De verschillen zijn vaak nihil, de GUI is anders, ziet er ouderwets uit dus er zal wel een langzamere processor inzitten of iets dergelijks? Ik zie dat de HT-RC630 ook geen Audyssey of iets heeft. Dus daar zal ook wel op bezuinigd zijn.
Maw. het is de budgetlijn van Onkyo met net wat minder features en een andere GUI (dat laatste geldt in ieder geval voor de receiver uit de packages)
[Voor 16% gewijzigd door Fuske op 06-11-2014 09:13]
Eens.Fuske schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:10:
Wat ik zover heb begrepen is dat de HT serie vaak wordt verkocht in pacakages, zoals de HT-S serie, daar wordt ook altijd een HT-R versie receiver mee geleverd.
Ok. Maar soms zijn de weggelaten eigenschappen dusdanig dat het verschil moeilijk uit te leggen is.De verschillen zijn vaak nihil, de GUI is anders, ziet er ouderwets uit dus er zal wel een langzamere processor inzitten of iets dergelijks? Ik zie dat de HT-RC630 ook geen Audyssey of iets heeft. Dus daar zal ook wel op bezuinigd zijn.
Maw. het is de budgetlijn van Onkyo met net wat minder features en een andere GUI (dat laatste geldt in ieder geval voor de receiver uit de packages)
Niet direct zeker of dit in dit topic hoort, maar ik probeer het gewoon.
Welke hulp dan ook wordt op prijs gesteld.
Ik heb een Onkyo AV-Receiver TX-SR508 met 2x Boston Acoustics A360 towerboxen.
Het probleem is dat de Bostons naar mijn mening een wat vlak futloos geluid produceren. Er lijkt een hoop helderheid ergens in de configuratie verloren te gaan. Ook de bas lijkt lang niet te zijn wat de Bostons zouden moeten kunnen produceren.
Wat ik ook probeer ik lijk dit niet op te kunnen lossen.
De aansluiting is als volgt:
Beide speakers zijn aangesloten op de Front L en Front R (rekening gehouden met + en -).
Apparaten, zoals mediaplayer (Mede8er MED600X3D) en TV (Sony Bravia KDL32R430) worden aangestuurd via HDMI.
Audiokabels zijn niet gebundeld met bijv. powerkabels en zijn niet langer dan 5 meter.
De TV wordt aangestuurd op component cbl/sat
De mediaplayer op component bd/dvd
Akoestiekfuncties lijken geen tot weinig verschil te maken, Pure Audio en Mono modi daargelaten uiteraard, maar deze modi zijn zeker geen verbetering en ook niet wenselijk.
Het ophogen van de level cal (+12db bijv.) resulteert tevens niet in een overdreven verbetering.
Iemand een idee, suggestie?
Ik heb het gezien, en dit is de "waarschuwing" op de Onkyo site:loekf2 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:56:
Mocht je het gemist hebben, de firmware update voor de 2014 modellen met Spotify Connect is uit.
Ik heb geen ervaring met Spotify op een receiver, ik heb mijn Onkyo TX-NR636 gisteren gekocht (voor €399 bij BCC, dankzij de laagste prijs garantie). Ik zie dit niet als een onverdeeld voordeel, Spotify zonder Apple / Android device is niet meer mogelijk. Klopt dat, of valt het nadeel in de praktijd wel mee? Heb je alleen een telefoon of tablet nodig om Spotify aan te zetten, of wordt er (min of meer) gestreamd vanaf je iPhone?
- Adds support of Spotify Connect
- Please download the Spotify Music app from the iTunes or Google Play store prior to installing this update.
- After installing this update, Spotify will no longer be able to be controlled through the receivers OSD menu.
- All control of the Spotify service will be done through the Spotify Music apps
Welke leuke features mis ik nog die de Onkyo niet heeft?
LAN is volgens mij alleen goed voor internet radio. Heb ik niet echt nodig dacht ik.
Waar is internet nog meer goed voor eigenlijk?
BT is leuk om even snel muziek af te spelen vanaf je mobiel. Kunnen ze beide.
Ik gebruik de versterker eigenlijk het meest om films mee te kijken.
En het is toch wel een koopje. Normaal 380 euro....
Wat is wijsheid? De Sony of deze Onkyo?
Iemand die meehelpt brainstormen?
Dat kun je toch wel zelf opzoekenrazoon schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:06:
Ik had eigenlijk de Sony STR-DN850 willen kopen. Die heeft de features die ik zou willen. LAN, Bluetooth, USB van voren...

Spotify, updates.LAN is volgens mij alleen goed voor internet radio. Heb ik niet echt nodig dacht ik.
Begin eerst eens de verschillen op te zoeken en waarom je een Onkyo overweegt. Dat neem ik tenminste aan omdat je hier reageert.Wat is wijsheid? De Sony of deze Onkyo?
Het is wat mij betreft zeker geen ramp dat je alleen nog via connect af kunt spelen, aangezien dat echt 10 x beter werkt als de standaard app op de receiver.ikweethetbeter schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:00:
[...]
Ik heb het gezien, en dit is de "waarschuwing" op de Onkyo site:
[...]
Ik heb geen ervaring met Spotify op een receiver, ik heb mijn Onkyo TX-NR636 gisteren gekocht (voor €399 bij BCC, dankzij de laagste prijs garantie). Ik zie dit niet als een onverdeeld voordeel, Spotify zonder Apple / Android device is niet meer mogelijk. Klopt dat, of valt het nadeel in de praktijd wel mee? Heb je alleen een telefoon of tablet nodig om Spotify aan te zetten, of wordt er (min of meer) gestreamd vanaf je iPhone?
Daarmee kon je eigenlijk alleen een playlist afspelen, maar shuffle enz werkte op de 609 in ieder geval niet.
Het kiezen van een nr doe je op bijvoorbeeld je ipad, maar het streamen gebeurd via de internetverbinding van de receiver.
Ik ben in ieder geval erg blij met deze update.
na wat 'doorgeworstel' van dit topic meldt ik mij hier met een vraag die 'aansluit' bij de HDMI-problematiek die ik al veel vaker gelezen heb.
Mijn TX-NR509 reciever begon ruim 1,5 jaar na aankoop heel langzaamaan kuren te vertonen. Bij het 'omswitchen' naar een andere bron eerst wel beeld en geluid, dan opeens de 'klik' van de versterker omdat de bron wegvalt (ook zwart beeld) en daarna weer wel beeld en geluid. Ook had ik een rare issue dat er soms geen geluid was even, en dan weer lange tijd wel...
Lang verhaal kort gemaakt: Bedrijf gebeld waar de reciever wegkwam, en toen hoorde ik pas van het 'Grote Onkyo HDMI-boards' debacle. En dat er zonder probleem naar gekeken ging worden door Onkyo.
Op 10 oktober mijn reciever dus langsgebracht, deze zou worden opgestuurd. Aangezien de 'piek' van de problematiek voorbij was (voorheen duurde het 3-5 weken voordat een reciever terug was) zou ik binnen 2 weken van ze horen. Na 3 weken toch maar gebeld: "Helaas nog niet binnen meneer, ik verwacht begin volgende week; dan bellen wij u" (dit zou begin van deze week zijn).
Vandaag maar gebeld waarom ik nog niets gehoord had. Kreeg nu collega aan de lijn die het 'moest uitzoeken'. Zonet het verlossende telefoontje...
"Sorry meneer, maar uw reciever is nooit bij Onkyo aangekomen; hij is een beetje kwijtgeraakt bij PostNL"...... Wij starten een procedure, maar hebben er eerlijk gezegd geen vertrouwen in dat deze weer überhaupt terug gaat komen... *shock"
En daar zit je dan, horende dat je - duur gespaarde - reciever dus gewoon kwijt is.
Ik kreeg wel meteen te horen dat een vervanging 'natuurlijk netjes geregeld wordt' maar ik vraag me af of meer mensen met dit 'bijltje' gehakt hebben.
Een vervanging klinkt leuk, maar de TX-NR509 voldeed prima eerlijk gezegd.
Weet iemand welke reciever qua mogelijkheden in de huidige line-up in aanmerking zou komen?
En of dat überhaupt wel een Onkyo 'zou moeten zijn'?
Onkyo heeft dit allemaal. Het enige dat de Onkyo mist is Apple Airplay, maar dat zul je niet missen als je bv een Airport Express of een Apple TV hebt, of als je geen Apple producten hebt.razoon schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:06:
Ik had eigenlijk de Sony STR-DN850 willen kopen. Die heeft de features die ik zou willen. LAN, Bluetooth, USB van voren...
De Onkyo TX-NR636 heeft naast BT ook bedraad LAN en wifi, onmisbaar voor internet radio, maar ook voor het via een app (iOS / Android) bedienen van je receiver.razoon schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:06:
LAN is volgens mij alleen goed voor internet radio. Heb ik niet echt nodig dacht ik.
Beide receivers leveren goed geluid. Bij films zijn ze beiden indrukwekkend. Bij pure hifi heb ik een lichte voorkeur voor Onkyo.razoon schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:06:
Ik gebruik de versterker eigenlijk het meest om films mee te kijken.
De Onkyo TX-NR636 is €399, ook bij bv BCC, als je ze wijst op de prijs bij Cool Blue.razoon schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:06:
En het is toch wel een koopje. Normaal 380 euro....
Ga eens luisteren met je favoriete BD's en CD's. Beiden zijn ze goed, en hoe ze met films klinken is meer afhankelijk van de speakers, dan van je keuze voor Onkyo of Sony.razoon schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:06:
Wat is wijsheid? De Sony of deze Onkyo?
Wat ik een heel groot voordeel vind van Onkyo, is dat deze alle signalen, dus ook de analoge, omzet naar Full HD (of zelfs UHD!!!), zodat er maar één kabel van je receiver naar je tv hoeft te gaan!
betekend dit dat de doorvoer van full HD footage van andere HDMI apparaten naar je tv (als die aan je versterker hangt ivm arc) maar 1080i kan zijn? of begrijp ik het verkeerd en hebben ze het over conversie van component naar hdmi oid?
op dit moment is de ht-s3505 namelijk erg goedkoop te krijgen dus het vervangen van de crappy philips immersive 5.1 'crashbak' (loop vast na anderhalve film) begint nu echt te jeuken

[Voor 40% gewijzigd door JoSchaap op 09-11-2014 12:24]
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Maar goed, je hebt geen type vermeld, dus er moet wel een Qdeo chip op zitten.
Zoals gezegd is dat puur gericht op Component en niet op HDMI. Wel de meest onzinnge feature ooit nu ik het zo lees. Switching is puur data in -> data uit. Dus handig als je op de TV slechts één Component In hebt zodat je de receiver dan als switch kan gebruiken. Maar wat het nut is van één uitgang en ook slechts één ingang op de receiverJoSchaap schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:20:
wat bedoelen ze bij de specs eigenlijk met: HDTV-Capable (720p/1080i) Component Video Switching (1 Input and 1 Output)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
- Ik kan de output van Spotify doorlossen naar mijn bestaande analoge versterker door de 'Zone 2 Line Out' uitgang te gebruiken?
- Hoe kan ik audio vanaf Windows 7 of 8.1 streamen naar dit apparaat? Via DNLA neem ik aan. Maar gebruik ik dan Windows Mediaspeler of iTunes, of moet ik aparte software op mijn Windows versies zetten?
Alvast bedankt. Met dit soort apparaten zijn de indrukwekkende specs nog geen garantie voor gebruiksvriendelijkheid. Ik verneem graag of de TX-NR535 aan de bovenstaande requirements voldoet!

http://www.receiverstore....tm_medium=pricecomparison
lijkt mij een betere investering dan een nieuwe philips HT(crash) set

[Voor 21% gewijzigd door JoSchaap op 09-11-2014 23:22]
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Op de tv is er niks aangepast (is een full HD Samsung tv, ondersteunt 1080p), op mijn HDD / DVD recorder is niks aangepast (geeft 1080i signaal op de HDMI uitgang.
Op de Onkyo receiver heb ik geen instelling aangepast, ik heb alleen de Spotify firmware upgrade geïnstalleerd.
Is dit een bekend probleem, en weten jullie een oplossing?
Even een update: Vandaag keurig een retourdoos en label van Onkyo ontvangen. Heb voor woensdagmiddag een pick up ingepland om de spulleboel op te laten halen door UPS. De receiver gaat naar het repair center in Duitsland. Ben erg benieuwd hoe lang dit in beslag gaat nemen.kpnsvn schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:35:
[...]
Inmiddels heb ik via de website van Onkyo de receiver aangemeld voor reparatie. .................
Fingers crossed, zal de updates hier nog delen.
Ik kan het geluid van de TV ook eigenlijk amper meer aan horen, dus hoop dat het in 2 weken gefixed kan worden...
Dune BD Prime 3.0 - 500gb | Denon AVR-X2400H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8
Hij is inmiddels alweer terug naar CE Repair, nadat de vorige keer het HDMI board was vervangen werken andere componenten nog niet naar behoren. Hij ligt momenteel alweer 2 weken daar en heeft de status "Wacht op info leverancier", nagevraagd wat dit betekend en het komt er op neer dat Onkyo een beslissing moet maken wat er mee gaat gebeuren. Dit zal in de meeste gevallen neerkomen op omruiling voor een zelfde of ander vergelijkbaar model of een creditering.
Ik vraag me af hoe lang deze beslissing op zich laat wachten...
Mijn geduld is echter al lang op aangezien het apparaat de eerste keer gewoon niet goed/compleet gerepareerd is.
F55 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:54:
Ik heb via mijn Onkyo TX-NR626 in mijn slaapkamer 2 boxen aangesloten op zone 2 dit werkt goed, maar een vraag, weet iemand of het mogelijk is de geluid instellingen van zone 2 in te stellen bv balans?
En zo ja waar ik die instelling dan kan vinden?
Nu afwachten welk bedrag dit is... aangezien het gaat om een receiver die niet los is te koop enkel in het pacakge. Destijds dit pakket gekocht (HT-S6505) voor (maar) €450,- deze was toen in de aanbieding. Huidige prijs €650.
Gisteren al contact gehad met het bedrijf en ze vermoeden dat ik voor een vergelijkbaar model moet gaan bijbetalen, ik vraag me echter af of dit wel mag! Enig idee iemand?
Dat begrijp ik. Heb gevraagd waar ik recht op heb, en de medewerker van het bedrijf zei dat dat een vergelijkbaar model zou worden. Toen hij echter zag dat het een receiver uit een package was zei hij dat ik misschien moest bij betalen dan.. Maar ik heb toch gewoon recht op een receiver met dezelfde specificaties?PcDealer schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:09:
Of crediteren of nieuwe uitzoeken. Maar de credit hoeft niet het oude bedrag te zijn wat bovendien ook nog een onderdeel (receiver) is van een pakket.
voor €90,- extra heb ik dan de RX-V775
Nou heeft de NR636 al erg goede reviews, mijn boxen zijn monitor audio RS8.
Zal ik genoeg hier aan hebben of zal ik toch de 737 moeten nemen dan? of zeggen jullie blijf gewoon bij die 809 want die is kwalitatief veel beter?
Wie weet of dit met de NR636 mogelijk is?
Of dat er misschien een night modus opzit?
Waarom wil je de 636? Mis je iets op je 809?eironman schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:31:
Even een vraagje aan jullie ik heb momenteel de TX-NR809 maar zit te denken aan een opvolger.
Zal ik genoeg hier aan hebben of zal ik toch de 737 moeten nemen dan? of zeggen jullie blijf gewoon bij die 809 want die is kwalitatief veel beter?
Een receiver uit de 800 serie is in principe beter dan een receiver uit de 600 serie. Maar omdat we inmiddels weer een paar jaar verder zijn, heeft de 636 meer features dan de 809. Qua video biedt de 636 bijvoorbeeld 4K ondersteuning.
Ik weet niet hoe goed jouw gehoor is, en ook niet hoe erg je de nieuwe features van de 636 nodig hebt. Mijn advies is niet upgraden, koop pas een nieuwe receiver als je een 4K televisie koopt. Maar als je goede redenen hebt om nu een 636 te kopen: hij klinkt ouderwets Onkyo-goed!
De 809 is een veel zwaardere versterker dan de 636 of de 737. De 809 kan over 5 kanalen ongeveer 110 watt uitpompen, dat zie ik de 6 of 7 nog niet doen. Zit ook een zwaardere voeding in volgens mij. Hij is sowieso al 8 kilo zwaardereironman schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:31:
Even een vraagje aan jullie ik heb momenteel de TX-NR809 maar zit te denken aan een opvolger.

Ik zou persoonlijk lekker de 809 houden. Ik heb zelf de 818 en bevalt mij prima.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik zou in jouw geval de NR636 alleen aanschaffen als je de beschikking wilt hebben over o.a. 4K ondersteuning, WiFi, Bleutooth, Dolby Atmos en DSD muziekbestanden afspelen. Je NR809 heeft 7.1 Tulp analoog audio-ingangen. Moderne versterkers hebben dat niet meer, dus let op wat je weg doet.eironman schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:31:
Ja, via de QSetup button op de remote kan on-screen bas- en trebleweergave worden ingesteld. Daarnaast is dit mogelijk via de Tone buttons op de receiver zelf. Ook heeft de 636 Dynamic Range Compression, een soort van night-modus als ik mij niet vergis.Steef_tweaker schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:21:
momenteel heb ik een reciever waar de bass niet te regelen is. Heel irritant dat dit alleen via de 4 standaard programmas zoals movie tv game etc kan.
Wie weet of dit met de NR636 mogelijk is?
Of dat er misschien een night modus opzit?
[Voor 37% gewijzigd door F0nz0 op 13-11-2014 19:15]
oke bedankt![b][message=43235926,noline]F0nz0 schreef op donderdag 13 november 2014 @
Ja, via de QSetup button op de remote kan on-screen bas- en trebleweergave worden ingesteld. Daarnaast is dit mogelijk via de Tone buttons op de receiver zelf. Ook heeft de 636 Dynamic Range Compression, een soort van night-modus als ik mij niet vergis.

Ik heb een tx-nr818.
Werkt Spotify connect wel fatsoenlijk?
In de audio instellingen van de Onkyo kan ik enkel kiezen tussen 4ohm of 6ohm. Neem ik dan het beste 6ohm? Wat is het verschil tussen 4ohm & 6ohm in de praktijk? Dat het ene luider zal zijn als het andere op hetzelfde volume niveau? En wat met bekabeling? Ik heb dunne koper lijnen dus de weerstand is sowieso al laag, maakt dit dan een verschil 4ohm of 6ohm?
[Voor 40% gewijzigd door PcDealer op 15-11-2014 18:47]
Anoniem: 482552
Receiver: Onkyo TX-NR626
TV: LG 42LM660S
Ik wou graag muziek luisteren (via bluetooth) tijdens het gamen (PS4). Ik weet dat dit in principe zou gaan met 'zone 2', maar ik had graag iets anders opgelost.
Wat heb ik nu gedaan; Ik heb gewoon de HDMI van mijn PS4 rechtstreeks aan mijn TV gehangen. Ik wou dan eigenlijk muziek door mijn boxen luisteren, en het gamegeluid via mijn TV, maar toch lukt dit niet.
Als ik mijn TV geluid opzet, gaat mijn Onkyo zich automatisch muten... Doe ik hem unmute dan springt het geluid mijn TV gewoon uit, en zegt hij dat hij het geluid afspeeld via externe speakers (Onkyo)... Enig idee wat ik hiermee kan aanvangen? Is het een instelling van de TV zelf of van de receiver?
Yep. Dat werkt prima via ios en ook via android.Stpan schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:24:
Met de 636 probeer ik mijn Deezer account op afstand te bedienen. Dat lijkt niet mogelijk, tenminste niet met de iOS app en ook niet met Android. Dat is op zijn zachts gezegd nogal lame, want wie gaat er nou met zijn afstandsbediening door duizenden nummers en albums heen bladeren?
Werkt Spotify connect wel fatsoenlijk?
Bij mijn philips tv kan ik onder geluid easylink uitzetten.Anoniem: 482552 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:18:
Vraagje/Probleempje.
Receiver: Onkyo TX-NR626
TV: LG 42LM660S
Ik wou graag muziek luisteren (via bluetooth) tijdens het gamen (PS4). Ik weet dat dit in principe zou gaan met 'zone 2', maar ik had graag iets anders opgelost.
Wat heb ik nu gedaan; Ik heb gewoon de HDMI van mijn PS4 rechtstreeks aan mijn TV gehangen. Ik wou dan eigenlijk muziek door mijn boxen luisteren, en het gamegeluid via mijn TV, maar toch lukt dit niet.
Als ik mijn TV geluid opzet, gaat mijn Onkyo zich automatisch muten... Doe ik hem unmute dan springt het geluid mijn TV gewoon uit, en zegt hij dat hij het geluid afspeeld via externe speakers (Onkyo)... Enig idee wat ik hiermee kan aanvangen? Is het een instelling van de TV zelf of van de receiver?
Daarmee loop het geluid gewoon via de tv speaker en word via de receiver een ander geluid weergegeven.
Waarschijnlijk heeft lg ook zo'n soort optie.
Voor de zekerheid: gebruik je dan de Onkyo app of de Spotify app?m@fkeez schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:41:
[...]
Yep. Dat werkt prima via ios en ook via android.
De spotify app, omdat je daarmee de mogelijkheden van spotify het beste kunt benutten.Stpan schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:47:
[...]
Voor de zekerheid: gebruik je dan de Onkyo app of de Spotify app?
De demo is niet overtuigend. Veel kakofonie van geluidseffecten, maar ik weet niet of ik dit zou kunnen onderscheiden van een normale 5.1 setup. De Atmos speakers klinken wat zacht. Dit is natuurlijk logisch, omdat ze niet mogen overheersen en het om een ander type speakers gaat t.o.v. de Fronts. Maar op 2,5 meter afstand wordt het lastig waarneembaar en dan moet het in mijn geval ook nog via het plafond worden weerkaatst, dat nog veel verder is en met wat absorptie. 2.4 Level Calibration in Setup biedt geen mogelijkheid om dit aan te passen.
Misschien dat de Atmos versie van TF Age of Extinction wat overtuigender is. Het probleem is ook dat DTS en DTS-HD tot nu toe altijd beter klonk dan DD en True-HD. Naar mijn ervaring althans, en dan met name DTS versus DD. Als binnenkort DTS-UHD zijn intrede doet, dan ben ik benieuwd welk formaat dan overleeft. En of mijn TX NR636 een firmware update daarvoor krijgt.

[Voor 12% gewijzigd door F0nz0 op 16-11-2014 21:35]

Dune BD Prime 3.0 - 500gb | Denon AVR-X2400H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8
Kan iemand de functie phase matching bass toelichten? Op het internet wordt er nauwelijks over gesproken.
http://www.whathifi.com/n...and-sound-quality-harmony
"They admit some more final tuning is required, but the product we hear shows definite promise, even though I'm less than convinced by the Phase Matching Bass technology used to give a loudness boost at low listening levels.
It does what they say – ie keeps out of the way of the midband, unlike most loudness circuits, which tend to thicken up all of the sound – but the bass it delivers is a bit overblown and leaden to these ears, and the amp sounds much better with the facility defeated."
[Voor 4% gewijzigd door F0nz0 op 19-11-2014 14:01]
Ik vond het bij lage volumes wel fijn alleen echt veel te veel bas bij hoge volumes. Ik heb er (nog) geen subwoofer aan hangen.
Wij hebben een grote open ruimte met een plafond van 6m hoog, de akoestiek is dus zeker niet optimaal. Kan Audyssey hiermee helpen? Volgens sommige websites alleszins wel.. Ik heb een Onkyo TX-SR607.
Ja, ik kan me voorstellen dat het niet zo goed zal klinken als het een open, kale hoge ruimte is..Tha Render schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:21:
Is het nog steeds aangeraden om de Audyssey microfoon te gebruiken? Sommige dealers zeggen dat dit 'rommel' is en dat je beter alles op het gehoor kan regelen, maar volgens mij doet die Audyssey wel wat meer dan gewoon wat afstand berekenen en cross over instellen?
Wij hebben een grote open ruimte met een plafond van 6m hoog, de akoestiek is dus zeker niet optimaal. Kan Audyssey hiermee helpen? Volgens sommige websites alleszins wel.. Ik heb een Onkyo TX-SR607.
Wat Audyssey betreft, je receiver heeft de (basis) 2EQ flavor wat niet echt "high end" is.
Vb geen correctie voor subwoofer, 3 meetpuntjes en basis-resolutie voor "satteliet" speakers.
Doch, IETS is mischien beter dan NIETS in dit geval. Gewoon eens proberen en evalueren.
Thanks, afgelopen weekend uitgeprobeerd, en het werkt uitstekend!m@fkeez schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:28:
[...]
De spotify app, omdat je daarmee de mogelijkheden van spotify het beste kunt benutten.
Heb Deezer nog per mail gevraagd of zij nog op korte termijn verwachten dat het mogelijk wordt om vanaf hun native iOS/Android app de native Onkyo onboard Deezer te besturen. Nog geen reactie. Maar de combinatie Spotify/Onkyo 636 is zeer gebruiksvriendelijk, precies waar ik op hoopte.
TaDAAA 33 weken moeten wachten voor een reparatie aan mijn TXNR 808 met het HDMI probleem
en na heel veel mailen en extra rekeningen gekregen te hebben en genegeerd te zijn geweest door Onkyo custumer care.
Heeft met dank aan een medewerker van CE Repair Onkyo in al zijn wijsheid eindelijk besloten me een vervangende TXNR838 te sturen
Deze is inmiddels een week up and running (Pray Pray PRAY!!!!)
anyways echt ongelooflijke slechte service met een happy ending.
Mits de TX-NR838 dan ook echt beter is dan de TX-NR808. Nu had die laatste niet de meest denderende versie van Audyssey maar je zit nu met AccuEQ welke niet overal even goed wordt ontvangen ten opzichte van de eerder genoemde Audyssey.makhiel schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:04:
anyways echt ongelooflijke slechte service met een happy ending.
Ook dat werkt niet voor iedereen. Ik geef spelen op au naturel de voorkeur en vanaf daar bijregelen op eigen gehoorikweethetbeter schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:12:
@FeaR: Gebruik de setup microfoon voor je eerste instelling, en stel daarna eventueel op je eigen gehoor bij.

Dat was niet de essentie van mijn post. Dat was meer dat mensen veelal blij zijn als ze een nieuw(er) en gelijkwaardig model krijgen, maar je gaat er niet altijd op vooruit.ikweethetbeter schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:12:
@FeaR: Gebruik de setup microfoon voor je eerste instelling, en stel daarna eventueel op je eigen gehoor bij.
@FeaR: Dat kan. Een nieuwer model heeft doorgaans meer (netwerk) opties, maar zaken zoals een analoge 5.1 / 7.1 invoer, s-video aansluitingen en een phono aansluiting zijn niet vanzelfsprekend.
Akoestisch gezien verwacht je dat een 636 niet minder is dan een ouder model uit dezelfde serie, zoals een 609. Maar die garantie heb je niet. Wil je die garantie wel, dan zul je zelf moeten gaan luisteren met je favoriete films en muziek.
dit weekend een 636 gekocht erg blij mee :-)
Heb dit topic vrijwel helemaal doorgelezen maar kan er maar niet op komen hoe ik het geluid van mijn tv via horizon upc box door de onkyo alleen maar op mijn tv krijg te horen.
vrijwel alles geprobeerd maar bij alle instellingen krijg ik het alleen maar door mijn luidsprekers te horen.
enige tips?
groet.
Ik heb de helpdesk van Deezer gemaild, en er zijn 'no immediate plans to control your Onkyo receiver from your Deezer App'.
Dus Spotify it is vanwege de betere interface met Onkyo (en andere externe apparaten).
Nu hebben we onlangs onze woonkamer opnieuw ingericht en mijn vrouw vond het tijd worden om alle apparatuur (tv, versterker, speakers, kortom alles) uit het zicht te plaatsen. Ik heb een kastje waarin bovenin de tv geplaatst kan worden en onderin is er ruimte voor versterker, etc.
Nu vroeg ik mij af of ik de subwoofer op z'n kant kan leggen, direct naast mijn versterker. Bovenop de sub wil ik graag een speaker leggen. Op de versterker komt de center te liggen en daarnaast de linksvoor.
Tevens staat er in het kastje een airport express, een powerline adapter en een NAS (die komt sowieso zo ver van de versterker vandaan te staan.
Mijn vraag: gaat de subwoofer voor problemen zorgen ivm magnetisme? Ik meen dat de sub magnetisch is afgeschermd, maar weet het niet zeker. Wat is jullie mening?
MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD | iPhone 6s | Synology DS213+
Kun je niet wisselen van vrouw? Een subwoofer op zijn kant in een kastje? Dan komt er e.e.a. toch niet meer helemaal tot zijn recht, los van de trillingen in die kast.pietertie schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:37:
Wat is jullie mening?
Je wilt dus het geluid van je Horzizon box niét via de Onkyo maar alleen op je TV horen? Dan volstaat toch het harder zetten van het TV volume en muten van het kanaal op je Onkyo?tinustattoos schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:29:
Olla.
dit weekend een 636 gekocht erg blij mee :-)
Heb dit topic vrijwel helemaal doorgelezen maar kan er maar niet op komen hoe ik het geluid van mijn tv via horizon upc box door de onkyo alleen maar op mijn tv krijg te horen.
vrijwel alles geprobeerd maar bij alle instellingen krijg ik het alleen maar door mijn luidsprekers te horen.
enige tips?
groet.
Kan me niet voorstellen dat je dit zo echt wilt instellen, dus ik zal er naast zitten denk ik
[Voor 55% gewijzigd door Exorcist op 26-11-2014 15:09]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
ik heb net gisteren ook zoiets meegemaakt op een Onkyo 609. Daar heette het iets van HDMI audio out ofzo wat aangezet moest worden.Exorcist schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:07:
Je wilt dus het geluid van je Horzizon box niét via de Onkyo maar alleen op je TV horen? Dan volstaat toch het harder zetten van het TV volume en muten van het kanaal op je Onkyo?
Kan me niet voorstellen dat je dit zo echt wilt instellen, dus ik zal er naast zitten denk ik
Als ik zo snel even in de manual kijk van de Onkyo 636 denk ik dat je bij 'hardware setup' - 'hdmi' in het menu even wat instellingen moet proberen...
Wow, that escalated quickly...Exorcist schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:07:
Kun je niet wisselen van vrouw? Een subwoofer op zijn kant in een kastje? Dan komt er e.e.a. toch niet meer helemaal tot zijn recht, los van de trillingen in die kast.

Maar nee, mijn vrouw 'wissel' ik niet in.
Vroeger keken we geregeld films, maar sinds de komst van 2 kids kijken we nog maar minimaal tv. En 9 van de 10 keer dat we kijken, liggen we in bed en kijken we een filmpje via netflix op de ipad.
Maar zouden de trillingen dusdanig erg zijn dat er apparatuur kapot kan gaan?
MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD | iPhone 6s | Synology DS213+
Als hij los staat en de ruimte heeft, zul je een mooie volle bass ervaren, zonder het 'gebonk'
Als hij weggewerkt staat en ook nog op zijn kant, is de kans heel groot dat je het gebonk krijgt en hem dan zachter zult instellen.
Subs hebben gewoon de ruimte nodig...
Uiteraard precies na m'n garantie periode.
Ik heb geprobeerd 'm te resetten, maar 't meest rare is nog, dat ik geen menu keuzes meer heb voor netwerk instellingen of firmware.
Wat ik ook probeer, ik heb maar vier keuzes in het menu. (Digital, Sound Source, Hardware en Zone).
Iemand een idee wat te doen? Open maken levert heel veel print platen op, maar weinig info

signature
Valt die niet onder customer care programma van Onkyo? Wellicht dat je em dan kan laten repareren.sparcle schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:14:
Mijn tx-8050 is compleet opgehouden met het doorgeven van geluid. Zomaar.
Ik heb geprobeerd 'm te resetten, maar 't meest rare is nog, dat ik geen menu keuzes meer heb voor netwerk instellingen of firmware.
Wat ik ook probeer, ik heb maar vier keuzes in het menu. (Digital, Sound Source, Hardware en Zone).
Iemand een idee wat te doen? Open maken levert heel veel print platen op, maar weinig info
Ik ben nog op zoek naar een soortgelijke versterker met AV ondersteuning.
Kunnen jullie me deze aanbevelen, of kan ik beter voor een ander type gaan?
De reviews die ik tot nu toe heb gevonden zijn allemaal positief.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Mijn versterker hield er ook net buiten de garantieperiode mee op. eerst geprobeerd bij de verkopende partij om te kijken of zij iets voor me konden betekenen. zij stuurde mij door naar CE Repair welke al meteen begon met je moet betalen.sparcle schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:14:
Mijn tx-8050 is compleet opgehouden met het doorgeven van geluid. Zomaar.
hierna heb ik het op de Onkyo facebook pagina gepost, prompt dezelfde dag nog reactie, of ik een doos nodig had om hem in te versturen en of ik wat gegevens via mail kon verschaffen. 2 dagen daarna had ik een doos binnen met een UPS label om hem terug te sturen, en hij is nu bij onkyo ter reparatie.
ik denk dus dat de beste weg die je kunt bewandelen is gewoon even een berichtje plaatsen op de Onkyo facebook pagina.
Battle.net ID: Nirrilith#2845
Wat ik me eigenlijk af vraag is of er mensen ervaring hebben met deze set in dit topic en wat die ervaringen zijn.
De reden dat ik over wil stappen is omdat ik niet alles meer aan kan sluiten op mijn speakerset die ik nu heb(een logitech z-5500 ). Wel wil ik natuurlijk dat ik met deze set erop vooruit ga, al denk ik dat, dat niet zo heel erg lastig is.
Een hekelpuntje is de passive sub, maar aangezien ik bijna tot nooit de mogelijk heb om het geluid echt hard te zetten, denk ik dat dit in mijn situatie geen ramp is.
Arghh! Ik wil geen facebook, maar blijkbaar moet 't publiekelijk, zodat ze reageren. Enfin. Ik ga 't oplossen.Nirrilith schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:09:
[...]
Mijn versterker hield er ook net buiten de garantieperiode mee op. eerst geprobeerd bij de verkopende partij om te kijken of zij iets voor me konden betekenen. zij stuurde mij door naar CE Repair welke al meteen begon met je moet betalen.
hierna heb ik het op de Onkyo facebook pagina gepost, prompt dezelfde dag nog reactie, of ik een doos nodig had om hem in te versturen en of ik wat gegevens via mail kon verschaffen. 2 dagen daarna had ik een doos binnen met een UPS label om hem terug te sturen, en hij is nu bij onkyo ter reparatie.
ik denk dus dat de beste weg die je kunt bewandelen is gewoon even een berichtje plaatsen op de Onkyo facebook pagina.
Thanks!!
signature
Heb deze set nu een paar maanden in gebruik en ben er tevreden over. Het is geen supersetje, maar dat moet je ook niet verwachten voor dat geld. Prima geluid in die prijsklasse.garriej schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:25:
Ik zit te twijfelen om een pricewatch: Onkyo HT-S3505 te kopen. Ik ben geen audiofiel, maar dat is wel duidelijk als ik naar zo'n simpel setje kijk.
Wat ik me eigenlijk af vraag is of er mensen ervaring hebben met deze set in dit topic en wat die ervaringen zijn.
De reden dat ik over wil stappen is omdat ik niet alles meer aan kan sluiten op mijn speakerset die ik nu heb(een logitech z-5500 ). Wel wil ik natuurlijk dat ik met deze set erop vooruit ga, al denk ik dat, dat niet zo heel erg lastig is.
Een hekelpuntje is de passive sub, maar aangezien ik bijna tot nooit de mogelijk heb om het geluid echt hard te zetten, denk ik dat dit in mijn situatie geen ramp is.
Het setje heeft alleen een beetje ruzie met mijn universele afstandsbediening. Maar weet niet of dat aan de set of de afstandsbediening ligt.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Heb de Sony tv sinds kort maar krijg met geen mogelijkheid ARC werkend .Ik ben al diverse keren alle instellingen nagelopen en voor zover staat alles op zowel de Onkyo als de Sony goed ingesteld (Sony staat ingesteld op audiosysteem en audio uit ) .
Ik heb voor de zekerheid een nieuwe HDMI 1.4 kabel gekocht maar ook met deze kabel heb ik geen werkend ARC
Beide apparaten hebben ARC dus dan zou het toch moeten werken , of zijn hier uitzonderingen op ?
Mijn vader heeft onlangs de Onkyo TX-NR636 gekocht en probeert hem nu te installeren. Er ging meteen al van alles mis, en nou is de taalinstelling op Engels gezet. Mijn vader wilt dit graag veranderen naar Nederlands.
Dus mijn vraag is, weet iemand hoe je de taalinstelling achteraf nog kan veranderen naar Nederlands?
Ik dacht, Home --> Setup --> 7. Hardware Setup --> 7. Initial Setup,maar daar kan geen taalinstelling worden gekozen.Dominiqueee schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:42:
Dus mijn vraag is, weet iemand hoe je de taalinstelling achteraf nog kan veranderen naar Nederlands?
Enige wat rest is een factory reset:
"How to reset:
1. While holding down CBL/SAT on the main unit (note that step 2 must be performed with this button pressed down).
2. Press ON/STANDBY on the main unit ("Clear" appears on the display and the unit returns to standby)"
Lijkt op het HDMI board probleem, ik zou zeggen RMA.DennusB schreef op zondag 30 november 2014 @ 18:10:
Mijn vader heeft met zijn ongeveer 1,5 jaar oude Onkyo het probleem dat hij opeens 9/10 keer geen geluid heeft als hij hem aanzet. Hij moet hem dan meerdere keren opnieuw aanzetten voor het werkt... bekend probleem?
Battle.net ID: Nirrilith#2845
Ik heb ze 10 dagen geleden ontvangen, nog niet getest verder.rimave schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 19:58:
Heeft iemand die aan de atmos actie heeft deelgenomen de speakers ook al binnen?
edit: laat maar! ik zie dat de audio lag bij de PS3 op optical een bekend probleem is, schijnbaar hebben ze dat met de PS4 heel goed weten op te lossen met hardware en software verbeteringen, heeft dus niks met de Onkyo HT-RC660 te maken

edit2: toch nog even een vraag: hoe kan de audio input mode veranderen van bijvoorbeeld het game kanaal? Het game kanaal heeft nu bij mij drie aansluitingen; hdmi, optical en analoog. Hoe kan ik nu switchen tussen die inputs met de afstandsbediening?
[Voor 27% gewijzigd door Soepstengel op 03-12-2014 20:45]
Desktop: Ryzen 3600 | 16 GB | Radeon RX 6800 | Asus MG279Q
Het is alweer een tijd geleden dat ik Rocksmith gebruikte op mijn Windows mediacenter, maar ik ondervond de minste audio lag als ik ASIO4All drivers toepaste.Soepstengel schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:23:
maar bij het spelen van Rocksmith (gitaar spel waarin je de noten aan moet slaan op het scherm) merk ik dat er behoorlijk wat lag zit tussen het aanslaan van de gitaar en het moment waarop het geluid uit de speakers komt. Nu weet ik dat dit deels met de digitale connectie heeft te maken, en ik zou de PS3 daarom ook analoog aan moeten sluiten qua geluid, maar ik vroeg me af of iemand misschien een geluids modus weet die het minste audio lag heeft? Of wellicht een andere oplossing?
Macht der gewoonte en de veronderstelling dat via Optisch beter geluid komt dan via HDMIFeaR schreef op donderdag 04 december 2014 @ 03:07:
Andere invalshoek; vanwaar de PS3 via HDMI én Optisch aansluiten? Makkelijkste is nog steeds alleen HDMI gebruiken aangezien daar beeld en geluid over heen gaan.

Op een PS3 heb je helaas niet echt de mogelijkheid om zelf drivers toe te passenF0nz0 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:26:
[...]
Het is alweer een tijd geleden dat ik Rocksmith gebruikte op mijn Windows mediacenter, maar ik ondervond de minste audio lag als ik ASIO4All drivers toepaste.

Desktop: Ryzen 3600 | 16 GB | Radeon RX 6800 | Asus MG279Q
HDMI met een berg meer bandbreedte dan optisch en dan de laatste beter? Alles behalve.Soepstengel schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:22:
[...]
Macht der gewoonte en de veronderstelling dat via Optisch beter geluid komt dan via HDMIProbleem blijft echter dat ik moet kunnen switchen tussen analoog en digitaal, heb het inmiddels gevonden via een verstopt menuutje, wel vervelend dat ik dat elke zo moet doen inplaats van via knopje op de afstandsbediening, maar ach!
Maar heb je die lag ook nog als je alles gewoon via HDMI laat lopen? Kan me voorstellen dat het dan beter in synch is aangezien de console dan niet hoeft te splitsen.
We kijken tv via telfort glasvezel via een Amino box via HDMI naar de Onkyo en dan via HDMI naar de tv.
Sinds een paar week krijg ik nu groene ruis en groene strepen op het beeld en kan er niet vanaf komen.
De Amino direct aansluiten op de TV geen problemen, via de Onkyo een dvd bekijken en via de versterker een pc/laptop aansluiten en een filmpje kijken ook geen probleem alles ook via HDMI.
HDMI kabels wisselen of vervangen hielp ook niet ook andere HDMI poorten hielp ook niet.
Ik heb geen flauw idee wat er nu aan de hand kan zijn.
Optical is (zoals hierboven al staat) beperkt. Bandbreedte is volgens mij 1,5 Mbps, waardoor formaten als Dolby TrueHD en DTS-HD niet kunnen worden doorgevoerd. Wel via HDMI. Optisch heeft zijn beste tijd wel gehad; leuk voor oudere consoles bijv. die niet anders kunnen worden aangesloten, maar meer niet. Scheelt ook nog een kabel en switchen van inputSoepstengel schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:22:
[...]
Macht der gewoonte en de veronderstelling dat via Optisch beter geluid komt dan via HDMIProbleem blijft echter dat ik moet kunnen switchen tussen analoog en digitaal, heb het inmiddels gevonden via een verstopt menuutje, wel vervelend dat ik dat elke zo moet doen inplaats van via knopje op de afstandsbediening, maar ach!

Heb zojuist een support-request gestuurd via de website met opgave van het serienummer:
Nu lees ik dat je ook via de website voor reparatie kan aanmelden:Issues Onkyo receiver failing HDMI board:
1. No sound
2. No network available (gray in the menu)
3. No Firmware update (gray in the menu)
4. No USB connection (fixed to 'Start Initializing')
5. Not regularly (HDMI) image
6. Remote Configuration is not accessible (gray)
Heb je daar nog een link van of is dat gewoon via Customer Service Program?kpnsvn schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:35:
[...]
Inmiddels heb ik via de website van Onkyo de receiver aangemeld voor reparatie. Je kon kiezen tussen receiver inleveren en cashback of reparatie. Heb gekozen voor het laatste, zou nu binnen 7-10 werkdagen (2 weken in totaal) een doos en label moeten ontvangen om deze terug te sturen naar service center, waar de HDMI board wordt gerepareerd.
Dus lijkt erop dat ze voor dit probleem wel degelijk aangesproken voelen en verantwoordelijkheid tonen.
Fingers crossed, zal de updates hier nog delen.

Ja dus!

Juist voor die laatste handelingen zou ik graag ARC werkend zien tussen mijn Onkyo TR-NX616 en Sony KDL-42W706B .Helaas vandaag nog een teleurstellende email van Sony support gehad met daarin een verwijzing naar de handleiding ( alsof ik die zelf nog niet heb gelezen ) .Ik ben nu al een tijdje aan het rotzooien maar heb het helaas nog niet werkendExorcist schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:06:
[...]
Optical is (zoals hierboven al staat) beperkt. Bandbreedte is volgens mij 1,5 Mbps, waardoor formaten als Dolby TrueHD en DTS-HD niet kunnen worden doorgevoerd. Wel via HDMI. Optisch heeft zijn beste tijd wel gehad; leuk voor oudere consoles bijv. die niet anders kunnen worden aangesloten, maar meer niet. Scheelt ook nog een kabel en switchen van input

[Update voor lotgenoten:]JohFraEl schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 17:57:
Heb ook een TX-NR609 met het HDMI-board probleem. Gekocht in juni 2011 bij foka.![]()
Heb zojuist een support-request gestuurd via de website met opgave van het serienummer:
[...]
Nu lees ik dat je ook via de website voor reparatie kan aanmelden:
[...]
Heb je daar nog een link van of is dat gewoon via Customer Service Program?
^^ Ja dus!
Gewoon proberen dan maar dacht ik.
Dus bij Customer Service Program op onderstaande link geklikt:
Vervolgens land kiezen (Netherlands).To determine if your Onkyo Brand receiver is an Impacted Receiver and thus eligible under this Warranty Extension Program please click here
Serienummer ingeven (16 digits) en symptomen selecteren:
- Loss of sound experienced on all channels
- Speaker indicator on display is not showing
- "Now Initializing..." message on display is showing constantly
- Network settings in Setup Menu is grayed out (unselectable)
Na het aanvinken van T&C agreement en 'Next' kreeg ik de volgende melding:
Dan komen de opties 'Cashback' of 'Repair'.Your TX-NR609 is eligible for this program.
Gegevens invullen en submitten, bij Repair aangeven of je label en doos wil of alleen label.
Dat was het geloof ik, en nu maar wachten.

[Update 11-12-2014]
Doos is gisteren gearriveerd, vandaag met receiver erin en label erop op laten halen door UPS voor reparatie.
[Voor 3% gewijzigd door JohFraEl op 11-12-2014 21:41]
De site is ook niet zaligmakend. Kennis van HT Forum heeft een Integra DHC-80.2 (pre/pro) met HDMI-problemen. Via het serienummer meldt de site vrolijk dat zijn device de extended garantie tot 2018 niet nodig zou hebben. Voor mij wel een eerste HDMI-board probleem op een pre/pro. Dacht altijd dat de eindtrappen de boosdoener waren voor overhitting, maar alleen Audyssey XT32 kan dus al genoeg zijn...JohFraEl schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:20:
[...]
Dat was het geloof ik, en nu maar wachten.
Ik heb al enige tijd een onkyo tx-nr 616 staan zonder luidsprekers.
Nu heb ik de volgende luidsprekers op het oog om te gaan beluisteren.
Kef R300
Kef ls50
Paradigm studio 20
Monitor audio gx100
Elac BS 403
Chario Delphinus
Triangel esprit titus ez
Nu sprak ik een medewerker van hobo hifi die adviseerde me er ook een andere versterker bij te nemen die match met deze klasse luidsprekers.
Ook sprak een medewerker van stassen Venlo die vertelde me dat mijn versterker weliswaar een wat ouder model was maar daarin tegen een goede versterker.
Wat moet ik nu geloven ?
En natuurlijk zijn duurdere versterkers beter maar als deze ook voldoet doe ik het eerst een tijdje hiermee ( wat volgens de verkoper van hobo hifi niet verstandig was omdat dit mogelijk de luidsprekers schade kan toe doen )
Wie kan mij onafhankelijk wijze raad en goed advies geven ?
Hoe betrouwbaar zijn de op papier specificatie van deze versterker?
Met vriendelijke groet
Maykel Daemen

Ik prijs het dat Stassen de Onkyo niet afkraakt als je kijkt naar hun portfolio. Zij verkopen ook Onkyo. Mogelijk is die prijsklasse niet interessant en verkopen ze liever jou de speakers? Gezien de prijzen verwacht ik dat ze liever meerdere speakers verkopen met meer marge onder de streep.