Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:36
3raser schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:44:
[...]

Lezen is geen kunst, begrijpen des te meer. Zoals alle pro-Palestijnen kijk jij naar het aantal slachtoffers, maar niet naar het aantal pogingen tot moord. Soms zou je hopen dat Israël geen Iron Dome had, want dat wordt door de tegenstanders van Israël alleen maar als reden gebruikt om gewoon raketten af te mogen vuren. "Nee hoor, het is geen probleem dat er dagelijks raketten naar Israël worden geschoten want het zijn goedkope amateuristische dingen die toch niks raken." De daad wordt gewoon goedgepraat zonder ook maar met de ogen te knipperen. En dan zeuren dat Israël het zat is en van die raketten af wil. Dan wordt er ineens geschreeuwd dat er teveel zinloos geweld wordt gebruikt. Maar bij de oorzaak staat niemand stil.

Geen raketten afvuren = Geen bombardementen
Volgens mij begrijp je mij nog steeds niet. Ik praat de handelingen van Hamas niet goed (alleen dat ze noodvoorzieningen voor de bevolking regelen) en ben zeker niet pro-palestijnen. Waar ik naast de beschietingen van Hamas ook problemen mee heb, is de koers die de Likud regering en het leger laten zien momenteel. En honderden burgerslachtoffers aan de Palestijnse kant vind ik gewoon not-done. Het publiekelijk bekende doel van Israël is om de Hamas strijders uit te schakelen. Prima, mijn zegen hebben ze. Maar ga dan niet van honderden kilometers afstand met een drone ziekenhuizen, huizen, scholen enz. bestoken, want dat slaat nergerns op. Dat is hetzelfde als dat Hamas doet, alleen dan professioneler en dus effectiever. Trek er gewoon op uit met special forces, die mannen kunnen dat heus wel met hun training en skills. Dan is de wereld ook gerustgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 16:35
ConanTheB schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:04:
Hamas is democratisch gekozen, je kunt het vergelijken met het verzet hier toen tijdens de tweede wereld oorlog. Israël is de nieuwe Duitsland die Palestina heeft verovert. Het lijkt wel of Rotterdam weer eens plat gegooid word, zoals toen door de Duitsers.
Misschien zijn ze ooit democratisch gekozen, maar de huidige machtsbasis heeft voor zover ik kan beoordelen geen democratische grondslag meer. Ik zie graag het tegendeel bewezen worden daarvan trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:28:
[...]

Hoe vast de sharia is, is vastgelegd in de sharia. En de sharia is geen groep mensen, dus je kunt ook ophouden met stellen dat het geen coherente groep is.
Dat doe ik ook niet dus bij deze opgelost :P
De sharia is zo'n beetje overal hetzelfde, maar in verschillende mates ingevoerd door regeringen. Er zijn verschillen, maar die zijn onbeduidend. Zo zijn er ook verschillen tussen de snelheidslimieten op verschillende wegen, maar het principe is hetzelfde: je mag niet te snel.
Je spreekt jezelf hier tegen.
Juist door verschillende mate van interpretaties verschuift de hele context, dat is juist wat ik probeer aan te geven.

Lijfstraffen is een discussiepunt. Turkije is daar strikt in, ontoelaatbaar, in een land als Saoedie-Arabië maakt het deel uit van het systeem.

Een ander voorbeeld zijn hoofddoeken en jeans.

Interpretatie van rechten van man en vrouw. Iran heeft daar een totaal andere visie in.

Indonesië is grotendeels ook moslim, maar heeft een totaal andere wetgeving/structuur.

Blijven die verschillen dan nog steeds onbeduidend? Allemaal claimen ze moslim te zijn, richting Mekka te bidden, ramadan doen, etc,
de beleving en invulling hiervan is totaal anders.

Way of topic overigens ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Trishul schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:11:
[...]

Volgens mij begrijp je mij nog steeds niet. Ik praat de handelingen van Hamas niet goed (alleen dat ze noodvoorzieningen voor de bevolking regelen) en ben zeker niet pro-palestijnen. Waar ik naast de beschietingen van Hamas ook problemen mee heb, is de koers die de Likud regering en het leger laten zien momenteel. En honderden burgerslachtoffers aan de Palestijnse kant vind ik gewoon not-done. Het publiekelijk bekende doel van Israël is om de Hamas strijders uit te schakelen. Prima, mijn zegen hebben ze. Maar ga dan niet van honderden kilometers afstand met een drone ziekenhuizen, huizen, scholen enz. bestoken, want dat slaat nergerns op. Dat is hetzelfde als dat Hamas doet, alleen dan professioneler en dus effectiever. Trek er gewoon op uit met special forces, die mannen kunnen dat heus wel met hun training en skills. Dan is de wereld ook gerustgesteld.
Klopt, hoewel ik het aantal van een kleine 2.500 raketten die vanuit de Palestijnse gebieden in juli is afgeschoten bizar veel vindt en ik de argumenten van de "pro-israel"-groep omtrent proportie begrijp blijft het een feit dat Israël veel effectiever is in raken, wat ook logisch is omdat er A. Geen Iron Dome is die de Gaza-strook beschermd, B. Israël betere wapens heeft, dus beter kan mikken, én C. de bevolkingsdichtheid op de Gaza-strook zo hoog is dat elke bom die daar valt statistisch gezien bijna wel een slachtoffer moet maken i.t.t. tot de raketten die in Israël landen. Blijkt trouwens ook wel uit die lijst van wikipedia, waar mijn grove schatting is dat er toch nog zo'n 2.000 raketten 'raak' waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
dfrenner schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:57:
[...]

Klopt, voor sommige is Israel de boosdoener, voor anderen niet...
Die mening ga je nooit aanpassen :P

Bij mij niet in ieder geval...

Maar mag hopen dat iedereen inziet dat Hamas zo snel mogelijk weg moet...

Ik ben het dan ook helemaal eens met de stelling "Free Palestina", maar dan wel bevrijden van Hamas...
Israël kan en moet het anders aanpakken, is een wezenlijk verschil.

Dit is anno 2014, machtsvertoon en onderdrukking is passé. Israël vergist zich daar schromelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
ConanTheB schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:04:
Hamas is democratisch gekozen, je kunt het vergelijken met het verzet hier toen tijdens de tweede wereld oorlog. Israël is de nieuwe Duitsland die Palestina heeft verovert. Het lijkt wel of Rotterdam weer eens plat gegooid word, zoals toen door de Duitsers.
Sjonge jonge, lees jij wel!?

Ja Hamas is democratisch aan de macht gekomen, daarna volgt er een burgeroorlog tegen de andere politieke stroming (Fatah).
BURGEROORLOG in Palestina zelf, tegen eigen burgers.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_Burgeroorlog

Hamas is in 2006! gekozen.

Sinds 2006 bepaalt Hamas dat er geen verkiezingen meer hoeven plaats te vinden...

http://likud.nl/2012/04/o...palestijnse-verkiezingen/

Hoe democratisch ben je dan!?
Iblies schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:18:
Israël kan en moet het anders aanpakken, is een wezenlijk verschil.

Dit is anno 2014, machtsvertoon en onderdrukking is passé. Israël vergist zich daar schromelijk in.
Wat moet Israel volgens jou doen dan!?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 13:33

3raser

⚜️ Premium member

Trishul schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:11:
Trek er gewoon op uit met special forces, die mannen kunnen dat heus wel met hun training en skills. Dan is de wereld ook gerustgesteld.
Dan is het maar goed dat er een grondoffensief is gekomen. Dat zijn een soort special forces, maar dan met ondersteuning van tanks. Minder bombardementen, meer zicht op werkelijke doelen. Er wil natuurlijk geen enkele Israëli de Gaza in zonder versterking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iblies schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:15:
[...]

Je spreekt jezelf hier tegen.
Juist door verschillende mate van interpretaties verschuift de hele context, dat is juist wat ik probeer aan te geven.

Lijfstraffen is een discussiepunt. Turkije is daar strikt in, ontoelaatbaar, in een land als Saoedie-Arabië maakt het deel uit van het systeem.
Ik zei dus: het is in verschillende mates ingevoerd door verschillende regeringen. Dus in Turkije is het minder ingevoerd dan in Saoedi Arabië.
Een ander voorbeeld zijn hoofddoeken en jeans.

Interpretatie van rechten van man en vrouw. Iran heeft daar een totaal andere visie in.
Iran is niet de sharia. Iran heeft bovendien nauwelijks een andere visie dan wat de sharia voorschrijft in andere landen.
Indonesië is grotendeels ook moslim, maar heeft een totaal andere wetgeving/structuur.
Wat ik dus zei: in verschillende landen is het in verschillende mates ingevoerd. Ook in Indonesië speelt de discussie of vrouwen uberhaupt wel jeans mogen dragen. In Atjeh zijn jeans een aantal jaar geleden al verboden. De mate waarin de sharia ingevoerd is vanuit de overheid verschuift naarmate de islamitische gemeenschap succesvoller is in het nastreven van haar doel om de sharia officieel in te voeren. Dat is een constant proces. 50 jaar geleden droegen ze in Egypte en Iran geen hoofddoeken. Die had je toen ook aan kunnen halen als voorbeelden van hoe divers de sharia wel niet is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HdffqNR.png
Iraanse vrouwen protesteren tegen de hoofddoek aan het begin van de islamitische revolutie.
Blijven die verschillen dan nog steeds onbeduidend? Allemaal claimen ze moslim te zijn, richting Mekka te bidden, ramadan doen, etc,
de beleving en invulling hiervan is totaal anders.
Welke verschillen in de sharia?
Iemand die jeans draagt en iemand die dat niet doet, dat zegt niets over wat de sharia voorschrijft. Een moslim die varkensvlees eet verandert daarmee ook niet wat er in de islamitische geschriften staat.

Offtopic? Nee, de sharia is natuurlijk waar de haat tegen Joden vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

3raser schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:44:
Maar bij de oorzaak staat niemand stil.

Geen raketten afvuren = Geen bombardementen
Geen gebieden koloniseren en geen blokkade en serieus onderhandelen = geen raketten. Enzovoort.

Bij de oorzaak van de oorzaak staat niemand stil.
Bij de oorzaak van de oorzaak van de oorzaak staat niemand stil.
Bij de oorzaak van de oorzaak van de oorzaak van de oorzaak staat niemand stil.
Bij de oorzaak van de oorzaak van de oorzaak van de oorzaak van de oorzaak staat niemand stil.
[repeat endlessly zoals bij een cirkel past].

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:36:
[...]

Geen gebieden koloniseren en geen blokkade en serieus onderhandelen = geen raketten. Enzovoort.

Bij de oorzaak van de oorzaak van de oorzaak van de oorzaak van de oorzaak staat niemand stil.
Waarom waren er rond WOI pogroms tegen de Joden daar?
Diezelfde haat is de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Omdat die al het land kochten van de Arabieren in dat gebied en daardoor door de arme inwoners van dat gebied als bedreiging werden gezien (en vast ook jaloezie opwekte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik86 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:41:
Omdat die al het land kochten van de Arabieren in dat gebied en daardoor door de arme inwoners van dat gebied als bedreiging werden gezien (en vast ook jaloezie opwekte)
En omdat er Jodenhaat geleerd wordt in hun geloof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:43:
[...]
En omdat er Jodenhaat geleerd wordt in hun geloof.
Ja, volgens mij vooral sinds begin 20e eeuw, sinds de opkomst van het Zionisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

rik86 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:48:
[...]

De dhimmis die boven de hun door God opgelegde positie uit willen komen roepen een enorme haat over zich af.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
IJzerlijm schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:51:
[...]
De dhimmis die boven de hun door God opgelegde positie uit willen komen roepen een enorme haat over zich af.
Zoals ik de verschillende artikelen over dhimmis lees werden ze wel m.n. financieel gediscrimineerd op basis van hun geloof/ gebrek aan islamitisch geloof, maar was er geen sprake van enorme haat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik86 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:48:
[...]

Sinds Mohammed een stam Joden uitroeide en de islam aanzet om dat voorbeeld te volgen.
Mensen die vrede willen tussen Joden en Palestijnen dienen dit onder ogen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik86 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:54:
[...]

Zoals ik de verschillende artikelen over dhimmis lees werden ze wel m.n. financieel gediscrimineerd op basis van hun geloof/ gebrek aan islamitisch geloof, maar was er geen sprake van enorme haat
Geen haat? Waar denk je dat de gele ster die Joden in Duitsland moesten dragen vandaan komt?
De apartheid is institutioneel in de islamitische wereld: niet-moslims hebben geen rechten. Hen worden gunsten verleent, die de moslim op ieder moment kan intrekken. Ze zijn kortom, vogelvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
gambieter schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:36:

Je vergeet alleen even dat Palestina (o.a.) het oorspronkelijke voorstel heeft afgekeurd dat door de VN is opgezet:

Afbeeldingslocatie: http://www.isgeschiedenis.nl/wp-content/uploads/2012/11/vn-resolutie-kaart2.jpg

Door dit voorstel van de VN en de onafhankelijkheid van Israel zijn ze een oorlog tegen Israel begonnen.

Dus als dit voorstel al niet goed genoeg is voor de Palestijnen, dan verwacht je dus van Israel dat ze met nog minder dan dit genoegen nemen!?!?

Gaat nooit gebeuren, Hamas moet realistischer worden.

Zoals ik eerder zij, door een oorlog te beginnen verkijk je iedere kans om terug te keren op dit oorspronkelijk VN uitgangspunt. Als we daar als wereld mee instemmen is het een vrijbrief voor oorlogen om land. Want als je verliest kun je immers altijd terug naar de oorspronkelijke situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
dfrenner schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:19:
[...]

Je vergeet alleen even dat Palestina (o.a.) het oorspronkelijke voorstel heeft afgekeurd dat door de VN is opgezet:

[afbeelding]

Door dit voorstel van de VN en de onafhankelijkheid van Israel zijn ze een oorlog tegen Israel begonnen.

Dus als dit voorstel al niet goed genoeg is voor de Palestijnen, dan verwacht je dus van Israel dat ze met nog minder dan dit genoegen nemen!?!?

Gaat nooit gebeuren, Hamas moet realistischer worden.

Zoals ik eerder zij, door een oorlog te beginnen verkijk je iedere kans om terug te keren op dit oorspronkelijk VN uitgangspunt. Als we daar als wereld mee instemmen is het een vrijbrief voor oorlogen om land. Want als je verliest kun je immers altijd terug naar de oorspronkelijke situatie...
Je negeert compleet dat de Arabische machten in dit onderhandelen complete op die 2de plaats stonden ondanks het felt dat de beloftes van het Western a an hen ouder waren dan beloftes aan de zionisten.

Excuses voor taalgebruik auto complete...

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Hoewel je aan de ene kant een punt hebt, is deze resolutie wel nipt aangenomen. De manier waarop is niet de meest nette manier en de gehele Arabische wereld stemde volgens mij tegen. Bij dit soort resoluties is het wel handig om enige vorm van ondersteuning/acceptatie van de directe omgeving te hebben of anders een interventiemacht te sturen.

Aan de andere kant, Israël heeft het gebied dat ze na de 6-daagse oorlog in bezit hadden zelfstandig veroverd en daarna volgens mij ook nooit meer afgegeven. En al ca. 50 jaar dus ook in bezit, wat nu ook de realiteit dus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:35:
[...]
Ik zei dus: het is in verschillende mates ingevoerd door verschillende regeringen. Dus in Turkije is het minder ingevoerd dan in Saoedi Arabië.
[...]
Iran is niet de sharia. Iran heeft bovendien nauwelijks een andere visie dan wat de sharia voorschrijft in andere landen.
[...]
Wat ik dus zei: in verschillende landen is het in verschillende mates ingevoerd. Ook in Indonesië speelt de discussie of vrouwen uberhaupt wel jeans mogen dragen. In Atjeh zijn jeans een aantal jaar geleden al verboden. De mate waarin de sharia ingevoerd is vanuit de overheid verschuift naarmate de islamitische gemeenschap succesvoller is in het nastreven van haar doel om de sharia officieel in te voeren. Dat is een constant proces. 50 jaar geleden droegen ze in Egypte en Iran geen hoofddoeken. Die had je toen ook aan kunnen halen als voorbeelden van hoe divers de sharia wel niet is.

[afbeelding]
Iraanse vrouwen protesteren tegen de hoofddoek aan het begin van de islamitische revolutie.
[...]
Welke verschillen in de sharia?
Iemand die jeans draagt en iemand die dat niet doet, dat zegt niets over wat de sharia voorschrijft. Een moslim die varkensvlees eet verandert daarmee ook niet wat er in de islamitische geschriften staat.

Offtopic? Nee, de sharia is natuurlijk waar de haat tegen Joden vandaan komt.
Wat begrijp je niet dat de sharia geen vast gegeven is?

Je draagt zelf voorbeelden aan waar verschillende soorten van interpretaties zijn en geen consensus.

Kun je misschien aandragen wat of waar de sharia is? Dat lijkt me wel zo praktisch. Jouw visie gaat volgens mij niet over de mensen maar over datgene wat ze aanhangen.
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:54:
[...]

Sinds Mohammed een stam Joden uitroeide en de islam aanzet om dat voorbeeld te volgen.
Mensen die vrede willen tussen Joden en Palestijnen dienen dit onder ogen te zien.
Bron; lijkt me wel zo fatsoenlijk.
Er is een slag moslims die Joden voor van alles en nog wat beschuldigen,
je hebt een slag die de Israëlische overheid en hun politiek vervloekt,
je hebt een groep die aangeeft dat joden mensen zijn met een heilig boek.

Volgens sommigen Joden worden zij er ook van beschuldigd dat ze Jezus hebben vermoord, en volgens sommigen christenen is dat ook zo.

Zo kan ik een pagina vullen met allerlei vooroordelen met allerlei vage bronnen, alleen heeft daar niemand iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mensen, dit is geen topic over sharia of islam.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConanTheB
  • Laatst online: 28-06 00:43
Inderdaad heren, graag je woede en haat jegens de Islam - moslims niet hier schrijven. Dit forum gaat over de Joodse bezetting van Palatijnse grond gebied. laten we liever praten over hoe de Palestijnen weer hun grond terug krijgen en vredig kunnen leven met de Joden.

[ Voor 26% gewijzigd door ConanTheB op 30-07-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ConanTheB schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:56:
Inderdaad heren, graag je woede en haat jegens de Islam - moslims niet hier schrijven. Dit forum gaat over de Joodse bezetting van Palatijnse grond gebied.
Anders verdraai je eventjes het onderwerp naar je eigen straatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ConanTheB schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:56:
Inderdaad heren, graag je woede en haat jegens de Islam - moslims niet hier schrijven. Dit forum gaat over de Joodse bezetting van Palatijnse grond gebied. laten we liever praten over hoe de Palestijnen weer hun grond terug krijgen en vredig kunnen leven met de Joden.
Lol...
Als dát het onderwerp is, dan laat ik het links liggen...
Op deze manier kan ik het ook de Palestijnse bezetting van Joods grondgebied noemen :+

Het gaat hier om een conflict tussen twee partijen, waarbij veel te veel burgerslachtoffers vallen.

En voornamelijk, hoe gaan we eruit komen???

Als je in de gedachte blijft, dat het grondgebied terug moet naar Palestijnen en dat Israel geen bestaansrecht heeft daar, dan ga je er nooit uitkomen...
Leo1010 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:23:
Je negeert compleet dat de Arabische machten in dit onderhandelen complete op die 2de plaats stonden ondanks het felt dat de beloftes van het Western a an hen ouder waren dan beloftes aan de zionisten.

Excuses voor taalgebruik auto complete...
Dat kan we zo zijn, maar door zelf een oorlog te starten, na het voorstel van de VN, verspil je dat voorstel natuurlijk... Dus grenzen terug naar het voorstel van de VN zal nooit worden geaccepteerd door Israel.

En wat Hamas op dit moment wil (Ze erkennen de staat israel niet en willen de grond volledig terug) is natuurlijk al helemaal niet realistisch.

Dus ergens moeten beide partijen op één lijn komen. Met Hamas gaat dat op deze manier nooit lukken, dat is wel duidelijk.

Hamas streeft naar een islamitische staat in Palestina tussen de Middellandse Zee en de Jordaan. Met Palestina wordt het gecombineerde grondgebied van de staat Israël, de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever bedoeld. Hamas heeft als doel de vernietiging van het Joodse volk en Israël: "Israël zal bestaan en voortbestaan totdat de Islam het vernietigt, zoals het anderen voorheen vernietigd heeft."

Zo kun je toch nooit serieus gaan onderhandelen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
dfrenner schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:20:
[...]
...
En voornamelijk, hoe gaan we eruit komen???
...
Een probleem is juist dat de rechtvaardiging wordt gezocht in religieuze teksten. Door beide partijen.

Zolang dat een essentiële eis blijf je rommelen.

VN-macht is de enigste realistische oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
dfrenner schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:20:
[...]
Dat kan we zo zijn, maar door zelf een oorlog te starten, na het voorstel van de VN, verspil je dat voorstel natuurlijk... Dus grenzen terug naar het voorstel van de VN zal nooit worden geaccepteerd door Israel.
En nu heeft Israel weer een oorlog(/inval) gestart, dus heeft Israel dan ook iets verspilt?
Of blijven we doorgaan met het Israel moet 100% zijn zin krijgen want ze doen niets fout?

Imho hebben Gaza en Israel binnenkort niet zoveel meer te accepteren, dan moet het maar gewoon opgelegd worden door de VN. Ze geven beiden al 50 jaar een blijk van onkunde af op het gebied van realistisch onderhandelen.
En wat Hamas op dit moment wil (Ze erkennen de staat israel niet en willen de grond volledig terug) is natuurlijk al helemaal niet realistisch.
En met de handelingen van Israel is het ook totaal onrealistisch om te verwachten dat Hamas de wapens gaat neerleggen vanwege enkel een wapenstilstand.

Dus je zit nog steeds in dezelfde pat-stelling.
Dus ergens moeten beide partijen op één lijn komen. Met Hamas gaat dat op deze manier nooit lukken, dat is wel duidelijk.
Och, met Israel ook niet hoor.
Hamas streeft naar een islamitische staat in Palestina tussen de Middellandse Zee en de Jordaan.
En Israel zegt dat ze de gaza-strook willen uithongeren en de toegang tot schoon water ontzeggen.

Let niet op wat 1 partij in de media gooit (daarbij de andere partij negerend). Of je bekijkt allebei de partijen of je negeert de extermisten van beide partijen, maar niet eenzijdig dingen gaan oppikken.
Zo kun je toch nooit serieus gaan onderhandelen!?
Ik denk dat Hamas / de Palestijnen op zich graag willen onderhandelen alleen die hebben externe druk om niet toe te geven aan de Israeliers waardoor het twijfelachtig is of het wel kan.
Bij Israel vraag ik me uberhaupt af of die wel willen onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:22:
Imho hebben Gaza en Israel binnenkort niet zoveel meer te accepteren, dan moet het maar gewoon opgelegd worden door de VN.
Helaas zal de VN nooit in kunnen grijpen zolang de internationale politiek verdeeld blijft over het conflict. Het standpunt van één land is al genoeg om iedere resolutie te verwerpen, wat ook goed in de vetolijst van de Veiligheidsraad te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
De Amerikaanse partij wiens president Israël laat vallen kan de komende 12 jaar fluiten naar invloed thuis en staat binnen no time buiten het hek van het Witte Huis. Daarnaast is Israël van strategisch belang voor Amerika, gezien de ligging. Van de VN hoeven we dus niets te verwachten.

Verder is het een conflict met twee schuldige partijen. Terecht dat Israël optreedt tegen raketbeschietingen. Het is de plicht van de Israëlische overheid om de burgers te beschermen. Maar de proportionaliteit is volledig zoek. Israël heeft de middelen, kennis en kunde om met precisie-operaties heel behoorlijk resultaat te behalen. Ze kiezen echter voor het rücksichtslos bombarderen van doelen, inclusief burgerdoelen.

Daarnaast houdt Israël Hamas in het zadel door de regio te isoleren en te voorkomen dat deze ontwikkelt. Invoerverboden voor vanalles, varierend van hulpgoederen en bouwmaterialen tot water. En dan verbaasd zijn dat de bevolking van Gaza Hamas in meer of mindere mate steunt. Als ze de regio versneld zouden ontwikkelen, is de kans ruim aanwezig dat de bevolking het wel gelooft met de oorlogsretoriek van Hamas en ander militant tuig. Maar het enige dat ze doen is de voedingsboden voor de haat helpen ontwikkelen.

Nogmaals, ik ben niet pro-Hamas. Integendeel zelfs. Maar ik geloof de Israëlische politiek niet meer. Die zijn niet uit op vrede, maar varen wel bij dit conflict. En daarmee is hun houding niet veel anders dan die van de tegenpartij.

Hier gaan we niet uitkomen met de wereld. Nu niet, over 10 jaar niet. Zonder internationaal ingrijpen wordt het niets en dat gebeurt nooit. En Israël mag Amerika op de blote knietjes danken voor de steun op het wereldtoneel.

[ Voor 7% gewijzigd door Bundin op 30-07-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je dan krijgt:

LET OP, EXPLICIETE BEELDEN:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:36

DinX

Motormuis

XWB schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:35:
[...]

Er staan hier meer foto's, vrij bizar om te zien:

http://www.hln.be/hln/nl/...-is-de-hel-op-aarde.dhtml

(negeer de sensatietitel)
Mja, zoals in 1 van de Vice video's uitgelegd:

* 2 Hamas strijders vuren enkele mortieren af vanop een appartementsblok van 200 appartementen
* IDF bombardeert 15 minuten later (wanneer die Hamas strijders al lang via het tunnelnetwerk ver uit de buurt zijn) heel de blok

Sja ...

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

DinX schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:41:
[...]

* 2 Hamas strijders vuren enkele mortieren af vanop een appartementsblok van 200 appartementen
* IDF bombardeert 15 minuten later (wanneer die Hamas strijders al lang via het tunnelnetwerk ver uit de buurt zijn) heel de blok

Sja ...
Dus eigenlijk moet je op het dak van je belastingkantoor staan en een raket afschieten op Israel (lange afstand) en even later hoef je geen belastingen meer te betalen (IDF regelt dat wel).

Geen wonder dat Hamas de baas is, iedereen die niet meewerkt krijgt tijdelijkj een mannetje op z'n dak waarna Israel ff de boel nivelleert (en dat is een feest volgens Spekman).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
DinX schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:41:
[...]

Sja ...
Russel Brand (genie die man) heeft er wel een goede kijk op.
9:19-9:40

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Iblies schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:04:
Een probleem is juist dat de rechtvaardiging wordt gezocht in religieuze teksten. Door beide partijen.

Zolang dat een essentiële eis blijf je rommelen.

VN-macht is de enigste realistische oplossing.
Ja en dan!?
We weten al lang dat Hamas veel verder wil, dan de VN ooit zal gaan...

Dus wil je tot in het einde der dagen een VN macht daar laten staan?

(Overigens ben ik het er volkomen mee eens dat er een troepenmacht heen moet hoor)
Gomez12 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:22:
En nu heeft Israel weer een oorlog(/inval) gestart, dus heeft Israel dan ook iets verspilt?
Of blijven we doorgaan met het Israel moet 100% zijn zin krijgen want ze doen niets fout?
Nou ja, dit hele conflict is een escalatie geweest van incidenten.
Maar dat Hamas nu al 2500+ raketten heeft afgevuurd in één maand, doet me toch wel vermoeden dat daar langere voorbereidingen voor nodig waren...
Imho hebben Gaza en Israel binnenkort niet zoveel meer te accepteren, dan moet het maar gewoon opgelegd worden door de VN. Ze geven beiden al 50 jaar een blijk van onkunde af op het gebied van realistisch onderhandelen.
Klopt...
En met de handelingen van Israel is het ook totaal onrealistisch om te verwachten dat Hamas de wapens gaat neerleggen vanwege enkel een wapenstilstand.

Dus je zit nog steeds in dezelfde pat-stelling.
Ho, ho wacht even, er zit toch een wezenlijk verschil in realiteit van verwachtingen:
Wapens neerleggen vs. een compleet land weg willen vagen en het niet erkennen als staat.

Dan vind ik Israel een stuk realistischer.
En Israel zegt dat ze de gaza-strook willen uithongeren en de toegang tot schoon water ontzeggen.

Let niet op wat 1 partij in de media gooit (daarbij de andere partij negerend). Of je bekijkt allebei de partijen of je negeert de extermisten van beide partijen, maar niet eenzijdig dingen gaan oppikken.
Het probleem is dat, door de burgeroorlog in Palestina zelf, Hamas zeggenschap heeft gekregen over Gaza en Fatah over de westbank. Met Fatah valt nog redelijk te praten, met Hamas niet...
Ik denk dat Hamas / de Palestijnen op zich graag willen onderhandelen alleen die hebben externe druk om niet toe te geven aan de Israeliers waardoor het twijfelachtig is of het wel kan.
Bij Israel vraag ik me uberhaupt af of die wel willen onderhandelen.
De Palestijnen willen best onderhandelen, Hamas niet...
Heb je dit filmpje serieus afgekeken?

[YouTube: http://youtu.be/_0DiQRO_49M]

En Israel heeft zelf intussen een probleem met munitie:
http://deredactie.be/cm/v...israel-gaza?eid=1.2047788

Zoals ik al aangaf: Dat grondoffensief is er niet voor de lol gekomen, ze zien het als enige uitweg om er een snel einde aan te maken. Ik denk dat dat niet gaat lukken, maar ja...

Wat ik in en in triest vind, is dat er partijen zijn die Israel het liefst zonder wapens ziet:
http://www.ravage-webzine...p-wapenhandel-met-israel/

Wat denk je dat er gebeurt als Israel zonder wapens zit!?
Wat denk je dat Hamas dan zal doen?
Delerium schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:20:
Dus eigenlijk moet je op het dak van je belastingkantoor staan en een raket afschieten op Israel (lange afstand) en even later hoef je geen belastingen meer te betalen (IDF regelt dat wel).

Geen wonder dat Hamas de baas is, iedereen die niet meewerkt krijgt tijdelijkj een mannetje op z'n dak waarna Israel ff de boel nivelleert (en dat is een feest volgens Spekman).
Hamas voert ook gewoon twee oorlogen, tegen Israel en tegen de eigen bevolking...
Maar men keurt dat allemaal wel goed en ziet Hamas als helden 8)7
Leo1010 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:41:
[video]
Dat is een mooie vrijbrief voor ieder oorlogsgebied dan...
Kinderen erbij halen en je hebt vervolgens het "recht" om lekker te beschieten, want ze mogen toch niet terugschieten...

Wat denk je dat er gebeurt als de raketten van Hamas neerkomen op Tel Aviv!? Dat deze op miraculeuze wijze enkel militairen gaan raken!?

Want dat is nu net ook zo'n raket welke zonder enig militair doelwit, op steden worden afgevuurd...
Diezelfde Missile die de potentie heeft kinderen te doden... Sterker nog, dat is het enige doel van Hamas... Zo veel mogelijk doden maken... Of zie jij de zelfmoordaanslagen in bussen en marktpleinen door Hamas ook als normale oorlogsvoering!?

Er moet gewoon een VN macht heen, liever vandaag dan morgen.
Met Israel valt prima te praten, die stoppen per direct met de beschietingen en het grondoffensief, zo lang de VN daar aanwezig is.

Maar geloof jij werkelijk dat Hamas op dat moment de aanvallen zal staken!?
Dat is heel naief. Maar juist om die reden hoop ik dat dit gebeurt. Dan zul je zien dat Israel stopt, maar Hamas door zal gaan. Ze hebben een ander doel.
Hamas heeft niet als doel de Gaza tot een veilig gebied voor de inwoners te krijgen, nee ze hebben als doel het land Israel "terug" te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@dfrenner: probeer eens een post te maken zonder continu "Hamas dit, Hamas dat". Dat is namelijk het enige wat je doet, en daar hebben we de Israelische woordvoorder en propaganda figuren al voor. Of durf eens kritiek op Israel te hebben zonder gelijk iets van Hamas als excuus te gebruiken.

Zoek de video maar eens op van de Israeli's die zingen "In Gaza blijven de scholen dicht, er zijn geen Palestijnse kinderen meer, hoera". Dan weet je wat je ook aan het verdedigen bent. Aan beide kanten zitten teveel hatende idioten.
Met Israel valt prima te praten
Ik weet niet of ik moet huilen of lachen na zo'n opmerking.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 31-07-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

dfrenner schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:59:
Met Fatah valt nog redelijk te praten, met Hamas niet...

[...]

De Palestijnen willen best onderhandelen, Hamas niet...
Toen Hamas nog niet bestond, kregen de Palestijnen dan goede resultaten? Krijgt Abbas (Fatah) nog wat onderhandeld? Abbas wil/moet gaan samenwerken met Hamas (onder voorwaarden) en krijgt vervolgens ook de volle laag.

Denk ff heel Hamas weg en kijk naar de Westbank, lijkt dan niet dat Israel ook daar de destabiliserend factor te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
gambieter schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:10:
@dfrenner: probeer eens een post te maken zonder continu "Hamas dit, Hamas dat". Dat is namelijk het enige wat je doet, en daar hebben we de Israelische woordvoorder en propaganda figuren al voor. Of durf eens kritiek op Israel te hebben zonder gelijk iets van Hamas als excuus te gebruiken.

Zoek de video maar eens op van de Israëli's die zingen "In Gaza blijven de scholen dicht, er zijn geen Palestijnse kinderen meer, hoera". Dan weet je wat je ook aan het verdedigen bent. Aan beide kanten zitten teveel hatende idioten.
Helemaal mee eens. Onzinnig om keer op keer dezelfde argumenten uit te kauwen (volgens mij heb ik dat filmpje nu al drie keer voorbij zien komen hier :X , hoezo indoctrinatie) en Hamas maar uit te maken voor de duivel en de enige oorzaak. Terwijl ondertussen Israël ieder dag tientallen kinderen dood. En idd, ook genoeg extremistische Joodse kolonisten te vinden die dat goed vinden en zelfs aanmoedigen, of nog erger, het zelf doen zoals afgelopen weekend een Israëlische tuthola vrouw die een Palestijnse jongen (kind dus) doodschoot terwijl ze voorbij reed. Maar dat soort dingen wuiven we bij voorkeur maar even weg uit deze discussie natuurlijk ;(

Dit soort dingen zijn toch altijd zo frustrerend:

http://www.theguardian.co...n-shelling-un-school-gaza

De VS betreurt het dat een Palestijnse VN school is geraakt en doden zijn gevallen blablablabla maar ondertussen heeft het Pentagon wel het Israelisch leger nieuwe voorraden gegeven. Sancties komen er niet.

Triest ook dat die burgers dus eerst hun Huizen moesten verlaten van Israel (want je wordt binnen 15 minuten gebombardeerd), dan denk je als Palestijnse burger dus, potverdomme, m'n huis wordt weer opgebalzen, naja m'n leven en die van mijn kinderen zijn belangrijker. Ow ja, het veiligst is een VN kamp, laten we daarnaar toe vluchten. Daar zijn we wel veilig. NOT.
Support for the military operation among the Israeli public remained solid. A poll published by Tel Aviv university this week found 95% of Israeli Jews felt the offensive was justified. Only 4% believed too much force had been used.
Bron: http://www.theguardian.co...-un-shelter-school-israel

[ Voor 29% gewijzigd door Trishul op 31-07-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:18
Trishul schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:17:
[...]

... zoals afgelopen weekend een Israëlische tuthola vrouw die een Palestijnse jongen (kind dus) doodschoot terwijl ze voorbij reed. Maar dat soort dingen wuiven we bij voorkeur maar even weg uit deze discussie natuurlijk ;(
Het is de eerste keer dat ik dit lees dus of er iets wordt weggelaten is maar de vraag. Ik lees ook pas vanochtend over explosieven die in allerlei VN scholen en ziekenhuizen liggen, ik zal het maar even plaatsen voordat er wordt gezegd dat het niet waar is.

http://www.elsevier.nl/Bu...n-UNRWA-kliniek-1568988W/

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Cl60X_jOsR0]

Dit filmpje al gepost? Je moet wel even Engelse ondertiteling aanzetten. Er kan natuurlijk van alles staan, heb eigenlijk geen flauw idee of het echt is ja/nee, je zou iemand die Hebreeuws kan moeten hebben om het te vertalen. Aan handgebaren en wat je dan toch oppakt lijkt het wel echt te zijn in ieder geval. En dat is dan de premier van Israël.

E: Overigens niet super actueel, maar schetst wel een beeld van wat voor man Netanyahu is.

[ Voor 10% gewijzigd door Thomas op 31-07-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
gambieter schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:10:

Zoek de video maar eens op van de Israeli's die zingen "In Gaza blijven de scholen dicht, er zijn geen Palestijnse kinderen meer, hoera". Dan weet je wat je ook aan het verdedigen bent. Aan beide kanten zitten teveel hatende idioten.
Ik zie Hamas weghalen als sleutel tot het starten van de "oplossing" van dit probleem.
In mijn ogen gaat dit met Hamas erbij niet lukken...

Aangezien dit mijn visie op de situatie is, is het lastig om dat weg te laten in een post.
Ik zie het conflict niet opgelost worden of de situatie verbeteren zo lang Hamas er zit.

Daarnaast heb ik al meermalen aangegeven dat Israel absoluut geen lieverdje is en dat daar ook veel haat zit. Maar de Zionisten in Israel onderdrukken de rest van Israel niet, dus de "normale" Israeli's hebben ook gewoon wat te vertellen daar.

In Gaza hebben tegenstanders van Hamas niets te vertellen...
Delerium schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:16:
Toen Hamas nog niet bestond, kregen de Palestijnen dan goede resultaten? Krijgt Abbas (Fatah) nog wat onderhandeld? Abbas wil gaan samenwerken met Hamas (onder voorwaarden) en krijgt vervolgens ook de volle laag.

Denk ff heel Hamas weg en kijk naar de Westbank, lijkt dan niet dat Israel ook daar de destabiliserend factor te zijn?
Wat denk je dat een beter uitgangspunt is? De situatie in westbank, of in Gaza!?
Waar vinden kinderen en onschuldigen de dood? In Gaza of op de Westbank?
Waar wordt nog in ieder geval gesproken en onderhandeld? In Gaza of op de Westbank?
I rest my case...

De enige reden dat Fatah weer onderhandelt met Hamas, is omk dat Hamas alle Fatah aanhangers aan het vermoorden was (en misschien doen ze dat nog steeds)...
Trishul schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:17:
Helemaal mee eens. Onzinnig om keer op keer dezelfde argumenten uit te kauwen (volgens mij heb ik dat filmpje nu al drie keer voorbij zien komen hier :X , hoezo indoctrinatie) en Hamas maar uit te maken voor de duivel en de enige oorzaak.
Niet de oorzaak van het probleem, wel de oorzaak van alle kinderen die nu doodgaan ja...

Daarnaast is het Hamas die geen staakt het vuren wil:
http://www.nrc.nl/nieuws/...et-vuren-israel-en-hamas/

Die willen de blokkade op Gaza opgeheven hebben...
Die blokkade is in 2007 voltooid, waarom is die er gekomen?

Vanaf 2000 tot en met 2005 kwamen 972 Israëliërs (waaronder 122 kinderen) om het leven, voornamelijk door zelfmoordaanslagen.

Wie garandeert Israel dat deze niet weer gaan plaatsvinden als de blokkade wordt opgeheven!?
Wie?

[/quote]
Terwijl ondertussen Israël ieder dag tientallen kinderen dood. En idd, ook genoeg extremistische Joodse kolonisten te vinden die dat goed vinden en zelfs aanmoedigen, of nog erger, het zelf doen zoals afgelopen weekend een Israëlische tuthola vrouw die een Palestijnse jongen (kind dus) doodschoot terwijl ze voorbij reed. Maar dat soort dingen wuiven we bij voorkeur maar even weg uit deze discussie natuurlijk ;(
[/quote]

Nee hoor, maar gelukkig zijn de extremistische Joodse kolonisten niet in de meerderheid en al helemaal niet aan de macht!

Maar blijkbaar is het wel goed om enkel Israel erop aan te spreken, en niet Hamas...
Daar pas ik voor jongens.

Ik zie inderdaad Hamas als de agressor en de sleutel tot in ieder geval het stoppen van het geweld.
Dat is namelijk de eerste prio...

Stap 2 is inderdaad het bepalen van grenzen en Israel krijgt dan als taak zijn kolonisten in toom te houden en deze te verbieden verder te koloniseren op Palestijns grondgebied.

Stap 3 lijkt mij het verbinden van Gaza, met de westbank, door middel van een weg, het zij met een muur eromheen om Israel's veiligheid te kunnen blijven garanderen.

Op die manier word hulp, voedel en drinkwater ook een stuk makkelijker te transporteren naar Gaza...

Dit zijn de stappen, maar stap één is het staakt het vuren! En daar ligt op dit moment maar één partij dwars om het op de korte termijn de bewerkstelligen.

Het is nu niet simpeler dan: Jij stopt en wij stoppen.
De vervolgstappen en voorwaarden volgen daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
dfrenner schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:59:

*filmpje*

Kinderen erbij halen en je hebt vervolgens het "recht" om lekker te beschieten, want ze mogen toch niet terugschieten...

Wat denk je dat er gebeurt als de raketten van Hamas neerkomen op Tel Aviv!? Dat deze op miraculeuze wijze enkel militairen gaan raken!?

Want dat is nu net ook zo'n raket welke zonder enig militair doelwit, op steden worden afgevuurd...
Diezelfde Missile die de potentie heeft kinderen te doden... Sterker nog, dat is het enige doel van Hamas... Zo veel mogelijk doden maken... Of zie jij de zelfmoordaanslagen in bussen en marktpleinen door Hamas ook als normale oorlogsvoering!?

Met Israel valt prima te praten, die stoppen per direct met de beschietingen en het grondoffensief, zo lang de VN daar aanwezig is.

Maar geloof jij werkelijk dat Hamas op dat moment de aanvallen zal staken!?
Dat is heel naief. Maar juist om die reden hoop ik dat dit gebeurt. Dan zul je zien dat Israel stopt, maar Hamas door zal gaan. Ze hebben een ander doel.
Hamas heeft niet als doel de Gaza tot een veilig gebied voor de inwoners te krijgen, nee ze hebben als doel het land Israel "terug" te krijgen...

Verplaats die situatie eens naar het Westen. Stel er is een bankoverval. Er zijn gijzelaars... zou je dan zeggen "knal ze allemaal maar neer"? En dat is dan nog een geval actief gebruik als schild. Het meeste wat Israel als gebruik van human shields noemt is een simpele nabijheid bij burgers. In een van de meest dichtstbevolkte gebieden in de wereld!

Maar dat is het juist. Proportioneel gezien raken die zelden Tel Aviv en hebben een nog kleinere kans om daadwerkelijk slachtoffers te veroorzaken. En men roept wel over meer dan 1000 raketten maar ik durf te wedden dat een flink deel gewoon als schroot uit de lucht valt.

Of zie jij de zelfmoordaanslagen in bussen en marktpleinen door Hamas ook als normale oorlogsvoering!?

Moot point. Is al jaren niet meer met regelmaat. En de oorzaak van het minder aanslagen kun je niet enkel op die muur gooien.

Zie de VN in die situatie dan ook als ouder die foei zegt tegen 2 kinderen. Israël houd dan wel even op maar enkel voor PR doeleinden. Time and time again zie je dat Israel de een of andere onredelijke eis heeft om onderhandelingen op te blazen. In dit geval het niet willen terugtrekken van troepen en doorgaan met strikes uitvoeren op Hamas doelwitten maar wel verwachten dat Hamas compleet stopt.

Om dan weer op Russel Brand terug te komen. Die vergeleek de Hamas raketten met iemand die je zit te prikken met naalden. Je vind het niet leuk maar je gaat ook niet met een mes terug steken.
Waar Israël in de eerste plaats fout zit is proportionaliteit. 5 tank granaten afvuren op een ziekenhuis omdat er ergens uit de omgeving geschoten werd is belachelijk. Een halve wijk opblazen omdat een of andere minister er toevallig woont is belachelijk.

Edit:
dfrenner schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:37:
Daarnaast is het Hamas die geen staakt het vuren wil:

Die willen de blokkade op Gaza opgeheven hebben...
Die blokkade is in 2007 voltooid, waarom is die er gekomen?

Vanaf 2000 tot en met 2005 kwamen 972 Israëliërs (waaronder 122 kinderen) om het leven, voornamelijk door zelfmoordaanslagen.
Zoals ik al eerder aangaf... er is een wezenlijk verschil tussen gewoon goede grenscontrole's en het honger beleid wat Israel uitvoerd. Daarbij zou Israel makkelijk tegen Egypte kunnen zeggen "zet jullie kant maar open".

[ Voor 9% gewijzigd door Shamalamadindon op 31-07-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zie Hamas weghalen als sleutel tot het starten van de "oplossing" van dit probleem.
In mijn ogen gaat dit met Hamas erbij niet lukken...
Toen Hamas er nog niet was, maar Israel wel, gebeurde er ook niets positiefs. Je kunt de optelsom ook maken voordat je al eenzijdig beslist.

Maar in je post blijf je gewoon de fout maken exclusief vanuit de Israelische belangen en visie te denken. Dan heeft het dat ad nauseam te blijven herhalen zonder enig nieuw inzicht gewoon geen zin.
Stap 2 is inderdaad het bepalen van grenzen en Israel krijgt dan als taak zijn kolonisten in toom te houden en deze te verbieden verder te koloniseren op Palestijns grondgebied.
Kom op en kijk nu een keer niet naar de Israelische propaganda. Die kolonisten zitten er al, de Israelische staat moedigt dit aan en is ze alleen aan het uitbreiden. Dat zijn nu de zogenaamd "goedwillende" Israeli's van je.
Het is nu niet simpeler dan: Jij stopt en wij stoppen.
De vervolgstappen en voorwaarden volgen daarna.
Heb je nu echt nog steeds niet geleerd dat het een cirkel is, en geen lineair gebeuren? Voor elke Israelische actie zit een Palestijnse actie, en daarvoor een Israelische actie, etc. De Israelische staat/veiligheidsdienst/leger heeft ook al zoveel moordpartijen, aanslagen etc gepleegd dat je niet kunt doen alsof er maar 1 terroristische kant is.

Durf nu eens kritisch op Israel te zijn zonder naar Hamas te wijzen. Dat is je ondanks grote lappen tekst nog niet gelukt.
Maar blijkbaar is het wel goed om enkel Israel erop aan te spreken, en niet Hamas...
Daar pas ik voor jongens.
Je hebt nog geen enkele kritiek op Israel gegeven, want je hebt gelijk Hamas klaar om die de schuld te geven van elke actie van Israel (Israel bombardeert een VN-school ondanks 17 waarschuwingen > Dat is de schuld van Hamas. Israel dropt een atoombom > Dat is de schuld van Hamas. Dat is als de man die een vrouw mishandelt na het aanbranden van het eten en dan zegt "zie wat je me nu laat doen".). Bovenstaande is verder lachwekkend (en triest), want tegenover jouw type mening staan vooral meningen die beide partijen als schuldig zien.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 31-07-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verplaats die situatie eens naar het Westen. Stel er is een bankoverval. Er zijn gijzelaars... zou je dan zeggen "knal ze allemaal maar neer"? En dat is dan nog een geval actief gebruik als schild. Het meeste wat Israel als gebruik van human shields noemt is een simpele nabijheid bij burgers. In een van de meest dichtstbevolkte gebieden in de wereld!
Kijk eens naar de gijzelingen door de Molukkers en je ziet massaal geweld van het leger ingezet worden. En de Molukkers hadden maar een fractie van de vuurkracht die Hamas heeft, als zij de pantserwagens van de Landmacht hadden beschoten met RPG's waren er zeker nog veel zwaardere middelen ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
cbr600f4i schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:33:
[...]

Het is de eerste keer dat ik dit lees dus of er iets wordt weggelaten is maar de vraag. Ik lees ook pas vanochtend over explosieven die in allerlei VN scholen en ziekenhuizen liggen, ik zal het maar even plaatsen voordat er wordt gezegd dat het niet waar is.

http://www.elsevier.nl/Bu...n-UNRWA-kliniek-1568988W/
Goed dat er ook bronnen worden aangedragen. Maar wat een bout artikel. Als je het oorspronkelijke artikel leest, begrijp je het een stuk beter (nota bene van een Israelische krant). Ik denk dat de zgn. journaliste/schrijfster beter terug kan gaan naar de collegebanken, want dit slaat nergens op. De Israelische krant noemde ze niet eens terroristen bv, en het hele artikel geschreven door haar neigt te veel naar subjectivisme. Hoewel het de Elsevier is (naja... op de WO mochten we die niet eens gebruiken) en het blijkbaar een nieuwsartikel betreft, is dit een opinie artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zie het conflict niet opgelost worden of de situatie verbeteren zo lang Hamas er zit.
Vooruit dan maar:

How Israel Helped to Spawn Hamas
Hamas, to my great regret, is Israel's creation," says Mr. Cohen, a Tunisian-born Jew who worked in Gaza for more than two decades. Responsible for religious affairs in the region until 1994, Mr. Cohen watched the Islamist movement take shape, muscle aside secular Palestinian rivals and then morph into what is today Hamas, a militant group that is sworn to Israel's destruction.

Instead of trying to curb Gaza's Islamists from the outset, says Mr. Cohen, Israel for years tolerated and, in some cases, encouraged them as a counterweight to the secular nationalists of the Palestine Liberation Organization and its dominant faction, Yasser Arafat's Fatah. Israel cooperated with a crippled, half-blind cleric named Sheikh Ahmed Yassin, even as he was laying the foundations for what would become Hamas. Sheikh Yassin continues to inspire militants today; during the recent war in Gaza, Hamas fighters confronted Israeli troops with "Yassins," primitive rocket-propelled grenades named in honor of the cleric.
Hamas is het resultaat van het verleden, waarin Israel de PLO probeerde te frustreren door binnen de Palestijnen zelf tweedracht te zaaien (makkelijk om dan je eigen politiek te doen).
Die frustratie eindigde in 2006 toen Hamas de democratische verkiezingen won, maar door de PLO niet werd geaccepteerd waarna de interne ruzie wel verder moest escaleren met het uitzetten van de PLO (tegen die tijd kreeg juist de PLO steun). Enfin, je ziet dat schijnbaar de underdog de steun krijgt tegen de heersende macht maar niet genoeg om iets voor elkaar te krijgen (de Westbank is immers ook bezet). En je ziet dus ook dat wanneer de Palestijnen zich daadwerkelijk vergrijpen aan goede democratie je nog steeds standrechtelijke liquidaties over je heen krijgt.

Maar eigenlijk is het verspilde moeite, want naast het erkennen van Israel als staat is er ook nog de erkenning van de Palestijnse staat (of autoriteit) nodig en dat weigert de pro-Israel gebruiker sowieso al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed vergelijkbaar met de Taliban, Saddam, Bin Laden etc. Toen ze tegen de Russen/Iran etc vochten kregen ze hulp/assistentie enz. Verdeel en heers, en dan klagen als men oogst wat gezaaid is, of in dit geval, alle eigen misdaden wijten aan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
IJzerlijm schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:59:
Kijk eens naar de gijzelingen door de Molukkers en je ziet massaal geweld van het leger ingezet worden. En de Molukkers hadden maar een fractie van de vuurkracht die Hamas heeft, als zij de pantserwagens van de Landmacht hadden beschoten met RPG's waren er zeker nog veel zwaardere middelen ingezet.
Uitzondering geval. En in mijn ogen een schandaal dat het zo is gegaan.

Overigens wel grappig dat dat ook dat weer gevolg was van niet opgevolgde beloftes van het Westen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Leo1010 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:37:

Stel hem dan wel even juist!
Een bankovervaller zit in een gebouw met allemaal kinderen en blijft uit de ramen naar andere gebouwen schieten, dagen lang... En dan is het niet één overwaller, maar het zijn er honderden, die heel de dag door vanuit andere ramen blijven schieten, omringd door onschuldigen.

Ik weet niet wat de politie dan uiteindelijk zou doen...
Op een gegeven moment moeten ze wel gaan schieten, denk je niet?

Maar dat is het juist. Proportioneel gezien raken die zelden Tel Aviv en hebben een nog kleinere kans om daadwerkelijk slachtoffers te veroorzaken. En men roept wel over meer dan 1000 raketten maar ik durf te wedden dat een flink deel gewoon als schroot uit de lucht valt.
En dat weet jij, hoe?
Of zie jij de zelfmoordaanslagen in bussen en marktpleinen door Hamas ook als normale oorlogsvoering!?

Moot point. Is al jaren niet meer met regelmaat. En de oorzaak van het minder aanslagen kun je niet enkel op die muur gooien.
En waarom niet? Dat valt wel heel toevallig samen in tijd toch?

Zie de VN in die situatie dan ook als ouder die foei zegt tegen 2 kinderen. Israël houd dan wel even op maar enkel voor PR doeleinden. Time and time again zie je dat Israel de een of andere onredelijke eis heeft om onderhandelingen op te blazen. In dit geval het niet willen terugtrekken van troepen en doorgaan met strikes uitvoeren op Hamas doelwitten maar wel verwachten dat Hamas compleet stopt.
Daarom zeg ik een VN macht IN Gaza stationeren.
Israel kan het zich echt niet veroorloven om VN soldaten te raken...
Om dan weer op Russel Brand terug te komen. Die vergeleek de Hamas raketten met iemand die je zit te prikken met naalden. Je vind het niet leuk maar je gaat ook niet met een mes terug steken.
Waar Israël in de eerste plaats fout zit is proportionaliteit. 5 tank granaten afvuren op een ziekenhuis omdat er ergens uit de omgeving geschoten werd is belachelijk. Een halve wijk opblazen omdat een of andere minister er toevallig woont is belachelijk.
Met het verschil dat de messen van Israel redelijk op raken.
Het vergelijk met naalden is ook een beetje flauw, want die raketten van Hamas zijn wel degelijk dodelijk...

Verder ben ik het volkomen eens dat het buiten proportioneel is...
Maar met proportioneel geweld (whatever dat is) komt er ook geen oplossing.

Ik zoek naar een oplossing, niet een vermindering van het geweld.
Edit:
Zoals ik al eerder aangaf... er is een wezenlijk verschil tussen gewoon goede grenscontrole's en het honger beleid wat Israel uitvoerd. Daarbij zou Israel makkelijk tegen Egypte kunnen zeggen "zet jullie kant maar open".
Je weet dat Gazanen en Egytpe niet echt samen gaan?
Dat heeft niets met Israel te maken...

Egypte heeft voor 1967 Gaza 20 jaar lang bezet. Echt bezet.
Gaza werd verwaarloosd door Egypte en ieder tegenprotest werd ter plekke geexecuteerd.

Ga er maar van uit dat Gaza en Egypte als water en vuur zijn...
gambieter schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:45:
Toen Hamas er nog niet was, maar Israel wel, gebeurde er ook niets positiefs. Je kunt de optelsom ook maken voordat je al eenzijdig beslist.

Maar in je post blijf je gewoon de fout maken exclusief vanuit de Israelische belangen en visie te denken. Dan heeft het dat ad nauseam te blijven herhalen zonder enig nieuw inzicht gewoon geen zin.

Kom op en kijk nu een keer niet naar de Israelische propaganda. Die kolonisten zitten er al, de Israelische staat moedigt dit aan en is ze alleen aan het uitbreiden. Dat zijn nu de zogenaamd "goedwillende" Israeli's van je.

Heb je nu echt nog steeds niet geleerd dat het een cirkel is, en geen lineair gebeuren? Voor elke Israelische actie zit een Palestijnse actie, en daarvoor een Israelische actie, etc. De Israelische staat/veiligheidsdienst/leger heeft ook al zoveel moordpartijen, aanslagen etc gepleegd dat je niet kunt doen alsof er maar 1 terroristische kant is.

Durf nu eens kritisch op Israel te zijn zonder naar Hamas te wijzen. Dat is je ondanks grote lappen tekst nog niet gelukt.
Je blijft me in een hoek duwen he...
Volgens mij heb ik heel duidelijk uiteengezet hoe ik erover denk.

Maar als ik in mijn stappen aangeef wat israel fout doet en wat daar moet veranderen, kom je met een antwoord dat dát "je" goedwillende Israeli's zijn.
En vervolgens duw je me weer volledig in de pro-israel hoek...

Daarnaast "vergeet" je mijn stap 3 die ook niet echt pro Israel is, denk je wel...

Dus nogmaals:
Belangrijkste is een staakt het vuren...
Geen burgerslachtoffer meer.

VN erheen met een macht IN Gaza.

Stap 1:
Dus beide partijen stoppen met aanvallen, VN macht erheen en op het moment dat Hamas nog steeds raketten afvuurt, ondanks de aanwezigheid van de VN, reageert Israel er NIET op met tegen aanvallen.
Heel duidelijk afspreken. Hamas aan tafel nemen, samen met Fatah.

Stap 2:
Bepalen van de grenzen, stukken van de westbank terug naar Palestina, en het actief terugtrekken van kolonisten op Palestijns gebied. Maar de muren blijven bestaan...

Stap 3:
Het stuk tussen Gaza en Westbank met elkaar verbinden, door er Palestijns grondgebied van te maken... Uiteraard Israel tegemoet komen met een muur aan weers zijden van die "weg"

Dat is niet pro-Israel, dat is hoe ik denk dat dit "opgelost" moet worden...

Ik heb zeker kritiek op de manier hoe Israel omgaat met de kolonisten, maar dat is in Gaza niet aan de orde, maar op de Westbank.

Prioriteit is het probleem bij Gaza op te lossen, niet de westbank...
In Gaza vallen veel te veel doden.

Maar blijkbaar mag ik Hamas niet als sleutel hiervoor zien in Gaza...
Delerium schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:00:
Maar eigenlijk is het verspilde moeite, want naast het erkennen van Israel als staat is er ook nog de erkenning van de Palestijnse staat (of autoriteit) nodig en dat weigert de pro-Israel gebruiker sowieso al.
Lees mijn stappen nog eens door, ervan uitgaande dat je mij bedoeld met " pro-Israel gebruiker".\

Ik geef direct toe dat ik meer pro-Israel ben, dan pro-Palestijnen, maar als je mijn posts goed leest zie je dat die absoluut niet onvoorwaardelijk is.

Beide zullen concessies moeten doen... Maar dat komt gewoon pas aan de orde zodra het staakt het vuren er is...

Het belangrijkste is dat er geen burgerslachtoffers meer vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
gambieter schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:17:
Goed vergelijkbaar met de Taliban, Saddam, Bin Laden etc. Toen ze tegen de Russen/Iran etc vochten kregen ze hulp/assistentie enz. Verdeel en heers, en dan klagen als men oogst wat gezaaid is, of in dit geval, alle eigen misdaden wijten aan de ander.
En het klinkt misschien vervelend, maar denk ook niet dat ze er zonder gekund hadden. Voor het Westen en Israel is de defensie industrie de grootste aanjager voor economische groei. Was zeker, en nu nog steeds een sector van formaat. Dus oorlogen leveren ook veel op. Vooral de VS en Rusland bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:36

DinX

Motormuis

Leo1010 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:41:
[...]

[video]
Die minuten ervoor :X
Fox :X

Je zou zo op je scherm beginnen kloppen als je die "host" bezig hoort

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 31-07-2014 11:30 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

De oorlog in '48 begon met een groep zionisten die uit Tsjechië overkwam en al begon met arabieren 'deporteren', ze waren ook van mening dat het hele land israel van hun was, dit was aanleiding voor andere landen om in actie te komen, het noordelijkste gedeelte van Palestina was toen al bezig met 'verdwijnen' (vandaag de dag is het geheel van israel.. 1 deel Palestina hebben ze iig volledig van de kaart geveegd)

Mocht je daarover willen discussiëren.. sta dan even stil bij het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/iwsozp.jpg

Voor een ieder die graag discussieert of Palestina nou wel of geen land is... Het gaat hier mensen hè, laten we dat nou eens voorop stellen, de agressor israel heeft in een paar dagen tijd al zo'n 1500 mensen de dood in gejaagd, hoe onmenselijk kan je zijn? En hoe kan je d'r met je hoofd nog bij om het 'defensie' te noemen?!

m.i. moet het niet meer gaan over vroeger of wie wat "als eerste" deed, het gaat om nu: en nu kan je niks anders zeggen dan dat israel een agressor is en oorlogsmisdaden begaat, vele onschuldige kinderen etc. de dood injaagt en erbij juicht en feest bij elke cm aan Palestijnse grond die ze van de map kunnen vegen.

En dát moet stoppen!

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
GS88 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:31:
De oorlog in '48 begon met een groep zionisten die uit Tsjechië overkwam en al begon met arabieren 'deporteren', ze waren ook van mening dat het hele land israel van hun was, dit was aanleiding voor andere landen om in actie te komen, het noordelijkste gedeelte van Palestina was toen al bezig met 'verdwijnen' (vandaag de dag is het geheel van israel.. 1 deel Palestina hebben ze iig volledig van de kaart geveegd)

Mocht je daarover willen discussiëren.. sta dan even stil bij het volgende:

[afbeelding]

Voor een ieder die graag discussieert of Palestina nou wel of geen land is... Het gaat hier mensen hè, laten we dat nou eens voorop stellen, de agressor israel heeft in een paar dagen tijd al zo'n 1500 mensen de dood in gejaagd, hoe onmenselijk kan je zijn? En hoe kan je d'r met je hoofd nog bij om het 'defensie' te noemen?!

m.i. moet het niet meer gaan over vroeger of wie wat "als eerste" deed, het gaat om nu: en nu kan je niks anders zeggen dan dat israel een agressor is en oorlogsmisdaden begaat, vele onschuldige kinderen etc. de dood injaagt en erbij juicht en feest bij elke cm aan Palestijnse grond die ze van de map kunnen vegen.

En dát moet stoppen!
Afgelopen zaterdag had het staakt het vuren in moeten gaan:

Hoe onmenselijk ben je als je eerst eisen wil laten inwilligen, terwijl er iedere dag kinderen dood gaan?
Je eigen belangen gaan voor de veiligheid van je volk...

Jij wil dat Israel gewoon achterover gaat leunen terwijl er in julie 2500+ raketten op je worden afgevuurd in één maand!?

Los van het feit dat ik het met je eens ben, dat er een veel te grote reactie is van Israel... Maar ze kunnen dat niet onbeantwoord laten. Iron dome kost serieus heel veel geld, dat kunnen ze geen jaar volhouden en wat doe je na dat jaar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat dacht je van onderhandelen? En dan niet met de beginnende voorwaarde dat de openluchtgevangenis blijft en ook de 300.000 ilegale woningen op de Westbank en al die andere dingen die juist destabiliserend werken.

Je vergeet dat ook Palestijnen mensen zijn die een gewoon leven willen leiden zonder gedoe.

Afbeeldingslocatie: http://972mag.com/wp-content/uploads//2010/10/car-keys_600.jpg
Car keys belonging to Palestinians, confiscated by IDF soldiers and never returned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Delerium schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:49:
Wat dacht je van onderhandelen? En dan niet met de beginnende voorwaarde dat de openluchtgevangenis blijft en ook de 300.000 ilegale woningen op de Westbank en al die andere dingen die juist destabiliserend werken.

Je vergeet dat ook Palestijnen mensen zijn die een gewoon leven willen leiden zonder gedoe.

[afbeelding]
Car keys belonging to Palestinians, confiscated by IDF soldiers and never returned.
Volgens mij zeg ik dat toch ook, maar belangrijkste blijft een staakt het vuren...

edit:
Met enige verschil dat ik een andere oplossing voor die "openlucht gevangenis" voorstel.
Namelijk een verbinding met oostenlijk Palestina...

En absoluut niet door de muren weg te halen. Palestijnen hebben niets in Israel te zoeken.

Het is geen één Europa ofzo, met open grenzen...

[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk op 31-07-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Gaza is maar een klein stukje aardje op de hele wereld.

Het feit dat Israël het niet onder controle heeft duid juist op onmacht en de manier waarop ze binnentrekken werkt niet eens op korte termijn.

Als Israël iets van controle wilt,
anti-conceptie gratis en zorg dat die kinderen een opleiding volgen.

En het klinkt misschien ridicuul,
maar als je weet dat een belachelijk groot deel van de bevolking jonger is dan 14 jaar, schatting is +40%,
dan kun je nu al voorspellen dat we deze discussie over 5 jaar weer hebben.

Palestijnen gaan daar niet weg, net zo min als de Israeli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
dfrenner schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:45:
[...]
Hoe onmenselijk ben je als je eerst eisen wil laten inwilligen, terwijl er iedere dag kinderen dood gaan?
Wederom een argument wat voor alletwee opgaat (Want Israel laat ook al het hele conflict de eigen belangen boven de veiligheid van het volk gaan (of zijn de raketten nu toch niet meer zo gevaarlijk)) maar wat je enkel maar eenzijdig wilt zien.

Kijk nou eens objectief naar de situatie ipv haatdragend richting palestijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gomez12 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:26:
Wederom een argument wat voor alletwee opgaat (Want Israel laat ook al het hele conflict de eigen belangen boven de veiligheid van het volk gaan (of zijn de raketten nu toch niet meer zo gevaarlijk)) maar wat je enkel maar eenzijdig wilt zien.

Kijk nou eens objectief naar de situatie ipv haatdragend richting palestijnen...
Lees eerst mijn hele post maar eens, voordat je me van eenzijdigheid beticht...
Wat irritant zeg, geldt voor meerdere mensen in dit topic trouwens.

Als je een discussie alleen maar wil winnen door continu stukjes uit een post te halen en de rest te negeren...

Ik ben niet haatdragend naar Palestijnen, ik zie geen heil in Hamas...

Maar begin eerst maar eens te reageren op de rest van mijn post of is dat lastig, omdat dat helemaal niet pro-Israel is???

I'm out ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=194943

Mooi stukje double standards. Ging het om een syrie-ganger sprak men er schande van.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

L1nt schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:40:

Mooi stukje double standards. Ging het om een syrie-ganger sprak men er schande van.
De Syrie gangers hebben niet de Syrische nationaliteit zoals zij de Israelische heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
L1nt schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:40:

Zij vecht niet voor terroristen. Gewoon net als iedere Turk dienstplicht.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

cbr600f4i schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:47:
[...]

Terrorist is maar net vanuit welk oogpunt je kijkt. IMHO zijn beide partijen in dit geval terroristen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Ik reageerde eerder wat bot tegenover de Arabieren/Palestijnen maar ik vind deze situatie toch wel ernstig voor het volk. Aan de ene kant snap ik Israel wel omdat het altijd wordt aangevallen door Hamas maar zoveel burger doden en dan met name kinderen is echt hartverscheurend :(

Zou er ooit vrede zijn in die regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
L1nt schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:50:
[...]

Terrorist is maar net vanuit welk oogpunt je kijkt. IMHO zijn beide partijen in dit geval terroristen.
O ja natuurlijk, omdat jij dat vindt... Ik vind in dat geval dat de VS ook terroristen zijn, of de Russen, en ga zo maar door.

Straks ga je nog zeggen dat een Nederlander zijn eigen land niet meer mag beschermen omdat ISIS of een dergelijke groepering heeft bedacht dat wij de volgenden zijn die het onderspit moeten delven in hun ideologie. (onder van Aartsen geven we ze dat voorzetje al btw)

[ Voor 27% gewijzigd door cbr600f4i op 31-07-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dfrenner schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:45:
[...]

Afgelopen zaterdag had het staakt het vuren in moeten gaan:

Jij wil dat Israel gewoon achterover gaat leunen terwijl er in julie 2500+ raketten op je worden afgevuurd in één maand!?

Los van het feit dat ik het met je eens ben, dat er een veel te grote reactie is van Israel... Maar ze kunnen dat niet onbeantwoord laten. Iron dome kost serieus heel veel geld, dat kunnen ze geen jaar volhouden en wat doe je na dat jaar???
En daarmee laat je weer eens zien dat je een erg eenzijdig standpunt vertolkt: 'Israel is zo vredelievend en probeert alles goed te doen, maar ze hebben geen andere keus, want: evil hamas.'
Als je in je post een search and replace doet van Israel voor Palestina is er nog even veel van waar. Zo komen we dus totaal niet verder.

Isreal doet totaal geen moeite om een staakt het vuren te bereiken. Voor elk artikeltje wat je vindt waarin staat dat Hamas dwarsligt kan je net zo veel artikelen vinden waar het tegenovergestelde in staat.
Gaza: Israel calls up more reservists after rejecting calls for ceasefire
When a ceasefire proposal that answers Israel’s important needs is laid on the table, it will be considered.
Zolang zij niet krijgen wat ze willen (Gaza tot een ghetto reduceren) vinden ze het prima om tonnen aan raketten en mortieren op een burgerbevolking te droppen. Je noemt altijd het enorme aantal van 2500 raketten, wat ik de laatste dagen op CNN heb gehoord is altijd iets van 80-90% onderscheppingsrate. Dus dat zijn dan ~500 raketten in een maand die op totaal willekeurige plaatsen neervallen. Intussen gooit Israel hun 'super smart precision weapons' op het tiny Gaza. Dusdanig veel dat hun massieve voorraad aan wapens uitgeput raakt.
The US condemned the attack but refused to apportion blame and, hours later, confirmed it had recently provided Israel with a shipment of ammunition, after the country’s existing supplies appeared to be running low.
Ik weet niet hoe je dat passend kan maken aan het door jou geschetste beeld van vredelievende Israeliers die niets liever willen dat in peace met hun omgeving leven. Tegen een fractie van de kosten van weer een invasie kunnen ze hun verdedigingen verbeteren zodat de raketten allemaal afgeweerd kunnen worden. Maar het komt ze misschien helemaal niet zo slecht uit om hun bevolking in angst te laten leven... En die tunnels.. Tja, volgens mij hebben tunnels vaak twee kanten, dus daarvoor hoef je niet perse in Palestina van deur tot deur te gaan en iedereen te vermoorden die niet blij is met het bezoek van een groep IDF soldaten midden in de nacht.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 31-07-2014 16:17 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

cbr600f4i schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:53:
[...]

O ja natuurlijk, omdat jij dat vindt... Ik vind in dat geval dat de VS ook terroristen zijn, of de Russen, en ga zo maar door.

Straks ga je nog zeggen dat een Nederlander zijn eigen land niet meer mag beschermen omdat ISIS of een dergelijke groepering heeft bedacht dat wij de volgenden zijn die het onderspit moeten delven in hun ideologie. (onder van Aartsen geven we ze dat voorzetje al btw)
waarschijnlijk begrijp je niet exact wat ik bedoel.
De noemer terrorist hangt af vanuit welk oogpunt je kijkt. De verzetsstrijders tijdens WW2 waren voor de Duitsers ook gewoon terroristen. Vanuit het oogpunt van de Nederlanders waren het helden.

Over de situatie in de gazastrook: van een volk wat zelf eeuwenlang onderdrukt en vermoord is verwacht ik zelf meer tolerantie tegen anderen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik begrijp wel wat je bedoelt, ben het er alleen niet mee eens want dan is het einde zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

cbr600f4i schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:03:
Ik begrijp wel wat je bedoelt, ben het er alleen niet mee eens want dan is het einde zoek.
Waarom? Gelijke monniken, gelijke kappen, het voorkomt dat men in de binaire redenering schiet waar de ene partij goed is en de andere kwaad. En die binaire redenering is nu juist een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
cbr600f4i schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:53:
[...]

Dat zijn de VS en Rusland ook. Puntje bij paaltje kun je van beide landen de regeringshoofden levenslang geven voor de shit waar ze mee instemmen.

Vraag me af trouwens hoe jij zou reageren als de Sahara stammen zich roeren en Nederlanders van Marokkaanse afkomst opgeroepen worden en gaan... minder minder minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dylanvana schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:51:
Zou er ooit vrede zijn in die regio?
Ik ben bang van niet. Zolang de havikken aan beide kanten in kunnen spelen op de angst en de polarisatie blijven vergroten, dan niet. Het enige wat de twee zal kunnen doen samenwerken is een gezamenlijke, veel sterkere vijand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:17
cbr600f4i schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:47:
[...]

Ze heeft haar dienstplicht al vervuld. Nu gaat ze terug om voor een ander land te vechten.
Gek genoeg hoor je meneer Wilders nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
L1nt schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:50:
[...]
Zij moet in eerste instantie verantwoording afleggen aan Nederland en niet de keus maken actief te participeren.

In Nederland is het sowieso een heet hangijzer waar met twee maten wordt gemeten. Loyaliteit van mensen met een dubbel paspoort werd niet zolang geleden bekritiseerd en tot op heden heb ik geen enkel standpunt van een kamerlid gehoord mbt deze acties.

De spanningen die hier al zijn barsten steeds meer naar buiten.
http://www.at5.nl/artikel...ndeld-om-israelische-vlag
Een vrouw in Oost is afgelopen dinsdag zwaar mishandeld omdat zij een vlag van Israël aan haar balkon had gehangen.
Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen in Nederland het gevoel hebben te worden weggezet als niet volwaardige burgers met deze domme acties tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:41

Superkiwi

Hoi doei

Iblies schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:19:
[...]
De spanningen die hier al zijn barsten steeds meer naar buiten.
http://www.at5.nl/artikel...ndeld-om-israelische-vlag
Treurig dat dat hier gebeurt, maar het is helaas wel de maatschappij waar we in leven.
De reacties eronder van met name de moslim(jongeren) laten dat wel zien.
Totdat het een keer een vrouw met een Palestijnse vlag betreft, dan zijn de rapen gaar.
Ik zou bijna zelf een Israëlische vlag aan mijn balkon hangen. Maar helaas heb ik geen balkon.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een triest spiegelbeeld, waarbij het disproportionele geweld de andere kant opgaat. Een provocatie beantwoord met gung-ho hakken, het zou zo in de Gaza strook kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06

Saven

Administrator

What ? :')
Als israel niet met raketten gooit, gooit hamas nog steeds met raketten.
Als hamas niet met raketten gooit, gooit israel ook (nog steeds) niet met raketten.

wie is hier nou de agressor kerel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:57

Lordy79

Vastberaden

gambieter schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:00:

Een triest spiegelbeeld, waarbij het disproportionele geweld de andere kant opgaat.
Fantastisch hoe je zelfs op zo'n nieuwsbericht iets uit je toetsenbord kunt krijgen om Israel in een kwaad daglicht te zetten _/-\o_

Kun je mij uitleggen wat er disproportioneel is aan de acties van Israël? Ik vind het niet disproportioneel namelijk.

Want of ik overschat het potentiele gevaar van de raketten die door Hamas worden afgeschoten.
Of ik onderschat het geweld dat Israël gebruikt
(of allebei)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Lordy79 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:10:
[...]

Fantastisch hoe je zelfs op zo'n nieuwsbericht iets uit je toetsenbord kunt krijgen om Israel in een kwaad daglicht te zetten _/-\o_

Kun je mij uitleggen wat er disproportioneel is aan de acties van Israël? Ik vind het niet disproportioneel namelijk.

Want of ik overschat het potentiele gevaar van de raketten die door Hamas worden afgeschoten.
(of allebei)
De laatste jaren zijn er gemiddeld 3 doden gevallen door zo'n raketten.

In diezelfde jaren hebben israelies bijna 1500 palestijnen gedood.

De raketten willen stoppen kost dus 500 keer zoveel levens. Niet disproportioneel ?

Denk je dat als er een gijzeling in israel aan de gang is men het gebouw + de wijk + de hele familie van gijzelnemers opblazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lordy79 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:10:
Gaza: >1000 doden, inclusief veel burgers en kinderen. Israel <20 militairen die op vijandelijk grondgebied aanvallen. Gaza in puin, geen schade in Israel. Als je dat niet disproportioneel vind, dan ligt dat probleem echt aan jouw kant.
(of allebei)
Allebei, vooral het laatste.
Fantastisch hoe je zelfs op zo'n nieuwsbericht iets uit je toetsenbord kunt krijgen om Israel in een kwaad daglicht te zetten
Israel heeft mij niet nodig om zichzelf in een kwaad daglicht te zetten, het doet het dat zelf uitstekend. Helaas. Ik zou het liefst Israel prijzen om haar pogingen om vrede te stichten door de onderhandelingen serieus aan te gaan, door de kolonies weg te halen uit de bezette gebieden, door Jeruzalem als een gedeelde hoofdstad te zien, net zoals ik graag Hamas/Fatah zou willen prijzen voor vredelievende acties.

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 31-07-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Saven schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:05:
[...]

What ? :')
Als israel niet met raketten gooit, gooit hamas nog steeds met raketten.
Als hamas niet met raketten gooit, gooit israel ook (nog steeds) niet met raketten.

wie is hier nou de agressor kerel :')
Wie blijft west bank bezetten en koloniseren? Wie blijft gaza van de wereld afsluiten door een blockade? Wie blijft constant gaza binnenvallen/bombarderen en simpelweg doen wat ze willen met palestijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

k995 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:12:
[...]

De laatste jaren zijn er gemiddeld 3 doden gevallen door zo'n raketten.

In diezelfde jaren hebben israelies bijna 1500 palestijnen gedood.

De raketten willen stoppen kost dus 500 keer zoveel levens. Niet disproportioneel ?

Denk je dat als er een gijzeling in israel aan de gang is men het gebouw + de wijk + de hele familie van gijzelnemers opblazen?
Tja dus omdat die zandbakkleuters van hamas raketinstallaties op scholen etc. zetten moet israel ze maar niet uitschakelen? Zo kom je idd snel aan veel doden. Zodat die vluchtelingen lekker zielig geportretteerd kunnen worden. Boehoe westerse media kijk wat israel doet ze beschieten 'zomaar' een school
k995 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:14:
[...]

Wie blijft west bank bezetten en koloniseren? Wie blijft gaza van de wereld afsluiten door een blockade? Wie blijft constant gaza binnenvallen/bombarderen en simpelweg doen wat ze willen met palestijnen?
Actie reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

'De kritiekloze adoratie van Israël werkt als een boemerang'
ik ben wanhopig­ - en woedend ­- dat Israël voor de derde keer in zes jaar daadwerkelijk en grootschalig dood en verderf zaait in Gaza, en dat vele joden in Nederland zich geroepen voelen dat voor de derde keer met luide stem te rechtvaardigen en goed te keuren, nazeggend wat de betrouwbare Israëlische regeringsvoorlichting en heur trouwe rechterhand in Nederland, het CIDI, hun daarover voorzegt. Ik voel mij eenzaam over het schier collectieve onvermogen van de meeste joodse instanties en organisaties in Nederland om afstand te nemen van het gedrag van de Israëlische staat, vooral als het land ten oorlog trekt, onder voorwendselen die elke keer weer achteraf vals zijn gebleken.

Ik maak mij zorgen over de hardleersheid van de Rosa's van der Wieken die Israël steeds weer door dik en dun verdedigen, met de sleets geworden clichés van gisteren en eergisteren. Ik ben al veel langer beducht voor de naar binnen gekeerde houding en de morele prioriteitstelling van de joodse instanties, die eendrachtig in het geweer komen als naar hun gevoelen traditionele gebruiken als besnijdenis en koosjer slachten onder druk komen te staan, wat hun goed recht is, maar in wier moreel universum de woorden 'Palestina' en 'bezetting' niet of zelden voorkomen, omdat zij die begrippen alleen al ervaren als verraad aan hun grote liefde op afstand: Israël.
Je kan inmiddels de acties van Israel en de invloed ervan op de Joden wereldwijd niet loszien. Of anders geformuleerd, de blanke pro-Apartheid mensen in de jaren '80 werden ook aangesproken op het gedrag van de regering van Zuid-Afrika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Inderdaad, aan beide zijden zijn een hoop mensen die dat niveau niet ontstijgen. Oog om oog, tand om tand (en dan zelfs dat niet helder, oog om tand, neus om teen, pink om hoofd (eventueel van willekeurige anderen)... het lijkt sommigen niet veel uit te maken)

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 31-07-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

begintmeta schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:21:
Inderdaad, aan beide zijden zijn een hoop mensen die dat niveau niet ontstijgen. Oog om oog, tand om tand (en dan zelfs dat niet helder, oog om tand, neus om teen, pink om hoofd... het lijkt sommigen niet veel uit te maken)
En met een vicieuze cirkel kun je zo eindeloos doorgaan, en altijd de ander de schuld geven. Beide kanten op, maar de mensen die eerst partij kiezen en dan gaan kijken, zien die cirkel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Delerium schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:21:
'De kritiekloze adoratie van Israël werkt als een boemerang'

Je kan inmiddels de acties van Israel en de invloed ervan op de Joden wereldwijd niet loszien. Of anders geformuleerd, de blanke pro-Apartheid mensen in de jaren '80 werden ook aangesproken op het gedrag van de regering van Zuid-Afrika.
Kuch... dat vind ik nogal een uitspraak. Ik zou het eerste deel toch maar snel herzien, want het 'anders geformuleerd' is niet alleen een andere formulering.
Niet alle Joden zijn pro Israël !
Er zijn heel veel Joden die het niet interesseert wat er in de staat Israël gebeurt. Dat kun onverschillig noemen (dat is onverschillig) maar er zijn genoeg niet-Joden die ook onverschillig zijn dus niets menselijks is hen vreemd.
Maar zeg alsjeblieft niet 'de Joden'... dan krijg ik rillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Saven schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:19:
[...]

Tja dus omdat die zandbakkleuters van hamas raketinstallaties op scholen etc. zetten moet israel ze maar niet uitschakelen?
De raketten die geen dode veroorzaken en die tegen gehouden worden door iron dome?

Welke haast is er om een school vol vluchtelingen te beschieten?

Is er dan geen grondoffensief plots meer? IS gaza plots enorm groot geworden?

Nee , allemaal debiele excuses waar gelijk wie die zijn verstand gebruikte zo doorziet
Zo kom je idd snel aan veel doden. Zodat die vluchtelingen lekker zielig geportretteerd kunnen worden. Boehoe westerse media kijk wat israel doet ze beschieten 'zomaar' een school
Nee je komt snel aan veel doden als IDF amper let op wie of wat ze schieten.
Actie reactie?
Dan wil je geen vrede zo simpel is het.

Wat Netanyahu letterlijk zegt trouwens.

Zijn plan was altijd zo hard op de palestijnen kloppen dat ze niks meer durven doen. Walgelijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

@ Lordy
Snap je nou niet dat niemand niet de luxe heeft om comfortabel onverschillig te blijven en een keppeltje te dragen? Of het je boeit of niet, anderen boeit het wel en het reclamebord Netanyahu zal jij niet graag bij een joodse gemeenschap plaatsen maar hoort er wel degelijk bij (Joodse staat enzo).

Er is een verband tussen antisemitisme wereldwijd en de acties van Israel. En het reclamebord Netanyahu heeft inmiddels voldoende bloed en nederzettingen aan z'n handen om dat echt niet los te zien, net zoals mensen (Wilders) Nederlandse moslims allang niet meer loszien van wat er in het MO gebeurt (terwijl daar de dwarsverbanden enorm sterker verdund zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kijken waard:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=d5yKHHv3MQs]

Isreal`s zelfverdediging: Wolf Blitzer vs Norman Finkelstein

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

*knip* Als je niet normaal kunt discussieren, post dan svp niet.

[ Voor 95% gewijzigd door gambieter op 31-07-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Nee ik typ gewoon snel, en je hebt geen argumenten want er zijn geen argumenten die israel kunnen verdedigen.

Geef dat dan gewoon toe ipv half debiel te zeggen "je bent moslim dus je mening telt niet"

Btw hier gaat het over, je misschien wat informeren?

YouTube: Israeli PM Netanyahu: I "stopped" Oslo peace process - ENGLISH SUBTITLES

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 31-07-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door gambieter op 31-07-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

gambieter schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:13:
[...]

Gaza: >1000 doden, inclusief veel burgers en kinderen. Israel <20 militairen die op vijandelijk grondgebied aanvallen.
de stand is 1300+ vs 50+ dus laten we het 1 op 26 houden.
Wat is wel proportioneel? 1 op 1? 1 op 1,5 ? 1 op 5 ? 1 op 10 ?
Dit is een serieuze vraag.
Gaza in puin, geen schade in Israel. Als je dat niet disproportioneel vind, dan ligt dat probleem echt aan jouw kant.
Dat krijg je als je raketinstallaties gebruikt in woonwijken; jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Lordy79 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:57:
[...]

de stand is 1300+ vs 50+ dus laten we het 1 op 26 houden.
Wat is wel proportioneel? 1 op 1? 1 op 1,5 ? 1 op 5 ? 1 op 10 ?
Dit is een serieuze vraag.

[...]

Dat krijg je als je raketinstallaties gebruikt in woonwijken; jammer maar helaas.
Precies dat. Dus omdat israel superieure technologie heeft itt die vluchtelingen, mogen ze maar 1 raket gooien, terwijl hamas dan lekker wel raketten mag laten regenen in israel, want ja, iron dome houdt ze allemaal tegen en dat is niet eerlijk!@!@11~!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Saven schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:55:
[...]

Volgens mij heb ik objectief argumenten gegeven. Omdat ik nu weiger nog verder op je in te gaan omdat dat toch geen nut heeft maak jij je er makkelijk van af door te zeggen dat ik geen argumenten hebt. Als jij een lelijke vriendin hebt en ik zeg daar wat van, zeg je zeker ook "je bent gewoon jaloers" :')
Nee je hebt geen enkel argument meer gegeven buiten "je kan geen nederlands"

Nogmaals de raketten die hamas afschiet maken amper doden er is dus geen enkele haast voor israel.

Israel WIST dat er daar vluchtelingen zaten en schoot toch, dat toon perfect aan dat ze voor resultaat gaan en niet (zoals ze zelf beweren) alles doen om burgerdoden te voorkomen.

En nogmaals Als je constant zelf in de aanval gaat WIL je geen vrede, bekijk die video van jaren geleden er gebeurt perfect wat Netanyahu toen opsomt als wat er moet gebeuren.

Hij legt ook uit hoe hij de vredesakkoorden van Oslo kelderde .

De top van israel is net zozeer het probleem als de top van hamas .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Saven schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:59:
[...]

Precies dat. Dus omdat israel superieure technologie heeft itt die vluchtelingen, mogen ze maar 1 raket gooien, terwijl hamas dan lekker wel raketten mag laten regenen in israel, want ja, iron dome houdt ze allemaal tegen en dat is niet eerlijk!@!@11~!
Israel mag bommen en raketten gooien op hamas wat ze willen zolang ze maar geen honderden burgerslachtoffers maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Delerium schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:41:
@ Lordy
Snap je nou niet dat niemand niet de luxe heeft om comfortabel onverschillig te blijven en een keppeltje te dragen? Of het je boeit of niet, anderen boeit het wel en het reclamebord Netanyahu zal jij niet graag bij een joodse gemeenschap plaatsen maar hoort er wel degelijk bij (Joodse staat enzo).
Aha, dus alle afrikanen moeten we associeren met Bokam Haram?
Alle moslims met Isis?
En zo kan ik nog wel even doorgaan...
Er is een verband tussen antisemitisme wereldwijd en de acties van Israel.
Dat is de grootste lulkoek die er is. antisemitisme was er al vóór Israël en mocht de staat Israël ophouden te bestaan, dan zal er ook antisemitisme zijn. Zolang er Joden zijn, zal er antisemitisme zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

k995 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:59:
[...]

Nee je hebt geen enkel argument meer gegeven buiten "je kan geen nederlands"

Nogmaals de raketten die hamas afschiet maken amper doden er is dus geen enkele haast voor israel.

Israel WIST dat er daar vluchtelingen zaten en schoot toch, dat toon perfect aan dat ze voor resultaat gaan en niet (zoals ze zelf beweren) alles doen om burgerdoden te voorkomen.

En nogmaals Als je constant zelf in de aanval gaat WIL je geen vrede, bekijk die video van jaren geleden er gebeurt perfect wat Netanyahu toen opsomt als wat er moet gebeuren.

Hij legt ook uit hoe hij de vredesakkoorden van Oslo kelderde .

De top van israel is net zozeer het probleem als de top van hamas .
Je bent tegen onnodig doden in gaza, maarja die paar doden die aan de kant van israel vallen door de enkele raket die er af en toe doorkomt vind je dan niet erg. precies zo laat je zonder dat je het zelf beseft merken dat je het totaal niet objectief bekijkt en alleen maar een grote haat richting israel hebt omdat je 'broeders' in gaza zitten.
k995 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:00:
[...]

Israel mag bommen en raketten gooien op hamas wat ze willen zolang ze maar geen honderden burgerslachtoffers maken.
Volgens mij is er al 100x verteld dat hamas dan maar niet zn zooi op scholen en ziekenhuizen moet zetten

[ Voor 13% gewijzigd door Saven op 31-07-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Lordy79 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:00:
[...]

Aha, dus alle afrikanen moeten we associeren met Bokam Haram?
Alle moslims met Isis?
Nouja nu je daar toch over begint.. Het blijkt dat driekwart van de moslims in Nederland sympathiseert met isis. Dusja, denk dat je ze dan wel met isis mag associëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Saven schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:05:
[...]

Nouja nu je daar toch over begint.. Het blijkt dat driekwart van de moslims in Nederland sympathiseert met isis. Dusja, denk dat je ze dan wel met isis mag associëren
Dat ben ik pertinent met je oneens. ALS het al zou zijn wat je zegt, dan is er nog één kwart die niet sympathiseert met ISIS. En net zoals sommige Joden niet geassocieerd willen worden met de staat Israël (denk maar aan een ander Joods geluid) willen sommige moslims ook niet geassocieerd worden met isis. Een simpel voorbeeld van het laatste is de burgemeester van Rotterdam die wel moslim is, maar absoluut geen isis sympathisant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Of misschien moet de IDF gewoon wat ethischer te werk gaan? Dus geen ziekenhuizen en vluchtelingenkampen bombarderen? Het argument 'maar dat was Hamas' kennen we nu inmiddels wel. Momenteel zitten we bijna 1000 burgerslachtoffers verder, waaronder honderden kinderen. IDF moet stoppen met het doelloos vuren van granaten en raketten, en erop uit trekken met special forces, om zo efficienter Hamas aan te pakken en ethischer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Trishul schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:08:
Of misschien moet de IDF gewoon wat ethischer te werk gaan? Dus geen ziekenhuizen en vluchtelingenkampen bombarderen? Het argument 'maar dat was Hamas' kennen we nu inmiddels wel. Momenteel zitten we bijna 1000 burgerslachtoffers verder, waaronder honderden kinderen. IDF moet stoppen met het doelloos vuren van granaten en raketten, en erop uit trekken met special forces, om zo efficienter Hamas aan te pakken en ethischer te werken.
het doel van de missie is tunnels slopen en het wapenarsenaal decimeren. Als dat wapenarsenaal in scholen/ziekenhuizen wordt verstopt en/of in huizen waar menselijke schilden op worden gezet dan is het jammer maar helaas.

Pagina: 1 ... 6 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We begrijpen dat een situatie als dit de nodige emoties oproept. Maar willen we willen de discussie hier graag inhoudelijk en constructief houden.

Reageer a.u.b. beheerst en terughoudend.

Dit topic is niet bedoelt als emotionele uitlaatklep, neem a.u.b. even pauze of ga iets anders doen als je geraakt wordt door dit conflict.

Daarnaast:
• Geen vergelijkingen met andere regimes/gebeurtenissen.
• Specifiek: Geen vergelijkingen met het apartheidsregime in het verleden van Zuid-Afrika.
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Beschouw de discussie niet als een soort strijdveld dat gewonnen moet worden, de discussie hier in Nederland is van geen enkele invloed op het conflict zelf.
• Geen discussie over kernwapens zonder concrete (!) aanleiding en onderbouwing.
• Geen schokkende beelden posten.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.