Nog even over Noam Chomsky.. de volgende beschrijving vond ik wel treffend van hem over een oude man uit Gaza die een plakkaat draagt waarop staat: ‘Je neemt mijn water, verbrandt mijn olijfbomen, vernielt mijn huis, neemt mijn job, steelt mijn land, sluit mijn vader op, vermoordt mijn moeder, bombardeert mijn land, hongert ons allen uit, vernedert ons allemaal, maar ik ben schuldig: ik schoot een raket terug.’
Die meisjes verschillen niet van de syriëgangers.. behalve dan in hun 'voorkomen', want ze zien er zo "leuk en knuffelig en lief", dat is toch 'andere koek' dan die jongens met hun vlassige baardjes? Triest het dubbele moraal, maar deze meisjes moet net zo goed het paspoort worden afgenomen of vervolgd worden bij terugkomst..
Even terug naar de situatie hoe het er nu voor staat, in het nieuws het volgende tegen gekomen de afgelopen paar dagen:
Netanyahu: 'oorlog' gaat doorOn Saturday morning an Israeli fighter jet targeted Mabarat Felasteen, a charity for disabled children in the north of the Gaza Strip. Two children were killed and three others wounded.
Een detail dat toch écht pijn doet aan mijn ogen... er zijn sinds begin juli meer kinderen gedood dan volwassen mannen (stel je gaat er al van uit dat ál die volwassen mannen Hamas-leden zijn, dan nog zijn er meer kinderen dood!).
dewereldmorgen.be
Een enigszins ietwat onsamenhangend overkomend stukje, maar er zitten toch enige sterke punten in.. Vooral de bedoeling om Hamas en Fatah tegenover elkaar uit te spelen wordt vaak niet genoemd in media, in midden juni van dit jaar waren beide partijen tot een akkoord gekomen, tot grote ergernis van israel. En zie daar, een kleine maand later een moordpartij van jewelste en dan ook nog eens Fatah onder druk zetten om zich "uit te spreken" over Hamas.
En toen kwam ik
dit tegen, behoorlijk schrikken ja.
Het staat er... echt:
een oproep tot deportatie van Palestijnen en annexatie van Gaza
- Inmiddels zijn er
2000 doden gevallen aan Palestijnse kant.. wanneer komt het kwartje? Wáár blijft dat kwartje??
Bang Kimoon gaf toe dat er misdaden zijn gepleegd, maar noemt geen sancties, geen niks niet. Bravo!
Nog niet zo lang geleden is een bestand ingegaan om het vuren te staken voor drie dagen... daar heeft
israel dus schijt aan.
Netanyahu vecht ook gewoon door als de tunnels vernietigd zijn.. wat is het doel dan?
Het verhaal van een tiener in Gaza
Ik vond het ook wel weer eens leuk om eindelijk eens positief nieuws te lezen, ook al was het iets wat al bekend was bij mij:
Palestina in 1896, moslims/joden/christenen leven mét en naast elkaar.. Wat ze tijdens het Islamitische Kalifaat overigens al enkele honderden jaren deden. Moslims en joden kunnen prima samenleven.. alleen zionisten kunnen niet samenleven, met niemand niet... want héél israel is alleen van hun, de rest moet daar maar ruimte voor gaan maken.
En de 'ontvoering' waar alles om te doen was?
1.
The boys were not killed by Hamas, Rosenfeld told Donnison, as he reported on Twitter
2:
[Gershon Baskin] pointed out that Hamas has earlier this month signed an agreement to form a unity government with Palestinian Authority Chairman Mahmoud Abbas, bridging, for the first time in seven years, the Palestinian leadership in the West Bank and Gaza.
3But now, officials admit the kidnappings were not Hamas’s handiwork after all.
Maar nu dit dus naar boven is gekomen.. moet er dan niet iets 'rechtgezet' worden?
Waar zal het stoppen.. wanneer? en hoe?