BerendBoon schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:53:
Het leek alsof ik in een halfuurtje van Detroit naar Miami reed? De steden zijn ook ontzettend klein, echt een 'road trip door de vs' zit er niet in. Veel leuke dingen om te bekijken waren er ook niet onderweg, wel letterlijk overal irritant ander verkeer (waarvoor koop je nu eigenlijk een racegame, toch niet om file te rijden?).
Klopt, er is inderdaad niet zo superveel te zien onderweg. New York stelt niks voor, Times Square en Central Park zijn allebei zo verkleind en aangepast dat het weinig meer te maken heeft met de echte versies ervan. Ook staat het vrijheidsbeeld op een rare plek; in het echt kun je het vrijheidsbeeld als je op het zuidelijkste puntje van Manhattan staat amper zien, in het spel staat ie recht voor je neus. Miami lijkt wel leuk te zijn als je vanuit de noorden langs het strand binnen komt, en dat is ook wel eventjes, maar zodra je in het toeristische gebied komt is dat gevoel snel weg. Key West stelt echt niks voor, Grand Canyon hetzelfde (al was dat te verwachten, no wat dat je zoiets groots in een game krijgt). Monument Valley ziet er dan wel weer leuk uit, Los Angeles langs de kust prima, maar Hollywood en Beverly Hills zijn onvindbaar, maar staan wel op de kaart aangegeven, bij San Francisco hebben ze de bekende brug netjes nagemaakt en de typische huisjes ook, alleen Fisherman's Wharf mist compleet (hoewel het wel op de kaart staat aangegeven). Verder stelt Yosemite niks voor in het spel. "Yellowstone" (voor zover je het zo mag noemen) is welgeteld één geiser middenin een sneeuwlandschap, de grootste teleurstelling van allemaal. De enige stad waar ik wel echt positief over ben in het spel is Las Vegas, de meeste hotels die er in het echt zijn, zitten ook in het spel, op goeie schaal ook, zelfs Fremont Street hebben ze erin geplaatst.
TL;DR: Over het algemeen geen goed alternatief voor een vakantie in Amerika. Het realisme in omgevingen dat ze wel beloven is er niet altijd.
Verder kan ik weinig zeggen over de gameplay, mijn laptop kan het spel eigenlijk niet aan

Lijkt er verder op dat het andere verkeer zich totaal niet bewust is van jou op de weg. Als je op de weg stil gaat staan rijdt de AI gewoon tegen je aan en ze wisselen doodleuk van baan als jij eraan komt racen. Ze toeteren af en toe naar je, dat dan weer wel. Ook botsen ze bij de meeste kruisingen gewoon op elkaar. Zodra het groen is rijden ze, maakt niet uit over er nog een auto voor staat of niet.
AI van de politie is tijdens achtervolgingen wel goed.
Heb wel gezien dat vanaf het puntje van Miami naar Seattle 150 km rijden is, heb ik niet gedaan overigens, dus zal wel uitkomen op iets minder dan een uurtje.
Voor de mensen die ff keihard willen racen: Op de Bonneville Salt Flats (net ten noorden van Las Vegas) zit een lang recht stuk zonder ander verkeer
[
Voor 6% gewijzigd door
SpamChinchilla op 29-08-2014 19:26
]