Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:12

Lordy79

Vastberaden

Reageer dan ook niet ;)

[ Voor 38% gewijzigd door defiant op 08-10-2023 14:07 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
benieuwd naar de opkomst...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcSkFgEzWS0FHpBhZdnC2f5Vshk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3zpBfBWZkISK16Mf2BIiH5I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

PLAE schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:37:
Overigens werd dat plan door de Arabieren afgewezen en is daarna de staat Israël opgericht. In dat plan kreeg een minderheid aan mensen een meerderheid van het land toegewezen.
Er was in dat gebied geen staat.
Er waren drie opties:
1. De Britten bleven an de macht, maar die wilden dat niet.
2. Twee staten oprichten.
3. Laat het ze uitvechten.

Israel koos voor 2. de Palestijnen overschatten zichzelf en kozen voor 3. Gezien hoe kansloos ze verschillende keren verslagen zijn zou het vestandig zijn als ze een keer accepteren wat ze hebben, maar ze kunnen de vernietiging van Israel niet loslaten en zijn daarmee hun eigen gevangenbewaarders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:32
HollovVpo1nt schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

*knip*

[...]

*knip* In geen enkel universum kunnen de acties van Palestina gelijkgesteld worden aan de acties van Israël, die jaar in jaar uit mensenrechten schenden en oorlogsmisdaden plegen. Hoeveel rapporten van de Amnesties van deze wereld moeten nog verschijnen totdat iemand zegt "en nu is het genoeg Israël".
Zwak argument. Amnesty heeft ook de nodige rapporten over de Palestijnse gebieden. De VN sancties staat ook stijf van wereldpolitiek (de toenmalige SU heeft veel zaken tegen de omringende landen geveto'd, dit itt de sancties naar Israel).

Er is niemand die beweerd dat Israel schone handen heeft in deze, maar het zou je sieren je er iets verder in te verdiepen voordat je anderen de maat meet.

[ Voor 5% gewijzigd door NMH op 08-10-2023 14:09 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Van de rivier tot de zee. Dat daar geen misverstand over is! Staat op de uitnodiging!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-07 06:44
HollovVpo1nt schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

*knip*

[...]

*knip* In geen enkel universum kunnen de acties van Palestina gelijkgesteld worden aan de acties van Israël, die jaar in jaar uit mensenrechten schenden en oorlogsmisdaden plegen. Hoeveel rapporten van de Amnesties van deze wereld moeten nog verschijnen totdat iemand zegt "en nu is het genoeg Israël".
Nee vind ik ook, een samenleving die terroristen tot hun leiders verkiest, terrorisme aanmoedigt en bomvesten aan hun kinderen geeft, is gewoon niet te vergelijken met de daden van Israel. Op en top cynisch om je eigen bevolking zo te laten creperen uit pure jodenhaat.

[ Voor 6% gewijzigd door NMH op 08-10-2023 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@badbadpresident Als er cynisch naar kijkt zou je kunnen concluderen dat de machtshebbers in de Palestijnse gebieden, such as they are, er helemaal geen belang bij hebben als hun bevolking tevreden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-06 23:17
Lordy79 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

Van de rivier tot de zee. Dat daar geen misverstand over is! Staat op de uitnodiging!
Wat is het misverstand?

“Since Zionists struggle to make a persuasive argument against freedom, justice, and equality for all people throughout the land, they seek instead to attack the message and messenger. When Palestinians proclaim “from the river to the sea, Palestine will be free,” many Zionists argue that this is a Palestinian call for genocide. But as historian Maha Nassar has noted, there has never been an “official Palestinian position calling for the forced removal of Jews from Palestine.”

The links between this phrase and eliminationism might be the product of “an Israeli media campaign following the 1967 war that claimed Palestinians wished to ‘throw Jews into the sea.’ ” Jewish groups such as the American Jewish Committee also claim that the slogan is antisemitic because it has been taken up by militant groups such as the Palestine Liberation Organization, the Popular Front for the Liberation of Palestine, and Hamas. But as Nassar writes, the phrase predates these uses, and has its origins as “part of a larger call to see a secular democratic state established in all of historic Palestine.”

Bron: https://jewishcurrents.or...er-to-the-sea-really-mean

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 22:40
Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

En wiens schuld is dat? Wie verwierp dat plan en besloot om een oorlog te voeren die ze niet konden winnen?

Juist, de Palestijenen.
Waarom moeten we iedere keer zo kort door de bocht gaan?

Het plan werd door de Arabische wereld verworpen maar door de VN goedgekeurd in een resolutie. Bij de oprichting van de staat Israël heeft, als het goed in mijn herinnering zit, Israël direct meer land geclaimd dan door de VN was toegekend.

Het is gewoon allemaal niet zo zwart wit als sommigen het graag willen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-07 09:21
psychodude schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

De huidige Joodse gemeenschap en Palestijnse gemeenschap hebben in grote getalen hun wegen zo'n 2000 jaar geleden afgesplitst, nadat de Joodse gemeenschap afgeslacht en verhandeld is door de Romeinen. Na de Romeinen kwam het Christendom, na het Christendom de Islam.

De Joodse gemeenschap is pas zeer recentelijk eigenlijk weer teruggekeerd richting de regio. Eind 19e eeuw in eerste instantie door grootschalige influx richting Jerusalem in het bijzonder. Na de WO2 in de vorm van massa migratie.

Overigens zijn het niet zozeer de Palestijnse voorouders welk de Joodse gemeenschap hierin in grootste getalen hebben verdreven. Dit zijn in veel belangrijkere vorm onze Europese voorouders geweest in de vorm van de Romeinen. Het aandeel Joden in de gehele Palestijnse regio, en zelfs Jerusalem, is eeuwenlang beperkt geweest.

Het gehele historisch recht op het gebied is dan ook relatief onzinnig als je het mij vraagt. Dit is natuurlijk sneu voor de huidige generatie gemeenschap die er nu leeft. Deze huidige Joodse gemeenschap heeft in dat opzicht evenveel recht op Israël als dat wij op Rome hebben.

In de 2e helft van de 19e eeuw is de Joodse gemeenschap in Palestijn pas echt weer aan het groeien. Primair binnen Jerusalem. Met nog geen 10% van de bevolking in Palestijn Joods tegen het eind van de 19e eeuw. Toen al werd hier nadelig op gereageerd. Ter vergelijk, in Nederland reageren wij nadelig met circa 5% Islam op dit moment. Tijdens de Britse bezetting en post WO2 werd nog even olie op het vuur gegooid met de toelating van ruim meer dan een miljoen Joden in totaal. Ter illustratie, anno 1900 bestond de Palestijnse regio uit circa 600k mensen. Het is alsof je in Nederland even, op druk van een externe partij, zo'n 24 miljoen mensen binnen het tijdsbestek van een mensen leven gedropt krijgt en deze groep nota bene het recht op een eigen maatschappij geeft.

Onder de streep moet je simpelweg onder ogen zien dat dit gewoon is hoe Palestijn (en enkele andere buurlanden) in de wedstrijd staan. En de toekomst van Israël zal mijn inziens 2 paden kunnen bewandelen:

- Accepteren dat dit niet het grondgebied is waar de staat van Israël kan verblijven, migreren naar een geschikte locatie bij vrienden in het westen.
- Afwachten tot de geopolitieke machtsverhoudingen dusdanig verschoven zijn dat de VS je niet langer de hand boven het hoofd kan houden, en de buurlanden op termijn het punt bereiken dat ze overgaan tot de voor hun al langer bestaande ambitie, totale destructie van Israël.

Enige vorm van compromis zie ik gewoon echt niet gebeuren. Het conflict met Israël bestaat al sinds diens oprichting. Jaarlijks 'viert' Palestijn nog Nakba, de in hun ogen (mijn inziens niet geheel onterechte beleving) verdrijving en vorm van genocide door Israël jegens Palestijnen in en rond 1948. Israël zelf heeft zich meermaals ook van zijn slechtste kant laten zien sinds.

Uiteindelijk is alles natuurlijk volledig aan Israël zelf. Maar in mijn opinie is het kansloos om daar gevestigd te blijven op deze wijze. De VS gaat niet altijd de machtigste speler blijven. En de partijen naar wie we langzamerhand verschuiven als zijnde nieuwe dominante partijen, gaan zich hier niet dusdanig in mengen.
Dit is niet alleen religie die mensen zijn daar gaan wonen en hebben hun huizen er gebouwd en velen wonen er hun hele leven. Men had in 1947 een andere beslissing moeten maken. Het is nu te laat de Israëliërs zelf willen het niet. Ik denk niet dat er in deze tijd een land te vinden is die best wel een stukje land wil afstaan waar je daadwerkelijk iets aan hebt. En wie gaat dat allemaal betalen? Eff een nieuw land opbouwen? Beide partijen zijn schuldig aan het langdurige conflict. Roepen "dan moeten de Israëliërs maar weg" schiet je niets mee op...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Lordy79 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

Ik ben bang dat die best wel hoog word, Rotterdam heeft 80 duizend moslims, en we hebben bij vorige demonstraties wel gezien dat de gemoederen hoog kunnen oplopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:27
ijdod schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:48:
[...]

Zwak argument. Amnesty heeft ook de nodige rapporten over de Palestijnse gebieden. De VN sancties staat ook stijf van wereldpolitiek (de toenmalige SU heeft veel zaken tegen de omringende landen geveto'd, dit itt de sancties naar Israel).

Er is niemand die beweerd dat Israel schone handen heeft in deze, maar het zou je sieren je er iets verder in te verdiepen voordat je anderen de maat meet.
Sowieso Amnesty :+ *knip* bij dit soort beweringen zien we graag een link naar een betrouwbare bron.
Echt zo onpartijdig en tegen mensenrechten schendingen.

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 08-10-2023 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

R3M1 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:57:
[...]

Wat is het misverstand?
Er is geen misverstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:47:
[...]

Schreef ik dat?
zou het vestandig zijn als ze een keer accepteren wat ze hebben
Wat moeten ze dan nu accepteren? De Gazastrook en plukken van de Westelijke Jordaanoever?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Israel's cabinet invokes Article 40 Aleph, officially declaring war for the first time since the Yom Kippur War in 1973.

bron: https://twitter.com/disclosetv/status/1710985498989035601

behoorlijke opschaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
Gelukkig —

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

PLAE schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:57:
[...]
. Bij de oprichting van de staat Israël heeft, als het goed in mijn herinnering zit, Israël direct meer land geclaimd dan door de VN was toegekend.
Heb je daar een bron voor? Daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord.
Tenzij je bedoelt dat Israël wellicht nadat ze aangevallen werd meer land heeft veroverd wat natuurlijk iets heel anders is dan jouw herinnering.

Als je twijfels over zulke uitspraken is het handig het eerst zelf na te kijken en dan pas te posten, zeker bij een gevoelig onderwerp zoals dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

RagingPenguin schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:59:
[...]

Ik ben bang dat die best wel hoog word, Rotterdam heeft 80 duizend moslims, en we hebben bij vorige demonstraties wel gezien dat de gemoederen hoog kunnen oplopen.
De burgemeester is er één van en die zie ik niet meelopen. Net als een heleboel andere moslims en niet-moslims die geen sympathie tonen voor een oproep tot genocide (van rivier tot zee = genocide)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:07
RazorMaron schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

'Ze moeten zich maar niet laten vertegenwoordigen door een terreurgroep.' Het zijn makkelijke uitspraken maar het impliceert iets wat feitelijk en/of logischerwijs onmogelijk of lastig is, of ten minste bemoeilijkt is.
.
een makkelijk uitweg bestaat niet in deze situatie. Dat de situatie voor de Palestijnen in de Gaza strook een begrijpbare voortraject heeft gehad betekent echter niet dat we gewoon om de situatie moeten heen draaien.

Dat je uit wanhoop iets doet maakt de daad verklaarbaar maar niet acceptabel. De Palestijnen moeten zich dus echt achter de oren krabben of Hamas hun belangen wel behartigd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• klaw
PLAE schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:57:
[...]

Waarom moeten we iedere keer zo kort door de bocht gaan?

Het plan werd door de Arabische wereld verworpen maar door de VN goedgekeurd in een resolutie. Bij de oprichting van de staat Israël heeft, als het goed in mijn herinnering zit, Israël direct meer land geclaimd dan door de VN was toegekend.

Het is gewoon allemaal niet zo zwart wit als sommigen het graag willen stellen.
Nee de dag dat Israël onafhankelijk werd en de Britten vertrokken werd Israël van alle kanten aangevallen en hebben na deze oorlog meer gebieden ingenomen. Vooral om beter verdedigbare posities te hebben (maar je kunt prima de verdenking hebben dat dit hun ook goed uitkwam). De daarop volgende oorlogen namen Israël steeds meer grondgebied in. Ze namen die gebieden niet zomaar, heel simpel, de Arabieren waren begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
Lordy79 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

De burgemeester is er één van en die zie ik niet meelopen. Net als een heleboel andere moslims en niet-moslims die geen sympathie tonen voor een oproep tot genocide (van rivier tot zee = genocide)
“When Palestinians proclaim “from the river to the sea, Palestine will be free,” many Zionists argue that this is a Palestinian call for genocide. But as historian Maha Nassar has noted, there has never been an “official Palestinian position calling for the forced removal of Jews from Palestine.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Lordy79 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:01:
[...]
Daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord.
Het zou heel knap zijn als jij de grenzen aan kunt geven van Israël bij de oprichting. Die hebben de Israëliërs, heel slim, niet aangegeven op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Lordy79 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Op basis van vorige palestina demonstraties die we hier gehad hebben denk ik dat dit een overschatting is van de inhoudelijke inbreng van de demonstraten :p *knip* zie topic warning, s.v.p. niet generaliseren over groepen.

[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 08-10-2023 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:36

Superkiwi

Hoi doei

RagingPenguin schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:59:
[...]
Ik ben bang dat die best wel hoog wordt (...).
Hooguit een paar honderd denk ik.
In andere Europese steden (oa Londen) zie je nu ook groepjes met Palestijnse vlaggen juichend en feestend de straat op gaan maar echt grote groepen zijn het niet. In Den Haag zullen ze ook wel de straat op gaan.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
klaw schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:07:
[...]

Nee de dag dat Israël onafhankelijk werd en de Britten vertrokken werd Israël van alle kanten aangevallen en hebben na deze oorlog meer gebieden ingenomen.
Nee ik had het over dag 1. Niet 1949.
Vooral om beter verdedigbare posities te hebben (maar je kunt prima de verdenking hebben dat dit hun ook goed uitkwam).
Maar als jij het jezelf graag uitlegt met 'beter verdedigbare posities' mag dat natuurlijk.
De daarop volgende oorlogen namen Israël steeds meer grondgebied in. Ze namen die gebieden niet zomaar, heel simpel, de Arabieren waren begonne.
Dit klopt zeker!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

PLAE schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:08:
[...]

Het zou heel knap zijn als jij de grenzen aan kunt geven van Israël bij de oprichting. Die hebben de Israëliërs, heel slim, niet aangegeven op dat moment.
Wikipedia: Resolutie 181 Algemene Vergadering Verenigde Naties

Hier kun je het vinden. Het was namelijk een besluit genomen en Israël heeft dit geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Lordy79 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:12:
[...]

Wikipedia: Resolutie 181 Algemene Vergadering Verenigde Naties

Hier kun je het vinden. Het was namelijk een besluit genomen en Israël heeft dit geaccepteerd.
Jaja het plan accepteren staat los van het oprichten van de staat. Als je even verder op google gaat zul je vinden dat ze de staat hebben opgericht zonder de grenzen vast te stellen. Niet dat daar veel tijd voor was met een dag later oorlog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-07 15:09
Palindrome schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

een makkelijk uitweg bestaat niet in deze situatie. Dat de situatie voor de Palestijnen in de Gaza strook een begrijpbare voortraject heeft gehad betekent echter niet dat we gewoon om de situatie moeten heen draaien.

Dat je uit wanhoop iets doet maakt de daad verklaarbaar maar niet acceptabel. De Palestijnen moeten zich dus echt achter de oren krabben of Hamas hun belangen wel behartigd.
Vergis je niet, ik ben het helemaal eens met wat je nu zegt. Ik vraag me dus echter af of het zo makkelijk is zoals wij denken dat het is, dat Palestijnen maar even moeten stoppen met het laten behartigen van hun belangen door Hamas, voor zover zij dat al/nog doen. Als er niemand is die naar je omkijkt, en de enige helpende hand komt van een groepering als Hamas, dan is het te verklaren dat ze naar die hand grijpen.

Ik denk ook dat Hamas niet de belangen van de Palestijnen behartigt, maar om te zeggen dat de Palestijnen gemakkelijk wat anders kunnen/konden doen dan hun belangen laten behartigen door Hamas vind ik ook een uitspraak die te kort door de bocht is.

Zoals ik al zei, elk aspect is een doos van pandora met haken en ogen. Ik merk dan ook dat ik het erg lastig vind om een bepaald aspect van de hele situatie te begrijpen. Ik vraag me ook af of dat überhaupt haalbaar is. Laat staan het begrijpen van de hele situatie.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Lordy79 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:01:
[...]

Heb je daar een bron voor? Daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord.
Tenzij je bedoelt dat Israël wellicht nadat ze aangevallen werd meer land heeft veroverd wat natuurlijk iets heel anders is dan jouw herinnering.
Ik weet niet wat de exacte grenzen waren, bij het uitroepen van de staat Israel. Ik weet wel dat er binnen de Israeli's meningsverschil was, tussen het kamp van de door de VN voorgestelde grenzen wilden hanteren en groepen die (meerdere) andere grenzen wilden (o.a. Ben Gurion), nu dit voorstel gekomen en gegaan is. Uiteindelijk is het niet in die declaratie opgenomen om die reden.

[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 08-10-2023 14:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

PLAE schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:14:
[...]

Jaja het plan accepteren staat los van het oprichten van de staat. Als je even verder op google gaat zul je vinden dat ze de staat hebben opgericht zonder de grenzen vast te stellen. Niet dat daar veel tijd voor was met een dag later oorlog.
Als JIJ nu even met een bron komt in plaats van mij te vragen om te googelen komen we een stuk verder. Ik ga namelijk wél een bron terwijl ík geen boude uitspraak deed.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:13
Er is geen enkel excuus of goed te praten narratief omtrent het opzettelijk en gericht doden van meer dan 250 festival gangers (waarvan velen ook nog eens buitenlanders) en het specifiek ontvoeren van vrouwen en families.

Daar hoef je helemaal geen historisch besef voor te hebben.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
The over 250 Bodies which have been discovered at the Site of a Music Festival for Peace in Southern Israel reportedly consists of many Foreign Nationals including Americans, Germans, Canadians, and Norwegians.

bron: https://twitter.com/sentdefender/status/1710990571718722029

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 10:05

Saven

Administrator

"Liberation from the river to the sea"

Dus dat ziet er zo uit, dood en verderf zaaien op een festival 8)7
https://twitter.com/visegrad24/status/1710988452798378245

*knip* De meeste slachtoffers zijn gewone mensen, waarbij wordt opgeroepen om toch vooral de vrouwen en kinderen te pakken. Wat een treurig mietje ben je dan... Ziekelijk. *knip* Maar goed, iets met oogkleppen hier in Nederland. |:(

*knip* Lekker geloofwaardig ook allemaal.

Zie topic warning, s.v.p. niet generaliseren over groepen.

[ Voor 30% gewijzigd door defiant op 08-10-2023 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
Lordy79 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:19:
[...]

Als JIJ nu even met een bron komt in plaats van mij te vragen om te googelen komen we een stuk verder. Ik ga namelijk wél een bron terwijl ík geen boude uitspraak deed.
Onder 1949
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-54116567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:07
RazorMaron schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:14:
[...]

Vergis je niet, ik ben het helemaal eens met wat je nu zegt. Ik vraag me dus echter af of het zo makkelijk is zoals wij denken dat het is, dat Palestijnen maar even moeten stoppen met het laten behartigen van hun belangen door Hamas, voor zover zij dat al/nog doen. Als er niemand is die naar je omkijkt, en de enige helpende hand komt van een groepering als Hamas, dan is het te verklaren dat ze naar die hand grijpen.

Ik denk ook dat Hamas niet de belangen van de Palestijnen behartigt, maar om te zeggen dat de Palestijnen gemakkelijk wat anders kunnen/konden doen dan hun belangen laten behartigen door Hamas vind ik ook een uitspraak die te kort door de bocht is.

Zoals ik al zei, elk aspect is een doos van pandora met haken en ogen. Ik merk dan ook dat ik het erg lastig vind om een bepaald aspect van de hele situatie te begrijpen. Ik vraag me ook af of dat überhaupt haalbaar is. Laat staan het begrijpen van de hele situatie.
Gezien de invloeden van buitenaf die Hamas aanmoedigen en steunen zal het zeer moeilijk zijn een ander geluid binnen de Gaza de laten klinken, een geluid welke wel politieke oplossing opzoekt.
Dan is de enige hoop dat nog verder aan de afgrond staan wel een besef moment wordt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-07 20:22

bloody

0.000 KB!!

Saven schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:20:
[...]

"Liberation from the river to the sea"

Dus dat ziet er zo uit, dood en verderf zaaien op een festival 8)7
https://twitter.com/visegrad24/status/1710988452798378245
Ik mag hopen dat de burgemeester dat soort haatzaaiende demonstraties verbiedt...

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

In het noorden is het onrustig nu, raketten vanuit Libanon (of Syrie, niet duidelijk nog)

Edit; darn wat een beeld...

Hezbollah koopt die raketten niet in de plaatselijke supermarkt, hier zal Iran wel achter zitten qua bevoorraading.

[ Voor 42% gewijzigd door bloody op 08-10-2023 14:27 ]

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

@psychodude Het joodse volk komt daar vandaan als volk, er is geen logischere plek voor een joodse staat.
Maar als gezegd, met een tussenpauze van bijna 2000 jaar. Jij vindt het dan mogelijk de meest logische plek, ik deel die mening dus absoluut niet.

Maar onze mening doet er verder weinig toe, hetgeen er toe doet is de mening van de lokale bevolking zoals deze hier woonde alvorens deze massa immigratie op gang kwam. En laat dat nu net heel menselijk zijn. In relatieve aantallen is de Nederlandse gemeenschap enkele jaren geleden al sterk verdeeld geweest over zo'n 1% van de aantallen in de vorm van Syriërs.

Maar tegelijkertijd kunnen we prima wijzen naar Palestijn omdat zij de massale influx aan Joden niet allen omarmd hebben.
Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:47:
[...]

Er waren drie opties:
1. De Britten bleven an de macht, maar die wilden dat niet.
2. Twee staten oprichten.
3. Laat het ze uitvechten.

Israel koos voor 2. de Palestijnen overschatten zichzelf en kozen voor 3. Gezien hoe kansloos ze verschillende keren verslagen zijn zou het vestandig zijn als ze een keer accepteren wat ze hebben, maar ze kunnen de vernietiging van Israel niet loslaten en zijn daarmee hun eigen gevangenbewaarders.
En alle drie zijn natuurlijk gewoon in dat opzicht ook idiote opties. Komen je gebied even bezetten. Laten massaal een totaal andere bevolkingsgroep toe. En geven dan vervolgens de keuze om je land in 2 te splitsen tussen een 2-tal totaal verschillende culturele achtergronden. Enerzijds inheemse Palestijnen, nazaten van het Ottomaanse Rijk. En anderzijds Joodse immigranten, veelal uit Europa en Rusland.

Op het moment dat binnen de regio werd gezegd nee, we accepteren deze staat niet. Had de Britse gemeenschap en de VN de staat van Israël niet moeten doordrukken. Er is destijds gewoon een grote fout gemaakt.
klaw schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:58:
[...]

Dit is niet alleen religie die mensen zijn daar gaan wonen en hebben hun huizen er gebouwd en velen wonen er hun hele leven. Men had in 1947 een andere beslissing moeten maken. Het is nu te laat de Israëliërs zelf willen het niet. Ik denk niet dat er in deze tijd een land te vinden is die best wel een stukje land wil afstaan waar je daadwerkelijk iets aan hebt. En wie gaat dat allemaal betalen? Eff een nieuw land opbouwen? Beide partijen zijn schuldig aan het langdurige conflict. Roepen "dan moeten de Israëliërs maar weg" schiet je niets mee op...
Van mij part de meest betrokken westerse landen binnen de VN. Laten we eerlijk wezen. Het is in dat opzicht gewoon een fout van onze betrokken landen in de westerse wereld geweest destijds.

En ik weet goed dat het niet alleen religie is. Israël op zich is ook niet vijandig t.o.v. Islam. Maar uiteindelijk is het aandeel van de oorspronkelijke bevolking in de regio die geen problemen heeft gehad met de immigratie beperkt.

We kunnen hier lang en uitgebreid over gaan discussiëren op Tweakers. Maar we moeten ook gewoon eerlijk zijn. We accepteren massa immigratie in Nederland ook niet. Sure, een enkeling van ons staat er open voor. Maar er bestaat ook hier gewoonweg geen breed draagvlak. Dat is in de Palestijnse regio niet anders geweest.
klaw schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:07:
[...]

Nee de dag dat Israël onafhankelijk werd en de Britten vertrokken werd Israël van alle kanten aangevallen en hebben na deze oorlog meer gebieden ingenomen. Vooral om beter verdedigbare posities te hebben (maar je kunt prima de verdenking hebben dat dit hun ook goed uitkwam). De daarop volgende oorlogen namen Israël steeds meer grondgebied in. Ze namen die gebieden niet zomaar, heel simpel, de Arabieren waren begonnen.
En deze argumentatie is in mijn optiek dan ook weinig valide. Je kunt wel zeggen, de Arabieren waren begonnen. Maar is natuurlijk een vrij kortzichtige blik op de gebeurtenissen welk hiertoe geleid hebben. Indien na 10x nee, toch ja wordt gedaan, kun je een reactie verwachten. Dat is hier natuurlijk ook gewoon gebeurd.
MasterMaceMichu schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:20:
Er is geen enkel excuus of goed te praten narratief omtrent het opzettelijk en gericht doden van meer dan 250 festival gangers (waarvan velen ook nog eens buitenlanders) en het specifiek ontvoeren van vrouwen en families.

Daar hoef je helemaal geen historisch besef voor te hebben.
Weinig hier zullen dat betwisten. Eén en al bloedvergieten. Niemand wordt hier beter van. Zoveelste actie en reactie zullen volgen. Maar het stuk historisch besef in deze is denk ik wel belangrijk om te realiseren dat dit dan ook simpelweg niet op gaat houden. En meest verontrustende daarin is dat beide partijen elkaar hierin in grote getalen ook weinig als menselijk beschouwen. Waarmee kans op eindigen in uiteindelijk genocide van een kant dan ook niet irreëel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:36

Superkiwi

Hoi doei

bloody schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:23:
[...]
Ik mag hopen dat de burgemeester dat soort haatzaaiende demonstraties verbiedt...
Wat denk je zelf? Kun je je de openlijke pro-IS samenkomsten in de Schilderswijk destijds nog herinneren?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Dank! Dat wist ik niet. Maar als er niet gezegd werd welke grenzen de nieuwe staat zou hebben, dan is de stelling dat men meer nam dan het verdelingsplan aangeeft dus een onbewezen claim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
PLAE schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:12:
[...]

Nee ik had het over dag 1. Niet 1949.

[...]

Maar als jij het jezelf graag uitlegt met 'beter verdedigbare posities' mag dat natuurlijk.

[...]

Dit klopt zeker!
Israel heeft bij de oprichting de VN grenzen gewoon geaccepteerd. En beter verdedigbare posities;
niet hele dunne stukken land. En strategische hoogtes innemen, zodat je o.a. de vallei met de dode zee onder controle hebt of gebieden als de golan hoogte...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Superkiwi schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:26:
[...]

Wat denk je zelf? Kun je je de openlijke pro-IS samenkomsten in de Schilderswijk destijds nog herinneren?
Ik hoop tegen beter weten in eigenlijk :)

Wellicht is ie niet aangekondigd bij de gemeente, en trekken ze hun eigen plan.

Iig een minimale opkomst. Lekker zeg, in het openbaar moordenaars en verkrachters verheerlijken. 8)7
[Twitter: https://twitter.com/Thomasz91/status/1710995037318717590]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
psychodude schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:26:
[...]

En alle drie zijn natuurlijk gewoon in dat opzicht ook idiote opties. Komen je gebied even bezetten. Laten massaal een totaal andere bevolkingsgroep toe. En geven dan vervolgens de keuze om je land in 2 te splitsen tussen een 2-tal totaal verschillende culturele achtergronden. Enerzijds inheemse Palestijnen, nazaten van het Ottomaanse Rijk. En anderzijds Joodse immigranten, veelal uit Europa en Rusland.

Op het moment dat binnen de regio werd gezegd nee, we accepteren deze staat niet. Had de Britse gemeenschap en de VN de staat van Israël niet moeten doordrukken. Er is destijds gewoon een grote fout gemaakt.
geweest.
Maar goed, wat anders? Het Ottomaanse rijk was na WW1 in handen gekomen van Frankrijk en het VK, en die moesten er iets mee. Linksom of rechtsom was de regio altijd onafhankelijk geworden bij gebrek aan een grootmacht in het midden-oosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:13
@psychodude Helemaal eens, maar wij kunnen m.i. de situatie daar van beide kanten niet bevatten. Ben zelf een aantal keer aan beide zijden geweest en met veel Israëliërs en Palestijnen gesproken.

Bij veel zit het generaties diep en is er geen 'gezond' gesprek over te voeren. Het leek er wel op dat de jongste generatie 20-ers meer tot rede vatbaar waren, maar dat zal door dit helaas weer snel wegebben, ben ik bang.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
Het joodse volk heeft van de tweede wereld oorlog wel wat geleerd. Die laten zich echt niet meer overheersen door een partij die op hun uitroeiing uit is en zonder steun hebben ze maar één wapen om zich tegen de omringende overmacht te verdedigen. En daar zit niemand op te wachten.
Deze beschrijving maakt het geen haar beter dan de vijand die bevochten wordt. Net zoals Hamas louter aan zichzelf denkt en de vijand geen ruimte geeft zit met Netanyahu er ook niet bepaald een onomstreden politicus die hetzelfde denkt, al dan niet gesteund door zijn eigen extremisten.

Maar dan op de persoon; je zit hier een beeld te schetsen dat alleen totale uitroeiing een oplossing is. Op korte termijn geeft dat misschien voldoening (de gedachte) maar het werkt niet en zal niet werken. En indien die oplossing daadwerkelijk ooit uitgevoerd wordt kan het volk daarzo wel inpakken.

Het blijft een ondergesneeuwd ding, die twee-staten oplossing. Kies voor twee staten (als Israel zijnde) en erken de bijbehorende rechten (dus niet dat beleid van de afgelopen jaren) of kies voor bezetting/annexatie, maar dan krijg je de bijbehorende bevolking er ook bij met bijbehorende rechten. Israel kiest al decennia voor geen van beiden en zit daardoor nodig steeds met shit. En alleen van Israel vraag ik die keuze, want de andere kant heeft niet meer de middelen om die keuze te maken. Middelen die door interne en externe factoren verscheurd worden.
Niet kiezen is een optie, maar de gevolgen ervan hoef ik dan niet echt bezwaarlijk te vinden, die horen erbij. Ik vind die momenteel 400 doden aan 1 kant helemaal niets maar ik heb dan die keuze ook niet gecreeerd.

Overigens heeft het volstrekt geen zin om een partij aan te wijzen die historisch meer recht heeft dan de ander, het verleden is zo dermate complex sinds Mozes het land binnenviel dat beginnen met het heden eigenlijk veel verstandiger is.

[ Voor 6% gewijzigd door Delerium op 08-10-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Lordy79 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:28:
[...]

Dank! Dat wist ik niet. Maar als er niet gezegd werd welke grenzen de nieuwe staat zou hebben, dan is de stelling dat men meer nam dan het verdelingsplan aangeeft dus een onbewezen claim.
Wikipedia: Plan Dalet

Dit geeft iets meer beeld.
Plan Dalet (Plan D), of March 1948, is the most noteworthy. Guided by a series of specific operational plans, the broad outlines of which were considered as early as 1944, Plan Dalet was drawn up to expand Jewish-held areas beyond those allocated to the proposed Jewish State in the UN Partition Plan. Its overall objective was to seize as much territory as possible[dubious – discuss] in advance of the termination of the British Mandate—when the Zionist leaders planned to declare their state.[16][17]
Is wel deels discutabel. Maar ik zit hier ook niet om een anti of pro wat dan ook verhaal te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
klaw schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:28:
[...]

Israel heeft bij de oprichting de VN grenzen gewoon geaccepteerd. En beter verdedigbare posities;
niet hele dunne stukken land. En strategische hoogtes innemen, zodat je o.a. de vallei met de dode zee onder controle hebt of gebieden als de golan hoogte...
Ja hallo, jij maakt het helemaal mooi :D. Onder dat mom schrap je even het hele noordelijke stuk uit het plan van de VN. Maar genoeg over vroeger denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
[...]

Van mij part de meest betrokken westerse landen binnen de VN. Laten we eerlijk wezen. Het is in dat opzicht gewoon een fout van onze betrokken landen in de westerse wereld geweest destijds.

En ik weet goed dat het niet alleen religie is. Israël op zich is ook niet vijandig t.o.v. Islam. Maar uiteindelijk is het aandeel van de oorspronkelijke bevolking in de regio die geen problemen heeft gehad met de immigratie beperkt.

We kunnen hier lang en uitgebreid over gaan discussiëren op Tweakers. Maar we moeten ook gewoon eerlijk zijn. We accepteren massa immigratie in Nederland ook niet. Sure, een enkeling van ons staat er open voor. Maar er bestaat ook hier gewoonweg geen breed draagvlak. Dat is in de Palestijnse regio niet anders geweest.
Als je dan toch bezig bent waarom eis je niet meteen wereld vrede een landgoed en pony's voor iedereen... misschien beter voorstellen doen die realistisch zijn?
[...]

En deze argumentatie is in mijn optiek dan ook weinig valide. Je kunt wel zeggen, de Arabieren waren begonnen. Maar is natuurlijk een vrij kortzichtige blik op de gebeurtenissen welk hiertoe geleid hebben. Indien na 10x nee, toch ja wordt gedaan, kun je een reactie verwachten. Dat is hier natuurlijk ook gewoon gebeurd.
Zoals ik ergens anders al hebben gezegd beide partijen zijn schuldig aan het lang durende conflict. En het bericht waarop jij reageert was in de context van: Israël heeft meer lang geclaimd etc.
(context...!)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

PLAE schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:43:
[...]

Wikipedia: Plan Dalet

Dit geeft iets meer beeld.

[...]

Is wel deels discutabel. Maar ik zit hier ook niet om een anti of pro wat dan ook verhaal te houden.
Historie van een land of volk zou in deze situatie helemaal geen punt van discussie moeten zijn. Het gaat hier om pure en extreme terreur; een soort Bataclan maar dan keer duizend. Heel wat anders dan het heen en weer elkaar het leven zuur maken. Wie wel of niet ergens hoort of recht op heeft, staat los van de ziekelijke daden die worden uitgevoerd en die worden toegejuicht door heel de Islamitische regio daar (en helaas ook hier). *knip* zie topic warning, s.v.p. niet generaliseren over groepen.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 08-10-2023 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
RagingPenguin schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:36:
[...]

Maar goed, wat anders? Het Ottomaanse rijk was na WW1 in handen gekomen van Frankrijk en het VK, en die moesten er iets mee. Linksom of rechtsom was de regio altijd onafhankelijk geworden bij gebrek aan een grootmacht in het midden-oosten.
Optie 4. Neem welwillende immigranten mee terug naar Europa (met voortschrijdend inzicht, was Engeland een relatief veilige keuze geweest) op moment dat de eerste tekenen van afkeer zich eigenlijk al begonnen te openbaren. En gooi geen olie op het vuur door de achterblijvers bij VN volmacht een soevereine staat te schenken 8)7.

Het past natuurlijk volledig binnen de mindset zoals onze eigen voorouders ooit hadden. Maar dat laatste is met de hedendaagse pet op natuurlijk gewoon niet te bevatten. Sterker nog, ieder andere staat die iets soortgelijks poogt of doet, hoeveel historisch aanspraak ze ook willen claimen, keuren we terecht af.

We gaan ook Rusland niet even een flink stuk van oost Europa geven, omdat enkele honderden jaren geleden dit tot het rijk van één of andere Tsaar behoorde en een volk hier nog zou resteren. We gaan ook geen Ottomaans rijk in ere herstellen.

Maar eind jaren '40, de pleuris uit laten breken door een groep immigranten een eigen soevereine staat te geven nadat hun voorvaderen hier grotendeels al bijna 2.000 jaar geleden verdreven waren. Toen leek het een briljant plan.

En ik betwijfel of de regio ooit echt onafhankelijk geworden zou zijn, als ook gebleven, indien de VN ze dit gebied niet in de hand gespeeld zou hebben. Zonder de internationale erkenning, zou de demografie en machtsverhouding ongetwijfeld anders geweest zijn. Zonder officieel erkende staat van Israël, vermoed ik dat bijvoorbeeld vanuit Europa post WO2 meer Joden richting de VS verplaatst zouden zijn dan richting Israël.

Ook kan ik mij heel goed indenken dat toentertijd het deel dat er mogelijk zelf was komen wonen, en nog geen 2e of 3e generatie was, mogelijk wat laagdrempeliger gezegd zou hebben, we gaan terug richting Europa of ook vanuit hier door naar de VS.
klaw schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:47:

Als je dan toch bezig bent waarom eis je niet meteen wereld vrede een landgoed en pony's voor iedereen... misschien beter voorstellen doen die realistisch zijn?
Zo'n 8 decennia geleden beschouwden we het ook als realistisch. Geen pony's voor noodzakelijk. Wereldvrede heeft er weinig mee te maken. Of vind je het risico op enkele miljoenen Israëli's in je achtertuin een probleem en ben je bang dat je je op zult stellen als een deel van de Palestijnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaw
PLAE schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:45:
[...]

Ja hallo, jij maakt het helemaal mooi :D. Onder dat mom schrap je even het hele noordelijke stuk uit het plan van de VN. Maar genoeg over vroeger denk ik.
Goed misschien mis ik context ik ben ook niet helemaal bekend met de gehele geschiedenis, ken de grote lijnen. Belangrijkste punt blijft beide partijen zijn schuldig aan het voortslepende conflict. En met deze aanval schiet niemand iets op...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
Saven schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:48:
[...]

Historie van een land of volk zou in deze situatie helemaal geen punt van discussie moeten zijn. Het gaat hier om pure en extreme terreur; een soort Bataclan maar dan keer duizend. Heel wat anders dan het heen en weer elkaar het leven zuur maken. Wie wel of niet ergens hoort of recht op heeft, staat los van de ziekelijke daden die worden uitgevoerd en die worden toegejuicht door heel de Islamitische regio daar (en helaas ook hier).*knip*
Natuurlijk moeten wij hier naar het grotere plaatje blijven kijken, anders kunnen we het topic wel sluiten.
En natuurlijk is voor Israël die achtergrond vandaag en morgen even weinig relevant. Zij moeten eerst orde op zaken stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 08-10-2023 21:08 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 10:09
[...]

Historie van een land of volk zou in deze situatie helemaal geen punt van discussie moeten zijn. Het gaat hier om pure en extreme terreur; een soort Bataclan maar dan keer duizend. Heel wat anders dan het heen en weer elkaar het leven zuur maken. Wie wel of niet ergens hoort of recht op heeft, staat los van de ziekelijke daden die worden uitgevoerd en die worden toegejuicht door heel de Islamitische regio daar (en helaas ook hier). *knip*
Net zoals dat hier alle Nederlanders niet hetzelfde zijn kun je ook zoiets niet zeggen over de "Islamitische regio daar". Binnen de Islam zijn er al tig verschillende stromingen en opvattingen, binnen Israël zijn er Israëlieten die pleiten voor een betere behandeling van Palestijnen, etc.

De daad is verschrikkelijk. Miljoenen mensen over één kam scheren (welke kant op dan ook), maakt de discussie mijns inziens niet bevorderlijker. Beschaving is een woord dat men overal kent, en overal ook kan vergeten. Wat "wij" deden met "de Duitsers" en de mensen die met de Duitsers heulden na een aantal jaren heftige oorlog is ook niet beschaafd te noemen naar mijn mening. Extrapoleer dat sentiment na zoiets als wat er "daar" speelt en dan worden nuance en begrip nog belangrijker.

Mensen als één groep gaan zien maakt het vormen van je mening makkelijker, maar is zelden te staven in de waarheid.

[ Voor 2% gewijzigd door defiant op 08-10-2023 21:09 ]

&

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-07 17:38
[...]

Historie van een land of volk zou in deze situatie helemaal geen punt van discussie moeten zijn. Het gaat hier om pure en extreme terreur; een soort Bataclan maar dan keer duizend. Heel wat anders dan het heen en weer elkaar het leven zuur maken. Wie wel of niet ergens hoort of recht op heeft, staat los van de ziekelijke daden die worden uitgevoerd en die worden toegejuicht door heel de Islamitische regio daar (en helaas ook hier). .*knip*
Manmanman, lekker melodramatische stelling hoor.

Zolang joods/moslim extremisme niet in de kiem gesmoord wordt, is het politieke signaal van beide kanten duidelijk.

Die kolonist/militant heeft misschien zijn huis en familie verloren door een raket aanval/kolonist, en is gepolariseerd door het vele leed dat niet alleen hem is toegedaan.

En zo blijven we generatie op generatie doorgaan. Er is allang geen oorzaak-gevolg meer, het is een vicieuze cirkel, welke door zowel Hamas als de Israëlische regering worden gedoogd.

Die hele zooi moet een DMZ worden, vanwaar onder een VN vredesmacht dat hele land beschermd wordt tegen de rest van de staten daar.

Terug naar 1947, wijzen naar Palestina, Israël, of de ultieme joker, de UK, is kansloos. We zijn veel bloedvergieten en leed verder, en tevens 75 jaar. Hou toch op, en durf vooral niet te beweren dat een van de partijen zich beschaafd toont tegenover de andere.

[ Voor 2% gewijzigd door defiant op 08-10-2023 21:09 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• klaw
psychodude schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:59:
[...]

Zo'n 8 decennia geleden beschouwden we het ook als realistisch. Geen pony's voor noodzakelijk. Wereldvrede heeft er weinig mee te maken. Of vind je het risico op enkele miljoenen Israëli's in je achtertuin een probleem en ben je bang dat je je op zult stellen als een deel van de Palestijnen?
Oftewel;
"Dewijl men iets doms deed 80 jaar geleden is het prima om nu maar (één van) de grootste volksverhuizingen sinds WO2 maar eff voor te stellen" "Gij hebt ziet problemen? Aha gij wilt zelf niet eff 10 miljoen mensen opvangen? Gij xenofoob"
#Appels peren #Niet Realistisch

Je kunt prima doen alsof het opheffen van Israël en daarmee een van de grootste etnische zuiveringen na WO2 een prima oplossing is, je kunt ook gewoon normaal doen. [QED]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:56
https://www.nu.nl/midden-...-aanvallen-op-israel.html

Nu.nl praat al over duizenden mensen waarvan nog niks bekend is.

"Zo is het lot van de duizenden mensen, voornamelijk jongeren, die in de nacht van vrijdag op zaterdag een dancefestival in de woestijn bezochten onduidelijk. Het gaat om een festival in Urim, een plaats op zo'n 30 kilometer van de grens met de Gazastrook."

Het is nog even afwachten op definitieve cijfers, maar dit gaat een gigantische staartje krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 08-10-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
PLAE schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:00:
[...]

Natuurlijk moeten wij hier naar het grotere plaatje blijven kijken, anders kunnen we het topic wel sluiten.
En natuurlijk is voor Israël die achtergrond vandaag en morgen even weinig relevant. Zij moeten eerst orde op zaken stellen.
Premier Netanyahu noemde Gaza eerder 'de stad van het kwaad' en zei dat "alle plaatsen waar Hamas is georganiseerd en zich schuilhoudt, zullen veranderen in ruïnes. Ik zeg tegen de inwoners van Gaza: ga daar nu weg." Waar zij naartoe moeten, blijft in het midden. Israël heeft wel een aantal plekken genoemd die doelwit zijn.
https://nos.nl/collectie/...za-vanwege-tegenaanvallen

En dit is dus mede waarom de-escalatie een absolute illusie is. Ongeveer 35% van de Palestijnse bevolking waar je als co-aggressor zegt opzouten.
klaw schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:14:
[...]

Oftewel;
"Dewijl men iets doms deed 80 jaar geleden is het prima om nu maar (één van) de grootste volksverhuizingen sinds WO2 maar eff voor te stellen" "Gij hebt ziet problemen? Aha gij wilt zelf niet eff 10 miljoen mensen opvangen? Gij xenofoob"
#Appels peren #Niet Realistisch

Je kunt prima doen alsof het opheffen van Israël en daarmee een van de grootste etnische zuiveringen na WO2 een prima oplossing is, je kunt ook gewoon normaal doen.
Vertel jij het ook even tegen Netanyahu :>.

*knip*, dat soort suggesties zijn hier ongewenst.

[ Voor 4% gewijzigd door NMH op 08-10-2023 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
psychodude schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:59:
[...]

Optie 4. Neem welwillende immigranten mee terug naar Europa (met voortschrijdend inzicht, was Engeland een relatief veilige keuze geweest)
De meeste joodse immigraten kwamen niet uit het westen, maar uit het moslimlanden en communitsche landen.
op moment dat de eerste tekenen van afkeer zich eigenlijk al begonnen te openbaren.
De britten legden ook een immigratiestop op (White Paper of 1939). Een groot deel van de joden die tijdens de oprichting van de staat israel in het land waren waren illigale immigraten.
En gooi geen olie op het vuur door de achterblijvers bij VN volmacht een soevereine staat te schenken 8)7.
Onder het zelfbeschikingsrecht zouden de joden die er woonde altijd een eigen staat kunnen uitroepen, de VN resolutie was meer een poging om iets werkbaars te doen. Waarvan we natuurlijk nu weten dat het riant mislukte.
En ik betwijfel of de regio ooit echt onafhankelijk geworden zou zijn, als ook gebleven, indien de VN ze dit gebied niet in de hand gespeeld zou hebben. Zonder de internationale erkenning, zou de demografie en machtsverhouding ongetwijfeld anders geweest zijn. Zonder officieel erkende staat van Israël, vermoed ik dat bijvoorbeeld vanuit Europa post WO2 meer Joden richting de VS verplaatst zouden zijn dan richting Israël.
Waarom zou het niet afhankelijk zijn geworden? Alle andere regio's van wat ooit de provincie groot-syrie was zijn nog steeds onafhankelijk, waarom zou deze ene strook land anders zijn?
Ook kan ik mij heel goed indenken dat toentertijd het deel dat er mogelijk zelf was komen wonen, en nog geen 2e of 3e generatie was, mogelijk wat laagdrempeliger gezegd zou hebben, we gaan terug richting Europa of ook vanuit hier door naar de VS.
Zoals ik al zei, de meeste immigraten kwamen niet uit europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-07 11:55
FlowSnake schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:12:
[...]

Manmanman, lekker melodramatische stelling hoor.

Zolang joods/moslim extremisme niet in de kiem gesmoord wordt, is het politieke signaal van beide kanten duidelijk.

Die kolonist/militant heeft misschien zijn huis en familie verloren door een raket aanval/kolonist, en is gepolariseerd door het vele leed dat niet alleen hem is toegedaan.

En zo blijven we generatie op generatie doorgaan. Er is allang geen oorzaak-gevolg meer, het is een vicieuze cirkel, welke door zowel Hamas als de Israëlische regering worden gedoogd.

Die hele zooi moet een DMZ worden, vanwaar onder een VN vredesmacht dat hele land beschermd wordt tegen de rest van de staten daar.

Terug naar 1947, wijzen naar Palestina, Israël, of de ultieme joker, de UK, is kansloos. We zijn veel bloedvergieten en leed verder, en tevens 75 jaar. Hou toch op, en durf vooral niet te beweren dat een van de partijen zich beschaafd toont tegenover de andere.
Op zich is zo'n DMZ een best aardig idee, dan kun je vanuit een status-quo onderhandelen en tot een oplossing in een conflict als dit. Alleen is er geen enkele partij die niet als partijdig gezien zou worden als onderdeel van een VN vredemacht.

Daarnaast zal zo'n mandaat altijd tekort schieten voor van alles en nog wat, waarna de kwaad willende partijen alsnog zo'n DMZ in zouden wandelen en de situatie totaal omgooien helaas... Had misschien na de Zesdaagse Oorlog of de Jom Kipoer-oorlog nog kunnen werken. Maar helaas zit de haat en het gelijk dusdanig diep dat je nooit tot een bevredigende oplossing komt.

Er zal uiteindelijk één partij flinke concessies moeten doen, gezien de verhoudingen in de regio verwacht ik dat Israël die partij niet zal zijn. De Palestijnen zitten daardoor altijd gevangen in de anti-Israëlische plannen van de partij(en) die hen voedt(en).

Je ziet het eigenlijk met de Abraham akkoorden al gebeuren, allerlei Islamitische landen die kiezen voor normalisatie van Israël waardoor de Palestijnen steeds verder in een hoekje geplaatst worden en aan hun lot worden overgelaten. Daardoor zien zij, gestuurd door andere partijen, ook geen andere uitweg dan dit soort acties.

Want uiteindelijk zal het dubbeltje qua buitenlandbeleid de kant van Israël opvallen, die hebben uiteindelijk meer te bieden dan de Palestijnen en hun "bondgenoten". Misschien is het voor de Palestijnse zaak ook wel goed ook dat de bezette gebieden worden opgeruimd en er vanuit normalisatie (dan bedoel ik met opruimen al die partijen die de Palestijnen voor hun eigen doeleindes gebruiken er uit, en ze zelf de toenadering tot een vredige oplossing laten organiseren) misschien integratie van de beiden samenlevingen kan plaats vinden. Helaas zijn we nog ver, heel ver, van die situatie verwijderd.

[ Voor 25% gewijzigd door TIGER1125 op 08-10-2023 15:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

*knip*, niet onderbouwd en suggestief.

[ Voor 95% gewijzigd door NMH op 08-10-2023 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
bloody schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:31:
[...]

Ik hoop tegen beter weten in eigenlijk :)

Wellicht is ie niet aangekondigd bij de gemeente, en trekken ze hun eigen plan.

Iig een minimale opkomst. Lekker zeg, in het openbaar moordenaars en verkrachters verheerlijken. 8)7
[Twitter]
Tja, in Palestina en andere landen gaat men juichend de staat op.

Doet me denken na 9/11 ging men o.a. men in Palestina ook de straat op om feest te vieren;
YouTube: 9/11 News Coverage: 10:45 AM: Palestinians Celebrate
Terwijl bijv. Arafat waarschijnlijk bakstenen aan het poepen was, hij wist wat er zou gebeuren en wat de VS zou doen en hij deed er alles aan dat het oog van Bush niet op hem zou vallen;
YouTube: Palestinian leader condemns Sept. 11 attacks

Wat denken die mensen die juichend de straat op gaan, juichend omdat onder andere een Duitse vrouw die naar een hippie festival in Israël ging. Juichend op het paraderen van dode mensen door de straat...

Wat die mensen zouden moeten horen is "Remember you wanted this".
De reactie van Israël komt ik denk niet dat ze dan nog juigen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 19:00

nFo

Toonen1988 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:16:
https://www.nu.nl/midden-...-aanvallen-op-israel.html

Nu.nl praat al over duizenden mensen waarvan nog niks bekend is.

"Zo is het lot van de duizenden mensen, voornamelijk jongeren, die in de nacht van vrijdag op zaterdag een dancefestival in de woestijn bezochten onduidelijk. Het gaat om een festival in Urim, een plaats op zo'n 30 kilometer van de grens met de Gazastrook."

Het is nog even afwachten op definitieve cijfers, maar dit gaat een gigantische staartje krijgen.
" Lokale tv-stations melden dat er in het gebied nauwelijks telefoonverkeer mogelijk is."
Dat verklaart het enigszins dat het leger/politie er pas na 3uur-5uur er was ?
Lees verder dat om circa 500 mensen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
psychodude schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:19:
[...]

[...]

https://nos.nl/collectie/...za-vanwege-tegenaanvallen

En dit is dus mede waarom de-escalatie een absolute illusie is. Ongeveer 35% van de Palestijnse bevolking waar je als co-aggressor zegt opzouten.
[...]
Ik begrijp niet wat je hier probeert te zeggen, sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
nFo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:34:
[...]

" Lokale tv-stations melden dat er in het gebied nauwelijks telefoonverkeer mogelijk is."
Dat verklaart het enigszins dat het leger/politie er pas na 3uur-5uur er was ?
Lees verder dat om circa 500 mensen ging.
Gaan ook verhalen over dat in aanloop naar de actie er sprake zou zijn van het verstoren van communicatie en dergelijke. Mogelijk heeft dat ook een rol gespeeld in de "langzame" reactie door Israëlische ordediensten.

Ik heb ook beelden gezien van F-16's die achterop vrachtwagens in veiligheid gebracht werden, kan me alleen voorstellen dat de IDF niemand kon bereiken om ze weg te vliegen en bang was dat de luchtmacht basissen door de moeilijke communicatie overlopen zouden kunnen worden.

V.z.i.w. zijn de gemoderniseerde Merkava IV's uitgerust met actieve verdedigingssystemen, maar zijn er gisteren toch één of meerdere geraakt door RPG 7's, al dan niet met tandem charges.

[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 08-10-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Die quote van de NOS was gisteren op heel veel andere media ook te lezen. Als het volgens jou doelbewuste misinformatie is mag je wel met een bron komen.

[ Voor 47% gewijzigd door NMH op 08-10-2023 17:15 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

fsfikke schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:58:
[...]

Die quote van de NOS was gisteren op heel veel andere media ook te lezen. Als het volgens jou doelbewuste misinformatie is mag je wel met een bron komen.
https://www.bbc.com/news/...2a-42a2-8741-d123b1e6e045
[..] "to leave those places now", according to Reuters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PLAE schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:59:
[...]

Schreef ik dat?

[...]

Wat moeten ze dan nu accepteren? De Gazastrook en plukken van de Westelijke Jordaanoever?
Ja, de rest hebben ze zelf met hun agressie verspeeld.

Misschien moeten ze even Egypte, Syrië en Jordanië lief aankijken en wat land vragen, dat zijn immers de landen die ze meegesleept hebben in de droom de regio te veroveren en de oorlogen verloren hebben waardoor ze niet alleen nog 'Gazastrook en plukken van de Westelijke Jordaanoever' hebben.

Als ze het vragen weten ze meteen hoe ze erin staan bij hun 'vrienden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

TIGER1125 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:38:
[...]

V.z.i.w. zijn de gemoderniseerde Merkava IV's uitgerust met actieve verdedigingssystemen, maar zijn er gisteren toch één of meerdere geraakt door RPG 7's, al dan niet met tandem charges.
Die kan ik wel verklaren: dat systeem detecteert objecten met die snelheid niet. Het is gebouwd om af te gaan wanneer een projectiel op de tank is afgeschoten, niet wanneer er iets (relatief) langzaam op valt zoals stenen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
RagingPenguin schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:21:
Onder het zelfbeschikingsrecht zouden de joden die er woonde altijd een eigen staat kunnen uitroepen, de VN resolutie was meer een poging om iets werkbaars te doen. Waarvan we natuurlijk nu weten dat het riant mislukte.

Waarom zou het niet afhankelijk zijn geworden? Alle andere regio's van wat ooit de provincie groot-syrie was zijn nog steeds onafhankelijk, waarom zou deze ene strook land anders zijn?
Zonder gegeven bestaansrecht, is de vraag of de influx aan populatie in de periode 1948 - 1951 dusdanig explosief geweest zou zijn. En ook ten tijde van het pad hier naartoe.

Hoeveel mensen zullen uiteindelijk vertrekken uit hun huidige situatie om in een ver gebied zich te gaan mengen in een burgeroorlog met als intentie onafhankelijkheid. Sure, een deel zal hier in mee gaan. Maar we moeten niet vergeten dat het merendeel van de wereldbevolking helemaal niet op oorlogen zit te wachten, deze worden enkel meegesleurd.

Zonder de belofte of internationale erkenning van een eigen staat in deze regio, vermoed ik dat de aanwas simpelweg te klein geweest zou zijn om te komen tot een soortgelijke situatie. Ook de spreiding binnen het land zal vermoedelijk heel anders gebleven zijn. Vermoedelijk veel meer beperkt tot Jerusalem. Gezien de beperkte omvang van Tel Aviv in deze periode

Ten aanzien van oorsprong van de immigranten, cijfers er ook voor mijzelf nog weer even bijgezocht:
https://upload.wikimedia....between_1919_and_2020.png

Minder west Europees dan dat ik in gedachten had. Maar toch zeker nog wel een verre meerderheid Europees. Nog altijd geen locals.
TIGER1125 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:23:
[...]

Je ziet het eigenlijk met de Abraham akkoorden al gebeuren, allerlei Islamitische landen die kiezen voor normalisatie van Israël waardoor de Palestijnen steeds verder in een hoekje geplaatst worden en aan hun lot worden overgelaten. Daardoor zien zij, gestuurd door andere partijen, ook geen andere uitweg dan dit soort acties.
Belangrijkste speler binnen de regio is toch in zekere zin Saoedi Arabië, waarmee normalisatie nog niet rond is. En hun buitenland minister heeft natuurlijk nog niet al te lang geleden aangegeven dat de blijvende spanningen met de Palestijnen de weg naar normalisatie hinderen.

De huidige escalatie gaat dit natuurlijk niet verbeteren. En binnen het koninkrijk zelf is onder de bevolking veel steun voor de Palestijnse bevolking, als ook vanuit de overheid is steun voor het Palestijnse volk frequent genoeg uitgesproken.

Actie - reactie met burgerslachtoffers, inclusief kinderen, aan de kant van de Palestijnen doet het dan ook nooit goed binnen dit soort gesprekken.

Tegelijkertijd zit de meer normale Palestijnse burger natuurlijk al snel in de klem, omdat de Hamas helemaal geen interesse heeft in normalisatie van Israël. En hierin steun kent vanuit Iran. Waarmee dus een vrijwel onmogelijke situatie om uit te gaan komen. Aangezien Saoedi Arabie en Iran nu niet een bijzonder ijzersterke relatie hebben. En Saoedi Arabie niet even kan zeggen, Iran, laat support richting Hamas vallen. Wij helpen schoon schip maken, welwillende Palestijnen en Israëli's kunnen in vrede verder leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
nst6ldr schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:22:
[...]

Die kan ik wel verklaren: dat systeem detecteert objecten met die snelheid niet. Het is gebouwd om af te gaan wanneer een projectiel op de tank is afgeschoten, niet wanneer er iets (relatief) langzaam op valt zoals stenen.
Wat verklaar je nu dan? Die beelden die ik gezien heb waren van een RPG-7 die op een Merkava IV werd afgeschoten. :+ Overigens ook van projectielen die á la Oekraïnse tactiek via drones werden gedropt, dat terzijde

Kan zijn dat het een Merkava zonder Trophy systeem was, maar dat geloof ik niet aangezien ze al sinds 2011 bezig zijn met die upgrade.

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 08-10-2023 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

TIGER1125 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:24:
[...]

Wat verklaar je nu dan? Die beelden die ik gezien heb waren van een RPG-7 die op een Merkava IV werd afgeschoten. :+ Overigens ook van projectielen die á la Oekraïnse tactiek via drones werden gedropt, dat terzijde

Kan zijn dat het een Merkava zonder Trophy systeem was, maar dat geloof ik niet aangezien ze al sinds 2011 bezig zijn met die upgrade.
Gezellige opening, reageer je altijd zo? RPGs die op een hedendaagse merkava zijn afgeschoten worden onderschept, ik weet niet waar je het tegendeel hebt gezien maar dat zou hooguit kunnen komen als er geen munitie meer in de trophy hardpoints zat.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Er gaan inderdaad een paar vertaling rond. Beetje weinig om dan fake-News te gaan roepen ;)

@Saven Website A vertaalt het anders dan website B is geen bewijs dat een van beide bewuste stemmingmakerij is ;)

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 08-10-2023 17:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:37:
[...]
Maar dan op de persoon; je zit hier een beeld te schetsen dat alleen totale uitroeiing een oplossing is. Op korte termijn geeft dat misschien voldoening (de gedachte) maar het werkt niet en zal niet werken. En indien die oplossing daadwerkelijk ooit uitgevoerd wordt kan het volk daarzo wel inpakken.
Ik schets helemaal niets, verschillende staten en terreur organisaties hebben gewoon uitgesproken dat Israel uitgeroeid moet worden.

Mijn wens is dat wij Israel blijven steunen tegen de terreur van deze organisaties en landen. Juist omdat ik het alternatief wat Israel resteert wanneer de steun weg valt niet wil zien gebeuren. En laten we daar duidelijk over zijn; als Israel dreigt overlopen te worden dan is het geen vraag of ze hun kernwapens inzetten, maar wanneer.
Het blijft een ondergesneeuwd ding, die twee-staten oplossing. Kies voor twee staten (als Israel zijnde) en erken de bijbehorende rechten (dus niet dat beleid van de afgelopen jaren) of kies voor bezetting/annexatie, maar dan krijg je de bijbehorende bevolking er ook bij met bijbehorende rechten.
Er was een keuze voor twee staten in '47 en wat we nu hebben is het resultaat. Het is niet Israel die een keuze voor twee staten moet maken, maar de Palestijnen.

Palestijnen binnen een Israëlische staat gaat niet werken, zie wat er gebeurt als Israel de grens controles versoepelt; aanslagen vanuit de Palestijnse gebieden nemen toe. Als er helemaal geen grens meer is dan breekt pas echt de pleuris uit. Dat is denk ik ook waarom Israel Gaza en West bank niet heeft geannexeerd en als ze wel tot annexatie overgaan ze eigenlijk niet anders kunnen dan alle Palestijnen het land uitdrijven als ze ook maar iets om hun interne veiligheid geven. Nee, laat het dan maar bezet gebied zijn, de alternatieven zijn niet veel beter.
Israel kiest al decennia voor geen van beiden en zit daardoor nodig steeds met shit. En alleen van Israel vraag ik die keuze, want de andere kant heeft niet meer de middelen om die keuze te maken. Middelen die door interne en externe factoren verscheurd worden.
Niet kiezen is een optie, maar de gevolgen ervan hoef ik dan niet echt bezwaarlijk te vinden, die horen erbij. Ik vind die momenteel 400 doden aan 1 kant helemaal niets maar ik heb dan die keuze ook niet gecreeerd.

Overigens heeft het volstrekt geen zin om een partij aan te wijzen die historisch meer recht heeft dan de ander, het verleden is zo dermate complex sinds Mozes het land binnenviel dat beginnen met het heden eigenlijk veel verstandiger is.
Dat laatste zijn we het wel over eens hoor, maar de huidige situatie is simpelweg dat de Palestijnen Gaza en West bank hebben, dat accepteren ze nooit, mede aangemoedigd door landen als Iran, Syrië en Libanon/Hezbolla. Er is niemand die de Palestijnen wijst op hun uitzichtloze situatie, omdat ze allemaal politiek baat hebben bij een vijand die ze als bliksemafleider naar de eigen bevolking kunnen gebruiken. Waarom denk je dat geen van de buurlanden de Palestijnen integreert in de eigen samenleving en ze al decennia als vluchtelingen leven in de omringende landen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:21
Ik neem aan dat de politie weer wat veilig thuis meldingen de deur uitstuurt.
Protest ter verheerlijking van terrorisme vs protest ter bescherming van je toekomstige leefomgeving (XR.)

Is dit protest aangevraagd en goedgekeurd? Is de straat al schoongeveegd met een waterkanon?
https://www.ad.nl/112-nie...b0e37f2529d3d86&auth_rd=1

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-07 17:15
*knip*, wij zien graag betrouwbare bronnen in plaats van willekeurige tweets.

[ Voor 80% gewijzigd door NMH op 08-10-2023 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
MrOleo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:57:
Protest ter verheerlijking van terrorisme vs protest ter bescherming van je toekomstige leefomgeving (XR.)

Is dit protest aangevraagd en goedgekeurd? Is de straat al schoongeveegd met een waterkanon?
Als ik die foto als uitgangspunt neem dan staan er wat mensen op de stoep met een vlag te zwaaien op een rustige zondagmiddag. Absoluut niet om het met ze eens te zijn, maar het is nu ook niet alsof ze een snelweg bezetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Gruwelijk. Maar is het geverifieerd?

[ Voor 46% gewijzigd door NMH op 08-10-2023 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:47
MrOleo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:57:

Goedkeuring is helemaal niet nodig, lang leven een grondrecht. Alleen zullen niet alle plaatsen zijn toegestaan; zoals een snelweg. Op een stationsplein moet het wel heel gek lopen wil je dat kunnen beeindigen. Kan XR ook doen, dan worden ze ook niet bespoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Payback is begrijpelijk gevoel en opnemen is dom. Maar dan nog moet je je in de eerste plaats gewoon niet verlagen tot dat soort zaken.

[ Voor 34% gewijzigd door NMH op 08-10-2023 19:24 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
psychodude schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:23:
[...]

Zonder gegeven bestaansrecht, is de vraag of de influx aan populatie in de periode 1948 - 1951 dusdanig explosief geweest zou zijn. En ook ten tijde van het pad hier naartoe.

Hoeveel mensen zullen uiteindelijk vertrekken uit hun huidige situatie om in een ver gebied zich te gaan mengen in een burgeroorlog met als intentie onafhankelijkheid. Sure, een deel zal hier in mee gaan. Maar we moeten niet vergeten dat het merendeel van de wereldbevolking helemaal niet op oorlogen zit te wachten, deze worden enkel meegesleurd.
Ik zie niet echt een reden waarom niet. De westerse immigratie is verwaarloosbaar, bijna iedereen kwam vanuit antisemitische landen met een angt voor een tweede hollocaust. En dat Israel (toendertijd een land zonder leger) het zou winnen van een arabische coalitie was toen nog echt niet zeker.
Minder west Europees dan dat ik in gedachten had. Maar toch zeker nog wel een verre meerderheid Europees. Nog altijd geen locals.
'Europees' zegt in deze tijdsperiode niet zo veel, europa was sterk verdeeld in west en oost. En zodra europa verenigd werd liep de immigratie uit oost europa ook direct sterk terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Lordy79 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:06:
[...]

Ik zie het (nog) nergens anders en dit is geen betrouwbaar account. Dus vooralsnog zou ik het met een korrel zout nemen, tot een betrouwbaarder account z'n licht er overaat schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Lordy79 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:06:
[...]

Durf ik niet te zeggen, maar voor mijn ongeoefende oor klinkt de taal wel als hebreeuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
RoD schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:10:
[...]

Ik zie het (nog) nergens anders en dit is geen betrouwbaar account. Dus vooralsnog zou ik het met een korrel zout nemen, tot een betrouwbaarder account z'n licht er overaat schijnen.
Ah wist niet dat het onbetrouwbaar account was. Excuses dan voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Pompi schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:12:
[...]

Durf ik niet te zeggen, maar voor mijn ongeoefende oor klinkt de taal wel als hebreeuws.
Als Israeli kan ik bevestigen dat het Hebreeuws is dat gesproken wordt maar dat zegt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pompi schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:12:
[...]

Ah wist niet dat het onbetrouwbaar account was. Excuses dan voor het delen.
Het is een account dat van alles en nog wat post zonder echt te checken. Bovendien is het nooit de originele bron, dus dan weet je dat anderen dit ook hebben gezien. Als die het dan laten liggenen het niet posten, dan kun je er vanuit gaan dat het niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

*knip*, commentaar op de moderatie mag de volgende keer via DM.

[ Voor 96% gewijzigd door NMH op 08-10-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:21
eric.1 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:07:
[...]

Goedkeuring is helemaal niet nodig, lang leven een grondrecht. Alleen zullen niet alle plaatsen zijn toegestaan; zoals een snelweg. Op een stationsplein moet het wel heel gek lopen wil je dat kunnen beeindigen. Kan XR ook doen, dan worden ze ook niet bespoten.
*knip*, offtopic.

[ Voor 7% gewijzigd door NMH op 08-10-2023 20:03 ]

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:47
*knip*, offtopic.

[ Voor 91% gewijzigd door NMH op 08-10-2023 20:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40

dr.lowtune

Deugt niet

https://www.ad.nl/112-nie...ie-in-rotterdam~add5d971/

Het waren dus een paar 100 demonstranten die het OK vinden dat feestende Israëliërs op een festival worden vermoord. *knip* s.v.p. geen generaliseren over groepen, zie topic warning.

Ik denk vooral aan die arme dame die daar van haar partner gescheiden werd, ontvoerd werd en nu waarschijnlijk troostmeisje voor die Hamas strijders is.

Het kan niet anders dan dat de echte reactie van Israel nog komt op deze aanval.

https://www.telegraaf.nl/...rland-schuldig-aan-aanval

Uiteraard heeft één van de afvoerputjes van de Nederlandse politiek ook begrip voor deze acties.

[ Voor 24% gewijzigd door defiant op 08-10-2023 23:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
dr.lowtune schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:42:
Het kan niet anders dan dat de echte reactie van Israel nog komt op deze aanval.
Die komt en gaat echt ongezien zijn denk ik.

In die zin heb ik nu al medelijden met de gewone onschuldige burgers die ertussen wonen.

Triest…

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07 15:53
Hm ok, ik moet voorzichtig zijn...
Ik kijk vooral beelden die ze niet op de bekende zenders laten zien. Beelden die gruwelijk zijn, maar ook gewoon van Hamas zelf komen.
En als ik die beelden zie snap ik gewoon echt niet wat mensen bezield om dan maar pro-Palestina te demonstreren... Dit zijn geen beelden van soldaat tegen soldaat maar tegen gewone mensen. Mensen die gekidnapt worden, mensen die geslagen en bespuwd worden. Beelden waar een gezin gevangen gehouden wordt...
Hamas gedraagt zich als beesten en er zijn er heel veel die dat allemaal goedkeuren. Dat baart bij zorgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-07 17:31
superbassie schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:18:
Ik kijk vooral beelden die ze niet op de bekende zenders laten zien. Beelden die gruwelijk zijn, maar ook gewoon van Hamas zelf komen.
En als ik die beelden zie snap ik gewoon echt niet wat mensen bezield om dan maar pro-Palestina te demonstreren... Dit zijn geen beelden van soldaat tegen soldaat maar tegen gewone mensen. Mensen die gekidnapt worden, mensen die geslagen en bespuwd worden. Beelden waar een gezin gevangen gehouden wordt...
Hamas gedraagt zich als beesten en er zijn er heel veel die dat allemaal goedkeuren. Dat baart bij zorgen.
Denk dat veel mensen die beelden niet zien en vooral denken “ik schop liever tegen de gevestigde orde, want dan hoor ik ergens bij.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

superbassie schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:18:
Een oorlog voer je tegen legers, wat hier gebeurt wordt uitgevoerd door terroristen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
HaterFrame schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:20:
[...]

Een oorlog voer je tegen legers, wat hier gebeurt wordt uitgevoerd door terroristen.
Zeker! Maar wie vind jij de terroristen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

superbassie schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:26:
[...]
Zeker! Maar wie vind jij de terroristen?
Een ieder die doelbewust huizen binnen gaat, straten op loopt met het enige oogmerk zoveel mogelijk civiele doden te maken.

En ik weet precies welke kant je op wil, dat gaan we dus niet doen. Ik heb de IDF/politie bovenstaande namelijk nog niet zien doen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

dr.lowtune schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:42:

https://www.telegraaf.nl/...rland-schuldig-aan-aanval

Uiteraard heeft één van de afvoerputjes van de Nederlandse politiek ook begrip voor deze acties.
Het volgende putje: https://www.telegraaf.nl/...-klaver-gure-rotopmerking

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superbassie
HaterFrame schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:28:
[...]

Een ieder die doelbewust huizen binnen gaat, straten op loopt met het enige oogmerk zoveel mogelijk civiele doden te maken.

En ik weet precies welke kant je op wil, dat gaan we dus niet doen. Ik heb de IDF/politie bovenstaande namelijk nog niet zien doen.
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Want ik zie dat de IDF ook niet doen. Dat vind ik dus ook zo'n verschil. En daarom baart het me ook zorgen dat er veel mensen zijn die de acties rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
HaterFrame schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:20:
[...]

Hamas is "gewoon" de regerende partij binnen Gaza. Daar kunnen we het allen denk ik unaniem over eens zijn dat dit suboptimaal is. Maar de facto betekent dit dus dat deze groep lokaal gezien gewoon het leger is.

En laat maar ook al te goed zien dat er in oorlog weinig regels zijn.

We kunnen natuurlijk doen alsof, spreken over oorlogsmisdaden, etc. Maar verantwoording volgt hierop vrijwel nooit.

Dit zorgt er natuurlijk mede voor dat dit soort partijen überhaupt dit soort posities aan kunnen wenden. Lastige is ook dat dit niet snel zal veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:03
Ik ga dit topic met veel belangstelling volgen.

Een van de weinige conflicten, waar ik geen kant kan kiezen. Ik vind het een eindeloos conflict, waarbij beide kampen een gedeelde schuld hebben. Met als gevolg vele onschuldige slachtoffers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:03
Telegraaf is zelf de putjes aan het graven. In iedere partij zul je leden kunnen vinden met een afwijkende mening. Sensatiejournalistiek.
Pagina: 1 ... 26 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We begrijpen dat een situatie als dit de nodige emoties oproept. Maar willen we willen de discussie hier graag inhoudelijk en constructief houden.

Reageer a.u.b. beheerst en terughoudend.

Dit topic is niet bedoelt als emotionele uitlaatklep, neem a.u.b. even pauze of ga iets anders doen als je geraakt wordt door dit conflict.

Daarnaast:
• Geen vergelijkingen met andere regimes/gebeurtenissen.
• Specifiek: Geen vergelijkingen met het apartheidsregime in het verleden van Zuid-Afrika.
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Beschouw de discussie niet als een soort strijdveld dat gewonnen moet worden, de discussie hier in Nederland is van geen enkele invloed op het conflict zelf.
• Geen discussie over kernwapens zonder concrete (!) aanleiding en onderbouwing.
• Geen schokkende beelden posten.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.