VasZaitsev schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:29:
Heb jij onafhankelijk bewijs van die befaamde menselijke schilden? Ik heb het nog nooit echt gezien namelijk.
En wat is er zo grappig aan dat Palestina eerst was, als ik mij goed herinner, is Israël ergens in de jaren 40 ofzo opgericht, en stelde het voor die tijd eigenlijk bar weinig voor. Dat er 2000 jaar daarvoor een mythologisch persoon rondliep, is nou niet echt een solide claim voor land....
Jij denkt dat er vóór 1940 geen Joden woonden?
De Joden werden daar tijdens het Ottemaanse rijk onderdrukt.
Uiteindelijk was enkel Jeruzalem nog in handen van de Joden, met een kleine onderbreking tussen 1589 en 1700.
In 1267 werd de Ramban synagoge gebouwd, deze werd in 1589 door het Turkse regime gesloten en in 1700 hebben de Joden de Hurva-synagoge herbouwd.
Er is veel onduidelijk over de herkomst van de eerste Tempel waarvan beweerd wordt dat deze tussen 1200-800 voor Christus werd gebouwd onder regime van Salomo. Dit komt voornamelijk omdat de Islamieten archeologische opgravingen op de tempelberg verbieden.
Maar de huidige klaagmuur is een aangebouwd stuk op die eerste tempel, welke in 34 voor Christus is gebouwd.
Dit laat wel zien dat de Joden daar niet "uit de lucht zijn komen vallen".
Daarnaast heeft Israel ook de onafhankelijkheid uitgeroepen over zichzelf.
Dit komt wel vaker voor in de geschiedenis. Of wil je nu beweren dat New York ook nog steeds ons toebehoort, omdat wij het gesticht hebben? We zien de USA (inclusief New York) toch ook als apart land?
Dat "wij" daar eerst waren, heeft er weinig mee van doen...
Of dat Belgie in 1830 tijdens de grote revolutie onafhankelijk van Nederland wilde zijn...
Bij onafhankelijkheid strijden zijn er altijd voor en tegenstanders, ook op het grondgebied waar het om gaat... Uiteindelijk wint er één... Gezien het grote verschil in religie is het niet zo vreemd dat de bevolkingsgroep onafhankelijk wilde worden...
Islamitische landen vervallen toch regelmatig in dictaturen. De ene streng Islamitisch, de ander minder...
Dat soort stromingen zijn onzeker voor de toekomst. Ik kan me voorstellen dat Joden prima in Turkije zouden kunnen leven, maar in Iran of Syrie hun leven niet zeker zijn...
Overigens zijn dit die sateprikkertjes...
Ik zou er niet naast willen staan in ieder geval!
http://www.liveleak.com/view?i=e89_1406846362k995 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:34:
http://mondediplo.com/2006/02/03sharon
“The significance of the disengagement plan is the freezing of the peace process,” said Sharon’s closest adviser, Dov Weissblas. “When you freeze that process, you prevent the establishment of a Palestinian state and you prevent a discussion on the refugees, the borders and Jerusalem. Disengagement supplies the amount of formaldehyde that is necessary so there will not be a political process with the Palestinians” (6). Sixteen months on, the analysis looks prophetic: the Quartet has fallen silent and the EU has buried its report on the annexation of East Jerusalem. Nobody is bothering Israel about the roadmap any more.
Omdat dit jouw manier is van rond de pot draaien. Er is simpelweg gaan antwoord omdat de vergelijking van de pot gerukt is.
Israel zou alles moeten doen om burgerdoden te vermijden, punt.
Beide partijen moeten geen voorwaarden stellen aan een staakt het vuren!
Gewoon beide stoppen met afvuren.
Voorwaarden stellen heeft nu geen zin...
Daarnaast moeten beiden elkaar erkennen als staat.
Er leefden verschillende stromingen.
Veel Joden zijn door de onderdrukking uit "Israel-voor-dat-het-Israel" werd gevlucht. Na de onafhankelijkheid zijn er veel ook weer teruggekomen...
GoldenSample schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:45:
Laatste begroting heeft men nog maar eens +/- 3 miljard dollar opzij gezet om [url=http://israeltoday.nl/headlines/9-nederlands/4118-begroting-israel-reserveert-geld-voor-aanval-op-iran]
Speciaal een zeer sterke pro-Israël link gegeven Iran aan te kunnen vallen 'als het nodig is'.
Dat is toch niet zo vreemd?
Iran geeft openlijk aan Israel te willen vernietigen.
Iran is volgens velen bezig met het proberen kern energie (wie weet meer) te bewerkstelligen.
Zodra Iran maar de mogelijkheid heeft, moet Israel iets terug kunnen doen...
Daar is geld voor nodig...
Israel zit midden in een aantal landen die als doel hebben wat Hitler ook had in WOII, je moet daar als land rekening mee houden. Dat wil niet zeggen dat Israel uit voorzorg Iran moet gaan aanvallen. Ik neem ook aan dat ze niet zo stom zijn... Maar het is dus niet zo vreemd dat ze daar geld voor apart zetten.
Bepaalde stromingen in de Islam zijn gewoon uit op vernietiging, met de opkomst van ISIS, die ook de gematigde Islam uitmoord is dat niet echt een fijne ontwikkeling in die regio...
Israel zonder wapens is een "sitting duck", reken maar dat Iran direct tot actie overgaat!
stomley schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:06:
Geen van beide partijen zijn juist bezig. Actie van Israël kan ik ook wel begrijpen. Vergelijk het met als een persoon jouw familie constant beschiet met een pistool. De kogels kan je makkelijk afweren door een een schild, maar mis je 1 kogel en je nichtje is dood.
Dan zou ik ook eerder reageren en de schutter neer halen, maar de manier van Israël is niet verstandig.
Vooral de vn scholen is iets waardoor velen nu ook kwaad kijken naar Israël.
Om het kort te houden. Wil je wat doen? Ga er dan heen om je steun te betuigen of maak al je geld over, maar hou deze ruzie buiten ons land.
Mensen beginnen hier nu ook al te vechten over welke vlag ze thuis hebben hangen. Dacht dat we in Nederland beter waren dan beesten. helaas!
Ik vind het in Nederland nog veel kwalijker. Hoewel ik enig begrip voor beide partijen in Gaza kan opbrengen, kan ik dat in Nederland niet. Hier in Nederland is er echt maar 1 agressor en dat zijn SOMMIGE Hamas/Isis aanhangers. Wat een debielen die hier een Islamitische staat willen oprichten.
Ga gewoon weg uit Nederland, vermoei ons niet met je gedachten. Ziekelijk!
Klopt, ik ga het weer langzaam proberen...
Dat is absoluut overdreven, maar beide partijen stellen nu eisen aan een staakt het vuren. Daar moeten ze mee ophouden. Geen eisen, het is klaar nu!
stomley schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:14:
Klopt, daarom zeg ik ook dat ze het niet verstandig doen. Een actie is wel vereist of de VN moet ingrijpen op beide partijen en dan als iemand weer begint actie tegen die partij voeren.
In een oorlog is helaas burgerslachtoffers niet te voorkomen, maar aan ons is om de vrede te behouden in ons land.
Inderdaad, zo snel mogelijk een VN macht naar Gaza!
Spreek af met Israel dat ze gedurende de periode dat de VN aanwezig is in Gaza geen vergeldingsaanvallen uitvoeren.
Ik verwacht op dat moment niet dat Hamas direct zal stoppen, maar misschien zit ik ernaast.
Dus de VN krijgt dan buiten de taak vredesmissie, ook het "beschermen" van Israel tegen de aanvallen van Hamas.
Bij nader inzien, misschien is een gecombineerde VN/NAVO missie een beter idee...
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:41:
Gezien de huizen en rest van de wijk bewoond zijn, ja. Je kunt dergelijke dingen niet zomaar in bewoond gebied doen tussen onschuldige mensen, hoe smerig de dingen die je aangedaan worden ook zijn. Er is zoiets als overkill. Een paar onschuldige doden kan je nog afschuiven op collateral damage, maar als het er structureel zoveel zijn gaat dat niet meer op.
Moet je voorstellen dat de hier politie hier een flat vol mensen aan stukken blaast omdat er iemand zou zitten die een raket op het politiebureau heeft afgeschoten. Dat kan toch ook helemaal niet?
Maar jij kent de situatie van Israel niet.
Blijkbaar raakt hun arsenaal aan wapens op...
Je snapt toch zelf hopelijk ook wel dat Israel zonder wapens geen dag stand houdt???
Al begin ik te denken dat velen hier dat graag zouden zien, Israel zonder wapens, dat aan alle kanten wordt binnen gevallen.
Dat grondoffensief is denk ik ingezet, omdat men heel veel geld kwijt is aan de iron dome...
Dat kun je geen jaar blijven volhouden...