Als de camera of SD-kaart in beslag wordt genomen valt er weinig meer te knippen..dfrenner schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:47:
[...]
Ik kan je vertellen dat er goed te knippen is in beeldmateriaal, dan valt het wel mee
Mijn mini0902 is binnen.
Beetje jammer dat ik vergeten ben om het Micro SD kaartje te bestellen dus nog even wachten voor ik kan testen.

Beetje jammer dat ik vergeten ben om het Micro SD kaartje te bestellen dus nog even wachten voor ik kan testen.

Dat is rap, mijne is al een aantal dagen aangemeld bij postnl, maar verder geen idee. Zit nu ook wel in Duitsland voor een paar dagen...Idanue schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:15:
Mijn mini0902 is binnen.![]()
Sd kaart: Dataio.nl
Sinds 21-03-2016Idanue schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:15:
Mijn mini0902 is binnen.![]()
Status: The item is pre-advised
In de VS moet je haast wel zo'n cam in je auto hebben. Als je ziet hoe vaak ze daar iemand tegen de grond taseren. Daar kijken ze niet zo nauw

Grrrrr, hier nog geen teken van aflevering...Idanue schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:32:
[...]
Daar besteld en vandaag binnen, zal morgen eens met de cam gaan spelen.
Hoe lang had die van jou deze status?:
Ik ben gewend dat het na deze status een dag of max 2 dagen duurt tot afleveren.dfrenner schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:24:
[...]
Sinds 21-03-2016
Status: The item is pre-advised
Ik ben ongeduldig...
[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 26-03-2016 10:30 ]
Waar kan ik dat zien?dfrenner schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:26:
[...]
Grrrrr, hier nog geen teken van aflevering...
Hoe lang had die van jou deze status?:
[...]
Ik ben gewend dat het na deze status een dag of max 2 dagen duurt tot afleveren.
Ik ben ongeduldig...
Ik heb alleen een YT code, is via belgium post gestuurd.dfrenner schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:54:
[...]
Je RS code hier invoeren:
http://www.postnl.post
Aha, misschien dat dat het verschil verklaard. Hopen dat hij niet bij de douane ligt...Idanue schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:02:
[...]
Ik heb alleen een YT code, is via belgium post gestuurd.
Met mijn prulcam van de Action heb ik nu het volgende probleem:
ik heb hem een paar jaar lang alleen met accu's gebruikt, waarvan ik er een aantal heb. Daar kon ik me prima mee redden.
Sinds dit jaar gebruik ik hem met de draad op het stopcontact. Sinds pakweg een maand merk ik dat de accu leeg raakt, dus niet opgeladen word. Ik heb er al een paar keer een verse in gedaan. Volgens mij gaat hij niet zo snel leeg als dat de cam alleen op de accu zou werken.
Hij zit op een contact met permanente spanning. Uit gemak en voor de zekerheid laat ik hem aan bij tussenstops. Aan het eind van de rit gaat de stekker eruit en de cam uit.
Vanavond zag ik toevallig dat ik de stekker nog erin had gelaten door het rode ledje. Omdat ik eerder een incidentje had opgenomen wat ik toch al even op de PC wilde zetten ben ik naar de auto gelopen om hem uit te zetten en de geheugenkaart te halen.
De dashcam was uit. De batterij kennelijk leeg. Stomtoevallig was het incident wat ik wilde bewaren het laatste wat nog opgenomen was. Sinds dat moment heeft de cam niets opgenomen.
Ik heb al eens overwogen om de cam zonder accu te gebruiken. Dan zou die aangaan als ik de stekker in het contact steek, en uit bij loshalen. Of het geschakelde stopcontact kunnen gebruiken. Maar kennelijk werkt de cam niet zonder accu. Nog afgezien van het ongemak van de tijd en datum die niet meer actueel zijn.
Ik heb wel een Mini op het verlanglijstje staan maar op dit moment andere zeer belangrijke prioriteiten.
Ik heb nu dan wel een prul,maar het is beeld, en je weet nooit waar het goed voor kan zijn bij calamiteiten. Daarom wil ik het ding nog wel handhaven voor zover mogelijk.
ik heb hem een paar jaar lang alleen met accu's gebruikt, waarvan ik er een aantal heb. Daar kon ik me prima mee redden.
Sinds dit jaar gebruik ik hem met de draad op het stopcontact. Sinds pakweg een maand merk ik dat de accu leeg raakt, dus niet opgeladen word. Ik heb er al een paar keer een verse in gedaan. Volgens mij gaat hij niet zo snel leeg als dat de cam alleen op de accu zou werken.
Hij zit op een contact met permanente spanning. Uit gemak en voor de zekerheid laat ik hem aan bij tussenstops. Aan het eind van de rit gaat de stekker eruit en de cam uit.
Vanavond zag ik toevallig dat ik de stekker nog erin had gelaten door het rode ledje. Omdat ik eerder een incidentje had opgenomen wat ik toch al even op de PC wilde zetten ben ik naar de auto gelopen om hem uit te zetten en de geheugenkaart te halen.
De dashcam was uit. De batterij kennelijk leeg. Stomtoevallig was het incident wat ik wilde bewaren het laatste wat nog opgenomen was. Sinds dat moment heeft de cam niets opgenomen.
Ik heb al eens overwogen om de cam zonder accu te gebruiken. Dan zou die aangaan als ik de stekker in het contact steek, en uit bij loshalen. Of het geschakelde stopcontact kunnen gebruiken. Maar kennelijk werkt de cam niet zonder accu. Nog afgezien van het ongemak van de tijd en datum die niet meer actueel zijn.
Ik heb wel een Mini op het verlanglijstje staan maar op dit moment andere zeer belangrijke prioriteiten.
Ik heb nu dan wel een prul,maar het is beeld, en je weet nooit waar het goed voor kan zijn bij calamiteiten. Daarom wil ik het ding nog wel handhaven voor zover mogelijk.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met accu's. Zit hij niet op een 12v aansluiting? Werk je dan met interne accu's of van die usb laadstations?Obelink schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:51:
Met mijn prulcam van de Action heb ik nu het volgende probleem:
Voor het opnemen: Kaartje al geformateerd in de cam?
Anders zou ik een usb laadstation adviseren, maar dat is ook weer geld. Dus nu niet handig...
Die 'draad op het stopcontact' heeft vast een soort adapter/stekker die 12V-->5V doet, hoeveel ampere levert die? Misschien een 'zwaardere' lader proberen (1,5 / 2,0A +, iets wat sterk genoeg is om een iPad oid van prik te voorzien). Heeft de cam wel een standaard (micro-)USB aansluiting?Obelink schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:51:
Hij zit op een contact met permanente spanning.
Hebben die mini's een vaste aansluiting op de adapter die in de aansteker 12v punt gaat of een losse usb?
Wil eigenlijk een meerpunts usb lader in de 12v waarvan 1 punt de dashcam.
Standaard zit er een vaste unit aanvast.sambalbaj schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:29:
Hebben die mini's een vaste aansluiting op de adapter die in de aansteker 12v punt gaat of een losse usb?
Maar niets houd je tegen zelf een micro usb kabel te kopen en een 12V adapter met meerdere USB aansluitingen.
Zo heb ik mijn DOD's voor en achter aangesloten op één 12v aansluiting.
dfrenner schreef op zondag 27 maart 2016 @ 09:20:
[...]
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met accu's. Zit hij niet op een 12v aansluiting? Werk je dan met interne accu's of van die usb laadstations?
Voor het opnemen: Kaartje al geformateerd in de cam?
Anders zou ik een usb laadstation adviseren, maar dat is ook weer geld. Dus nu niet handig...
Kennelijk is de aanwezigheid van een accu in een dashcam niet vanzelfsprekend. De prulcam heeft dus een accu van het formaat van de bekende Nokia BL-5C telefoonaccu. Je kunt de prulcam dus met die accu gebruiken. Omdat ik geen stopcontact in de auto beschikbaar had heb ik hem dus een ijd lang op die manier gebruikt. Ik heb een stapeltje BL-5C accu's en omdat de prulcam afhankelijk van de kwaliteit van de accu hier 3,5 tot 5,5 uur op werkt kun je wel even vooruit. De accu's laadde ik dan thuis in een oude Nokia telefoon op.phYzar schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:20:
[...]
Die 'draad op het stopcontact' heeft vast een soort adapter/stekker die 12V-->5V doet, hoeveel ampere levert die? Misschien een 'zwaardere' lader proberen (1,5 / 2,0A +, iets wat sterk genoeg is om een iPad oid van prik te voorzien). Heeft de cam wel een standaard (micro-)USB aansluiting?
Nu heb ik wel de beschikking over een stopcontact (aansteker model) in de auto die ik voor de dashcam kan gebruiken dus dat leek me handig. Niet meer steeds de accu's vewisselen en de draad van de dashcam kon ik mooi wegwerken. Stekker erin en de prulcam gaat automatisch aan en opnemen. Uitzetten moet je dan nog wel handmatig doen.
Vanmiddag heb ik getest dat de prulcam niet werkt zonder dat er een accu in zit. Als de stroom erop komt (van het autostopcontact dus) gaat hij aan, wel in de opname stand maar slaat dan meteen vast.
In de afgelopen periode heb ik gemerkt dat de accu langzamerhand leegraakt en niet word bijgeladen terwijl de prulcam op het autostopcontact zit. Dat is onhandig want dan moet ik weer af en toe een verse accu erin doen. Als de accu leeg raakt schakelt de prulcam uit of loopt vast. Dat heb je niet in de gaten waardoor je dus rijd zonder dat je rit word vastgelegd. En het hoofddoel van de dashcam is nog altijd beeldmateriaal vast te leggen voor het geval dàt (wat hopelijk nooit komt).
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
https://www.clicktobuy.nl/gps-dashboard-camera

Is dat iets? Ik kan verder eigenlijk niet vinden of hij in China (of elders) goedkoper is.Gembird Professionele Dashcam 1080P + Google Maps GPS Registratie
Beleef al je auto-avonturen opnieuw met deze Full HD dashboardcamera met GPS tracker (op basis van Google Maps!).
€ 55,- + € 5,95 verzendkosten
[ Voor 32% gewijzigd door pven op 30-03-2016 11:35 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Is voor zover ik had kunnen vinden dit model.
En is dus maar een paar euro goedkoper dan de goedkoopste aanbieder in de pricewatch.
Had er ook vanochtend over zitten twijfelen maar toen ik het verschil zag voor mij niet de moeite waard om hem vandaag te bestellen.
Edit: over de kwaliteit kan ik niets zeggen...
En is dus maar een paar euro goedkoper dan de goedkoopste aanbieder in de pricewatch.
Had er ook vanochtend over zitten twijfelen maar toen ik het verschil zag voor mij niet de moeite waard om hem vandaag te bestellen.
Edit: over de kwaliteit kan ik niets zeggen...
[ Voor 6% gewijzigd door Saffie_time op 30-03-2016 12:00 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Vraagje, hoe gaan jullie om met eventuele reflectie van het dashboard in het raam? Als het mooi weer is, is deze namelijk wel duidelijk aanwezig zie onderstaand. Heb al aan andere positie gedacht (hangt nu onder de spiegel) maar daar wordt het niet veel beter van. Iemand nog goede tips?

Hi,
Dit ding staat nu in de aanbieding bij Coolblue. Ik dacht leuk dingetje voor de jarige vader
http://www.videocamerasho...2411.975688090.1459374259
Lijkt mij zelf wel een leuk dingetje. Ook wat vergelijkingsmateriaal op youtube gezocht, zag er ook allemaal prima uit. Wat vinden jullie? Overpriced of een leuke deal?
Dit ding staat nu in de aanbieding bij Coolblue. Ik dacht leuk dingetje voor de jarige vader
Lijkt mij zelf wel een leuk dingetje. Ook wat vergelijkingsmateriaal op youtube gezocht, zag er ook allemaal prima uit. Wat vinden jullie? Overpriced of een leuke deal?
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Ik ken hem persoonlijk niet.pven schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:34:
https://www.clicktobuy.nl/gps-dashboard-camera
[afbeelding]
Is dat iets? Ik kan verder eigenlijk niet vinden of hij in China (of elders) goedkoper is.
Ja ik weet van DOD dat René voor de 430 en 460 een soort van kits verkoopt. Kost wel rond de 50 euro maar schijnt goed te werken.Onedayflyer682 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:24:
Vraagje, hoe gaan jullie om met eventuele reflectie van het dashboard in het raam? Als het mooi weer is, is deze namelijk wel duidelijk aanwezig zie onderstaand. Heb al aan andere positie gedacht (hangt nu onder de spiegel) maar daar wordt het niet veel beter van. Iemand nog goede tips?![]()
[afbeelding]
Daarnaast heeft Mini standaard een CPL filter op de 0826 zitten. Kortingscode zou tot en met vandaag geldig moeten zijn, mocht je hem later een keer willen bestellen, laat het dan even weten dan probeer ik een nieuwe kortingscoupon te bemachtigen. Meestal lukt dat wel.
Hier vergelijk van de mini met CPL filter en de andere twee zonder filter:dfrenner schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 02:58:
In de doos zit: 1 x Mini 0826 HD DVR, 1 x USB Cable, 1 x Lens Cleaning Cloth, 3 x 3M Sticker, 1 x Car Adapter, 1 x GPS mount, 2 x Film, 1 x CPL, 6 x Cable Clip
Mini 0826
Normaal $90. Add to cart en vul daar na coupon "FiMINI0826" (tot 31 maart) in en de prijs verandert in $74 = +/- €69
Ik lees dat veel mensen liever gaan voor de 538D, omdat deze op amazon bijna hetzelfde kost. Verder geen ervaring met het merk of de cams.Yariva schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:48:
Hi,
[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 31-03-2016 09:29 ]
Onedayflyer682 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:24:
Vraagje, hoe gaan jullie om met eventuele reflectie van het dashboard in het raam? Als het mooi weer is, is deze namelijk wel duidelijk aanwezig zie onderstaand. Heb al aan andere positie gedacht (hangt nu onder de spiegel) maar daar wordt het niet veel beter van. Iemand nog goede tips?![]()
[afbeelding]

Ik heb er ook last van. En van invallend zonlicht.
Ja ik zie best wel verschil met de Mini met CPL filter, maar het afstellen lukt niet op zo'n klein schermpje, het is een beetje gokken, of veel tijd investeren in het uitzoeken. Daar heb ik geen zin in, dat ding hangt er tijdelijk, ik verwacht nu ieder moment de Mini 0902...Obelink schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:29:
[...]
[afbeelding]
Ik heb er ook last van. En van invallend zonlicht.
Koop een CPL filter. Heb ik er ook opzitten en het verdwijnt als sneeuw voor de zon (ik heb het op een G1WH zitten waarbij je relatief simpel op het schermpje kan kijken en de filter kan afstellen)Onedayflyer682 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:24:
[afbeelding]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pF-wdSi9BoI]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9_vgPyYw74o]
(Ik heb inmiddels de camera op een andere positie hangen omdat hij in de bovenstaande positie wel veel beeld pakt, maar met regen niet in de ruitenwisser radius valt)
[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 31-03-2016 09:44 ]
Okee de Mini 0902 is gisteren binnengekomen en ik heb al stiekem even gekeken 
Mooi formaat, materiaalgebruik hetzelfde als de Mini 0826.
Maar zoals van tevoren bekend, geen GPS meer in de mount en een losse unit. Geen CPL filter en uiteraard een Wifi cam. Helaas is er voor Windows Phone geen app beschikbaar, maar vrouwlief heeft een iPhone, dus die moet ik dan maar even toe-eigenen voor testdoeleinden.
Op het eerste gezicht lijkt me dit een perfecte oplossing voor op de achterruit. Niet de kofferbak in hoeven duiken om instellingen te doen of een event button in te drukken, gewoon vanuit de bestuurdersstoel op de telefoon. Maar ik zag al wel dat de mogelijkheden niet eindeloos zijn. Op het eerste gezicht is het niet mogelijk om kaartjes over te schrijven naar je NAS bijvoorbeeld.
Het daadwerkelijke testen en uitpakken gaat vanavond beginnen
Mooi formaat, materiaalgebruik hetzelfde als de Mini 0826.
Maar zoals van tevoren bekend, geen GPS meer in de mount en een losse unit. Geen CPL filter en uiteraard een Wifi cam. Helaas is er voor Windows Phone geen app beschikbaar, maar vrouwlief heeft een iPhone, dus die moet ik dan maar even toe-eigenen voor testdoeleinden.
Op het eerste gezicht lijkt me dit een perfecte oplossing voor op de achterruit. Niet de kofferbak in hoeven duiken om instellingen te doen of een event button in te drukken, gewoon vanuit de bestuurdersstoel op de telefoon. Maar ik zag al wel dat de mogelijkheden niet eindeloos zijn. Op het eerste gezicht is het niet mogelijk om kaartjes over te schrijven naar je NAS bijvoorbeeld.
Het daadwerkelijke testen en uitpakken gaat vanavond beginnen
Nu de laatste berichten weer over (de voordelen van) polafilters gaat, wil ik dat ook wel eens proberen. Ik heb dezelfde dashcam als jij, zelfs bij dezelfde leverancier gekocht, maar ik snap niet hoe je bij 34mm komt. Op geen enkele manier is de lens doorsnede 34mm, ook niet op het dikste geribbelde gedeelte. Het voorste randje is maar 30,6mm?Notna schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:53:
Net een step up ring adapter (34 naar 37mm) binnen gekregen via eBay voor mijn G1WH. Zit als gegoten en kost geen drol.
Daar kom ik op hierdoor:grun93 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:30:
[...]
Nu de laatste berichten weer over (de voordelen van) polafilters gaat, wil ik dat ook wel eens proberen. Ik heb dezelfde dashcam als jij, zelfs bij dezelfde leverancier gekocht, maar ik snap niet hoe je bij 34mm komt. Op geen enkele manier is de lens doorsnede 34mm, ook niet op het dikste geribbelde gedeelte. Het voorste randje is maar 3,06mm?
Enige wat ik moest doen, was een drupje secondelijm op de stepup ring doen zodat deze niet van de lens afvalt bij warm weer (dan krimpt en zet het plastic uit en valt de ring + CPL er vanaf )
Ik heb ze hier vandaan overigens:
http://www.ebay.nl/itm/13..._trksid=p3984.m1497.l2649
en
http://www.ebay.nl/itm/15..._trksid=p3984.m1497.l2649
[ Voor 28% gewijzigd door Notna op 01-04-2016 09:35 ]
Tja, het filmpje ziet er wel overtuigend uit, ook al zegt mijn schuifmaat wat anders. Gelukkig kost zo'n ring bijna niks, dus ik ga het gewoon proberen. Bedankt voor de links.
Ik had het niet eens opgemeten in eerste instantie en ben gewoon blind op het filmpje afgegaan. JB heeft hetzelfde gedaan met exact dezelfde spullen en daar past het ook gewoon prima. Maar wederom; ook even een drupje lijm ertussen zodat het blijft zitten bij warmer weer.grun93 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:37:
[...]
Tja, het filmpje ziet er wel overtuigend uit, ook al zegt mijn schuifmaat wat anders. Gelukkig kost zo'n ring bijna niks, dus ik ga het gewoon proberen. Bedankt voor de links.
en let er ook op dat je de step up ring even goed door duwd over het randje heen tot het echt strak zit

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 01-04-2016 09:40 ]
Nou de review van de nieuwe Mini 0902:
Ik heb net de eerste beelden bekeken en ik vind ze eerlijk gezegd wel wat tegenvallen.
Ik zal binnenkort even wat sample video's posten.
Iemand al zo'nXiaomi Dashcamm gekocht?
Techmoan was er wel redelijk over te spreken, behalve het feit dat alles in het Chinees is, ook de app.
Aangezien de review een paar maanden oud is, heb ik eens de app gecheckt in de play-store en daar zag ik Engelstalige screenshots. Dan maar eentje besteld, 65€ voor shipping vanuit de EU +8€ verzendingskosten.
Het kan slechter natuurlijk
Ondertussen al eens de app geïnstalleerd en die is natuurlijk nog altijd volledig in het Chinees.
Ik trek mijn plan wel, maar ik ben toch teleurgesteld in Xiaomi. Of misschien is de iOs app wel al in het Engels beschikbaar.
Techmoan was er wel redelijk over te spreken, behalve het feit dat alles in het Chinees is, ook de app.
Aangezien de review een paar maanden oud is, heb ik eens de app gecheckt in de play-store en daar zag ik Engelstalige screenshots. Dan maar eentje besteld, 65€ voor shipping vanuit de EU +8€ verzendingskosten.
Ondertussen al eens de app geïnstalleerd en die is natuurlijk nog altijd volledig in het Chinees.
Ik trek mijn plan wel, maar ik ben toch teleurgesteld in Xiaomi. Of misschien is de iOs app wel al in het Engels beschikbaar.
Misschien niet helemaal on-topic maar ik heb gister een aanrijding gehad en ben toch heel erg blij dat ik een dashcam heb. Het was een gedeelde schuld (ik kwam uit een oprit en hij reed roekeloos) maar de opname toont aan dat hij nauwelijks geremd heeft.
Ben met zo'n 40~45km/h zijwaarts geramd, behoorlijke kramp in mijn nek maar verder geen letsel ook niet aan zijn kant. Wagen wel flink beschadigd maar technisch nog in orde, ik wacht nog op uitsluitsel.
Ik neem voortaan ALTIJD de dashcam mee in de auto, zelfs al ga ik naar de supermarkt om de hoek. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Voorheen liet ik hem nog wel eens thuis liggen als ik een kort ritje maakte maar nu dus niet meer!
Ben met zo'n 40~45km/h zijwaarts geramd, behoorlijke kramp in mijn nek maar verder geen letsel ook niet aan zijn kant. Wagen wel flink beschadigd maar technisch nog in orde, ik wacht nog op uitsluitsel.
Ik neem voortaan ALTIJD de dashcam mee in de auto, zelfs al ga ik naar de supermarkt om de hoek. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Voorheen liet ik hem nog wel eens thuis liggen als ik een kort ritje maakte maar nu dus niet meer!
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ik hoor er veel over "op het internet", maar niemand die ik ken heeft er één. Geen ervaring mee dus.Chindi schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 04:32:
Ondertussen al eens de app geïnstalleerd en die is natuurlijk nog altijd volledig in het Chinees.![]()
Vervelend!ScuL schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 04:40:
Misschien niet helemaal on-topic maar ik heb gister een aanrijding gehad en ben toch heel erg blij dat ik een dashcam heb. Het was een gedeelde schuld (ik kwam uit een oprit en hij reed roekeloos) maar de opname toont aan dat hij nauwelijks geremd heeft.
Duidelijke beelden? Want hij kwam van de zijkant zeg je?
Je ziet hem pas op het laatste moment aankomen (kijkhoek), maar de winst zit hem niet zo zeer in het in beeld brengen van de impact maar in de audio.. piepende banden komen hooguit 2 tellen voor de impact, dus bewijs dat de auto hard reed en zeer laat remde omdat de bestuurder waarschijnlijk met iets anders bezig was (telefoon?).dfrenner schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:04:
Vervelend!
Duidelijke beelden? Want hij kwam van de zijkant zeg je?
En ten tweede laagstaande zon wordt ook keurig in beeld gebracht, dus een dashcam heeft meer nut dan alleen een incident vastleggen maar ook externe omstandigheden
De reden waarom ik dit in dit topic post is om iedereen nogmaals te herinneren ten alle tijde de camera aan te zetten..
[ Voor 4% gewijzigd door ScuL op 05-04-2016 10:53 ]
Of omdat hij dacht dat je wel zou remmen? Het zou me niks verbazen als je straks 100% aansprakeliljk bent voor alle schade, want je komt uit een oprit. Daar verandert een dashcam niks aan.ScuL schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:53:
Je ziet hem pas op het laatste moment aankomen (kijkhoek), maar de winst zit hem niet zo zeer in het in beeld brengen van de impact maar in de audio.. piepende banden komen hooguit 2 tellen voor de impact, dus bewijs dat de auto hard reed en zeer laat remde omdat de bestuurder waarschijnlijk met iets anders bezig was (telefoon?).
Hangt standaard in de auto, haal ze er nooit uitScuL schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:53:
Je ziet hem pas op het laatste moment aankomen (kijkhoek), maar de winst zit hem niet zo zeer in het in beeld brengen van de impact maar in de audio.. piepende banden komen hooguit 2 tellen voor de impact, dus bewijs dat de auto hard reed en zeer laat remde omdat de bestuurder waarschijnlijk met iets anders bezig was (telefoon?).
En ten tweede laagstaande zon wordt ook keurig in beeld gebracht, dus een dashcam heeft meer nut dan alleen een incident vastleggen maar ook externe omstandigheden
De reden waarom ik dit in dit topic post is om iedereen nogmaals te herinneren ten alle tijde de camera aan te zetten..
Inderdaad. Hier is niks gedeelde schuld aan. Al rijdt hij 30 of 300km/u. Jij komt van een oprit.grun93 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:09:
[...]
Of omdat hij dacht dat je wel zou remmen? Het zou me niks verbazen als je straks 100% aansprakeliljk bent voor alle schade, want je komt uit een oprit. Daar verandert een dashcam niks aan.
Voor de duidelijkheid ik woon niet in Nederland, tevens ging het om een file situatie waarbij een andere automobilist een gat liet om mij over te laten steken. De andere bestuurder had geen zin om te wachten en ging om de rij auto's heen en keek vervolgens niet waar hij heen ging en ik kon hem door de omstandigheden onmogelijk zien. Het mes snijdt aan twee kantenPdeBie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:21:
[...]
Inderdaad. Hier is niks gedeelde schuld aan. Al rijdt hij 30 of 300km/u. Jij komt van een oprit.
Maar dat vertelde je oorspronkelijke verhaal nietScuL schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:28:
[...]
Voor de duidelijkheid ik woon niet in Nederland, tevens ging het om een file situatie waarbij een andere automobilist een gat liet om mij over te laten steken. De andere bestuurder had geen zin om te wachten en ging om de rij auto's heen en keek vervolgens niet waar hij heen ging en ik kon hem door de omstandigheden onmogelijk zien. Het mes snijdt aan twee kanten
Dan krijgt het verhaal een andere wending inderdaad.
Vraagje voor de mensen met een dashcam die achteruit kijkt: Heb je veel last van zooi op de achterruit? Een hatchback/stationwagon met een redelijk vlakke achterkant is met een beetje slecht weer een soort grote drek-stofzuiger en daar is haast niet tegenop te wis-wassen heb ik het idee. Of valt dat wel mee qua bruikbaarheid van de beelden? Of krijg je automagisch de tic om de hele dag te wis-wassen?
Bij de voorruit gaat je eigen zicht ook achteruit dus ben je wat gauwer geneigd ff te sproeien.
* phYzar is wel fan van de mini en wil er wel een voor achter, maar 64GB aan full-hd modder-rorschach-tests is niet zo nuttig
* phYzar is wel fan van de mini en wil er wel een voor achter, maar 64GB aan full-hd modder-rorschach-tests is niet zo nuttig
Ik heb er 2 besteld, kijk eerst of 1 bevalt bij montage voorruit. Zodra dat voldoet aan de verwachtingen ook installeren in andere auto of op de achterruit. Voordat ik ze binnenkrijg zal wel 2-3 weken duren dus kan ik je meer vertellen.Chindi schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 04:32:
Ondertussen al eens de app geïnstalleerd en die is natuurlijk nog altijd volledig in het Chinees.![]()
App ook geinstalleerd en lijkt me wel redelijk bruikbaar, ook in het chinees. In verschillende reviews van de laatste maand blijkt dat engels ook beschikbaar is als firmware update. Maarja, uiteindelijk gaat het om de (film)kwaliteit van de Dashcam en dat heeft de doorslag gegeven om ze te bestellen.
Ben ook wel benieuwd naar iemands ervaringen hier op het forum die de Xiaomi YI Dashcam al in gebruik heeft.
Edit: Volgende links hebben vertaling gegeven van de chinese teken, misschien iets makkelijker in de toekomst mochten er mensen zijn die wat willen aanpassen in de instellingen:
http://image3.geekbuying....601/20160127120144634.jpg
http://image3.geekbuying....601/20160127120152287.jpg
[ Voor 10% gewijzigd door Purehz op 07-04-2016 11:21 ]
Ik zie dat deze nu zelfs zonder code maar 69.99 dollar is. (in de shopping cart, niet op de pagina zelf) Er staat op het plaatje in de shopping wel dat het een flash-sale is, maar kan zo snel even geen info vinden tot wanneer dit dan zou lopen.dfrenner schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:37:
Ik krijg net nog een code binnen van Gearbest, voor de Mini 0826 voor $74,99
http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_275913.html
Vul daarna coupon: "FiMINI0826" in en de prijs verandert in $74,99 (geldig tot 31 maart)
)
Klinkt als Rusland.ScuL schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:28:
[...]
Voor de duidelijkheid ik woon niet in Nederland, tevens ging het om een file situatie waarbij een andere automobilist een gat liet om mij over te laten steken. De andere bestuurder had geen zin om te wachten en ging om de rij auto's heen en keek vervolgens niet waar hij heen ging en ik kon hem door de omstandigheden onmogelijk zien. Het mes snijdt aan twee kanten
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De mijne hebben ze deze voormiddag proberen te leveren, maar aangezien ik niet thuis was, ... . Normaal gezien mag ik er pas morgen achter in de Post, maar ik denk dat ik deze middag toch eens ga proberen.Purehz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:03:
[...]
Ik heb er 2 besteld, kijk eerst of 1 bevalt bij montage voorruit. Zodra dat voldoet aan de verwachtingen ook installeren in andere auto of op de achterruit. Voordat ik ze binnenkrijg zal wel 2-3 weken duren dus kan ik je meer vertellen.
App ook geinstalleerd en lijkt me wel redelijk bruikbaar, ook in het chinees. In verschillende reviews van de laatste maand blijkt dat engels ook beschikbaar is als firmware update. Maarja, uiteindelijk gaat het om de (film)kwaliteit van de Dashcam en dat heeft de doorslag gegeven om ze te bestellen.
Ben ook wel benieuwd naar iemands ervaringen hier op het forum die de Xiaomi YI Dashcam al in gebruik heeft.
Edit: Volgende links hebben vertaling gegeven van de chinese teken, misschien iets makkelijker in de toekomst mochten er mensen zijn die wat willen aanpassen in de instellingen:
http://image3.geekbuying....601/20160127120144634.jpg
http://image3.geekbuying....601/20160127120152287.jpg
Zo kan ik eventueel al iets uploaden morgen, ik heb de vroegen deze week, dus ideaal om nachtbeelden te tonen. De wegen in België zijn natuurlijk wel volgebouwd met verlichting, dus helemaal representatief zal het niet zijn
Ondertussen ook een mail gestuurd naar de app-ontwikkelaar en ze zeggen dat er geen Engelse versie van de app is. Ze vragen om een screenshot van de Engelse app te sturen terwijl ik zeg dat op de app-page in de play-store er screenshots zijn van een Engelstalige versie. Ik denk dat ik die zinnen ook eens google translate ga jagen. Hun Chinglish lijkt daar ook wel sterk op
Ook als je in de app naar de tutorials kijkt, zie je ze daar bezig met een Engelse versie.
Dat viel mij ook al op, maar heb goed nieuws voor jeChindi schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:44:
[...]
De mijne hebben ze deze voormiddag proberen te leveren, maar aangezien ik niet thuis was, ... . Normaal gezien mag ik er pas morgen achter in de Post, maar ik denk dat ik deze middag toch eens ga proberen.
Zo kan ik eventueel al iets uploaden morgen, ik heb de vroegen deze week, dus ideaal om nachtbeelden te tonen. De wegen in België zijn natuurlijk wel volgebouwd met verlichting, dus helemaal representatief zal het niet zijn
Ondertussen ook een mail gestuurd naar de app-ontwikkelaar en ze zeggen dat er geen Engelse versie van de app is. Ze vragen om een screenshot van de Engelse app te sturen terwijl ik zeg dat op de app-page in de play-store er screenshots zijn van een Engelstalige versie. Ik denk dat ik die zinnen ook eens google translate ga jagen. Hun Chinglish lijkt daar ook wel sterk op
Ook als je in de app naar de tutorials kijkt, zie je ze daar bezig met een Engelse versie.
Na een beetje research erachter gekomen dat als je de telefoon instelt op Engels(UK), de Yi Dashcam app in het engels opent. Kun je al je instellingen doen voor je dashcam en weer terugzetten naar je normale taal, neem aan dat de app de keuzes onthoud.
Ben benieuwd naar je beelden, ook erg nieuwsgierig naar de nachtbeelden. ADAS ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken, wil mooie beelden van mijn ritten woon-werkverkeer, tegenwoordig beleef je wat op de weg met al die prutsers

Nog laatste punt om te delen, welk geheugenkaartje ga jij gebruiken? Lees verdeelde meningen over het max aantal GB's, ene keer 32GB, andere zegt 64GB. Class 10 en minimaal 80MB wordt geadviseerd.
Zat zelf te denken aan deze: https://www.dataio.nl/san...o-sd-ultra-uhs-i-80mbs-2/
Deze heeft een schrijfsnelheid van 20MB/s, twijfel nu nog tussen de Sandisk Ultra 64GB en Sandisk Extreme 64GB (mits 64GB kan in de dashcam). Iemand een advies?
[ Voor 5% gewijzigd door Purehz op 07-04-2016 14:31 ]
Ik zie het, nette prijs voor een kleine discrete cam inclusief GPS.Smurf schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:36:
Ik zie dat deze nu zelfs zonder code maar 69.99 dollar is. (in de shopping cart, niet op de pagina zelf) Er staat op het plaatje in de shopping wel dat het een flash-sale is, maar kan zo snel even geen info vinden tot wanneer dit dan zou lopen.
Bedankt voor de tip om mijn telefoon in het engels te zetten. Leest heel wat makkelijker 
Ik heb hier nog een naamloos class 4 kaartje liggen van 16GB dat voorlopig dienst zal moeten doen. Ik heb wel een 64GB kaartje extra besteld via Gearbest. Dit komt uit China en is nog onderweg. Voor die prijs vond ik het wel het risico waard. Ik hou je op de hoogte indien het lukt.
Mvg Jeroen
Ik heb hier nog een naamloos class 4 kaartje liggen van 16GB dat voorlopig dienst zal moeten doen. Ik heb wel een 64GB kaartje extra besteld via Gearbest. Dit komt uit China en is nog onderweg. Voor die prijs vond ik het wel het risico waard. Ik hou je op de hoogte indien het lukt.
Mvg Jeroen
Purehz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:18:
[...]
Dat viel mij ook al op, maar heb goed nieuws voor je![]()
Na een beetje research erachter gekomen dat als je de telefoon instelt op Engels(UK), de Yi Dashcam app in het engels opent. Kun je al je instellingen doen voor je dashcam en weer terugzetten naar je normale taal, neem aan dat de app de keuzes onthoud.
Ben benieuwd naar je beelden, ook erg nieuwsgierig naar de nachtbeelden. ADAS ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken, wil mooie beelden van mijn ritten woon-werkverkeer, tegenwoordig beleef je wat op de weg met al die prutsers![]()
Nog laatste punt om te delen, welk geheugenkaartje ga jij gebruiken? Lees verdeelde meningen over het max aantal GB's, ene keer 32GB, andere zegt 64GB. Class 10 en minimaal 80MB wordt geadviseerd.
Zat zelf te denken aan deze: https://www.dataio.nl/san...o-sd-ultra-uhs-i-80mbs-2/
Deze heeft een schrijfsnelheid van 20MB/s, twijfel nu nog tussen de Sandisk Ultra 64GB en Sandisk Extreme 64GB (mits 64GB kan in de dashcam). Iemand een advies?
Laat maar even weten of 64GB compatible is en/of dat betreffende kaartje functioneerd.Chindi schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:04:
Bedankt voor de tip om mijn telefoon in het engels te zetten. Leest heel wat makkelijker
Mvg Jeroen
[...]
Heb ook wel kaartje liggen die zolang erin kan totdat een 64gb kaartje is besteld.
Heb je hiervoor al een dashcam gehad ivm eventuele vergelijking?
Ben onlangs pas in dashcams gaan interesseren nadat ik 200km per dag rij ipv 20-50km daarvoor. In de afgelopen 3 maand enkele maanden een ''bijna ongelukje'' gehad (niet mijn fout

Dat dacht ik ook, alleen nu begin ik toch weer te twijfelen, want die WIFI feature van de 0902 lijkt mij ook wel handig, zeker voor de camera achterin. Ook de afwezigheid van een beeldscherm vind ik wel prima, aangezien dat juist het onderdeel van mijn huidige DOD LS460W is wat niet meer functioneert (Camera functioneert prima, alleen het scherm blijft wit, wat overdag al vervelend is, maar 's nachts helemaal. Ook kan ik helemaal niks meer veranderen aan de instellingen tenzij ik het menu uit m'n hoofd leerdfrenner schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:37:
[...]
Ik zie het, nette prijs voor een kleine discrete cam inclusief GPS.
Ik zag dat je aan het eind van het unboxing filmpje het spul in de auto had gehangen. Heb je al iets van een vergelijking wat beeldkwaliteit betreft?
)
Ja dat zei ik al, de mini 0902 is beduidend minder en ik lees er veel over.Smurf schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:00:
Dat dacht ik ook, alleen nu begin ik toch weer te twijfelen, want die WIFI feature van de 0902 lijkt mij ook wel handig, zeker voor de camera achterin. Ook de afwezigheid van een beeldscherm vind ik wel prima, aangezien dat juist het onderdeel van mijn huidige DOD LS460W is wat niet meer functioneert (Camera functioneert prima, alleen het scherm blijft wit, wat overdag al vervelend is, maar 's nachts helemaal. Ook kan ik helemaal niks meer veranderen aan de instellingen tenzij ik het menu uit m'n hoofd leer) en ik daarom op zoek ben naar een nieuwe cam.
Ik zag dat je aan het eind van het unboxing filmpje het spul in de auto had gehangen. Heb je al iets van een vergelijking wat beeldkwaliteit betreft?
Ik hoop op een firmwareupgrade.
Heb nog niet echt tijd gehad ze online te knallen, want ik wil even een vergelijkingsfilmpje maken tussen de 0826 en de 0902.
Op dit moment wint de 0826 toch wel hoor, door:
- Beeldkwaliteit
- GPS in de mount
- Prijs
Het is zonde dat ze de 0902 niet direct goed aanpakken, want er zit gewoon potentie in (zelfde hardware als in de 0826)
Ondertussen heb ik de Yi in mijn bezit. Jammerlijk genoeg werkt hij enkel met class 10 kaartjes dus kan ik momenteel nog geen video's tonen. Ik heb wel wat foto's genomen van de unboxing.
De voedingskabel is ongeveer 3.5 - 4m lang, op de "stekker" staat als output vermeld: 5V/2.4A 5V1A. Jammerlijk staat er niet op vermeld welke uitgang welke stroomsterkte levert. Aangezien deze enkel dient als stroomkabel en je er geen data over kunt versturen, heb ik de indruk dat deze dunner is dan normaal.
Hierdoor zal je deze iets makkelijker kunnen wegsteken maar je kan er dus niet rap je video op je laptop zetten door deze in je auto aan te sluiten op deze kabel. Maar hiervoor heb je natuurlijk de wifi functie.
De bouwkwaliteit lijkt me op het eerste zicht uitstekend. Xiaomi zijnde had ik dat wel ook enigszins verwacht.
De dashcam zelf voelt licht maar stevig aan en ik heb de indruk dat de "stekker" steviger gemaakt is dan degene die ik vorig jaar bij Conrad heb besteld.

De voedingskabel is ongeveer 3.5 - 4m lang, op de "stekker" staat als output vermeld: 5V/2.4A 5V1A. Jammerlijk staat er niet op vermeld welke uitgang welke stroomsterkte levert. Aangezien deze enkel dient als stroomkabel en je er geen data over kunt versturen, heb ik de indruk dat deze dunner is dan normaal.
Hierdoor zal je deze iets makkelijker kunnen wegsteken maar je kan er dus niet rap je video op je laptop zetten door deze in je auto aan te sluiten op deze kabel. Maar hiervoor heb je natuurlijk de wifi functie.
De bouwkwaliteit lijkt me op het eerste zicht uitstekend. Xiaomi zijnde had ik dat wel ook enigszins verwacht.
De dashcam zelf voelt licht maar stevig aan en ik heb de indruk dat de "stekker" steviger gemaakt is dan degene die ik vorig jaar bij Conrad heb besteld.

[ Voor 95% gewijzigd door Chindi op 08-04-2016 13:51 ]
hij lijkt mij wel wat groot en onopvallend wegwerken lijkt me ook niet echt mogelijk.
Qua oppervlakte is hij iets groter dan een creditcard. Grootste reden hiervoor is natuurlijk het schermpje.
Hij zit volledig weg achter mijn spiegel, binnenin merk je er niets van behalve het kabeltje die vanuit mijn dak naar mijn spiegel loopt.
Hij zit volledig weg achter mijn spiegel, binnenin merk je er niets van behalve het kabeltje die vanuit mijn dak naar mijn spiegel loopt.
De Mi lijkt me ook een interessante camera. Heb alleen op een forum van diverse mensen gelezen dat deze camera bij warm weer (in een hete auto) de focus veranderd waardoor de opnames onscherp worden.
Ik wacht dus nog even de zomer af voor meer reviews en misschien komt er nog een hardware-update van de Mi..
Ik wacht dus nog even de zomer af voor meer reviews en misschien komt er nog een hardware-update van de Mi..
Nou ja, beter iets dan niets, denk ik eigenlijk altijd.phYzar schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:14:
Vraagje voor de mensen met een dashcam die achteruit kijkt: Heb je veel last van zooi op de achterruit? Een hatchback/stationwagon met een redelijk vlakke achterkant is met een beetje slecht weer een soort grote drek-stofzuiger en daar is haast niet tegenop te wis-wassen heb ik het idee. Of valt dat wel mee qua bruikbaarheid van de beelden? Of krijg je automagisch de tic om de hele dag te wis-wassen?Bij de voorruit gaat je eigen zicht ook achteruit dus ben je wat gauwer geneigd ff te sproeien.
Ik wis inderdaad wat meer, sinds er een cam hangt, maar ja het is niet alsof je beeld direct helemaal weg is.
Ik hoop dat er snel een firmwareupdate uitkomt voor de Mini 0902, want de beeldkwaliteit is echt niet best. Terwijl er exact dezelfde hardware inzit als een 0826... In potentie had het echt ideaal geweest voor achter en misschien dat sommige het gemak alsnog boven de beeldkwaliteit plaatsen?
Ik merk ook dat loop recording niet helemaal jovel is, maar het lastige is dat ik geen Adroid of Ios heb, dus ik moet iedere keer als ik de cam wil instellen mijn vrouw haar telefoon lenen, waar ze niet altijd zin in heeft
Wat kost die nou?Chindi schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:51:
Ondertussen heb ik de Yi in mijn bezit. Jammerlijk genoeg werkt hij enkel met class 10 kaartjes dus kan ik momenteel nog geen video's tonen. Ik heb wel wat foto's genomen van de unboxing.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mini 0902 heeft een coupon: "0902GB" voor $70.99
Mini 0826 code is verlengd tot 31 mei en volgens mij nog iets van de prijs af: coupon "FiMINI0826" voor $69.99
Maar let op de beeldkwaliteit van de 0902 is niet super!
Bij Gearbest EU warehouse kost ie 65€ + verzending. De Champagne kleur hebben ze (momenteel) enkel in China.
Ondertussen ben ik wat video's aan het uploaden. Eentje overdag en eentje 's nachts.
Met welke software bewerken jullie de beelden?
Ondertussen ben ik wat video's aan het uploaden. Eentje overdag en eentje 's nachts.
Ik met Windows moviemakerChindi schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:10:
Bij Gearbest EU warehouse kost ie 65€ + verzending. De Champagne kleur hebben ze (momenteel) enkel in China.
dfrenner schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:43:
[...]
Nou ja, beter iets dan niets, denk ik eigenlijk altijd.
Ik wis inderdaad wat meer, sinds er een cam hangt, maar ja het is niet alsof je beeld direct helemaal weg is.
Ik hoop dat er snel een firmwareupdate uitkomt voor de Mini 0902, want de beeldkwaliteit is echt niet best. Terwijl er exact dezelfde hardware inzit als een 0826... In potentie had het echt ideaal geweest voor achter en misschien dat sommige het gemak alsnog boven de beeldkwaliteit plaatsen?
Ik merk ook dat loop recording niet helemaal jovel is, maar het lastige is dat ik geen Adroid of Ios heb, dus ik moet iedere keer als ik de cam wil instellen mijn vrouw haar telefoon lenen, waar ze niet altijd zin in heeft![]()
[...]
Wat kost die nou?
Mini 0826 code is verlengd tot 31 mei en volgens mij nog iets van de prijs af: coupon "FiMINI0826" voor $69.99
Maar let op de beeldkwaliteit van de 0902 is niet super!
Smurf schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:00:
Heb je al iets van een vergelijking wat beeldkwaliteit betreft?
Ik zal eens een 1 op 1 vergelijking met de Mini 0826 doen.
Maar daar moet ik even wat tijd voor vrijmaken
Heren en Dames,
08-04 mijn Mini 0826 van Gearbest ontvangen. (16-03 besteld).
Echter deze MicroSD kaart krijgt op hogere Resoluties steeds een foutmelding;
Transcend - 16 GB - Class 10 - microSDHC
Card speed too low. Alleen de laagste resolutie werkt. Ga morgen de samsung van mijn GoPro proberen.
Ook geeft de bijgeleverde lens een vage kring.
Card speed too low. Alleen de laagste resolutie werkt. Ga morgen de samsung van mijn GoPro proberen.

Zit het cpl filter helemaal vastgedraaid?thomasv93 schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:44:
Heren en Dames,
[afbeelding]
Ik merk dat als ik hem linksom draai, het lensje los komt te zitten van de behuizing.
Zonder filter zie je dat niet?
Okee de Mini 0902 kan niet goed overweg met stroom delen 
Ik heb 12v stekkers met dubbele usb uitgang, omdat ik meerdere cams tegelijk heb draaien. Hij heeft halve opnamen gemaakt.
Ik denk dat de wifi functie te veel stroom vergt.
Vanochtend op een eigen 12v gedraaid en dat gaat wel goed.
Ik heb 12v stekkers met dubbele usb uitgang, omdat ik meerdere cams tegelijk heb draaien. Hij heeft halve opnamen gemaakt.
Ik denk dat de wifi functie te veel stroom vergt.
Vanochtend op een eigen 12v gedraaid en dat gaat wel goed.
Ik heb precies hetzelfde met mijn mini805. Sommige radiozenders werken nog perfect, andere zenders storen van een beetje tot heel erg (afhankelijk van locatie). Soms zelfs zo erg dat ik de plug uit de aansteker wil trekken om die bepaalde zender goed te kunnen volgen.LordSinclair schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:21:
Ik heb de mini 0805 en het viel mij op dat als ik over de Veluwe rij dat mijn radio meer stoort dan dat die eerst deed. Nu blijkt als ik de mini 0805 van de 12V loskoppel dat het ophoudt met storen. Dus de 0805 is de dader. Heeft iemand anders dat ook met de mini 0805?
Wat bij mij heel erg uitmaakt is de positie van de kabel in de auto. De camera zit vlak bij mijn antenne en de kabel reageert daar heel erg op. Rommelen aan de kabel wil nog wel eens helpen om betere radio ontvangst te krijgen.
Ik wilde vandaag iemand inhalen op een 60 km weg. De weg was vrij en er kunnen prima 2 auto's naast elkaar rijden. Nu wilde de persoon in de auto voor mij duidelijk niet dat ik ging inhalen. Toen ik er bijna naast zat, drukte die persoon mij namelijk bijna van de weg. Daarna gooide hij/zij er nog even een asociale uitrem actie en flink wat handgebaren bovenop. Ik ben er vervolgens maar niet meer voorbij gegaan.
Ik heb de beelden en nummerbord duidelijk op de camera staan. Nu is mijn vraag of ik dit bij de politie ergens kan melden en of zij ook iets met die beelden mogen doen? Dit was namelijk zo asociaal en gevaarlijk dat ik het er eigenlijk niet bij wil laten zitten. Aangifte gaat misschien wat te ver, maar ik hoop toch dat de politie wel een hartig woordje met de eigenaar van de auto gaat spreken.
Ik heb de beelden en nummerbord duidelijk op de camera staan. Nu is mijn vraag of ik dit bij de politie ergens kan melden en of zij ook iets met die beelden mogen doen? Dit was namelijk zo asociaal en gevaarlijk dat ik het er eigenlijk niet bij wil laten zitten. Aangifte gaat misschien wat te ver, maar ik hoop toch dat de politie wel een hartig woordje met de eigenaar van de auto gaat spreken.
Stuur ze ook even naar mij, voor de volgende compilatieTimoth schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:02:
Ik wilde vandaag iemand inhalen op een 60 km weg. De weg was vrij en er kunnen prima 2 auto's naast elkaar rijden. Nu wilde de persoon in de auto voor mij duidelijk niet dat ik ging inhalen. Toen ik er bijna naast zat, drukte die persoon mij namelijk bijna van de weg. Daarna gooide hij/zij er nog even een asociale uitrem actie en flink wat handgebaren bovenop. Ik ben er vervolgens maar niet meer voorbij gegaan.
Bedankt voor deze clips. Hoopte al dat je ze nog zou posten voordat de gearbest actie voorbij zou zijn.
Dat beeld van die 0902..

Je had het natuurlijk al gezegd, en uit de losse filmpjes had ik al gezien dat het beeld van de 0902 iets minder was, maar zo direct na elkaar zie je pas echt hoe pijnlijk het is. Vooral bij die clip vanaf 0:22. De voorligger rijdt niet veel meer dan 10m voor je en waar het kenteken op de 0826 goed te lezen is, kan ik er bij de 0902 geen kaas van maken.
WIFI lijkt mij juist ideaal, zeker voor achterin, maar ook omdat mijn aansteker-plug na het uitzetten van de auto nog ongeveer 15 minuten stroom blijft geven. Had ik dat moment mooi kunnen gebruiken om indien gewenst wat clips van de camera af te halen.
Afijn, lang verhaal kort: de 0826 is besteld.
)
Met de coupon codes maken de Gearbest acties niet zo veel meer uitSmurf schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:08:
[...]
Bedankt voor deze clips. Hoopte al dat je ze nog zou posten voordat de gearbest actie voorbij zou zijn.
Dat beeld van die 0902..![]()
Je had het natuurlijk al gezegd, en uit de losse filmpjes had ik al gezien dat het beeld van de 0902 iets minder was, maar zo direct na elkaar zie je pas echt hoe pijnlijk het is. Vooral bij die clip vanaf 0:22. De voorligger rijdt niet veel meer dan 10m voor je en waar het kenteken op de 0826 goed te lezen is, kan ik er bij de 0902 geen kaas van maken.
WIFI lijkt mij juist ideaal, zeker voor achterin, maar ook omdat mijn aansteker-plug na het uitzetten van de auto nog ongeveer 15 minuten stroom blijft geven. Had ik dat moment mooi kunnen gebruiken om indien gewenst wat clips van de camera af te halen.
Afijn, lang verhaal kort: de 0826 is besteld.
Ik moet toch ook terugkomen op het stroom verhaal van gisteren met de 0902.
Ook op eigen 12v aansluiting blijf ik problemen ervaren...
Het is veel te buggy nog! Ik hoop op firmware upgrades...
Telegraaf heeft een rubriek dashcam voor dit soort geintjes.Timoth schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:02:
https://www.politie.nl/contactTimoth schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:02:
0900-TUIG (8844)
Bizar raar en vooral bewust weggedrag wat kan leiden tot een ongeluk zou ik persoonlijk hoog opnemen. In principe zou dat namelijk een soort "poging tot dood door schuld" zijn.. Al lijkt meis die combinatie enigszins onwaarschijnlijkniet mogelijk. Dan zou je uitkomen op poging tot doodslag of poging tot zware mishandeling.
Mag hopen dat de politie daar wel iets mee gaat doen en zou persoonlijk zeker aangifte overwegen.
Mag hopen dat de politie daar wel iets mee gaat doen en zou persoonlijk zeker aangifte overwegen.
[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 14-04-2016 07:58 ]
Poging tot doodslag of poging tot zware mishandeling echter wel.Osiris schreef op donderdag 14 april 2016 @ 07:52:
Bizar raar en vooral bewust weggedrag wat kan leiden tot een ongeluk zou ik persoonlijk hoog opnemen. In principe zou dat namelijk een soort "poging tot dood door schuld" zijn.. Al lijkt meis die combinatie enigszins onwaarschijnlijkniet mogelijk. Dan zou je uitkomen op poging tot doodslag of poging tot zware mishandeling.
Dit zijn allemaal zaken van inrijden op een persoon, maar ik kan me prima voorstellen dat er bij 2 auto's ook sprake kan zijn van een dergelijk gevaarlijke situatie: http://www.juridischkenni...j-inrijden-op-persoon.htm
Ik heb gisteren online bij de politie een melding gemaakt, waarbij ik ook direct een filmpje van 100 mb kon uploaden.
https://www.politie.nl/aa...f0-4212-a728-1e6908754f5e
Ik ben benieuwd naar de reactie. Weet iemand nog een makkelijk videobewerkingsprogramma om een nummerbord te censureren?
Ik ben benieuwd naar de reactie. Weet iemand nog een makkelijk videobewerkingsprogramma om een nummerbord te censureren?
Waarom wil je dat?Timoth schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:10:
Ik heb gisteren online bij de politie een melding gemaakt, waarbij ik ook direct een filmpje van 100 mb kon uploaden.
Even gezocht:
"In Windows Movie Maker kan je denk ik op de 'regel' Title Overlay een vierkantje maken en dan plaatsen over het kenteken. Je zal dan wel steeds een nieuwe 'window' moeten maken met het vierkant anders gepositiioneer als het kenteken op een iets andere positie in het beeld komt.
Is wel bewerkelijk maar kan wel op die manier."
"Om te voorkomen dat je frame-voor-frame dingen moet gaan afplakken heb je "iets" intelligents nodig die eenmaal geselecteerde rasters (zoals kentekens) de gehele scene blijft volgen. Hiervoor heb je de wat meer profi software nodig, zoals Apple Shake of Adobe After Effects."
[ Voor 39% gewijzigd door BlakHawk op 14-04-2016 13:09 ]
Tijdje terug ook gedaan vanwege iemand die vol door rood vlamde naast mij (en het was al zeker 3 seconden rood) en daarbij rakelings langs een overstekende fietser scheurde zonder gas terug te nemen. Ik was prettig verbaasd dat de politie de upload functie aanbood, ik had al bijna een youtube linkje toegevoegd. Naast GPS coordinaten is het kenteken dan natuurlijk wel belangrijk, dus die heb ik niet geblurd.Timoth schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:10:
Nog niets over de Nanoq 0903 hier?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QzbC8i4wOgI]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9yX42qU0Cy4]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6UnSj5ib1ZA]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8MquSaOyqN8]
Lekker klein en de kwaliteit is naar mijn mening prima. Wat zou een alternatief zijn?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QzbC8i4wOgI]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9yX42qU0Cy4]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6UnSj5ib1ZA]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8MquSaOyqN8]
Lekker klein en de kwaliteit is naar mijn mening prima. Wat zou een alternatief zijn?
Ik heb een beetje getweakt aan mijn mini 0805, door er een 37mm CPL Filter Circular Polarizer filter op te zetten is het dashboard nu stukken minder aanwezig in de camera beelden:

de camera ziet er nu zo uit:

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Kan je die weerspiegeling niet helemaal weg krijgen door nog wat aan de filter te draaien? Kan ook zijn omdat de filter (zo te zien) wat scheef erop zit dat je die laatste reflectie blijft houden.LordSinclair schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:14:
Ik heb een beetje getweakt aan mijn mini 0805, door er een 37mm CPL Filter Circular Polarizer filter op te zetten is het dashboard nu stukken minder aanwezig in de camera beelden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij zit er wel recht op, maar het blijft een beetje proberen (lastig te zien) met een klein schermpjeNotna schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:16:
[...]
Kan je die weerspiegeling niet helemaal weg krijgen door nog wat aan de filter te draaien? Kan ook zijn omdat de filter (zo te zien) wat scheef erop zit dat je die laatste reflectie blijft houden.

Mijn polaroid bril neemt helaas ook niet de hele V van het dashboard weg.
[ Voor 17% gewijzigd door LordSinclair op 18-04-2016 19:29 ]
Nee de mini 0805 zit al vrij dicht op het glas, wel staat hij licht naar beneden gedraaid omdat je anders te veel lucht op de film hebt (wat weer vervelend is met het contrast).Tristan schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:19:
Kan je hem niet dichter tegen het glas plaatsen?

(plaatje van google) maar zo zit de camera bevestigd.
Dag iedereen, ik zoek voor een grand santa fe een dashcam mag ook een mini zijn voor binnen dan, of eentje die in het rooster (buiten) kan geplaatst worden die een perfect beeld geeft bij dag en nacht met alles erop en eraan zodat er achteraf niets meer moet bij gekocht geplaatst moet worden en hij perfecte opnames maakt, liefst in te stellen met iPhone,mijn budget, de prijs die nodig is om mijn vraag werkelijkheid te laten worden.
Alvast op voorhand mijn dank aan de antwoorders en een prettige avond verder, G&D Lodde
PS: buiten, regen denk ik nu!!!
Alvast op voorhand mijn dank aan de antwoorders en een prettige avond verder, G&D Lodde

DODLS460W vind ik tot hiertoe de beste maar nogal groot en is niet te bedienen door IPhone als ik het goed begrijp
Gelukkig niet inderdaad. Je hebt gewoon fatsoenlijke menu-knoppenLodde schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:45:
DODLS460W vind ik tot hiertoe de beste maar nogal groot en is niet te bedienen door IPhone als ik het goed begrijp
Nee, merp!
Moet het per se wifi aan boord hebben?Lodde schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:37:
Dag iedereen, ik zoek voor een grand santa fe een dashcam mag ook een mini zijn voor binnen dan, of eentje die in het rooster (buiten) kan geplaatst worden die een perfect beeld geeft bij dag en nacht met alles erop en eraan zodat er achteraf niets meer moet bij gekocht geplaatst moet worden en hij perfecte opnames maakt, liefst in te stellen met iPhone,mijn budget, de prijs die nodig is om mijn vraag werkelijkheid te laten worden.
Zo niet: Kijk eens naar de DOD LS470.
Zijn die Mini's die je moet plakken, makkelijk te herplaatsen in een andere auto? (einde leasecontract nadert)
Bij mij zat er standaard een stukje extra tape in de verpakking. Ik denk dat het loshalen nog het lastigst is. Nieuw tape er op en weer opplakken.tombola schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:35:
Zijn die Mini's die je moet plakken, makkelijk te herplaatsen in een andere auto? (einde leasecontract nadert)
Flosdraadtombola schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:35:
Mijn boefje is liev!
Ok thanks, na goedkeuring thuisfront gelijk maar de Mini 826 besteld. En een rolletje flosdraad
[ Voor 10% gewijzigd door tombola op 21-04-2016 12:09 ]
Vraag over de MINI reeks.
Ik zie dat je de MINI0826 (opvolger van 0806 volgens mij) hebt maar ook de mini0902. De prijzen zijn bijna gelijk (op gearbest, namelijk ongeveer 67EUR).
Is het enige grote verschil dat de 0902 geen scherm heeft, wel wifi en de GPS via een aparte antenne?
Qua montage maakt het volgens mij niet veel uit. Mijn doel is namelijk er 1 zo goed mogelijk weg te werken achter de spiegel maar wel zo dat ik de camera eruit kan halen mocht ik ergens parkeren (om ervoor te zorgen dat ze de auto er niet voor open breken). Prijs in totaal voor sub 100EUR (de mini + sd kaart)
Ik zie dat je de MINI0826 (opvolger van 0806 volgens mij) hebt maar ook de mini0902. De prijzen zijn bijna gelijk (op gearbest, namelijk ongeveer 67EUR).
Is het enige grote verschil dat de 0902 geen scherm heeft, wel wifi en de GPS via een aparte antenne?
Qua montage maakt het volgens mij niet veel uit. Mijn doel is namelijk er 1 zo goed mogelijk weg te werken achter de spiegel maar wel zo dat ik de camera eruit kan halen mocht ik ergens parkeren (om ervoor te zorgen dat ze de auto er niet voor open breken). Prijs in totaal voor sub 100EUR (de mini + sd kaart)
Klopt in principe.Griffin schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:50:
Vraag over de MINI reeks.
Alleen de 0826 heeft ingebouwde GPS en de 0902 niet.
0902 is nog discreter en kleiner en makkelijker te bevestigen op de ruit en zit ook steviger in de mount, dan de 0826.
Maar de 0902 heeft midnere beeldkwaliteit. Dit is softwarematig, omdat hij dezelfde hardware aan boord heeft. Ik krijg zojuist de tip van Gearbest om een andere app te gebruiken, dan kun je hem op 2560x1080 zetten en lijkt de beeldkwaliteit wel goed te zijn.
Daar ga ik mee testen.
Beide zijn codes eerder in dit topic gedeeld en ik heb ook eerder filmpjes van beide gedeeld. Bekijk alles goed en oordeel zelf.
edit:
SD kaartjes bij dataio.nl halen, is meestal de goedkoopste. 32GB zou voldoende moeten zijn, tenzij je echt emer wil hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 21-04-2016 16:01 ]