Anoniem: 623983

Sinds vorige week ben ik eigenaar van een TX-NR636. Het afgelopen weekend het apparaat in gebruik gesteld met aangesloten een UPC settop box en een HTPC. Alles functioneert vooralsnog naar behoren, al moet ik me nog even behelpen met Stereo sound (we verhuizen in november naar onze nieuwe woning en daar sluit ik alle speakers aan).

Het enige probleempunt is de 'Netwerk verbinding test'. De test blijft steken bij de 'Internet service test'. Streaming diensten kan ik wel openen, dus een internet verbinding is er wel degelijk. Dit blijkt ook wanneer ik het netwerkverkeer van mijn router in de gaten houd. Bij de 'internet service test' zie ik ook geen enkel verkeer afkomstig van mijn receiver.
Het bijwerken met de meest recente firmware (10/9/2014) levert niet een verbetering op dit punt.

Ondanks dat er dus wel een internetverbinding is ben ik nieuwsgierig of anderen ook problemen hebben met de interne netwerktest.

Ik lees graag jullie reactie.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56
Dhcp of statisch?

LinkedIn WoT Cash Converter

Vooralsnog alleen met DHCP geprobeerd, maar zal vanavond ook via een statisch adres een poging doen.

(Tijdens de netwerk test zie ik geen enkel pakketje voorbij komen in de monitoring tool van de router)

• jvh1234
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-03-2021
jvh1234 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:20:
Vorige week heb ik de Onkyo 636 gehaald, tot op heden erg tevreden.

Ik ben echter een complete noob op dit gebied, alle hulp m.b.t. onderstaande is daarom welkom:

Op dit moment heb ik mijn TV aangesloten op de versterker, mijn PS4 op de versterker en via HDMI out naar de TV. Daarnaast wil ik mijn Apple TV nog op gelijke wijze verbinden.

1) Is dit de beste manier, of is het net zo makkelijk om mijn PS4 direct aan te sluiten op mijn TV (al dan niet met optische kabel naar versterker)? Ik moet nu namelijk steeds zowel het TV-kanaal als het versterkerkanaal wisselen.
2) Wat als ik bijvoorbeeld muziek wil luisteren via bluetooth en gelijktijdig mijn PS4 wil gebruiken?
3) Bluetooth heeft vaak een lange tijd nodig om te connecten en valt regelmatig weg. Is dit een bekend probleem / zijn er wellicht oplossingen?
Inmiddels alles gefixt door via ARC aan te sluiten. Ik kan nu echter het bluetooth kanaal niet inschakelen zonder de TV aan te hebben staan (afstandsbediening van de TV zet automatisch ook de versteker uit). Is daar een oplossing voor?

Ook bij een statisch IP adres faalt de netwerk test bij de internet service controle. Evenals bij de DHCP situatie zie ik geen verkeer afkomstig van het IP adres langs de router. Dit lijkt me toch een firmware fout.

Kan iemand voor mij bevestigen of de netwerk test goed functioneert?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 07:29
Nog niet gepost hier, waarom is dit nou weer US only ?

http://www.avsforum.com/f...ranties-until-2018-a.html
08/19/2014 Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program

As part of our commitment to quality and customer service we have determined that a limited number of Onkyo Brand receivers manufactured between 2009 and 2012 may experience loss of audio or loss of network connection. This malfunction has been traced back to a defective network chip.
We deeply regret any frustration or inconvenience this situation may have caused.
To address the problem and help people who may have an impacted receiver, Onkyo is launching a special Customer Care Program to remedy this issue for those receivers that may be affected by this loss of audio/network connection issue. This program has three steps:
1. Verify if your Onkyo receiver is impacted
2. Decide how you prefer to address the issue
3. Send us your receiver in a prepaid box and label that we will provide at no cost to you
As part of this program we are also extending our standard limited warranty period to cover this issue for affected receivers through December 31, 2018. All other terms, conditions and limitations of the original limited warranty shall continue to apply for the duration of the original standard limited warranty.
Importantly, please note that the loss of audio/network connection issue will not result in harm to any connected components or speakers since the issue is contained to a single element within the affected receivers.
To determine if your receiver is eligible under this Customer Care Program please click here
Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program for US and Canada customers
We thank you for your loyalty!
Onkyo again apologizes for any inconvenience this may cause and will provide this repair as expeditiously as possible.
Ik dacht dat Onkyo receivers last hadden van oververhitte caps en delaminatie van de HDMI ICs op het processor board PCB, maar hier wordt over een netwerk chip gesproken.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• loekf2
In other news....

De Dolby Atmos update voor TX-NR636/637/838 is online.

Ik heb geen verstand van speakers (...) maar wat ik er van begrijp is dat Dolby Atmos extra speakers vereist voor de optimale "experience":

- Speakers in het plafond (height speakers) .... of
- Up-firing speakers in feitelijk je surround (5.1). Betekent dus dat er 2 snoer-paren naar die satellites/speakers gaan. Een voor forward firing (normale) speakers and een voor de naar boven "vurende" speakers. Idee is dan via reflectie naar het plafond het klinkt alsof het geluid vanuit het plafond komt.

Op de Onkyo gaan deze extra 2 speakers in je HEIGHT/BACK aansluitingen.

Ik zie wat extra modes in de handleiding, oa een Atmos mode en Dolby Surround mode. Niet 100% duidelijk wat ie doet als je een Atmos stream naar je receiver stuurt en je traditionele 5.1 speakers hebt.

Atmos is het nieuwste speeltje van Dolby.... er is tot nu toe EEN Blu-ray release (Transformers 4) met een Atmos track.

[Voor 2% gewijzigd door FeaR op 07-10-2014 11:10]

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een (wat oudere) TX-SR607 die het altijd goed heeft gedaan. Alleen nu gezeur met geen beeld bij het aansluiten van een Wii via component op IN2. Alles ingesteld en gisteren werkte het. Vanochtend Wii op een ander stopcontact aangesloten en nu krijg ik geen beeld meer (wel geluid).
Andere apparaten via HDMI werken wel gewoon, Wii direct op de tv werkt ook, Setup microfoon aangesloten en opnieuw instellen gaf geen oplossing. Het On Screen Display krijg ik ook met geen mogelijkheid op de tv te zien.
Iemand nog ideeën?

• shejaidon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-03 20:23
loekf2 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:25:
In other news....

De Dolby Atmos update voor TX-NR636/637/838 is online.

Ik heb geen verstand van speakers (...) maar wat ik er van begrijp is dat Dolby Atmos extra speakers vereist voor de optimale "experience":

- Speakers in het plafond (height speakers) .... of
- Up-firing speakers in feitelijk je surround (5.1). Betekent dus dat er 2 snoer-paren naar die satellites/speakers gaan. Een voor forward firing (normale) speakers and een voor de naar boven "vurende" speakers. Idee is dan via reflectie naar het plafond het klinkt alsof het geluid vanuit het plafond komt.

Op de Onkyo gaan deze extra 2 speakers in je HEIGHT/BACK aansluitingen.

Ik zie wat extra modes in de handleiding, oa een Atmos mode en Dolby Surround mode. Niet 100% duidelijk wat ie doet als je een Atmos stream naar je receiver stuurt en je traditionele 5.1 speakers hebt.
Dolby Atmos wordt ook wel aangegeven met de term 5.1.2 of 7.1.2, het voornaamste verschil is inderdaad dat je 2 speakers in het plafond installeert zowel links als recht die geluiden van boven geven (denk aan heli's) of je zet 2 extra speakers naast de linker en rechter front speaker die het geluid naar boven projecteren. Met een ordinaire 5.1 set kun je wel atmos proberen af te spelen maar dat geeft bijna geen voordeel ten opzichte van 'niet' atmos geluid.

overigen voor de mensen die zich afvragen of het echt wat toevoegd.. JA, heb het al meerdere malen kunnen beluisteren als medewerker van JT Bioscopen en het voegt zeker wat toe. De geluidskwaliteit gaat niet echt omhoog (alleen een beetje vanwege de nieuwe speakers) maar het geluid van boven is echt supervet als het in de scene toegevoegde waarde heeft.

Anoniem: 255763

Heeft iemand enige idee of deze Dolby Atmos ook op oudere receivers wordt toegevoegd (met firmware update).
Of moet je receiver een chip hebben die Atmos steunt?

zelf heb ik een Onkyo TX-NR809

klein vraagje, onder mijn receiver zitten 2 fans, ik ga ervan uit dat deze aan gaan bij een bepaalde temperatuur. zo ja, bij welke temp eigenlijk?

• loekf2
Anoniem: 255763 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:39:
Heeft iemand enige idee of deze Dolby Atmos ook op oudere receivers wordt toegevoegd (met firmware update).
Of moet je receiver een chip hebben die Atmos steunt?

zelf heb ik een Onkyo TX-NR809

klein vraagje, onder mijn receiver zitten 2 fans, ik ga ervan uit dat deze aan gaan bij een bepaalde temperatuur. zo ja, bij welke temp eigenlijk?
Volgens mij alleen de 2014 receivers, dus 636, 637, 638 etc.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-03 15:35
Ik twijfel heel erg of ik mijn Denon AVR-X1000 in ga ruilen op deze Onkyo TX-NR636. Voornamelijk vanwege Dolby Atmos. Het is de meest betaalbare receiver met deze functie. Maar ik ben bang dat ik Audyssey ga missen.

Kan iemand misschien een video of wat foto's maken van de Dolby Atmos setupinstructies? Ik ben nieuwsgierig hoe het systeem meet waar de speakers staan. Volgens mij valt of staat Dolby Atmos met de herkenning van de juiste speakers (en dan bedoel ik de plaatsing van het geluid op het scherm, wat overeen moet komen met de speakers in de kamer).

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:13
Nik schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 07:52:
Ik twijfel heel erg of ik mijn Denon AVR-X1000 in ga ruilen op deze Onkyo TX-NR636. Voornamelijk vanwege Dolby Atmos. Het is de meest betaalbare receiver met deze functie. Maar ik ben bang dat ik Audyssey ga missen.

Kan iemand misschien een video of wat foto's maken van de Dolby Atmos setupinstructies? Ik ben nieuwsgierig hoe het systeem meet waar de speakers staan. Volgens mij valt of staat Dolby Atmos met de herkenning van de juiste speakers (en dan bedoel ik de plaatsing van het geluid op het scherm, wat overeen moet komen met de speakers in de kamer).
Zoek je dit?

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• PcDealer
loekf2 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:35:
[...]
Volgens mij alleen de 2014 receivers, dus 636, 6737, 638 etc.
http://www.nl.onkyo.com/e...ork-receivers-120189.html
Nik schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 07:52:
AccuEQ Room Calibration:
http://www.nl.onkyo.com/d...al_TX-NR737upg_BAS_En.pdf
http://www.nl.onkyo.com/d...al_TX-NR737upg_ADV_En.pdf

[Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 07-10-2014 10:05]

• F0nz0
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-03 23:48
Vorige week heb ik de TX-NR636 gekocht bij Apollo als vervanger van mijn good-old Sony STR-DB780ES receiver.

Laatgenoemde had geen HDMI en Wifi mogelijkheden en ik was benieuwd naar Dolby Atmos maar met name naar het afspelen van hoge kwaliteit DSD en DSF audiobestanden. Degenen die dit type receiver of een gelijkwaardig type bezitten moeten echt eens proberen om dit type audioformaat af te spelen: er gaat een wereld voor je open! :)

Wat algemene info over DSD/DSF:DSD is dus min of meer de digitale tegenhanger van SACD en dus superieur in audio kwaliteit. Ik had nog een Sony SACD speler met analoge 5.1 uitgangen en geen enkel audioformaat kan aan de kwaliteit er van tippen. Tot nu toe is het mij nog niet gelukt om dergelijk bestanden vanuit MediaPortal (Windows) af te spelen, maar JRiver Media Center en foobar met SACD plugin schijnen dit wel te kunnen.

Afspelen lukt wel via "NET" op de Onkyo TX-NR636, waarbij de HDD van m'n mediacenter via wifi wordt benaderd om de gedownloade DSD/DSF bestanden die daar op staan af te spelen. Het menu reageert in het algemeen nogal traag en het duurt een vijftal seconden voordat het audiobestand wordt gestart.

Heeft iemand hier al soorgelijke ervaringen mee?

[Voor 3% gewijzigd door F0nz0 op 07-10-2014 16:12]

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 00:24
Niemand enig idee??
F55 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:54:
Ik heb via mijn Onkyo TX-NR626 in mijn slaapkamer 2 boxen aangesloten op zone 2 dit werkt goed, maar een vraag, weet iemand of het mogelijk is de geluid instellingen van zone 2 in te stellen bv balans?
En zo ja waar ik die instelling dan kan vinden?

• PcDealer
In de handleiding gekeken? Niet dat ik het kan vinden betreft balans, wel volume:
http://www.nl.onkyo.com/d.../2/Manual_TX-NR626_Nl.pdf

Je hebt de speakers direct aangesloten toch?Anoniem: 623983 in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discuss..."

[Voor 103% gewijzigd door PcDealer op 07-10-2014 21:49]

• F55
Ja volume had ik ook gevonden, maar geen balans, dacht dat ik er misschien overheen had gekeken, of dat er misschien een andere manier is die niet in de handleiding staat.
En ja de boxen werken gewoon op de zone 2 uitgang.

Bedankt voor je reactie

Misschien nog iemand anders die een suggestie heeft?

,
PcDealer schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:46:
In de handleiding gekeken? Niet dat ik het kan vinden betreft balans, wel volume:
http://www.nl.onkyo.com/d.../2/Manual_TX-NR626_Nl.pdf

Je hebt de speakers direct aangesloten toch?Anoniem: 623983 in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discuss..."

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand dit ook ooit gehad?
Appesteijn schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:33:
Ik heb een (wat oudere) TX-SR607 die het altijd goed heeft gedaan. Alleen nu gezeur met geen beeld bij het aansluiten van een Wii via component op IN2. Alles ingesteld en gisteren werkte het. Vanochtend Wii op een ander stopcontact aangesloten en nu krijg ik geen beeld meer (wel geluid).
Andere apparaten via HDMI werken wel gewoon, Wii direct op de tv werkt ook, Setup microfoon aangesloten en opnieuw instellen gaf geen oplossing. Het On Screen Display krijg ik ook met geen mogelijkheid op de tv te zien.
Iemand nog ideeën?

• Nik
Bedankt voor de links, maar dat bedoel ik niet helemaal.

Als ik het goed begrijp, codeert Atmos de locatie van het geluid, in plaats van een speakerkanaal. De decoder krijgt de taak om uit te zoeken welk geluid het beste op de bijpassende speaker afgespeeld kan worden. Maar dan moet de decoder dus wel weten op welke plaats een speaker precies staat, ten opzichte van de luisteraar. Stel dat ik een 7.1.4 opstelling heb:

Het maakt voor de geluidsbeleving dan heel veel uit waar de speakers staan. Immers, iedere kamer is anders en dat heeft dus invloed op de geluidsbeleving. Stel dat de zij-surround speakers iets meer naar achteren staan, in plaats van 90 graden op de luister positie. Dan kan dit het verschil maken in welke speaker(s) de versterker aan moet sturen. Ook bij 5.1 kunnen de surround speakers naast je, of juist achter je staan. Vooral de hoogte speakers is m.i. erg belangrijk op welke plek ze hangen. Voor een correcte plaatsing van het geluid moet de dus de exacte locatie weten van elke speaker. De kracht van Atmos is juist dat je meer vrijheid krijgt in de plaatsing van je speakers omdat de decoder dit netjes op zou moeten lossen.

Ik ben benieuwd hoe dit opgelost is. Kan de Atmos decoder de positie bepalen van elke speaker door middel van het calibratieproces / microfoon, of moet je je heel strikt aan de regels houden van Onkyo en of Dolby Atmos?

[Voor 6% gewijzigd door Nik op 08-10-2014 21:14]

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:35
Ook voor EU/Nederland geldt deze actie: https://repair.onkyousa.com/eu/

Mijn TX-NR616 heeft ook last van wegvallend signaal via HDMI en geeft nu plots geen geluid meer op zone 1 (de overige zones doen het nog wel). Gelukkig komt mijn receiver in aanmerking voor de actie. Ik kan kiezen voor 150 euro cashback bij aankoop van een nieuwe of gratis reparatie (met 6 maanden garantie daarop). Ik ga voor de reparatie, hopelijk gaat dat een beetje rap.

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-03 10:05
Ook mijn 509 geeft geen enkel geluid meer. Ook na het uitschakelen van het hdmi board heb ik geen geluid van de FM-radio. Gelukkig valt hij onder de al eerder besproken regeling. Ik laat hem repareren. Ik heb het 'verzend pakket' aangevraagd, maar nu twijfel ik of ik voor het gemak van verzenden ga of hem toch maar zelf naar een reparatiepunt breng. zou dat wat schelen qua tijd dat ik hem kwijt ben?

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-03 11:18

HeroS

SmartHome Nerd

Tijd zal wel iets schelen...maar je weet dan zeker dat hij heel aankomt.

Die van mij had namelijk een deuk erin toen hij aan kwam. De post is niet zo voorzichtig met je pakketje. Ook al staat dit er met koeien letter op.

Blog over domotica: http://www.hellosmarthome.nl

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-03 11:19
Ik heb een vervelend probleem mijn situatie is als volgt.

PC heeft 2 schermen via DVI aangesloten en de Onkyo op HDMI.

Ik laat de PC de 2 schermen gebruiken via DVI en de Onkyo via HDMI is in de instellingen niet aangesloten (Fysiek wel).

Het grootste scherm via DVI aangesloten is mijn main scherm.

En nu komt het irritante probleem mijn PC schermen willen niet aan blijven wanneer mijn Onkyo uit staat.
Mijn onkyo moet dus aan staan om beeld te hebben op mijn pc zelfs wanneer er niets wordt weergegeven op de onkyo.

Het gaat om de Onkyo NR 525 heeft iemand een oplossing voor dit irritant probleem?

Het gaat ook om windows 8.
En wat ook raar is als ik door Windows + p in te drukken kies voor geef beeld alleen weer op PC geeft hij geen beeld op de 2 PC Schermen (DVI) maar alleen op de Onkyo die op TV is aangesloten (HDMI).

[Voor 15% gewijzigd door daflux op 15-10-2014 09:42]

• Nik
Ik gok dat het iets te maken heeft met CEC, HDMI Control of iets in die richting. Maar je post is niet zo goed leesbaar dus ik begrijp maar de helft.

• daflux
Simpel gezegd mijn receiver moet aanstaan op beeld te hebben op mijn computerschermen.
En mijn receiver is verbonden aan mijn PC met HDMI maar de output op de pc naar receiver staat uit.

Ik had ook al zitten denken aan iets CEC achtig maar had het toch graag laten aanstaan.

[Voor 19% gewijzigd door daflux op 16-10-2014 11:25]

• Nik
CEC zorgt er juist voor dat je apparaten. Jet onnodig aan blijven staan. Ik heb het ook uit moeten zetten op mijn receiver, omdat anders mijn radio uit gaat als ik de tv uit zet.

• daflux
Ik weet heel goed waarvoor CEC dient maar in feite zou hij niet mogen reageren op het signaal van mijn pc.
Want de verbinding is op de pc zelf verbroken.

In windows 7 werkte dit goed maar bij windows 8 is dit miserie.
Hij ziet de Onkyo ook als main pc scherm wat totaal niet klopt en dat is het probleem.

• F0nz0
daflux schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:25:
Simpel gezegd mijn receiver moet aanstaan op beeld te hebben op mijn computerschermen.
En mijn receiver is verbonden aan mijn PC met HDMI maar de output op de pc naar receiver staat uit.
Ik heb een TX-NR636 met misschien een ander menu, maar kijk eens bij Home --> Setup --> 7. Hardware Setup --> 2. HDMI. --> zet "HDMI Through" op de HDMI ingang die je voor je PC gebruikt.

• daflux
Thanks ga het eens bekijken.

• daflux
F0nz0 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:28:
[...]

Ik heb een TX-NR636 met misschien een ander menu, maar kijk eens bij Home --> Setup --> 7. Hardware Setup --> 2. HDMI. --> zet "HDMI Through" op de HDMI ingang die je voor je PC gebruikt.
Heeft spijtig genoeg niet gewerkt.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:36
Vraagje over de Onkyo TX-NR535. Deze kan video upscalen naar Full HD en zelfs 4K, maar doet hij dat ook met analoge video bronnen, zoals component en composiet?

Ik wil namelijk naast stroom maar één kabel naar mijn tv hebben, een HDMI kabel. Kan dat?

• PcDealer
ikweethetbeter schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:17:
Vraagje over de Onkyo TX-NR535. Deze kan video upscalen naar Full HD en zelfs 4K, maar doet hij dat ook met analoge video bronnen, zoals component en composiet?
Ik zie het niet in de manual en ook niet in de vergelijking.
Ik wil namelijk naast stroom maar één kabel naar mijn tv hebben, een HDMI kabel. Kan dat?
Ja. Daar is de receiver juist voor. Alles op de receiver aansluiten en die op de tv. Presto :)

• ikweethetbeter
Maar komt het signaal van de component aansluiting dan ook via HDMI op mijn tv?

• PcDealer
Ja, je receiver is de switch met allerlei aansluiting. De uitgang is de hdmi naar de tv (eenvoudig gezegd), want zo wil je het.

[Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 19-10-2014 00:31]

• ikweethetbeter
Ja, zo wil ik het inderdaad!

Alleen ik vraag me af of het ook zo is. Want dit lees ik in de handleiding die ik net heb gedownload:
Componenten aansluiten zonder HDMI
De video/audio-aansluitingen anders dan de HDMI- aansluitingen hebben ook een vooraf toegewezen ingangskeuze knop op het voorpaneel. Zie de naam van ingangskeuze knop die wordt weergegeven bij de stekker wanneer u het apparaat aansluit. Het is mogelijk om de toewijzing te veranderen indien nodig. Zie voor meer informatie de Uitgebreide Handleiding (http://www.onkyo. com/manual/txnr535/adv/nl.html).
Merk op dat bij het aansluiten van de speler op de 2 COMPONENT VIDEO IN-aansluitingen, u de TV op de 2 COMPONENT VIDEO OUTPUT-aansluitingen moet aansluiten. Merk ook op dat wanneer u de speler op de 3 composiet video-ingang aansluit, u de TV op de 4 MONITOR OUT-aansluiting dient aan te sluiten.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:14
Ik heb nu een tijdje de TX-NR626 waar ik erg tevreden over ben. Nu ben ik laatst eens met mijn speaker configuratie gaan spelen en merkte dat als ik mijn Subwoofer van Magnat weglaat de bas veel een stuk strakker klinkt. Ik heb 5 Tannoy Fusion F4 speakers staan. Als ik de Subwoofer op No zet dan klinkt de bas harder en strakker dan met. Komt waarschijnlijk doordat deze Magnat subwoofer niet zo'n goede kwaliteit biedt als mijn Tannoy speakers.
Nu heb ik helaas een vrij hoorbare ruis over mijn speakers als er niks afgespeeld wordt en het volume rond de 26 staat. Zet ik de subwoofer in de receiver weer aan dan is de ruis weg. Ook als ik DynamicEQ uitzet is de ruis weg te krijgen, het geluid is dan echter zeer plat wat ook niet de voorkeur heeft. Is dit meer mensen opgevallen?

• F0nz0
[b][message=43083008,noline]
Nu heb ik helaas een vrij hoorbare ruis over mijn speakers als er niks afgespeeld wordt en het volume rond de 26 staat. Zet ik de subwoofer in de receiver weer aan dan is de ruis weg. Ook als ik DynamicEQ uitzet is de ruis weg te krijgen, het geluid is dan echter zeer plat wat ook niet de voorkeur heeft. Is dit meer mensen opgevallen?
Heb zelf de TX-NR636 maar ervaar geen ruis. Wat je kunt proberen om de sub te verbeteren is:
  • In Setup --> 2. Speaker Setup --> 2.2. Speaker Configuration --> als alle kanalen door DynamicEQ op 120Hz zijn gezet, zet deze dan op 80Hz (dit is de crosover van mijn KEF eitjes) of op de crossover frequentie die op jouw speakers van toepassing is.
  • In Quick Setup --> Audio --> Phase Matching Bass -- On or Off. Is er een hoorbaar verschil?

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:42
Ik heb al een aantal jaren de Onkyo TX-SR507 in gebruik. Sinds vanavond hoorde ik de receiver ineens om de paar seconden een "klikkend" geluid maken terwijl hij uit staat. Het is ongeveer hetzelfde "klikkende" geluid dat de receiver maakt wanneer je hem inschakelt of uitschakelt. Als de receiver aangezet wordt klikt hij nog een paar keer en dan stopt het klikkende geluid. Als je hem weer uitschakelt begint het weer opnieuw... Verder lijkt hij nog gewoon normaal te functioneren.

Zijn er hier mensen die ditzelfde ook (gehad) hebben, en weten of dit te verhelpen is? Of wordt het tijd om te gaan kijken voor wat anders... I.v.m. dat klikkende geluid durf ik hem eigenlijk niet meer goed op het stroom aangesloten te houden op dit moment omdat ik vermoed dat het een voedings probleem is.

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32
Paar weken terug mijn receiver uit de ht-s6505 set opgestuurd ter reparatie. Het bekende hdmi board probleem.

Gisteren terug ontvangen en ik heb weer geluid!

Maar hetvolgende probleem dient zich aan, bij opnieuw instellen lukt het me niet meer om de Audyssey in te regelen. Microfoon wordt niet meer herkend oftewel hij start de installatiewizard van audyssey nog niet meer op.

Voordat ik hem alweeeer moet opsturen. Is er iemand in omgeving Limburg die toevallig zo'n Microfoon te leen heeft en of over heeft?

• loekf2
Fuske schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:54:
Paar weken terug mijn receiver uit de ht-s6505 set opgestuurd ter reparatie. Het bekende hdmi board probleem.

Gisteren terug ontvangen en ik heb weer geluid!

Maar hetvolgende probleem dient zich aan, bij opnieuw instellen lukt het me niet meer om de Audyssey in te regelen. Microfoon wordt niet meer herkend oftewel hij start de installatiewizard van audyssey nog niet meer op.

Voordat ik hem alweeeer moet opsturen. Is er iemand in omgeving Limburg die toevallig zo'n Microfoon te leen heeft en of over heeft?
Zo'n Audessey mic ? Ik moet er nog een hebben liggen van een oude 606/609. Bij m'n 636 zat zo'n rond damschijf achtig ding, dus ik heb er een over. Stuur even DM als reminder, dan zal ik vanavond ff in de kast graven...

• loekf2
Nik schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:08:
[...]
Ik ben benieuwd hoe dit opgelost is. Kan de Atmos decoder de positie bepalen van elke speaker door middel van het calibratieproces / microfoon, of moet je je heel strikt aan de regels houden van Onkyo en of Dolby Atmos?
Goeie vraag. Ik zie in de AccuEQ resultaten alleen de afstand horizontaal, die redelijk lijken te kloppen.

Waar ik meer in ben geinteresseerd is het bestaan van Atmos surround speakers met up-firing speakers ingebouwd. Ik heb ze tot nu toe alleen van Pioneer gezien:

http://www.pioneerelectro...lite+Speakers/SP-EBS73-LR

Ik zie speakers tegen het plafond niet zitten, laat staan dat ik een gat in het beton kan boren om ze te monteren ;-)

Dus satellites met up-firing speakers er bij in zou in principe ideaal kunnen zijn. Ik zie ze alleen nog niet van andere merken dan Pioneer. Zijn alleen vrij prijzig voor satellites, op Amazon.com zo rond de 900 dollar.

Ik heb een MKV van de laatste Transformers film met Atmos track, maar zo lang je een 5.1 setup hebt zal de TX-NR636 "gewoon" naar de nieuwe Dolby Surround Upmixer schakelen, wat neerkomt dat ie de "core" 5.1 stream uit de TrueHD 7.1 met Atmos extensies pakt.

[Voor 14% gewijzigd door loekf2 op 23-10-2014 10:49]

• swinferno
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-03 19:50
Als je een TX-NR636 hebt waarbij je die Atmos speakers krijgt,moet je die Atmos speakers dan aansluiten in de "Height" ingang?

Betekent dit dat je dan dus niet meer 7.1+atmos kan hebben, maar 6.1+atmos ondanks dat het een 7.1receiver is?

In de handleiding staat ook iets over kabels die een terminal delen, maar dan worden die toch niet apart aangestuurd?

Sorry voor de misschien domme vraag, ben nieuw op dit gebied.

• PcDealer
5.1.2 = 5.2 met 2 extra hights voor Atmos.

En het staat gewoon in de handleiding. Ts aangepast.

[Voor 63% gewijzigd door PcDealer op 23-10-2014 15:08]

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-03 10:05
pinominie schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:18:
Ook mijn 509 geeft geen enkel geluid meer. Ook na het uitschakelen van het hdmi board heb ik geen geluid van de FM-radio. Gelukkig valt hij onder de al eerder besproken regeling. Ik laat hem repareren. Ik heb het 'verzend pakket' aangevraagd, maar nu twijfel ik of ik voor het gemak van verzenden ga of hem toch maar zelf naar een reparatiepunt breng. zou dat wat schelen qua tijd dat ik hem kwijt ben?
Uiteindelijk toch maar op laten halen (vanwege het gemak), dit gebeurde ongeveer 3 dagen na mijn aanmelding. Na ZES dagen stond UPS alweer op de stoep. De Onkyo is in Duitsland gerepareerd en op de bon staat de geweldige omschrijving dat onderdeel 1B2585682-1B is vervangen met als omschrijving BAHDM-0682-1B.

In elk geval een super (snelle) service en alles werkt weer! :*)

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:49
Is er eigenlijk iets bekend over een eventueele firmware update waardoor spotify via de Onkyo eindelijk eens een random functie krijgt. Zowel mijn tablet als telefoon hebben geen DLNA dus via DLNA afspelen is ook geen optie.

Is er anders een andere optie om te streamen? Via mijn PC gebruik ik VLC (als opname apparaat over HTTP streamen) alleen de mobile VLC versie heeft dat niet.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:35
Tech schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:42:
[...]
Mijn TX-NR616 heeft ook last van wegvallend signaal via HDMI en geeft nu plots geen geluid meer op zone 1 (de overige zones doen het nog wel). Gelukkig komt mijn receiver in aanmerking voor de actie. Ik kan kiezen voor 150 euro cashback bij aankoop van een nieuwe of gratis reparatie (met 6 maanden garantie daarop). Ik ga voor de reparatie, hopelijk gaat dat een beetje rap.
Precies een week later heb ik de receiver gerepareerd weer retour, dat is wel snel.

Helaas zitten er twee deuken en een paar krassen in de zijkant. De doos die ik van Onkyo per post ontvangen had om de receiver in te verpakken is onbeschadigd, dus de deuken zijn tijdens de reparatie ontstaan, heel slordig :(

Volgens mij was er in dit topic nog iemand die zijn receiver ook beschadigd retour kreeg, dus wees gewaarschuwd, misschien even een paar foto's maken voordat je 'm aan Onkyo opstuurt... voor het geval dat.

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-03 14:04
Ben van plan mijn TX-NR609 te verkopen, heeft er een nieuwe hdmi board in zitten. Wat zou ik hier nog ongeveer voor kunnen vragen?

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

• PcDealer
Freakie1NL schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:12:
Is er eigenlijk iets bekend over een eventueele firmware update waardoor spotify via de Onkyo eindelijk eens een random functie krijgt. Zowel mijn tablet als telefoon hebben geen DLNA dus via DLNA afspelen is ook geen optie.

Is er anders een andere optie om te streamen? Via mijn PC gebruik ik VLC (als opname apparaat over HTTP streamen) alleen de mobile VLC versie heeft dat niet.
http://www.nl.onkyo.com/e...htib-packages-119211.html

Heb je een 636, 737, 838, 1030 of 3030?

• kpnsvn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-03 17:07
Mijn HDMI board van de TX NR 609 heeft het begeven. Ik kan de bon ook nergens meer vinden en dat ding is nu al meer dan 2 jaar oud. Baal er wel ontzettend van en heb het vaak gelezen, dacht de dans al die tijd te kunnen ontspringen. Niets is minder waar.

Wat kan ik het beste doen? Onkyo benaderen en vragen om een reparatie of voor een nieuwe gaan en als ik een nieuwe versterker moet kopen, welke is dan aan te raden. Ik heb eigenlijk geen zin om weer 400 euro uit te geven en na iets meer dan 2 jaar achter te komen dat ik weer 400 of meer moet gaan uitgeven :(

Dune BD Prime 3.0 - 500gb | Denon AVR-X2400H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8

• PcDealer
Valt deze binnen de scope van het customer service program? Heb je betaald met pin?

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 14:37
Ik weet niet zeker of ik dit hier mag vragen maar ik probeer het alsnog even.

Ik heb nog een Onkyo TX-SR309 die stof ligt te happen. Deze zou ik graag willen verkopen maar ik weet niet wat deze nog waard is. Gekeken op tweakers en marktplaats maar daar werdt ik niet veel wijzer van. MP heeft hier momenteel maar 1 advertentie van dus lastig om dat als richtprijs te gebruiken.

Weet iemand wat ik hier voor kan vragen ? (alleen de versterker met afstandbediening).

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-03 14:04
xavento schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:31:
Ik weet niet zeker of ik dit hier mag vragen maar ik probeer het alsnog even.

Ik heb nog een Onkyo TX-SR309 die stof ligt te happen. Deze zou ik graag willen verkopen maar ik weet niet wat deze nog waard is. Gekeken op tweakers en marktplaats maar daar werdt ik niet veel wijzer van. MP heeft hier momenteel maar 1 advertentie van dus lastig om dat als richtprijs te gebruiken.

Weet iemand wat ik hier voor kan vragen ? (alleen de versterker met afstandbediening).
Dat probleem heb ik ook, alleen heb ik een 609 staan. Heb momenteel een bod van 200,- EUR maar geen idee of dit reeel is? :?

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ja, random en repeat zijn een erg groot gemis in de Spotify implementatie. Gebruik hier dus altijd een PC voor, maar dan kan ik weer niet makkelijk skippen dmv Onkyo AB. Heb zelf de TX-NR818, ik hoop dat daar de Spotify Connect functie ook naartoe komt (wat technisch gezien zeer goed mogelijk lijkt: kan al streamen, ik hoop dat Onkyo de moeite er voor wil doen).

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• PcDealer
Helaas, alleen voor de 2014 versies is een update aangekondigd.

• kpnsvn
PcDealer schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:52:
Valt deze binnen de scope van het customer service program? Heb je betaald met pin?
Als dit een reactie op mij is, heb deze destijds met cash betaald.

Dune BD Prime 3.0 - 500gb | Denon AVR-X2400H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8

• F55
200 Euro voor een 609 lijkt me een goed bod, de nieuwe 636 komt al voor 399 Euro voorbij.
dlm schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:14:
[...]

Dat probleem heb ik ook, alleen heb ik een 609 staan. Heb momenteel een bod van 200,- EUR maar geen idee of dit reeel is? :?

• PcDealer
kpnsvn schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:23:
[...]

Als dit een reactie op mij is, heb deze destijds met cash betaald.
Dan is het lastig garantie claimen zonder factuur/bon.

• kpnsvn
PcDealer schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:40:
[...]

Dan is het lastig garantie claimen zonder factuur/bon.
Kan het niet gooien op een deugdelijk product. Van een product van 400 euro verwacht je niet dat die na 2 jaar ermee ophoudt toch?

• PcDealer
Bij wie wil je claimen dan? Je hebt geen enkel aankoopbewijs zoals ik heb begrijp. Je hebt geen overeenkomst met Onkyo.

• reallifejoost
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01-2019
Hoi,

Ik ben sinds gisteren ook de gelukkige eigenaar van een Onkyo TX-NR636 en van een spotify premium abonnement, maar inloggen via de Onkyo lukt niet? Hebben mee mensen daar last van? is het te verhelpen? zo ja hoe? txs

• PcDealer
Heb je een Facebook account of een echte login voor Spotify Premium? Graag probleem uitgebreider omschrijven.

• reallifejoost
Ik login met een gebruikersnaam en wachtwoord, dus ik neem aan met een echte login? Kan ik dat nog ergens checken?
Zojuist gechecked via de Spotify website, maar kan idd niet inloggen via gebruikersnaam en wachtwoord, maar via facebook. Kan ik dit nog veranderen/aanpassen?

[Voor 41% gewijzigd door reallifejoost op 28-10-2014 09:24]

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-03 06:06
Robsta86 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:45:
Ik heb al een aantal jaren de Onkyo TX-SR507 in gebruik. Sinds vanavond hoorde ik de receiver ineens om de paar seconden een "klikkend" geluid maken terwijl hij uit staat. Het is ongeveer hetzelfde "klikkende" geluid dat de receiver maakt wanneer je hem inschakelt of uitschakelt. Als de receiver aangezet wordt klikt hij nog een paar keer en dan stopt het klikkende geluid. Als je hem weer uitschakelt begint het weer opnieuw... Verder lijkt hij nog gewoon normaal te functioneren.

Zijn er hier mensen die ditzelfde ook (gehad) hebben, en weten of dit te verhelpen is? Of wordt het tijd om te gaan kijken voor wat anders... I.v.m. dat klikkende geluid durf ik hem eigenlijk niet meer goed op het stroom aangesloten te houden op dit moment omdat ik vermoed dat het een voedings probleem is.
Ik heb het zelfde model(TX-SR507) en ervaar alleen problemen bij gebruik. Hiermee bedoel ik dat als ik een tijdje aan het gamen ben of serie kijk via de PS3/PS4 dat het beeld weg valt(geluid gaat wel door).
Dit schijnt een HDMI handshake probleem te zijn. Het klikkende geluid tussen het schakelen DTS en ..? heb ik dus ook. Dit schijnt een bekend probleem bij Onkyo te zijn in deze serie(2009-20??).
Net vorige week overgestapt op een yamaha Aventage A730 en geen problemen meer.

• reallifejoost
Het is al opgelost, heb een speciaal wachtwoord voor een apparaat via spotify aangevraagd!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:57
reallifejoost schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:56:
Hoi,

Ik ben sinds gisteren ook de gelukkige eigenaar van een Onkyo TX-NR636 en van een spotify premium abonnement, maar inloggen via de Onkyo lukt niet? Hebben mee mensen daar last van? is het te verhelpen? zo ja hoe? txs
En hoe bevalt het geluid van de NR636?
Ik zit er ook aan tedenken om deze aanteschaffen aangezien die een mooie prijs en toekomstgericht is.
Ik wil hem vooral voor films en gaming gebruiken

[Voor 4% gewijzigd door LordFather op 28-10-2014 10:40]

• reallifejoost
Tot nu toe goed. Had hiervoor een Sony recceiver en hoor wel degelijk een duidelijk verschil. Het geluid is vele male warmer en helderder!
Het is alleen lastig qua instellingen om zeker te weten dat je de juiste instellingen kiest? Wil namelijk als er een DTS signaal word aangeboden dat deze ook gebruikt word en als er een stereo signaal aangeboden word dat deze ook gewoon word doorgegeven..

[Voor 48% gewijzigd door reallifejoost op 28-10-2014 11:30]

• PcDealer
reallifejoost schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:23:
Ik login met een gebruikersnaam en wachtwoord, dus ik neem aan met een echte login? Kan ik dat nog ergens checken?
Zojuist gechecked via de Spotify website, maar kan idd niet inloggen via gebruikersnaam en wachtwoord, maar via facebook. Kan ik dit nog veranderen/aanpassen?
reallifejoost schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:45:
Het is al opgelost, heb een speciaal wachtwoord voor een apparaat via spotify aangevraagd!
Precies dit probleem wordt op de Onkyo website uitgelegd. Vandaar dat ik direct wist dat dit aan de hand zou kunnen zijn.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-03 01:52
vandaag deze aanbieding:

http://www.ibood.com/nl/n...onkyo-polk-audio-set.html

ik snap alleen nooit zo hoe een HT-RC660 zich dan verhoudt t.o.v. de andere modellen?
is het vergelijkbaar met een TX-NR636 of TX-NR737 ofzo?

• PcDealer
Ik heb het een keer gevonden, maar nu even niet. De vergelijking in de http://tweakers.net/price...;377305;380884/categorie/ maakt me ook niet wijzer. De HT-R-serie (of afgeleiden daarvan) maakt wel deel uit van de packages zoals in de OP vermeld.

In elk geval mist Dolby Atmos op de HT-RC660, iets lager uitgangsvermogen (10 Watt). Het gewicht is hetzelfde evenals de aansluitingen.

Datasheets:
http://www.nl.onkyo.com/d...HT-RC660_datasheet_EN.pdf
http://www.nl.onkyo.com/d...TX-NR636_datasheet_EN.pdf
http://www.nl.onkyo.com/d...TX-NR737_datasheet_EN.pdf

[Voor 41% gewijzigd door PcDealer op 28-10-2014 12:43]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:51
reallifejoost schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:28:
Het is alleen lastig qua instellingen om zeker te weten dat je de juiste instellingen kiest? Wil namelijk als er een DTS signaal word aangeboden dat deze ook gebruikt word en als er een stereo signaal aangeboden word dat deze ook gewoon word doorgegeven..
(Pure) Direct. Anders zit je met DSP effecten die het geluid uiteraard aanpassen. Direct klinkt wel vaak "kaal" als je eenmaal gewend bent aan de aangepaste audio. Daarom zal de Onkyo waarschijnlijk anders klinken ook :)

Nickname does not reflect reality

• F0nz0
reallifejoost schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:28:
In Setup --> 5. Listening Mode Preset kan je per audio ingang aangeven welke modus moet worden gebruikt voor elke signaalvorm afzonderlijk. Zo heb ik 2ch Source (voor bijvoorbeeld DSD 2.0) op Stereo gezet, zodat de lage tonen naar de subwoofer van m'n 5.1 set worden gestuurd, anders komt er alleen geluid zonder bas uit de twee satelliet front speakers. DTS-HD en andere meerkanaalsbronnen hebben de modus Straight Decode.

Ik merk dat als ik meerkanaals DSD bestanden afspeel via NET, die op mijn mediacenter's SSD staan, dat het geluid stottert. Dit heb ik met 2.0 DSD bestanden niet. Ook als ik het desbetreffende bestand afspeel via een USB stick (i.p.v. via NET/Wifi) stottert het geluid. Kan deze receiver geen meerkanaals DSD bestanden aan? DFF/DSF bestanden via foobar2000 gaan prima, ook meerkanaals.

Voor degenen die Atmos willen proberen. Hier kan je wat Atmos demofiles vinden:
http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php

[Voor 3% gewijzigd door F0nz0 op 28-10-2014 19:25]

• reallifejoost
Wat is het verschil met preset "Pure audio" en "direct" in Setup --> 5 Listening Mode Preset?

• F0nz0
Bij Pure Audio worden niet gebruikte delen van de versterker uitgeschakeld, zoals ook het display. Deze modus gaat dus nog een stap verder dan Direct, waarbij alle "equalizer" instellingen worden uitgeschakeld.

[Voor 36% gewijzigd door F0nz0 op 28-10-2014 20:23]

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
LordFather schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:38:
[...]

En hoe bevalt het geluid van de NR636?
Ik zit er ook aan tedenken om deze aanteschaffen aangezien die een mooie prijs en toekomstgericht is.
Ik wil hem vooral voor films en gaming gebruiken
Hij is nu in de aanbieding bij cool blue voor € 399,- en daardoor dus ook bijvoorbeeld bij de bcc door hun laagste prijs garantie.

• reallifejoost
Als ik een 4K TV zou hebben, waar kan ik dan instellen dat de Onkyo gaat upscalen?
en waar kan ik de equalizer instellingen van geluid vinden?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:51
reallifejoost schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:22:
Als ik een 4K TV zou hebben, waar kan ik dan instellen dat de Onkyo gaat upscalen?
De tv zal toch ook zelf alle content upscalen. Afhankelijk van de tv en receiver misschien nog wel beter ook :)

Nickname does not reflect reality

• LordFather
m@fkeez schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:32:
[...]

Hij is nu in de aanbieding bij cool blue voor € 399,- en daardoor dus ook bijvoorbeeld bij de bcc door hun laagste prijs garantie.
Helaas is die bij coolblue nog niet op voorraad en kon bcc helaas geen beroep doen op de laagste prijsgarantie.
Ik heb hem maar bij coolblue gewoon gepre-orderd en de verwachte leverdatum is de 31ste, dan wacht ik wel liever 2 dagen voor dat prijsverschil ;)

• PcDealer
reallifejoost schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:22:
Dat gaat automatisch. Mogelijkheden 636 -> hdmi>hdmi, component>hdmi, composite>hdmi. Keuze uit de selecties "Through" (input = output) en "Auto" (input word geupscaled). Zie Advanced Manual van een geschikte receiver.
en waar kan ik de equalizer instellingen van geluid vinden?
Geen idee. Er zijn wel automatische volumeregelingen mogelijk en geluidsmodi, maar op hertz-niveau kan ik het niet vinden.

• m@fkeez
  • Niet online
LordFather schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:52:
[...]

Helaas is die bij coolblue nog niet op voorraad en kon bcc helaas geen beroep doen op de laagste prijsgarantie.
Ik heb hem maar bij coolblue gewoon gepre-orderd en de verwachte leverdatum is de 31ste, dan wacht ik wel liever 2 dagen voor dat prijsverschil ;)
Vreemd.
Bij mij gaf de verkoper ( of wat er voor door moest gaan) ook al aan dat ze cool blue niet volgen qua prijs. Toen heb ik hem maar effe gevraagd of die de bcc site even wilde openen. |:(
Daarna heeft hij zijn prijs toch maar aangepast.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:29
m@fkeez schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:45:
[...]

Vreemd.
Bij mij gaf de verkoper ( of wat er voor door moest gaan) ook al aan dat ze cool blue niet volgen qua prijs. Toen heb ik hem maar effe gevraagd of die de bcc site even wilde openen. |:(
Op de site van BCC word Coolblue zelfs aangegeven als winkel waarvan ze de laagste prijs volgen en nog 11 andere winkels

• PcDealer
m@fkeez schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:45:
[...]

Vreemd.
Zit Cb wel in de buurt van die BCC?

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-03 07:55

Smoonshine

Feyenoord!!

Heb inmiddels ook een reparatieverzoek gedaan bij Onkyo voor het HDMI board probleem op mijn 609. Heb aangegeven dat ik graag een doos ontvang waarin ik de receiver kan versturen. Alleen we zijn nu een week verder en heb nog geen doos gezien. Wat is nu raadzaam. Ik kan hem hier bij de lokale Onkyo dealer inleveren (waar ik hem niet heb gekocht) en hopen dat zij hem voor me op willen sturen, of is het normaal dat het zo lang duurt voordat de doos komt. En hoe lang ben ik mijn receiver ongeveer kwijt?

uhm...

• LordFather
mike123 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:57:
[...]

Op de site van BCC word Coolblue zelfs aangegeven als winkel waarvan ze de laagste prijs volgen en nog 11 andere winkels
Dat klopt maar bij coolblue is die nu niet op voorraad daarom konden ze het niet doen, heb er ook voor gebeld maar staat ook in de voorwaarden beschreven dat die bij de goedkoopste winkel op voorraad moet zijn.
Achja nog 1 dagje wachten dan heb ik hem ook :)

• kpnsvn
PcDealer schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:26:
Bij wie wil je claimen dan? Je hebt geen enkel aankoopbewijs zoals ik heb begrijp. Je hebt geen overeenkomst met Onkyo.
Inmiddels heb ik via de website van Onkyo de receiver aangemeld voor reparatie. Je kon kiezen tussen receiver inleveren en cashback of reparatie. Heb gekozen voor het laatste, zou nu binnen 7-10 werkdagen (2 weken in totaal) een doos en label moeten ontvangen om deze terug te sturen naar service center, waar de HDMI board wordt gerepareerd.

Dus lijkt erop dat ze voor dit probleem wel degelijk aangesproken voelen en verantwoordelijkheid tonen.

Fingers crossed, zal de updates hier nog delen.

• kpnsvn
Smoonshine schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:54:
Heb inmiddels ook een reparatieverzoek gedaan bij Onkyo voor het HDMI board probleem op mijn 609. Heb aangegeven dat ik graag een doos ontvang waarin ik de receiver kan versturen. Alleen we zijn nu een week verder en heb nog geen doos gezien. Wat is nu raadzaam. Ik kan hem hier bij de lokale Onkyo dealer inleveren (waar ik hem niet heb gekocht) en hopen dat zij hem voor me op willen sturen, of is het normaal dat het zo lang duurt voordat de doos komt. En hoe lang ben ik mijn receiver ongeveer kwijt?
Op je print out staat aangegeven 7-10 business days. Dat houdt in dat ze max. 2 weken de tijd ervoor hebben. Heb even geduld en laat even weten of ze de doos sturen, heb vandaag zelf namelijk ook aangemeld.

Ik las eerder en op andere sites, dat je de receiver minimaal 2 weken kwijt bent.

• m@fkeez
  • Niet online
mike123 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:57:
[...]

Daarom heb ik de verkoper ook maar even de bcc site laten openen. ;)

@ pcdealer. Bij de bcc waar ik geweest ben zit er geen coolblue winkel in de buurt. Maakt ook niet uit, omdat ze de prijs volgen van 12 winkelketens + andere winkels die zich binnen een straal van 20 km van de betreffende bcc vestiging bevinden.

Ben nu net een beetje aan het spelen met mijn 636. Een paar dingen vallen me een beetje tegen t.o.v. De 609 die ik hiervoor had. Dat zijn de opstarttijd en het gebrek aan extra informatie op het display.
Dit viel me vorig jaar ook al op bij de 626 die ik ook een tijdje heb geprobeerd.

Hopelijk brengt Onkyo nu snel de spotify connect update uit. Dan word het echt genieten.

• Anoniem: 84457
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik ben me een beetje aan het orienteren op een surround receiver, mijn oog was in eerste instantie op de Onkyo TX-NR636 gevallen.
Echter, met wat zoekwerk, zag ik dat BCC de Onkyo TX-NR727 voor 'maar' euro 449 verkoopt...dat lijkt me toch een prima deal?
Overigens hebben meerdere sites waaronder Redcoon met de Onkyo TX-NR828 voor euro 642 vergelijkbare deals.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 01-11-2014 13:20]

• LordFather
Ik heb sinds vandaag de onkyo TX-NR636 maar ik krijg met geen mogelijkheid arc aan de praat.
Ik heb in de versterker arc aangezet en op de tv heb ik hdmi cec ook aan en laten zoeken maar ik kan niet mijn ontvanger kiezen.
Via optische kabel heb ik nu wel geluid gekregen maar heb toch liever via het arc het geluid voor mijn televisie.
Heeft iemand nog wat tips voor mij zodat het wel werkt?
Mijn tv is een samsung UE55H7000.

• F0nz0
[b][message=43162297,noline]
Echter, met wat zoekwerk, zag ik dat BCC de Onkyo TX-NR727 voor 'maar' euro 449 verkoopt...dat lijkt me toch een prima deal?
Op zich wel, maar de 727 is dus wel van de voorgaande generatie. Meer vermogen en de overige specs zijn wat beter dan de 636, voor wat het waard is, maar de 636 heeft o.a. Dolby Atmos, HDCP 2.2 en DSD ondersteuning. DSD was voor mij de reden om de 636 aan te schaffen.

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-01 20:53
Ik ben van plan om een opvolger voor mijn Onkyo TX-SR507 aan te schaffen ivm HDMI bord probleem (beeld valt regelmatig weg of paarse strepen...). De receiver is samen met een PS3, Onkyo BD-playert, Samsung HD-Recorder en Chromecast aangesloten op een Panasonic Plasma-scherm.
Om een lang verhaal kort te maken, in eerste instantie ik wil het sluipverbruik omlaag brengen. Deze is namelijk schrikbarend hoog als de Onkyo receiver in standby staat nl. 40W, dat is dus met ingeschakeld HDMI-Passthrough (RHID kortweg HDMI-Control in setup-menu 7.2). Vanwege het hoge sluipverbruik is alle apparatuur aangesloten op een stekkerblok. Als ik HDMI-Passthrough uitschakel mis ik alle gemak van apparatuur wat automagisch aangaat maar is het verbuik ook maar iets van 0.1W. Helaas is de HDMI-bord stuk dus er moet een vervanger komen en ik heb eigenlijk al de conclusie getrokken dat het de NR636 gaat worden.

Dus mijn vraag is; wat is het (sluip)verbruik van de Onkyo TX-NR636 in standby-mode met HDMI-Passthrough (ook in HYBRID-STANDBY MODE) ingeschakeld? Uitgeschakeld geloof ik het wel :)

EDIT: Na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat de 636, wanneer HDMI-Through aanstaat, ook een extra optie heeft van een HYBRID-STANDBY MODE. Maar wat nou het stroomverbruik is???
http://www.onkyo.com/manual/txnr636/adv/en/031.html

[Voor 15% gewijzigd door BLRacing op 02-11-2014 16:55]

• Niet online
F0nz0 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:23:
[...]

Op zich wel, maar de 727 is dus wel van de voorgaande generatie. Meer vermogen en de overige specs zijn wat beter dan de 636, voor wat het waard is, maar de 636 heeft o.a. Dolby Atmos, HDCP 2.2 en DSD ondersteuning. DSD was voor mij de reden om de 636 aan te schaffen.
Dank voor je reactie, dan valt in elk geval, de 727 af.

• PcDealer
m@fkeez schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:20:
[...]

Ben nu net een beetje aan het spelen met mijn 636. Een paar dingen vallen me een beetje tegen t.o.v. De 609 die ik hiervoor had. Dat zijn de opstarttijd en het gebrek aan extra informatie op het display.
Dit viel me vorig jaar ook al op bij de 626 die ik ook een tijdje heb geprobeerd.
Er is een OSD.
Anoniem: 84457 schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:33:
[...]

Dank voor je reactie, dan valt in elk geval, de 727 af.
http://www.nl.onkyo.com/e...html?products=24901,26592
727 vs 636.

[Voor 77% gewijzigd door PcDealer op 02-11-2014 20:59]

• Niet online
Top, dit is exact wat ik nodig ben, enorm bedankt!

Hoewel ik wel diverse specificaties met elkaar vergelijken had, is het vreemd genoeg niet in me op gekomen om dat bij de site van Onkyo te doen. 8)7

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:48
Ik heb een Onkyo HT-R518 versterker met een standard bijgeleverde 5.1 speakerset. Nu zie ik op iBood de Canton Chrono 509 DC speakers voorbij komen. Ik vraag mij eigenlijk af of dit gaat passen op elkaar of dat dan ook een andere versterker in de picture moet komen?
Ik wil deze set later gaan uitbreiden met een nieuwe center, achter luidsprekers en een subwoofer.

Nominaal Vermogen Onkyo HT-R518
7 kanalen × 130 W aan 8 ohms, 1 kHz, 1 kanal uitgestuurd (IEC)
Dynamisch vermogen
210 W (3Ω, voor) (1 kanal uitgestuurd)
190 W (4Ω, voor) (1 kanal uitgestuurd)
130 W (8Ω, voor) (1 kanal uitgestuurd

Canton Chrono 509
Nom. /Music power handling
160 / 320 watts
SPL (1 watt/1m)
88.3 db
Frequency response
20...40.000 Hz
Crossover frequency
300 / 3.000 Hz
Nominal Impedance
4...8 ohms

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:19

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Specificaties zeggen niet of de speaker bij een receiver past, althans je kan ze niet zo één op één vergelijken. Zeker niet als de specificaties niet kloppen. En dat laatste is bij zowel de speaker als de receiver het geval. Onkyo levert de specificaties op een manier waar je niets aan hebt: slechts bij één kanaal gemeten, op 1000 Hz en hoogstwaarschijnlijk met een berg THD. En die Canton gaan echt niet van 20 - 40.000 Hz op de gewone manier van -3 dB gemeten. Genoeg tekenen om niets serieus te nemen van wat op is gegeven. Enige wat je moet weten is dat in dit segment eigenlijk 99,99% van alles op elkaar aan kan worden gesloten. En wat 100% zeker is is dat die Cantons beter zullen presteren dan de meegeleverde speakers. Op dat punt heb je sowieso een upgrade te pakken. Na aansluiten wel even de receiver opnieuw instellen, want 20 Hz zullen de Cantons niet halen maar een stuk dieper dan die Onkyo melkpakjes zullen ze zeker gaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• loekf2
Mocht je het gemist hebben, de firmware update voor de 2014 modellen met Spotify Connect is uit.

• PcDealer
Gemist? Press release was gisteren: http://www.nl.onkyo.com/e...fi-components-120595.html
Ts hierop aangepast.

[Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 05-11-2014 10:09]

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32
Goeie deal vandaag bij iBood
HT-RC630 voor €199,95

[Voor 46% gewijzigd door Fuske op 06-11-2014 08:47]

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:28
Zag hem ook voorbij komen, als starter, is dit een leuke basis voor een degelijke beginnersset?
Pagina: 1 2 3 ... 40 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee