Onkyo TX-NR414 Probleem center aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Ik heb op het moment 2 boekenkast speakers aangesloten op mijn Onkyo TX-NR414. Zijn 8ohm speakers.

Nu wil ik een center eraan hangen van 4ohm. Kabels aangesloten, in het menu aangeven dat ik een center heb. Maar helaas geen geluid uit de center. Getest bij de verkoper en daar deed hij het wel.

Doe ik fout? Moet ik het op receiver nog ergens instellen? Komt het door de verschillende ohms tussen de speakers?

You only live once, so enjoy the ride.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Neem ohms maakt niets uit. Maar je receiver moet wel op "surround" staan als je er stereo signaal aan geeft.

Krijg je er wel ruis uit als je het volume van de centerspeaker harder of zachter zet?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Receiver opnieuw setup doorgenomen en aangegeven dat je nu ook een center hebt? En idd, een surround signaal voeren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• worldfastest
dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door worldfastest op 12-09-2018 20:44 ]

• worldfastest
The Eagle schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:52:
Receiver opnieuw setup doorgenomen en aangegeven dat je nu ook een center hebt? En idd, een surround signaal voeren.
Surround signaal niet ingesteld. Wel aangegeven dat ik een center heb. Zal zo thuis even kijken of ik surround kan aanzetten.

Op surround zetten werkte helaas ook niet :(

[ Voor 6% gewijzigd door worldfastest op 12-09-2018 19:33 ]

• worldfastest
JvS schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:51:
Neem ohms maakt niets uit. Maar je receiver moet wel op "surround" staan als je er stereo signaal aan geeft.

Krijg je er wel ruis uit als je het volume van de centerspeaker harder of zachter zet?
Surround optie werkt niet en ook geen ruis.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat gebruik je als bron om te testen?

En als je zelf als laatste gereageerd hebt, dan graag je laatste post wijzigen ipv een nieuwe maken. Het heet hier geen Facebook ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• worldfastest
Bron is de tv. Center aan het tester als dat beter klinkt..,

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Ik denk dat je, je audio setting op Stereo hebt staan in de receiver.
Ook al geef je aan dat je een center hebt, als jij je audio output op Stereo hebt staan (ook al heb je al input DTS/Dolby) blijft het stereo.

Probeer je audio uitvoer is op Dolby Digital, All Channel Stereo, Pro logic movie/music.
Dan zou de center het moeten doen.

Daarnaast heeft de setup van de receiver de mogelijkheid om speakers individueel harder/zachter te zetten. In deze setup geven de speakers een ruis en dan moet de center het ook doen.

Werkt dit allemaal niet, en werkt de center wel als je hem op je front left/right aan sluit dan kan jouw center kanaal nog wel is stuk zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door NL_Scratch op 13-09-2018 09:06 ]

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 16:25

Nibbz

Postmaster General

Zit er geen test functie op de reciever (dat hij op elk kanaal een seconde ruis laat horen, om de speaker te testen)? (heb thuis een oude Sony die dat heeft)

[ Voor 14% gewijzigd door Nibbz op 13-09-2018 09:08 ]

13:37

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:27
NL_Scratch schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:05:
Ik denk dat je, je audio setting op Stereo hebt staan in de receiver.
Ook al geef je aan dat je een center hebt, als jij je audio output op Stereo hebt staan (ook al heb je al input DTS/Dolby) blijft het stereo.

Probeer je audio uitvoer is op Dolby Digital, All Channel Stereo, Pro logic movie/music.
Dan zou de center het moeten doen.

Daarnaast heeft de setup van de receiver de mogelijkheid om speakers individueel harder/zachter te zetten. In deze setup geven de speakers een ruis en dan moet de center het ook doen.

Werkt dit allemaal niet, en werkt de center wel als je hem op je front left/right aan sluit dan kan jouw center kanaal nog wel is stuk zijn.
Op alle onkyo's die ik tot nu toe heb gebruikt (3) zit deze functie inderdaad. En inderdaad All Channel Stereo gebruiken als je geen surround input hebt.

• worldfastest
Zal het vanavond eens proberen.

Thanks.. dat heeft gewerkt.

[ Voor 33% gewijzigd door worldfastest op 14-09-2018 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterJa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-04 18:42