serienummers (je moet ze zowel links + rechts uit de doos snijden) mee opsturen. Er was nog een 3de vereiste, maar die ben ik vergeten, die wordt ergens genoemd bij de wizard bij stap 3.

Ik heb zelf mijn receiver vorige week woensdag aangemeld, maar de doos van UPS om hem retour te zenden heb ik nog niet mogen ontvangen. Welk model ga je nemen ter vervanging? Ik heb zelf de 535 gekozen, maar wellicht kan ik je aanraden om de 636 te nemen. (Die komt met Dolby Atmos plus hdcp 2.2)

is everything cool?

• ikweethetbeter
core_dump schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:22:
Ik heb alleen een vraagje, kan deze receiver Component upscalen naar HDMI? Ik heb mijn Wii aangesloten maar hij geeft aan dat het beeld 480i of 576i moet zijn (beide formaten worden volgens mij door de Wii ondersteund.
Ja, dat kan. En ik heb het ook werkend gehad met componenten video vanaf de Wii, met die speciale kabel die je daarvoor hebt moeten kopen. Echter, de Wii gaat soms (met sommige discs???) naar een andere resolutie en/of frequentie, of van interlaced naar progressive, waardoor je geen beeld meer hebt. Ik heb de Wii daarom maar via composiet op m'n Onkyo aangesloten, want dat werkt altijd, en mijn oude DVD speler is nu via componenten aangesloten (en dat werkt ook altijd).

Er gaat maar één kabel van mijn TX-NR636 naar mijn tv, en dat is een HDMI kabel, alle bronnen zitten op de receiver aangesloten.

• PcDealer
core_dump schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:22:

Staat in de handleiding:
PcDealer in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3"
PcDealer in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3"

• ikweethetbeter
@PcDealer: uit de vraag van core_dump blijkt dat hij al een poging heeft gedaan, of dat hij het helemaal zeker wil weten voordat hij een Wii component kabel aanschaft.

Zo'n kabel kost 10 tot 20 euro. Dat valt op zich mee, maar er is nauwelijks kwaliteitsverbetering te zien. Het is ook geen HD (Ready), maar slechts ED. En omdat er geen progressive scan ondersteund wordt, je toch geen films op je Wii gaat afspelen, en het bij de Wii meer om de gameplay gaat dan om de beeldkwaliteit, is mijn advies: niet doen, sluit je Wii met het meegeleverde kabeltje aan op een composiet aansluiting.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb het cashback formulier van Onkyo inmiddels ontvangen naar aanleiding van mijn defecte NR509.

Je moet het volgende regelen:
  • Cashback formulier invullen (duh).
  • Je defecte receiver opsturen (nogmaals duh).
  • Bon meesturen van aankoop nieuwe receiver.
  • Barcode labels uitsnijden van de doos van de nieuwe receiver. (Zowel links als rechts van de doos moet de barcode eruit gesneden worden, fotokopieen zijn niet toegestaan). Barcode moet zowel het serienummer plus UPC (proof of purchase) code bevatten.
Ik dacht dat er buiten de eerste 2 punten nog een verplicht punt was, maar daar had ik me dus blijkbaar in vergist. :X

[Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 24-12-2014 12:49]

is everything cool?

• thesumer
Vandaag mijn receiver weer terug ontvangen. Best wel vlot gedaan, 17 december opgehaald en 23 december gebracht dat is precies 1 week.
De reparatie die is uitgevoerd betrof het vervangen van de HDMI/netwerk print met partnummer 1B2485597-1D_TXNR809E, Description BAHDM-0797-1D_NR809.

Alles weer even opnieuw installeren en hopen dat het probleem nu de wereld uit is. :)

Thesumer

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Boekwerk in aanbouw (review) TX-NR609 : http://nl.hardware.info/p...productervaring-door-pjay

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• ikweethetbeter
Mooi stukje achtergrond info, Lip!

• bandy
Bedankt hiervoor . Zeer compleet en interessant stuk om te lezen :)

• thesumer
Een interessant stuk om te lezen, Goed bezig LIP!!

Thesumer

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Tnx :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Technisch inhoudelijk kloppend toch? Mocht dat niet zo zijn, heb ik graag feedback (uiteraard met onderbouwing) :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Lip schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 13:24:
Technisch inhoudelijk kloppend toch? Mocht dat niet zo zijn, heb ik graag feedback (uiteraard met onderbouwing) :)
Ik heb er snel even doorheen geskipped:

Klipsch is Amerikaans en niet Duits.

Tussen een voor- en eindversterker kan ook prima RCA, dat hoeft niet per se XLR te zijn.

Stukje over "speakerdraad" bij de bouwmarkt halen, let wel dat je dan geen CCA haalt bij bijvoorbeeld de Praxis.

"Speakerafstand tot de muur moet minimaal 60 centimeter zijn". Dat hangt van de speaker af en ook van het beoogde resultaat.

Stuk over dat een center speaker niet in een kast mag: Ook dat hangt af van de bouw van de speaker zelf en de afmetingen van het meubel.

De Onkyo terugroepactie waar je je serienummer in moet vullen op de site: de site is niet geheel correct. Er zijn modellen die volgens de site geen issue moeten hebben, maar die wel problemen ondervinden.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

ik ga er mee aan de slag, bedankt
FeaR schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 13:47:
[...]
Stukje over "speakerdraad" bij de bouwmarkt halen, let wel dat je dan geen CCA haalt bij bijvoorbeeld de Praxis.
Heb je dit serieus gezien of gelezen dat iemand dat heeft gedaan? :D Ik heb er gelijk ook bijgezet dat je geen netwerkkabel hiervoor moet gebruiken. :D

[Voor 85% gewijzigd door Lip op 26-12-2014 14:27]

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 21:52
Lip schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 13:49:
ik ga er mee aan de slag, bedankt

[...]

Heb je dit serieus gezien of gelezen dat iemand dat heeft gedaan? :D Ik heb er gelijk ook bijgezet dat je geen netwerkkabel hiervoor moet gebruiken. :D
Top! Moet nog wel het stuk vanaf de specs lezen maar op de tablet is dat mwhmwha, zal dus straks met additionele toevoegingen komen.

Ik lees het alsof ik niets van audio weet en dan valt mij het volgende op.

" Dolby Pro Logic IIz kwam er 2 kanalen bij hoge voor kanalen bij."

Wat is een discreet audio kanaal?

Wat is THD ?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Lip schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 13:49:
Is aan bod gekomen in enkele topics op GoT en HT Forum. Praxis heeft audiokabel te koop wat eigenlijk geen koper is maar CCA. Stukje verkeerde productomschrijving als het ware. Er is niets mis met kabel van de bouwmarkt, of welke kabel dan ook, als het maar van een goed materiaal is gemaakt. En CCA is dus aluminium met koperlaag wat de weerstand aanzienlijk verhoogt.

[Voor 4% gewijzigd door FeaR op 26-12-2014 15:57]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Freakie1NL schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 15:30:
[...]

Top! Moet nog wel het stuk vanaf de specs lezen maar op de tablet is dat mwhmwha, zal dus straks met additionele toevoegingen komen.

Ik lees het alsof ik niets van audio weet en dan valt mij het volgende op.

" Dolby Pro Logic IIz kwam er 2 kanalen bij hoge voor kanalen bij."

Wat is een discreet audio kanaal?

Wat is THD ?
noted :) en aangepast. ;) Ik dacht de je met CCA draad uitsluitend installatiedraad bedoelde. (snelle google search.)

Ik ga schaften, de meeste feedback is al verwerkt, plaatsing centrale luidsprekers ga ik ook nog verwerken, ik moet er alleen over nadenken hoe ik dat ga verwerken.

[Voor 20% gewijzigd door Lip op 26-12-2014 17:15]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Lip schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 17:01:
[...]
...plaatsing centrale luidsprekers ga ik ook nog verwerken, ik moet er alleen over nadenken hoe ik dat ga verwerken.
Weglaten of het algemeen houden dat het per speaker, opstelling, ruimte, et cetera verschilt en dat het daarbij ook nog eens af hangt van de smaak van de eigenaar.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

aangepast

Aanvulling van de terugroepactie is in de reacties te vinden. Geen ruimte meer voor in de productervaring. :(

* Lip needs more words

[Voor 101% gewijzigd door Lip op 26-12-2014 19:59]

• ikweethetbeter
OFC is een mythe. Het gaat om de diameter. 2,5mm2 gewoon koper geleidt beter dan 1,5mm2 zuurstofvrij koper. Ik heb mijn speakers dan ook met koperdraad met 2,5mm2 aders aangesloten. Dat kostte geloof ik 2,50 euro per meter.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

minimaal 2,5mmm2? aanhouden? (+dikker is beter tot op zekere hoogte)

[Voor 41% gewijzigd door Lip op 27-12-2014 11:28]

• ikweethetbeter
Ik heb OFC snoer met aders van 1,5 vierkante millimeter voor 2 speakers. Surround moest het met de meegeleverde snoertjes doen.

Toen ik (jaren geleden al) mijn speakers had opgewaardeerd, heb ik ook overal goed speakersnoer gebruikt. Gewoon koper, met aders van 2,5 mm2. Dat doet niet onder voor de 1,5mm2 kabels die ik al had. Sterker, ik dacht bij bepaalde cd's zelfs dat het gewone koper beter klonk.

Ik had altijd al ernstige bedenkingen bij de "door elfen bij maanlicht gesmede zilveren kabels", maar vanaf dat moment was ik voor mezelf overtuigd dat OFC niet heilig was, en dat (heel logisch) de diameter veel belangrijker is.

Ik zou minimaal 1,5mm2 aanhouden, en dikker is beter, en afhankelijk van het vermogen (100 echte Watts of meer) noodzakelijk. Ik denk dat voor mijn receiver (Onkyo TX-NR636) en speakers (Mirage, 100W continu) aders van 2,5mm2 voldoende is.
Pagina: 1 ... 4 ... 40 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee